Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-09 17:05

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

HollovVpo1nt schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 16:56:
Hallo allemaal.

Ik bevind me nu in china en vlieg over 2 weken terug naar china. Is er iets wat jullie mij aanraden te kopen hier en mee te nemen, iets wat veel goedkoper is dan in NL? In ben geinteresseerd in gadgets. En die trolleys, wat is daar bijzonder aan?
Als je gekke wensen hebt voor een telefoon dan moet je nu je kans grijpen. Als jij een telefoon met een 7" scherm wil of een batterij die een week meegaat of triple-sim-toestel dan is er vast wel eentje te vinden. Dat gaat uiteraard ten koste van andere aspecten maar als je iets bijzonders wil....

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*knip* dat is dus niet de bedoeling hier.

Zo heb ik ook nog een Halloween masker gekocht, 2 muurstickers en stabilisatiestangen voor mijn Toyota. Alles is nog onderweg alleen "Track order" is nogal een drama. Of je ziet niets of je ziet alleen dat het China verlaten heeft. Daarna moet je maar weken wachten of het een keer aankomt.

[ Voor 68% gewijzigd door gambieter op 20-10-2015 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 27-09 11:56
Hallo allemaal.

Ik bevind me nu in china en vlieg over 2 weken terug naar china. Is er iets wat jullie mij aanraden te kopen hier en mee te nemen, iets wat veel goedkoper is dan in NL? In ben geinteresseerd in gadgets. En die trolleys, wat is daar bijzonder aan?
Xiaomi Scale! Updatebare weegschaal *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02:13

sjaool

Every life should have 9 cats

Verwijderd schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 10:13:
[...]

Ik had hem s'nachts besteld, had het vermoeden dat het of een prijsfout was of een tijdelijk aanbod. In de ochtend stond hij er niet meer tussen, anders had ik wel een link geplaatst, mijn excuses. :P
Hier net zo, ik dacht eerst ook aan een fout in de website. Ik heb er toen twee besteld, zo van ik zie wel wat er gebeurt. Straks naast de CX10-C en een WLToys 929 nog drie verschillende quadcoptertjes in huis (de FQ777-124 is inmiddels verzonden). :)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwakzalver
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-07 12:13
Hallo allemaal.

Als je niet weet wat en waar je het moet kopen moet je opletten.
Hangt er ook volledig vanaf in welke stad/steden je je bevindt.

Iemand die lokaal de shops weet te vinden kan je wel wegwijs maken.
Als je met een niet-chinese kop binnen komt stormen gaan de prijzen met 200-300% omhoog...

Voor Chinese modellen inkopen bij de officiele brandshops (even op de website controleren)...anders sta je bij een fake-shop. Eventueel online shoppen en laten afleveren bij een hotel.
(Heb je helaas wel weer iemand nodig die dit in het Chinees voor je kan regelen...)

Telefoons ook gewoon te koop bij de grote China Unicom winkels. Liever niet China Mobile vanwege de afwijkende 3G technologie).
Op Chinese modellen kan je nog wat afdingen...daar zit nog marge up.
Westerse telefoons verkopen ze je meestal al tegen een bodemprijs (behalve de iPhone).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Thomasz
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 10-05 19:48
Oke mensen ik heb flink lopen terug lezen maar heb het nog steeds niet op een rijtje. Dus alle verzendingen die van China Post komen moet je ophalen en krijg je dus briefje in brievenbus. Dit geld ook voor aangetekende verzendingen. Maar verzendingen van bijv Banggood of Tinydeal die niet via ChinaPost lopen komen nog wel gewoon in de brievenbus? En weet iemand hoe dit zit met Priority Direct Mail van Banggood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6dM9NMSxCvuroZ
  • Registratie: Juli 2013
  • Niet online
Mr_Thomasz schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 20:32:
Oke mensen ik heb flink lopen terug lezen maar heb het nog steeds niet op een rijtje. Dus alle verzendingen die van China Post komen moet je ophalen en krijg je dus briefje in brievenbus. Dit geld ook voor aangetekende verzendingen. Maar verzendingen van bijv Banggood of Tinydeal die niet via ChinaPost lopen komen nog wel gewoon in de brievenbus? En weet iemand hoe dit zit met Priority Direct Mail van Banggood.
Het hangt er een beetje van af met welke koerier het verzonden wordt. Bij Banggood krijg je kleine pakketjes onder de 20 euro vaak in de brievenbus, daarboven moet je vaak bij het postkantoor ophalen.

Priority direct bij Banggood is overigens vaak trager dan de normale verzendwijze, niet kiezen dus!

[ Voor 6% gewijzigd door 6dM9NMSxCvuroZ op 20-10-2015 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm enkele van mijn RIxxxxxxxxxCN codes doen het nog steeds niet. :'( pakketjes zouden 2 oktober verzonden zijn volgens de verkoper. Ben wel gewend dat het enkele weken duurt voor die T&T's werken, maar hier krijg ik toch een verkeerd gevoel bij. Gewoon niet gescanned daar in China of toch een nep T&T? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

Sinds die onzin policy bij postnl heb ik niks meer ontvangen... Normaal stond de postbode hier elke week een paar keer op de stoep, nu al bijna 3 weken geen pakketje meer gezien, ook geen briefjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucweghorst
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 05-11-2024
Voor alle mensen die de eachine h8 voor $2 van banggood hebben besteld:
Dear Customer,

Thanks for shopping with Banggood

We are sorry to inform you that due to internal system price setting error on the Mode 2.4G 4CH 6 Axis RC Quadcopter RTF SKU232164 was issued by mistake.

This price of item SKU232164 should be US $ 11.99 ,but because of the mistake , we have offered the price for customers is US $1.99.

We should be acting as a trustable company and should take responsibility for our mistake .So we can give you a solution that we just send you one pieceof the item SKU232164 ,and then refund you the rest item SKU232164. And as compensations ,we will give you a coupon of $5 USD.Coupon code:xxxxxx( (Note: Coupon can not be used with a flashdeals product) .Is that acceptable ?

We are deeply sorry for all the inconveniences that this situation might have caused you and we are counting with your cooperation. If you have any doubts do not hesitate contacting us and we will gladly assist you.

Looking forward to hearing from you soon.

Sincerely.

Dit houd volgens mij in dat we er 1 kopen, een coupon van 5 euro krijgen en de rest van het geld terug krijgen.

mrdogeman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titus
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01:32
mark-k schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 00:15:
Sinds die onzin policy bij postnl heb ik niks meer ontvangen... Normaal stond de postbode hier elke week een paar keer op de stoep, nu al bijna 3 weken geen pakketje meer gezien, ook geen briefjes.
Same, ook geen briefjes met dat het klaar ligt. Nog naar het post nl punt gegaan maar ook niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emiel74
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07:01
Heel herkenbaar. Bij mij gaat het om 4 bestellingen bij diverse shops (Banggood, Fasttech, Aliexpress) die tussen 27 sept en 2 oktober zijn geshipped. Ook geen briefjes in de brievenbus en niets bij het afhaalpunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eppo ©
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Het zou natuurlijk aan de PostNL kunnen liggen, maar mogelijk heeft het te maken dat China de eerste week van oktober een feestweek heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online
Eppo © schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 08:20:
Het zou natuurlijk aan de PostNL kunnen liggen, maar mogelijk heeft het te maken dat China de eerste week van oktober een feestweek heeft?
Volgens mij zijn er zelfs meerdere feestdagen geweest, die per plaats en beetje verschillen. De laatste weken duurt het bij mijn bestellingen langer voordat ze verzonden zijn en ze zijn ook langer onderweg.

Mijn laatste bestellingen zijn via Sweden Post verstuurd. Hopelijk hoef ik die niet op het postkantoor op te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

L.N. schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 08:35:
[...]

Volgens mij zijn er zelfs meerdere feestdagen geweest, die per plaats en beetje verschillen. De laatste weken duurt het bij mijn bestellingen langer voordat ze verzonden zijn en ze zijn ook langer onderweg.

Mijn laatste bestellingen zijn via Sweden Post verstuurd. Hopelijk hoef ik die niet op het postkantoor op te halen.
China kent geen officiele feestdagen die per plaats verschillen.

1 october was national holiday. 27 sep, 1 t/m 7 oct was public holiday, maar veel bedrijven waren 3 october al weer aan het werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
  • Nu online
Kenzi schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 08:38:
[...]

China kent geen officiele feestdagen die per plaats verschillen.

1 october was national holiday. 27 sep, 1 t/m 7 oct was public holiday, maar veel bedrijven waren 3 october al weer aan het werk.
Mijn contact bij GB had enkele dagen verlof en die vielen niet samen met officiele feestdagen die jij noemde.Ik kreeg de impressie dat die feestdagen op andere dagen vielen, maar dan zal ik het wel mis hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand ervaring met ip camera bv van xiamio , is het ect zo makkelijk om dit allemaal via de app (chinees) voor elkaar te krijgen , of andere merken ben benieuwd naar de aankopen en ervaringen van jullie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

L.N. schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 08:45:
[...]

Mijn contact bij GB had enkele dagen verlof en die vielen niet samen met officiele feestdagen die jij noemde.Ik kreeg de impressie dat die feestdagen op andere dagen vielen, maar dan zal ik het wel mis hebben.
winkels zoals GB etc houden zich niet aan de officiele feestdagen, om zo veel mogelijk door te blijven verkopen. maar mensen willen toch vrij hebben dus dan doen ze het op andere dagen.

bedrijven moeten zich houden aan de officiele feestdagen, daarvan afwijken is strafbaar en de werknemer mag dat weigeren (tenzij ze het met de werkgever overleggen).
maar zoals alles in China, het ligt aan de lokale overheid of ze de wetten enforcen of niet, en dat is vaker niet dan wel

[ Voor 8% gewijzigd door Kenzi op 21-10-2015 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:47
mark-k schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 00:15:
Die ervaring kan ik niet delen. Ik krijg mijn pakketjes nog gewoon binnen. gisteren weer eentje binnen (wel een "oude" bestelling) en vorige week een snelle van AliExpress (7 dagen). Dus alles lijkt hier nog gewoon binnen te druppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie84
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 27-09 09:15
Hierbij wil ik even een goede ervaring delen met banggood.

Begin september heb ik BlitzWolf USB lader besteld, welke nu nog niet bij mij binnen is gekomen. Ik had er al eerder een besteld en deze kwam binnen een paar weken aan. Voor de tweede is het dus nu ruim 6 weken verder en vond het dus wat lang duren ten opzichte van de eerste.

Hierop heb ik contact opgenomen met support, welke vroeg ik kon controleren of hij niet bij het lokale postdepot lag, of dat deze wellicht bij de douane lag. Beide gecontroleerd en bleek niet het geval.

De oplossing die men bood was het gratis opnieuw opsturen van het product. Erg goed dus! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waah schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 09:32:
[...]

Die ervaring kan ik niet delen. Ik krijg mijn pakketjes nog gewoon binnen. gisteren weer eentje binnen (wel een "oude" bestelling) en vorige week een snelle van AliExpress (7 dagen). Dus alles lijkt hier nog gewoon binnen te druppelen.
Ik gisteren ook 2 pakketjes binnen gekregen uit China (van Ebay). Wel gewoon door de brievenbus btw. Zit daar nog verschil in?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2015 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:47
Verwijderd schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 10:09:

Ik gisteren ook 2 pakketjes binnen gekregen uit China (van Ebay). Wel gewoon door de brievenbus btw. Zit daar nog verschil in?
Ik zou ze eens openmaken, dan zie je het vanzelf. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Waah schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 09:32:
[...]

Ik heb een aantal bestellingen die al meer dan een maand lopen en nog steeds niet binnen zijn, allemaal te groot om door de brievenbus te komen. Echter mijn laatste bestelling paste wel door de brievenbus en die is ook al van t weekend aangekomen. Daarom dat ik meteen de connectie leg met de nieuwe policy, pakketbezorger komt niet meer aan huis en meteen komen alle pakketten niet meer aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
mark-k schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 10:57:
[...]

Ik heb een aantal bestellingen die al meer dan een maand lopen en nog steeds niet binnen zijn, allemaal te groot om door de brievenbus te komen. Echter mijn laatste bestelling paste wel door de brievenbus en die is ook al van t weekend aangekomen. Daarom dat ik meteen de connectie leg met de nieuwe policy, pakketbezorger komt niet meer aan huis en meteen komen alle pakketten niet meer aan...
Hier ook een RC.....NL pakketje.
Duurt ein-de-loos.
Inmiddels al bijna een maand onderweg en staat nog steeds op "Verzonden naar land van bestemming"

Ik denk dat het tijd wordt om te klagen bij de diverse Chinezen over post.nl, en te vragen of ze niet meer met hen willen verzenden.
In mijn geval is het overigens van gearbest afkomstig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• querex
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12-09 10:38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

ASW1 schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 11:02:
[...]

Hier ook een RC.....NL pakketje.
Duurt ein-de-loos.
Inmiddels al bijna een maand onderweg en staat nog steeds op "Verzonden naar land van bestemming"

Ik denk dat het tijd wordt om te klagen bij de diverse Chinezen over post.nl, en te vragen of ze niet meer met hen willen verzenden.
In mijn geval is het overigens van gearbest afkomstig.
Chinezen verzenden niet via postnl.... Als jij iets naar China terug stuurt dan lever je het ook gewoon hier in en zoek je geen chinese bezorger. Postnl is gewoon de Nederlandse maatschappij die alle pakjes afkomstig uit het buitenland hoort te bezorgen (tenzij de bezorgdienst hier ook zijn eigen mensen heeft, zoals dhl of dpd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
mark-k schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 11:12:

Chinezen verzenden niet via postnl....
Volgens mij wel hoor, tenminste voor het spul dat naar NL verzonden wordt. Uiteraard wordt het Chinese deel van het traject afgehandeld door een lokale partner van post.nl.
Tracking number: RCxxxxxxxxxNL,shipping method: NLPOST1,tracking site: https://www.international...ing.com/#/search,shipping date: 2015-09-24 14:56:51,estimated time: 10-25 business days,
Merkwaardig ook dat het niet te tracken is via 17track etc., maar alleen via post.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Dat die Chinezen weten door wie het hier wettelijk afgehandeld moet worden betekent niet dat ze er ook maar enig contact mee hebben. Verzenden gaat gewoon met China Post of enig ander verzendbedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

mark-k schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 11:29:
Dat die Chinezen weten door wie het hier wettelijk afgehandeld moet worden betekent niet dat ze er ook maar enig contact mee hebben. Verzenden gaat gewoon met China Post of enig ander verzendbedrijf.
ASW1 schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 11:24:
[...]

Volgens mij wel hoor, tenminste voor het spul dat naar NL verzonden wordt. Uiteraard wordt het Chinese deel van het traject afgehandeld door een lokale partner van post.nl.

[...]

Merkwaardig ook dat het niet te tracken is via 17track etc., maar alleen via post.nl
Heb het nog maar 20x getikt ofzo :P

De verkoper hier maakt gebruik van een koeriersdienst, dat zijn toko's zoals SF Express, Flytexpress, Yanwe etc. Die halen het pakketje op bij de verkoper, dumpen het in hun magazijn.
Daar zit iemand die voert het pakketje in, en kiest dan de gewenste verzendmethode. Dat kan zijn Fedex, China Post, DHL, PostNL, of welke dan ook. Vervolgens gaat het van die koerier naar een centraal depot bij het vliegveld. En vervolgens gaat het naar het land van bestemming.

Alleen in Nederland is het zo dan PostNL vrijwel alle pakketjes afhandeld, of het nou via China Post of Malaysia Post verzonden is, het gaat via PostNL. (met uitzondering van DPD, Fedex, DHL en UPS).

In China hebben ze geen reet te maken met PostNL tenzij ze er voor kiezen PostNL te gebruiken als verzendmethode (wat reteduur is). Dat het uiteindelijk toch via PostNL gaat komt door de situatie in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Kenzi schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 11:39:
In China hebben ze geen reet te maken met PostNL tenzij ze er voor kiezen PostNL te gebruiken als verzendmethode (wat reteduur is). Dat het uiteindelijk toch via PostNL gaat komt door de situatie in Nederland.
Deze zending is door gearbest nadrukkelijk met post.nl verzonden, zie ook trackingbericht wat ik hierboven heb geplaatst. Voor tracking verwijzen ze zelf door naar de site van post.nl en niet naar Sweden post/ China post of whatever.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02:13

sjaool

Every life should have 9 cats

lucweghorst schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 00:17:
Voor alle mensen die de eachine h8 voor $2 van banggood hebben besteld:
Dear Customer,

Thanks for shopping with Banggood

We are sorry to inform you that due to internal system price setting error on the Mode 2.4G 4CH 6 Axis RC Quadcopter RTF SKU232164 was issued by mistake.

This price of item SKU232164 should be US $ 11.99 ,but because of the mistake , we have offered the price for customers is US $1.99.

We should be acting as a trustable company and should take responsibility for our mistake .So we can give you a solution that we just send you one pieceof the item SKU232164 ,and then refund you the rest item SKU232164. And as compensations ,we will give you a coupon of $5 USD.Coupon code:xxxxxx( (Note: Coupon can not be used with a flashdeals product) .Is that acceptable ?

We are deeply sorry for all the inconveniences that this situation might have caused you and we are counting with your cooperation. If you have any doubts do not hesitate contacting us and we will gladly assist you.

Looking forward to hearing from you soon.

Sincerely.

Dit houd volgens mij in dat we er 1 kopen, een coupon van 5 euro krijgen en de rest van het geld terug krijgen.
Deze mail ook ontvangen. Ik vind hun oplossing heel netjes dus ik heb het aanbod gewoon geaccepteerd. :)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

ASW1 schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 11:44:
[...]

Deze zending is door gearbest nadrukkelijk met post.nl verzonden, zie ook trackingbericht wat ik hierboven heb geplaatst. Voor tracking verwijzen ze zelf door naar de site van post.nl en niet naar Sweden post/ China post of whatever.
je kan PostNL als verzendmethode kiezen, jup. Stomme is dat verzenden met PostNL naar bijv. Frankrijk vanuit China goedkoper is dan met PostNL naar Nederland vanuit China |:( |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Kenzi schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 11:46:
je kan PostNL als verzendmethode kiezen, jup. Stomme is dat verzenden met PostNL naar bijv. Frankrijk vanuit China goedkoper is dan met PostNL naar Nederland vanuit China |:( |:(
Misschien dat dat dan veranderd is met die nieuwe "niet bezorgen maar laten ophalen" policy van Post.nl
Het was namelijk de goedkoopste (en standaard) shipping methode.

In elk geval is het, ironisch genoeg, een (N=1) ongeloofelijk trage shipping method.
Zoals gezegd, nu al bijna een maand onderweg en staat nog steeds als "Verzonden naar land van bestemming".
Volgens mij ligt het eerder in een loods van post.nl en zijn ze er nog niet helemaal uit of ze het nog een keer door de douane willen loodsen.

[ Voor 4% gewijzigd door ASW1 op 21-10-2015 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endness
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-09 14:58
Alles duurt enorm lang bij PostNL op het moment, lijkt wel of alles daar mis gaat. Vorige week 3 briefjes gehad met de melding dat er een pakketje op het afhaalpunt (20 minuten verderop, maar dat terzijde) ligt. Als ik de tracking moet geloven heeft de Primera ze geweigerd, en zijn ze alle 3 retour afzender. PostNL kan niks meer doen, want "ze liggen al in het vliegtuig". Zou dit kunnen komen omdat Primera ze niet meer kwijt kon, en dat simpelweg heeft gemeld aan de chauffeur? Ondertussen wel 3 disputes bij de verkoper geopend op Aliexpress, maar die wil logischerwijs wachten tot de pakketjes bij hun binnen zijn...

De dag daarna kreeg ik opnieuw een briefje binnen, het track en trace nummer wat daarop staat is echter nog steeds niet te tracken. Wederom contact gehad via Twitter, en "zijn er hard mee bezig".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06:57
mark-k schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 10:57:
Dan heb je misschien deze post gemist denk ik.

Eigenlijk is het heel eenvoudig. Op deze site van PostNL vul je de chinese trackingcode in en zodra het pakket in NL is, kun je op die site de bijbehorende 3Sxxx barcode aflezen. Begint die code met 3SRETA.... dan wordt het pakje niet thuis aangeboden, maar meteen naar het ophaalpunt gebracht. Alle andere pakjes worden gewoon thuis bezorgd.

Kleine pakjes die in de brievenbus passen, worden volgens mij niet door een pakketbezorger maar door een postbode bezorgd. Tenminste hier wel, dat kan ik merken aan het tijdstip (de pakketbezorger rijdt hier 's morgens door de straat, de postbode komt pas rond drie uur).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• querex
Verwijderd schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 08:48:
iemand ervaring met ip camera bv van xiamio , is het ect zo makkelijk om dit allemaal via de app (chinees) voor elkaar te krijgen , of andere merken ben benieuwd naar de aankopen en ervaringen van jullie
m3000, ik heb enkele Xiaomi YI smart ip camera (720p).
Zeer tevreden van.
Ik gebruik ze in combinatie met Synology surveillance station welke het beeld met het RTSP protocol uitleest over het netwerk voor opname + beweging detectie.

M.a.w. ik gebruik de standaard app niet (enkel om de camera de 1ste keer te koppelen aan het wifi netwerk).
Hierna neemt Synology de verwerking over, de camera dient bij mij nog enkel puur als 720p camera zonder logica :D

Om RTSP terug te activeren dien je ofwel de firmware te downgrade naar versie B.
Ofwel dien je aangepaste firmware (flash scriptje) te flashen, waarbij o.a. RTSP en telnet word geactiveerd in het scriptje tijdens het flashen van de firmware.
Firmware B: http://xiaoyi.querex.be
Firmware J + flash script: http://robinhenniges.com/en/fix-xiaomi-xiaoyi-small-ant

Een maat van mij gebruikt de Xiaomi YI smart cam met de originele app.
Als je wil kan ik zijn tweakers username wel even doorspelen, zodat je ff kan PM'em met hem over zijn originele app ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

grun93 schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 11:57:
[...]

Dan heb je misschien deze post gemist denk ik.

Eigenlijk is het heel eenvoudig. Op deze site van PostNL vul je de chinese trackingcode in en zodra het pakket in NL is, kun je op die site de bijbehorende 3Sxxx barcode aflezen. Begint die code met 3SRETA.... dan wordt het pakje niet thuis aangeboden, maar meteen naar het ophaalpunt gebracht. Alle andere pakjes worden gewoon thuis bezorgd.

Kleine pakjes die in de brievenbus passen, worden volgens mij niet door een pakketbezorger maar door een postbode bezorgd. Tenminste hier wel, dat kan ik merken aan het tijdstip (de pakketbezorger rijdt hier 's morgens door de straat, de postbode komt pas rond drie uur).
Volgens mij heb jij mijn andere posts gemist, het gaat namelijk niet om dingen die door de brievenbus kunnen. Ook heb ik nergens (werkende) tracking codes van, dus heb ik niks aan die site. Dat betekent helaas niet dat ze thuis aangeboden worden, want een ander pakje zonder tracking (tenminste niet bij mij bekend) werd meteen bij het afhaalpunt gedumpt (in de eerste 3 dagen van de policy, toen de punten nog niet overbelast werden. Ze hadden dat briefje dat ik had nog nooit gezien toen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06:57
mark-k schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 12:20:
Dat betekent helaas niet dat ze thuis aangeboden worden, want een ander pakje zonder tracking (tenminste niet bij mij bekend) werd meteen bij het afhaalpunt gedumpt (in de eerste 3 dagen van de policy, toen de punten nog niet overbelast werden.
Dat is dan in strijd met hun eigen instructie aan de bezorgers (zie de brief in mijn eerste link). Verder is het ook niet mijn ervaring. Ik houd precies bij wat ik allemaal bestel in China en tot nu toe wordt alles aan huis bezorgd.

Blijft over dat de trackingcodes soms niet werken, dat is idd irritant. Ik heb daar wel eens contact over gehad met de klantenservice van Allbuy bijvoorbeeld, toen zeiden ze opeens dat het de locatie in hun magazijn was. Op de vraag waarom het dan wel bij de trackinggegevens op de statuspagina staat, gaven ze helaas geen antwoord. Jammer, want zo raak je in de war. Dan kunnen ze nog beter niks invullen imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 22:50:
Hmmm enkele van mijn RIxxxxxxxxxCN codes doen het nog steeds niet. :'( pakketjes zouden 2 oktober verzonden zijn volgens de verkoper. Ben wel gewend dat het enkele weken duurt voor die T&T's werken, maar hier krijg ik toch een verkeerd gevoel bij. Gewoon niet gescanned daar in China of toch een nep T&T? :?
Quote mezelf maar even voor de nieuwe pagina. :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
M'n zus/zwager gebruiken de IR-versie als babyfoon.
Om de boel in te stellen is het slim om de systeemtaal van je smartphone/tablet in het Engels te zetten want dan wordt de Xiaomi app ook Engels.
Staat de systeemtaal van je apparaat in het Nederlands; dan is de app Chinees.

Maar heb je de boel eenmaal ingesteld dan kun je opzich wel uit de voeten met de Chinese taal in de app.
Live kijken e.d gaat prima.

Terugkijken van beelden (opgeslagen op de MicroSD-kaart is minder. De tijd staat op Bejing (ofwel 6 uur later); dat is op zich niet zo'n heel groot probleem (dat kun je immers wel snel in je hoofd omrekenen).
Maar wat ons niet niet echt lekker afging is de juiste gebeurtenissen selecteren en afspelen; dat ging ronduit beroerd. (Of we doen wat verkeerd; kan ook).

Zoals querex al zegt; er is firmware die een deel van deze problemen oplost.

Tijd geleden uiteindelijk voor de Xiaomi gekozen want in dat prijssegment leek het mij de minst slechte keus. Je hebt van die Escam en Zmodo's maar alleen hadden voor mij te veel nadelen (slechte interface, slechte bewegingsdetectie, cloud-gebeuren wat ik niet wilde bij Zmodo).
Een stuk duurder is Hikvision waarvan we hier een buiten hebben hangen en dat is topspul. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijntje12
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-09 16:32
endness schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 11:56:
Alles duurt enorm lang bij PostNL op het moment, lijkt wel of alles daar mis gaat. Vorige week 3 briefjes gehad met de melding dat er een pakketje op het afhaalpunt (20 minuten verderop, maar dat terzijde) ligt. Als ik de tracking moet geloven heeft de Primera ze geweigerd, en zijn ze alle 3 retour afzender. PostNL kan niks meer doen, want "ze liggen al in het vliegtuig". Zou dit kunnen komen omdat Primera ze niet meer kwijt kon, en dat simpelweg heeft gemeld aan de chauffeur? Ondertussen wel 3 disputes bij de verkoper geopend op Aliexpress, maar die wil logischerwijs wachten tot de pakketjes bij hun binnen zijn...

De dag daarna kreeg ik opnieuw een briefje binnen, het track en trace nummer wat daarop staat is echter nog steeds niet te tracken. Wederom contact gehad via Twitter, en "zijn er hard mee bezig".
Hier gaat ook van alles mis sinds die nieuwe regel. Ik wacht nog steeds op een aantal pakketje die blijkbaar al in nederland zijn, maar bij het pakket punt weten ze van niks en nog geen briefje gezien.. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titus
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01:32
Net maar weer eens naar het post punt in de DA gegaan. Och arme mensen daar. het PUILT UIT van de China pakketjes(My guess is dat onze studentenflat op 300 meter de meeste pakjes voor zijn rekening heeft genomen).

Maar ik informeerde wat hun policy is en dat is dus na 3 weken niet opgehaald = retour afzender....
Zit er over na te denken om PostNL even aan te schrijven dat de afhaalpunten hun gestuntel echt niet aan kunnen, en dat het wellicht een goed idee zou zijn om alle pakjes iig even een briefje te sturen dat het er ligt. Desnoods kijken ze in hun database of er bij dat adres een email adres bekend is en sturen ze een mailtje.
Maar dit is echt van de gekke...
Gearbest bijvoorbeeld, plakt een tracking code met CN************** op hun webpagina, maar volgens mij zijn die dingen fake. 17track denkt dat het AUpost is en naar Australië gaat. Zie ook nergens op internet een tracking code die start met CN, alleen start met E en eindigt op CN. De hamvraag is nu, ziet postNL dit soort fake tracking codes ook als een tracking code?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rambocus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 27-09 08:30
TRACKING INFO

Shipments |
Item No. Date Time Process Office
RN105xxx3775MY 20 Sep 2015 14:54:49 Item sent to AMSTERDAM INTERNATIONAL MAIL CENTRE KUALA LUMPUR B

Geekbuying item gekocht dan had hij toch al binnen moeten zijn?

Hoe weet jij als er een pakketje bij de postagentschap wordt gebracht zonder dat je dit weet, bij welk postagentschap hij is gebracht als er meerdere in je woonplaats zitten.

Houten ZZW 2755 NNW 3050 Growatt 3600 dakhelling 45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Dat weet je niet, dat is een kwestie van gokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PjotrStroganov
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22-09 19:56
iTitus schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 14:49:
Net maar weer eens naar het post punt in de DA gegaan. Och arme mensen daar. het PUILT UIT van de China pakketjes(My guess is dat onze studentenflat op 300 meter de meeste pakjes voor zijn rekening heeft genomen).

Maar ik informeerde wat hun policy is en dat is dus na 3 weken niet opgehaald = retour afzender....
Zit er over na te denken om PostNL even aan te schrijven dat de afhaalpunten hun gestuntel echt niet aan kunnen, en dat het wellicht een goed idee zou zijn om alle pakjes iig even een briefje te sturen dat het er ligt. Desnoods kijken ze in hun database of er bij dat adres een email adres bekend is en sturen ze een mailtje.
Maar dit is echt van de gekke...
Gearbest bijvoorbeeld, plakt een tracking code met CN************** op hun webpagina, maar volgens mij zijn die dingen fake. 17track denkt dat het AUpost is en naar Australië gaat. Zie ook nergens op internet een tracking code die start met CN, alleen start met E en eindigt op CN. De hamvraag is nu, ziet postNL dit soort fake tracking codes ook als een tracking code?
Ik heb unregistered laten verzenden via Gearbest en was verbaasd dat ik wel tracking codes kreeg doorgestuurd. Als ik ze invul, krijg ik niets te zien. Ik blijf met smart wachten op twee briefjes door de bus.

PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rambocus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 27-09 08:30
ASW1 schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 15:52:
Dat weet je niet, dat is een kwestie van gokken.
effe langs die postagentschappen rondgereden, maar helaas en volgens hun zou je wel een briefje in de brievenbus krijgen

Houten ZZW 2755 NNW 3050 Growatt 3600 dakhelling 45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
PjotrStroganov schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 16:29:
[...]

Ik heb unregistered laten verzenden via Gearbest en was verbaasd dat ik wel tracking codes kreeg doorgestuurd. Als ik ze invul, krijg ik niets te zien.
RC....NL codes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PjotrStroganov
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22-09 19:56
CN14426513993494

Wat op een tracking code lijkt maar niet is?

PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
  • Nu online
Gearbest heefr een Halloween sale bij een Europees warehouse. Dus kortere levertijden en normaal zou je geen gedoen met invoerrechten moeten hebben:

Nitecore TM16 / €100,96
Nitecore MH20 / €43.68
Opus BT - C3100 V2.2 €31.62

Vergeet niet het warehouse op Europe te zetten!

Is zijn weer FLASH sales bij Gearbest. Dus tot vanavond 23.00 (NL tijd) korting op:
1) Manker Boney Keychain LED Flashlight - BLACK - €3,74
2) CREE XPE Q5 Zoomable LED Flashlight 1 x AA / 14500- GOLDEN- €1,78
3) Boruit RJ - 2166 Cree XML-T6 Zoomable AA LED Headlight-- €6,51
4) UR18500 3.7V 1600mAh 18500 Rechargeable Li-ion Battery with Protection Board- €3,56
5) US18650GR 3.7V 2600mAh 18650 Rechargeable Li - ion Battery with Protection Board- €2,67
6) 18W SMD - 5630 56 LEDs E27 1650Lm LED Corn Bulb 220V Corn Light (White Light) -- €1,78
7) XinYiTong 5W E27 450LM 18 x SMD - 2835 LED Bulb Light Non Dimmable Bubble Ball Bulb €1,78

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoekebeest
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 27-09 04:19
Hmm het lijkt er dus op dat ik niet de enigste ben die op een pakket wacht die met Malaysia Post moet komen. Ik heb vanaf 3 oktober deze status; 2015-10-03 14:15 KUALA LUMPUR B, Your item has been processed to Netherlands

Iemand al wel wat ontvangen dat met Malaysia Post is verstuurt vanaf eind september/begin oktober? Misschien toch wel wat te gewend geraakt dat spulletjes vanuit China binnen 2 weken in huis waren >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-09 17:33
Ik ben er heel tevreden over. Zeker in combinatie met de custom firmware. De night vision werkt echt heel goed en ik gebruik er nu twee om de kinderen in de gaten te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Snoekebeest schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 19:18:
Hmm het lijkt er dus op dat ik niet de enigste ben die op een pakket wacht die met Malaysia Post moet komen. Ik heb vanaf 3 oktober deze status; 2015-10-03 14:15 KUALA LUMPUR B, Your item has been processed to Netherlands

Iemand al wel wat ontvangen dat met Malaysia Post is verstuurt vanaf eind september/begin oktober? Misschien toch wel wat te gewend geraakt dat spulletjes vanuit China binnen 2 weken in huis waren >:)
Yep. Allbuy resend met deze tracking.
Heeft ook heel lang op dezelfde status als de jouwe gestaan...

[ Voor 4% gewijzigd door dodge_911 op 21-10-2015 19:56 ]

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

Op welke site kan ik een beetje goed kleding shoppen? Merk maakt niet uit, maar de prijzen van reguliere kledingstukken zijn in China vele malen goedkoper dan hier. Op AliExpress heb ik drie á 4 kledingstukken besteld (van een polo van €10.- euro tot een trui van €30.-), maar deze heb ik kunnen weggooien (slechte, slechte kwaliteit én verkleurde de hele was :/ ). Dus ja, zal ik de hoop opgeven of is er nog een andere site waar ik goeie kwaliteit kleding kan bestellen (voor een prikkie, als het even kan :) ).

An  a day keeps the doctor away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.v.b
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 31-07 07:18
Ik heb begin oktober een halloween kostuum besteld op Aliexpress. Het zou binnen tien dagen verstuurd gaan worden en omdat het via UPS geleverd gaat worden was er toen nog ruim voldoende tijd. Het duurt echter veel langer voordat het kostuum opgestuurd wordt. De verkoper blijft me verzekeren dat het binnen een of twee dagen toch echt verstuurd gaat worden.

Toen ik gisteren weer eens controleerde stond het kostuum op niet meer leverbaar en toen heb ik mijn bestelling om die reden geannuleerd. Maar blijkbaar kan de verkoper die annulering dan ook weer ongedaan maken dus vandaag krijg ik weer de melding dat het toch écht binnen 24 uur verstuurd gaat worden.

Wat zijn mijn opties? Gaat dit nog goed komen? Gaat UPS dit binnen 5 werkdagen leveren?

En kan ik het pakket nog weigeren, mocht het na volgende week zaterdag geleverd worden? Het is zo'n € 160 bij elkaar (inclusief import kosten) dus het wordt dan voor mij of voor de verkoper een vervelende situatie.

Don't erase all files?
       [Yes]   [No]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-09 14:11
Ik zie wat posts over nog niet geleverde pakketjes.
Houd men er rekening mee dat heel china een week lang vakantie heeft gevierd?

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 27-09 13:09

-tom-562

Oliesjeik

iApp schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 19:59:
Op welke site kan ik een beetje goed kleding shoppen? Merk maakt niet uit, maar de prijzen van reguliere kledingstukken zijn in China vele malen goedkoper dan hier. Op AliExpress heb ik drie á 4 kledingstukken besteld (van een polo van €10.- euro tot een trui van €30.-), maar deze heb ik kunnen weggooien (slechte, slechte kwaliteit én verkleurde de hele was :/ ). Dus ja, zal ik de hoop opgeven of is er nog een andere site waar ik goeie kwaliteit kleding kan bestellen (voor een prikkie, als het even kan :) ).
Voor goedkope moderne kleding kan je ook gewoon in Nederland zijn hoor. Weet je ook dat het 'normaal' spul is waarmee je kleding gemaakt is en je kan het passen (H&M, Primark, New Yorker)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02:27

pinda powerrr

Slow down...

Sinned123 schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 20:13:
Ik zie wat posts over nog niet geleverde pakketjes.
Houd men er rekening mee dat heel china een week lang vakantie heeft gevierd?
Of je kijkt even twee pagina's terug en ziet dat die discussie allang behandeld is? Inclusief uitgebreid antwoord van Kenzi over de feestdagen (waar de meeste shops niet of nauwelijks aan doen).

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Nou, iets te vroeg geklaagd dus, vandaag is een pakje van Banggood gearriveerd. Gek genoeg wel de meest recent bestelde in een reeks van 4.

Ook apart was een envelop met iets dat ik van Aliexpress geplukt had omdat het daar goedkoper was dan bij Banggood, alleen daar zat op de buitenkant een sticker met iets in de trant van "ontdek nu de wondere wereld van Banggood". Wel in het Engels uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

-tom-562 schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 20:20:
[...]

Voor goedkope moderne kleding kan je ook gewoon in Nederland zijn hoor. Weet je ook dat het 'normaal' spul is waarmee je kleding gemaakt is en je kan het passen (H&M, Primark, New Yorker)
H&M en Primark hebben vooral basic stuff. Geen Polo's met een extra hoog kraagje, getailleerde zijkanten en/of wol/cashmere. Wil ik dat in Nederland hebben, dan word ik al snel naar de Bijenkorf of Piet Zoomers doorverwezen; dat zijn bij uitstek niet de goedkoopste winkels (zeker niet voor een student). Vandaar mijn gedachte om het in een van de goedkoopste landen ter wereld uit te proberen. Gokkie wagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

iApp schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 22:18:
[...]

H&M en Primark hebben vooral basic stuff. Geen Polo's met een extra hoog kraagje, getailleerde zijkanten en/of wol/cashmere. Wil ik dat in Nederland hebben, dan word ik al snel naar de Bijenkorf of Piet Zoomers doorverwezen; dat zijn bij uitstek niet de goedkoopste winkels (zeker niet voor een student). Vandaar mijn gedachte om het in een van de goedkoopste landen ter wereld uit te proberen. Gokkie wagen?
Kan vooral een probleem worden met de maat trouwens, daar zijn die Chinezen namelijk net heel nauwkeurig in (zie bijvoorbeeld de opmerkingen overal dat er 3cm verschil in kan zitten, dat is op sommige maten vrij veel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:25

Yup, krijg genoeg pakjes van Maylasia Post binnen, voorbeeld:
http://www.17track.net/en....shtml?nums=RN106743066MY

Ik denk overigens dat de vertraging aan PostNL te wijten is - zo'n beetje al mijn pakketjes(PostNL, China Post, Maylasia Post) zijn nu ongeveer een week langer onderweg dan dat ik gewend ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@L.N. bedankt voor de tip wat betreft zo'n Nitecore TM16 lichtkanon. d:)b Zojuist besteld! :Y

Zat al een poosje te wachten totdat er ergens een goede aanbieding langs zou komen voor een LED monster. Heb al wat ervaringen met Fenix (klein en groot), alleen de grote TK45 is afgelopen jaar gesneuveld (door lekkende batterijen, is overigens keurig vergoed door Duracel). En nu komt dit (nog lichtsterkere) alternatief langs.

Nu maar hopen dat het echt uit het EU warehouse binnen een paar dagen hier is, zonder douane geneuzel...

Op het moment dat ik wilde bestellen stonden er nog 8 stuks in stock, nu nog 7... ;)

[ Voor 7% gewijzigd door ehtweak op 21-10-2015 23:13 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

mark-k schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 22:25:
[...]

Kan vooral een probleem worden met de maat trouwens, daar zijn die Chinezen namelijk net heel nauwkeurig in (zie bijvoorbeeld de opmerkingen overal dat er 3cm verschil in kan zitten, dat is op sommige maten vrij veel)
In plaats van een XS een S'je bestellen is voor mij niet zo héél erg. :9 Als het maar goed zit en goedkoop is natuurlijk. Enige tips? >> ik richt vooral op de locals die ook naar het buitenland sturen, zeg maar de V&D onder de Chinezen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

iApp schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 23:12:
[...]

In plaats van een XS een S'je bestellen is voor mij niet zo héél erg. :9 Als het maar goed zit en goedkoop is natuurlijk. Enige tips? >> ik richt vooral op de locals die ook naar het buitenland sturen, zeg maar de V&D onder de Chinezen. :)
Het is natuurlijk wel een probleem als je er pas achter komt dat je een Sje had moeten hebben nadat die XS is geleverd, omdat de lengte 3cm afweek en iedereen je pens kan zien met die XS.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kwakzalver
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-07 12:13
.Plan: Maak een aparte thread aan voor die Gearbest deals

Ik heb niks tegen die deals. Zitten prima deals tussen.
(Ik weet niet hoe de rest erover denkt.) Maar me dunkt dat met de hoeveelheid postings dit best wel een eigen thread verdient.
Anders verstik je deze thread alleen maar met Gearbest aanbiedingen en jaag je iedereen weg.
Is toch de bedoeling dat dit een algemene thread over China & shoppen blijft? Of zie ik het verkeerd.

[ Voor 6% gewijzigd door kwakzalver op 21-10-2015 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-08 16:09

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

2 weken geleden een hoesje voor mijn OnePlus One gekocht. Erg fijn ding, beschermt goed en heeft een goede prijs. Tot mijn grote verbazing had ik hem na één week wachten al binnen! Wat een top service. :) :) :)

Interesse? http://www.ebay.com/itm/391054165162

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

kwakzalver schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 23:46:
[...]

(Ik weet niet hoe de rest erover denkt.) Maar me dunkt dat met de hoeveelheid postings dit best wel een eigen thread verdient.
Anders verstik je deze thread alleen maar met Gearbest aanbiedingen en jaag je iedereen weg.
Is toch de bedoeling dat dit een algemene thread over China & shoppen blijft? Of zie ik het verkeerd.
en vervolgens wil ieder shop dat gaan doen en wordt het 1 grote reclame dump

er zitten nu al genoeg 'undercover' marketeers hier (of mensen die betaald krijgen voor posts/reviews), laat staan als je dat gaat doen.
iApp schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 22:18:
[...]

goede kwaliteit kleding is in China niet echt heel veel goedkoper dan in Nederland. Merk-kleding al helemaal niet. Wil je een beetje goede kwaliteit hier moet je ook naar winkels zoals H&M, Zara, Forever21 etc.En die hanteren internationale prijzen. Af en toe vind je wel redelijke kwaliteit van lokale fabrieken maar dat is heel random.
je kan eens rondkijken op www.tmall.com (moet je wel een agent gebruiken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Laat svp het modereren over aan de moderators. Voorstellen e.d. in de feedbacktopics of als TR :) .

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
pinda powerrr schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 21:35:
[...]

Of je kijkt even twee pagina's terug en ziet dat die discussie allang behandeld is? Inclusief uitgebreid antwoord van Kenzi over de feestdagen (waar de meeste shops niet of nauwelijks aan doen).
En die shops hebben natuurlijk een eigen bezorgdienst...
In het verleden liepen we altijd vertraging op tijdens de bekende feestweken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 14:13

Ik heb er 1 die op 9 oktober "verzonden" is. Vervolgens op 10 oktober is de status "item posted over the counter to Netherlands" is en op 21 oktober is de status "item sent to Netherlands" geworden".

Oftewel na een kleine 2 weken heeft het pakketje pas Kuala Lumpur verlaten.

Ik heb nog een pakketje liggen ergens in NL dat verzonden is via Yanwen. Die ligt volgens de tracking al sinds 28 september in NL 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door dcell op 22-10-2015 08:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Kenzi schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 03:17:

goede kwaliteit kleding is in China niet echt heel veel goedkoper dan in Nederland. Merk-kleding al helemaal niet. Wil je een beetje goede kwaliteit hier moet je ook naar winkels zoals H&M, Zara, Forever21 etc.En die hanteren internationale prijzen. Af en toe vind je wel redelijke kwaliteit van lokale fabrieken maar dat is heel random.
je kan eens rondkijken op www.tmall.com (moet je wel een agent gebruiken)
Deze schoenen kosten alleen al €0,90 cent. Dat is echt geen geld(!), dus waarom niet? Ik ga het eens proberen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herr Flicker
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 24-09 08:40
iApp schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 09:24:
[...]

Deze schoenen kosten alleen al €0,90 cent. Dat is echt geen geld(!), dus waarom niet? Ik ga het eens proberen. :)
Moet je wel de juiste conversie doen ;) Geen 90 cent maar 16 euro + nog wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGangstaQ
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02-05-2024
Ik had eergisteren een filmpje gestuurd naar banggood van een wiebelende powerbutton bij een Xiaomi 10.000 Mah. Nu krijg ik een mail binnen of ik de powerbank op wil sturen op mijn kosten en wanneer deze kapot zou zijn door iets van buitenaf er nog meer kosten bij zouden komen. Ik weet dat die niet door mij kapot is gegaan maar op de weg hiernaar toe zou die best een aantal harde klappen gehad kunnen hebben...
Hoe zouden jullie hiermee omgaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey0416
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21-09 20:52
iApp schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 09:24:
[...]

Woon nu al een jaar in China, en wil je kwalitatief goed en moderne kleding betaal je gewoon europese prijzen of zelfs meer, dit omdat de middenklasse hier enorm groeit en over het algemeen rijker is dan de westerse middenklasse :)

Houdt idd rekening met de verschillen in de maten!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rdegoede
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-02 13:38
kwakzalver schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 23:46:
[...]

Beter dan gejank over "waar is mijn pakket" "postnl is niet lief" waar kan ik deze goedkoop halen"
Mooie deals heb je mogelijk nog wat aan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASW1
Misschien tijd om het topic op te splitsen.
Een topic dat helemaal volgespamd kan worden met copy/pastes van aanbiedingen, kortingscodes, bonnen, promo's, presales, flashsales enzovoorts.
En dan een ander topic dat gaat over bestellen/kopen in china met persoonlijke ervaringen, interesses, vragen en advies.
Een echt mooie aanbieding of product hier op persoonlijke titel posten moet nog wel kunnen, maar consequent de reclamemailings hier copy/pasten vind ik vervelend. Als je dat zo graag ziet, meld je dan zelf aan voor al die reclamemails, dan krijg je er tientallen per week in je mailbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Budha
  • Laatst online: 26-09 19:28

Budha

Online ergo sum

ASW1 schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 10:31:
Een topic dat helemaal volgespamd kan worden met copy/pastes van aanbiedingen, kortingscodes, bonnen, promo's, presales, flashsales enzovoorts.
En dan een ander topic dat gaat over bestellen/kopen in china met persoonlijke ervaringen, interesses, vragen en advies.
Een echt mooie aanbieding of product hier op persoonlijke titel posten moet nog wel kunnen, maar consequent de reclamemailings hier copy/pasten vind ik vervelend. Als je dat zo graag ziet, meld je dan zelf aan voor al die reclamemails, dan krijg je er tientallen per week in je mailbox.
Alsof al die bestellingstatus posts dit topic zo interessant maken. Dan lees ik nog liever iets waar ik ook nog wat aan kan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 25-09 13:47
Zijn er nog mensen ontevreden van Gearbest?

12-09-2015: dashcam besteld vanuit "EU warehouse" voor 70€, betaald met PayPal
13-09-2015: bericht van Gearbest dat mijn shipping adres niet correct was, nochtans weet ik wel waar ik woon :), adres aangepast naar mijn werkadres
17-09-2015: bericht dat bestelling verstuurd was
.....
heden: nog steeds niet ontvangen. Via T&T krijg ik steevast de melding "undefined". Al paar keer contact opgenomen in de afgelopen periode, krijg altijd de standaard berichtjes dat ik mijn shipping address moet bevestigen (ondertussen al 5x gedaan), etc. maar tot op heden nog steeds niets ontvangen noch een bericht waar mijn pakket zit.

Moet ik nog wat geduld hebben of mag ik gerust al een PayPal claim starten? :)

Alvast bedankt voor eventuele tips/hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Stancke schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 11:01:
Moet ik nog wat geduld hebben of mag ik gerust al een PayPal claim starten? :)
Momenteel wacht ik al 2 maanden langer op een pakje van Gearbest, sinds 14 juli. Paypal claim kan je tot 180 dagen na bestelling doen, dus ik zou nog wat geduld proberen te betrachten ;)
Als je na 2 maanden (vanaf verzenddatum) nog niks hebt ontvangen, dan kan je een resend vragen. Zelf zit ik daar inmiddels op te wachten. Mocht ik daar in december nog niks van hebben gezien, dan ga ik een PP-claim indienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheXuanlong
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 24-07-2024
Heeft er hier iemand ervaring met het improteren van een Xiaomi MiTV (1 of 2)? Het is natuurlijk een enorm ding dat niet zomaar via de post gaat. Zelf het ik tinydeal gevonden die em voor redelijk prijs verkoopt. Aliexpres heeft een aantal verkopers die ze verkopen voor nog geen 300 dollar, dat vertrouw ik natuurlijk voor geen meter.

Maar hoe hoog zijn de verzend kosten, komt zo'n ding wel heel aan, moest er nog import belasting overheen betaald worden en de meeste belangrijke vraag natuurlijk; waar heb je de tv gekocht?

Ik heb het internet een beetje proberen af te zoeken maar kan niet echt iets vinden over het importeren van een tv uit bijvoorbeeld china.

I need answers _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 25-09 13:47
ralph075 schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 11:26:
[...]

Momenteel wacht ik al 2 maanden langer op een pakje van Gearbest, sinds 14 juli. Paypal claim kan je tot 180 dagen na bestelling doen, dus ik zou nog wat geduld proberen te betrachten ;)
Als je na 2 maanden (vanaf verzenddatum) nog niks hebt ontvangen, dan kan je een resend vragen. Zelf zit ik daar inmiddels op te wachten. Mocht ik daar in december nog niks van hebben gezien, dan ga ik een PP-claim indienen.
Ok, dan wacht ik nog even :) Heb tijd want heb zelf geen auto meer, haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

TheXuanlong schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 11:27:
Heeft er hier iemand ervaring met het improteren van een Xiaomi MiTV (1 of 2)? Het is natuurlijk een enorm ding dat niet zomaar via de post gaat. Zelf het ik tinydeal gevonden die em voor redelijk prijs verkoopt. Aliexpres heeft een aantal verkopers die ze verkopen voor nog geen 300 dollar, dat vertrouw ik natuurlijk voor geen meter.

Maar hoe hoog zijn de verzend kosten, komt zo'n ding wel heel aan, moest er nog import belasting overheen betaald worden en de meeste belangrijke vraag natuurlijk; waar heb je de tv gekocht?

Ik heb het internet een beetje proberen af te zoeken maar kan niet echt iets vinden over het importeren van een tv uit bijvoorbeeld china.

I need answers _O-
Bij TD kan je gewoon de verzendkosten zien, en die zijn hoger dan de nieuwprijs van de TV _/-\o_

Dit omdat het zwaarder is dan >2KG en nogal groot is, dan moet het mee met DHL.

(hou er wel rekening mee dat de software van de tv in het Chinees is en dat een groot gedeelte van de streaming content niet zal werken in Nederland)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 25-09 15:24

Impry

Rallymedia.nl

ASW1 schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 10:31:
Goed idee! d:)b
Zeker sinds de PostNL-problematiek gaat het echt alleen maar over waar de pakketjes blijven.

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• querex
Piet91 schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 13:17:
[...]

M'n zus/zwager gebruiken de IR-versie als babyfoon.
Om de boel in te stellen is het slim om de systeemtaal van je smartphone/tablet in het Engels te zetten want dan wordt de Xiaomi app ook Engels.
Staat de systeemtaal van je apparaat in het Nederlands; dan is de app Chinees.

Maar heb je de boel eenmaal ingesteld dan kun je opzich wel uit de voeten met de Chinese taal in de app.
Live kijken e.d gaat prima.

Terugkijken van beelden (opgeslagen op de MicroSD-kaart is minder. De tijd staat op Bejing (ofwel 6 uur later); dat is op zich niet zo'n heel groot probleem (dat kun je immers wel snel in je hoofd omrekenen).
Maar wat ons niet niet echt lekker afging is de juiste gebeurtenissen selecteren en afspelen; dat ging ronduit beroerd. (Of we doen wat verkeerd; kan ook).

Zoals querex al zegt; er is firmware die een deel van deze problemen oplost.

Tijd geleden uiteindelijk voor de Xiaomi gekozen want in dat prijssegment leek het mij de minst slechte keus. Je hebt van die Escam en Zmodo's maar alleen hadden voor mij te veel nadelen (slechte interface, slechte bewegingsdetectie, cloud-gebeuren wat ik niet wilde bij Zmodo).
Een stuk duurder is Hikvision waarvan we hier een buiten hebben hangen en dat is topspul. _/-\o_
1 van de voordelen van de Xiaomi is dat je de IR leds niet ziet branden (bij normale IP cams zie je in de donker meestal nog iets of wat rode puntjes van de IR leds).
Geen idee welke techniek Xiaomi gebruikt :) maar ze zijn in ieder geval niet zichtbaar en toch is IR zeker heel helder op beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
querex schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 11:59:
1 van de voordelen van de Xiaomi is dat je de IR leds niet ziet branden (bij normale IP cams zie je in de donker meestal nog iets of wat rode puntjes van de IR leds).
Geen idee welke techniek Xiaomi gebruikt :) maar ze zijn in ieder geval niet zichtbaar en toch is IR zeker heel helder op beeld.
Klopt. Ze hebben trouwens de eerst volgende dag de blauwe status-LED uitgezet want die scheen de hele kamer te verlichten. _O-

Dat op de Hikvision de IR te zien is boeit niet; dan is het ook zichtbaar voor 'bepaalde personen' al valt dat in de praktijk mee (heb het een aantal dagen laten hangen zonder het te vertellen en veel mensen hadden de camera niet zien hangen).
Eigenlijk moet ik ook nog een sticker o.i.d. ophangen want anders heb je ook nog kans op een probleem als beelden ooit gebruikt zouden moeten worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hou van deze.

[YouTube: https://youtu.be/5SLwBsunuv4]

Banggood: $12.99
Gearbest: $12.99
AllBuy: $7.99

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2015 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigSurf
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:06
Piet91 schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 12:53:
[...]
Dat op de Hikvision de IR te zien is boeit niet;
Welke HikVision heb je? Ook gekocht in China?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
BigSurf schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 13:18:
Welke HikVision heb je? Ook gekocht in China?
DS-2CD2132F-IWS van Aliexpress.
Wat duurder uitgevallen omdat ik per se wifi en SD-geheugenslot nodig had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:32
... Ik snap nog niet hoe dit werkt.
Een tracker voor m'n kat zou ik fijn vinden. (beest is soms wel lang weg).
Maar hoe kan ik nou zien waar hij is? Hij heeft toch geen gps / 3G verbinding oid???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Daar gebruik ik 2 voorgangers (V1) al een hele tijd van naar alle tevredenheid.
Aanrader.
maurits82 schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 13:50:
[...]

... Ik snap nog niet hoe dit werkt.
Een tracker voor m'n kat zou ik fijn vinden. (beest is soms wel lang weg).
Maar hoe kan ik nou zien waar hij is? Hij heeft toch geen gps / 3G verbinding oid???
Zo werkt het niet. Dit ding maakt de hele tijd connectie met je telefoon. Op het moment dat deze connectie wegvalt, slaat de app de laatste locatie op.

[ Voor 26% gewijzigd door dodge_911 op 22-10-2015 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gsus86
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-09 12:14
querex schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 11:59:
[...]

Ik heb ook zo'n Xiaomi ip camera met IR leds een tijd geleden gekocht. Wat ik jammer vind, is dat je bij motion detection alleen 6 seconden beeld wordt opgenomen als er beweging wordt gedetecteerd, je kunt dat helaas niet aanpassen naar een iets langere tijd (30 seconden of een minuut bv.). Ik heb de stock rom.

Als je trouwens zelf via de app beelden opneemt, dan is er geen geluid. Beelden die via motion detection gemaakt zijn is wel geluid (alleen niet al te best, maar dat is te verwachten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 27-09 19:08
dodge_911 schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 13:50:
[...]

Daar gebruik ik 2 voorgangers (V1) al een hele tijd van naar alle tevredenheid.
Aanrader.

[...]

Zo werkt het niet. Dit ding maakt de hele tijd connectie met je telefoon. Op het moment dat deze connectie wegvalt, slaat de app de laatste locatie op.
Ik heb versie 1 ook.. Leuk om te testen, maar ik gebruik het niet. Batterij ging (voor mij) te snel leeg en te vaak connectie verloren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
  • Nu online
Hoe lang gaat de batterij mee? Volgens de specs 100 dagen, maar meestal worden dergelijke specs behoorlijk overdreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheXuanlong
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 24-07-2024
Kenzi schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 11:48:
[...]

Bij TD kan je gewoon de verzendkosten zien, en die zijn hoger dan de nieuwprijs van de TV _/-\o_

Dit omdat het zwaarder is dan >2KG en nogal groot is, dan moet het mee met DHL.

(hou er wel rekening mee dat de software van de tv in het Chinees is en dat een groot gedeelte van de streaming content niet zal werken in Nederland)
Heb even verder gekeken, op gearbest verkopen ze ook de tv, opzich nog relatief goedkoop. De verzendkosten daar (naar nederland) zijn maarliefst 278 euro :F .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
TheXuanlong schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 16:26:
De verzendkosten daar (naar nederland) zijn maarliefst 278 euro :F .
Wat had je dan gedacht? Dat ze 'm voor 'n tientje hierheen vliegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 27-09 13:09

-tom-562

Oliesjeik

MrGangstaQ schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 09:31:
Ik had eergisteren een filmpje gestuurd naar banggood van een wiebelende powerbutton bij een Xiaomi 10.000 Mah. Nu krijg ik een mail binnen of ik de powerbank op wil sturen op mijn kosten en wanneer deze kapot zou zijn door iets van buitenaf er nog meer kosten bij zouden komen. Ik weet dat die niet door mij kapot is gegaan maar op de weg hiernaar toe zou die best een aantal harde klappen gehad kunnen hebben...
Hoe zouden jullie hiermee omgaan?
Proberen zo een nieuwe te krijgen, of korting op je volgende bestelling. Anders je verlies nemen.
Blijft het risico met China shoppen

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calesta
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22-06 15:56
TheXuanlong schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 16:26:
[...]

Heb even verder gekeken, op gearbest verkopen ze ook de tv, opzich nog relatief goedkoop. De verzendkosten daar (naar nederland) zijn maarliefst 278 euro :F .
Beschikbare Verzendmethodes Tarief
Hongkong Post OVER weight Parcel Air Mail $165.43

Als ik verzendkosten schat op TinyDeal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Blijft af en toe bizarre manier van bestellingsafhandeling bij AE 8)7

Begin augustus veel klein knutselspul besteld bij diverse aanbieders op AE (achteraf blijken verkopers met verschillende namen toch dezelfde verzender te zijn, maar da's weer een ander verhaal).

Alle bestellingen, een stuk of 15, werden over een termijn van 3-6 weken geleverd. Op 2 bestellingen na. Kan gebeuren denk je dan, ik zal de verkoper ff contacteren.
Eentje reageerde meteen van "oh sorry, ik stuur het wel opnieuw" En, idd 10 dagen later kwam het alsnog binnen (was overigens maar een order van <1 euro).
De andere verkoper riep dat ik gewoon maar geduld moest hebben, het was immers onderweg. En refereerde aan het trackingnr. Dat trackingnr werkte voor geen meter, de laatste status update geeft aan dat het China verlaten heeft en dan houdt het spoor op. :-(
Op een gegeven moment kreeg ik zo'n automagisch mailtje van AE dat de termijn voor een eventuele dispuut begon te naderen. Ik vervolgens wederom die verkoper een bericht gestuurd met de vraag waar m'n bestelling blijft... Kreeg ik een reactie:
"Dear friend,
I know you are not patient, but we have checked your parcel, it was really on the way friend, could you please wait for another days friend, and the shipping information just delayed update, please know friend, and we will try our best to serve for you friend, please please just help us cancel the dispute first, and if you didn't get the goods, you can open the dispute again, and we will refund the money to you friend, please please just wait patiently, very appreciated!
Best regards,
Lisa"

En vervolgens nog een berichtje dat ze het opnieuw verstuurd hadden, maar wel met hetzelfde trackingnummer.... Tuurlijk... :+ moet kunnen, toch? ;w
Vervolgens krijg ik vijf dagen lang (!) iedere keer weer een mailtje met bovenstaande "Dear friend..." tekst...
Daar heb ik maar niet meer op gereageerd. :N
Enkele dagen later kreeg ik weer bericht van AE of ik een dispute wilde openen. Vervolgens aangegeven dat ik al bijna 2 maanden op de bestelling zat te wachten en dat, EN het tracking nummer niet werkte, EN de verkoper me aan het stalken is met berichtjes...
De AE service gaf daarna aan dat het bedrag teruggestort zou worden en dat is inmiddels ook gebeurd. Heb gezien dat het bedrag van de order teruggeboekt is naar de creditcard. M.a.w. AE klantenservice doet wat ze zegt, maar de individuele verkopers reageren vaak wat anders. ;)

Als afsluiting kreeg ik van m'n chinese vriendin (ahum) nog dit bericht:
"Hi dear,
Thanks for your orders, we are really so sorry about this long shipping days, we have accepted the dispute, you will get your money back soon, please have a check, and when you get the goods, you can keep them free, please just be kindly to give us your positive feedback 5 stars, we lost money and goods and your trust, please just be kindly give us your positive feedback 5 stars, thank you so much for your kind understanding in advance.
Really so sorry about this trouble again.
Many thanks and kind regards,
Lisa
"

Afijn, alles afgehandeld denk je dan.
Maar nee hoor, het begint weer opnieuw.
Omdat de verkoper dezelfde bestelling nogmaals aangemaakt heeft, staan er nu dus 2 bestellingen, die niet geleverd zijn (en waarvan er van eentje het geld al is teruggeboekt) open. En de AE service stuurt me weer berichtjes dat van een openstaande order, de dispute termijn bijna verstreken is... 8)7
|:(

BTW: ik heb gisteren wat besteld van een aanbieding bij GearBest (UK warehouse) en dat blijft maar op 'processing' staan. Iemand enig idee hoe snel GB gewoonlijk werkt? (dit is m'n eerste bestelling bij GB)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
Juist door het actief aangeven dat de termijn bijna verlopen is en het adaquate handelen van AE, shop ik tegenwoordig helemaal niet meer via ebay en ook steeds minder bij de grotere chinese webwinkels.
Uiteraard goed opletten op het aantal diamantje en product reviews.

Pagina: 1 ... 91 ... 180 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is WEL bedoeld voor:
* discussies over bestellingen bij Chinese webshops
* vragen en discussie over verzending, betaling, afhandeling en retourneren

Dit topic is NIET bedoeld voor:
* aankoopadvies of "welke moet ik kopen?"
* discussie over inbreuk te maken op het merkenrecht; dus GEEN namaak merkartikelen bespreken
* manieren om belasting te ontduiken
* import van verboden producten.
* "ik ook" posts, code-gebedel of inhoudsloze mededelingen.
* simpele vragen waarvan het antwoord al bekend is.
* statusupdates, deze mogen in China-shopping levertijdentopic