Net gesproken met live chat en inderdaad geen tracking nummer. Als ik het na 25 dagen nog niet zou hebben wanneer zou ik dan een dispute kunnen doen bij paypal? Het is mijn eerste bestelling in china dus hoop dat het goedkomt :-)IdieEasy schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 10:16:
[...]
Staat er inderdaad wel bij, gebeurt in praktijk meestal niet. Voor duurdere producten zou ik duurdere shipping (scheelt niet zo veel) nemen. Heb je wat meer zekerheid mee. Voor goedkope producten maakt het me niet uit wanneer het aankomt, pas na 5 weken (25 werkdagen) ga ik me zorgen maken
Geduld hebben is belangrijkJelmer93 schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 10:24:
[...]
Net gesproken met live chat en inderdaad geen tracking nummer. Als ik het na 25 dagen nog niet zou hebben wanneer zou ik dan een dispute kunnen doen bij paypal? Het is mijn eerste bestelling in china dus hoop dat het goedkomt :-)
Het is 25 werkdagen, dus 5 weken. Mijn ervaring is dat het binnen 2 weken binnen is.Jelmer93 schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 10:24:
[...]
Net gesproken met live chat en inderdaad geen tracking nummer. Als ik het na 25 dagen nog niet zou hebben wanneer zou ik dan een dispute kunnen doen bij paypal? Het is mijn eerste bestelling in china dus hoop dat het goedkomt :-)
De reden dat ze geen tracking code hebben is omdat ze het zo goedkoop mogelijk versturen, en het als opvulling gebruiken in vliegtuigen die anders "leeg" vliegen. Dus een voortgang is soms lastig.
Na 5 weken zou ik nog een keer contact opnemen met livechat, het probleem voor leggen en dan kijken of je vertrouwen hebt in de levering ja/nee. Mocht je denken dat er iets niet klopt, dispuut openen. Worden ze erg behulpzaam van.
In 15x bestellen bij Banggood nog nooit hoeven doen, maximale levertijd: 5 weken (rond kerst), Minimale levertijd: 6 werkdagen (8 dagen).
Ik zou niet meteen op de 26e dag een dispute openen, meestal duurt het wel iets langer. Je hebt tegenwoordig 180 dagen de tijd om een dispute te openen, dus je loopt weinig risico.Jelmer93 schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 10:24:
Het KAN inderdaad meer dan een maand duren. Maar de laatste tijd is het hier redelijk rap (doe altijd goedkoopste verzending/gratis). vaak binnen 2 weken. Maar de laatste bestelling (messenslijpset) was 4 april besteld, en gister 7 mei binnen.
Heb trouwens de messenslijpset binnen, om precies te zijn deze:"
http://www.aliexpress.com...ml?orderId=66877073780446
Werkt best goed. Het is even uitvogelen hoe het moet met de handleiding, maar messen zijn weer lekker scherp. Ik wacht nog op 2 stenen van korrel 2000 en 3000 om de messen extra scherp te krijgen.
De "burr" was lastig te voelen, maar uiteindelijk wel gelukt. Mijn messen waren standaard op 30 graden geslepen, en heb ze nu op 15 geslepen. Maar op 30 graden merkte ik het verschil in scherpte ook al.
Werkt best goed. Het is even uitvogelen hoe het moet met de handleiding, maar messen zijn weer lekker scherp. Ik wacht nog op 2 stenen van korrel 2000 en 3000 om de messen extra scherp te krijgen.
De "burr" was lastig te voelen, maar uiteindelijk wel gelukt. Mijn messen waren standaard op 30 graden geslepen, en heb ze nu op 15 geslepen. Maar op 30 graden merkte ik het verschil in scherpte ook al.
Bedankt allemaal voor de info!
Gebruikt er iemand trouwens de xiaomi powerbank met iphone 5s?
Yep, 5000mAh, 5200mAh, 10400mAh of 16000mAh hangen regelmatig aan 'n iPhone5S hier.Jelmer93 schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 10:59:
Bedankt allemaal voor de info!
:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::
Vraagje, weet iemand waar je in China voor een redelijke prijs een betrouwbare 32Gb of 64Gb geheugenkaart kan bestellen? Het is voor mijn Canon powershot G16. Ik begrijp dat er nogal wat aanbieders zijn die onbetrouwbare geheugenkaarten verkopen, vandaar.
Alvast bedankt voor de reactie.
Niet, gewoon in Nederland kopen.
Deze is nu erg goedkoop;
http://www.amazon.de/gp/p...-21&ascsubtag=07004ltujpm
Deze is nu erg goedkoop;
http://www.amazon.de/gp/p...-21&ascsubtag=07004ltujpm
[ Voor 72% gewijzigd door dutchgio op 08-05-2015 11:49 ]
Waarom uit china halen? Ze zijn hier vaak goed te verkrijgen, voor goede prijzen. Het risico is in china hoog op een fake/foutieve info.kwelbast schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 11:34:
Vraagje, weet iemand waar je in China voor een redelijke prijs een betrouwbare 32Gb of 64Gb geheugenkaart kan bestellen? Het is voor mijn Canon powershot G16. Ik begrijp dat er nogal wat aanbieders zijn die onbetrouwbare geheugenkaarten verkopen, vandaar.
Hier in de pricewatch kan je heel goed snelheden vergelijken, en alles wat verder voor je van belang is.
http://tweakers.net/categ...SsQf8XySE2lZjN2N5Z1iKWZYv
Voor een camera is schrijfsnelheid belangrijker dan lees, dus die heb ik hoger gezet. Mocht het je te duur zijn, kan je ook een tragere nemen voor 15 euro... (32gb).
Ik dacht dat AliExpress iDeal als payement method had? Ik wil een dashcam bestellen, en daaronder staan de payement methods, maar ik zie niet het iDeal icoontje. Komt dat later in het bestelproces wel aan de orde?
Ik zou adviseren om PayPal te gebruiken, bij eventuele problemen kan je een claim aanmaken waardoor je mogelijk je geld terug krijgt.vinom schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 12:08:
Ik dacht dat AliExpress iDeal als payement method had? Ik wil een dashcam bestellen, en daaronder staan de payement methods, maar ik zie niet het iDeal icoontje. Komt dat later in het bestelproces wel aan de orde?
De buyerprotection van AliExpress is anders ook heel degelijk. Ik heb zelden een PayPal moeten starten omdat een verkoper op AliExpress rotzooi stuurde. Werd tot zover allemaal netjes opgelost.Halldor schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 12:12:
[...]
Ik zou adviseren om PayPal te gebruiken, bij eventuele problemen kan je een claim aanmaken waardoor je mogelijk je geld terug krijgt.
Zojuist m;n eerste bestelling via Banggood binnen gekregen, zeer snel binnen! itt miniinthebox waar het gemiddeld 4 a 5 weken duurt.
Shipped Date:2015-05-02
Received Date: 2015-05-08
Shipped Date:2015-05-02
Received Date: 2015-05-08
39
Heeft AliExpress tegenwoordig PayPal als betaalmethode dan?ViezeVis schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 12:17:
[...]
De buyerprotection van AliExpress is anders ook heel degelijk. Ik heb zelden een PayPal moeten starten omdat een verkoper op AliExpress rotzooi stuurde. Werd tot zover allemaal netjes opgelost.
Die is scherpPistolebob schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 12:19:
[...]
Heeft AliExpress tegenwoordig PayPal als betaalmethode dan?
nee, alleen CC en in sommige gevallen iDeal volgens mij.
Er staat ook geen Paypal icoontje bij anders had ik daarmee wel betaald 
EDIT: Ze hebben hem ook bij Banggood, bestel ik hem mooi daar. Die hebben wel Paypal.
EDIT: Ze hebben hem ook bij Banggood, bestel ik hem mooi daar. Die hebben wel Paypal.
[ Voor 37% gewijzigd door vinom op 08-05-2015 12:27 ]
Dank je voor de moeite, IdieEasy 
IdieEasy schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 11:46:
[...]
Waarom uit china halen? Ze zijn hier vaak goed te verkrijgen, voor goede prijzen. Het risico is in china hoog op een fake/foutieve info.
Hier in de pricewatch kan je heel goed snelheden vergelijken, en alles wat verder voor je van belang is.
http://tweakers.net/categ...SsQf8XySE2lZjN2N5Z1iKWZYv
Voor een camera is schrijfsnelheid belangrijker dan lees, dus die heb ik hoger gezet. Mocht het je te duur zijn, kan je ook een tragere nemen voor 15 euro... (32gb).
Ik heb bij Aliexpress nu Alipay voor mijn credit card ingeschakeld. Dat was normaal alleen voorbehouden aan Chinese credit cards. Binnenkort even kijken of daar 10 Mi punten mee kan kopen bij Xiaomi.
Wat kan je met Mi Punten?Chocoball schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 12:34:
Ik heb bij Aliexpress nu Alipay voor mijn credit card ingeschakeld. Dat was normaal alleen voorbehouden aan Chinese credit cards. Binnenkort even kijken of daar 10 Mi punten mee kan kopen bij Xiaomi.
Met Mi punten kan ik allerlei digitale goederen bij Xiaomi kopen zoals thema's, muziek e-books. Niet interessant voor de meeste China shoppers.
Ik moet eens van dit forum afkomen, ik krijg teveel inspiratie om dingen te kopen....Amazon, Ebay, Tinydeal, Dealextreme
De laatste aanwinsten
- Xiaomi Piston 3
- T10 leds voor de auto van mijn pa en voor mij
- Thermometer voor de bbq
- Koord voor zonnebril
- Nóg een thermometer voor het bbq-en
Zo...nu weer ff een maandje koest houden (ik lurk hier wel mee voor de ideeën
)
PS: De Ebay items op 23 april besteld, 7 mei binnen, Tinydeal 28 april besteld, ook 7 mei binnen.

De laatste aanwinsten
- Xiaomi Piston 3
- T10 leds voor de auto van mijn pa en voor mij
- Thermometer voor de bbq
- Koord voor zonnebril
- Nóg een thermometer voor het bbq-en
Zo...nu weer ff een maandje koest houden (ik lurk hier wel mee voor de ideeën
PS: De Ebay items op 23 april besteld, 7 mei binnen, Tinydeal 28 april besteld, ook 7 mei binnen.
[ Voor 4% gewijzigd door pinda powerrr op 08-05-2015 23:55 ]
Waiting on the world to change
[eigenlijk is dit offtopic alhier, maar vooruit dan maar]
Heb iets bij banggood besteld (lens spanner wrench) en die bleek leverbaar vanuit het UK warehouse. Prijsverschil tussen beiden (CN versus UK warehouse) bedroeg 1 cent (?), alleen kwamen er vanuit het UK warehouse maar liefst 1,09 verzendkosten bij. Ok, vooruit dan maar.
Ben benieuwd of het idd zo snel hier is. Want de chinese zendingen waren de laatste tijd ook rap in Nederland.
Kreeg een paar uur later al de bevestiging dat het verstuurd zou zijn. Als dit net zo snel gaat als bestellingen via ebay.co.uk (met een UK afzenderadres), dan zou het binnen enkele dagen afgeleverd moeten worden...
BTW: precies hetzelfde artikel, met dezelfde productfoto's vind je her en der op allerlei verkoopsites (o.a. eBay) met verbazingwekkende prijsverschillen.
Dus @mods: sorry, maar eigenlijk is het geen 'online shoppen in China' meer...
Heb iets bij banggood besteld (lens spanner wrench) en die bleek leverbaar vanuit het UK warehouse. Prijsverschil tussen beiden (CN versus UK warehouse) bedroeg 1 cent (?), alleen kwamen er vanuit het UK warehouse maar liefst 1,09 verzendkosten bij. Ok, vooruit dan maar.
Ben benieuwd of het idd zo snel hier is. Want de chinese zendingen waren de laatste tijd ook rap in Nederland.
Kreeg een paar uur later al de bevestiging dat het verstuurd zou zijn. Als dit net zo snel gaat als bestellingen via ebay.co.uk (met een UK afzenderadres), dan zou het binnen enkele dagen afgeleverd moeten worden...
BTW: precies hetzelfde artikel, met dezelfde productfoto's vind je her en der op allerlei verkoopsites (o.a. eBay) met verbazingwekkende prijsverschillen.
Ik heb ook zo'n ding! (die met het schuine hendeltje).Waah schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 10:56:
Het KAN inderdaad meer dan een maand duren. Maar de laatste tijd is het hier redelijk rap (doe altijd goedkoopste verzending/gratis). vaak binnen 2 weken. Maar de laatste bestelling (messenslijpset) was 4 april besteld, en gister 7 mei binnen.
Wat bedoel je met de "burr"??
Die van mij heeft geen lijntjes met hoeveelheid graden, dus ik doe eigenlijk maar wat

Je koopt van een Chinese onderneming, al schakelt die onderneming mij in om persoonlijk langs te komen voor de levering, je doet toch echt zaken 'in china'ehtweak schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 08:43:
[eigenlijk is dit offtopic alhier, maar vooruit dan maar]
Heb iets bij banggood besteld (lens spanner wrench) en die bleek leverbaar vanuit het UK warehouse. Prijsverschil tussen beiden (CN versus UK warehouse) bedroeg 1 cent (?), alleen kwamen er vanuit het UK warehouse maar liefst 1,09 verzendkosten bij. Ok, vooruit dan maar.![]()
BTW: precies hetzelfde artikel, met dezelfde productfoto's vind je her en der op allerlei verkoopsites (o.a. eBay) met verbazingwekkende prijsverschillen.![]()
Een vraagje: wie heeft er ervaring met deze super goedkope non-powered Usb-hubs? High Speed 480Mbps 4-Port USB 2.0 Hub. Ik heb verhalen gelezen dat een goedkope USB hub een keer een schijf heeft gesloopt, hoe zit dat?
AMD 2700x @ 4.15 GHz | Vega 56 (Vega 64 BIOS) | 32 GB DDR4 | MSI X470 Gaming Plus | Intel 600P 1TB | Corsair RM550X
Voor de geintereseerden ene reviewn van Xiaomi Piston V3's
Mooie oortjes van een lekker chinees merk

productreview: Xiaomi Pistons V3 (Zwart) review door tokko1
Mooie oortjes van een lekker chinees merk

https://www.allbuy.com/de...0F-AC35-B9CF-3CA17B397445
Kent iemand Allbuy, lijkt mij te mooi om waar te zijn.
Ander lijkt mij dit ook een prima deal:
http://www.gearbest.com/smart-watches/pp_126026.html
[Ervaringen] Online shoppen in China - Deel 2axileS schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 13:32:
Nickname does not reflect reality
Vanochtend door de bus gekregen. 21 april besteld.NovapaX schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 16:37:
Heb hier nu ook een gevalletje 'Yanwen track end'
Gaat om een USB-RS485 adapter... we zullen zien hoe lang het duurt.
Zal het eerst maar eens testen voordat ik bevestigd dat ik het ontvangen heb.
1740Wp: 12xSF145-S @ Hosola 1600TL [pvoutput]
Sparql TV wiki
Chocoball in "[Ervaringen] Online shoppen in China - Deel 2a"xileS schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 13:32:
https://www.allbuy.com/de...0F-AC35-B9CF-3CA17B397445
Er zijn schijnbaar een aantal mensen die besteld hebben maar nog niks ontvangen? Ik zou liever een paar euro extra betalen voor extra zekerheid, in ieder geval totdat er positieve berichten komen.
Ja precies, had nog niet gelezen dat iemand al iets ontvangen had. Dan lijkt Gearbest op het moment wel een goede deal.
Ik heb de piston v3 besteld bij zowel allbuy als banggood op 25 april. Van beide nog niets ontvangen. Maar dus ook nogmaar 2 weken terug besteld.Ronald8 schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 14:19:
[...]
Chocoball in "[Ervaringen] Online shoppen in China - Deel 2a"
Er zijn schijnbaar een aantal mensen die besteld hebben maar nog niks ontvangen? Ik zou liever een paar euro extra betalen voor extra zekerheid, in ieder geval totdat er positieve berichten komen.
Gister wel mijn Xiaomi usb led licht ontvangen van miniinthebox die ik besteld had met een gratis te goed van 3 euro voor 1 euro.
Echt een mooie toevoeging voor m'n powerbank.
[ Voor 15% gewijzigd door mathy_ op 09-05-2015 18:55 ]
En voor wie een maatje groter wil is hier mijn Tweakers review van de Xiaomi headphones.tokko1 schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 13:27:
Voor de geintereseerden ene reviewn van Xiaomi Piston V3's
Mooie oortjes van een lekker chinees merk![]()
[afbeelding]
Ik wil dus graag dit ding kopen:
http://www.ebay.com/itm/8...ain_0&hash=item2c8f3f7d37
Nu kost die 24 euro omgerekend.
Echter ben ik bang dat ik nog 10 euro verwerkings kosten van de douane bij komen en belasting.. Belasting boeit me niet zoveel, maar die 10 tot 12 euro inklarings kosten...)
Dan kan ik hem net zo goed op amazon kopen:
http://www.amazon.de/Blue...65&sr=8-1&keywords=8BITDO
Daar kost die 35 euro.
Heeft iemand ervaring met het kopen van spullen uit china rond de 22 euro?
Echter ben ik bang dat ik nog 10 euro verwerkings kosten van de douane bij komen en belasting.. Belasting boeit me niet zoveel, maar die 10 tot 12 euro inklarings kosten...)
Daar kost die 35 euro.
Als je dit topic doorleest zul je velen tegenkomen die er ervaring mee hebben.Haas_nl schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 23:50:
Volgens mij iedereen hier welHaas_nl schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 23:50:
Daar kost die 35 euro.
Als het door de brievenbus past dan komt het zonder problemen aan (mijn ervaring)
Vorig jaar nog iets gekocht via Ebay, kwam uit Taiwan, kostte $130 ofzo. Totaal niet bij nagedacht over douanekosten. Was een groot pakket en werd zo afgeleverd zonder gezeur.
Twee maanden geleden een powerbank plus nog wat klein grut besteld via Tinydeal, kosten iets van €26 totaal en mooi een douaneformulier erbij....dus plus €18
Postbode staat hier een paar keer per maand voor de deur en nog maar één keertje extra hoeven betalen. Je moet maar net de pech hebben...
Twee maanden geleden een powerbank plus nog wat klein grut besteld via Tinydeal, kosten iets van €26 totaal en mooi een douaneformulier erbij....dus plus €18
Postbode staat hier een paar keer per maand voor de deur en nog maar één keertje extra hoeven betalen. Je moet maar net de pech hebben...
Waiting on the world to change
Heb die ook destijds besteld bij DX,was wat duurder. Dacht iets van $30 of ik had nog een coupon. Zonder problemen binnengekregenHaas_nl schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 23:50:
Daar kost die 35 euro.
[ Voor 8% gewijzigd door Musta op 10-05-2015 00:30 ]
NS FC: SW 2742 0448 8213
Komt sowieso wel goed en je kan altijd de seller vragen om een lagere waarde te zetten maar op ebay zetten ze zulke aankopen vrijwel als gift, dus gewoon doen.Haas_nl schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 23:50:
Dat doet vrijwel elke shop standaard al, scheelt hun mogelijk ook in de kosten(?!), alleen Mini/Light In The Box zet altijd de echte waarde erop.
Goede review, merci!Chocoball schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 19:46:
[...]
En voor wie een maatje groter wil is hier mijn Tweakers review van de Xiaomi headphones.
Is het een echte of imitatie led light? Ik heb nog wat tegoed van litb en zie daar volgens mij een imitatie led light, zou dat wat zijn? http://m.lightinthebox.co...nde-kleuren_p2491862.htmlmathy_ schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 18:39:
[...]
Ik heb de piston v3 besteld bij zowel allbuy als banggood op 25 april. Van beide nog niets ontvangen. Maar dus ook nogmaar 2 weken terug besteld.
Gister wel mijn Xiaomi usb led licht ontvangen van miniinthebox die ik besteld had met een gratis te goed van 3 euro voor 1 euro.
Echt een mooie toevoeging voor m'n powerbank.
Die ik heb ontvangen zijn de originele.laredo schreef op zondag 10 mei 2015 @ 10:24:
[...]
Is het een echte of imitatie led light? Ik heb nog wat tegoed van litb en zie daar volgens mij een imitatie led light, zou dat wat zijn? http://m.lightinthebox.co...nde-kleuren_p2491862.html
http://www.miniinthebox.c...-multicolor_p2519775.html

[ Voor 4% gewijzigd door mathy_ op 10-05-2015 11:55 ]
Weet er iemand een chinees alternatief voor een multi-port usb lader net zoals de Anker?
http://www.amazon.co.uk/D...&sr=8-6&keywords=anker+5v
Ik weet dat die Anker bewezen goed is maar ik heb er dat bedrag niet voor over. En hij hoeft ook niet zoveel poorten te hebben. 2 is al voldoende (meer mag uiteraard ook).
Ik wil er mijn Raspberry Pi 2 op aansluiten en een 2e port overhouden om een telefoon aan te hangen of een externe schijf met y-stekker. (waarom niet gewoon 2 adapters gebruiken? Gewoon gemak, dan kan ik die gewoon bij de tv laten hangen en handiger wanneer ik er een externe schijf op wil aansluiten)
Mag ook bij Aliexpress zijn, ik kan daar nu ook eindelijk bestellen met iDeal haha
Ik weet dat die Anker bewezen goed is maar ik heb er dat bedrag niet voor over. En hij hoeft ook niet zoveel poorten te hebben. 2 is al voldoende (meer mag uiteraard ook).
Ik wil er mijn Raspberry Pi 2 op aansluiten en een 2e port overhouden om een telefoon aan te hangen of een externe schijf met y-stekker. (waarom niet gewoon 2 adapters gebruiken? Gewoon gemak, dan kan ik die gewoon bij de tv laten hangen en handiger wanneer ik er een externe schijf op wil aansluiten)
Mag ook bij Aliexpress zijn, ik kan daar nu ook eindelijk bestellen met iDeal haha
Zoiets als dit misschien? http://nl.aliexpress.com/...al-EU-US/32296563203.html
Weet de kwaliteit er niet van maar zal natuurlijk minder zijn als die Anker. Voor die 6,50 is het het proberen waard
Weet de kwaliteit er niet van maar zal natuurlijk minder zijn als die Anker. Voor die 6,50 is het het proberen waard
Is deze lader van Banggood.com wat?Ik_ben_Mark3 schreef op zondag 10 mei 2015 @ 15:54:
Weet er iemand een chinees alternatief voor een multi-port usb lader net zoals de Anker?
Mag ook bij Aliexpress zijn, ik kan daar nu ook eindelijk bestellen met iDeal haha![]()
BlitzWolf™ 40W Smart 5-Port High Speed Desktop Charger With Power3S Technology only €15,56 http://m.banggood.com/ind...fe7&af_sub4=OPENPID976084
Voor die 4€ (bij Amazon.de kost em 20€ ipv 20£), vrees ik dat het nog steeds niet de moeite is... Gewoon niet doen, 20€ is eigenlijk al een koopje voor een 5-port charger. Iets dat significant goedkoper is, is goedkoper met een reden.
Al lijkt me die BG een hetzelfde prodcut gewoon met een andere sticker. En toch, bij Amazon heb je zeker service en garantie.
Je hebt ook een paar goedkopere (neem nu bv. RAVPower) , weliswaar 4-port en 36W.... Die zijn zeker ook goed.
Al lijkt me die BG een hetzelfde prodcut gewoon met een andere sticker. En toch, bij Amazon heb je zeker service en garantie.
Je hebt ook een paar goedkopere (neem nu bv. RAVPower) , weliswaar 4-port en 36W.... Die zijn zeker ook goed.
[ Voor 13% gewijzigd door Dima_2005 op 10-05-2015 17:05 ]
Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)
Ik kreeg laatst een berichtje van BG dat de Blitzwolf naar mij onderweg is dus dat wordt een Tweakblog reviewbjonnie schreef op zondag 10 mei 2015 @ 16:45:
[...]
Is deze lader van Banggood.com wat?
BlitzWolf™ 40W Smart 5-Port High Speed Desktop Charger With Power3S Technology only €15,56 http://m.banggood.com/ind...fe7&af_sub4=OPENPID976084
Je kunt beter dingen via amazon.de ipv .co.uk bestellen; vanaf 29 euro totaalbedrag vrijwel altijd gratis verzenden EN binnen enkele dagen in huis.
Die anker lader kost amper 20 euro: http://www.amazon.de/Lade...sr=8-1&keywords=anker+40w
Die anker lader kost amper 20 euro: http://www.amazon.de/Lade...sr=8-1&keywords=anker+40w
Afgelopen woensdag (na drie weken) is de quadcopter bij de 'buren' (4 huizen verderop) bezorgd, en daar heb ik em vrijdag opgehaald. Hij doe het prima. Let op, je hebt maar 4 minuutjes op de accu, dus ik zou sterk aanraden om meer en grotere accu's te bestellen. Gelukkig had ik die al eerder besteld, dus ik kon meteen aan de slagP.E.T.E.R. schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 13:08:
Hoi! Ik heb twee weken terug een quadcopter besteld bij Banggood.
Als het goed is, is hij nu onderweg. Tracking code is RE...SE. Volgens 17track.net en ook posten.se wordt hij vanuit Zweden verstuurd. Maar ik heb toch echt gekozen voor CN Warehouse.
Ik heb tegelijkertijd ook een microsd-(micro)usb kaartlezer besteld, en deze in een week ontvangen. Deze kwam weldegelijk uit China (zonder tracking, maar het stond duidelijk op het zakje).
Nu verbaast het me dat een pakketje uit CN binnnen een week hier is, maar een ander pakketje uit SE na twee weken nog onderweg is.
Iemand hier ervaringen mee?

Zoals deze 2 ports Ravpower voor 10,99euro:Dima_2005 schreef op zondag 10 mei 2015 @ 17:04:
http://www.amazon.de/Lade...929&sr=1-9&keywords=Anker
Op TinyDeal hebben ze de AXGIO ook.ehtweak schreef op zondag 10 mei 2015 @ 18:40:
Je kunt beter dingen via amazon.de ipv .co.uk bestellen; vanaf 29 euro totaalbedrag vrijwel altijd gratis verzenden EN binnen enkele dagen in huis.
http://www.tinydeal.com/a...ter-us-plug-p-135144.html
Heb deze zelf ook op het bureau liggen en hij bevalt me goed. Moet wel een EU adaptertje bijgekocht worden.
Heb bij Allbuy twee lampjes en een powerbank van Xiaomi gekocht. Alles was daar veel goedkoper dan bij de bekende Chinese webshops. Meestal is dat foute boel, maar heb daar toch maar gekocht. Alles is verzonden en onderweg, dus ik ben benieuwdexelletor schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 19:29:
Ik heb mijn Allbuy bestelling ook nog niet ontvangen, is ook iets van twee weken geleden.
Ik heb zelf deze: http://intl-outdoor.com/i...-power-adapter-p-328.html komt ook nog eens als goed/veilig uit de test: http://budgetlightforum.com/node/18731 mocht je eventueel interesse hebben mag je hem wel voor €14 overnemen als die door de brievenbus pas. Ben zelf namelijk op zoek naar 1tje met wat meer vermogen.Ik_ben_Mark3 schreef op zondag 10 mei 2015 @ 15:54:
Mag ook bij Aliexpress zijn, ik kan daar nu ook eindelijk bestellen met iDeal haha![]()
Geen chinees alternatief, maar ik heb deze https://www.conrad.nl/nl/...-2-x-2400-ma-1013159.html. 2x 2400 mA, ik moet zeggen dat hij erg goed bevalt en alles hier in huis kan opladen.Ik_ben_Mark3 schreef op zondag 10 mei 2015 @ 15:54:
5520 Wp op WZW PVOutput
AlstublieftIk_ben_Mark3 schreef op zondag 10 mei 2015 @ 15:54:
http://www.aliexpress.com...ng/105327_1428863944.html
Ja, heb ook goede ervaringen met Orico. Heb er via Ebay wat gekocht en dat ging prima, geloof dat het een OEM is voor verschillende merken. Gisteren nog een bestelling binnen gekregen: Ordered 29-04-2015, received 09-05-2015. Approx 10 days, das best snel!bottom line schreef op zondag 10 mei 2015 @ 22:58:
[...]
AlstublieftHET alternatief voor de anker lader. Betrouwbaar en laad goed op
overigs ook ineens te koop via de producent (of een paar personen verbonden met deze onderneming)
My favorite programming language is solder.
Prima ding, ik heb m zelf ook. Alleen wat groot vergeleken met de Anker, en de powerled is mega-fel.bottom line schreef op zondag 10 mei 2015 @ 22:58:
[...]
overigs ook ineens te koop via de producent (of een paar personen verbonden met deze onderneming)
Ik heb zelf vorige week een Anker en een Revpower gekocht. De anker (40w) was 19,99 en de Revpower (36w) was 9,99. Totaal dus 29,99 incl free shipping
Die blitzwolf ben ik ook wel benieuwd naar
HET alternatief is hier te vinden trouwens: Ikeabottom line schreef op zondag 10 mei 2015 @ 22:58:
[...]
Goedkoper, sneller en makkelijker met eventuele garantieproblemen.
Heb de anker met 6 poorten (60w) gister ontvangen, en man wat is die klein. Had echt een groter beeld erbij voordat ik hem uitpakte. Was in de aanbieding voor 23 paar dagen terugDJSmiley schreef op zondag 10 mei 2015 @ 23:13:
[...]
Prima ding, ik heb m zelf ook. Alleen wat groot vergeleken met de Anker, en de powerled is mega-fel.
Ik heb zelf vorige week een Anker en een Revpower gekocht. De anker (40w) was 19,99 en de Revpower (36w) was 9,99. Totaal dus 29,99 incl free shipping
Die blitzwolf ben ik ook wel benieuwd naar
NS FC: SW 2742 0448 8213
Da's niet echt een alternatief aangezien die way minder krachtig is. Ja, leuk als je één apparaat er in prikt maar bij twee apparaten kakt ie al volledig in. Plus vind het bijzonder onhandig dat er geen draad aan zit zodat je hem direct in het stopcontact moet prikken. Zou de Anker dan ook niet willen ruilen voor deze. Maar YMMVXepos schreef op zondag 10 mei 2015 @ 23:38:
HET alternatief is hier te vinden trouwens: Ikea
Goedkoper, sneller en makkelijker met eventuele garantieproblemen.
Nickname does not reflect reality
ik heb deze ook.bottom line schreef op zondag 10 mei 2015 @ 22:58:
[...]
Powerled is zoals genoemd VEEL te fel. Mijn slaapkamer was helemaal verlicht.
Ik heb die dan ook met een paperclip verder in de behuizing geduwd. nu zie ik een kleine gloed
Iets heel anders:
Iemand al een Xiaomi Router gespot met wel Gbit LAN poorten (evengoed raar een 1100+Mbps Wifi router met 100Mbit LAN poorten.

[ Voor 10% gewijzigd door ApC_IcE op 11-05-2015 10:27 ]
Bij mij ging hij 'gelukkig' kapot. Dus geen fel lampje meer. Ik heb hem achter mijn boxspring verstopt, zodat er een paar laadkabeltjes naar boven komen en ik bovenop mijn bed mijn apparaten kan opladen.ApC_IcE schreef op maandag 11 mei 2015 @ 09:37:
[...]
ik heb deze ook.
Ik heb die dan ook met een paperclip verder in de behuizing geduwd. nu zie ik een kleine gloed
Iets heel anders:
Iemand al een Xiaomi Router gespot met wel Gbit LAN poorten (evengoed raar een 1100+Mbps Wifi router met 100Mbit LAN poorten.
Wel ik was ook aan het kijken voor de mini router maar toen ik zag dat de LAN poorten 100Mbit waren, heb ik gewoon het idee laten vallen.ApC_IcE schreef op maandag 11 mei 2015 @ 09:37:
[...]
ik heb deze ook.
Iets heel anders:
Denk dat je die dingen beter lokaal of via amazon koopt. Bv. Tp-link heeft een aantal leuke modellen met AC wifi en wel Gbit poorten. Alleen natuurlijk iets duurder vanaf 50 euro.
De Xiaomi Cloud router heeft gigabit ...ApC_IcE schreef op maandag 11 mei 2015 @ 09:37:
[...]
ik heb deze ook.
Iets heel anders:
Oké thanks voor alle alternatieven! Er zit zeker wat nuttigs tussen. Misschien dat ik toch voor een originele Anker ga. Ik kan zo snel alleen niet vinden wat de verzendkosten van Amazon.de naar Nederland is.
Nog iets anders. Ik wil wat led strips kopen. Ik gok dat ik 10 a 15 meter nodig heb ((spat)waterdicht). Volgens mij kan ik dit beter via eBay in China kopen met een veiling dan via een Chinashop/AliExpress of niet? Heeft iemand hier nog een (paar) aanraders voor?
En soms is het goedkoper om RGB te pakken dan Warm White. Ik neem aan dat je een RGB ook op Warm White kunt instellen of is het af te raden om dat te doen?
Of onthoudt de controller niet welke kleur hij was wanneer je hem uit/aan zet?
Nog iets anders. Ik wil wat led strips kopen. Ik gok dat ik 10 a 15 meter nodig heb ((spat)waterdicht). Volgens mij kan ik dit beter via eBay in China kopen met een veiling dan via een Chinashop/AliExpress of niet? Heeft iemand hier nog een (paar) aanraders voor?
En soms is het goedkoper om RGB te pakken dan Warm White. Ik neem aan dat je een RGB ook op Warm White kunt instellen of is het af te raden om dat te doen?
Als je toch voor een Anker zou gaan, betere keus kan je niet maken trouwens, als je http://www.amazon.de/gp/p...-21&ascsubtag=05005rfwh0w combineert met 3 Micro-usb kabels van bijna 1m http://www.amazon.de/Prem...fRID=0NFQHBRP3AZRGYBBCWF1 heb je gratis verzending en ineens 3 fatsoenlijke kwaliteitsvolle kabelsIk_ben_Mark3 schreef op maandag 11 mei 2015 @ 11:09:
Oké thanks voor alle alternatieven! Er zit zeker wat nuttigs tussen. Misschien dat ik toch voor een originele Anker ga. Ik kan zo snel alleen niet vinden wat de verzendkosten van Amazon.de naar Nederland is.
Over die ledstrips, meestal gaat de prijs van zo'n Ebay veiling richting de normale aankoopprijs van zo'n ledstrip. Ik heb de mijn telkens gekocht van AliExpress. RGB kan ook een soort van wit geven ja, maar dan zou ik toch eerder opteren voor RGBW (wat duurder zal zijn) maar wel een veel betere wit geeft. Hangt natuurlijk af van het doel van de ledstrips
Dat wisselt per bestelling, dus gewoon in je winkelmandje doen en net zo lang doorgaan in het bestel proces tot je de verzendkosten tegen komt.Ik_ben_Mark3 schreef op maandag 11 mei 2015 @ 11:09:
Bij mij vraagt hij er EUR 3,42 voor. Dus als je iets van 10 euro er bij koopt, krijg je dat met 34,2% korting
Bij mijn RGB strip zie je heel hinderlijk toch wat kleurtjes als je hem op wit instelt. Het verschil met een losse Warm White strip is heel erg groot en die laatste heeft toch mijn voorkeur. En zoals iemand anders al schreef: er is ook WRGB.Ik_ben_Mark3 schreef op maandag 11 mei 2015 @ 11:09:
Mijn garantie ervaring bij Aliexpress is prima. Hangt wel af van de seller natuurlijk.
[ Voor 4% gewijzigd door rud op 11-05-2015 12:55 ]
Bundel deal van Anker 1x 5 port 40w en 5x micro usb... Linkbottom line schreef op maandag 11 mei 2015 @ 12:10:
[...]
Als je toch voor een Anker zou gaan, betere keus kan je niet maken trouwens, als je http://www.amazon.de/gp/p...-21&ascsubtag=05005rfwh0w combineert met 3 Micro-usb kabels van bijna 1m http://www.amazon.de/Prem...fRID=0NFQHBRP3AZRGYBBCWF1 heb je gratis verzending en ineens 3 fatsoenlijke kwaliteitsvolle kabels
Over die ledstrips, meestal gaat de prijs van zo'n Ebay veiling richting de normale aankoopprijs van zo'n ledstrip. Ik heb de mijn telkens gekocht van AliExpress. RGB kan ook een soort van wit geven ja, maar dan zou ik toch eerder opteren voor RGBW (wat duurder zal zijn) maar wel een veel betere wit geeft. Hangt natuurlijk af van het doel van de ledstrips
Dan kom je toch net 1 cent onder de 29,99?bottom line schreef op maandag 11 mei 2015 @ 12:10:
[...]
Als je toch voor een Anker zou gaan, betere keus kan je niet maken trouwens, als je http://www.amazon.de/gp/p...-21&ascsubtag=05005rfwh0w combineert met 3 Micro-usb kabels van bijna 1m http://www.amazon.de/Prem...fRID=0NFQHBRP3AZRGYBBCWF1 heb je gratis verzending en ineens 3 fatsoenlijke kwaliteitsvolle kabels
Je krijgt gewoon gratis verzending... net even getest
[ Voor 7% gewijzigd door red bull op 11-05-2015 13:27 ]
Goed gevonden!red bull schreef op maandag 11 mei 2015 @ 13:19:
[...]
Bundel deal van Anker 1x 5 port 40w en 5x micro usb... Link
Het is gratis verzending vanaf 29 euro
[ Voor 22% gewijzigd door bottom line op 11-05-2015 13:38 ]
Werken die €10 kortingscodes eigenlijk op deze producten? (€10 vanaf €50)bottom line schreef op maandag 11 mei 2015 @ 13:37:
[...]
Goed gevonden!
[...]
Het is gratis verzending vanaf 29 euro
Hoe kom je eigenlijk aan die €10 codes?MrGangstaQ schreef op maandag 11 mei 2015 @ 15:10:
[...]
Werken die €10 kortingscodes eigenlijk op deze producten? (€10 vanaf €50)
Ik wil een koelbox kopen, maar zoek me al rot naar zo'n 10 euro code.
http://cms.17track.net/app-en/ heeft tegenwoordig ook een App 

Google Play: 17TRACK - Android
http://www.windowsphone.c...26-45e8-b532-d3b021908ce3 - Windows Phone
Apple "komt er aan"

Google Play: 17TRACK - Android
http://www.windowsphone.c...26-45e8-b532-d3b021908ce3 - Windows Phone
Apple "komt er aan"
Hoe gaat het nou precies in zijn werk als ik douanekosten moet betalen voor mijn pakketje? Mijn situatie is namelijk een beetje raar aangezien ik boven een bedrijf woon en dit bedrijf neemt al mijn pakketjes aan. Komt er echt een pakketbezorger vragen om geld on the spot of krijg je een papiertje in de bus? Ik wil de benedenverdieping namelijk niet belasten met dit soort lastige situaties
Hoe is het verzonden?
Indien per normale post dan krijg je inderdaad aan de deur een verzoek om te betalen. (als er betaald moet worden)
Indien per normale post dan krijg je inderdaad aan de deur een verzoek om te betalen. (als er betaald moet worden)
[ Voor 11% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 12-05-2015 00:39 ]
Als er betaald moet worden, krijg jij gewoon een briefje in de bus. Geld wordt nooit aan de buren gevraagd tenzij je hun adres hebt opgegeven.-Tim- schreef op maandag 11 mei 2015 @ 23:24:
Hoe gaat het nou precies in zijn werk als ik douanekosten moet betalen voor mijn pakketje? Mijn situatie is namelijk een beetje raar aangezien ik boven een bedrijf woon en dit bedrijf neemt al mijn pakketjes aan. Komt er echt een pakketbezorger vragen om geld on the spot of krijg je een papiertje in de bus? Ik wil de benedenverdieping namelijk niet belasten met dit soort lastige situaties
Naar mijn ervaring vraagt een PostNL-bezorger altijd bij aflevering van het pakket om het eventuele bedrag te betalen. Maar als ik me niet vergis komt er bij track- en trace dan ook te staan "Voor deze zending is een bedrag verschuldigd (...)". Dat werkt echter alleen als je dus zo'n 3S-code voor je pakket kunt bemachtigen.-Tim- schreef op maandag 11 mei 2015 @ 23:24:
Bij FedEx is mijn ervaring dat je 1 a 2 weken later een brief in de bus krijgt om het verschuldigde bedrag over te maken. Dit volgens mij uit snelheidsoverwegingen zodat de inklaring een stuk sneller gaat.
Tenzij je meer dan een paar honderd euro aan BTW en inklaringskosten moet betalen, dan mag je ook aan de deur aftikken.beukenootjes schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 10:02:
[...]
Bij FedEx is mijn ervaring dat je 1 a 2 weken later een brief in de bus krijgt om het verschuldigde bedrag over te maken. Dit volgens mij uit snelheidsoverwegingen zodat de inklaring een stuk sneller gaat.
Welke koelbox ?maurits82 schreef op maandag 11 mei 2015 @ 16:29:
[...]
Hoe kom je eigenlijk aan die €10 codes?
Ik wil een koelbox kopen, maar zoek me al rot naar zo'n 10 euro code.
Tenzij je naam Google is hou op met te doen alsof je alles weet.
*knip*, dit is geen Amazon topic
[ Voor 88% gewijzigd door Perkouw op 12-05-2015 17:10 ]
Alleen iets boven het budgetKenzi schreef op maandag 11 mei 2015 @ 11:05:
[...]
De Xiaomi Cloud router heeft gigabit ...http://www.mi.com/miwifi/
Idd, snel, heel snel.ehtweak schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 08:43:
Heb iets bij banggood besteld (lens spanner wrench) en die bleek leverbaar vanuit het UK warehouse. Prijsverschil tussen beiden (CN versus UK warehouse) bedroeg 1 cent (?), alleen kwamen er vanuit het UK warehouse maar liefst 1,09 verzendkosten bij. Ok, vooruit dan maar.![]()
Ben benieuwd of het idd zo snel hier is.

Afgelopen vrijdagmiddag kreeg ik een mailtje dat het item verstuurd was (begin v.d. vrijdagmiddag besteld) en zojuist werd het al afgeleverd!
M.a.w. Banggood UK warehouse --> NL is idd rap.
Wie heeft er ervaring met een goedkope kabel om een laptop hdd naar een ssd te clonen (ssd sata--> usb)?
Ik heb hier gekeken en zie kabels vanaf ong.3 euro maar weet niet zeker of ze voldoen.
http://www.ebay.nl/sch/i....nkw=ssd+usb+sata&_sacat=0
Clone software heb ik al dus dat hoeft er niet bij te zitten.
Hier zijn ze stukkie duurder http://www.hardeschijfsto...k-sata-usb-converter.html
Ik heb hier gekeken en zie kabels vanaf ong.3 euro maar weet niet zeker of ze voldoen.
http://www.ebay.nl/sch/i....nkw=ssd+usb+sata&_sacat=0
Clone software heb ik al dus dat hoeft er niet bij te zitten.
Hier zijn ze stukkie duurder http://www.hardeschijfsto...k-sata-usb-converter.html
Die sata to USB kabels werken prima bij 2,5 inch schijven, die kabel van 25 euro werkt ook prima bij 3,5 inch schijven
[ Voor 34% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 12-05-2015 15:48 ]
Op de website staat dat het niet met 3.5inch werktTWeaKLeGeND schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 15:46:
Die sata to USB kabels werken prima bij 2,5 inch schijven, die kabel van 25 euro werkt ook prima bij 3,5 inch schijven
Ik heb vandaag na 20 dagen wachten mijn Xiaomi 16000mAh powerbank van BG in ontvangst mogen nemen. Product zat verpakt in een vuilniszak maar was wel redelijk beschermd met behulp van schuim. Paar kleine deukjes in de doos, maar dat doet er allemaal niet erg toe. XPB was onbeschadigd.
Ik heb de code dus meteen ingevuld op chaxun.mi.com en gaf aan dat het een origineel product was. Ook staat er geen logo op de kabel, laadt het ding zichzelf niet op en ziet het er allemaal echt uit dus concludeer ik dat het ding origineel is. één USB-poort lijkt ietwat scheef te zitten, maar werkt wel gewoon prima en je ziet het verder bijna niet. Geen probleem dus. Foto's:

Ik heb de code dus meteen ingevuld op chaxun.mi.com en gaf aan dat het een origineel product was. Ook staat er geen logo op de kabel, laadt het ding zichzelf niet op en ziet het er allemaal echt uit dus concludeer ik dat het ding origineel is. één USB-poort lijkt ietwat scheef te zitten, maar werkt wel gewoon prima en je ziet het verder bijna niet. Geen probleem dus. Foto's:

Wel raar dat er 10200mAh op de onderste foto staatbeukenootjes schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 17:02:
Ik heb vandaag na 20 dagen wachten mijn Xiaomi 16000mAh powerbank van BG in ontvangst mogen nemen. Product zat verpakt in een vuilniszak maar was wel redelijk beschermd met behulp van schuim. Paar kleine deukjes in de doos, maar dat doet er allemaal niet erg toe. XPB was onbeschadigd.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
16000mAh bij een spanning van 3,6V op de batterijen, 10200mAh bij een spanning van 5,1VPistolebob schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 17:06:
[...]
Wel raar dat er 10200mAh op de onderste foto staat
Sommige mensen noemen het liegen, maar producenten vermelden nou eenmaal liever capaciteit in mAh i.p.v. Watt-uur (Wh).
Niks mis mee dus.
16000 mah @ 3,6VPistolebob schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 17:06:
[...]
Wel raar dat er 10200mAh op de onderste foto staat
10200 mah @ 5,1V
Niks raars aan lijkt me.
Vandaag mijn bestelling van Allbuy binnengekregen. Had 1x een Piston 2 besteld, op het eerste gezicht lijken het de echte te zijn. Ik verkoop die dingen door, dus ga het niet openmaken en wacht wel op meer positieve ervaringen, maar het gewicht en de verpakking lijken in ieder geval in orde.
Is overigens verzonden met Sweden Post.
Hoe lang heeft het geduurd voor jou?exelletor schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 17:32:
Vandaag mijn bestelling van Allbuy binnengekregen. Had 1x een Piston 2 besteld, op het eerste gezicht lijken het de echte te zijn. Ik verkoop die dingen door, dus ga het niet openmaken en wacht wel op meer positieve ervaringen, maar het gewicht en de verpakking lijken in ieder geval in orde.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is WEL bedoeld voor:
* discussies over bestellingen bij Chinese webshops
* vragen en discussie over verzending, betaling, afhandeling en retourneren
Dit topic is NIET bedoeld voor:
* aankoopadvies of "welke moet ik kopen?"
* discussie over inbreuk te maken op het merkenrecht; dus GEEN namaak merkartikelen bespreken
* manieren om belasting te ontduiken
* import van verboden producten.
* "ik ook" posts, code-gebedel of inhoudsloze mededelingen.
* simpele vragen waarvan het antwoord al bekend is.
* statusupdates, deze mogen in China-shopping levertijdentopic
Dit topic is WEL bedoeld voor:
* discussies over bestellingen bij Chinese webshops
* vragen en discussie over verzending, betaling, afhandeling en retourneren
Dit topic is NIET bedoeld voor:
* aankoopadvies of "welke moet ik kopen?"
* discussie over inbreuk te maken op het merkenrecht; dus GEEN namaak merkartikelen bespreken
* manieren om belasting te ontduiken
* import van verboden producten.
* "ik ook" posts, code-gebedel of inhoudsloze mededelingen.
* simpele vragen waarvan het antwoord al bekend is.
* statusupdates, deze mogen in China-shopping levertijdentopic