Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:10
tweakerjunior schreef op zondag 26 april 2015 @ 20:40:
[...]

Tnx :*) :*) :*)
Klein vraagje. Als ik de eenheid in euro omzet blijft het even duur ( vergeleken met de dollar). Waarom is dat zo ?
$15,99 of € 15,11. Klopt toch?
Groot is het verschil helaas niet (meer) nee.. Maar dat heeft met de wisselkoers te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valinor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11-09 11:10
tweakerjunior schreef op zondag 26 april 2015 @ 20:40:
[...]

Tnx :*) :*) :*)
Klein vraagje. Als ik de eenheid in euro omzet blijft het even duur ( vergeleken met de dollar). Waarom is dat zo ?
Door de koers, 1 euro is tegenwoordig 1,08 dollar ongeveer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerjunior
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 14-09 18:02
oeps, over het hoofs gezien ;)
Klopt inderdaad :)
Had een groter bedrag verwacht.
Tnx voor jullie hulp d:)b d:)b d:)b d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CokeZero
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-11-2024
D2FValinor schreef op zondag 26 april 2015 @ 20:44:
[...]

Alleen werken bij je apple oordopjes de volumeknoppen wel. Had ze ook tijdje terug besteld, maar gelijk gecancelled toen ik hoorde dat alleen de play/pause knop werkt op apple producten.
Dan is het weer een voordeel aangezien ik een Windows Phone heb en de volume knoppen dan wel werken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis
  • Registratie: Juni 2012
  • Nu online
Bij Everbuying is de 16000mAh powerbank voor €21,80 te krijgen. Nu wel met gratis verzending... 8)7
Hier de link.

Weet niet of ze origineel zijn. Mijn order is inmiddels onderweg, iemand al eens eerder van Everbuying een originele powerbank ontvangen?

Seat Leon 5F Howto's & Retrofits | Eigen KPN router topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL
  • Nu online

RobertowNL

For your gear!

ViezeVis schreef op maandag 27 april 2015 @ 03:30:
Bij Everbuying is de 16000mAh powerbank voor €21,80 te krijgen. Nu wel met gratis verzending... 8)7
Hier de link.

Weet niet of ze origineel zijn. Mijn order is inmiddels onderweg, iemand al eens eerder van Everbuying een originele powerbank ontvangen?
Ja, van eb eerder wel the real deal ontvangen. Onderandere een powerbank en xiaomi mi action camera.

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb intern bij DX nagevraagd over allbuy.com. Deze blog dateert al weer uit 2012 maar ze kennen Allbuy niet en doen er ook geen zaken mee. Deze Allbuy is in 2014 opgestart dus daar zit al 2 jaar tussen. Daarnaast is er geen vermelding dat ze onderdeel zijn van DX of het moederbedrijf van DX.

Dus vooralsnog even rustig afwachten of je je bestelling krijgt en anders annuleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:13
ViezeVis schreef op maandag 27 april 2015 @ 03:30:
Hier de link.

Als je via de Banggood app bestelt dan kun je 10% korting krijgen. Je moet inloggen en bij het bestellen even bij coupons kijken. Werkt alleen niet op 'afgeprijsde' artikelen, zoals die powerbank :(

[ Voor 8% gewijzigd door oohh op 27-04-2015 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:30
Een kaartje meegekregen bij een order van AliExpress. Toffe afwisseling! Doet je wel beseffen dat er waarschijnlijk maar weinig echte 'bedrijven' hier te vinden zijn en de meeste het doen voor een (leuke) bijverdienste.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/5hNcJDIl.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Mijn bestelling is binnen van Tinydeal.

Curren horloge, meer een soort test. Kijken of het wat is...

http://www.tinydeal.com/c...or-men-p-81592.html?bp=64
Afbeeldingslocatie: http://img.td-imgs.com/images/18/00/151800_130656885457255664.jpg

Voor die 9 euro vind ik het best een net horloge. Ja ik denk niet dat het bandje het een jaar uit gaat houden in de huisige glimmende staat, maar goed. We gaan het meemaken.
Horloge zelf voelt nog redelijk degelijk aan... En ze zeggen water resistant, maar goed dat hoef ik niet zo nodig te testen :)

Dan twee LED lampen:
http://www.tinydeal.com/8...ed-corn-bulb-p-95236.html

Afbeeldingslocatie: http://img.td-imgs.com/images/67/87/196787_1279361_HLB-196787.jpg

In white en warm white.
Er komt echt een bulk licht vanaf, maar de white versie is mij iets te licht...

[ Voor 10% gewijzigd door BlakHawk op 28-04-2015 10:32 ]

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _l_Arjan_l_
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Als je de lamp niet durft te gebruiken omdat hij gewoon te weinig weegt, dan is het interessant om hem open te breken en te kijken wat er in zit. Er zit waarschijnlijk enkel een piepkleine AC-DC converter in.
Mijn ervaring met de brandveiligheid van Chinese led lampen is erg slecht, ik betwijfel of die AC-Dc converter wel bedoeld is om 12W te kunnen leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafnold
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
dfrenner schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 10:29

Curren horloge, meer een soort test. Kijken of het wat is...
Kun je een 'echte' foto maken van de horloge? Ik ben benieuwd hoe het er dan uit ziet.

[ Voor 14% gewijzigd door Rafnold op 28-04-2015 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

_l_Arjan_l_ schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 11:24:
Als je de lamp niet durft te gebruiken omdat hij gewoon te weinig weegt, dan is het interessant om hem open te breken en te kijken wat er in zit. Er zit waarschijnlijk enkel een piepkleine AC-DC converter in.
Mijn ervaring met de brandveiligheid van Chinese led lampen is erg slecht, ik betwijfel of die AC-Dc converter wel bedoeld is om 12W te kunnen leveren.
Hij bedoelt dat die witte te fel/wit is, voor in een huiskamer wil je normaal iets warmer licht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17:37

pinda powerrr

Slow down...

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetz0r
  • Laatst online: 15:08
Hoi! Ik heb twee weken terug een quadcopter besteld bij Banggood.

Als het goed is, is hij nu onderweg. Tracking code is RE...SE. Volgens 17track.net en ook posten.se wordt hij vanuit Zweden verstuurd. Maar ik heb toch echt gekozen voor CN Warehouse.

Ik heb tegelijkertijd ook een microsd-(micro)usb kaartlezer besteld, en deze in een week ontvangen. Deze kwam weldegelijk uit China (zonder tracking, maar het stond duidelijk op het zakje).

Nu verbaast het me dat een pakketje uit CN binnnen een week hier is, maar een ander pakketje uit SE na twee weken nog onderweg is.

Iemand hier ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistolebob
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-09 19:46
P.E.T.E.R. schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 13:08:
Volgens 17track.net en ook posten.se wordt hij vanuit Zweden verstuurd.
Nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:46
Hmm, zo'n 6 weken geleden heb ik een quadcopter frame via ebay besteld uit China, na 4 weken was deze er nog niet en had het gevoel dat er misschien iets mis was gegaan. Toen nog een bij banggood besteld (eerder was deze daar niet op voorraad vandaar ebay, duur zijn ze niet en reserve is niet verkeerd). Nu heb ik eentje al paar weken binnen maar ik weet niet welke :+
Ik had bij banggood gekozen voor remove banggood logo (misschien niet handig geweest). Ik kan aan de verzendstikker niet zien welke het is. Normaal staat er wel wat chinees op maar bij deze een grote kale sticker met Post NL betaald, prioritaire blabla if undelivered return to Schiedam, 2 streepjecodes en mn adres.
Ik wil een bericht sturen naar of banggood of die van ebay maar iemand een tip hoe ik erachter kom waar ik moet zijn?

Het gaat bij ebay om deze: http://www.ebay.com/itm/H...e-Black-New-/111327795285?
12-03 verzonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21:41
"Return to Schiedam" is van Banggood dacht ik, maar zeker weten doe je het inderdaad niet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
dutchgio schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 13:49:
"Return to Schiedam" is van Banggood dacht ik, maar zeker weten doe je het inderdaad niet. ;)
Idd, om nou bij de verkeerde aan te kloppen lijkt me ook niet netjes. Heb wel meer pakketjes van banggood maar hebben heel andere stickers (normaal kies ik nooit voor remove logo oid) dus ik heb geen idee hoe dat dan qua sticker zit :+
Het kan natuurlijk altijd langer dan 6 weken duren maar wou eigenlijk even checken

[ Voor 8% gewijzigd door Mutatie op 28-04-2015 13:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peetz0r
Nee? Jawel.
Screenshot van orderstatus en tracking sites: http://i.imgur.com/XXKXqXt.png

Mutatie schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 13:44:
Ik had bij banggood gekozen voor remove banggood logo (misschien niet handig geweest). Ik kan aan de verzendstikker niet zien welke het is. Normaal staat er wel wat chinees op maar bij deze een grote kale sticker met Post NL betaald, prioritaire blabla if undelivered return to Schiedam, 2 streepjecodes en mn adres.
Ik wil een bericht sturen naar of banggood of die van ebay maar iemand een tip hoe ik erachter kom waar ik moet zijn?
Staat er een trackingnummer op? Sommige pakketjes krijgen een 3S... sticker zodra hij bij PostNL binnen is, deze komt dan naast de R...CN sticker die je al hebt. Vervolgens kan je dan met beide nummers zoeken op https://www.internationalparceltracking.com/

Heb je van (een van de) verkopers een trackingnummer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
P.E.T.E.R. schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 13:56:
[...]

Nee? Jawel.
Screenshot van orderstatus en tracking sites: http://i.imgur.com/XXKXqXt.png

[...]
Staat er een trackingnummer op? Sommige pakketjes krijgen een 3S... sticker zodra hij bij PostNL binnen is, deze komt dan naast de R...CN sticker die je al hebt. Vervolgens kan je dan met beide nummers zoeken op https://www.internationalparceltracking.com/

Heb je van (een van de) verkopers een trackingnummer?
Thnx, ik zal eens kijken, er zit idd een 3S sticker op, geen R..CN. Wel een NLFC A0009....8B code.
Ik kreeg geen trackingnummer, en via Post NL geen gegevens van afzender oid.

Ik zit even naar datums te kijken, banggood is snel de laatste tijd, krijg pakketjes in 7-8 dagen tijd binnen.
Banggood: Shipped Date:2015-04-02 23:39:39
Post NL: vr 10 apr.14:24NLZending bezorgd

Lijkt me iets te snel? (maar ook weer niet onmogelijk, heb wel eens 5-6 dagen meegemaakt) Nja of ik zo verder kom.. :+

[ Voor 26% gewijzigd door Mutatie op 28-04-2015 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
P.E.T.E.R. schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 13:08:
Hoi! Ik heb twee weken terug een quadcopter besteld bij Banggood.

Als het goed is, is hij nu onderweg. Tracking code is RE...SE. Volgens 17track.net en ook posten.se wordt hij vanuit Zweden verstuurd. Maar ik heb toch echt gekozen voor CN Warehouse.
Hij wordt niet vanuit Zweden verstuurd, maar via Zweden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetz0r
ralph075 schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 14:14:
[...]

Hij wordt niet vanuit Zweden verstuurd, maar via Zweden.
Zou kunnen inderdaad.

Ik heb hem de 14e besteld, en volgens de tracking is was hij de 18e al in Zweden. Ik kan me haast niet voorstellen dat het pakketje in 4 dagen van china naar zweden komt, maar 10 dagen later dat korte stukje van zweden naar nederland niet heeft kunnen afleggen. Aan de andere kant, ik kan het ook niet uitsluiten.

Sowieso, of hij nou vanuit of via zweden gaat, de 18e was hij daar en hij is nog steeds niet bij mij...

Nouja, ik heb nog wel een week of twee geduld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puntje013
  • Laatst online: 11-08 18:53
Voor de mensen met een one+1 toestel:\
de originele usbkabel is nu bij tinydeal €8,51

http://www.tinydeal.com/o...-data-cable-p-145731.html

Scheelt niet veel in prijs met de oneplus site maar het scheelt je iig een berg verzendkosten.

[ Voor 21% gewijzigd door puntje013 op 28-04-2015 16:16 ]

Mijn china shopping reviews youtube kanaal
Mijn china shopping reviews blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovapaX
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-09 12:56
Iemand ervaringen met de Nohon usb kabels?

Zag dat de Nillkin kabels op zich ook wel goed zijn, maar las hier ook iemand die al snel een kapotte connector had.

1740Wp: 12xSF145-S @ Hosola 1600TL [pvoutput]
Sparql TV wiki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Niet online
P.E.T.E.R. schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 14:19:
[...]

Zou kunnen inderdaad.

Ik heb hem de 14e besteld, en volgens de tracking is was hij de 18e al in Zweden. Ik kan me haast niet voorstellen dat het pakketje in 4 dagen van china naar zweden komt, maar 10 dagen later dat korte stukje van zweden naar nederland niet heeft kunnen afleggen. Aan de andere kant, ik kan het ook niet uitsluiten.

Sowieso, of hij nou vanuit of via zweden gaat, de 18e was hij daar en hij is nog steeds niet bij mij...

Nouja, ik heb nog wel een week of twee geduld.
Mijn Xiaomi powerbank was ook razendsnel vanuit China in Zweden, maar het duurde vervolgens langer om hem vanuit Zweden in Nederland te krijgen... Dus ja, dat klopt, helaas.

Edit: Over de powerbank gesproken, daar zat bij mij de onderstaande sticker op toen hij aankwam:
Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/qp2ufa.jpg
Klinkt als dat ie eigenlijk niet toegestaan is, maar is toch afgeleverd... Hoe kan dat, iemand enig idee? Of zit er een andere betekenis achter?

[ Voor 15% gewijzigd door ralph075 op 28-04-2015 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGangstaQ
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02-05-2024
Ik wil graag kabels kopen op mijn devices op te laden. Echter ik zag dat knaldeals vandaag aanbieding had: https://www.knaldeals.com...-zwart-ecc1du4bbe-1050085. 3 kabels voor €10. Kan iemand mij zeggen of dit de officiële galaxy s4 kabels zijn, die ook in de openingspost zijn gebruikt? Degene die dus snel opladen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael3
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-12-2020
pinda powerrr schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 12:20:
[...]

[...]

En nu €16,29 bij Tinydeal.
http://www.tinydeal.com/-p-147414.html

Heb ze nu maar besteld, heb me lang genoeg ingehouden :)
Uitverkocht :( Jammer wou hem net bestellen.

Is die nu bij banggood het Goedkoopst? of is iemand anders hem nog goedkoper tegen gekomen?
http://www.banggood.com/O...-Smartphone-p-971961.html

Het schijnt dat de Xiaomi Piston V2 nu ook een stuk goedkoper kosten, waar zijn die dan goedkoop te verkrijgen want ik ben die nog niet goedkoop tegen gekomen.

[ Voor 8% gewijzigd door michael3 op 28-04-2015 17:53 ]

Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:22

Impry

Rallymedia.nl

Die Pistons zie ik vaak langs komen, maar zijn er ook kwalitatief goede Noise-canceling koptelefoons in China te koop?

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Voor iedereen die goede micro USB kabels zoekt, neem ze van Anker (3 voor 10 euro) op Amazon.de, verkoper ankerdirect .
Prima kwaliteit voor een goede prijs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Laatst online: 17:37

pinda powerrr

Slow down...

koelkast schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 17:59:
Voor iedereen die goede micro USB kabels zoekt, neem ze van Anker (3 voor 10 euro) op Amazon.de, verkoper ankerdirect .
+1
Heb dan zelf micro USB kabels van Xiaomi (de korte in div. kleurtjes) en die hangen aan mijn Anker USB powerstation. Laadt alles tegelijk op!
Wel wat Lightning kabels van Anker en die werken perfect!!!

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puntje013
  • Laatst online: 11-08 18:53
michael3 schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 17:52:
[...]

Uitverkocht :( Jammer wou hem net bestellen.
Als ik op de tinydeal link klik staan er nu weer 77 in stock

Mijn china shopping reviews youtube kanaal
Mijn china shopping reviews blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
NovapaX schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 16:29:
Iemand ervaringen met de Nohon usb kabels?

Zag dat de Nillkin kabels op zich ook wel goed zijn, maar las hier ook iemand die al snel een kapotte connector had.
Iemand een kapotte connector, zeg maar gerust wij bijna allemaal :+

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGangstaQ
Supertip schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 18:52:
[...]

Iemand een kapotte connector, zeg maar gerust wij bijna allemaal :+
Raden jullie ondertussen de Nillkin kabel af? Ik wilde er 3 bestellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
koelkast schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 17:59:
Ik heb zo 'n 5-pack in gebruik en moet zeggen dat het stevige kabels zijn.

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje112
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:53
Is er ook een China oplossing voor sonos? Bt speaker werkt wel, maar echt iets met multirompsboot etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Laatst online: 20:57
ralph075 schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 16:56:
[...]
Klinkt als dat ie eigenlijk niet toegestaan is, maar is toch afgeleverd... Hoe kan dat, iemand enig idee? Of zit er een andere betekenis achter?
Nee, het zijn perfect toegestane goederen. Artikel 9 en 10 gaan over vrij goederenverkeer binnen de EU. Ze doen zo'n sticker op pakjes die Europees "lijken", maar buiten de EU verzonden zijn (en dat er dus eventueel invoerrechten/BTW moet worden betaald i.t.t. tot goederen waarop art 9/10 van toepassing is en die onder het vrije goederenverkeer vallen). linkje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rud
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

rud

P.E.T.E.R. schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 13:08:Ik heb tegelijkertijd ook een microsd-(micro)usb kaartlezer besteld, en deze in een week ontvangen. Deze kwam weldegelijk uit China (zonder tracking, maar het stond duidelijk op het zakje).

Nu verbaast het me dat een pakketje uit CN binnnen een week hier is, maar een ander pakketje uit SE na twee weken nog onderweg is.

Iemand hier ervaringen mee?
Tinydeal 12 april besteld, 13 april verzonden. Nog niet ontvangen.

Hieronder alles Aliexpress:
Een wat groter pakket kwam via Zweden. Besteld en betaald 6 februari, verstuurd 15 februari en afgeleverd in NL 24 februari.

Een usb-stick voor SD-kaartjes besteld 15 maart, 17 maart verstuurd, 25 maart bezorgd.

Groter pakket 22 maart besteld, 15 april verstuurd en 28 april bezorgd.

Zelfde kaartlezer als die van P.E.T.E.R. besteld op Aliexpress (ietse-pietsie goedkoper) http://www.aliexpress.com...-OTG-for/32244400294.html
Besteld 11 april, verstuurd 13 april, 22 april bezorgd.

Een 2,5" IDE - mSata adapter besteld 19 april en 28 april bezorgd.

Andere 15 bestellingen van 19 en 20 april nog niet ontvangen. Helft is klein grut als sokken en usb-sticks, rest is groter zoals bouwpakketjes, standaard voor soldeerbout en campeerspul.

Rud verwacht deze week de postbode 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael3
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-12-2020
puntje013 schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 18:48:
[...]

Als ik op de tinydeal link klik staan er nu weer 77 in stock
Ze zijn weer op voorraad 8)7
Nu nog maar 26 op voorraad, gaat hard.

Heb er net eentje besteld, hopelijk komt die snel aan :Y

Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Niet online
Tom-Z schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 20:39:
[...]
Nee, het zijn perfect toegestane goederen. Artikel 9 en 10 gaan over vrij goederenverkeer binnen de EU. Ze doen zo'n sticker op pakjes die Europees "lijken", maar buiten de EU verzonden zijn (en dat er dus eventueel invoerrechten/BTW moet worden betaald i.t.t. tot goederen waarop art 9/10 van toepassing is en die onder het vrije goederenverkeer vallen). linkje.
Dank voor de uitleg, snap het. Gewoon een waarschuwing voor TPG Post (let op: hier kan nog geld verdient worden... :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
ralph075 schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 20:47:
[...]

Dank voor de uitleg, snap het. Gewoon een waarschuwing voor TPG Post (let op: hier kan nog geld verdient worden... :+)
en daarom altijd overwegen om bij invoerkosten/btw gewoon het pakketje te weigeren, als het om het even is mbt de totaal prijs.
heeft post,nl/tpg ook een nadenk momentje, ik heb al een keer na weigering gewoon mijn pakket kosteloos 3 weken later ontvangen. >:)

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammos85
  • Laatst online: 18:11
Impry schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 17:55:
Die Pistons zie ik vaak langs komen, maar zijn er ook kwalitatief goede Noise-canceling koptelefoons in China te koop?
Ik zit met dezelfde vraag toevallig. Iemand tips / ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistolebob
  • Laatst online: 08-09 19:46
Brammos85 schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 22:21:
[...]

Ik zit met dezelfde vraag toevallig. Iemand tips / ervaringen?
Op fok houden ze van Brainwavz koptelefoons uit China

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
  • Laatst online: 21:12
Pistolebob schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 22:37:
[...]

Koptelefoons van Brainwavz zijn niet zo bijzonder, alleen de HM5 heeft wel wat charme... Overigens is MP4Nation over het algemeen duur, maar ze hebben weleens leuke aanbiedingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Larkinzzz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20-11-2024
Zat al een tijdje naar een nieuwe mobiel te zoeken en uiteindelijk is mijn keuze gevallen op de "No.1 M2" , deze dus: http://www.kimovil.com/en/where-to-buy-no-1-m2

Nou zit ik alleen met het probleem dat ik geen enkele ervaring heb met alle webshops waar hij verkrijgbaar is :| Ben nou al 2 dagen aan het rondkijken wat nou veilig is en welke levering ik moet kiezen. 8)7

Mijn vraag dus nu: hoe/waar zouden jullie deze telefoon bestellen? Welke website is betrouwbaar en welke leveringsmethode is het best (ik wil best wat extra betalen om hem binnen 10 dagen in huis te hebben, liefst met weinig douane kosten natuurlijk). :/ Iemand die mij uit de brand kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmert26
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12:40
Larkinzzz schreef op woensdag 29 april 2015 @ 01:37:
Zat al een tijdje naar een nieuwe mobiel te zoeken en uiteindelijk is mijn keuze gevallen op de "No.1 M2" , deze dus: http://www.kimovil.com/en/where-to-buy-no-1-m2

Nou zit ik alleen met het probleem dat ik geen enkele ervaring heb met alle webshops waar hij verkrijgbaar is :| Ben nou al 2 dagen aan het rondkijken wat nou veilig is en welke levering ik moet kiezen. 8)7

Mijn vraag dus nu: hoe/waar zouden jullie deze telefoon bestellen? Welke website is betrouwbaar en welke leveringsmethode is het best (ik wil best wat extra betalen om hem binnen 10 dagen in huis te hebben, liefst met weinig douane kosten natuurlijk). :/ Iemand die mij uit de brand kan helpen?
Persoonlijk zou ik gaan voor aliexpress, je moet dan wel met credit card betalen maar die hebben zelf een vorm van kopers garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 20:34
timmert26 schreef op woensdag 29 april 2015 @ 08:57:
[...]

Persoonlijk zou ik gaan voor aliexpress, je moet dan wel met credit card betalen maar die hebben zelf een vorm van kopers garantie.
Je kan bij Aliexpress volgens mij met iDeal betalen dacht ik? sinds kort?

En ik zag net bij Aliexpress bij de suggesties (als je klikt op de zoekbalk op de homepage) al eerste "Brazilian Virgin Hair".
WTF china :P 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
  • Laatst online: 25-08 16:37
Over USB kabels, ik heb de originele 1m kabel van Xiaomi, maar die geeft net als de Nillkin kabels na verloop van tijd een los contact. Banggood stuurt nu een nieuwe op, maar ik ga toch weer even verder kijken naar die Anker kabels, of wellicht orico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmert26
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12:40
dangerousp schreef op woensdag 29 april 2015 @ 09:18:
Over USB kabels, ik heb de originele 1m kabel van Xiaomi, maar die geeft net als de Nillkin kabels na verloop van tijd een los contact. Banggood stuurt nu een nieuwe op, maar ik ga toch weer even verder kijken naar die Anker kabels, of wellicht orico.
Waarom de moeite, fiets naar de hema, haal voor 3 euro een 2 meter kabel. Ze doen het bij mij nog prima, ik heb er inmiddels 3!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
timmert26 schreef op woensdag 29 april 2015 @ 09:21:
[...]

Waarom de moeite, fiets naar de hema, haal voor 3 euro een 2 meter kabel. Ze doen het bij mij nog prima, ik heb er inmiddels 3!
Daar heb ik dan weer geen goede ervaringen mee. Zeker mijn tablet laadt met slechtere kabels langzamer op dan hij stroom verbruikt. Ik wil gewoon een kortere kabel van goed kwaliteit. Langere kabels geven ook meer verliezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:22

Impry

Rallymedia.nl

Pistolebob schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 22:37:
[...]

Ziet er goed uit, maar die zijn helaas niet noise canceling.

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-09 20:26

Dima_2005

T.net-verslaafde

Heb me net een Xiaomi 5000mAh powerbank besteld bij BangGood voor 11.97€ ...
Denk wel dat ze enkel originele verkopen.

Lijkt me een leuke deal?

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IdieEasy
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 14-09 21:12

IdieEasy

Death comes swiflty.. for me

Dima_2005 schreef op woensdag 29 april 2015 @ 10:27:
Heb me net een Xiaomi 5000mAh powerbank besteld bij BangGood voor 11.97€ ...
Denk wel dat ze enkel originele verkopen.

Lijkt me een leuke deal?
Zeker geen slechte prijs, gekozen omdat hij zo dun/klein is? Want de 10.400 is 14,97. Voor 3 euro, dubbel de opslag.

Persoonlijk wacht ik tot de 16.000 onder de 20 euro komt, dan bestel ik hem. Ik vindt de twee usb ports erg fijn als ook niet te hoeven opladen na 2x mijn telefoon op te laden.

Ontopic:

5 bestellingen binnen 2 weken binnen gehad, lekker snel tot nog toe. Gaan proberen of de oral-B opzet tandenborstels beetje vervanging zijn. Waren een leuke prijs. Ook een fietsketting cleaner gekocht die meer opties had dan wat je hier kan krijgen. Altijd mooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red bull
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09 16:42

red bull

Keeps me awake !

IdieEasy schreef op woensdag 29 april 2015 @ 10:39:
[...]

Zeker geen slechte prijs, gekozen omdat hij zo dun/klein is? Want de 10.400 is 14,97. Voor 3 euro, dubbel de opslag.

Persoonlijk wacht ik tot de 16.000 onder de 20 euro komt, dan bestel ik hem. Ik vindt de twee usb ports erg fijn als ook niet te hoeven opladen na 2x mijn telefoon op te laden.

Ontopic:

5 bestellingen binnen 2 weken binnen gehad, lekker snel tot nog toe. Gaan proberen of de oral-B opzet tandenborstels beetje vervanging zijn. Waren een leuke prijs. Ook een fietsketting cleaner gekocht die meer opties had dan wat je hier kan krijgen. Altijd mooi!
€10,64 http://www.aliexpress.com...2330733220.html&af=208009

wel heel goedkoop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Feedback: 0. * nuff said*...
Iets waarvan je weet dat er veel namaak in omloop is moet je niet op Aliexpress halen, tenzij je vertrouwen in de verkoper hebt door de feedback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red bull

red bull

Keeps me awake !

dutchgio schreef op woensdag 29 april 2015 @ 11:24:
Feedback: 0. * nuff said*...
Iets waarvan je weet dat er veel namaak in omloop is moet je niet op Aliexpress halen, tenzij je vertrouwen in de verkoper hebt door de feedback.
genoeg positieve feedback... 16000 is geen namaak van dacht ik... heb hem besteld... ik ga het wel zien.. denk dat ik hier spijt van ga krijgen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freestyler2
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online

freestyler2

Moderator

red bull schreef op woensdag 29 april 2015 @ 11:25:
[...]

genoeg positieve feedback... 16000 is geen namaak van dacht ik... heb hem besteld... ik ga het wel zien.. denk dat ik hier spijt van ga krijgen 8)7
Je hebt kopersbescherming op Alie, gewoon dispuut indienen als blijkt dat deze fake is en je krijgt je geld terug :-)

Tenzij je naam Google is hou op met te doen alsof je alles weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

red bull schreef op woensdag 29 april 2015 @ 11:25:
[...]

ook van de 16.000mah is namaak te krijgen.
en als je denkt dat je voor 10 euro een originele 16.000 kan krijgen? dat is onder de prijs die xiaomi er voor vraagt. 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freestyler2
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online

freestyler2

Moderator

Color: Silive

Welke kleur is dat ;w

Tenzij je naam Google is hou op met te doen alsof je alles weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 21:30
freestyler2 schreef op woensdag 29 april 2015 @ 11:34:
[...]

Je hebt kopersbescherming op Alie, gewoon dispuut indienen als blijkt dat deze fake is en je krijgt je geld terug :-)
Nee hoor, niet gegarandeerd. Ben ook in een fake powerbank getuind, die qua buitenkant 100% identiek is, alleen kennelijk prut-accu's erin heeft. Het is maar moeilijk te bewijzen dat de capaciteit niet klopt (door foto's enz.)

[ Voor 11% gewijzigd door Mastermind op 29-04-2015 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red bull

red bull

Keeps me awake !

Mastermind schreef op woensdag 29 april 2015 @ 12:28:
[...]

Nee hoor, niet gegarandeerd. Ben ook in een fake powerbank getuind, die qua buitenkant 100% identiek is, alleen kennelijk prut-accu's erin heeft. Het is maar moeilijk te bewijzen dat de capaciteit niet klopt (door foto's enz.)
Ik heb wel een capaciteitstester en desnoods haal ik hem uit elkaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGangstaQ
Zouden jullie de Nillkin kabels aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red bull

red bull

Keeps me awake !

MrGangstaQ schreef op woensdag 29 april 2015 @ 12:42:
Zouden jullie de Nillkin kabels aanraden?
Zie frontpage http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/42810669 Nilkin is een kwaliteitsmerk... Anker zijn ook hele goede kabels.. zie bijvoorbeeld amazon.de

[ Voor 20% gewijzigd door red bull op 29-04-2015 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 11:16
Ik zal binnenkort een uitgebreide usb kabel review plaatsen. Als er mensen zijn die bepaalde kabels hebben liggen getest willen hebben dan kan je even contact opnemen per DM. Een zo groot mogelijk testbed allemaal getest met het zelfde testlab is tenslotte beter.

En nee, de nillkin kabels zijn van lage kwaliteit in vergelijking met goede kabels, zowel bouwkwaliteit als performance.

[ Voor 35% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 29-04-2015 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
_l_Arjan_l_ schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 11:24:
Waarom zou ik hem niet durven gebruiken? :)

Wat je nu allemaal zegt, kende ik helemaal niet.
Kan ik ze gewoon veilig gebruiken? Wat gebeurt er als het mis gaat? Eén hangt er op zolder...
Rafnold schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 12:10:
Kun je een 'echte' foto maken van de horloge? Ik ben benieuwd hoe het er dan uit ziet.
Ga ik achteraan...
mark-k schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 12:13:
Hij bedoelt dat die witte te fel/wit is, voor in een huiskamer wil je normaal iets warmer licht ;)
Dus dit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:36
Ik snap niet waarom mensen nog steeds 230V spul waaronder LED-lampen uit China halen. Is vaak gewoon onveilige meuk die brandgevaarlijk is :N

En nee dat is niet een onderbuikgevoel, dat is bevestigd door een Tweaker met verstand ervan, die voor mij eens een goedkope voeding heeft getest: mux' blog: Een adapter van $4 - is het wat?

Voor LED-lampen kun je ook prima bij IKEA terecht, aanbod genoeg voor prima prijzen en dan heb je tenminste iets wat WEL veilig is en waar je ook nog garantie op hebt.

Ik haal zelf ook genoeg uit China, maar spul wat rechtstreeks op 230V moet worden aangesloten komt er bij mij niet in. Om LED-strips te voeden haal ik bijv. voedingen (van oude TFT-schermen o.i.d.) bij de kringloopwinkel. Kost geen drol, maar is tenminste een stuk veiliger spul dan uit China.

Uiteindelijk is het je eigen keuze, maar ik begin er niet meer aan. Het risico dat het spul spontaan in de fik vliegt is gewoon te groot.

[ Voor 53% gewijzigd door ThinkPad op 29-04-2015 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:14
dfrenner schreef op woensdag 29 april 2015 @ 13:27:
[...]

Waarom zou ik hem niet durven gebruiken? :)

Wat je nu allemaal zegt, kende ik helemaal niet.
Kan ik ze gewoon veilig gebruiken? Wat gebeurt er als het mis gaat? Eén hangt er op zolder...
Gewoon zorgen dat je een zeer goede brandverzekering hebt. Just to be sure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denzis
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 04-02 10:04
ThinkPadd schreef op woensdag 29 april 2015 @ 13:32:
Ik snap niet waarom mensen nog steeds 230V spul waaronder LED-lampen uit China halen. Is vaak gewoon onveilige meuk die brandgevaarlijk is :N

En nee dat is niet een onderbuikgevoel, dat is bevestigd door een Tweaker met verstand ervan, die voor mij eens een goedkope voeding heeft getest: mux' blog: Een adapter van $4 - is het wat?

Voor LED-lampen kun je ook prima bij IKEA terecht, aanbod genoeg voor prima prijzen en dan heb je tenminste iets wat WEL veilig is en waar je ook nog garantie op hebt.

Ik haal zelf ook genoeg uit China, maar spul wat rechtstreeks op 230V moet worden aangesloten komt er bij mij niet in. Om LED-strips te voeden haal ik bijv. voedingen (van oude TFT-schermen o.i.d.) bij de kringloopwinkel. Kost geen drol, maar is tenminste een stuk veiliger spul dan uit China.

Uiteindelijk is het je eigen keuze, maar ik begin er niet meer aan. Het risico dat het spul spontaan in de fik vliegt is gewoon te groot.
Vergelijk je nou een lamp van 11 euro met een adapter van 4 euro? Of hebben we het hier over goedkopere ledlampen?

https://www.youtube.com/@droommotor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _l_Arjan_l_
  • Niet online
Ik heb een tijd geleden wat LED lampen uit China gehaald om te kijken wat het was en er wat foto's van gemaakt. Ik zal kijken of ik daar niet een keer een tweakblogje van kan maken.
De grootste problemen met Chinese LED lampen zijn:
- ontbreken van isolatie. Dat heb je als er in de beschrijving iets staat als 220-240AC. Bij een beschrijving als 85-240 AC zit er wel isolatie in
- ontbreken van glasplaat ter bescherming. Zeer gevaarlijk in combinatie met het vorige punt.
- Veel variatie in kleurtemperatuur per lamp.
- Zeer kleine transformatoren in LED lampen. De goedkope converters hebben waarschijnlijk een efficienty van 75%, dus bij een 12W lamp gaat er makkelijk 4 Watt verloren. Dat is een hoop warmte. Als de lamp niets weegt zit er waarschijnlijk geen groot koelblok in.

Dat ging in mijn geval om GU10 spotjes. Die lamp van jouw ziet er beter uit dan mijn bestelde samples, er is bv meer ruimte om warmte af te voeren door de vorm van de lamp. Maar dat kun je alleen goed controleren als je er eentje openbreekt.

Als het misgaat, dan vliegt waarschijnlijk de zekering eruit en heb je wellicht een zwarte vlek op het plafond. Plastic smelt vaak en brand slecht.

Als je iets op 230V moet aansluiten, koop het dan niet merkloos uit China maar gewoon bij de Action of Ikea.

In mijn geval vergelijk ik een lamp van 2,50 euro uit China met een lamp van 5 euro van de Action.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

_l_Arjan_l_ schreef op woensdag 29 april 2015 @ 14:03:
Ik heb een tijd geleden wat LED lampen uit China gehaald om te kijken wat het was en er wat foto's van gemaakt. Ik zal kijken of ik daar niet een keer een tweakblogje van kan maken.
De grootste problemen met Chinese LED lampen zijn:
- ontbreken van isolatie. Dat heb je als er in de beschrijving iets staat als 220-240AC. Bij een beschrijving als 85-240 AC zit er wel isolatie in
- ontbreken van glasplaat ter bescherming. Zeer gevaarlijk in combinatie met het vorige punt.
- Veel variatie in kleurtemperatuur per lamp.
- Zeer kleine transformatoren in LED lampen. De goedkope converters hebben waarschijnlijk een efficienty van 75%, dus bij een 12W lamp gaat er makkelijk 4 Watt verloren. Dat is een hoop warmte. Als de lamp niets weegt zit er waarschijnlijk geen groot koelblok in.

Dat ging in mijn geval om GU10 spotjes. Die lamp van jouw ziet er beter uit dan mijn bestelde samples, er is bv meer ruimte om warmte af te voeren door de vorm van de lamp. Maar dat kun je alleen goed controleren als je er eentje openbreekt.

Als het misgaat, dan vliegt waarschijnlijk de zekering eruit en heb je wellicht een zwarte vlek op het plafond. Plastic smelt vaak en brand slecht.

Als je iets op 230V moet aansluiten, koop het dan niet merkloos uit China maar gewoon bij de Action of Ikea.

In mijn geval vergelijk ik een lamp van 2,50 euro uit China met een lamp van 5 euro van de Action.
Waar denk je dat de Action die lamp van 5 euro inkoopt? _/-\o_ _/-\o_ Grote kans dat dat dezelfde is uit China.maar dan met een sticker die de Action er op geplakt heeft.

Er is best kwaliteits elektra uit China te halen maar dat vind je niet op sites zoals Banggood, DX of Tinydeal. En daar moet je ook meer voor betalen.
Ik kan hier in China led lampen halen die beter zijn dan OSRAM of Philips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetz0r
Denzis schreef op woensdag 29 april 2015 @ 13:59:
[...]

Vergelijk je nou een lamp van 11 euro met een adapter van 4 euro? Of hebben we het hier over goedkopere ledlampen?
Het gaat hier niet om een vergelijking. Het gaat hier om de vuistregel om nooit 230V-spul uit China te halen.

Als er iets op 12V of 5V stuk gaat komt er een klein rookwolkje uit. Schade: waarde van de elektronica die nu kapot is.

Als er iets op 230V stuk gaat of oververhit raakt, kan je brand hebben. Schade: duizenden euro's.
Als er op 230V isolatie ontbreekt of onvoldoende is, kan je jezelf dodelijk elektrocuteren. Schade: mogelijk mensenlevens.

China kent in totaal geen richtlijnen voor veiligheid van elektronica. De prijs zegt wel iets maar dan kan ook misleidend zijn. op lage voltages (tot 12V) is het risico best okay, maar op 230V totaal niet.

Als ik in Nederland voor welke prijs dan ook iets koop, dan weet ik zeker dat het voldoet aan een aantal Nederlandse en Europese normen en richtlijnen. Hoe goedkoop het was maakt niet uit, er is een minimumeis aan veiligheid en kwaliteit.

Mocht een 230V->12V adapter van een Nederlandse winkel ineens 230V op de 12V uitgang zetten, of vlam vatten, dan is de verkoper (winkel en/of importeur) aansprakelijk voor mijn brandschade of letsel.

Als zoiets gebeurt met een chinese adapter zeggen ze misschien wel sorry maar ze hebben op papier geen enkele verantwoordelijkheid. In praktijk betekent dit dat je elektronica uit hun land alleen kan vertrouwen als het specifiek voor de europese markt geproduceerd is, omdat ze dan weten dat er een importeur is die best streng controleert, en op die manier is 'made in china'-apparatuur in de Hema en Action wel veilig.

Kenzi schreef op woensdag 29 april 2015 @ 14:14:
[...]

Waar denk je dat de Action die lamp van 5 euro inkoopt? _/-\o_ _/-\o_ Grote kans dat dat dezelfde is uit China.maar dan met een sticker die de Action er op geplakt heeft.

Er is best kwaliteits elektra uit China te halen maar dat vind je niet op sites zoals Banggood, DX of Tinydeal. En daar moet je ook meer voor betalen.
Action koopt z'n lampen bij een europese importeur. Die importeur is belast met een aantal kwaliteitscontroles (waarschijnlijk steekproeven) die je als particulier bijna niet kan doen (tenzij je mux heet).

Die lamp kan dan wel uit dezelfde fabriek komen, maar wordt volgens andere specificaties geproduceerd. Betere soldeerverbindingen, meer afstand tussen onderdelen, etc.

[ Voor 22% gewijzigd door Peetz0r op 29-04-2015 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Laatst online: 08:24
P.E.T.E.R. schreef op woensdag 29 april 2015 @ 14:15:
[...]

Het gaat hier niet om een vergelijking. Het gaat hier om de vuistregel om nooit 230V-spul uit China te halen.

Als er iets op 12V of 5V stuk gaat komt er een klein rookwolkje uit. Schade: waarde van de elektronica die nu kapot is.

Als er iets op 230V stuk gaat of oververhit raakt, kan je brand hebben. Schade: duizenden euro's.
Als er op 230V isolatie ontbreekt of onvoldoende is, kan je jezelf dodelijk elektrocuteren. Schade: mogelijk mensenlevens.

China kent in totaal geen richtlijnen voor veiligheid van elektronica. De prijs zegt wel iets maar dan kan ook misleidend zijn. op lage voltages (tot 12V) is het risico best okay, maar op 230V totaal niet.

Als ik in Nederland voor welke prijs dan ook iets koop, dan weet ik zeker dat het voldoet aan een aantal Nederlandse en Europese normen en richtlijnen. Hoe goedkoop het was maakt niet uit, er is een minimumeis aan veiligheid en kwaliteit.

Mocht een 230V->12V adapter van een Nederlandse winkel ineens 230V op de 12V uitgang zetten, of vlam vatten, dan is de verkoper (winkel en/of importeur) aansprakelijk voor mijn brandschade of letsel.

Als zoiets gebeurt met een chinese adapter zeggen ze misschien wel sorry maar ze hebben op papier geen enkele verantwoordelijkheid. In praktijk betekent dit dat je elektronica uit hun land alleen kan vertrouwen als het specifiek voor de europese markt geproduceerd is, omdat ze dan weten dat er een importeur is die best streng controleert, en op die manier is 'made in china'-apparatuur in de Hema en Action wel veilig.
Ik heb toch een aantal van die LED lampen besteld, maar ik ga de extra lamp eerst openbreken alvorens ik hem inschroef (zal dan wel wat teardown foto's hier posten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetz0r
wsitedesign schreef op woensdag 29 april 2015 @ 14:18:
[...]

Ik heb toch een aantal van die LED lampen besteld, maar ik ga de extra lamp eerst openbreken alvorens ik hem inschroef (zal dan wel wat teardown foto's hier posten)
Van mij mag je. Eigen risico uiteraard. Je ben in ieder geval op de hoogte van de risico's, dat is al heel wat.

En gelukkig ben je niet mijn buurman/vrouw O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

[...]

In praktijk betekent dit dat je elektronica uit hun land alleen kan vertrouwen als het specifiek voor de europese markt geproduceerd is, omdat ze dan weten dat er een importeur is die best streng controleert, en op die manier is 'made in china'-apparatuur in de Hema en Action wel veilig.
sorry maar dat is echt bullshit ...

de goedkope meuk die gemaakt wordt in China is juist voor al die cheapasses overseas die perse voor $5 een adapter willen...

en importeurs die streng controleren? Net zoals ibood zeker
http://www.gadgetgear.nl/...lijkt-gevaarlijke-gadget/

(de meeste QA agents die ik hier ken, meestal europeanen, zijn zo om te kopen voor een rode envelop met wat geld, en voila, je hebt je keurmerk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IdieEasy
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 14-09 21:12

IdieEasy

Death comes swiflty.. for me

Kenzi schreef op woensdag 29 april 2015 @ 14:21:
[...]

de goedkope meuk die gemaakt wordt in China is juist voor al die cheapasses overseas die perse voor $5 een adapter willen...

(de meeste QA agents die ik hier ken, meestal europeanen, zijn zo om te kopen voor een rode envelop met wat geld, en voila, je hebt je keurmerk)
Maar Ibood kan je verantwoordelijk stellen, Banggood wordt een stuk lastiger.

Keurmerken kopen hoeft niet eens, je geeft als bedrijf ermee aan dat je zelf vindt dat je aan de eisen voldoet, met alle gevolgen van dien. Voldoe je er dus niet aan, dan dien je de gevolgen te betalen.

Maar via chinese sites kan je daar je recht natuurlijk niet meer halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetz0r
Kenzi schreef op woensdag 29 april 2015 @ 14:21:
[...]

Ja, er zijn wat issues met CE-keurmerken in europa. Maar dat is een discussie apart voor een ander topic. En zoals IdleEasy zegt, kan je makkelijker iBood aanklagen dan een chinese partij waarvan je de naam nieteens kan uitspreken.

Verder, die goedkope meuk waar we het overhebben is inderdaad bedoeld voor de wereldwijde markt, via particuliere import. Met eurpoese markt bedoelde ik echter datgene wat netjes gereguleerd via importeurs in europese winkels komt te liggen. Dat is een enorm verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denzis
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 04-02 10:04
[...]

Is dat niet een beetje generaliseren? Je hoeft mijn niets te vertellen over veiligheid en risico's dat kan ik wel dromen. Alleen om nou te zeggen dat alles wat op 230v werkt en uit China komt per definitie slecht is vind ik wel ver gaan. Er zijn vast wel genoeg producten die onder dezelfde kwaltieitseisen worden gemaakt als bijv. Apple maar niet door de keuring heen gaan en goedkoper zijn wegens het ontbreken van de naam.

Ben het overigens wel met je eens dat je niet zomaar een product moet kopen wat hier 8x duurder is dan daar, dan heeft het waarschijnlijk wel een reden, maar bijv. China only producten zoals de Xiaomi producten die wel gewoon brandveilig zijn.

https://www.youtube.com/@droommotor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _l_Arjan_l_
  • Niet online
Kenzi schreef op woensdag 29 april 2015 @ 14:14:
[...]

De action verkoopt de Philips lampen voor 5 euro (tenminste, een half jaar geleden toen ik die vergelijking maakte). Ook goedkopere lampen van 4 euro, die er iets beter uitzag dan mijn bestelde Chinese samples, maar die heb ik verder niet opengebroken om van binnen te inspecteren.

@Denzis:
De veelal geadviseerde vuistregel gaat om merkloze chinese producten met 230V aansluitingen. Merken als Nillkin en Xiaomi kun je dus gewoon veilig uit China halen (bij een betrouwbare shop die geen namaak verkoopt).
wsitedesign schreef op woensdag 29 april 2015 @ 14:18:
[...]

Ik verwacht dat hier geen isolatie inzit, dat wil zeggen dat de 230V wisselspanning met een condensator naar ong. 30V verlaagt wordt. Zeer goedkoop om te maken, maar dat komt niet door de keuring heen in Nederland.

[ Voor 34% gewijzigd door _l_Arjan_l_ op 29-04-2015 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetz0r
Denzis schreef op woensdag 29 april 2015 @ 14:28:
[...]

Is dat niet een beetje generaliseren? Je hoeft mijn niets te vertellen over veiligheid en risico's dat kan ik wel dromen. Alleen om nou te zeggen dat alles wat op 230v werkt en uit China komt per definitie slecht is vind ik wel ver gaan. Er zijn vast wel genoeg producten die onder dezelfde kwaltieitseisen worden gemaakt als bijv. Apple maar niet door de keuring heen gaan en goedkoper zijn wegens het ontbreken van de naam.

Ben het overigens wel met je eens dat je niet zomaar een product moet kopen wat hier 8x duurder is dan daar, dan heeft het waarschijnlijk wel een reden, maar bijv. China only producten zoals de Xiaomi producten die wel gewoon brandveilig zijn.
Nee, niet alles, maar wel veel. En gezien het haast onmogelijk is te beoordelen aan de hand van een webpagina, kies ik voor de veilige optie en koop ik alleen 12V en lagere spanning. Hieronder vallen de meeste Xiaomi producten.

Ik zou met alle plezier mijn Xiaomi-telefoon opladen met een Hema-oplader (als ik niet al een Moto G zou hebben) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Een goede USB-lader uit China heb ik laatst gekocht: Banggood.com: Nillkin 5V 2A USB-lader

Die durf ik zonder problemen te gebruiken, nadat ik zag dat iemand het ding uitvoerig heeft getest en OK heeft bevonden.

Je ziet dan ook gelijk dat zoiets een stukje duurder is dan een cheapo no-name lader. Maar bij deze weet ik tenminste wel dat de aangesloten apparatuur het overleeft en de lader niet in de fik vliegt.

[ Voor 25% gewijzigd door ThinkPad op 29-04-2015 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
ThinkPadd schreef op woensdag 29 april 2015 @ 13:32:

Als ik hiervan op de hoogte was zou ik dat uiteraard niet doen...
Ik ga op zoek naar een Nederlands alternatief.

Suggesties? Goedkoop en een bulk van licht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetz0r
dfrenner schreef op woensdag 29 april 2015 @ 15:39:
[...]

Als ik hiervan op de hoogte was zou ik dat uiteraard niet doen...
Ik ga op zoek naar een Nederlands alternatief.

Suggesties? Goedkoop en een bulk van licht...
'gewone' spaarlampen uit de supermarkt/ikea/hema/etc. Kosten soms maar €1 oid.

Echt goede betaalbare ledlampen heb ik eerlijk gezien nog niet in mijn handen gehad, maar het schijnt dat ikea een prima aanbod heeft van hun eigen merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
P.E.T.E.R. schreef op woensdag 29 april 2015 @ 15:41:
'gewone' spaarlampen uit de supermarkt/ikea/hema/etc. Kosten soms maar €1 oid.

Echt goede betaalbare ledlampen heb ik eerlijk gezien nog niet in mijn handen gehad, maar het schijnt dat ikea een prima aanbod heeft van hun eigen merk.
Ja wel, prima aanbod, hier een vergelijkbaar iets als die China lamp:

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/00257482/

Maar goed, 13 watt en 1000 lumen.

Die van Tinydeal zegt 12 watt en 1200 lumen te doen, maar in welke mate dit klopt weet ik niet.

Maar wel 4 keer zo duur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovapaX
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-09 12:56
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe dit er aan de binnenkant uit ziet (kwalitatief gezien)
http://nl.aliexpress.com/...s/1169175_1892557109.html

Want mooi vind ik ze namelijk wel.

Edit:
Hmm... lijkt erop dat deze leds met een hoge ingangsspanning overweg kunnen. (70V)
Ik kan me voorstellen dat er niet bijzonder veel electronica nodig is om ze aan te sturen. (misschien alleen een weerstand en misschien een diode en kleine condensator....)
Misschien dat ik er een paar bestel en er eentje kapot gooi :D

Overigens is het gevaar bij een Led lamp veel kleiner dan bij een transformator lijkt me.
Een lamp zit meestal in een armatuur welke bestand is tegen (zeer) hoge temperaturen.
Hoewel een led-lamp met een kunststof behuizing me niet echt aanstaat.
De lamp die ik hierboven linkte lijkt me in die zijn vrij veilig omdat er geen brandbare behuizing is gebruikt. Dus mocht er wat gaan vonken dan brand de boel intern misschien door en gaat of de automaat eruit, of de boel smelt zodanig weg dat er geen contact meer gemaakt wordt intern.

[ Voor 73% gewijzigd door NovapaX op 29-04-2015 16:17 ]

1740Wp: 12xSF145-S @ Hosola 1600TL [pvoutput]
Sparql TV wiki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 15:17
NovapaX schreef op woensdag 29 april 2015 @ 16:04:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe dit er aan de binnenkant uit ziet (kwalitatief gezien)
http://nl.aliexpress.com/...s/1169175_1892557109.html

Want mooi vind ik ze namelijk wel.

Edit:
Hmm... lijkt erop dat deze leds met een hoge ingangsspanning overweg kunnen. (70V)
Ik kan me voorstellen dat er niet bijzonder veel electronica nodig is om ze aan te sturen. (misschien alleen een weerstand en misschien een diode en kleine condensator....)
Misschien dat ik er een paar bestel en er eentje kapot gooi :D

Overigens is het gevaar bij een Led lamp veel kleiner dan bij een transformator lijkt me.
Een lamp zit meestal in een armatuur welke bestand is tegen (zeer) hoge temperaturen.
Hoewel een led-lamp met een kunststof behuizing me niet echt aanstaat.
De lamp die ik hierboven linkte lijkt me in die zijn vrij veilig omdat er geen brandbare behuizing is gebruikt. Dus mocht er wat gaan vonken dan brand de boel intern misschien door en gaat of de automaat eruit, of de boel smelt zodanig weg dat er geen contact meer gemaakt wordt intern.
prima lampjes, heb het huis er vol mee hangen, al moet ik wel zeggen dat ik er ook 2 heb met enorme flickering, ofwel slechte elektronica. Deze lampen hebben over het algemeen last van flicker, omdat er weinig ruimte is om elektronica te plaatsen.

Hornbach verkoopt ze ook, toen even met de telefoon aan het filmen geweest en die vertonen minimaal flickering.

Oh.. en 1 van mijn lampen van banggood is het glas losgelaten toen ik hem eruit wilde draaien. Opgelost door even opnieuw vast te lijmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:36

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

ThinkPadd schreef op woensdag 29 april 2015 @ 14:40:
Een goede USB-lader uit China heb ik laatst gekocht: Banggood.com: Nillkin 5V 2A USB-lader

Die durf ik zonder problemen te gebruiken, nadat ik zag dat iemand het ding uitvoerig heeft getest en OK heeft bevonden.

Je ziet dan ook gelijk dat zoiets een stukje duurder is dan een cheapo no-name lader. Maar bij deze weet ik tenminste wel dat de aangesloten apparatuur het overleeft en de lader niet in de fik vliegt.
Dat dachten wij ook allemaal van de Nillkin kabels.
Achteraf blijken die veel kapot te gaan kan iemand de op even aanpassen met deze info?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gajus26
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 14-09 08:03
De 20e de nieuwe pistons van Xiaomi besteld bij Tinydeal, zojuist binnen :).
Even de QR code gescant en ze lijken echt. Iemand nog andere manieren om te kijken of ze genuine zijn?
Al met al zeer snel verlopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
ApC_IcE schreef op woensdag 29 april 2015 @ 16:38:
[...]

Dat dachten wij ook allemaal van de Nillkin kabels.
Achteraf blijken die veel kapot te gaan kan iemand de op even aanpassen met deze info?
Ik denk wel dat er een verschil zit tussen de lader en kabels. De Xiaomi kabel lijkt erg op de Nillkin kabel, en dat is vooralsnog het enige slechte product dat ik van Xiaomi heb gehad. De lader heb ik dan ook zeker wel vertrouwen in van Nillkin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterworld
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-09 19:25
gajus26 schreef op woensdag 29 april 2015 @ 16:43:
De 20e de nieuwe pistons van Xiaomi besteld bij Tinydeal, zojuist binnen :).
Even de QR code gescant en ze lijken echt. Iemand nog andere manieren om te kijken of ze genuine zijn?
Al met al zeer snel verlopen!
YouTube: How to recognize fake Xiaomi Piston 2 earphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelebobes
  • Laatst online: 21:10

koelebobes

Wen BTC €100K

Altijd de Piston2 setjes gehad en moet nu een nieuw setje bestellen aangezien mijn kat er weer mee gespeeld heeft..

Ik wil het setje met de beste mic het is voor binnenshuis dus welke zouden jullie dan aanraden ? Of is de mic ongewijzigd gebleven

BTC €94.837,08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Larkinzzz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20-11-2024
Heeft iemand trouwens ervaring met de shipping methode van "European Express" ?

Ga mijn mobiel hier bestellen: http://www.tinydeal.com/n...44-3g-phone-p-148427.html

Maar ik twijfel nog of ik DHL of European Express moet kiezen. Las namelijk dat je bij DHL 90% kans hebt om douane kosten te moeten betalen, maar ik heb geen idee hoe dat bij European Express is terwijl de zending bijna even snel is volgens de website (5-10 working days). :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.v.b
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 31-07 07:18
Larkinzzz schreef op woensdag 29 april 2015 @ 18:21:
Heeft iemand trouwens ervaring met de shipping methode van "European Express" ?

<....>

Maar ik twijfel nog of ik DHL of European Express moet kiezen. Las namelijk dat je bij DHL 90% kans hebt om douane kosten te moeten betalen, maar ik heb geen idee hoe dat bij European Express is terwijl de zending bijna even snel is volgens de website (5-10 working days). :9
Er staat bij "Customer should be responsible for the tariffs if occurred in destination customs." 8)7

Als je geen import kosten wilt betalen dan lukt dat beter als je pakketje in een zee van andere pakketjes verdwijnt. Gebruik dus de gratis "Registered Air Mail" of goedkope "Singapore Post Registered Air Mail".

Snel én goedkoop sluiten elkaar zo'n beetje uit. De meesten hier kiezen daarom voor goedkoop. Als je elke week wat bestelt dan maakt de snelheid van dat ene pakje ook niet meer uit. :)

Don't erase all files?
       [Yes]   [No]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rud
  • Niet online

rud

5 tot 10 werkdagen halen veel Aliexpress pakjes die op de allergoedkoopste manier verzonden worden ook. Ik merk dat de ene verkoper direct op de dag van bestellen verstuurd en de andere verkoper heeft daar meer dan drie weken voor nodig. Zelfs al zeggen ze het op voorraad te hebben dan blijkt dat toch niet altijd zo te zijn.

Ik sluit me bij bovenstaande poster aan. Haastige spoed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemJan
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
ThinkPadd schreef op woensdag 29 april 2015 @ 14:40:

Heb 'm ook besteld en inmiddels binnen.
Ziet er goed en stevig uit alleen na langere tijd gebruik om tablet/gsm op te laden valt wel op dat deze lader erg heet wordt. Dus of ie uiteindelijk wel of niet in de fik zal vliegen weet ik niet. Hij wordt in ieder geval een stuk heter dan mijn 2A hp-touchpad lader.
Ik zal de Nilkin daarom niet onbeheerd zijn werk laten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
WillemJan schreef op woensdag 29 april 2015 @ 20:18:
[...]

Heb 'm ook besteld en inmiddels binnen.
Ziet er goed en stevig uit alleen na langere tijd gebruik om tablet/gsm op te laden valt wel op dat deze lader erg heet wordt. Dus of ie uiteindelijk wel of niet in de fik zal vliegen weet ik niet. Hij wordt in ieder geval een stuk heter dan mijn 2A hp-touchpad lader.
Ik zal de Nilkin daarom niet onbeheerd zijn werk laten doen.
Is op de warmtebeeld foto's uit mijn link ook goed te zien inderdaad. Maar goed om te weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious?
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01:02

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rud
  • Niet online

rud

Ik heb nog gekeken of ik dit zou moeten posten in het TV forum maar daar gaat het alleen over TV's.

Mijn ouders willen graag de TV elders geplaatst hebben. Nu vroeg ik mij af of er ook Chinese shops zijn die kabel-TV verlengsnoeren (coax) leveren, liefst 4G en digitenne bestendig. Maar waar ik ook op zoek, ik kom niet op gewone kabel-tv verlengsnoeren uit :? . Iemand een suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Krijg je een mooie ketting, ook leuk :+
Zorgt weer voor veel gedoe omdat ze wel een tracking code geven, wat een claim bemoeilijkt.
Pagina: 1 ... 19 ... 180 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is WEL bedoeld voor:
* discussies over bestellingen bij Chinese webshops
* vragen en discussie over verzending, betaling, afhandeling en retourneren

Dit topic is NIET bedoeld voor:
* aankoopadvies of "welke moet ik kopen?"
* discussie over inbreuk te maken op het merkenrecht; dus GEEN namaak merkartikelen bespreken
* manieren om belasting te ontduiken
* import van verboden producten.
* "ik ook" posts, code-gebedel of inhoudsloze mededelingen.
* simpele vragen waarvan het antwoord al bekend is.
* statusupdates, deze mogen in China-shopping levertijdentopic