Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbengoofy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 24-08 22:50
Binolirao schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 22:52:
In Oktober 2014 een eigen appartement gekocht waar veel aan moest gebeuren, na bijna 4 maanden verbouwen (nieuwe keuken, badkamer, vloeren, schilderwerk etc.) is mijn eigen stek klaar zoals ik het wil.

Nu ik er 3 maanden woon ben ik dan ook zeer tevreden met het eindresultaat en dit deel ik graag met jullie. Wat zien jullie?
Als ik zo vrij mag zijn, waar heb je dat tv meubel vandaan als ik vragen mag?

Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PKN
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-09 09:08

PKN

Powered by cosmic energy

DjVe schreef op zondag 24 mei 2015 @ 12:35:
Vergeet niet de vergulde bhoeda op de USB DAC (toch?) voor een harmonische ionisatie van de ruimte ;)

Je inrichting geeft me de kriebels, maar wat een mooie audio spulletjes zeg!
Haha, die zijn er vanwege de zakenrelatie die ze achter liet voor me. De kamer heeft slechts een paar dingen just te doen. Beeld, geluid, comfort. Buiten dat kan het me ongeveer nul schelen. Ik woon niet in die kamer. Mijn vrouw regelt de rest van de woning ;) iedereen opgelucht

Dost thou even hoist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:24
Ben ook wel benieuwd naar wat je in je woonkamer hebt staan dan eigenlijk :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-09 17:13
PKN schreef op zondag 24 mei 2015 @ 11:07:
Ik had wat fototjes beloofd, dus bij deze dan maar. De studio IS een donkere ruimte, dus het zijn alsnog geen geweldige fotos.

*heel veel kwijl foto's*
Voelt voor mij een beetje alsof je al jaren op een forum zit waar iedereen vol trots zn Golf GTI showt en er dan ineens een gast een paar foto's online zet van zn garage met 10 Dikke Ferrari's.

Vraag me toch af.. zijn die speakers niet bedoeld voor een veel grotere ruimte? Maar nog belangrijker.. Hoe klinken die jongens weledelgestrenge edelachtbare koninklijke majesteiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:20
loewie1984 schreef op zondag 24 mei 2015 @ 11:31:

Hoe voorkom je dat je woonkamer niet hetzelfde klinkt als de Amsterdam ArenA? :P
Skunk Anansie in Amsterdam Arena, en dan ga je huilend naar huis.
Niet omdat zij niet kan zingen maar wat een rotte akoestiek.
Beter dan hun bier, maar toch.
Waardeloos slecht.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PKN

PKN

Powered by cosmic energy

The Eagle schreef op zondag 24 mei 2015 @ 19:02:
Ben ook wel benieuwd naar wat je in je woonkamer hebt staan dan eigenlijk :)
Dat heb ik gewoon gepost hoor, ga maar een paar pagina's terug. In de woonkamer staan mijn Pioneer Susano (SC-LX90), de bijbehorende reference player (BDP-LX91). Een nakamichi Poweramp (PA-1), en lokale high end speakers + idem subwoofer.

Het valt mensen gewoon minder op dat dat ook high end is, totdat ze de specs van de apparatuur erbij zoeken. beide Pioneers zijn de absolute top van Pioneer. Ze vallen niet onder de normale range. Het prijskaartje was dan ook anders. Die Nakamichi is een hele, hele goede poweramp, perfect voor het onder controle houden van een buitengewoon zware subwoofer. (2x18" ruim 300kg)

De reference speler weegt net net onder de 15kg, de Susano weegt er ruim 35, en de Nakamichi doet daar ook niet voor onder. beslist high end, maar het is minder imposant omdat mensen bekend zijn met die merken.

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/2a6tvns.jpg
Pjotr22 schreef op zondag 24 mei 2015 @ 20:12:
[...]

Voelt voor mij een beetje alsof je al jaren op een forum zit waar iedereen vol trots zn Golf GTI showt en er dan ineens een gast een paar foto's online zet van zn garage met 10 Dikke Ferrari's.

Vraag me toch af.. zijn die speakers niet bedoeld voor een veel grotere ruimte? Maar nog belangrijker.. Hoe klinken die jongens weledelgestrenge edelachtbare koninklijke majesteiten?
Ach, er zijn zat high end forums waar Ik kan posten en dan heeft iedereen zoiets staan. Maar ik dacht wellicht is het wel leuk om gewoon op tweakers wat te laten zien, we zijn tenslotte allemaal liefhebbers.

Wat de acoustiek betrefd, die is goed, erg goed, de studio is niet zo klein ook, bijna 100m2.

[ Voor 20% gewijzigd door PKN op 25-05-2015 02:27 . Reden: Plaatje toegevoegd ]

Dost thou even hoist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0SSI
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-07 22:06
Erg mooie sets en is inderdaad de Ferrari onder de HiFi hiero!
Misschien heb jij nog een tip: voor achterspeakers in een 7.1 set kiezen voor RB-81 en gericht of RS-62 dipole achtige techniek (beide Klipsch)?
Of misschien kan fris0NL een beetje toelichting geven.

[ Voor 19% gewijzigd door R0SSI op 25-05-2015 09:38 ]

Gamertag for Xbox: R0SSI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PKN

PKN

Powered by cosmic energy

R0SSI schreef op maandag 25 mei 2015 @ 09:32:
[...]

Misschien heb jij nog een tip: voor achterspeakers in een 7.1 set kiezen voor RB-81 en gericht of RS-62 dipole achtige techniek (beide Klipsch)?
Ik koop alles op oor, als het tot je mogelijkheden behoort dan zou ik aan de lokale high end dealer vragen of je beide setups eens mag beluisteren bij jou thuis. Zo speel ik mijn kaarten meestal voor alle apparatuur. Op die manier dan weet ik of er synergy is met wat ik al heb staan.

In die zin kan ik ook weinig zinnigs zeggen over beide speaker setups. Er zijn immers te veel variabelen.

[ Voor 0% gewijzigd door PKN op 25-05-2015 09:57 . Reden: typo ]

Dost thou even hoist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0SSI
PKN schreef op maandag 25 mei 2015 @ 09:37:
[...]

Ik koop alles op oor, als het tot je mogelijkheden behoort dan zou ik aan de lokale high end dealer vragen of je beide setups eens mag beluisteren bij jou thuis. Zo speel ik mijn kaarten meestal voor alle apparatuur. Op die manier dan weet ik of er synergy is met wat je al hebt staan.

In die zin kan ik ook weinig zinnigs zeggen over beide speaker setups. Er zijn immers te veel variabelen.
Bedankt voor het snelle antwoord! Het is inderdaad wel verstandiger om te luisteren, maar misschien had je nog wat tips op dit gebied :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PKN

PKN

Powered by cosmic energy

R0SSI schreef op maandag 25 mei 2015 @ 09:45:
[...]

Bedankt voor het snelle antwoord! Het is inderdaad wel verstandiger om te luisteren, maar misschien had je nog wat tips op dit gebied :)
Niet echt, daarvoor ben ik niet bekend met de specifieke speakers...

Dost thou even hoist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvanhambelgium
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16-09 18:48
R0SSI schreef op maandag 25 mei 2015 @ 09:32:
[...]

Hoe zit het met de plaatsing ? Dipole-speakers moet eigenlijk een stuk boven de oortjes hangen.
Ben je flexibel met de plaatsing of staan ze op speakerstands (= dus +- oorhoogte)
Heb verder geen (luisterervaring) deze 2 modelletjes, ik gebruik RF62-II's als surrounds en "gewoon" 5.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0SSI
jvanhambelgium schreef op maandag 25 mei 2015 @ 10:12:
[...]

Hoe zit het met de plaatsing ? Dipole-speakers moet eigenlijk een stuk boven de oortjes hangen.
Ben je flexibel met de plaatsing of staan ze op speakerstands (= dus +- oorhoogte)
Heb verder geen (luisterervaring) deze 2 modelletjes, ik gebruik RF62-II's als surrounds en "gewoon" 5.2
Ik ben erg flexible in hoogte plaatsing. Maar als het iets hoger dan oren moet, wordt het eerder tegen het plafond aan en naar beneden gericht. Daarnaast lijkt mij een U-vormige kamer ook invloed heeft op de akoestiek. Tv zal zeer waarschijnlijk opgesteld worden in de rechter bovenhoek van de U.
Als iemand linkjes naar informatie hierover heeft, zou ik ze graag tegemoet zien.

(Het zal gebruikt worden in een toekomstige eigen woning, waarbij we al iets op het zicht hebben.)
PKN schreef op maandag 25 mei 2015 @ 09:51:
Niet echt, daarvoor ben ik niet bekend met de specifieke speakers...
Alsnog bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binolirao
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-09 13:27
Op de vorige pagina:
Binolirao schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 16:54:
[...]

Ik heb dit TV meubel meubel gevonden bij het merk Xooon, echter vond ik de prijs van 449 euro teveel en heb ik het tv meubel zelf nagemaakt (met een aantal modificaties (kast bijvoorbeeld wat lager geplaatst)).

Uiteindelijk heb ik de gehele tv meubel zelf gemaakt voor ongeveer 100 euro. :9
ikbengoofy schreef op zondag 24 mei 2015 @ 13:14:
[...]

Als ik zo vrij mag zijn, waar heb je dat tv meubel vandaan als ik vragen mag?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedfight
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
TV ook maar eens opgehangen.

Voor:
Afbeeldingslocatie: http://s7.postimg.org/4fbvndihn/image.jpg

Na (+stofkappen):
Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/2gybslx.jpg

• Rotel RA-11
• B&W CMD8 S2
• Sonos Connect
• ASUS S1-AT5NM10E
• Logitech Harmony One
• Samsung UE46D8000

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keeszondag
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 24-09-2024
Strak! Wordt de speaker bij de kachel niet erg warm? En hoe heb je de kabeltjes naar de TV weggewerkt? Via de kamer erachter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Niet online
keeszondag schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 21:53:
Strak! Wordt de speaker bij de kachel niet erg warm? En hoe heb je de kabeltjes naar de TV weggewerkt? Via de kamer erachter?
Dank! Er was al rekening gehouden met het ophangen van de TV zie m'n vorige post: Speedfight in "Het grote Audiomeubel topic!"

Tussen haard en speaker zit minimaal 50cm dus nog een redelijke afstand.
Daarnaast staat de haard nooit voluit aan, dan is het namelijk in no-time een sauna in de woonkamer.

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speedfight schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 20:42:
TV ook maar eens opgehangen.

Voor:
[afbeelding]

Na (+stofkappen):
[afbeelding]

• Rotel RA-11
• B&W CMD8 S2
• Sonos Connect
• ASUS S1-AT5NM10E
• Logitech Harmony One
• Samsung UE46D8000
Ziet er heeeeel gaaf uit! :o
Alleen die RA11... ik zou je aanraden om eens een andere versterker te overwegen, dat gaat een wereld van verschil maken! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb zelf 2 jbl es80bk's als front 2 jbl es20bk's als rears en een costom subwoofer met 2jbl gt5-10 beneden bij me ma hebben we 2 klipsch F-1 en bij me pa Martin logans purity met creec versterker en cd speler. 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertyuh
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-11-2024
keeszondag schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 21:53:
Strak! Wordt de speaker bij de kachel niet erg warm?
...
Krijg je een extra warm geluid van. :X :X

@Speedfight:
Ziet er mooi uit hoor. Alleen stereo, of wil je nog eens naar 5.1 toe?

[ Voor 17% gewijzigd door Petertyuh op 28-05-2015 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:57
Verwijderd schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 01:02:
[...]

Ziet er heeeeel gaaf uit! :o
Alleen die RA11... ik zou je aanraden om eens een andere versterker te overwegen, dat gaat een wereld van verschil maken! :*)
Ik vraag me inderdaad af of de Rotel RA11 wel krachtig genoeg is om die B&W speakers tot hun recht te laten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Read
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-02 08:12

Read

Join The Résistance

SyS_ErroR schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 19:56:
[...]

Ik vraag me inderdaad af of de Rotel RA11 wel krachtig genoeg is om die B&W speakers tot hun recht te laten komen.
Why not ! uit de folder effe geknipt en geplakt:
B&W 683 S2:
Aanbevolen versterkervermogen : 25 W - 200 W bij 8 ohm bij niet-vervormd programma
Gevoeligheid : 89 dB spl (2,83 V, 1 m)

Rotel :
Continuous Power Output 40Watts/ch (20-20kHz, < 0.03%, 8 Ω)
Als je niet op heel hoog geluids-nivo de boel afspeeld zie ik geen probleem.

Leuk hulpmiddel vind ik wel : http://thehbproject.com/n...el-watt-heb-ik-nodig?---2 staat ook een leuke spreadsheet (Microsoft Excel) die je kunt downloaden en als je dan de gegevens van de B&W 683 S2 invoert krijg je toch al een lekkere geluidsdruk bij 40 W.
En let wel dit is volgens Rotel : bij Continuous Power Output 40 watts/ch (RA-11)
(20-20 kHz, < 0.03%, 8 ohms)

[ Voor 25% gewijzigd door Read op 28-05-2015 23:31 ]

AC of DC is hetzelfde als je er teveel van op je donder krijgt leg je toch het loodje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
Verwijderd schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 01:15:
Heb zelf 2 jbl es80bk's als front 2 jbl es20bk's als rears en een costom subwoofer met 2jbl gt5-10 beneden bij me ma hebben we 2 klipsch F-1 en bij me pa Martin logans purity met creec versterker en cd speler. 😊
Leuk spul :)
Heb hier zelf de Klipsch F1's als rear en F3 als fronts. Ben wel benieuwd hoe die F1's zich verhouden qua geluid tot die JBL's eigenlijk.
Met de Martin Logan's hoef je ze iig niet te vergelijken, tenminste niet als je een rubberboot met een luxe zeiljacht wilt vergelijken :+

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Read schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 23:09:
[...]

Why not ! uit de folder effe geknipt en geplakt:
B&W 683 S2:
Aanbevolen versterkervermogen : 25 W - 200 W bij 8 ohm bij niet-vervormd programma
Gevoeligheid : 89 dB spl (2,83 V, 1 m)

Rotel :
Continuous Power Output 40Watts/ch (20-20kHz, < 0.03%, 8 Ω)
Als je niet op heel hoog geluids-nivo de boel afspeeld zie ik geen probleem.

Leuk hulpmiddel vind ik wel : http://thehbproject.com/n...el-watt-heb-ik-nodig?---2 staat ook een leuke spreadsheet (Microsoft Excel) die je kunt downloaden en als je dan de gegevens van de B&W 683 S2 invoert krijg je toch al een lekkere geluidsdruk bij 40 W.
En let wel dit is volgens Rotel : bij Continuous Power Output 40 watts/ch (RA-11)
(20-20 kHz, < 0.03%, 8 ohms)
Het kan inderdaad wel met 25W of de 40W van de Rotel maar in de praktijk blijkt dat de CM8 best wat meer mag hebben. Ik heb zelf ook CM8 en daar gaat nu +/- 170w continu naartoe. Dit is een wereld van verschil met de 85W die ze eerst kregen. Muziek klinkt opener en gedetailleerder! Het lijkt wel of de speakers met meer vermogen er minder moeite hebben om het volledige plaatje neer te zetten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Read

Read

Join The Résistance

Verwijderd schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 00:22:
[...]

Het kan inderdaad wel met 25W of de 40W van de Rotel maar in de praktijk blijkt dat de CM8 best wat meer mag hebben. Ik heb zelf ook CM8 en daar gaat nu +/- 170w continu naartoe. Dit is een wereld van verschil met de 85W die ze eerst kregen. Muziek klinkt opener en gedetailleerder! Het lijkt wel of de speakers met meer vermogen er minder moeite hebben om het volledige plaatje neer te zetten!
Welke versterker heb je nu dan want die Marantz SR6004 uit een paar post terug van je leverd 110 W per kanaal volgens het boekje of mis ik iets heb je heel sneaky een duurdere versterker aangeschaft ;) .

[ Voor 4% gewijzigd door Read op 29-05-2015 06:20 ]

AC of DC is hetzelfde als je er teveel van op je donder krijgt leg je toch het loodje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 00:22:
[...]
Ik heb zelf ook CM8 en daar gaat nu +/- 170w continu naartoe.
Ik zal niet snel zeggen dat iets echt niet waar is, maar van deze durf ik het toch wel met zekerheid te zeggen dat je niet constant 170 Watt naar je speakers stuurt.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertyuh
170 Watt continu en de speaker heeft een gevoeligheid van 88 dB bij 1 Watt op 1 meter afstand.

Log(170) * 10 + 88 = 110 dB op 1 meter afstand. Sta jij met gehoorbescherming op je muziek te luisteren dan????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasperaap
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 12-06-2023
Woonkamer (46 inch philips op draaibare beugel)
Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/2vifbqw.jpg
Slaapkamer (40 inch philips op kantelbare beugel)
Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/xbz1h5.jpg

Speakers link voor informatie: Zijn inceiling met ieder eigen kist om doordreunen en trillingen te voorkomen. http://www.polkaudio.com/rc80i/d/1187C2985

Speakers in plafond: 4 x slaapkamer PolkRC80i, Woonkamer 5 x polk RC80i en badkamer 1 x Polk RC80i
Versterkers: Onky TX SR 606 en bijhorende subwoofer in hoek woonkamer + Harman Kardon AVR145 voor slaapkamer.

Aangestuurd door computer in Harman Kardon AVR 145 behuizing. Alle Tv's voorzien van digitale coax richting versterkers, HDMI vanuit PC en internet. Loopt via muur en pland naar gangkast.

[ Voor 21% gewijzigd door jasperaap op 30-05-2015 01:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Read schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 06:06:
[...]

Welke versterker heb je nu dan want die Marantz SR6004 uit een paar post terug van je levert 110 W per kanaal volgens het boekje of mis ik iets heb je heel sneaky een duurdere versterker aangeschaft ;) .
Er staat nu een AVR450 van Arcam te spelen als test. Bi-Amp aangesloten (2 channels driven, 20Hz - 20kHz, <0.02% THD - 110W + 2 channels driven, 1kHz, 0.2% THD - 90W). Volgens een collega van mij kwam dat uit op zo'n 175w. DE SR6004 was overigens ook Bi-Amp aangesloten dus dat zal ook wat meer zijn geweest dan 110w! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FeaR schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 07:41:
[...]

Ik zal niet snel zeggen dat iets echt niet waar is, maar van deze durf ik het toch wel met zekerheid te zeggen dat je niet constant 170 Watt naar je speakers stuurt.
Mijn excuses verkeer geformuleerd! Dat is wat de boel ongeveer zou moeten kunnen leveren! Op de website van arcam las ik "Continuous power output, per channel, 8Ω 2 channels driven, 20Hz - 20kHz, <0.02% THD - 110W" Hoe moet ik dit interpeteren?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2015 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goodfellas
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07-05 12:39
Verwijderd schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 13:25:
[...]

Er staat nu een AVR450 van Arcam te spelen als test. Bi-Amp aangesloten (2 channels driven, 20Hz - 20kHz, <0.02% THD - 110W + 2 channels driven, 1kHz, 0.2% THD - 90W). Volgens een collega van mij kwam dat uit op zo'n 175w. DE SR6004 was overigens ook Bi-Amp aangesloten dus dat zal ook wat meer zijn geweest dan 110w! :P
Ik vind het nogal wat om advies te geven over de aankoop van een nieuwe versterker omdat de ra-11 niet voldoende power zou hebben, als je deze concepten over vermogen en output niet (volledig) begrijpt. Het klinkt mij eerder dat een audio verkoper goed aan je heeft verdiend met die Arcam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ominous
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09:07
ik weet niet of dit hier gepost mag worden, maar kwam dit tegen....

https://storify.com/whathifi/whfsystems-may-2015

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertyuh
Verwijderd schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 13:27:
[...]
Mijn excuses verkeer geformuleerd! Dat is wat de boel ongeveer zou moeten kunnen leveren! Op de website van arcam las ik "Continuous power output, per channel, 8Ω 2 channels driven, 20Hz - 20kHz, <0.02% THD - 110W" Hoe moet ik dit interpeteren?
Hoe je dat moet interpreteren:
20 Hz - 20 kHz = dat is het volledige spectrum als in muziek
2 channels driven = 2 speakers aangesloten
< 0.02% THD = dat is een maat van vervorming (Total Harmonic Distortion)

Met andere woorden: 2 speakers, volle bak muziek en je hoort dat hij aan het vervormen is (als je het al hoort en geen gehoorbeschadiging hebt opgelopen in de tussentijd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotez
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09:32

Gotez

42

Petertyuh schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 14:16:
[...]

Hoe je dat moet interpreteren:
20 Hz - 20 kHz = dat is het volledige spectrum als in muziek
2 channels driven = 2 speakers aangesloten
< 0.02% THD = dat is een maat van vervorming (Total Harmonic Distortion)

Met andere woorden: 2 speakers, volle bak muziek en je hoort dat hij aan het vervormen is (als je het al hoort en geen gehoorbeschadiging hebt opgelopen in de tussentijd).
Die 110 watt is wat de versterker maximaal, volgens fabrikant, theoretisch kan leveren. Dat zegt helemaal, maar dan ook helemaal niets over wat je echt verbruikt. Ik heb ooit een klein printje ontworpen wat met ledjes aangaf hoeveel watt ik daadwerkelijk gebruikte. Ik kwam zelden boven de 10 watt. Ik heb redelijke (zelfbouw) zuiltjes staan en twee (zelfbouw) 180 watt classe D versterkers. Kortom, nooit afgaan of gaan schermen met opgaves van de fabrikant over het aantal watt wat je gebruikt of nodig hebt. Ik denk dat een mooie buizenbak met 10 watt meer dan voldoende kracht heeft om je speakers mooi te laten spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-09 17:57

DjVe

Hatsaflats!

Ik heb zelf gemerkt dat de CM1 wel beter klinkt als er meer vermogen/reserves achter hangen. Maar dat uit zich niet in termen als opener/gedetailleerder. Het laag is gewoon beter onder controle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 13:25:
[...]
Volgens een collega van mij kwam dat uit op zo'n 175w. DE SR6004 was overigens ook Bi-Amp aangesloten dus dat zal ook wat meer zijn geweest dan 110w! :P
Bi-amp wil niet zeggen dat je ook twee keer zo veel vermogen hebt dan wel gebruikt en is ook niet zo te berekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DjVe schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 14:40:
Ik heb zelf gemerkt dat de CM1 wel beter klinkt als er meer vermogen/reserves achter hangen. Maar dat uit zich niet in termen als opener/gedetailleerder. Het laag is gewoon beter onder controle.
Ik heb altijd het idee dat er een doek over de speakers hangt als er een slechte/zwakke versterker de speaker aanstuurt. Dus vandaar opener/gedetailleerder... Met mijn CM8S2 heb ik nu de indruk dat ik de instrumenten beter kan plaatsen, dus in die zin klinkt het beter dan voorheen. Het zal dan waarschijnlijk toch niet alles te maken hebben met het vermogen maar ook met kwaliteit van componenten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ominous
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09:07
Wat is dan volgens jullie een te zwakke versterker? Heb nu namelijk zelf ONKYO 609 met B&W CDM NT set erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

O
The Eagle schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 23:32:
[...]

Leuk spul :)
Heb hier zelf de Klipsch F1's als rear en F3 als fronts. Ben wel benieuwd hoe die F1's zich verhouden qua geluid tot die JBL's eigenlijk.
Met de Martin Logan's hoef je ze iig niet te vergelijken, tenminste niet als je een rubberboot met een luxe zeiljacht wilt vergelijken :+
Persoonlijk vind ik de jbl's mooier klinken dan de klipsch. De jbl's geven voor mij gevoel meer weer onderin. En de klipsch geven te weinig laag en de jbl's niet.

Maar de klipsch daarintegen hebben een mooiere tweeter erin zitten ! En de Martin logans tja daar valt indd weinig over te zeggen. Mooi puur geluids weergaven. Het zij gewoon echte luister speakers die ik indd niet zou vergelijken met de jbl's en de klipsch de martins zijn gewoonweg veel mooier.

Het grappige ervan is dat al laat je de martins op een laag volume spelen kun je toch nog alles horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobaltjeh
  • Laatst online: 08-09 11:01
Verwijderd schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 14:45:
[...]
Het zal dan waarschijnlijk toch niet alles te maken hebben met het vermogen maar ook met kwaliteit van componenten?
De kwaliteit van de componenten is belangrijk, de voeding is erg belangrijk. Daarnaast is het type versterker Klasse A/B - D en buizen een persoonlijk iets.

Het vermogen boeit me niet zoveel, het enige belangrijke vind ik dat er veel ruimte zit in de versterker.
Met andere woorden ik heb deze op normaal luistervolume het liefst onder de 25% staan, want als een versterker op zijn max moet werken zal deze altijd minder presteren.

Ik heb buizenversterkers van 6 watt de sterren van de hemel zien spelen, en UCD versterkers van 400 watt. Dus vermogen is niet zomaar te vergelijken.

Zelf draai ik met een zelfbouw LM4780 van 60 watt. In mijn ogen beter dan wat in 90% van de 'consumenten' versterkers zit. Zeker omdat iedere chip zijn eigen voeding heeft. En als ik kijk naar het formaat trafo en voeding in deze zelfbouw versterker is deze al deftiger uitgevoerd dan in de meeste receivers die 7x100 watt zouden moeten leveren.

Laatst een NAD Master M12/M22 combinatie mogen beluisteren, dat is in mijn ogen echt het uiterste wat haalbaar is, echter niet voor mijn budget weggelegd. Als ik ooit ga upgraden zal het een zelfbouw Ncore versterker worden.

Dan kom je ook meteen bij dat ik eigenlijk bijna alle receivers geen goede interne versterkers vind hebben, ik blijf zelf liever bij een goede processor/voorversterker en losse eindversterker.

En daarnaast zijn het type speaker en nog belangrijker de ruimte belangrijkere factoren om daadwerkelijk de voordelen van de betere versterker te kunnen benutten. Vaak zie ik een topset staan in een betonnen blok, zeer zonde van het geld..... Had dan de helft daarvan uitgegeven aan een goede luisterruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goodfellas
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07-05 12:39
Cobaltjeh schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 15:29:
[...]

Met andere woorden ik heb deze op normaal luistervolume het liefst onder de 25% staan, want als een versterker op zijn max moet werken zal deze altijd minder presteren.
Kun je dit eens uitleggen? De stand van de volume knop zegt he-le-maal niets over hoe je speakers klinken. Dat is puur je gevoel er bij.
Dan kom je ook meteen bij dat ik eigenlijk bijna alle receivers geen goede interne versterkers vind hebben, ik blijf zelf liever bij een goede processor/voorversterker en losse eindversterker.
Zoek maar eens een wetenschappelijk uitgevoerde test waar mensen het verschil hoorde, ik heb dat onderzoek nog niet gelezen.
En daarnaast zijn het type speaker en nog belangrijker de ruimte belangrijkere factoren om daadwerkelijk de voordelen van de betere versterker te kunnen benutten. Vaak zie ik een topset staan in een betonnen blok, zeer zonde van het geld..... Had dan de helft daarvan uitgegeven aan een goede luisterruimte.
Hierover zijn we het dan weer wel eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobaltjeh
  • Laatst online: 08-09 11:01
Goodfellas schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 16:23:

Kun je dit eens uitleggen? De stand van de volume knop zegt he-le-maal niets over hoe je speakers klinken. Dat is puur je gevoel er bij.
Uitleggen, iedere (met uitzondering van buizenversterker) versterker gaat meer vervorming geven naar mate de gain verder open gaat. Daarnaast zal een driver nooit een continu vermogen gebruiken maar af en toe bij een bijvoorbeeld lage basstoon wat meer vermogen vragen. Hoe meer ruimte er dan in je versterker zit des te beter en met meer controle een driver kan bewegen. Bij mijn subwoofer gebruik ik een Hypex DS8.0 (800w) juist om de lage tonen strakker en beter te krijgen. Terwijl voor het volume een DS2.0 (175w) al meer dan genoeg zou zijn.

Als je je versterker bijna helemaal open zou moeten zetten om op het gewenste volume te komen, zou je merken dat de kwaliteit van de muziek naar beneden gaat omdat hij die energie tekort komt op bepaalde passages met bijvoorbeeld lage tonen waardoor je meer vervorming krijgt. Je driver gaat dan ook zijwaarts bewegen, en dit is over het algemeen reden 1 waardoor men speakers op blaast in het extreemste geval. Gebeurt dit maar een beetje zal er niets gebeuren met de speakers maar ga je dus daadwerkelijk wel achteruit in kwaliteit.

En inderdaad bij een goede versterker maakt het niet uit of deze nu op laag of hoog volume staat, als er maar genoeg marge over blijft. Daarom zie je ook vaak dat het volume van -60 tot 0 tot 20 db gaat.
Met andere woorden ga niet verder dan de 0.
Goodfellas schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 16:23:

Zoek maar eens een wetenschappelijk uitgevoerde test waar mensen het verschil hoorde, ik heb dat onderzoek nog niet gelezen.
Ik weet zeker dat ik het verschil hoor van een goede set in een goede ruimte die of aangesloten is op een surround versterker of een deftige voorversterker met eindtrap (Zoals de NAD M12/M22).

Je praat dan over een betere Bron, DAC, voorversteker en eindtrap.

Daarnaast hoor je makkelijk het verschil van de extra controle in het laag dat de kwalitatief betere versterker toe staat.

Als goed voorbeeld weet ik nog een demo van Dolby Atmos bij een audio winkel. Ze pakken een hele mooie surroundset van B&W, sluiten vervolgens 9 speakers aan op het topmodel Denon/Pioneer met Atmos.
Het resultaat een dood en levenloos geluid tijdens de demo, want de voeding van de arme Denon/Pioneer kan maar ongeveer 600 watt leveren, waardoor er maar een gammele 60 watt over blijft per speaker (de daadwerkelijke watts in muziek zijn dus nog veel lager!).

Hierdoor is alle 'punch' uit de speakers, en klinkt het geheel als een 'Philips' setje bij de mediamarkt.

Hadden ze hier losse eindtrappen voor gebruikt zou het resultaat echt anders zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Read

Read

Join The Résistance

Cobaltjeh schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 15:29:
[...]

Zelf draai ik met een zelfbouw LM4780 van 60 watt. In mijn ogen beter dan wat in 90% van de 'consumenten' versterkers zit. Zeker omdat iedere chip zijn eigen voeding heeft. En als ik kijk naar het formaat trafo en voeding in deze zelfbouw versterker is deze al deftiger uitgevoerd dan in de meeste receivers die 7x100 watt zouden moeten leveren.
Heb je een schema en een foto van die versterker ben wel benieuwd hoe het opgebouwd is.
Je maakt me nieuwsgierig en lijkt me leuk om zon ding zelf te bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-09 18:41
Vandaag de 2 Boston A25's binnen gekregen. Ik ga ze morgen eerst even boven uitproberen en zondag beneden aan de 5.1 set hangen. Nu al zin in:)

Wel flink wat gezeik geweest met Ibood voordat ze verzonden waren. Leverdatum verzet, mail die niet klopten etc. Al met al geen fijne zaken met ibood gedaan.

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
Verwijderd schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 15:25:
O
[...]

Persoonlijk vind ik de jbl's mooier klinken dan de klipsch. De jbl's geven voor mij gevoel meer weer onderin. En de klipsch geven te weinig laag en de jbl's niet.

Maar de klipsch daarintegen hebben een mooiere tweeter erin zitten ! En de Martin logans tja daar valt indd weinig over te zeggen. Mooi puur geluids weergaven. Het zij gewoon echte luister speakers die ik indd niet zou vergelijken met de jbl's en de klipsch de martins zijn gewoonweg veel mooier.

Het grappige ervan is dat al laat je de martins op een laag volume spelen kun je toch nog alles horen.
Mag ik wel hopen ja ;)
Dat die Klipsch F1 niet heel laag gaan is logisch, zo groot zijn ze ook niet. Meen dat ze tot 35Hz gaan ofzo. De F3's gaan wat lager, maar die zijn ook twee slagen groter. Hier staan het geheel icm een sub, dus nergens last van ;)
Tweetertje van de klipschen is wel heel fijn idd, je hoort echt alles. Al eens een paar keer een artiest betrapt op het verkeerd aanslaan van zijn gitaar :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CartmanMMA
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-08 15:42

CartmanMMA

Fallus Giganticus

Hierbij mijn setup.

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/2z4mvm8.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/2qk2lo9.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/qnsh94.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/10xhq8l.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/2v8izdf.jpg

- TV Samsung UE55H7000SL 55" 7-Series LED TV
- Sonos playbar
- Sonos woofer
- 2 x Sonos play 3
- Chromecast
- PS4
- Vogel THIN 345 UltraThin Draaibare TV-muurbeugel
- Bellfire View Bell M3 haard
- TV meubel op maat laten maken door een interieurbouwer

Verder nog wat meuk zoals cisco switch, 5Ghz cisco router, KPN TV via glasvezel.

Sonos heb ik in een surround opstelling ingesteld en ben tevreden over het geluid. Woofer staat achter de bank naast de kast in de hoek. Geadviseerd wordt om de woofer aan de voorzijde te plaatsen maar ik merk geen verschil qua verbeteringen.

Wensenlijst
- UHD TV
- Nieuwe bank
- Salon tafel
- kabelmanagement (iemand nog tips om die dingen netjes weg te werken?

[ Voor 13% gewijzigd door CartmanMMA op 30-05-2015 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fratti schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 14:04:
Hierbij mijn setup.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

- TV Samsung UE55H7000SL 55" 7-Series LED TV
- Sonos playbar
- Sonos woofer
- 2 x Sonos play 3
- Chromecast
- PS4
- Vogel THIN 345 UltraThin Draaibare TV-muurbeugel
- Bellfire View Bell M3 haard
- TV meubel op maat laten maken door een interieurbouwer

Verder nog wat meuk zoals cisco switch, 5Ghz cisco router, KPN TV via glasvezel.

Sonos heb ik in een surround opstelling ingesteld en ben tevreden over het geluid. Woofer staat achter de bank naast de kast in de hoek. Geadviseerd wordt om de woofer aan de voorzijde te plaatsen maar ik merk geen verschil qua verbeteringen.

Wensenlijst
- UHD TV
- Nieuwe bank
- Salon tafel
- kabelmanagement (iemand nog tips om die dingen netjes weg te werken?
Ziet er Strak uit!
Maar wat hangt je tv hoog!
Wat betreft kabels werkt dit best ok.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/QryiUzOVnRTHxOxOMDEjlvBr/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 15:54:
[...]

Ziet er Strak uit!
Maar wat hangt je tv hoog!
Wat betreft kabels werkt dit best ok.

[afbeelding]
Inderdaad heel mooi en heel strak, maar ik krijg pijn in mijn nek van de positie van de TV! :P

Riamh mé ag dul a thabhairt duit suas, ní bheidh mé in iúl duit síos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CartmanMMA

CartmanMMA

Fallus Giganticus

Klopt ik had ook mijn twijfels qua hoogte, maar voor ons was ideaal omdat we een loungebank hebben waar we lekker in kunnen liggen en dan kijken we zo het best (voor ons dan).

Bedankt Frits voor de tip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-09 21:58

SaN

Heel netjes zeg. Lekker strak en toch wat warmte door de houten meubels (en de openhaard natuurlijk :P) De soundbar onder de tv vind ik wel wat af doen aan de strakke afwerking, maar je moet hem toch ergens kwijt natuurlijk.

[ Voor 59% gewijzigd door SaN op 30-05-2015 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuker
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:57
Hierbij ook mijn setup. Draait nu een paar maanden in mijn nieuwe appartement.

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/2utokcj.jpg
-TV: Sony 65x8505b
-Dali Zensor 7
-Dali Vokal
-Denon AVR-X3100w
-Raspberry Pi 2

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/285nop.jpg
-2 oude Sony speakers die het nog erg goed doen. Toch ga ik ze binnenkort vervangen voor Dali Zensor 1's.

Wensen:
-Subwoofer. Weet alleen nog niet waar. Zou de positie van m'n tijdschriften-mand iets zijn (tussen rechterspeaker en bank op 1e foto)? Ik heb al naar SVS zitten kijken, ik wil vooral extra ondersteuning bij films hebben, muziek vind ik namelijk al behoorlijk goed! Is een PB-1000 dan al voldoende, of raden jullie een PB-2000 aan? Scheelt nogal wat geld.

Plaatje ter verduidelijking van de grootte van de ruimte. Muur van de tv is 4 meter breed en de ruimte is daar 6 meter diep. Bij m'n keuken 4 meter.
Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/ih02vp.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• panomi
  • Laatst online: 15-09 14:43

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:09

Daniel36

vernieuwde formule

On topic graag!
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• panomi
  • Laatst online: 15-09 14:43
Jij ook bedankt voor deze nuttige bijdrage... :X

Iemand plaatst foto's en ik complimenteer deze persoon over een ander deel van zijn inrichting ipv zijn audio. Mag best gezegd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grandisimo
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11-02 22:06
Over de keuken gesproken, geen afzuiger boven je inductie ?
Voor de rest erg fraai allemaal !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grandisimo
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11-02 22:06
@ Fratti

Wat is dat voor vloer ?
Gietbetonvloer of gewoon zeil ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cctl01
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-09 18:30
panomi schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 21:33:
[...]

Jij ook bedankt voor deze nuttige bijdrage... :X

Iemand plaatst foto's en ik complimenteer deze persoon over een ander deel van zijn inrichting ipv zijn audio. Mag best gezegd worden.
Let vooral goed op de :+ aan het einde van Daniel's post. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuker
Grandisimo schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 21:45:
Over de keuken gesproken, geen afzuiger boven je inductie ?
Voor de rest erg fraai allemaal !
Afzuiger zit tussen de kookplaten in, circulatiesysteem. Novy heet het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Nu online
heuker schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 17:10:

[afbeelding]
Nice! Welk TV meubel is dat als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuker
Sypher schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 23:17:
[...]

Nice! Welk TV meubel is dat als ik vragen mag?
Natuurlijk mag dat. Heb hem even opgezocht voor je:
http://www.zen-lifestyle....end-tv-meubel-2-4-ho.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CartmanMMA

CartmanMMA

Fallus Giganticus

Grandisimo schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 21:52:
@ Fratti

Wat is dat voor vloer ?
Gietbetonvloer of gewoon zeil ?
Een gietvloer inderdaad. Heb de hele beneden verdieping verbouwd, nieuwe moderne keuken en dus ook een bijpassende gietvloer.

Zijn er ontzettend blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-09 14:44
Ik doe de Atacama Nexus 6i speaker stands weer weg wegens verhuizing/geen plek. Mocht iemand interesse hebben. Het is degelijk spul. Zie link in signature.

Verkocht.

[ Voor 6% gewijzigd door technorabilia op 05-06-2015 13:37 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3belz12
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 01-04 13:51
Hey,

Deel samen met mijn broertjes 1 kamer, ben student en woon bij me pa thuis. Maar toch zeer tevreden over mijn Setup. Stelt waarschijnlijk niet veel voor maar goed.

Tijdt voor een foto:

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/qxqnpl.jpg

Wat je ziet:

Pioneer VSX-424-K AV-Receiver
Pioneer S-ES3TB 5.0 Speakerset
JBL ES250PW 400 Watt Subwoofer
Samsung 32'' Full HD tv
PS4
Game en werk PC met I7 Processor, 250 GB SSD en GTX 970 Videokaart. en nog wat dingentjes.

Wat ik graag nog een keer zou willen is een 48'' of 50'' of 55'' Tv
Een wat sterker Receiver weet alleen nog niet welke en waar ik allemaal op moet letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

I
The Eagle schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 12:35:
[...]

Mag ik wel hopen ja ;)
Dat die Klipsch F1 niet heel laag gaan is logisch, zo groot zijn ze ook niet. Meen dat ze tot 35Hz gaan ofzo. De F3's gaan wat lager, maar die zijn ook twee slagen groter. Hier staan het geheel icm een sub, dus nergens last van ;)
Tweetertje van de klipschen is wel heel fijn idd, je hoort echt alles. Al eens een paar keer een artiest betrapt op het verkeerd aanslaan van zijn gitaar :+
Het grappige bij ons thuis is nu dat de klipsch op een oude Pioneer versterker staan. Deze kraakt ook nog eens! Dus ben wel erg benieuwd naar de klipsch met een goede versterker.

Over subs gesproken. Zelf heb ik een costom kist van 800mm bij 500mm bij 450mm met 2 jbl GT5-10 erin. Krijg van de week een gel accu met kabels voor de voeding van 16mm en 5m lang van 10mm voor de subs. En heb nog een superwoofer liggen. Wel oud, een rockford fosgate PCH412 punch woofer. Daar komt een 50liter gepoorte kist voor ;p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 09:41
Omdat het hier zo stil is toch maar even een crappy foto van mijn setup:
Afbeeldingslocatie: http://s3.postimg.org/sp60h4j3n/WP_20150509_11_17_40_Pro.jpg
Afbeeldingslocatie: http://s1.postimg.org/oagahkb3j/WP_20150509_11_17_28_Pro.jpg

Wat je ziet:
Canton GLE 490
Yamaha RX-V675
Samsung UE48 H5500
PS3
Achter het koetje (rechts op TV meubel) staat nog een Intel NUC DE3815TYKHE met daarop Openelec ;)

Staat nu sinds december in ons eerste huis :)

Binnenkort wat betere foto's!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
  • Laatst online: 15-09 14:22
Vrijdag worden mijn nieuwe speakers (Q-Acoustics 2050i) bezorgd. Na de verhuizing van afgelopen maand moet ik mijn TV hoek nog afmaken met een voorzetwand/ombouw om de niet meer in werking zijnde schouw en dan volgen er foto's :)

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Laatst online: 17-09 00:15

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Afbeeldingslocatie: http://i230.photobucket.com/albums/ee184/Kookhoer/HT.jpg

Wat men ziet:
TV: Sony KDL-50W805B
Amp: Yamaha RX-V475
Speakers: Yamaha NS-555
Console links: Playstation 4
Console midden: Nintendo Wii U Premium
Console rechts: Xbox One
Verlichting: Philips Hue LivingColours Bloom
Keyboard: Logitech K400

Wat jullie niet zien is mijn pc die aan de andere kant van de muur staat waar mijn tv hangt. Hier is mijn kantoor. Twee lange USB kabels met daarop een Logitech Unified Receiver voor het keyboard te verbinden en een Microsoft Wireless Xbox USB Receiver voor de Xbox 360 controller. En natuurlijk een HDMI-kabel om beeld en geluid te versturen. Een CI+ module in de tv. Verder ligt er achter het kastje nog een 8-ports 3COM Gigabit switch die verbonden is met de 5-ports switch bij mijn pc op het kantoor ernaast. Hier zit dan weer een Linksys WAP-300N accesspoint aanvast.

Het meubilair stamt nog van toen ik nog in een appartementje woonde. Nu inmiddels trotse bezitter van een huis. Nieuw meubilair is onderweg zodat het allemaal wat netjes uitziet en de kabels ook niet meer zichtbaar zijn.

Misschien nog even een sneaky vraagje. Ik heb een grindvloer en ik wil toch voor een 5.1 speaker setup gaan maar er is geen goot onder de grindvloer door. Ik kan dus nergens de speaker kabels voor de achterste sattelites nergens kwijt. Weet iemand hiervoor een elegante oplossing? _/-\o_

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 09:41
Ik weet niet of je plinten door het hele huis dezelfde kleur hebben, maar je zou een speakerkabel kunnen zoeken met een kleur die op je plint lijkt om het daar langs te laten lopen.

Zijn het trouwens houten plinten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Laatst online: 17-09 00:15

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Nee het zijn gewoon plinten van hetzelfde materiaal als de vloer. Volgens mij gewoon steen.

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:14
Kabelgootjes? Niet de meest mooie, maar wel meest praktische, goedkope en makkelijkste oplossing.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-09 06:49
Gaatje door de vloer en je kabels door de kruipruimte (als je die hebt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
Kabelgootje achter de gordijnrail. Niet over of door de vloer, maar via het plafond. Geen plakgootjes nemen maar van die gootjes die je met schroeven vastzet. Heb ik al twee jaar zo hangen en werkt perfect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spank_mojoo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09:40
Dat is een mooie oplossing inderdaad, daar heb ik nooit zo aan gedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
Zou wel even een boorhamer gebruiken. Niks zo irritant als met een klopboor boven je macht de beton in moeten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonnieDoezoe
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14-09 22:25

[afbeelding]
-Dali Zensor 7
-Dali Vokal
-Denon AVR-X3100w
-Raspberry Pi 2

[afbeelding]
-2 oude Sony speakers die het nog erg goed doen. Toch ga ik ze binnenkort vervangen voor Dali Zensor 1's.

Wensen:
-Subwoofer. Weet alleen nog niet waar. Zou de positie van m'n tijdschriften-mand iets zijn (tussen rechterspeaker en bank op 1e foto)? Ik heb al naar SVS zitten kijken, ik wil vooral extra ondersteuning bij films hebben, muziek vind ik namelijk al behoorlijk goed! Is een PB-1000 dan al voldoende, of raden jullie een PB-2000 aan? Scheelt nogal wat geld.

Plaatje ter verduidelijking van de grootte van de ruimte. Muur van de tv is 4 meter breed en de ruimte is daar 6 meter diep. Bij m'n keuken 4 meter.
[afbeelding]
Flink wezen shoppen bij loods 5 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10:28
The Eagle schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 22:55:
Kabelgootje achter de gordijnrail. Niet over of door de vloer, maar via het plafond. Geen plakgootjes nemen maar van die gootjes die je met schroeven vastzet. Heb ik al twee jaar zo hangen en werkt perfect :)
Kan je hier eens een foto van plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrScratch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:31

MrScratch

I am rubber, you are glue

The Eagle schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 22:55:
Zo heb ik het ook jaren gehad. Is inderdaad een perfecte oplossing. Goten omhoog hangen altijd achter de gordijnen en de goot achter de gordijnrail valt nauwelijks op omdat deze toch zelfde kleur heeft en zelfde traject volgt.

Look behind you! A three headed monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomeMade
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 02-09 18:23

[afbeelding]
-Dali Zensor 7
-Dali Vokal
-Denon AVR-X3100w
-Raspberry Pi 2

[afbeelding]

Wensen:

[afbeelding]
Leuk om de setup van mijn buurman van een paar deuren verderop ook bij Tweakers langs te zien komen, ik herkende gelijk de woonkamer! ;)

Hoe ga jij trouwens om met de warmte die van de Denon af komt? Laat je de klep openstaan op het moment dat je receiver aanstaat? Ik ben zelf nog opzoek naar een meubel met een ontluchtingsgleuf o.i.d. aan de achterzijde.

En (even offtopic) zo te zien heb je ook de kleine radiator achter de rechter front speaker verwijderd of is deze nooit geplaatst bij jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuker
HomeMade schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 23:24:
[...]

Leuk om de setup van mijn buurman van een paar deuren verderop ook bij Tweakers langs te zien komen, ik herkende gelijk de woonkamer! ;)

Hoe ga jij trouwens om met de warmte die van de Denon af komt? Laat je de klep openstaan op het moment dat je receiver aanstaat? Ik ben zelf nog opzoek naar een meubel met een ontluchtingsgleuf o.i.d. aan de achterzijde.

En (even offtopic) zo te zien heb je ook de kleine radiator achter de rechter front speaker verwijderd of is deze nooit geplaatst bij jou?
Ah buurman, grappig!

Vaak staat de klep open, maar hij zit ook regelmatig dicht en nog niet gehad dat 'ie uit ging vanwege warmte. Wel wordt de ruimte dan te heet voor mijn gevoel :o

Radiator zelf weggehaald en de radiator tussen de kozijnen in vervangen door een groter en platter exemplaar ivm gordijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:09

Daniel36

vernieuwde formule

HomeMade schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 23:24:
[...]

Een paar flinke gaten in de achterzijde boren met een gatenzaag werkt ook prima is mijn ervaring.
Kunnen de kabels gelijk doorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spank_mojoo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09:40
Ik heb een Onkyo 313, maar die kan zijn warmte niet kwijt door alleen een paar gaten in de achterwand.
er zitten nu 4 gaten met een diameter van 8cm. hiervan wordt er 1 gebruikt voor alle inkomende signalen, 1 gebruikt voor alle uitgaande signalen en blijven er nog 2 over voor alleen ventilatie. Wanneer ik hem nu een half uurtje/drie kwartier aan heb staan schakelt de onkyo uit door de warmte. Ik ben nu nog op zoek naar een elegante oplossing voor de koeling. In het beste geval wordt dit iets met ventialtors op de USB poort, in het ergste geval moet de gehele achterkant er uit.

Edit:
Ik heb zo alleen een foto van een proef-indeling bij de hand:

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/ao1PgLjyfyO9stiONpjNQ9hL/thumb.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door spank_mojoo op 05-06-2015 09:13 . Reden: afbeelding toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitamine
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10:12
spank_mojoo schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 08:51:
Ik heb een Onkyo 313, maar die kan zijn warmte niet kwijt door alleen een paar gaten in de achterwand.
er zitten nu 4 gaten met een diameter van 8cm. hiervan wordt er 1 gebruikt voor alle inkomende signalen, 1 gebruikt voor alle uitgaande signalen en blijven er nog 2 over voor alleen ventilatie. Wanneer ik hem nu een half uurtje/drie kwartier aan heb staan schakelt de onkyo uit door de warmte. Ik ben nu nog op zoek naar een elegante oplossing voor de koeling. In het beste geval wordt dit iets met ventialtors op de USB poort, in het ergste geval moet de gehele achterkant er uit.
Een beetje afhankelijk hoe handig je bent/wilt zijn. Een zelfbouw thermostaat.

Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
Joster schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 10:39:
[...]

Kan je hier eens een foto van plaatsen?
Wil ik voor je doen, alleen zit ik momenteel iets van 3000 km van mijn huis af :P
Stuur me maandag even een DM, komt goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10:52
Hierbij mijn nieuwe HT setup in nieuwe huis. Hij is now WIP, dus de final images komen later nog een keer.

Frezen maar! In beton, dus een ontzettende kloteklus.
HT Stap 1

Buizen erin!
HT Stap 2

Nog meer buizen erin!
HT Stap 3

Dichtstucen
HT Stap 4

Afzagen
HT Stap 5

Ophangen!
HT Stap 6

Wegwerken!
HT Stap 7

Wat je ziet:
- Panasonic 65VT50
- Denon X3100W
- 2x Dali Zensor 7
- Xtreamer Ultra 2
- Humax 5050c
- Playstation 4
Er gaan nog twee speakerkabels + HDMI + ethernet de grond in naar zone 2 in de keuken. Die is nog niet toonbaar.

Meubel is een Unnu 231. Fraai ding, maar ik had wat meer ruimte achter de kastjes verwacht. Als je nu een paar kabels hebt, wordt het al erg proppen.

Edit: Alvast voor de "hoog!" opmerkingen: de plint is 12cm en aangezien we een hangende kast wilden, is het niet zo mooi om hem dan bovenop die plint te hangen. Moest dus wat hoger. Daarna besloten de tv 25cm boven het kastje te hangen zodat het mooi ruimtelijk oogt. De bank staat op een meter of 3,5 dus deze hoogte is prima te doen. Helemaal als je een beetje onderuit zakt.

[ Voor 9% gewijzigd door Sluuz op 05-06-2015 13:25 ]

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Sluuz schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 13:20:
Hierbij mijn nieuwe HT setup in nieuwe huis. Hij is now WIP, dus de final images komen later nog een keer.

[afbeelding]

Buizen erin!
[afbeelding]

Nog meer buizen erin!
[afbeelding]

Dichtstucen
[afbeelding]

Afzagen
[afbeelding]

Ophangen!
[afbeelding]

Wegwerken!
[afbeelding]

Wat je ziet:
- Panasonic 65VT50
- Denon X3100W
- 2x Dali Zensor 7
- Xtreamer Ultra 2
- Humax 5050c
- Playstation 4
Er gaan nog twee speakerkabels + HDMI + ethernet de grond in naar zone 2 in de keuken. Die is nog niet toonbaar.

Meubel is een Unnu 231. Fraai ding, maar ik had wat meer ruimte achter de kastjes verwacht. Als je nu een paar kabels hebt, wordt het al erg proppen.

Edit: Alvast voor de "hoog!" opmerkingen: de plint is 12cm en aangezien we een hangende kast wilden, is het niet zo mooi om hem dan bovenop die plint te hangen. Moest dus wat hoger. Daarna besloten de tv 25cm boven het kastje te hangen zodat het mooi ruimtelijk oogt. De bank staat op een meter of 3,5 dus deze hoogte is prima te doen. Helemaal als je een beetje onderuit zakt.
Ik had het zelf iets lager gedaan denk ik, maar het ziet er echt heel gaaf uit!
Echt mooi gedaan :)

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online

[afbeelding]

Buizen erin!
[afbeelding]

Nog meer buizen erin!
[afbeelding]

Dichtstucen
[afbeelding]

Afzagen
[afbeelding]

Ophangen!
[afbeelding]

Wegwerken!
[afbeelding]

Wat je ziet:
- Panasonic 65VT50
- Denon X3100W
- 2x Dali Zensor 7
- Xtreamer Ultra 2
- Humax 5050c
- Playstation 4

Vet gedaan! Was dat fresen nou echt zoveel werk? Ik wil het ook gaan doen namelijk... Maar ben nog een beetje angstig voor het fresen en stuccen (ben niet zo'n klusser)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10:52
Wat je hier ziet is denk ik een dag werk. Die brede pijp was het meeste werk omdat die 5,5cm diep is. Hij is ook breed en lang dus dat was de grootste klus. Die kleine gleufjes gaan relatief snel.

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:20
Mooi gedaan, maar MP3 128kbps.... dat kan ECHT niet.. :P

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkroes
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-09 07:02
Bad Brains schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 07:34:
[...]

Mooi gedaan, maar MP3 128kbps.... dat kan ECHT niet.. :P
Is internet radio, kan hij weinig aan veranderen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
  • Laatst online: 13-09 17:13

fotoooos
Super gedaan! Kan ik je inhuren? ik kan dit echt niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim_b
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 14-09 12:39
Na lang kijken hierbij dan ook mijn setup:

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/r9ixqa.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/70wc1u.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/o7j8kx.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/vr91zt.jpg

Wat je ziet:
- lg 50ps3000
- Marantz SR7007
- Asrock Vision 137D (triple boot Openelec, Win7, Ubuntu)
- Upc Horizon
- Kef IQ7SE (fronts)
- Mission 73C (center)
- Elac 301.2 (rears)
- B&W ASW600 (sub)
- Dali Zensor 1 (in de keuken)

Wat er achter de deurtjes zit:
- Synology DS213+
- Canon Printer
- Xbox 360 (RGH)

Allemaal bestuurd met:
- Logitech Harmony Ultimate
- Google Nexus 7 (Yatse om xbmc aan te sturen)

En de toekomst plannen zijn om ooit alles naar de zolder te verhuizen om daar een bios te maken met een 7.1 setup en beamer. En beneden dan alleen nog maar een stereo opstelling, alleen nog de vrouw overtuigen van de noodzaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vanwaar zo alles links in de hoek gepropt? Op de foto lijkt het wel dat een stuk naar rechts had gekund qua ruimte. Komt nu redelijk krap over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim_b
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 14-09 12:39
Het is ruimer dan dat het lijkt, maar links 3cm van de speaker zit de entree hal. En de bank eigenlijk diagonaal er tegenover omdat we de hoekbank al hadden in ons vorige huis, maar de hoek aan de verkeerde kant zit om direct tegenover te tv te kunnen zitten. Helaas ik begrijp exact wat je bedoel, heb ook nog geëxperimenteerd om de linker speaker links naast de bank te plaatsen, alleen mist dan de symmetrie waardoor het er niet uitziet.

En zoals in de reflectie van de tv te zien is, begint recht tegenover de rechter speaker het halletje van de trap, dus kunnen helaas niet meer naar rechts.

[ Voor 15% gewijzigd door tim_b op 06-06-2015 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-07 08:52
Edit: woeps, iets te snel op enter geduwd 8)7

Mijn (voorlopige) setup... todo: kabeltjes wegwerken tegen het raam (kabelgoot onder de lamellen), nog op zoek naar een betere oplossing voor de surround speakertjes (staan nu op de leuning van de sofa).

Afbeeldingslocatie: http://s13.postimg.org/ywoxiyckn/IMG_2693.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s7.postimg.org/4orvk2oiz/IMG_2690.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s3.postimg.org/vpzs5wg03/IMG_2696.jpg

Aanwezig:

- Jamo S426 surround set
- Yamaha RX-477 receiver
- Samsung UE40H6670
- Decoder

Helaas past mijn receiver niet in het middenvak van het meubel tenzij ik het plankje demonteer, ik moet het kastje dus openzetten om de afstandsbediening te kunnen gebruiken. Mogelijk toch herplaatsen dus op termijn.

De center speaker zou misschien ook beter tot zijn recht komen als ik 'm onder de TV hang, dat zou dan weer plaats vrijmaken voor de receiver in het midden te plaatsen.

[ Voor 94% gewijzigd door Sfinx- op 08-06-2015 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Web-Brielle
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Sfinx- schreef op maandag 08 juni 2015 @ 14:27:

Mijn (voorlopige) setup... todo: kabeltjes wegwerken tegen het raam (kabelgoot onder de lamellen), nog op zoek naar een betere oplossing voor de surround speakertjes (staan nu op de leuning van de sofa).
Aanwezig:

- Jamo S426 surround set
- Yamaha RX-477 receiver
- Samsung UE40H6670
- Decoder
Met die Jamo set ben ik ook begonnen :)
Strakke inrichting zo trouwens!

Je kan ook kiezen voor een IR Extender, kan de receiver netjes in de kast blijven :)
Of je moet hem willen zien natuurlijk ;)

2x BambuLab X1CC 3D Printer - Omtech 60w Co2 Laser - Cloudray 30w Fiber Laser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Laatst online: 09-09 18:41
Nu heb ik al een jaartje of 2 een paar hele mooie boston A360's binnen staan icm een marantz NR1604 (voorheen een harman kardon AVR255 die nu naar de zolder is gegaan), een final S220 sub en een center en surround speakers van mijn oude Harman Kardon HKTS11 set. Via Ibood heb ik een paar weken geleden 2 Boston A25's besteld. in eerste instantie voor op zolder (werkplek en sportruimte) maar ik heb ze toch ook even uitgetest als surround speakers als vervanger van de hkts11 speakers.

in beide ruimtes doen ze het ERG goed. Als surround speakers zijn ze wat minder aanwezig natuurlijk maar het verschil is erg duidelijk hoorbaar! Boven doen de speakers het geweldig! Ik had daar voorheen 2 oude speakers van Sony aangesloten op me HK AVR255 en dat ging op zich wel ok, maar het verschil met de A25 is echt HEEL groot. Het lijkt er dus op dat ik wellicht binnenkort nog eens 2 A25's moet bestellen zodat ik niet constant met speakers hoef te sjouwen:)

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Sfinx- schreef op maandag 08 juni 2015 @ 14:27:
Edit: woeps, iets te snel op enter geduwd 8)7
Ben dus niet de enige die gewoon kan genieten van dat Jamo-setje :+ . heb zelf een Harmony Smart Hub zodat ik van al die extra afstandsbedieningen en rotzooi af ben. Een IR extender kost toch een paar tientjes, en voor die paar tientjes erbij heb je iets wat heel handig is en heel lang meegaat....
http://www.logitech.com/nl-nl/product/harmony-smart-control

just my 2 cents.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maeslant
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Waah schreef op maandag 08 juni 2015 @ 15:38:
[...]

Ben dus niet de enige die gewoon kan genieten van dat Jamo-setje :+ . heb zelf een Harmony Smart Hub zodat ik van al die extra afstandsbedieningen en rotzooi af ben. Een IR extender kost toch een paar tientjes, en voor die paar tientjes erbij heb je iets wat heel handig is en heel lang meegaat....
http://www.logitech.com/nl-nl/product/harmony-smart-control

just my 2 cents.
Ik hoop dat iedereen geniet van zijn spullen, en ik ben ook ooit begonnen met een Jamo set en daar vreselijk veel plezier van gehad. Maar gaande weg, hoorde ik meer en wilde ik iets anders. Daarom hoop ik echt dat, zeker op tweakers, er niet zo snel geoordeeld wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-07 08:52
Ik heb de Jamo-set 2e hands op de kop getikt aan een voordelige prijs (125€), in perfecte staat. Erg blij mee :) Het is mijn eerste surround set, in een relatief klein appartementje meer dan voldoende. De buren uit hun bed trillen is niet de bedoeling, daarom ook deze set omdat een subwoofer niet echt nodig is.

Een IR-extender zou inderdaad een oplossing zijn, al dan niet in combinatie met een universal remote. Ik ben nog niet verhuisd (op z'n tweakers is de zithoek al klaar terwijl m'n slaapkamer en badkamer nog in opbouw zijn :+ ), bij dagelijks gebruik is de kans groot dat ik me daar aan stoor en dit verder bekijk. De Yamaha heeft een uitgebreide remote, ik zie geen universal remote die dat allemaal kan vervangen, dus die Harmony lijkt me geen ideale oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iop
  • Laatst online: 17-09 16:59

iop

Sfinx- schreef op maandag 08 juni 2015 @ 16:22:
Een IR-extender zou inderdaad een oplossing zijn, al dan niet in combinatie met een universal remote. Ik ben nog niet verhuisd.

Ik zie geen universal remote die dat allemaal kan vervangen, dus die Harmony lijkt me geen ideale oplossing.
Andere optie is natuurlijk je plankje niet demonteren maar even verhangen op een andere hoogte. Niet erg moeilijk lijkt me.

Logitech harmony remotes kan je alle bestaande functies over laten nemen van ieder (niet heel exotisch) apparaat dus ook dat moet kunnen.

Het is dus in feite meer wat je wilt, niet wat er kan ;) .

mag de groeten niet doen dus dat doe ik niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Sfinx- schreef op maandag 08 juni 2015 @ 16:22:
Ik heb de Jamo-set 2e hands op de kop getikt aan een voordelige prijs (125€), in perfecte staat. Erg blij mee :) Het is mijn eerste surround set, in een relatief klein appartementje meer dan voldoende. De buren uit hun bed trillen is niet de bedoeling, daarom ook deze set omdat een subwoofer niet echt nodig is.

Een IR-extender zou inderdaad een oplossing zijn, al dan niet in combinatie met een universal remote. Ik ben nog niet verhuisd (op z'n tweakers is de zithoek al klaar terwijl m'n slaapkamer en badkamer nog in opbouw zijn :+ ), bij dagelijks gebruik is de kans groot dat ik me daar aan stoor en dit verder bekijk. De Yamaha heeft een uitgebreide remote, ik zie geen universal remote die dat allemaal kan vervangen, dus die Harmony lijkt me geen ideale oplossing.
Dat laatste snap ik. Maar omdat je de meest geavanceerde opties niet veel zal gebruiken, is de bijgeleverde remote vaak genoeg. En voor de rest gebruik je de smartphone app, die wel alle functies kan benaderen. En vaak nog directer ook.

Als ik films kijk, schakel ik de receiver in op DTS. Maar als ik tv kijk schakelt die via de remote automatisch naar Dolby Digital. En bij radio gaat die automatisch naar 3FM en Stereo Direct.

Het is 1x instellen, maar dan is het ook klaar. En heb je die andere afstandsbediening eigenlijk nooit meer nodig :+

Maar je hebt nog alle tijd om je te orienteren. En je kan tot die tijd vast wel eens bij een mede-tweaker kijken hoe die dat heeft geregeld :+
Pagina: 1 ... 8 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier.
    Voor kleine audio gerelateerde vragen kan je terecht in Het Kleine Vragen Topic. Voor aankoopadvies graag een topic openen in Consumentenelektronica Aankoopadvies

• Let ook op de grootte van de foto's wanneer je deze post: de banner rond te grote foto's met betrekking tot het thumbnails maken staat er niet voor niets! Te grote foto's en/of van een trage host worden getrashed.

• Voor audiomeubels en Hifi Racks verwijzen we graag door naar Het grote Audiomeubel topic!

• Akoestische aanpassingen, -verbeteringen, et cetera mogen in Het grote akoestiek topic