Heb nu eindelijk mijn Dolby Atmos opstelling gereed hier in huis.
Hiervoor een verlaagd spanplafond laten plaatsen. Hierachter heb ik ook gelijk akoestisch dempend materiaal laten plaatsen. Resultaat is dat er bijna geen galm meer in de woonkamer is. Heerlijk wat een rust dit geheel met zich mee brengt. Ook gelijk ruimte gehouden om Philips Hue Color spots in te bouwen.
Hier wat foto's van het geheel.
Dit is wat er achter het doek verwerkt zit.
Geheel afgewerkt, met Philips Hue spots ingebouwd.
En dit is het AV meubel. Sub heb ik gisteren pas gehaald, zit nog op de kabel te wachten om deze op de juiste plek te kunnen plaatsen. Zal loop van de week gebeuren. Dan kan ik ook weer opnieuw het geheel kalibreren.
Wat is het allemaal :
- Samsung LE46M86BD ( oud beestje, maar ISF gecalibreerd, doet het nog goed tot de OLED tv komt

)
- Denon AVR-X6300H
- Rega RP1 Turntable met Rega Elys2 element
- Project Phono Tubebox met 2 reference buisjes er in als phono pre met v.d. Hul interlink.
- Horizon Box
- Dune BD Prime 3.0
- Xbox 360
- PS4
- Sonos ZP90
Qua luidsprekers
2x Focal Chorus 816W als front ( Aangesloten met Kimber 4PR kabel )
1x Focal Chrorus 800CC center
2x Focal Chorus SR 800V dipool surround
4x Focal IC105 inbouw in het plafond voor Atmos
1x SVSound SB-2000 als sub
Wat je niet ziet
Qnap NAS als content server voor mijn Dune & Sonos
Nog een Sonos play 5 voor in de tuin e.d.
Ben echt super tevreden nu, wat een beest is de Denon X6300H voor surround zeg. Zeker met Atmos er bij nu is het zo'n waanzinnig ruimtelijke ervaring. Echt genieten. SVS sub moet nog even inspelen en dan alles weer door de Audessey setup halen als het op zijn plek staat. Maar de eerste signalen zijn echt fantastisch.
Heb heel lang 5.0 gedraaid, wat goed was, alleen DTS-X en Atmos bevatten toch teveel LFE content waardoor de mains over hun nek gingen. Daar weet de SVS nu echt wel raad mee, en de crossover op 80Hz geeft de mains zoveel meer ademruimte.
Volgende stap is een OLED TV en dan ben ik weer voor een paar jaartjes klaar schat ik.
Maar even op het budget letten, anders begint vrouwlief te hard te klagen
LG OLED 55C7 - Denon AVR X6300H - 2x Focal 816W - Focal 800CC - 2x Focal 800SR - 4x Focal IC105 - SVS SB-2000 - MB Next - Playstation 5 - Oppo UDP-203 - Rega RP1 + Elys 2 - BlueSound