Een kleine preview van de lang verwachte opvolger van ons welkbekende Earson ER-151 speaker, de Earson ER-160. Zal hij de reputatie van Earson in stand houden en zou hij de ER-151 kunnen overtreffen? Dat zal je binnenkort kunnen lezen in een volledige review waar ik de twee speakers grondig met elkaar ga vergelijken. Tot die tijd zal je het moeten doen met mijn eerste indrukken van de ER-160.
De speaker komt in een stevige doos, niet meer zo flashy als de ER-150, maar meer in de Xiaomi stijl. Dus een relatief eenvoudige doos met weinig opdruk behalve wat Chinese tekens en een Mammoet. Want dit is volgens Earson een Mammoet speaker.
De eerste indruk van de Er-160 is echt best wel goed te noemen. Qua formaat is hij met z’n 165 x 65 x 60 mm toch wel een stukje groter dan de ER-151 maar het blijft echt wel een goede portable speaker. Qua volume gaat hij duidelijk wat harder dan z’n kleine broertje, of dat met hetzelfde relatief goede geluidsspectrum gaat moet ik nog ondervinden. Aansturen van de speaker kan net als bij de ER-151 met een Aux (3,5mm) kabel en Bluetooth. Maar de ER-160 heeft ook een Micro-SD kaart slot en ingebouwde MP3 speler, wel zo handig voor op feestjes of plekken met veel verstoringen voor Bluetooth. De Micro-SD kreeg ik eerst maar niet aan de praat, ook niet met behulp van de Chinese handleiding. Maar naar wat trial en error bleek het Micro-SD kaartje FAT geformatteerd te moeten zijn, en dan doet hij het zonder problemen.
Of de ER-160 beter is dan de ER-151 moet nog even goed getest worden, maar het ziet er naar uit dat hij op een aantal punten wel vooruitgang geboekt heeft. Al is dit trouwens ook wel terug te zien in het kostenplaatje, maar je moet wat over hebben voor z’n toffe speaker! Ik heb mijn Earson ER-160 via
Tinydeal gekocht. Via de gratis shipping duurde het ongeveer twee weken voordat hij in Nederland was.