Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)
http://www.aliexpress.com...-Miix-2-8/1861819138.html
En daarmee is er wel weer genoeg gezegd over hoeveel mensen uitgegeven hebben, svp terug on-topic
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
In total you’ve placed 69 orders for a total of US $1816.80.

ontopic: heeft iemand al een keer de Xiaomi cam?
Volgens mij hebben een aantal Tweakers de cam al in bezit.krissie100 schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 16:00:
Wou net zeggen dat ik iets teveel had besteed bij Aliexpress...
In total you’ve placed 69 orders for a total of US $1816.80.![]()
ontopic: heeft iemand al een keer de Xiaomi cam?
Hier vind je video's / posts.
[Xiaomi Yi Cam] Ervaringen & Discussie
ohPCSO schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 16:02:
[...]
Volgens mij hebben een aantal Tweakers de cam al in bezit.
Hier vind je video's / posts.
[Xiaomi Yi Cam] Ervaringen & Discussie
Dat topic heb ik blijkbaar gemist, thx!
JEZUS!!!
Ik denk dat deze pagina een heeeel averechtse werking gaat hebben voor aliexpress!
[ Voor 18% gewijzigd door Whiskey48 op 24-03-2015 16:53 ]
Ik zit ook al een paar weken aan het wachten die beginnen met SEP. Eentje van litb en een van mitb. Helaas kan ik ook niet zien waar deze zendingen zijn.Emrulez schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 11:07:
Iemand enig idee wat voor tracking code dit is?
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Volgens MITB is het Sweden Post maar er is al 3-4 weken niets te vinden.
ASUS Sabertooth X79, Intel Core i7 3930@3800MHz, 16 GB DDR3 (G.Skill F3-17000CL9Q-16GBZ), XFX Radeon R9 290, Sound Blaster X-Fi XtremeMusic, 1x 256 GB Samsung 840 pro SSD, 1x 1 TB Samsung Spinpoint F3, 1 x 3 TB Seagate ST3000DM001
Deze week binnen gekregen en ze zijn echt fantastisch. Of het geluid beter is kan ik niet zeggen, maar nu blijven ze tenminste zitten.
Welke verzendmethode heb je/jullie gekozen?steven2 schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 17:18:
[...]
Ik zit ook al een paar weken aan het wachten die beginnen met SEP. Eentje van litb en een van mitb. Helaas kan ik ook niet zien waar deze zendingen zijn.
Gratis verzending
ASUS Sabertooth X79, Intel Core i7 3930@3800MHz, 16 GB DDR3 (G.Skill F3-17000CL9Q-16GBZ), XFX Radeon R9 290, Sound Blaster X-Fi XtremeMusic, 1x 256 GB Samsung 840 pro SSD, 1x 1 TB Samsung Spinpoint F3, 1 x 3 TB Seagate ST3000DM001
Volgens mij zijn die meestal niet te traceren. Ik had bij hun reeds LTJS*, PL*, PNL* en SWP*-codes gehad, maar ook die vielen nergens terug te vinden.
http://www.17track.net/en....shtml?nums=RG147231985CN
Hoe lang duurt het ongeveer voordat je een zending kan tracken van China Post Air Mail? Zelf heb ik al wat opgezocht en kwam hierbij op de volgende gegevens:
http://image.dhgate.com/u...s/20150120/1421750283.png
Dat komt dan neer op 10 dagen, mijn pakket is echter nog niet traceerbaar en ik vroeg mij dus af hoe lang het ongeveer duurde voordat jullie, jullie pakket konden traceren.
Hangt ervan af-Bas schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 22:19:
Misschien al veel vaker gevraagd, maar kon dezelfde vraag niet vinden in dit topic.
Hoe lang duurt het ongeveer voordat je een zending kan tracken van China Post Air Mail? Zelf heb ik al wat opgezocht en kwam hierbij op de volgende gegevens:
http://image.dhgate.com/u...s/20150120/1421750283.png
Dat komt dan neer op 10 dagen, mijn pakket is echter nog niet traceerbaar en ik vroeg mij dus af hoe lang het ongeveer duurde voordat jullie, jullie pakket konden traceren.
Bij mij heeft het een keer 3 weken geduurd. Soms is hij direct trackbaar. Geduld hebben en als het na een tijdje echt niet komt, seller contacteren.
Android developer & dürüm-liefhebber
Nice, ik zit met hetzelfde probleem. Vervormt de foam niet? Lijken op die standaard gele oordopjes die je als bescherming draagt.T homass schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 18:03:
De oordopjes van mijn pistons vielen steeds uit mijn oren bij het fietsen, lopen etc. Tijdje terug zag ik deze in het topic voorbij komen: http://nl.aliexpress.com/...e=true&isOrig=true#extend
Deze week binnen gekregen en ze zijn echt fantastisch. Of het geluid beter is kan ik niet zeggen, maar nu blijven ze tenminste zitten.
maurits82 probeerde het al te zeggen, denk ik.vinom schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 23:08:
[...]
Nice, ik zit met hetzelfde probleem. Vervormt de foam niet? Lijken op die standaard gele oordopjes die je als bescherming draagt.
dat vervormen is precies de bedoeling van die dingen. de foam past zich aan aan de vorm van je oorkanaal zodat je de perfect pasvorm zou moeten krijgen. en ja, dat is hetzelfde als die gele earplugs.
Zo had ik een hoesje voor de powerbank en wat USB kabels besteld; die werden binnen 2 weken geleverd.
Maar een Original XIAOMI 5V 2A 10400mAh Power Bank heb ik al bijna een maand geleden besteld en die is er nog steeds niet...
Iemand z'n powerbank, die begin maart besteld is, al binnengekregen?
Zo had ik het hoesje voor bovengenoemde powerbank later besteld, maar al ruim een week binnen, terwijl de powerbank die in dat hoesje moet nog steeds op zich laat wachten...
Dat is hier, al heb ik geen ervaring met deze van BG maar die van TDK, ook het geval. Vond het persoonlijk waardeloze dingen en had spijt van de aankoop (TDK oordoppies waren 40 Euro of zo). Maar YMMV en wellicht zijn deze wél fijn/beter. Voor deze prijs sowieso de moeite waard om te proberen. Wacht echter eerst nog even de Pistons af, misschien zijn de stock rubbertjes wel okay (waarschijnlijk te hoge verwachtingen heeft van de Pistonsvinom schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 08:21:
Haha, ik snap het! Alleen die gele earplugs kan je niet echt hergebruiken omdat ze zó erg vervormd zijn op een gegeven moment.
Nickname does not reflect reality
Ik heb half februari dezelfde powerbank besteld, is 28 feb verzonden en vorige week vrijdag (20 maart) aangekomen.ehtweak schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 09:35:
Enige tijd geleden zag ik een aantal berichten voorbij komen dat bestelde spullen van banggood heel vlotjes binnengekomen waren (bij mij ook).
Zo had ik een hoesje voor de powerbank en wat USB kabels besteld; die werden binnen 2 weken geleverd.![]()
Maar een Original XIAOMI 5V 2A 10400mAh Power Bank heb ik al bijna een maand geleden besteld en die is er nog steeds niet...
Zo had ik het hoesje voor bovengenoemde powerbank later besteld, maar al ruim een week binnen, terwijl de powerbank die in dat hoesje moet nog steeds op zich laat wachten...
Oefen nog even geduld, die powerbanks zijn niet zo makkelijk te verzenden...
Ben benieuwd. Ik hoop op felle kleurtjes zoals Xiaomi dat vaker doet. Vind het huidige arsenaal aan smartwatches toch wat saai, behalve de oranje Pebble-Tim- schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 11:55:
nieuws: Gerucht: Xiaomi presenteert smartwatch volgende week
Dat belooft wat voor volgende week
Ik heb de powerbank ook bij Banggood besteld op 2 maart. Op 6 maart verzonden en vandaag binnengekomen.ehtweak schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 09:35:
Enige tijd geleden zag ik een aantal berichten voorbij komen dat bestelde spullen van banggood heel vlotjes binnengekomen waren (bij mij ook).
Zo had ik een hoesje voor de powerbank en wat USB kabels besteld; die werden binnen 2 weken geleverd.![]()
Wat een heerlijk geluid. Prijs/kwaliteit zoals we gewend zijn van Xiaomi!!
Ik meende eerder te lezen dat ze naar chocolade kunnen ruiken? Die van mij ruikt gewoon naar rubber?
Hoe kan ik ze netjes opbergen zonder dat er van die automatische vouwen inkomen? Als ik ze namelijk terug in het
Aangezien ik nu tijdelijk mijn oude smartphone mag gebruiken kan ik de QR-code aan het snoer niet controleren.
[ Voor 12% gewijzigd door walterworld op 25-03-2015 13:34 ]
Hier nog aan het wachten. (Xiaomi 10400 powerbank)dcell schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 12:45:
[...]
Ik heb de powerbank ook bij Banggood besteld op 2 maart. Op 6 maart verzonden en vandaag binnengekomen.
Besteld op 4 maart en op 10 maart pas verzonden.
Latere orders bij banggood zijn al wel binnengekomen.
De nieuwe serie ruikt niet meer naar chocoladewalterworld schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 13:27:
Ik meende eerder te lezen dat ze naar chocolade kunnen ruiken? Die van mij ruikt gewoon naar rubber?
1e vraag is al beantwoord, bedankt Brad Pitt.walterworld schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 13:27:
Hoe kan ik ze netjes opbergen zonder dat er van die automatische vouwen inkomen? Als ik ze namelijk terug in het
Aangezien ik nu tijdelijk mijn oude smartphone mag gebruiken kan ik de QR-code aan het snoer niet controleren.
Mijn 2e vraag aan het begin van dit filmpje heeft hij een Xiaomi opberg hoesje, kan ik dit ergens bestellen? Nergens tegengekomen. Wellicht kan ik beter op Aliexspress wat bestellen.

Gelijk gecheckt of dit een originele Xiaomi powerbank is: http://www.mi.com/verify/
en idd, checks out ok.
Ziet er strak uit.
Inmiddels ligt de powerbank zelf aan de nederlandse elektroontjes te lurken. Nu ff afwachten hoe 'ie op de lange termijn gaat funktioneren. Vooralsnog is dit echt bang for the buck.
't Was trouwens verstuurd via swedish post met een afzender adres uit Malmö.
[ Voor 14% gewijzigd door ehtweak op 25-03-2015 14:03 ]
Goed om te horen, dan heb ik nog even geduld.ehtweak schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 13:58:
Idd, te vroeg gezeurd... een half uurtje na m'n berichtje alhier, bracht de postnl pakjesman de in grijsplastic verpakte powerbank.. Het originele doosje zelf was ook nog eens in schuimplastic gewikkeld.
Gelijk gecheckt of dit een originele Xiaomi powerbank is: http://www.mi.com/verify/
en idd, checks out ok.
Ziet er strak uit.Zeker voor dit geld. Inmiddels met de lading die er nog inzat heb ik al m'n Nexus 7 FHD kunnen opladen. Werkte prima.
Inmiddels ligt de powerbank zelf aan de nederlandse elektroontjes te lurken. Nu ff afwachten hoe 'ie op de lange termijn gaat funktioneren. Vooralsnog is dit echt bang for the buck.
't Was trouwens verstuurd via swedish post met een afzender adres uit Malmö.
Dan kan ik hem van de week ook wel verwachten denk ik.
Want in- of uitschakelen bestaat niet op dat ding...
Enne, dat chinese papiertje wat er bij zit is (letterlijk) chinees voor mij.
Je vindt her en der op internet dat het een soort van resetbutton is... maar wat reset je dan? En moet je 'm dan kort indrukkken? Lang vasthouden?
Als je er het mi lampje in hebt zitten dan kun je hem daarmee aan en uitzetten.ehtweak schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 14:12:
Alleen wat is het nut nou eigenlijk van die powerbutton op die powerbank?
Want in- of uitschakelen bestaat niet op dat ding...
Enne, dat chinese papiertje wat er bij zit is (letterlijk) chinees voor mij.![]()
Je vindt her en der op internet dat het een soort van resetbutton is... maar wat reset je dan? En moet je 'm dan kort indrukkken? Lang vasthouden?
Terwijl op de mi website niks te vinden is over de werking van die powerbutton, noch het lampje btw.
Powerbutton indrukken laat de resterende hoeveelheid battery juice zienehtweak schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 14:24:
Dus de enige functionele werking van die powerbutton zou zijn om het accessoire lampje aan/uit te zetten? Lijkt me sterk...
Volgens mij kun je het opladen daarmee ook stopzetten, al weet ik het niet 100%ehtweak schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 14:24:
Dus de enige functionele werking van die powerbutton zou zijn om het accessoire lampje aan/uit te zetten? Lijkt me sterk...![]()
Terwijl op de mi website niks te vinden is over de werking van die powerbutton, noch het lampje btw.
Nee, het is een reset switch/battery check dan wel off/on switch voor het optionele lampje.Lfshiu schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 14:48:
Volgens mij kun je het opladen daarmee ook stopzetten, al weet ik het niet 100%
Zie Engelstalige uitleg hier.
tevens moet je bij het opladen van sommige smartphones de knop indrukken om te beginnen met opladen.Brad Pitt schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 14:49:
[...]
Nee, het is een reset switch/battery check dan wel off/on switch voor het optionele lampje.
Zie Engelstalige uitleg hier.
tenminste dat is de ervaring hier
Dat is vaag en niet zoals het bedoelt is... Alle apparaten hier laden dan ook gewoon meteen op na het aansluiten.Kenzi schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 14:55:
tevens moet je bij het opladen van sommige smartphones de knop indrukken om te beginnen met opladen.
tenminste dat is de ervaring hierniet altijd begint ie automatisch op te laden
Ja, bij mijn Minix Neo X8H-plus AB moet ik dit ook doen. Vandaar mijn opmerkingen om het laden aan en uit te zetten.Brad Pitt schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 14:56:
[...]
Dat is vaag en niet zoals het bedoelt is... Alle apparaten hier laden dan ook gewoon meteen op na het aansluiten.
Het is een reset / battery check / opladen start/stop / lampje aan/uit knoppie. Settled!Lfshiu schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 14:59:
Ja, bij mijn Minix Neo X8H-plus AB moet ik dit ook doen. Vandaar mijn opmerkingen om het laden aan en uit te zetten.

Die knop ook ingedrukt en hier bleef hij knipperen, ook toen ik hem nog een keer indrukte.
Maar maakt niet uit, werkt prima!
Wel aan de grote kant, dus misschien dat ik die platte 5000 nog ga bestellen als die keertje in de aanbieding komt.
Verwijderd
Is wel iets voor te zeggen ja:Uxstyle schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 15:44:
Vergeet niet dat die platte wel heel lang en breed is. Eigenlijk vrij lomp dus voor 5000Mah. Just my two cents.

Dat is relatief natuurlijk. De 5000mAh is ongeveer even groot als een gemiddelde smartphone.Uxstyle schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 15:44:
Vergeet niet dat die platte wel heel lang en breed is. Eigenlijk vrij lomp dus voor 5000Mah. Just my two cents.
Alleen is de 5200 "verouderd" en het laad apparaten op met max 1.5A ipv 2.1AUxstyle schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 16:11:
Ik heb ze ook allemaal gehad. En ipv de 5000 versie zou ik gewoon voor de 5200 gaan. Persoonlijk vind ik dat de beste maat hebben.
Lfshiu, daar had ik dan overheen gelezen. Bedankt voor je aanvulling.
Met lampje is dit wel een goede deal:Impry schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 15:39:
Vandaag Xiaomi 10400 ook binnen gekregen.
Die knop ook ingedrukt en hier bleef hij knipperen, ook toen ik hem nog een keer indrukte.
Maar maakt niet uit, werkt prima!![]()
Wel aan de grote kant, dus misschien dat ik die platte 5000 nog ga bestellen als die keertje in de aanbieding komt.
http://www.tinydeal.com/n...-light-lamp-p-141796.html
Los kost ie daar 15,79 dollar
Ik vind de platte juist fijn omdat die makkelijker in een laptoptas of sleeve (erbij) past. Heb de 5000, 5200 en 10400 btw.Uxstyle schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 15:44:
Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)
Signature
Dan zat de mijne naast die van jouw gedurende hun tocht naar NL..exact dezelfde dataMattehh schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 10:25:
[...]
Ik heb half februari dezelfde powerbank besteld, is 28 feb verzonden en vorige week vrijdag (20 maart) aangekomen.
Oefen nog even geduld, die powerbanks zijn niet zo makkelijk te verzenden...

Als je met digitale camera Nikon, Canon etc bedoeld, bespaar je de moeite. Die zijn in China niet goedkoper.Tommyboy_1908 schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 20:23:
Heeft iemand eigenlijk ooit weleens een digitale camera besteld uit China? Normaal doe ik het altijd met mijn telefoon maar gezien ik van de zomer naar mooie gebieden ga dacht ik, dat is misschien wel fijn om te hebben. Uiteraard dacht ik meteen aan een eventueel china product.
In Hong Kong is wel wat te vinden maar moet je goed opletten waar je besteld.
Ik bedoel de simpele digitale camera, niet van die grote camera's. Ik zag op bijvoorbeeld banggood wel een camera maar het feit dat er op geen een forum reacties over te vinden zijn deed me al vermoeden dat het niet heel voordelig is.Kenzi schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 03:09:
[...]
Als je met digitale camera Nikon, Canon etc bedoeld, bespaar je de moeite. Die zijn in China niet goedkoper.
In Hong Kong is wel wat te vinden maar moet je goed opletten waar je besteld.
Terwijl je toch zou zeggen, als ze voor zulk een lage prijs van die mooie action cams kunnen maken dan moeten ze toch ook een digitale camera kunnen maken voor de vakantiekiekjes.
Maar helaas, dan zal ik eens in Nederland gaan zoeken naar een camera met een goede prijs/kwaliteit verhouding.
Dit draagzakje zit alleen bij de Xiaomi Piston IF Design editie, als je die nog kunt vinden. Ik heb ze nooit los verkocht zien worden maar je kunt een ander draagzakje van Xiaomi overwegen.walterworld schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 13:57:
[...]
Mijn 2e vraag aan het begin van dit filmpje heeft hij een Xiaomi opberg hoesje, kan ik dit ergens bestellen? Nergens tegengekomen.

Wat een fijn geluid ook!
PostNL registered airmail blijft toch één van de snellere opties.
:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::
Het pakket traceren via: http://www.17track.net/ geeft aan dat het al bezorgt is, maar nog niets ontvangen!!!
Daarna dus geprobeerd om te kijken waar het pakketje dan is via PostNL: http://postnl.post/ en https://www.internationalparceltracking.com, maar niets kunnen vinden. Wie kan mij helpen? Tinydeal geeft alleen maar aan om bij mijn lokale postagentschap te vragen wat uiteraard niet gaat werken...
Wat willen ze hiermee zeggen?
PostNL al gecontacteerd op twitter?Lfshiu schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 12:26:
Misschien een stomme vraag, maar kan ik iets vinden om het volgende pakketnummer om te zetten naar een 3S.... :
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Het pakket traceren via: http://www.17track.net/ geeft aan dat het al bezorgt is, maar nog niets ontvangen!!!
Daarna dus geprobeerd om te kijken waar het pakketje dan is via PostNL: http://postnl.post/ en https://www.internationalparceltracking.com, maar niets kunnen vinden. Wie kan mij helpen? Tinydeal geeft alleen maar aan om bij mijn lokale postagentschap te vragen wat uiteraard niet gaat werken...
Is een sticker om aan te geven dat een beambte niet moet vergeten dat er misschien nog iets betaald moet worden omdat het niet uit de EU komt. Niet meer en niet minder. Artikelen kan je nalezen op: http://en.wikisource.org/...ropean_Economic_Communitysteven2 schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 12:45:
Vandaag weer een briefzending binnen gekregen waar 2 ledlampjes in zaten. Er was wel een gele sticker op geplakt met een melding dat de zending niet voldoet aan artikel 9 en 10 van europese regels.
Wat willen ze hiermee zeggen?
[ Voor 9% gewijzigd door Saybia op 26-03-2015 12:58 ]
Wat zou er nog betaald moeten worden als de zending onder de 22EUR grens blijft?Saybia schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 12:56:
[...]
Is een sticker om aan te geven dat een beambte niet moet vergeten dat er misschien nog iets betaald moet worden omdat het niet uit de EU komt. Niet meer en niet minder. Artikelen kan je nalezen op: http://en.wikisource.org/...ropean_Economic_Community
Ah die sticker had ik laatst ook op een pakketje zitten.steven2 schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 13:28:
[...]
Wat zou er nog betaald moeten worden als de zending onder de 22EUR grens blijft?
Zaten batterijen in, totale waarde €2,50
"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!
Iemand die me uitsluitsel kan geven of tips heeft?
Edit: Andere kabels overigens hetzelfde, twee waardes, de rest blijft op 0.
[ Voor 12% gewijzigd door Sheva op 26-03-2015 14:39 ]
uhmm wat heb je er aan de andere kant aan hangen?Sheva schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 14:38:
Ik heb mijn KCX-017 binnen, maar vrees zelf dat hij defect is. Heb hem aan een Nillkin Charger (2A, met 2A kabel van Nillkin) hangen, maar ik zie alleen af en toe voltage veranderen. Zie afbeelding: http://imgur.com/ZB1m9PD
Iemand die me uitsluitsel kan geven of tips heeft?
Edit: Andere kabels overigens hetzelfde, twee waardes, de rest blijft op 0.
als je wil dat ie iets meet moet er wel wat aan hangen, iets wat stroom trekt.
Kenzi schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 14:41:
[...]
uhmm wat heb je er aan de andere kant aan hangen?
als daar niks aan zit... haha
Mijn powerbank aan dat andere kabeltje, wist niet dat het perse aan de andere kant moest. Vanavond eens proberen, ben er nog mee aan het goochelen.Kenzi schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 14:41:
[...]
uhmm wat heb je er aan de andere kant aan hangen?
Zal het een tijdje uitproberen en dan een klein reviewtje schrijven
http://nl.aliexpress.com/...5261.1729317.1998430248.1
[ Voor 12% gewijzigd door Musta op 26-03-2015 15:16 ]
NS FC: SW 2742 0448 8213
Ik heb mijn chuwi vanaf dinsdag, bevalt mij tot nu goed.Musta schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 15:15:
Mn chuwi tablet ontvangen die laatst in de aanbieding was op aliexpress inc toetsenbord. Zonder extra kosten en ben er tevreden mee. Het switchen tussen de twee os'en gaat ook soepel, maar hang toch vaker op android uit om clash of clans te spelenHet gewict ligt goed in de hand en het scherm is ook lekker scherp (hoewel het maar 1280*800 is). Voordeel is dat t een ips scherm is ook. Alleen is er maar 7 Gb ofzo vrij van de 32? Las, als ik me niet vergis, ergens dat de herstel partitie van windows veel in beslag neemt, dus waarschijnlijk zal die wel weggaan ook.
Zal het een tijdje uitproberen en dan een klein reviewtje schrijven
http://nl.aliexpress.com/...5261.1729317.1998430248.1
Ik denk dat ik er nog een sd kaartje van 64gb in doe, volgens mij is dat de max.
Zit nu alleen al een paar uur op een batterij percentage van 7%.
Heb jij daar ook last van?
xbl: superlucky luke
Over mijn door ee douane tegengehouden XPB heb ik ook meer nieuws: ik zou er €19,50 op moeten betalen! (Terwijl de kostprijs slechts €22,20 was)
Lijkt mij te veel, niet?
tja, dat is net pech dan...user001 schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 17:34:
Over mijn door ee douane tegengehouden XPB heb ik ook meer nieuws: ik zou er €19,50 op moeten betalen! (Terwijl de kostprijs slechts €22,20 was)
Lijkt mij te veel, niet?
maar bedrag klopt redelijk: 13 + 4,7 = 17,70, zou er geen moeite in steken om die 1,80 terug te krijgen.
13 zijn de zogenaamde inklaringskosten en de 4,7 is de naar boven afgeronde BTW
[ Voor 8% gewijzigd door krissie100 op 26-03-2015 17:37 ]
Stappenplan:user001 schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 17:34:
Vandaag is mijn persoonlijk recorn voor snelste verzendtijd gebroken. De Xiaomi Pistons van Ibuygou deden er sinds de verzenddatum slechts 4 dagen over om baar hier te komen. (Gratis optie - CP unreg.)
Lijkt mij te veel, niet?
Prijs hoger dan 22 euro => Ja, betaal BTW
Prijs hoger dan 150 euro => Nee, betaal geen douanerechten
BTW: 21%*22.20= 4.67
Inklaringskosten= 13 euro
Totaal = 17.67 euro
Dus je zou voor 1.80 euro kunnen gaan klagen bij de belastingdienst.
http://www.postnl.nl/klan...-en-inklaringskosten.html
In België zijn de inklaringskosten €12. Ik denk dat ik er wel (een beetje) moeite zal in stoppen. Ik heb tenslotte nog niet betaald.krissie100 schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 17:37:
[...]
tja, dat is net pech dan...
maar bedrag klopt redelijk: 13 + 4,7 = 17,70, zou er geen moeite in steken om die 1,80 terug te krijgen.
13 zijn de zogenaamde inklaringskosten en de 4,7 is de naar boven afgeronde BTW
Nee. 1 keer je feedback aanpassen is het maximum. Daarom ook nooit accepteren voor een refund als je de commentaar aanpast. Kans is groot dat ze het nooit geven nadien, en niets dat je daaraan kan doendodge_911 schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 12:01:
Vraagje aan de doorwinterde AE'ers : kan je je feedback nog aanpassen als je 'm al 'n keer hebt aangepast?
Product niet goed meegevallen uiteindelijk?
[ Voor 8% gewijzigd door bottom line op 26-03-2015 19:07 ]
Jawel, maar ik had 2 hoesjes voor 'n XPB16A besteld, sturen ze maar 1 op, en dat was beschadigd.bottom line schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 19:07:
[...]
Nee. 1 keer je feedback aanpassen is het maximum. Daarom ook nooit accepteren voor een refund als je de commentaar aanpast. Kans is groot dat ze het nooit geven nadien, en niets dat je daaraan kan doen![]()
Product niet goed meegevallen uiteindelijk?
Ze zouden resend doen, maar toen die een maand later nog steeds geen trackingupdates gaf, liet ik 'n vrij hard verwoorde feedback na, waarna ze kwamen huilen om 'm te veranderen.
Ik stel voor om hem te veranderen als ze mij mijn 2 hoesjes sturen. 1 voor het niet ontvangen hoesje, en 1 voor het beschadigde.
Ze bevestigen de verzending, en enkele dagen later krijg ik ook updates op het trackingnummer, dus ik denk : mooi zo, en verander m'n feedback naar positieve.
Krijg ik vandaag dat pakketje aan, zit er maar 1 in.

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::
Daarom zou ik m pas na ontvangst gaan veranderen. Voor t zelfde geld zitten er stenen, of lucht in het pakje...dodge_911 schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 19:25:
[...]
Jawel, maar ik had 2 hoesjes voor 'n XPB16A besteld, sturen ze maar 1 op, en dat was beschadigd.
Ze zouden resend doen, maar toen die een maand later nog steeds geen trackingupdates gaf, liet ik 'n vrij hard verwoorde feedback na, waarna ze kwamen huilen om 'm te veranderen.
Ik stel voor om hem te veranderen als ze mij mijn 2 hoesjes sturen. 1 voor het niet ontvangen hoesje, en 1 voor het beschadigde.
Ze bevestigen de verzending, en enkele dagen later krijg ik ook updates op het trackingnummer, dus ik denk : mooi zo, en verander m'n feedback naar positieve.
Krijg ik vandaag dat pakketje aan, zit er maar 1 in.
Pas wijzigen als je 100% zeker bent, nu ben je de ***. Je kan zoals ik nu begrijp je feedback niet meer aanpassen..
Je kan je feedback niet oneindig lang beheren, als je dit nog niet hebt aangepast. Ik geloof dat je je feedback maar in de eerste 30 dagen kan insturen alsook 1x aanpassen vanaf het moment dat je drukt op 'Confirm Goods Received'.KillStream schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 19:57:
[...]
Daarom zou ik m pas na ontvangst gaan veranderen. Voor t zelfde geld zitten er stenen, of lucht in het pakje...
Pas wijzigen als je 100% zeker bent, nu ben je de ***. Je kan zoals ik nu begrijp je feedback niet meer aanpassen..
En je wilt natuurlijk ook een geste doen naar de verkoper toe, aangezien hij heeft geholpen met een oplossing. Dat het niet zo is uitgedraaid is natuurlijk wel zuur
De situatie: Ik heb gratis (met $3 MITB tegoed) een berg goederen kunnen "kopen" die overduidelijk meer waard zijn. De meeste zijn probleemloos bij mij gearriveerd, maar er staat nog een pakket bij de douane/postnl te wachten op vrijgave. Blijkbaar staat er op dat pakket geen waarde vermeld, of ze vertrouwen het niet. Ze (postnl) willen graag een kopie rekening, maar ik mag het pakket ook laten retourneren. Zie ik iets over het hoofd, of kan ik gewoon de factuur laten zien?
Mja wat je zegt is, er zit dus ook een beetje tijdsdruk achter om je een fatsoenlijke review te schrijven over de verkoper. Omdat hij inderdaad een nieuw pakje stuurt, en jij dan met je goeie gedrag uitgaat van het goeie gedrag van de verkoper.bottom line schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 20:01:
[...]
Je kan je feedback niet oneindig lang beheren, als je dit nog niet hebt aangepast. Ik geloof dat je je feedback maar in de eerste 30 dagen kan insturen alsook 1x aanpassen vanaf het moment dat je drukt op 'Confirm Goods Received'.
En je wilt natuurlijk ook een geste doen naar de verkoper toe, aangezien hij heeft geholpen met een oplossing. Dat het niet zo is uitgedraaid is natuurlijk wel zuur
Wat dus helaas in dit geval niet helemaal wederzijds was..
Als de totaal waarde niet boven de 22 euro zit, kan je gewoon je factuur laten zien. Als het goed is krijg je dan geen extra kosten in rekening gebracht.LaserJet schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 20:57:
Klopt het dat de douane bij de bepaling van de invoerkosten puur en alleen naar het factuurbedrag kijkt?
De situatie: Ik heb gratis (met $3 MITB tegoed) een berg goederen kunnen "kopen" die overduidelijk meer waard zijn. De meeste zijn probleemloos bij mij gearriveerd, maar er staat nog een pakket bij de douane/postnl te wachten op vrijgave. Blijkbaar staat er op dat pakket geen waarde vermeld, of ze vertrouwen het niet. Ze (postnl) willen graag een kopie rekening, maar ik mag het pakket ook laten retourneren. Zie ik iets over het hoofd, of kan ik gewoon de factuur laten zien?
Zit die wel boven die 22 euro en wil je niet bijbetalen kan je het ook gewoon laten retourneren.
[ Voor 36% gewijzigd door KillStream op 26-03-2015 21:00 ]
Als je factuur een bedrag van 22€> bevat dan ga je geheid betalen. Terugsturen is niet altijd wel zo betrouwbaar, je kunt namelijk de zending dan niet meer volgen.LaserJet schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 20:57:
Klopt het dat de douane bij de bepaling van de invoerkosten puur en alleen naar het factuurbedrag kijkt?
Dank voor je reactie. Het factuurbedrag is $2,97, maar dat is betaald met coupons. Er is sprake van een prijsfout. De werkelijke waarde is absoluut hoger dan €22,-.ViezeVis schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 21:07:
[...]
Als je factuur een bedrag van 22€> bevat dan ga je geheid betalen. Terugsturen is niet altijd wel zo betrouwbaar, je kunt namelijk de zending dan niet meer volgen.
Drie dollar gaan de douaniers denk ik niet geloven. Wat je zou kunnen doen is afschrift van paypal + miniinthebox waarbij staat dat er couponnen zijn gebruikt.LaserJet schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 21:10:
[...]
Dank voor je reactie. Het factuurbedrag is $2,97, maar dat is betaald met coupons. Er is sprake van een prijsfout. De werkelijke waarde is absoluut hoger dan €22,-.
Nu ik erover nadenken is dit wel heel fraudegevoelig. Koop een coupon van 100 euro, dan een product van 102 euro kopen bij de webwinkel en dan maar 2 euro afrekenen zoals op je paypal afschrift staat...
Volgens de regels zouden ze dit pakket door moeten laten gaan, maar dan is de douane aan het slapen. Maar wat zouden ze anders kunnen doen? Een onderzoek starten of de factuur correct is? Kost ook weer mankracht en dat zullen ze alleen doen als ze fraude vermoeden. En dat is dus niet het geval.
Ja want nu geef je ons wel veel informatiebambinodekat schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 21:54:
Iemand hier die weet welke shop er achter Ding Dong Feng zit?
Uhm ik zag wel dat de batterij best snel leeg was, maar heb het niet echt gebruikt verder. Misschien door t spelen ermee omdat t nieuw is. En een 64 kaartje is een goed idee, zal er ook eentje aanschaffen voor alle series en films onderwegAnnoying-Orange schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 15:42:
[...]
Ik heb mijn chuwi vanaf dinsdag, bevalt mij tot nu goed.
Ik denk dat ik er nog een sd kaartje van 64gb in doe, volgens mij is dat de max.
Zit nu alleen al een paar uur op een batterij percentage van 7%.
Heb jij daar ook last van?
NS FC: SW 2742 0448 8213
Als het volgens de regels moet dan gebeurt het volgende:LaserJet schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 21:46:
Dat is precies de reden waarom ik jullie dit vraag.Op de factuur staat $2,97 en $0 na aftrek van de coupon. Er is dus geen paypal betaling geweest.
Volgens de regels zouden ze dit pakket door moeten laten gaan, maar dan is de douane aan het slapen. Maar wat zouden ze anders kunnen doen? Een onderzoek starten of de factuur correct is? Kost ook weer mankracht en dat zullen ze alleen doen als ze fraude vermoeden. En dat is dus niet het geval.
Beste geval:
Jij stuurt foto dat pakket een waarde heeft van 0 dollar.
Postnl gelooft jou niet aangezien pakketje te 'groot' is voor 0 dollar.
Ze maken het pakketje open.
Ze zien wat erin zit.
Ze schatten de waarde op XX dollar.
Jij krijgt een brief thuisgestuurd dat je XX (BTW+inklaringskosten) moet betalen of dat bedrag zie je bij de trackingcode staan (volgens mij dat laatste). Als jouw product een 'nep iphone' is dan moet je niet verbaasd zijn dat ze een waarde gaan schatten van 670 euro.
Slechtste geval:
In het ergste geval beschuldigen ze je van dat je belasting zit te ontduiken door een fictieve lage waarde op te geven en geven je daarvoor een boete...
Hoe dan ook, je kan er maar vanuit gaan dat je moet betalen, dan kan het alleen nog maar meevallen.
Verwijderd
Je betaald toch BTW over de prijs die je betaald voor een product en niet over de waarde van een product.LaserJet schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 21:46:
Dat is precies de reden waarom ik jullie dit vraag.Op de factuur staat $2,97 en $0 na aftrek van de coupon. Er is dus geen paypal betaling geweest.
Klopt, zo staat het wel op de site van de belastingdienst en daarom probeer ik het wel gewoon. Ik vraag me vooral af of ze niet met een ander iets aan komen zetten: antidumping wetgeving ofzo.dutchgio schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 22:51:
[...]
Je betaald toch BTW over de prijs die je betaald voor een product en niet over de waarde van een product.
Maar ik denk dat de belastingdienst geen onderscheid maakt tussn betalen met paypal of betalen met cadeabonnen / waardebonnen.dutchgio schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 22:51:
[...]
Je betaald toch BTW over de prijs die je betaald voor een product en niet over de waarde van een product.
En volgens mij gaat het juist wel over de waarde van het product, want ook als je een cadeau ontvangt, moet je als het goed is gewoon invoerrechten betalen.
Voor zover ik weet schrijft MITB de waarde op het pakket die op de site staat vermeld en niet wat er is betaald na aftrek van waardecoupons.Wild Chocolate schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 01:08:
.......
En volgens mij gaat het juist wel over de waarde van het product, want ook als je een cadeau ontvangt, moet je als het goed is gewoon invoerrechten betalen.
De waarde van de site is de juiste. Een waardebon is maar een betalingsmiddel. Op andere pakketten staat er toch ook niet betaald via cc of paypal?elinx schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 01:14:
[...]
Voor zover ik weet schrijft MITB de waarde op het pakket die op de site staat vermeld en niet wat er is betaald na aftrek van waardecoupons.
Computers make very fast, very accurate mistakes.
Dit topic is gesloten.
Dit topic is WEL bedoeld voor:
* discussies over bestellingen bij Chinese webshops
* vragen en discussie over verzending, betaling, afhandeling en retourneren
Dit topic is NIET bedoeld voor:
* aankoopadvies of "welke moet ik kopen?"
* discussie over inbreuk te maken op het merkenrecht; dus GEEN namaak merkartikelen bespreken
* manieren om belasting te ontduiken
* import van verboden producten.
* "ik ook" posts, code-gebedel of inhoudsloze mededelingen.
* simpele vragen waarvan het antwoord al bekend is.
* statusupdates, deze mogen in China-shopping levertijdentopic