Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmsen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:15
Mijn Earson er160 van Allbuy is afgelopen zaterdag ook binnengekomen.

7 juli besteld, de 25e binnen. Keurig dacht ik zo.

Alleen deed hij het gisteren prima, maar vandaag krijg ik de speaker niet aan. Hij ligt nu al anderhalf uur aan de stroom, maar er gaat ook geen lampje of niks branden. Heeft iemand ervaring hiermee? Of misschien een download van een engelse gebruiksaanwijzing? Kan zelf niks vinden.

What a fine day for Science! | Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
.jpg schreef op maandag 27 juli 2015 @ 23:31:
Kan ook gewoon aan mij liggen maar ik kan niet lezen welke waarden er staan. Het is ook al laat op de dag :D
grun93 schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 05:43:
Na vijf minuten turen denk ik dat er 3,6V bij de 16K staat.
Maar 's 'n brilletje Chinashoppen, dan :)

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
.jpg schreef op maandag 27 juli 2015 @ 23:04:
Heeft er overigens een wijzing in de 16K plaatsgevonden?
Aan de onderkant van de mijne staat 10K bij 3.6v en 10.2k bij 5.1v en als ik zo reviews bekijk zie ik 16k bij 3.75v en 10.8k bij 5.1v
Waarschijnlijk fake? Hoe zijn de andere kenmerken als pass through charging, aan/uit knop bij fan of led? En natuurlijk de controlecode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .jpg
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 27-10-2018
Medione1210 schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 09:22:
[...]

Waarschijnlijk fake? Hoe zijn de andere kenmerken als pass through charging, aan/uit knop bij fan of led? En natuurlijk de controlecode?
Heb geen fan of led maar de rest werkt gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .jpg
dodge_911 schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 09:21:
[...]

[...]

Maar 's 'n brilletje Chinashoppen, dan :)
Eerlijk, dat valt gewoonweg niet te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
.jpg schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 09:32:
[...]

Heb geen fan of led maar de rest werkt gewoon.
Waar had je 'm gekocht?
Wil je misschien eens een foto maken om te vergelijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen Blom
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:08
Afgelopen zondag gemaild naar Allbuy waarom mijn refunds nog niet in behandeling zijn genomen. Dezelfde dag nog per mail de bevestiging gekregen dat de refund akkoord is. Vandaag het geld al op mijn paypal account bijgeschreven.
Het lijkt erop dat Allbuy zijn zaakjes beter voor elkaar heeft. Gezien de prijzen ga ik ze toch nog maar een kans geven.

"Ik noem dit het probleem van de verkeerde combinatie: de wereld is grijs, maar wetenschap is zwart/wit. We praten in nullen en enen, maar de waarheid ligt ertussen in." - Bart Kosko

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Jeroen Blom schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 10:19:
Afgelopen zondag gemaild naar Allbuy waarom mijn refunds nog niet in behandeling zijn genomen. Dezelfde dag nog per mail de bevestiging gekregen dat de refund akkoord is. Vandaag het geld al op mijn paypal account bijgeschreven.
Het lijkt erop dat Allbuy zijn zaakjes beter voor elkaar heeft. Gezien de prijzen ga ik ze toch nog maar een kans geven.
Ik heb er gewoon prima ervaringen mee en anders heb je altijd nog de CC maatschappij of PayPal om op terug te vallen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Jeroen Blom schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 10:19:
Zeker een verbetering. Bij mij werden er nog overboekingskosten afgehouden. Wacht ook al anderhalve maand op een kleine bestelling. Kan helaas dus niet zo positief zijn over Allbuy als de vorige poster.

[ Voor 10% gewijzigd door Medione1210 op 28-07-2015 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Medione1210 schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 09:22:
[...]

Nope, de powerbanks worden gespecificeerd met 2 voltages (3,7V en 5,1V), dat levert een verschil in mAh op. Een waarde van 16000mAh op 3,7V is dus hetzelfde als de 10200mAh op 5,1V.
Met de hoogste mAh waarde wordt geadverteerd (marketingtechnisch handiger), terwijl je in de praktijk de laagste mAh waarde effectief gebruikt (aangezien de telefoons met 5,1V worden geladen).

Edit: ik zie nu dat je vanwege deze regel je waarschijnlijk afvroeg of het fake is:
Aan de onderkant van de mijne staat 10K bij 3.6v en 10.2k bij 5.1v en als ik zo reviews bekijk zie ik 16k bij 3.75v en 10.8k bij 5.1v
Daar heb ik overheen gelezen, mijn bovenstaande toelichting wist je zelf ook al, waarschijnlijk.

[ Voor 20% gewijzigd door ralph075 op 28-07-2015 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
ralph075 schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 10:56:
[...]

Nope, de powerbanks worden gespecificeerd met 2 voltages (3,7V en 5,1V), dat levert een verschil in mAh op. Een waarde van 16000mAh op 3,7V is dus hetzelfde als de 10200mAh op 5,1V.
Met de hoogste mAh waarde wordt geadverteerd (marketingtechnisch handiger), terwijl je in de praktijk de laagste mAh waarde effectief gebruikt (aangezien de telefoons met 5,1V worden geladen).

Edit: ik zie nu dat je vanwege deze regel je waarschijnlijk afvroeg of het fake is:
[...]
Daar heb ik overheen gelezen, mijn bovenstaande toelichting wist je zelf ook al, waarschijnlijk.
Klopt, aangezien de andere kenmerken wel kloppen lijkt het een 'goede' fake...ik ben benieuwd waar deze gekocht is en voor welk bedrag.

Overigens, bij Banggood is de Mi 10k powerbank weer verder in prijs gedaald. Nu 11,11euro. Bij Allbuy met code nog steeds iets goedkoper maar BG levert doorgaans sneller.

[ Voor 11% gewijzigd door Medione1210 op 28-07-2015 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .jpg
Medione1210 schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 09:38:
[...]

Waar had je 'm gekocht?
Wil je misschien eens een foto maken om te vergelijken?
Bij allbuy gekocht voor 18.87. En voor zover ik kan lezen op anders forums ligt het aan de cellen die er gebruikt worden. Er is hier nog iemand voorbij gekomen die een 10200 versie had. Kan hem nu even niet quoten aangezien ik op smartphone op het werk zit.

Edit: Ik zie net dat ik 10k bij 3.6v had staan, moest natuurlijk 16k op 3.6v zijn.

16k op 3.6v vs 16k op 3.75
10.2k op 5.1 vs 10.8k op 5.1

[ Voor 13% gewijzigd door .jpg op 28-07-2015 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Edit: Ik zie net dat ik 10k bij 3.6v had staan, moest natuurlijk 16k op 3.6v zijn.
Oke, dat lost al een deel van het raadsel op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .jpg
Medione1210 schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 12:22:
[...]

Oke, dat lost al een deel van het raadsel op ;)
Las het net in een quote, vreemd dat niemand mij hierover aansprak xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
.jpg schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 12:25:
[...]

Omdat de tekst niet klopte ging ik er vanuit dat het een fake was, had er niet aan gedacht dat het typefout van jou kon zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Niet online
.jpg schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 12:25:
[...]

We geloven je gewoon op jouw blauwe/groene/grijze/bruine* ogen... ;)
* Doorhalen wat niet van toepassing is.

En dit inderdaad:
Medione1210 schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 12:28:
[...]

Omdat de tekst niet klopte ging ik er vanuit dat het een fake was, had er niet aan gedacht dat het typefout van jou kon zijn :P
:P

[ Voor 30% gewijzigd door ralph075 op 28-07-2015 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BinChristan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-09 22:27
Gisteren m'n Xiaomi Yi ontvangen via Gearbest, helaas krijg ik deze niet aan de praat: waarschijnlijk werkt de batterij niet goed. Deze is wel opgeladen (doorgemeten -> 4.12 V) , maar kan vermoedelijk geen goed contact maken met zowel de camera zelf, als de externe batterijoplader.
Gearbest heeft wel aangeboden een nieuwe op te sturen, maar verstuurt accu's alleen via swedish post (m'n 2 reserve batterijen zijn niet via DHL verstuurd :( ), dus daar kan ik zo nog een xx weken op wachten.
Daarom 2 vragen:
- Bekend probleem?
- Weet iemand waar ik in NL een Xiaomi batterij kan kopen, of een manier waardoor ik er met een paar dagen 1 in huis heb? (zelfs marktplaats of dergelijke kom ik niet verder)

Hier nog wel een foto van wat ik binnen heb gekregen:
Afbeeldingslocatie: http://s13.postimg.org/lce0afz9j/WP_20150727_19_51_27_Pro.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Niet online
BinChristan schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 13:10:
- Weet iemand waar ik in NL een Xiaomi batterij kan kopen, of een manier waardoor ik er met een paar dagen 1 in huis heb?
- Ebay?
- UK warehouse van een China-shop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
.jpg schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 12:14:
[...]

Bij allbuy gekocht voor 18.87. En voor zover ik kan lezen op anders forums ligt het aan de cellen die er gebruikt worden. Er is hier nog iemand voorbij gekomen die een 10200 versie had. Kan hem nu even niet quoten aangezien ik op smartphone op het werk zit.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/O8sGkin.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/R6otNRe.png?1

Hangt dus idd van de gebruikte cellen erin af.

[ Voor 21% gewijzigd door dodge_911 op 28-07-2015 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistolebob
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-09 19:46
FunFair schreef op maandag 27 juli 2015 @ 17:35:
Hebben meer mensen deze mail ontvangen van banggood?

DEAR SIR/MADAM: bg2014,
Sincerely thanks for joining our Xmas Event. Now, you have luckily won a Xmas Gift on Slot Machine.
Here, we need to record your address to arrange the gift shipment. Easily reply this email is OK.
Kindly stay tuned on our Christmas promotion & Big Win Activity. You will get more big coupons & Surprise Xmas Presents next round.
Kindly Remind: Please write down your address & telephone number.Easily reply this email.

Happy shopping
Banggood Team

Beetje vreemd. Kerst is alweer een tijdje geleden. En ze hebben mijn adres volgens mij gewoon?
Komt wel van hun officiële mail adres.
The last letter about "Congratulation!A Lucky Xmas Gift for you!" was sent by our system error. We are so sorry about this inconvenience it has caused you. And we'd like to give you a 6% off coupon as a gift. The coupon code is apology. And it's valid until Aug 31th, 2015. We sincerely apologize for all the inconvenience again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfightserv
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-09 12:50
Xiaomi Square Box besteld. Had wat reviews hier gelezen en toch overtuigt. Nu ook wel een leuke prijs voor 18 euro bij banggood :)

30 x Trina 390wp Op SE en Solis. | MHI 3,5kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BinChristan schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 13:10:
- Weet iemand waar ik in NL een Xiaomi batterij kan kopen, of een manier waardoor ik er met een paar dagen 1 in huis heb? (zelfs marktplaats of dergelijke kom ik niet verder)
Ik heb 4 batterijen, dus daar kan ik er wel eentje van naar je opsturen. Stuur mij maar een DM dan regelen we het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Speedfightserv schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 13:47:
Xiaomi Square Box besteld. Had wat reviews hier gelezen en toch overtuigt. Nu ook wel een leuke prijs voor 18 euro bij banggood :)
Ik twijfel nog [heb 'm eigenlijk niet nodig]. Ik las de laatste dagen ook wat berichten over ruis uit de boxen. Overigens ong. 16 euro bij Allbuy na code. Bij BG op 31 juli weer op voorraad.
Verwijderd schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 14:01:
[...]

Ik heb 4 batterijen, dus daar kan ik er wel eentje van naar je opsturen. Stuur mij maar een DM dan regelen we het.
Mooi dat je elkaar zo kunt helpen _/-\o_

[ Voor 36% gewijzigd door Medione1210 op 28-07-2015 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puntje013
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19-09 01:39
Niet volledig China shopping gerelateerd dit maar aangezien we waarschijnlijk allemaal onze powerbank op vakantie willen meenemen deze post.

Ik vroeg me net namelijk zelf af wat de regels nu precies zijn voor het vervoer van batterijen tijdens een vliegreis aangezien ik nu aan het inpakken ben.

Ik kwam de volgende informatie tegen die ik met jullie wilde delen.

uitgebreide informatie over vervoer van batterijen tijdens het vliegen

In het kort komt het erop neer dat we onze powerbanks gewoon mogen meenemen in de handbagage, let wel op, in de ruimbagage is het niet toegestaan.
Er zitten wel restricties aan de grote van de Lithium batterijen qua Wh maar de 16000 XPB heeft een vermogen van 57,6 Wh en mag ook gewoon mee.

Hoop dat jullie iets hebben aan deze info.

Mijn china shopping reviews youtube kanaal
Mijn china shopping reviews blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdebunt
  • Laatst online: 03-07-2022
Blij te horen dat dit euvel opgelost is geraakt :) en bedankt om de code te sharen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
Sj4000 vanuit de UK (van Banggood) komt inderdaad snel aan, 25e besteld en waarschijnlijk morgen binnen. Extra accu+lader zijn onderweg vanuit China, maar even kijken of die er nog een beetje snel zijn.

Your estimated delivery date is Wednesday 29 July 2015

Where has my parcel been?
Date & Time Location Description
28 Jul 2015 00:47 Hub 3 - Birmingham Your parcel has left the United Kingdom and is on its way to Netherlands
28 Jul 2015 00:46 Hub 3 - Birmingham We have your parcel and it's on its way to our depot
27 Jul 2015 20:36 Hub 2 - Birmingham Your parcel has left the United Kingdom and is on its way to Netherlands
27 Jul 2015 20:35 Hub 2 - Birmingham We have your parcel and it's on its way to our depot
27 Jul 2015 18:18 Smethwick We have your parcel and it's on its way to you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:59
puntje013 schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 14:56:
Niet volledig China shopping gerelateerd dit maar aangezien we waarschijnlijk allemaal onze powerbank op vakantie willen meenemen deze post.

Ik vroeg me net namelijk zelf af wat de regels nu precies zijn voor het vervoer van batterijen tijdens een vliegreis aangezien ik nu aan het inpakken ben.

In het kort komt het erop neer dat we onze powerbanks gewoon mogen meenemen in de handbagage, let wel op, in de ruimbagage is het niet toegestaan.
Er zitten wel restricties aan de grote van de Lithium batterijen qua Wh maar de 16000 XPB heeft een vermogen van 57,6 Wh en mag ook gewoon mee.

Hey,

vier weken geleden de Xiaomi 16000mAh in de handbagage mee gehad, geen enkel probleem idd, mijn riem kreeg meer problemen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:04
Voor wie er nog geen heeft, bij Everbuying kun je een Cardboard (v1) bestellen voor €0,81:
http://www.everbuying.net...e&utm_campaign=shareasale

Je krijgt standaard 100 'punten' bij je account.
Door de cardboard in je mandje te stoppen en door te klikken naar 'proceed to checkout' kun je 18 punten toevoegen en de shipping insurance verwijderen, de prijs is dan €0,81. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Penait1
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20:01
Ondanks alle slechte ervaringen met Allbuy kan ik alleen maar tevreden zijn. Vandaag me pakketje ontvangen, heeft er maar 11 dagen over gedaan (17 Juli verzonden) Het is de Xiaomi controller en 2 fans.

Het kwam uit Maleisië.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/yvyCKO3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210

Open deur opmerking --> Je kan zowiezo best geen electronica en/of artikelen van enige waarde in de ruimbagage doen. Al is het maar omdat er niet zachtzinnig met de ruimbagage wordt omgegaan, daarnaast schijnt er nog wel eens wat achterovergedrukt te worden.
Penait1 schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 15:13:
Ondanks alle slechte ervaringen met Allbuy kan ik alleen maar tevreden zijn. Vandaag me pakketje ontvangen, heeft er maar 11 dagen over gedaan (17 Juli verzonden) Het is de Xiaomi controller en 2 fans.

Het kwam uit Maleisië.
Waarom niet alles los bestellen. Kost niets extra's en heeft voordelen zoals risicospreiding, evt. voorkomen douanekosten, evt. niet hoeven te wachten tot alle artikelen op voorraad zijn etc.

[ Voor 17% gewijzigd door Medione1210 op 28-07-2015 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Medione1210 schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 14:08:
[...]

Ik twijfel nog [heb 'm eigenlijk niet nodig]. Ik las de laatste dagen ook wat berichten over ruis uit de boxen. Overigens ong. 16 euro bij Allbuy na code. Bij BG op 31 juli weer op voorraad.

Ik heb al twee van deze Square boxen besteld voor mijn neefjes. Doen het uitstekend, geen ruis, goed geluid en mooi design! Er is een Earson 160 voor mij onderweg, maar dit is ook wel een mooie maat (voor er bij). Welke code kun je bij Allbuy gebruiken, ik heb gezocht op de diverse sites maar geen goede code kunnen vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puntje013
krissie100 schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 15:08:
[...]

Hey,

vier weken geleden de Xiaomi 16000mAh in de handbagage mee gehad, geen enkel probleem idd, mijn riem kreeg meer problemen :D
Ik heb vorig jaar ook mijn 10400 versie en de 5000 zo der problemen meegenomen maar ik vroeg me af of er een maximum ofzo zou zijn aangezien er nu al 3 meegaan (de 16000 ook nog) en nog wat extra accu's voor de sjcam.
Ik weet liever vooraf hoe het precies zit dan dat ik door een slechte ervaring ergens achter moet komen (wat in dit geval niet zo zou zijn overigens)
Medione1210 schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 15:13:
[...]

Open deur opmerking --> Je kan zowiezo best geen electronica en/of artikelen van enige waarde in de ruimbagage doen. Al is het maar omdat er niet zachtzinnig met de ruimbagage wordt omgegaan, daarnaast schijnt er nog wel eens wat achterovergedrukt te worden.
Alle electronica gaat hier ook gewoon in 1 aparte handbagage koffer en die zit nog net niet met een setje handboeien aan mijn post vast.
Wat zouden ze daar trouwens van zeggen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
puntje013 schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 15:22:
[...]

Ik heb vorig jaar ook mijn 10400 versie en de 5000 zo der problemen meegenomen maar ik vroeg me af of er een maximum ofzo zou zijn aangezien er nu al 3 meegaan (de 16000 ook nog) en nog wat extra accu's voor de sjcam.
Ik weet liever vooraf hoe het precies zit dan dat ik door een slechte ervaring ergens achter moet komen (wat in dit geval niet zo zou zijn overigens)

[...]

Alle electronica gaat hier ook gewoon in 1 aparte handbagage koffer en die zit nog net niet met een setje handboeien aan mijn post vast.
Wat zouden ze daar trouwens van zeggen? :+
Off topic
ik zou niet weten waarom 1 persoon 3 powerbanks mee moet nemen [kun je ter plekke toch weer bijladen] maar ik kan me niet voorstellen dat er een max aan zit zolang je maar het gewicht/formaat van je handbagage niet overschrijdt. Al zal je misschien wat uit te leggen hebben als je er 20 in je tas hebt :9
Als je het zeker wilt weten moet je even bij de airline informeren.

[Ik vlieg regelmatig naar Amerika met BA en heb al diverse keren een handige usb aansluiting in de stoel gehad, waarmee het probleem met de powervoorziening onderweg ook meteen opgelost was en de powerbank ongebruikt bleef]

Om het dan toch terug on topic te brengen. Deze is wel handig om je bagage te wegen...
http://www.aliexpress.com...-Kg-Lb-OZ/1730610553.html

[ Voor 19% gewijzigd door Medione1210 op 28-07-2015 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdebunt
Medione1210 schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 15:28:
ik zou niet weten waarom 1 persoon 3 powerbanks mee moet nemen [kun je ter plekke toch weer bijladen]
1 powerbank voor de vlucht/treinrit/whatever (5000 mAh voor korte afstanden, 10.000 of 16.000 voor lange afstanden) en de andere voor de rest van de dag door te komen tijdens eerste dag op locatie? :)

(of misschien spendeer ik gewoon te veel tijd op mn phone, dat kan ook!)

[ Voor 4% gewijzigd door jdebunt op 28-07-2015 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Niet online
dutchgio schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 15:11:
Voor wie er nog geen heeft, bij Everbuying kun je een Cardboard (v1) bestellen voor €0,81:

Door de cardboard in je mandje te stoppen en door te klikken naar 'proceed to checkout' kun je 18 punten toevoegen en de shipping insurance verwijderen, de prijs is dan €0,81. ;)
Ok, €0,81 is wel echt een no-brainer om het een keertje te proberen.

Zelf heb ik een iets luxere variant besteld. Die vond ik voor $10 ook een redelijke no-brainer:
http://www.gearbest.com/home-gadgets/pp_169233.html
Het viel me vooral op dat deze niet in de Tweakers review zat over VR voor een prikkie. Daar begonnen ze pas bij €20,-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
jdebunt schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 15:33:
[...]

1 powerbank voor de vlucht/treinrit/whatever (5000 mAh voor korte afstanden, 10.000 of 16.000 voor lange afstanden) en de andere voor de rest van de dag door te komen tijdens eerste dag op locatie? :)

(of misschien spendeer ik gewoon te veel tijd op mn phone, dat kan ook!)
Tja, maar net wat je idee van vakantie is http://assets.inhabitat.c...ery-Charger-1-537x392.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door Medione1210 op 28-07-2015 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerkitout
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-02-2024
dutchgio schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 15:11:

Hmm voor mij was het €0,83, euro koers gaat hard :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user001
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online

Voor de handbagage heb ik met mijn 2 powerbanks nog geen probleem gehad. In de ruimbagage werd ik er inderdaad in Japan wel duidelijk op gewezen dat die dingen niet in het vliegtuig mogen. (niet dat ik me daar iets van aan trok. Ik ga niet heel mijn valies open maken ik een rij vol met mensen...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
user001 schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 15:48:
[...]

Voor de handbagage heb ik met mijn 2 powerbanks nog geen probleem gehad. In de ruimbagage werd ik er inderdaad in Japan wel duidelijk op gewezen dat die dingen niet in het vliegtuig mogen. (niet dat ik me daar iets van aan trok. Ik ga niet heel mijn valies open maken ik een rij vol met mensen...)
Wat info van de eerste de beste airline via Google:
How many spare lithium batteries within 100Wh or 2 g can be carried as carry-on baggage?
20 pieces per passenger.

Can I place portable power banks in my check-in baggage?
A portable battery charger including power banks (with built-in lithium batteries) used to recharge the lithium-ion batteries contained in equipment, such as mobile phone, is considered a spare lithium battery and must not be placed in your check-in baggage.

[ Voor 21% gewijzigd door Medione1210 op 28-07-2015 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user001
  • Niet online
[...]

Om het dan toch terug on topic te brengen. Deze is wel handig om je bagage te wegen...
http://www.aliexpress.com...-Kg-Lb-OZ/1730610553.html
Ik heb ook zo'n soortgelijk weegschaaltje uit China gehaald. Werkt prima en de meting klopt prima! (ik heb het eens nagekeken met mijn keukenweegschaal. Er zat maar 0,1kg verschil in.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:04
ralph075 schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 15:35:
[...]

Ok, €0,81 is wel echt een no-brainer om het een keertje te proberen.

Zelf heb ik een iets luxere variant besteld. Die vond ik voor $10 ook een redelijke no-brainer:
http://www.gearbest.com/home-gadgets/pp_169233.html
Het viel me vooral op dat deze niet in de Tweakers review zat over VR voor een prikkie. Daar begonnen ze pas bij €20,-.
Dat had ik dus ook, veel duurdere alternatieven bekeken na doe review van Tweakers maar dit is zo goedkoop dat het wel leuk is om uit te proberen, of je het echt gebruikt en het goed werkt met je telefoon.
Voor die prijs kost zo'n gokje niks, dus heb er zelf ook 1 besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefanNDA
  • Laatst online: 20-09 18:20
Ik heb van de week een video gemaakt voor de Xiaomi TV Box mini van gearbest.com. Het is een erg mooi en klein apparaat waar je veel aan hebt. Het enige nadeel is dat hij in het Chinees komt en het even een gedoe is om hem in het engels te krijgen. Maar voor deze prijs kan een klein beetje moeite geen kwaad toch?

YouTube: Xiaomi TV box Mini Unboxing/Review. GearBest.com (Dutch/NL)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
StefanNDA schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 17:39:
Ik heb van de week een video gemaakt voor de Xiaomi TV Box mini van gearbest.com. Het is een erg mooi en klein apparaat waar je veel aan hebt. Het enige nadeel is dat hij in het Chinees komt en het even een gedoe is om hem in het engels te krijgen. Maar voor deze prijs kan een klein beetje moeite geen kwaad toch?

YouTube: Xiaomi TV box Mini Unboxing/Review. GearBest.com (Dutch/NL)
Wat heb je er hier in NL aan wat de chromecast bijv. niet kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .jpg
dodge_911 schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 13:34:
[quote].jpg schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 12:14:
[...]

[afbeelding]
[afbeelding]

Hangt dus idd van de gebruikte cellen erin af.
Is gewoon een echte dus! Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user001
  • Niet online
Operatie 'smartphone herstellen met Chinese onderdelen'.

Probleemstelling:
De smartphone: een object dat je waarschijnlijk dagelijks intensief gebruikt. Ook mijn Nexus 4 heeft duidelijk al heel wat dagen, uren, seconden en kilometers afgelegd. En dat heeft zo toch z'n invloed op enkele onderdelen. Het meest merkbaar: de audio jack werkt niet meer. Niet echt handig als je muziek wil beluisteren, uiteraard. Tweede: de batterijduur is sterk verminderd en de batterij is niet betrouwbaar genoeg.
Tijd dus om wat te Chinashoppen om deze problemen zo goedkoop mogelijk te verhelpen!

Bestellingen en levertijden:
Phone repair kit
Webshop: Aliexpress - Sharlly Technology Ltd.
Prijs: €0,65
Besteldatum: 06/07
Verzenddatum: 11/07
Verzendmethode: China Post Small packet by air
Leverdatum: 27/07

Audio jack replacement voor Nexus 4
Webshop: Aliexpress - Fire-Home
Prijs: €5,49
Verzenddatum: 07/07
Verzendmethode: Malaysia Post
Leverdatum: 28/07

Accu voor Nexus 4
Webshop: Aliexpress - Yongle Electronic
Prijs: €9,11
Verzenddatum: 07/07
Verzendmethode: Singapore Post (untracked)
Leverdatum: 24/07

Positief: alle objecten op hetzelfde moment verzonden, allemaal vanuit een andere plaats met een ander bedrijf verzonden, maar toch op 3 opeenvolgende werkdagen geleverd. Prima!
De levertijd op zich is best goed, maar het liegen van de verkopers vond ik minder positief. De ene beloofde tracking toe te voegen, maar achteraf kwam een bericht als "sorry dear friend, there is no tracking". De ander zei dat het object zou verstuurd worden met HK post zonder tracking, maar in de praktijd werd het MY post mét tracking. 8)7
En volgens die tracking was mijn pakket 13 dagen in België alvorens afgeleverd te worden. Is dat niet een beetje lang?

Het herstelproces:
Met de uitgebreide stappen van ifixit kunnen we meteen aan de slag.
https://www.ifixit.com/Gu...io+Jack+Replacement/13051
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ekdki2Yl.jpg

Het verwijderen van de 2 schroefjes onderaan ging als niets met de schroevendraaiers. Het verwijderen van de backcover daarentegen ging niet zo vlotjes. De plastieken tools waren niet alleen behoorlijk snel kapot, maar ik ben ook niet zo handig met dit soort dingen. :9
Na een kwartier:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/A8rCSK1l.jpg
De batterij losmaken, de 11 (!) schroefjes verwijderen ging ook best vlot.
En dan is 'ie open.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/X1tcmgol.jpg
Beide onderdelen vervangen was kinderspel. Net zo gemakkelijk was het opnieuw dichtmaken van het toestel.

De balans:
De audio jack replacement doet het erg goed. Nu ja, het werkt gewoon weer. Veel anders kan ik hier niet over vertellen.
De accu lijkt te werken, maar die moet ik uitvoeriger testen om tot een definitieve conclusie te komen. Ik zal mijn telefoon in elk geval niet onbewaakt laten opladen. (BOEM! Dat durft wel eens te gebeuren met die Chinese dingen...)

Al bij al een leuk projectje! En ik hoop hiermee deze fantastische smartphone nog een jaartje te kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
[b][message=44649346,noline]user001 schreef op dinsdag 28 juli 2015 @

Al bij al een leuk projectje! En ik hoop hiermee deze fantastische smartphone nog een jaartje te kunnen gebruiken.
Leuk om te lezen ;) . Heb je de backcover wel krasvrij kunnen verwijderen?

Ben blij dat ik een Galaxy s5 heb, met makkelijk te verwisselen batterij. Jammer dat ze daar bij de S6 [ook geen micro sd card meer] vanaf zijn gestapt. Ga ik maar een opzoek naar een ander merk voor mijn volgende phone...

[ Voor 5% gewijzigd door Medione1210 op 28-07-2015 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puntje013
[...]

Off topic
ik zou niet weten waarom 1 persoon 3 powerbanks mee moet nemen
We gaan hier ook met 3 personen op vakantie dus 3 powerbanks is dan niet teveel in mijn ogen.
En zeker als je een lokaal simkaartje in je telefoon stopt zul je hem meer gebruiken op een dag dan anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user001
  • Niet online
Medione1210 schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 18:37:
[...]

Leuk om te lezen ;) . Heb je de backcover wel krasvrij kunnen verwijderen?

Ben blij dat ik een Galaxy s5 heb, met makkelijk te verwisselen batterij. Jammer dat ze daar bij de S6 [ook geen micro sd card meer] vanaf zijn gestapt. Ga ik maar een opzoek naar een ander merk voor mijn volgende phone...
Ja, er zijn geen krassen op de backcover. Aan de zijranden is wel (een beetje) schade.
Mijn oude had ook een verwisselbare batterij. Dat was natuurlijk veel beter, maar eigenlijk doe je dat verwisselen toch niet zo heel veel hoor. :) Dus al bij al vind ik dit niet zo erg.
Er zijn overigens steeds minder fabrikanten die kiezen voor een verwijderbare backcover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Off topic
ik zou niet weten waarom 1 persoon 3 powerbanks mee moet nemen
Ik had er vrijdag op Tomorrowland 8 bij :D
En daadwerkelijk 6 stuks van gebruikt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
puntje013 schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 18:40:
[...]

We gaan hier ook met 3 personen op vakantie dus 3 powerbanks is dan niet teveel in mijn ogen.
En zeker als je een lokaal simkaartje in je telefoon stopt zul je hem meer gebruiken op een dag dan anders.
We hebben hier ook , uiteraard, allemaal een powerbank mee hoor :) , zonder phone, powerbank en wifi ter plekke willen vrouw en kids niet eens meer mee :(.
dodge_911 schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 18:43:
[...]

Voor power users als jij hebben ze https://www.vanmelis.nl/k...Ff6Rthr4qZw8OIBoC2i3w_wcB

Xiaomi heeft weer iets nieuws. Hebben ze daar een grabbelton met willekeurige producten die ze gaan [na] maken?
http://www.tinydeal.com/n...ers-leisure-p-154391.html
http://www.tinydeal.com/n...nister-tank-p-150819.html
http://www.tinydeal.com/n...ers-leisure-p-154390.html

[ Voor 54% gewijzigd door Medione1210 op 28-07-2015 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Heb je niks aan als je 'n GoPro 8 uur moet poweren naast 'n DJ :)

[ Voor 18% gewijzigd door dodge_911 op 28-07-2015 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdebunt
Medione1210 schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 18:48:

Xiaomi heeft weer iets nieuws. Hebben ze daar een grabbelton met willekeurige producten die ze gaan [na] maken?
http://www.tinydeal.com/n...ers-leisure-p-154391.html
http://www.tinydeal.com/n...nister-tank-p-150819.html
Intelligent sneakers? What in the world mag dat wezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcosw87
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12-08 21:50
Hierbij mijn ervaring:

na alle positieve reviews over de Xiaomi powerbank de gok gewaagd en ook 1 besteld bij Allbuy. 15-07 besteld, vandaag 28-07 binnen gekomen met de post. Ik vind dit heel snel! Powerbank was goed verpakt. Heb meteen even de code gecheckt op de Xiaomi website, en het is een echte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
jdebunt schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 19:55:
[...]

Intelligent sneakers? What in the world mag dat wezen...
Sneakers met ingebouwde MiBand, denk ik, à la Nike.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
dodge_911 schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 20:10:
[...]

Sneakers met ingebouwde MiBand, denk ik, à la Nike.
Ik vraag me af of iemand hier, zeker voor die prijs, op zit te wachten als je een mi band kan kopen voor 13 dollar. Of bouw het in in een inlegzooltje of accessoire voor aan je veters.

[ Voor 9% gewijzigd door Medione1210 op 28-07-2015 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wootahH
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:17
Medione1210 schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 20:16:
[...]

Ik vraag me af of iemand hier, zeker voor die prijs, op zit te wachten als je een mi band kan kopen voor 13 dollar. Of bouw het in in een inlegzooltje of accessoire voor aan je veters.
De vraag is natuurlijk ook of het goede hardloop schoenen zijn. Zo ja, dan is het een leuke extra's. Normaal betaal je wel min 100€ voor een basic schoen. Maar voor deze prijs uit china halen met 80% kans dat hij niet past zou ik niet aanraden :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titus
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22-09 12:28
10 dagen na bestellen, (9 dagen verzending omdat ik hier s avonds had besteld) een Xiaomi power pack 10k binnen van banggood :) Gaat weer snel tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Niet online
dodge_911 schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 18:43:
[...]

Misschien tijd voor een verse accu ipv een wagonlading powerbanks? :X
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
ralph075 schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 21:09:
[...]

Misschien tijd voor een verse accu ipv een wagonlading powerbanks? :X
;)
Zelfs met extra battery bacpac haal je de 8 uur niet, en wisselen is niet mogelijk als je tijdens de sets niet on-stage mag. There's a reason to the madness :)

[ Voor 5% gewijzigd door dodge_911 op 28-07-2015 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Super sale morgen bij Tinydeal. Drie1 cent deals beschikbaar
http://www.tinydeal.com/summer-clearance-sale-si-4359.html
ik weet niet of er maar 10 stuks beschikbaar zijn of dat je er max 10 mag bestellen. Zal het eerste wel zijn. Is meestal een lokkertje.

Hier nog een link. Http://www.tinydeal.com/nl/001-watches-here-si-4362.html

[ Voor 63% gewijzigd door Medione1210 op 28-07-2015 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistolebob
Medione1210 schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 21:23:
Super sale morgen bij Tinydeal. Drie1 cent deals beschikbaar
http://www.tinydeal.com/summer-clearance-sale-si-4359.html
ik weet niet of er maar 10 stuks beschikbaar zijn of dat je er max 10 mag bestellen.
http://www.timeanddate.co...o=20150729T15&p1=33&p2=16

[ Voor 14% gewijzigd door Pistolebob op 28-07-2015 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puntje013
wootahH schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 20:27:
[...]

De vraag is natuurlijk ook of het goede hardloop schoenen zijn. Zo ja, dan is het een leuke extra's. Normaal betaal je wel min 100€ voor een basic schoen. Maar voor deze prijs uit china halen met 80% kans dat hij niet past zou ik niet aanraden :/
de sneakers zijn van Li Ning en de technologie van xiaomi
via wikipedia
Het werd in 1990 opgericht door de Chinese Olympische gymnast Li Ning
In China is Li-Ning, na Puma en Nike het grootste sportmerk. Ook is het tegenwoordig een officiële partner van de NBA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
puntje013 schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 22:00:
[...]

de sneakers zijn van Li Ning en de technologie van xiaomi

[...]
http://www.cnet.com/news/...i-ning-on-smart-sneakers/

Off topic
Ook hier wat te koop van dat merk http://www.bol.com/nl/s/s...ex.html?_requestid=266039

[ Voor 9% gewijzigd door Medione1210 op 28-07-2015 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puntje013
Afbeeldingslocatie: http://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase3/large/FC/2/5/6/7/9200000045447652.jpg
in combinatie met witte sportsokken en we kunnen zo weer naar de caming deze zomer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
puntje013 schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 22:09:
[...]

[afbeelding]
in combinatie met witte sportsokken en we kunnen zo weer naar de caming deze zomer :+
Maar dan wel in combinatie met een Afbeeldingslocatie: http://i00.i.aliimg.com/wsphoto/v0/1559427496/Mina-s-creative-personality-kitchen-font-b-roll-b-font-of-font-b-toilet-b-font.jpg
onder je arm...
[Idee voor Xiaomi --> intelligent wc papier....]

[ Voor 5% gewijzigd door Medione1210 op 28-07-2015 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik heb bij Aliexpress deze 5V 2A voeding besteld voor $2,55.
De USB connector zit niet 100% recht en de stekker van de meegeleverde kabel blijft niet echt stevig in de voeding zitten.
Ik vind de kabeltjes van de 230V naar de print erg dun. Een van de chips is een optocoupler (C1301 JC817), de andere 8-pin (HN-018 1502) geen idee.

Ter info hieronder wat foto's van de inhoud ervan (thumbnails zijn klikbaar):
AC/DC Adapter HN-333 Print boven (1)AC/DC Adapter HN-333 Print onder (1)AC/DC Adapter HN-333 Print boven (2) chips leesbaarAC/DC Adapter HN-333 StickerAC/DC Adapter HN-333 USB Poort

Is het wat, of beter wat anders bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user-100
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-02 16:33
Bestelling XPB 10K €11,-- bij Allbuy

17/07 besteld (zonder extra track & trace)
20/07 verzonden
28/07 binnen _/-\o_ (door de brievenbus gemikt)

Product is origineel (alle testen doorstaan) en zeer handzaam, zo klein als een blok handzeep.
(voor de oudere generatie onder ons die nog weten hoe handzeep in vaste vorm er uit ziet)

Allbuy staat bij mij weer op nr. 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannyBevers
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23:10
Ik heb toch wat minder geluk denk ik zomaar met men 10K powerbank. Ik wacht al sinds 24 juni erop en nog steeds niks binnen. Welke hebben jullie besteld dan ga ik dat ook doen aangezien ik nu al een maand wacht op niks. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Penait1
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20:01
BounceMeister schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 23:24:
De USB connector zit niet 100% recht en de stekker van de meegeleverde kabel blijft niet echt stevig in de voeding zitten.
Ik vind de kabeltjes van de 230V naar de print erg dun. Een van de chips is een optocoupler (C1301 JC817), de andere 8-pin (HN-018 1502) geen idee.

[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]

Gooi dat ding alsjeblieft weg voordat het je huis afbrandt. Iets wat vaak 24/7 in het stopcontact zit zou ik nooit op besparen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14:44
DannyBevers schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 23:42:
Ik heb toch wat minder geluk denk ik zomaar met men 10K powerbank. Ik wacht al sinds 24 juni erop en nog steeds niks binnen. Welke hebben jullie besteld dan ga ik dat ook doen aangezien ik nu al een maand wacht op niks. :/
1tje is geentje, zoals wij zeggen ;)
Koop er nog eentje via Banggood. Daar kan je zelfs nog de goud of rode versie kopen zonder meerprijs :)
http://www.banggood.com/O...-Smartphone-p-977406.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

BounceMeister schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 23:24:

[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]

Doe jezelf en je huis een lol en koop iets van degelijk kwaliteit voordat je huis in de fik vliegt, dat was die 8 euro besparing niet waard:
http://www.amazon.de/s/re...Aanker+usb+ladeger%C3%A4t

Vandaag bestellen voor vrijdag in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saybia
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-07 19:56
Weet iemand hoe lang het meestal duurt voordat een item uit de pre-advised status gaat? Track&trace status is al zeven dagen ongewijzigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MiBand is tot 18:00u slechts $13,57 bij Allbuy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
user-100 schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 23:26:
Bestelling XPB 10K €11,-- bij Allbuy

17/07 besteld (zonder extra track & trace)
20/07 verzonden
28/07 binnen _/-\o_ (door de brievenbus gemikt)

Product is origineel (alle testen doorstaan) en zeer handzaam, zo klein als een blok handzeep.
(voor de oudere generatie onder ons die nog weten hoe handzeep in vaste vorm er uit ziet)

Allbuy staat bij mij weer op nr. 1
Bij BG zelfde prijs, die leveren doorgaans nog sneller [of zie laatste regel...]
Heb je Mi Fan er al bij gekocht? Letterlijk en figuurljk een 'coole' combinatie ;)
Verwijderd schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 03:17:
MiBand is tot 18:00u slechts $13,57 bij Allbuy
Schommelt al weken rond deze prijs :9

Bij allbuy kan je nog 10% goedkoper kopen met de code die hier al een paar keer voorbij is gekomen....of het ook aankomt is een tweede :9

[ Voor 29% gewijzigd door Medione1210 op 29-07-2015 05:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Penait1 schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 23:48:
[...]

Gooi dat ding alsjeblieft weg voordat het je huis afbrandt. Iets wat vaak 24/7 in het stopcontact zit zou ik nooit op besparen
Zie ook hier http://www.lygte-info.dk
En zoek eens op Nilkin, Anker, Blitzwolf of Ikea voor iets beters...

[ Voor 8% gewijzigd door Medione1210 op 29-07-2015 05:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Niet online
DannyBevers schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 23:42:
Hier ook nog steeds geen mazzel, wacht sinds 14 juni

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
ralph075 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 04:38:
[...]

Hier ook nog steeds geen mazzel, wacht sinds 14 juni
Van Allbuy? Dat was in de tijd van de 'verdwenen' pakketjes, die rond 8 juli opnieuw zouden zijn verstuurd. Ik zou eens navragen of jouw pakje daar ook bij zit als je ook inderdaad bij Allbuy hebt besteld...

Zelf Allbuy maar weer eens een kans gegeven [hoe dom kan ik zijn 8)7 ] en voor 15,87euro de Mi Squarebox besteld.

O-) Nog iets anders...
Hou je moeder, oma, vriendin, partner, buurvrouw, te vriend en stuur haar ook eens een gele envelope...
http://www.aliexpress.com...Scissors/32351906090.html
[Goedkoper te vinden maar dit specifieke setje [let op het lachende gezichtje] is van verrassend goede kwaliteit]
Ook in allerlei andere maten te koop, bijv. http://www.aliexpress.com...et-95004/32275676135.html]

*genoemde links zijn voorbeelden. Zelf even kijken waar je het liefst koopt.

[ Voor 62% gewijzigd door Medione1210 op 29-07-2015 06:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VAnTurenhout
  • Laatst online: 09-02-2024
Ik ben gister vol verbazing van mijn stoel gevallen....22-7 verzonden vanuit DX.com...gisteren binnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
Penait1 schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 23:48:
[...]

Bedankt voor de reactie, Brilsmurfffje en Medione1210 ook, maar heb er even één gequote.

Ik heb de 9V adapter die ik had besteld ook eens opengemaakt, gelukkig maar:
(Kijk naar de kabel op de print)
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/YsjGmjlW7OrUk6iKj79HqbCR/medium.jpg

en verder:
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/PDslul1ptS2NPzjfpEwbwR57/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/oYE2tPnsv9pstd62lNLsBSd2/thumb.jpg

Dus niet meer naar de reviews op Aliexpress kijken, dat zegt niks over veiligheid.

Ik ga voor de 5V 2A even naar Anker, Nilkin of Blitzwolf kijken. De Anker is wel handig met gelijk 2 poorten. Ik heb van Amazon.de al een Ravpower 6-poorts lader. Ik hoop dat die wel goed is.

Naar aanleiding hiervan, zoek ik de volgende adapters:
12V 2A
12V 3A
9V 1A
Die zie ik niet van Nilkin, Anker of Blitzwolf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user001
  • Niet online
Saybia schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 01:11:
Weet iemand hoe lang het meestal duurt voordat een item uit de pre-advised status gaat? Track&trace status is al zeven dagen ongewijzigd.
Bij mij is dat telkens 4 werkdagen (vermoedelijk eerder toeval). Na die status kwam bij mij 'item arrived at PostNL sorting center - Amsterdam)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfightserv
iemand ervaring met bluetooth key trackers?

http://www.banggood.com/S...Dog-Tracker-p-976498.html

of

http://www.banggood.com/M...Android-etc-p-988462.html

Wil er een om de nek van mijn kat doen mocht ik hem weer eens niet kunnen vinden.
Rondje door de wijk lopen met bluetooth aan en checken waar hij is.

Weet iemand of dit wat is? Of zijn er betere alternatieven?

[ Voor 14% gewijzigd door Speedfightserv op 29-07-2015 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Ik zou dan een variant nemen die met gprs werkt.. hoef je ook niet meer door de wijk een te sjouwen...
10 meter (onbelemmerd) is niet echt veel....met bluetooth only.

https://www.kruidvat.nl/spotter
Helaas meer aanschaf en prepaid kosten, maar functionaliteit is navenant hoger...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Speedfightserv schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 10:17:
iemand ervaring met bluetooth key trackers?

http://www.banggood.com/S...Dog-Tracker-p-976498.html

of

http://www.banggood.com/M...Android-etc-p-988462.html

Wil er een om de nek van mijn kat doen mocht ik hem weer eens niet kunnen vinden.
Rondje door de wijk lopen met bluetooth aan en checken waar hij is.

Weet iemand of dit wat is? Of zijn er betere alternatieven?
Ik heb hier 2 van die Nuts in gebruik. Maar om een exacte locatie te vinden zijn ze niet geschikt. Je moet zowiezo binnen de 10 meter zitten om 'm op te pikken, hij moet dan nog connecten, en het is dan maar de vraag of je kat gaat zitten wachten tot z'n tracker geconnect heeft :)
Ik zou meer voor 'n 3G-halsband gaan met tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfightserv
dodge_911 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 10:25:
[...]

Ik heb hier 2 van die Nuts in gebruik. Maar om een exacte locatie te vinden zijn ze niet geschikt. Je moet zowiezo binnen de 10 meter zitten om 'm op te pikken, hij moet dan nog connecten, en het is dan maar de vraag of je kat gaat zitten wachten tot z'n tracker geconnect heeft :)
Ik zou meer voor 'n 3G-halsband gaan met tracker.
ik zat te kijken naar die Nut. Maar als het maar 10 meter is laat ik het aan me voorbij gaan.

Dan ga ik kiijken voor alternatieven. Die kruidtvat tracker is ideaal maar te duur voor een kat :) ;)

een gps logger zou ook al leuk zijn, gewoon om te weten waar hij allemaal zit.

[ Voor 5% gewijzigd door Speedfightserv op 29-07-2015 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekkie88
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-09 21:10
Brilsmurfffje schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 23:52:
[...]

Doe jezelf en je huis een lol en koop iets van degelijk kwaliteit voordat je huis in de fik vliegt, dat was die 8 euro besparing niet waard:
http://www.amazon.de/s/re...Aanker+usb+ladeger%C3%A4t

Vandaag bestellen voor vrijdag in huis.
Thanks! Naar een dualport usb lader die meer dan 2A kan leveren was ik al een tijd opzoek _/-\o_
Gelijk besteld met wat degelijke usb kabels erbij :P

FX8350 @4.8 GHz
i7 4930K @4.5 GHz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

BounceMeister schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 08:45:
Naar aanleiding hiervan, zoek ik de volgende adapters:
12V 2A
12V 3A
9V 1A
Die zie ik niet van Nilkin, Anker of Blitzwolf?
Het aantal ampere kan niet te hoog te zijn, dus een 12V 3A kan je net zo goed gebruiken voor het 12V 2A gebruikerscenario. Het apparaat wat je aansluit bepaald hoeveel stroom het wil afnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user001
  • Niet online
Ik was verheugd om vandaag de postbode aan te zien bellen met twee pakjes: eentje van Gearbest en eentje van Zalando. Dat laatste is geen nieuwe Chinese webshop, maar die goeie ouwe Duitse kledijwinkel. :9

Wat zat in die van Gearbest: een Xiaomi Mini Router (blauw)
Webshop: Gearbest
Prijs: €18,36 (na aftrek van winkeltegoed door reviews) + €1,80 niet-verplichte verzendkosten
Besteldatum: 16/07
Verzenddatum: 18/07
Verzendmethode: PostNL registered
Leverdatum: 29/07
Minder dan 2 weken na bestelling geleverd: prima!

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/N5uOVQel.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/AFRauEIl.jpg
Enig probleempje: na mijn expliciete vraag om een EU plug toe te voegen hebben ze natuurlijk een compleet andere gestuurd. :F

Nu eens grondig uittesten! Het viel me wel op dat het apparaat in werkelijkheid veel minder diepblauw is dan op de foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekkie88
user001 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 11:21:
Ik was verheugd om vandaag de postbode aan te zien bellen met twee pakjes: eentje van Gearbest en eentje van Zalando. Dat laatste is geen nieuwe Chinese webshop, maar die goeie ouwe Duitse kledijwinkel. :9

Wat zat in die van Gearbest: een Xiaomi Mini Router (blauw)
Webshop: Gearbest
Prijs: €18,36 (na aftrek van winkeltegoed door reviews) + €1,80 niet-verplichte verzendkosten
Besteldatum: 16/07
Verzenddatum: 18/07
Verzendmethode: PostNL registered
Leverdatum: 29/07
Minder dan 2 weken na bestelling geleverd: prima!

[afbeelding]
[afbeelding]
Enig probleempje: na mijn expliciete vraag om een EU plug toe te voegen hebben ze natuurlijk een compleet andere gestuurd. :F

Nu eens grondig uittesten! Het viel me wel op dat het apparaat in werkelijkheid veel minder diepblauw is dan op de foto.
Ik heb ook gekeken naar zo'n routertje om te kunnen gebruiken als wifi bridge. Uit eindelijk niet gedaan omdat er slechts 100Mbit poorten op zitten |:(

FX8350 @4.8 GHz
i7 4930K @4.5 GHz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-09 20:05

lasharor

7 december 2004

Ik heb al een hele tijd lang een bestelling lopen bij banggood. hebben ze met PostNL verstuurd. Nu staat de status daarvan eigenlijk al 2 weken op: The item is pre-advised

Is dit normaal? Ik zie bij andere in het topic dat dit eigenlijk gelijk veranderd wanneer het pakketje china verlaten heeft. Maar op twitter lees ik dat het dan nog "onderweg naar Nederland" is.

Heeft iemand daar meer ervaring mee? Andere pakketjes die ik een dag later heb besteld stromen nu wel binnen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zspirit
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15-09 10:31
lasharor schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 11:28:
Ik heb al een hele tijd lang een bestelling lopen bij banggood. hebben ze met PostNL verstuurd. Nu staat de status daarvan eigenlijk al 2 weken op: The item is pre-advised

Is dit normaal? Ik zie bij andere in het topic dat dit eigenlijk gelijk veranderd wanneer het pakketje china verlaten heeft. Maar op twitter lees ik dat het dan nog "onderweg naar Nederland" is.

Heeft iemand daar meer ervaring mee? Andere pakketjes die ik een dag later heb besteld stromen nu wel binnen :P
Mijn ervaring is dat die tracking gewoon voor geen meter klopt.
Zou er niet teveel waarde aan hechten. Volgens de T&T ligt mijn powerbank nog in zweden echter heb ik die gister binnen gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-09 20:05

lasharor

7 december 2004

Zspirit schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 11:30:
[...]

Mijn ervaring is dat die tracking gewoon voor geen meter klopt.
Zou er niet teveel waarde aan hechten. Volgens de T&T ligt mijn powerbank nog in zweden echter heb ik die gister binnen gekregen.
Ja, mijn ervaringen met sweden post zijn ook hetzelfde. Maar van PostNL zou ik toch wat meer verwachten eerlijk gezegd. Maar dit klopt dus ook vaak niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user001
  • Niet online
Spekkie88 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 11:27:
[...]

Ik heb ook gekeken naar zo'n routertje om te kunnen gebruiken als wifi bridge. Uit eindelijk niet gedaan omdat er slechts 100Mbit poorten op zitten |:(
Daar was ik me van bewust, maar op dit moment is mijn internetsnelheid toch maar 70Mbps. En ik ben eigenlijk van plan 'm ook als WiFi extender te gebruiken, zodat die 100Mbit-poorten niets uitmaken.
Afgezien daarvan vind ik die trage poorten toch een vreemde beslissing van Xiaomi.
lasharor schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 11:28:

Bij mij veranderde die status wannneer de zending in Nederland was. Eigenlijk is hun tracking gewoonweg erg slecht! 2 weken vind ik overigens wel behoorlijk lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zspirit
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15-09 10:31
lasharor schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 11:33:
[...]

Ja, mijn ervaringen met sweden post zijn ook hetzelfde. Maar van PostNL zou ik toch wat meer verwachten eerlijk gezegd. Maar dit klopt dus ook vaak niet?
Oh je hebt een een 3S code?
Dan zou het wel beter moeten werken inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

user001 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 11:34:
[...]

Daar was ik me van bewust, maar op dit moment is mijn internetsnelheid toch maar 70Mbps. En ik ben eigenlijk van plan 'm ook als WiFi extender te gebruiken, zodat die 100Mbit-poorten niets uitmaken.
Afgezien daarvan vind ik die trage poorten toch een vreemde beslissing van Xiaomi.
Internetsnelheden in China zijn niet zo hoog. 8 - 12Mbs is vrij standaard. 100Mbs is vaak niet eens mogelijk door de verouderde bekabeling en belabberde verdeelstations. Om over het gebrek aan fiber nog maar niet te spreken.

En gezien de prijs in China, RMB 129, is het bedoeld voor de budget gebruiker, die dus niks heeft aan gigabit wan/lan.
Overigens zit er wel gigabit op het duurdere model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user001
  • Niet online
Kenzi schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 11:39:
[...]

Internetsnelheden in China zijn niet zo hoog. 8 - 12Mbs is vrij standaard. 100Mbs is vaak niet eens mogelijk door de verouderde bekabeling en belabberde verdeelstations. Om over het gebrek aan fiber nog maar niet te spreken.

En gezien de prijs in China, RMB 129, is het bedoeld voor de budget gebruiker, die dus niks heeft aan gigabit wan/lan.
Daar heb ik eigenlijk niet bij stilgestaan, maar toch blijft de beslissing om een WiFi AC-router uit te rusten met trage poorten (waardoor je die extra snelheid door AC niet merkt) niet meteen logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekkie88
Kenzi schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 11:39:
[...]

Dan nog is het fijn dat je binnen je LAN lekker snel bestanden over kan gooien en dan is Gbit ineens wel lekker...
Over WAN maak ik me ook geen zorgen (heb zelf ook maar een 100Mbit glas lijn), maar juist als je 1167Mbit wifi kan leveren lijkt een Gbit LAN poort me geen overbodige luxe...

En welk duurdere model bedoel je dan?

FX8350 @4.8 GHz
i7 4930K @4.5 GHz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistolebob
Spekkie88 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 11:42:
[...]
Over WAN maak ik me ook geen zorgen (heb zelf ook maar een 100Mbit glas lijn), maar juist als je 1167Mbit wifi kan leveren lijkt een Gbit LAN poort me geen overbodige luxe...
Idd, anders kan je net zo goed een router nemen die maar 100Mbit Wifi ondersteunt, en die kan je bij de kringloop halen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
Brilsmurfffje schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 11:21:
[...]

Het aantal ampere kan niet te hoog te zijn, dus een 12V 3A kan je net zo goed gebruiken voor het 12V 2A gebruikerscenario. Het apparaat wat je aansluit bepaald hoeveel stroom het wil afnemen.
Weet ik, maar het gaat ook n beetje om het formaat. Een 2A is meestal nog een stekkermodel, daarboven meestal een losse brick.
Spekkie88 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 11:10:
[...]

Thanks! Naar een dualport usb lader die meer dan 2A kan leveren was ik al een tijd opzoek _/-\o_
Gelijk besteld met wat degelijke usb kabels erbij :P
Welke kabels heb je gekozen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Spekkie88 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 11:42:
[...]

Dan nog is het fijn dat je binnen je LAN lekker snel bestanden over kan gooien en dan is Gbit ineens wel lekker...

En welk duurdere model bedoel je dan?
http://www.mi.com/miwifi/specs/

De linker, (is de opvolger van die zwarte grote router)
Zelf geven ze aan 867Mbps te halen over AC maar dat is echt in het best haalbare scenario.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekkie88
Kenzi schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 11:48:
[...]

http://www.mi.com/miwifi/specs/

De linker, (is de opvolger van die zwarte grote router)
Zelf geven ze aan 867Mbps te halen over AC maar dat is echt in het best haalbare scenario.
Ah ja die ken ik, maar het ging mij juist om het kleine formaat van de MI wifi mini...
BounceMeister schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 11:48:
[...]

Weet ik, maar het gaat ook n beetje om het formaat. Een 2A is meestal nog een stekkermodel, daarboven meestal een losse brick.

[...]

Welke kabels heb je gekozen?
Setje van 3 x 0.9m Anker 2A usb kabels, merk toch dat een kabel ook van goede kwaliteit moet zijn wil je die 2A kunnen halen om te laden. Zeker vanwege de overstap naar QI wireless charging is 2A voeding geen overbodige luxe ;)
En aangezien er iedere nacht 2 telefoons aan de lader hangen bij het bed is 1 stekker wel fijn :)

FX8350 @4.8 GHz
i7 4930K @4.5 GHz

Pagina: 1 ... 64 ... 180 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is WEL bedoeld voor:
* discussies over bestellingen bij Chinese webshops
* vragen en discussie over verzending, betaling, afhandeling en retourneren

Dit topic is NIET bedoeld voor:
* aankoopadvies of "welke moet ik kopen?"
* discussie over inbreuk te maken op het merkenrecht; dus GEEN namaak merkartikelen bespreken
* manieren om belasting te ontduiken
* import van verboden producten.
* "ik ook" posts, code-gebedel of inhoudsloze mededelingen.
* simpele vragen waarvan het antwoord al bekend is.
* statusupdates, deze mogen in China-shopping levertijdentopic