Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07:47
Ik heb een pakketje vanuit china besteld. Nu staat deze bij PostNL Internatinal op "Shipment is pre-alerted".

Weet iemand wat dit betekent?

Hide events
Tracking events

DateTimeLocationStatus
Fri Jul 3 18:18Shipment is pre-alerted
Fri Jul 3 15:48NLRequest for information regarding import declaration
Wed Jul 1 18:08NLReceived in country of destination

[ Voor 44% gewijzigd door Whiskey48 op 06-07-2015 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
Brilsmurfffje schreef op maandag 06 juli 2015 @ 15:28:
Ik heb 2 orders in china gedaan, 1tje bij Gearbest en 1tje bij Allbuy. Beide orders zijn onder de 22 euro incl verzenden. Ik hoef nu geen douane kosten oid te betalen toch?

Ik ben gegaan voor een powerbank met lampje en een bluetooth stereo speaker, alles van Xiaomi
Lees de startpost even...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prakka
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
maurits82 schreef op maandag 06 juli 2015 @ 15:35:
Ik heb een pakketje vanuit china besteld. Nu staat deze bij PostNL Internatinal op "Shipment is pre-alerted".

Hide events
Tracking events

DateTimeLocationStatus
Het zal wel hetzelfde als hier zijn, voorgemeld voor verzending

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:52
ViezeVis schreef op maandag 06 juli 2015 @ 12:21:
[afbeelding]

"DHL onderneemt actie". Klinkt heel gevaarlijk. 8)7
Allbuy vraagt of ik morgen ff contact met ze wil zoeken. In de hoop dat ik het vergeet waarschijnlijk.
Grappig :P

Afbeeldingslocatie: http://i.gyazo.com/bad8f6201b7426e49b34b21091b2dcdb.png

Bij mij dus niet die vage status. Dit is mijn Chuwi HI8 btw. Nog nooit met DHL besteld, maar ik neem aan dat dit dinsdag is op zijn vroegst of morgen nog een kans?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08:46

RobertowNL

For your gear!

maurits82 schreef op maandag 06 juli 2015 @ 15:35:

Hide events
Tracking events

DateTimeLocationStatus
Voorgemeld bij PostNL in Nederland, maar je krijgt morgen waarschijnlijk een formulier ter bepaling van de waarde (aka btw aftikken)

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-09 20:26

Dima_2005

T.net-verslaafde

DHL onderneemt actie = ze bellen je om de BTW+inklaringskosten te betalen. Heb het ook eens gehad.

[ Voor 13% gewijzigd door Dima_2005 op 06-07-2015 20:35 ]

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
bottom line schreef op maandag 06 juli 2015 @ 10:40:
[...]

geef dan een 'fake' telefoonnummer door?
Brad Pitt schreef op maandag 06 juli 2015 @ 11:10:
[...]

Klopt, en een fake nummer invoeren werkt dan altijd. Zie de issue ook niet helemaal dus :)
Medione1210 schreef op maandag 06 juli 2015 @ 11:23:
[...]

Geef het telefoonnummer van je buren op. Daar beland toch driekwart van de pakjes :P
Afbeeldingslocatie: http://i.ytimg.com/vi/cgzeMDBHBwc/hqdefault.jpg
Dima_2005 schreef op maandag 06 juli 2015 @ 20:34:
DHL onderneemt actie = ze bellen je om de BTW+inklaringskosten te betalen. Heb het ook eens gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Mooi hoesje voor je fake powerbank
http://www.banggood.com/E...4-1857560MM-p-984835.html

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildcheese
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-07 19:16
Verwijderd schreef op maandag 06 juli 2015 @ 11:15:
Tot ze een probleem hebben met je levering en ze je proberen te bellen. :P

Geen idee of dit ooit gebeurd, maar dacht er even aan.
Das bij mij dus een keer gebeurd...postNL had het verkeerd bezorgd, de kinderen op het adres hadden het pakketje aangenomen en later werd ik door moeders gebeld met de vraag of ik misschien een pakketje uit China verwachtte ;) . Kortom altijd handig om een echt telefoonnummer erop te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user001
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Dersan schreef op maandag 06 juli 2015 @ 20:17:
[...]

Grappig :P

[afbeelding]

Bij mij dus niet die vage status. Dit is mijn Chuwi HI8 btw. Nog nooit met DHL besteld, maar ik neem aan dat dit dinsdag is op zijn vroegst of morgen nog een kans?
Het komt hoe dan ook morgen aan. Nu nog zorgen dat iemand thuis is. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-09 16:37
Dersan schreef op maandag 06 juli 2015 @ 20:17:
Toen DHL opeens voor mijn deur stond, moest ik de inklaringskosten contant en gepast betalen. Pinnen bleek niet mogelijk. Het was iets van 34,21 maar ik had alleen een briefje van 50 en om nu een fooi van ruim 15 euro te geven werd me te begrotelijk. Jammer dus, maar het pakje werd onverbiddelijk weer mee retour genomen en de dag daarna nogmaals aangeboden.

Tenminste, dat had ik met de bezorger afgesproken. De volgende dag: geen DHL. Wat bleek, bezorgers mogen geen vervolg afspraken maken want daar raakt de logistieke planning van in de war. Als je niet thuis bent en/of niet kunt betalen, doet de bezorger een kaartje in de bus. Dan moet je het nummer wat daar op staat bellen en een code invoeren, daarna krijg je een voice operated computer aan de lijn waarmee je een vervolg afspraak maakt. Dan pas wordt de afspraak in de route planning opgenomen.

[ Voor 27% gewijzigd door grun93 op 06-07-2015 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennistd
  • Laatst online: 19-09 08:30
wildcheese schreef op maandag 06 juli 2015 @ 20:53:
[...]

Das bij mij dus een keer gebeurd...postNL had het verkeerd bezorgd, de kinderen op het adres hadden het pakketje aangenomen en later werd ik door moeders gebeld met de vraag of ik misschien een pakketje uit China verwachtte ;) . Kortom altijd handig om een echt telefoonnummer erop te zetten.
Een paar jaar terug toen ik nog pakketbezorger was heb ik ook wel eens gebeld naar het nummer op het pakketje, er stond namelijk alleen het huisnummer van de flat op, en niet waar in de flat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005

Dima_2005

T.net-verslaafde

grun93 schreef op maandag 06 juli 2015 @ 21:02:
[...]

Toen DHL opeens voor mijn deur stond, moest ik de inklaringskosten contant en gepast betalen. Pinnen bleek niet mogelijk. Het was iets van 34,21 maar ik had alleen een briefje van 50 en om nu een fooi van ruim 15 euro te geven werd me te begrotelijk. Jammer dus, maar het pakje werd onverbiddelijk weer mee retour genomen en de dag daarna nogmaals aangeboden.

Tenminste, dat had ik met de bezorger afgesproken. De volgende dag: geen DHL. Wat bleek, bezorgers mogen geen vervolg afspraken maken want daar raakt de logistieke planning van in de war. Als je niet thuis bent en/of niet kunt betalen, doet de bezorger een kaartje in de bus. Dan moet je het nummer wat daar op staat bellen en een code invoeren, daarna krijg je een voice operated computer aan de lijn waarmee je een vervolg afspraak maakt. Dan pas wordt de afspraak in de route planning opgenomen.
Hier in België belt DHL je op. Je mag dan kiezen: ofwel telefonisch je credit card nummer doorgeven, ofwel langskomen in een depot en daar met eendert welke kaart betalen, ofwel cash on delivery.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Dima_2005 schreef op maandag 06 juli 2015 @ 21:19:
Hier in België belt DHL je op. Je mag dan kiezen: ofwel telefonisch je credit card nummer doorgeven, ofwel langskomen in een depot en daar met eendert welke kaart betalen, ofwel cash on delivery.
Misschien hangt het van het type bezorger af. Ik woon in de binnenstad met venstertijden voor gemotoriseerd verkeer en daarom worden kleine pakketjes (bij mij ging het om een horloge) per fietskoerier bezorgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009

Quad

Doof

Zijn er mensen die ervaring hebben met horloges met leren bandjes vanaf eBay?
Mijn huidige Curren horloge heb ik helaas (per ongeluk) gesloopt, hoewel die erg fijn is vanwege de siliconen band neig ik toch weer naar (nep)leer, maar mijn ervaringen daarmee zijn vrij waardeloos, kapot bandje of kapot ringetje waar het uiteinde van het bandje doorheen gaat etc.

Of toch maar weer een Curren horloge met siliconen band?

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005

Dima_2005

T.net-verslaafde

Quad schreef op maandag 06 juli 2015 @ 21:25:
Zijn er mensen die ervaring hebben met horloges met leren bandjes vanaf eBay?
Mijn huidige Curren horloge heb ik helaas (per ongeluk) gesloopt, hoewel die erg fijn is vanwege de siliconen band neig ik toch weer naar (nep)leer, maar mijn ervaringen daarmee zijn vrij waardeloos, kapot bandje of kapot ringetje waar het uiteinde van het bandje doorheen gaat etc.

Of toch maar weer een Curren horloge met siliconen band?
Er zijn wel mooie bandjes te krijgen in China hoor. Probleem is dat je de kwaliteit niet kan zien adhv de foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009

Quad

Doof

Kan inderdaad, maar ik heb mijn huidige zodanig weten te slopen dat die inmiddels bij het oud vuil ligt, en ik kan inmiddels niet echt meer zonder. :')

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sambalbaj schreef op maandag 06 juli 2015 @ 14:33:
Hm kreeg mail van Banggood dat hun fabrikant (Xiaomi?) voorlopig (?) gestopt is met de productie van de usb led lampjes voor de powerbank en dat niet alle kleuren nu nog leverbaar zijn. Blauw was in ieder geval op en kon een andere kleur kiezen of cancellen.
Bij Xiaomi zijn ze anders prima op vooraad http://item.mi.com/1143900019.html

Overigens heb ik een Tweakers review geschreven over de Xiaomi Mi Smart Scale.
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/i4lJ8dEmaapUipY0gMPxku21/medium.jpg
Wist niet dat er nog redelijk wat te schrijven viel over een weegschaal ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Chocoball schreef op maandag 06 juli 2015 @ 21:45:
[...]

[afbeelding]
1e reaguurder op je review zegt dat verzenden bij Geekbuying gratis is. Dit is onjuist.
Order Subtotal: USD 24.69
Shipping Cost: USD 42.00
Grand Total: USD 66.69

Als hier nog inklaringskosten bijkomen is het totaal oninteressant om dit aan te schaffen, of je moet geld teveel hebben...

[ Voor 9% gewijzigd door Medione1210 op 06-07-2015 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20-09 10:27
Kabouter Wesley *O* *O*

Ontopic: allbuy reageert al een week niet meer nadat ze zeiden dat ze het probleem gingen bespreken met sales. Nochtans stond in dezelfde mail dat ik hen de volgende dag mocht contacteren voor de oplossing te weten te komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005

Dima_2005

T.net-verslaafde

Ik heb gewoon een antwoord gekregen van allbuy dat ze me een refund gingen sturen. Nu aan het wachten op de paypal mail met de effectieve refund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millgate
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
wildcheese schreef op maandag 06 juli 2015 @ 20:53:
[...]

Zo heb ik ook mijn zoekgeraakte Xiaomi Powerbank toch in handen gekregen. Omdat de chinese webshop had verzuimd mijn huisnummer op het label te printen had PostNL deze maar bij nummer één afgeleverd. Gelukkig vonden deze mensen onder een sticker mijn telefoonnummer en namen contact met mij op _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
Dima_2005 schreef op maandag 06 juli 2015 @ 22:27:
Ik heb gewoon een antwoord gekregen van allbuy dat ze me een refund gingen sturen. Nu aan het wachten op de paypal mail met de effectieve refund.
Hoop liever op een resend want er zitten led lampjes in de order :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tico66
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20-09 11:04
bottom line schreef op maandag 06 juli 2015 @ 22:40:
[...]

Hoop liever op een resend want er zitten led lampjes in de order :X
Heb je om een resend gevraagd?
Ik heb zelf uit één bestelling van allbuy wel het eerste artikel ontvangen en het tweede artikel niet.
Dat zijn twee led lampjes.
Ik kreeg van hun een refund aangeboden, dit aanbod heb ik vriendelijk afgewezen en nu worden ze opnieuw verstuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Medione1210 schreef op maandag 06 juli 2015 @ 22:00:
[...]

1e reaguurder op je review zegt dat verzenden bij Geekbuying gratis is. Dit is onjuist.
Order Subtotal: USD 24.69
Shipping Cost: USD 42.00
Grand Total: USD 66.69

Als hier nog inklaringskosten bijkomen is het totaal oninteressant om dit aan te schaffen, of je moet geld teveel hebben...
Ik weet dat Geekvida weer binnenkort een actie met verzending vanuit Europa hebben alleen met de 9,99 Euro aan verzendkosten erbij is het weer een stuk minder interessant ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
  • Laatst online: 17-09 07:40
grun93 schreef op maandag 06 juli 2015 @ 21:02:
[...]

Die voice operated computer is echt een waardeloos apparaat. Zoals verwacht ook :X. Liefst doe ik gewoon alles via PostNL. M.i. zijn die toch altijd het meest coulant en het meest netjes in dit soort dingen. Vooral DHL en DPD maken er altijd een potje van, vooral bij mij in de regio (nog nooit een onbeschadigd pakketje gekregen via DPD, bijvoorbeeld).

Als je iets duurs besteld snap ik dat je dat snel wil hebben, alleen denk ik persoonlijk dat de goedkope shipping altijd de betere optie is (tenzij niet beschikbaar natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
ksborg schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 08:54:
Als je iets duurs besteld snap ik dat je dat snel wil hebben, alleen denk ik persoonlijk dat de goedkope shipping altijd de betere optie is (tenzij niet beschikbaar natuurlijk).
In dit geval was DHL de goedkope shipping, want gratis. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
Nog een vraagje over DHL...kan het echt niet vinden.

Mijn status staat nu op:

Afbeeldingslocatie: http://i.gyazo.com/ae701533770b435a48e0d636952e9bbc.png

Leveren ze hem vanaf dat moment ook uit of komt er nog een andere status?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL

RobertowNL

For your gear!

Dersan schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 10:37:

Mijn status staat nu op:

[afbeelding]

Ja, bij de koerier.

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20-09 19:22
Dersan schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 10:37:

Mijn status staat nu op:

[afbeelding]

De volgende status die je krijgt is:
Zending bij koerier voor aflevering , AMSTERDAM - NETHERLANDS, THE

Seat Leon 5F Howto's & Retrofits | Eigen KPN router topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
ViezeVis schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 11:11:
[...]

De volgende status die je krijgt is:

[...]
Ok bedankt. En tijden doen ze niet aan zeker? Het is jammer dat je nergens het hele traject inclusief uitleg kan inzien.

Edit: Mijne staat nu ook op "ON HOLD - DHL onderneemt actie".

[ Voor 10% gewijzigd door Dersan op 07-07-2015 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:40
Dersan schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 11:13:
[...]

Ok bedankt. En tijden doen ze niet aan zeker? Het is jammer dat je nergens het hele traject inclusief uitleg kan inzien.

Edit: Mijne staat nu ook op "ON HOLD - DHL onderneemt actie".
Even Tweeten of bellen naar ze, soms moet je nog extra informatie geven/betalen voordat ze hem afleveren. Mocht je moeten betalen kan je vragen of je dat met iDeal kan doen, hoef je dat niet aan de deur te doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanibanani
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 00:05
luckyjan schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 21:56:
[...]

Ja een geschil daarna geopend (26 juni) bij Paypal. 10 dagen hebben ze om het op te lossen maar tot nu toe nog geen reactie.
Ik heb het geld inmiddels keurig terug gestort gekregen op mn PayPal account zonder claim te hoeven openen. De afhandeling nadat is besloten dat er een refund plaats dient te vinden gaat dan wel weer redelijk snel bij allbuy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis
Rub147 schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 11:30:
[...]

Even Tweeten of bellen naar ze, soms moet je nog extra informatie geven/betalen voordat ze hem afleveren. Mocht je moeten betalen kan je vragen of je dat met iDeal kan doen, hoef je dat niet aan de deur te doen ;)
Ik had gebeld. Volgens de medewerker was er niets aan de hand. Ik denk gewoon dat het pakketje dan bekeken is o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
Rub147 schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 11:30:
[...]

De melding zegt opzich zelf niks inderdaad, ook even gebeld. Wel €39,20 bijbetalen op een tablet van $81 :X.

Ik vroeg nog om een ideal link, maar dat kan alleen als de verzender een correct 06 nummer heeft opgegeven. En dat heeft banggood bij mij dus niet gedaan, ook al heb ik hem daar wel ingevuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07:47
Dersan schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 12:21:
[...]

De melding zegt opzich zelf niks inderdaad, ook even gebeld. Wel €39,20 bijbetalen op een tablet van $81 :X.

Ik vroeg nog om een ideal link, maar dat kan alleen als de verzender een correct 06 nummer heeft opgegeven. En dat heeft banggood bij mij dus niet gedaan, ook al heb ik hem daar wel ingevuld.
Ja ik vind het ook wel érg veel wat je betaald in verhouding. ... Naja, niks aan te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotez
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08:42

Gotez

42

Gotez schreef op maandag 06 juli 2015 @ 13:36:
[...]

Hij gaat niet meer aan ;) Dus ik denk wel dat hij stuk is. Ik zag de eerste paar uur wel netjes het battery logo onderin, net als bij een laptop.

Ik ben aan het mailen met Geekbuying. Ben benieuwd.
geekbuying heeft na veel moeite en aandringen gevraagd om het pakket terug te sturen. Volgens post.nl kost dat 16 euro (aangetekende brief).

Hebben jullie betere alternatieven? Hebben jullie hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis
[...]

Korte rekensom!

$81,00 = €73,70
Dit bedrag ligt onder de €150,- dus je komt niet in aanmerking voor douanekosten. Waar je wel in aanmerking voor komt zijn de kosten van DHL (inklaringskosten) en de omzetbelasting (BTW).

Inklaringskosten: €10,- ex. BTW (€12,10 incl.)
Belasting: €73,70 * 0,21 = €15,48

Totaalbedrag is dus: €27,58
Waar de resterende €11,62 voor is...

//
De douane gaat er overigens vanuit dat je tablet €86 kost. Standaardwaarde, op zich dikke onzin. Dan krijg je deze som:

€86,00 vanuitgaand.
Geen douanekosten, wel inklaring en BTW.

Belasting: €86,00 * 0,21 = €18,06

Kom je alsnog uit op een bedrag van €30,16. Dan mist er nog 9 euro.

[ Voor 18% gewijzigd door ViezeVis op 07-07-2015 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uknowSam
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17-11-2022
Mijn Xiaomi 10000mah is binnen ( via banggood ). Hij is in originele verpakking. En net getest of het origineel was via:
http://www.mi.com/verify/

En hij is origineel!

Hij is echt super klein!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
ViezeVis schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 14:23:
[...]

Korte rekensom!

$81,00 = €73,70
Dit bedrag ligt onder de €150,- dus je komt niet in aanmerking voor douanekosten. Waar je wel in aanmerking voor komt zijn de kosten van DHL (inklaringskosten) en de omzetbelasting (BTW).

Belasting: €73,70 * 0,21 = €15,48

Totaalbedrag is dus: €27,58
Waar de resterende €11,62 voor is...

//
De douane gaat er overigens vanuit dat je tablet €86 kost. Standaardwaarde, op zich dikke onzin. Dan krijg je deze som:

€86,00 vanuitgaand.
Geen douanekosten, wel inklaring en BTW.

Belasting: €86,00 * 0,21 = €18,06

Kom je alsnog uit op een bedrag van €30,16. Dan mist er nog 9 euro.
Wellicht rekent Dhl ook btw over verzendkosten? [Wat je kan weerleggen als je een factuur hebt waar gratis verzenden op staat]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
uknowSam schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 14:31:
Mijn Xiaomi 10000mah is binnen ( via banggood ). Hij is in originele verpakking. En net getest of het origineel was via:
http://www.mi.com/verify/

En hij is origineel!

Hij is echt super klein!
Zelfde hier. Verzonden in een soort vuilniszak met PostNL. Retour adres is een postbus in Schiedam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uknowSam
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17-11-2022
Whatson schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 14:40:
[...]

Zelfde hier. Verzonden in een soort vuilniszak met PostNL. Retour adres is een postbus in Schiedam.
Haha klopt. Bij mij ook met piepschuim om het verpakking heen. Wel netjes voor bescherming!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL

RobertowNL

For your gear!

ViezeVis schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 11:46:
[...]

Ik had gebeld. Volgens de medewerker was er niets aan de hand. Ik denk gewoon dat het pakketje dan bekeken is o.i.d.
Nee, dat is gewoon de status die het (vaak) krijgt als ze hem vasthouden voor de volgende dag of avondroute bijvoorbeeld.
Lost zich tot nu toe in alle gevallen altijd wel automatsch op :P
[...]

Raar, hier konden ze hem ook mailen zodat ik kon betalen (ook gevalletje fout nummer)..
ViezeVis schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 14:23:
[...]

Korte rekensom!

$81,00 = €73,70

- berekening -
Ze gaan bij DHL gewoon uit van de factuur. Daarnaast gaan ze uit van de standaard tarieven die je op de site kan vinden qua verzendkosten (als deze niet op de factuur staan).

Zie hier een voorbeeld met tarieven. Die zijn zonder enige korting en dus (extreem) hoog, maar dit is wel waar ze vanuit gaan bij DHL als de waarde niet vermeld staat.

Denk dat als je hier het juiste tarief uitpakt je wel uitkomt, maar daarvoor moet je eerst het gewicht weten.
Zo kwam ik bij mijn Mi scale ook perfect uit met de berekening. Link stond overigens in de mail van DHL met betrekking tot uitleg over de berekening van de kosten over de scale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Zojuist een mailtje van Tinydeal met daarin deze band:

Afbeeldingslocatie: http://img.td-imgs.com/images/40/12/404012_130800174776037197.jpg

http://www.tinydeal.com/v...3416&sc_src=email_1439656

Met daarbij de tekst 'Miband 2 ?' erbij. Bij het artikel staat in rood dat het ontkracht is.
Komt er inderdaad een Miband 2 aan?

[ Voor 10% gewijzigd door koelkast op 07-07-2015 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
koelkast schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 16:08:

[afbeelding]

Met daarbij de tekst 'Miband 2 ?' erbij. Bij het artikel staat in rood dat het ontkracht is.
Die mail keeg ik gisteren ook. Beetje lullige manier van adverteren...clickbait...
In diezelfde mail staat ook 'no.1 tracker' bij een of andere goedkope tracker.

[ Voor 5% gewijzigd door Medione1210 op 07-07-2015 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg

[afbeelding]

Gelukkig heeft hij anti-lost :+.

Maar inderdaad, wazige marketing weer. Het is een ander apparaat, op zich best leuk uitziend ook. Alleen vraag ik me af of het nou echt zoveel mooier/beter is dan de Mi Band.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigerblood
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-01 13:55
Medione1210 schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 16:09:
[...]

Die mail keeg ik gisteren ook. Beetje lullige manier van adverteren...clickbait...
In diezelfde mail staat ook 'no.1 tracker' bij een of andere goedkope tracker.
Die mails van TinyDeal zijn sowieso strontvervelend. Subjects met "thank you for your order", "special invitation" en "our sincere apologies" voor reclame mails is natuurlijk te zielig voor woorden. Ze ontlopen zo misschien Google's automatische inbox filters, maar het is zo irritant dat je je uiteindelijk afmeld voor die mailtjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis
RobertowNL schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 14:57:
[...]

Raar, hier konden ze hem ook mailen zodat ik kon betalen (ook gevalletje fout nummer)..
[...]

Ze gaan bij DHL gewoon uit van de factuur. Daarnaast gaan ze uit van de standaard tarieven die je op de site kan vinden qua verzendkosten (als deze niet op de factuur staan).

Zie hier een voorbeeld met tarieven. Die zijn zonder enige korting en dus (extreem) hoog, maar dit is wel waar ze vanuit gaan bij DHL als de waarde niet vermeld staat.

Denk dat als je hier het juiste tarief uitpakt je wel uitkomt, maar daarvoor moet je eerst het gewicht weten.
Zo kwam ik bij mijn Mi scale ook perfect uit met de berekening. Link stond overigens in de mail van DHL met betrekking tot uitleg over de berekening van de kosten over de scale.
Aha op die manier. Dus in principe heb ik nog altijd bezwaar gemaakt tegen de gerekende verzendkosten van DHL. Heb namelijk op de factuur altijd staan dat de verzending er bij in zit. Kunnen ze me die al niet meer rekenen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
ViezeVis schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 16:29:
[...]

Aha op die manier. Dus in principe heb ik nog altijd bezwaar gemaakt tegen de gerekende verzendkosten van DHL. Heb namelijk op de factuur altijd staan dat de verzending er bij in zit. Kunnen ze me die al niet meer rekenen :+
En hoe vaak heb je geld terug gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis
Dersan schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 16:30:
[...]

En hoe vaak heb je geld terug gekregen?
Heb nog maar 1x bezwaar moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
[...]

[afbeelding]
was paniek om niets. Vandaag waren ze in alle kleuren alweer binnen en ook al verzonden nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
ViezeVis schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 16:59:
[...]

Heb nog maar 1x bezwaar moeten doen.
Ah ok. Ik ga vanavond wel even goed bekijken waar het bedrag op is gebaseerd en als ik het er niet mee eens ben ga ik bezwaar maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Misschien. Maar eerst nog de MiBand 1S met hartslagmeter, afaik.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ybe4pfk.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door dodge_911 op 07-07-2015 18:18 ]

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Hopelijk werkt deze sensor beter dan die van bijv de Gear Fit [werkt alleen als je je arm heel stil houdt]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
Kijk ik net nog even in de brievenbus zitten mijn PS4 siliconencaps er in. 29 Juni bij Miniinthebox besteld, met Chinapost zonder tracking. Lekker snel :).

Edit: DHL mannetje ook langsgekomen. Ik betaal volgens de specificaties €27,09 BTW en €12,10 administratiekosten.

Op de invoice van Banggood staat: Tablet, $40,47. Geen verzendkosten vermeld.

Nu staat er nergens van welk bedrag DHL is uitgegaan, maar ik neem aan dat het met verzendkosten te maken heeft. Ik zal morgen DHL hier wel eens over bellen.

[ Voor 53% gewijzigd door Dersan op 07-07-2015 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 20:44
Mijn debacle met de Belgische post loopt nu ook ten einde.
Ondertussen ligt het pakje al een maand bij hen.

Nog even aan doen herinneren dat ik voor een pakje van waarde 22,52 euro inclus verzendkosten volgens hen 23,45 euro mocht neerleggen en ik om 1 of andere mysterieuze reden de berekening niet mocht zien, zelf na herhaalde malen emailen en een klacht in te dienen.
Na de 23,45 euro was het dan 2 weken geleden weer plots 21 of 22 euro.
Nu werd ik gebeld door iemand anders die mij plots wel de berekening kon bezorgen en was de prijs plots wel korrekt.

Dus moraal van het verhaal, check alles dubbel na. Niet de eerste keer dat ik dit dus meemaak.en dus meer moet betalen wat er eigenlijk moet betaald worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user001
  • Niet online
Luke-san schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 20:55:

Nog even aan doen herinneren dat ik voor een pakje van waarde 22,52 euro inclus verzendkosten volgens hen 23,45 euro mocht neerleggen en ik om 1 of andere mysterieuze reden de berekening niet mocht zien, zelf na herhaalde malen emailen en een klacht in te dienen.
Nu werd ik gebeld door iemand anders die mij plots wel de berekening kon bezorgen en was de prijs plots wel korrekt.

Dus moraal van het verhaal, check alles dubbel na. Niet de eerste keer dat ik dit dus meemaak.en dus meer moet betalen wat er eigenlijk moet betaald worden.
Uiteindelijk dus toch een goede afloop. :)
Het is inderdaad raadzaam om altijd eens na te kijken of het bedrag wel klopt. Als ze aan iedereen een euro te veel vragen, hebben ze op het einde van het jaar vele duizenden euro's aan onrechtmatige inkomsten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
Luke-san schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 20:55:

In de bijgeleverde brief van DHL staat dat indien ik het niet eens ben met de kosten, ik een mail dien te sturen naar efssamquery@dhl.com. Als ik dit adres echter Google krijg ik niet echt positieve berichten....verder kan ik moeilijk bezwaar maken als ik niet weet waar hun de berekening op hebben gebaseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user001
  • Niet online
Dersan schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 21:08:
[...]

In de bijgeleverde brief van DHL staat dat indien ik het niet eens ben met de kosten, ik een mail dien te sturen naar efssamquery@dhl.com. Als ik dit adres echter Google krijg ik niet echt positieve berichten....verder kan ik moeilijk bezwaar maken als ik niet weet waar hun de berekening op hebben gebaseerd.
Dan moet je dat gewoon vragen: hoe ze aan hun berekening komen. En ook duidelijk jouw berekening toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
user001 schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 21:09:
[...]

Dan moet je dat gewoon vragen: hoe ze aan hun berekening komen. En ook duidelijk jouw berekening toevoegen.
Idd, heb ik ook moeten doen. 2 of 3 keer een ongefundeerd (hoger) bedrag gekregen en elke keer kreeg ik geen antwoord op de vraag om de berekening te zien of uit te leggen.
Toen ik deze middag aan de telefoon zei dat alles online stond over hoe en wat en hun berekening niet klopte kreeg ik doodleuk het antwoord dat ik dan alles maar zelf moest inklaren. Zou ik eigenlijk zelf geen probleem mee hebben want dan moest ik nooit betalen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheva
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13-09 19:32
Dersan schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 21:08:
[...]

In mei ook 40 euro moeten betalen voor pakketje dat 70$ was. Gelijk betaald en een mail verstuurd naar dat adres, maar verwacht geen antwoord terug hoor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user001
  • Niet online
Luke-san schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 21:17:
[...]

Idd, heb ik ook moeten doen. 2 of 3 keer een ongefundeerd (hoger) bedrag gekregen en elke keer kreeg ik geen antwoord op de vraag om de berekening te zien of uit te leggen.
Toen ik deze middag aan de telefoon zei dat alles online stond over hoe en wat en hun berekening niet klopte kreeg ik doodleuk het antwoord dat ik dan alles maar zelf moest inklaren. Zou ik eigenlijk zelf geen probleem mee hebben want dan moest ik nooit betalen. 8)7
Dat bieden ze inderdaad wel aan:
U kan ook zelf de douaneaangifte opstellen en aanbieden bij de Douane, maar de procedure is niet eenvoudig en neemt veel tijd in beslag. Wie zelf wil instaan voor de inklaring van zijn zendingen, neemt contact op met bpost via bpi.csclearance@bpost.be of op het nummer 02 278 50 80.

Zou je dan ook die €12 inklaringskosten moeten betalen? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
user001 schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 21:55:
[...]

Dat bieden ze inderdaad wel aan:
U kan ook zelf de douaneaangifte opstellen en aanbieden bij de Douane, maar de procedure is niet eenvoudig en neemt veel tijd in beslag. Wie zelf wil instaan voor de inklaring van zijn zendingen, neemt contact op met bpost via bpi.csclearance@bpost.be of op het nummer 02 278 50 80.

Zou je dan ook die €12 inklaringskosten moeten betalen? :9
Zeg je zoiets. Trouwens op die €12 mag je blijkbaar ook nog eens btw betalen.
Ik dacht trouwens dat het in Belgie verboden was om btw te laten betalen bij geafficeerde prijzen voor de consument, maw die €12 zou btw inclus moeten zijn. Iets pietsluttig maar volgens mij is dat volgens alle online berekening die ik ook heb tegengekomen.

Nog iets vreemd dat ze mij aan de telefoon vertelden was dat ze deze keer de vervoersonkosten niet in rekening gingen brengen. Hoe meer ik er aan denk hoe vreemder ik het allemaal vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ITsEZ
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 20-09 17:29

ITsEZ

parttime all-rounder

[afbeelding]

De grote vraag is natuurlijk, zal het formaat van de pil hetzelfde zijn als deze van de miband, als dat het geval is past die ook in het leren bandje waardoor ik de koop nog zou gaan overwegen. Misschien kan Tinydeal opheldering geven?

What you see is always what you get.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis
Luke-san schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 21:17:
[...]

user001 schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 21:09:
[...]

Laten we niet vergeten dat de douane mede verantwoordelijk is voor het rekenen van die kosten. Dat emailadres kun je alleen gebruiken voor het aanvragen van de benodigde papieren om bezwaar te maken. Via dat emailadres kun je niet vragen hoe die berekening e.d. is gedaan, dat mag je zelf uitzoeken. Verwacht geen goeie aftersales van ze 8)7

[ Voor 36% gewijzigd door ViezeVis op 08-07-2015 06:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
[...]

[afbeelding]
Mooie review! Blijft nog steeds een interessant ding, ware het niet dat 'ie zo achterlijk duur is door verzendkosten.
Als er nog mensen zijn die geïnteresseerd zijn in Smart Scales, hier een mooie website met vergelijking van een hoop Smart Scales:
http://www.livescience.com/49888-best-smart-scale.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005

Dima_2005

T.net-verslaafde

Krijg ik opeens een refund van Allbuy.
Maar in plaats van een refund te doen, hebben ze me een payment verzonden.
code:
1
2
3
Sent by AllBuy.Com +0,93 EUR
Fee   -0,40 EUR
Total  0,53 EUR

Maar ben het eigenlijk beu en ik ga het zo laten. In ieder geval: allbuy is niet mijn favorieten site. Bende amateurs. Zie ze eigenlijk verdwijnen in een paar maanden...
Moesten ze weer een belachelijke prijs hebben voor iets, ga ik in aparte orders bestellen, maar bij gewone zoektocht van spullen ga ik hun toch niet bezoeken.

[ Voor 17% gewijzigd door Dima_2005 op 08-07-2015 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Dima_2005 schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 10:14:
code:
1
2
3
Fee   -0,40 EUR
Total  0,53 EUR

Maar ben het eigenlijk beu en ik ga het zo laten. In ieder geval: allbuy is niet mijn favorieten site. Bende amateurs. Zie ze eigenlijk verdwijnen in een paar maanden...
Bij mij hebben ze ook 1,11usd ingehouden.
Ik koop er ook niks meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
Dima_2005 schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 10:14:
code:
1
2
3
Fee   -0,40 EUR
Total  0,53 EUR

Moesten ze weer een belachelijke prijs hebben voor iets, ga ik in aparte orders bestellen, maar bij gewone zoektocht van spullen ga ik hun toch niet bezoeken.
Kreeg vandaag na een week weer een reactie op mijn support melding. De power bank was allang binnen, maar toch, de reactietijd is ver onder de maat. Zal de shop ook wat meer negeren. Goedkoop = duurkoop geldt hier blijkbaar toch wel een beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikdedinges
  • Laatst online: 10-06 21:29
Medione1210 schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 10:34:
[...]

Bij mij hebben ze ook 1,11usd ingehouden.
Ik koop er ook niks meer.
Ik heb juist te veel terug gekregen :')
Artikel was 3,99$,
Maar ik heb 3,43$ betaald met coupon erbij.
Wel 3,99$ terug gekregen op m'n PayPal account!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
Luke-san schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 23:14:
[...]

Ik dacht trouwens dat het in Belgie verboden was om btw te laten betalen bij geafficeerde prijzen voor de consument, maw die €12 zou btw inclus moeten zijn. Iets pietsluttig maar volgens mij is dat volgens alle online berekening die ik ook heb tegengekomen.

Nog iets vreemd dat ze mij aan de telefoon vertelden was dat ze deze keer de vervoersonkosten niet in rekening gingen brengen. Hoe meer ik er aan denk hoe vreemder ik het allemaal vind.
Ok, hier gaan we weer, Na het telefonisch contact en uiteindelijk de juiste berekening te krijgen op email, dus €19,25, komt de vriendelijke postbode aan de deur.

'Dat is dan €23,45 te betalen aub' .... excuseer? De Belgische klucht gaat verder dus.
Hij heeft mij het bonnetje gegeven zodanig dat ik het in het postkantoor kan gaan halen want blijkbaar is hij het beu om naar hier te rijden.

Zoals user001 misschien in de toekomst zelf inklaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL

RobertowNL

For your gear!

Sheva schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 21:26:
[...]

In mei ook 40 euro moeten betalen voor pakketje dat 70$ was. Gelijk betaald en een mail verstuurd naar dat adres, maar verwacht geen antwoord terug hoor..
Hier iedere keer netjes mail terug gehad met de berekening. Je moet nog wel dingen zelf uitzoeken n.a.v die mail, er stond wel een bedrag bij de berekening maar niet hoe ze er aan kwamen.
Die kon je dus weer terugvinden in de lijst met standaard tarieven (die link zat bij de mail).

Maar het bezwaar aantekenen gaat via de BD (verklaring van geen bezwaar nodig), met die verklaring dien je een bezwaar in bij de BD. Deze kijkt of dit terrecht is en stort het geld naar DHL, die vervolgens weer naar jou overmaken.

Makklelijk is de afhandeling dus niet :/
Luke-san schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 23:14:
[...]

Hier in Nederland is het bij PostNL €13 incl BTW en bij DHL €10 ex BTW (effectief €12.10 dus). Maar ieder land zal eigen regels hebben met betrekking tot de bedragen die ze hier voor (mogen) rekenen.
Gewoon een berekening op papier vragen dus, dan kan je (exact) zien wat ze doen.
ViezeVis schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 06:55:

Laten we niet vergeten dat de douane mede verantwoordelijk is voor het rekenen van die kosten. Dat emailadres kun je alleen gebruiken voor het aanvragen van de benodigde papieren om bezwaar te maken. Via dat emailadres kun je niet vragen hoe die berekening e.d. is gedaan, dat mag je zelf uitzoeken. Verwacht geen goeie aftersales van ze 8)7
Je krijgt wel een berekening (althans hier wel), waarna je daarna de verklaring nog weer los moet aanvragen.

Het bezwaar moet je zelf indienen bij de belastingdienst, maar het kost wel veel moeite inderdaad (helaas).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-08 14:18
Na 4 weken wachten kreeg ik vanmorgen van een Chinese e-bay verkoper het bericht:
Sorry to inform you that today i got the return from post office,Could you kindly inform how to deal with the return? Shall i try one more time shipment via another shipping way or refund is prefer?
Het betreft een LiPo accu. Eerder had ik bij een andere Chinees een iets kleinere besteld en die paste nog net door de brievenbus. Het is een blinde gok, maar wellicht heeft de postbode deze nu niet door de brievenbus gekregen en retour laten gaan? Want in 4 weken lijkt hij precies heen en terug te zijn gegaan.

Ik wil geen refund maar de LiPo accu ontvangen.
Wat zal ik doen?

Panasonic 7kW J-Series Split + 190 liter SWW, 2750+2100Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
sjimmie schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 13:04:
Na 4 weken wachten kreeg ik vanmorgen van een Chinese e-bay verkoper het bericht:

[...]

Het betreft een LiPo accu. Eerder had ik bij een andere Chinees een iets kleinere besteld en die paste nog net door de brievenbus. Het is een blinde gok, maar wellicht heeft de postbode deze nu niet door de brievenbus gekregen en retour laten gaan? Want in 4 weken lijkt hij precies heen en terug te zijn gegaan.

Wat zal ik doen?
Je geeft zelf al antwoord..opnieuw laten versturen. .. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
sjimmie schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 13:04:

Wat zal ik doen?
Duidelijk toch? Een resend, lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 12:49
ksborg schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 11:18:
[...]

Kreeg vandaag na een week weer een reactie op mijn support melding. De power bank was allang binnen, maar toch, de reactietijd is ver onder de maat. Zal de shop ook wat meer negeren. Goedkoop = duurkoop geldt hier blijkbaar toch wel een beetje.
Ik koop er helemaal niks mee. Kan nooit lang goed gaan zo en als het helemaal fout gaat (failliet) kan je naar je bestelling fluiten. Mijn Paypal geschil ondertussen opgewaardeerd naar een claim (netjes meer dan 10 dagen gewacht om ze een kans te geven het op te lossen) en dan reageren ze (tot nu toe) met alleen het trackingnummer (terwijl de claim is dat een gedeelte niet verzonden is en een gedeelte wel in dezelfde tracking). Allbuy met een grote boog omheen gaan want anders wordt het in de toekomst een huilbuy :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
ralph075 schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 14:34:
[...]

Duidelijk toch? Een resend, lijkt mij.
Medione1210 schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 14:33:
[...]

Je geeft zelf al antwoord..opnieuw laten versturen. .. :O
En dan?
Dan past het weer niet door de brievenbus (of wat de reden ook was) en gaat het weer retour?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08:25
sjimmie schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 14:36:
[...]

[...]

En dan?
Dan past het weer niet door de brievenbus (of wat de reden ook was) en gaat het weer retour?
Volgens mij controleren ze in de sorteercentrum of een brief/pakje door een 'standaard' brievenbus (met standaard afmetingen) past, mocht het dan niet passen dan krijgt het een 'gele sticker' met 3S code en wordt het geleverd met de pakketbezorger.

Mocht je een kleinere brievenbus hebben dan de gemiddelde huishouding, dan kan je of een grotere brievenbus plaatsen of de postbezorger eens aanspreken om te zeggen wat die moet doen met jouw 'grote' brieven (buren lastig vallen?).

Wil je echt zekerheid dan moet je gewoon een trackingcode bijkopen bij de desbetreffende webshop, dan wordt het in 99% van de gevallen bezorgd met de pakketbezorger (dan krijgt die ook een witte sticker met 3S code).

[ Voor 15% gewijzigd door Exor op 08-07-2015 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eppo ©
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Normaal gesproken zou een postbezorger een briefje in je brievenbus doen met de melding dat het aangeboden poststuk te groot is voor de brievenbus (met daarop het verhaal hoe groot een brievenbus moet zijn en wat je kan doen om dit te voorkomen). Aan het eind van de route gaat het poststuk retour naar het sorteercentrum en dan gaat het mee met de pakketroute. Blijkbaar is dat laatste bij jou fout gegaan en is het retour gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
Oke, we hebben geen afwijkende brievenbus maar helaas ook geen briefje van de postbode gekregen.
Ik had eigenlijk wel verwacht dat de postbode ons iets zou laten weten als hij het niet door de brievenbus zou krijgen, dat was eerder wel gebeurd met iets maar toen waren we thuis en belde hij aan.

Ik zal de Chinees vragen om het opnieuw te sturen (zoals hij aanbiedt via een andere verzender dan hopelijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis
Beetje gamers hier? Heb net mijn 2e muismat binnengekregen (80x50 cm). Enorm grote muismat, werkt ideaal! Verkoper hier: aliexpress.

Afbeeldingslocatie: http://i.gyazo.com/b141840e7033c1a9d5eaf5332c5b2b81.jpg

[ Voor 33% gewijzigd door ViezeVis op 08-07-2015 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
ViezeVis schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 16:33:
Beetje gamers hier? Heb net mijn 2e muismat binnengekregen (80x50 cm). Enorm grote muismat, werkt ideaal! Verkoper hier: aliexpress.

[afbeelding]
Kan me niet voorstellen dat het ideaal werkt met die golven en vouwen erin. Of is dat een welkome extra moeilijkheidsgraad? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
sjimmie schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 16:18:
Oke, we hebben geen afwijkende brievenbus maar helaas ook geen briefje van de postbode gekregen.
Ik had eigenlijk wel verwacht dat de postbode ons iets zou laten weten als hij het niet door de brievenbus zou krijgen, dat was eerder wel gebeurd met iets maar toen waren we thuis en belde hij aan.

Ik zal de Chinees vragen om het opnieuw te sturen (zoals hij aanbiedt via een andere verzender dan hopelijk).
Ben bang dat dat niet uitmaakt, gratis verzendopties worden bijna allemaal uiteindelijk door Postnl in jouw brievenbus afgeleverd. En ik kan me niet voorstellen dat deze chinees op eigen kosten met dhl, tnt ofzo gaat versturen.

Wellicht was het gewoon een eenmalige misser van Postnl....

[ Voor 4% gewijzigd door Medione1210 op 08-07-2015 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
ViezeVis schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 16:33:

[afbeelding]
Da's geen muismat meer joh, da's een deken! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis
Medione1210 schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 16:59:
[...]

Kan me niet voorstellen dat het ideaal werkt met die golven en vouwen erin. Of is dat een welkome extra moeilijkheidsgraad? :9
Golven en vouwen? Hij blijft prima vlak liggen hoor. Zit antislip aan de onderkant :p.
dodge_911 schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 18:03:
[...]

Da's geen muismat meer joh, da's een deken! :D
Hah, maar wel met antislip. Glijdt ie niet van je af :+.

[ Voor 25% gewijzigd door ViezeVis op 08-07-2015 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
ViezeVis schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 18:07:
[...]

Golven en vouwen? Hij blijft prima vlak liggen hoor. Zit antislip aan de onderkant :p.

[...]
Dan heb ik zeker teveel gedronken....of je fotocamera is stuk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis
Medione1210 schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 18:21:
[...]

Dan heb ik zeker teveel gedronken....of je fotocamera is stuk ;)
Het zijn er 2. Eentje ligt op mijn muis en toetsenbord :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
ViezeVis schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 18:31:
[...]

Het zijn er 2. Eentje ligt op mijn muis en toetsenbord :P
8)7 Legt zijn biertje terug in de koelkast ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch zie je nog steeds die lijnen vrij duidelijk lopen. Heb ik persoonlijk liever niet als ik een mat koop, zeker als die >€20 kost.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2015 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user001
  • Niet online
Kan ik hier toevallig iemand plezier doen met een gratis Orico micro-usb laadkabel? Stuur me anders gerust een berichtje! :)
Helaas, iemand was je voor.

[ Voor 12% gewijzigd door user001 op 08-07-2015 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rylo
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
De muismat onder je monitor ziet er wel netjes uit. :-) Zo ligt ie dus wss als je em een tijd hebt liggen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
  • Laatst online: 00:28
Ik snap niks van die foto :p .
Zou je een nieuwe kunnen maken uit een ander perspectief?

Heb wel interesse in een muismat, wellicht een iets kleinere :9 .
Verwacht deze week mijn bestellingen van banggood, alhoewel de track and trace codes niet werken.

Absoluut relatief, relatief absoluut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Top, mooi afdekhoesje voor je toetsenbord tegen het stof.
Maar een muismat is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-09 15:37
Derville schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 12:58:
Net Earson 160 ontvangen maar krijg 'm niet aan. Moet ie eerst een tijd in de lader zitten oid?
5 seconden de powerknop inhouden, had ik eerst ook even niet door ;-)

Zelfde voor uitzetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 19:17

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Ik ben weer eens toe aan nieuwe USB charge kabels, op dit moment breekt de ene na de andere kabel. Nou is er hier al een boel over geschreven over de kwaliteit van USB laadkabels, maar heeft iemand al eens recent kabels van de Action getest? Moet eigenlijk kabels hebben die wel zover mogelijk tegen de 2A aanzitten en ga al redelijk snel op vakantie, dus zou ze het liefst bij de Action halen.

En net bij Banggood de Xiaomi 10000mAh Power Bank besteld. Laatst al drie stuks voor een kennis besteld, maar nu zelf maar. Moet net lukken binnen 2 weken ;)
En mocht uit ervaring van iemand blijken dat Action kabels (ze hebben nogal wat soorten tegenwoordig volgens mij) niet voldoende vermogen geven, dan bij Banggood toch nog maar een Nillkin 2A kabel halen.

[ Voor 32% gewijzigd door hars73 op 09-07-2015 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
hars73 schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 09:02:
Ik ben weer eens toe aan nieuwe USB charge kabels, op dit moment breekt de ene na de andere kabel. Nou is er hier al een boel over geschreven over de kwaliteit van USB laadkabels, maar heeft iemand al eens recent kabels van de Action getest? Moet eigenlijk kabels hebben die wel zover mogelijk tegen de 2A aanzitten en ga al redelijk snel op vakantie, dus zou ze het liefst bij de Action halen.

En net bij Banggood de Xiaomi 10000mAh Power Bank besteld. Laatst al drie stuks voor een kennis besteld, maar nu zelf maar. Moet net lukken binnen 2 weken ;)
En mocht uit ervaring van iemand blijken dat Action kabels (ze hebben nogal wat soorten tegenwoordig volgens mij) niet voldoende vermogen geven, dan bij Banggood toch nog maar een Nillkin 2A kabel halen.
Ik heb vorig jaar zo 'n platte usb-kabel van de Action gekocht en getest.
Wasn't very impressed. Ik meen me te herinneren dat er 800mA door ging van Anker naar XPB10400mAh.
Kan 'm helaas niet opnieuw voor je testen, want de kabel heb ik gebruikt als afdichtingsstrip :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
hars73 schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 09:02:

Ik vond dit een koopje voor stevige kabels [6 stuks]
http://www.geekbuying.com...6-Pack-1-8-1M-346626.html

Edit: link aangepast, zie bericht hieronder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pseudoc
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08:14
Het zijn 3 kabels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Je hebt gelijk. Dit is de juiste link http://www.geekbuying.com...6-Pack-1-8-1M-346626.html
[Prijs is iets gestegen, ik heb 8,45usd betaald voor 6 stuks]

[ Voor 10% gewijzigd door Medione1210 op 09-07-2015 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
Medione1210 schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 10:21:
[...]

Je hebt gelijk. Dit is de juiste link http://www.geekbuying.com...6-Pack-1-8-1M-346626.html
[Prijs is iets gestegen, ik heb 8,45usd betaald voor 6 stuks]
Hoeveel laten deze door? Heb je een tester?

In ander nieuws: AliExpress heeft de confirm knop duidelijker gemaakt :p waarschijnlijk teveel mensen die achteraf toch spijt hadden van hun product, maar niets meer konden 'redden'.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/bm1iWzN.png

[ Voor 23% gewijzigd door bottom line op 09-07-2015 10:40 ]

Pagina: 1 ... 52 ... 180 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is WEL bedoeld voor:
* discussies over bestellingen bij Chinese webshops
* vragen en discussie over verzending, betaling, afhandeling en retourneren

Dit topic is NIET bedoeld voor:
* aankoopadvies of "welke moet ik kopen?"
* discussie over inbreuk te maken op het merkenrecht; dus GEEN namaak merkartikelen bespreken
* manieren om belasting te ontduiken
* import van verboden producten.
* "ik ook" posts, code-gebedel of inhoudsloze mededelingen.
* simpele vragen waarvan het antwoord al bekend is.
* statusupdates, deze mogen in China-shopping levertijdentopic