• jantje112
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-05 01:37
Klinkt leuk, ik word echter al 3 maanden van kastje naar muur gestuurd.. Nee meneer, u powerbank komt echt wel nog met de postbodemeneer..
Anoniem: 623439 schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 03:11:
[...]

Het magazijn werkt weer op volle toeren dus als het op voorraad is gaat het gelijk de deur uit.
Enige vertraging kan zitten in leveranciers die nog op vakantie zijn en de koeriers die een flinke achterstand moeten weg werken. :)

• RobertowNL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06:32

RobertowNL

For your gear!

KillStream schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 01:39:
[...]

Ik bestel wel vaker bij MITB, wat zo ongeveer het zelfde is. Al mijn tracing nummers starten met BL omdat ze met BelgiumPost verzonden worden. Pakketje gaat eerst naar België en dan naar Nederland. Wel ben je hem dan "kwijt" omdat de tracking stopt zodra hij in België is aangekomen. Tot heden zijn al (4 stuks) mijn bestellingen gewoon aan gekomen. PostNL neemt gewoon de moeite niet om hun tracing nummer aan jou door te geven.

Heb er een aantal ontvangen waar gewoon een 3gs code opzat, zonder dat die in mijn PostNL account verschenen. Misschien dat je contact op kan nemen met PostNL voor een 3gs code, maar die moeite heb ik zelf nooit genomen. Gewoon beetje geduld hebben, dan komt hij van zelf aan :)
Meestal een paar dagen nadat de tracing stopt.
Het is dan ook een tracking tot in BE. PostNL kan niets met die code en ze worden dan ook als ''normale'' post aan PostNL overgedragen.

Vergelijkbaar met het spul dat via de brievenbus komt ''vanuit'' schiedam. Is niets meer dan soort bulk tracking totdat het het DC verlaat.

• ronaldlokers
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-05 15:42
Iemand ervaring met een usb microscoop uit China? Er zijn tig modellen en ik vraag me af of er iets tussen zit wat bruikbaar is om micro elektronica wat uit te vergroten. Bijv. Om te kunnen solderen / soldeerwerk na te kijken.

• KillStream
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 04-03 21:56
RobertowNL schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 17:43:
[...]

Het is dan ook een tracking tot in BE. PostNL kan niets met die code en ze worden dan ook als ''normale'' post aan PostNL overgedragen.

Vergelijkbaar met het spul dat via de brievenbus komt ''vanuit'' schiedam. Is niets meer dan soort bulk tracking totdat het het DC verlaat.
Mja, vind het dan wel raar, dat ondanks dat het in de brievenbus komt, de meeste pakketjes gewoon een 3gs code van PostNL hebben gekregen. Maar dat ze die niet door geven naar de klant.
Zoals ik al zei, tot op heden is alles gewoon aan gekomen, maar vind het wel appart :)

• Snoekebeest
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:53
Vandaag toch wel kwa omvang het grootste pakket voor mij mogen ontvangen vanuit China met een tas erin.
Ik had toch wel verwacht dat ze de tas toch wel wat meer compacter hadden gemaakt voor transport.
Toch ziet de tas er op de plaatjes van de verkoper er toch wel iets groter uit.

Dit is de link voor degene die ook zo'n tas(je) willen. http://www.aliexpress.com...r-Travel/32222949974.html

Edit; had wat moeite om een plaatje te posten

[Voor 24% gewijzigd door Snoekebeest op 24-02-2015 19:47]

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 28-05 01:06

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

-

[Voor 119% gewijzigd door Frozen op 24-02-2015 23:01]

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:55
KillStream schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 18:39:
[...]

Mja, vind het dan wel raar, dat ondanks dat het in de brievenbus komt, de meeste pakketjes gewoon een 3gs code van PostNL hebben gekregen. Maar dat ze die niet door geven naar de klant.
Zoals ik al zei, tot op heden is alles gewoon aan gekomen, maar vind het wel appart :)
In MijnPakket komen alleen pakketten waaraan de webwinkel/verkoper je mailadres heeft gekoppeld, geen mailadres houdt in dat het niet automatisch hierin terecht komt.

Mocht je willen kijken wat de 3S code is voor PostNL kan dat via deze link, je selecteert Nederland, voort je postcode in en in het 3S veld plak je de buitenlandse tracking.

• KillStream
Rub147 schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 22:59:
[...]

In MijnPakket komen alleen pakketten waaraan de webwinkel/verkoper je mailadres heeft gekoppeld, geen mailadres houdt in dat het niet automatisch hierin terecht komt.

Mocht je willen kijken wat de 3S code is voor PostNL kan dat via deze link, je selecteert Nederland, voort je postcode in en in het 3S veld plak je de buitenlandse tracking.
Had ik al eens geprobeerd, maar dat werkt dus niet ;(
Werkt schijnbaar alleen met RC codes.

• Shefkee
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 28-05 10:29
Ronald8 schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 11:59:
China Post is echt veranderd! Vandaag weer een pakje binnen na slechts 12 dagen. Was dat misschien hun goede voornemen voor 2015? :P
Na Chinees Nieuwjaar zal het wel een tijdje huilen zijn, maar vorig jaar deed China Post iets na Chinees Nieuwjaar(ergens in Maart of April, geloof ik) een andere route. Toen was 10 dagen verzendtijd eerder regel dan uitzondering.

Anoniem: 623439

jantje112 schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 14:53:
Klinkt leuk, ik word echter al 3 maanden van kastje naar muur gestuurd.. Nee meneer, u powerbank komt echt wel nog met de postbodemeneer..

[...]
Heb je een 3S code via PostNL gekregen?

Stuur anders eens een DM met je ordernummer, dan kunnen we kijken wat we voor je kunnen doen.

• dangerousp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 28-05 13:41
Ben benieuwd of dit beter slechter of hetzelfde is als het origineel.. http://m.gearbest.com/smart-watches/pp_146982.html

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

dangerousp schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 07:45:
Ben benieuwd of dit beter slechter of hetzelfde is als het origineel.. http://m.gearbest.com/smart-watches/pp_146982.html
wow, dat is echt gewoon een 1 op 1 kopie qua design ...zou het bijna namaak kunnen noemen :P
maar Jiake smartphones zijn vaak qua design ook 1op1 kopieen van grote merken. (maar wel ok kwaliteit)
als het nou de heflt van de prijs van een originele Xiaomi was ...

overigens lijkt me de Xiaomi een stuk beter al was het maar om de app. op en.miui.com zit toch een hele community die zich bezigt houd met die app, dat lijkt me bij zo'n merk toch niet echt.

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01:53

janvanduschoten

Moderator Mobile / General Chat

Nr. 346

Dit is inderdaad een 1 op 1 kopie. Ik zou niet weten waarom ik voor de kopie zou gaan terwijl de originele hetzelfde kost.
Alleen al de community erachter is het waard om de originele te kopen, heb ik iig wel gedaan :)

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

• Rub147
  • Laatst online: 22:55
KillStream schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 23:50:
[...]

Je kan altijd even een DM sturen naar @PostNL op Twitter :)

• Kasj
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:01
Zijn er misschien mensen hier die ervaring hebben met kwalitatieve IP-camera's (voor buitengebruik) uit china? Infrarood, bewegingsdetectie, 720p, bruikbaar in combinatie met een nas? Of kun je dit soort zaken beter in Nederland kopen, bijvoorbeeld een merk als Foscam?

• Anoniem: 483276
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Kenzi schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 07:16:
[...]

Eigenlijk wilde ik zeggen, kijk eens bij Flipside maar ....

[afbeelding]
Forbidden - Users from your country are not permitted to browse this site.
vanuit Hong Kong nog wel ...en iedereen heeft het altijd zo over 'die censuur in China' .. _/-\o_

Aliexpress heeft ook genoeg keuze:
http://www.alibaba.com/showroom/rfid-wallet.html

Als iemand nog een leuk zakmes zoekt, maar 1 euro en paar cent :)
Anderen die dit zakmes hebben gekocht al een bevestiging of iets dergelijks gehad? Het enige mailtje over deze bestelling wat ik tot nu toe heb gehad is de betalingsbevestiging van paypal. Niet eens een bevestiging van de bestelling ofzo :? of doet die shop dat nooit? Koop er voor het eerst.

Heb overigens nog een vraagje over de xiaomi miband, hoe is de impact op de battery life van je telefoon bij gebruik van dat ding? Het lijkt me wel een leuke gadget maar de battery life van mijn Nexus 4 is van zichzelf al ruk als ik hem dan ook nog halveer moet ik straks nog vaker opladen :P (moet nu al rond 3 uur in de middag aan het infuus op een normale doordeweekse dag :P)

Anoniem: 623439

Anoniem: 483276 schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 09:26:
[...]

Anderen die dit zakmes hebben gekocht al een bevestiging of iets dergelijks gehad? Het enige mailtje over deze bestelling wat ik tot nu toe heb gehad is de betalingsbevestiging van paypal. Niet eens een bevestiging van de bestelling ofzo :? of doet die shop dat nooit? Koop er voor het eerst.

Heb overigens nog een vraagje over de xiaomi miband, hoe is de impact op de battery life van je telefoon bij gebruik van dat ding? Het lijkt me wel een leuke gadget maar de battery life van mijn Nexus 4 is van zichzelf al ruk als ik hem dan ook nog halveer moet ik straks nog vaker opladen :P (moet nu al rond 3 uur in de middag aan het infuus op een normale doordeweekse dag :P)
Je krijgt als het goed is ook een order bevestiging, kan misschien iets vertraagd zijn door de backorders ivm CNY.

[Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 623439 op 25-02-2015 09:41]

• Niet online
Anoniem: 623439 schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 09:37:
[...]

Je krijgt als het goed is ook een order bevestiging, kan misschien iets vertraagd zijn door de backorder ivm CNY.

Ik heb zelf een Honor 6+ en Miband en merk weinig impact. Bluetooth LE ftw _/-\o_ Tenzij je natuurlijk de hele tijd met de app gaat spelen en syncen. Ik start de app 's ochtends een keer en 's avonds.
Het zakmes word verkocht door Cigabuy. ;) (of is dat onderdeel van TD?) bij TD heb ik regelmatig wat besteld namelijk en heb ik er wel vertrouwen in dat het goed komt. :P

• paulus_01
  • Laatst online: 05-05 20:47
Anoniem: 483276 schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 09:42:
[...]

Het zakmes word verkocht door Cigabuy. ;) (of is dat onderdeel van TD?) bij TD heb ik regelmatig wat besteld namelijk en heb ik er wel vertrouwen in dat het goed komt. :P
Kijk eens goed naar de layout en wie je dat mes geadviseerd heeft ;)

• Niet online
paulus_01 schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 09:43:
[...]

Kijk eens goed naar de layout en wie je dat mes geadviseerd heeft ;)
True true. :P (weer stiekeme reclame dus. ;) bad boy Kenzi. :P)

• Penait1
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 23:13
[...]

Ik heb de app versie die ook gaat trillen/licht geeft bij Whatsapp etc en ik kan zeker merken dat dat invloed heeft op mijn batterij. Ook bij licht gebruik (dus geen spelletjes etc) gaat mijn batterij er veel sneller doorheen dan voorheen.

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

[...]

Denk dat je hier meer info vind over de miband: [Xiaomi Mi Band] Ervaring en discussie

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:00

Sherlock

No Shit

Heeft er iemand ervaring met dit soort Powerline adapters vanuit China?

Of zou je net één of twee tientjes extra uitgeven en ze hier kopen?

Ik zou het willen gebruiken om er eentje bij de router aan te sluiten en eentje in het stopcontact van het tuinhuisje te steken, zodat ik in de tuin ook nog wifi heb. De router die ik nu heb haalt het slechts af en toe, en dat is eigenlijk vervelender dan helemaal niet...

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:55
Oh is de Tinydeal account ook weer eens actief
Ben jij dat Kenzi of is dat echt "Jane"? :P

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online
Misschien iemand ervaring hiermee: ik heb bij een bestelling van DX.com een RC tracking code gekregen maar op deze website https://www.internationalparceltracking.com/#/search krijg ik de foutmelding dat het pakje niet gevonden kan worden?

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

• steven2
  • Laatst online: 06-04 08:31
Chief-XL schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 12:21:
Misschien iemand ervaring hiermee: ik heb bij een bestelling van DX.com een RC tracking code gekregen maar op deze website https://www.internationalparceltracking.com/#/search krijg ik de foutmelding dat het pakje niet gevonden kan worden?
Gaat een paar dagen overheen.

ASUS Sabertooth X79, Intel Core i7 3930@3800MHz, 16 GB DDR3 (G.Skill F3-17000CL9Q-16GBZ), XFX Radeon R9 290, Sound Blaster X-Fi XtremeMusic, 1x 256 GB Samsung 840 pro SSD, 1x 1 TB Samsung Spinpoint F3, 1 x 3 TB Seagate ST3000DM001

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online
Ah, dank je. Het is inmiddels 2 dagen geleden maar zal nog een paar dagen wachten

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

• krissie100
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 00:20
wow....
deze wil ik :)
http://www.banggood.com/J...-Camera-RTF-p-958352.html
een vliegende en rijdende quad copter _/-\o_ _/-\o_

• MaartenFM
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17-05 11:50
Hebben mensen hier wel eens een Playstation 3 controller besteld uit China? Ik zoek er eigenlijk één omdat ze hier wel behoorlijk prijzig zijn, bijna duurder dan ik de console zonder controllers heb gekocht...

Ik heb vroeger wel eens wat mensen gehoord die zo'n ding haalden uit China maar dan was de kwaliteit echt behoorlijk slecht, is dit inmiddels al veranderd? Ik zou het natuurlijk ook gewoon kunnen proberen, maar ben benieuwd naar jullie ervaringen.

• CrazyRooster
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-05 19:45
MaartenFM schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 14:02:
Hebben mensen hier wel eens een Playstation 3 controller besteld uit China? Ik zoek er eigenlijk één omdat ze hier wel behoorlijk prijzig zijn, bijna duurder dan ik de console zonder controllers heb gekocht...

Ik heb vroeger wel eens wat mensen gehoord die zo'n ding haalden uit China maar dan was de kwaliteit echt behoorlijk slecht, is dit inmiddels al veranderd? Ik zou het natuurlijk ook gewoon kunnen proberen, maar ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Ik heb recentelijk bij MITB een WII U Pro Controller besteld. Hiervan was de kwaliteit uitermate goed. Maar goed jij zoekt een PS3 Controller. Ik denk dat deze kwalitatief net wel goed zullen zijn. Je kunt altijd even kijken naar userreviews. Zo op het oog lijken die bij MITB goed.

• MaartenFM
CrazyRooster schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 14:20:
[...]
Ik heb recentelijk bij MITB een WII U Pro Controller besteld. Hiervan was de kwaliteit uitermate goed. Maar goed jij zoekt een PS3 Controller. Ik denk dat deze kwalitatief net wel goed zullen zijn. Je kunt altijd even kijken naar userreviews. Zo op het oog lijken die bij MITB goed.
Oke dankje! Zijn ook erg goedkoop daar op het moment, ga het gewoon maar eens proberen.

• Er_Damn
  • Laatst online: 23:08

Ik heb er tot op heden twee besteld. Ze zijn iets lichter en soms zijn de openingen voor de knoppen niet juist. Hierdoor kan het soms zijn dat een knop blijft hangen. Dualshocks zijn weleens nu in de aanbieding, ik weet niet of het echt loont om uit China één te halen.

• Hendrikje1
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Een aantal jaar terug heb ik er eens een gekocht bij priceangels. Beviel me prima.
Ik was geloof ik iets van 15 euro kwijt.

[Voor 6% gewijzigd door Hendrikje1 op 25-02-2015 15:26]

• Kaya10
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Ik was van plan om een xiaomi powerbank 10400 te kopen voor 17.69 USD, de feestdagen zijn nog steeds bezig in china maakt het veel uit of ik het nu bestel of na de 28ste?

• Hendrikje1
  • Niet online
Kaya10 schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 15:32:
Ik was van plan om een xiaomi powerbank 10400 te kopen voor 17.69 USD, de feestdagen zijn nog steeds bezig in china maakt het veel uit of ik het nu bestel of na de 28ste?
Ik heb diverse dingen besteld tijdens Chinees nieuwjaar. In veel gevallen werd het na een dag gewoon verzonden. Dus het lijkt me geen probleem om het nu te bestellen. ;)

• RobertowNL

RobertowNL

For your gear!

KillStream schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 18:39:
[...]

Het komt zonder traceercode Nederland in dus PostNL heeft niets om te koppelen. Het wordt dus gezien als brievenbuspost. Mocht het niet door de brievenbus passen dan plakken ze er inderdaad zo'n 3S code op (hier vaan 3SIM). Dat is dan een code omdat hij met de pakketbezorger mee moet, verder niet.
KillStream schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 23:50:
[...]

Werkt gewoon met (bijna) alle buitenlandse codes, CN, SG, SE, DE werken allemaal.
Chief-XL schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 12:33:
Ah, dank je. Het is inmiddels 2 dagen geleden maar zal nog een paar dagen wachten
Ga maar uit van een week en anders gewoon afwachten. Zal niet de eerste keer zijn dat er iemand een niet werkende/verkeerde code krijgt.
Ziet er inderdaad wel vet uit. Bestel hem toch maar niet weet ondertussen dat ik met dat spul te weinig doe :+

Ja ik heb er laatst 1 gekocht bij Buyincoins. Was best onder de indruk en het is/lijkt ook een prima controller, had 1 manketentje en dat was dat 1 van de triggers (R2) niet helemaal lekker reageerde.
Uiteindelijk opgelost door hem even open te maken, denk dat het door het verzenden kwam (te veel druk).

Vriend van mij had de zelfde besteld en die was wel in orde. Ziet er wellicht niet geweldig uit, maar gebruik hem nu al 2 maand zonder problemen:

- Link: http://www.buyincoins.com/item/39524.html
Is hier nu niet meer in voorraad maar er zijn meerdere shops die dat model verkopen.
CrazyRooster schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 14:20:
[...]
Je kunt altijd even kijken naar userreviews. Zo op het oog lijken die bij MITB goed.
Daar moet je dus niet op vertrouwen. Slechte reviews worden gewoon niet geplaatst |:(

• KillStream
RobertowNL schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 15:51:
[...]

Het komt zonder traceercode Nederland in dus PostNL heeft niets om te koppelen. Het wordt dus gezien als brievenbuspost. Mocht het niet door de brievenbus passen dan plakken ze er inderdaad zo'n 3S code op (hier vaan 3SIM). Dat is dan een code omdat hij met de pakketbezorger mee moet, verder niet.
[...]

Werkt gewoon met (bijna) alle buitenlandse codes, CN, SG, SE, DE werken allemaal.
Ik heb er toch echt 2 gehad met een 3S code, die door de pakketbezorger in de brievenbus zijn gestopt.
Na scannen van de QR code op het pakket stond ie wel in de app, mja toen was ie er al.
De trace codes die ik van MITB krijg werken daar dus niet... geen 1 van alle..

• MaartenFM
[...]

Ja ik heb er laatst 1 gekocht bij Buyincoins. Was best onder de indruk en het is/lijkt ook een prima controller, had 1 manketentje en dat was dat 1 van de triggers (R2) niet helemaal lekker reageerde.
Uiteindelijk opgelost door hem even open te maken, denk dat het door het verzenden kwam (te veel druk).

Vriend van mij had de zelfde besteld en die was wel in orde. Ziet er wellicht niet geweldig uit, maar gebruik hem nu al 2 maand zonder problemen:
[afbeelding]
- Link: http://www.buyincoins.com/item/39524.html
Is hier nu niet meer in voorraad maar er zijn meerdere shops die dat model verkopen.
[...]

Daar moet je dus niet op vertrouwen. Slechte reviews worden gewoon niet geplaatst |:(
Is inderdaad niet de mooiste :P , maar als ie goed werkt lijkt ie mij ook wel wat! zal eens kijken of ik 'm nog ergens kan vinden.

• LFA
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 24-05 16:58
Niet echt tech gerelateerd maar ik heb zojuist deze canvas besteld via Aliexpress.

Omdat hij geprint wordt zal het denk ik wel goed komen qua kwaliteit maar ik ben er ook over aan het denken om een schilderij te kopen via Aliexpress. Heeft iemand hier ervaring mee? Lijkt dat een beetje op de foto's die op de site staan?

• RobertowNL

RobertowNL

For your gear!

KillStream schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 16:11:
[...]

Ik heb er toch echt 2 gehad met een 3S code, die door de pakketbezorger in de brievenbus zijn gestopt.
Na scannen van de QR code op het pakket stond ie wel in de app, mja toen was ie er al.
De trace codes die ik van MITB krijg werken daar dus niet... geen 1 van alle..
Ik zeg ook niet dat dat niet kan, zeer zeker wel. Maar voor PostNL is er geen traceercode om hem aan te koppelen. Die code is geen standaard traceercode. Het gaat in bulk naar BE toen (tot daar ook traceer updates) en als het vanuit daar verzonden wordt gaat het gewoon met de ''normale'' post. Alles wat dan enigszins groot is krijgt een 3SIM (niet tekenen voor ontvangst) code en de rest gaat via de normale brievenbuspost (zonder code).

Dat is de reden dat die pakketten niet te traceren zijn en het ook niet gaan doen, andere codes (en enkele andere uitzonderingen zoals Yanwen, Sky etc die ook bulkcodes hebben).
LFA schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 16:47:
Niet echt tech gerelateerd maar ik heb zojuist deze canvas besteld via Aliexpress.

Omdat hij geprint wordt zal het denk ik wel goed komen qua kwaliteit maar ik ben er ook over aan het denken om een schilderij te kopen via Aliexpress. Heeft iemand hier ervaring mee? Lijkt dat een beetje op de foto's die op de site staan?
Zijn wel wat ervaringen mee in het verleden. Aantal zagen er best goed uit. Zal natuurlijk van de verkoper afhangen hoe de kwaliteit is.
De schreeuw heb ik een keer op FOK! voorbij zien komen bijvoorbeeld (wellicht nog te vinden in Google).

• walterworld
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-05 14:56
http://www.dx.com/nl/p/un...-black-golden-30cm-262725

Zoiets werkt toch niet? Digitaal naar Analoog?

• Basho
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21:06
Mini HDMI? Wordt dat nog steeds gebruikt?
En waarom zou het niet werken, het signaal wordt namelijk gewoon omgezet. Daar zijn die converters voor, je verliest alleen beeldkwaliteit. Mijn converter werkt ook zonder problemen i.c.m. mijn Raspberry Pi en TV scherm.

Seat Leon 5F Howto's & Retrofits | Eigen KPN router topic

• walterworld
bashoogers schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 17:30:
[...]

Mini HDMI? Wordt dat nog steeds gebruikt?
En waarom zou het niet werken, het signaal wordt namelijk gewoon omgezet. Daar zijn die converters voor, je verliest alleen beeldkwaliteit. Mijn converter werkt ook zonder problemen i.c.m. mijn Raspberry Pi en TV scherm.
Excuses, niet gezien dat het om een mini gaat.
http://eud.dx.com/product/review/844241678/text

• walterworld
bashoogers schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 17:38:
[...]

Dat moet gewoon werken hoor :D.
Ah oké super :) , mag ik vragen welke converter jij hebt? Het is namelijk ook bedoeld voor een PI aan te sluiten op een oude monitor met enkel vga.

Heb namelijk ook deze gezien, alleen prijs verschil is zo hoog.

[Voor 19% gewijzigd door walterworld op 25-02-2015 17:44]

• Basho
walterworld schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 17:42:
[...]

Ah oké super :) , mag ik vragen welke converter jij hebt? Het is namelijk ook bedoeld voor een PI aan te sluiten op een oude monitor met enkel vga.

Heb namelijk ook deze gezien, alleen prijs verschil is zo hoog.
Ik heb daar niet zo'n uitbreiding voor: HDMI kabel in de Pi --> VGA in monitor. Daar komt bij mij geen uitbreidingskaartje aan te pas :P. Elke willekeurige kabel lijkt me te werken.

[Voor 3% gewijzigd door Basho op 25-02-2015 18:23]

• FunFair
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-05 10:13
Mijn vriendin heeft de hele dag zitten zoeken naar bruidschoenen (ja we gaan trouwen). En uiteindelijk is ze na een dag zoeken bij aliexpress terecht gekomen (niet wetende dat dit een chinese site is). Een paar 'backup-schoenen' komen van zalando, maar deze hebben niet haar voorkeur om te dragen tijdens 'de grote dag'. Dit is echt zo'n vrouwen dingetje waar ik me graag zo min mogelijk mee bemoei :P

Nou hebben we nog 2 maanden de tijd, maar op aliexpress staat processing time, 25 days. Dus verzenden zal via DHL moeten, met gevolg dat ik nog douanekosten erbij verwacht. Maar die processing time kan schijnbaar ook verlengd worden lees ik. De reviews van de seller zijn volgens mij wel ok.

Ze heeft ook een aantal schoenen gevonden in de UK, maar daar gaat de prijs omhoog naar 150 pond, t.o.v. ca 60 dollar incl. korting en DHL shipping vanuit China.

Toch heb ik mijn zorgen over de kwaliteit, gezien de slechte ervaringen van kleding uit china die ik hier wel eens heb gelezen. Maar heeft iemand ervaring met schoenen uit China? Kloppen de maten die ze opgeven? In principe geven ze US maten op, met een conversietabel naar EU. Echter... een chinese XL is immers ook geen Europese XL.

Het gaat om deze schoenen die ze in US8 in het wit wil hebben.

Wat zouden jullie doen?

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:27
FunFair schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 22:01:
- ... -
Toch heb ik mijn zorgen over de kwaliteit, gezien de slechte ervaringen van kleding uit china die ik hier wel eens heb gelezen. Maar heeft iemand ervaring met schoenen uit China? Kloppen de maten die ze opgeven? In principe geven ze US maten op, met een conversietabel naar EU. Echter... een chinese XL is immers ook geen Europese XL.

Het gaat om deze schoenen die ze in US8 in het wit wil hebben.

Wat zouden jullie doen?
Kwaliteit zal wel goed genoeg zijn voor reserveschoentjes. De meeste ervaringen gaan hier namelijk ook maar over kleding van een paar euro's. Kwaliteit van ginder wordt beter en beter hoor :)
En ik zou vertrouwen op die conversietabel. Anders zet de verkoper er dit niet bij (en moest het niet kloppen dan spreek je hem er maar over aan. Zal hij wel een oplossing mee helpen zoeken).

Met nog 2 maand te gaan zou ik gewoon kiezen voor chinapost. (maar dat zeg ik gewoon uit lage kostperspectief)

[Voor 5% gewijzigd door bottom line op 25-02-2015 22:12]

• FunFair
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-05 10:13
bottom line schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 22:10:
[...]

Kwaliteit zal wel goed genoeg zijn voor reserveschoentjes. De meeste ervaringen gaan hier namelijk ook maar over kleding van een paar euro's. Kwaliteit van ginder wordt beter en beter hoor :)
En ik zou vertrouwen op die conversietabel. Anders zet de verkoper er dit niet bij (en moest het niet kloppen dan spreek je hem er maar over aan. Zal hij wel een oplossing mee helpen zoeken).

Met nog 2 maand te gaan zou ik gewoon kiezen voor chinapost. (maar dat zeg ik gewoon uit lage kostperspectief)
Het idee is dat de zalando schoenen als backup dienen. Die kosten ook maar 18 euro :) Deze moeten 'de' schoenen zijn.

China post heb ik de ervaring mee dat deze er ca. 30 dagen over doet. Dat incl. de 25 dagen die de verkoper nodig heeft om ze te verzenden is al bijna 2 maanden. Dat risico koop ik dan wel af. Het heeft nog weinig zin om hierop te besparen op de kosten van een bruiloft :P

• bottom line
FunFair schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 22:15:
[...]

Het idee is dat de zalando schoenen als backup dienen. Die kosten ook maar 18 euro :) Deze moeten 'de' schoenen zijn.

China post heb ik de ervaring mee dat deze er ca. 30 dagen over doet. Dat incl. de 25 dagen die de verkoper nodig heeft om ze te verzenden is al bijna 2 maanden. Dat risico koop ik dan wel af. Het heeft nog weinig zin om hierop te besparen op de kosten van een bruiloft :P
Moet je uitproberen :)
Niemand hier kan zeggen of het goede kwaliteit is, want dat is nu iets dat ik hier in bijna een jaar nog niet ben tegen gekomen :p
Contacteer even de verkoper of hij een foto wilt trekken van de schoen in het echt. Dan kan je zelf al een beetje oordelen. Hoop voor jou dat het goede schoenen zijn ^)

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23:23
Op comfortabele schoenen trouwen.

Een gevulde maag en goede schoenen, dat zijn de belangrijkste dingen op je trouwdag.
Gefeliciteerd alvast :+

• Majesty
  • Niet online
bottom line schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 22:10:
[...]

Met nog 2 maand te gaan en de schoenen moeten als 'de schoenen' dienen en jij zou voor chinapost gaan? Ben je wel lekker? :p

Sowieso voor DHL gaan. Contact leggen met de verkoper, situatie uitleggen en vragen of het dus ook meteen verzonden kan worden.
Mijn ervaring met schoenen en kleding uit China bestellen (en heb het al redelijk vaak gedaan) is dat ik het eerste paar standaard aan iemand anders doneer omdat ik ze zelf niet pas. De volgende set (net een maat groter of kleiner) past altijd wel. En daarbij houd ik altijd de conversietabel aan. Daar moet je je dus niet blind op staren. Hopen dat ze in één keer passen is het enige dat je kan doen :). Of twee/drie paar bestellen, kan ook natuurlijk. Dan hoef je niet te stressen voor een nieuwe bestelling.

[Voor 8% gewijzigd door Majesty op 26-02-2015 10:26]

• Sherlock
  • Laatst online: 22:00

Sherlock

No Shit

Ik zou ze niet in China bestellen, puur omdat je ze wil passen voordat het zover is. Die dingen moeten wel perfect zitten en lekker lopen, ik zou daar in elk geval niet op bezuinigen.

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-05 10:28

Get!em

Oh die ja!

Dan hoort het dus niet hier maar bijvoorbeeld in het aanbiedingen topic

[Voor 110% gewijzigd door Perkouw op 26-02-2015 19:00]

• exelletor
  • Laatst online: 04:17
Hee, iets wat ik op 9 Januari heb besteld is 10 dagen terug verzonden en staat sinds vandaag eindelijk op "verzonden naar land van bestemming". Maar goed, dat hoort er ook bij het bestellen uit China. :)

• Majesty
  • Niet online
Get!em schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 10:42:
Het is niet china, maar wel china prijzen en is eerder hier wel eens gepost in een actieperiode, vandaar dat ik het hier maar post.

Parfums in de aanbieding:
http://www.fragrancex.com/

Couponcode FSW
Waarom: worldwide free shipping, no minimum...
Wanneer: alleen vandaag (donderdag).

Wat: echte parfums tegen meestal lage prijzen. Vooral de testers en refillers zijn goedkoop.

Let op: is VS, dus zeer strenge douane controle.
Per bestelling niet hoger dan 22 euro, anders betaal je dus btw bij ontvangen aan de deur.
Bij hoger: zie verdere douane regels: http://www.belastingdiens...tingen_bij_invoer_betalen

Verzend/ontvangst tijd: iets meer dan 1 week.
Je bent geweldig! Daar was ik al lang naar op zoek, veel dank!!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Als iemand nog een horloge zoekt. zitten wel leuke deals tussen, die Curren bijv. O-)
http://www.tinydeal.com/2...h-watch-sale-si-3389.html

Navraag bij verschillende koeriers lijkt de CNY crisis dit jaar mee te vallen :) vooral door hoop mensen die zijn achtergebleven om te werken.

• timmert26
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 25-05 16:12
Kenzi schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 11:10:
Als iemand nog een horloge zoekt. zitten wel leuke deals tussen, die Curren bijv. O-)

Navraag bij verschillende koeriers lijkt de CNY crisis dit jaar mee te vallen :) vooral door hoop mensen die zijn achtergebleven om te werken.
Nou mijn pakket ligt al een week lang stil, hij is van Nederland naar China gegaan, en de status staat al een week op "ontvangen in het land van bestemming" maar is nog niet verder verstuurd

• Mdekoning
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 27-05 00:56

Zelf heb ik deze pas geleden besteld:
http://www.aliexpress.com...etched-to/1916876220.html

Deze kwam aan in een koker die een beetje geknikt was. Schilderij was een heel klein beetje beschadigd.

Heb hem laten opspannen bij een kunstgalerij. resultaat zit er dan ook prima uit.
zal eens kijken of ik er binnenkort een foto van kan plaatsen.

• BlackMonkey
  • Laatst online: 02:00
Het is niet china, maar wel china prijzen en is eerder hier wel eens gepost in een actieperiode, vandaar dat ik het hier maar post.

Couponcode FSW

Wat: echte parfums tegen meestal lage prijzen. Vooral de testers en refillers zijn goedkoop.

Per bestelling niet hoger dan 22 euro, anders betaal je dus btw bij ontvangen aan de deur.
Bij hoger: zie verdere douane regels: http://www.belastingdiens...tingen_bij_invoer_betalen

Thanks! Nog tips? :)

• wann0wfhc
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 24-05 14:00

Mooi horloge die Curren!
Maar de vorige Curren die ik van Ebay bestelde daar lag na 2 dagen de secondewijzer los door het horloge heen, dus ik laat het horen mocht hier wat mee gebeuren :P

Maar ik ga het er op wagen! besteld 8)

Edit:
Trouwens, dit is dat model wat ik op Ebay had besteld :P http://www.tinydeal.com/c...en-p-109964.html?dp=T0102.

Staat ook bij jullie op de site >:)

[Voor 14% gewijzigd door wann0wfhc op 26-02-2015 13:30]

• Get!em

Get!em

Oh die ja!

Voor je vriendin? Volledig persoonlijk natuurlijk.
Maar Hugo Deep Red (zit net op randje 22 euro).
Lolita Lempicka Perfume NL prijs ongeveer 43 euro, FX prijs 22 euro

Let op, sommige van deze zijn bij tijd en wijle ook bij Kruidvat extreem goedkoop.

Let op 2: koop EdP (Eau de Parfum). Alles wat niet die tekst heeft, is verdund...) (EdT , Eau de Toilette bijv..)

Voor de rest, vergelijk altijd de prijs ff met NL prijzen, zit nog wel eens verschil tussen of het al dan niet goedkoper is.

• BlackMonkey
  • Laatst online: 02:00
Get!em schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 13:29:
[...]

Voor je vriendin? Volledig persoonlijk natuurlijk.
Maar Hugo Deep Red (zit net op randje 22 euro).
Lolita Lempicka Perfume NL prijs ongeveer 43 euro, FX prijs 22 euro

Let op, sommige van deze zijn bij tijd en wijle ook bij Kruidvat extreem goedkoop.

Let op 2: koop EdP (Eau de Parfum). Alles wat niet die tekst heeft, is verdund...) (EdT , Eau de Toilette bijv..)

Voor de rest, vergelijk altijd de prijs ff met NL prijzen, zit nog wel eens verschil tussen of het al dan niet goedkoper is.
Nee eigenlijk voor mezelf. Zag er wel wat maar geen goedkope dus dacht dat jij er misschien wel wat had gezien. Geurtjes zijn natuurlijk altijd persoonlijk, maar een tip in de goede richting is nooit verkeerd.

• Hendrikje1
  • Niet online
Beetje off-topic natuurlijk. Maar welke ik heerlijk vind:Jean Paul Gaultier Le Male. _/-\o_
Dat is maar een van me favorieten, heb er nog meer :P .

• royalt123
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:53
Ik vindt bijna nergens displayport - displayport 1.2 'hbr2', aanbod is gewoon zo laag tegenover hdmi, converter, dvi....

• KillStream

Couponcode FSW

De unboxed niet..
http://prntscr.com/6a18gy
zijn duurder zelfs, maar een great way to save |:(

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 03:09

pinda powerrr

Slow down...

Op 17 februari de hier bekende Charge Doctor besteld en vandaag al binnen.
Met deze levertijden wordt bestellen in China steeds leuker (behalve voor mijn bankrekening...) En je blijft je afvragen waar ze het van doen, $1.53 betaald, gratis verzenden en snel in huis, prachtig!

Waiting on the world to change

• Get!em

Get!em

Oh die ja!

KillStream schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 13:49:
[...]

De unboxed niet..
http://prntscr.com/6a18gy
zijn duurder zelfs, maar een great way to save |:(
Inderdaad, ben al de meest vreemde prijscombinaties tegengekomen (5ml voor 40 euro, 30ml voor 25 euro..)
Let dus inderdaad goed op, is beetje een zoektochtje altijd, zeker nu er zoveel niet op voorraad is...

• Swift92
  • Laatst online: 12-05 22:36
Hmm.. zojuist me Xiaomi led lampje binnen. Alleen is deze zwaar beschadigd. Ben benieuwd hoe het opgelost wordt. Is me eerste bestelling bij ze (Tinydeal.com)

http://nl.tinypic.com/r/2z87ztk/8

[Voor 3% gewijzigd door Swift92 op 26-02-2015 15:30]

• krissie100
Swift92 schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 15:15:
Hmm.. zojuist me Xiaomi led lampje binnen. Alleen is deze zwaar beschadigd. Ben benieuwd hoe het opgelost wordt. Is me eerste bestelling bij ze.

http://nl.tinypic.com/r/2z87ztk/8
haha, foto lijkt mij vrij duidelijk :)
Waar had je em besteld?
Gaat ie nog aan? :9

• Niet online

Couponcode FSW

Oeh bedankt voor de tip! Mijn geurtjes raken op dus moet er binnenkort weer even wat bij kopen. :)

Iemand al iets gehoord van het cigabuy zakmes van een paar pagina's terug?

[Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 483276 op 26-02-2015 15:23]

• Swift92
  • Laatst online: 12-05 22:36
krissie100 schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 15:19:
[...]

haha, foto lijkt mij vrij duidelijk :)
Waar had je em besteld?
Gaat ie nog aan? :9
Was Tinydeal.com. Heb mijn powerbank niet bij de hand dus kan hem niet testen. :p

• krissie100
Swift92 schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 15:33:
[...]

Was Tinydeal.com. Heb mijn powerbank niet bij de hand dus kan hem niet testen. :p
steek je hem in je pc ^^

• walterworld
Ik wil, ik wil!!
maar toch sla ik het over, 1 horloge tegelijkertijd dragen lijkt mij meer dan voldoende.
Mdekoning schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 11:43:
[...]

Zelf heb ik deze pas geleden besteld:
http://www.aliexpress.com...etched-to/1916876220.html

Deze kwam aan in een koker die een beetje geknikt was. Schilderij was een heel klein beetje beschadigd.

Heb hem laten opspannen bij een kunstgalerij. resultaat zit er dan ook prima uit.
zal eens kijken of ik er binnenkort een foto van kan plaatsen.
Mag ik vragen wat je voor het opspannen betaald hebt?
Ik weet niet of hier nog reviews van China producten zijn toegestaan vandaar dat ik een Tweakblog heb geschreven over dit apparaat, een virtuele laser toetsenbord

[Voor 7% gewijzigd door Chocoball op 26-02-2015 23:42]

• Piet91
  • Niet online
Begin november las ik de eerste geruchten en aan Tweakers doorgegeven:
nieuws: Gerucht: Xiaomi maakt GoPro-concurrent die video in 4k opneemt

Maar sindsdien niets meer over gehoord. Maar...zou het dan toch?

Mystery Xiaomi device to be lightweight and super small, possible GoPro rival?
Xiaomi fans should mark the 2nd March as a date to remember in their diary as a new mystery product will be unveiled, but what on earth could it be?

A teaser posted on Xiaomi’s Weibo simply shows us a picture of a matchbox and promises more in formation on the 2nd March, while a second image shows the matchbox open showing packed luggage and a snorkel mask, so what are Xiaomi planning to launch?

Our guess (and we might be grasping at straws here) is that Xiaomi could finally be ready to unveil their own action camera to rival the GoPro. Current GoPro camera are roughly the size of a matchbox and are very lightweight (once removed from their waterproof casing), and they are perfect for use while traveling or swimming too.

GoPro camera’s and Chinese cameras such as the SJ5000, have become very popular around the globe and are often used for extreme sports, and radio control drones. Current sports camera’s range from around $100 to $500, a Xiaomi camera will likely cost much less.
Over ruim 72 uur weten we meer. Ik hoop het.
Ik verwacht niet de eerder genoemde specs voor eerder genoemde prijs maar ben toch benieuwd. :Y

Overigens, pas vroeg ik hier om ervaringen met een laser level. (maar die posts kan ik niet meer vinden in het oude topic :? )
Anywho; vorige week woensdag een laser level/waterpas besteld.
Als jullie geïnteresseerd zijn of het wat is; wil ik het hier wel posten.

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20:26
pinda powerrr schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 13:54:
Met deze levertijden wordt bestellen in China steeds leuker (behalve voor mijn bankrekening...) En je blijft je afvragen waar ze het van doen, $1.53 betaald, gratis verzenden en snel in huis, prachtig!
Toch leuk dat die verkoper opeens een aantal bestellingen uit Nederland kreeg :) en ook opvallend dat die dingetjes bij iedereen zo snel binnen waren. Zou die verkoper ze eigenhandig in het vliegtuig proppen ofzo? ;)

M'n huidige oordopjes vallen helaas uit elkaar na zo'n 5 jaar. Wat is precies het verschil tussen de "gewone" plastic Xiaomi oordopjes en de Pistons qua kwaliteit en geluid? Of zijn er oordopjes met vergelijkbare kwaliteit maar een betere prijs (ik had iets van Awei meegekregen?)?

Anoniem: 609549

Piet91 schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 21:40:

Overigens, pas vroeg ik hier om ervaringen met een laser level. (maar die posts kan ik niet meer vinden in het oude topic :? )
Ik ben wel nieuwsgierig. Graag je ervaringen :)

• Basho
Heb zojuist een email gekregen via mijn website waarin er advies werd gevraagd waar de Xiaomi Powerbank nu verkrijgbaar was, origineel. Tot mijn verbazing meldde hij Bol.com erbij en ik schrok eigenlijk wel een beetje:

http://www.bol.com/nl/s/a...ex.html?_requestid=557967

Daar staan ze voor de helft meer te koop! Best wel een smerige manier dat daar nog winst over gemaakt durft te worden. //HAH! Voornamelijk die siliconen hoesjes. 15 EURO!! Die kosten in China 2$ ofzoiets...

[Voor 9% gewijzigd door Basho op 26-02-2015 21:51]

• Supertip
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
bashoogers schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 21:50:
Heb zojuist een email gekregen via mijn website waarin er advies werd gevraagd waar de Xiaomi Powerbank nu verkrijgbaar was, origineel. Tot mijn verbazing meldde hij Bol.com erbij en ik schrok eigenlijk wel een beetje:

Daar staan ze voor de helft meer te koop! Best wel een smerige manier dat daar nog winst over gemaakt durft te worden. //HAH! Voornamelijk die siliconen hoesjes. 15 EURO!! Die kosten in China 2$ ofzoiets...
Is heel normaal om op de prijs 40 tot...% te zetten.
Maar wij tweakers weten gelukkig waar wij in moeten kopen

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 01:07

mark-k

AKA markkNL

Piet91 schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 21:40:
Begin november las ik de eerste geruchten en aan Tweakers doorgegeven:
nieuws: Gerucht: Xiaomi maakt GoPro-concurrent die video in 4k opneemt

Maar sindsdien niets meer over gehoord. Maar...zou het dan toch?

[afbeelding]

Mystery Xiaomi device to be lightweight and super small, possible GoPro rival?

[...]

Over ruim 72 uur weten we meer. Ik hoop het.
Ik verwacht niet de eerder genoemde specs voor eerder genoemde prijs maar ben toch benieuwd. :Y

Damn, als ze inderdaad een goede camera gaan maken ga ik die denk ik wel halen. ben al lang aan t twijfelen over een SJCAM, mr Xiaomi is toch nog wel een stapje beter.

• defokkingfoker
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-05-2018
Ronald8 schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 21:42:
[...]

Toch leuk dat die verkoper opeens een aantal bestellingen uit Nederland kreeg :) en ook opvallend dat die dingetjes bij iedereen zo snel binnen waren. Zou die verkoper ze eigenhandig in het vliegtuig proppen ofzo? ;)

M'n huidige oordopjes vallen helaas uit elkaar na zo'n 5 jaar. Wat is precies het verschil tussen de "gewone" plastic Xiaomi oordopjes en de Pistons qua kwaliteit en geluid? Of zijn er oordopjes met vergelijkbare kwaliteit maar een betere prijs (ik had iets van Awei meegekregen?)?
Heb zelf de gewone Xiaomi oordopjes in gebruik. Vind ze voor die prijs geweldig. Had hiervoor oortjes van Philips (+/- 35 euro). En wat klonken die slecht vergeleken met die van Xiaomi!

Ben ook wel benieuwd of de pistons beter zijn dan die gewone.. want ik ben van plan om er nog een extra setje bij te kopen.

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-05 07:57
bashoogers schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 21:50:

Je gaat even heel simpel voorbij aan het feit dat Bol.com commissies heeft van 15-20%.
En dat is over de vérkoopprijs, ínclusief verzendkosten.

Een heel idioot systeem, want dat betekent dat als een verkoper een 10.400mAh powerbank voor €39,99 verkoopt:
- Daar 15% commissie vanaf gaat, er blijft dus €33,99 over
- Van die €33,99 moet er 21% BTW betaald worden: er blijft €28,09 bruto over
- Van die €28,09 gaan nog verzendkosten af, pak hem beet €5,9: er blijft €22,19 over

Voor de verkoper is de som dus:
We houden na verkoop €22,19 over.
We kopen ze in voor $17,- (nu dus ongeveer €17,-) en er zit €5,- marge op elke powerbank.

En jij vindt dat een verkoper die ze op voorraad heeft, binnen 24 uur levert, garantie moet geven op die dingen (en dus ook de verzendkosten terug moet betalen), de verzendkosten van betalen indien je binnen 14 dagen wilt annuleren én ervan moet leven, een absurde marge aanhoudt?

Misschien volgende keer even doorrekenen wat een ondernemer écht overhoudt in plaats van te roepen dat het een 'smerige manier' is, want er wordt dus amper winst gemaakt.
Supertip schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 21:55:
[...]

Is heel normaal om op de prijs 40 tot...% te zetten.
Maar wij tweakers weten gelukkig waar wij in moeten kopen
Zie bovenstaand rekenvoorbeeld. Hier zit dus écht geen 40% marge op.

Nee, ik werk niet bij 1 van die verkopers op Bol.com, maar ik ben wel ondernemer en heb er een hekel aan dat mensen zaken zogenaamd 'zo goed weten' terwijl blijkt dat ze er kennelijk geen bal van snappen.

[Voor 14% gewijzigd door thaan op 26-02-2015 22:22]

• paulus_01
mark-k schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 22:05:
[...]

Damn, als ze inderdaad een goede camera gaan maken ga ik die denk ik wel halen. ben al lang aan t twijfelen over een SJCAM, mr Xiaomi is toch nog wel een stapje beter.
Waarom? Omdat ze zoveel ervaring met actioncams hebben...................????

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 01:07

mark-k

AKA markkNL

paulus_01 schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 22:17:
[...]

Waarom? Omdat ze zoveel ervaring met actioncams hebben...................????
Omdat ze tot nu toe alleen maar kwalitatief goede producten maken.

• defokkingfoker
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-05-2018
Oke dit ging wel heel snel. 3-4 uurtjes geleden ook maar ff die charge docter besteld, krijg ik net al een berichtje van dat het geshipped is 8)7

• paulus_01
mark-k schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 22:28:
[...]

Omdat ze tot nu toe alleen maar kwalitatief goede producten maken.
Dat is wel zo, maar om nu direct aan te nemen dat ze een betere action cam maken dan sjcam, die al een aantal modellen op de markt hebben, is wellicht iets voorbarig;)

• Basho
thaan schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 22:16:
[...]

Je gaat even heel simpel voorbij aan het feit dat Bol.com commissies heeft van 15-20%.
En dat is over de vérkoopprijs, ínclusief verzendkosten.

Een heel idioot systeem, want dat betekent dat als een verkoper een 10.400mAh powerbank voor €39,99 verkoopt:
- Daar 15% commissie vanaf gaat, er blijft dus €33,99 over
- Van die €33,99 moet er 21% BTW betaald worden: er blijft €28,09 bruto over
- Van die €28,09 gaan nog verzendkosten af, pak hem beet €5,9: er blijft €22,19 over

Voor de verkoper is de som dus:
We houden na verkoop €22,19 over.
We kopen ze in voor $17,- (nu dus ongeveer €17,-) en er zit €5,- marge op elke powerbank.

En jij vindt dat een verkoper die ze op voorraad heeft, binnen 24 uur levert, garantie moet geven op die dingen (en dus ook de verzendkosten terug moet betalen), de verzendkosten van betalen indien je binnen 14 dagen wilt annuleren én ervan moet leven, een absurde marge aanhoudt?

Misschien volgende keer even doorrekenen wat een ondernemer écht overhoudt in plaats van te roepen dat het een 'smerige manier' is, want er wordt dus amper winst gemaakt.

[...]

Zie bovenstaand rekenvoorbeeld. Hier zit dus écht geen 40% marge op.

Nee, ik werk niet bij 1 van die verkopers op Bol.com, maar ik ben wel ondernemer en heb er een hekel aan dat mensen zaken zogenaamd 'zo goed weten' terwijl blijkt dat ze er kennelijk geen bal van snappen.
"En jij vindt dat een verkoper die ze op voorraad heeft, binnen 24 uur levert, garantie moet geven op die dingen (en dus ook de verzendkosten terug moet betalen), de verzendkosten van betalen indien je binnen 14 dagen wilt annuleren én ervan moet leven, een absurde marge aanhoudt?"

Ja, dat heb je goed opgemerkt uit mijn bericht. Het is voor mij nog niet eens zo zeer de marge trouwens, maar het totale kostenplaatje. -dat had ik misschien duidelijker moeten verklaren- Voor de doorsnee consument die niks wetend is van het China shoppen kan ik mij enigszins verplaatsen in jouw rekensom: een vrij normale prijs als je het zo bekijkt. Ook alle garanties daaromheen zoals de 24-uurs levering etc. zie je nimmer bij een Chinese webshop en daar betaal je ook aan mee. Je spreekt in je bericht van het volgende:
En jij vindt dat een verkoper die ze op voorraad heeft, binnen 24 uur levert, garantie moet geven op die dingen (en dus ook de verzendkosten terug moet betalen), de verzendkosten van betalen indien je binnen 14 dagen wilt annuleren én ervan moet leven...
De voorraad, 24 uur levering en de verzendkosten zijn aan de verkoper zélf gericht en dat speelt voor mij eigenlijk geen invloed op de prijs van een product.

Maar je hebt hier te maken met Chinashoppers, dan wel wetend dat een prijsverschil van 50% wel heel veel is omdat je weet dat je het goedkoper kunt krijgen. Dan refereer ik naar Supertip een aantal posts hierboven; wij weten waar we het goedkoper moeten krijgen. Dus: een prijsverschil van 50% vind ik, best veel, ondanks alles er om heen.

Ik persoonlijk, ga liever 50% minder betalen dan dat ik alle garanties er om heen erbij krijg. Daarom vind ik ook dat een prijsverschil van 50% erg veel is voor mijn doen. Maar nogmaals, vanuit de "ondernemerskant" is het schijnbaar een normale prijs.

[Voor 11% gewijzigd door Basho op 26-02-2015 22:55]

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-05 07:57
bashoogers schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 22:49:
[...]

"En jij vindt dat een verkoper die ze op voorraad heeft, binnen 24 uur levert, garantie moet geven op die dingen (en dus ook de verzendkosten terug moet betalen), de verzendkosten van betalen indien je binnen 14 dagen wilt annuleren én ervan moet leven, een absurde marge aanhoudt?"

Ja, dat heb je goed opgemerkt uit mijn bericht. Het is voor mij nog niet eens zo zeer de marge trouwens, maar het totale kostenplaatje. Voor de doorsnee consument die niks wetend is van het China shoppen kan ik mij enigszins verplaatsen in jouw rekensom: een vrij normale prijs als je het zo bekijkt. Ook alle garanties daaromheen zoals de 24-uurs levering etc. zie je nimmer bij een Chinese webshop. Maar je hebt hier te maken met Chinashoppers, dan wel wetend dat een prijsverschil van 50% wel heel veel is omdat je weet dat je het goedkoper kunt krijgen.

Ik persoonlijk, ga liever 50% minder betalen dan dat ik alle garanties er om heen erbij krijg. Daarom vind ik ook dat een prijsverschil van 50% erg veel is voor mijn doen. Maar nogmaals, vanuit de "ondernemerskant" is het schijnbaar een normale prijs.
Wat jij liever doet & wilt heeft niks te maken met het feit dat jij iets absurd noemt, wat helemaal niet absurd is.
Onderaan de streep verdienen die winkels die op Bol de 10.4000mAh Powerbank verkopen allemaal niet meer dan €5,- per stuk.
Dat is niet 'schijnbaar een normale prijs' maar een enorm lage marge voor dergelijk risico product dat om allerlei redenen stuk kan gaan, geretourneerd kan worden (Bol.com klanten staan hier berucht om) of weetikveel wat.

Feit is: de prijs die ze vragen is verre van absurd.
Dat jij hem voor minder kan kopen, doet daar totaal niets aan af.
Ze vragen een prijs die zelfs heel redelijk is.
Wil jij die dingen gaan verkopen voor €5,- marge om daar vervolgens ook nog eens belasting over af te dragen voordat je jezelf je salaris van dus minder dan €5,- kan uitbetalen?
Moet je wel héél veel powerbanks van verkopen voor dat dat winstgevend wordt.
bashoogers schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 22:49:

De voorraad, 24 uur levering en de verzendkosten zijn aan de verkoper zélf gericht en dat speelt voor mij eigenlijk geen invloed op de prijs van een product.

Maar je hebt hier te maken met Chinashoppers, dan wel wetend dat een prijsverschil van 50% wel heel veel is omdat je weet dat je het goedkoper kunt krijgen.

Die zaken zijn wél van invloed op de prijs, het moet namelijk allemaal ergens van betaald worden & dat wordt betaald door de verkoopprijs van het artikel.
Sterker nog: je laat juist wél blijken dat het voor jouw invloed heeft op de prijs. Jij wilt geen snelle levering, garantie, service & de mogelijkheid om terug te sturen én dus wil je ook minder betalen.
Niks mis mee natuurlijk, maar Bol.com verkopers moeten nou eenmaal verplicht een gigantische marge afdragen aan Bol.com en kunnen dus per definitie niet in de buurt komen van de Chinese webshops.

Mijn punt is meer dat je te simpel naar de situatie kijkt: je vereenvoudigt de som naar je eigen doen & denken, terwijl het helemaal niet zo simpel is.

[Voor 6% gewijzigd door thaan op 26-02-2015 22:59]

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cats

De meningen over bol.com zijn hier off-topic. Zeker het afgeven erop, dus svp kappen daarover.

[Voor 31% gewijzigd door gambieter op 26-02-2015 22:59]

++?????++ Out of Cheese. Narf! Poit! Egad! Zort! Error. Redo From Start.

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22:28

Wokschotel

Op 6 wielen

dangerousp schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 12:40:
[...]

Grappig.. gisteren was de 10400 bij Banggood nog erg duur, dus had ik de combi van de mi light en powerbank gehaald voor 20,70 dollar. Nu is echter de losse powerbank weer strak geprijsd met 17,59-10%=15,83 dollar en 4,39-10%=3,95 totaal 19,78 dollar, wel 10 cent goedkoper dan gearbest ;)

Miband wel gehaald bij gearbest, die heb ik nog nergens goedkoper gezien.
Kan ik ervan uitgaan dat dit bij Gearbest geen neppe PB is?

• coazter
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-05 08:57
Is zo'n simpel dingetje er ook in micro USB uitvoering? Ik kan het zo niet vinden.

• Majesty
  • Niet online
Get!em schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 13:29:
[...]

offtopic:
Een goede site om dit te vergelijken is www.parfumbroker.nl. Daarnaast, Eau de Toilette kan net zo goed zijn hoor, EdP is over het algemeen altijd duurder omdat het inderdaad geconcentreerder is. Maar dat betekent niet altijd dat de lucht beter blijft hangen. Moet overigens zeggen dat ik nog niets tegen ben gekomen dat verschrikkelijk veel goedkoper is dan op parfumbroker.nl, ook de Joop niet bijvoorbeeld (125 ml ook voor 28 euro in NL).
Anoniem: 483276 schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 15:22:
[...]

Oeh bedankt voor de tip! Mijn geurtjes raken op dus moet er binnenkort weer even wat bij kopen. :)

Iemand al iets gehoord van het cigabuy zakmes van een paar pagina's terug?
Ik niet. Ik had er nog een mailtje achteraan gestuurd toen ik erachter kwam dat ik per item verzendkosten moest betalen (had er 4 gekocht). Gelukkig wel met PayPal betaald :).

[Voor 7% gewijzigd door Majesty op 27-02-2015 09:38]

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 03:09

pinda powerrr

Slow down...

coazter schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 08:55:
[...]

Is zo'n simpel dingetje er ook in micro USB uitvoering? Ik kan het zo niet vinden.
Geen idee. Ik heb letterlijk de link uit het vorige topic genomen en omdat het zo goedkoop was gelijk op "buy now" geklikt.

Waiting on the world to change

• bottom line
coazter schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 08:55:
[...]

http://www.banggood.com/L...ester-Meter-p-943362.html
De KCX-017 heeft een micro-usb aansluiting. Is trouwens veel beter als de (veel goedkopere) usb-tester (kan je terugvinden in deel 1 van het chinashopping topic).

Anoniem: 385526

Tinydeal review:
begin oktober 2014 heb ik hier in een actie 2 van die externe usb oplaad accustations besteld en wat bekabeling. Leuke aanbieding, nog geen 3 tientjes en de verzending zou 14 - 20 dagen duren.

Na 20 dagen eens een mailtje gestuurd met de melding, nog niet bezorgd, maar wel benieuwd, waar blijft mijn pakketje.
net een reactie, dankje voor het sturen van je berichtje en wees niet bang, het kan maximaal 1 tot 2 weken uitlopen.
na anderhalve week nog maar een mailtje gestuurd.
weer een supervriendelijke reactie bedankt voor mijn geduld blablabla max 2 weken wachten
ik denk, vooruit met paypal betaald, what could go wrong, ik wacht gewoon die 40 dagen af en mail dan nog eens.
weer een net mailtje dus ik denk okee vooruit fuck die paypal garantie het is maar 3 tientjes, en ik heb wel eens eerder 3 maanden gewacht (hadden ze het per boot verzonden :S )

goed, na weer twee weken en weer twee weken en weer twee weken zijn we nu 5 maanden verder.

Mijn mails werden steeds minder vriendelijk en hun mails gewoon copy paste wacht nog twee weken en zal wel een foutje van de postbode zijn.

Nu was ik het wel een beetje zat ondertussen en gezegd binnen een week gewoon of mn geld of het pakketje (opnieuw?? of voor het eerst?) naar mij opsturen.

ging niet, kon niet, onmogelijk... 70% van bedrag zou ik in td punten???? krijgen.
ik mail terug, 70% van totaal naar mn paypal is ook goed.

nee onmogelijk, wacht nog even twee weken af.

Dat was vandaag. dus ik mail opnieuw, nog steeds niets ontvangen stort die 70% maar binnen 5 werkdagen naar mijn paypal.

reactie: dat kan niet, 70%TD of 60% naar paypal

dus ik okee, send the 60% dan maar want ik begon het zat te worden en iets geld VS geen geld ... okee

reactie: can you confirm you really want the 60%

Yes please here's my paypal account

reactie: hi this is sammy (nieuwe persoon daarvoor maanden contact gehad met Alice/Helisi) its impossib[/quote]
[quote]e to give refund.

...
....
.......
..........

Sorry voor de megalange post, maar ik moet even mn ei kwijt.

Aangifte doen tegen een chinese webshop zal wel niet kunnen zeker?

Denk dat ik dit verhaal wel op wat andere forums ga plaatsen, beetje negatieve publiciteit is denk ik het enigste wat ik ze kan bieden ...

TL;DR
conclusie: bestel niet bij tinydeal.com of boek binnen die 40 dagen je geld terug naar paypal als ze niet binnen de beloofde 20 dagen leveren.

• Mdekoning
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 27-05 00:56
walterworld schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 18:08:
[...]

Ik wil, ik wil!!
maar toch sla ik het over, 1 horloge tegelijkertijd dragen lijkt mij meer dan voldoende.

[...]

Mag ik vragen wat je voor het opspannen betaald hebt?
Uit mijn hoofd dacht ik 45€. Was dus duurder als het schilderij zelf. Maar nog altijd voor minder dan €100 een mooi schilderij hangen.

De prijs is nogal afhankelijk van de grote en de kwaliteit van het doek. Afmeting van mijn schilderij was 60x80cm en vrij stevig doek. Als je slecht kwaliteit doek hebt moeten ze er eerst een laag tegenaan lijmen, waardoor hij nog wat duurder wordt.

• paulus_01
Anoniem: 385526 schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 12:06:

TL;DR
conclusie: bestel niet bij tinydeal.com of boek binnen die 40 dagen je geld terug naar paypal als ze niet binnen de beloofde 20 dagen leveren.
Benieuwd of onze TD.com lid hier wat in kan/wil betekenen voor je.....

Bij banggood heb ik ook heel lang moeten wachten ooit, dat was het Urumqi drama, ook daar op goed vertrouwen paypal laten verlopen en erg lang aan het lijntje gehouden, al was dat nog wel begrijpelijk, want sommige van die vertraagde bestellingen kwamen wel binnen....uiteindelijk bij mij ook, maar wel na een resend.
Op zich wel netjes.

Anoniem: 385526

paulus_01 schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 12:26:
[...]

Benieuwd of onze TD.com lid hier wat in kan/wil betekenen voor je.....

Bij banggood heb ik ook heel lang moeten wachten ooit, dat was het Urumqi drama, ook daar op goed vertrouwen paypal laten verlopen en erg lang aan het lijntje gehouden, al was dat nog wel begrijpelijk, want sommige van die vertraagde bestellingen kwamen wel binnen....uiteindelijk bij mij ook, maar wel na een resend.
Op zich wel netjes.
Dat zou op zich heel mooi zijn als er hierlangs ineens een actie komt.

Ik had ze via de mail ook al wat tegenvoorstellen gedaan (onder andere diezelfde accu's waren ineens met nog eens 30%korting te verkrijgen) ik zei al van nou stuur die dan op, dan doe ik wel een tracecode erbij kopen ofzo. (want ze hadden het over 70%TD dus 30%korting maakt 100%?) maar ook dat was onmogelijk.

• Majesty
  • Niet online

Ik heb al meerdere schilderijen gekocht op Aliexpress, altijd goed bevallen.
Als de maat te groot of te klein is kun je altijd vragen of ze speciaal voor jou een andere maat schilderen. Daarnaast is het ook mogelijk om 'm al 'framed' op te laten sturen, maar dat kost vaak zo'n 60$/70$ extra.

Ik heb ze altijd gewoon zelf gespannen, prima te doen.
De verfdruppels (olie verf) zitten nog op de schilderijen, dus het waren in mijn geval geen geprinte canvassen.
Pagina: 1 2 3 ... 180 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is WEL bedoeld voor:
* discussies over bestellingen bij Chinese webshops
* vragen en discussie over verzending, betaling, afhandeling en retourneren

Dit topic is NIET bedoeld voor:
* aankoopadvies of "welke moet ik kopen?"
* discussie over inbreuk te maken op het merkenrecht; dus GEEN namaak merkartikelen bespreken
* manieren om belasting te ontduiken
* import van verboden producten.
* "ik ook" posts, code-gebedel of inhoudsloze mededelingen.
* simpele vragen waarvan het antwoord al bekend is.
* statusupdates, deze mogen in China-shopping levertijdentopic

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee