Even over verschil TNT en PostNL - TNT is een expres postbedrijf met vaak bijbehorende kosten, maar ook fatsoenlijke snelheid, precisie en ondersteuning. PostNL met RC....NL houdt in dat de bestellingen in een grote hoop naar Nederland gaan en vanuit hier worden ze per land gesoorteerd en verder gestuurd. De tracking begint pas te werken op het moment dat het pakketje in Nederland gesorteerd wordt, reken maar op een week nadat het pakket bij PostNL is aangemeld.
Nog even mijn update over snelheden:
- Scherm voor mijn Nubia Z9 Mini is inmiddels ingeklaard en de postbezorger is onderweg (Singapore post, 8 augustus verzonden)
- Een aantal Brainwavz oordoppen zijn gisteren door Fedex geleverd(donderdag besteld). Een leuk nieuwtje: Ik geef altijd standaard toestemming om het bij de buren af te geven, maar bij de eerste bezorgpoging is dat niet gebeurd. Toen heb ik even klantenservice gebeld en ze hebben de hele pakket volgeplakt met de tekst van ons telefoongesprek en dat ze het bij de buren moesten proberen als ik niet thuis was. Toch wel fijn, zo'n service.
- Powerbanks die ik zondag bij Banggood heb besteld zijn verstuurd met Sweden Post(heb gratis verzending gekozen).
- Nog altijd niks binnen van de bestelde powerbanks bij Allbuy. Iets zegt mij dat je voor de Xiaomi 10000 mAh powerbank beter bij Banggood e.d. kunt zijn.
- Ook nog een China Post zending onderweg van Alieexpress, nog niet binnen.