Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 25-09 15:24

Impry

Rallymedia.nl

koelebobes schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 10:04:
[...]

Zal dit op die chinese goedkope ledstrips ook zo duidelijk zijn aangegeven. Dit ziet er in ieder geval super uit. Ik ben van plan een ledstrip om de rand van mijn bureau te trekken zodat mijn muis , toetsenbord , laptop en bureau helemaal blauw oplichten.
Je moet gewoon altijd knippen bij de koperen puntjes. :)

Hier simpel uitgelegd:

[ Voor 8% gewijzigd door Impry op 01-10-2015 10:08 ]

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hannibal1471
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-07 19:47
1 cent stickjes zijn aangekomen hier.

Mijn pistons van Gearbest zijn weer een ander verhaal, die zijn al drie weken onderweg.

[ Voor 55% gewijzigd door Hannibal1471 op 01-10-2015 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guru1000
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-02-2021
Chocoball schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 09:05:
Bij Gearbest is nu tijdelijk de zelfbalancerende eco scooter tijdelijk $289 en zonder invoerrechten. Scheelt toch met wel de prijzen in Nederland alleen of de accu goed is?

[afbeelding]
Even ter info, dit is dus verboden op de openbare weg. Politie neemt hem zonder pardon in beslag als ze hem zien. Heb er ook aan gedacht als speeltje, maar omdat je hem dus bijna nergens kan gebruiken is 250,- euro beetje onzinnig weg gegooid geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

Guru1000 schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 12:49:
[...]

Even ter info, dit is dus verboden op de openbare weg. Politie neemt hem zonder pardon in beslag als ze hem zien. Heb er ook aan gedacht als speeltje, maar omdat je hem dus bijna nergens kan gebruiken is 250,- euro beetje onzinnig weg gegooid geld.
Best apart eigenlijk, een elektrische fiets mag toch ook gewoon zonder verzekering en dergelijke? Wat is de regelgeving hierin dan? (en hoe zit het met bijvoorbeeld segways)

edit: Gok dit dus: https://www.rijksoverheid...gelden-er-voor-een-segway

Grootste probleem is dus het laatste puntje.

[ Voor 13% gewijzigd door mark-k op 01-10-2015 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ITsEZ
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 25-09 22:35

ITsEZ

parttime all-rounder

mark-k schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 13:54:
[...]

Best apart eigenlijk, een elektrische fiets mag toch ook gewoon zonder verzekering en dergelijke? Wat is de regelgeving hierin dan? (en hoe zit het met bijvoorbeeld segways)

Grootste probleem is het eerste puntje (plaatje), natuurlijk is alles wat nieuw is eng en heeft het minimaal 10 jaar nodig voor de regelgeving op orde is..

What you see is always what you get.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

ITsEZ schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 14:55:
[...]

Grootste probleem is het eerste puntje (plaatje), natuurlijk is alles wat nieuw is eng en heeft het minimaal 10 jaar nodig voor de regelgeving op orde is..
Het eerste puntje is dat je er geen rbw voor nodig hebt, lijkt me niet dat da het probleem wordt haha.
Je plaatje krijg ik niet bekeken op mn telefoon, wordt geblocked wegens veiligheidsrisico's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m.m.e.k.
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22-09 11:24
Beste leden van deze topic,

Ik heb een vraag. 15 augustus de Original XIAOMI 5.1V 2.1A 10000mAh Power Bank For Smartphone(sku: 23690) op Banggood besteld. Nu weet ik dat bij de meeste Chinese webwinkels de levering heel lang duurt, dus ik had air parcel register gedaan. Ik had er een T&T nummer gekregen maar deze geeft geen informatie. Ik heb betaald met paypal dus ik nog een claim doen. Maar ik vraag me af of dit wel vaker voorkomt dat er geen T&T nummer krijgen. Dus als iemand hier ervaring heeft, deel het graag.

Met vr gr

Mark ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16:40
m.m.e.k. schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 18:48:

Ik heb een vraag. 15 augustus de Original XIAOMI 5.1V 2.1A 10000mAh Power Bank For Smartphone(sku: 23690) op Banggood besteld. Nu weet ik dat bij de meeste Chinese webwinkels de levering heel lang duurt, dus ik had air parcel register gedaan. Ik had er een T&T nummer gekregen maar deze geeft geen informatie. Ik heb betaald met paypal dus ik nog een claim doen. Maar ik vraag me af of dit wel vaker voorkomt dat er geen T&T nummer krijgen. Dus als iemand hier ervaring heeft, deel het graag.

Met vr gr

Mark ;)
Die nummers werken nooit zo'n beetje, maak je geen zorgen totdat de levertijd over is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-09 12:13

sjaool

Every life should have 9 cats

Met vr gr

Mark ;)
Ik zou even contact opnemen met Banggood. Deze zullen je waarschijnlijk vragen nog even geduld te hebben. Normaal gesproken is een pakje van Banggood een kleine twee weken onderweg dus zes weken is wel heel erg lang. Ik kies trouwens altijd gratis verzending en boven de €15 à €20 krijg ik altijd een track & trace code. Deze doen inderdaad meestal niet al teveel. En als ze het doen is het vaak tot het vertrek uit China.

Ik heb nu ook een paar pakketjes onderweg alleen het vreemde is dat de ene heeft Zweden als land van vertrek en de andere Zwitserland terwijl beide pakketjes toch echt uit China komen. Dit is voor het eerst dat ik dit meemaak... vreemde lui die Chinezen. ;)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guru1000
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-02-2021
mark-k schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 13:54:
[...]

elektrische fiets is alleen ondersteuning, en verder alles wat op zich zelf kan rijden en/of harder dan 25 km/h kan dient type goedkeuring te hebben. De segway heeft dit. Al het andere is verboden, elektrische step, skateboard, airwheel, hoverboard etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 25-09 20:36

Ik heb een vraag. 15 augustus de Original XIAOMI 5.1V 2.1A 10000mAh Power Bank For Smartphone(sku: 23690) op Banggood besteld.....

Mark ;)
Www.17track.net al geprobeerd? Of https://www.internationalparceltracking.com/#/search
?

[ Voor 32% gewijzigd door bottom line op 01-10-2015 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste tweakers,

Ik ben van plan meer spullen via china te kopen. heb al wat onderzoek naar invoerrechten gedaan. maar antwoord op deze vraag nog niet gevonden. Ik weet dat je vanaf 22 euro btw moet gaan betalen en vanaf 150 euro invoerrechten. echter heb ik al en paar pakketjes binnengekregen van rond de 60 euro maar heb nog nooit extra btw te hoeven betalen, jullie zeggen dat je er dan altijd nog veel extra ovoerkosten bij moet rekenen. Hoe kan het dat ik dat nog nooit heb gehad?

Groetjes
p.s. dit is mijn eerste bericht op tweakers ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• m.m.e.k.
Ik denk dat je geluk hebt gehad met je verzendingen(of er moet een valse waarde op het pakketje worden gegeven). Ik zal het niet teveel gaan doen, want je geluk raakt een keer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m.m.e.k.
Nog bedankt voor alle reactie's, Ik zal het nog eventjes aankijken wat er gaat gebeuren. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meestal staat er idd wel een valse waarde op, op een camera van 60euro stond; 14dollar. is dit gevaarlijk en kan ik hierdoor in de problemen komen??? het schijnt dat veel ebay verkopers valse waarden op verpakking zetten om invoerrechten te voorkomen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• m.m.e.k.
Tot zover mijn kennis gaat is een valse waarde opgeven strafbaar. wat consequenties ervan zijn is mij niet bekend. Het is ook altijd een beetje Russisch roulette spelen of ze pakketje wel of niet gaan controleren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nijntje12
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-09 16:32
Ze doen gewoon een random controle. En als je 'gepakt' word is het gewoon netjes betalen. Alleen doen ze er schijnbaar lang over om überhaupt al de brief te versturen.

Nouja, dat maakt de voorpret hier wel leuker. Ligt als sinds dinsdag bij inklaringen, jeej...

Wachten word vast beloond 😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar stel je word gepakt met een camera van 60 dollar terwijl er 14 dollar op het pakketje staat,=. wat gebeurd er dan, strafblad?, boete?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verbraakje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 24-09 21:46

verbraakje

🚦

Verwijderd schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 21:20:
Maar stel je word gepakt met een camera van 60 dollar terwijl er 14 dollar op het pakketje staat,=. wat gebeurd er dan, strafblad?, boete?
Gebeurd niets ze sturen je een brief waarin ze vragen naar de kosten van het pakketje. Dus even printscreen van je paypal of rekening maken en de brief invullen en retour sturen. daarna sturen ze het pakketje door en mag je betalen aan de deur. In dit geval altijd bij postnl je 3s code opvragen zodat je weet wat je moet betalen. Anders moet je weer een dag wachten.

(dit gaat niet op bij illegale goederen. Deze worden vernietigd en kan je een boete verwachten) :P

Veiligheid staat voor op http://www.juniorverkeerslichten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*knip* het begint met een ban van Tweakers.net. Lees de topicwaarschuwing.

[ Voor 89% gewijzigd door gambieter op 02-10-2015 01:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

trouwens, stel je koopt pakketje van 30 euro, moet 15 euro inklareringskosten betalen en 9 euro btw, kun je dit dan ook weigeren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-09 11:09
Verwijderd schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 22:13:
trouwens, stel je koopt pakketje van 30 euro, moet 15 euro inklareringskosten betalen en 9 euro btw, kun je dit dan ook weigeren?
Elk pakketje kan je aan de deur weigeren. Als je de betaling weigert krijg je gewoon niets. Vrij simpel.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lennertvdkort
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19:16
11 sept. bij allbuy een xiaomi yi besteld.
Ben tot begin november in amerika.
Toen ie verzonden was had ik een postNL nummer.
Ik braaf mailen naar allbuy of ie wel naar amerika verzonden is of naar nederland.
Elaine(vast vriendinnen met Serena) wist mij te vertellen dat het trackingnummer niet werkt.
heb ik eigenlijk nog nooit werkend gehad van allbuy, waarom zetten ze het erbij?
maar wist mij te vertellen dat het naar mijn amerikaans adres gestuurd is.
en voila, gister kwam ie binnen.
een pakketje uit china verstuurd met postNL naar amerika. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:05

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

lennertvdkort schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 23:19:
het trackingnummer niet werkt.
heb ik eigenlijk nog nooit werkend gehad van allbuy, waarom zetten ze het erbij?
Sommige grote webwinkels verplichten het gebruik van een tracker. Ze kunnen dat alleen niet controleren. Sommige verkopers liegen daarom maar en geven een vals nummer op.

Het probleem met namaakgoederen is dat je het niet altijd weet. Een merk als Ray-Ban kent iedereen wel en dat zo'n zonnebril geen 10 euro kost ook. Maar ik zou echt niet weten of 100 euro een redelijke bedrag is of niet, al is dat nog enigzins uit te zoeken. Een groter probleem is dat ik niet alle merken ken. Zo bestelde ik laatst een leuk hoedje. Enkele weken later herkende ik het merk van mijn hoedje in een folder en heb ik moeten constateren dat ik namaak heb gekocht. Op zich vind ik het niet erg, ik heb dat hoedje niet gekocht vanwege het merk en de kwaliteit is overeenkomstig met de prijs. Maar ja, voor het zelfde geld krijg je gedonder met de douane.
Een andere keer bestelde ik wat ondergoed. Bij ontvangst zag ik een bekende merknaam in het label staan. Daar werd echter niet mee geadverteerd en er is aan de buitenkant ook geen duidelijke naam om merk te zien. Ik heb geen idee of het goede namaak is of een restpartij uit de fabriek van het bekende merk. Ook hier was het niet mijn bedoeling om namaak te kopen maar ik heb het wel gekregen en ik zou niet weten wat ik redelijkerwijs had kunnen doen om het te voorkomen.

[ Voor 58% gewijzigd door CAPSLOCK2000 op 02-10-2015 01:25 ]

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17:48

RobertowNL

For your gear!

lennertvdkort schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 23:19:
11 sept. bij allbuy een xiaomi yi besteld.
Ben tot begin november in amerika.
Toen ie verzonden was had ik een postNL nummer.
Ik braaf mailen naar allbuy of ie wel naar amerika verzonden is of naar nederland.
Elaine(vast vriendinnen met Serena) wist mij te vertellen dat het trackingnummer niet werkt.
maar wist mij te vertellen dat het naar mijn amerikaans adres gestuurd is.
en voila, gister kwam ie binnen.
een pakketje uit china verstuurd met postNL naar amerika. ;)
Klopt, Allbuy heeft geeft alleen een referentie nummer van de zending mee (met de zelfde layout als de traceercode), zal de goedkoopste verzendmethode zijn ;)

Overigens nu 4 pakketjes van allbuy onderweg die verzonden zijn met DHL global mail Asia, zelfs een product van 1,50 waren (deels) te traceren.

Daarnaast momenteel ook een paar batterijen onderweg, worden verzonden met respectievelijk sweden post en terwijl ik nu in Azië woon :P, gaan dus vanuit China naar Zweden om vervolgens weer naar Korea verzonden te worden...

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-09 16:10
Bij MiniInTheBox een rits SD-kaartjes gekocht. Zouden Genuine van Samsung moeten zijn.
laat ik het zo zeggen: we gaan het beleven :+

Als het niet zo is ga ik gewoon maar een claim bij Paypal indienen. Iemand toevallig ervaring met fake-sd-cards en paypal-claims?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-09 09:12
Waah schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 08:45:
Als het niet zo is ga ik gewoon maar een claim bij Paypal indienen. Iemand toevallig ervaring met fake-sd-cards en paypal-claims?
Waarom niet eerst proberen samen met de verkoper een oplossing te zoeken? Paypal kan altijd nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
grun93 schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 09:12:
[...]

Waarom niet eerst proberen samen met de verkoper een oplossing te zoeken? Paypal kan altijd nog.
Omdat je als bedrijf hoort te weten of je namaak verkoopt of niet :+
Maar inderdaad ik kan proberen een oplossing met de verkoper te vinden. Maar de enige oplossing die ik wil is geld terug in dat geval. Ik denk dat als ik in contact moet met MiniInTheBox dat wel eens een erg langslepend proces kan worden gezien eerdere ervaringen. :+

Maar inderdaad, eerst met de verkoper is een optie. Ben benieuwd 8)
ik hoop natuurlijk dat ze gewoon genuine zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
Waah schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 09:14:
[...]

ik hoop natuurlijk dat ze gewoon genuine zijn.
Gaat niet gebeuren. Omdat je waarschijnlijk ook de goedkoopste hebt gepakt gok ik.
Waarom koop je trouwens ineens een hoop SD-kaarten als je nog niet eens weet of ze de echte capaciteit beloven? Of hoop je op gratis, documenten corrupt makend, opslaggeheugen?

[ Voor 8% gewijzigd door bottom line op 02-10-2015 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
bottom line schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 09:22:
[...]

Gaat niet gebeuren. Omdat je waarschijnlijk ook de goedkoopste hebt gepakt gok ik.
Waarom koop je trouwens ineens een hoop SD-kaarten als je nog niet eens weet of ze de echte capaciteit beloven? Of hoop je op gratis, documenten corrupt makend, opslaggeheugen?
Als zij melden dat ze genuine zijn, ook na navragen, mag ik daar toch gewoon vanuit gaan? Het is een chinese webwinkel, niet een aliexpress verkoper :+
Dus als een geheugenkaart in de aanbieding is vanwege x-aantal jaar bestaan, dan moet ik die niet bestellen omdat die goedkoop is? wat een onzin. Ze horen gewoon te leveren wat ze beloven. Gelukkig is vrij simpel te checken of ze echt zijn (of in ieder geval correct werken). Als consument sta je gelukkig dankzij paypal vrij sterk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
  • Laatst online: 24-09 07:02
Waah schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 09:31:
[...]

Als zij melden dat ze genuine zijn, ook na navragen, mag ik daar toch gewoon vanuit gaan? Het is een chinese webwinkel, niet een aliexpress verkoper :+
Dus als een geheugenkaart in de aanbieding is vanwege x-aantal jaar bestaan, dan moet ik die niet bestellen omdat die goedkoop is? wat een onzin. Ze horen gewoon te leveren wat ze beloven. Gelukkig is vrij simpel te checken of ze echt zijn (of in ieder geval correct werken). Als consument sta je gelukkig dankzij paypal vrij sterk.
Ga er niet altijd vanuit dat het genuine is, maar webwinkels zouden inderdaad "the real deal" moeten leveren als ze dat ook aangeven. Uiteindelijk heb ik al 2x gekocht bij een Ebay verkoper. In beide gevallen voldoet alles. Micro SD zit al geruime tijd in m'n telefoon en werkt heerlijk (was een Adata kaartje) :).

In de regel is het trouwens ook best gunstig om het spul bij dataio (Nederland) te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
ksborg schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 10:21:
[...]
In de regel is het trouwens ook best gunstig om het spul bij dataio (Nederland) te kopen.
Daar bestel ik meestal ja. Service ook top (heb toen duurdere kaartjes gekregen omdat wat ik besteld had was uitverkocht) maar voor deze prijs wilde ik wel een 'gok' wagen. Maar ga er vanuit dat het goed komt. Was alleen benieuwd of iemand ervaring had met fake-sd en paypal.

voor de liefhebber: met H2testw kan je kijken of een kaartje correct werkt en niet "fake" is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
Waah schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 10:24:
[...]

voor de liefhebber: met H2testw kan je kijken of een kaartje correct werkt en niet "fake" is.
We all know. USB-stick van mitb (in het $2 tijdperk) gekocht, en getest. Klopte niet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• China_buyer
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 31-10-2018
Ik merk de laatste tijd dat Chinese pakketjes uit bekende webshops bijzonder snel aankomen. <10 dagen is geen uitzondering meer.

Bestellingen bij DX en BG lijken soms uit Zweden of Maleisië te komen. Hebben zij daar dan magazijnen van waaruit zij versturen?

Ik heb nu ook een RC.....NL trackingcode. Ik snap dat zij dan samenwerken met PostNL, maar hoe werkt dit dan? wordt dit op de gewone manier verzonden? Of wordt dit in een grote partij gespaard, naar Nederland vervoerd en dan hier gepost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

dodge_911

test wel &#039;ns wat

(overleden)
China_buyer schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 11:24:
Bestellingen bij DX en BG lijken soms uit Zweden of Maleisië te komen. Hebben zij daar dan magazijnen van waaruit zij versturen?
Met zo 'n nickname zou je toch al lang moeten weten over Swedish Post en Malaysia Post, me dunkt...

Nee, ze hebben daar geen warehouses, dat zijn gewoon de verdeelcentra van de desbetreffende postmaatschappij.
Gaat dus van China naar Zweden/Maleisië en van daaruit verder naar jou.

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Waah schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 09:31:
Het is een chinese webwinkel, niet een aliexpress verkoper :+
Ook van aliexpress heb ik een counterfeit "genuine" (volgens site verkoper) samsung lader gewoon geld terug gekregen.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijntje12
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-09 16:32
Hey, opvallend, 2 pakketjes zijn vanaf vandaag vanuit china(!) Toch naar Nederland! Ik had pas na de feestdagen verwacht, dat is een meevaller. :*) :*)

Inklaringsbrief inmiddels binnen, had sneller gekund maar ook langzamer :9
Zit inmiddels op de brievenbus dus nu maar wachten totdat het pakket word vrijgegeven :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:22
dodge_911 schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 12:01:
[...]

Met zo 'n nickname zou je toch al lang moeten weten over Swedish Post en Malaysia Post, me dunkt...

Nee, ze hebben daar geen warehouses, dat zijn gewoon de verdeelcentra van de desbetreffende postmaatschappij.
klopt, net een bestelling binnen van Tinydeal middels Malaysia Post. Duurde in totaal precies 2 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• China_buyer
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 31-10-2018
dodge_911 schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 12:01:
[...]

Tja, ik koop genoeg uit China, dat wel.
Snapte alleen nog niet hoe het nu zat dat de pakketjes daarvandaan komen.
Meeste word nog met HongKong post verstuurd wat ik bestel.

Prima te spreken over Malaysia post, die is erg snel, Sweden post duurt vaak wat langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oheng
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 17:33
Zomaar een ideetje: Buyincoins is soms de goedkoopste (?) qua kabels.
Zoals bij deze voorbeelden:
spoiler:
Sata power verleng/splitter voor € 0,92: http://www.buyincoins.com/item/1897.html#.Vg5-vCtEDmh
DVI-D 1.8m voor € 2,85: http://www.buyincoins.com/item/29170.html#.Vg6BGitEDmg
HDMI to DVI-D voor € 2,62: http://www.buyincoins.com/item/29174.html#.Vg6BGCtEDmg

Valuta eerst op euro zetten (in dollars bestellen is duurder), en daarna deze 2% coupon code gebruiken: 2DROPPER2014

[ Voor 4% gewijzigd door oheng op 02-10-2015 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:50
17 september bestelling van de Z9 Max 3GB geplaatst bij aliExpress, en nu al binnen! (En niets voor inklaring of wat dan ook betaald d:)b )

[ Voor 12% gewijzigd door Jogai op 03-10-2015 11:04 ]

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Jogai schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 10:51:
17 september bestelling van de Z9 Max 3GB geplaatst bij aliExpress, en nu al binnen! (En niets voor inklaring of wat dan ook betaald d:)b )
Niet liegen hè ;)
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/gqIPRYA.png

Maar lijkt me een mooi apparaat! Ben benieuwd naar je bevindingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:50
Majesty schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 11:00:
[...]

Niet liegen hè ;)
[afbeelding]

Maar lijkt me een mooi apparaat! Ben benieuwd naar je bevindingen.
Pardon me your Majesty.
Wist niet dat je dat kon zien, lekker voor je privacy...

14 september klopte de productomschrijving niet. Eerst gevraagd of de lage prijs de 3GB versie was. Volgens verkoper wel. Na de bestelling kreeg ik bericht dat het toch 2GB was. Ik kon cancelen of $10 korting krijgen. Ik heb gezegd dat ik liever cancelde of dat hij de 3network version mocht opsturen. Dat laatste wilde hij wel doen voor $20 extra. En dat is gebeurt op 17 september. Ik vind in elk geval dat hij er snel is, omdat het tussen 15 & 55 dagen kan zijn.

Ervaringen komen nog wel denk ik. Heb er al eerder over geblogd: Some words...: Flagship killer killer?

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:57
Goede week geleden bij Banggood een Xiaomi Powerbank besteld. Die is al binnen.
De Xiaomi phone die ik bij GB heb besteld vanuit een Eurro-warehouse is nog niet binnen. Ding moet uit Hongarije komen.
Iemand anders hier op het forum die hem na mij had besteld heeft hem wel al binnen.

Vreemd volk toch daar bij GB

Edit ; krijg bij mijn Powerbank een Incorrect Security Code bij checken op http://www.mi.com/verify/
Edit 2 ; Na nakijken PB lijkt alles op een echte. Dus nog eens naar de code gekeken. En ja, een 6 bleek een 5 te zijn. En nu een genuine. Netjes. 10 euro voor dat ding bij BG

[ Voor 35% gewijzigd door maartend op 03-10-2015 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
Vorige week de Blitzwolf USB lader binnen en die werkt prima. Gisteren de Xiaomi Bluetooth Gamepad binnen. Na koppelen met m'n pc moet ik echter vaststellen dat de recht analoge joystick defect is. Geeft continu het signaal "links" af. Jammer. Ook even met m'n Android toestel gekoppeld, maar geen game kunnen vinden waarbij deze bruikbaar was.

Maar een melding van het defect gemaakt bij Banggood. Benieuwd of ze hier een beetje redelijk mee omgaan.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeldunes
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 23-09 18:55
Atomsk schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 13:46:
Maar een melding van het defect gemaakt bij Banggood. Benieuwd of ze hier een beetje redelijk mee omgaan.
Tot nu toe 2 keer iets met de customer service van Banggood te maken gehad, beide keren enorm goed geholpen! Eerste keer zonder pardon meteen een nieuwe Xiaomi powerbank gekregen, en vorige week met m'n kapotte quadcopter geld terug.

Ik raad je wel aan gebruik te maken van de Nederlandse customer service die je kan vinden bij de buren in het Fok! China Shop Forum

Saying "um" is the human equivalent of buffering...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OB1
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 00:50

OB1

Heb zojuist twee USB lampjes besteld bij DX, is MVP dus komt wellicht volgende week al aan. Ben benieuwd naar de licht opbrengst, ik ga ze gebruiken achter mijn scherm.
klik

AMD 2700x @ 4.15 GHz | Vega 56 (Vega 64 BIOS) | 32 GB DDR4 | MSI X470 Gaming Plus | Intel 600P 1TB | Corsair RM550X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brownyster
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 19:42
*knip* ten eerste hoort dit hier niet, en ten tweede ontbreekt eigen inzet compleet. Het is niet de bedoeling hier maar aankoop- of technische vraagjes te dumpen.

[ Voor 74% gewijzigd door gambieter op 03-10-2015 18:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dirk38
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:50
puntje013 schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 16:56:
Gezien bij de buren,

Een 1ct deal

Usb Micro SD reader
Met de code slechts 1ct : FFRHLLZR
Je moet wel ingelogd zijn anders werkt de code niet.
http://m.geekbuying.com/i...-Color-Random-339320.html

Heb er maar meteen 10 besteld, altijd makkelijk om ergens te hebben liggen of om te kunnen afgeven.
ik heb mijn 10 stuks ontvangen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyreg
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 18-03-2019
dirk38 schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 19:15:
[...]
ik heb mijn 10 stuks ontvangen ;)
Vandaag ook mijn 50 stuks ook ontvangen :D

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/FFy8Y4V.png
Dit allemaal voor 50 cent 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19:39

Nikeo

Jawelles

2 weken geleden bij allbuy the pistons gekocht. 13,13E.

Heerlijke oordopjes met handige plaatsing van het rubbertje. Zo zitten ze veel steviger in het oor, net als mijn sony oordopjes die je een jaar of 10 geleden veel zag. Ze zijn trouwens origineel. Beter geluid dan de pison v2.

Dat is al mijn derde positieve ervaring bij hen.

[ Voor 13% gewijzigd door Nikeo op 03-10-2015 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rud
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

rud

OB1 schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 18:09:
Heb zojuist twee USB lampjes besteld bij DX, is MVP dus komt wellicht volgende week al aan. Ben benieuwd naar de licht opbrengst, ik ga ze gebruiken achter mijn scherm.
klik
MVP? Wat is dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bottom line
Een speciale categorie binnen DX. Al deze goederen worden binnen 24 uur verstuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Tyreg schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 19:36:
[...]

[afbeelding]
Als het nou USB 3.0 was zeg ik ja. USB 2.0 is zooo.... ;)

Dergelijk spul in USB 3.0 is overigens nog vrij slecht verkrijgbaar bij toch grote webshops. Ik snap niet dat daar niet veel meer aanbod in is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21:43
Bij Gearbest wat besteld en trackingcode gekregen.
Kan echter helemaal niets uit code RC451595344NL­ krijgen.
Bestelling was op 24 september dus er zou wel ierts te tracken moeten zijn.
Iemand een idee wat er aan de hand is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wootahH
  • Laatst online: 00:10
ASW1 schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 22:26:
Bestelling was op 24 september dus er zou wel ierts te tracken moeten zijn.
Die hebben toch allemaal vakantie daar? Anywejz, gewoon 6 weken wachten komt die vanzelf een keer binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21:43
wootahH schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 23:15:
[...]

Die hebben toch allemaal vakantie daar?
Nee, het was daarvoor al verstuurd.
Maar ik kan helemaal niets uit die trackingcode krijgen; op geen enkele website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-09 11:55
ASW1 schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 08:40:
[...]

Nee, het was daarvoor al verstuurd.
Maar ik kan helemaal niets uit die trackingcode krijgen; op geen enkele website.
Ik heb ook een RCxxxNL code die nog niets doet. Gewoon geduld hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:59
Tyreg schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 19:36:
[...]

[afbeelding]
Heb er ook 10 besteld, maar 50 stuks...... vind je dat niet een beetje te!?
Trouwens alle cent aanbieding zijn nu gelimiteerd tot maximaal 1, hoe zou dat nou komen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19:47
Ik heb maar een PayPal dispuut geopend tegen Gearbest vanwege een nooit ontvangen pakje. Ik heb nog geprobeerd om het met Gearbest zelf op te lossen, maar daar kwam geen antwoord op.

Ik heb wel gelijk nog wat besteld bij GB, als dat ook niet goed gaat dan is het wat mij betreft over en uit met bestellen bij Gearbest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 00:56
Ronald8 schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 11:10:
Ik heb maar een PayPal dispuut geopend tegen Gearbest vanwege een nooit ontvangen pakje. Ik heb nog geprobeerd om het met Gearbest zelf op te lossen, maar daar kwam geen antwoord op.

Ik heb wel gelijk nog wat besteld bij GB, als dat ook niet goed gaat dan is het wat mij betreft over en uit met bestellen bij Gearbest.
Die 3d bril?
Heb ik ook nog niet ontvangen, maar ook een dispute openen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokkie20
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-08 17:47
FunFair schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 09:07:
[...]

Ik heb ook een RCxxxNL code die nog niets doet. Gewoon geduld hebben :)
Hier ook, na een week nog steeds geen informatie te vinden over de code. Maar goed geduld is een schone zaak zeggen ze he :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
Email gekregen en inmiddels ook een refund over mijn geschil met de verkoper van het foutief geadverteerde Mi Light peertje. Volledige refund, omdat de verkoper niets van zich liet horen.

Ik ben tevreden en heb inmiddels de correcte lamp besteld :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ralph075
  • Niet online
maurits82 schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 11:58:
[...]

Die 3d bril?
Heb ik ook nog niet ontvangen, maar ook een dispute openen denk ik.
Heb er inmiddels contact over gehad met GB. Het verzoek van hun is te wachten tot 2 maanden verzendtermijn voorbij zijn (dat is op 10 oktober). Daarna zal waarschijnlijk de optie komen voor een refund of een resend.
Ik zal een resend vragen, als dat nodig is na 10 oktober. Als die na 2 maanden nog niet binnen is, ben ik nog steeds op tijd voor een dispute bij Paypall, daar staat tegenwoordig 180 dagen voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
ralph075 schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 10:12:
[...]

Heb er inmiddels contact over gehad met GB. Het verzoek van hun is te wachten tot 2 maanden verzendtermijn voorbij zijn (dat is op 10 oktober). Daarna zal waarschijnlijk de optie komen voor een refund of een resend.
Ik zal een resend vragen, als dat nodig is na 10 oktober. Als die na 2 maanden nog niet binnen is, ben ik nog steeds op tijd voor een dispute bij Paypall, daar staat tegenwoordig 180 dagen voor.
Ik heb begin augustus ook een resend gehad... Je kan dat nergens controleren in je orderhistorie en het artikel is ook nog steeds niet aangekomen. I call bullshit zo langzaam aan... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfightserv
  • Laatst online: 26-09 09:42
Even wat positief nieuws over GearBest. Heb een pakketje binnen, iets meer dan 3 weken onderweg geweest. :)

Er is nog wat onderweg maar dat was later besteld.

30 x Trina 390wp Op SE en Solis. | MHI 3,5kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boostie
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 25-09 15:33

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfightserv
Als het zo is, het heeft voordelen en nadelen...

Is ook wel eens gebeurt dat de pakketbezorger aan huis was geweest, met china pakketjes komen ze maar 1 keer. Dan gaat het pakketje meteen naar het postkantoor en daar zit dan weer een extra dag tussen dus 2 dagen later heb je het pas..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennistd
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 26-09 14:26
Ik kreeg vrijdag de micro-sd lezers van Gearbest binnen. Op de envelop zat aan beide kanten de trackingcode, maar aan de ene kant zat hier een sticker overheen met 'internationaal poststuk'. Het is gewoon door PostNL als briefpost bezorgd, maar zou dit er ook iets mee te maken kunnen hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigerblood
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-01 13:55
De laatste tijd proberen ze steeds meer door de postbode door de brievenbus te gooien in plaats van dat het met de pakketdienst wordt afgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:22
dennistd schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 15:50:
Ik kreeg vrijdag de micro-sd lezers van Gearbest binnen. Op de envelop zat aan beide kanten de trackingcode, maar aan de ene kant zat hier een sticker overheen met 'internationaal poststuk'. Het is gewoon door PostNL als briefpost bezorgd, maar zou dit er ook iets mee te maken kunnen hebben?
Ik kreeg vorige week vrijdag ook een briefpost bestelling binnen (via Ebay besteld). Die is volgens mij niet door mijn vaste postbezorger in de brievenbus gedaan*. Ook daar een sticker erop met 'internationaal poststuk'. Het was overigens een poststuk zonder tracking en verzonden middels Singapore Post. Overigens kwam het wel snel binnen, in 1 week na verzending.

* weet het niet zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Hmm, ik vermoed dat de Nederlandse inbreng bij de chinese webshops op dit moment groter is dan we vermoeden. Dat is ook niet heel gek, als je kijkt hoeveel pakketjes besteld worden vanuit NL. Ik zie nu al NL webcare hier op forum, NL websupport zal ook niet ver weg zijn. NL/EU warehousing. Nu dus ook NL post in een efficiency slag met de chinese meuk.

De aangehaalde gewijzigde post procedure is op zich niet heel gek, alleen moet je wel mazzel hebben met het postophaalpunt bij je in de buurt. Is dat de lokale AH, dan heb je mazzel en kun je tot 21 uur halen. In mijn geval zit ik met een drogist met zeer beperkte openingstijden. (tot 17u vaak en op zaterdag tot 16u...) en dat is :'(
En het werkt wat mij betreft alleen als ze een briefje door de bus doen als hij daadwerkelijk is aangekomen! Die track/trace vanuit china is te wisselvallig om op te vertrouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23-09 20:17
Get!em schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 16:06:
[...]

Hmm, ik vermoed dat de Nederlandse inbreng bij de chinese webshops op dit moment groter is dan we vermoeden. Dat is ook niet heel gek, als je kijkt hoeveel pakketjes besteld worden vanuit NL. Ik zie nu al NL webcare hier op forum, NL websupport zal ook niet ver weg zijn. NL/EU warehousing. Nu dus ook NL post in een efficiency slag met de chinese meuk.

De aangehaalde gewijzigde post procedure is op zich niet heel gek, alleen moet je wel mazzel hebben met het postophaalpunt bij je in de buurt. Is dat de lokale AH, dan heb je mazzel en kun je tot 21 uur halen. In mijn geval zit ik met een drogist met zeer beperkte openingstijden. (tot 17u vaak en op zaterdag tot 16u...) en dat is :'(
En het werkt wat mij betreft alleen als ze een briefje door de bus doen als hij daadwerkelijk is aangekomen! Die track/trace vanuit china is te wisselvallig om op te vertrouwen.
Ik ben vooral bang dat zie briefjes niet aankomen dat je hem kan ophalen. Zoals in die post al aangegeven: Of er moet altijd worden gescanned (Hier heb ik weinig goede ervaringen mee) of er moet een briefje door de bus. Nu weet ik dat mijn lokale postbezorger nogal laks is met die briefjes, en er geregeld een buur aan belt met pakketjes waarvan ik geen melding heb ontvangen (reminder to self: even een appeltaart bakken voor die sympathieke buren :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salmon
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-07 21:55

Salmon

.NET developer

In de link hierboven staat dat normale/onverzekerde pakketjes dus gewoon nog steeds op de normale manier bezorgt worden:
En met de vraag waarom:
''Dit is wel een nieuwe service van ons. Het gaat hier specifiek om verzekerde pakketten uit China. De Chinese webshops hebben gekozen voor deze basis dienstverlening. Je kunt je pakket met het afhaalbericht (gekregen via de post) nu afhalen''
Ik bestel vrijwel nooit iets met een tracking code, dus dat komt voor mij wel goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-09 14:56
Als men dan ook nummers gebruikt die direct van begin tot eind traceable zijn find ik het prima.
Als je het zelf moet uitvinden wat bet postnl tracknummer is, dan is het niet ok.

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-09 15:39

HellBeast

Oh My GoT!

Gewoon lekker iedere dag een paar keer bellen naar het post ophaalpunt of er nog wat voor je ligt. Als een hoop mensen dat gaan doen, dan is het binnen een maand weer teruggedraaid. >:)

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17:33
3 oktober anders nog een traceerbare pakketje thuis afgeleverd gekregen? 1 oktober ook nog trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

HellBeast schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 18:53:
Gewoon lekker iedere dag een paar keer bellen naar het post ophaalpunt of er nog wat voor je ligt. Als een hoop mensen dat gaan doen, dan is het binnen een maand weer teruggedraaid. >:)
Dan zetten ze het op een betaalnummer en verdienen ze er ook nog aan.

Ik snap het wel een beetje, die Chinezen versturen het zo goedkoop dat er niet veel aan verdient kan worden en ze willen de prijzen niet verhogen vanwege de concurrentie. Wat ze wel kunnen doen is een deel van de last afwentelen op ons, de klanten. Wij kunnen immers meestal niet kiezen welke (betaalbare) vervoerder we willen gebruiken.

Naar Chinese maatstaven is dit een heel normaal systeem, in China werkt het altijd zo. Wij zijn echter beter gewend. Ik bestel juist zodat we het bij mij thuis komen afleveren. Als ik de halve stad door moet gaan fietsen naar het bezorgpunt dan heeft bestellen ook weinig zin meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwakzalver
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-07 12:13
Verhip.....nieuwe trend...ze beginnen meer en meer met Malaysian Post te versturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwakzalver
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-07 12:13
ASW1 schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 22:26:
Bestelling was op 24 september dus er zou wel iets te tracken moeten zijn.
Die pakketten gaan op een grote bulk en worden verscheept via het principe 'fill up empty weight left over'
En dat duurt gemiddeld een week. Het moet van een lokale verzender naar een regionaal station en van daaruit naar een export station....Op het moment dat een pakket dus 'opgepakt' wordt voor verzending zie je pas wat in de track en trace...en dan moeten ze nog een leeg plekkie vinden in een vliegtuig naar AMS.

Waar je pakket nu is...is wel bekend, maar die logistieke stappen worden voor ons verborgen.
Ik gebruik tegenwoordig aftership: http://track.aftership.co...ternational/RC451595344NL
(ook als app verkrijgbaar). Lekker lui traceren. Geeft niet altijd alle details...maar verder prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-09 00:17

weebl

YARR!

Ik zou het niet eens zo heel erg vinden als ik het voortaan op moet halen op het postkantoor, is 300 meter lopen. Wat ik dan wel prettig zou vinden is als ik een mailtje krijg op het mailadres van mij wat bij PostNL bekend is. Ik ga niet elke dag op de track&trace pagina kijken en dat er altijd een briefje in de bus komt heb ik niet zo'n vertrouwen in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rud
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

rud

Ik kan me juist goed voorstellen dat het voor werkende mensen perfect is als je het pakketje tijdens het boodschappen doen op kunt halen. Als je werkt ben je overdag niet thuis en liggen er altijd van die briefjes in de bus dat de postbode je gemist heeft en morgen nog een keer langs komt. En dan ben je uiteraard weer niet thuis. Uiteindelijk gaat het dan met een paar dagen vertraging alsnog naar een afhaalpunt. En juist dit gesleep met pakjes maakt het allemaal duur.

Misschien was het beter geweest als je gewoon een voorkeur kon opgeven bij postnl. Kopers waar regelmatig iemand overdag thuis is konden dan gewoon hun pakje thuis bezorgd krijgen en de rest mag het ophalen wanneer het hen schikt. Als ICT-er kan ik zeggen dat dit geen probleem zou moeten zijn. Postnl echter heeft helaas nog steeds problemen om dit soort dingen op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-09 11:55
Ik denk niet dat mijn lokale tabakszaak er echt op zit te wachten. Geen idee wat zij eraan verdienen, maar rond 5u zijn er enkel klanten die gemiste pakketjes komen halen. Als iedereen hun China pakketjes komt halen, staat de rij tot om de hoek :P

NL post zou natuurlijk ook gewoon meer verzendkosten kunnen vragen van de Chinezen... Gratis verzending is leuk, maar we weten allemaal wel dat het niet echt klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-09 00:17

weebl

YARR!

rud schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 20:15:
Ik kan me juist goed voorstellen dat het voor werkende mensen perfect is als je het pakketje tijdens het boodschappen doen op kunt halen. Als je werkt ben je overdag niet thuis en liggen er altijd van die briefjes in de bus dat de postbode je gemist heeft en morgen nog een keer langs komt. En dan ben je uiteraard weer niet thuis. Uiteindelijk gaat het dan met een paar dagen vertraging alsnog naar een afhaalpunt. En juist dit gesleep met pakjes maakt het allemaal duur.

Misschien was het beter geweest als je gewoon een voorkeur kon opgeven bij postnl. Kopers waar regelmatig iemand overdag thuis is konden dan gewoon hun pakje thuis bezorgd krijgen en de rest mag het ophalen wanneer het hen schikt. Als ICT-er kan ik zeggen dat dit geen probleem zou moeten zijn. Postnl echter heeft helaas nog steeds problemen om dit soort dingen op te lossen.
Inderdaad, dat je als je nadat je aan hebt kunnen tonen dat je ergens woont door zeg 3 track&trace ingevuld te hebben aan kunt geven op welke dagen je thuis bent. Op die dagen komt de bezorger langs en op de andere dagen kan je het gewoon afhalen na je werk ofzo. Lijkt me ideaal :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

weebl schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 20:12:
Ik zou het niet eens zo heel erg vinden als ik het voortaan op moet halen op het postkantoor, is 300 meter lopen.
Wij zouden dat wel erg vinden... :S het dichtsbijzijnde postnl punt is zo'n 5km verderop...
Gelukkig wonen we we in een buurt waar zowat de hele straat pakjes voor elkaar aanpakt. En dat werkt prima. Beter dan al dan heen en weer gezever met post afhaalpunten die kilometers verderop zijn...

Ik heb nu trouwens twee bestellingen uit China (via AE) die maar niet willen komen. En tot twee keer toe roept die chinese verkoper you are my friend, be patient, it will deliver soon, I have made waiting time longer...very nice day to you...you are very welcome... please cancel dispute before we can resend it....

Ja, ja.... :Y :N dacht 't niet. Mijn beste vrind, dat dispute blijft openstaan totdat we OF wat ontvangen, OF het bedrag teruggeboekt wordt... >:)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

CAPSLOCK2000 schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 19:34:
[...]

Dan zetten ze het op een betaalnummer en verdienen ze er ook nog aan.

Ik snap het wel een beetje, die Chinezen versturen het zo goedkoop dat er niet veel aan verdient kan worden en ze willen de prijzen niet verhogen vanwege de concurrentie. Wat ze wel kunnen doen is een deel van de last afwentelen op ons, de klanten. Wij kunnen immers meestal niet kiezen welke (betaalbare) vervoerder we willen gebruiken.

Naar Chinese maatstaven is dit een heel normaal systeem, in China werkt het altijd zo. Wij zijn echter beter gewend. Ik bestel juist zodat we het bij mij thuis komen afleveren. Als ik de halve stad door moet gaan fietsen naar het bezorgpunt dan heeft bestellen ook weinig zin meer.
Wat werkt zo? Als ik iets bestel via JD / Taobao / Suning of dergelijke betaal ik 9 vd. 10 keer geen verzendkosten, kan vaak nog kiezen welke verzender (in mijn geval kies ik altijd voor SF Express) en het wordt gewoon aan huis bezorgd. De bezorger belt vaak van te voren nog even om te checken of ik thuis ben. En bij JD.com kan je zelfs je pakketje met GPS tracking tot op 5m nauwkeurig volgen. _/-\o_ _/-\o_

"beter gewend" ..het systeem in China werkt stukken beter dan de bezorging in NL. Gaat ook nog eens 7 dagen in de week, en vaak genoeg komt mijn vaste bezorger ook nog na 21:00.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammos85
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 26-09 13:39
Mis ik weer een rare Chinese vakantie? 30-9 iets besteld bij Aliexpress, nu nog niet verzonden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
Brammos85 schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 09:21:
Mis ik weer een rare Chinese vakantie? 30-9 iets besteld bij Aliexpress, nu nog niet verzonden...
Geen rare:

http://www.chinahighlight.../china-public-holiday.htm

The celebration of the founding of the People's Republic of China.
Oct. 1–7

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
Brammos85 schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 09:21:
Zoals hierboven juist werd verteld.
Kenzi schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 08:07:
September wordt trouwens een maand met veel vakantie.

3 t/m 5 september = public holiday (70 jaar herdenking overwinning op japan)
27 september = traditionele feestdag
1 t/m 7 oktober = national holiday

hou daar dus rekening mee als je gaat bestellen ;)
Nijntje12 schreef op maandag 28 september 2015 @ 13:29:
Joepie, de Chinese feestdagen zijn weer in volle gang, dat betekent vertraging. :'( nu zijn ze tot 1 oktober aan het werk en daarna weer een week vrij. Net op het moment dat ik natuurlijk pakketjes verwacht. Dus mocht je wat haast hebben... Zul je geduld moeten hebben. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Kenzi schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 03:35:
Wat werkt zo? Als ik iets bestel via JD / Taobao / Suning of dergelijke betaal ik 9 vd. 10 keer geen verzendkosten, kan vaak nog kiezen welke verzender (in mijn geval kies ik altijd voor SF Express) en het wordt gewoon aan huis bezorgd. De bezorger belt vaak van te voren nog even om te checken of ik thuis ben. En bij JD.com kan je zelfs je pakketje met GPS tracking tot op 5m nauwkeurig volgen. _/-\o_ _/-\o_

"beter gewend" ..het systeem in China werkt stukken beter dan de bezorging in NL. Gaat ook nog eens 7 dagen in de week, en vaak genoeg komt mijn vaste bezorger ook nog na 21:00.
I stand corrected. Zo is het me door iemand uitgelegd die het zou moeten weten. Ik ben jaloers op wat jij hier omschrijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:40
CAPSLOCK2000 schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 09:46:
[...]

I stand corrected. Zo is het me door iemand uitgelegd die het zou moeten weten. Ik ben jaloers op wat jij hier omschrijft.
China is groot, wellicht werkt het niet overal hetzelfde. Ik weet andere plekken in zuid-oost azië, met name tussen de steden, wordt alles (en dan ook echt alles) gewoon in busjes vervoerd.. en die rijden pas als ze vol zitten. Als je daar dan ook in zit, duurt het wel even voor je op de plek van bestemming bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-09 09:45

Gutteguttegut

CEO of TFD

CaptJackSparrow schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 22:01:
[...]

Als het nou USB 3.0 was zeg ik ja. USB 2.0 is zooo.... ;)

Dergelijk spul in USB 3.0 is overigens nog vrij slecht verkrijgbaar bij toch grote webshops. Ik snap niet dat daar niet veel meer aanbod in is.
Ik heb nu al een paar van deze en ben er zeer tevreden over. De 95MB/s kaartjes worden ook met die snelheid uitgelezen.
Afbeeldingslocatie: http://g02.a.alicdn.com/kf/HTB1YjN6IVXXXXXnaFXXq6xXFXXXO/Superior-New-MINI-Super-Speed-5Gbps-USB-3-0-Micro-SDXC-SD-TF-Card-Reader-Adapter.jpg

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Heb zelf gister nog iets bij AliExpress besteld, en vannacht is het verzonden. Dus niet overal zijn ze blijkbaar vrij tussen 1-7 oktober.

Ben benieuwd hoe lang het gaat duren :P is altijd feest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Dat pakketje ophalen op het Postkantoor klinkt me toch echt als een ordinaire kostenbesparing in de oren.

Vanavond gaat er vooralsnog toch nog een registered pakketje bij me bezorgd worden als ik de T&T mag geloven. Ik kon nu wel via internationalparceltracking.com de bijbehorende 3S code vinden. Toen ik overigens de laatste keer met PostNL belde vertelde de dame me daar dat die site daar eigenlijk niet voor bedoeld was maar dat ie voor pakketjes vanuit NL náár het buitenland bedoeld zou zijn. Wellicht dat dat met die afhaalregeling ook gaat veranderen/is veranderd. Wel zwak dat je op die site niet meteen de vervolgtracking te zien krijgt en zelfs niet door kunt klikken naar de binnenlandse tracking van PostNL. Je moet zelf naar die site toe en de 3S code zelf met copy/paste meenemen. Dat is toch niet van deze tijd? Dat is dus verbeterpuntje 1.

Puntje 2 is dat deze buitenlandse pakjes niet automatisch in de PostNL app verschijnen en je die daar ook zelf weer moet invoeren. Zodra ze mijn postcode en huisnummer hebben moeten ze toch genoeg hebben om het daar wel te laten verschijnen. Blijkbaar is de database van die buitenlandse pakketjes niet functioneel gekoppeld aan die van de binnenlandse pakketten. Echt goed begrijpen hoe je tegenwoordig adequaat ICT gebruikt hebben ze daar bij PostNL blijkbaar nog steeds niet door.

Dat pakketje dat ik eerder meldde dat PostNL me op een vrijdagmiddag vertelde dat teruggestuurd zou zijn... had ik de maandag erna in mijn handen. Sterker nog. De door mij op die zaterdag gemiste aflevering waarvan ik dacht dat dat het pakketje van vandaag moest zijn (omdat die andere teruggestuurd was en er maar 2 pakjes met tracking naar me onderweg waren) bleek dus dat pakje te zijn dat helemaal niet teruggestuurd was. Ik stond dan ook met stomme verbazing bij het postagentschap toen ik doorkreeg wat er in het (veel kleinere) pakje moest zitten. Ik moest daar natuurlijk het fijne van weten dus belde ik weer met PostNL. De andere dame vermoedde dat haar collega per ongeluk een nummertje verkeerd had ingetikt en mij gewoon de informatie van een andere zending had gegeven. Wel hele domme pech dan dat dit een pakje was dat niet afgeleverd kon worden wat volgens die eerste dame erg weinig voorkwam. Wat ik met een via de telefoon doorgegeven e-mailadres gewoonlijk doe, het even vragen terug te lezen, kun je dus blijkbaar ook beter in zo'n geval doen met een pakketcode. Lesson learnt. Volgende keer dat ik iets onverwachts te horen krijg gaan we op dergelijke foutjes checken. Ik kreeg toen ook te horen dat pakketjes uit het buitenland i.t.t. binnenlandse pakketten maar één keer aangeboden worden voordat je ze moet ophalen. Zal ook wel met kostenbesparing te maken hebben en de krappe vergoeding die PostNL krijgt voor die pakjes.

Nu zouden die registered pakjes dus helemaal niet meer aangeboden worden. Ik ben benieuwd of ik dat pakje vanavond gewoon aangeboden krijg of dat de bezorger alleen maar een briefje in de bus gooit dat ik het kan ophalen. Ik verwacht toch eerlijk gezegd (nog) het eerste.
Gutteguttegut schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 11:29:
[...]
Ik heb nu al een paar van deze en ben er zeer tevreden over. De 95MB/s kaartjes worden ook met die snelheid uitgelezen.
[afbeelding]
Ik heb de indruk dat ook een micro-SD kaartje daar nog uit steekt. Ik zoek ze waarbij dat niet het geval is zodat je er met een micro-SD kaartje effectief een USB-stickje van maakt.

Vandaag na VIJF! dagen een opmerkelijk trage reactie van de CS van Banggood op een klacht van mij over verkeerd geleverde capaciteit accu's die ik voor mijn H8-3D had meebesteld en die al eerder aankwamen. Ik was niet de enige zoals te lezen is bij de feedback en ze zaten er blijkbaar nogal mee in hun maag hoe te reageren.

Ik had dit besteld, maar kreeg effectief deze maar op het label stond wel de SKU van de door mij bestelde accu's met 260mAh capaciteit. Er zat wel heel leuk een 'gratis' ladertje bij waar 5 accu's tegelijk aan kunnen maar ik had al iets soortgelijks meebesteld met de H8-3D die bij het pakketje van vandaag moet zitten.

Krijg ik dit nu dus terug:
Hi,

Sorry for the inconvenience.Our warehouse staff make this mistake.We will compesate the price difference,refund $3.5 to you.

Or if you really want 260mAh,we can give you 50% discount.

Look forward to your confirmation of this solution.We apologize for the problem again.If you have any questions please contact us freely.

Best wishes,

Suzy
Ja leuk Suzy maar wat moet ik met tien accu's en twee laders? Zoveel wou ik er helemaal niet en dat heb ik niet besteld en daar wil ik ook eigenlijk niet voor betalen.

Wat zal ik doen? Hardball spelen en keihard om gratis toezending van het bestelde artikel vragen waarbij ik ze aanbied het verkeerde artikel terug te sturen als ze me daarvoor een verzendoptie zonder kosten voor kunnen bieden, wat ik betwijfel dat ze voor die waarde zullen doen (of heeft men andere ervaringen?), of zal ik een van die geboden opties accepteren? Alleen het prijsverschil crediteren vind ik eerlijk gezegd te makkelijk. Als ze geen schade lijden leren ze het nooit af. Ik zal natuurlijk eerst maar eens kijken hoe het vliegen met die 150mAh accuutjes bevalt. Dan weet ik meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

CaptJackSparrow schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 12:23:

Vandaag na VIJF! dagen een opmerkelijk trage reactie van de CS van Banggood
het was vakantie dus die 5 dagen is redelijk normaal. (en was al lange tijd bekend hier :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfightserv
<knip lang verhaal>

Wat zal ik doen? Hardball spelen en keihard om gratis toezending van het bestelde artikel vragen waarbij ik ze aanbied het verkeerde artikel terug te sturen als ze me daarvoor een verzendoptie zonder kosten voor kunnen bieden, wat ik betwijfel dat ze voor die waarde zullen doen (of heeft men andere ervaringen?), of zal ik een van die geboden opties accepteren? Alleen het prijsverschil crediteren vind ik eerlijk gezegd te makkelijk. Als ze geen schade lijden leren ze het nooit af. Ik zal natuurlijk eerst maar eens kijken hoe het vliegen met die 150mAh accuutjes bevalt. Dan weet ik meer.
Ik heb de instelling, je koop wat uit china, t kost al geen drol en ze doen hun best. Tuurlijk moet je moet niet alles pikken maar soms denk ik "don't push it"

ik had voor de 50 % korting gekozen voor het juiste artikel als je echt die grote wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Speedfightserv schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 12:28:
[...]

Ik heb de instelling, je koop wat uit china, t kost al geen drol en ze doen hun best. Tuurlijk moet je moet niet alles pikken maar soms denk ik "don't push it"

ik had voor de 50 % korting gekozen voor het juiste artikel als je echt die grote wil hebben.
Om die reden ga ik ook niet gelijk moord en brand roepen. Ik wil ze ook niet op een onfatsoenlijke manier uitbuiten. Daarom meld ik het ook hier om evt. wat ervaringen van anderen te peilen. Zoals gezegd komt vanavond de H8-3D pas binnen dus die moet het eerst doen en ik wil eerst eens kijken hoe die 150mAh accu's vliegen. Daarna zie ik dan wel of ik die 260mAh accu's ook per se wil hebben. Ik had ze wel zéér bewust gekozen nadat ze een tijdje terug hier gemeld werden als nieuw artikel wat toen meen ik nog niet te bestellen was. Ik had gewacht met bestellen tot ze dat wel waren. Daarom is het wel wat frustrerend om nou toch die kleinere te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 25-09 22:30
Op 1 oktober heb ik de MXIII-G Android TV Box bij Gearbest besteld. Op dit moment staat hij nog altijd op processing. Toen stond er een voorraad van meer dan 300 stuks. Op dit moment staat hij ook nog gewoon te koop op de website.

De CS is ontzettend slecht bereikbaar of reageert niet. Ik hoop dat deze toch snel verstuurd word. Nog iemand toevallig deze besteld bij gearbest waar hij maar op processing blijft staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
een verzendoptie zonder kosten voor kunnen bieden
Op één of andere manier vergeet iedereen hier paypal retourservice |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jero_B
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:51
Steefmeister schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 13:07:
Op 1 oktober heb ik de MXIII-G Android TV Box bij Gearbest besteld. Op dit moment staat hij nog altijd op processing. Toen stond er een voorraad van meer dan 300 stuks. Op dit moment staat hij ook nog gewoon te koop op de website.

De CS is ontzettend slecht bereikbaar of reageert niet. Ik hoop dat deze toch snel verstuurd word. Nog iemand toevallig deze besteld bij gearbest waar hij maar op processing blijft staan?
Kenzi schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 08:07:
September wordt trouwens een maand met veel vakantie.

3 t/m 5 september = public holiday (70 jaar herdenking overwinning op japan)
27 september = traditionele feestdag
1 t/m 7 oktober = national holiday

hou daar dus rekening mee als je gaat bestellen ;)
|:(
Pagina: 1 ... 86 ... 180 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is WEL bedoeld voor:
* discussies over bestellingen bij Chinese webshops
* vragen en discussie over verzending, betaling, afhandeling en retourneren

Dit topic is NIET bedoeld voor:
* aankoopadvies of "welke moet ik kopen?"
* discussie over inbreuk te maken op het merkenrecht; dus GEEN namaak merkartikelen bespreken
* manieren om belasting te ontduiken
* import van verboden producten.
* "ik ook" posts, code-gebedel of inhoudsloze mededelingen.
* simpele vragen waarvan het antwoord al bekend is.
* statusupdates, deze mogen in China-shopping levertijdentopic