Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 49 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 42 ... 104 Laatste
Acties:
  • 3.040.258 views

• rjvisje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-11 15:45
Na veelvuldig meelezen, nu ook zelf maar eens 2 plaatjes plaatsen:
Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/fuopok.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/ev4b40.jpg

Setup:
Panasonic 55 Inch CX800
Fronts: KEF iQ90
Center: KEF iQ60c
Surround: KEF iQ30
Subwoofer: SVS SB12-NSD
Versterker: Denon X-4000
Platenspeler: Pro-Ject Debut Carbon Esprit SB
PS4 controler

U ziet niet:
de PS4 zelf
Nas: Syno DS415+ (8gb)
KPN kastje

[ Voor 14% gewijzigd door rjvisje op 22-08-2017 11:36 ]

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
rjvisje schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 11:19:
[afbeelding]
[afbeelding]

Setup:
Panasonic 55 Inch CX800
PS4 controler

U ziet niet:
de PS4 zelf
KPN kastje
Dikke sub die SB12 :9

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• Mick3112
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 16:46
[afbeelding]
[afbeelding]

Setup:
Panasonic 55 Inch CX800
PS4 controler

U ziet niet:
de PS4 zelf
KPN kastje
Ziet er goed uit hoor! Vraagje, welke blauwe kleur is dat op je achterwand?

• Equazor_
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:12
Waah schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 15:49:
@Hulliee deze kleur:
[afbeelding]

Het is vrij lichte kleur grijs. Gekozen omdat ik toch in het donker kijk, en dan zorgt lichtgrijs voor wat beter contrast heb ik mij destijds laten vertellen.

En in actie:
[afbeelding]
Leuke kamer zo te zien :-) alleen is de schittering van het beeld op je laminaatvloer niet storend?
Ik zou daar toch een mooi donker kleed voor leggen, kan de geluidskwaliteit ook nog ten goede komen .
En wellicht de centerspeaker iets hoger plaatsen :)

[ Voor 4% gewijzigd door Equazor_ op 22-08-2017 14:10 ]

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:50
Equazor_ schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 14:08:
[...]

Leuke kamer zo te zien :-) alleen is de schittering van het beeld op je laminaatvloer niet storend?
Ik zou daar toch een mooi donker kleed voor leggen, kan de geluidskwaliteit ook nog ten goede komen .
En wellicht de centerspeaker iets hoger plaatsen :)
Is een oude foto, ligt al een vloerkleed (prachtig lelijk groen, maar gratis). Als ik de achterwand heb behangen + geluidsbrekers heb geplakt maak ik wel eens nieuwe foto's voor in dit topic

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21:57
FeaR schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 15:00:
[...]

Op welke resolutie en wat stuurde je er nog meer overheen? Lengte is één aspect, hoe veel data er verstuurd wordt een tweede.
Werd gebruikt om af en toe te gamen en films te kijken.
Beeld en geluid gingen beiden over dezelfde HDMI kabel.

Edit: beiden op 1920x1080.

[ Voor 3% gewijzigd door Loei123 op 22-08-2017 15:40 ]

• Finesse
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Een erg vaak weerkerend fenomeen ...
Mensen geven vaak redelijk wat geld uit aan speakers, hoofdwaarschijnlijk met mooi, gewenst geluid tot doel.
Dikwijls hebben ze ook nog een mooie ruimte ter beschikking maar hebben toch weer steeds de drang om minstens één speaker in een hoekje te drummen.

• oldsmelly
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20:27
Finesse schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 17:25:
Mensen geven vaak redelijk wat geld uit aan speakers, hoofdwaarschijnlijk met mooi, gewenst geluid tot doel.
Dikwijls hebben ze ook nog een mooie ruimte ter beschikking maar hebben toch weer steeds de drang om minstens één speaker in een hoekje te drummen.
Vaak kan het niet anders...

Bij mij precies hetzelfde probleem, als ik de speaker verder van de rechter muur zou willen plaatsen dan moet ik mijn hele meubel een meter naar links verplaatsen waardoor ik recht voor de rechter speaker komt te zitten ipv midden tussen de speakers.

Helaas kan ik mijn bank etc niet verder naar links verplaatsen

Edit : Ik zou een andere smallere meubel kunnen zoeken maar ik vrees niet dat daar de hele zooi inpast.
Ik heb nu een IKEA besta meubel met 6 vakken (en die zijn allemaal gevuld >:) )

[ Voor 10% gewijzigd door oldsmelly op 22-08-2017 18:02 ]

MuziekLiefhebbert

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Het lijkt erop dat beamers weer een comeback maken, ik ben zelf ook al een paar weken research aan het doen, ik heb nu een 60" Sharp TV en zo'n groot zwart ding trekt best de aandacht, ik stap dus binnenkort ook over op een weggewerkte beamer en ga op een witte muur projecteren :)

http://www.projectorcentr...ection-calculator-pro.cfm
Dat tooltje is zeer behulpzaam.

[ Voor 14% gewijzigd door Bierkameel op 22-08-2017 19:38 ]

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:08
Hulliee schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 18:14:
[...]

[afbeelding]

Zal vanavond een foto uploaden met alles in actie.
Welke vloer heb je liggen? Heb het idee dat ik deze ook binnenkort ga aftikken (als de kat uit huis is).

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
BasvanS schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 20:31:
[...]

Welke vloer heb je liggen? Heb het idee dat ik deze ook binnenkort ga aftikken (als de kat uit huis is).
Massief eikenhouten vloer waarvan de toplaag eraf geschuurd is. Daarna een white wash er over zodat ie mat blijft. Behoorlijk onbehandeld dus, maar is na 2 jaar nog net zo mooi (geen huisdieren overigens)

• TMon
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:24
Finesse schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 17:25:
precies en om vervolgens prachtige zuilen te hebben in een dermate kleine kamer dat de bass alleen te horen valt als je 3 kamers verder in huis zit.
Echt onvoorstelbaar hoe slecht mensen geinformeerd worden. Misschien wil men dat ook gewoon niet... geen idee.

• Finesse
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
TMon schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 16:38:
[...]
precies en om vervolgens prachtige zuilen te hebben in een dermate kleine kamer dat de bass alleen te horen valt als je 3 kamers verder in huis zit.
Echt onvoorstelbaar hoe slecht mensen geinformeerd worden. Misschien wil men dat ook gewoon niet... geen idee.
Ook vaak de WAF die meespeelt.

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:18
[...]

Dit verhaal klopt ook niet helemaal. Waarom zou je geen laag kunnen horen in een kleine ruimte? Wel eens een sub aangezet in een auto :) ?

• HTip
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 29-09-2019

HTip

Chamber of Dreams

[...]

Heb je mijn ruimte wel eens gezien? Slechts 4x5,5m en ik heb 4 vloerstaanders (2 hele grote speakers als fronts en 2 middelgrote speakers als surrounds) en een 18"-subwoofer, die 1250W kan leveren. Klinkt heel erg strak. Maar ik moet er wel bij zeggen dat ik er alles aan gedaan heb om de akoestiek op orde te krijgen. En dat was nog niet zo eenvoudig.

In een woonkamer is ook veel mogelijk, maar met veel glas en beton een behoorlijke opgave.

CA Electronics • CineMike • PS Audio • Denon • Marantz • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart • inakustik • Furutech

Verwijderd

[afbeelding]
[afbeelding]

Setup:
Panasonic 55 Inch CX800
PS4 controler

U ziet niet:
de PS4 zelf
KPN kastje
Welke tv meubel is dat?

• TMon
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:24
Jag schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 18:49:
[...]

Dit verhaal klopt ook niet helemaal. Waarom zou je geen laag kunnen horen in een kleine ruimte? Wel eens een sub aangezet in een auto :) ?
Nee klopt idd niet helemaal. En ja, er is veel mogelijk. Maar de ervaring leert dat in de gemiddelde huiskamer de bass beter klinkt op de wc 3 deuren verder, dan in de huiskamer zelf.

ik sta altijd open voor meer uitleg over hoe je bass goed laat klinken binnen 1 ruimte, zonder room-in-room principe etc.

Ook ben ik benieuwd naar waarom bass buiten de ruimte soms beter hoorbaar is dan IN de ruimte.

• Jag
  • Laatst online: 23:18
Allemaal staande golven. Je luistert naar het resonantie patroon van de ruimte. Dat gaat nogal eens gepaard met flinke diepe dalen in de respons op de luisterpositie. Met de bank tegen de muur hoor je juist veel meer sublaag.

In de wc krijg je enorme boost doordat daar de laagste staande golf iets van 70hz is, vergelijkbaar met een auto. Daaronder krijg je een drukkamer effect en dan bij 35hz 12dB boost. Niet gering dus.

Oplossingen zijn er wel, maar niet eenvoudig. Zie start post van het grote subwoofer topic en ook de nu lopende discussie.

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13:39
Na jaren van overtuigen ook hier thuis een mooie set naar binnen weten te halen. Mijn eigen set helaas 2 jaar geleden verkocht i.v.m. verschuiven van de hobby naar mijn auto (resto-mod Saab) en wegens de verhuizing van ouderlijk huis had ik daar toch de ruimte niet meer voor gehad.

Gelukkig is mijn zo vrij geweest om de woonkamer op te offeren zodat we beide weer konden gaan genieten van heerlijke audio. Helaas vanwege het meubel moesten we opzoek naar een reciever met een maximale hoogte van 13cm. Ik had liever een fullsize receiver gezien met een wat betere opbouw.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/tglwPCH.jpg?1

Wat er staat?

- Speakers: Bowers and Wilkins CM8s2
- A/V receiver: Marantz NR1608
- Bron: Chromecast v1
- Bron: Intel Nuc 1320 Kodi
- TV: LG 55LB671V-ZB
- Signaal: KPN iTV
- Kabels: Audioquest x2
- Bananenpluggen: Audioquest Suregrip 300
- Verlichting: Hue
- Domotica: Domoticz i.c.m een Raspberry Pi

Toekomst plannen? Ja zeker, helaas wonen wij in een redelijk recent huis met veel rechte betonnen muren. Dit komt het geluid niet ten goede. We zullen moeten gaan kijken naar kleden, kussentjes en gordijnen als we dit beter willen laten klinken. Tevens zou ik nog een mooie platenspeler in huis willen halen.
Verder zie ik de waarde van een goede subwoofer in, zeker bij de muziek die hier thuis wordt geluisterd: Queen voornamelijk maar ook Michael Jackson, Beatles, Eric Clapon, Guns N' Roses, Flume en ga zo maar door.

Deze post krijgt zeker een vervolg!

[ Voor 2% gewijzigd door mr.DJ95 op 26-08-2017 09:38 . Reden: Kleiner maken afb. ]

Verwijderd

Waah schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 15:03:
[...]

Is een oude foto, ligt al een vloerkleed (prachtig lelijk groen, maar gratis). Als ik de achterwand heb behangen + geluidsbrekers heb geplakt maak ik wel eens nieuwe foto's voor in dit topic
wat zijn geluidsbrekers? Google werkt niet echt mee, ik wilde er graag wat meer over lezen.
mr.DJ95 schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 09:33:
Helaas vanwege het meubel moesten we opzoek naar een reciever met een maximale hoogte van 13cm. Ik had liever een fullsize receiver gezien met een wat betere opbouw.
Ach, ik krijg niet eens toestemming om dat soort boxen te kopen en hier neer te zetten, dus als die 13 cm bij jouw partner het enige probleem zijn voor de hele set, dan heb je het nog niet zo gek bekeken.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2017 22:41 ]

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Een repost dan maar omdat ik onderstaande set in de woonkamer binnenkort ga vervangen voor een leuke upgrade als de eindejaar bonus binnen is :).

Woonkamer stereo set

LG OLED 65"
B&W CM10S2
Arcam AVR-450
Audioquest bekabeling
SVS Subwoofer (staat eigenlijk nooit aan ivm dedicated ht ruimte)
Sonos connect voor spotify etc
XBMC NuC PC

Arcam versterker staat overigens te koop voor de liefhebber. B&W speakers overweeg ik naar de ht ruimte te verplaatsen omdat het verlies te groot is op de tweedehands markt

Afbeeldingslocatie: http://imgup.nl/images/2016/12/27/20161030_135358109_iOS.md.jpg
Afbeeldingslocatie: http://imgup.nl/images/2016/10/30/20161030_135240600_iOS-kopie.md.jpg

Tevens een kleine hint voor de nieuwe speakers.. versterking is nog niet gekozen.

Afbeeldingslocatie: http://imgup.nl/images/2017/08/27/nieuwespeaker.md.png

En als laatste nogmaals mijn mancave:

Mancave (dedicated HT)

LG OLED 65"
Klipsch R-110SW
Onkyo TX-NR656 Zwart
Q Acoustic 3020 Wit
Q Acoustic 3010 wit
Q Acoustic 3090 wit
Xbox One
Nvidia XBMC

Afbeeldingslocatie: http://imgup.nl/images/2016/12/27/20161224_1114289226_iOS.md.jpg
Afbeeldingslocatie: http://imgup.nl/images/2016/12/27/20161224_110916398_iOS2.md.jpg
Afbeeldingslocatie: http://imgup.nl/images/2016/12/27/20161224_111002025_iOS.md.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door Workaholic op 27-08-2017 13:08 ]

Mijn V&A

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:53
B&W 800 diamond D3? Leuke bonus dan :9

@mr.DJ95 Die Marantz is een prima receiver hoor. En anders kun je natuurlijk ook nog met een preamp en poweramp gaan werken, stop je die poweramp ergens weg :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
The Eagle schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 13:40:
B&W 800 diamond D3? Leuke bonus dan :9
Nope maar je zit wel in de buurt ;)

Mijn V&A

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:52
Jag schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 14:46:
In de wc krijg je enorme boost doordat daar de laagste staande golf iets van 70hz is, vergelijkbaar met een auto. Daaronder krijg je een drukkamer effect en dan bij 35hz 12dB boost. Niet gering dus.
Aha, dus het is de akoestiek wat ik hoor als de druk van de ketel gaat :+

• IJsrace
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-11 14:50

IJsrace

null

Workaholic schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 13:52:
[...]

Nope maar je zit wel in de buurt ;)
Ik gok op de 803 D3. Leuke upgrade sowieso, welke het uit die serie ook is :).

• The Eagle
Im zat idd even Nautilus te denken, maar daar klopte het screenshot niet van.
Bovendien is Workaholic soms wel prettig gestoord, maar niet 30k voor twee speakers gestoord :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• glade008
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 05-11 08:45
Dat zou ik ook graag willen weten :)

• rjvisje
TV meubel is een eigen bouw.
Eiken panelen van een houtzagerij en ikea bovenkastjes, nu met de klep naar beneden scharnierend ;)

De kleur op de muur ben ik nog steeds vergeten na te kijken, maar is in ieder geval geen verflaagje, maar behang (geeft toch meer warmte naar mijn mening)

-edit- helaas ook geen etiket meer van het behang te vinden..

[ Voor 6% gewijzigd door rjvisje op 31-08-2017 09:30 ]

• Frid0
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 24-09 16:16
rjvisje schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 10:10:
[...]

TV meubel is een eigen bouw.
Eiken panelen van een houtzagerij en ikea bovenkastjes, nu met de klep naar beneden scharnierend ;)

De kleur op de muur ben ik nog steeds vergeten na te kijken, maar is in ieder geval geen verflaagje, maar behang (geeft toch meer warmte naar mijn mening)
Erg mooi en iets wat ik ook wil gaan doen, heb de 2 Besta Ikea kastjes al in huis.
Maar zie ik nou dat 1 deurtje groter, de linker op de foto, is dan de rechter? Zo ja, waarom dat?

En had nog een vraag hoe je dat met je kabels gedaan heb als jou tv-meubel strak tegen de muur opgehangen heb? Heb je een gat geboord met een gatenboor achter de tv of zo?

En waarmee heb je het tv-meubel opgehangen? Want zo meubel moet wel wat gewicht aan kunnen ook omdat jou tv er nog op staat

• rjvisje
Frid0 schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 11:45:
[...]

Erg mooi en iets wat ik ook wil gaan doen, heb de 2 Besta Ikea kastjes al in huis.
Maar zie ik nou dat 1 deurtje groter, de linker op de foto, is dan de rechter? Zo ja, waarom dat?

En had nog een vraag hoe je dat met je kabels gedaan heb als jou tv-meubel strak tegen de muur opgehangen heb? Heb je een gat geboord met een gatenboor achter de tv of zo?

En waarmee heb je het tv-meubel opgehangen? Want zo meubel moet wel wat gewicht aan kunnen ook omdat jou tv er nog op staat
Het is links een Method 80x40, middenstuk 60cm niets; 2 eiken planken tussen geschroefd, rechts een Method 60x40.
Met 80cm links en rechts zou de kast naar mijn mening te breed worden. Aangezien links de platenspeler naast de tv moest komen en ik wel de tv centraal boven het middelste vak wilde hebben ben ik op deze verdeling uitgekomen.

Het eiken blad is 20mm dik en 465mm diep, deze steekt aan de achterkant dus verder uit dan de kastjes, maar daar zie je toch niets van en geeft daardoor voldoende diepte voor de versterker.
Daarnaast heb ik hierdoor nog loze ruimte achter de kastjes en het middendeel voor kabels etc.

Scharnier Utrusta andersom onderaan gemonteerd en Blankett grepen.
Bij mij hangt het geheel door middel van een French Cleat systeem aan de muur, over de volledige breedte van het meubel.

• nMad
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07:28
Hier ook weer de nodige aanpassingen gedaan. Zijwanden heb ik zwart geschilderd (dus nu dezelfde kleur als projectiewand en achterwand) en de gordijntjes hangen eindelijk.

Excuses voor de lage kwaliteit foto's (iPhone 6s i.c.m. weinig licht), dit doet echt afbreuk aan het 'wow-effect' die je gelukkig wel in het echt hebt. Als de ruimte helemaal af is ga ik goede kwaliteit foto's laten maken door iemand die wel mooie foto's kan schieten.

to do:
-ronde gat in de vloerbedekking bij de FR speaker opvullen
-plafond tussen de betonnen balken afwerken met banen zwart stof (deze is nu nog wit)
-bioscoopstoelen vervangen door grotere luxe stoelen met uitklapbare voetensteun en bekerhouders (zodat de tafel ook weg kan). gaat wel ten koste van 1 plek (5 naar 4) en dat is wel weer zonde, dus nog even over na denken ;)
-akoestische verbeteringen toepassen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/eHdEzuejGaS5NyHaHfsbT9lq/medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/zMc0Kzt0uLTmwjCmGFNNQFj8/medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/f3R0lwVOsbkkbTf4hfLptW7x/medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/WKBFjrPPatyhbAWlnRhXG91i/medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Nd3G12s2rG5UmRl5JyxVHcLS/medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/HcUleijXotZ6H1OkismCL2Gs/medium.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door nMad op 04-09-2017 19:25 ]

PV: 10,4 kWp | EV: Tesla M3 LR ‘19 | L/W WP: Panasonic WH-MDC07J3E5 + PAW-TD20C1E5 | L/L WP: Daikin FVXM35A/RXM35R + Daikin FTXM25R/RXM25R + MHI 2x SRK25ZS-WF/SCM40ZS-W

• Farrell
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:10
@nMad Misschien een idee om die betonnen balken met donker betonverf af te werken? Verder ziet er goed uit hoor! :)

[ Voor 16% gewijzigd door Farrell op 04-09-2017 19:06 ]

• nMad
Farrell schreef op maandag 4 september 2017 @ 19:05:
@nMad Misschien een idee om die betonnen balken met donker betonverf af te werken? Verder ziet er goed uit hoor! :)
Heb ik wel overna gedacht maar vind het beton herkenbaar als beton (dus in deze kleur) eigenlijk juist wel gaaf voor een wat 'industriële' look. Op de foto's knallen ze er idd erg uit omdat de raamverduistering tijdens deze foto's gedeeltelijk tot compleet open staat. Dit raam is tijdens normaal gebruik natuurlijk compleet verduisterd. Binnenkort zal ik foto's laten maken die overeenkomen met de realiteit :)

PV: 10,4 kWp | EV: Tesla M3 LR ‘19 | L/W WP: Panasonic WH-MDC07J3E5 + PAW-TD20C1E5 | L/L WP: Daikin FVXM35A/RXM35R + Daikin FTXM25R/RXM25R + MHI 2x SRK25ZS-WF/SCM40ZS-W

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:23
nMad schreef op maandag 4 september 2017 @ 17:27:
Hier ook weer de nodige aanpassingen gedaan. Zijwanden heb ik zwart geschilderd (dus nu dezelfde kleur als projectiewand en achterwand) en de gordijntjes hangen eindelijk.

Excuses voor de lage kwaliteit foto's (iPhone 6s i.c.m. weinig licht), dit doet echt afbreuk aan het 'wow-effect' die je gelukkig wel in het echt hebt. Als de ruimte helemaal af is ga ik goede kwaliteit foto's laten maken door iemand die wel mooie foto's kan schieten.

to do:
-plafond tussen de betonnen balken afwerken met banen zwart stof (deze is nu nog wit)
-bioscoopstoelen vervangen door grotere luxe stoelen met uitklapbare voetensteun en bekerhouders (zodat de tafel ook weg kan). gaat wel ten koste van 1 plek (5 naar 4) en dat is wel weer zonde, dus nog even over na denken ;)

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Nice :) _/-\o_

Al neem ik aan dat de lampjes bij het scherm uit gaan tijdens de film?

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

• nMad
Renegade666 schreef op maandag 4 september 2017 @ 19:30:
[...]

Nice :) _/-\o_

Al neem ik aan dat de lampjes bij het scherm uit gaan tijdens de film?
Dank! Uiteraard, die staan alleen aan als de projector uit staat en vice versa (helaas niet geautomatiseerd ;)).

Verwijderd

Na een hele tijd onderstaande setup gehad te hebben ben ik nu toch van plan de jamo's te verkopen voor iets een wat kleiner beschaafder exemplaar. de speakers passen hier eigenlijk gewoon niet.. vermoedelijk worden de nieuwe speakers een stel KEF Q300 boekenplankspeakers, of anders de Q500 zuilen die ook al een stuk kleiner zijn.

Voorkant:
HT-front2

Right-front:
HT-FR
Jamo S608

Verder:
  • UE43J5600
  • Denon AVR-x2100w
  • Klipsch KSW-10 subwoofer
  • Playstation 4
  • Cood-e TV
Zoals je ziet is het bijna zielig hoe de linker speaker klem staat in een hoekje en kan de deur amper nog open. speakers kunnen ook duidelijk hier het vermogen niet kwijt, mede door de woofer aan de zijkant die recht tegen de muur staat te blazen.

Mocht iemand geïnteresseerd zijn, dan stuur maar een DM :9 speakers zien er alle super net uit (bijpassende center en rears ook) op een klein hoekje aan de bovenkant van de linker speaker na.

Iemand ervaring met de KEF speakers?

• jackzonztyl
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14-04 14:46
Nou die WOW effect heb ik zeker wel gekregen! Hoe bevalt de PB-2000 ooit gedacht aan duals of denk je dat dat niet nodig is.

to do:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

• nMad
jackzonztyl schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 11:11:
Nou die WOW effect heb ik zeker wel gekregen! Hoe bevalt de PB-2000 ooit gedacht aan duals of denk je dat dat niet nodig is.
Leuk om te horen! :)

Sub bevalt erg goed. Had eerst een SVS SB12-NSD staan maar die gaf behoorlijk wat minder 'punch' met het kijken van films. Met deze voel je het echte laag ook echt in je lichaam.

Dual sub is leuk maar er zijn zaken die meer prioriteit hebben (stoelen en upgraden van de projector).

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:13
Sinds vandaag de Panasonic 50GT60 en Denon X2100 vervangen door een LG OLED 65C7 en Denon X3300W. Nog niet geinstalleerd, dozen staan klaar. Vanavond eens mee bezig houden :) Foto's volgen nog.

• Pjotr22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:54
lapino schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 13:54:
Sinds vandaag de Panasonic 50GT60 en Denon X2100 vervangen door een LG OLED 65C7 en Denon X3300W. Nog niet geinstalleerd, dozen staan klaar. Vanavond eens mee bezig houden :) Foto's volgen nog.
Gefeliciteerd! Ben benieuwd!

• lapino
Beetje moeten zoeken om alles werkend te krijgen, maar stilaan lijkt alles ok. Arc werkt, alle toestellen eens herschikt, nieuwe receiver afgesteld. Nu beeld eens tunen want ziet er beetje teveel lcd achtig uit imo maar dat is te fixen. Zalig design wel en is met beetje boren en vijlen gelukt om hem perfect op te hangen zelfs met 'ongeschikte' mount

• lapino
Zoals beloofd enkele foto's van de nieuwe setup:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Vh7m0rR.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/WZQ7Jca.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/whgEeqd.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Q2UEKyx.jpg

De toestellen :
* LG 65C7 OLED televisie
* Denon X3300W receiver
* Marmitek Wireless HDMI voor projector
* Xbox One
* PS4Pro
* Telenet Digicorder
* Panasonic BluRay speler (quasi ongebruikt)
* Monitor Audio APEX 5.1 speakerset
* Sony HW40ES projector
* 100" Beamax projectiescherm ingebouwd in plafond

Zal later eens wat meer detailfoto's posten indien interesse. Ozzy vond het in elk geval allemaal niet zo boeiend :)

[ Voor 4% gewijzigd door lapino op 06-09-2017 07:28 ]

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 05-11 16:34

icecreamfarmer

en het is

Mensen hier ervaringen met TV liften? Heb het projectie idee laten varen vanwege de nadelen.
Of andere manieren om de TV weg te werken?

ik zie ik zie wat jij niet ziet

• Alaksandus
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:45

Alaksandus

Vae puto deus fio

mr.DJ95 schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 09:33:
Na jaren van overtuigen ook hier thuis een mooie set naar binnen weten te halen. Mijn eigen set helaas 2 jaar geleden verkocht i.v.m. verschuiven van de hobby naar mijn auto (resto-mod Saab) en wegens de verhuizing van ouderlijk huis had ik daar toch de ruimte niet meer voor gehad.

Gelukkig is mijn zo vrij geweest om de woonkamer op te offeren zodat we beide weer konden gaan genieten van heerlijke audio. Helaas vanwege het meubel moesten we opzoek naar een reciever met een maximale hoogte van 13cm. Ik had liever een fullsize receiver gezien met een wat betere opbouw.

[afbeelding]

Wat er staat?

- Speakers: Bowers and Wilkins CM8s2
- A/V receiver: Marantz NR1608
- Bron: Chromecast v1
- Bron: Intel Nuc 1320 Kodi
- TV: LG 55LB671V-ZB
- Signaal: KPN iTV
- Kabels: Audioquest x2
- Bananenpluggen: Audioquest Suregrip 300
- Verlichting: Hue
- Domotica: Domoticz i.c.m een Raspberry Pi

Toekomst plannen? Ja zeker, helaas wonen wij in een redelijk recent huis met veel rechte betonnen muren. Dit komt het geluid niet ten goede. We zullen moeten gaan kijken naar kleden, kussentjes en gordijnen als we dit beter willen laten klinken. Tevens zou ik nog een mooie platenspeler in huis willen halen.
Verder zie ik de waarde van een goede subwoofer in, zeker bij de muziek die hier thuis wordt geluisterd: Queen voornamelijk maar ook Michael Jackson, Beatles, Eric Clapon, Guns N' Roses, Flume en ga zo maar door.

Deze post krijgt zeker een vervolg!
T.z.t. wil ik ook naar een B&W set overgaan, wel de 600 serie. Ik heb een soortgelijke receiver (1605). Krijg je genoeg vermogen uit de receiver om de speakers goed aan te sturen?

Ik ben namelijk bang dat mijn receiver een B&W setup niet gaat trekken..

Als een god in Nijmegen.

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13:39
Alaksandus schreef op woensdag 6 september 2017 @ 11:54:
[...]

T.z.t. wil ik ook naar een B&W set overgaan, wel de 600 serie. Ik heb een soortgelijke receiver (1605). Krijg je genoeg vermogen uit de receiver om de speakers goed aan te sturen?

Ik ben namelijk bang dat mijn receiver een B&W setup niet gaat trekken..
Als ik op mijn gevoel mag afgaan en dat zit waarschijnlijk tussen mijn oren is dat de versterker best wat krachtiger mag. Wij zitten voor muziek te kijken naar een kleine active sub als ondersteunend voor het lage.

Zeker op lagere volumes komt hij wat te kort. Bij hardere volumes komt hij wat meer los. Let op CM8 is volgens mij wel iets zwaarder aan te sturen dan de 600 serie.

• Alaksandus
  • Laatst online: 12:45

Alaksandus

Vae puto deus fio

mr.DJ95 schreef op woensdag 6 september 2017 @ 11:56:
[...]

Als ik op mijn gevoel mag afgaan en dat zit waarschijnlijk tussen mijn oren is dat de versterker best wat krachtiger mag. Wij zitten voor muziek te kijken naar een kleine active sub als ondersteunend voor het lage.

Zeker op lagere volumes komt hij wat te kort. Bij hardere volumes komt hij wat meer los. Let op CM8 is volgens mij wel iets zwaarder aan te sturen dan de 600 serie.
Thnx. Klopt dat de 600 wat lichter is. Laag wil ik door een actieve sub laten doen dus dat probleem krijg ik wel getackeld. Maar midden en hoog kom je dus iets te kort?

Op den duur wil ik naar een Marantz SR60xx gaan, maar die aanschaf stel ik graag nog een jaar of 2 - 3 uit..

Als een god in Nijmegen.

• Klavertje2211
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 03-07 22:50
Na al een tijdje veel gelezen te hebben op dit forum, vond ik het tijd om ook mijn huiskamer HT te laten zien. Ik heb een set met een mix van vintage en nieuw, en dat bevalt mij prima.

Mijn HT set wordt voornamelijk gebruikt voor het kijken van films, met een 7.1 opstelling.
Ook wordt er regelmatig een cd of lp afgespeelt in stereo.

Door de weeks kijken we altijd (meestal) een aflevering van een serie op de LG, in het weekend een film op het grote witte doek.
Doordat we graag lekker lui willen kijken, bekijken we e.e.a vanaf een ruime hoekbank.

Mijn set is zeker niet High end, maar met mijn bescheiden setje kan ook ik genieten van een goede film, met goed beeld en prima geluid.
Vandaar dat ik mijn HT setje laat zien. Ook met “mindere” spullen is het zeer goef mogelijk om te genieten van een film

Ik weet dat het altijd beter (en meestal duurder) kan, maar wij zijn hier heel tevreden
mee.

Wat zie je staan:

Yamaha RX-V767 AV Receiver
Panasonic DMP-BDT465 Blu ray / Media speler
LG 60PZ950 60 inch plasma TV
Philips CD 630 CD Speler (vintage)
Pioneer PL-707 Platenspeler (vintage)
Philips 22 RH 427 Front luidprekers 2x (vintage)
Infinity Video One Center luidspreker
Infinity Sterling TS Round Surround luidsprekers 4x
JBL Digital 10 Actieve Subwoofer
Audio Sonic cl480 klokradio
Netgear WN2000RPT Wifi Extender
Epson EH-TW6600 projector
Ivisions Wand Beamer Beugel IVB16W-S
Ivisions Electro HD projectiescherm 200 x 113

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/jq6dlh.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/2wci23b.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/73f4gg.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/2remvq0.jpg

• Joopieboy
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Zo een grote tv en dan toch een beamer? :P

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• Purehz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22:07
Joopieboy schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 15:56:
2m breed is volgens mij rond de 92 inch, toch al snel 30 inch groter dan de plasma ;)

• Klavertje2211
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 03-07 22:50
Wij wilden meer het bioscoop gevoel hebben, en hoewel we dat met onze 60 inch redelijk konden benaderen, toch gekozen voor een projector.
Het beeld is geprojecteerd toch anders dan de plasma kan produceren.
Het scherm had wat ons betreft groter gemogen, alleen bouwtechnisch was dat helaas geen optie.

• Darkfreak
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 24-09 13:18

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

to do:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Dat ziet er nice uit!
Ik overweeg iets soortgelijks voor mijn zolder.

Mag ik vragen wat de afstand is tussen de twee muren (van beamer naar scherm)?

Volg www.n1ntendo.nl voor alles Nintendo! (>'-')> <('-'<) ^(' - ')^ <('-'<) (>'-')> ... (╯°□°)╯︵ ┻━┻

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Da's zeker waar, was vooral benieuwd en nieuwsgierig :P

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Joopieboy schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 15:56:
Er is niet zoiets als een te groot scherm. Hooguit een te kleine muur :P ;)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• nMad
Darkfreak schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 16:13:
[...]

Dat ziet er nice uit!
Ik overweeg iets soortgelijks voor mijn zolder.

Mag ik vragen wat de afstand is tussen de twee muren (van beamer naar scherm)?
Exact 4 meter! Die tussenwand heb in er zelf in gezet met wat hulp van een kennis. Zit nog 1,5 meter ruimte aan de andere kant voor witgoedapparatuur en trapgat naar beneden toe.

• willemd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
lapino schreef op woensdag 6 september 2017 @ 07:27:
Zoals beloofd enkele foto's van de nieuwe setup:
Mooi clean weggewerkt allemaal! Vooral dat scherm dat uit de koof komt ziet er fraai uit.

• Darkfreak
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 24-09 13:18

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

nMad schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 18:01:
[...]

Exact 4 meter! Die tussenwand heb in er zelf in gezet met wat hulp van een kennis. Zit nog 1,5 meter ruimte aan de andere kant voor witgoedapparatuur en trapgat naar beneden toe.
Ha!
Bij mij is het nu ~4.10 van muur tot muur.
Aan de kant waar de beamer zou zijn zit de trap.
Ik geloof dat ik in staat zou moeten zijn ongeveer een zelfde setup te realiseren dan XD!

Alleen is mijn zolder denk ik iets lager, en iets smaller.
Ik heb ongeveer 2 meter breed zitruimte voordat het te laag begint te worden.

Zat oorspronkelijk eraan te denken alles laag te maken als het ware, en dus iets bedenken waardoor men comfortabel op de grond kan zitten

Volg www.n1ntendo.nl voor alles Nintendo! (>'-')> <('-'<) ^(' - ')^ <('-'<) (>'-')> ... (╯°□°)╯︵ ┻━┻

• nMad
Darkfreak schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 13:26:
[...]

Ha!
Bij mij is het nu ~4.10 van muur tot muur.
Aan de kant waar de beamer zou zijn zit de trap.
Ik geloof dat ik in staat zou moeten zijn ongeveer een zelfde setup te realiseren dan XD!

Alleen is mijn zolder denk ik iets lager, en iets smaller.
Ik heb ongeveer 2 meter breed zitruimte voordat het te laag begint te worden.

Zat oorspronkelijk eraan te denken alles laag te maken als het ware, en dus iets bedenken waardoor men comfortabel op de grond kan zitten
2 meter breedte is niet zoveel idd. Misschien handiger om dan twee rijen te maken van 2 + 3 stoelen.

• semicon
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-08 14:04
Ik heb ook weer een upgrade gedaan. Eerder dit jaar al geupgrade naar een Rotel eindversterker, maar dat was nog op mijn B&W 804 Nautilus. Nu heb ik de 803 Diamond serie. Wat een geweldige upgrade! Buiten dat ik ze qua vorm geweldig vind klinken ze ook echt groots en heel helder. Gisteren tijd gehad om ze af te meten (room correction ingevoerd in miniDSP) en het is helemaal af nu. :)

Afbeeldingslocatie: https://thumb.ibb.co/mE86wv/IMG_0110.jpg

• The Eagle
Nice. Mag ook wel voor dat geld btw :)

Kom ik aan met mijn Klipsch Synergie :+

Verwijderd

semicon schreef op maandag 11 september 2017 @ 19:54:
Ik heb ook weer een upgrade gedaan. Eerder dit jaar al geupgrade naar een Rotel eindversterker, maar dat was nog op mijn B&W 804 Nautilus. Nu heb ik de 803 Diamond serie. Wat een geweldige upgrade! Buiten dat ik ze qua vorm geweldig vind klinken ze ook echt groots en heel helder. Gisteren tijd gehad om ze af te meten (room correction ingevoerd in miniDSP) en het is helemaal af nu. :)

[afbeelding]
ja ze zijn echt mooi voor mij nog een droom :)

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:30

Audione0

Strijdt der titanen

The Eagle schreef op maandag 11 september 2017 @ 21:15:

Kom ik aan met mijn Klipsch Synergie :+
Dit zijn ook geweldige speakers, zeker voor t geld! Wat een geluid komt hieruit :D

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

• oldsmelly
@semicon Op die foto is toch geen 803 ? Die hebben toch zo'n aparte tweeter "ding" er boven op of is dit een nieuw model ?

MuziekLiefhebbert

• Eddye
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 08:00
oldsmelly schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 18:56:
@semicon Op die foto is toch geen 803 ? Die hebben toch zo'n aparte tweeter "ding" er boven op of is dit een nieuw model ?
Klik eens op het plaatje ;)

• oldsmelly
gedaan en dan zie ik een kleine tweater bovenop van de 804 serie en niet die grote van de 803 toch ?
Maakt eigenlijk niks uit beide zijn mooie speakers :-)

MuziekLiefhebbert

• Eddye
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 08:00
oldsmelly schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 19:13:
[...]

gedaan en dan zie ik een kleine tweater bovenop van de 804 serie en niet die grote van de 803 toch ?
Ah, je bedoelt misschien de D3 versie? Die heeft deze tweeter en daaronder een bolvormige driver.
oldsmelly schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 19:13:
[...]
Bedoel je niet het 802-model en hoger? Die heeft naast de tweeter "los" bovenop (net als de gehele 800-reeks en een deel van de CM- en 700-serie) ook nog de midunit in een soort van bol zitten.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• oldsmelly
FeaR schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 19:33:
[...]

Bedoel je niet het 802-model en hoger? Die heeft naast de tweeter "los" bovenop (net als de gehele 800-reeks en een deel van de CM- en 700-serie) ook nog de midunit in een soort van bol zitten.
Ehh ik denk het niet....

https://www.hifiklubben.n...31HAW4EAYYASABEgLJjfD_BwE

Maar we dwalen wellicht iets af nu ...

[ Voor 3% gewijzigd door oldsmelly op 12-09-2017 19:37 ]

MuziekLiefhebbert

• The Eagle
Audione0 schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 12:52:
[...]

Dit zijn ook geweldige speakers, zeker voor t geld! Wat een geluid komt hieruit :D
QED! Dat wel. F3 voor, F1 achter (beiden zuilen) en een C20 plus Sub10 als aanvulling.
Will blow your socks off when neccesary :P

• stin00
  • Niet online
Na jarenlang meegenieten van alle prachtige opstellingen hier, ben ik eindelijk verhuisd naar een koopwoning en heb ik genoeg ruimte voor een cleane huiskamer HT set :) Het setje wordt erg veel gebruikt voor series/films/tv kijken maar ook sporadisch voor muziek wanneer ik wat extra volume wil.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Pov1RwAh.jpg

Setup
* LG 55B6V OLED
* Vogel 2245 muurbeugel
* TV-meubel Arulo
* Yamaha RX-V479 AV receiver
* Totem Mite-C (center speaker)
* 2x Totem Mite-T
* 2x Tempered glass speakerstands (gok de prijs eens voor 2 stuks!)
* Rel Quake MK2 subwoofertje

To-do:
- Kabels wegwerken
- Subwoofer + luidsprekers optimale plaats bepalen
- Ledstrip onder TV meubel plaatsen
- Muur TV-wand een kleur geven
- Grotere subwoofer kopen (mits de buren dat overleven)
- Bepalen of ik m'n 2 rearspeakers mis en terugwil

Helaas zijn de 2 front speakers zwart, de center mahonie en de subwoofer zilver. Hier moet ik nog wat cohesie zien te bereiken. Maar al met al zeer tevreden over het geluid en de setup, ben aardig fan van het merk Totem wat betreft luidsprekers. Bij m'n PC heb ik tweemaal Totem Dreamcatchers staan die, voor hun bescheiden formaat, ook mooi geluid weten te produceren.

Ben overigens van 2 meter kijkafstand tot de tv naar ongeveer 4 meter afstand gegaan. Heb de 55B6 pas een paar maanden, maar geloof dat ik dringend een 65" model nodig heb.. lijkt nu net alsof er een tablet aan de muur hangt, veel te klein. Helaas ben ik na m'n verhuizing tijdelijk failliet :D

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Jouw meubel kan dat ook prima hebben. :) Bij mij zo 65 inch ook aan alle kanten erbuiten steken, zo jammer. :P En jij kan zo mooie vloerstaanders kwijt. ;)

Ben zelf ook met de nieuwe indeling naar een kijkafstand van 1,5~2m naar 4m gegaan, die 32 inch van 8 jaar geleden is toch niet ales meer. :+

Maar ziet er netjes uit, feli nog met je eigen huis! :)

• Jeroentjuh82
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06:55
@stin00 Ik had ook graag zo'n afstand gewild voor het luisteren want mn huidige B&S fronts staan te dicht op me, maar hoef ik het niet zo hard te zetten dat dan weer wel. Ik had beter in de flat kunnen blijven wonen destijds want daar had ik wel bijna 4 meter brede woonkamer. Of op een huurwoning met bredere woonkamer als waar ik nu zit moeten reageren, maar toen had ik ze nog niet.

• stin00
  • Niet online
@Joopieboy Klopt daar is het meubel ook op uitgekozen, hij is 160cm breed. Geloof dat een 65" TV ongeveer 145 cm breed is waardoor hij niet zal uitsteken ten opzichte van het meubel, dus upgraden gaat geen probleem worden. Vloerstaanders ben ik ook zeker aan het overwegen. Ben wel gecharmeerd van het uiterlijk van witte hoogglans B&W speakers maar ik heb nog nooit een paar mogen beluisteren, wordt hoog tijd denk ik :) Al twijfel ik nog wel een beetje of het de investering waard is omdat verreweg het meeste geluid uit de center komt.

@Jeroentjuh82 Dat is inderdaad een voordeel van een appartement of flatwoning. M'n huiskamer is ongeveer 5,80m lang bij 4,80m breed waardoor het indelen super eenvoudig is. Onder m'n woning zitten fietsenbergingen en boven me heb ik m'n eigen 2e verdieping met slaapkamers, dus relatief weinig last van buren en de subwoofer die door dreunt.

[ Voor 6% gewijzigd door stin00 op 19-09-2017 14:15 ]

• Jeroentjuh82
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06:55
@stin00 Appartement is niet altijd standaard zo breed, wat je lijkt te melden. Mijn woonkamer van mn huis is ook ruim 5meter lang, maar omdat ik een open keuken heb is dat deel wel breder. Heb nu mn oude bank ook nog achter in de kamer staan dus ik zou mn speakers en tv evt in de hoek kunnen zetten zodat ik verder weg zit en ook een afstand van meer als 4 meter krijg.

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Verwijderd schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 23:55:
[...]

De app is vrij basic. De App voor de C388 bedient alleen het volume, bronnen en instellingen. Dit alles werkt goed. Je verbind hem via bluetooth met je telefoon. De app reageert snel en er komen regelmatig updates uit voor de C368/388. Al met al een goede app voor basisfuncties. De Bluesound App werkt natuurlijk stukken mooier en is veel uitgebreider, maar als ik het goed heb kan je hiermee niet schakelen tussen bronnen van de versterker. Het volume is overigens wel te bedienen.
Een beetje een zijsprong, maar verder niet echt een plek gevonden waar dit pas en wilde het toch even kwijt voor wie er wat aan heeft :)

Vandaag stond ik op het punt om uit pure waanzin mijn C388 in te pakken en naar Arnhem (Smits) te rijden vanwege een defecte IR ontvanger. Werd er helemaal gestoord van dat ik op totaal willekeurige momenten mijn versterker totaal niet meer kan bedienen met de afstandsbediening.

Het ALLES geprobeerd. Full reset, verlichting uit, alles afkoppelen etc etc. Niets hielp. Ook op mijn telefoon een IR programma gezet om de NAD afstandsbediening te emuleren, maar ook die kwam totaal niet door (achteraf logisch).

De NAD registreerde alleen als ik korter dan 10cm van het display af knoppen in drukte.

Lang verhaal en maandenlang aankloten kwam ik achter het volgende.
Ik heb mijn oude Sony handicam (met IR modus) gepakt en ben in de kamer gaan kijken toen de AB het weer eens niet deed. Toen zag ik dat mijn telefoon (Galaxy S5) de hele kamer verlicht met IR licht uit de nabijheidssensor. Het toestel zet het ledje soms aan en gaat niet meer uit, ook niet als hij standby staat.

Leg ik de toestel met het scherm naar beneden op tafel, dan werkt het weer. Die led is zo fel, dat de S7 van mijn vrouw het ledje van grote afstand kan zien. Met het blote oog zie je een heel klein beetje rood licht boven het scherm.

In ieder geval, dit is een tip voor als iemand ook onverklaarbare problemen heeft met zijn infrarood ontvanger en een telefoon heeft met een nabijheidssensor.

Zo ziet het er uit genomen vanaf een S7:
Galaxy S5 IR

Ik stond er zelf ook van te kijken hoe fel het ding is en hoe erg het de afstandsbediening blokt.

[ Voor 8% gewijzigd door Fairy op 02-10-2017 20:55 ]

• Snuffel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12:58

Snuffel

Vroem!

stin00 schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 12:02:
...
* 2x Tempered glass speakerstands (gok de prijs eens voor 2 stuks!)
.....
Ik gok...zwarte versie, € 45,00
Witte versie is iets goedkoper.

Is het wat?
Zit zelf ook te kijken voor dit soort stands, maar zit te twijfelen of het stevig genoeg is.
Moet er Kef iQ1 op kwijt.

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Fairy schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 20:49:
[...]

Een beetje een zijsprong, maar verder niet echt een plek gevonden waar dit pas en wilde het toch even kwijt voor wie er wat aan heeft :)

Vandaag stond ik op het punt om uit pure waanzin mijn C388 in te pakken en naar Arnhem (Smits) te rijden vanwege een defecte IR ontvanger. Werd er helemaal gestoord van dat ik op totaal willekeurige momenten mijn versterker totaal niet meer kan bedienen met de afstandsbediening.

Het ALLES geprobeerd. Full reset, verlichting uit, alles afkoppelen etc etc. Niets hielp. Ook op mijn telefoon een IR programma gezet om de NAD afstandsbediening te emuleren, maar ook die kwam totaal niet door (achteraf logisch).

De NAD registreerde alleen als ik korter dan 10cm van het display af knoppen in drukte.

Lang verhaal en maandenlang aankloten kwam ik achter het volgende.
Ik heb mijn oude Sony handicam (met IR modus) gepakt en ben in de kamer gaan kijken toen de AB het weer eens niet deed. Toen zag ik dat mijn telefoon (Galaxy S5) de hele kamer verlicht met IR licht uit de nabijheidssensor. Het toestel zet het ledje soms aan en gaat niet meer uit, ook niet als hij standby staat.

Leg ik de toestel met het scherm naar beneden op tafel, dan werkt het weer. Die led is zo fel, dat de S7 van mijn vrouw het ledje van grote afstand kan zien. Met het blote oog zie je een heel klein beetje rood licht boven het scherm.

In ieder geval, dit is een tip voor als iemand ook onverklaarbare problemen heeft met zijn infrarood ontvanger en een telefoon heeft met een nabijheidssensor.

Zo ziet het er uit genomen vanaf een S7:
[afbeelding]

Ik stond er zelf ook van te kijken hoe fel het ding is en hoe erg het de afstandsbediening blokt.
Even voor mijn beeldvorming hoe kan een s7 IR licht fotograferen?

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Elke camera vangt IR licht op. Dat is hoe beveiligingscamera's in het donker kunnen 'zien'.

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

icecreamfarmer schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 08:44:
[...]

Even voor mijn beeldvorming hoe kan een s7 IR licht fotograferen?
Het IR filter in een camera is niet zo sterk als die van het menselijk oog. Een camera pakt ook wat infrarood en hitte mee. Het menselijk ook is gewoon niet gevoelig voor infrarood, maar kan wel door infrarood beschadigd worden zonder dat je het ziet, denk maar aan het kijken naar een eclips of een zonnebruiner. Je merkt er in eerste instantie niets van.........

Dit zie je ook in de wat vroegere Nikon CCD's, een sigaret kleurt paars op terwijl je oog het oranje ziet. Een Canon CMOS van die generatie was daar iets beter in (destijds).

Een handicam met IR mode klapt het IR filter weg, dan zie je nóg meer IR licht. Echter kan ik met de S7 makkelijk een foto delen en met de handicam niet zo :) Effect is op de handicam wel vele malen sterker.
Jaap-Jan schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 08:46:
Elke camera vangt IR licht op. Dat is hoe beveiligingscamera's in het donker kunnen 'zien'.
Beveiligingscamera's (kleur) doen dat door in nachtmodus IR licht uit te zenden met LED's en het IR filter voor de sensor wordt opgeklapt. Daarmee verlies je ook kleurinformatie, omdat het IR licht dat overstemd. Daarom gaan de meeste camera's tevens over op zwart-wit modus, anders krijg je groen/paars beeld.

Mijn oude handicam heeft IR modus waarbij je de interne IR leds uit kan zetten. Dat is de perfecte tool voor dit soort situaties. Ook om afstandbedieningen te testen enzo.

[ Voor 42% gewijzigd door Fairy op 03-10-2017 10:33 ]

• stin00
  • Niet online
Snuffel schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 07:36:
[...]
Ik gok...zwarte versie, € 45,00
Witte versie is iets goedkoper.

Is het wat?
Zit zelf ook te kijken voor dit soort stands, maar zit te twijfelen of het stevig genoeg is.
Moet er Kef iQ1 op kwijt.
Ik heb € 35,99 voor 2 stands betaald :) Ze zijn helaas niet meer leverbaar zie ik: https://www.bol.com/nl/p/...an-glas/9200000052608837/

De kwaliteit van de stands is echt bovenverwachting goed voor slechts € 18 per stand, vooral het tempered glass is van uitstekende kwaliteit. Luidsprekerstands van 120+ euro zullen ongetwijfeld steviger gebouwd zijn en meer features hebben, maar de prijs/kwaliteitsverhouding van deze zijn niet te evenaren. M'n luidsprekers zijn ongeveer 8 kg per stuk en staan gewoon stevig. Het is daarbij niet mogelijk de stands te verzwaren. Ik zie dat VidaXL via Bol ook andere varianten verkoopt waarvan de glasplaten wat groter zijn; check dus even goed de afmetingen van je luidsprekers.

Ik wilde ook beslist geen spikes of gaten boren in m'n luidsprekers. Heb er daarom voor gekozen om de luidsprekers met 8 Pritt posterbuddies op de stands te 'plakken'. Zit muurvast en laat geen sporen/schade achter.

En nu weer terug on-topic, meer prachtige foto's en specs van home cinema sets!

[ Voor 4% gewijzigd door stin00 op 03-10-2017 10:54 ]

• Snuffel

Snuffel

Vroem!

stin00 schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 10:50:
[...]

Ik heb € 35,99 voor 2 stands betaald :) Ze zijn helaas niet meer leverbaar zie ik: https://www.bol.com/nl/p/...an-glas/9200000052608837/

De kwaliteit van de stands is echt bovenverwachting goed voor slechts € 18 per stand, vooral het tempered glass is van uitstekende kwaliteit. Luidsprekerstands van 120+ euro zullen ongetwijfeld steviger gebouwd zijn en meer features hebben, maar de prijs/kwaliteitsverhouding van deze zijn niet te evenaren. M'n luidsprekers zijn ongeveer 8 kg per stuk en staan gewoon stevig. Het is daarbij niet mogelijk de stands te verzwaren. Ik zie dat VidaXL via Bol ook andere varianten verkoopt waarvan de glasplaten wat groter zijn; check dus even goed de afmetingen van je luidsprekers.

Ik wilde ook beslist geen spikes of gaten boren in m'n luidsprekers. Heb er daarom voor gekozen om de luidsprekers met 8 Pritt posterbuddies op de stands te 'plakken'. Zit muurvast en laat geen sporen/schade achter.

En nu weer terug on-topic, meer prachtige foto's en specs van home cinema sets!
Kijk, zinvolle info. Zit er echt over te denken ze aan te schaffen, alternatief is een muurbeugel maar daar heb ik eigenlijk niet zoveel trek in.... En deze zien er goed uit.
Tnx!
Bol heeft deze nog wel :)

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:24

Daniel36

vernieuwde formule

Prachtige stand!
Helaas heb ik geen plek, het zou ruimte op het stereomeubel schelen ook nog.

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Jaap-Jan schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 08:46:
Dat snap ik echter krijg ik dat effect niet zichtbaar op mijn telefoon.

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

icecreamfarmer schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 13:20:
[...]

Dat snap ik echter krijg ik dat effect niet zichtbaar op mijn telefoon.
Probeer het met een toestel die een sensor heeft die het scherm uitzet als je je oor er tegenaan houd, bijvoorbeeld een Galaxy S2 (?) of hoger toestel. Bel de voicemail en kijk dan met een andere telefoon.

Ook tijdens het afspelen van een voiceclip in whatsapp zou het moeten werken.

Bij mijn S5 bleef de led echter aan staan ook als ik niet belde.

• Snuffel

Snuffel

Vroem!

Best wel off topic allemaal he.....

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Snuffel schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 13:45:
Best wel off topic allemaal he.....
Heb je helemaal gelijk in. Als er echter vragen op komen dan geef ik natuurlijk graag antwoord. Wilde het toch graag met jullie delen :)

Zal binnenkort eens een foto maken van mijn setup :)

• timovd
  • Laatst online: 21:17

timovd

Voorsprong door techniek

Snuffel schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 11:12:
[...]

Kijk, zinvolle info. Zit er echt over te denken ze aan te schaffen, alternatief is een muurbeugel maar daar heb ik eigenlijk niet zoveel trek in.... En deze zien er goed uit.
Tnx!
Bol heeft deze nog wel :)
Ik heb deze met enkele buis voor mijn rears van 9kg. Hoewel het maximale gewicht 45kg is, ben ik niet tevreden over de stabiliteit.
Er zit een dikke pin in de buis, maar de buis zelf is erg zwak. Wellicht dat de dubbele buis steviger en stabieler is.

[ Voor 5% gewijzigd door timovd op 03-10-2017 14:44 . Reden: Url ]

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

• Snuffel

Snuffel

Vroem!

Ziet er wankel uit op een poot, maar dat hoeft niets te zeggen over de stabiliteit.
Dubbel uitgevoerd ziet er wel beter uit (en da's weer een kwestie van smaak :) )
Ben an sich wel gecharmeerd van dit soort stands, ga eens zoeken en meten welke hoogte ik moet hebben :)

• veen906
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-11 16:34
Na jaren enkel de homecinema’s van anderen te hebben bekeken, zal ik nu eindelijk eens de moeite nemen om mijn eigen verzamelde spullenboel eens te tonen.

In de loop van tijd steeds bij Onkyo gebleven.
503se, 2e handse NR-900e, A5VL (stereo). Inmiddels ruim een jaar na volle tevredenheid de RZ800.

Gebruik is niet specifiek muziek of film, maar van alles wat. Dus TV, Spotify, LP's, CD's, BluRay, Netflix, Gaming (Fifa only..).

Ik ben aardig tevreden, maar wensen zijn er natuurlijk altijd. Als volgende grote upgrade heb ik mijn zinnen gezet op een 4k OLED. Maar daarvoor zal ik eerst minimaal 1 jaar van het roken af moeten zijn.. 10 maand te gaan..

TV
  • Sony Bravia KDL-50W828B
Audio/Video
  • Onkyo RZ800
  • Onkyo BD-SP809
  • Pro-Ject Debut Carbon DC 2M-Red
  • Pro-Ject Phono Box S
Speakers
  • Indiana Line NOTA 550 (fronts)
  • Indiana Line NOTA 740 (center)
  • Indiana Line NOTA 240 (rears)
  • Onkyo SKH-410 Dolby Atmos
Overige
  • Apple TV 4
  • Logitech Harmony Elite
  • Microsoft Xbox One
  • Norstone Esse Hifi (meubel)
Foto’s
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/fyvKPowTAVRnZjPU2RlXUFgF/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/3md4ur85nBBZQvgEL25GpFHn/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/JnbC8epzmUpvz9lfUdLMenHm/full.jpg

Nb. Stop nooit een iPhone in de broekzak als je gaat zitten terwijl je naar muziek luistert. :X
De hardware buttons regelen volume van Spotify Connect op de receiver. Super handig, maar de receiver gaat best HARD!. Gelijk maar max volume ingesteld, ook beter voor grijpgrage handjes van een anderhalf jarige..

• jackzonztyl
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14-04 14:46
Echt de tijd genomen om mooie foto's te schieten, plaat van MJ spotted!
veen906 schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 23:11:
Na jaren enkel de homecinema’s van anderen te hebben bekeken, zal ik nu eindelijk eens de moeite nemen om mijn eigen verzamelde spullenboel eens te tonen.

503se, 2e handse NR-900e, A5VL (stereo). Inmiddels ruim een jaar na volle tevredenheid de RZ800.

Gebruik is niet specifiek muziek of film, maar van alles wat. Dus TV, Spotify, LP's, CD's, BluRay, Netflix, Gaming (Fifa only..).

Ik ben aardig tevreden, maar wensen zijn er natuurlijk altijd. Als volgende grote upgrade heb ik mijn zinnen gezet op een 4k OLED. Maar daarvoor zal ik eerst minimaal 1 jaar van het roken af moeten zijn.. 10 maand te gaan..

TV
Audio/Video
  • Onkyo RZ800
  • Onkyo BD-SP809
  • Pro-Ject Phono Box S
Speakers
Overige
  • Apple TV 4
  • Logitech Harmony Elite
  • Microsoft Xbox One
Foto’s
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Nb. Stop nooit een iPhone in de broekzak als je gaat zitten terwijl je naar muziek luistert. :X
De hardware buttons regelen volume van Spotify Connect op de receiver. Super handig, maar de receiver gaat best HARD!. Gelijk maar max volume ingesteld, ook beter voor grijpgrage handjes van een anderhalf jarige..

• ChiLLeR
  • Laatst online: 18:50
Ik kan binnenkort ook een mooie update geven. Heb wat nieuwe spullen in bestelling staan :P
Komt een Sony A1 55" Oled, een Arcam AVR550 receiver en een Oppo 203 als UHD speler. Zodra de boel binnen is en afgesteld is zal ik eens wat plaatjes schieten.

>> Signature?

• lapino
Mooi. Heb me al afgevraagd of een Oppo echt meerwaarde zou zijn tov mijn Xbox One S voor UHD discs. Beeld is ok, maar de drive kan nogal luidruchtig zijn.

• san.okk
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
Hulliee schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 18:14:
[...]

Ik heb deze wireless HDMI:
https://www.beamerwebwinkel.com/dvdo-air3c.html

Geen last van dithering en juist erg handig. Waarom vind jij het onhandig dan?

Dit is zo als het scherm er nu bij hangt.

[afbeelding]

Zal vanavond een foto uploaden met alles in actie.
Beetje off-topic, maar welke kleur muurverf heb je gebruikt

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
san.okk schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 11:58:
[...]

Beetje off-topic, maar welke kleur muurverf heb je gebruikt
RAL7044, Lijkt op de foto wat donkerder dan in werkelijkheid

• mitchdc
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17:37
iRenik schreef op zondag 30 juli 2017 @ 11:34:
Vorig weekend de tv opgehangen en gisteren de nieuwe receiver geplaatst en maar vast wat makelaarsfoto's gemaakt (nog geen plannen).

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Wat je hier ziet:

LG OLED65C7
Focal Dome speakers
Rel T5 (in de hoek)

Wat je niet ziet:

Marantz 6011
PS4
Sonos Hub
Setup Box
Kabels van RU connected

Wat komt er nog aan:

Rel T5 vervangen voor een T7
Harmony Elite
Welke kastjes zijn dit? :)

Verwijderd

Xfix schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 15:24:
[...]

Welke kastjes zijn dit? :)
De kastjes van @iRenik denk ik.. :+

• timovd
  • Laatst online: 21:17

timovd

Voorsprong door techniek

..

[ Voor 100% gewijzigd door timovd op 16-10-2017 16:10 ]

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

• l00pz
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:44
Ik zie dat jij de Onkyo SKH-410 Dolby Atmos Speakers hebt, zijn deze de moeite waard? Ik kan erg weinig Reviews over deze Speakers vinden, en vraag me af als ze de aanschaf waard zijn.
veen906 schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 23:11:

TV
Audio/Video
  • Onkyo RZ800
  • Onkyo BD-SP809
  • Pro-Ject Phono Box S
Speakers
Overige
  • Apple TV 4
  • Logitech Harmony Elite
  • Microsoft Xbox One
Foto’s
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

• veen906
Inregeling van die Atmos speakers komt vrij precies. En eerlijk gezegd heb ik daarvoor nog niet voldoende tijd voor genomen. Voor nu is het geluid wat ruimtelijker en komt het van net wat hoger, maar om nu te zeggen dat het van boven komt,.. nee.

Heb deze speakers overigens van marktplaats voor net wat minder dan de nieuwprijs binnen gehaald. Als de situatie het toe had gelaten was ik voor plafondspeakers gegaan. Of ze het waard zijn nu, mwah. Maar na goed inregelen, ja denk het wel..
l00pz schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 16:13:
Ik zie dat jij de Onkyo SKH-410 Dolby Atmos Speakers hebt, zijn deze de moeite waard? Ik kan erg weinig Reviews over deze Speakers vinden, en vraag me af als ze de aanschaf waard zijn.

[...]

• The Eagle
@l00pz @veen906 leer eens reageren op qoutes aub. Eerst de quote, dan pas je reactie, niet andersom :)

En hoezo zou het inregelen van speakers nauw komen? Daar heb je toch Audissey en consorten voor? Kun je hem zelf nog wel iets bijregelen maar dat zal niet heel veel zijn. Hooguit qua referentievolumes, maar zeker niet qua afstand imho :)

• veen906
@The Eagle zal d'r aan denken.. ;)

Heb die Audigy, AccuEq in mijn geval, niet heel hoog zitten. Qua afstand niet en volume ook niet. Zit er altijd wel voor minimaal 1 speaker naast en een heel lastige woonkamer heb ik nu ook weer niet. (7m x 5m + open keuken van 3m x 7m, alles recht).
Verder heb ik het idee dat door kleine aanpassingen van richting en afstand tot luisterpositie (ivm reflecteren plafond) een beter effect kan worden bereikt dan dat ik nu ervaar.. imho
Pagina: 1 ... 42 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier.
    Voor kleine audio gerelateerde vragen kan je terecht in Het Kleine Vragen Topic. Voor aankoopadvies graag een topic openen in Consumentenelektronica Aankoopadvies

• Let ook op de grootte van de foto's wanneer je deze post: de banner rond te grote foto's met betrekking tot het thumbnails maken staat er niet voor niets! Te grote foto's en/of van een trage host worden getrashed.

• Voor audiomeubels en Hifi Racks verwijzen we graag door naar Het grote Audiomeubel topic!

• Akoestische aanpassingen, -verbeteringen, et cetera mogen in Het grote akoestiek topic