Een quote daarover uit n ander topic:
Ik vraag me al een ganse tijd af waarom jullie eigenlijk steeds de omzetten van $ naar € in een artikel er bij zetten.
antwoord:
Omdat veel van onze lezers niet echt een idee hebben hoeveel geld een bedrag in dollars is. Net als in yens, yuans en andere valuta. Wij kennen de euro immers

Dat doen ze dus alleen maar ter illustratie hoeveel 199 dollar is, als je het in Amerika zou kopen in euro, waarbij dus geen rekening wordt gehouden met import kosten en btw als je het artikel in Nederland koopt.
Iedereen lijkt te vergeten dat je over iets wat je importeert van buiten de Europese unie boven de 22 euro btw moet betalen, en dat de postnl daar zon 13 euro bij optelt.
Ik merkte dat ook op biedingen op marktplaats op mm oude pebble, wel een man of 6-7 die begon over dat ie maar 99 dollar kostte, terwijl ik 99 euro vroeg voor de mijne, ze vonden dat 50-60 euro wel redelijk was, en dat ze hem anders beter konden importeren voor 99 dollar. Heb ze allemaal veel suc6 gewenst met de import, en later van 2 zelfs nog een mail gekregen dat ik toch wel gelijk had gehad, ze hadden btw en kosten mogen betalen, en waren meer dan de 129 kwijt geweest die de Pebble nu bij de mm kost. (Heb m overigens voor 95 verkocht)
Zoals al eerder gezegd, kijk maar naar de prijs van de huidige steel. 199 $ in de USA, 229€ hier. Dat is de meest reële vergelijking om een idee te hebben wat de Pebble Time gaat kosten straks.
@jip_86 hieronder: verschil was 34 euro (129 -95), dus meer dan 35% lager dan de nieuw prijs
[
Voor 49% gewijzigd door
LoneWolf op 24-03-2015 08:47
]