Hier iedere keer netjes mail terug gehad met de berekening. Je moet nog wel dingen zelf uitzoeken n.a.v die mail, er stond wel een bedrag bij de berekening maar niet hoe ze er aan kwamen.
Die kon je dus weer terugvinden in de lijst met standaard tarieven (die link zat bij de mail).
Maar het bezwaar aantekenen gaat via de BD (verklaring van geen bezwaar nodig), met die verklaring dien je een bezwaar in bij de BD. Deze kijkt of dit terrecht is en stort het geld naar DHL, die vervolgens weer naar jou overmaken.
Makklelijk is de afhandeling dus niet

Luke-san schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 23:14:
[...]
Zeg je zoiets. Trouwens op die €12 mag je blijkbaar ook nog eens btw betalen.
Ik dacht trouwens dat het in Belgie verboden was om btw te laten betalen bij geafficeerde prijzen voor de consument, maw die €12 zou btw inclus moeten zijn. Iets pietsluttig maar volgens mij is dat volgens alle online berekening die ik ook heb tegengekomen.
Hier in Nederland is het bij PostNL €13 incl BTW en bij DHL €10 ex BTW (effectief €12.10 dus). Maar ieder land zal eigen regels hebben met betrekking tot de bedragen die ze hier voor (mogen) rekenen.
Nog iets vreemd dat ze mij aan de telefoon vertelden was dat ze deze keer de vervoersonkosten niet in rekening gingen brengen. Hoe meer ik er aan denk hoe vreemder ik het allemaal vind.
Gewoon een berekening op papier vragen dus, dan kan je (exact) zien wat ze doen.
ViezeVis schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 06:55:
Laten we niet vergeten dat de douane mede verantwoordelijk is voor het rekenen van die kosten. Dat emailadres kun je
alleen gebruiken voor het aanvragen van de benodigde papieren om bezwaar te maken. Via dat emailadres kun je niet vragen hoe die berekening e.d. is gedaan, dat mag je zelf uitzoeken. Verwacht geen goeie aftersales van ze

Je krijgt wel een berekening (althans hier wel), waarna je daarna de verklaring nog weer los moet aanvragen.
Het bezwaar moet je zelf indienen bij de belastingdienst, maar het kost wel veel moeite inderdaad (helaas).
Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)