FunFair schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 09:36:
[...]
Nee hoor, je kunt bij Paypal je creditcard toevoegen. Bij betaalmethode kun je dan kieze of je met bank + koers paypal of CC + koers CC wil betalen. En Paypal is altijd minder gunstig dan de CC koers.
Weet niet meer precies hoe ik het heb gedaan destijds, want het was wel even zoeken hoe dit moest, maar per betaling kan ik nu kiezen. (standaard is wel per bank)
Even een oud dingetje terug naar boven halen, maar ik heb het vandaag even getest om te betalen via mijn cc ipv paypal.
Als je bij afrekenen aangeeft dat je geen paypal account hebt, dan kom je in een scherm terecht dat waarin de cc gegevens kan ingeven. Dan kan Paypal het voor je omrekenen, maar je kan er ook voor kiezen om te betalen in de aangeboden valuta (in mijn geval dollars). Daarna reken je gewoon af in dollars.
Aangezien cc-maatschappijen ook niet aangeven welke koers hun hanteren, moet je er op gokken dat het gunstiger is. In mijn geval had ik iets van $7,69 besteld en volgens Paypal zou het €7,04 zijn, terwijl de Visa €7,10 reserveert (het kan zijn dat dit nog wordt aangepast bij de definitieve afschrijving, maar verwacht het niet).
Visa: €1,00 = $ 1,083
Paypal: €1,00 = $ 1,092
[
Voor 0% gewijzigd door
Eppo © op 09-06-2015 16:57
. Reden: Aangepast na opmerking van cypher21, had inderdaad de valuta's omgedraaid ]