Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15:12
maartend schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 16:53:
[...]

Was er al bang voor dat te hebben begrepen.
Leuk, ik hou geen administratie bij van wat ik bestel. Laat staan dat ik weet waar ze iets dumpen.
Als je niet bijhoudt wat je bestelt, dan kan je het ook niet missen :p. Echter, al jouw pakketjes zullen gewoon bij een 'vaste' afhaalpunt zijn. Dus dat wordt allen de eerste keer zoeken. Mocht je echt een probleem hebben met missende pakketjes waarvan je niet weet waar het zich bevindt, dan kan je gewoon tracking bijkopen. Mijn ervaring is dat 'bijgekochte' tracking bij een webshop altijd werkt mits het van 1 magazijn afkomt. Bij ebay kan je tracking vergeten, indien niet bijgekocht. Bij aliexpress ( mijn ervaring) heb je bij bedragen onder de 10 euro 95% kans op dat jouw tracking niet werkt. Bij bedragen boven de 10 euro is de kans dat jouw tracking niet werkt rond de 10%. Boven de 20 euro werkt de tracking meestal wel weliswaar na 7 dagen pas of je moet een "too good to be true" aanbieding hebben gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• China_buyer
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 31-10-2018
Over de PostNL discussie: Voor zover ik het begrijp gaat het over pakketjes met Trackingnr. Dit is wel wat anders dan aangetekend. Gewone Chinese pakjes met tracking hoef ik zo goed als nooit voor te tekenen.

Ik heb op dit moment twee RC....NL nummers welke niet werken bij 17track en PostNL. Beide codes van DX. Oudste is nu 12 dagen. Derde bestelling klopt de code ook niet, maar staat wel in de PostNL app, onder een andere code.

Iemand een idee of die tracking nog gaat werken, of dat ik over een paar dagen eens langs het postkantoor moet gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12:09

Mavamaarten

Omdat het kan!

Bestel je een vervangscherm voor een telefoon die gevallen is, barst het nieuwe scherm tijdens het installeren 8)7
Ben er 100% zeker van dat dat ding ergens een verzwakt punt moet gehad hebben. Echt nergens kracht op gezet ofzo. Mja, maar contact opgenomen met de verkoper, zien wat zij voor me kunnen doen. Wel echt balen dit...

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibrand
  • Registratie: Januari 2011
  • Nu online
Heeft iemand nog een adresje voor de Xiaomi Pistons V2(.1)?
Afgelopen weekend zijn mijn dopjes gejat, baal er flink van want vond ze echt perfect en heb gelezen dat V3 stuk minder is (qua bas).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuxXx
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 20-09 10:00
Sibrand schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 20:26:
Heeft iemand nog een adresje voor de Xiaomi Pistons V2(.1)?
Afgelopen weekend zijn mijn dopjes gejat, baal er flink van want vond ze echt perfect en heb gelezen dat V3 stuk minder is (qua bas).
deze ?

https://ibuygou.com/p-ori...d-version-brown-5708.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibrand
  • Registratie: Januari 2011
  • Nu online
Die kwam ik ook tegen ja, Gierige ik was op zoek naar een betere deal.

Toen realiseerde ik me dat 18 euro nogwat voor deze dopjes helemaal niet veel is en heb ze gewoon gekocht, Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• China_buyer
In het rode vak wat bij dit topic staat:
Let op:
Let op: Pakketten uit China worden niet meer geleverd door PostNL.

Is dat niet wat overdreven/verwarrend? PostNL levert nog wel, maar niet aan huis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokko1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:04
China_buyer schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 21:55:
In het rode vak wat bij dit topic staat:
Let op:
Let op: Pakketten uit China worden niet meer geleverd door PostNL.

Is dat niet wat overdreven/verwarrend? PostNL levert nog wel, maar niet aan huis?
Ze leveren absoluut nog wel aan huis, alleen aantekende verzekerde pakketten niet meer. Andere normale pakketjes nog wel gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 26-09 11:24
tokko1 schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 23:17:
[...]

Ze leveren absoluut nog wel aan huis, alleen aantekende verzekerde pakketten niet meer. Andere normale pakketjes nog wel gewoon.
Inderdaad ik zat net ook vol verbazing te kijken.

Ik zie in de start post oa, dat je pakketen kunt tracken? volgens mij werkt dat niet. De nummers die ik heb herkent hij allemaal niet. Of werkt dit alleen met aangetekende post?
Tracking binnen Nederland
Op de site van PostNL kun je de Chinese tracking nummer omzetten naar 3S-codes wanneer deze in NL is gearriveerd

https://www.internationalparceltracking.com

[ Voor 14% gewijzigd door thefox154 op 12-10-2015 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• China_buyer
tokko1 schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 23:17:
[...]

Dat weet ik inderdaad. Volg de discussie hier enigszins. Daarom verbaasde ik mij ook over deze tekst.

Iemand ervaring met een bestelling die naar de US gaat?
Voor een vriend in Pennsylvania iets gekocht (US $15). Is dat net zoals in Nederland vrij van invoerrechten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-09 17:05

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

thefox154 schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 23:20:
Ik zie in de start post oa, dat je pakketen kunt tracken? volgens mij werkt dat niet. De nummers die ik heb herkent hij allemaal niet. Of werkt dit alleen met aangetekende post?
Iedere vervoerder heeft z'n eigen systeem. http://www.17track.net/ is de beste universele site.
Het kan rustig een week duren voor je pakje uberhaupt herkend wordt door het systeem.
Je kan er alleen niet blind op vertrouwen, het gaat nog wel eens fout in China.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwelbast
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 25-04 16:07
iTitus schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 16:29:
Dus als we allemaal volumineuze goederen bestellen dan slibt het systeem zo dicht en krijgen we misschien weer een ander systeem? Ik gok dat het er wel aan zit te komen dat het te veel gaat zijn voor de postkantoren/winkels waar het terecht komt. Zeker omdat de helft van de pakjes niet opgehaald wordt omdat men GEEN IDEE heeft dat het er ligt.

Waar kan je opgeblazen ballonnen bestellen 8)7
PostNL kennende moeten we dan straks al onze pakjes uit China zelf bij Schiphol ophalen. Of ergens "centraal gelegen" bij een pakhuis in Utrecht in de buurt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IdieEasy
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 14:33

IdieEasy

Death comes swiflty.. for me

kwelbast schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 09:20:
[...]

PostNL kennende moeten we dan straks al onze pakjes uit China zelf bij Schiphol ophalen. Of ergens "centraal gelegen" bij een pakhuis in Utrecht in de buurt ;)
Als ze dat gaan doen, dan krijgt de webshop er wel last van, en gaat die een andere bezorger zoeken.

Het is een spelletje ballanceren voor Postnl, hoe doen we het minst, maar krijgen we alsnog de opdracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

IdieEasy schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 09:30:
[...]

Als ze dat gaan doen, dan krijgt de webshop er wel last van, en gaat die een andere bezorger zoeken.

Het is een spelletje ballanceren voor Postnl, hoe doen we het minst, maar krijgen we alsnog de opdracht.
Een webshop kiest niet voor PostNL. Die kiest voor China Post / HK Post etc. Dat het vervolgens toch bij PostNL beland komt door de contracten over de afhandeling in Nederland. Daar heeft de webshop weinig keuze in. Tenzij die specifiek gaat kiezen voor verzenders die gebruik maken van bijv. DPD. Maar vrijwel alle 'normale' pakjes belanden bij PostNL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 26-09 14:32
Aangetekende zendingen vanuit China gaan op verzoek van de afzender direct naar de afhaallocatie #tipvandeweek
https://twitter.com/PostNL/status/653555855485440000

Seat Leon 5F Howto's & Retrofits | Eigen KPN router topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

En PostNL blijft er maar op hammeren dat het een keuze is van de webshops in hun Facebook / Twitter communicatie. Intern hebben ze het over China Post. Ze lullen maar wat, het is gewoon hun eigen beslissing geweest. En geen populaire zo te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdW
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-09 18:01
maartend schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 09:44:
Mijn eu gearbest nummer was ook pas na een week te tracken. Kwam uit hongarije.
Hoe lang heeft ie er bij jou over gedaan ?
En geleverd via PostNL of DHL/DPD ? Ik hoop de laatste.
Heb een redmi besteld en is al een tijd onderweg helaas...(05-10)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:52
JvdW schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 12:11:
[...]

Hoe lang heeft ie er bij jou over gedaan ?
En geleverd via PostNL of DHL/DPD ? Ik hoop de laatste.
Heb een redmi besteld en is al een tijd onderweg helaas...(05-10)
2 weken. En lag gewoon bij me binnen, geen idee door wie geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enigmafan
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

enigmafan

Front- & backend ontwikkelaar

Kenzi schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 11:39:
[...]
En PostNL blijft er maar op hammeren dat het een keuze is van de webshops in hun Facebook / Twitter communicatie. Intern hebben ze het over China Post. Ze lullen maar wat, het is gewoon hun eigen beslissing geweest. En geen populaire zo te zien.
Maar hoe weet iedereen dan zo zeker dat postnl dat zelf heeft beslist? Ik kan me namelijk wel voorstellen dat als Chinese webshops de keuze krijgen voorgelegd, oude manier voor 0,73 euro per pakje of de 'nieuwe' manier voor 0,69 euro per pakje, dat dat heel veel scheelt bij de volumes die zij verzenden.
(De bedragen zijn uiteraard fictief, geen idee hoeveel ze betalen voor verzending).

Mijn Sinterklaasspel voor de kids

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
enigmafan schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 12:37:
[...]

Maar hoe weet iedereen dan zo zeker dat postnl dat zelf heeft beslist? Ik kan me namelijk wel voorstellen dat als Chinese webshops de keuze krijgen voorgelegd, oude manier voor 0,73 euro per pakje of de 'nieuwe' manier voor 0,69 euro per pakje, dat dat heel veel scheelt bij de volumes die zij verzenden.
(De bedragen zijn uiteraard fictief, geen idee hoeveel ze betalen voor verzending).
De Chinese webshops doen geen zaken met PostNL. Zij geven hun pakjes mee met hun postpartij (China Post ofzo).

Als jij (of een winkel) vanuit Nederland een pakje naar ergens op de wereld stuurt, dan weet je ook niet wie het pakje daar bezorgd, jij handelt het hier af met PostNL. PostNL heeft vervolgens cont(r)acten met andere landen en draagt het pakketje over voor de bezorging aan die kant van de wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enigmafan
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

enigmafan

Front- & backend ontwikkelaar

ralph075 schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 12:41:
[...]

De Chinese webshops doen geen zaken met PostNL. Zij geven hun pakjes mee met hun postpartij (China Post ofzo).

Als jij (of een winkel) vanuit Nederland een pakje naar ergens op de wereld stuurt, dan weet je ook niet wie het pakje daar bezorgd, jij handelt het hier af met PostNL. PostNL heeft vervolgens cont(r)acten met andere landen en draagt het pakketje over voor de bezorging aan die kant van de wereld.
Goed, dan zegt China post tegen de webshops, oude manier 0,73 euro, nieuwe manier 0,69 euro.

Ik moet toegeven, het voordeel dat postnl heeft, is evident. Als je alleen maar naar een 1000tal distributiepunten hoeft te verdelen, in plaats van elke pakje naar een individueel adres, dat spaart natuurlijk bizar veel tijd en geld.

Mijn Sinterklaasspel voor de kids

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eppo ©
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
ralph075 schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 12:41:
[...]

Nee, de Chinese webshops doen geen zaken met PostNL, maar China post doet wel zaken met PostNL. China post onderhandeld over de prijs van aangetekende pakketten met PostNL. Hun gaan ook akkoord met een lager tarief met de voorwaarde dat het pakket op het postkantoor wordt achtergelaten. Als je er niet mee eens bent, dan moet je dat de webshop laten weten. Hun leggen hun klacht dan neer bij China post en die gaat dan iets veranderen of de webshops zoeken een andere verzender. Uiteraard kan een webshop ook kiezen de klachten naast zich neer te leggen en maar gewoon accepteren dat het hun klanten kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 26-09 17:33
Voor mij is deze ontwikkeling in ieder geval een reden om vaker met DHL/Fedex te laten versturen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:22
exelletor schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 13:00:
Voor mij is deze ontwikkeling in ieder geval een reden om vaker met DHL/Fedex te laten versturen. :)
Die zijn duurder dan de standaard verzendmethode. Plus dat je even mag afrekenen met de douane. Dat is tenminste mijn ervaring met beiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15:19
Wat is nu eigenlijk "de ontwikkeling", ik kan er geen touw aan vastknopen.
Ik lees een hoop gefragmenteerde informatie en gespeculeer, maar nergens een duidelijk verhaal.
Het zou fijn zijn wanneer iemand het samen zou kunnen vatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• China_buyer
RC...NL codes die ik heb gekregen zijn nergens te tracken?
Staan nu wel in de PostNL app, onder een andere code weliswaar.
'zending is gesorteerd voor het land van bestemming' wat moet ik mij daar bij voorstellen? Nog in China dus?

kleine herhaling van mijn vorige vraag:
Iemand ervaring met een bestelling die naar de US gaat?
Voor een vriend in Pennsylvania iets gekocht (US $15). Is dat net zoals in Nederland vrij van invoerrechten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 16:59
In het MijnPakket gedeelte van PostNL heb ik ook een pakketje staan van Dealextreme. Gewoon de standaard gratis verzending.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/rb9WOiTl.png

Ik vind het maar apart... Zeker als die briefjes niet in de bus vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15:19
China_buyer schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 13:16:
RC...NL codes die ik heb gekregen zijn nergens te tracken?
Staan nu wel in de PostNL app, onder een andere code weliswaar.
'zending is gesorteerd voor het land van bestemming' wat moet ik mij daar bij voorstellen? Nog in China dus?
Min of meer hetzelfde hier.
Niet te traceren via b.v. 17track, maar van Gearbest nu wel een link gekregen via www.internationalparceltracking.com, daar doet de RC...NL code i.c.m. postcode het wel.
Maar staat dus al sinds 29 september op "Zending gesorteerd voor het land van bestemming"
Pakketje ligt dus al 3 weken op de grote hoop ergens in China. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jero_B
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-09 21:51
ASW1 schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 13:22:
[...]

Niet te traceren via b.v. 17track, maar van Gearbest nu wel een link gekregen via www.internationalparceltracking.com, daar doet de RC...NL code i.c.m. postcode het wel.
Maar staat dus al sinds 29 september op "Zending gesorteerd voor het land van bestemming"
Thanks voor de tip, via 17track ook niks te zien en niet via postnl app, nu via deze website erachter gekomen dat mijn pakket al 10 dagen bij het postkantoor ligt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rud
  • Niet online

rud

enigmafan schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 12:45:
[...]Goed, dan zegt China post tegen de webshops, oude manier 0,73 euro, nieuwe manier 0,69 euro.

Ik moet toegeven, het voordeel dat postnl heeft, is evident. Als je alleen maar naar een 1000tal distributiepunten hoeft te verdelen, in plaats van elke pakje naar een individueel adres, dat spaart natuurlijk bizar veel tijd en geld.
Misschien dat Kenzi hier wat meer over kan zeggen. Maar het lijkt me dat China Post per regio tarieven vaststelt en niet ook per kikkerlandje. Kijk maar eens op de tarievenlijst van Postnl zelf. Daar wordt ook niet ieder land op de wereld apart benoemd.

Ik gok op een poging tot besparing door Postnl. Een ondoordachte poging. Als ze mensen hadden gevraagd of zij hun bestellingen voortaan kunnen afhalen op één vast, door de klant te bepalen, postagentschap weet ik zeker dat een heleboel met GRAAG hadden geantwoord. En andere mensen willen dat niet. Geen probleem en toch besparing.

Nu een hoop ontevreden klanten. En of het nu zoveel bespaart vraag ik me af. Die pakjes moeten niet alleen omgerouteerd worden naar een agentschap, er moet ook een briefje naar de geadresseerde worden gestuurd. En dat gaat, jawel, per post. Verder moet de bestelling een nieuw label krijgen en wordt het agentschap overspoeld met bestellingen en extra werk. De vraag is of die daar op zitten te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• China_buyer
ASW1 schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 13:22:
[...]

Die website kende ik, maar pakketje was daar tot gisteren ook niet mee te tracken.
Mijn pakketjes zijn daar nu ook te tracken, na 13 dagen voor het eerst...
Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Gisteren mijn pijlen wezen ophalen, bij het afhaalpunt welke midden op een industrieterrein staat, handig, want daar kom ik ook zeker iedere dag zonder 20 minuten te moeten omfietsen :Y Enfin, het was het enige pakje, nog even mijn beklag gedaan bij de mevrouw aan de balie, en aan haar chagrijnige antwoord te horen was ik niet de eerste die dag.

Keek ik net even in de brievenbus "er ligt een pakketje uit het buitenland voor u klaar", ja, lekker, welk buitenland? Mijn pakketjes uit China kunnen wel wachten, mijn pakketje uit Engeland wil ik zo snel mogelijk hebben. Enfin, de datum zegt 12 oktober. Gister dus. Dus of gister is de brief dat mijn pijlen klaarlagen pas verzonden [Volgens T&T lag het pakketje al ergens sinds donderdag] of er lag nog een pakketje en mevrouw heeft niet goed gekeken.

|:(

Enfin, de pijlen zijn prima. Wel 3 verschillende gewichtsklassen voor 6 pijlen, da's wat onhandig, het verschil tussen de lichtste en zwaarste is 15 gram, subtiel verschil :+ Ebay-verkoper maar een mailtje gestuurd of hij de volgende keer als ik bij hem bestel een beetje kan letten op het gewicht.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eppo ©
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
rud schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 13:46:
[...]
Misschien dat Kenzi hier wat meer over kan zeggen. Maar het lijkt me dat China Post per regio tarieven vaststelt en niet ook per kikkerlandje. Kijk maar eens op de tarievenlijst van Postnl zelf. Daar wordt ook niet ieder land op de wereld apart benoemd.
Verwacht niet dat Kenzi inzicht heeft in de onderhandelingen die China Post en PostNL met elkaar voeren. Dat China Post deze tarieven niet 1 op 1 neerleggen bij hun klant, maar met zones werkt wil niks zeggen over land specifieke onderhandelingen. Het kan best zijn dat PostNL verschillende tarieven met Bpost (België) en La Poste (Frankrijk) heeft, maar dit wel onder 1 tarief laat vallen (Europa) naar de klant (wij).

Uiteraard is de maatregel bedoeld om te besparen. Als de Chinese Post zegt dat ze normaal €1,- per pakket krijgen en nu maar €0,75, dan moet PostNL iets doen om die €0,25 te besparen. Als ze dan met de Chinese post afspreken om pakketten niet meer bij de mensen thuis af te leveren, maar op het postkantoor en ze daarmee de dienst kunnen aanbieden voor €0,75
Ik gok op een poging tot besparing door Postnl. Een ondoordachte poging. Als ze mensen hadden gevraagd of zij hun bestellingen voortaan kunnen afhalen op één vast, door de klant te bepalen, postagentschap weet ik zeker dat een heleboel met GRAAG hadden geantwoord. En andere mensen willen dat niet. Geen probleem en toch besparing.
Idee is goed, maar de klant bepaald waar ze voor betalen. Als de klant wil dat de pakketten bij de mensen thuis worden afgeleverd, dan moet aan die voorwaarden worden gedaan. Als blijkt dat PostNL de pakketten direct afleveren bij een servicepunt, dan wil je als klant daar ook minder voor betalen.

Daarnaast moet je niet vergeten dat wij geen klant zijn van PostNL. De verzender is klant van PostNL en die bepaald dus waar hij voor wil betalen en waarvoor vooral niet. Wij zijn dan weer klant van de verzender en daar moeten wij onze beklag doen.
Nu een hoop ontevreden klanten. En of het nu zoveel bespaart vraag ik me af. Die pakjes moeten niet alleen omgerouteerd worden naar een agentschap, er moet ook een briefje naar de geadresseerde worden gestuurd. En dat gaat, jawel, per post. Verder moet de bestelling een nieuw label krijgen en wordt het agentschap overspoeld met bestellingen en extra werk. De vraag is of die daar op zitten te wachten.
Pakketten hoeven niet te worden omgerouterd. De pakketten zijn namelijk nog nooit op een route gekomen en waar ze normaal op een route naar jouw huis worden gepland, worden ze nu gepland om direct te worden afgeleverd bij het postpunt. Dat kost PostNL geen extra moeite.
Het briefje wordt nu verstuurd door de postdienst (met de postbezorgers) en die zijn een enorm stuk goedkoper dan de pakketdienst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14:39
RobinHood schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 14:22:
Keek ik net even in de brievenbus "er ligt een pakketje uit het buitenland voor u klaar", ja, lekker, welk buitenland?
Hier worden helemaal geen briefjes meer in de bus gegooid. Moet nog heel veel pakketjes ontvangen maar er verschijnt voorlopig weinig. Gisteren bij de eerste buurman aangebeld, die had twee pakketjes liggen. Verdere buurmensen nog niet geprobeerd. De twee dichtstbijzijnde postophaalplekken hadden niets. Waardeloos is het (nu).

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 21:30
elinx schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 14:00:
[...]
Er staat China Post en niet China shops. Daar kan ik me nog wat bij voorstellen. Maar in dat geval zouden pakjes via Sweden Post, Malaysia Post en zelfs PostNL ed gewoon thuisbezorgd moeten worden.
Dat zal waarschijnlijk niet het geval zijn als de actie bij PostNL vandaan komt zoals we vermoeden.
Volgens mij klopt dat wel.
Ik krijg namelijk ook van die briefjes in de bus dat ik Chinese pakketjes kan ophalen bij de boekenwinkel.
Anderszijds krijg ik nog steeds Chinese pakketjes in de brievenbus of via de PostNL pakketbezorger.

Het verschil in de pakketjes zit 'm erin dat die in de boekenwinkel liggen met China Post verstuurd zijn, en de andere pakketjes met Singapore Post, Swedish Post e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rud
  • Niet online

rud

Eppo © schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 14:23:

Pakketten hoeven niet te worden omgerouterd. De pakketten zijn namelijk nog nooit op een route gekomen en waar ze normaal op een route naar jouw huis worden gepland, worden ze nu gepland om direct te worden afgeleverd bij het postpunt. Dat kost PostNL geen extra moeite.
Het briefje wordt nu verstuurd door de postdienst (met de postbezorgers) en die zijn een enorm stuk goedkoper dan de pakketdienst.
Daarover verschillen we dan van mening. Wat ik tot nu toe heb gezien is dat zo'n pakje een nieuw adreslabel opgeplakt kreeg. Dat is een handeling en die handeling kost geld.
Dat een briefje goedkoper te versturen is ben ik met je eens. Maar ook dat is een extra handeling. En waarschijnlijk krijgt een agentschap ook een vergoeding per pakje.

Persoonlijk ben ik niet tegen het afhalen op een agentschap. Maar de willekeur aan afleveren (er zijn hier in de directe omgeving minstens 6 agentschappen) maakt het behoorlijk irritant dat ik de ene keer bij agentschap A moest ophalen en de volgende keer bij B. Terwijl ik eigenlijk nooit bij A en B kom maar wel minstens een keer per week bij C ivm de boodschappen.

Voeg daarbij de vage en ronduit slechte communicatie 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
BEVESTIGING:
Het geldt inderdaad alleen voor ChinaPost:

https://forum-china.nl/up...127c5e3a5b8e7ff21aa75.jpg

PostNL is met alleen ChinaPost de afspraak aangegaan dat de pakketjes op het postagentschap afgeleverd worden.

SingaporePost, SwedishPost, Hong Kong Post enz. hebben hier dus geen last van.
Goed opletten bij het bestellen dus, omdat de kans heel groot is dat je pakketten zoek raken wanneer deze in de winkel afgeleverd worden (die zijn hier niet op berekend).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• China_buyer
Mastermind schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 15:26:
BEVESTIGING:
Het geldt inderdaad alleen voor ChinaPost:

https://forum-china.nl/up...127c5e3a5b8e7ff21aa75.jpg

PostNL is met alleen ChinaPost de afspraak aangegaan dat de pakketjes op het postagentschap afgeleverd worden.

SingaporePost, SwedishPost, Hong Kong Post enz. hebben hier dus geen last van.
Goed opletten bij het bestellen dus, omdat de kans heel groot is dat je pakketten zoek raken wanneer deze in de winkel afgeleverd worden (die zijn hier niet op berekend).
onze klanten, meervoud. China Post gaat dus van deze 'service' gebruik maken, maar andere postbedrijven kunnen dat ook gaan doen. Het is dus ook mogelijk dat andere genoemde postbedrijven dit gaan doen (of al dan niet gedeeltelijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
In dit forum wordt erover gesproken dat het alleen voor chinapost pakketten geldt:
https://forum-china.nl/to...oor-postnl-update/?page=2

Dit heeft iemand daar van een medewerker uit de Bruna gehoord. Deze heeft een map laten zien waarin dit aangegeven was.

Maar sluit inderdaad niet uit dat dit alsnog door andere bezorgers ook opgepakt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Eppo © schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 14:23:
Uiteraard is de maatregel bedoeld om te besparen. Als de Chinese Post zegt dat ze normaal €1,- per pakket krijgen en nu maar €0,75, dan moet PostNL iets doen om die €0,25 te besparen. Als ze dan met de Chinese post afspreken om pakketten niet meer bij de mensen thuis af te leveren, maar op het postkantoor en ze daarmee de dienst kunnen aanbieden voor €0,75
Ze zouden nog meer kunnen besparen door ook pakketten van andere vervoerders te bezorgen, en dan door een vaste chauffeur per straat. Nu zie ik achtereenvolgens bestelwagens van DHL, GLS, PostNL, Selectvracht, UPS, Fedex, DPD achter elkaar aan rijden, dat kan nooit efficient zijn lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
  • Laatst online: 16:49
Stond toch vreemd te kijken toen vandaag de pakketbezorger met een China Post (Small Packet By Air) pakketje voor de deur stond met een screenprotector van 1.48 euro erin. Handtekening voor ontvangst en een 3SIMU code.

Ben toch benieuwd waarom deze wel aangeboden wordt aan huis 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Niet online
Rub147 schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 16:46:
Stond toch vreemd te kijken toen vandaag de pakketbezorger met een China Post (Small Packet By Air) pakketje voor de deur stond met een screenprotector van 1.48 euro erin. Handtekening voor ontvangst en een 3SIMU code.

Ben toch benieuwd waarom deze wel aangeboden wordt aan huis 8)7
Omdat jouw pakje niet met de code 3SRETA.... begint...

(zie https://forum-china.nl/up...127c5e3a5b8e7ff21aa75.jpg
uit Mastermind in "[Ervaringen] Online shoppen in China - Deel 2a")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
  • Laatst online: 16:49
Dat snap ik... Ik bedoel natuurlijk waarom deze wel door PostNL als thuislevering is gelabeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Niet online
Rub147 schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 16:57:
[...]

Dat snap ik... Ik bedoel natuurlijk waarom deze wel door PostNL als thuislevering is gelabeld.
Ah, zo... excuus, verkeerd gelezen/begrepen.

Volgens mij (eigen ervaring) moet ik ook weleens tekenen voor China pakjes die niet als "aangetekende zending" zijn verstuurd vanuit China. Ik denk dat daar het verschil voor PostNL zit.
Waarom er dan wel voor getekend moet worden... :?

[ Voor 10% gewijzigd door ralph075 op 13-10-2015 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pseudoc
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 25-09 05:03
Erg fijn, vanmiddag toegevoegd aan een groeps whatsapp(100 deelnemers), opgezet door Getone.
De mi band van 9,99 is erg fijn, maar die hele toko is toch erg fishy. Erg veel om privacy geven ze iig niet....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark-k
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

Pseudoc schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 18:10:
Erg fijn, vanmiddag toegevoegd aan een groeps whatsapp(100 deelnemers), opgezet door Getone.
De mi band van 9,99 is erg fijn, maar die hele toko is toch erg fishy. Erg veel om privacy geven ze iig niet....
Wie geeft dan ook zn telefoonnummer aan een Chinese tent...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• error 404
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 30-08 20:59

error 404

Gebruiker niet gevonden

mark-k schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 19:37:
[...]

Wie geeft dan ook zn telefoonnummer aan een Chinese tent...
Wordt meestal gevraagd bij registratie...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mavamaarten

Mavamaarten

Omdat het kan!

Sorry dat ik een beetje zeur, maar is het geen idee om het hele PostNL verhaal naar een ander topic te verhuizen?
Het is imo volledig offtopic, en hoewel ik de frustraties wel begrijp vind ik het niet zo interessant om de hele tijd posts te zien over de (niet-)thuislevering van pakketjes. Vroeger ging het hier over leuke gadgets die je misschien wel in huis wil hebben, de laatste tijd niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

error 404 schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 21:39:
[...]

Wordt meestal gevraagd bij registratie...
Gewoon 8 of 10x 0 werkt ook prima bij de meesten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:57
Mavamaarten schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 21:49:
Sorry dat ik een beetje zeur, maar is het geen idee om het hele PostNL verhaal naar een ander topic te verhuizen?
Het is imo volledig offtopic, en hoewel ik de frustraties wel begrijp vind ik het niet zo interessant om de hele tijd posts te zien over de (niet-)thuislevering van pakketjes. Vroeger ging het hier over leuke gadgets die je misschien wel in huis wil hebben, de laatste tijd niet meer.
Lees het topic in het rood even.
Daar staat toch echt dat het ook over verzenden en afhandelen van orders mag gaan.
PostNL valt daar dus ook onder.
Het is ook relevant omdat nu eenmaal veel pakketten uit China via PostNL afgeleverd worden.
PostNL is al niet duidelijk in de communicatie dus is het goed dat dit besproken wordt.
Als de problemen hierover geregeld zijn komen je favoriete gadgets wel weer aan de beurt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lennertvdkort
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17:53
Mavamaarten schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 21:49:
wilde dus het zelfde neerzetten.
als je hier maar 1 woord offtopic post word ie zo maar verwijderd.
maar dat gezemel over post-nl gaat hier pagina's lang door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 26-09 17:33
mark-k schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 21:49:
[...]

Gewoon 8 of 10x 0 werkt ook prima bij de meesten.
Bij DHL krijg je een berichtje op je telefoon als je invoerrechten mag betalen. Soms is het dus wel handig :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Modbreak:Doe dergelijke suggesties svp in het feedback topic of per TR :) .

Dat gezegd hebbende: het mag wel wat minder over PostNL e.d., dit is geen discussietopic over dat onderwerp.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*knip* toon eens wat eigen inzet

[ Voor 78% gewijzigd door gambieter op 14-10-2015 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:06
Met enige regelmaat bestel ik dingen via Ebay dit gaat normaal gesproken wel goed.

Zit nu alleen met het volgende ik heb een zwarte Orico mounting bracket besteld.

Echter ik kreeg een blauwe geleverd,
Melding gemaakt en ik kreeg een replacement, deze kwam gister binnen en weer blauw in plaats van zwart.
op de ebay listing kan je alleen maar kiezen uit silver of zwart.

Wederom een email gestuurd.
Nu krijg ik het volgende antwoord.

Ze bieden aan om alsnog het juiste artikel toe te sturen. en over het verkeerde item zeggen ze:
Regarding to the wrong item you received:
1. If you would like to keep it, you can pay $10 for it.
2. If you don't like it, would you kindly keep it for some days? If other buyer in your country buy it, you can help us to ship it. Surely we would pay the postage.
3. If you don't want to do that all, could you pls help us to return the wrong item to below address (the cheapest way please):

Ik ga niet betalen voor iets wat ik niet wil, terugzenden is ook geen optie gezien de verzendkosten en wat het artikel zelf kost. En ik ga niet voor warehouse spelen.

Iemand iets soortgelijks meegemaakt? Gewoon maar een paypal claim indienen?

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salmon
  • Laatst online: 23-07 21:55

Salmon

.NET developer

Megapaul schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 10:53:
3. If you don't want to do that all, could you pls help us to return the wrong item to below address (the cheapest way please):

Hun eerst de kosten voorleggen van het ding en daarna terug sturen? Volgens mij bedoelen zij dat met nummer 3. :)

PayPal claim zou ik altijd als laatste redmiddel gebruiken, is best een zware optie voor beide partijen. En via Ebay en dergelijke willen de sellers toch een nette rating, dus kan je beter het met hun per PM eruit proberen te komen lijkt mij.

[ Voor 21% gewijzigd door Salmon op 14-10-2015 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuxXx
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 20-09 10:00
Pseudoc schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 18:10:
Ach, ik bestelde ooit een nillkin hoesje op aliexpress. Kreeg ik een weekje later netjes een whatsappje dat de kleur niet beschikbaar was en of ik mijn geld terug wou of een andere kleur. Als ze het correct houden is het wel handig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tokko1
Voor iedereen die nog geen Mi light achtige lamp heeft bij DD4 hebben ze 0.01$ deal ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.dd4.com/static/apenny/001_banner.jpg
http://www.dd4.com/activity/apenny.html

(Let er wel op dat je een nieuw account aanmaakt aangezien het alleen voor nieuwe mensen is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17:38
tokko1 schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 11:12:
Voor iedereen die nog geen Mi light achtige lamp heeft bij DD4 hebben ze 0.01$ deal ;)

[afbeelding]

(Let er wel op dat je een nieuw account aanmaakt aangezien het alleen voor nieuwe mensen is)
Thx ben benieuwd! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitano
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:33
Zit nu alleen met het volgende ik heb een zwarte Orico mounting bracket besteld.
Als de kleur je echt zo veel uitmaakt,haal bij de Action voor 2 euro een spuitbus zwarte verf en het probleem is opgelost Sterker nog, dan heb je 2 zwarte brackets voor de prijs van een _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten

Mavamaarten

Omdat het kan!

Met enige regelmaat bestel ik dingen via Ebay dit gaat normaal gesproken wel goed.

[afbeelding]

Melding gemaakt en ik kreeg een replacement, deze kwam gister binnen en weer blauw in plaats van zwart.
op de ebay listing kan je alleen maar kiezen uit silver of zwart.

Wederom een email gestuurd.
Nu krijg ik het volgende antwoord.

Ze bieden aan om alsnog het juiste artikel toe te sturen. en over het verkeerde item zeggen ze:
Regarding to the wrong item you received:
1. If you would like to keep it, you can pay $10 for it.
2. If you don't like it, would you kindly keep it for some days? If other buyer in your country buy it, you can help us to ship it. Surely we would pay the postage.

Ik ga niet betalen voor iets wat ik niet wil, terugzenden is ook geen optie gezien de verzendkosten en wat het artikel zelf kost. En ik ga niet voor warehouse spelen.

Gewoon niets terugsturen en de twee brackets houden. Koop een goedkope zwarte spuitbus en verf het ding zwart. Dat je moet gaan betalen omdat zij een verkeerd product sturen is natuurlijk te belachelijk voor woorden. Replacement gestuurd is replacement gestuurd. Achteraf gaan vragen voor een betaling kunnen ze altijd proberen maar ze kunnen natuurlijk niks eisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Mavamaarten schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 12:10:
[...]

Gewoon niets terugsturen en de twee brackets houden. Koop een goedkope zwarte spuitbus en verf het ding zwart. Dat je moet gaan betalen omdat zij een verkeerd product sturen is natuurlijk te belachelijk voor woorden. Replacement gestuurd is replacement gestuurd. Achteraf gaan vragen voor een betaling kunnen ze altijd proberen maar ze kunnen natuurlijk niks eisen.
Lekkere instelling. Had je dat ook gedaan bij een Nederlandse shop? :| :|
Als ik het goed begrijp bieden ze zelfs aan om de retour verzendkosten te betalen dus kost het helemaal niks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:51
Mavamaarten schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 12:10:
...........Dat je moet gaan betalen omdat zij een verkeerd product sturen is natuurlijk te belachelijk voor woorden...........
Volgens mij is het helemaal niet de bedoeling dat er achteraf betaald wordt. Het enige wat ze vragen is wat moeite om eea te regelen om te retourneren op hun kosten. Alleen in geval je ze alletwee wilt houden vragen ze er geld voor omdat je voor slechts één exemplaar hebt betaald. Natuurlijk kan je dit negeren en een spuitbus kopen. Maar een Paypal claim lijkt me wat ver gaan als je er al twee (weliswaar verkeerde) exemplaren hebt ontvangen. Ik begrijp uit jouw reactie dat jij je geld terug wilt en bovendien ze alletwee wilt houden. Kom op zeg, denk eens na. Het zou best kunnen dat je in gelijk wordt gesteld, maar dat ook Paypal vraagt om ze terug te sturen. Vooral omdat de verkoper zijn best heeft gedaan door een ander exmplaar te sturen je daarna een optie gegeven heeft om eea terug te sturen op hun kosten.

[ Voor 10% gewijzigd door elinx op 14-10-2015 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 20:44

[afbeelding]

Heeft er al iemand ervaring met dd4 ?

Heb al wat aan het rondzoeken geweest, maar in vergelijking met anderen vind ik er maar bitter weinig over terug.
Dat lampje heb ik maar ff besteld, maar ik zag direct dat je je mobiel nummer moest ingeven.
Eerlijk gezegd achteraf een beetje spijt van vermits ik meer en meer spam via whatsapp begin binnen te krijgen en ik vrees dat dit een manier was om in een spam database terecht te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Die opties die ze bieden zijn volgens mij bedoeld voor als ze een derde sturen. Natuurlijk hebben ze twee keer een fout gemaakt maar de economische realiteit gaat natuurlijk ook wel een beetje meespelen bij drie artikelen leveren en opsturen voor de prijs van een. Ik vind het wel creatief dat ze willen wachten op een andere bestelling in NL en dat jij dan verstuurt. Wil je wel vooraf de verzendkosten vergoed hebben natuurlijk. Ik vraag me ook af of ze wel weten wat verzenden hier kost. Het ding past wellicht in een bubbeltjesenvelop en kan door de brievenbus. Ik zou persoonlijk evt. wel willen meewerken mits ze gegarandeerd de goede kleur sturen. Anders vervalt de bereidheid tot medewerken en zou ik ze inderdaad zelf zwart spuiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfightserv
  • Laatst online: 26-09 09:42

[afbeelding]

begint goed...

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
502 Bad Gateway

The proxy server received an invalid response from an upstream server. Sorry for the inconvenience.
 Please report this message and include the following information to us.
 Thank you very much!

URL: http://www.dd4.com/activity/apenny.html 
Server: localhost.localdomain 
Date: 2015/10/14 18:52:53

30 x Trina 390wp Op SE en Solis. | MHI 3,5kw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tokko1
Luke-san schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 12:27:
[...]

Heeft er al iemand ervaring met dd4 ?

Heb al wat aan het rondzoeken geweest, maar in vergelijking met anderen vind ik er maar bitter weinig over terug.
Dat lampje heb ik maar ff besteld, maar ik zag direct dat je je mobiel nummer moest ingeven.
Eerlijk gezegd achteraf een beetje spijt van vermits ik meer en meer spam via whatsapp begin binnen te krijgen en ik vrees dat dit een manier was om in een spam database terecht te komen.
Vroeger was 't http://www.aurabuy.com ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11:56

Ebay gekocht, is via Paypal, dus je kan zelfs gebruik maken van paypal retourservice. Zowel voor optie 2 als optie 3. Dus gratis terugzenden of versturen naar de nieuwe koper / de verkoper.

Ik snap de 'big deal' hier eigenlijk niet rond. Ok, je hebt liever zwart, maar ga je dat in je zicht leggen? En anders spuit je ze gewoon zwart, het verschil merk je toch niet.
Je hebt nu 2 mounts en wilt nu een 3de in de juiste kleur? Ook niet bevorderlijk voor je China-opslag kast. Zo geraakt die wel heel snel vol. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten

Mavamaarten

Omdat het kan!

elinx schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 12:22:
[...]
Volgens mij is het helemaal niet de bedoeling dat er achteraf betaald wordt. Het enige wat ze vragen is wat moeite om eea te regelen om te retourneren op hun kosten. Alleen in geval je ze alletwee wilt houden vragen ze er geld voor omdat je voor slechts één exemplaar hebt betaald. Natuurlijk kan je dit negeren en een spuitbus kopen. Maar een Paypal claim lijkt me wat ver gaan als je er al twee (weliswaar verkeerde) exemplaren hebt ontvangen. Ik begrijp uit jouw reactie dat jij je geld terug wilt en bovendien ze alletwee wilt houden. Kom op zeg, denk eens na. Het zou best kunnen dat je in gelijk wordt gesteld, maar dat ook Paypal vraagt om ze terug te sturen. Vooral omdat de verkoper zijn best heeft gedaan door een ander exmplaar te sturen je daarna een optie gegeven heeft om eea terug te sturen op hun kosten.
Ow, nee, dat bedoel ik niet!
Ik dacht dat de shop vroeg om nog even €10 te betalen omdat zij een verkeerde kleur hadden opgestuurd.
Als ze het 2x proberen en telkens een foute kleur hadden zou ik het gewoon daarbij laten, omdat ze al vriendelijk genoeg waren om een vervanging te sturen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gotez
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08:21

Gotez

42

Heeft iemand ervaring met de xiaomi controller? Wil in de huiskamer op de HTPC wel een potje gamen. Ik heb dit gevonden om hem te pairen op windows:

http://forums.gameaxis.com/showthread.php?p=23330090

Is dat iemand al gelukt? Ik wil gewoon een beetje GTA SA en racespellen spelen. Geen speciale dingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13:44
Gearbest heeft weer een FLASH sale. Deze is allen vandaag en van 14.00 tot 23.00 Nederlandse tijd. Van elk is maar een beperkt aantal beschikbaar.

1. DQG Hobi 10180 €16,61
2. Convoy S2+ €11,61
3. Nitecore Tube Light €5,35
4. Nitefighter BT21 €53,60
5. Ganzo G302BB €28,58
6. MJ1 INR18650 Battery €17,50
  • De DQG Hobi is een extreem klein oplaadbaar zaklampje.
  • De Convoy S2+ is een veel verkochte betaalbare zaklamp.
  • De Nitecore Tube is een klein en handig oplaadbaar zaklampje met ingebouwde accu. Ik heb er zelf 3 en gebruik ze heel vaak.
  • De Nitefighter is een lamp voor op de fiets/mountainbike met 1800 lumen (!) door de 2 Cree XM-L2 - leds.
  • De Ganzo is een multitool.
  • MJR INR18650 is een set van 4.
Check ook de clearance sales. Hier staan steeds wisselend aanbiedingen op (o.a. smartphones, drones, action camera's, tablets, etc.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gotez schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 15:40:
Heeft iemand ervaring met de xiaomi controller? Wil in de huiskamer op de HTPC wel een potje gamen. Ik heb dit gevonden om hem te pairen op windows:

Is dat iemand al gelukt? Ik wil gewoon een beetje GTA SA en racespellen spelen. Geen speciale dingen.
Gebruik hem op de Galaxy S6 met de Gear VR en daar werkt hij perfect, niet met Windows geprobeerd though.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joriizzz
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 05-08 13:45

Ja pairen is geen probleem. Fifa herkende de controller niet, maar met zo'n emulator programmaatje (x360ce) werkt het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramCS
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 24-06-2024

BramCS

Random Schaap

gewoon een vraagje

Zijn er ook chinese sites die paysafecard acepteren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15:06
Speedfightserv schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 12:49:
[...]

begint goed...

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
502 Bad Gateway

The proxy server received an invalid response from an upstream server. Sorry for the inconvenience.
 Please report this message and include the following information to us.
 Thank you very much!

URL: http://www.dd4.com/activity/apenny.html 
Server: localhost.localdomain 
Date: 2015/10/14 18:52:53
Nu staat er als je wil bestellen: :'(

code:
1
{"done":false,"msg":"goods sold out"}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• error 404
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 30-08 20:59

error 404

Gebruiker niet gevonden

dutchgio schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 18:45:
[...]

Nu staat er als je wil bestellen: :'(

code:
1
{"done":false,"msg":"goods sold out"}
En ik maar betalen😠😡😬

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Laatst online: 10-09 19:17

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Ondertussen begint van al mijn gebruikte Aukey USB kabels de micro USB connector te buigen/breken in dus uit te vallen. Iemand nog een alternatief? Toch dan maar de Nilkin kabels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

hars73 schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 09:24:
Ondertussen begint van al mijn gebruikte Aukey USB kabels de micro USB connector te buigen/breken in dus uit te vallen. Iemand nog een alternatief? Toch dan maar de Nilkin kabels?
De Nillkin's hebben hetzelfde probleem (komen ook uit dezelfde fabriek rollen :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Kenzi schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 09:28:
[...]
De Nillkin's hebben hetzelfde probleem (komen ook uit dezelfde fabriek rollen :P )
Ik ga gewoon wel eens wat bij de Action vandaan meenemen... Dan maar iets langere laadtijden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Ondertussen begint van al mijn gebruikte Aukey USB kabels de micro USB connector te buigen/breken in dus uit te vallen.
Mijn Anker 5-pack kabels doet 't nog steeds goed :)

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 26-09 22:40
dodge_911 schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 09:41:
[...]

Mijn Anker 5-pack kabels doet 't nog steeds goed :)
Mijn Orico kabels zijn ook nog als nieuw, dagelijks meerdere malen in en uit, nu ongeveer een half jaar.
Ik had hiervoor Xiaomi kabels, die snel waren, maar ook na ongeveer een maand de geest gaven met losse contactjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Laatst online: 08-09 22:29
Joriizzz schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 17:48:
[...]

Ja pairen is geen probleem. Fifa herkende de controller niet, maar met zo'n emulator programmaatje (x360ce) werkt het prima.
Ja, bij losse games kun je de besturing patchen met dat programma. Helaas werkt dat niet bij Steam, want die installeert direct een "update" wanneer je een .dll vervangt. De standaardinstellingen van de rechter analoge joystick en de trigger knoppen achterin verschillen van een standaard xbox controler. :/

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salmon

Salmon

.NET developer

Ik zou inderdaad zoals hierboven staat ook geen Nilkin kabels meer halen. Al gekeken naar die van Tronsmart of Pisen of Orico ?
Salmon schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 21:57:

Ik kreeg toevallig vandaag mijn Pisen 2.4A 1.5m kabel binnen, even snel getest en komt tot rond de 1.5A terwijl mijn telefoon op 96% accu zat. De OPO laad wel sneller op wanneer dat deze leger is, dus hij zal vast wel sneller gaan wanneer ik het een andere keer test. Ook de 3x 1.8meter Tronsmart kabels binnen, zelfde resultaten. En deze is dus wel iets langer. Had hiervoor de Nilkin kabel, van Bangood, maar deze maakte na 3 maanden minder goed contact en werd dus soms wakker met een lege telefoon :X Dus als ik nu iets zou aan kunnen raden zijn het de twee andere kabels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
GearBest heeft weer een aantal zaklampen in de aanbieding:

1. Olight S15 Baton €21,43
2. Olight S30 Baton €29,47
3. LuminTop HL01 €29,12
4. Lumintop SD75 €105,41 met coupon SD75GB
5.OPPLE LED Ceiling Light --S / M /L- €20,42 / €26,79 / €38,94

De eerste 2 modellen van Olight wordenwaarschijnlijk over een aantal maandden geupdate, vandaar dat ze nu goedkoop zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
Gearbest heeft Lumintop SD75 in de aanbieding. De prijs €105,41 met coupon SD75GB (originele prijs €165,28). Het is een oplaadbare zaklamp met 4000 lumen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hars73

hars73

Salmon schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 11:12:
[...]

Ik zou inderdaad zoals hierboven staat ook geen Nilkin kabels meer halen. Al gekeken naar die van Tronsmart of Pisen of Orico ?

[...]
Die van Tronsmart zijn dezelfde kabels als Aukey. Ik zal die anderen eens bekijken. En anders eerst van verschillende merken maar eens 1 kabel kopen om uit te proberen. Heb trouwens Aukey gemaild, dat die connectoren allemaal binnen een maand los beginnen te raken. Kijken wat ze erop te zeggen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rud
  • Niet online

rud

hars73 schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 09:37:
[...]Ik ga gewoon wel eens wat bij de Action vandaan meenemen... Dan maar iets langere laadtijden :P
Die van de action heb ik een tijdje geleden geprobeerd. Gelukkig kon ik die retourneren en mijn geld terug krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salmon

Salmon

.NET developer

hars73 schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 12:43:
[...]

Die van Tronsmart zijn dezelfde kabels als Aukey. Ik zal die anderen eens bekijken. En anders eerst van verschillende merken maar eens 1 kabel kopen om uit te proberen. Heb trouwens Aukey gemaild, dat die connectoren allemaal binnen een maand los beginnen te raken. Kijken wat ze erop te zeggen hebben.
Weer wat geleerd dus! Die van Pisen of Orico zou ik dan nemen, volgens mij hebben veel mensen uit dit topic meerdere van die kabels :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvdbeld
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:19

Geen ervaring met de Xiaomi controllers had ze tijdje terug besteld op banggood (tijdens de 9/9 sale) maar toch geannuleerd omdat ik veel problemen las i.c.m. windows/games/steam etc.

Uiteindelijk voor 2 stuks tronsmart mars G01 gegaan, ben erg tevreden voordeel t.o.v. xiaomi:
- Worden onder windows herkend als Xbox 360 controllers enwerken dus zondere verdere configuratie met een hoop games en steam.
- Ingebouwde accu, xiaomi werkt op batterijen.

Tronsmart zijn te vinden op geekbuying.com: http://www.geekbuying.com...Phone---Black-352643.html

Gaat om UK voorraad zijn gek genoeg goedkoper dan uit china en worden via amazon.co.uk verstuurd.
Atomsk schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 10:59:
[...]

Ja, bij losse games kun je de besturing patchen met dat programma. Helaas werkt dat niet bij Steam, want die installeert direct een "update" wanneer je een .dll vervangt. De standaardinstellingen van de rechter analoge joystick en de trigger knoppen achterin verschillen van een standaard xbox controler. :/
Dit probleem heb je dus niet met de tronsmart controllers, werkt prima onder steam (rocket league _/-\o_ ).

Heb verscheidene spullen van tronsmart en ben fan:
- Tronsmart Ara X5, Windows 10 PC voor bij de TV gebruik uitzending gemist/popcorn time en steam in-home streaming.
- Tronsmart Kabels in verschillende lengtes, geven prima stroomdoorvoer gemeten met mijn KCX-017
- 2x Tronsmart Mars G01 Controllers, 1 voor mijn PC en 1 voor bij de eerder genoemde Ara X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salmon

Salmon

.NET developer

Op AliExpress zijn vandaag wat spullen van Adata in de aanbieding.

De ADATA SP550 480GB SSD is bijvoorbeeld 130 Euro vs 160 in de PW.
Of de ADATA 16/32/64GB Micro SD-Card zijn goedkoper dan de PW.

[ Voor 17% gewijzigd door Salmon op 15-10-2015 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 26-09 09:07
Zijn dat soort micro SD kaarten echt? Of afkomstig uit afgekeurde batches ofzo? Heeft iemand daar ervaring mee? Ik dacht dat het altijd beter was om geen geheugen uit China of van Ebay te halen, maar eigenlijk heb ik nog wel een SD kaart nodig.

[ Voor 7% gewijzigd door Pyramiden op 15-10-2015 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• China_buyer
Salmon schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 14:44:
Op AliExpress zijn vandaag wat spullen van Adata in de aanbieding.

De ADATA SP550 480GB SSD is bijvoorbeeld 130 Euro vs 160 in de PW.
Of de ADATA 16/32/64GB Micro SD-Card zijn goedkoper dan de PW.
Hier ben ik ook wel benieuwd naar of dit betrouwbaar is?
Prijzen zijn zeer goed. Zo'n certificaat die ze hebben staan, zegt dat iets of is dat gewoon fake?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Niet online
nvm

[ Voor 99% gewijzigd door ralph075 op 15-10-2015 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotez
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08:21

Gotez

42

Mvdbeld schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 14:43:
[...]

Geen ervaring met de Xiaomi controllers had ze tijdje terug besteld op banggood (tijdens de 9/9 sale) maar toch geannuleerd omdat ik veel problemen las i.c.m. windows/games/steam etc.

Uiteindelijk voor 2 stuks tronsmart mars G01 gegaan, ben erg tevreden voordeel t.o.v. xiaomi:
- Worden onder windows herkend als Xbox 360 controllers enwerken dus zondere verdere configuratie met een hoop games en steam.
- Ingebouwde accu, xiaomi werkt op batterijen.

Tronsmart zijn te vinden op geekbuying.com: http://www.geekbuying.com...Phone---Black-352643.html

Gaat om UK voorraad zijn gek genoeg goedkoper dan uit china en worden via amazon.co.uk verstuurd.

[...]
ooo, ziet er heel interssant uit. Heb alleen geen vrije usb poort meer. Heb een goedkoop china pc'tje achter de tv hangen. Wil wat spellen spelen. De xiaomi werkt met bluetooth. Steam heb ik niet zo'n last van, gebruik ik zelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salmon

Salmon

.NET developer

Het lijkt mij wel inderdaad om echte tegaan, doordat het de officiële Adata store is op AliExpress. Feedback ziet er ook goed uit, 490 mensen en bijna 5 sterren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Pyramiden schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 14:57:
Ik dacht dat het altijd beter was om geen geheugen uit China of van Ebay te halen, maar eigenlijk heb ik nog wel een SD kaart nodig.
Adata komt uit Taiwan. Dat is ook China, maar een wereld van verschil met het vasteland. Grote kans dat je moederbord ook uit Taiwan komt trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Niet online
grun93 schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 15:09:
[...]

Adata komt uit Taiwan.Dat is ook China..
Vindt China.

Net zoals Rusland vindt dat de Krim Russisch is (en Poetin laat daar minder twijfel over bestaan, dan de Chinezen met Taiwan doen)

[ Voor 26% gewijzigd door ralph075 op 15-10-2015 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
BlitzWolf gaat het assortiment flink uitbreiden

Met ook een powerbank met snellaadfunctie:
http://blog.blitzwolf.com...uickcharge-powerbank.html

Een bluetooth speaker met handsfree functie:
http://www.banggood.com/B...et-Speaker-p-1004190.html

en usb kabels:
http://www.banggood.com/B...for-Android-p-998319.html

[ Voor 67% gewijzigd door sambalbaj op 15-10-2015 15:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Salmon schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 15:05:
Het lijkt mij wel inderdaad om echte tegaan, doordat het de officiële Adata store is op AliExpress. Feedback ziet er ook goed uit, 490 mensen en bijna 5 sterren.
dat "official store" zegt niks hier in China
contact details is "super store" ...niks van adata
ook "A low price will be declared , to help to avoid a high taxes ."

lijkt me dat een officiele store niet aan belasting ontduiking doet :+
ralph075 schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 15:12:
[...]

Vindt China.

Net zoals Rusland vindt dat de Krim Russisch is (en Poetin laat daar minder twijfel over bestaan, dan de Chinezen met Taiwan doen)
Niet vindt, is. 'Taiwan' heet ook officieel gewoon Republic of China. Zowel de PRC als de ROC claimen de legitieme China te zijn. Taiwan is de naam die de Westerse wereld aan geeft.
Ook wel "Chinese Taipei" genoemd op bijv. de Olympische Spelen

[ Voor 28% gewijzigd door Kenzi op 15-10-2015 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfightserv
  • Laatst online: 26-09 09:42
Pyramiden schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 14:57:
Zijn dat soort micro SD kaarten echt? Of afkomstig uit afgekeurde batches ofzo? Heeft iemand daar ervaring mee? Ik dacht dat het altijd beter was om geen geheugen uit China of van Ebay te halen, maar eigenlijk heb ik nog wel een SD kaart nodig.
Mijn schoonvader had er 2 zonder enig merk besteld van 32 Gb voor 4,50 per stuk.. van de 32 Gb werkte er 7,5 Gb.

Met zo'n duits tooltje getest.

30 x Trina 390wp Op SE en Solis. | MHI 3,5kw

Pagina: 1 ... 89 ... 180 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is WEL bedoeld voor:
* discussies over bestellingen bij Chinese webshops
* vragen en discussie over verzending, betaling, afhandeling en retourneren

Dit topic is NIET bedoeld voor:
* aankoopadvies of "welke moet ik kopen?"
* discussie over inbreuk te maken op het merkenrecht; dus GEEN namaak merkartikelen bespreken
* manieren om belasting te ontduiken
* import van verboden producten.
* "ik ook" posts, code-gebedel of inhoudsloze mededelingen.
* simpele vragen waarvan het antwoord al bekend is.
* statusupdates, deze mogen in China-shopping levertijdentopic