Eens! Je wordt zo in een film gezogen dat je weinig meer let op de minpunten van het scherm. Een projector schreeuwt wel echt om een dedicated HT, dus dat komt hier goed uit!Rudios schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 11:47:
[...]
Geloof mij, in het geval van beeld: BIGGER is BETTER!
Ik heb nu al zo'n 12 jaar een dedicated HD kelder, eerst met CRT projectoren, daarna digitale HD-ready projectoren en nu de HD projectoren. En geloof me, een groot beeld zuigt je in de film, geeft echt het 'filmisch en bioscopisch' gevoel, daar kan wat mij betreft geen enkele TV tegenop die een stuk kleiner is, ook al is het beeld mssn technisch iets beter! Het overweldigend gevoel van een groot beeld geeft gewoon veel meer beleving waardoor je op een gegeven moment niet eens meer naar de technische kant kijkt omdat het zoveel indruk maakt dat je helemaal in de film opgaat en laat dat nou net de kern zijn: beleving van film kijken. HD projectoren hebben echt prima scherpte mits je ook op een goed doek projecteert. Daarbij zie ik heel vaak bij kennissen en vrienden dat de scherpte van de TV veel te hoog staat (zelfs af-fabriek) waardoor het geheel helemaal niet meer dynamisch uitziet, bijna kunstmatig. Dus scherpte ansich is ook niet alles. Ik heb destijds mijn TV ISF laten kalibreren en de scherpte werd flink terug geschroefd. Als je eenmaal groot gaat, lijkt het na 1 week alweer klein, dus daar krijg je echt geen spijt van! Trust me!
Die projector waar jij naar linkt, is een prima toestel om mee te beginnen, zeker als je niet al te groot gaat projecteren in het begin, later zou ik wel gaan upgraden naar b.v. een duurder D-ILA model. Jij hebt eigenlijk een dedicated ruimte die je ook nog eens super kan verduisteren; ik wist het wel!
Owja, als je last heb van de fans van de PJ, gewoon een mooie 'hushbox' omheen maken, helemaal niet moeilijk en werkt ook nog eens mooi de PJ weg.
Ik ben benieuwd, hou ons op de hoogte!StealthyPeanut schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 12:05:
[...]
Eens! Je wordt zo in een film gezogen dat je weinig meer let op de minpunten van het scherm. Een projector schreeuwt wel echt om een dedicated HT, dus dat komt hier goed uit!
Bekijk goed wat je zit afstand is en de sweetspot van het scherm, maak anders gelijk een scherm op de juiste grootte en hoogte, het upgraden van een projector in de toekomst is dan alleen een kwestie van oude loskoppelen en nieuwe aankoppelen
Whole lot of stars ***
Ik heb al een dedicated HT, zo bedoel ik hetRudios schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 12:13:
[...]
Ik ben benieuwd, hou ons op de hoogte!
Bekijk goed wat je zit afstand is en de sweetspot van het scherm, maak anders gelijk een scherm op de juiste grootte en hoogte, het upgraden van een projector in de toekomst is dan alleen een kwestie van oude loskoppelen en nieuwe aankoppelenPersoonlijk vind ik 2 meter diagonaal al een hele mooi grootte mits je er niet al te dicht opzit. Ik zelf zit nu zo'n 2.8 meter af van een 2.4 meter diagonaal scherm. Succes!

Dit zijn wat oudere foto's, wat er nu anders is;
- Chaise Longues zijn weg, heb ik nu 2 lekkere fauteuils met ligstand en hocker.
Appartuur
- Sony HW55
- Kingpin VFS210 scherm (230cm diagonaal)
- Onkyo TX-NR818 -> Denon X4100W
- Dali Concept 8 (2x)
- Dali Concept Center
- Dali Concept 1 (2x)
- BK XXLS400
- HTPC i3 met KODI
- NAS 16TB
Hij is nog niet hoe ik hem wil, maar wegens omstandigheden weinig tijd gehad. En we gaan dit jaar verhuizen, dus dan is alles wat ik er nog aan ga doen eigenlijk zonde van de tijd en geld.
[ Voor 7% gewijzigd door StealthyPeanut op 22-02-2017 12:27 ]
Klopt! Sorry, dat was bedoelt voor oosterhofjr. Daar ging het over mbt de PJ. Maar desalniettemin, een sjieke ruimte heb je!StealthyPeanut schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 12:26:
[...]
Ik heb al een dedicated HT, zo bedoel ik het. Maar het is alweer een lange tijd geleden dat hij hier gepost is, dus bij deze!
Whole lot of stars ***
Het einde is in zicht!
Althans, de muur is geschilderd en ik ben bezig met de ondervloer. Ik kon het echter niet laten om alvast één kast (Ikea Metod) op te hangen en een speaker te plaatsen om een idee te krijgen hoe het er ongeveer gaat uit zien.
[ Voor 20% gewijzigd door panomi op 23-02-2017 18:43 ]
Mooi kleurtje!
Hoe hoog zitten je outlets tov de grond? Ik zou een 49 inch tv moeten gaan ophangen de komende weken en ik worstel met de ophanghoogte alsook de plaatsing van het meubel en de aansluitingen.
Hoe hoog zitten je outlets tov de grond? Ik zou een 49 inch tv moeten gaan ophangen de komende weken en ik worstel met de ophanghoogte alsook de plaatsing van het meubel en de aansluitingen.
[ Voor 87% gewijzigd door Witte8 op 23-02-2017 20:22 ]
Standaard hoogte vanuit de bouw. Meubel komt over de opbouw cat en stroomaansluiting. Dit is dus een kwestie van de juiste hoogte bepalen van het meubel.Witte8 schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 20:19:
Mooi kleurtje!
Heb het even nagemeten en hart is 30 cm.
De ophanghoogte van de tv heb ik bepaald door, aangezien mijn bank er nog niet is, een stapel laminaat op de juiste hoogte te maken. Vervolgens ben ik gaan zitten en heb ik iemand de tv op de muur laten houden zodat ik de hoogte kon bepalen. Ik wil namelijk geen pijn in mijn nek etc. Dit zal helaas wel zo zijn met de projectie die ik boven de tv ga doen, maar ja, dat is niet anders. Ik heb namelijk besloten om mijn tab-tensioned projectiescherm niet te gebruiken, maar de muur. Dit omdat ik geen bak/kast boven de tv wil waar het scherm in zou moeten.Witte8 schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 20:19:
Ik zou een 49 inch tv moeten gaan ophangen de komende weken en ik worstel met de ophanghoogte alsook de plaatsing van het meubel en de aansluitingen.
[ Voor 91% gewijzigd door panomi op 24-02-2017 08:09 ]
Zo heb ik het destijds in mijn vorige ook ongeveer gedaan, tv op bierkratjes en dan steeds wat plankjes erbij.panomi schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 22:09:
Heb het even nagemeten en hart is 30 cm.
[...]
De ophanghoogte van de tv heb ik bepaald door, aangezien mijn bank er nog niet is, een stapel laminaat op de juiste hoogte te maken. Vervolgens ben ik gaan zitten en heb ik iemand de tv op de muur laten houden zodat ik de hoogte kon bepalen. Ik wil namelijk geen pijn in mijn nek etc.
Die hoogte vertaal je dan naar de beugel, die hangt natuurlijk weer net iets anders dan de tv zelf.
En als je weet waar de beugel zit, dan weet je ook waar de kabels uit moeten komen.
(Wel aan de onderkant van de beugel, en niet erboven anders heb je zowel een zwakke plek in de muur waar de beugel moet en je hebt kans dat de bouten van de beugel net daar komen waar die goot zou zitten).
In mijn nieuwe huis heb ik de oude hoogtemaat aangehouden maar dan voor een grotere tv (55").
Mijn huidige 37" tv hangt dan nu dus nog wat hoog.
En je kunt m beter net iets te laag hangen als te hoog.
Want omlaag kijken hou je langer vol dan omhoog kijken.
Inderdaad een leuk kleurtje, welke is dat als ik vragen mag? Binnenkort hier ook de muur achter TV een kleur geven, nu alles nog zo wit.panomi schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 15:51:
Het einde is in zicht!Althans, de muur is geschilderd en ik ben bezig met de ondervloer. Ik kon het echter niet laten om alvast één kast (Ikea Metod) op te hangen en een speaker te plaatsen om een idee te krijgen hoe het er ongeveer gaat uit zien.
[afbeelding]
De muur is voorzien van glasvliesbehang en vervolgens met Spacious Grey Extra Mat van Flexa Creations geschilderd.niek87 schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 09:25:
[...]
Inderdaad een leuk kleurtje, welke is dat als ik vragen mag? Binnenkort hier ook de muur achter TV een kleur geven, nu alles nog zo wit.
[ Voor 10% gewijzigd door panomi op 24-02-2017 09:31 ]
Thnx, was het in één keer dekkend aan te brengen?panomi schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 09:27:
[...]
De muur is voorzien van glasvliesbehang en vervolgens met Spacious Grey Extra Mat van Flexa Creations geschilderd.
Kun je rechtstreeks op die grijze muur projecteren? Gaat dat goed?[b]
Ik heb namelijk besloten om mijn tab-tensioned projectiescherm niet te gebruiken, maar de muur.
Wil over een tijdje misschien ook aan de beamer, mijn muur is ook grijs dus zat zelf aan een scherm te denken.
Awesome
Projecteren gaat maar kan waarschijnlijk worden geoptimaliseerd.. Daarom ga ik nog wat experimenteren met een speciale verf mix voor projectie: 'Black Widow'. Onderstaande opties zal ik op verschillende platen schilderen en dan projecteren om te kijken wat het beste resultaat geeft.Raym09 schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 10:23:
[...]
Kun je rechtstreeks op die grijze muur projecteren? Gaat dat goed?
Wil over een tijdje misschien ook aan de beamer, mijn muur is ook grijs dus zat zelf aan een scherm te denken.
1. Flexa Spacious Grey (huidige verf).
2. Flexa Spacious Grey mixen met een basis 'Auto-Air Aluminium Base Fine' verf.
3. Alleen 'Black Widow' verf.
4. Flexa Authentic Grey.
5. Flexa Authentic Grey mixen met een basis 'Auto-Air Aluminium Base Fine' verf.
Ideaal zou zijn dat ik de huidige muur kan gebruiken. Maar indien de andere opties beter uitvallen schilder ik een vlak in die kleur.
was tijd voor new bank en new TV
geluid beeld set
Samsung 60SK7000
Marantz SR7009
Marantz UD7007
Klipsch RF 62 mk2 4x
Klipsch r-115sw
Klipsch RP-250C
PS4 Pro Seagate Firecuda Compute, 2TB + nacon revolution Pro
astro A50 gen2
netwerk
Asus AC87u 380.65
wat je niet ziet
Marmitek optisch spit TS12
Sony PlayStation Dualshock Dubbel Docking Station + 2x DS4 V2
traag Ziggo horizon box

in achter grond mijn door gezakt oude bank
geluid beeld set
Samsung 60SK7000
Marantz SR7009
Marantz UD7007
Klipsch RF 62 mk2 4x
Klipsch r-115sw
Klipsch RP-250C
astro A50 gen2
netwerk
Asus AC87u 380.65
wat je niet ziet
traag Ziggo horizon box

Ik heb dyslexie, hierdoor is mijn schrijftaal niet helemaal correct. Stoor je er niet aan, doe ik zelf wel:)
Lekker man, die Klipsch! Daar waar ze bij muziek iets minder muzikaal klinken zijn ze voor film deste beter, powerhouse! Mooie combi met de Marantz.Motaro schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 15:17:
Klipsch RF 62 mk2 4x
Klipsch r-115sw
Klipsch RP-250C
Whole lot of stars ***
Had je niet liever book-shelf-speakers gewild voor achter? Nu staan de zuilen verstopt achter de bank.
Wel dik zo'n 15" sub.
Wel dik zo'n 15" sub.
Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)
Hoe breed is dat meubel, wat kost het en waar komt het vandaan?Motaro schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 15:17:
was tijd voor new bank en new TV
geluid beeld set
Samsung 60SK7000
Marantz SR7009
Marantz UD7007
Klipsch RF 62 mk2 4x
Klipsch r-115sw
Klipsch RP-250C
astro A50 gen2
netwerk
Asus AC87u 380.65
wat je niet ziet
traag Ziggo horizon box
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Och ja, je moet toch wat he.
Leuke sets allemaal! Ik vraag me af hoe hoog jullie tv's hangen, soms lijkt het ofdat ze toch wel aardig hoog hangen.
BlaBlaBla
Mijn TV hing als volgt (en staat momenteel helaas tijdelijk vanwege verhuizing): bovenkant van de TV ongeveer ter hoogte van m'n ogen wanneer ik op de bank zit. Ongeveer, omdat dit heel lastig wetenschappelijk 100% correct te krijgenStrider schreef op zondag 26 februari 2017 @ 01:01:
Leuke sets allemaal! Ik vraag me af hoe hoog jullie tv's hangen, soms lijkt het ofdat ze toch wel aardig hoog hangen.
Mijn ervaring met te hoog staande/hangende TVs is last van m'n nek.
Bij het ophangen van de tv ben ik van de volgende richtlijn uit gegaan, ik ervaar dit als een hele prettige hoogte.

EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh
dankje, voor films is dezen set super maar games klinken ook super je hoor echt goed waar alles vandaan komt en muziek vind zelf dat ze goed klinken maar die hoorn vind een super ander weer nietRudios schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 15:43:
[...]
Lekker man, die Klipsch! Daar waar ze bij muziek iets minder muzikaal klinken zijn ze voor film deste beter, powerhouse! Mooie combi met de Marantz.
ik kon toen dezen speakers kopen voor mooi prijs en vind vaak book shelf speakers niet zo mooi. maar geluid komt goed over bank heen. dat was wel anders bij mijn elac ELT10 waar hoog toon speaker stuk lager zattimovd schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 22:40:
Had je niet liever book-shelf-speakers gewild voor achter? Nu staan de zuilen verstopt achter de bank.
Wel dik zo'n 15" sub.
15" is echt super
hij was toen 225 en komt van wehkamp af, hij iets breeder dan mijn 60SK7000Just_A_User schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 16:43:
[...]
Hoe breed is dat meubel, wat kost het en waar komt het vandaan?
Ik heb dyslexie, hierdoor is mijn schrijftaal niet helemaal correct. Stoor je er niet aan, doe ik zelf wel:)
bij mijn lijkt veel maar als je op bank zit kijk je recht tegen aan zonder dat je om hoog of om laag moet kijken maar op paar foto's lijkt hij wel beetje hoog zitStrider schreef op zondag 26 februari 2017 @ 01:01:
Sinds augustus 2016 ingetrokken in een nieuwbouwwoning. Speciaal gekozen voor deze woning i.v.m. een grote zolder. Ideaal voor onze eerste thuisbioscoop!
Apparaten en materiaal:
- Onkyo SR508 (receiver)
- Harman Kardon HKTS16BQ (5.1)
- BenQ W1070
- Geverfd scherm (122~ inch blackwidow paint)
- Plakvelours (Hornbach)
- Elektrische leren stoelen
- Mede8er mediaspeler
Wat moet er nog gebeuren:
- Meer plakvelours
- Velux verduisterend rolgordijn
- Groot zwart kleed op de vloer
- Akoestiek verbeteren (voor later)
- Speakers ophangen
Resultaat so far:

Totale extra kosten nog geen 1000 euro. Surroundset, medispeler en receiver had ik al in gebruik op mijn plasma televisie. Maar tegen een 122 inch bioscoopscherm en beamer kan geen enkele televisie tegenop.
P.s. (Niet bedoeld als spam) ik heb er een volledige guide van gemaakt hoe ik alles heb gebouwd tot dus ver: https://nl.klezzer.com/gi...oop-voor-minder-dan-2500/
Apparaten en materiaal:
- Onkyo SR508 (receiver)
- Harman Kardon HKTS16BQ (5.1)
- BenQ W1070
- Plakvelours (Hornbach)
- Elektrische leren stoelen
- Mede8er mediaspeler
Wat moet er nog gebeuren:
- Meer plakvelours
- Velux verduisterend rolgordijn
- Groot zwart kleed op de vloer
- Akoestiek verbeteren (voor later)
- Speakers ophangen
Resultaat so far:

Totale extra kosten nog geen 1000 euro. Surroundset, medispeler en receiver had ik al in gebruik op mijn plasma televisie. Maar tegen een 122 inch bioscoopscherm en beamer kan geen enkele televisie tegenop.
P.s. (Niet bedoeld als spam) ik heb er een volledige guide van gemaakt hoe ik alles heb gebouwd tot dus ver: https://nl.klezzer.com/gi...oop-voor-minder-dan-2500/
Gaaf hoor! Ik heb nu mn thuisbioscoop beneden, maar ooit wil ik ook een dedicated HT met beamer. Wat waren de kosten excl hardware? De hardware ex beamer en doek heb ik al.
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Daar ga ik mij thuis ook eens verdiepen, ziet er gaaf uit!
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Naast de hardware heb ik alleen plakvelours geplakt en de verf aangebracht. Voor de rest heb ik nog niks gedaan. Akoestiek enzo vind ik eerst wel prima zo. Mijn doel is om de kosten zo laag te mogelijk te houden.Hulleman schreef op maandag 27 februari 2017 @ 10:48:
Gaaf hoor! Ik heb nu mn thuisbioscoop beneden, maar ooit wil ik ook een dedicated HT met beamer. Wat waren de kosten excl hardware? De hardware ex beamer en doek heb ik al.
Plakvelours betaal je 16 euro per ~1m2 voor. De kosten lopen dan snel op als je een grote ruimte moet plakken. Maar plakvelours is veel dieper zwart dan verf en het geeft een luxe uitstraling. (Verlours=fluweel). En het voordeel is: je kunt het er zo weer afhalen zonder beschadigingen aan de muur. Voor de verf (2.5 liter) was ik iets van 85 euro kwijt. In totaal tot nu toe 250-300 euro aan verf en plakvelours.
Akoestische panelen kosten bijna niets, paar latjes, doek en steenwol. Resultaat is echt super
Zie
Het grote akoestiek topic
Zie
Het grote akoestiek topic
Even een update van mijn 'projectje', doe het zelf audiokabels:

Upgrade was met name vanuit een geintje, beetje voor de lol. Diameter wat ik had was sowieso net wat te dun en zorgde op flink vermogen een zachte vervorming. Alleen ik hoor nu meer verschil, ook in het hoog, en dat kan ik niet helemaal thuisbrengen... 2 dezelfde nummers, kabels gewisseld, en weer terug, maar het is er.

Upgrade was met name vanuit een geintje, beetje voor de lol. Diameter wat ik had was sowieso net wat te dun en zorgde op flink vermogen een zachte vervorming. Alleen ik hoor nu meer verschil, ook in het hoog, en dat kan ik niet helemaal thuisbrengen... 2 dezelfde nummers, kabels gewisseld, en weer terug, maar het is er.
En toch zit het allemaal tussen de oren. Zowel de klank als dat "flink vermogen". Dat laatste is nog steeds vele malen minder dan je door je vorige 1,5 mm² (?) kabel mag sturenJoopieboy schreef op maandag 27 februari 2017 @ 18:40:
Even een update van mijn 'projectje', doe het zelf audiokabels:
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Echt blind zal lastig worden, maar de lichte vervorming was er. En dat hoor ik nu niet meer terug, ook al wil ik het horen. Ik heb a heel en weer lopen wisselen en alles. Erg apart. Zeker omdat het puur uit een geintje is ontstaan. Voor het geld kun je het niet laten en het ziet er idd zeker leuk uit.FeaR schreef op maandag 27 februari 2017 @ 19:09:
[...]
En toch zit het allemaal tussen de oren. Zowel de klank als dat "flink vermogen". Dat laatste is nog steeds vele malen minder dan je door je vorige 1,5 mm² (?) kabel mag sturenDoe eens een dubbel blinden test (wel lastig in je eentje...) en meld je dan weer. Maar goed, het staat leuk en je bent er content mee en dat is waar het om gaat
Zag dat je in het elfjestopic ook had gepost. Heb mijn post daar heen gezet. Kabeldiscussie dus verder in zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht # 6
Mooie sets komen hier voorbij zeg!
Het is voor mij alweer jaren geleden dat ik op Tweakers ben geweest en in dit topic heb gepost, dus bij deze maar weer is een bijdrage.
TV: Panasonic 55VT50
Speakers: XTZ 99.36 MKII fronts en 99.26 MKI center en surrounds
Subwoofer: Zelfbouw met JL Audio 12W7 driver, aangestuurd door een Crown XLS2000 versterker
Receiver: Onkyo TX-NR3008
BD speler: Oppo BDP-103
Apple TV
PS4
Kabels voornamelijk van W&M
Voor de verlichting maak ik gebruik van Philips Hue (3 normale fitting lampen en 2 Hue Iris naast het audio meubel).
Upgrade plannen: t.z.t. een 65" OLED en misschien ooit eens kijken voor een beamer.
Foto's:

En deze met wat meer sfeerverlichting, kijkt erg fijn tv. Met films dim ik ze vaak wat meer:
Het is voor mij alweer jaren geleden dat ik op Tweakers ben geweest en in dit topic heb gepost, dus bij deze maar weer is een bijdrage.
Subwoofer: Zelfbouw met JL Audio 12W7 driver, aangestuurd door een Crown XLS2000 versterker
Apple TV
PS4
Voor de verlichting maak ik gebruik van Philips Hue (3 normale fitting lampen en 2 Hue Iris naast het audio meubel).
Upgrade plannen: t.z.t. een 65" OLED en misschien ooit eens kijken voor een beamer.
Foto's:

En deze met wat meer sfeerverlichting, kijkt erg fijn tv. Met films dim ik ze vaak wat meer:
[ Voor 4% gewijzigd door Martijn1990 op 27-02-2017 20:43 ]
Mooie speakers! Hoe heb je ze afgewerkt, ben zelf ook op zoek naar een mooie matzwart oplossing.
Euh... Gewoon kopen?DarknessAwaits schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 18:00:
Mooie speakers! Hoe heb je ze afgewerkt, ben zelf ook op zoek naar een mooie matzwart oplossing.
Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen
Ben je (weer) verhuisd ten opzichte van de foto's die ik me kan heugen (met een kroonluchter aan het plafond) of slaat de dementie bij mij toe?Martijn1990 schreef op maandag 27 februari 2017 @ 20:37:
Speakers zijn inderdaad gewoon gekocht. De subwoofer is wel zelfbouw en die is met een roller matzwart geverfd.
Woon hier nu sinds afgelopen december.
Klopt ja, goed geheugenFeaR schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 18:55:
[...]
Ben je (weer) verhuisd ten opzichte van de foto's die ik me kan heugen (met een kroonluchter aan het plafond) of slaat de dementie bij mij toe?
Wat gaaf om een 12W7 in je huiskamer te hebben staan, mooie subwoofers!Martijn1990 schreef op maandag 27 februari 2017 @ 20:37:
Apple TV
PS4
Foto's:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
BlaBlaBla
D'oh... ik had de "zelfbouw" van de regel eronder (subwoofer) bij de speakers gelezen.
Thanks, hij doet het best inderdaadStrider schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 20:06:
[...]
Wat gaaf om een 12W7 in je huiskamer te hebben staan, mooie subwoofers!
Interessant spul. Dat is misschien wel leuk voor op de muur. Ik neem aan dat je wel zwarte randen om het scherm moet maken als je muur niet toevallig 120" in de juiste verhouding is?biggydeen2 schreef op maandag 27 februari 2017 @ 08:34:
Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.
Zwarte randen zijn een must. Anders krijg je last van reflectie. En het contrast is beter. Plakvelours is daar ideaal voor. Pikzwart en kun je gewoon op de muur plakken. En ook weer makkelijk te verwijderen als dat nodig is. Sommige mensen maken ook een frame om het scherm heen. Ik heb gewoon de hele muur volgeplakt met plakveloursAmple Energy schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 14:48:
[...]
Interessant spul. Dat is misschien wel leuk voor op de muur. Ik neem aan dat je wel zwarte randen om het scherm moet maken als je muur niet toevallig 120" in de juiste verhouding is?
Klopt helemaal. Mijn 'home cinema' is (noodzakelijkerwijs door gebrek aan aparte ruimte) in living. Met parket vloer, witte muren en lichtgrijs plafond en reflecties zijn grootste boosdoener om beeldkwaliteit naar beneden te halen. Als alles pikdonker is, valt het nog mee maar zelfs dan zorgen reflectief van vloer en plafond ervoor dat veel contrast verloren gaat. Ik zou een arm en been geven om ons huis nog eens opnieuw te bouwen en een kelder en/of grote zolder te voorzien. Nu is er geen kelder, en zolder is te laag om kamer in te maken. Heb me dat al honderden keren beklaagd.
[afbeelding]
XTZ Wat een geweldige speakers zijn dit.
Ik heb ze ook en wil ze niet meer kwijt, ze zien er super uit en de sound is echt subliem voor de prijsklasse.
Ik heb ze ook en wil ze niet meer kwijt, ze zien er super uit en de sound is echt subliem voor de prijsklasse.
Dergelijke opmerkingen voegen ook niets toe.
[ Voor 74% gewijzigd door FeaR op 02-03-2017 15:40 ]
Rustig aan. Er wordt netjes iemand zijn set besproken. Dat moet toch kunnen, lijkt mij?crazyfrog schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 23:10:
foto's en specs!!!!!!!!! de rest hoort hier niet
[ Voor 0% gewijzigd door SannrHerr op 03-03-2017 09:04 . Reden: mort -> moet ]
Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen
Thanks, vind ik ookOeloe TFE schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 21:23:
[afbeelding]
Inmiddels is de Denon DVD1710 daadwerkelijk vervangen door de Oppo UDP-203 bluray speler:MAZZA schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 11:53:
Ook eens mijn setje plaatsen hier. Ietwat matige foto's maar vooruit.
Luidsprekers:
Fronts: B&W 603 S3
Center: B&W LCR600 S3
Surrounds: B&W 601 S3
Subwoofer: BK XXLS400 DF
Apparatuur:
TV: LG 55EF950V 4K OLED
Receiver: Denon AVR-X3300W
Mediaplayer: Dune Smart D1
Settop box: Horizon mediabox
DVD speler: Denon DVD1710 (ja, jaGaat waarschijnlijk vervangen worden door een Oppo UDP-203 Ultra HD Blu-ray speler).

En inmiddels komt het onderkleed of hoe dat ook heet niet meer onder het vloerkleed vandaan
Hoe makkelijk laat plakvelours zich eraf halen en laat het geen tot weinig (zichtbare) resten achter? Gewoon een interesse vraag.biggydeen2 schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 15:40:
[...]
Zwarte randen zijn een must. Anders krijg je last van reflectie. En het contrast is beter. Plakvelours is daar ideaal voor. Pikzwart en kun je gewoon op de muur plakken. En ook weer makkelijk te verwijderen als dat nodig is. Sommige mensen maken ook een frame om het scherm heen. Ik heb gewoon de hele muur volgeplakt met plakvelours
zie roze kader onderaanSannrHerr schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 07:54:
[...]
Rustig aan. Er wordt netjes iemand zijn set besproken. Dat mort toch kunnen, lijkt mij?
Heel makkelijk. Laat geen enkele resten achter. Je kan ook meerdere keren plakken mocht het misgaan zonder "plakverlies".PageFault schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 11:48:
[...]
Hoe makkelijk laat plakvelours zich eraf halen en laat het geen tot weinig (zichtbare) resten achter? Gewoon een interesse vraag.
In dat kader staat niet dat er niet over sets gesproken of gediscussieerd kan worden. Sterker nog, dat er over geplaatse foto's vragen en/of opmerkingen komen lijkt mij heel voor de hand liggend. De TW is er zodat er geen eindeloze discussies ontstaan die in andere topics kunnen of dat men hier gaat vragen welke set men moet kopen. Posts die in het verleden veel in dit topic werden gedumpt. Denk aan discussies over Tv-meubels, dat was zo veel dat er een apart topic voor geopend is. Ook vragen van hoe componenten aan te sluiten kwam vaak voorbij en dat past weer beter in het Kleine Vragen Topic. Aankoopadvies moge duidelijk zijn, daar is een heel apart subforum voor geopend.
Natuurlijk komt er tussendoor wel eens een post die hier eigenlijk niet hoort en in een ander topic thuis kan horen. Maar als dat bij enkele posts blijft zal er niet snel iemand over vallen. Lopen schreeuwen dat er foto's gepost moeten worden valt men dan sneller over en doet de sfeer in een topic mijns inziens meer teniet dan licht offtopic gaan.
[ Voor 37% gewijzigd door FeaR op 02-03-2017 17:52 ]
Thanks voor de infobiggydeen2 schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 16:46:
[...]
Heel makkelijk. Laat geen enkele resten achter. Je kan ook meerdere keren plakken mocht het misgaan zonder "plakverlies".
Raar dat er met 1 reactie van mij omdat ik iemand zijn speakers mooi vind zoveel offtopic berichten geplaats worden, lijkt mij dat je hiermee het topic nou juist vervuild.
Maar goed, om de discussie wat er wel en niet geplaatst mag worden niet helemaal voor niets te laten zijn hierbij mijn bijdrage.
Fronts : XTZ 99.36 MKII
Center : XTZ 99.26 MKII
Rears : Realistic Minimus 7
Subwoofer : Rel Quake 2
Versterker : Denon AVR-1911
CD speler : Denon DCD-510AE
BD speler : Samsung BD-P1000
Led TV : LG 43UF776V
Decoder : Humax IRHD-5100C
Mediaspeler : AC Ryan PlayOn Mini
Spelcomputer : Xbox One S

Mooie setup! Die ribbon-tweeters zijn ook erg gaaf en de (natuur?)stenen onder de fronts zien er chic uit!
Ik neem aan dat je bewust een aparte CD-speler hebt voor audio. Wellicht is een upgrade naar een goede audiofiele BR-speler een leuke toevoeging ter vervanging van de twee apparaten.
Ik neem aan dat je bewust een aparte CD-speler hebt voor audio. Wellicht is een upgrade naar een goede audiofiele BR-speler een leuke toevoeging ter vervanging van de twee apparaten.
Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)
Thx, De natuurstenen onder de speakers zijn vijverranden en komen bij het tuincentrum vandaan, het mooie hiervan is dat ze (behalve de onderkant) rondom gepolijst zijn, je hoeft alleen de achterkant op maat te slijpen.timovd schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 10:55:
Mooie setup! Die ribbon-tweeters zijn ook erg gaaf en de (natuur?)stenen onder de fronts zien er chic uit!
Muziek luister ik idd vaak van CD maar ook van mijn PC die aan de andere kant van de kamer staat en via digitale coax is verbonden met de Denon.
Oef, zeker een mooie set, maar ik zou me zo hard ergeren aan de stopcontacten op ooghoogte naast de tv. Ik snap nog steeds niet waarom dat 'vroeger' normaal was om zo te bouwen.
(Ik begrijp overigens natuurlijk wel dat er genoeg redenen zijn om het te laten zitten waar het zit, maar ik moest het ff kwijt.
)
(Ik begrijp overigens natuurlijk wel dat er genoeg redenen zijn om het te laten zitten waar het zit, maar ik moest het ff kwijt.
Het stopcontact weghalen staat al een aantal jaar op mijn TODO lijstHet Leoh-Paard schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 12:03:
Oef, zeker een mooie set, maar ik zou me zo hard ergeren aan de stopcontacten op ooghoogte naast de tv. Ik snap nog steeds niet waarom dat 'vroeger' normaal was om zo te bouwen.![]()
(Ik begrijp overigens natuurlijk wel dat er genoeg redenen zijn om het te laten zitten waar het zit, maar ik moest het ff kwijt.)
Eigenlijk is het heel simpel, gewoon weghalen, gat dichtmaken en het stopcontact achter het gordijn gebruiken
Waarschijnlijk vanwege dit soort klotelampjes:Het Leoh-Paard schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 12:03:
Oef, zeker een mooie set, maar ik zou me zo hard ergeren aan de stopcontacten op ooghoogte naast de tv. Ik snap nog steeds niet waarom dat 'vroeger' normaal was om zo te bouwen.
Vroeger dacht men daar niet over na. Het is gewoon praktisch om een stopcontact op deze hoogte te hebben en dan hoeven de buizen ook niet helemaal doorgetrokken te worden (die komen vanuit het plafond). Ook omdat je toen nog geen standaard kinderbeveiliging had, is dit veiliger.
In mijn uitbouw staat mijn HiFi-set en daar komen de buizen vanuit de kruipruimte en zitten <20cm hoog. Aangezien ik spachtelputz muren heb, is het niet de moeite waard om de stopcontacten naar beneden te verplaatsen. Dat ga je nooit mooi krijgen zonder de hele kamer aan te pakken.
In mijn uitbouw staat mijn HiFi-set en daar komen de buizen vanuit de kruipruimte en zitten <20cm hoog. Aangezien ik spachtelputz muren heb, is het niet de moeite waard om de stopcontacten naar beneden te verplaatsen. Dat ga je nooit mooi krijgen zonder de hele kamer aan te pakken.
Verwijderd
Ik kan me niet voorstellen dat die Denon de XTZ's fatsoenlijk aan kan sturen, of heb je er nog een eindversterker tussen hangen?Oeloe TFE schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 10:26:
[...]
Fronts : XTZ 99.36 MKII
Center : XTZ 99.26 MKII
.................
Versterker : Denon AVR-1911
Er zal best wel geluid uit komen enz, maar dergelijke luidsprekers "lusten" wel wat. Volgens mij mis je iets zonder dat je het weet
Of een grotere tvOeloe TFE schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 12:42:
[...]
Het stopcontact weghalen staat al een aantal jaar op mijn TODO lijstalles went zullen we maar zeggen.
Eigenlijk is het heel simpel, gewoon weghalen, gat dichtmaken en het stopcontact achter het gordijn gebruiken
Helemaal mee eens dat een betere versterker verbetering zal brengen, al heb ik niet het idee dat deze speakers moeilijk aan te sturen zijn.Verwijderd schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 15:43:
[...]
Ik kan me niet voorstellen dat die Denon de XTZ's fatsoenlijk aan kan sturen, of heb je er nog een eindversterker tussen hangen?![]()
Er zal best wel geluid uit komen enz, maar dergelijke luidsprekers "lusten" wel wat. Volgens mij mis je iets zonder dat je het weet
Neemt niet weg dat dit de best klinkende speakers zijn die ik hier heb gehad en het is ook wel een prettige gedachte dat als ik de aansturing verbeter deze speakers alleen maar mooier worden.
[ Voor 8% gewijzigd door Oeloe TFE op 03-03-2017 17:11 ]
Collega van een vriend van me is elektricien en heeft in zijn eigen huis in elke hoek 4 stopcontacten geplaatst. Zelfs kleine (slaap)kamers hebben er dus 16! Geniaal.Verwijderd schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 06:34:
[...]
Stopcontacten zijn een bitch en zitten zelden waar je ze wilt hebben.
Ik heb in mijn woonkamer 5 dubbele stopcontacten, allemaal op 30cm hoogte en 1 stopcontact op 1m naast de lichtschakelaar. Ik ben mezelf daar nog steeds dankbaar voor, want dat is hét stopcontact dat met stofzuigen gebruikt kan worden
.
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Same here, soms best makkelijk idd. 
Alleen ik heb dan weer te weinig loze leidingen en mogelijkheden om uit te breiden. Bv de hoek waar de tv nu staat is suboptimaal omdat ik geen vast netwerk kan leggen daar.
Alleen ik heb dan weer te weinig loze leidingen en mogelijkheden om uit te breiden. Bv de hoek waar de tv nu staat is suboptimaal omdat ik geen vast netwerk kan leggen daar.
Alleen maar of vooral lage stopcontacten krijg je vanzelf spijt van als je ouder wordt en bukken lastiger gaat dan in je jonge jaren
Verwijderd
Zo denk ik er ook over en ik ben geen elektricien.SannrHerr schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 08:57:
[...]
Collega van een vriend van me is elektricien en heeft in zijn eigen huis in elke hoek 4 stopcontacten geplaatst. Zelfs kleine (slaap)kamers hebben er dus 16! Geniaal.
Het eerste dat ik hier in huis heb gedaan was de hele elektrische mik vervangen en uitbreiden en dan blijk je achteraf met een overkill aan dozen nóg contactpunten tekort te komen.
Yep zo'n doos heb ik in de woonkamer speciaal voor dat doel ook intact gelaten, maar het moet natuurlijk niet pal naast de tv prominent in beeld komen te zitten.JvS schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 10:09:
Ik heb in mijn woonkamer 5 dubbele stopcontacten, allemaal op 30cm hoogte en 1 stopcontact op 1m naast de lichtschakelaar. Ik ben mezelf daar nog steeds dankbaar voor, want dat is hét stopcontact dat met stofzuigen gebruikt kan worden.
Uitbreiden kan altijd, is het niet waarschijnlijk dat je nu geen zin meer hebt in de enorme troep die dat weer geeft??Joopieboy schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 10:27:
[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2017 21:02 ]
Weer eens een update, dit maal een flinke, van 5.1 naar stereo en een nieuw meubel. Geweldig geluid en de vrouw is er ook nog eens blij mee. Nu sparen voor een 65 inch oled, en ik kijk tegenwoordig alleen nog maar tv via de raspberry dmv een iptv aanbieder dus de ziggo horizon box kan ook de deur uit. Playstation verkocht zodat ik ooit weer een playstation pro koop, en in de tussentijd ben ik zoet met de nintendo switch.
Wat je ziet:
- lg 50ps3000
- Devialet Phantom Silver
- Marantz SR7007
- B&W CM8
- B&W CMC
- Elac 301.2 (rears)
- SVS SB-2000
Wat er achter de deurtjes zit:
- Devialet Dialog
- Synology DS213+
- PS4 >> Nintendo Switch
- Raspberry Pi 3 / HiFiBerry DAC RCA+ Pro DIGI+ PRO
- Ziggo Horizon

Wat je ziet:
- lg 50ps3000
- Devialet Phantom Silver
- Marantz SR7007
- B&W CM8
- B&W CMC
- Elac 301.2 (rears)
- SVS SB-2000
Wat er achter de deurtjes zit:
- Devialet Dialog
- Synology DS213+
- PS4 >> Nintendo Switch
- Raspberry Pi 3 / HiFiBerry DAC RCA+ Pro DIGI+ PRO
- Ziggo Horizon

Wat bedoel je met iptv via raspberry? Ik ben zelf namelijk op zoek naar iets voor mijn tv op de slaapkamer om het kpn iptv kastje weg te kunnen doen...
Ik liep in Berlijn in de KaDeWe (Kaufhaus Des Westens) en daar heb ik voor het eerst van mijn leven de Devialets gehoord / gezien. De mevrouw had allemaal van die promo liedjes waarbij die luidsprekers natuurlijk extra indrukwekkend klinken.tim_b schreef op maandag 6 maart 2017 @ 14:45:
Devialet Phantom Silver
Een daarvan was deze (heb ik toen nog best lang naar moeten zoeken tot ik erachter kwam dat GoPro de instrumentale versie gebruikte in een van hun 4K demo filmpjes)
Eigenlijk voor elke dikke speakerset wel een leuk liedje om je publiek mee omver te blazen.
Zal die vanavond eens luisteren op mn set. Zelf vind ik Hans Zimmer - Jack Sparrow daar ook wel een mooie track voor, die 'knalt' er lekker bombastisch in op een gegeven moment.loewie1984 schreef op maandag 6 maart 2017 @ 15:05:
[...]
Ik liep in Berlijn in de KaDeWe (Kaufhaus Des Westens) en daar heb ik voor het eerst van mijn leven de Devialets gehoord / gezien. De mevrouw had allemaal van die promo liedjes waarbij die luidsprekers natuurlijk extra indrukwekkend klinken.
Een daarvan was deze (heb ik toen nog best lang naar moeten zoeken tot ik erachter kwam dat GoPro de instrumentale versie gebruikte in een van hun 4K demo filmpjes)
[video]
Eigenlijk voor elke dikke speakerset wel een leuk liedje om je publiek mee omver te blazen.
Verwijderd
Ik draai nog met een ouderwetse Sony STR-DG500, een 6.1 multichannel AV reciever. Ik ga de versterker vervangen met een nieuwere, echter vraag ik mezelf al maanden af... is de 6.1 toevoeging het waard?
Ik heb nu een nette 5.1 set staan (onkyo SKS-HT978THX) en ben qua geluid erg tevreden.

Echter om een 6de speaker neer te hangen moet natuurlijk tussen de L & R op surround achter. Er komt dan een speaker kats boven de bank te hangen. Is dit niet gewoon een 'center' tussen de L & R van Surround achter? Dat je de verschuiving van het geluid mogelijk wat beter hoort enzo?
Als het niets tot weinig toevoegt dan laat ik het maar voor wat het is.
Ik heb nu een nette 5.1 set staan (onkyo SKS-HT978THX) en ben qua geluid erg tevreden.

Echter om een 6de speaker neer te hangen moet natuurlijk tussen de L & R op surround achter. Er komt dan een speaker kats boven de bank te hangen. Is dit niet gewoon een 'center' tussen de L & R van Surround achter? Dat je de verschuiving van het geluid mogelijk wat beter hoort enzo?
En CAT6 aansluitingen uit de muur in elke kamer !JvS schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 10:09:
Ik heb in mijn woonkamer 5 dubbele stopcontacten, allemaal op 30cm hoogte en 1 stopcontact op 1m naast de lichtschakelaar. Ik ben mezelf daar nog steeds dankbaar voor, want dat is hét stopcontact dat met stofzuigen gebruikt kan worden.
Zo blij ik dat gedaan heb toen.
Zelf gebruik ik rapid tv icm simple iptv addon in kodi. Check hun site maar eens.vincent44 schreef op maandag 6 maart 2017 @ 14:58:
Wat bedoel je met iptv via raspberry? Ik ben zelf namelijk op zoek naar iets voor mijn tv op de slaapkamer om het kpn iptv kastje weg te kunnen doen...
sweeeetje in "Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 46"
Na 6 jaar bovenstaande configuratie, ben ik in ons nieuwe nieuwbouw huis bezig met de voorbereidingen om de beamer weer te plaatsen in de woonkamer..
Het freeswerk zit er op, morgen komt de vloerverwarming en worden de surround speaker-draden weggewerkt. Daarna kan het afbouwen beginnen.
Het scherm wordt groter en elektrisch en werk in weg.
Na 6 jaar bovenstaande configuratie, ben ik in ons nieuwe nieuwbouw huis bezig met de voorbereidingen om de beamer weer te plaatsen in de woonkamer..
Het freeswerk zit er op, morgen komt de vloerverwarming en worden de surround speaker-draden weggewerkt. Daarna kan het afbouwen beginnen.
Het scherm wordt groter en elektrisch en werk in weg.
Wellicht (voor in de toekomst) alvast sleuven trekken voor atmos speakers? Ben benieuwd naar het resultaat!
In dat kader kan ik ook E.S.T van de White Lies sterk aanradenBartske schreef op maandag 6 maart 2017 @ 15:14:
[...]
Zal die vanavond eens luisteren op mn set. Zelf vind ik Hans Zimmer - Jack Sparrow daar ook wel een mooie track voor, die 'knalt' er lekker bombastisch in op een gegeven moment.
[video]
Kan op YT alleen mar live versies vinden, maar de albumversie wil je echt horen. Op de Devialet's helemaal
* The Eagle een 10" sub en vier vloerstaanders en dat klinkt echt fantastisch
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Video is niet beschikbaarBartske schreef op maandag 6 maart 2017 @ 15:14:
[...]
Zal die vanavond eens luisteren op mn set. Zelf vind ik Hans Zimmer - Jack Sparrow daar ook wel een mooie track voor, die 'knalt' er lekker bombastisch in op een gegeven moment.
[video]
Probeer eens de 9e van Dvorak (zeker tegen het einde erg indrukwekkend), de Carmina Burana van Orff of iets van Wagner.Bartske schreef op maandag 6 maart 2017 @ 15:14:
[...]
[video]
Wordt het weer geen tijd om een nieuw topicdeel te openen?
Ik vind het weer geen tijd 
Obv mijn pagina indeling zit dit topic op 68 pagina's; het borige deel op 200. Denk dat we nog ff kunnen
Obv mijn pagina indeling zit dit topic op 68 pagina's; het borige deel op 200. Denk dat we nog ff kunnen
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Robin Verbeek schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 11:25:
Wordt het weer geen tijd om een nieuw topicdeel te openen?
Robin Verbeek schreef op woensdag 31 december 2014 @ 09:44:
Wordt het niet eens tijd voor deel 49?
FeaR schreef op woensdag 31 december 2014 @ 10:16:
[...]
Nee, de vroegere max van 1000 posts is niet meer geldig. Bij ongeveer een tienvoud is het nu pas nodig een nieuw topic te openen.
Robin Verbeek schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 16:40:
Wordt het niet weer bijna tijd voor een nieuw deel?
S_Chief schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 23:34:
Idd, tegenwoordig kan je rustig 10k posts in één topic plaatsen.
De achterspeakers zijn idd getrokken.. 2 van de pijpen zijn voor Surround links en rechts, de andere is voor UTP cat6.... Atmos zou kunnen via loze leiding die via de meterkast loopt. En naast de meterkast komt de beamer te hangen, dus kan daar via een koop dan atmos plaatsen. Al denk ik niet dat ik snel zal overstappen. Het geluid vind ik nu prima... En heb niet eens dikke speakers. ;-)timovd schreef op maandag 6 maart 2017 @ 19:59:
Wellicht (voor in de toekomst) alvast sleuven trekken voor atmos speakers? Ben benieuwd naar het resultaat!
Het is af in de vloer, al is via kruipruimte makkelijker.. wat een bochten.. maar het komt goed.
[ Voor 21% gewijzigd door sweeeetje op 07-03-2017 23:17 ]
Ik hoop dat je de kabels er nog doorheen krijgt, met al die bochten...
Dat wordt nog beste klus met die bochten. Waarom hebben ze dat zo gedaan?sweeeetje schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 23:15:
[...]
Het is af in de vloer, al is via kruipruimte makkelijker.. wat een bochten.. maar het komt goed.
9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25
Ik heb een tijd 7.1 gedraaid (in principe natuurlijk 6.1, maar dan met twee speakers achter je), en het voegde echt wel wat toe. Geluid kwam écht van achter en om je heen.Verwijderd schreef op maandag 6 maart 2017 @ 16:11:
Ik draai nog met een ouderwetse Sony STR-DG500, een 6.1 multichannel AV reciever. Ik ga de versterker vervangen met een nieuwere, echter vraag ik mezelf al maanden af... is de 6.1 toevoeging het waard?
[afbeelding]
Maar ik zou er niet snel voor kiezen om een speaker boven de bank te hangen; dan komt het geluid van boven en dat geeft ook weer een ander effect. Ik had toen 1.5 meter achter de zitplaats, dus dat leende zich perfect voor 7.1.
9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25
Kabels zitten er al door heen.Out.of.Control schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 08:14:
Ik hoop dat je de kabels er nog doorheen krijgt, met al die bochten...
Bochten lijken erg ivm pano foto die mislukt is
Zijn deze kasten diep genoeg voor een receiver incl. kabels?panomi schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 15:51:
Het einde is in zicht!Althans, de muur is geschilderd en ik ben bezig met de ondervloer. Ik kon het echter niet laten om alvast één kast (Ikea Metod) op te hangen en een speaker te plaatsen om een idee te krijgen hoe het er ongeveer gaat uit zien.
[afbeelding]
Vind het een mooie en goedkope oplossing maar alles moet wel passen.
De kast is 60 cm diep. Ruim voldoende. De versterker is 46 cm diep excl. kabels.ronnym schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 11:19:
[...]
Zijn deze kasten diep genoeg voor een receiver incl. kabels?
Vind het een mooie en goedkope oplossing maar alles moet wel passen.
Snap niet dat IKEA nu praktisch alleen maar kasten van 40 CM diep maakt. Beetje versterker + kabels past niet.panomi schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 11:53:
[...]
De kast is 60 cm diep. Ruim voldoende. De versterker is 46 cm diep excl. kabels.
Naja... Snap het ook weer wel, met alle soundbars en halfbakken alles-in-één setjes.
thx. Heb je alles al geplaatst? Heb je daar ook foto's van?panomi schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 11:53:
[...]
De kast is 60 cm diep. Ruim voldoende. De versterker is 46 cm diep excl. kabels.
Ik wil ze aan mijn vrouw laten zien.
Nog niet. Ik ben de laatste hand aan het leggen aan de plinten. Dit zal aankomend weekend klaar zijn. Ik zal dan proberen om de kasten alvast te hangen voor de vorm. Foto's volgenronnym schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 13:06:
[...]
thx. Heb je alles al geplaatst? Heb je daar ook foto's van?
Ik wil ze aan mijn vrouw laten zien.
Denon past wel.SannrHerr schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 12:54:
[...]
Snap niet dat IKEA nu praktisch alleen maar kasten van 40 CM diep maakt. Beetje versterker + kabels past niet.
Naja... Snap het ook weer wel, met alle soundbars en halfbakken alles-in-één setjes.
Ook lang niet allemaal de x7200 is 43.7 cm diep zonder kabels erop aangesloten en daar mag je ook gerust 10 cm voor rekenen
Mijn X4000 heeft ook minimaal 55 cm nodig incl. kabels. Heb 2e hands ene ouder Ikea meubel dat nog wel 60 diep was.sinovenator schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 14:15:
[...]
Ook lang niet allemaal de x7200 is 43.7 cm diep zonder kabels erop aangesloten en daar mag je ook gerust 10 cm voor rekenen
Als ik deze kast vervang wil ik denk ik voor zoiets gaan http://www.artyx.nl/nl/co...ngende-tvkast-in-metallic Andere kleur wel. Maar spreekt mij wel aan en is volledig op maat gemaakt zoals jij het zelf wil.
https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app
Ik heb een X4300H (die even diep is als een X4000 voor zover ik weet) op minder dan
37cm inclusief kabels. De versterker zelf is maar 33cm diep.
Heb je bananaplugs en cinchs van 18cm?! XLR hebben ze niet, daarvoor moet je bij andere merken zijn.
X7200 is inderdaad de uitzondering bij Denon, maar dat is een totaal ander beestje en als je bereid bent dergelijke bedragen uit te geven dan kan er ook wel iets meer van af dan een IKEA kastje me dunkt.
37cm inclusief kabels. De versterker zelf is maar 33cm diep.
Heb je bananaplugs en cinchs van 18cm?! XLR hebben ze niet, daarvoor moet je bij andere merken zijn.
X7200 is inderdaad de uitzondering bij Denon, maar dat is een totaal ander beestje en als je bereid bent dergelijke bedragen uit te geven dan kan er ook wel iets meer van af dan een IKEA kastje me dunkt.
[ Voor 9% gewijzigd door road rebel op 09-03-2017 15:07 ]
33 cm is idd niet zo diep, maar 10 cm voor kabels erachter is toch ect wel minimum wat je zou willen aahouden, al is het alleen al om je kabels niet in elkaar te drukken en daardoor evt te beschadigen
Dus is het nog steeds allemaal erg krap....
Dus is het nog steeds allemaal erg krap....
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
- Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier.
Voor kleine audio gerelateerde vragen kan je terecht in Het Kleine Vragen Topic. Voor aankoopadvies graag een topic openen in Consumentenelektronica Aankoopadvies - Let ook op de grootte van de foto's wanneer je deze post: de banner rond te grote foto's met betrekking tot het thumbnails maken staat er niet voor niets! Te grote foto's en/of van een trage host worden getrashed.
- Voor audiomeubels en Hifi Racks verwijzen we graag door naar Het grote Audiomeubel topic!
- Akoestische aanpassingen, -verbeteringen, et cetera mogen in Het grote akoestiek topic