Het zal wel een cultuurverschil tussen ons westerlingen en het bijzondere verre oosten..
Ik had dus een dispute geopend bij AliExpress over een bestelling die wel aangekomen was, maar niet het bestelde aantal onderdelen bevatte.
Vervolgens moet je invullen wat er allemaal mis is met de zending en aangeven wat je wil dat er gaat gebeuren. Nu wilde ik gewoon de missende spullen alsnog hebben, maar die optie zit er NIET bij, je moet dan zelf maar het bedrag invullen waarvoor je een refund wil. Vervolgens ben je ook nog verplicht een foto toe te voegen van je 'dispute claim'. Maar hoe kan ik nou een foto maken van iets wat er NIET is...

.
Dan kan ik net zo goed een foto met niks erop sturen.
En de onderdelen fotograferen die wel zijn aangekomen en er een aantal niet op de foto zetten, slaat natuurlijk ook nergens op. Zo kun je altijd wel een foto maken met het onjuiste aantal...

Tenminste, da's onze logika, maar blijkbaar niet de chinese... (?)
Afijn, vanochtend maar eens een chat geopend omdat ik nog geen reactie had gekregen. Vervolgens kun je weer het hele riedeltje herhalen, inclusief ordernr, want de chat (ondanks dat je die opent bij het dispute) is klaarblijkelijk niet gelinkt daaraan.
Uiteindelijk wil men de ontbrekende spullen dan wel opnieuw sturen, maar dan moest ik wel de dispute verwijderen en 5* beoordeling geven.
Heb keurig gezegd dat ik EERST de spullen wil ontvangen en DAN pas de dispute verwijder, niet omgekeerd. Anders heb ik geen digitale stok meer achter de onlinedeur om mee te meppen.
Dan krijg je dit soort conversaties in de chat:
...
cnxxxxxxxxxxxxxx(2015-07-10 09:23:02):
Really sorry. What do you prefer?
cnxxxxxxxxxxxxxxx(2015-07-10 09:23:11):
We will meet your requiremwnt.
nlxxxxxxxxxxxxx(2015-07-10 09:23:22):
I'll prefer the missing 50pcs.
cnxxxxxxxxxxxx(2015-07-10 09:24:33):
OK. I'll send you the missing beads. And please cancel this dispute and leave a 5-star feedback ok?
cnxxxxxxxxxxx(2015-07-10 09:24:40):
Sorry for the trouble.
nlxxxxxxxxxxxxxx(2015-07-10 09:24:47):
Ok, thank you.
cnxxxxxxxxxxxxxx(2015-07-10 09:25:18):
I'll tell you the tracking number when the package is ready.
cnxxxxxxxxxxxxxx(2015-07-10 09:25:53):
Under your previous order.
nlxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx(2015-07-10 09:25:55):
But I can only cancel this dispute AFTER the missing pieces have arrived... ;-) Because otherwise I'll will never know/have certainty that I will get it...
cnxxxxxxxxxxxxxxxxx(2015-07-10 09:26:44):
But I'm not sure you will get the beads within 15 days, Aliexpress will deal with this dispute in 15 days.
nlxxxxxxxxxxxxxxxx(2015-07-10 09:26:50):
Thank you for your care and have a nice day.
cnxxxxxxxxxxxxxxxxxx(2015-07-10 09:27:25):
Thank you for your kind understanding. You too, have a nice day..
Ik ben benieuwd hoe dit verder gaat en/of die spullen (de goede?) op tijd binnenkomen...
BTW: dit is tot nu toe nog altijd klantvriendelijker dan dat ik BINNEN Nederland regelmatig meemaak met groothandels alhier. Die zijn gewoon erg bot en super klantONvriendelijk. En laten je rustig meerdere keren verzendkosten betalen als ZIJ iets fout doen/verkeerd leveren...
[
Voor 4% gewijzigd door
ehtweak op 10-07-2015 09:51
]