Via Kenzi kreeg ik van Tinydeal een Mi Band, je weet het wel zo'n fitness tracker. Het pakketje kwam al na twee weken binnen en was goed verpakt in een Chinese bubbeltjes enveloppe. Het pakketje kwam onbeschadigd aan en dat is voor zo'n reis vanuit het land van de rijzende zon best een prestatie. In ieder geval kreeg ik een trackingnummer waarmee ik mijn pakketje kon traceren!
Toen ik het pakketje opende zat er een zoals we van Xiaomi inmiddels wel weten, een kartonnen doosje in. In dat doosje zat een boekje, een zwart bandje, het "trackertje" zelf, en een oplaadkabeltje.
In het begin kan het moeilijk zijn het trackertje in het bandje te krijgen, maar dan moet je hem er gewoon harder in drukken. Het trackertje laadt verrassend snel op als ik hem aan een 2A lader hang. Bij mij, aangezien ik het apparaatje niet dagelijks draag, gaat hij ongeveer een maand mee op een lading.
Omdat ik graag notificaties wil krijgen, heb ik een bewerkte miband app gedownload (kan ik helaas geen linkje van plaatsen). Deze zorgt ervoor dat de 3 ledjes op het bandje in een bepaalde kleur en frequentie gaan knipperen als een bepaalde app voor een melding zorgt. Ook kan het bandje gaan trillen tijdens een notificatie. De notificaties werken overigens alleen als het bandje via bluetooth is verbonden aan je telefoon.
Natuurlijk kan je hem ook gebruiken als fitness tracker of stappenteller. Deze is zeer accuraat, behalve als je gaat crosstrainen in de sportschool.
Ook kan hij je slaappatroon tracken, aan de hand van "hoe actief" je bent tijdens je slaap.
Zoals je hieronder kan zien bestaat de app uit verschillende kleine onderdelen waarvoor de miband allemaal gebruikt kan worden. Dit gaat van notificaties tot routetracking, de mogelijkheden zijn eindeloos. Bovendien kan dit een handig middel zijn voor slechthorenden om wakker te worden 's morgens.
Als ik klik op mijn devices kan ik vervolgens verschillende parameters aanapssen, waaronder de notificatie settings.
Al met al voor de €14.27 die het apparaatje momenteel bij Tinydeal kost, een zeer leuk ding. (Let wel op dat de batterij van je telefoon sneller leeg loopt met bluetooth aan)