Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Lekker dan... :N dat postnl geen 'chinese' pakjes meer thuis aflevert...

Altijd handig als het postnl ophaalpunt 5km verderop is... :(
Bovendien HOE weet je nou bij welk postnl punt ze het achtergelaten hebben? Want ik hoor meerdere malen dat mensen niet eens meer een briefje door de bus krijgen.
Moet je nu de diverse postnl afhaalpunten gaan afstruimen om te avonturen of ze soms iets voor je in petto hebben? :F

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• China_buyer
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 31-10-2018
Vandaag twee briefjes in de bus gekregen dat er een pakketje klaarlag uit het buitenland. Ben deze af wezen halen, met identificatie. De kast met pakketjes lag voor de helft vol met pakketjes uit China :) Mevrouw van het postkantoor snapte maar niet waarom er de laatste tijd zoveel Chinese pakketjes waren...

Iemand enig idee hoe het zit met iemand anders het pakketje af laten halen? Ben namelijk lang neit altijd zelf in de gelegenheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23-09 17:38
Is er een mogelijkheid om alles in 1 pakket te krijgen bij banggood.com? Ik krijgt

To ensure the fastest delivery our system will automatically split your items into 2 orders

Terwijl de tweede product slechts 80 cent is.

GoT, You have to love it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:19
Vandaag ook een afhaalbewijs gekregen dat er een pakje uit het buitenland was (waarvoor getekend moet worden). Via de post.nl app was niet zichtbaar dat het pakket klaar lag wel via de 3S code van het afhaalbewijs. Via https://www.internationalparceltracking.com werkt de chinese trackingscode (RIXXXXXXXXCN) wel. Het pakket is woensdag om 12.17 afgeleverd op het postagentschap er ging bij mij dus 2 dagen overheen. Gelukkig is er maar 1 postagentschap hier en deze zit ook in de buurt.

Het bleek om mijn Aukey autolader te gaan welke ik had besteld via de Getone app

De lader heeft 4 USB poorten waarvan 1 met Quick charge 2.0 de Andere 3 zijn zogeheten AIP power poorten. (herkennen wat voor type apparaat aangesloten is en passen daar zich daar op aan)
ik ben er blij mee voor $ 9,99 :)

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/33elwnr.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/2vaxldt.jpg

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• China_buyer
Lisadr schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 17:36:
Is er een mogelijkheid om alles in 1 pakket te krijgen bij banggood.com? Ik krijgt

To ensure the fastest delivery our system will automatically split your items into 2 orders

Terwijl de tweede product slechts 80 cent is.
Niet voor zover ik weet. Spullen liggen dan vaak in een ander magazijn, en die gaan ze dan niet samen voegen. Apart verzenden is makkelijker/goedkoper waarschijnlijk. Gewoon apart laten versturen zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanibanani
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 26-09 22:19
Ik heb vandaag in Groningen nog gewoon een pakketje van Allbuy met track & trace (overigens gisteravond nog gewoon "in transit") aan de deur gekregen waar ik voor moest tekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-09 17:05

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

ehtweak schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 16:37:
Bovendien HOE weet je nou bij welk postnl punt ze het achtergelaten hebben? Want ik hoor meerdere malen dat mensen niet eens meer een briefje door de bus krijgen.
Moet je nu de diverse postnl afhaalpunten gaan afstruimen om te avonturen of ze soms iets voor je in petto hebben? :F
Ik heb inmiddels een dozijn pakjes die ergens hier in de buurt liggen maar waarvoor ik nooit een briefje heb gezien. Gezien de notoire betrouwbaarheid van de Chinese verkopers zijn er vast ook nog een paar waarvan de track & trace code niet klopt die ik dus nooit meer opgespoord krijg.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TravockMD
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21-09 11:16
Uiteraard ben ook ik niet blij met de nieuwe manier van werken door PostNL.
Vandaag had ik ook een brief in de bus. De adressering was een scan/foto van het "label". Het ging om een zending zonder tracking zag ik later op het pakje zelf.
Op het briefje stond netjes op welke locatie mijn pakketje moest liggen. Ondertussen nog even in de PostNL app gekeken, en daar stond hij niet in. Vervolgens de barcode gescand en het bleek woensdag afgeleverd te zijn op de afhaallocatie.

Op de afhaallocatie hebben ze 1 grote metalen PostNL-kast staan die ram vol lag met China spul.
Gelukkig was de medewerkster zo aardig om even te checken of er nog iets lag voor mij. En ja hoor, nog een pakketje waarvan ik dus geen briefje heb ontvangen. Ze twijfelde of ze hem wel mee mocht/wilde geven zonder briefje. Uiteindelijk toch meegekregen. Ze schrokken daar wel flink toen ik de nieuwe werkwijze uitlegde. Ik heb nog even in de PostNL app gekeken naar het 2e pakketje, en deze zou zelfs al sinds dinsdag daar liggen.

Ik snap dat PostNL moet besparen etc. Maar volgens mij zijn er gewoon internationale afspraken betreffende de afhandeling en kosten verdeling hiervan. Overigens heb ik ooit begrepen dat Chinese webshops door de staat gesponsord worden voor zendingen naar het buitenland om de export te bevorderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donderdraak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-07-2017
ehtweak schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 16:37:
Lekker dan... :N dat postnl geen 'chinese' pakjes meer thuis aflevert...

Het ophaalbriefje van PostNL komt de volgende dag bij jouw thuis in je brievenbus.
Op dat briefje is heel zielig een Scan gemaakt van jouw adres. Ze berekenen automatisch wat het dichtsbijzijnde Postnl ophaalpunt bij jouw is :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Ik vrees dat het verdienmodel van post.nl ten koste gaat van de betrouwbaarheid van onze levering.
Zodat wij straks na heel de omgeving afgeklunt te hebben om onze pakketten te verzamelen, niet meer in China ea bestellen.

De pakket bezorger zij hier dat post.nl niet meer voor bezorging aan de zzp'ers wil betalen, en ze apart weg sorteert.
Maar post.nl heeft hier nog geen goed systeem voor kunnen neerzetten.
En och het is tenslotte toch een semi overheids bedrijf, eerst doen dan denken als laatste kijken.
Hij wilde ze nog wel bezorgen bij mij, maar als ze apart gaan (eerdaag)kan hij er ook niets mee.

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

China pakjes altijd naar het postkantoor? Dat is niet leuk. :( geld dit alleen voor pakketpost of ook voor brief post? Zit al een tijdje op wat dingen te wachten namelijk dus misschien moet ik volgende week daar maar eens ff gaan navragen dan. Maar het Is wel allemaal brievenbus post als het goed Is (gaat om dingen als kabels, telefoon hoesjes, kleine magneetjes, etcetera)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donderdraak
Supertip schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 23:44:
Ik vrees dat het verdienmodel van post.nl ten koste gaat van de betrouwbaarheid van onze levering.
Zodat wij straks na heel de omgeving afgeklunt te hebben om onze pakketten te verzamelen, niet meer in China ea bestellen.

De pakket bezorger zij hier dat post.nl niet meer voor bezorging aan de zzp'ers wil betalen, en ze apart weg sorteert.
Maar post.nl heeft hier nog geen goed systeem voor kunnen neerzetten.
En och het is tenslotte toch een semi overheids bedrijf, eerst doen dan denken als laatste kijken.
Hij wilde ze nog wel bezorgen bij mij, maar als ze apart gaan (eerdaag)kan hij er ook niets mee.
Inderdaad een postbode bedrijf anno 2015 die niet aan de deur bezorgd. Als het aan PostNL ligt zeggen ze "Haal het zelf maar op! Want dat scheelt ons bakken met geld aan die ZZPers" PostNL wil spekken in tijden dat er veel in het buitenland besteld wordt. Het bestellen in China neemt alleen maar toe. Alle PostNL ophaalpunten worden nu met pakjes opgezadeld. De ophaalpunten in bijvoorbeeld Jumbo of Bruna zijn hier domweg niet op gebouwd. Het lijkt net een mini distributie centrum achter die balie met pakketten van groot naar klein. Belachelijk!

Er wordt totaal niet gecommuniceerd heb ik het idee. PostNL wat een coöperatieve ballentent :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Supertip
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Het enigste wat we kunnen doen is bij verdwenen leveringen klagen bij de Chinese shops over de uitlevering methode van post.nl.
Goed uit de doeken doen dat verspreid over verschillende locaties de pakketten te vinden zijn.
Ook op de afhaal post.nl locaties het een ongeorganiseerde bende is.
Zodat je pakket heel makkelijk verdwijnt.
Het kan je wel een claim kosten via PayPal, maar het kan in de toekomst wel een betere service op gaan leveren.

Alleen is de kans dat we bij teveel verloren pakketten als land geweerd gaan worden bij bv eBay Ali enzovoort.

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titus
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 26-09 23:24
Hebben de verkopers dan nu eindelijk het wel bij het juiste eind als ze vragen:
Heb je al bij het lokale postkantor gekeken of het daar ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

iTitus schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 04:56:
Hebben de verkopers dan nu eindelijk het wel bij het juiste eind als ze vragen:
Heb je al bij het lokale postkantor gekeken of het daar ligt?
Haha, inderdaad. Ik denk dat dit ook de enige manier is om van het systeem af te komen, elke dag bij je ophaalpunt gaan vragen of je pakje er al is. Dit in combinatie met de enorme hoeveelheid werk dat ze sowieso erbij krijgen door al die pakjes kan best eens ervoor zorgen dat de ophaalpunten bij postnl gaan klagen en misschien zelfs stoppen. Geen ophaalpunten betekent ook dat ze het daar niet neer kunnen gooien.

Ik vind het trouwens wel apart dat mijn pakjes bijvoorbeeld ook niet meer bezorgd worden, als het gedaan is om de zzpers minder te betalen. Mijn pakketbezorgers zijn namelijk beide in loondienst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenaldoN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:20
mark-k schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 09:56:
[...]

Haha, inderdaad. Ik denk dat dit ook de enige manier is om van het systeem af te komen, elke dag bij je ophaalpunt gaan vragen of je pakje er al is. Dit in combinatie met de enorme hoeveelheid werk dat ze sowieso erbij krijgen door al die pakjes kan best eens ervoor zorgen dat de ophaalpunten bij postnl gaan klagen en misschien zelfs stoppen. Geen ophaalpunten betekent ook dat ze het daar niet neer kunnen gooien.
En dangaan ze opnieuw berekeken welk ophaalpunt het dichtsbij is en mag je daar naartoe. Ik heb al effe niks besteld maar als ze hemelsbreed gaan kijken welke het dichtsbij is heb ik een probleem. Aan de overkant van de rivier hier zit een punt maar als ik daarnaartoe wil ben ik 45 minuten met de auto omderweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 26-09 16:33

Nitai

Live the life you love.

CAPSLOCK2000 schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 16:14:
[...]

Ik heb geen rijbewijs, dat maakt het extra vervelend als het pakket niet in de buurt wordt bezorgd.

Een ID kaart maken duurt inderdaad een week maar de gemeente heeft pas volgende week tijd om mijn aanvraag te behandelen, dus dan ben ik twee weken verder en de pakketjes liggen er al een week.
Heb je geen paspoort? En anders je oude ID kaart plus je betaalbevestiging van je nieuwe ID kaart overleggen? Wel heel vervelend!

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkiscool
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 23-09 13:36
*knip* lees de topicwaarschuwing, dit topic is niet bedoeld voor aankoopadviesvragen

[ Voor 89% gewijzigd door gambieter op 10-10-2015 15:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Nitai schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 10:24:

Heb je geen paspoort? En anders je oude ID kaart plus je betaalbevestiging van je nieuwe ID kaart overleggen? Wel heel vervelend!
Nee, geen paspoort. Je idee met de betaalbevestiging ga ik proberen maar ik geef het weinig kans. Het argument was "de computer zegt dat het niet mag".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:57
TravockMD schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 22:41:
Uiteraard ben ook ik niet blij met de nieuwe manier van werken door PostNL.
Vandaag had ik ook een brief in de bus. De adressering was een scan/foto van het "label". Het ging om een zending zonder tracking zag ik later op het pakje zelf.
Op het briefje stond netjes op welke locatie mijn pakketje moest liggen. Ondertussen nog even in de PostNL app gekeken, en daar stond hij niet in. Vervolgens de barcode gescand en het bleek woensdag afgeleverd te zijn op de afhaallocatie.

Op de afhaallocatie hebben ze 1 grote metalen PostNL-kast staan die ram vol lag met China spul.
Gelukkig was de medewerkster zo aardig om even te checken of er nog iets lag voor mij. En ja hoor, nog een pakketje waarvan ik dus geen briefje heb ontvangen. Ze twijfelde of ze hem wel mee mocht/wilde geven zonder briefje. Uiteindelijk toch meegekregen. Ze schrokken daar wel flink toen ik de nieuwe werkwijze uitlegde. Ik heb nog even in de PostNL app gekeken naar het 2e pakketje, en deze zou zelfs al sinds dinsdag daar liggen.

Ik snap dat PostNL moet besparen etc. Maar volgens mij zijn er gewoon internationale afspraken betreffende de afhandeling en kosten verdeling hiervan. Overigens heb ik ooit begrepen dat Chinese webshops door de staat gesponsord worden voor zendingen naar het buitenland om de export te bevorderen.
Dit is wel zorgelijk als het klopt wat je zegt. Als pakjes ZONDER track/trace code ook zomaar bij het ophaalpunten gedropt worden is het eind zoek.
Geregistreerde verzendingen kan ik nog inkomen omdat je daar voor moet tekenen. Een dergelijk pakket kan dan niet bij de buren afgegeven worden als je niet thuis bent.
PostNL wil daar vanaf blijkbaar.
Hoe dan ook moeten dit soort maatregelen veel beter gecommuniceerd worden.
Als ik dit forum niet zou lezen wist ik van niks.
Dat kan echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-09 22:22

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

Zelfde euvel hier.

Ik had een aanbieding van een NL webshop met MARKTPLAATS erop (12 fruit of the loom vhals shirts.

Ik ben maar eens langs AH hier gegaan welke fungeert als PostNL toko in Alkmaar.

Ze worden helemaal gek daar. Een kast vol Chinese pakketjes en ze moest zoeken naar mijn adres/naam/postcode. en floep ineens 2 pakketjes.

1 marktplaats pakket
1 banggood pakket

beide niet in de app (staan er maar 4 in dit jaar, en meer dan 50 pakketjes gehad)

Erg erg slecht dit van PostNL

(klachtenbrief onderweg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:51
ApC_IcE schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 15:50:
...................

beide niet in de app (staan er maar 4 in dit jaar, en meer dan 50 pakketjes gehad).................
Zelfde ervaring met de app. Toch vandaag weer twee pakketje aan de deur afgeleverd. Beide met tracking, maar zonder ervoor te hoeven tekenen. Geen van beide stond aangekondigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis
  • Laatst online: 26-09 14:32
elinx schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 15:56:
[...]
Zelfde ervaring met de app. Toch vandaag weer twee pakketje aan de deur afgeleverd. Beide met tracking, maar zonder ervoor te hoeven tekenen. Geen van beide stond aangekondigd.
Ze worden pas aangekondigd wanneer je e-mailadres bekend is bij de verkoper. Laat staan dat ze deze er dan ook op moeten zetten.

Seat Leon 5F Howto's & Retrofits | Eigen KPN router topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE

ApC_IcE

ViezeVis schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 15:56:
[...]

Ze worden pas aangekondigd wanneer je e-mailadres bekend is bij de verkoper. Laat staan dat ze deze er dan ook op moeten zetten.
Dat is het hele probleem?
Ik bestel bij banggood en zetten zij het er dan niet op?
Zelfde email

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis
ApC_IcE schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 16:00:
[...]

Dat is het hele probleem?
Ik bestel bij banggood en zetten zij het er dan niet op?
Zelfde email
Banggood zet geen emailadressen op pakketten nee, daarom verschijnen mijn bestellingen van Banggood ook niet in mijn PostNL omgeving. Klagen over dat zendingen niet in je omgeving komen te staan is kansloos: dan moet je echt bij de verzender wezen.

Hoe dat zit met die levering van Chinese pakketten weet ik niet.
Tegenwoordig komen er wel stickers met 'Internationaal poststuk' op. Misschien verklaart dit waarom zendingen dan automatisch naar het postkantoor gaan?

[ Voor 12% gewijzigd door ViezeVis op 10-10-2015 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
ViezeVis schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 15:56:
........
Gaat het dan om het mailadres waarmee ik registreer bij de webshop? Deze is nl. hetzelfde als bij Postnl. Ik ging er vanuit dat postcode en huisnummer voldoende zou zijn

[ Voor 8% gewijzigd door elinx op 10-10-2015 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis
elinx schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 16:03:
[...]
Gaat het dan om het mailadres waarmee ik registreer bij de webshop? Deze is nl. hetzelfde als bij Postnl.
Registreren nog niet zo zeer: de verzender moet naast je adresgegevens, provincie en telefoonnummer ook een emailadres op de zending noteren wanneer het verschijnt in je PostNL account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
ViezeVis schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 16:04:
..........ook een emailadres op de zending noteren wanneer het verschijnt in je PostNL account.
Lekker handig, dan is een dergelijke app volkomen waardeloos. Mi gaat het alleen om postcode en huisnummer

[ Voor 17% gewijzigd door elinx op 10-10-2015 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis
Ik vind van wel. Het wordt gewoon niet veel gedaan. De reden daarvan is omdat het voor andere bestemmingen -zoals Duitsland bewijze van- niet relevant is om een emailadres te noteren. PostNL biedt eenmaal die optie dat je pakketten kunt zien in je persoonlijke omgeving MITS er een emailadres op de zending staat genoteerd.

/
Wat betreft die postcode+huisnummer.
Dat is onmogelijk wanneer er meerdere gezinsleden een PostNL account hebben. Denk jij dat PostNL moeite gaat doen om uit te zoeken op welk account die zending hoort? Dacht het niet. 8)7

[ Voor 20% gewijzigd door ViezeVis op 10-10-2015 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
ViezeVis schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 16:07:
.......
Wat betreft die postcode+huisnummer.
Dat is onmogelijk wanneer er meerdere gezinsleden een PostNL account hebben. ..........
Ik begrijp je punt hier, ook ivm privacy. Maar blijft het feit dat een dergelijke app dan weinig nut heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis
elinx schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 16:14:
[...]
Ik begrijp je punt hier, ook ivm privacy. Maar blijft het feit dat een dergelijke app dan weinig nut heeft.
Als je gewoon de verkoper/afzender vraagt om je email te noteren op de zending is dat toch ook geen probleem? Ik vind zo'n app ontzettend handig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kwakzalver
  • Laatst online: 15-07 12:13
Toch wel weer grappig die scammers op AE; elke keer weer dezelfde truuk
2015-10-07 20:14:44

hi,dear friend. thanks your order.
can you comfirmed the order recevied now ?
i am wholesale Electronics , have many many orders in aliexpress every days!
but i am not enough money for sending all the orders now..
if you can comfirmed the order now.
i agree give you discount in your next orders..
hope you help me.. thank you very much..
Shop Frozen/Closed by AE op dit moment.

Dus even een paar reminders:
  • Nooit zomaar klikken op ontvangen.
  • Een 'dispute' eenmaal geopend niet sluiten totdat alles afgewikkeld is, want een nieuwe dispute openen is dan nagenoeg onmogelijk
  • Nooit zomaaar de prijs laten wijzigen of een refund ontvangen tijdens het aankoopproces, want dat denkt AE dat het ontvangen is en krijgt de koper betaald.
Edit....ooow briefje van de postbode....niet thuis dus volgende werkdag bij de verweg liggende postagentschap.

Zit er eentje op 800 meter... eentje op 1200 meter.....
Dus ophalen bij het postagentschap op 2,5 km afstand. _/-\o_
PostNL denkt met me mee. Moet afvallen....

[ Voor 13% gewijzigd door kwakzalver op 10-10-2015 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
HoppyF schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 15:39:
[...]
Hoe dan ook moeten dit soort maatregelen veel beter gecommuniceerd worden.
Als ik dit forum niet zou lezen wist ik van niks.
Dat kan echt niet.
^^ dat dus.
En dan ook nog eens inconsequent uitvoeren.... Sommigen ontvangen nog wel pakjes aan de deur, anderen niet....

Maar goed, het absolute gebrek aan communicatie is te gek voor woorden.

(misschien concept klachtenbrief/-mail online gooien? zodat de hele China-bestellers-community massaal gaat mailen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YK12
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23-09 13:38
Vandaag een pakketje mogen ontvangen. Netjes afgeleverd aan de deur. Misschien is per regio de pakketafhandeling anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KLX16
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04:26
De essentie van levering, is het afleveren op je verzendadres.
Is al jaar en dag zo.
Nu dus ook, het is van de zotte, dat uit bepaalde landen nu eenzijdig voor een ander werkwijze wordt gekozen. Dit kan niet. Zou juridisch uitgezocht moeten worden.

Als ik het nu moet laten ophalen, kost mij dat geld. Per levering.
Een factuur inleveren bij de postnl-afhaalbalie, is dan een voortvloeisel van hun beleid.

We moeten wel zakelijk blijven, als ze een deel van het traject niet verzorgen, dan zullen ze dat deel gefactureerd krijgen. Tegen ons tarief, elke levering wordt apart opgehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enigmafan
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

enigmafan

Front- & backend ontwikkelaar

KLX16 schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 01:35:
De essentie van levering, is het afleveren op je verzendadres.
Is al jaar en dag zo.
Nu dus ook, het is van de zotte, dat uit bepaalde landen nu eenzijdig voor een ander werkwijze wordt gekozen. Dit kan niet. Zou juridisch uitgezocht moeten worden.

Als ik het nu moet laten ophalen, kost mij dat geld. Per levering.
Een factuur inleveren bij de postnl-afhaalbalie, is dan een voortvloeisel van hun beleid.

We moeten wel zakelijk blijven, als ze een deel van het traject niet verzorgen, dan zullen ze dat deel gefactureerd krijgen. Tegen ons tarief, elke levering wordt apart opgehaald.
Tja, kan je natuurlijk proberen, maar de overeenkomst die postnl heeft is niet met jou, maar met de verzender, en als de verzender korting krijgt door het op deze manier te doen en dus daarvoor minder betaalt, kan je factureren wat je wilt, maar postnl heeft daar verder niks mee te maken. Je zou de verzender kunnen kunnen vragen om het anders te doen, maar dan betaal daarvoor, waarschijnlijk, ook meer.
Dat er regionale verschillen zijn, zou kunnen komen omdat het nog niet overal is doorgevoerd.

[ Voor 4% gewijzigd door enigmafan op 11-10-2015 07:16 . Reden: Stukje vergeten ]

Mijn Sinterklaasspel voor de kids

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

enigmafan schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 07:14:
[...]

Tja, kan je natuurlijk proberen, maar de overeenkomst die postnl heeft is niet met jou, maar met de verzender, en als de verzender korting krijgt door het op deze manier te doen en dus daarvoor minder betaalt, kan je factureren wat je wilt, maar postnl heeft daar verder niks mee te maken. Je zou de verzender kunnen kunnen vragen om het anders te doen, maar dan betaal daarvoor, waarschijnlijk, ook meer.
Dat er regionale verschillen zijn, zou kunnen komen omdat het nog niet overal is doorgevoerd.
PostNL heeft geen overeenkomst met de verzender. De verzender heeft een overeenkomst met bijv Chinapost, HK Post etc.
En korting? De verzender krijgt geen korting daarvoor.
PostNL is gewoon de standaar postbezorger in NL, daar is weinig keus in voor normale brief / pakketpost, behalve DHL / DPD / Fedex etc.

De shops staan hier verder buiten, dit is iets wat PostNL zelf besloten heeft en waar de shops verder geen invloed op hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE

ApC_IcE

Afbeeldingslocatie: http://s8.postimg.org/nfiqfaald/postnl.jpg

Ook zo'n mooi afschuif antwoord, alsof de China shops hiervoor kiezen ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
ApC_IcE schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 12:48:
.......... alsof de China shops hiervoor kiezen ;w
Er staat China Post en niet China shops. Daar kan ik me nog wat bij voorstellen. Maar in dat geval zouden pakjes via Sweden Post, Malaysia Post en zelfs PostNL ed gewoon thuisbezorgd moeten worden.
Dat zal waarschijnlijk niet het geval zijn als de actie bij PostNL vandaan komt zoals we vermoeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:38
Even voor mijn duidelijkheid, ben een zooi dagen weggeweest, wel veel bijgelezen, maar ik zoek de samenvatting

De pakketje vanuit China komen mogelijk op een afhaalpunt te liggen zonder dat je het weet of daar bericht van krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

maartend schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 14:19:
Even voor mijn duidelijkheid, ben een zooi dagen weggeweest, wel veel bijgelezen, maar ik zoek de samenvatting

De pakketje vanuit China komen mogelijk op een afhaalpunt te liggen zonder dat je het weet of daar bericht van krijgt?
Correct. Je moet bij de postkantoren en supermarkten in je omgeving gaan vragen of ze pakjes voor je hebben.
In theorie zou je een briefje moeten krijgen en ligt het op het dichtsbijzijnde postpunt. In praktijk kun je maar beter zelf gaan fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
Denk dat het toch zo is als Postnl stelt. Zij bieden de optie aan, maar het is de verzender die er gebruik van gemaakt. De reden hiervoor is waarschijnlijk het risico op zoekgeraakt/gestolen/verkeerd bezorgde zendingen zo klein mogelijk te maken. Ik kan me voorstellen dat het opnieuw sturen van "niet bezorgde" zendingen (omdat een medeflatbewoner het uit je brievenbus jat) een aardige kostenpost is van Chinese webshops.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Atomsk schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 14:42:
Denk dat het toch zo is als Postnl stelt. Zij bieden de optie aan, maar het is de verzender die er gebruik van gemaakt. De reden hiervoor is waarschijnlijk het risico op zoekgeraakt/gestolen/verkeerd bezorgde zendingen zo klein mogelijk te maken. Ik kan me voorstellen dat het opnieuw sturen van "niet bezorgde" zendingen (omdat een medeflatbewoner het uit je brievenbus jat) een aardige kostenpost is van Chinese webshops.
Ik denk dat de waarheid in het midden ligt en dat PostNL een categorie heeft toegevoegd voor "thuis bezorgen" die dan vast duurder zal zijn. Wie er niet specifiek om vraagt krijgt de goedkope default keuze van bezorgen op het postkantoor. De Chinezen doen hetzelfde als altijd namelijk de goedkoopste optie kiezen. PostNL doet alsof de Chinezen er bewust voor kiezen om naar het postkantoor te sturen.
Bij mijn volgende bestelling zal ik er om vragen maar ik denk dat die Chinees dan eerste aan China Post zal moeten gaan vragen wat hij moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CAPSLOCK2000 schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 14:38:
[...]

Correct. Je moet bij de postkantoren en supermarkten in je omgeving gaan vragen of ze pakjes voor je hebben.
In theorie zou je een briefje moeten krijgen en ligt het op het dichtsbijzijnde postpunt. In praktijk kun je maar beter zelf gaan fietsen.
Gelukkig heb ik er maar een in mijn woonplaats. En mag toch hopen dat ze het niet in een plaats 10 kilometer verderop gaan afleveren op het servicepunt? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rud
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

rud

Atomsk schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 14:42:
Dan moet een medeflatbewoner wel weten dat er iets waardevols in jouw brievenbus ligt. Het zal vast wel gebeuren maar of dat een aardige kostenpost is?

Bij mij is het vrijwel onmogelijk om iets uit de brievenbus te vissen. Toch komt naar schatting 5% van bestellingen niet aan. Niet verstuurd, onderweg van de vrachtwagen gevallen, postbode? Ik heb geen idee. Het maakt me ook niet uit waar het fout is gegaan, ik baal omdat het niet aankomt. Tot nu toe altijd gelukkig goed opgelost.

Wel is het vervelend dat er hier minstens 6 postagentschappen op bijna gelijke afstand zijn. Tot nu toe bezorgde Postnl bij niet thuis zijn alleen automatisch stukken bij één en dezelfde van die zes. Totdat ik eind september opeens bij nummer twee moest zijn. Ze gaven netjes aan dat het waarschijnlijk een ander agentschap was dan waar tot voor kort alles bezorgd werd maar het was niet gemakkelijk. En nu zou ik bij al die zes agentschappen regelmatig moeten gaan vragen of er iets ligt? Dit is waanzin! |:( |:( |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Dit isbtoch wel gewoon eenhoax? Hoe meer ik lees hoe meer ik er van overtuigd ben dat dit niet echt kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

CAPSLOCK2000 schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 14:50:
[...]

Ik denk dat de waarheid in het midden ligt en dat PostNL een categorie heeft toegevoegd voor "thuis bezorgen" die dan vast duurder zal zijn.
Dat was ook mijn vermoeden. Ze verdienen er te weinig aan vinden ze maar willen ook niet het risico lopen dat de klandizie naar een ander gaat. Ze willen de prijs verhogen maar dan wordt het duurder voor de Chinese webshops die dan die kosten moeten doorberekenen. Dus maken ze een duurdere categorie voor de thuisbezorging en downgraden ze de huidige verzending naar zelf ophalen waarbij de webshops geen prijsverhoging voor tracking hoeven door te voeren.

Ik zie nog gebeuren dat ze dit ook gaan doen bij pakjes zonder tracking en dat ze daar thuisbezorging ook duurder gaan maken waardoor de Chinese webshops geen gratis verzending meer zouden kunnen bieden wat wel eens tot een flinke reductie van de pakjes kan leiden met dan ook weer minder omzet/inkomsten voor PostNL. Door ook ongetrackte pakjes te laten ophalen tegen dezelfde kosten voor China kunnen de webshops dan nog wel gratis verzending blijven bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:54
maartend schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 15:52:
Dit isbtoch wel gewoon eenhoax? Hoe meer ik lees hoe meer ik er van overtuigd ben dat dit niet echt kan zijn.
Bekijk het Twitteraccount van PostNL maar eens, ze antwoorden niet voor de grap aan iedereen die het erover heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Pino112 schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 16:05:
[...]

Bekijk het Twitteraccount van PostNL maar eens, ze antwoorden niet voor de grap aan iedereen die het erover heeft.
Ik heb geen twitter maar had hier al wat berichten gelezen. Die lui zitten gewoon mee in het complot, kan niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
rud schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 15:48:
[...]
Dan moet een medeflatbewoner wel weten dat er iets waardevols in jouw brievenbus ligt. Het zal vast wel gebeuren maar of dat een aardige kostenpost is?
Het is maar een voorbeeld. Wat je eigen situatie is, is niet zo relevant in die context. Wanneer je 100.000 (of zo) pakjes per maand verzend dan maakt het voor de verzender natuurlijk wel uit of er 2 of 3% verloren gaat.
Wel is het vervelend dat er hier minstens 6 postagentschappen op bijna gelijke afstand zijn. Tot nu toe bezorgde Postnl bij niet thuis zijn alleen automatisch stukken bij één en dezelfde van die zes. Totdat ik eind september opeens bij nummer twee moest zijn. Ze gaven netjes aan dat het waarschijnlijk een ander agentschap was dan waar tot voor kort alles bezorgd werd maar het was niet gemakkelijk. En nu zou ik bij al die zes agentschappen regelmatig moeten gaan vragen of er iets ligt? Dit is waanzin! |:( |:( |:(
Dat is wel een rotsituatie idd. Heb het zelf één keer gehad dat een pakje naar een verkeerd postagentschap ging (omdat de namen veel op elkaar leken). Kon ik een uur heen en weer fietsen ipv 5 minuten. :(

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supercop7373
  • Laatst online: 26-09 21:31
geldt eea ook voor brievenbuspost als kabeltjes, phonehoesjes etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:39
supercop7373 schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 17:51:
geldt eea ook voor brievenbuspost als kabeltjes, phonehoesjes etc...
een brief dat een brief op je wacht?
Complot om iedereen weer naar buiten te krijgen of zo. :+

[ Voor 11% gewijzigd door Sinned123 op 11-10-2015 18:05 ]

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supercop7373
  • Laatst online: 26-09 21:31
ik zit een beetje door twitter te worstelen en daar zegt post nl dat niet ieder pakket dit heeft, maar dat verzenders uit China dit zo kunnen aanvragen???? China is tot nu toe blijkbaar het enige land.

ik heb er op zich geen problemen mee, als ik maar een berichtje krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donderdraak
Misschien kan dit topic worden opgesplitst in een nieuw topic met alle informatie en vragen rondom de nieuwe verzendservice van PostNL?

[ Voor 3% gewijzigd door donderdraak op 11-10-2015 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-09 16:13
Dit lijkt mij gewoon een besparingsoptie van PostNL zelf. Ze hoeven op deze manier de bezorgers niet te betalen alleen maar een kaartje te versturen en dan moet de ontvanger zelf maar langs komen. Erg klant onvriendelijk, en zie alleen maar voordeel voor PostNL, verder niet voor de ontvanger of de verzender.

http://www.webwinkelweblo...tandaard-naar-afhaalpunt/

Maar gisteren is er gewoon een pakket van mij hier thuis afgeleverd, helaas de envelop al weggegooid kan dus niet zien of het China Post was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -fve-
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 05-08-2024
Al iemand een kloon gevonden voor SyncStop in bekende China shops?
20 US$ + p&p is een beetje overdreven voor een dongeltje.

Dit dongeltje zorgt ervoor dat je apparatuur enkel kan opladen en geen data connectie kan maken. Ik heb wat zitten zoeken op AE maar niets gevonden. Vermoedelijk is het wat te vroeg om dit goedkoop te vinden.

syncstop.com is de originele site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokko1
  • Laatst online: 09:04
-fve- schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 19:11:

Dit dongeltje zorgt ervoor dat je apparatuur enkel kan opladen en geen data connectie kan maken. Ik heb wat zitten zoeken op AE maar niets gevonden. Vermoedelijk is het wat te vroeg om dit goedkoop te vinden.

En een usb kabeltje kopen met alleen power connectors is geen optie? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
Ben benieuwd naar de reacties van de chinese shops als die hierdoor veel niet ontvangen claims via PayPal en CC aan hun broek krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-09 08:50

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

Eerste pakket al op moeten halen. Soldeerstation. Moest me legitimeren, en mijn paspoortnummer werd geregistreerd incl handtekening voor ontvangst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Ik denk dat ik nu ook wel weet waar mijn pijlen uit China blijven :/

Leuk, in een straal van 3,5km zijn er 9 afhaalpunten, woehoe. Natuurlijk niet alle 9 lekker bij elkaar, nee verspreidt over 2 dorpjes en over de hele stad.

Tijd om toch eens een twitteraccount aan te maken, puur om tegen PostNL te kunnen zeiken. Hopelijk zien ze in dat ze het nu aan de stok hebben met half nederland.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -fve-
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 05-08-2024
tokko1 schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 19:30:
[...]

En een usb kabeltje kopen met alleen power connectors is geen optie? :P
Ik wist niet dat je dit kon kopen + ik heb een site gevonden hoe je zo'n kabel kan maken, maar schijnt probs te geven met Apple dingen, wat trouwens ook wordt uitgelegd op de stopsync site/twitter account. Ik heb Apple en Android dingen, dus zon dongeltje zou het wel gemakkelijk maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanDaal
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06:59

vanDaal

-ismeereentje

Volgens dit bericht zou de Xiaomi Mi 10000mAh Powerbank tijdelijk maar $11.69 moeten kosten. Maar wanneer ik de link volg, staat er bij mij een ander bedrag ($15.89). Bij jullie ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

vanDaal schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 22:22:
Volgens dit bericht zou de Xiaomi Mi 10000mAh Powerbank tijdelijk maar $11.69 moeten kosten. Maar wanneer ik de link volg, staat er bij mij een ander bedrag ($15.89). Bij jullie ook?
De zilveren is gewoon het juiste bedrag, de andere twee zijn 4 dollar duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

-fve- schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 19:11:

Is dat echt een product waar je een goedkope kloon van wil hebben? Bij zo'n ding moet je op de veiligheid kunnen vertrouwen. Al is het wel een heel simpel ding om te maken, echt veel kunnen ze er niet aan fout doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuxXx
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 20-09 10:00
Bij de buren een leuk kijkje achter de schermen van banggood, met veel foto's.

http://forum.fok.nl/topic/2255085

Toch wel apart om te zien, zeker in vergelijking met een hypermodern volledig geautomatiseerd distributiecentrum als dat van wehkamp.

http://www.rtlz.nl/busine...dezelfde-dag-nog-bezorgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-09 22:51
Zo simpel dat je het zelf kan maken, dus ja ik vertrouw dat een Chinees zo'n ding voor 50 cent correct in elkaar kan zetten.

Helaas duurder maar met extra functionaliteit, maar interne wiring is vast heel makkelijk te controleren op de veiligheid http://m.ebay.com/itm/Sma...-/161842936958?nav=SEARCH

Verder zie ik ook syncstop op ebay, weet niet of 't origineel is maar ze vragen 10 dollar.

En tot slot een alternatief van de westerse markt http://www.amazon.co.uk/g...oss?k=Portapow+data+block

[ Voor 22% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 12-10-2015 04:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfightserv
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 26-09 09:42
vanDaal schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 22:22:
Ga even naar banggood.com daar is hij 10,50

30 x Trina 390wp Op SE en Solis. | MHI 3,5kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-09 11:09
Speedfightserv schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 23:32:
Ga even naar banggood.com daar is hij 10,50
Daar wordt ook naar gelinkt.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beavbusi
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 26-09 21:04
Ik heb bij gearbest de volgende code gekregen:

05165580199755

Hier zou mijn oneplus two in zitten. Nu kan ik dit nummer nergens tracken en ze reageren ook niet op de vraag met welke vervoerder deze verzending is gestuurd. Heb ik dus gewoon een nummer gekregen wat gewoon niet te tracken is? Beetje vreemde manier van zaken doen dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfightserv
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 26-09 09:42
Beavbusi schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 08:53:

05165580199755

Hier zou mijn oneplus two in zitten. Nu kan ik dit nummer nergens tracken en ze reageren ook niet op de vraag met welke vervoerder deze verzending is gestuurd. Heb ik dus gewoon een nummer gekregen wat gewoon niet te tracken is? Beetje vreemde manier van zaken doen dit.
Ik heb het zelfde probleem uit een EU warehouse... wel een code maar als ik hem door http://www.17track.net/index.shtml haal zie ik niets.. :|

30 x Trina 390wp Op SE en Solis. | MHI 3,5kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
  • Laatst online: 08:56
Beavbusi schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 08:53:

05165580199755

Hij ziet er uit als een Aramex/DPD tracking, dat al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Mijn eu gearbest nummer was ook pas na een week te tracken. Kwam uit hongarije.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acemoo
  • Laatst online: 25-09 10:37
RobinHood schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 20:56:
Ik denk dat ik nu ook wel weet waar mijn pijlen uit China blijven :/

Leuk, in een straal van 3,5km zijn er 9 afhaalpunten, woehoe. Natuurlijk niet alle 9 lekker bij elkaar, nee verspreidt over 2 dorpjes en over de hele stad.

Tijd om toch eens een twitteraccount aan te maken, puur om tegen PostNL te kunnen zeiken. Hopelijk zien ze in dat ze het nu aan de stok hebben met half nederland.
Pijlen uit china? Heb je hier al meer ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chris-drielsma
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 25-09 08:08
Goedemorgen Mede Lezers

Weet iemand na hoeveel tijd een Singapore Post Trace code te tracken is

Ik heb een RBxxxxxxxSG code sinds afgelopen woensdag maar hij blijft steken op PENDING :S

Ik check het met Aftership

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11:56
chris-drielsma schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 10:10:
Goedemorgen Mede Lezers

Weet iemand na hoeveel tijd een Singapore Post Trace code te tracken is

Ik heb een RBxxxxxxxSG code sinds afgelopen woensdag maar hij blijft steken op PENDING :S

Ik check het met Aftership
Maximum 2 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterworld
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-09 15:02
DuxXx schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 23:16:
Bij de buren een leuk kijkje achter de schermen van banggood, met veel foto's.

http://forum.fok.nl/topic/2255085

Toch wel apart om te zien, zeker in vergelijking met een hypermodern volledig geautomatiseerd distributiecentrum als dat van wehkamp.

http://www.rtlz.nl/busine...dezelfde-dag-nog-bezorgen
Zeer leuk om te lezen, bedankt!

Wat betreft de pakketjes die niet meer thuis worden geleverd, voor mij is dit wel prettig aangezien ik overdag door de week meestal werken ben. Nu lees ik hier dat er niet altijd een briefje in de brievenbus word gedaan dat er een pakket klaarligt. Hoe moet je dan weten dat er een pakket klaarligt? 8)7 8)7
De twee pakketpunten hier in het dorp liggen dan ook maar op 5 min fietsen van mij. Dat is nog te overzien.

Nu heb ik een Excel sheet waarin ik mijn bestellingen en levertijden bijhoud van China-shoppen.
Snelste levertijd bij mij is 6 dagen en dan + 3 weken dat het op het postkantoor blijft liggen, dus mocht ik geen bericht krijgen dat er iets klaarligt zou ik 26 dagen na bestelling langs de twee afhaalpunten mogen gaan om te kijken of er iets klaarligt. :/

Ik kan mij voorstellen dat dit voor andere mensen totaal niet handig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

br men schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 10:03:
[...]

Pijlen uit china? Heb je hier al meer ervaring mee?
Jawel, houten pijlen voor mijn houten handboog, een leuke 40 ponder.

Scheelt behoorlijk wat geld, de soort die ik al heb is een slordige 50% goedkoper dan wat ik in de winkel koop, voor bijna dezelfde kwaliteit, en niet 50km te hoeven rijden. Dat ze stukgaan als ze een erg stevige blazoenprikker tegenkomen, tja, ik denk dat een van mijn carbonpijlen dat ook niet leuk had gevonden.

Die ik nu besteld heb zijn nog eens flink goedkoper, 2,50 per stuk inclusief verzendkosten, voor dat geld heb ik weinig verwachtingen, dus het valt altijd mee :+

Ik haal ze gewoon van ebay af, ben nog geen echte Chinese shop tegengekomen die die dingen ook verkoopt.

En ik weet nu ook waar ze liggen, ze liggen bij het oude postkantoor, later vandaag dus maar eens ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• China_buyer
PostNL is niet erg duidelijk in hun communicatie. Op de consumenten en zakelijke chat nog maar eens nagevraagd. Consumentenchat begreep dat er verwarring was, en dat was het wel zo'n beetje.

Zakelijke chat hield vol dat het een keus van de Chinese webshops was. Na een beetje aandringen kwam de medewerker met dit bericht:

PostNL - Crystal:
Om eerlijk te zijn kwam dit afgelopen week voor ons ook als verrassing

Goed om te weten :) Vanmiddag maar eens langs het postkantoor om te vragen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eerste tracking pakjes sinds de wijziging zijn onderweg. :) ben benieuwd hoe dit gaat aflopen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Onze lokale Primera is niet zo blij met al die extra pakketjes. Een hoop klanten waarvoor je wat extra handelingskosten ontvangt, dat wel. Maar in een stadswinkeltje vergt het nogal wat opslagruimte als dit zo doorgaat. Winkel is tot 6 uur open, dus strak op tijd na het werk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Laatst online: 11:10
koelkast schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 15:37:
Onze lokale Primera is niet zo blij met al die extra pakketjes. Een hoop klanten waarvoor je wat extra handelingskosten ontvangt, dat wel. Maar in een stadswinkeltje vergt het nogal wat opslagruimte als dit zo doorgaat. Winkel is tot 6 uur open, dus strak op tijd na het werk....
Van dat opslagruimte kan ik nog wel iets bij voorstellen. Maar als je extra potentiële klanten in je winkel krijgt dan kan je daar toch niet over klagen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IdieEasy
  • Registratie: September 2014
  • Nu online

IdieEasy

Death comes swiflty.. for me

koelkast schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 15:37:
Dacht dat het alleen de post kantoren waren, niet de post agentschappen?

Betekent dat dat het ook bij bijv. Coop afgeleverd kan worden?
Scheelt in ieder geval 2 km fietsen... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Niet online
IdieEasy schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 15:52:
[...]
Betekent dat dat het ook bij bijv. Coop afgeleverd kan worden?
Scheelt in ieder geval 2 km fietsen... :P
Als de Coop een agentschap is: Ja.
De lokale Hoogvliet hier in de buurt is er ook van geschrokken en hebben al meerdere mensen over de vloer gehad.... helaas mijn pakje daar nog niet aangetroffen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kebbel
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 29-03 11:31
krijg je bij iets van 26 euro douanekosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook wat bestellingen gedaan op AliExpress. Het scheelt nogal wat geld als je via hier besteld. Ook auto onderdelen voor de auto van mijn vrouw scheelt letterlijk de helft.

Nu had ik van de week ook licenties gekocht van Bitdefender antivirus voor een paar euro. De licentie wordt via een privé bericht gestuurd en deze kan je invoeren in de cloud van Bitdefender wat ook nog eens werkt. Hoe kan dit nu zo goedkoop zijn? Is het nu wel illegaal maar zo ja dat zou Bitdefender via de cloud de sleutel moeten weigeren toch? Of is het gewoon veel goedkoper via China om aan je software licenties te komen?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2015 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phr34k
  • Laatst online: 26-09 16:41
kebbel schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 16:14:
krijg je bij iets van 26 euro douanekosten?
Uit de startpost:
Het importeren van producten uit China (een land gesitueerd buiten de Europese Unie) brengt mogelijke kosten met zich mee. De verzendkosten zijn dus niet de enige kosten waar je rekening mee moet houden. Eventuele import kosten zijn mogelijk. Dit zijn kosten die te maken hebben met de import van goederen uit het buitenland waar een waarde beperking op zit. Dit zijn douanerechten (zoals invoerrecht), btw en/of andere invoerheffingen.

Als deze waarde beperking overschreden wordt moet je importbelasting betalen.
http://i.imgur.com/fOu45A6.png

De verkopende partij, in dit geval een Chinese webwinkel is verplicht een douaneverklaring (customs declaration) in te vullen en bij je bestelling mee te doen (moet tevens duidelijk zichtbaar zijn voor de douane). De douaneverklaring is vaak een formulier waar omschrijving, aantal, waarde en type zending op is vermeld. Ontbreekt de douaneverklaring of is deze niet correct, onvolledig ingevuld of twijfelt de douane aan de verklaring, dan kan de douane je zending mogelijk openen ter controle en zelf de waarde schatten. Wanneer de douane geen waarde kan vaststellen, zullen ze je per brief je verzoeken de details (uitdraai van een bestelling/rekening/afschrijving) door te geven. Hierdoor kan de levering van je zending nogal vertraagd worden, dit neemt ongeveer een week in beslag.

Algemene regel: 4% invoerrechten en over het totale bedrag 21% of 6% omzetbelasting.

5520 Wp op WZW PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 26-09 17:33
Nog even een vraag aan de kenners van Alibaba - is het daar niet mogelijk om via iDeal te betalen? Het bestedingslimiet van mijn creditcard is te laag voor het aankoopbedrag, dus ik wou het via iDeal voldoen. Alleen als ik daar op afrekenen klik, kan ik geen iDeal selecteren als betaalmethode, het vakje is grijs gekleurd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistolebob
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-09 19:46
exelletor schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 16:22:
Nog even een vraag aan de kenners van Alibaba - is het daar niet mogelijk om via iDeal te betalen? Het bestedingslimiet van mijn creditcard is te laag voor het aankoopbedrag, dus ik wou het via iDeal voldoen. Alleen als ik daar op afrekenen klik, kan ik geen iDeal selecteren als betaalmethode, het vakje is grijs gekleurd...
Ik denk dat je hier weinig mensen vindt die via Alibaba bestellen, dat is gericht op Business to Business.
Bij AliExpress is iDeal wel mogelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Titus
Dus als we allemaal volumineuze goederen bestellen dan slibt het systeem zo dicht en krijgen we misschien weer een ander systeem? Ik gok dat het er wel aan zit te komen dat het te veel gaat zijn voor de postkantoren/winkels waar het terecht komt. Zeker omdat de helft van de pakjes niet opgehaald wordt omdat men GEEN IDEE heeft dat het er ligt.

Waar kan je opgeblazen ballonnen bestellen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• China_buyer
iTitus schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 16:29:
Dus als we allemaal volumineuze goederen bestellen dan slibt het systeem zo dicht en krijgen we misschien weer een ander systeem? Ik gok dat het er wel aan zit te komen dat het te veel gaat zijn voor de postkantoren/winkels waar het terecht komt. Zeker omdat de helft van de pakjes niet opgehaald wordt omdat men GEEN IDEE heeft dat het er ligt.

Waar kan je opgeblazen ballonnen bestellen 8)7
Kussens! Niet duur en lekkker groot! Ook nog eens lage waarde, geen invoerkosten dus :) Wie doet er mee? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:22
iTitus schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 16:29:
Dus als we allemaal volumineuze goederen bestellen dan slibt het systeem zo dicht en krijgen we misschien weer een ander systeem?
Het ging toch alleen maar om pakjes waarvoor je moet tekenen? Ik hoef zelden te tekenen voor pakjes uit China, en die worden gewoon nog aan huis bezorgd. Waar ik woon tenminste wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Zoals ik al eerder aangaf, heb door afwezigheid niet alles kunnen lezen. Mara even ; het wordt nog wel 1 maal bij je thuis aangeboden? Want dan zit ik goed, lieve buren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Titus
grun93 schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 16:33:
[...]

Het ging toch alleen maar om pakjes waarvoor je moet tekenen? Ik hoef zelden te tekenen voor pakjes uit China, en die worden gewoon nog aan huis bezorgd. Waar ik woon tenminste wel.
Nou, er staat op sommige plekken, pakjes met een tracking. En de meeste pakjes uit china hebben een (ONZIN!) tracking code. Dus wie weet liggen er al 2 pakjes al lang op me te wachten op een postkantoor ergens?

Het gaat er meer om dat je niet op de hoogte lijkt te worden gesteld van het feit dat er een pakje op je ligt te wachten, en waar. Mijn opmerking over ballonnen was dan ook niet serieus, maar het probleem dat de opslag her en der vol raakt wel. Misschien gaan ze onopgehaalde pakjes na een 1 week terugsturen, of weggooien omdat het er simpel weg teveel zijn. Ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08:02
maartend schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 16:34:
Zoals ik al eerder aangaf, heb door afwezigheid niet alles kunnen lezen. Mara even ; het wordt nog wel 1 maal bij je thuis aangeboden? Want dan zit ik goed, lieve buren.
Nee, het wordt direct naar de postnl punt gebracht tenminste voor de geselecteerde bedrijven (zoals china post?, hoewel het te verwachten is dat men alle aangetekende/'te groot voor de brievenbus" poststukken buiten de eu zullen aanbieden in zo'n afhaalpunt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
exelletor schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 16:22:
Anders eerst geld op je creditcard storten. Hierdoor gaat je bestedingslimiet omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Exor schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 16:52:
[...]

Nee, het wordt direct naar de postnl punt gebracht tenminste voor de geselecteerde bedrijven (zoals china post?, hoewel het te verwachten is dat men alle aangetekende/'te groot voor de brievenbus" poststukken buiten de eu zullen aanbieden in zo'n afhaalpunt).
Was er al bang voor dat te hebben begrepen.
Leuk, ik hou geen administratie bij van wat ik bestel. Laat staan dat ik weet waar ze iets dumpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dextertime
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 16:05
Net ook even bij mijn lokale Primera geweest en die waren ook op de hoogte van de nieuwe verzendmethode.

Het zou hier gaan om de aangetekende verzending (waar je dus voor moet tekenen) vanuit China en deze worden direct naar het postkantoor gestuurd. Rest zou je gewoon moeten blijven ontvangen (voor mij het merendeel dus)

Als het pakketje dus aangetekend is wordt meteen door PostNL een bericht gestuurd naar de ontvanger, echter hier gaat het wel eens mis:
Het blijkt namelijk dat er op beide zijden van het kaartje een adres staat, de ene is de ontvangende partij en op de andere zijde staat het postkantoor waar het ligt en dit is bij hun nu al meerdere keren misgegaan, zodat het postkantoor zelf het kaartje ontvangt dat er een pakketje ligt. Nu sturen hun dit wel retour maar of dit nu dus altijd goed wordt afgehandeld...

Het zou trouwens wel zo moeten zijn dat een bepaald postkantoor aan een postcode is gebonden dus niet dat het steeds een ander kantoor kan zijn.

Of dit nu allemaal 100% ook zo gebeurt weet ik natuurlijk niet, maar dat is het verhaal hier (als het goed is ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• subwaysurfer
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08:46
ik was net bij de lokale boekhandel (ook afhaalpunt) en daar vertelde de medewerker dat het een eenmalige fout van PostNL is geweest?? Ik zei dat ik daar nou niet bepaald gerust op was maar hij leek nogal zeker van z'n zaak...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 26-09 17:33
Deveon schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 16:52:
[...]

Anders eerst geld op je creditcard storten. Hierdoor gaat je bestedingslimiet omhoog.
Omdat hier nog twee dagen overheen gaan, is dit niet een geschikte oplossing. Denk dat het enige wat overblijft is om met verkoper af te spreken om het via PayPal af te handelen, het tegoed daar kan wel met iDeal betaald worden.
Pagina: 1 ... 88 ... 180 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is WEL bedoeld voor:
* discussies over bestellingen bij Chinese webshops
* vragen en discussie over verzending, betaling, afhandeling en retourneren

Dit topic is NIET bedoeld voor:
* aankoopadvies of "welke moet ik kopen?"
* discussie over inbreuk te maken op het merkenrecht; dus GEEN namaak merkartikelen bespreken
* manieren om belasting te ontduiken
* import van verboden producten.
* "ik ook" posts, code-gebedel of inhoudsloze mededelingen.
* simpele vragen waarvan het antwoord al bekend is.
* statusupdates, deze mogen in China-shopping levertijdentopic