Binnenkort nog wel een keer wat bestellen voor de brommer... Een paar mooie led knipperlichten... Dat wat er standaard op zit, ziet er niet heel erg mooi uit.
Deze ben ik van plan om te halen... wel meteen 2 setjes... ben 4 knipperlichten nodig, maar mocht er 1 sneuvelen, heb ik er nog altijd wat liggen om meteen te vervangen:
http://www.ebay.com/itm/4...t-Lamp-Blue-/301475384170
[ Voor 60% gewijzigd door MrMilco op 12-05-2015 18:26 ]
Geluidsoverlast??? Als je de politie moet sms'en omdat ze het niet verstaan dat is geluidsoverlast!!!
Let er wel op dat je volgens de WVW officieel niet zomaar van alles mag aanpassen, zeker niet aan verlichting etc., anders gaat die brommert pas echt duur wordenMrMilco schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 18:08:
Voor het eerst in een hele lange periode geen enkele bestelling meer open staan in China.... Brommer kost toch iets te veel geld blijkt wel
Binnenkort nog wel een keer wat bestellen voor de brommer... Een paar mooie led knipperlichten... Dat wat er standaard op zit, ziet er niet heel erg mooi uit.
Deze ben ik van plan om te halen... wel meteen 2 setjes... ben 4 knipperlichten nodig, maar mocht er 1 sneuvelen, heb ik er nog altijd wat liggen om meteen te vervangen:
http://www.ebay.com/itm/4...t-Lamp-Blue-/301475384170
Case; ik heb een redmi 2 besteld bij CBT (HK) Ltd Store die in stock was en laten versturen met DHL maar dat ding is dus nooit aangekomen. Alleen de vrachtbrief is bij DHL terecht gekomen en daar mocht ik dus even ruim €50 voor aftikken aan invoer en btw kosten. DHL gaat dit al wel weer terugstorten omdat DHL van mening is dat ze nooit een pakket hebben gehad van die toko.
En na ruim een week welles nietes van die toko begint het toch wel frustrerend te worden ik kan nog eventueel de creditcard maatschappij erop zetten maar ik wil eerst even weten van de meer ervaren AE gebruiker hoelang zoiets duurt.
Besteld op 7 april; verzonden op 9 april. Na 10 werkdagen nog niks.... Toen begon het mailen met ze. Eerst geduld; later $6 refund op verzenkosten en later excuses omdat ze niet zeker wisten of het wel verstuurd was.
Toen werd het opeens vanuit China opnieuw verstuurd. Dat was een maand na mijn bestelling. Op 8 mei stond er een nieuwe order in mijn account. Verstuurd met Singapore Post, de 'goedkoopste' manier. 15-30 werkdagen geduld dus. Daar was ik het dus niet mee eens en mailde maar weer eens. Met dit als antwoord:
Dus wat opvalt:we are informing to you that the order was returned to us .
We can send out from China .here is link geekbuying:341742 ,please confirm it again .the price is 249.99usd .
You total order is 243.91usd ,we are unable to refund to you .
In order to express our sincere apology ,you needn't pay the price difference .
The package was sent out on 8th May ,the tracking number is RF********SG .
The tracking information is not often updated .hope you can wait for it .
Anyway we will try our best to help you .
nice day
Tinier
- de telefoon is opeens duurder, $ 249,-
- de verzendkosten ben ik kwijt
- ik moet langer wachten
- ik loop risico op extra douanekosten
Zonder de eventuele douanekosten meegerekend ben ik al $ 34,- kwijt. Dit heb ik ze onder de neus gewreven en ik eis in ieder geval een coupon van dat bedrag. Liefst geld retour, maar daar doen ze niet aan.
Vraag: Wat kan ik? Kan ik dit bij paypal melden?
Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd en 2x Era100 | PS5 | DS218+ | TRÅDFRI | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon tt4SE|
Nu heb ik helaas geen idee of ze van Banggood komen of van allbuy
Ze geven naar mijn mening een mooi helder geluid en zijn zeker de 15/18 euro waard.
Iemand een idee of ze van Banggood of allbuy komen?
https://www.dropbox.com/s...05-12%2020.05.04.jpg?dl=0
Mijn XPB die vandaag binnenkwam kreeg ik in precies zo'n zelfde grijze vuilniszakachtige verpakking - besteld bij Banggood. Ik gok die van jou dan ook, eigenlijk. Heb het etiket weggegooid, maar ik meen dat dat ook hetzelfde was qua layout.mathy_ schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 20:09:
Vandaag Xiaomi Piston V3 binnen gekregen.
Nu heb ik helaas geen idee of ze van Banggood komen of van allbuy![]()
Ze geven naar mijn mening een mooi helder geluid en zijn zeker de 15/18 euro waard.
Als ik op de link klik, kom ik op de site van Yanwen, waar niets te vinden is.
Volgens 17track is er geen informatie. Nochtans geeft AliEx. zelf wel al een trackingstatus.
De verkoper reageert niet op mijn berichten.

Geekbuying heeft zwaar slechte reviews [trustpilot]. Ik zou niet meer wachten, een dispute starten en hopen dat de bestelling niet meer aankomt...Christiaan.. schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 19:42:
Zonder de eventuele douanekosten meegerekend ben ik al $ 34,- kwijt. Dit heb ik ze onder de neus gewreven en ik eis in ieder geval een coupon van dat bedrag. Liefst geld retour, maar daar doen ze niet aan.
Don't erase all files?
[Yes] [No]
Zat er bij jou ook wit foam omheen?beukenootjes schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 20:17:
[...]
Mijn XPB die vandaag binnenkwam kreeg ik in precies zo'n zelfde grijze vuilniszakachtige verpakking - besteld bij Banggood. Ik gok die van jou dan ook, eigenlijk. Heb het etiket weggegooid, maar ik meen dat dat ook hetzelfde was qua layout.
https://www.dropbox.com/s...05-12%2018.54.53.jpg?dl=0
Ik heb nog niet eerder problemen gehad met geekbuying.f.v.b schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 20:19:
[...]
Geekbuying heeft zwaar slechte reviews [trustpilot]. Ik zou niet meer wachten, een dispute starten en hopen dat de bestelling niet meer aankomt.
Vaak is het wel een beetje door zeuren..
Ik ook nog nooit. Altijd een goede ervaring gehad met ze.dangerousp schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 20:33:
[...]
Ik heb nog niet eerder problemen gehad met geekbuying.
Vaak is het wel een beetje door zeuren..
Krijg je geen tracking nummer vanuit het Spaanse warehouse?..Christiaan.. schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 19:42:
Verzenden zou 3-10 werkdagen duren.
Besteld op 7 april; verzonden op 9 april. Na 10 werkdagen nog niks....
deze code heb ik ook, en ik werd naar ws shipping verwezen door mijn seller, nu maakt dat niet uit voor mijn pakket aangezien dat toch maar een $0.50 badeend isuser001 schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 20:19:
Weet iemand waar ik deze trackingcode van een AliExpress-verkoper kan gebruiken?
Volgens 17track is er geen informatie. Nochtans geeft AliEx. zelf wel al een trackingstatus.
[afbeelding]
Uhm niet alleen UK hoor. Nagel knip setje besteld via de Chinese. 5 mei besteld en net geleverd door de postbode! Is dit nog wel China shoppen?!ehtweak schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 13:59:
[...]
Idd, snel, heel snel.![]()
Afgelopen vrijdagmiddag kreeg ik een mailtje dat het item verstuurd was (begin v.d. vrijdagmiddag besteld) en zojuist werd het al afgeleverd!
M.a.w. Banggood UK warehouse --> NL is idd rap.
There is no shipment in the last 15 days for the ID that you have inputViezeVis schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 20:54:
Krijg je geen tracking nummer vanuit het Spaanse warehouse?
Goed; eens uitzoeken hoe ik dat het beste kan aanpakken.f.v.b schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 20:19:
[...]
Geekbuying heeft zwaar slechte reviews [trustpilot]. Ik zou niet meer wachten, een dispute starten en hopen dat de bestelling niet meer aankomt.
Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd en 2x Era100 | PS5 | DS218+ | TRÅDFRI | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon tt4SE|
Oh, da's minder... Dan er maar even achteraan gaan bij de rdw ofzo.... Zou inderdaad erg zonde zijn... Thanks in ieder geval, dan bestel ik nog even niks, voordat ik zeker weet dat het is toegestaanmichiel.686 schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 19:03:
[...]
Let er wel op dat je volgens de WVW officieel niet zomaar van alles mag aanpassen, zeker niet aan verlichting etc., anders gaat die brommert pas echt duur worden
Geluidsoverlast??? Als je de politie moet sms'en omdat ze het niet verstaan dat is geluidsoverlast!!!
Eerst een ticket terug sturen dat je als je die 34$ niet terug krijgt een claim aanmaakt mochten ze daar niet op reageren binnen een paar dagen gewoon een claim aanmaken en aankaarten bij PayPal. Heb ook wel eens wat bij Geekbuying gekocht en laten verzenden met DHL moest toen helaas douane kosten betalen en dat is de enige keer geweest van al mijn pakketjes dat ik moest betalen maar het was wel vrij snel in huis...Christiaan.. schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 19:42:
TIP: Maak veel screenshots van de tickets.
[ Voor 3% gewijzigd door Mr_Thomasz op 12-05-2015 21:54 ]
Ook daar heb ik geen resultaat.dutchmartin schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 20:55:
[...]
deze code heb ik ook, en ik werd naar ws shipping verwezen door mijn seller, nu maakt dat niet uit voor mijn pakket aangezien dat toch maar een $0.50 badeend is
Heb je exact dezelfde code?
Mijn code is 44439146890, maar hij lijkt er wel op omdat mijn pakket ook verzonden is via China Post Ordinary Small Packet Plus.user001 schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 22:00:
[...]
Ook daar heb ik geen resultaat.
Heb je exact dezelfde code?
Maar wanneer heb je de code gekregen, het duurde bij mij ook een paar dagen voordat het pakket in de tracking stond.
Heb je iets dat 3A vraagt, dan?Dusche schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 23:11:
Vandaag Orico USB kabel binnen gekregen, eerste impressies zijn, de kabel ziet er stevig uit en voelt ook zo aan, hij laad wel niet 3A op zoals op Aliexpress wordt aangegeven, maar dit kan ik sowieso niet verifiëren want ik heb geen 3A lader, in combinatie met de Nillkin lader komt deze kabel niet boven de 1,5 A uit.
:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::
Ja het zou fijn als ik m'n RPi of telefoon met 3A zou kunnen voorzien. Vooral bij de Raspberry.
Deze kabel heb ik trouwens besteld http://www.aliexpress.com...nes-Balck/2031743800.html
[ Voor 24% gewijzigd door Dusche op 12-05-2015 23:52 ]
In geval van je RPi snap ik het, zeker als je alle USB poorten gebruikt, en nog wat op de IO pins hebt hangen maar ben je zeker dat je telefoon zoveel moet hebben?Dusche schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 23:47:
[...]
Ja het zou fijn als ik m'n RPi of telefoon met 3A zou kunnen voorzien. Vooral bij de Raspberry.
Deze kabel heb ik trouwens besteld http://www.aliexpress.com...nes-Balck/2031743800.html
Ik denk dat deze van Banggood is. Mijn pakjes van Allbuy werden allemaal verzonden met Posten (Zweden).mathy_ schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 20:09:
Bij mij zag het er ook zo uit, een stuk of drie keer. Ook bij Banggood en allemaal origineel.mathy_ schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 20:20:
[...]
Zat er bij jou ook wit foam omheen?
[ Voor 45% gewijzigd door oohh op 13-05-2015 00:39 ]
Ik zou niet echt uitgaan van garantie via Asus Nederland. Het is toch een beetje grijze import en best kans dat Asus Nederland daar moeilijk over doet.ViezeVis schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 17:37:
Wie kan mij wellicht wat meer informeren over de garantie van de ASUS Zenfone 2? Stel men koopt een ASUS toestel in China, hoe zit het dan met de garantie binnen Nederland?
De Xiaomi powerbank heeft weer een navolger gekregen. Na OnePlus (heeft iemand al ervaringen met die powerbank?) en Asus heeft ook Huawei zijn eigen powerbank: http://www.gizchina.com/2...r-own-13000mah-powerbank/
(het is ineens een stuk actiever hier na de karma-update ..
[ Voor 18% gewijzigd door Kenzi op 13-05-2015 06:12 ]
Kan je weinig over zeggen. Ik heb in de loop der jaren heel veel pakketjes uit China binnen gehad, van verschillende eBay sellers, en vele webshops. En het komt of in zo'n grijze zak, of in een witte/gele enveloppe. Enige punt waarop je verschil kan zien zijn de adres, of return address gegegeven op het pakketje. Maar dan moet je wel nog een andere verpakking hebben waarvan je zeker weet waar die vandaan komt.mathy_ schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 20:09:
Meestal zit er een sticker op met een SKU (product)nummer o.i.d. Gewoon even bij Banggood of Allbuy kijken of het nummer daar terugkomt. Of even kijken naar het verzendlabel, Banggood maakt gebruik van een postadres in Schiedam.mathy_ schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 20:09:
Nu heb ik helaas geen idee of ze van Banggood komen of van allbuy
Heb de Oneplus powerbanks wit (Tinydeal) en zwart (Banggood) liggen. Ik wacht nog op de siliconen hoesjes van Tinydeal om de review compleet te maken.Kenzi schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 03:23:
[...]
De Xiaomi powerbank heeft weer een navolger gekregen. Na OnePlus (heeft iemand al ervaringen met die powerbank?
Klopt ja. En om die foam zat nog wat plakband heen.mathy_ schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 20:20:
[...]
Zat er bij jou ook wit foam omheen?
Hoeveel powerbanks heb jij nu wel niet?Chocoball schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 08:56:
[...]
Meestal zit er een sticker op met een SKU (product)nummer o.i.d. Gewoon even bij Banggood of Allbuy kijken of het nummer daar terugkomt. Of even kijken naar het verzendlabel, Banggood maakt gebruik van een postadres in Schiedam.
[...]
Heb de Oneplus powerbanks wit (Tinydeal) en zwart (Banggood) liggen. Ik wacht nog op de siliconen hoesjes van Tinydeal om de review compleet te maken.
(volgens http://www.mi.com/dianyuan10000/ verdwijnt de 10.400)
Je kan nooit genoeg powerbanks hebbenKenzi schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 09:31:
[...]
Hoeveel powerbanks heb jij nu wel niet?En daar komt vast en zeker ook de nieuwe 10.000mAh Xiaomi bij? http://hd.mi.com/f/zt/hd/2015051201/index.html
De nieuwe XPB 10Ah is te preorderen bij Banggood
Tijd om een paar oude 10400's de deur uit te doen
Yep! Zelfs nog 20 cent overschot!MrGangstaQ schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 09:50:
Heeft iemand enig idee waar je de Oneplus powerbank kunt bestellen onder de €22?
Al zou ik wachten op de Huawei powerbank, want dat glimmend plastic van de OnePlus vind ik 3 keer niks.
[ Voor 13% gewijzigd door dodge_911 op 13-05-2015 09:57 ]
Awh mooii! Het is dan net aangepast een half uur geleden was die nog €23:)dodge_911 schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 09:56:
[...]
Yep! Zelfs nog 20 cent overschot!
Al zou ik wachten op de Huawei powerbank, want dat glimmend plastic van de OnePlus vind ik 3 keer niks.
Ja zou fijn zijn als ik m'n telefoon echt snel kan opladen. Maar vooral gekocht omdat ik met de Nillkin kabel ook niet de 2A haal, dus gekocht met de gedachte dat deze wel de 2A zou halen.dodge_911 schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 23:58:
[...]
In geval van je RPi snap ik het, zeker als je alle USB poorten gebruikt, en nog wat op de IO pins hebt hangen maar ben je zeker dat je telefoon zoveel moet hebben?

De Oneplus Powerbanks zouden van hetzelfde materiaal zijn als de witte en zwarte achterkant van de Oneplus One smartphone. Het witte plastic glimt eigenlijk niet maar mocht je er niet tegen kunnen kan je altijd een gekleurd beschermhoesje nemendodge_911 schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 09:56:
[...]
Yep! Zelfs nog 20 cent overschot!
De volgende mogelijkheden heeft Aliexpress.
- Acrylic
- CR-39
- Glass
- Plastic
- Poly Styrene
- Polycarbonate
- Polyurethane
Polycarbonaat is een hard (krasbestendig) materiaal, goedkoop en beschermt 100% tegen schadelijke UV straling. Dat zou mijn keuze zijnFrank!in schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 10:44:
Het wordt weer mooi weer, dus tijd om wat zonnebrillen uit China te halen!
[...]
Maar de vraag rest nu, wat is de beste keuze en waar hebben jullie de beste ervaring mee?
Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW
Good riddance! Zijn we meteen van die onzin afRonald8 schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 11:22:
De zijn slimmer geworden bij Light/MiniInTheBox. In plaats van onbeperkt bruikbaar tegoed (oftewel; gratis spullen) kun je nu pas bonustegoed gebruiken bij bestellingen vanaf 30 euro. Het lijkt er dus op dat het tijdperk van gratis cadeautjes voorbij is
Misschien is hun marketing budget even opRonald8 schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 11:22:
De zijn slimmer geworden bij Light/MiniInTheBox. In plaats van onbeperkt bruikbaar tegoed (oftewel; gratis spullen) kun je nu pas bonustegoed gebruiken bij bestellingen vanaf 30 euro. Het lijkt er dus op dat het tijdperk van gratis cadeautjes voorbij is
beukenootjes schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 08:57:
[...]
Klopt ja. En om die foam zat nog wat plakband heen.
Dank, zoeken op sku heeft geholpen, ze zijn afkomstig van Banggood.Chocoball schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 08:56:
[...]
Meestal zit er een sticker op met een SKU (product)nummer o.i.d. Gewoon even bij Banggood of Allbuy kijken of het nummer daar terugkomt. Of even kijken naar het verzendlabel, Banggood maakt gebruik van een postadres in Schiedam.
[...]
http://www.banggood.com/W...ptical-Mouse-p-54709.html

Werkt goed en een perfect ding voor 5 euro.
Zit hier echt zo'n lange kabel op?GJV93 schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 12:23:
Net de volgende laser muis binnen gekregen:
[afbeelding]
ja dus. thnx. KopenGJV93 schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 12:58:
[...]
Heb het even gemeten, de kabel is tussen de 170-180cm.
Werkt het scrollwieltje ook goed?GJV93 schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 12:23:
Net de volgende laser muis binnen gekregen:
[afbeelding]
heb zelf ook een china-muis gekocht ooit.... maar die scrollde absoluut niet lekker (sprong soms vooruit en terug, inconsistent etc).
Anders is het zeker een leuk prijsje
Het scrollwieltje volgt elke beweging goed en geen rare fratsen dat het heen en weer springt. Wel hadden ze het scrollwieltje wat hoger mogen plaatsen, maar dat kan ook aan mij liggen.Waah schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 13:21:
[...]
Werkt het scrollwieltje ook goed?
heb zelf ook een china-muis gekocht ooit.... maar die scrollde absoluut niet lekker (sprong soms vooruit en terug, inconsistent etc).
Anders is het zeker een leuk prijsje
Het beste advies: mijdt verzendiensten (tussenpartijen) als Yanwen, h4px, 11185.cn etc. Je wacht een eeuwigheid, als het al aankomt.user001 schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 20:19:
Weet iemand waar ik deze trackingcode van een AliExpress-verkoper kan gebruiken?
[afbeelding]
Nooit echt problemen gehad met verzendingen uit China al duurt het soms vrij tot erg lang...
Voor AliExpress heb je een - niet perfecte vuistregel - als er niet expliciet vermeld wordt dat verzending (Seller's Shipping Method en/of gratis of goedkoopste verzendoptie) via China Post, Hongkong Post, Singapore Post verloopt, dan maakt de verkoper zeer waarschijnlijk gebruik van een 'alternatieve verzendroute' of tussenpartij als Yanwen etc.
Wees dan gewaarschuwd.
China Logistics List
Deze transporteurs (China Logistics List) zijn m.i. twijfelachtig, zowel qua transporttijd en of bestellingen überhaupt worden afgeleverd. Ik heb natuurlijk alleen ervaring met enkele "logistieke dienstverleners" die naar Europa verschepen. Lees: negatief.
Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements
Een vraag voor de LED strips expert hier
En hoeveel vermogen (of ampere) heb ik nodig per meter bij de 4 verschillende opties voor warm wit (30 leds/m 3528 of 5050 en 60 leds/m 3528 of 5050)
Uhm, je hebt weinig keuze hier.ariekanari schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 14:20:
[...]
Het beste advies: mijdt verzendiensten (tussenpartijen) als Yanwen, h4px, 11185.cn etc. Je wacht een eeuwigheid, als het al aankomt.
Nooit echt problemen gehad met verzendingen uit China al duurt het soms vrij tot erg lang...
Voor AliExpress heb je een - niet perfecte vuistregel - als er niet expliciet vermeld wordt dat verzending (Seller's Shipping Method en/of gratis of goedkoopste verzendoptie) via China Post, Hongkong Post, Singapore Post verloopt, dan maakt de verkoper zeer waarschijnlijk gebruik van een 'alternatieve verzendroute' of tussenpartij als Yanwen etc.
Wees dan gewaarschuwd.
China Logistics List
Deze transporteurs (China Logistics List) zijn m.i. twijfelachtig, zowel qua transporttijd en of bestellingen überhaupt worden afgeleverd. Ik heb natuurlijk alleen ervaring met enkele "logistieke dienstverleners" die naar Europa verschepen. Lees: negatief.
Dat iets met China Post of Hong Kong Post word verzonden wil niet zeggen dat er geen andere dienst tussen zit. Het proces werkt zo:
Leverancier --> Koerier komt het ophalen en brengt het naar zijn depot --> Koerier meldt het artikel aan bij de gekozen verzenddienst en brengt het naar het depot van die dienst --> naar centrale depot op vliegveld ---> naar land van bestemming.
Die koerier die het pakket ophaalt bij de leverancier is 9 van de 10 keer een tussenpartij zoals Yanwen, SF, etc.
Ik woon zo'n 10min van het Shenzhen logistics centre, een wijk ter grootte van een flink NL dorp waar alleen maar logistiek bedrijven zitten. (is praktisch naast het vliegveld)
SF is anders gigantisch snel. Wel een van de dure in China maar de snelheid waarmee zij spullen bezorgen.Kenzi schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 14:40:
[...]
Uhm, je hebt weinig keuze hier.
Dat iets met China Post of Hong Kong Post word verzonden wil niet zeggen dat er geen andere dienst tussen zit. Het proces werkt zo:
Leverancier --> Koerier komt het ophalen en brengt het naar zijn depot --> Koerier meldt het artikel aan bij de gekozen verzenddienst en brengt het naar het depot van die dienst --> naar centrale depot op vliegveld ---> naar land van bestemming.
Die koerier die het pakket ophaalt bij de leverancier is 9 van de 10 keer een tussenpartij zoals Yanwen, SF, etc.
Ik woon zo'n 10min van het Shenzhen logistics centre, een wijk ter grootte van een flink NL dorp waar alleen maar logistiek bedrijven zitten. (is praktisch naast het vliegveld)
http://1337leds.tumblr.com/ -> door Dodge911Ik_ben_Mark3 schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 14:23:
Een vraag voor de LED strips expert hier. Ik wil een led strip (warm white) kopen voor mijn ouders in de voortent bij de caravan. Hij zal dus rondom komen (in totaal 15 a 20 meter gok ik, grote tent
) Maar wat ik mij dan afvraag is welke zal ik dan nodig hebben? Ik zie voornamelijk de 3528 en 5050 voorbij komen, beide in de variant met 30 LEDs/M en 60 LEDs/M. Het is niet de bedoeling dat het een grote oogverblinding wordt in de tent
En hoeveel vermogen (of ampere) heb ik nodig per meter bij de 4 verschillende opties voor warm wit (30 leds/m 3528 of 5050 en 60 leds/m 3528 of 5050)

Meer kaas heb ik zelf niet gegeten over dit onderwerp. Elektriciteit

dus als je een 5 meterstrip koopt en die neemt 72 watt, dan heb je voor de volledige strip 72+7,3= 80 watt voeding nodig.
Als je maar 1 meter gebruikt, is dat dus 72/5= 14,4 watt, plus 10% is ~16 watt.
Kwa lichtsterkte is simpel gezegd 3528 het minst. Vaak voor sfeerverlichting en rgb leds gebruikt. 5050 is een klap sterker, maar verbruikt ook meer stroom. Dan is er nog 5630 wat nog sterker is.
Met 30 leds/m heb je de helft aan licht vergeleken met 60 leds/m.
Wil je onder het licht lezen? of is het meer sfeerverlichting dat je niet op je plaat gaat....
Gezien het aantal meter denk ik dat je aan 3528 wel genoeg hebt... Ik gebruik 5050 en 5630 voor mijn aquarium, en daar groeien de planten prima op (dus best sterk).

Helaas, gepakt
[ Voor 44% gewijzigd door ViezeVis op 13-05-2015 16:48 ]
Anders ben je straks voor niks 15-19 euro extra kwijt
Ik vind het echt niet erg 21% over mijn buiten europa aankopen te betalen hoor, maar iedere keer weer die 13 euro 'kosten' waar ongetwijfeld een enorme winstmarge in zit en echt niet de kosten voor inklaren betreft (kijk maar naar onze buurlanden met goedkopere postdiensten EN geen inklaringskosten)
Plus de compleet 'uit de lucht gegerepen' inklaringsmethodes van UPS en DHL waarbij een pakket met de waarde 50 dollar een bedrag van 50 euro voor moet worden betaald omdat ze het NEDERLANDSE tarief van shipping belasten (100 dollar ipv het chinese tarief van 25 dollar dat al inclusief was bij de waarde van het pakket). Dus in plaatst van 50 dollar maal 21% + 10 euro 'kosten' maken ze er dan 150 dollar maal 21% + 10 euro kosten van
En dat is dan ook meteen een tip voor express shipments, vraag de verkoper een invoice bij te voegen met gesplitte kosten voor product en shipping zodat DHL/UPS er geen miljoenmiljard van maakt
[ Voor 66% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 13-05-2015 16:57 ]
Hierboven beschreven heb ik ook meegemaakt met DHL. Een Mediaspeler van 30 euro kostte mij ook 30 euro aan inklaring. Gelukkig meer dan de helft terug kunnen krijgen waardoor het voor hun meer arbeid heeft gekost dan opgeleverd. Ik heb iig gevraagd naar een invoice, bedankt!TWeaKLeGeND schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 16:48:
Dat ding kost minder dan 22 euro, je hebt waarschijnlijk euro of 25-26 euro incl. verzendkosten betaald, verzoek de verkoper je een officieel factuur te sturen met kosten powerbank en shipping appart gespecificieerd ( 22 dollar + 7 dollar ofzo, dat ding is zwaar en de verzendkosten zijn daadwerkelijk in die orde van grote)
Anders ben je straks voor niks 15-19 euro extra kwijt
Ik vind het echt niet erg 21% over mijn buiten europa aankopen te betalen hoor, maar iedere keer weer die 13 euro 'kosten' waar ongetwijfeld een enorme winstmarge in zit en echt niet de kosten voor inklaren betreft (kijk maar naar onze buurlanden met goedkopere postdiensten EN geen inklaringskosten)
Plus de compleet 'uit de lucht gegerepen' inklaringsmethodes van UPS en DHL waarbij een pakket met de waarde 50 dollar een bedrag van 50 euro voor moet worden betaald omdat ze het NEDERLANDSE tarief van shipping belasten (100 dollar ipv het chinese tarief van 25 dollar dat al inclusief was bij de waarde van het pakket). Dus in plaatst van 50 dollar maal 21% + 10 euro 'kosten' maken ze er dan 150 dollar maal 21% + 10 euro kosten van
En dat is dan ook meteen een tip voor express shipments, vraag de verkoper een invoice bij te voegen met gesplitte kosten voor product en shipping zodat DHL/UPS er geen miljoenmiljard van maakt
Goed dat je dat nog even vermeldt. Ik ging altijd uit van 22 euro incl verzendkosten etc maar de limiet lijkt dus te liggen op 22 euro excl verzendkosten etc. Weer wat geleerd!
Alleen zijn er nu nog meer leuke dingetjes te koop. Dit is slecht voor mijn portemonnee

Gekocht voor op m'n werk met de nieuwe flexplekken, en handig om mee te nemen.
[ Voor 14% gewijzigd door B2 op 13-05-2015 17:21 ]
Die is al tig keer langs gekomen hier. Een van de meeste populaire speakers.B2 schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 17:10:
Beetje crosspost uit het Heb je iets nieuws en MOET je het gewoon showen deel 120 topic maar zeker een aardig speakertje voor het geld (26 euro oid)
[afbeelding]
voor het geld is hij wel redelijk goed. aardig geluid, goede batterijduur en waterdicht.TWeaKLeGeND schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 17:11:
Die speaker komt hier vaak langs, word de hemel ingeprezen, maar is eigenlijk niet zo heel goed.
Zijn mensen hier nou echt aan het posten voor karma badges? Voor die update was het redelijk stil hier maar nu komen er bergen met oneliners voorbij
[ Voor 20% gewijzigd door Kenzi op 13-05-2015 17:14 ]
Die karma badges kunnen mij echt gestolen worden. Ik geef alleen maar aan dat het een aardig speakertje is voor het geld, en juist doordat hij al een aantal keer is langsgekomen heb ik heb gekocht. Topic is om het over je ervaringen te hebben toch?Kenzi schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 17:12:
[...]
Zijn mensen hier nou echt aan het posten voor karma badges? Voor die update was het redelijk stil hier maar nu komen er bergen met oneliners voorbij
[ Voor 7% gewijzigd door B2 op 13-05-2015 17:15 ]
Ik wil wel eens weten waarom je vindt dat dit speakertje niet 'zo heel goed' is. Ik vind die Earson namelijk één van de betere speakers. Had toen destijds eens een vergelijking gemaakt tussen de BTP04 van Hercules en de Earson ES-151A. Ik vond qua prijs-kwaliteit verhouding de Earson zéker de beste.TWeaKLeGeND schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 17:11:
Die speaker komt hier vaak langs, word de hemel ingeprezen, maar is eigenlijk niet zo heel goed.
//edit
Kan het niet meer vinden in dit topic.
Wel online: Klik hier
[ Voor 13% gewijzigd door ViezeVis op 13-05-2015 17:20 ]
Precies. De JBL Charge zal vast beter klinken, maar is ook gelijk 3 of 4x zo duur.ViezeVis schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 17:15:
[...]
Ik vond qua prijs-kwaliteit verhouding de Earson zéker de beste.
Netjes tot op de cent nauwkeurig het er bij gezetKenzi schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 17:16:
[...]
Voor het topic hier is het de bedoeling dan ook aan te geven waar en voor hoeveel je hem gekocht hebt.
Niet iedereen hier heeft toegang tot de HK

[ Voor 38% gewijzigd door B2 op 13-05-2015 17:23 ]
Wat hij zegtWaah schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 16:25:
De voeding voor je leds moet volgens mij altijd het wattage dat de strip neemt +10% zijn.
dus als je een 5 meterstrip koopt en die neemt 72 watt, dan heb je voor de volledige strip 72+7,3= 80 watt voeding nodig.
Als je maar 1 meter gebruikt, is dat dus 72/5= 14,4 watt, plus 10% is ~16 watt.
Kwa lichtsterkte is simpel gezegd 3528 het minst. Vaak voor sfeerverlichting en rgb leds gebruikt. 5050 is een klap sterker, maar verbruikt ook meer stroom. Dan is er nog 5630 wat nog sterker is.
Met 30 leds/m heb je de helft aan licht vergeleken met 60 leds/m.
Wil je onder het licht lezen? of is het meer sfeerverlichting dat je niet op je plaat gaat....
Gezien het aantal meter denk ik dat je aan 3528 wel genoeg hebt... Ik gebruik 5050 en 5630 voor mijn aquarium, en daar groeien de planten prima op (dus best sterk).
Maar, ik vermeld er nog effe bij dat je die 20m nevernooitniet gevoed krijgt in 1 stuk zonder problemen, je gaat per 5 meter moeten voeden. Of per 10, maar dan van 2 kanten, hetgeen op hetzelfde neerkomt.
Ik zou persoonlijk voor 5630 gaan met waterproof silicone coating erover (want tent, dus kans op condensvorming)Lange ledstrips voeden
Dankzij GoT’er ThinkPad een tip voor het voeden van langere ledstrips :
Je kan een lange(re) strip langs 2 kanten voeding geven van dezelfde voeding. De LEDs achteraan zullen namelijk minder fel branden dan diegene helemaal vooraan indien er van 1 kant gevoed wordt.
Dat komt door de weerstand van de kopersporen op de strip.
Hoe wil je 'm gaan voeden? Vanaf 'n autobatterij (wegens tent)?
Awwbottom line schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 15:17:
[...]
http://1337leds.tumblr.com/ -> door Dodge911
[afbeelding]
Meer kaas heb ik zelf niet gegeten over dit onderwerp. Elektriciteit

Als laatste wil ik nog vermelden dat de specsheets van je leds soms niet echt kloppen. Mijn 5630's werden gespecifieerd op 12W per meter, in praktijk meet ik minder dan de helft
[ Voor 15% gewijzigd door dodge_911 op 13-05-2015 17:29 ]
Voordeel aan de earson is wel strandgebruik.
Verder ben ik ondanks dat ik prima apparatuur in huis heb geen audioexpert dus bij een daadwerkelijke meting kan het best zijn dat juist de earson het beste uit de bus komt.
[ Voor 22% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 13-05-2015 17:29 ]
Ik had ook hetzelfde probleem met mijn XPB (16000) in België. Hier kun je wel de benodigde documenten via e-mail zenden: dat gaat wat eenvoudiger. Bij mij was de waarde van het product (exclusief verzending) beneden €22, dus zou het kosteloos aangeboden moeten worden. Natuurlijk had die douane blijkbaar niet goed gekeken en mij €19,37 aangerekend. Na enkele weken heen-en-weer mailen en bellen is dat dan wel opgelost.ViezeVis schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 16:28:
[afbeelding]
Helaas, gepakt. Mijn Xiaomi 16000mAh powerbank ligt daar nu. Alleen nu zit ik met een probleem: zendingen van buiten de EU betalen waarschijnlijk hoe dan ook al €12,50 aan administratie en afhandelingskosten. Dan kost die 16000mAh versie mij best veel geld.
Ik zou dus gewoon een factuur sturen met de productprijs apart vermeld. Hopelijk is die beneden €22.
Zie hier: http://www.belastingdiens...edrijven/rekenvoorbeeldenrud schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 17:03:
@TWeaKLeGeND
Goed dat je dat nog even vermeldt. Ik ging altijd uit van 22 euro incl verzendkosten etc maar de limiet lijkt dus te liggen op 22 euro excl verzendkosten etc. Weer wat geleerd!
22 euro exclusief verzendkosten.
Maar dan moet de verzender het wel correct gespecificeerd/uitgesplitst hebben...
Even kijken hoeveel tijd je nog over hebt om een PayPal claim te starten. Zou zonde zijn als je vandaag of morgen erachter komt dat je geen claim meer kunt starten. Sowieso is het altijd netter om te wachten op reactie.Sibrand schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 18:29:
Zijn er meer mensen die een fake Xiaomi powerbank hebben gekregen van Banggood? Had vorige maand de 10400 versie besteld en redelijk snel binnen gekregen. Afgelopen weekend voor het eerst echt gebruikt, toen viel het me op dat hij geen pass-through charging had en ook de bouwkwaliteit viel tegen (kieren tussen aluminium en plastic). Heb nu via het contact formuliertje een refund of originele gevraagd, maar heeft dat zin of moet ik meteen een PayPal dispute starten?
mits je nog maar 1 à 2 dagen over hebt om de claim te starten
Goede vraag, ben even de tel kwijt maar te weinig om een Xiaomi webshop te openenKenzi schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 09:31:
[...]
Hoeveel powerbanks heb jij nu wel niet?En daar komt vast en zeker ook de nieuwe 10.000mAh Xiaomi bij? http://hd.mi.com/f/zt/hd/2015051201/index.html
Ik wacht deze keer wel even want de laatste tijd gaan de prijzen van Xiaomi producten na de introductie al snel naar beneden.
[ Voor 92% gewijzigd door gambieter op 13-05-2015 18:48 ]
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
De 10.400 verdwijnt uit het assortiment van Xiaomi. Net zoals met de 5200 is gebeurd. Veel goedkoper zal deze niet echt worden helaas. Er is nog wel wat voorraad bij leveranciers maar daarna is het opRonald8 schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 19:06:
Die Xiaomi ventilator ziet er wel interessant uit. De nieuwe powerbank niet echt, 1 centimeter korter en wat minder capaciteit. Misschien worden de 10400 powerbanks dan wel wat goedkoper.
Had liever gezien dat het een lipo zou zijn net als de 5000mah.
SF is een lokale koeriersdienst in China. En die kan oa. DHL / FedEx etc aanbieden als service.Verwijderd schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 20:02:
[...]
mag ik wat vragen was SF is ken wel DHL UPS DPD FedEX
Zij brengen het pakket van de leverancier naar het depot van de verzenddienst. Zij doen de binnenlandse afhandeling zeg maar.
In China is het niet zoals Nederland waar TNT, FedEx etc het pakket ophaald. Maar daar zit een dienst tussen..
http://www.sf-express.com/cn/en/
Een van de betere koeriersdiensten in China. En de meest herkenbare, met hun grijs rode uniformen
Alleen JD.com heeft mijns inziens een betere koeriersdienst. Die rusten hun koeriers namelijk uit met gps trackers, zodat je via website live je pakketje kan traceren op de map. Heeft me al een paar keer gered dat ik de koerier kon vinden als hij mijn adres weer eens niet kon vinden
http://www.tinydeal.com/g...cooling-fan-p-149978.html
[ Voor 18% gewijzigd door O88088 op 13-05-2015 20:17 ]
Ik heb dit ook wel eens meegemaakt ja. De reden wordt dan gegeven dat het nog niet is vrijgegeven door de Douane. Wat ik wel weer eens gelezen en gehoord heb is dat de Douane zelf niks doet, maar dit uitbesteed heeft aan PostNL..Verwijderd schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 19:46:
Is het normaal dat mijn pakket wel is aangekomen in de NL na 9 dagen maar ze nog geen 3S kunnen geven omdat het nog niet bij de douane aangekomen
Ik had de ervaring dat dit binnen 1 dag gebeurden.
Maar kon wel voor $0,99 bij het betalen kiezen voor een "Tax & import duty warranty" kiezen, dat zij de importheffing betalen... Aangezien het om een cam van 33 euro gaat (ESCAM QD500) vind ik dat wel de moeite waard.
Was vandaag alleen niet thuis, kan het pakket dus pas vrijdag ophalen
[ Voor 6% gewijzigd door ThinkPad op 13-05-2015 20:16 ]
Ik wou zojuist een powerbank gaan bestellen. Maar de verwachting is dat er nieuwe komen? Raden jullie aan om dan gewoon nog even te wachten of gewoon bij banggood een mooie uit te zoeken? (Al las ik net ook over een fake van BG)Kenzi schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 19:20:
[...]
De 10.400 verdwijnt uit het assortiment van Xiaomi. Net zoals met de 5200 is gebeurd. Veel goedkoper zal deze niet echt worden helaas. Er is nog wel wat voorraad bij leveranciers maar daarna is het op![]()
Had liever gezien dat het een lipo zou zijn net als de 5000mah.
De nieuwe is heel iets kleiner en mist wat mah's maar is verder vrijwel gelijk.
Qua prijs zou je het onder die van de 10400 verwachten maar dat hoeft niet per se, de 10400 is ook goedkoper geweest dan de 5000mah variant.
Je moet even kijken waar je hem voor wil gaan gebruiken. Dan kun je bepalen hoeveel mAh je nodig hebt en welke powerbank het beste is. Maar wachten op die nieuwe is niet echt nodig.BlackMonkey schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 20:40:
[...]
Ik wou zojuist een powerbank gaan bestellen. Maar de verwachting is dat er nieuwe komen? Raden jullie aan om dan gewoon nog even te wachten of gewoon bij banggood een mooie uit te zoeken? (Al las ik net ook over een fake van BG)
Thanks, had al het vermoede dat het niet veel uitmaakte.Ronald8 schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 20:52:
[...]
Je moet even kijken waar je hem voor wil gaan gebruiken. Dan kun je bepalen hoeveel mAh je nodig hebt en welke powerbank het beste is. Maar wachten op die nieuwe is niet echt nodig.
Heb bij BG de 16000 versie voor €22,81 besteld. Lijkt me wel een prima deal, heb om een factuur van 21 euro gevraagd dus ben benieuwd
De fake? het zal wel loslopen denk ik.BlackMonkey schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 20:40:
[...]
Ik wou zojuist een powerbank gaan bestellen. Maar de verwachting is dat er nieuwe komen? Raden jullie aan om dan gewoon nog even te wachten of gewoon bij banggood een mooie uit te zoeken? (Al las ik net ook over een fake van BG)
Zelf net de zilveren 10400 besteld bij Banggood, alleen niet gezien dat hij pas 24 mei weer op voorraad is.

Ik weet alleen niet of annuleren makkelijk gaat bij Banggood, ik annuleer eigenlijk nooit iets dus geen ervaring mee.
12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018
Ja dit gaat best makkelijk.Supertip schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 22:47:
[...]
De fake? het zal wel loslopen denk ik.
Zelf net de zilveren 10400 besteld bij Banggood, alleen niet gezien dat hij pas 24 mei weer op voorraad is.![]()
Ik weet alleen niet of annuleren makkelijk gaat bij Banggood, ik annuleer eigenlijk nooit iets dus geen ervaring mee.
Had zelf laatst het geld binnen 1 dag weer terug op mijn PayPal account.
Gaat dat via chat of?..........mathy_ schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 23:52:
[...]
Ja dit gaat best makkelijk.
Had zelf laatst het geld binnen 1 dag weer terug op mijn PayPal account.
12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018
Je kunt de order annuleren op je order pagina...
https://www.banggood.com/...?com=account&t=ordersList
39
Thanks, hoe makkelijk kan het zijn, alleen is in al die jaren is mij nooit die refund button opgevallen.Fietsbel schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 00:51:
[...]
Je kunt de order annuleren op je order pagina...
https://www.banggood.com/...?com=account&t=ordersList
Antwoord uit China:..Christiaan.. schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 19:42:
Ik heb een raar verhaal uit China, van Geekbuying.com. Ik heb er begin april een telefoon besteld ($ 236,-). Ik heb hem besteld voor dat bedrag uit hun 'Spain Warehouse' om zo importkosten te voorkomen. Daar stond tegenover dat ik $ 21 verzendkosten moest betalen. Die nam ik voor lief. Verzenden zou 3-10 werkdagen duren.
Besteld op 7 april; verzonden op 9 april. Na 10 werkdagen nog niks.... Toen begon het mailen met ze. Eerst geduld; later $6 refund op verzenkosten en later excuses omdat ze niet zeker wisten of het wel verstuurd was.
Toen werd het opeens vanuit China opnieuw verstuurd. Dat was een maand na mijn bestelling. Op 8 mei stond er een nieuwe order in mijn account. Verstuurd met Singapore Post, de 'goedkoopste' manier. 15-30 werkdagen geduld dus. Daar was ik het dus niet mee eens en mailde maar weer eens. Met dit als antwoord:
[...]
Dus wat opvalt:
- de telefoon is opeens duurder, $ 249,-
- de verzendkosten ben ik kwijt
- ik moet langer wachten
- ik loop risico op extra douanekosten
Betekent dit dat ik eerst $180 moet besteden om $8 korting te krijgen?Dear Christiaan ,
Thanks for your patient .
The price is always changed ,hope you can understand .
We can make the free coupon ($8 off 180) ,is it ok ?
The package is being transited to you , we are unable to cut it back .
Hope you can wait for it and get it soon .
Anyway we will try our best to help you .
nice day
Tinier
Ik denk dat ik een dispute open bij Paypal.
Daar lijkt het wel op...Christiaan.. schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 08:32:
[...]
Antwoord uit China:
[...]
Betekent dit dat ik eerst $180 moet besteden om $8 korting te krijgen?
Ik denk dat ik een dispute open bij Paypal.
Overigens wat wil je aangeven bij Paypal? Want er is een toestel naar je onderweg. De winkel zal dat met de tracking codes bij Paypal aangeven dat er een pakket verstuurd is en dat je gewoon geduld moet hebben. Schiet je weinig mee op denk ik.
Overigens komt hun 'Spain Warehouse' ook nog gewoon uit China dus dat van die douanekosten had je dan ook nog kunnen krijgen. Als je hem nu krijgt is het weinig anders, alleen de waarde van het toestel is hoger maar wellicht hebben ze een andere waarde op je pakket gezet.
Gezien je toch 180 dagen hebt voor Paypal zou ik afwachten tot het pakket in Nederland is en je of je pakket gewoon krijgt zonder extra kosten, of als hij er uit gepikt is die brief die je krijgt naar de winkel sturen.
Is dat wel zo? Voor de vervoerder, bijvoorbeeld DHL, ligt de afzender dan gewoon binnen de EU en hoeft het pakket dus helemaal niet bij de douane aangemeld te worden, of werkt het anders? Dan zou het Spain Warehouse dus een entrepot zijn ipv een magazijn.Kenzi schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 09:23:
Overigens komt hun 'Spain Warehouse' ook nog gewoon uit China dus dat van die douanekosten had je dan ook nog kunnen krijgen.
Alles wat van buiten de EU binnen komt zal aangemeld moeten worden.grun93 schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 09:34:
[...]
Is dat wel zo? Voor de vervoerder, bijvoorbeeld DHL, ligt de afzender dan gewoon binnen de EU en hoeft het pakket dus helemaal niet bij de douane aangemeld te worden, of werkt het anders? Dan zou het Spain Warehouse dus een entrepot zijn ipv een magazijn.
Vaak gebruiken dit soort winkels een dropoff punt, in dit geval in Spanje. Vanuit daar wordt het verstuurd naar de klant. Een fysiek warehouse is er niet. (geldt niet voor alle shops overigens).
Nu heb ik hier thuis een dlink camera die bij beweging wel foto's naar mijn NAS gooit via ftp maar ik wil eigenlijk gewoon video opnemen.
Nu kwam ik dit tegen en vroeg me af of er hier mensen zijn die al ervaring hebben met dit soort spullen uit China of dat het beter is om dit soort dingen gewoon in Nederland te halen.
Camera's die ik er aan wil hangen worden waarschijnlijk escam camera's.
http://m.ebay.com/itm/121598208278
Mijn china shopping reviews youtube kanaal
Mijn china shopping reviews blog
Ik snap niet wat het voordeel of de reden van deze constructie is? Als er toch geen fysiek magazijn is, moet het artikel gewoon vanuit china komen. Waarom zou je dan een extra tussenstop (lees: vertraging) willen in de vorm van zo'n dropoff punt?Kenzi schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 09:42:
Alles wat van buiten de EU binnen komt zal aangemeld moeten worden. Vaak gebruiken dit soort winkels een dropoff punt, in dit geval in Spanje. Vanuit daar wordt het verstuurd naar de klant. Een fysiek warehouse is er niet. (geldt niet voor alle shops overigens).
Jij bedoelt deze?GielFox schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 09:53:
Ik zag een tijdje steeds bij Banggood/Dealextreme van die reclames voorbij komen voor plastic dingetjes die je aan de zijkant van je bureau of tafel kon plakken en waar je de losliggende kabels in kon hangen, zodat ze niet op de grond lagen. Zoek me nu al dagen rot maar kan het niet vinden, weet iemand toevallig wat ik bedoel? Waren felgekleurde plastic bobbeltjes waar je de kabel tussen kon stoppen.
http://www.dx.com/p/deskt...-green-red-6-piece-139312
Saying "um" is the human equivalent of buffering...
Dit topic is gesloten.
Dit topic is WEL bedoeld voor:
* discussies over bestellingen bij Chinese webshops
* vragen en discussie over verzending, betaling, afhandeling en retourneren
Dit topic is NIET bedoeld voor:
* aankoopadvies of "welke moet ik kopen?"
* discussie over inbreuk te maken op het merkenrecht; dus GEEN namaak merkartikelen bespreken
* manieren om belasting te ontduiken
* import van verboden producten.
* "ik ook" posts, code-gebedel of inhoudsloze mededelingen.
* simpele vragen waarvan het antwoord al bekend is.
* statusupdates, deze mogen in China-shopping levertijdentopic