Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vw23a
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-09 16:53
Ze beweren ook niet dat hij echt is. Lees de teksten nog eens na... Het is een Silive, en dat er op de kleine fototjes MI staat is waarschijnlijk alleen een perongelukkige vergissing, we are sorry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Musta
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:53
dfrenner schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 10:29:
Mijn bestelling is binnen van Tinydeal.

Curren horloge, meer een soort test. Kijken of het wat is...

http://www.tinydeal.com/c...or-men-p-81592.html?bp=64
[afbeelding]

Voor die 9 euro vind ik het best een net horloge. Ja ik denk niet dat het bandje het een jaar uit gaat houden in de huisige glimmende staat, maar goed. We gaan het meemaken.
Horloge zelf voelt nog redelijk degelijk aan... En ze zeggen water resistant, maar goed dat hoef ik niet zo nodig te testen :)

Dan twee LED lampen:
http://www.tinydeal.com/8...ed-corn-bulb-p-95236.html

[afbeelding]

In white en warm white.
Er komt echt een bulk licht vanaf, maar de white versie is mij iets te licht...
Lijkt me ook leuk om een echte foto hiervan te kunnen zien?

NS FC: SW 2742 0448 8213

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:13
WillemJan schreef op woensdag 29 april 2015 @ 20:18:
[...]

Heb 'm ook besteld en inmiddels binnen.
Ziet er goed en stevig uit alleen na langere tijd gebruik om tablet/gsm op te laden valt wel op dat deze lader erg heet wordt. Dus of ie uiteindelijk wel of niet in de fik zal vliegen weet ik niet. Hij wordt in ieder geval een stuk heter dan mijn 2A hp-touchpad lader.
Ik zal de Nilkin daarom niet onbeheerd zijn werk laten doen.
Ik ben nog steeds op zoek naar een soort laadstation.
4 telefoons en 2 ipads....Al die stekkers met draden.
Iemand een goedkope veilige in gebruik ?

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• florizla
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:36
driel24 schreef op donderdag 30 april 2015 @ 10:24:
Weet niet of het wel bestaat, de combinatie goedkoop, veilig, genoeg gekoeld, en een uitgangsspanning die netjes vlak blijft.

Als je wat tear-downs bekijkt (http://www.lygte-info.dk/) merk je al snel dat een goede lader gewoon zijn geld kost. Bvb de Nillkin 2A lader is OK, maar qua koeling niet helemaal afdoende.
Zeker als je er dan 6 (dure) apparaten aan hangt is de lader dan misschien niet de juiste plaats om op te beknibbelen.

Hoeveel Euro hoop je te besparen t.o.v. deze?
http://www.amazon.de/Fami...911&sr=8-6&keywords=Anker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Tim-
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:51

-Tim-

Niet geraakt is altijd mis.

Ik kom er net na het bestellen van €155 aan parts voor een quadcopter achter dat ik het adres van de helft van mijn bestellingen verkeerd heb bij Banggood. Ik heb mijn volledige adres (naam, postcode, straat en huisnummer) correct echter door een stomme fout de plaatsnaam van mijn ouders aan de andere kant van het land. Als ik kijk naar mijn order history zie ik dat het in het verleden al een paar keer goed is gegaan, maar ik vind het nu toch wel erg eng met zo'n grote bestelling.

Ik hoop stiekem dat ze slechts kijken naar de postocde bij het sorteren en dat de bezorger vervolgens alleen naar de straatnaam kijkt. Heeft er iemand ervaring met dergelijke fouten? En hoe is dat afgelopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheva
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13-09 19:32
-Tim- schreef op donderdag 30 april 2015 @ 10:53:
Ik kom er net na het bestellen van €155 aan parts voor een quadcopter achter dat ik het adres van de helft van mijn bestellingen verkeerd heb bij Banggood. Ik heb mijn volledige adres (naam, postcode, straat en huisnummer) correct echter door een stomme fout de plaatsnaam van mijn ouders aan de andere kant van het land. Als ik kijk naar mijn order history zie ik dat het in het verleden al een paar keer goed is gegaan, maar ik vind het nu toch wel erg eng met zo'n grote bestelling.

Ik hoop stiekem dat ze slechts kijken naar de postocde bij het sorteren en dat de bezorger vervolgens alleen naar de straatnaam kijkt. Heeft er iemand ervaring met dergelijke fouten? En hoe is dat afgelopen?
Vaak kijkt PostNL inderdaad alleen naar postcode + huisnummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:13
florizla schreef op donderdag 30 april 2015 @ 10:42:
[...]

Weet niet of het wel bestaat, de combinatie goedkoop, veilig, genoeg gekoeld, en een uitgangsspanning die netjes vlak blijft.

Als je wat tear-downs bekijkt (http://www.lygte-info.dk/) merk je al snel dat een goede lader gewoon zijn geld kost. Bvb de Nillkin 2A lader is OK, maar qua koeling niet helemaal afdoende.
Zeker als je er dan 6 (dure) apparaten aan hangt is de lader dan misschien niet de juiste plaats om op te beknibbelen.

Hoeveel Euro hoop je te besparen t.o.v. deze?
http://www.amazon.de/Fami...911&sr=8-6&keywords=Anker
Goede tip !!! Bedankt.

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22:56

pinda powerrr

Slow down...

driel24 schreef op donderdag 30 april 2015 @ 10:24:
[...]

Zoals eerder aangegeven, de Anker laadstations zijn erg goed. Heb zelf de 40W versie.
http://www.amazon.de/Ladegerät-Technologie-Netzkabel-Smartphones-USB-ladende-Schwarz/dp/B00GTGS2I6/ref=sr_1_3?ie=UTF8&qid=1430387261&sr=8-3&keywords=anker+usb

Goed en betrouwbaar. En om het nog on topic te houden, ze zijn made in China :+

Afbeeldingslocatie: http://ecx.images-amazon.com/images/I/612xoGcdP3L._SL1500_.jpg

Heb er dan nog een hele zwik aan korte Xiaomi kabels aan hangen in felle kleurtjes. Maar de kabels van Anker zijn net zo goed ;)

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red bull
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09 16:42

red bull

Keeps me awake !

dutchgio schreef op woensdag 29 april 2015 @ 21:46:
[...]

Krijg je een mooie ketting, ook leuk :+
Zorgt weer voor veel gedoe omdat ze wel een tracking code geven, wat een claim bemoeilijkt.
Die van mij is verzonden, anders ter lering en vermaak, meet ik de capaciteit en haal ik hem uit elkaar voor foto's hier op het forum :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dfrenner schreef op woensdag 29 april 2015 @ 15:46:
[...]

Ja wel, prima aanbod, hier een vergelijkbaar iets als die China lamp:

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/00257482/

Maar goed, 13 watt en 1000 lumen.

Die van Tinydeal zegt 12 watt en 1200 lumen te doen, maar in welke mate dit klopt weet ik niet.

Maar wel 4 keer zo duur...
Maar ook wel veiliger, die mega goedkope china zooi zou ik dus ook niet op 220v hangen. De kwaliteit valt bijna altijd tegen. Tuurlijk komt er wel goed spul uit china, maar dat is dan ook duurder dan 2.50 incl shipping. En goede kans dat die ikea dinges het ook langer uithoudt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yakumos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:46
Ik zit enigszins met een dilemma. Heb 4 april bij Banggood 2 producten besteld (Xiaomi router en speakers), kwam er echter na een paar uur achter dat ik de letters van m'n postcode had omgedraaid. Meteen op de klantenservice livechat ingelogd, en de vrouw die me hielp zei dat het aangepast was. Nu staat in m'n order echter nog de foute postcode bij deze bestelling, en tevens begint het qua tijd wel aan de lange kant te raken. Nog even wachten of Banggood al een berichtje sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Tim-

-Tim-

GielFox schreef op donderdag 30 april 2015 @ 13:13:
Ik zit enigszins met een dilemma. Heb 4 april bij Banggood 2 producten besteld (Xiaomi router en speakers), kwam er echter na een paar uur achter dat ik de letters van m'n postcode had omgedraaid. Meteen op de klantenservice livechat ingelogd, en de vrouw die me hielp zei dat het aangepast was. Nu staat in m'n order echter nog de foute postcode bij deze bestelling, en tevens begint het qua tijd wel aan de lange kant te raken. Nog even wachten of Banggood al een berichtje sturen?
Ik zou gewoon nog een berichtje sturen, dan heb je in ieder geval gedaan wat je kon. Zeker aangezien ze al eens aan je bevestigd hebben dat het geregeld is lijkt het me dat het nu hun probleem is. Maar ik heb geen idee hoe makkelijk ze hier over doen bij Banggood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 11:16
Je kan ook postnl in de gaten blijven houden elk uur en zodra het pakje in Nederland is er een belletje aan wagen en het probleem uitleggen. Goede kans dat ze het zelf al wel herstellen met een dag delay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yakumos
Zoals altijd.. Sprak ik iets te voorbarig. Had over het hoofd gezien dat er tracking bij zat en zag net dat er gisteren een mislukte poging was gedaan om het af te leveren. Kan je Chinese tracking codes nog steeds alleen door te bellen of twitter omzetten naar 3s Nederlandse tracking codes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaYwaLkUr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:07
-Tim- schreef op donderdag 30 april 2015 @ 13:20:
[...]

Ik zou gewoon nog een berichtje sturen, dan heb je in ieder geval gedaan wat je kon. Zeker aangezien ze al eens aan je bevestigd hebben dat het geregeld is lijkt het me dat het nu hun probleem is. Maar ik heb geen idee hoe makkelijk ze hier over doen bij Banggood.
Ik was per ongeluk mijn huisnummer vergeten, deze is gewoon aangekomen. Banggood was veel te laat met cancelen, terwijl ik er direct bij was. Ik zou inderdaad proberen iets met Postnl te regelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:12
GielFox schreef op donderdag 30 april 2015 @ 14:03:
Zoals altijd.. Sprak ik iets te voorbarig. Had over het hoofd gezien dat er tracking bij zat en zag net dat er gisteren een mislukte poging was gedaan om het af te leveren. Kan je Chinese tracking codes nog steeds alleen door te bellen of twitter omzetten naar 3s Nederlandse tracking codes?
Op internationalparceltracking.com kun je ook Chinese codes invullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:39

-tom-562

Oliesjeik

Iemand ervaringen met dit soort soft shell jassen?
Stukken goedkoper als b.v. een jasje van Nomad o.i.d.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingOlive2
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 12-07 14:46
Jee, de Xiaomi Mi band bandjes van Banggood zijn binnen 8 dagen bezorgd! Ook zijn ze compleet origineel. Ik heb er 3,60 voor betaald, kopen zou ik dus zeggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:27
3,60? Damn, dat is echt goedkoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

-tom-562 schreef op donderdag 30 april 2015 @ 15:50:
Iemand ervaringen met dit soort soft shell jassen?
Stukken goedkoper als b.v. een jasje van Nomad o.i.d.
Ik zou zeggen koop er een en post je bevindingen, dan koop ik er daarna wel een als je bevestigd hebt dat ze fatsoenlijk zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaratrass
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15:10
mark-k schreef op donderdag 30 april 2015 @ 16:45:
[...]

Ik zou zeggen koop er een en post je bevindingen, dan koop ik er daarna wel een als je bevestigd hebt dat ze fatsoenlijk zijn :+
Laat maar weten.. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Tim-

-Tim-

vinom schreef op donderdag 30 april 2015 @ 16:16:
3,60? Damn, dat is echt goedkoop!
Het gaat hier wel alleen om de bandjes he. €3,50 voor wat silliconen lijkt me goede prijs voor iets uit China

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingOlive2
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 12-07 14:46
-Tim- schreef op donderdag 30 april 2015 @ 17:15:
[...]

Het gaat hier wel alleen om de bandjes he. €3,50 voor wat silliconen lijkt me goede prijs voor iets uit China
Het waren er wel twee, in de kleuren blauw en geel. Voor 1,80 per bandje heb je normaal gesproken nog geen neppe. Eerst waren deze bandjes 7,50 voor twee, het is dus best een goede aanbieding! Het is belangrijk dat ze origineel zijn omdat de module anders makkelijk uit het bandje kan vallen, en de neppe bandjes zitten minder fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user001
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Na anderhalve maand in België te hebben gelegen (wegens problemen met douanekosten. Er werd €19,37 aangerekend, terwijl ik blijkbaar onder het grensbedrag zat. Het heeft weken geduurd voor dit probleem opgelost werd. Tip: vul zo snel mogelijk hun formuliertje is en stalk bpost via FB en telefoon.), heb ik eindelijk mijn 16000 mAh Xiaomi Powerbank van Gearbest ontvangen.
Volgens de krascode en mijn eigen ervaring kan ik vertellen dat deze geen namaak is.

Het viel me trouwens op hoeveel werk er in mijn pakket gestoken is door bpost. Etiketten, stickers, krabbeltjes...
Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/anemmp.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/vmrxjr.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/2iv0bjb.jpg

Een aanrader, zo'n power bank.
Ik vind 'm in vergelijking met de 10400-versie niet veel zwaarder. Hij ligt ook fijner in de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 21:30
Tip: Om je Chromebook (12V) op te kunnen laden met een powerbank, heb ik deze 5V usb naar 12V usb step-up converter gekocht:
Afbeeldingslocatie: http://upload.alibaba.com/wsproduct_repository/upload/136/005/218/001/hz-fileserver-upload3_hcsrwe7z.jpg

en dit kabeltje.
Afbeeldingslocatie: http://i.ebayimg.com/00/s/NDQxWDgwMA==/z/5fEAAOSwNSxVPf9b/$_12.JPG

Om het printplaatje iets te beschermen heb ik er spul omheengerold en met isolatietape vastgeplakt.

Steek het USB-stekkertje van de 5V->12V converter in je powerbank, en het 2.5mm kabeltje in de USB-female (output) van de 5V->12V converter, en je chromebook laadt prima op :)

[ Voor 9% gewijzigd door Mastermind op 30-04-2015 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Mastermind schreef op donderdag 30 april 2015 @ 21:09:
Tip: Om je Chromebook (12V) op te kunnen laden met een powerbank, heb ik deze 5V usb naar 12V usb step-up converter gekocht:
[afbeelding]

en dit kabeltje.
[afbeelding]

Om het printplaatje iets te beschermen heb ik er spul omheengerold en met isolatietape vastgeplakt.

Steek het USB-stekkertje in je powerbank, en het 2.5mm kabeltje in de USB-female van de 5V->12V converter, en je chromebook laadt prima op :)
Gaat dat werken qua ampéres?
Zal wel laden, maar traag, denk ik.
Ff uitgaande van een 2A USB lader.
2A op 5V is 10W
10W op 12V is 0,83A

Nu wel niet komen huilen als je één of ander USB dingkie hebt opgeblazen door 12V erop te zetten hé ;)
Connectoren gebruiken waar ze niet voor dienen is vragen om dat soort ongelukjes...

[ Voor 3% gewijzigd door dodge_911 op 30-04-2015 21:15 ]

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
user001 schreef op donderdag 30 april 2015 @ 19:11:
Volgens de krascode en mijn eigen ervaring kan ik vertellen dat deze geen namaak is.
Waar is de krascode te vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puntje013
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-08 18:53
exelletor schreef op donderdag 30 april 2015 @ 14:28:
[...]

Handige site,
Ik heb op ebay deze ledlampen besteld op de 27e.
http://m.ebay.com/itm/121635034104

Ze zijn schijnbaar de 28e op de post gedaan volgens het chinapost track nummer. Als ik dat nummer op de bovenstaande site invul komt er een 3s nummer uitrollen wat volgens de postnl app morgen al bezorgd zal worden.
Dat zal de snelste bezorging ooit worden voor mij vanuit China _/-\o_

Mijn china shopping reviews youtube kanaal
Mijn china shopping reviews blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puntje013
ralph075 schreef op donderdag 30 april 2015 @ 21:16:
[...]

Staat op het doosje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 21:30
dodge_911 schreef op donderdag 30 april 2015 @ 21:14:
[...]

2A op 5V is 10W
10W op 12V is 0,83A

Nu wel niet komen huilen als je één of ander USB dingkie hebt opgeblazen door 12V erop te zetten hé ;)
Connectoren gebruiken waar ze niet voor dienen is vragen om dat soort ongelukjes...
Nee hoor, ik heb het er met grote letters opgeprint :D
converter

Laat ik het zo zeggen, de chromebook ontlaadt niet als ik hem op een 2A powerbank heb aangesloten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Laatst online: 00:21
Vorig week dinsdag bij Banggood het volgende besteld;

Canon lens
Flitser voor camera
Oordopjes
Led lampjes
Telefoonhouder

Vandaag alles binnen gekomen op de flitser na. :)

Wel grappig dat International Parcel Tracking aangeeft; Pakket verzonden naar sorteercentrum in land van transit

Niet helemaal up-to-date, maar ik ben tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user001
  • Niet online
ralph075 schreef op donderdag 30 april 2015 @ 21:16:
[...]

Die staat inderdaad op het doosje. Als de krascode hier niet op staat, lijkt mij het namaak.
De code moet je ingeven op chaxun.mi.com. Je krijgt dan het product te zien en dat het de 1ste keer in dat de code ingegeven werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Ari Gold schreef op donderdag 30 april 2015 @ 21:47:
Vorig week dinsdag bij Banggood het volgende besteld;

Canon lens
Flitser voor camera
Oordopjes
Led lampjes
Telefoonhouder

Vandaag alles binnen gekomen op de flitser na. :)

Wel grappig dat International Parcel Tracking aangeeft; Pakket verzonden naar sorteercentrum in land van transit

Niet helemaal up-to-date, maar ik ben tevreden.
Welke lens en flitser?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Laatst online: 00:21
De flitser is een Yongnuo YN560-II en de lens een Yongnuo 50mm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Belangrijker nog, werkt het naar behoren.
En de kwaliteit?

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Supertip schreef op donderdag 30 april 2015 @ 22:55:
[...]

Belangrijker nog, werkt het naar behoren.
En de kwaliteit?
Yongnuo is over het algemeen wel okay spul, ik heb collega's met redelijk wat flitsers en triggers van YN.
Voor de prijs van 1 canon flitser haal je 4 YN's en da's wel fun bij de strobist uithangen :)

[ Voor 47% gewijzigd door dodge_911 op 30-04-2015 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Niet online
user001 schreef op donderdag 30 april 2015 @ 22:13:
[...]

Die staat inderdaad op het doosje. Als de krascode hier niet op staat, lijkt mij het namaak.
De code moet je ingeven op chaxun.mi.com. Je krijgt dan het product te zien en dat het de 1ste keer in dat de code ingegeven werd.
Ah, duidelijk... doosje is hier allang verdwenen met het oud papier...
Zal wel goed wezen verder, 16000mAh powerbank doet netjes zijn werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yakumos
exelletor schreef op donderdag 30 april 2015 @ 14:28:
[...]

Huh, waar dan? Ik zie alleen maar land van bestemming, postcode en 3s code invulschermen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:12
GielFox schreef op donderdag 30 april 2015 @ 23:30:
[...]

Huh, waar dan? Ik zie alleen maar land van bestemming, postcode en 3s code invulschermen?
Bij de 3s code invulscherm kun je ook de meeste Chinese tracking codes invullen. Hou wel rekening mee dat internationalparceltracking pas werkt op het moment dat je bestelling is aangekomen in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rud
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

rud

dodge_911 schreef op donderdag 30 april 2015 @ 21:14:
[...]

2A op 5V is 10W
10W op 12V is 0,83A
Sterker nog, volgens de leverancier
But output power cannot exceed 5W ,otherwise the heat will become big problems
5W max output staat ook op onderkant printje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnub
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16-09 17:15
Ik heb maar dat anker laadstation aangeschaft en ben nu op zoek naar goede USB kabeltjes. Die in de OP die 1.9a+ ondersteunen zijn stuk voor stuk 4-5 dollar, dit is mij iets te duur. Ik zag dat Anker op amazon voor 13e 6 kabeltjes verkoopt, zijn deze kabels snel? Of zijn er ergens anders alternatieven voor direct een aantal usb kabels die snel zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotez
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15:38

Gotez

42

mark-k schreef op donderdag 30 april 2015 @ 16:45:
[...]

Ze zien er wel goed uit voor 25 piek. Ik ben voor een test :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterworld
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-09 19:25
Om mijn piston v2 op te bergen. http://s.click.aliexpress.com/e/R7MVjeMBe?af=140149225
Twee weken in gebruik, erg handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

Gisteren mijn mi band binnen gekregen, was nog een gedoe om m werkend te krijgen want de versie van de app in de playstore bleef in een loop hangen. Ik heb m vooral gekocht als sleep tracker, dat vannacht dus ook meteen geprobeerd. Iemand nog goede tips voor dat ding verder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistolebob
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-09 19:46
Freshnub schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 08:45:
Ik heb maar dat anker laadstation aangeschaft en ben nu op zoek naar goede USB kabeltjes. Die in de OP die 1.9a+ ondersteunen zijn stuk voor stuk 4-5 dollar, dit is mij iets te duur. Ik zag dat Anker op amazon voor 13e 6 kabeltjes verkoopt, zijn deze kabels snel? Of zijn er ergens anders alternatieven voor direct een aantal usb kabels die snel zijn?
Deze zijn ook heel snel: https://www.fasttech.com/...high-speed-charging-cable
Alleen wat kort helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mark-k schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 10:19:
Gisteren mijn mi band binnen gekregen, was nog een gedoe om m werkend te krijgen want de versie van de app in de playstore bleef in een loop hangen. Ik heb m vooral gekocht als sleep tracker, dat vannacht dus ook meteen geprobeerd. Iemand nog goede tips voor dat ding verder?
Misschien dat je tips in het Miband topic kunt vinden http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1616858

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakke1994
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:21
Moesten jullie de 5000 mAh batterij van Xiaomi nog steeds niet hebben, mooie deal nu:

http://www.banggood.com/O...obile-Phone-p-957081.html

Maar besteld voor moederdag. Waarschijnlijk los te laat hier, maar dan nog wel een bloemetje ofzo erbij doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistolebob
Sakke1994 schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 10:41:
Moesten jullie de 5000 mAh batterij van Xiaomi nog steeds niet hebben, mooie deal nu:

http://www.banggood.com/O...obile-Phone-p-957081.html

Maar besteld voor moederdag. Waarschijnlijk los te laat hier, maar dan nog wel een bloemetje ofzo erbij doen.
Ik heb laatst voor minder geld de 10400mAh gekocht bij BG :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakke1994
Pistolebob schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 10:43:
[...]

Ik heb laatst voor minder geld de 10400mAh gekocht bij BG :o
De 10400 is niet zo makkelijk in je broekzak te krijgen als deze ;).

Hangt er maar vanaf hoe en waarvoor je deze gebruikt natuurlijk. Maar 11 en een klets euro is zeker mooi voor deze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puntje013
Sakke1994 schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 10:47:
[...]

De 10400 is niet zo makkelijk in je broekzak te krijgen als deze ;).

Hangt er maar vanaf hoe en waarvoor je deze gebruikt natuurlijk. Maar 11 en een klets euro is zeker mooi voor deze!
Ik heb ze ook beide, en de 5000 versie is idd heel makkelijk in je achterzak mee te nemen.
Ik had laatst mijn telefoon in de voorste broekzak en de powerbank in mijn kontzak.
Kabeltje ertussen en opladen tijdens het lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistolebob
puntje013 schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 11:12:
[...]

Ik heb ze ook beide, en de 5000 versie is idd heel makkelijk in je achterzak mee te nemen.
Ik had laatst mijn telefoon in de voorste broekzak en de powerbank in mijn kontzak.
Dat doe ik altijd met de 10400 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
puntje013 schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 11:12:
[...]

Als je straks geen kinderen kunt krijgen, weet je waar het door komt. :P
/aluhoedjemodus

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puntje013
Pistolebob schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 11:22:
[...]

Dat doe ik altijd met de 10400 8)
Daar heb ik het eigenlijk nog niet mee geprobeerd, heb me altijd bedacht dat die te dik was om comfortabel mee te lopen.
Komende week eens proberen tijdens de vakantie.

Die mi lampjes zijn ook wel handig icm de powerbank.
Altijd een nachtlampje bij de hand op vakantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puntje013
Hyp Hyper schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 11:52:
[...]

Als je straks geen kinderen kunt krijgen, weet je waar het door komt. :P
/aluhoedjemodus
Ik loop al vanaf de Motorola microtac op het oude atf netwerk met een telefoon in mijn broekzak en afgelopen december is mijn zoontje 4 geworden dus ik heb dat aluhoedje allang afgedaan. :+

En aangezien er geen tweede gaat komen hier maak ik me ook geen zorgen om die powerbank die er nu bij komt. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:52
puntje013 schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 11:56:
[...]

Ik loop al vanaf de Motorola microtac op het oude atf netwerk met een telefoon in mijn broekzak en afgelopen december is mijn zoontje 4 geworden dus ik heb dat aluhoedje allang afgedaan. :+

En aangezien er geen tweede gaat komen hier maak ik me ook geen zorgen om die powerbank die er nu bij komt. >:)
offtopic: en anders kun je nog altijd Southpark balljumpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetz0r
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15:08
-Tim- schreef op donderdag 30 april 2015 @ 10:53:

GielFox schreef op donderdag 30 april 2015 @ 13:13:
Van mijn pakketjes had ik ook perongeluk een oud adres van me gebruikt. Op dezelfde dag nog een berichtje gestuurd. Bij mij is op de site het adres wel aangepast naar het nieuwe correcte adres. Een van de twee is inmiddels aangekomen, de tweede is nog onderweg.

Inmiddels trouwens niet meer in Zweden, maar onderweg naar NL sinds 30-04. Helaas ben ik komende twee weken een groot deel van de tijd niet thuis, maar ik zie vanzelf wel een briefje op de mat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:31
Vreemd, ik kan bij TinyDeal niet meer voor een gratis verzend methode kiezen.
In de winkelwagen staat nog "Free Shipping Worldwide" maar zodra je gaat bestellen moet je er voor betalen (waarbij European Express met $ 32,97 het goedkoopste is). Voor een bestelling van 21 dollar niet echt de moeite... Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puntje013
Tonkey schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 12:49:
In de winkelwagen staat nog "Free Shipping Worldwide" maar zodra je gaat bestellen moet je er voor betalen (waarbij European Express met $ 32,97 het goedkoopste is). Voor een bestelling van 21 dollar niet echt de moeite... Iemand hier ervaring mee?
Ik denk dat het met bepaalde producten in je bestelling te maken heeft, ik heb net random ff wat items in mijn mandje gegooid maar krijg gewoon de optie free shipping om te selecteren bij verzendmethode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakke1994
Als gratis verzending niet te selecteren is, ligt dat meestal aan één van je producten in je winkelmandje. Vaak staat het bij het product wel ergens dat je verplicht bent om dan minimaal verzendingsmethode X te selecteren bv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:03
In de voorwaarden staat dat alle producten gratis verzonden worden, behalve als ze zwaarder dan 2 kilo zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:31
grun93 schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 13:45:
[...]

In de voorwaarden staat dat alle producten gratis verzonden worden, behalve als ze zwaarder dan 2 kilo zijn.
Netto gewicht zou 1900 gram zijn, mogelijk met verpakking etc.. dus daarboven.
Jammer! Gaat om de Xiaomi Scale. Is daar veruit het goedkoopste (22 dollar, meestal ruim 40 op andere sites)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakke1994
Tonkey schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 13:54:
[...]

Jammer! Gaat om de Xiaomi Scale. Is daar veruit het goedkoopste (22 dollar, meestal ruim 40 op andere sites)
De reden van de hogere prijs op andere websites zal te maken hebben met het feit dat de 'gratis' verzending er mooi mee ingerekend zit dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nostordici
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:15
Banggood heeft snelle levering tegenwoordig, mijn Mi Light afstandsbediening en 4 extra lampen zijn allemaal vandaag geleverd. Vorige week besteld!

De lampen reageren echt supergoed! Installeren (linken van de lampen) was even een kwestie van timing, maar eigenlijk vrij simpel. Alleen de verschillende programma's zijn me niet helemaal duidelijk, ik heb de touch remote en als ik op M druk dan gaat ie door het kleurenspectrum heen. Hoe gebruik je de andere programma's?

Verder staat de lichtschakelaar op aan, de lampen zijn uit. Kan ik gewoon veilig mijn schakelaar op aan laten staan of is het beter om die uit te hebben? Zijn de lampen dan echt uit of werken ze op stand-by? Al werken de lampen dan natuurlijk niet met de afstandsbediening :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Nostordici schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 14:11:
Alleen de verschillende programma's zijn me niet helemaal duidelijk, ik heb de touch remote en als ik op M druk dan gaat ie door het kleurenspectrum heen. Hoe gebruik je de andere programma's?
Druk voor de gein eens een paar keer op M :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakke1994
Net bij DX de Xiaomi aluminium muismat besteld (Large), ben eens benieuwd.

Maar DX kennende, duurt het waarschijnlijk nog wel twee weken voor er iets überhaupt al verzonden wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sakke1994 schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 19:43:
Net bij DX de Xiaomi aluminium muismat besteld (Large), ben eens benieuwd.

Maar DX kennende, duurt het waarschijnlijk nog wel twee weken voor er iets überhaupt al verzonden wordt.
Ligt er ook aan hoeveel werkdagen ze nodig hebben voor verwerking. Bij Xiaomi producten ligt dat bij DX geloof ik tussen de 7 en 10 werkdagen maar dat zie je bij het product staan.

Daarnaast hebben ze in China momenteel weer een korte vakantie (4 dagen) vanwege Dag van de Arbeid. Misschien dat Kenzi weet of alleen de verkoopkantoren dicht waren of ook de logistieke afdelingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:03
Nostordici schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 14:11:

Verder staat de lichtschakelaar op aan, de lampen zijn uit. Kan ik gewoon veilig mijn schakelaar op aan laten staan of is het beter om die uit te hebben? Zijn de lampen dan echt uit of werken ze op stand-by? Al werken de lampen dan natuurlijk niet met de afstandsbediening :p
Schakelaar op laten staan. Is veel beter voor de lampen trouwens, dat je hem gewoon afzet met de afstandsbediening ipv de schakelaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakke1994
Chocoball schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 23:28:
[...]

Ligt er ook aan hoeveel werkdagen ze nodig hebben voor verwerking. Bij Xiaomi producten ligt dat bij DX geloof ik tussen de 7 en 10 werkdagen maar dat zie je bij het product staan.

Daarnaast hebben ze in China momenteel weer een korte vakantie (4 dagen) vanwege Dag van de Arbeid. Misschien dat Kenzi weet of alleen de verkoopkantoren dicht waren of ook de logistieke afdelingen.
Zou deze ochtend al zijn verzonden. Als dit echt zo is, dan heb ik niks gezegd :P.

Slecht nieuws gekregen van banggood. De waterproof cases van Xiaomi voor de Yi camera zouden fakes zijn geweest (terwijl er expliciet original bijstond). Dus nu geven ze de optie voor refund/product te nemen/te wachten op de originele.

Pfff.. Toch maar een refund genomen en niet wachten voor te vervangen, ondertussen al meer dan een maand vooraf besteld en nu nog langer wachten dan. Zal wel ergens anders bestellen dan :').

[ Voor 9% gewijzigd door Sakke1994 op 03-05-2015 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
Heeft iemand ook een driver voor de Xiaomi USB wifi stick die werkt onder Windows 8.1 ?
De downloadlink in de beschrijving op Banggood is dood en een andere die ik had gevonden (miwifi.com) is in het Chinees....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
ThinkPadd schreef op zondag 03 mei 2015 @ 12:52:
Heeft iemand ook een driver voor de Xiaomi USB wifi stick die werkt onder Windows 8.1 ?
Ik weet het niet zeker, maar op deze pagina bieden ze volgens mij hetzelfde ding aan. Even naar beneden scrollen voorbij de specs en dan 'install software' onder het kopje downloads.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
grun93 schreef op zondag 03 mei 2015 @ 13:15:
[...]

Ik weet het niet zeker, maar op deze pagina bieden ze volgens mij hetzelfde ding aan. Even naar beneden scrollen voorbij de specs en dan 'install software' onder het kopje downloads.
Thanks, maar die driver had ik ook al gevonden. Driverspul van Xiaomi is in het Chinees. Heb dat al geinstalleerd gehad maar snap er geen r*k van. Had ook al een driver van MediaTek (stick schijnt MT7601U chip te gebruiken), maar die ziet de stick niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
ThinkPadd schreef op zondag 03 mei 2015 @ 13:20:
Thanks, maar die driver had ik ook al gevonden.
Ok, maar heb je ook het filmpje al bekeken? Dat is ook nog steeds in het chinees, maar dat laat wel zien waar je moet klikken enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
grun93 schreef op zondag 03 mei 2015 @ 13:26:
[...]

Ok, maar heb je ook het filmpje al bekeken? Dat is ook nog steeds in het chinees, maar dat laat wel zien waar je moet klikken enzo.
Dat is om de stick op te zetten als accespoint, ik wil m'n PC gewoon met m'n router verbinden. Sorry, had ik er in m'n eerste bericht al even bij moeten zetten.

Al dat utility spul heb ik dus ook niet perse nodig, ik zoek gewoon een driver zodat ik tegen Windows 8.1 kan zeggen dat hij moet verbinden met m'n netwerk :p Dat heb ik geprobeerd toen ik die Xiaomi software had geinstalleerd, maar toen gaf Windows een foutmelding (omdat de stick in AP mode stond waarschijnlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
ThinkPadd schreef op zondag 03 mei 2015 @ 13:29:
Al dat utility spul heb ik dus ook niet perse nodig, ik zoek gewoon een driver zodat ik tegen Windows 8.1 kan zeggen dat hij moet verbinden met m'n netwerk :p Dat heb ik geprobeerd toen ik die Xiaomi software had geinstalleerd, maar toen gaf Windows een foutmelding (omdat de stick in AP mode stond waarschijnlijk).
Ik heb nog een engelstalig linkje gevonden, anders zou ik het ook niet weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
  • Laatst online: 17-09 12:34
ThinkPadd schreef op zondag 03 mei 2015 @ 13:20:
[...]

Thanks, maar die driver had ik ook al gevonden. Driverspul van Xiaomi is in het Chinees. Heb dat al geinstalleerd gehad maar snap er geen r*k van. Had ook al een driver van MediaTek (stick schijnt MT7601U chip te gebruiken), maar die ziet de stick niet...
Is de taal het probleem? Probeer dan eens de foto-vertaal functie van Google Translate. Dan kun je een foto maken van de tekst en die laten scannen en vertalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Ronald8 schreef op zondag 03 mei 2015 @ 14:04:
[...]

Is de taal het probleem? Probeer dan eens de foto-vertaal functie van Google Translate. Dan kun je een foto maken van de tekst en die laten scannen en vertalen.
Goeie tip, ga ik proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Laatst online: 17-09 08:24
Zoals beloofd, een teardown van een TinyDeal LED lamp.

Ik heb ze nog niet aangesloten voorlopig (ik wacht nog eventjes het oordeel van een vriend af die meer verstand heeft van electronica dan ik), worst case recycleer ik de LED's zelf :)

(Nota: foto's genomen met mijn aardappel telefoon. Heb mijn best gedaan om kwaliteit zo goed mogelijk te krijgen)

Gewicht per lamp is +- 30gr.

LED
Teardown van LED
Ledstrip weggebrokenPCB 2PCB
LengteCE / RoHS certificering

- De rectifier heeft een markering "MB6S", wat deze lijkt te zijn (of gelijkaardig).
- De groene CAP heeft de volgende markeringen: "GKE", "CD11G", "-40°C 105°C" "400V" "2.2 µF". Kan hier niet direct een datasheet van terugvinden.
- De rode CAP heeft de markeringen "CBB22", "400V684J"

Verder zitten er nog een 510 resistor op (zichtbaar op foto, bij groene cap) en een 105 (bij/onder rode cap).

Lijkt quasi alles te zijn wat er op zit aan componenten. De LED's zijn allemaal in serie geschakeld als ik het goed op het bord kan zien (niet op foto te krijgen helaas).

[ Voor 5% gewijzigd door azerty op 03-05-2015 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Budha
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:30

Budha

Online ergo sum

Tonkey schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 13:54:
[...]

Daar liep ik ook tegenaan. Bij Gearbest is hij 30 euro, maar helaas bieden zij geen shipping opties naar Nederland. Er staat bij dat het pakket 2,2 kg weegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmer93
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 31-05 12:27
Beste mensen,

ik sta op het punt wat te bestellen bij Banggood.com. Doe ik er goed aan om het logo van BG niet op de verpakking te laten zetten?

Is de 10400 mah Powerbank van Xiaomi wel origineel daar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:32
Voor dat bedrag maakt dat niet uit, en ja, zijn originele.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user001
  • Niet online
Vandaag is mijn product van Tinydeal verzonden.
Alhoewel ik er normaalgezien geen zou moeten krijgen, staat er deze keer:
Post Tracking No is:44061712132
Enig idee waar ik dit kan tracken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
www.miniinthebox.com/nl/5...on-batterij_p1072326.html

Ik heb dit pas besteld, omdat ik wat tegoed over had. Kunnen zulke batterijen kwaad voor een autoafstandbediening? Ik weet dat normale batterijen zeer afgeraden worden, maar geld dat ook voor deze kleine dingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathy_
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20:22
xileS schreef op zondag 03 mei 2015 @ 19:54:

Ik heb dit pas besteld, omdat ik wat tegoed over had. Kunnen zulke batterijen kwaad voor een autoafstandbediening? Ik weet dat normale batterijen zeer afgeraden worden, maar geld dat ook voor deze kleine dingen?
Ik koop ze altijd bij de action voor weinig. Nog nooit problemen mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Laatst online: 13-08 20:56
xileS schreef op zondag 03 mei 2015 @ 19:54:

Vaak zat besteld en gebruikt en nooit problemen mee gehad.
Ik heb me eigenlijk nooit voor kunnen stellen dat zo'n dingetje gevaar op kan leveren, maar wellicht kan iemand met verstand van zaken meer vertellen. :)

[ Voor 14% gewijzigd door Hyp Hyper op 03-05-2015 20:29 ]

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtouw78
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 13:44
Nog net voor het einde van de sale de XiaoMi Yi camera aangeschaft voor Eur 67,- (nog geldig tot 4 mei circa 02:00)
Lijkt met een goede deal zelfs met BTW en admin kosten. Als ik naar de specs kijk lijkt het dat dit min of meer een SJCAM 5000+ is.

Voor wat betreft de waterproof case voor dit type cameras. De nog uit te komen versie voor de XiaoMi is tot 40m diepte goed volgens de spes. Die van de SJCAM 30m. Zijn er ervaringen van duikende tweakers onder ons met een SJCAM of dit ook zo is of moet ik er op rekenen dat ik er beter alleen mee moet snorkelen?

[ Voor 3% gewijzigd door mtouw78 op 03-05-2015 20:51 . Reden: Info mbt einde sale ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _l_Arjan_l_
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
wsitedesign schreef op zondag 03 mei 2015 @ 17:19:
Zoals beloofd, een teardown van een TinyDeal LED lamp.

Ik heb ze nog niet aangesloten voorlopig (ik wacht nog eventjes het oordeel van een vriend af die meer verstand heeft van electronica dan ik), worst case recycleer ik de LED's zelf :)

(Nota: foto's genomen met mijn aardappel telefoon. Heb mijn best gedaan om kwaliteit zo goed mogelijk te krijgen)

Gewicht per lamp is +- 30gr.

LED
Teardown van LED
[afbeelding][afbeelding][afbeelding]
[afbeelding][afbeelding]

- De rectifier heeft een markering "MB6S", wat deze lijkt te zijn (of gelijkaardig).
- De groene CAP heeft de volgende markeringen: "GKE", "CD11G", "-40°C 105°C" "400V" "2.2 µF". Kan hier niet direct een datasheet van terugvinden.
- De rode CAP heeft de markeringen "CBB22", "400V684J"

Verder zitten er nog een 510 resistor op (zichtbaar op foto, bij groene cap) en een 105 (bij/onder rode cap).

Lijkt quasi alles te zijn wat er op zit aan componenten. De LED's zijn allemaal in serie geschakeld als ik het goed op het bord kan zien (niet op foto te krijgen helaas).
Thx voor de foto's.

Zo te zien is het schema als volgt. Waarschijnlijk staan alle LED's in serie, maar mss staan er meerdere groepen van x LED's in parallel.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/1999973/tinydeal.png

Volgens een van de comments op tinydeal was de lamp maar 4.5W ipv 12 Watt. Als dat klopt, staan waarschijnlijk alle LED's in serie, met een spanning van ongeveer 130V-140Vpiek (3.6V per LED+ een beetje over de 50 ohm weerstand). De rode capaciteit moet de spanning terugbrengen van 325 naar 140 V, wat een piekstroom van ong. 40mA oplevert.

2 problemen van deze schakeling:
- geen isolatie van 230V. Bij kortsluiting sluit je dus 230V kort.
- De rode capaciteit verlaagt de wisselspanning van 230V RMS (325Vpiek) naar 140Vpiek AC. Die capaciteit doet dat prima voor 50Hz, maar niet voor hoog frequentie storing op het lichtnet. De LED's krijgen dus extra spanningspieken te verwerken door storing. Dat betekent dat de LED's sneller kapot kunnen gaan.

Conclusie:
- Niet aan te raden om deze lampen aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 20:44
_l_Arjan_l_ schreef op zondag 03 mei 2015 @ 22:00:
[...]

...
Conclusie:
- Niet aan te raden om deze lampen aan te schaffen.
Idd, niet galvanisch gescheiden van het net.
Geen echte driver, maar eerst wat spanning naar beneden en dan een 50 Ohm de stroom laten beperken.
Die leds kunnen misschien goed zijn, maar zonder een goede driver is de lamp niet goed of zelfs een beetje gevaarlijk.

Trouwens heb ik een paar maand geleden een aantal driverboardjes gekocht voor mijn GU10's die er een jaar of 4 hangen. Nu beginnen de bestaande drivers te sneuvelen als gek.
Van 1 was zelfs de socket uit elkaar gevlogen. Mega zware baaaang boven de salontafel ... hoofdzekering weg ... lampje hing aan de draad te bengelen.
Als er iemand drivers moest bestellen, bestel gelijk kapton tape mee. Niet geleidend en kan tegen een beetje warmte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Tim-

-Tim-

mtouw78 schreef op zondag 03 mei 2015 @ 20:49:
Voor wat betreft de waterproof case voor dit type cameras. De nog uit te komen versie voor de XiaoMi is tot 40m diepte goed volgens de spes. Die van de SJCAM 30m. Zijn er ervaringen van duikende tweakers onder ons met een SJCAM of dit ook zo is of moet ik er op rekenen dat ik er beter alleen mee moet snorkelen?
Ik heb zelf een SJ4000 waarmee ik tot snorkeldieptes ben gegeaan in de zee, geen problemen mee gehad maar écht duiken weet ik niet. Van een GoPro eigenaar gehoord dat het wel belangrijk is het zout van de rubberen randen van de casing te spoelen. Maar ze kunnen je vast beter helpen in [Xiaomi Yi Cam] Ervaringen & Discussie

Ik ben momenteel in (spannende) afwachting van mijn quadcopter onderdelen van Banggood. Ik kijk er zo erg naar uit dat ik m'n eigen China-shop-regel niet meer kan aanhouden: bestellen en vergeten tot je het pakketje ontvangt. Om dit keer toch een beetje een indicatie te hebben heb ik een tabelletje gemaakt met mijn laatste 13 orders bij Banggood (alleen al in april :9). Gemiddelde tijd van verzenden tot ontvangen ligt daarbij op 11 dagen met twee keer 8 dagen als kortst en 15 en 18 als het langst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
user001 schreef op zondag 03 mei 2015 @ 19:49:
Vandaag is mijn product van Tinydeal verzonden.
Alhoewel ik er normaalgezien geen zou moeten krijgen, staat er deze keer:
Post Tracking No is:44061712132
Enig idee waar ik dit kan tracken?
Als je inlogt bij Tinydeal en je gaar naar My Account - Ordering Manager dan zie je bij je bestelling een trakcing nummer staan die naar 17track.net gaat. Ik heb een soortgelijk nummer en deze zending gaat via Italië.

Een tijdje geleden werd in dit topic (in Ervaringen] Online shoppen in China - Deel 2 meen ik) een wedstrijd bij Tinydeal gemeld. Als gelukkige winnaar mocht ik de Siswoo R8 Monster testen. Hier is mijn review op Tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Budha schreef op zondag 03 mei 2015 @ 18:35:
[...]

Daar liep ik ook tegenaan. Bij Gearbest is hij 30 euro, maar helaas bieden zij geen shipping opties naar Nederland. Er staat bij dat het pakket 2,2 kg weegt.
Erg jammer inderdaad, voor dat bedrag had ik de xiaomi scale graag gekocht. Lijkt mij een ideaal ding.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Chocoball schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 23:28:
[...]

sommige leveranciers waren dicht maar meeste shops gewoon open. (vakantie was vrij / zat / zon).
logistieke afdelingen draaien vaak dan wel met minder mensen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotez

Gotez

42

Ik zoek twee netschakelaars om 's avonds met een klik alle apparaten op een stekkerdoos uit te zetten. Ik zie deze alleen met wifi, afstandsbedieningen of anders gimmicks. Ik zoek gewoon een grote rode knop (das handiger voor de kids ;)). Hebben jullie hier ervaring mee? Of zijn er mooiere systemen om in een keer de stroom van een stekkerdoos te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
Gotez schreef op maandag 04 mei 2015 @ 10:12:
Ik zoek twee netschakelaars om 's avonds met een klik alle apparaten op een stekkerdoos uit te zetten. Ik zie deze alleen met wifi, afstandsbedieningen of anders gimmicks. Ik zoek gewoon een grote rode knop (das handiger voor de kids ;)). Hebben jullie hier ervaring mee? Of zijn er mooiere systemen om in een keer de stroom van een stekkerdoos te halen?
Waarom zou je dit uit china willen halen? :)
Een gewone stekkerdoos met zo'n aan-uitknop kan je hier toch ook kopen voor (weinig) geld? Of wil je iets anders dan wat ik denk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red bull
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09 16:42

red bull

Keeps me awake !

bottom line schreef op maandag 04 mei 2015 @ 10:16:
[...]

Waarom zou je dit uit china willen halen? :)
Een gewone stekkerdoos met zo'n aan-uitknop kan je hier toch ook kopen voor (weinig) geld? Of wil je iets anders dan wat ik denk?
IKEA ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
Of moest het perse uit China komen: http://www.banggood.com/O...hone-Tablet-p-972300.html
Maar voor het prijsverschil en gemak weet ik wel wat ik zou nemen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Laatst online: 22:01
Gotez schreef op maandag 04 mei 2015 @ 10:12:
KAKU afstandsbediening openslopen en daar zo'n rode paniekknop op monteren :)

Afbeeldingslocatie: http://www.eslevents.nl/openingen/rode%20knop/rode%20knop%20verkoop%20standaard/rode-knop-kopen-huren-eindhoven-versturen.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotez

Gotez

42

DJSmiley schreef op maandag 04 mei 2015 @ 10:45:
[...]

KAKU afstandsbediening openslopen en daar zo'n rode paniekknop op monteren :)

[afbeelding]
haha,

Ik zoek alleen niet de stekkerdoos, maar een soort tussenstuk tussen stekker en stopcontact. De stekkerdoos zit weggewerkt in de kast.

Waarom China: Ik kan dit in NL ook niet vinden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Gotez schreef op maandag 04 mei 2015 @ 10:55:
Ik zoek alleen niet de stekkerdoos, maar een soort tussenstuk tussen stekker en stopcontact. De stekkerdoos zit weggewerkt in de kast. Waarom China: Ik kan dit in NL ook niet vinden ;)
Zoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Laatst online: 22:01
die heb ik wel eens bij de action gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotez

Gotez

42

Yes, heb je die uit China of NL?

edit: Ik ga een naar een action lopen. bedankt!

[ Voor 10% gewijzigd door Gotez op 04-05-2015 11:04 ]

Pagina: 1 ... 20 ... 180 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is WEL bedoeld voor:
* discussies over bestellingen bij Chinese webshops
* vragen en discussie over verzending, betaling, afhandeling en retourneren

Dit topic is NIET bedoeld voor:
* aankoopadvies of "welke moet ik kopen?"
* discussie over inbreuk te maken op het merkenrecht; dus GEEN namaak merkartikelen bespreken
* manieren om belasting te ontduiken
* import van verboden producten.
* "ik ook" posts, code-gebedel of inhoudsloze mededelingen.
* simpele vragen waarvan het antwoord al bekend is.
* statusupdates, deze mogen in China-shopping levertijdentopic