Als ik Paypal zou hebben zou ik het vast niet vergeten zijn.bottom line schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 13:10:
[...]
Op één of andere manier vergeet iedereen hier paypal retourservice
Ok thanks.. kun je natuurlijk overheen kijken professor.
Was niet gek geweest om zoiets op de website te vermelden, want er zit wel iemand op de chatbox (al is daar eigenlijk niet doorheen te komen)
Volgende keer met Paypal betalen danCaptJackSparrow schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 13:38:
[...]
Als ik Paypal zou hebben zou ik het vast niet vergeten zijn.
Ik zou gaan voor de gedeeltelijke refund btw
Nou, dat van die T&T pakjes die op het postkantoor bezorgd worden klopt inderdaad, ik kreeg vandaag dit in de brievenbus (NAW gegevens etc even verwijderd)
https://dl.dropboxusercon.../Voorkant-postnl-ding.png
https://dl.dropboxusercon...chterkant-postnl-ding.png
Hier word ik dus niet heel blij van, normaal kwam Rob of Rob (handig als beide pakketbezorgers dezelfde naam hebben haha) mijn pakketje netjes brengen en had ik het zaterdag dus al in huis gehad. Nu wordt de volgende werkdag blijkbaar een kaartje verstuurd en de dag erna pas bezorgd, waardoor je 2 dagen later pas op zn vroegst je pakket hebt. Er staat trouwens wel een T&T code op het kaartje, maar als ik die invul krijg ik daarna het eigenlijke RD_CN nummer te zien, welke ik niet had en nog niet aangeeft dat hij uberhaupt al in Nederland is.
https://dl.dropboxusercon.../Voorkant-postnl-ding.png
https://dl.dropboxusercon...chterkant-postnl-ding.png
Hier word ik dus niet heel blij van, normaal kwam Rob of Rob (handig als beide pakketbezorgers dezelfde naam hebben haha) mijn pakketje netjes brengen en had ik het zaterdag dus al in huis gehad. Nu wordt de volgende werkdag blijkbaar een kaartje verstuurd en de dag erna pas bezorgd, waardoor je 2 dagen later pas op zn vroegst je pakket hebt. Er staat trouwens wel een T&T code op het kaartje, maar als ik die invul krijg ik daarna het eigenlijke RD_CN nummer te zien, welke ik niet had en nog niet aangeeft dat hij uberhaupt al in Nederland is.
[ Voor 2% gewijzigd door gambieter op 06-10-2015 16:08 . Reden: dit soort grote plaatjes svp alleen als link ]
Heel vreemd is het eigenlijk niet, dat ze die China pakjes nu gewoon centraal verzamelen/uitleveren.
Voor zover ik weet krijgen de pakketbezorgers een bedrag per pakje dat ze afleveren. Maar ja, al die pakjes uit China, daar verdient PostNL volgens mij nauwelijks aan. De pakjes tellen echter wel mee voor de uitbetaling aan de pakketbezorgers. Ik kan me zo voorstellen dat PostNL in die situatie geld moet toeleggen.
Is een aanname, weet niet precies wat pakketbezorgers per pakje ontvangen. Gezien de lage kosten vanuit China (artikelen ter waarde van $0,25 die gratis verstuurd en bezorgd worden) kan ik me niet voorstellen dat PostNL eraan verdiend.
Voor zover ik weet krijgen de pakketbezorgers een bedrag per pakje dat ze afleveren. Maar ja, al die pakjes uit China, daar verdient PostNL volgens mij nauwelijks aan. De pakjes tellen echter wel mee voor de uitbetaling aan de pakketbezorgers. Ik kan me zo voorstellen dat PostNL in die situatie geld moet toeleggen.
Is een aanname, weet niet precies wat pakketbezorgers per pakje ontvangen. Gezien de lage kosten vanuit China (artikelen ter waarde van $0,25 die gratis verstuurd en bezorgd worden) kan ik me niet voorstellen dat PostNL eraan verdiend.
De bezorgers die bij mij komen zijn gewoon in loondienst bij PostNL, die krijgen dus net zoveel betaald voor 100 pakjes per dag als voor 1tje.ralph075 schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 14:55:
Heel vreemd is het eigenlijk niet, dat ze die China pakjes nu gewoon centraal verzamelen/uitleveren.
Die goedkope pakjes worden trouwens nog steeds door een postbode bezorgd, het gaat alleen over de pakketten met tracking.
Sowieso vind ik het maar een gekke toestand, ik kan een product goedkoper vanuit China hierheen krijgen (incl kosten van het product) dan dat ik een stukje papier binnenlands kan laten bezorgen. Vandaag weer voor 70 euro aan postzegels er doorheen gejaagd, pakjes vielen allemaal net boven de 100 gram dus kon weer 70ct per pakje erbij duwen...
Maak daar ook even jpg's van dan. Twee PNG's van 7.5MB tesamen gaat nergens overmark-k schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 14:43:
(NAW gegevens etc even verwijderd)

Nickname does not reflect reality
Best jammer dit...
Laatste tijd veel ervaring met DHL, maar die hebben het toch netter op de rit. Zeker omdat je kan aangeven wat men moet doen bij niet thuis, en dat je vooraf al kan aangeven of je iets direct wilt afhalen bij een pakketpunt.
En als klap op de vuurpijl: als je niet thuis bent en de buren ook niet (en ze mogen het niet achterlaten omdat ik dat heb aangegeven) dan kan ik dezelfde dag nog het pakket afhalen bij het pakketpunt.
PostNL wordt steeds meer uitgekleed zo.
Laatste tijd veel ervaring met DHL, maar die hebben het toch netter op de rit. Zeker omdat je kan aangeven wat men moet doen bij niet thuis, en dat je vooraf al kan aangeven of je iets direct wilt afhalen bij een pakketpunt.
En als klap op de vuurpijl: als je niet thuis bent en de buren ook niet (en ze mogen het niet achterlaten omdat ik dat heb aangegeven) dan kan ik dezelfde dag nog het pakket afhalen bij het pakketpunt.
PostNL wordt steeds meer uitgekleed zo.
Vreemd is het inderdaad niet dat ze de boel centraal willen laten ophalen, maar het printen en plus de administratie voor het versturen van de brieven zal ook nog wel het een en ander kosten. Ik vraag mij dan ook af het echt zoveel oplevert voor PostNL.ralph075 schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 14:55:
"When you grow up your heart dies"
Heb een telefoon uit China besteld vorige week bij Oppomart, heb voor expedited shipping gekozen (8-12 dagen levertijd)
Hij wordt geleverd met Chronopost.
Iemand ervaringen met Chronopost?
Mijn pakketje bevind zich momenteel in Frankrijk, hoop dat het niet al te lang duurt!
Hij wordt geleverd met Chronopost.
Iemand ervaringen met Chronopost?
Mijn pakketje bevind zich momenteel in Frankrijk, hoop dat het niet al te lang duurt!
Ik heb vandaag weer een pakketje binnen gekregen. Zonder T&T vanuit China. Ik heb de bezorger meteen gebombardeerd met vragen. Hij beweerde dat er geen briefje in de bus wordt gegooid verder. Toen ik vroeg of ik dan 6 keer per dag moest bellen omdat ik niet weet of er iets ligt, keek hij me met grote konijnenogen aan die in de koplampen van een auto kijkt.
Hij ging informeren hoe dat nu precies zit. Ik ben benieuwd.
Hij ging informeren hoe dat nu precies zit. Ik ben benieuwd.
Beauty is in the eye of the beerholder
Ik heb ook even wat vragen gesteld toen mijn H8-3D vanavond werd afgeleverd. Toen ik die plannen noemde schudde hij meteen in afkeuring zijn hoofd. Hij vond het maar niets. Hij snapte ook niet hoe mensen moesten weten dat er een pakje voor hen ligt om afgehaald te worden. Als ik het goed begreep (hij spreekt redelijk Nederlands maar komt uit een Afrikaans land vermoed ik) heeft hij vandaag 17 pakketjes niet af kunnen leveren (lijkt op een soort overgangs-situatie dus) die dus naar het postagentschap gaan en had ik de indruk dat hij inderdaad geen briefjes heeft achtergelaten (zal dan ook wel nieuw voorschrift zijn?). Ik meende ook te begrijpen dat hij voor pakketjes die hij niet heeft kunnen afleveren ook niet betaald zou krijgen. Als dat klopt deugt dat natuurlijk ook niet. Ik denk dat het een goed idee is om de bezorgers de komende tijd nog maar een beetje uit te vragen. Ik denk er ook over om PostNL nog maar even een keertje te bellen voor informatie.
Vliegtijd met 150mAh accu's is toch wel beduidend korter dan met de 220mAh accu die er standaard bij de H8-3D meegeleverd wordt. De gewone H8 komt met een 150mAh accu. Kon wel eens 1,5-2 minuten schelen. En de 260mAh vliegt natuurlijk nog wat langer. Het is mij dus duidelijk dat die 260mAh accuset er dus wel degelijk moet komen.
Voordat de H8-3D ten tonele verscheen had ik het plan om een gewone H8 te bestellen in het wit. Helaas staat de 3D versie alleen in het zwart bij Banggood. Mijn voorkeur voor wit is voor binnenshuis vliegen wel bevestigd. Zo in de avond bij niet erg helder licht in een wat donkerder interieur is het ding niet bepaald makkelijk te zien. Jammer. Ze zouden hem ook in signaalgeel of oranje moeten leveren. Ik heb wel een spuitbus met signaaloranje maar alleen niet zo'n zin om het ding te moeten demonteren om hem te spuiten. Ik zag toen ik naar een PDFje van de handleiding zocht (nog niet gevonden) dat er ook een rode versie zou zijn. Ik meen ook onder het Eachine merk dat een 'huismerk' van Banggood schijnt te zijn maar zeker ben ik daar niet meer van. Ik ga eens zoeken naar reserve-onderdelen voor een kap in een andere kleur. Kijken of dat de moeite waard is.
Vliegtijd met 150mAh accu's is toch wel beduidend korter dan met de 220mAh accu die er standaard bij de H8-3D meegeleverd wordt. De gewone H8 komt met een 150mAh accu. Kon wel eens 1,5-2 minuten schelen. En de 260mAh vliegt natuurlijk nog wat langer. Het is mij dus duidelijk dat die 260mAh accuset er dus wel degelijk moet komen.
Voordat de H8-3D ten tonele verscheen had ik het plan om een gewone H8 te bestellen in het wit. Helaas staat de 3D versie alleen in het zwart bij Banggood. Mijn voorkeur voor wit is voor binnenshuis vliegen wel bevestigd. Zo in de avond bij niet erg helder licht in een wat donkerder interieur is het ding niet bepaald makkelijk te zien. Jammer. Ze zouden hem ook in signaalgeel of oranje moeten leveren. Ik heb wel een spuitbus met signaaloranje maar alleen niet zo'n zin om het ding te moeten demonteren om hem te spuiten. Ik zag toen ik naar een PDFje van de handleiding zocht (nog niet gevonden) dat er ook een rode versie zou zijn. Ik meen ook onder het Eachine merk dat een 'huismerk' van Banggood schijnt te zijn maar zeker ben ik daar niet meer van. Ik ga eens zoeken naar reserve-onderdelen voor een kap in een andere kleur. Kijken of dat de moeite waard is.
Wat weet hij er nou van.HellBeast schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 18:51:
. Ik heb de bezorger meteen gebombardeerd met vragen.
Meestal weten werknemers het later dan de Media als er dingen veranderen.
Dat blijkt inderdaad aan zijn reactie. Ben wel benieuwd wat hij op weet te lepelen als hij de volgende keer aan de deur staat.mathy_ schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 21:27:
[...]
Wat weet hij er nou van.
Meestal weten werknemers het later dan de Media als er dingen veranderen.
Persoonlijk denk ik dat PostNL het volgende gaat doen:
- Pakketbezorgers rijden direct van depot naar postkantoor (misschien worden zelfs de pakketbezorgers overgeslagen en komt er een aparte dienst die van depot naar postkantoren gaan rijden).
- Postbezorgers (de goedkopere versie van een postbode) krijgen voortaan een briefje mee dat er een pakket op het postkantoor ligt.
Als je het op de manier doet zorg je er voor dat je pakketbezorgers veel minder kilometers en stops hoeven te maken, wat enorm veel tijd scheelt. Hierdoor kunnen routes groter worden en heb je minder pakketbezorgers en busjes nodig. De kosten voor het printen van het formulier en laten bezorgen door postbezorgers is vele malen goedkoper, dus dat zou dan ook wel de hoofdreden van PostNL zijn.
Het enige nadeel vind ik dat ik niet kan aangeven wat mijn voorkeur postkantoor is. Hier in het centrum zitten er verschillende bij elkaar en de ene keer kies mijn supermarkt, de andere keer kies ik een winkel in het centrum en de andere keer kies ik de postmuur. De enige die ik nooit vrijwillig kies, is het agentschap wat het dichts bij zit. Deze heeft namelijk waardeloze openingstijden en dan moet ik echt lang wachten.
Dus als de PostNL mij die keuze geef (en mogelijk nog berichtje stuur op de PostNL-app) dan vind ik het niet erg en ben ik er alleen maar blij mee. Zou ik bijna een dag mee kunnen winnen.
- Pakketbezorgers rijden direct van depot naar postkantoor (misschien worden zelfs de pakketbezorgers overgeslagen en komt er een aparte dienst die van depot naar postkantoren gaan rijden).
- Postbezorgers (de goedkopere versie van een postbode) krijgen voortaan een briefje mee dat er een pakket op het postkantoor ligt.
Als je het op de manier doet zorg je er voor dat je pakketbezorgers veel minder kilometers en stops hoeven te maken, wat enorm veel tijd scheelt. Hierdoor kunnen routes groter worden en heb je minder pakketbezorgers en busjes nodig. De kosten voor het printen van het formulier en laten bezorgen door postbezorgers is vele malen goedkoper, dus dat zou dan ook wel de hoofdreden van PostNL zijn.
Het enige nadeel vind ik dat ik niet kan aangeven wat mijn voorkeur postkantoor is. Hier in het centrum zitten er verschillende bij elkaar en de ene keer kies mijn supermarkt, de andere keer kies ik een winkel in het centrum en de andere keer kies ik de postmuur. De enige die ik nooit vrijwillig kies, is het agentschap wat het dichts bij zit. Deze heeft namelijk waardeloze openingstijden en dan moet ik echt lang wachten.
Dus als de PostNL mij die keuze geef (en mogelijk nog berichtje stuur op de PostNL-app) dan vind ik het niet erg en ben ik er alleen maar blij mee. Zou ik bijna een dag mee kunnen winnen.
Ben ik nu de enige die er wel blij mee is? Ik ben overdag nooit thuis, dus mijn buren worden zo'n beetje mijn pakket afhaalpunt en voel ik me bezwaard en zijn ook niet altijd thuis. Het pakket afleverpunt zit hier in de supermarkt met ruime openingsuren. Het liefst laat ik direct alle pakjes daar bezorgen.
Had zoiets via AE besteld voor rond de 1USD. Nu nog veel goedkoper:Chocoball schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 07:30:
Bij Gearbest zag ik deze handige USB naar micro USB adapter voor $1.47.
[afbeelding]
http://www.aliexpress.com...7_4_48_71_72_73_74_75,0_0
Dat bezorgers per pakket worden betaald klopt wel volgens mij (zeker de "freelance" variant, bijna allemaal dus). Niet afleveren is geen geld.
Ach vervang je hele werknemersbestand door ZZP'ers en dit soort dingen kunnen opeens.
Ach vervang je hele werknemersbestand door ZZP'ers en dit soort dingen kunnen opeens.

Je moet wel regelmatig eventjes pauzeren want je motoren zouden het na een tijd wel begeven (overhitting)CaptJackSparrow schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 21:19:
Daarom is het eigenlijk zelfs niet slecht om een 'kleinere' batterij te hebben zodat je na een 6tal? minuten eventjes de tijd nodig hebt voor er een nieuwe batterij in te steken.
Verwijderd
Helaas begrijp ik de cs van Banggood de laatste tijd niet echt meer. Heb dus een Nitecore MH20 bestelt en bij aankomst gemerkt dat het niet werkt. Ook met andere batterij en flashlight etc. maar werkte dus niet. Een mailtje na Banggood, maar nu willen ze een 50% refund doen
. Iemand zoiets eerder meegemaakt?

Het is een beetje koehandel van hun kant. Loven en bieden en ze zetten dus laag in. Gewoon mailtje terug dat dit om die en die reden 'natuurlijk' niet acceptabel is en je met minder dan ... geen genoegen neemt.Verwijderd schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 11:51:
Helaas begrijp ik de cs van Banggood de laatste tijd niet echt meer. Heb dus een Nitecore MH20 bestelt en bij aankomst gemerkt dat het niet werkt. Ook met andere batterij en flashlight etc. maar werkte dus niet. Een mailtje na Banggood, maar nu willen ze een 50% refund doen. Iemand zoiets eerder meegemaakt?
Had laatst dat die kortingscode van 9,9 jaar anniversary plotseling niet toegepast bleek omdat ik ook even wat BG punten wou gebruiken maar die kun je niet combineren met een kortingscode bleek. Toen had het idiote systeem bleek later automatisch twee nieuwe orders aangemaakt met de prijzen zonder korting en daar kwam ik pas achter toen ik die afgerekend had want toen zag ik die extra orders pas staan. Was maar klein bedragje maar het gaat me ook om het principe dus ik had het gemeld. Kreeg ik eerst een 'bod' van BG punten dat iets van 60% van de waarde van die korting was. Terug geschreven dat dit niet acceptabel was en dat ik natuurlijk gewoon minstens de waarde van de korting wou hebben die ik gemist had. Toen verdubbelden ze hun bod en was ik akkoord.
Verwijderd
Ja, dit had ik eigenlijk ook een beetje verwacht. Heb daarom zojuist maar een mailtje terug gestuurd dat ik een full refund wil of een resend. Kijken wat ze d'r van zeggen.
Trouwens hier in Duitsland is het ook niet echt handig om voor wat hogere bedragen zonder tracking te bestellen. Het pakketje wordt gewoon door de brievenbus gedouwd en steekt er nog gewoon uit
. Gelukkig waren de buren zo opmerkzaam dat zij het binnen hebben gelegd bij hun, omdat ze wisten dat ik op vakantie was. Anders had ik het pakketje waarschijnlijk nooit in ontvangst kunnen nemen.
Trouwens hier in Duitsland is het ook niet echt handig om voor wat hogere bedragen zonder tracking te bestellen. Het pakketje wordt gewoon door de brievenbus gedouwd en steekt er nog gewoon uit

Heb je toevallig een batterij met een platte plus in plaats van een puntje op de plus?Verwijderd schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 11:51:
Helaas begrijp ik de cs van Banggood de laatste tijd niet echt meer. Heb dus een Nitecore MH20 bestelt en bij aankomst gemerkt dat het niet werkt. Ook met andere batterij en flashlight etc. maar werkte dus niet. Een mailtje na Banggood, maar nu willen ze een 50% refund doen. Iemand zoiets eerder meegemaakt?
Er moet wel zo'n puntje opzitten anders doet hij het niet:
http://goinggear.com/medi.../o/l/olight_3400mah_4.jpg
30 x Trina 390wp Op SE en Solis. | MHI 3,5kw
Verwijderd
Ik heb de xiaomi pistons besteld op 9/9 nog niet binnen. Iemand die ze al binnen heeft?Tigerblood schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 18:28:
Heeft iemand al aankopen van de 9/9 sale bij Banggood binnen? De Blitzwolf had ik vorige week zaterdag al binnen maar de rest is opvallend traag voor Banggood begrippen.
Verwijderd
Ja ik heb er zo'n puntje op zitten. Het is een beveiligde Samsung NCR18650B en via het internet heb ik al gelezen dat dit prima zou moeten werken. Dus helaas ligt het hier niet aan.Speedfightserv schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 12:23:
[...]
Heb je toevallig een batterij met een platte plus in plaats van een puntje op de plus?
Net twee gekocht voor €1,41 via deze link: http://item.ebay.com/131584431891CaptJackSparrow schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 12:25:
[...]
Handig. Ook bij Banggood blijkt en zelfs nog een klein beetje goedkoper.
Ook nog even een tip. Ik heb deze houder gekocht (nu €1,62) om je smartphone mee op een statief te kunnen bevestigen. Erg handig. Heb hem al gebruikt op ministatiefje dat ik al had om even een onbewogen macro-opname te maken.
[afbeelding]
The birds turned into The Flying Dutchmen!
Kijk eens een paar posts boven je; een micro naar usb adapterCaptJackSparrow schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 12:25:
Wat ik nog eens zoek is zo'n Bluetooth mini-dongletje dat amper uitsteekt maar dan in micro-USB. Nog nooit gezien. Geen idee of een deel van de elektronica verborgen zit in de USB connector of niet maar anders kan ie ook een fractie groter zijn. Voor een Android tablet zonder Bluetooth.
[afbeelding]
Ja slimmerd.koelkast schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 13:30:
[...]
Kijk eens een paar posts boven je; een micro naar usb adapter
Aan de hand van jouw aanbeveling ook besteld en moet zeggen dat ze erg goed klinken en lekker zitten voor oordopjes van net meer dan $10.Chocoball schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 18:19:
Sinds een aantal dagen de Huawei AM116 headset in gebruik. Prima tegenhanger voor de Xiaomi Piston, ze zitten goed, geluid is naar mijn smaak beter dan de Piston 3.
[afbeelding]
Ze worden standaard meegeleverd met de Huawei P8 max die ik nu heb maar zijn ook los te koop bij Gearbest voot $10.19 en als het iets sneller moet voor $11.49 bij Tinydeal.
NCR18650B = Panasonic en unprotected.Verwijderd schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 12:42:
[...]
Ja ik heb er zo'n puntje op zitten. Het is een beveiligde Samsung NCR18650B en via het internet heb ik al gelezen dat dit prima zou moeten werken. Dus helaas ligt het hier niet aan.
http://www.candlepowerfor...NCR18650B-3400mAh-(Green)
Ik heb inmiddels alles binnen van de 9/9 sale. Ik had echter geen Pistons besteld.Verwijderd schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 12:30:
[...]
Ik heb de xiaomi pistons besteld op 9/9 nog niet binnen. Iemand die ze al binnen heeft?
[ Voor 3% gewijzigd door Tigerblood op 07-10-2015 14:16 ]
Ik heb ook die untprotected en een i4 intelicharger.Kenzi schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 14:11:
[...]
NCR18650B = Panasonic en unprotected.
Kan ik ze gewoon in de lader proppen, of moet ik opletten dat ik ze niet overlaad?
En hoe werkt dit als ik mijn NiteCore MH20 via de USB oplaad??
En volledig ontladen is ook niet de bedoeling neem ik aan?
[ Voor 6% gewijzigd door Whiskey48 op 07-10-2015 14:30 ]
Heeft het zin om met Priority Direct Mail te bestellen? De kosten zijn laag, maar is het dan ook echt veel sneller binnen? Zijn de kansen om door de douane eruit gevist te worden groter?
Heeft iemand recentelijk nog iets besteld bij www.china-hifi-audio.com? Ik heb wat vragen gesteld mbt een product, maar ik heb geen reactie gehad. Het probleem is dat het de enige shop is die een speaker stands verkoop die ik graag wil hebben.
Ik vraag me af of ze nog leven daar.
Deze/afgelopen week is er ook een feestweek (t/m vandaag, geloof ik)...Rival24 schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 14:58:
Review van Android GamePad, voor de geinteresserde die wellicht ook een dergelijk apparaat wil aanschaffen:
productreview: GPD G5A Game Tablet Wit review door dutchgio
productreview: GPD G5A Game Tablet Wit review door dutchgio
Verwijderd
Ik heb deze:Kenzi schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 14:11:
[...]
NCR18650B = Panasonic en unprotected.
http://www.banggood.com/N...hium-Battery-p-90678.html
en lijkt mij protected, maar kan het mis hebben. Er is een iets kortere (jouw link) en een wat langere (mijn link) variant.
En ik bedoelde uiteraard Panasonic i.p.v. Samsung

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2015 18:14 ]
Apart: Gisteren een pakketje uit het buitenland welke aan de deur werd afgeleverd(jawel, met handtekening), vandaag briefje in de bus voor een andere pakketje dat ik op het postkantoor kan ophalen. Ik irriteer mij vooral aan het feit dat het een andere postkantoor is dan waar normaalgesproken niet afgeleverde pakketten naar toe gaan.
Verwijderd
Haha, de pistons vandaag binnen gekregen toevallig!Tigerblood schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 14:15:
[...]
Ik heb inmiddels alles binnen van de 9/9 sale. Ik had echter geen Pistons besteld.
MH20 werkt uit ervaring ook prima met protected cellen zoals bijvoorbeeld Keeppower en de protected cellen van Nitecore zelf. Dit klinkt dus als een defecte MH20.Speedfightserv schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 12:23:
[...]
Heb je toevallig een batterij met een platte plus in plaats van een puntje op de plus?
In een zaklamp is het juist aan te raden alleen protected cellen te gebruiken. Feitelijk is een zaklamp met een cel zonder protectie een pijpbom. Natuurlijk, het gaat vrijwel altijd goed. Behalve die ene keer...
Voor diegene met Customer Support problemen blijft de tip...even bij de buren Fokken.... voor:
Gaat flink wat sneller als je de Chinese 'scheldtaal' niet machtig bent....
Edit: Aanvullende leesvoer mbt 18650 en zo:
http://lygte-info.dk/revi...mon18650Summary%20UK.html
- Allbuy
- Banggood
- Dealextreme
- Gearbest
- Ibuygou
- Pandawill
- Tinydeal
Edit: Aanvullende leesvoer mbt 18650 en zo:
http://lygte-info.dk/revi...mon18650Summary%20UK.html
[ Voor 13% gewijzigd door kwakzalver op 07-10-2015 20:23 ]
aftermarket protectie. de originele Panasonic is unprotected 18650. Vaak worden ze hier in China ge-hersleeved met protectie (en soms ander merk, bijv vaak met die Ultrafire's).Verwijderd schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 18:11:
[...]
Ik heb deze:
http://www.banggood.com/N...hium-Battery-p-90678.html
en lijkt mij protected, maar kan het mis hebben. Er is een iets kortere (jouw link) en een wat langere (mijn link) variant.
En ik bedoelde uiteraard Panasonic i.p.v. Samsung
Door die toegevoegde protectie worden ze langer en zouden ze eigenlijk 19670 moeten heten, maar iedereen noemt het 18650.
Inderdaad ik werd ook verrast met deze nieuwe dienst. Het komt volgens postnl door een goedkopere dienst voor de afzender die het aangetekend verstuurt. Alleen lijkt mij dat het flauwe kul is want het is per hongkong of china post verzonden waar het bij de distributie centrum hier in NL een nationale trackingnummer moet krijgen. Ik begrijp er niks van.exelletor schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 18:38:
Apart: Gisteren een pakketje uit het buitenland welke aan de deur werd afgeleverd(jawel, met handtekening), vandaag briefje in de bus voor een andere pakketje dat ik op het postkantoor kan ophalen. Ik irriteer mij vooral aan het feit dat het een andere postkantoor is dan waar normaalgesproken niet afgeleverde pakketten naar toe gaan.
Ohja en ik baal want soms krijg ik aardig wat kleine pakketjes en die moet ik nu ophalen tijdens openingstijden van Bruna. Hoe zit dan dan als ik aan het werk ben? In jouw geval kun je via jouw.post.nl een postnl vestiging instellen.
[ Voor 12% gewijzigd door donderdraak op 07-10-2015 23:06 ]
Ik laat alle pakketjes op het werk bezorgen. Ideaal.
altijd iemand aanwezig tijdens kantoor uren en als ik naar het postkantoor moet hoef ik maar 1 straat verder.
altijd iemand aanwezig tijdens kantoor uren en als ik naar het postkantoor moet hoef ik maar 1 straat verder.
[ Voor 25% gewijzigd door Speedfightserv op 08-10-2015 08:42 ]
30 x Trina 390wp Op SE en Solis. | MHI 3,5kw
Dat zal niet bij iedereen worden gewaardeerd. Als al mijn andere collega's dit ook doen wordt de receptie hier een soort alternatief postkantoorSpeedfightserv schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 08:42:

Heb ze gisteren ook binnen gekregen, na even kort proberen mijn oude oordopjes maar in de prullenbak gedaan waar ze horen.. Wat een verschil in geluid!Verwijderd schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 19:05:
[...]
Haha, de pistons vandaag binnen gekregen toevallig!
Dat zal nu ook verleden tijd zijn bij aangetekende pakketjes uit china. Bij de meeste "Free shipping" zal iedereen het moeten afhalen bij een servicepunt. Je krijgt dan afhaalbericht in je brievenbus.Speedfightserv schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 08:42:
Even een kleine update over mijn situatie:
Ik heb banggood even gemaild. Met als antwoord dat ik even naar postkantoor moest gaan. Nu werk ik er bij eentje en weet dat het niet zo gaat. Dus daarna heb ik gemaild dat het er niet was. Dus ik kreeg gewoon mijn geld terug. Dus ik ben zeer blij met de service.
met vr gr
Mark
Ik heb banggood even gemaild. Met als antwoord dat ik even naar postkantoor moest gaan. Nu werk ik er bij eentje en weet dat het niet zo gaat. Dus daarna heb ik gemaild dat het er niet was. Dus ik kreeg gewoon mijn geld terug. Dus ik ben zeer blij met de service.
met vr gr
Mark
Ik heb gisteren mijn Bluedio HT binnen gekregen en de geluidskwaliteit is verbazingwekkend goed. Hij is ook snel en makkelijk te pairen met mijn samsung S5 en Nexus 7 tablet. Ik kreeg hem helaas alleen niet met mijn PS4 verbonden via bluetooth, er zit gelukkig wel een kabel bij. Hij heeft een paar leuke functies zoals dat je geluid kan sharen door een andere headset in de 3.5mm jack te doen.
DX en hun nieuwe regels
personeel weet van niks en ik maar proberen om mijn douane geld terug te krijgen. Dat is namelijk hun eigen regel, betalen en hun betalen tot een bepaald bedrag terug
Nu heb ik ze maar verwezen naar hun eigen regels, ik ben benieuwd...

Mooi spul idd!timmert26 schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 09:51:
Ik heb gisteren mijn Bluedio HT binnen gekregen en de geluidskwaliteit is verbazingwekkend goed. Hij is ook snel en makkelijk te pairen met mijn samsung S5 en Nexus 7 tablet. Ik kreeg hem helaas alleen niet met mijn PS4 verbonden via bluetooth, er zit gelukkig wel een kabel bij. Hij heeft een paar leuke functies zoals dat je geluid kan sharen door een andere headset in de 3.5mm jack te doen.
De meeste ervaringen met DX waren best prettig, maar nu schiet het een keer totaal niet op.
Op 15 augustus besteld, 21 augustus verzonden en RC code ontvangen. Ik heb echter nog steeds geen pakket mogen ontvangen. Ik wist nog niet van die track pagina voor RC, ik zat iedere keer op deze pagina te kijken waar de laatste status van 31 augustus is: Parcel sent to sorting office country of transit (vanuit China)
Gebruik ik echter de pagina die hier aangeraden wordt, krijg ik:
24-09-2015 12:06 The item has been delivered successfully
24-09-2015 11:15 The item has been delivered successfully
23-09-2015 11:20 The delivery of the item was unsuccessful
01-09-2015 19:57 The delivery of the item was unsuccessful
01-09-2015 18:48 The delivery of the item was unsuccessful
31-08-2015 19:41 The item has been processed in the country of destination
PostNL zegt dat zij geen idee hebben en mij ook niet kunnen vertellen of het pakket überhaupt wel in Nederland is aangekomen. DX zegt dat ik 3 dagen moest wachten omdat ze het uit gingen zoeken met na 3 dagen de vraag of ik a.u.b. nog eens 7 werkdagen wil wachten.
Wat ik niet begrijp, als die 2 tracking pagina's van PostNL (die dus niet met elkaar rijmen) het pakket herkennen en ook allerlei statussen geven, moet het dan niet al in NL zijn geweest?
Op 15 augustus besteld, 21 augustus verzonden en RC code ontvangen. Ik heb echter nog steeds geen pakket mogen ontvangen. Ik wist nog niet van die track pagina voor RC, ik zat iedere keer op deze pagina te kijken waar de laatste status van 31 augustus is: Parcel sent to sorting office country of transit (vanuit China)
PostNL zegt dat zij geen idee hebben en mij ook niet kunnen vertellen of het pakket überhaupt wel in Nederland is aangekomen. DX zegt dat ik 3 dagen moest wachten omdat ze het uit gingen zoeken met na 3 dagen de vraag of ik a.u.b. nog eens 7 werkdagen wil wachten.
Wat ik niet begrijp, als die 2 tracking pagina's van PostNL (die dus niet met elkaar rijmen) het pakket herkennen en ook allerlei statussen geven, moet het dan niet al in NL zijn geweest?
Met tracking kan er echt een heleboel misgaan. Ik heb ook wel eens pakketjes die opeens van de aardbodem verdwenen leken en die dan na 2 weken opeens afgeleverd zijn. M.a.w. het systeem is niet betrouwbaar. Soms heb je gewoon pech. Blijven informeren en scherp letten op de voorwaarden van de verzender en het op tijd vastleggen/melden.
Verwijderd
Gisteren nog een pakketje ontvangen uit China waar ik wel degelijk voor moest tekenen. PostNL zit waarschijnlijk nog in de overgangsfase. Gelukkig zit bij mij om de hoek een postkantoor in de Bruma, dus hoop ik dat ik daar mijn pakketjes voortaan op kan halen. Volgende waar ik op wacht: een nanosim cutter (bij BG 3,27) en een smartphone. Ben benieuwd of ik de telefoon aan de deur afgeleverd krijg of niet.
Over die verzekering doen ze dus schijnbaar moeilijk? Ik heb die ook afgesloten voor 1,20 dollar op een bestelling van 180 dollar. Hopelijk komt het gewoon door de douane heen, maar anders wordt het ook aan kloppen bij dx.Nijntje12 schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 11:03:
DX en hun nieuwe regels![]()
personeel weet van niks en ik maar proberen om mijn douane geld terug te krijgen. Dat is namelijk hun eigen regel, betalen en hun betalen tot een bepaald bedrag terug
![]()
Heb ik ook een keer gehad en toen bleek dat het pakketje om onbekende reden heen en weer ging tussen 2 sorteercentrums hier in Nederland. Via het 3S nummer dat ik bij twitter Postnl (https://twitter.com/PostNL) gevraagt had (chinese tracking gegeven en Nederlandse terug) stond toen iedere dag dat het pakket onderweg naar mij was. Uiteindelijk na een paar weken toch nog binnen gekregen samen met excuses van PostNL.The Realone schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 12:32:
De meeste ervaringen met DX waren best prettig, maar nu schiet het een keer totaal niet op.
Wil je laten weten hoe het af gaat lopen ?Nijntje12 schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 11:03:
DX en hun nieuwe regels![]()
![]()
De reden voor niet kopen van dure dingen in China is natuurlijk de invoerrechten.
Als dit gaat werken, ga ik het ook maar proberen.
Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd
Bah, was ik net lekker op gang en dan komt PostNL met zo'n streek.
Ik laat mijn post niet thuis bezorgen maar op mijn werk. We hebben kluisjes die daar voor zijn bedoeld. Dat ging prima tot vorige week. Nu komen er opeens geen pakketjes meer aan maar een briefje dat het op het postkantoor ligt heb ik ook nog niet gezien. Ik heb het de beheerder van de kluisjes gevraagd maar die wist van niks.
Met behulp van track & trace kon ik achterhalen waar m'n pakje lag. Dat is vervelend want het is niet het postkantoor bij mijn huis maar het postkantoor in de buurt van het vestigingsadres van de beheerder van de postvakjes. Gelukkig is het nog net op de fiets te doen ware het niet dat ik halverwege een lekke band kreeg. Dat heeft niks met het verhaal te maken maar verbeterde mijn stemming niet.
Op het postkantoor werd ik warm onthaald. "Eindelijk die meneer van nummer 38" werd er gezegd, "we hebben heel veel pakketjes voor u". Dat bleek te kloppen, een heel rek vol. Ik bestel veel maar niet zó veel. Nu verwachtte ik wel meer pakjes, maar ja, bij bestellingen uit China let ik niet op een weekje. Als ik niet voor een ander pakje naar dat postkantoor was gegaan dan had ik het niet geweten. Ik denk dat die pakjes niet allemaal voor mij waren maar ook van andere gebruikers van die kluisjes.
Alleen jammer dat ik geen briefjes van de postbode had want dat was eigenlijk wel nodig. Op vertoon van mij identiteitsbewijs mocht ik ze toch mee nemen. Dat bleek verlopen te zijn. Dat is mijn eigen schuld en daar kan het postkantoor niks aan doen maar mijn stemming was toch al niet zo best.
Inmiddels heb ik een nieuwe ID-kaart aangevraagd maar dat duurt zeker nog twee weken voor ik die heb. Pakjes worden na 3 weken teruggestuurd en ik weet dus zeker dat ik te laat ben voor bepaalde pakjes. Een paar dagen langer wachten met terugsturen was niet mogelijk.
Het vervelende is dat er nog een paar dozijn pakjes onderweg zijn. Daar mag ik dan zelf achter aan gaan jagen en maar hopen dat ze een beetje in de buurt worden bezorgd. Het hele idee van dingen thuis laten bezorgen kan hier mee weer in de prullenbak want het postkantoor dat bij mijn thuisadres hoort is irritant ver weg.
Ik overweeg m'n pakjes voortaan maar naar een vals adres te laten sturen dat in de buurt is van een postkantoor dat wel gunstig ligt.
Ik laat mijn post niet thuis bezorgen maar op mijn werk. We hebben kluisjes die daar voor zijn bedoeld. Dat ging prima tot vorige week. Nu komen er opeens geen pakketjes meer aan maar een briefje dat het op het postkantoor ligt heb ik ook nog niet gezien. Ik heb het de beheerder van de kluisjes gevraagd maar die wist van niks.
Met behulp van track & trace kon ik achterhalen waar m'n pakje lag. Dat is vervelend want het is niet het postkantoor bij mijn huis maar het postkantoor in de buurt van het vestigingsadres van de beheerder van de postvakjes. Gelukkig is het nog net op de fiets te doen ware het niet dat ik halverwege een lekke band kreeg. Dat heeft niks met het verhaal te maken maar verbeterde mijn stemming niet.
Op het postkantoor werd ik warm onthaald. "Eindelijk die meneer van nummer 38" werd er gezegd, "we hebben heel veel pakketjes voor u". Dat bleek te kloppen, een heel rek vol. Ik bestel veel maar niet zó veel. Nu verwachtte ik wel meer pakjes, maar ja, bij bestellingen uit China let ik niet op een weekje. Als ik niet voor een ander pakje naar dat postkantoor was gegaan dan had ik het niet geweten. Ik denk dat die pakjes niet allemaal voor mij waren maar ook van andere gebruikers van die kluisjes.
Alleen jammer dat ik geen briefjes van de postbode had want dat was eigenlijk wel nodig. Op vertoon van mij identiteitsbewijs mocht ik ze toch mee nemen. Dat bleek verlopen te zijn. Dat is mijn eigen schuld en daar kan het postkantoor niks aan doen maar mijn stemming was toch al niet zo best.
Inmiddels heb ik een nieuwe ID-kaart aangevraagd maar dat duurt zeker nog twee weken voor ik die heb. Pakjes worden na 3 weken teruggestuurd en ik weet dus zeker dat ik te laat ben voor bepaalde pakjes. Een paar dagen langer wachten met terugsturen was niet mogelijk.
Het vervelende is dat er nog een paar dozijn pakjes onderweg zijn. Daar mag ik dan zelf achter aan gaan jagen en maar hopen dat ze een beetje in de buurt worden bezorgd. Het hele idee van dingen thuis laten bezorgen kan hier mee weer in de prullenbak want het postkantoor dat bij mijn thuisadres hoort is irritant ver weg.
Ik overweeg m'n pakjes voortaan maar naar een vals adres te laten sturen dat in de buurt is van een postkantoor dat wel gunstig ligt.
This post is warranted for the full amount you paid me for it.
Heb je geen rijbewijs? Daar kon ik ze namelijk zonder problemen mee afhalen.
Had echter wel geluk, bestel ook wel eens op naam van familie en dan had ik dus mijn eigen pakje niet kunnen ophalen wat aan de deur geen enkel probleem is.
Inderdaad, rijbewijs is ook een geldig identiteitsbewijs in dit land.
Mijn nieuwe ID kaart duurde trouwens maar 1 week voor hij er was, misschien toch nog een keertje informeren een weekje later?
Mijn nieuwe ID kaart duurde trouwens maar 1 week voor hij er was, misschien toch nog een keertje informeren een weekje later?
Ik heb geen rijbewijs, dat maakt het extra vervelend als het pakket niet in de buurt wordt bezorgd.mark-k schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 15:58:
Inderdaad, rijbewijs is ook een geldig identiteitsbewijs in dit land.
Een ID kaart maken duurt inderdaad een week maar de gemeente heeft pas volgende week tijd om mijn aanvraag te behandelen, dus dan ben ik twee weken verder en de pakketjes liggen er al een week.
Weer een update in mijn verhaal. Na contact met Banggood ben ik erachter gekomen dat ik geen huisnummer achter mijn straatnummer geplakt heb. Met PostNL gepraat over wat ze met dit soort pakjes doen. Maar die sturen ze meteen terug omdat ze onbestelbaar zijn. Via Track/Trace code konden ze zien dat dit al gebeurd was.Robkazoe schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 11:46:
[...]
[...]
We zijn ondertussen een goed maandje verder en heb nog steeds niets binnen gekregen van Banggood. Als ik bij de track optie van de site krijg zie ik enkel dit staan (Xiaomi speaker):
Departured at 2015/7/18 16:33:54 from Flytexpress Sorting Center location
Electronic data received at 2015/7/16 16:12:29, Flytexpress Sorting Center
en bij pakketje 2 (Xiaomi powerbank)
Departured at 2015/7/26 17:11:42 from Flytexpress Sorting Center location
Electronic data received at 2015/7/16 16:12:27, Flytexpress Sorting Center
Ondertussen dus al 6-8 weken onderweg. Het had nu zo langzamerhand toch wel eens een keer binnen moeten komen? Is het terecht als ik nu een mail stuur met de vraag, waar het blijft?
Banggood biedt mij twee opties aan.
Refund:€24.57, dan zou ik er 5 euro op verliezen (blijkbaar verzendkosten ofzo, geen idee)
Resend:€14.52, dat is dan de helft voor de waarde.
Ik heb zoiets van, eigen schuld dikke bult dus ik heb voor optie 2 gekozen. Op zich wel netjes want volgens mij hebben ze het pakketje nog niet terug gehad.
Zijn het allemaal aangetekende pakketjes? Voor gewone registered pakjes kun je ook een collega/vriend vragen om ze voor je op te halen.
Persoonlijk zou ik wel blij zijn met wat PostNL doet (hoewel ik zeker snap dat het voor anderen niet zo is). Ik ben overdag niet thuis en krijg zonder uitzondering een 'gemist' briefje door de bus en kan een dag later het pakket ophalen vanuit werk. Jammer dat ze met dit nieuwe systeem het briefje een dag later door de bus gooien. Hoewel ik het pakket nog steeds een dag later kan ophalen, moet ik eerst naar huis om erachter te komen of het briefje door de bus is gekomen. Ik hoop dat PostNL de tegenwoordigheid van geest heeft om mij op de dag van aflevering via de PostNL app op de hoogte te stellen. Zo hoef ik iig niet om te rijden.
PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov
Ja, ik heb netjes betaald enzo, pakket binnen, 5 afbeeldingen verstuurd met bewijs. Maar niet iedereen is op de hoogte ofzo. Na 4 keer uitgelegd te hebben dat het wel degelijk bestaat maar op het forum en in de chat gaan klagen, van zorg dat het goed komtFunFair schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 14:44:
[...]
Over die verzekering doen ze dus schijnbaar moeilijk? Ik heb die ook afgesloten voor 1,20 dollar op een bestelling van 180 dollar. Hopelijk komt het gewoon door de douane heen, maar anders wordt het ook aan kloppen bij dx.

Ticket service schijnt daar nu down te zijn. Zou iemand dit kunnen checken, kom er niet meer in
Is goed, ik laat het je weten. Het kost namelijk 2 euro extra en je krijgt tot max 40 usd vergoeddriel24 schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 15:48:
[...]
Wil je laten weten hoe het af gaat lopen ?
De reden voor niet kopen van dure dingen in China is natuurlijk de invoerrechten.
Als dit gaat werken, ga ik het ook maar proberen.
[ Voor 20% gewijzigd door Nijntje12 op 08-10-2015 17:07 ]
Voor de aankomende wintermaanden:
http://www.aliexpress.com...SHIPPING/32235052414.html
Vraag me serieus af of dit wel een beetje werkt.
Hmm, denk dat het slecht werkt. En een goede manier om je accu om de zeep te helpen. (als je hem gebruikt met motor uit ... hoewel ik ook betwijfel hoeveel stationair aan je accu toevoegd met een dikke gloeidraad aan).TravockMD schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 18:12:
Voor de aankomende wintermaanden:
![]()
Wat een onzin dat een verlopen ID kaart niet goed genoeg is om n pakje op te halen... Misschien iemand met dezelfde naam m op laten halen? Of iemand anders die zo'n kluisje heeft aangezien je zei dat je waarschijnlijk de hele zooi mee zou krijgen?CAPSLOCK2000 schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 16:14:
[...]
Ik heb geen rijbewijs, dat maakt het extra vervelend als het pakket niet in de buurt wordt bezorgd.
Een ID kaart maken duurt inderdaad een week maar de gemeente heeft pas volgende week tijd om mijn aanvraag te behandelen, dus dan ben ik twee weken verder en de pakketjes liggen er al een week.
Er staat niet bij hoeveel ampere of watt hij vraagt. Of hij trekt je accu leeg, of het ijs op je ruit smelt niet snel. Beter gebruik je de fohn van je vrouw met een verlengsnoermaurits82 schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 18:39:
[...]
Hmm, denk dat het slecht werkt. En een goede manier om je accu om de zeep te helpen. (als je hem gebruikt met motor uit ... hoewel ik ook betwijfel hoeveel stationair aan je accu toevoegd met een dikke gloeidraad aan).
Had een dispute bij BG, werd niet echt naar tevredenheid opgelost. Contact via de buren en goed opgelost. Werkt erg prettig zo.
Bij het browsen door de new arrivals nog wat leuks tegengekomen voor de powertesters onder ons :

Instelbare load, mét of zonder ventilator :
http://www.banggood.com/J...oad-Aevice-p-1002402.html

0,5A/1A/2A vaste load, met doorlusmogelijkheid.
http://www.banggood.com/J...oad-Device-p-1002401.html

Instelbare load, mét of zonder ventilator :
http://www.banggood.com/J...oad-Aevice-p-1002402.html

0,5A/1A/2A vaste load, met doorlusmogelijkheid.
http://www.banggood.com/J...oad-Device-p-1002401.html
:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::
Meestal is de 12V aansluiting in auto's gezekerd op 10A = 120W. Je dynamo kan een veelvoud hier van leveren. Dus met motor aan mag zelfs het driedubbele aan Watt geen probleem zijn. Maar het is wel slecht voor het milieu. En niet goed voor je motor. Het beste is starten en (beschaafd) wegrijden.maurits82 schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 18:39:
[...]
Hmm, denk dat het slecht werkt. En een goede manier om je accu om de zeep te helpen. (als je hem gebruikt met motor uit ... hoewel ik ook betwijfel hoeveel stationair aan je accu toevoegd met een dikke gloeidraad aan).
Ik los het bevroren voorruit probleem op door 's avonds de voorruit af te dekken. Dan kan ik 's morgens in één keer alle sneeuw en ijs verwijderen. En hoef niet te krabben
Ik heb een Ford Focus met voorruitverwarming, dat lijkt heel handig, maar duurt wel een paar minuten met de motor aan. In die tijd heb ik het ook met de hand gedaan (of ik leg gewoon een dekje erop de avond ervoor)maurits82 schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 18:39:
[...]
Dat dacht ik ook en ik heb een andere bezoeker van het postkantoor gevraagd om voor de pakjes te tekenen maar dat mocht niet van het personeel want haar naam stond niet op de pakjes.exelletor schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 16:35:
Zijn het allemaal aangetekende pakketjes? Voor gewone registered pakjes kun je ook een collega/vriend vragen om ze voor je op te halen.
Dat zijn er niet zo veel ben ik bang.mark-k schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 19:10:
Misschien iemand met dezelfde naam m op laten halen?
Ik heb al iemand gevraagd om dat te proberen maar ik heb nog niks teruggehoord.Of iemand anders die zo'n kluisje heeft aangezien je zei dat je waarschijnlijk de hele zooi mee zou krijgen?
[ Voor 34% gewijzigd door CAPSLOCK2000 op 08-10-2015 22:00 ]
Ze zijn niet lekker. Achterop een afhaalbewijs dat in je brievenbus wordt gegooid bij jouw afwezigheid kun je iemand machtigen. Dan hoef je alleen naam van die persoon in te vullen en ik weet niet of je dan ook zelf daar het legitimatiebewijs nummer van die gemachtigde moet invullen of dat ze dat bij het postagentschap willen doen, en je moet jouw handtekening zetten. Ik neem aan dat die papiertjes voor deze nieuwe situatie niet anders zal zijn. Waarom zou het tenslotte?CAPSLOCK2000 schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 21:59:
[...]
Dat dacht ik ook en ik heb een andere bezoeker van het postkantoor gevraagd om voor de pakjes te tekenen maar dat mocht niet van het personeel want haar naam stond niet op de pakjes.
Natuurlijk staat bij een machtiging de naam van de gemachtigde niet op het pakje.

Of het mijn handtekening is kunnen ze toch niet controleren. Mijn postbusbeheerder kan dus gewoon met die briefjes en z'n eigen pas langs, hoop ik. Nu nog zorgen dat ze die briefjes bij hem afgeven.CaptJackSparrow schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 22:35:
Ze zijn niet lekker. Achterop een afhaalbewijs dat in je brievenbus wordt gegooid bij jouw afwezigheid kun je iemand machtigen. Dan hoef je alleen naam van die persoon in te vullen en ik weet niet of je dan ook zelf daar het legitimatiebewijs nummer van die gemachtigde moet invullen of dat ze dat bij het postagentschap willen doen, en je moet jouw handtekening zetten. Ik neem aan dat die papiertjes voor deze nieuwe situatie niet anders zal zijn. Waarom zou het tenslotte?
Natuurlijk staat bij een machtiging de naam van de gemachtigde niet op het pakje.![]()
Al jaren besteld bij Aliexpress en daar ben ik heel tevreden mee en ik ga nu wat bestellen bij banggood.com
Zijn er nog tips of dingen waar ik op moet letten? Zag al dat ze extra kosten vragen voor een trackingcode.
Zijn er nog tips of dingen waar ik op moet letten? Zag al dat ze extra kosten vragen voor een trackingcode.
GoT, You have to love it!
Air mail direct is zeer traag (sweden post)Lisadr schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 23:17:
Al jaren besteld bij Aliexpress en daar ben ik heel tevreden mee en ik ga nu wat bestellen bij banggood.com
Verwijderd
Heeft iemand ervaring met het kopen van zonnebrilschroefjes? Ik heb een tweetal brillen die een schroefje missen en ben op zoek naar zo'n doosje met assorti schroefjes. Heb er een aantal gevonden maar ben op zoek naar ervaringen van mensen hier.
http://www.benl.ebay.be/i...09722?hash=item1a02388afa en daar op verder zoeken... kan je wel de maten vinden...Verwijderd schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 09:03:
Heeft iemand ervaring met het kopen van zonnebrilschroefjes? Ik heb een tweetal brillen die een schroefje missen en ben op zoek naar zo'n doosje met assorti schroefjes. Heb er een aantal gevonden maar ben op zoek naar ervaringen van mensen hier.
Bedankt Ik zou dan moeten kiezen voor priority direct mail? Nog andere dingen om op te letten bij een bestelling via banggood?error 404 schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 07:37:
[...]
Air mail direct is zeer traag (sweden post)
Ik ga een 5000 mAh en een 10000 mAh XIAOMI power bank bestellen. Via Aliexpress zijn ze duurder.
Hier een heel artikel over de nieuwe service van PostNL
[Let op!] Pakketten uit China worden niet meer geleverd door PostNL [update]
[ Voor 21% gewijzigd door donderdraak op 09-10-2015 10:19 ]
Klopt het nu dat het ook niet mogelijk is om pakketjes te tracks met de PostNL app? Ik zie namelijk mijn pakketje wel opduiken bij International Parcel Tracking, maar als ik dat vervolgens probeer te importeren in MijnPostNL zodat ik een melding krijg kan hij het pakketje niet vinden.donderdraak schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 10:18:
Ik ben niet echt te spreken over deze manier van afhandelen. Ik heb geregeld meer dan 4 weken op een pakketje moeten wachten, en soms is hij er binnen een week. Moet ik dan nu om de 2 weken langs het postkantoor om te kijken of er niet toevallig wat ligt wat ik al dan niet vergeten ben?
Ik vind het te belagelijk voor woorden. Volgens mij is er hier niemand blij mee. De postbode heeft minder werk. Het afhaal adres hier wist van niets en werd bedolven onder chinese pakketjes. Na wat uitleg van mij waren ze ligt geschokt. En voor mij is het alleen maar onhandig. (Er is altijd iemand thuis bij ons)donderdraak schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 10:18:
Veiligheid staat voor op http://www.juniorverkeerslichten.nl
Als de afzender jouw email adres heeft dan komt het in je PostNL App. PostNL kan geen onderscheid maken als alleen jouw postcode/huisnummer is gebruikt. Het moet echt gekoppeld zijn aan een email adres.Cyleo schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 10:38:
[...]
Klopt het nu dat het ook niet mogelijk is om pakketjes te tracks met de PostNL app? Ik zie namelijk mijn pakketje wel opduiken bij International Parcel Tracking, maar als ik dat vervolgens probeer te importeren in MijnPostNL zodat ik een melding krijg kan hij het pakketje niet vinden.
Ik ben niet echt te spreken over deze manier van afhandelen. Ik heb geregeld meer dan 4 weken op een pakketje moeten wachten, en soms is hij er binnen een week. Moet ik dan nu om de 2 weken langs het postkantoor om te kijken of er niet toevallig wat ligt wat ik al dan niet vergeten ben?
Ik ben er zojuist zelf achter gekomen tijdens het versturen van een pakket via jouw.postnl.nl dat PostNL mij € 0,55 korting geeft als ik wat wil versturen naar een PostNL locatie. De vraag is krijgen verkopers in China een soortgelijke korting?
[ Voor 12% gewijzigd door donderdraak op 09-10-2015 10:43 ]
Nog erger.. 'het' postkantoor? Mijn pakketjes zijn in het verleden wel eens naar verschillende afhaalpunten gestuurd. Eentje bij mij in de wijk, maar ook vaak naar een punt in het centrum. Dus ik moet verschillende afhaalpunten aflopen op zoek naar eventueel aangekomen pakketjes?Cyleo schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 10:38:
[...]
Als ik zeker zou weten dat de postbode een briefje achter zou laten dat er een pakket op een afhaalpunt ligt, dan zou ik het nog niet zo heel erg vinden trouwens. Wel onhandig, dat wel, want ondanks dat ik niet altijd thuis ben, is er altijd wel een buurman of buurvrouw die het aanneemt.
Gisteren is hier nog iets bezorgd uit China, maar de bezorger wist nergens van. Ik heb hem er specifiek naar gevraagd, maar hij had er nog nooit van gehoord.donderdraak schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 10:18:
Klopt het dat het alleen maar om pakketjes met trackingcode gaat? In dat geval zou ik bij webwinkels bestellen die geen trackingcode gebruiken. Vaak kloppen die trouwens toch al niet of zijn onvindbaar, tenminste dat is mijn ervaring. In de loop der jaren heb ik minstens >150 dingen in China gekocht, meestal via Ebay zonder tracking, en er is nog nooit eentje niet bezorgd.
Dat klopt dat het alleen maar om "aangetekende" pakketjes met trackingcode gaat die worden bezorgd door de pakketten bezorger van PostNL. Bestellingen zonder tracking worden via de postbode in de brievenbus bezorgd.grun93 schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 10:45:
[...]
Gisteren is hier nog iets bezorgd uit China, maar de bezorger wist nergens van. Ik heb hem er specifiek naar gevraagd, maar hij had er nog nooit van gehoord.
Klopt het dat het alleen maar om pakketjes met trackingcode gaat? In dat geval zou ik bij webwinkels bestellen die geen trackingcode gebruiken. Vaak kloppen die trouwens toch al niet of zijn onvindbaar, tenminste dat is mijn ervaring. In de loop der jaren heb ik minstens >150 dingen in China gekocht, meestal via Ebay zonder tracking, en er is nog nooit eentje niet bezorgd.
Je kunt de verkoper in China proberen te vragen om het te laten bezorgen bij je thuis en niet het servicepunt. Het blijft onduidelijk of de afzender hier namelijk korting voor krijgt.
[ Voor 7% gewijzigd door donderdraak op 09-10-2015 10:53 ]
Hier staat nog wat meer info: http://www.webwinkelweblo...tandaard-naar-afhaalpunt/donderdraak schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 10:50:
[...]
Dat klopt dat het alleen maar om pakketjes met trackingcode gaat. Je kunt de verkoper in China proberen te vragen om het te laten bezorgen bij je thuis en niet het servicepunt. Het blijft onduidelijk of de afzender hier namelijk korting voor krijgt.
Reactie van PostNL op Facebook: Dat kan inderdaad kloppen! Voor zendingen waarvoor getekend moet worden (aangetekende zendingen) uit China kan de verzender sinds kort kiezen hoe hij het bezorgd wil hebben: of het thuis aangeboden moet worden, of direct naar een afhaallocatie gaat. Mocht je het thuis bezorgd willen krijgen, dan kun je het best contact opnemen met de afzender zodat het op een andere manier verzonden kan worden de volgende keer.
https://www.facebook.com/PostNL/posts/1037571532922492
Klopt en het was vorig jaar een beetje vaag aangekondigd met kosten verhoging. Iedereen zal het wel vergeten zijn?hars73 schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 10:52:
[...]
Hier staat nog wat meer info: http://www.webwinkelweblo...tandaard-naar-afhaalpunt/
Reactie van PostNL op Facebook: Dat kan inderdaad kloppen! Voor zendingen waarvoor getekend moet worden (aangetekende zendingen) uit China kan de verzender sinds kort kiezen hoe hij het bezorgd wil hebben: of het thuis aangeboden moet worden, of direct naar een afhaallocatie gaat. Mocht je het thuis bezorgd willen krijgen, dan kun je het best contact opnemen met de afzender zodat het op een andere manier verzonden kan worden de volgende keer.
https://www.facebook.com/PostNL/posts/1037571532922492
https://www.acm.nl/nl/pub...etten-voldoen-aan-de-wet/Daarnaast introduceert PostNL medio september een nieuwe service: ‘ophalen op postkantoor’. Hiermee is het mogelijk om binnenlandse pakketten naar een postvestiging te verzenden. De ontvanger krijgt dan een bericht dat het pakket kan worden opgehaald bij de postvestiging.
Nou, ik heb ook weleens bestellingen zonder tracking die de normale postbode echt niet door de brievenbus krijgt..... Enig idee hoe ik de aankomst daarvan kan verwachten? Via pakjesman of toch op een afhaalpunt....?donderdraak schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 10:50:
[...]
Dat klopt dat het alleen maar om "aangetekende" pakketjes met trackingcode gaat die worden bezorgd door de pakketten bezorger van PostNL. Bestellingen zonder tracking worden via de postbode in de brievenbus bezorgd.
Heb nu bv. een lopende bestelling zonder tracking die onmogelijk door de brievenbus past, wacht er al 8 weken op....
Om even op het dx verhaal terug te komen,
Ze hebben excuus aangeboden en ik kreeg zojuist een mail van een gedeeltelijke terugbetaling via paypal
Het werkt dus echt
alleen jammer dat nog niet iedereen er vanaf weet
Je krijgt dus tot 40 USD terug en het kost je 1 a 2 euro extra
Ze hebben excuus aangeboden en ik kreeg zojuist een mail van een gedeeltelijke terugbetaling via paypal
Het werkt dus echt
Je krijgt dus tot 40 USD terug en het kost je 1 a 2 euro extra
Verwijderd
Iemand ervaring met Tmart en wellicht met "U8 / U80" smartwatches?
Heb een smartwatch "Uwatch u80" gekocht via Tmart, echter schijnt dit niet een "echte" te zijn. Althans, er schijnen meerdere varianten van te zijn. Aan de hand van andere bronnen is deze echter een neppeurt.
http://www.tmart.com/U8-B...g-IPhone-HTC_p284510.html
Het maakt mij niet zo veel uit dat hij nep is, had een horloge nodig, en deze was rond de prijs van een normaal horloge in Nederland. (€18)
De achterkant heeft geen print, een gewoon RVS plaatje. Zal ik om een refund vragen, omdat het niet het exacte product is zoals deze op de site staat.
Heb een smartwatch "Uwatch u80" gekocht via Tmart, echter schijnt dit niet een "echte" te zijn. Althans, er schijnen meerdere varianten van te zijn. Aan de hand van andere bronnen is deze echter een neppeurt.
Het maakt mij niet zo veel uit dat hij nep is, had een horloge nodig, en deze was rond de prijs van een normaal horloge in Nederland. (€18)
De achterkant heeft geen print, een gewoon RVS plaatje. Zal ik om een refund vragen, omdat het niet het exacte product is zoals deze op de site staat.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2015 12:17 ]
Niet leuk, maar wel niet onbegrijpelijk. Een traceerbaar pakket uit China kost nog geen 3 euro, terwijl een pakket naar mijn buurman 7 euro kost. PostNL en de postbode moeten voor beide hetzelfde werk nu. Nu kan alles op 1 plek gedumpt worden en wij doen een deel van het werk van de postbode. Meer winst voor PostNL.donderdraak schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 10:18:
Ja dat heb ik ook wel eens gehad. De postbode moet aanbellen en aangeven dat het niet door de brievenbus past of indien de brievenbus tevol zit (dat laatste komt ook nog voor). In dat geval moet je zelf naar beneden lopen als je in een flat woont.ralph075 schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 11:10:
[...]
Nou, ik heb ook weleens bestellingen zonder tracking die de normale postbode echt niet door de brievenbus krijgt..... Enig idee hoe ik de aankomst daarvan kan verwachten? Via pakjesman of toch op een afhaalpunt....?
Heb nu bv. een lopende bestelling zonder tracking die onmogelijk door de brievenbus past, wacht er al 8 weken op....
Tmart staat bij mij met een rood kruis op de lijst van chinashops om nooit weer wat te kopen. Veel namaak en ook spullen die wel als de "echte" chinese zijn, maar dan toch daar ook weer namaak van. Bekende merken als Xiaomi, SJcam, Ultrafire en dergelijke worden via Tmart niet de "originele" verkocht.Verwijderd schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 12:13:
Iemand ervaring met Tmart <snip>
Gewoon om een refund vragen. Zelf heb ik geen goede ervaring met deze site. Had een fake sj4000 action cam geleverd gekregen. Melding gemaakt maar hun hielden voet bij stuk dat ik het nieuwe model had gekregen. Wat totale onzin was. Uiteindelijk mijn geld via PayPal terug gekregen aangezien ze niet hadden gereageerd op mijn claim.Verwijderd schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 12:13:
Iemand ervaring met Tmart en wellicht met "U8 / U80" smartwatches?
Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.
De kosten hier zijn gewoon te hoog.Lisadr schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 12:28:
[...]
Niet leuk, maar wel niet onbegrijpelijk. Een traceerbaar pakket uit China kost nog geen 3 euro, terwijl een pakket naar mijn buurman 7 euro kost. PostNL en de postbode moeten voor beide hetzelfde werk nu. Nu kan alles op 1 plek gedumpt worden en wij doen een deel van het werk van de postbode. Meer winst voor PostNL.
7 euro is best veel voor een klein pakketje binnenlandse verzending.
Het is al jaren bekend dat het business model van PostNL niet deugt.
De postbezorgers krijgen de ellende terwijl ze daar niets aan kunnen doen en het management het probleem is.
Steeds meer mensen bestellen online en nieuwe manier om pakketten thuis te krijgen zullen er komen.
PostNL kan hier beter tijdig op inspringen voordat een ander bedrijf dit doet.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is WEL bedoeld voor:
* discussies over bestellingen bij Chinese webshops
* vragen en discussie over verzending, betaling, afhandeling en retourneren
Dit topic is NIET bedoeld voor:
* aankoopadvies of "welke moet ik kopen?"
* discussie over inbreuk te maken op het merkenrecht; dus GEEN namaak merkartikelen bespreken
* manieren om belasting te ontduiken
* import van verboden producten.
* "ik ook" posts, code-gebedel of inhoudsloze mededelingen.
* simpele vragen waarvan het antwoord al bekend is.
* statusupdates, deze mogen in China-shopping levertijdentopic
Dit topic is WEL bedoeld voor:
* discussies over bestellingen bij Chinese webshops
* vragen en discussie over verzending, betaling, afhandeling en retourneren
Dit topic is NIET bedoeld voor:
* aankoopadvies of "welke moet ik kopen?"
* discussie over inbreuk te maken op het merkenrecht; dus GEEN namaak merkartikelen bespreken
* manieren om belasting te ontduiken
* import van verboden producten.
* "ik ook" posts, code-gebedel of inhoudsloze mededelingen.
* simpele vragen waarvan het antwoord al bekend is.
* statusupdates, deze mogen in China-shopping levertijdentopic