Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:36
Tito129 schreef op zondag 5 februari 2017 @ 12:03:
Afgelopen week hier ook aanpassingen gedaan. Mijn oude Marantz sr4500 vervangen door een Slimline Marantz nr1607 met een paar q acoustic speakers de 3050 , 3010 en de 3090. Alleen nog een subwoofer. Alleen heb ik daar weinig ruimte voor de Waf wil hem in de hoek hebben staan..
ook het audio meubel heb ik vervangen. Van een massief eiken white wash naar Ikea besta. Hier moet alleen nog een eiken plank op met een skylt finish. Alleen de plank is duurde dan de kast..

Enkele foto's
[afbeelding]

[afbeelding]
[afbeelding]

Ps tv is een oudje Samsung 49b500. Daarom ook nog niet aan de muur. Als de prijs van oled wat zakt , tv aan de muur en center er onder.
Koop een niet al te dure downfiring sub en zet hem in de kast. Wel ff de onderkant en wellicht de achterkant uitzagen. En zwevend ophangen of pootjes helpen ook .
Qua plank: was gisteren bij de Praxis, dr gaan wat meubelplaten uit daarzo. Check ff, spul is ook 40 cm breed net als jouw besta :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDude84
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online

TheDude84

The Dude abides

flexje schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 12:02:
Zo, front left en right vervangen met de B&W CM5 S2, mama mia wat een geluid!

[afbeelding]

[afbeelding]

d:)b
Mooie opstelling! Maar...
Gaat je linker speaker niet erg warm worden als de open haard aan staat?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09 09:17
sarlo schreef op zondag 15 januari 2017 @ 13:54:
Nu ik eindelijk klaar ben in huis met meubilair en alles hangt/staat, hierbij een foto van mijn bescheiden entertainment hoekje:

Dicht:
[afbeelding]
Open:
[afbeelding]

- Sony Bravia kdl-50w755c
- Onkyo HT-3200 (receiver + 5.1 set)
- Playstation 4
- Humax IHDR-5200C
- Pioneer PL-12A

Momenteel ben ik nog aan het zoeken naar een losse preamp. Ik heb nog een Denon dra-375rd maar ik heb liever niet twee versterkers beneden staan.

Nu ga ik rustig zoeken naar een goede stereo speaker die wil gaan gebruiken voor de Pioneer. Qua uiterlijk zoek ik iets als de Canton GLE 476 WHite. Helaas laat mijn budget dit momenteel even niet toe aangezien dit voorlopig werkt.
Ondertussen een kleine upgrade gedaan omdat het simpelweg "voorbij kwam".
Simpele voorversterker gehaald voor mijn platenspeler, namelijk een LD Systems PPA 2.
Daarnaast zijn de standaard Onkyo speakers vervangen door een Jamo S426 HCS 3 set :)

De speakers kwamen voorbij voor een bedrag waarop ik geen nee kon zeggen. Dat maakt het plaatje nu als volgt:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgsafe.org/8438de0cd9.jpeg

Momenteel hangt de TV nog voor de centerspeaker en wordt het geluid geblokkeerd. Deze moet ik dus nog iets gaan verhangen.

Al met al voor sommige een budget set, maar voor mij een hele vooruitgang qua geluid :)

[ Voor 0% gewijzigd door sarlo op 06-02-2017 19:37 . Reden: plantenspeler, thnx Stilopat ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06:55
sarlo schreef op maandag 6 februari 2017 @ 10:34:
[...]

Simpele voorversterker gehaald voor mijn plantenspeler, namelijk een LD Systems PPA 2.
Daarnaast zijn de standaard Onkyo speakers vervangen door een Jamo S426 HCS 3 set :)

De speakers kwamen voorbij voor een bedrag waarop ik geen nee kon zeggen. Dat maakt het plaatje nu als volgt:
[afbeelding]

Momenteel hangt de TV nog voor de centerspeaker en wordt het geluid geblokkeerd. Deze moet ik dus nog iets gaan verhangen.

Al met al voor sommige een budget set, maar voor mij een hele vooruitgang qua geluid :)
Mooi zo ^_^ Alleen die linker speaker staat zover naar links tov de tv. Stoort dat niet? Visueel is smaak natuurlijk maar kwa geluid?

heb trouwens hier 2 van die setjes (jamo S426) staan en erg tevreden mee (1x beneden als 3.0, boven als 7.1)
Zelf nog wel eens duurdere speakers gehaald, maar thuis kon ik het verschil blind toch echt niet horen... en dan is 400 per vloerstaander toch erg duur (vergeleken met de jamo-set die 180 kostte destijds).

Duurdere speakers kunnen zeker mooier klinken, maar ik hoor dat blijkbaar niet :9 en daar ben ik best blij mee want scheelt toch een hele sloot geld :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 14:22
Waah schreef op maandag 6 februari 2017 @ 11:45:
[...]

Mooi zo ^_^ Alleen die linker speaker staat zover naar links tov de tv. Stoort dat niet? Visueel is smaak natuurlijk maar kwa geluid?
Ideaal is het niet, maar met audyssey kan je dit redelijk goed laten corrigeren qua afstand en delay zodat je op de luisterplek hier niet van merkt.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-09 12:14
[...]

Simpele voorversterker gehaald voor mijn plantenspeler, namelijk een LD Systems PPA 2.

[afbeelding]

Ziet er goed uit!

Echter in deze situatie zou ik des te meer graag de TV precies in het midden willen.
Op dit moment heb je een gelijke ruimte van de tv naar het raam (links) en van de TV naar de muur (rechts).

Maar door de vloerstaanders zou toch echt de TV exact in het midden zien en dat de ruimte naar het raam dan anders is zou ik voor lief nemen.
Tevens de apparatuur dan in het middelste kastje en je hebt dan (bijna) alles symmetrisch en in mijn optiek dus ook mooier :)

Dat jamo setje is inderdaad erg leuk voor het geld, mn broer heeft hem ook, echter mist er wel wat laag. Een leuke aanvullende SUB is wel gewenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarlo
NL_Scratch schreef op maandag 6 februari 2017 @ 12:02:
[...]

Ziet er goed uit!

Echter in deze situatie zou ik des te meer graag de TV precies in het midden willen.
Op dit moment heb je een gelijke ruimte van de tv naar het raam (links) en van de TV naar de muur (rechts).

Maar door de vloerstaanders zou toch echt de TV exact in het midden zien en dat de ruimte naar het raam dan anders is zou ik voor lief nemen.
Tevens de apparatuur dan in het middelste kastje en je hebt dan (bijna) alles symmetrisch en in mijn optiek dus ook mooier :)

Dat jamo setje is inderdaad erg leuk voor het geld, mn broer heeft hem ook, echter mist er wel wat laag. Een leuke aanvullende SUB is wel gewenst.
Helaas is het door mijn TV meubel niet mogelijk om de tv naar links te verplaatsen. De beugel is namelijk onderdeel van het meubel.

Nu stoort mij dit totaal niet omdat de zitpositie van mij/vriendin lief toch in die hoek is (chaise lounge :+ )
Ook heb ik de speakerafstanden wel gecorrigeerd via mijn versterker en afgesteld op onze zitplaatsen.

[ Voor 4% gewijzigd door sarlo op 06-02-2017 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim_b
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 14-09 12:39
NeWSJuNK schreef op zondag 5 februari 2017 @ 14:33:
Dat zijn nog eens bijzondere speakers die Phantoms! En dan ook nog de silver variant. Waar heb je ze beluisterd en wat is het verschil met je CM8 ?ik bedoel ook het hoog en middengebied. Eigenlijk het hele klankbeeld natuurlijk. Ik zat zelf te denken aan de Kef LS50 wireless. Maar even doorsparen voor deze?
Het gehele klankbeeld klopt gewoon, een mooi vol geluid dat zeer gedetailleerd is in het hoog en heel strak in het laag. Ik heb ze van Chattelin vandaan, waar ik ze voor een prijs kon mee krijgen waar ik ze niet voor kon laten liggen. LS50 vind ik zelf ook mooie speakers, maar die heb ik niet gehoord. Maar ik zou deze toch echt gaan beluisteren voordat je een keuze maakt. Misschien beginnen met 1 en een tweede later ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Ben ik echt nu de enige die het ziet?

Hoe ziet een plantenspeler eruit :P

Alle gekheid op een stokje, mooie opstelling zo :)
[...]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dano_nl
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-05 21:27

dano_nl

Meh

Welk meubel heb je hier hangen? (erg strakke Setup btw)
[...]

Simpele voorversterker gehaald voor mijn platenspeler, namelijk een LD Systems PPA 2.

[afbeelding]

Meh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sarlo
dano_nl schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 14:44:
Welk meubel heb je hier hangen? (erg strakke Setup btw)

[...]
Het is een Besta meubel van Ikea bestaande uit een normaal meubel van 120x40 en een tv meubel van 180x40. Als je wilt heb ik de digitale checklist nog qua artikelen. Het enige dat daarop mist is de uppleva tv beugel die te monteren is aan het meubel.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• panomi
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-09 14:43
Ik ben bezig met een audiomeubel. Ook dit keer een variant van Ikea materialen. Doordat de versterker een kleine 46 cm diep is ging mijn eerste idee niet op. De Besta serie is ongeveer 38 cm diep. Deze zou dus op een frame gemonteerd moeten worden om ruimte te creëren. Vervolgens bedacht ik mij dat er ook keukenkasten zijn van 60 cm diep. Ik heb daarom gekozen om 5 Ikea Metod extra bovenkasten (60x60x40), welke op een koelkast horen, te plaatsen. Deze zijn reeds voorzien van de benodigde ventilatie. De kast wordt afgewerkt met een nog nader te bepalen houten zij- en bovenpaneel.

Tevens zie je links van de kast de speakerbedrading, rechts 6 netwerkkabels en een stroompunt welke straks niet meer zichtbaar zijn. Rechts zie je nogmaals twee stroompunten, xDSL punt en CAI en vervolgens de speakerterminal. Inmiddels zijn er nog wat kabelgoten in de muur geplaatst voor bekabeling TV. Hier nog geen foto's van.

Hier een eerste WIP.

Afbeeldingslocatie: https://www.nasdag.nl/images/GoT/8.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door panomi op 08-02-2017 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rino
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19:28
Ik zal ook maar eens mijn setje posten.

Wat je ziet:

LG 55B6V (Oled, niet gekalibreerd)
Yamaha RX-V479
Onkyo boxen van een vorige set
Horizon box Ziggo
Dutchborn tv meubel.

Afbeeldingslocatie: https://imageshack.com/a/img923/9540/d3Ydn3.jpg

Ik ben eigenlijk niet tevreden over de boxensetup. De tv meubel is eigenlijk te hoog om daarboven nog een tv te hangen (en een centerbox op meubel te plaatsen).

Nu staat de centerspeaker half voor het beeld (niet storend). Maar dat moet dus echt anders.
Soundtouch 300 van Bose is een mooie optie. Ik wil sowieso af van al die kabels.
Tips?

[ Voor 1% gewijzigd door Rino op 08-02-2017 12:06 . Reden: url aangepast ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-09 13:57
Leuk om te zien dat iedereen met TV Meubels bezig is. Ik ben onlangs verhuist waardoor mijn TV meubel nu niet meer nodig is :). Heb wel wat nieuwe tegels moeten leggen om de huidige setup wat aantrekkelijker te moeten maken :)

Voor de mensen die van wat geschiedenis houden, hier is de hobby ooit mee begonnen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/lXirckMOZHDRxDhWI5L7byPs/full.jpg

Je ziet:
- Denon AVR-1713
- 2x Bowers & Wilkins 685
- Philips 37" TV

Later is dit allemaal geüpgraded via de volgende setups:
- Upgrade speakers
- Nieuw appartement

Om uiteindelijk te eindigen in ons huidige huis:

Setup 2017

Je ziet:
- Denon AVR-1713
- 2x Bowers & Wilkins CM7
- Bowers & Wilkins CMC S2
- Sony KDL-50W828
- DreamScreen 'Ambilight'
- Philips Hue (lampen, Iris, Bloom verspreid door de woonkamer)
- Apple TV 4

Ik wil alleen de lader van de Logitech Harmony nog verplaatsen om de setup wat 'cleaner' te maken, maar for now erger ik me er nog niet genoeg aan :). Ook de IKEA-staanlamp moet vervangen worden door een wat moderner en minder aftands model.

Op (lange) termijn wil ik de CM7's gaan upgraden en mogelijk de receiver, maar zelfs in dit (veel) grotere huis komen ze voor mij voldoende tot hun recht.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:15
RobbieB schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 12:28:
Leuk om te zien dat iedereen met TV Meubels bezig is. Ik ben onlangs verhuist waardoor mijn TV meubel nu niet meer nodig is :). Heb wel wat nieuwe tegels moeten leggen om de huidige setup wat aantrekkelijker te moeten maken :)

Voor de mensen die van wat geschiedenis houden, hier is de hobby ooit mee begonnen:

[afbeelding]

Je ziet:
- Denon AVR-1713
- Philips 37" TV

- Upgrade speakers
- Nieuw appartement

[afbeelding]

Je ziet:
- Denon AVR-1713
- Sony KDL-50W828
- Apple TV 4

Ik wil alleen de lader van de Logitech Harmony nog verplaatsen om de setup wat 'cleaner' te maken, maar for now erger ik me er nog niet genoeg aan :). Ook de IKEA-staanlamp moet vervangen worden door een wat moderner en minder aftands model.

Op (lange) termijn wil ik de CM7's gaan upgraden en mogelijk de receiver, maar zelfs in dit (veel) grotere huis komen ze voor mij voldoende tot hun recht.
Tv toch maar niet boven het "bankje/muurtje geplaatst? ;)

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:57
RobbieB schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 12:28:

[afbeelding]

Je ziet:
- Denon AVR-1713
- Philips 37" TV

- Upgrade speakers
- Nieuw appartement

[afbeelding]

Je ziet:
- Denon AVR-1713
- Sony KDL-50W828
- Apple TV 4

Lekker clean alleen mijn ocd flipt 'm de pan uit. 8)7 :X
Logo van tv niet in het midden van de speaker. Speaker niet in midden van receiver.
Maar kan me voorstellen dat jij er blij mee bent ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
^^

Herkenbaar, mijn OCD tripping level slaat ook behoorlijk uit. Hoewel het er best mooi en clean uit ziet gaat mijn aandacht volledig uit naar het niet goed in balans zijn van de plaatsing. Al snap ik dat het voor @RobbieB niet heel anders kan.

Afbeeldingslocatie: http://wac.450f.edgecastcdn.net/80450F/klaw.com/files/2014/01/1546313_674386415917515_871630573_n1-630x630.jpg

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Niks van aantrekken dat het niet symmetrisch is; het is gewoon strak en gaaf geworden :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieB
  • Laatst online: 18-09 13:57
@alle OCD mensen, ik behoor ook tot jullie club :).

Ik heb er ook veel over nagedacht hoe dit aan te gaan pakken aangezien ik een paar afhankelijkheden had, waarvan de belangrijkste de al aanwezig zijnde kabelgoot... Deze zat te hoog en niet op de plek die ik wilde :).

Dus toen meteen besloten dat het beter was de TV in ieder geval veel verder off-center te hangen, zodat je je er in ieder geval niet aan ergert dat het 'net niet' goed hangt (het muurtje en de haard waren al aanwezig en we hadden geen zin in een grote verbouwing). Er toen alleen geen rekening mee gehouden dat de Center mee zou verhuizen. Het plan was eigenlijk om die te verkopen en naar Stereo geluid te gaan (evt. met CM9's). Alleen kwamen we er al snel achter dat een Center toch wel veel toevoegt bij films, maar ook gewoon TV.
Achterhaf had de TV dus 'ietsje' naar rechts gemogen. maar goed...

Een laatste optie die ik nog wel heb, waarbij in ieder geval de Center goed gepositioneerd is, is deze (het is een scharnierbeugel die een stuk naar rechts kan en super toevallig in de uiterste stand zo uit komt (Vogel 2245 voor wie het wil weten)):
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/qeyvxllh.jpg

Maar ik vind juist de toevoeging van de plant en de ademruimte om de TV heen nu beter..

Wat me overigens is opgevallen in de afgelopen week, is dat omdat de TV wat hoger hangt, je in ieder geval niet ziet dat de center/receiver niet aligned zijn 8)

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-09 14:33

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Neefdave schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 13:08:
[...]

Lekker clean alleen mijn ocd flipt 'm de pan uit. 8)7 :X
Logo van tv niet in het midden van de speaker. Speaker niet in midden van receiver.
Maar kan me voorstellen dat jij er blij mee bent ;)
Haha, kom maar eens bij ons dan. Hele woonkamer laserprecisie uitgelijnd. Logo tv in lijn met speaker, meubel, lampen, salontafel, naad van de bank, en zo kan ik nog ff doorgaan 😂😂

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:57
Ik heb je even gecorrigeerd. :+
RobbieB schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 14:54:

Maar mijn partner vind juist de toevoeging van de plant en de ademruimte om de TV heen nu beter..
Maar deze positie is veel beter! Dan maar een kleiner plantje prullaria ding er onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witte8
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-11-2022
panomi schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 08:47:
Ik ben bezig met een audiomeubel. Ook dit keer een variant van Ikea materialen. Doordat de versterker een kleine 46 cm diep is ging mijn eerste idee niet op. De Besta serie is ongeveer 38 cm diep. Deze zou dus op een frame gemonteerd moeten worden om ruimte te creëren. Vervolgens bedacht ik mij dat er ook keukenkasten zijn van 60 cm diep. Ik heb daarom gekozen om 5 Ikea Metod extra bovenkasten (60x60x40), welke op een koelkast horen, te plaatsen. Deze zijn reeds voorzien van de benodigde ventilatie. De kast wordt afgewerkt met een nog nader te bepalen houten zij- en bovenpaneel.

Tevens zie je links van de kast de speakerbedrading, rechts 6 netwerkkabels en een stroompunt welke straks niet meer zichtbaar zijn. Rechts zie je nogmaals twee stroompunten, xDSL punt en CAI en vervolgens de speakerterminal. Inmiddels zijn er nog wat kabelgoten in de muur geplaatst voor bekabeling TV. Hier nog geen foto's van.

Hier een eerste WIP.

[afbeelding]
Hier felle interesse voor een how to voor dummies om dit verder te volgen. :)

Blijft dat wel hangen aan die ijzeren klem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc1111
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 16-09 23:18
Witte8 schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 21:23:
[...]

Voor als je niet kunt wachten; Eerste 3 minuten doorscrollen.

https://youtu.be/ffCkUw4Jre0

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• panomi
[...]

Ik zal wel regelmatig wat foto's maken. De vraag is echter of ik dat in dit topic mag posten of dat het eerder thuishoort in 'Het grote audiomeubel topic'. Als het uiteindelijk klaar is, is het namelijk mijn HT (TV/Projector etc.). :)

Het profiel zit met genoeg pluggen en schroeven vast aan de muur. Ik verwacht niet dat het zomaar naar beneden komt zetten.
marc1111 schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 21:58:
[...]

Voor als je niet kunt wachten; Eerste 3 minuten doorscrollen.

https://youtu.be/ffCkUw4Jre0
En inderdaad, hier onder andere inspiratie vandaan gehaald.

[ Voor 4% gewijzigd door panomi op 09-02-2017 12:39 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Vandaag heb ik eindelijk mijn nieuwe TV meubel binnengekregen. Na ong 2 jaar wikken en wegen uiteindelijk 'm toch met de hand laten maken. Kost je wat, maar goed...hij is dan ook helemaal naar mijn wens qua afmetingen etc.

De kast wordt afgeleverd. Heb ervoor gekozen dat maar erbij te nemen: afleveren en monteren. Het gat in de koker waar de TV kabels doorheen gaan had ik alvast gezaagd vanochtend.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Yt4Lt5q5Wj4atlR97aPxBl83/full.jpg

De kast hangt net, maar het nodige moet nog gedaan worden. Doorvoer voor de kabels van de TV is zichtbaar. Daar zo'n plastic draaiding voor gebruikt die je in tv meubels vaak tegenkomt (ook in bureaus voor de PC's trouwens)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/psoH4HU4NTJ3SWecZj96oh3H/full.jpg

1x UTP, 1x stroom en 1x HDMI gaan de goot in. Dit is straks niet meer zichtbaart als de TVC ervoor hangt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/lNcWGhIap5CEl47qGRtK2NRv/full.jpg

Kabels komen uit de goot de kast in
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/1BCr27LbxEVIOTfKvnDDqaRo/full.jpg

Alle speakerkabels die ik bij de bouw vh huis in een ringleiding heb laten wegwerken. Dit zijn 6 kabels voor de speakers voor, surround en surround back L&R. Helaas ook een beschadiging te zien. Die hebben ze zelf gemaakt, maar lossen ze ook op (nu eerst geplamuurd, daarna komen ze nog om het af te lakken)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/zxNhDkNNPM2RMNYpATnDfpvJ/full.jpg

Stroom en alle andere aansluitingen komen in de kast uit. Helaas bleek het verticale plankje nèt halverwege mijn keystone UTP en COAX te zitten, maar...het ging uiteindelijk net goed.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/SBM2ZqUVJvMWoTWZdP0sZowy/full.jpg

TV hang weer en nu geen kabels meer die eronderuit komen zoals vroegah
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/n9a7ZpL7F1wP8SEHW9FU0dMM/full.jpg

Mijn Klipsch Sub-10 subwoofer staat in de kast. Hier kom ik straks nog op terug
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/5Z3mThPnREELzrfYYj0DBsUl/full.jpg

Het frontje.. deze was afgekeurd omdat het speakerdoek niet netjes zat. Ik wilde speakerdoek over de hele voorkant, maar de buitenkanten (had wit gekozen) zijn tè kwestbaar voor vingers....erg besmettelijk dus ik moet nog kiezen wat ik daar aan kleur doe
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/1iVcMVhAzIFBMeB8vfJ5MXIJ/full.jpg

Wat betreft de Klipsch. Dit is een rear-firing sub die altijd op de grond heeft gestaan. Het liefst wil ik een sub in de kast zoals ik nu maar ff gedaan heb. Echter....is deze positionering van de sub niet ongelukkig gekozen en kan ik niet beter voor een front-firing sub gaan? Wat is jullie mening?

En ja..die centerspeaker is #$%, maar daar komt nog wel verandering in

[ Voor 197% gewijzigd door Tallguy op 09-02-2017 18:42 ]

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander-
  • Laatst online: 21:47

-Sander-

///M Powerrrrrr

Ik vraag het me af of die sub zo wel lekker klinkt en goed los komt uit het kastje?
Daarnaast krijg je naturlijk allerlei trillingen in de kast en ik weet niet of je daar nou vrolijk van moet worden?

Ik zou lekker voor een compact model gaan die je buiten de kast kwijt kunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Tot nu toe trilt er niks in de kast. Had net even Pink Floyd life concert op (niet echt zachtjes :) ) en klonk eigenlijk gewoon goed.

En over het los komen...daarom vraag ik me dus af of ik geen front-firing sub moet hebben?

[ Voor 26% gewijzigd door Tallguy op 09-02-2017 18:52 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Front of down firing sub, dat maakt geen reet uit. Een Sub hoort niet in een kast. Geen enkele luidspreker eigenlijk.

't kassie is wel netjes! d:)b

[ Voor 16% gewijzigd door Lip op 09-02-2017 18:58 ]

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander-
  • Laatst online: 21:47

-Sander-

///M Powerrrrrr

Volgens mij moeten er ook nog deurtjes of klepjes voor? Zet die er ook eens in en test dan nog eens. Denk dat je wel verschil hoort.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kevinn1992
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-09 14:46
Nieuwe spullen dus nieuwe foto's!

Oude situatie:
Kevinn1992 schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 10:04:
Bij deze ook mijn set

- LG 49UF850V

- B&W 601 S2
- Denon AVR 1713
- Denon DBT-1713UD
- Horizon Box

[afbeelding]

[afbeelding]
Nieuwe situatie:
- LG 49UF850V

- KEF Q900
- Denon AVR-X2300W
- Denon DBT-1713UD
- Horizon Box
- Ps4 PRO(in het meubel)

KEF Q900
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/IKc2Oxjet1uK3kItggFhE5Bu/thumb.jpg

KEF Q900_1

[ Voor 15% gewijzigd door Kevinn1992 op 10-02-2017 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witte8
Mag ik vragen wat het meubel gekost heeft en wat de juiste naam van die plastic dingetjes is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
  • Laatst online: 15-09 14:22
Witte8 schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 20:44:
Mag ik vragen wat het meubel gekost heeft en wat de juiste naam van die plastic dingetjes is?
Google eens op kabeldoorvoer bureau :)

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Sander- schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 19:03:
Volgens mij moeten er ook nog deurtjes of klepjes voor? Zet die er ook eens in en test dan nog eens. Denk dat je wel verschil hoort.
In de bioscoop staan de boxen ook achter het scherm .ok, is geen kast, maar dat werkt ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witte8
Waus26 schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 22:32:
[...]

Google eens op kabeldoorvoer bureau :)
Geniaal dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Ja er moeten zeker nog deurtjes voor (speakerdoek in het midden). Ik wilde aan de buitenkant ook speakerdoek (wit), maar zoals ik al schreef: alle deurtjes waren afgekeurd voor levering. De middelste (grijze) ivm kwaliteit van de montage (daar komen nieuwe voor). De buitenste omdat wit speakerdoek super besmettelijk bleek te zijn.
Ik heb de sub daar inmiddels uit gehaald en laten weten dat ik maar voor dichte deurtjes ga.

offtopic:
Nu nog op zoek naar een fatsoenlijke centerspeaker die past bij mijn B&W DM560/201 setup. Dat grijze JBL ding dat je daar ziet liggen is van een oude 5.1 set uit de jaren 90.
Ik had gezien dat de B&W LCR60 of de LCR600-S3 wel ok zouden zijn, maar welke is de betere icm mijn setup?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Kleine maar belangrijke update voor mijn stereoset:
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2017/02/IMG_20170210_104931-Medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2017/02/IMG_20170210_104049-Medium.jpg
Meer info: http://www.joopiesplace.n...-elfjes-in-het-maanlicht/

Specs:
– Hicon Ambience 240 OFC Class 6 audiokabel, verzilverd
– Monster Audio Banaanpluggen (moeten nog binnen komen)
– Vertinde koperen adereindhulzen
– ViaBlue cablesleeve afgewerkt met krimpkous

En voor de mensen die van discussie houden, vanaf hier: :P
Joopieboy in "zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht # 6"

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jimz93
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 18-09 14:31
Kevinn1992 schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 19:04:
Nieuwe spullen dus nieuwe foto's!

Oude situatie:

[...]

Nieuwe situatie:
- LG 49UF850V

- KEF Q900
- Denon AVR-X2300W
- Denon DBT-1713UD
- Horizon Box
- Ps4 PRO(in het meubel)

[afbeelding]
[afbeelding]

[afbeelding]
Mooie setup!
Ziet er ook erg chique afgewerkt uit O+

PSN: Jirozi - Steam / uPlay / origin: jimz93

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAZZA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-09 16:30

MAZZA

Barbie is er weer!

Ook eens mijn setje plaatsen hier. Ietwat matige foto's maar vooruit.

Home cinema

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/wgNwUaKdh2kZv1jgLdFSTXAc/full.jpg

Luidsprekers:
Fronts: B&W 603 S3
Center: B&W LCR600 S3
Surrounds: B&W 601 S3
Subwoofer: BK XXLS400 DF

Apparatuur:
TV: LG 55EF950V 4K OLED
Receiver: Denon AVR-X3300W
Mediaplayer: Dune Smart D1
Settop box: Horizon mediabox
DVD speler: Denon DVD1710 (ja, ja :) Gaat waarschijnlijk vervangen worden door een Oppo UDP-203 Ultra HD Blu-ray speler).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Mooie setup! Staan je fronts niet te ver ingedraaid?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• switchboy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-09 21:50

switchboy

-ruimte te huur-

Omdat ik mijn oude speakers nog had en die stof lagen te happen jeukte het al een tijdje om voor films hiermee quadrofonisch geluid te realiseren. Echter was dit wegens een zeer niet standaard woonkamer vorm in een oud jaren 20 huis een beetje een hoofdbreker.
Het ontbrak hem namelijk aan een logische plek voor de linker achterspeaker. Na wat knutselen/schuiven en speakerdraden via de holle gordijnrails naar de andere kant van de woonkamer getrokken te hebben en een hoop afstelwerk is het me toch gelukt!
Nu kan ik nu genieten van quadrofonisch geluid. En zijn de draden ook nog zo weggewerkt dat de WAF acceptabel is. De grootste klacht was nog dat de boekenplank speaker teveel ruimte in de boekenplank innam. :P

Plaatjes van het resultaat:Afbeeldingslocatie: http://gamesdust.nl/uploads/bb53784c53bbf3a76469089a78423485.jpg

En de achterspeakers
Afbeeldingslocatie: http://gamesdust.nl/uploads/c5ef7a57e2e27825871f885000ada286.jpg
Afbeeldingslocatie: http://gamesdust.nl/uploads/a349c02db7af2101836ab3e5254a5b04.jpg

De specs tot nu toe:
2x Klipsch RP-260F
2x Phillips 25w bookshelf speakers
JVC RX-5032VSL
Phillips 37PFL7603D/10
mediacenter PC
UPC set-up box
xbox 360
nintendo Wii.
Chromecast audio

Volgende project: de televisie aan de muur hangen.

My Steam Profile (Name Switch) Worth: 889€ (225€ with sales)Games owned: 83

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAZZA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-09 16:30

MAZZA

Barbie is er weer!

renzo4000 schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 12:03:
Mooie setup! Staan je fronts niet te ver ingedraaid?
Dank je :)
Ja klopt, scherp gezien. Net verjaardag gehad en blijkbaar had de visite ze verplaatst.. Ik heb alleen nog geen tijd gemaakt om alles terug te zetten en weer een audyssey run te doen.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• BobB
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:33
Omdat ik toch aan het opruimen was, ook meteen maar even foto's gemaakt voor in dit topic! Op de foto's zie je het grootste deel van mijn woonkamer in m'n appartement.

Bij binnenkomst:

Afbeeldingslocatie: https://s29.postimg.org/98cjguglj/Woonkamer_1.jpg

Vanaf de zitpositie:

Afbeeldingslocatie: https://s27.postimg.org/ovfnutzb7/Woonkamer_3.jpg

En dus naar rechts kijkend:

Afbeeldingslocatie: https://s24.postimg.org/d0xqxbjdh/Woonkamer_2.jpg

Luidsprekers:
Fronts: Dali Zensor 5
'Surrounds': Dali Zensor 1
Subwoofer: Één of ander gekregen Eltax-ding dat eigenlijk best prima bevalt

Apparatuur:
TV: Panasonic TX-55CX720
Receiver: Denon AVR-X2200W
Mediaplayer: Boxee Box, ligt achter de Denon, verbonden met Synology DS212+ in de meterkast
Settop box: KPN glasvezel-mediabox
Monitor: LG 34UM65
PC: i5 4670K + GTX 1070

Zeer tevreden met hoe de setup nu is. Alles is bekabeld aangesloten en waar mogelijk weggewerkt. De computer staat in een kleine ruimte achter de monitor, dus daar zie je niets van. Alle kabels daarvoor komen achter de monitor of nèt onder het bureaublad naar buiten. Er ligt een HDMI-kabel vanuit de PC, door de keuken, naar het TV-meubel, samen met een netwerkkabel en de speakerkabels voor de Zensor 1.

De 1's hadden beter kunnen staan, maar het is zo even niet anders. Ik kijk praktisch geen films, gebruik alleen bijna alleen maar voor muziek en dan is het prima om geluid van voor en rechts te krijgen, het vult de ruimte goed.

Alle lichtbronnen die je ziet zijn tevens Hue RGB en dat werkt allemaal prima. Achter de Zensor 5's staat een klein voetje met daarop alleen de lamp en dat geeft prima indirect licht op de muur erachter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06:41

Vrijdag

De Zwarte

Niet? Die ruimte schreeuwt gewoon om een beamer man! :9

mooie opstelling!

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobB
Vrijdag schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 16:51:
[...]

Niet? Die ruimte schreeuwt gewoon om een beamer man! :9

mooie opstelling!
Heb ik vorig jaar ook over nagedacht, was ik serieus van plan. Maar, omdat het een appartement is zou het een (lelijke) crime worden om de bekabeling netjes weg te krijgen omdat ik niet via het plafond kan gaan. Stroom was nog wel gelukt maar dan had je in de weer gemoeten met draadloze HDMI en dat risico wilde ik ook niet nemen.

Dus: UST-beamer bleef over. De LG PF1000U begon toen net een beetje te komen maar had weinig reviews en zoals je ziet zou het scherm dan naast het raam zitten dat op het zuiden gericht is ;) Als er een betaalbare UST is met vlotte lichtopbrengst smeer ik de muur dicht en komt er zéker eentje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bo0bz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:35
Heb je het meubel ergens gekocht of zelf gemaakt? Erg gaaf! :9~

7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | PVoutput | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BobB
Bo0bz schreef op zondag 12 februari 2017 @ 13:31:
[...]

Heb je het meubel ergens gekocht of zelf gemaakt? Erg gaaf! :9~
Het meubel is door m'n vader gemaakt. Ik denk dat als je een beetje handig bent, je het zelf ook zou kunnen. Het is niet massief, het is hol van binnen en het hangt met L-profielen aan de muur. Omdat ik geen center heb is het hokje aan de onderkant voor alleen de Denon gemaakt. Voor bij mijn ouders heeft mijn vader dezelfde gemaakt, alleen ligt de Zensor Vokal er dan ook nog in.

Prima less is more oplossing, de hele kabeltroep ligt achter de Denon en daar zie je niks van. Naast alle (speaker)kabels ligt daar dus de Boxee, Chromecast, een switch en een stekkerblok.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Malignant
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-09 13:12
Heb nu eindelijk mijn Dolby Atmos opstelling gereed hier in huis.

Hiervoor een verlaagd spanplafond laten plaatsen. Hierachter heb ik ook gelijk akoestisch dempend materiaal laten plaatsen. Resultaat is dat er bijna geen galm meer in de woonkamer is. Heerlijk wat een rust dit geheel met zich mee brengt. Ook gelijk ruimte gehouden om Philips Hue Color spots in te bouwen.

Hier wat foto's van het geheel.

Afbeeldingslocatie: https://i41.photobucket.com/albums/e261/Jan_Kees_van_Steenis/IMGP4461_zpsgnenrlji.jpg

Dit is wat er achter het doek verwerkt zit.

Afbeeldingslocatie: https://i41.photobucket.com/albums/e261/Jan_Kees_van_Steenis/IMGP4504_zpsv5c2t1cc.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i41.photobucket.com/albums/e261/Jan_Kees_van_Steenis/IMGP4505_zpsodfu6lax.jpg

Geheel afgewerkt, met Philips Hue spots ingebouwd.

Afbeeldingslocatie: https://i41.photobucket.com/albums/e261/Jan_Kees_van_Steenis/Mobile%20Uploads/20170212_124836_zpsdv4fmyfy.jpg

En dit is het AV meubel. Sub heb ik gisteren pas gehaald, zit nog op de kabel te wachten om deze op de juiste plek te kunnen plaatsen. Zal loop van de week gebeuren. Dan kan ik ook weer opnieuw het geheel kalibreren.

Wat is het allemaal :

- Samsung LE46M86BD ( oud beestje, maar ISF gecalibreerd, doet het nog goed tot de OLED tv komt :) )
- Denon AVR-X6300H
- Rega RP1 Turntable met Rega Elys2 element
- Project Phono Tubebox met 2 reference buisjes er in als phono pre met v.d. Hul interlink.
- Horizon Box
- Dune BD Prime 3.0
- Xbox 360
- PS4
- Sonos ZP90

Qua luidsprekers
2x Focal Chorus 816W als front ( Aangesloten met Kimber 4PR kabel )
1x Focal Chrorus 800CC center
2x Focal Chorus SR 800V dipool surround
4x Focal IC105 inbouw in het plafond voor Atmos
1x SVSound SB-2000 als sub

Wat je niet ziet

Qnap NAS als content server voor mijn Dune & Sonos
Nog een Sonos play 5 voor in de tuin e.d.

Ben echt super tevreden nu, wat een beest is de Denon X6300H voor surround zeg. Zeker met Atmos er bij nu is het zo'n waanzinnig ruimtelijke ervaring. Echt genieten. SVS sub moet nog even inspelen en dan alles weer door de Audessey setup halen als het op zijn plek staat. Maar de eerste signalen zijn echt fantastisch.

Heb heel lang 5.0 gedraaid, wat goed was, alleen DTS-X en Atmos bevatten toch teveel LFE content waardoor de mains over hun nek gingen. Daar weet de SVS nu echt wel raad mee, en de crossover op 80Hz geeft de mains zoveel meer ademruimte.

Volgende stap is een OLED TV en dan ben ik weer voor een paar jaartjes klaar schat ik.
Maar even op het budget letten, anders begint vrouwlief te hard te klagen :)

LG OLED 55C7 - Denon AVR X6300H - 2x Focal 816W - Focal 800CC - 2x Focal 800SR - 4x Focal IC105 - SVS SB-2000 - MB Next - Playstation 5 - Oppo UDP-203 - Rega RP1 + Elys 2 - BlueSound

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oosterhofjf
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:59
Supergaaf dat je een dolby atmos opstelling hebt gemaakt. maakt het veel verschil vergeleken met je vorige opstelling? Ik heb zelf mijn zoldertje verbouwd (zal binnenkort ook foto's uploaden) en ben benieuwd of het de moeite waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22:04
Zeker tof gedaan Malignant! Benieuwd naar de 'bioscoopervaring' die je zo creëert :)
Wel een hele onderneming en investering denk ik zo.. maar dan ook wel weer uniek. Er zullen niet snel anderen in je omgeving zijn die dit zo hebben aangepakt.

Al zou ik persoonlijk, en zeker mijn vriendin, eerst een andere vloer, gordijnen en TV aanschaffen, haha. Ziet er zo een beetje rommelig uit imho, maar dat is maar net wat je belangrijk/mooi vindt uiteraard. Het zal allemaal wel functioneel zijn en goed klinken, maar bij ons wil het oog ook wat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malignant
remzor schreef op zondag 12 februari 2017 @ 21:45:
Zeker tof gedaan Malignant! Benieuwd naar de 'bioscoopervaring' die je zo creëert :)

Al zou ik persoonlijk, en zeker mijn vriendin, eerst een andere vloer, gordijnen en TV aanschaffen, haha.
Smaken verschillen gelukkig, anders zou de wereld heel saai zijn :)
Maar mijn leistenen vloertje gaat er echt niet uit hier :)

Gisteren Mad Max maar eens gekeken voor wat Atmos geweld.
Allemachtig zeg, de ramen zijn blijven zitten, maar wat weer die SVS een indruk te maken zeg. Dat moeten ze 3 huizen verderop nog gehoord hebben denk ik.

Qua bioscoopervaring vind ik Atmos / DTS-X echt fantastisch.
Ten eerste omdat geluid nu echt in een 3d omgeving geplaatst kan worden, dus de localisatie is veel beter.

Maar wat nog veel mooier is zijn juist de subtiele dingen.
De spannende muziek e.d. die ook door de Atmos speakers gaat.
Op de een of andere manier word je hierdoor er geheel "ingezogen" zonder dat je het echt in de gaten hebt.
De belevenis is gewoon veel intenser.

En ik moet zeggen dat ik ook zeer tevreden ben over de kwaliteit van de Neural-X upmixer voor reguliere surround tracks. Want ook hier gaat de juiste content naar het plafond.

LG OLED 55C7 - Denon AVR X6300H - 2x Focal 816W - Focal 800CC - 2x Focal 800SR - 4x Focal IC105 - SVS SB-2000 - MB Next - Playstation 5 - Oppo UDP-203 - Rega RP1 + Elys 2 - BlueSound

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
  • Laatst online: 13-09 17:13
Malignant schreef op zondag 12 februari 2017 @ 17:11:
Heb nu eindelijk mijn Dolby Atmos opstelling gereed hier in huis.

Maar even op het budget letten, anders begint vrouwlief te hard te klagen :)
Mooi plafond! welk materiaal is dat en hoe krijg je dat zo strak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younes
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-09 15:30

Younes

Wie, Wat, Waar?

Pjotr22 schreef op maandag 13 februari 2017 @ 07:56:
[...]

Google maar eens op 'spanplafond'.

...en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malignant
Pjotr22 schreef op maandag 13 februari 2017 @ 07:56:
[...]

Inderdaad een spanplafond.
Doek is poreus, dit zodat het geluid er doorheen gaat en het absorptie materiaal zijn werk kan doen.

Zijn ook een hoop spanplafonds van "massief plastic" en in mijn optiek reflecteert dat meer waardoor het absorptie materiaal zijn werk niet goed kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
Door wie laten doen? wat kost dat incl de verlichting ongeveer per m2?

[ Voor 1% gewijzigd door Pjotr22 op 13-02-2017 09:54 . Reden: typo ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malignant
Dit heb ik uit laten voeren door Hollandplafond.

Maar is niet goedkoop.
Kale uitvoering zou 1900 gekost hebben.
Echter heb ik de boel laten verlagen voor inbouw van de appatuur, akoestisch materiaal er achter en gekleurd doek ipv wit.
Was hiervoor 2750 kwijt.
Ze zijn er 1 dag mee bezig geweest.

Alle apparatuur voor inbouw zelf aangeleverd.

Oppervlakte is 16m2.

Lijkt veel geld maar alleen al de akoestische verbetering maakt het t waard. Was een betonnen plafond met een natuurstenen vloer. Had dus behoorlijk last van reflecties in de woonkamer. Maar de rust die er nu is, is zo heerlijk. Gewoon praten met elkaar kan de helft zachter.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• panomi
[...]

Hier een kleine update. Alle bekabeling zit in de goot en alle gaten zijn alvast geboord. Morgen wordt het geheel dichtgezet en komt het glasvliesbehang erop. Volgend weekend schilderen :).

Afbeeldingslocatie: https://www.nasdag.nl/images/GoT/9.jpg

Update:

Afbeeldingslocatie: https://www.nasdag.nl/images/GoT/10.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door panomi op 16-02-2017 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online
Het kan natuurlijk per TV verschillen, maar moeten de kabels niet net ónder het frame uitkomen? Om zo de aansluitingen met de TV te kunnen maken? Kan natuurlijk ook per omhangsysteem verschillen of je er nog fatsoenlijk met de kabels langskomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• panomi
I-King schreef op maandag 13 februari 2017 @ 18:44:
Het kan natuurlijk per TV verschillen, maar moeten de kabels niet net ónder het frame uitkomen? Om zo de aansluitingen met de TV te kunnen maken? Kan natuurlijk ook per omhangsysteem verschillen of je er nog fatsoenlijk met de kabels langskomt?
Het profiel steekt naar voren waar de tv aanhangt. Er is dus ruimte tussen tv en muurbeugel voor kabels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iFluX
  • Laatst online: 14-07-2024

iFluX

.....Pokes Your Eye.....

Hier is mijn home cinema.

Afbeeldingslocatie: https://ic.tweakimg.net/camo/b47459cdb0a8dace585d7206bcbcf5aecde14970/?url=http%3A%2F%2Fs27.postimg.org%2Flww65fx3n%2F2017_02_09_17_26_10.jpg

TV : LG Oled 55b6v
surround set : Logitech z906

Afbeeldingslocatie: https://s15.postimg.org/5shuesouj/2017_02_13_21_09_37.jpg

Loungebank

Afbeeldingslocatie: https://s17.postimg.org/6n09cw5lr/2017_02_13_21_25_54_1.jpg

Led strip 5m 60 RGB leds/m

Niks speciaals, maar wilde het toch even met jullie delen. 8)
De tv staat zo hoog omdat ik grote honden heb en ze anders met kwispelen de tv raken.

...///...\\\...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
offtopic:
Nice! Waar heb je die leren fauteuil vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobB
Sander schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 07:24:
[...]

offtopic:
Nice! Waar heb je die leren fauteuil vandaan?
Dat is deze, maar zo te zien hebben ze die niet meer. Ik zat toen ook te kijken naar deze, die heeft een iets hogere leuning maar is nog wel verkrijgbaar (wel dubbel zo duur).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Bobbus schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 08:40:
[...]

Dat is deze, maar zo te zien hebben ze die niet meer. Ik zat toen ook te kijken naar deze, die heeft een iets hogere leuning maar is nog wel verkrijgbaar (wel dubbel zo duur).
Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-09 18:43
Altijd eerst erin gaan zitten. Zoveel mooie banken/stoelen, totdat je erin zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• san.okk
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
Malignant schreef op maandag 13 februari 2017 @ 06:55:
[...]
Smaken verschillen gelukkig, anders zou de wereld heel saai zijn :)
Maar mijn leistenen vloertje gaat er echt niet uit hier :)

Maar wat nog veel mooier is zijn juist de subtiele dingen.
De spannende muziek e.d. die ook door de Atmos speakers gaat.
Op de een of andere manier word je hierdoor er geheel "ingezogen" zonder dat je het echt in de gaten hebt.
De belevenis is gewoon veel intenser.

En ik moet zeggen dat ik ook zeer tevreden ben over de kwaliteit van de Neural-X upmixer voor reguliere surround tracks. Want ook hier gaat de juiste content naar het plafond.
Mooi gedaan. Het plafond ziet er heel strak uit op de foto's. Ik zal dit thuis eens voorleggen. Wij hebben een keramische vloer waardoor het ook nogal galmt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

flexje schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 12:02:
Zo, front left en right vervangen met de B&W CM5 S2, mama mia wat een geluid!

[afbeelding]

[afbeelding]

d:)b
Mooi plaatje zo, kijk alleen uit als je je gashaard aansteekt. Dat gaat de lak op je mooie CM-etjes geen goed doen.

• Linius
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-02-2024
Mooie setjes hier allemaal. Zal die van mij ook maar eens delen.

Afbeeldingslocatie: https://i.picpar.com/vrnc.png

Wat je ziet
TV: Philips 32PFL3517H
Versterker: NAD C368
Speakers: Dali Opticon 2 en Dali Katch
Stands: Dali Connect E600
Consoles: Playstation 4, Wii U, Xbox 360

Wat je niet ziet
Mediaplayer: Bluesound Node 2 en Chromecast
Speakerkabels: Argon Black SC2
Kabel tussen de Node en de 368: Audioquest Cinnamon optische kabel

Niet heel verrassend is het eerste spaardoel een nieuwe TV. En het toevoegen van een platenspeler staat op de verlanglijst.

[ Voor 4% gewijzigd door Linius op 16-02-2017 14:34 ]

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

@Linius De luidspreker-stands zijn handvervaardigd?

[ Voor 4% gewijzigd door Lip op 16-02-2017 00:13 ]

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

• Linius
@Lip Dali maakt z'n speakers met de hand maar van de stands kan ik het me niet voorstellen eerlijk gezegd. De buis is in ieder geval aluminium en rust op een glazen plateau. Baalde wel een beetje toen ik de nieuwe M600 stands voorbij zag komen. Als ik de keuze had gehad was ik daar voor gegaan.

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Ik bedoelde meer of je die zelf had gemaakt. Maar die zijn dus van Dali. :)

• Linius
Haha op die fiets. Nee als ik zo creatief was geweest had ik ze wel in het zonnetje gezet met een extra foto.

• SannrHerr
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18-09 09:12

SannrHerr

Furor Teutonicus!

Hoe is die NAD?

Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linius
Vooral erg dichtbij de sound van de vorige generatie classics gebleven. Ondanks de overstap naar klasse D die best wel spannend was. Een mooi neutraal en schoon geluid. Voor sommige mensen iets te veel 'in your face' maar ik ben wel fan van het NAD geluid. En top dat het design wat schoner is geworden. Een hele sloot knopjes weggewerkt, mooi kleuren display in de plaats. De toevoeging van de phono ingang en twee keer optisch en twee keer coaxiaal maakt hem ook veel meer van deze tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17-09 16:44

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

Foto's volgen nog, er moet nl. nog een mooie uitbouw komen voor de TV.
Maar de spec's alvast.

Iemand nog op/aanmerkingen of adviezen?
Panasonic TX-P42U10 (TV)
Onkyo TX-NR818 (Receiver)
2x Elac FS 58.2 (front)
2x Jamo S606 (side)
2x Jamo C 601 (rear)
1x Jamo center (die uit de S 606 HCS3 set)
1x Infinity PSW8CH (sub)
HTPC met LibreElec
DIY Ambilight systeem van 100 RGB Led's en een Arduino bordje

Apparatuur staat (op TV na) netjes in een rack. Kabels lopen door de muur naar de TV.
En speakerkabels gaan direct de kruipruimte in. Dus nagenoeg nergens snoertjes zichtbaar.

Qua akoestiek heb ik het denk ik ook wel lekker, heb nl een Hout Wol Cement platen plafond geplaatst en deze niet koud op het plafond gemonteerd, maar op blokjes van 9cm.
Platen zijn 25mm dik en gemaakt van 1mm houtwol.

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
HellStorm666 schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 08:48:

Iemand nog op/aanmerkingen of adviezen?
Advies: post snel foto's we zijn nieuwsgierig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 19:15
Linius schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 14:31:
Vooral erg dichtbij de sound van de vorige generatie classics gebleven. Ondanks de overstap naar klasse D die best wel spannend was. Een mooi neutraal en schoon geluid. Voor sommige mensen iets te veel 'in your face' maar ik ben wel fan van het NAD geluid. En top dat het design wat schoner is geworden. Een hele sloot knopjes weggewerkt, mooi kleuren display in de plaats. De toevoeging van de phono ingang en twee keer optisch en twee keer coaxiaal maakt hem ook veel meer van deze tijd.
Ben ook benieuwd naar de NAD. Waarom geen MDC module erin voor BluOS?

Ga je hem nog als voorversterker gebruiken?

Ik heb nu de NAD C356BEE met de MediaTuner MT-1. Daarachter zit een dikke eindversterker van NAD.

Ik ben geinteresseerd in de bluetooth + BluOS module in combinatie met de C368.

Wat zijn jouw ervaringen, inclusief de bediening?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linius
@PageFault Het meest eenvoudige antwoord is dat ik de Node al had voor ik de 368 kocht. Maar als dat niet zo was geweest had ik het nog steeds zo gedaan als ik het nu heb. De MDC modules zijn zeker handig alleen in het geval van BluOS heb ik dat liever niet ingebouwd. Mocht ik ooit van merk wisselen spoel ik een investering van 500 euro door de WC omdat een module NAD gebonden is. Dan betaal ik liever 50 euro meer voor een Node zodat ik een stuk hardware heb wat gewoon iedere versterker kan mee verhuizen.

Verder geen plannen de 368 ooit als voorversterker in te zetten. Voorlopig zit ik met m'n Dali boekenplank modellen ook wel geramd i.cm. deze versterker. Meer vermogen is voorlopig nergens voor nodig. Wat de bediening van de versterker zelf ben ik in ieder geval content. De menu's zijn helder en met de afstandbediening kan je er mooi doorheen. De afstandbediening ben ik vooral blij mee, had voorheen een D3020 en de afstandbediening die daarbij zat was om te huilen. Het infrarood signaal werkte zo slecht dat ik eerst tig keer op de knoppen moest drukken en verschillende posities moest aannemen om iets voor elkaar te krijgen.

En Bluesound is gewoon super. De app is de afgelopen 12 maanden enorm op de schop gegaan. Dat was wel de verbeteringsslag die nodig was denk ik om wat gebruiksvriendelijker te worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• oosterhofjf
Na een tijdje verlekkerd kijken naar alle mooie kiekjes op dit forum heb ik ook wat om te delen.

Ik heb altijd al grote zuilen willen hebben als speakers. De kosten en vriendinlief waren daarin een grote obstakel. Daarom heb ik een tijd genoeg genomen met een JBL SB400 soundbar. Mijn vriendin wilde absoluut geen grote speakers in de woonkamer. In ons nieuwe huis hebben we wat meer ruimte en besloot ik de zolder te verbouwen tot een bioscoopzolder. Met alles heb ik scherp de kosten in de gaten gehouden.

Begonnen met Harman kardon AVR247 en sony 5.0 speakerset. Zat ook en HK subwoofer bij, maar die was defect. Eerst de speakers vervangen en toen de subwoofer. SVS weet hoe ze subwoofers moeten maken. Ondanks er schuimrubbers tussen de deur zit, Trilt alles als het volume half open staat O+ Gek genoeg hebben de buren er geen last van. Uiteindelijk ook de versterker vervangen. Bij muziek klinkt het wat minder mooi, maar films komen de geluidseffecten beter tot zijn recht.

Ik heb de ruimte gedoopt tot: My first mid-life crisis ;)

foto's zijn wat donker. Zal binnenkort foto's maken wanneer wat meer daglicht is.

Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/110iyh3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/10mmuds.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/2i0wuc9.jpg

[url=https://postimg.org/image/vzldhb7dd/]Afbeeldingslocatie: https://s8.postimg.org/ytoiur9jp/2jezfk1.jpg

Wat je ziet:
- Denon AVR-X1200WBKE2 - 339 euro
- JAMO STUDIO S 626 5.0 - 449 euro
- Philips 49PUK4900 4k - 449 euro
- SVS PB-1000 - 549 euro
- KPN ITV
- SONY BDPS6500B - 109 euro
- PC Silverstone Fortress FT03
- 3 x ikea kasten vol met blu ray (helft 2e hands)
- Lacie 4TB hdd
- TV meubel had ik voor een tientje op marktplaats gevonden. Past toevallig precies de subwoofer in.

Toekomstplannen:

- OLED TV 55inch 4k
- TV meubel zelf op maat maken
- Langere kabel voor subwoofer en in de hoek plaatsen.
- Dolby atmos opstelling 4 x speakers in plafond.
- hoekbank met extra voetenbank
- 4k TV tuner KPN

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Nu online
Snel overzichts fotootje van mijn nieuwe set-up

LG 65 inch oled B6
Denon AVR-X2300
Teufel Ultima 40 surround set

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/PBXC944gWAcklm8gSA1ckI07/medium.jpg

Blij mee _/-\o_

Wat zie je nog meer (bijna niet)

Sopranos blu-ray collectie
Middle Earth extended blu-ray collectie
MacBook 12"

Wat zie je niet :

Xbox One S
KPN 4K decoder
Sonos Connect
Sonos Play 1's door het huis heen
Nog veel meer ,wat niet boeiend is in dit topic

Mijn vrouw wou ook geen zuilen meer dus mijn vorige installatie verkocht , toe een 65 inch Sony led tv gekocht en een Sonos Playbar en Sonos Sub , nu ben ik echt "hooked" aan Sonos maar wat een rommel is dat als je een leuke 5.1 set heb gehad , ook de tv kon me niet bekoren , banding/bleeding etc etc ..... knettergek werd ik er van , dus binnen 6 maanden alles verkocht en opnieuw begonnen met dit als resultaat ...... liefde is : nou dit komt aardig in de buurt!

Geen dingen meer waar ik me aan stoor en mijn vrouw is ook nog steeds bij me :+

overbodige kaarsjes en bloemetjes zijn niet mijn keuze btw

[ Voor 36% gewijzigd door Cardwizard op 19-02-2017 10:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sig69
  • Laatst online: 01:15
Vanwege alle 4k tv uitzendingen?

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oosterhofjf
Als ik mij niet vergis zijn er momenteel maar twee 4k zenders. Daar hoef ik het dus niet perse voor te doen. Ik ben wel benieuwd naar het verschil in beeld en audiokwaliteit vergeleken met een standaard tv tuner. Ook met Netflix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 16:07
sig69 schreef op zondag 19 februari 2017 @ 03:02:
[...]

Vanwege alle 4k tv uitzendingen?
Als die decoder de zenders netjes op schaalt naar 4k (of beter doet dan de tv) dan is het de moeite waard :).

Maar of dat ook echt zo is waag ik te betwijfelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Nu online
oosterhofjf schreef op zondag 19 februari 2017 @ 09:41:
Als ik mij niet vergis zijn er momenteel maar twee 4k zenders. Daar hoef ik het dus niet perse voor te doen. Ik ben wel benieuwd naar het verschil in beeld en audiokwaliteit vergeleken met een standaard tv tuner. Ook met Netflix
Ik heb die dus

a. De 2 4K zenders heb je niks aan
b. Verschil in beeld en geluid is er niet (sommige beweren zelfs dat de HD zenders er op de gewone decoders beter uit zien)
c. Netflix is er nog steeds niet voor deze decoder
d. Nieuwe functies in software komen pas veel later naar de 4K decoder , ontwikkeling lijkt zelfs stil te liggen
e. De pilot van KPN is echt een wassen neus ... er is totaal geen feedback ook

je mist echt niks !

Enige voordeel is de afstandsbediening met Bluetooth zodat de decoder in een kast/achter tv geplaatst kan worden ,

[ Voor 10% gewijzigd door Cardwizard op 19-02-2017 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Nu online
foutje

[ Voor 96% gewijzigd door Cardwizard op 19-02-2017 10:56 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Malignant schreef op maandag 13 februari 2017 @ 10:22:
.......
Lijkt veel geld maar alleen al de akoestische verbetering maakt het t waard. Was een betonnen plafond met een natuurstenen vloer. Had dus behoorlijk last van reflecties in de woonkamer. Maar de rust die er nu is, is zo heerlijk. Gewoon praten met elkaar kan de helft zachter.
Schoonmoeder zit naast mij op de bank en schreeuwt veel te hard in m'n oor dat "de helft zachter praten" hem wat haar betreft niet gaat worden.
En dan heb je al meteen een dilemma. :+

Voortaan de dingen dus in de juiste volgorde naar binnen werken. O-)

Eerst de HiFi, daarna de dringende updates, waaronder grotere vloerstanders, twee subs en een nóg grotere tv/beamer (of beide!!) en na een verplichte gewenningsperiode van een paar jaar heel misschien een lieve vriendin die zich niet met jouw interieur wilt gaan bezighouden, die na de proefperiode heel misschien je vrouw gaat worden.

Alhoewel ik ook dat laatste zo lang mogelijk zou uitstellen, want hoe moet je nu al weten wat er over pakweg vier jaar aan baanbrekende HiFi technologieën beschikbaar komt. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10-09 12:06
Treevium schreef op zondag 19 februari 2017 @ 00:45:
Snel overzichts fotootje van mijn nieuwe set-up

LG 65 inch oled B6
Denon AVR-X2300
Teufel Ultima 40 surround set

[afbeelding]
Vraagje, hoe zijn de Teufel speakers?
Zien er goed uit, in wit, en voor een mooie prijs te koop. Je kan ze alleen niet ergens luisteren volgens mij en alleen online kopen.

Heb nu een Harman Kardon 5.1 setje en dit kan wel eens een mooie update zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Nu online
Frid0 schreef op maandag 20 februari 2017 @ 12:53:
[...]

Zien er goed uit, in wit, en voor een mooie prijs te koop. Je kan ze alleen niet ergens luisteren volgens mij en alleen online kopen.

Voor die prijs is er niets beters te koop , voordeel : je mag ze een behoorlijke tijd testen anders kunnen ze terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels132
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-09 16:13
Frid0 schreef op maandag 20 februari 2017 @ 12:53:
[...]

In Amsterdam heeft Teufel een brandstore waar deze set te beluisteren is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-09 15:36

Rudios

Lost in space?

oosterhofjf schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 23:01:

Toekomstplannen:

- OLED TV 55inch 4k
- TV meubel zelf op maat maken
- Langere kabel voor subwoofer en in de hoek plaatsen.
- Dolby atmos opstelling 4 x speakers in plafond.
- hoekbank met extra voetenbank
- 4k TV tuner KPN
Dit kamertje lijkt me erg geschikt voor een mooie HD projector. Makkelijk te verduisteren en je kunt een stuk groter dan de 55inch tegen mindere aanschafkosten ;)

Whole lot of stars ***

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
edit

[ Voor 114% gewijzigd door Farabi op 21-02-2017 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix83
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15-09 12:04
Dat lijkt erg veel op mijn oude samsung HTS 7.1 setje (niet dat dat deze is). Heb je de frontspeakers nu tegen de muur aan?
Of hebben die van jou geen speaker op de achterkant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Flix83 schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 11:09:
[...]

Dat lijkt erg veel op mijn oude samsung HTS 7.1 setje (niet dat dat deze is). Heb je de frontspeakers nu tegen de muur aan?
Of hebben die van jou geen speaker op de achterkant?
alle speakers hangen aan de muur. de 2 surround speakers hangen aan de muur bij de bank waar ik zit. (links-rechts) die staan niet op de foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oosterhofjf
Rudios schreef op maandag 20 februari 2017 @ 20:16:
[...]

Dit kamertje lijkt me erg geschikt voor een mooie HD projector. Makkelijk te verduisteren en je kunt een stuk groter dan de 55inch tegen mindere aanschafkosten ;)
Oled was een gevalletje: liefde op eerste gezicht. Het beeld vind ik nog steeds zo mooi! Ook komt Oled goed tot zijn recht omdat ik mijn zolder geheel kan verduisteren. Destijds wel gekeken naar een beamer, maar ik was bang dat het beeld niet zo scherp als een tv zou zijn en het geluid van de ventilator vind ik vervelend.

Nu zet je mij toch weer aan het denken. Het is inderdaad gemakkelijk te realiseren.

pricewatch: Optoma HD142X

Is inderdaad niet erg duur en reviews zijn erg positief.

Zijn er mensen hier die van tv naar beamer zijn geswitcht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
Niet geswitcht maar aparte HT ruimte voor film / game... Heerlijk!

ik heb de HD141X. prima ding maar maakt wel aardig wat geluid. Dus audio staat lekker vol>:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobaltjeh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-09 11:01
oosterhofjf schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 19:25:
[...]

Ik ben zelf ongeveer 2,5 jaar geleden overgestapt naar een Epson EH-TW7200 en wil zelf niet anders meer.
Ik heb ook een ge-calibreerd model gekocht, mijn ogen vinden het prettiger om naar een beamerscherm te kijken. Bij een tv komt het licht juist naar je toe, wat bij mij voor meer vermoeide ogen zorgt.

Toen ik de beamer kocht kon deze zich prima meten met de midrange tv's. Maar contrast (zwart) was niet vergelijkbaar met de topmodellen. Je krijgt er wel een flink groter beeld, en veel betere filmbeleving door. Ook vind ik het beeld van een projector gewoon prettiger. Vooral de sony modellen toen gaven een soort van subtiele korrel in het scherm wat de film beleving net wat echter maakt. Helaas waren deze modellen toen buiten mijn budget.

Een beamer in de prijscategorie van 500 tot 1000 euro heb ik niet naar gekeken, je gaat dan eigenlijk in beeldkwaliteit altijd achteruit ten opzichte van een tv. Het enige wat je meer krijgt is schermoppervlakte.

Houd er wel rekening mee, dat je als je de volle contrastwaarde van een beamer wilt behalen, je een volledig verduisterde kamer moet hebben. Een witte muur, of een blauw stand-by ledje is al genoeg om je contrastwaarde te verpesten. Ventilator zou ik me niet druk om maken, dan staat je versterker gewoon te ver dicht. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Cobaltjeh schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 09:02:
[...]

Ik ben zelf ongeveer 2,5 jaar geleden overgestapt naar een Epson EH-TW7200 en wil zelf niet anders meer.
Ik heb ook een ge-calibreerd model gekocht, mijn ogen vinden het prettiger om naar een beamerscherm te kijken. Bij een tv komt het licht juist naar je toe, wat bij mij voor meer vermoeide ogen zorgt.

Toen ik de beamer kocht kon deze zich prima meten met de midrange tv's. Maar contrast (zwart) was niet vergelijkbaar met de topmodellen. Je krijgt er wel een flink groter beeld, en veel betere filmbeleving door. Ook vind ik het beeld van een projector gewoon prettiger. Vooral de sony modellen toen gaven een soort van subtiele korrel in het scherm wat de film beleving net wat echter maakt. Helaas waren deze modellen toen buiten mijn budget.

Een beamer in de prijscategorie van 500 tot 1000 euro heb ik niet naar gekeken, je gaat dan eigenlijk in beeldkwaliteit altijd achteruit ten opzichte van een tv. Het enige wat je meer krijgt is schermoppervlakte.

Houd er wel rekening mee, dat je als je de volle contrastwaarde van een beamer wilt behalen, je een volledig verduisterde kamer moet hebben. Een witte muur, of een blauw stand-by ledje is al genoeg om je contrastwaarde te verpesten. Ventilator zou ik me niet druk om maken, dan staat je versterker gewoon te ver dicht. :+
Het probleem met projectoren onder de € 3000,- is en blijft de zwartwaarde en details. Ik heb zelf de HW-55 en die doet het al erg goed, maar niet te vergelijken met mijn plasma 55VT60. Laat staan met de nieuwe OLED's.

Je krijgt er wel een gigantisch scherm voor terug en dat is voor de beleving in de meeste films meer waard. Soms vind ik het bij donkere films of scenes wel ergerlijk, maar die ben je bij een volgende scene alweer vergeten _/-\o_ .

Een beamer in prijscategorie tot € 1000,- moet je echt geen wonderen van verwachten en genoegen nemen met een stuk mindere kwaliteit, maar wel met een grote beelddiagonaal :).

Ik heb in mijn vergelijk de Epsons laten schieten en ben voor de Sony gegaan. Buiten de kwaliteit die ik beter ervaarde, was de ventilator van de Epsons mij te luid. Dus ik zou me daar juist wel druk om maken. Bij stille of rustige scenes (en die zijn er nogal veel in film- en serieland) Hier moet je gewoon gaan testen en vergelijken bij een erkende dealer. Geen enkel probleem en je krijgt een goede indruk van wat je kunt verwachten voor je centen :).
[...]
Ik had in een dedicated ruimte de 55VT60 staan; beeldkwaliteit top, maar echt te klein voor beleving. Toen de plasma kunnen verkopen voor € 1700,- en daarna de stap durven maken naar de Sony HW55 (na inruil 3d brillen en PS4 verkoop € 2500,- netto). Daar kwam een scherm bij van € 200,- (2e hands Kingpin 90", wordt ook ooit vervangen). Ik zit hier op 2,5 meter afstand van en het is elke keer weer genieten. Ook al heb je soms bovenstaande minpunten bij projectoren van rond de 3k.

Mijn ervaring; Ik zou zo weer een OLED of plasma van 55" vervangen voor een projector van deze kwaliteit (lager niet, want dan lever je echt teveel beeldkwaliteit in). Buiten de enorme beeldmaat, oogt het plaatje veel rustiger. Bij een TV kijk je altijd in een lichtbron, dit is bij een projector niet het geval. Je kijkt naar een geprojecteerd plaatje. Dit zorgt voor een unieke kijkervaring en een erg prettig gevoel.

Wat mij vooral ook zo goed beviel; de Sony heeft een geweldige motion enhancer. Als ik deze op LOW zet is er geen judder of 24p schok, maar geen onnatuurlijk beeld (hier ben ik nogal allergisch voor :'( ). Ook de pans zijn erg rustig en mooi. De VT50 en VT60 serie van Panasonic hadden erg onrustige pans en dit was voor mij ook één van de redenen om over te stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-08 10:01
Een beamer is echt heel vet! Ik gebruik hem naast mijn tv. Ik zou echt niet altijd mijn beamer willen gebruiken. Simpel even tv kijken doe ik liever op mijn tv.
Zelf heb ik een Epson 7300 waar ik erg blij mee ben. Zwarte waardes blijven altijd een probleem in een witte woonkamer. Ik erger meer er soms wel aan maar ben het daarna weer snel vergeten.
Ik kan zo lekker de aankomende jaren vooruit tot het vervangen wordt voor een betaalbare 4k laser projecter met een daylight-achtig scherm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cobaltjeh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-09 11:01
StealthyPeanut schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 09:40:
[...]

Ik heb in mijn vergelijk de Epsons laten schieten en ben voor de Sony gegaan. Buiten de kwaliteit die ik beter ervaarde, was de ventilator van de Epsons mij te luid. Dus ik zou me daar juist wel druk om maken. Bij stille of rustige scenes (en die zijn er nogal veel in film- en serieland)
Bij mij hangt de projector aan het plafond een een goede 2/3 meter van de luisterpositie. Ook is de kamer compleet akoestisch aangepakt. Ik ervaar echt geen hinder van de ventilator, ook niet in rustige momenten. Het geluid van de automatische iris is soms meer hinderlijk gezien dit een soort van tikken is en geen continu geluid. Daarnaast staat de lamp in eco modus, in high is het geluid inderdaad niet te doen. Maar dit heb je alleen nodig voor 3d en dat kijk ik nooit.

Toen ik voor een projector ging kijken was de meerprijs van de sony rond de 1000 euro. Dit was toen meer dan de helft van de prijs van de Epson, ik vond de beeldkwaliteit beter maar niet 2x zo goed. Dus ik heb de 'budget' keuze gedaan.

Maar mocht ik ooit nog een geldboom vinden, dan koop ik meteen een van de nieuwe sony 4k modellen. _/-\o_

Als je een echt goede demo wilt is dit evenement bij onze zuiderburen zeer aan te raden: http://www.homecinemahappening.be/
Helaas maar 1 keer per jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Cobaltjeh schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 10:17:
[...]

Bij mij hangt de projector aan het plafond een een goede 2/3 meter van de luisterpositie. Ook is de kamer compleet akoestisch aangepakt. Ik ervaar echt geen hinder van de ventilator, ook niet in rustige momenten. Het geluid van de automatische iris is soms meer hinderlijk gezien dit een soort van tikken is en geen continu geluid. Daarnaast staat de lamp in eco modus, in high is het geluid inderdaad niet te doen. Maar dit heb je alleen nodig voor 3d en dat kijk ik nooit.

Toen ik voor een projector ging kijken was de meerprijs van de sony rond de 1000 euro. Dit was toen meer dan de helft van de prijs van de Epson, ik vond de beeldkwaliteit beter maar niet 2x zo goed. Dus ik heb de 'budget' keuze gedaan.

Maar mocht ik ooit nog een geldboom vinden, dan koop ik meteen een van de nieuwe sony 4k modellen. _/-\o_

Als je een echt goede demo wilt is dit evenement bij onze zuiderburen zeer aan te raden: http://www.homecinemahappening.be/
Helaas maar 1 keer per jaar.
Op die afstand is het inderdaad weer een ander verhaal :). Bij mij staat hij op 1 meter afstand, dus was het wel een belangrijke factor.

En qua prijs en budget; dat is waar het hele verhaal bij valt of staat uiteraard. Niet iedereen is zo gek om dat geld uit te geven aan een luxe product. Ik vond het eigenlijk ook al te gek, maar in combinatie met verkoop van mijn plasma en een bonus dacht ik; fuck it! Ik doe het gewoon.

Ook zie je gewoon projectoren van meer dan € 10.000,- voorbij komen 8)7 . Dat is wel echt bizar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-09 15:36

Rudios

Lost in space?

[...]

Oled was een gevalletje: liefde op eerste gezicht. Het beeld vind ik nog steeds zo mooi! Ook komt Oled goed tot zijn recht omdat ik mijn zolder geheel kan verduisteren. Destijds wel gekeken naar een beamer, maar ik was bang dat het beeld niet zo scherp als een tv zou zijn en het geluid van de ventilator vind ik vervelend.

Nu zet je mij toch weer aan het denken. Het is inderdaad gemakkelijk te realiseren.

pricewatch: Optoma HD142X

Is inderdaad niet erg duur en reviews zijn erg positief.

Geloof mij, in het geval van beeld: BIGGER is BETTER!
Ik heb nu al zo'n 12 jaar een dedicated HD kelder, eerst met CRT projectoren, daarna digitale HD-ready projectoren en nu de HD projectoren. En geloof me, een groot beeld zuigt je in de film, geeft echt het 'filmisch en bioscopisch' gevoel, daar kan wat mij betreft geen enkele TV tegenop die een stuk kleiner is, ook al is het beeld mssn technisch iets beter! Het overweldigend gevoel van een groot beeld geeft gewoon veel meer beleving waardoor je op een gegeven moment niet eens meer naar de technische kant kijkt omdat het zoveel indruk maakt dat je helemaal in de film opgaat en laat dat nou net de kern zijn: beleving van film kijken. HD projectoren hebben echt prima scherpte mits je ook op een goed doek projecteert. Daarbij zie ik heel vaak bij kennissen en vrienden dat de scherpte van de TV veel te hoog staat (zelfs af-fabriek) waardoor het geheel helemaal niet meer dynamisch uitziet, bijna kunstmatig. Dus scherpte ansich is ook niet alles. Ik heb destijds mijn TV ISF laten kalibreren en de scherpte werd flink terug geschroefd. Als je eenmaal groot gaat, lijkt het na 1 week alweer klein, dus daar krijg je echt geen spijt van! Trust me!
Die projector waar jij naar linkt, is een prima toestel om mee te beginnen, zeker als je niet al te groot gaat projecteren in het begin, later zou ik wel gaan upgraden naar b.v. een duurder D-ILA model. Jij hebt eigenlijk een dedicated ruimte die je ook nog eens super kan verduisteren; ik wist het wel! 8)

Owja, als je last heb van de fans van de PJ, gewoon een mooie 'hushbox' omheen maken, helemaal niet moeilijk en werkt ook nog eens mooi de PJ weg.

[ Voor 5% gewijzigd door Rudios op 22-02-2017 11:55 ]

Whole lot of stars ***

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nico111
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-08 10:01
Rudios schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 11:47:
[...]
Geloof mij, in het geval van beeld: BIGGER is BETTER!
En geloof me, een groot beeld zuigt je in de film, geeft echt het 'filmisch en bioscopisch' gevoel, daar kan wat mij betreft geen enkele TV tegenop die een stuk kleiner is, ook al is het beeld mssn technisch iets beter! Het overweldigend gevoel van een groot beeld geeft gewoon veel meer beleving waardoor je op een gegeven moment niet eens meer naar de technische kant kijkt omdat het zoveel indruk maakt dat je helemaal in de film opgaat en laat dat nou net de kern zijn: beleving van film kijken.
Hier ben ik echt helemaal mee eens. Sommige films zijn nu zo intens. Ik zit nu samen met mijn vrouw gewoon vol spanning op de bank. Echt soms zit ik op mijn puntje van mijn stoel.
StealthyPeanut schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 10:35:
[...]

Ook zie je gewoon projectoren van meer dan € 10.000,- voorbij komen 8)7 . Dat is wel echt bizar.
Ach wat is bizar. Je moet het ook in perspectief zien. Het ligt er toch ook maar net aan wat je verdient. Als ik nu tandarts was geweest had ik een Sony 4K beamer gekocht.

[ Voor 18% gewijzigd door Nico111 op 22-02-2017 12:07 ]

Pagina: 1 ... 33 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier.
    Voor kleine audio gerelateerde vragen kan je terecht in Het Kleine Vragen Topic. Voor aankoopadvies graag een topic openen in Consumentenelektronica Aankoopadvies

• Let ook op de grootte van de foto's wanneer je deze post: de banner rond te grote foto's met betrekking tot het thumbnails maken staat er niet voor niets! Te grote foto's en/of van een trage host worden getrashed.

• Voor audiomeubels en Hifi Racks verwijzen we graag door naar Het grote Audiomeubel topic!

• Akoestische aanpassingen, -verbeteringen, et cetera mogen in Het grote akoestiek topic