Dat pakketje ophalen op het Postkantoor klinkt me toch echt als een ordinaire kostenbesparing in de oren.
Vanavond gaat er vooralsnog toch nog een registered pakketje bij me bezorgd worden als ik de T&T mag geloven. Ik kon nu wel via internationalparceltracking.com de bijbehorende 3S code vinden. Toen ik overigens de laatste keer met PostNL belde vertelde de dame me daar dat die site daar eigenlijk niet voor bedoeld was maar dat ie voor pakketjes vanuit NL náár het buitenland bedoeld zou zijn. Wellicht dat dat met die afhaalregeling ook gaat veranderen/is veranderd. Wel zwak dat je op die site niet meteen de vervolgtracking te zien krijgt en zelfs niet door kunt klikken naar de binnenlandse tracking van PostNL. Je moet zelf naar die site toe en de 3S code zelf met copy/paste meenemen. Dat is toch niet van deze tijd? Dat is dus verbeterpuntje 1.
Puntje 2 is dat deze buitenlandse pakjes niet automatisch in de PostNL app verschijnen en je die daar ook zelf weer moet invoeren. Zodra ze mijn postcode en huisnummer hebben moeten ze toch genoeg hebben om het daar wel te laten verschijnen. Blijkbaar is de database van die buitenlandse pakketjes niet functioneel gekoppeld aan die van de binnenlandse pakketten. Echt goed begrijpen hoe je tegenwoordig adequaat ICT gebruikt hebben ze daar bij PostNL blijkbaar nog steeds niet door.
Dat pakketje dat ik eerder meldde dat PostNL me op een vrijdagmiddag vertelde dat teruggestuurd zou zijn... had ik de maandag erna in mijn handen. Sterker nog. De door mij op die zaterdag gemiste aflevering waarvan ik dacht dat dat het pakketje van vandaag moest zijn (omdat die andere teruggestuurd was en er maar 2 pakjes met tracking naar me onderweg waren) bleek dus dat pakje te zijn dat helemaal niet teruggestuurd was. Ik stond dan ook met stomme verbazing bij het postagentschap toen ik doorkreeg wat er in het (veel kleinere) pakje moest zitten. Ik moest daar natuurlijk het fijne van weten dus belde ik weer met PostNL. De andere dame vermoedde dat haar collega per ongeluk een nummertje verkeerd had ingetikt en mij gewoon de informatie van een andere zending had gegeven. Wel hele domme pech dan dat dit een pakje was dat niet afgeleverd kon worden wat volgens die eerste dame erg weinig voorkwam. Wat ik met een via de telefoon doorgegeven e-mailadres gewoonlijk doe, het even vragen terug te lezen, kun je dus blijkbaar ook beter in zo'n geval doen met een pakketcode. Lesson learnt. Volgende keer dat ik iets onverwachts te horen krijg gaan we op dergelijke foutjes checken. Ik kreeg toen ook te horen dat pakketjes uit het buitenland i.t.t. binnenlandse pakketten maar één keer aangeboden worden voordat je ze moet ophalen. Zal ook wel met kostenbesparing te maken hebben en de krappe vergoeding die PostNL krijgt voor die pakjes.
Nu zouden die registered pakjes dus helemaal niet meer aangeboden worden. Ik ben benieuwd of ik dat pakje vanavond gewoon aangeboden krijg of dat de bezorger alleen maar een briefje in de bus gooit dat ik het kan ophalen. Ik verwacht toch eerlijk gezegd (nog) het eerste.
Ik heb de indruk dat ook een micro-SD kaartje daar nog uit steekt. Ik zoek ze waarbij dat niet het geval is zodat je er met een micro-SD kaartje effectief een USB-stickje van maakt.
Vandaag na VIJF! dagen een opmerkelijk trage reactie van de CS van Banggood op een klacht van mij over verkeerd geleverde capaciteit accu's die ik voor mijn H8-3D had meebesteld en die al eerder aankwamen. Ik was niet de enige zoals te lezen is bij de feedback en ze zaten er blijkbaar nogal mee in hun maag hoe te reageren.
Ik had
dit besteld, maar kreeg effectief
deze maar op het label stond wel de SKU van de door mij bestelde accu's met 260mAh capaciteit. Er zat wel heel leuk een 'gratis' ladertje bij waar 5 accu's tegelijk aan kunnen maar ik had al iets soortgelijks meebesteld met de H8-3D die bij het pakketje van vandaag moet zitten.
Krijg ik dit nu dus terug:
Hi,
Sorry for the inconvenience.Our warehouse staff make this mistake.We will compesate the price difference,refund $3.5 to you.
Or if you really want 260mAh,we can give you 50% discount.
Look forward to your confirmation of this solution.We apologize for the problem again.If you have any questions please contact us freely.
Best wishes,
Suzy
Ja leuk Suzy maar wat moet ik met tien accu's en twee laders? Zoveel wou ik er helemaal niet en dat heb ik niet besteld en daar wil ik ook eigenlijk niet voor betalen.
Wat zal ik doen? Hardball spelen en keihard om gratis toezending van het bestelde artikel vragen waarbij ik ze aanbied het verkeerde artikel terug te sturen als ze me daarvoor een verzendoptie zonder kosten voor kunnen bieden, wat ik betwijfel dat ze voor die waarde zullen doen (of heeft men andere ervaringen?), of zal ik een van die geboden opties accepteren? Alleen het prijsverschil crediteren vind ik eerlijk gezegd te makkelijk. Als ze geen schade lijden leren ze het nooit af. Ik zal natuurlijk eerst maar eens kijken hoe het vliegen met die 150mAh accuutjes bevalt. Dan weet ik meer.