Blijft af en toe bizarre manier van bestellingsafhandeling bij AE
Begin augustus veel klein knutselspul besteld bij diverse aanbieders op AE (achteraf blijken verkopers met verschillende namen toch dezelfde verzender te zijn, maar da's weer een ander verhaal).
Alle bestellingen, een stuk of 15, werden over een termijn van 3-6 weken geleverd. Op 2 bestellingen na. Kan gebeuren denk je dan, ik zal de verkoper ff contacteren.
Eentje reageerde meteen van "
oh sorry, ik stuur het wel opnieuw" En, idd 10 dagen later kwam het alsnog binnen (was overigens maar een order van <1 euro).
De andere verkoper riep dat ik gewoon maar geduld moest hebben, het was immers onderweg. En refereerde aan het trackingnr. Dat trackingnr werkte voor geen meter, de laatste status update geeft aan dat het China verlaten heeft en dan houdt het spoor op.
Op een gegeven moment kreeg ik zo'n automagisch mailtje van AE dat de termijn voor een eventuele dispuut begon te naderen. Ik vervolgens wederom die verkoper een bericht gestuurd met de vraag waar m'n bestelling blijft... Kreeg ik een reactie:
"Dear friend,
I know you are not patient, but we have checked your parcel, it was really on the way friend, could you please wait for another days friend, and the shipping information just delayed update, please know friend, and we will try our best to serve for you friend, please please just help us cancel the dispute first, and if you didn't get the goods, you can open the dispute again, and we will refund the money to you friend, please please just wait patiently, very appreciated!
Best regards,
Lisa"
En vervolgens nog een berichtje dat ze het
opnieuw verstuurd hadden, maar wel met
hetzelfde trackingnummer.... Tuurlijk...

moet kunnen, toch?
Vervolgens krijg ik vijf dagen lang (!) iedere keer weer een mailtje met bovenstaande "
Dear friend..." tekst...
Daar heb ik maar niet meer op gereageerd.
Enkele dagen later kreeg ik weer bericht van AE of ik een dispute wilde openen. Vervolgens aangegeven dat ik al bijna 2 maanden op de bestelling zat te wachten en dat, EN het tracking nummer niet werkte, EN de verkoper me aan het stalken is met berichtjes...
De AE service gaf daarna aan dat het bedrag teruggestort zou worden en dat is inmiddels ook gebeurd. Heb gezien dat het bedrag van de order teruggeboekt is naar de creditcard. M.a.w. AE klantenservice doet wat ze zegt, maar de individuele verkopers reageren vaak wat anders.
Als afsluiting kreeg ik van m'n chinese vriendin (ahum) nog dit bericht:
"
Hi dear,
Thanks for your orders, we are really so sorry about this long shipping days, we have accepted the dispute, you will get your money back soon, please have a check, and when you get the goods, you can keep them free, please just be kindly to give us your positive feedback 5 stars, we lost money and goods and your trust, please just be kindly give us your positive feedback 5 stars, thank you so much for your kind understanding in advance.
Really so sorry about this trouble again.
Many thanks and kind regards,
Lisa"
Afijn, alles afgehandeld denk je dan.
Maar nee hoor, het begint weer opnieuw.
Omdat de verkoper dezelfde bestelling nogmaals aangemaakt heeft, staan er nu dus 2 bestellingen, die niet geleverd zijn (en waarvan er van eentje het geld al is teruggeboekt) open. En de AE service stuurt me weer berichtjes dat van een openstaande order, de dispute termijn bijna verstreken is...
BTW: ik heb gisteren wat besteld van een aanbieding bij GearBest (UK warehouse) en dat blijft maar op 'processing' staan. Iemand enig idee hoe snel GB gewoonlijk werkt? (dit is m'n eerste bestelling bij GB)