Ik moet zeggen dat ik niet erg actief ben binnen GfT (of Tweakers for that matter de laatste tijd) maar loop wel alweer een tijdje rond op SG (zag net dat ik een van de vier level 6 SG members binnen deze groep yeey haha). Ik zou zeggen, voor excessen als hierboven, gebruik lekker de blacklist. Hoef je je niet te verantwoorden, geef je ook niet weg aan mensen waaraan je niet weg wil geven en vind je het niet erg als zo iemand het krijgt, ook prima.
Mensen proberen toch het systeem te gamen, zelfs sommige hoge level gebruikers op SG kun je gewoon zien aan wat ze weggeven etc en hoe dat het er meer om gaat er ook iets voor terug te krijgen dan het weggeven. Dat hou je toch niet tegen. Ga je naar het aantal kijken? Zullen ze veel bundle junk geven voor de aantallen te halen. Ga je voor 'real cv' (real staat hier trouwens voor de oude manier van CV van vóór de levels, heeft niks te maken met wat iemand echt betaald heeft!) dan gaan mensen voor de extreem goedkope spellen die relatief toch het meeste 'cv' opleveren.
Koop een shit spel dat niemand wil hebben en een extreme korting heeft, maar niet zo erg dat het op de bundel lijst komt (zolang het onder de 95% is komt het niet op de bundle lijst zo uit het hooffd, kan incorrect zijn) en je bent dan 'meer waard' als iemand die een paar overgebleven bundel keys weggegeven geeft?
En een hoop regels gaan implementeren haalt ook een beetje het vrijgevige eruit en maakt het wat meer een eliteclubje, misschien niet met die intentie, maar zo zal het wel gaan ogen denk ik.
Dus je kan het niet echt meten, behalve zelf af en toe eens
hier te kijken wie je nou je gifts onwaardig vind, naam aan te klikken en op het blokeer icoontje te drukken.