ralph075 schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 13:57:
[...]
EU warehouse zeker?
Maar goed, mijn ervaring (en ik sta daar zeker niet alleen in):
- Het duurde een maand voordat mijn bestelling werd verzonden (14 juli bestelling geplaatst, 10 augustus verzonden (zonder enige eerdere indicatie of communicatie dat het lang zou duren))
- Inmiddels is het november, bestelling is nog niet binnen
- Bij navraag blijft het stil via de normale kanalen. Het is dat er een webcare-medewerker van Gearbest op Fok zit. Die geeft nog wel antwoord, maar feitelijk gebeurd er nog steeds niks.
- Er zou een resend gedaan worden, maar ook daarover blijft het al 3 weken eng stil...
Inmiddels heb ik een PP dispute gestart en kunnen ze bij Gearbest een dikke vinger krijgen van me. Ja, ze hebben vaak (erg) goede prijzen, maar met dit soort ellende eromheen hoeft het van mij niet. Dan maar een paar euro meer betalen bij Ali of BG.
Ok, terugkomend op mijn geklaag over Gearbest moet ik ook zo eerlijk zijn om het recht te zetten als ze dat verdienen.
Vandaag een melding gehad in hun ticket systeem, waarin ze allereerst hun "most sincere apologies" aanbieden. Een resend doen ze normaal verder geen communicatie over (?), maar ze konden nu wel melden dat mijn resend op 23 oktober is verstuurd (de resend was op 16 oktober toegezegd). Nu zelfs met tracking, een RE*********SE nummer die ook echt trackable is.
Iemand enig idee welke vervoerder dat is? (ik vermoed Singapore Post) Het is dus een andere transporteur dan de eerste keer (toen China Post). Zou Gearbest inmiddels al terug gekomen zijn van het shippen via China Post en PostNL?
Zou het me best voor kunnen stellen. Heb tot nu toe nog nooit meegemaakt dat een pakketje niet is aangekomen, maar heel toevallig wel precies op het moment dat de wijziging bij PostNL is doorgevoerd.
Maar goed, backwards alsnog tevreden met Gearbest (ik ga er nu vanuit dat het pakketje gewoon aankomt). Wel zou ik ze als leermoment nog willen meegeven dat ze hun communicatie flink kunnen(/moeten) verbeteren. Maar ja, dat is volgens mij weinig shops in China vreemd, misschien ook wel een beetje de charme van China-shopping.
Het is dat ik via het webcare-topic op FOK contact kon leggen. Ik vraag me wel af hoe het anders gelopen zou zijn qua communicatie. Heb Sam uit dat topic tenslotte ook (indirect) nodig gehad om überhaupt een resend te krijgen.
Zoals het er naar uitziet is pakketje binnen voordat mijn PP dispuut verloopt, dus die ga ik niet meer verheffen tot claim.
TL;DR: ik kom dus terug op mijn geklaag over Gearbest, maar het is wel mijn meest lastige China-bestelling ooit geweest, vooral qua communicatie.