• Wasabi!
  • Registratie: Juli 2013
  • Nu online
Asomers schreef op woensdag 5 april 2017 @ 13:09:
Hallo

Heb onlangs Milight lampen gekocht op Aliexpress.
Na aankomst bleken ze het verkeerde type opgestuurd te hebben.

Ik had de keuze om ze te houden en kleine compensatie te krijgen of ze terug te sturen, waarbij
ze het bedrag + transport zouden terugbetalen.

Ik kies voor het 2e, aangezien ik niks kan aanvangen met de lampen.
Nu probeerden ze constant toch me te overtuigen ze te houden.

Na lang aandringen ben ik er in geslaagd om het adres te verkrijgen, en dit zou zogezegd volgende zijn :

Name : li jin bao
Address : long hua xin qu dong huan yi lu chuang ye dian zi shang wu yuan 903
shen zhen
guang dong
CN
Zip code : 518109

Nu lijkt mij dat adres toch wel heel vreemd te zijn, het lijkt me meer een oplijsting van namen.
In google ook niet terug te vinden.

Ik heb zo vaag de indruk dat ze mij hier proberen af te wimpelen met vals adres, waardoor ik onder de streep geen geld zal krijgen voor de producten en opgescheept zal zitten met 18 euro transport.

Wat best aan te vangen hiermee?
Google translate levert: 龙华新区东环一路创业电子商务员 op
Google 龙华新区东环一路创业电子商务员 903 en je krijgt hits.
Ga langs lokale afhaalchinees/vriend/etc. en ze kunnen je helpen. (Heb ik ooit gedaan bij een bestelling in Japan bij een sushibar)

Terugsturen blijft een risico,kan ook heeeeeel lang duren, indien claim, nog langer. Probeer het aan een tweaker te verkopen of te ruilen voor iets anders.

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
dfrenner schreef op woensdag 5 april 2017 @ 14:30:
Bijna 60 euro korting:

van €157 naar €99 euro vanuit EU warehouse:

http://www.gearbest.com/r....html?wid=3&lkid=10624322

Nu ben ik niet helemaal thuis in de robotstofzuigers, maar deze doet ook iets met water... Lijkt op papier een leuk dingetje. Ik kan niet zo snel een topic hier vinden over robotstofzuigers, iemand een idee of dat er is?

De camera als beveiligings feature tegen inbrekers, lijkt mij wat overdreven 8)7
Maar voor de rest lijkt het op papier een prima ding.
Ik word net door een medetweaker gewezen op een kortingscode waardoor hij nog iets goedkoper wordt: JISIWEI3EU

Youtube: DashcamNL

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
dfrenner schreef op woensdag 5 april 2017 @ 14:30:
.......

Nu ben ik niet helemaal thuis in de robotstofzuigers, maar deze doet ook iets met water... Lijkt op papier een leuk dingetje. Ik kan niet zo snel een topic hier vinden over robotstofzuigers,...........
Deze kende ik nog niet, maar hier staat een vergelijking met een Ilife, waaruit blijkt dat de zuigeigenschappen wat minder zijn (34g van 50g) dan die van de Ilife V5Pro (47g van 50g). De Chuwi Ilife robotzuigers staan bekend om hun goede zuigeigenschappen voor een voordelige prijs.
Dat "natte" deel is als je ook wilt dweilen. Het gaat dan echter om zo een klein doekje dat het weinig schoonmaakt. Je kan je beter op de zuigeigenschappen richten en gebruik op laminaat of tapijt. Voor laminaat is zuigen voldoende (bv.V5), voor tapijt een draaiende borstel (bv. V7).
Hier staat een vergelijking van alle Ilife types om te beginnen met inlezen.

Denk er ook aan om, als het mogelijk is, te bestellen vanuit EU warehouse. De Ilife types komen regelmatig langs in diverse aanbiedingen bij GB.

[ Voor 22% gewijzigd door elinx op 05-04-2017 15:55 ]

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Draaiende borstel is ook niet alles. Grotere stukken vuil wordt mee gevoetbald door de draaiende borstels (zowel de zij-borstels als de roterende zuigborstel). Tevens is juist die roterende borstel bij de zuigmond de oorzaak van veel ellende: ingedraaide snoeren, veters, gordijnen zorgen voor vastlopers. Lange haren (langer dan 5 cm) zorgen voor een goed gevulde borstel zullen we maar zeggen.....

Ik heb de ilife a4, en hij zuigt prima. Grootste voordeel is de hepa filter die verwisselbaar is.

[ Voor 11% gewijzigd door Get!em op 05-04-2017 16:03 ]

• IQM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:19

IQM

Is het iemand al opgevallen dat Dealextreme bij gratis verzending (zowel van DX als DXholland) toch € 1,60 verzendkosten rekent?

Maar het meest belachelijke is dat je voor een aankoop geen vraag meer kunt stellen of ticket aan kunt maken. Oftewel, zij doen niet wat ze beloven en je kunt dit niet kenbaar maken.
Jammer, DX was een goede shop. Blijkbaar begint hun imago ook barsten te vertonen.

Toch eerst maar even bij een andere chinese webshop kijken voor batterijen...

• dodge_911
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
IQM schreef op woensdag 5 april 2017 @ 17:05:
Is het iemand al opgevallen dat Dealextreme bij gratis verzending (zowel van DX als DXholland) toch € 1,60 verzendkosten rekent?

Maar het meest belachelijke is dat je voor een aankoop geen vraag meer kunt stellen of ticket aan kunt maken. Oftewel, zij doen niet wat ze beloven en je kunt dit niet kenbaar maken.
Jammer, DX was een goede shop. Blijkbaar begint hun imago ook barsten te vertonen.

Volgens geruchten zou DX failliet zijn.

Daarbovenop, batterijen uit china?
Really? Er is nog niet genoeg gewaarschuwd in dit topic?

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

Verwijderd

*knip* Dit topic is niet bedoeld voor aankoopadvies.

[ Voor 67% gewijzigd door Yorinn op 05-04-2017 20:25 ]

• toimoi
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
dodge_911 schreef op woensdag 5 april 2017 @ 17:10:
[...]

Volgens geruchten zou DX failliet zijn.
Heb je dat nieuws op Fok! gelezen toevallig? Die post van shiznuts is waarschijnlijk 'n 1 april grap he :+
Op woensdag 5 april 2017 12:40 schreef RobertNL het volgende:
Ja raar he, wel grappig om te zien dat ze nu voor de derde keer een doorstart maken op de eerste dag van de vierde maand.

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07:49
DealExtreme is bij mij nooit van het imago van fake/slechte kwaliteit afgekomen. M'n eerste kennismaking met die site was van jongeren die dachten geweldige dingen te krijgen voor spotprijzen ("Geniune Samdung 128GB SD-crad" , dat soort dingen) en die dus uiteindelijk enorm tegenvielen. En later natuurlijk de neppe Xiaomi powerbanks die schering en inslag waren.

Ik hou het wel bij Banggood, of AliExpress, anders misschien Tinydeal. En Gearbest is tegenwoordig ook een inhaalslag aan het maken met snelle verzending en goede prijzen.

Oh en over batterijen gesproken, ik verwacht nog wat Samsung 18650 cellen :+ ik ga ervan uit dat dat gewoon goede batterijen zijn.

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
toimoi schreef op woensdag 5 april 2017 @ 19:57:
Heb je dat nieuws op Fok! gelezen toevallig? Die post van shiznuts is waarschijnlijk 'n 1 april grap he :+
Vandaar ook 'volgens geruchten' :)
O88088 schreef op woensdag 5 april 2017 @ 20:13:
Oh en over batterijen gesproken, ik verwacht nog wat Samsung 18650 cellen :+ ik ga ervan uit dat dat gewoon goede batterijen zijn.
Als ze genuine zijn, whoohoo, maar voor hetzelfde geld heb je nepperts, met minderwaardigere specs.
En dan durft het wel eens mis gaan; 18650's die (in het beste geval) venten, of erger...
En dan heb ik het niet over een webshop die je iin de muren wil leggen, maar onscrupuleuze verdelers van die dingen die zelf wel eens durven relabelen/rewrappen; waar zo 'n webshop dan weer inkoopt.
Bij 'n shop als BangGood zou ik ze dan weer wél durven bestellen, omdat ik met meer dan 100 orders daar wel op durf vertrouwen.

[ Voor 65% gewijzigd door dodge_911 op 05-04-2017 20:54 ]

• diquan2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05:37
Zijn dat speciale batterijen ?
En wat is daar zo bijzonder aan ?
O88088 schreef op woensdag 5 april 2017 @ 20:13:
DealExtreme is bij mij nooit van het imago van fake/slechte kwaliteit afgekomen. M'n eerste kennismaking met die site was van jongeren die dachten geweldige dingen te krijgen voor spotprijzen ("Geniune Samdung 128GB SD-crad" , dat soort dingen) en die dus uiteindelijk enorm tegenvielen. En later natuurlijk de neppe Xiaomi powerbanks die schering en inslag waren.

Ik hou het wel bij Banggood, of AliExpress, anders misschien Tinydeal. En Gearbest is tegenwoordig ook een inhaalslag aan het maken met snelle verzending en goede prijzen.

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
diquan2001 schreef op woensdag 5 april 2017 @ 21:03:
Zijn dat speciale batterijen ?
En wat is daar zo bijzonder aan ?
Niet echt speciaal, zitten in heel wat dingen.
Het bijzondere aan deze (meestal) Li-Ion batterijen is dat je ze wat voorzichtiger moet behandelen dan je AA'tjes qua laden en ontladen. (lang filmpje, maar gaat wel goed in op de dingen waar je op moet letten bij het laden en otladen van deze batterijen)
Nog bijzonder is dat ze af en toe wel eens gevaarlijk kunnen als je ze boven spec gebruikt.
En dat is dus waar ik op doel : stel je koopt ter goeder trouw samsungs die 20A kunnen leveren, maar het zijn bijvoorbeeld rewrapped cellen die maar 5A max leveren. Als je die dan @ 20A gaat belasten, gaat er wel eens wat fout.
Een cel gaat dan in het beste geval venten, met een onbruikbare cel als gevolg.
Worst case scenario : ka-boom and/or flames :)

[ Voor 14% gewijzigd door dodge_911 op 05-04-2017 22:25 ]

• IQM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:19

IQM

dodge_911 schreef op woensdag 5 april 2017 @ 22:10:
[...]

Niet echt speciaal, zitten in heel wat dingen.
Het bijzondere aan deze (meestal) Li-Ion batterijen is dat je ze wat voorzichtiger moet behandelen dan je AA'tjes qua laden en ontladen. (lang filmpje, maar gaat wel goed in op de dingen waar je op moet letten bij het laden en otladen van deze batterijen)
Nog bijzonder is dat ze af en toe wel eens gevaarlijk kunnen als je ze boven spec gebruikt.
En dat is dus waar ik op doel : stel je koopt ter goeder trouw samsungs die 20A kunnen leveren, maar het zijn bijvoorbeeld rewrapped cellen die maar 5A max leveren. Als je die dan @ 20A gaat belasten, gaat er wel eens wat fout.
Een cel gaat dan in het beste geval venten, met een onbruikbare cel als gevolg.
Worst case scenario : ka-boom and/or flames :)
Voor simpele knoopcelletjes is het prima hoor. Maar voor LiPo's heb ik netjes zo''n speciale zak om in te laden. Want dat is echt serious shit op gebied van accu's. Als dat misgaat wil ik niet in de buurt staan. En nee, die bestel ik zeker niet rechtstreeks in China. ;)

Maar het ging mij om het feit dat DX stiekem verzendkosten berekend terwijl het overal staat: Free shipping. En je kunt dus geen contact opnemen voordat je iets gekocht hebt.

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Asomers schreef op woensdag 5 april 2017 @ 13:09:
Hallo

Heb onlangs Milight lampen gekocht op Aliexpress.
Na aankomst bleken ze het verkeerde type opgestuurd te hebben.

Ik had de keuze om ze te houden en kleine compensatie te krijgen of ze terug te sturen, waarbij
ze het bedrag + transport zouden terugbetalen.

Ik kies voor het 2e, aangezien ik niks kan aanvangen met de lampen.
Nu probeerden ze constant toch me te overtuigen ze te houden.

Na lang aandringen ben ik er in geslaagd om het adres te verkrijgen, en dit zou zogezegd volgende zijn :

Name : li jin bao
Address : long hua xin qu dong huan yi lu chuang ye dian zi shang wu yuan 903
shen zhen
guang dong
CN
Zip code : 518109

Nu lijkt mij dat adres toch wel heel vreemd te zijn, het lijkt me meer een oplijsting van namen.
In google ook niet terug te vinden.

Ik heb zo vaag de indruk dat ze mij hier proberen af te wimpelen met vals adres, waardoor ik onder de streep geen geld zal krijgen voor de producten en opgescheept zal zitten met 18 euro transport.

Wat best aan te vangen hiermee?
waarom lijkt het een vals adres?

adres in China is opgebouwd uit meerdere delen:

provincie, stad, district, subdistrict, wijk, gebouw.

vaak in die volgorde. en ja, dat zijn namen.
en nee, die kan je vaak niet direct vertalen.

longhua is een district waar veel webshops zitten

• BlakHawk
iLife V1
EU warehouse - €82
http://www.gearbest.com/robot-vacuum/pp_425031.html

Met code "RBTV1" €63

(mogelijke) referral verwijderd.

[ Voor 24% gewijzigd door Yorinn op 06-04-2017 15:25 ]

• zessen
  • Laatst online: 00:14
dfrenner schreef op donderdag 6 april 2017 @ 14:37:
iLife V1
EU warehouse - €82
http://www.gearbest.com/robot-vacuum/pp_425031.html

Met code "RBTV1" €63

[mbr] (mogelijke) referral verwijderd. [/]
Dat is wel een mooi prijsje.
Is dit wat of is de eerder vermelde iLife A4 veel beter?

• BlakHawk
zessen schreef op donderdag 6 april 2017 @ 16:18:
[...]

Volgens mij is de A4 wel beter, de V1 kan bijvoorbeeld niet zelf weer opladen.
Du je zal hem handmatig aan de stekker moeten leggen, waar de A4 zelf naar het oplaadstation toe rijdt.

• Peetman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:08

Peetman

Tjah....

Wat zijn jullie ervaringen met Banggood m.b.t. het ontvangen van de verkeerde producten?

Ik had een aantal items besteld (Sonoff schakelaars, wat elektronicameuk en jumpercables). Dit werd in 3 pakketjes opgestuurd (wel lekker snel ontvangen met priority zending).

Een van de pakketjes bevat alleen volledig verkeerde items (schroefjes en een rol tape ipv de jumpercables).
Heb uiteraard direct een reactie via de site gegeven dat ik het verkeerde heb ontvangen.

Vragen ze nog om de andere items terug te sturen? Of zullen ze dat gezien de verzendkosten niet doen? Order waarde van de kabeltjes was iets meer dan 12 euro.

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:13
Peetman schreef op donderdag 6 april 2017 @ 16:58:
Wat zijn jullie ervaringen met Banggood m.b.t. het ontvangen van de verkeerde producten?

Ik had een aantal items besteld (Sonoff schakelaars, wat elektronicameuk en jumpercables). Dit werd in 3 pakketjes opgestuurd (wel lekker snel ontvangen met priority zending).

Een van de pakketjes bevat alleen volledig verkeerde items (schroefjes en een rol tape ipv de jumpercables).
Heb uiteraard direct een reactie via de site gegeven dat ik het verkeerde heb ontvangen.

Vragen ze nog om de andere items terug te sturen? Of zullen ze dat gezien de verzendkosten niet doen? Order waarde van de kabeltjes was iets meer dan 12 euro.
Hier voor honderden euros vanaf Banggood. Tot nu toe 0 problemen. 1 keer een kapotte usb lader, daar heb ik zonder morren een vervanger voor gehad.

Tevens mijn laatste ding uit China.

*knip* Het posten van je eigen Youtube-videos is niet de bedoeling.

[ Voor 4% gewijzigd door Yorinn op 06-04-2017 22:01 ]

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Peetman schreef op donderdag 6 april 2017 @ 16:58:

Als je dat vanuit je order-historie hebt gedaan, eventueel voorzien van foto, dan is dat de juiste weg.
Als je op de foto het (verkeerde) item + verpakking zet, dan kunnen ze dat vergelijken met hun foto bij inpakken (die hebben ze vaak ook..)
Als je orderitems - sku en gefotografeerde items niet overeenkomen, dan sturen ze zonder pardon gewoon opnieuw het juiste op. Heb dit al meermaals gehad. Oude item hoefde niet teruggestuurd.

Mochten ze niet kunnen leveren, dan full refund via dezelfde weg aanvragen.

• elinx
  • Nu online
zessen schreef op donderdag 6 april 2017 @ 16:18:
.....
Als je een laaddock kunt missen en tevreden bent met een basic robotzuiger, is dit zeker geen slechte machine (47g uit 50g gelijk aan de V5pro). Zeker voor die prijs.
Zoals je kan zien in het vergelijkingsoverzicht van de Ilife robotzuigers, heeft de A4 heeft de meeste zuigkracht van alle Ilife machines en tevens een borstel, waardoor hij voor alle ondergronden geschikt is.

• zessen
elinx schreef op donderdag 6 april 2017 @ 17:34:
Zoals je kan zien in het vergelijkingsoverzicht van de Ilife robotzuigers, ...
Bedankt voor je vergelijkingsoverzicht. Super handig.

• subwaysurfer
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-11 19:54
elinx schreef op donderdag 6 april 2017 @ 17:34:
[...]
Als je een laaddock kunt missen en tevreden bent met een basic robotzuiger, is dit zeker geen slechte machine (47g uit 50g gelijk aan de V5pro). Zeker voor die prijs.
Zoals je kan zien in het vergelijkingsoverzicht van de Ilife robotzuigers, heeft de A4 heeft de meeste zuigkracht van alle Ilife machines en tevens een borstel, waardoor hij voor alle ondergronden geschikt is.
Maar hoe goed werkt de A1 in een redelijk volle ruimte met veel obstakels? Heeft iemand daar irl ervaring mee?

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06-11 15:11
Dacuuu schreef op donderdag 6 april 2017 @ 17:22:
Tevens mijn laatste ding uit China.
He, die heb ik ook vandaag binnen gekregen. Vorige week donderdag verstuurd, dus in 1 week _/-\o_
Gelijk even getest, en er komt inderdaad een goed geluid uit.

• elinx
  • Nu online
subwaysurfer schreef op donderdag 6 april 2017 @ 18:09:
.....
Maar hoe goed werkt de A1 in een redelijk volle ruimte met veel obstakels? Heeft iemand daar irl ervaring mee?
Je bedoelt waarschijnlijk de V1.
Geen persoonlijke ervaring, maar in het overzicht wordt vermeld dat hij daar net zo goed mee om gaat als de andere Ilife machines. Alleen de accu heeft minder capaciteit, dus de werktijd is ook korter. Hij zuigt tot hij stopt. Je zal hem dan zelf moeten opladen. Ook heeft hij geen sensoren om bv te voorkomen dat hij de trap afrijdt. Het is alleen "aan" en zuigen. Geen timer of wat dan ook. Dus erg basic.

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

elinx schreef op donderdag 6 april 2017 @ 18:53:
[...]
Ook heeft hij geen sensoren om bv te voorkomen dat hij de trap afrijdt.
Die heeft hij wel hoor, wordt vermeld in de video's o.a.
Zit zelf nu ook te dubben namelijk of ik hem haal, prijs/kwaliteit lijkt mij best ok namelijk.

Wear Sunscreen!

• subwaysurfer
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-11 19:54
Humma Kavula schreef op donderdag 6 april 2017 @ 19:01:
[...]

Die heeft hij wel hoor, wordt vermeld in de video's o.a.
Zit zelf nu ook te dubben namelijk of ik hem haal, prijs/kwaliteit lijkt mij best ok namelijk.
Bedankt voor de reacties, ik heb nog wat verder zitten kijken en ik denk dat ik even wacht tot ik een goede A4 aanbieding zie. Zelf opladen is wel een minpunt, als ik er langer over denk.

• Archimond
  • Laatst online: 05:02

Archimond

Lopende Helpdesk

Xiaomi producten grote kortingsdagen op Banggood: http://deals.banggood.com...47&rmmds=home-top-bBanner (pas op zware website)

Post verplaatst vanuit Centraal aanbiedingen topic. V2.0, aangezien het om een Chinese webshop gaat.

[ Voor 27% gewijzigd door Yorinn op 06-04-2017 22:14 ]

• vodkajus
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-09-2024
6-13apr. korting op xiaomi produkten. :)

http://promotion.geekbuying.com/promotion/mi_fan_festival

• FunFair
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-11 16:26
Archimond schreef op donderdag 6 april 2017 @ 22:08:
Xiaomi producten grote kortingsdagen op Banggood: http://deals.banggood.com...47&rmmds=home-top-bBanner (pas op zware website)

[mbr]Post verplaatst vanuit Centraal aanbiedingen topic. V2.0, aangezien het om een Chinese webshop gaat.[/]
Prijzen zijn hoger dan normaal :X niks korting....

• Kitano
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-11 14:26
Verwijderd schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 23:06:
Recent een Jumper EZBOOK 3 gekocht bij Gearbest. Voor 185 euro een prima aanbod. Normaal 250+ euro.
Nu weer in de aanbieding voor 180 euro. Via DHL kwam er 50 euro bij aan verwerkingskosten en belasting.
Daarbij inbegrepen waren expedited shipping (DHL Track&Trace luchtvracht dus in 2 dagen hier)
http://www.gearbest.com/l...NT4kY3Yi9MCFYoQ0wodyw4D8Q
Review:
http://www.notebookcheck....ptop-Review.209142.0.html
Specs: 14 inch, 1,2KG "macbook air clone" met Full-HD en een simpele N3350 cpu, 64GB SSD en W10.
Ik heb laatst de Ezbook2 gekocht voor 160 in het EU magazijn dus zonder extra belasting. Met Intel x5-z8350 en 4/64 gb en 14" FullHD. Best een leuk en erg licht ding, alleen jammer dat het geen IPS scherm is, want de kijkhoek is niet geweldig.

• Kitano
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-11 14:26
Ik heb ook al een tijdje deze Cube iWork10 tablet met Intel x5-z8300 en 4/64 gb en 10" FullHD IPS scherm en Win10 en Android 5. Hij kost maar 140 euro bij banggood en met Priority Direct Mail (moet je apart selecteren) komt er geen belasting bij en heb je hem binnen 2 weken in huis.
Hij bevalt erg goed. Zelf gebruik ik hem vooral met Android.

Verwijderd

Kitano schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 09:51:
[...]
Ik heb laatst de Ezbook2 gekocht voor 160 in het EU magazijn dus zonder extra belasting. Met Intel x5-z8350 en 4/64 gb en 14" FullHD. Best een leuk en erg licht ding, alleen jammer dat het geen IPS scherm is, want de kijkhoek is niet geweldig.
De EZBOOK 2 is ook een prima aanbod voor 161 euro op dit moment.
De EZBOOK 3 is nu dus weer voor een hoger bedrag te koop a 240 euro.
Bij deze bedragen zou ik de EZBOOK 2 aanschaffen ivm 80 euro prijsverschil.
Versie 3 heeft wat betere cooling en een betere cpu maar dat mag allemaal geen naam hebben.

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-11 14:07

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Net wat besteld maar gewoon geen verzendkosten hoor..

• floriz87
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-11 22:31
Afgelopen maandag iets besteld bij Gearbest (Xiaomi Band 2) en vanaf dinsdag stond deze op "Shiped out". Maar nu is het inmiddels zaterdag en hij heeft de status "Product dispatch" nog steeds niet bereikt. Wat is uberhaupt het verschil tussen shipped out en dispatched? De tracking message die ze geven is: "Sorry, your shipping information has not updated yet!" . Gaat dit standaard zo, of is het product gewoon niet voorradig en word ik voorlopig even aan het lijntje gehouden?

• elinx
  • Nu online
floriz87 schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 13:00:..... .............Gaat dit standaard zo, of is het product gewoon niet voorradig en word ik voorlopig even aan het lijntje gehouden?
ja, dat is standaard. Je wordt niet aan het lijntje gehouden, maar de melding betekent dat er een verzendsticker op het pakket geplakt is en in het "uit" bakje is gedeponeerd waar het op de plaatselijke koerier wacht om naar de transporteur gebracht te worden.
Eerste verzendstatusupdate komt na 1 à 2 weken van de transporteur zelf. Afhankelijk van de transporteur zie je de tracking tot het pakket China verlaat. Daarna stopt de tracking. Bij andere (oa PostNL) soms ook dat het pakket gearriveerd is in NL.

[ Voor 26% gewijzigd door elinx op 08-04-2017 16:48 ]

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:16
Niet toevallig voor "bulkrate" gekozen ?
Dan is de stuksprijs lager, maar is er wel een shippingfee.

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-11 21:05
floriz87 schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 13:00:
Afgelopen maandag iets besteld bij Gearbest (Xiaomi Band 2) en vanaf dinsdag stond deze op "Shiped out". Maar nu is het inmiddels zaterdag en hij heeft de status "Product dispatch" nog steeds niet bereikt. Wat is uberhaupt het verschil tussen shipped out en dispatched? De tracking message die ze geven is: "Sorry, your shipping information has not updated yet!" . Gaat dit standaard zo, of is het product gewoon niet voorradig en word ik voorlopig even aan het lijntje gehouden?
Duurt best lang. Sowieso is de Tracking van op de Gearbest site raar, die blijft tijden aangeven dat er niets is.. Je kunt beter bij de desbetreffende vervoerder zelf kijken. Je kan de code bij PostNL international invoeren (als het via PostNL) gaat. Ook de PostNL kan, maar International geeft tenminste aan wanneer het in NL is aangekomen.

• floriz87
Dank @elinx en @Sypher ! Als het goed is gaat het vanaf NL inderdaad via PostNL, maar op hun site staat dat er alleen nog maar een label is aangemaakt. Maar ik begrijp nu dat ik nog even geduld moet hebben voor ik wat T&T info krijg.

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
Sypher schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 16:06:
[...]

Duurt best lang. Sowieso is de Tracking van op de Gearbest site raar, die blijft tijden aangeven dat er niets is.. Je kunt beter bij de desbetreffende vervoerder zelf kijken. Je kan de code bij PostNL international invoeren (als het via PostNL) gaat. Ook de PostNL kan, maar International geeft tenminste aan wanneer het in NL is aangekomen.
Ik had laatst voor een pakketje van Banggood, een RS123456789NL code, en die werkte zelfs in de PostNL app, kreeg netjes de dag ervoor een pushbericht met bezorgtijd, en in de app was ook de 3S code te zien. Kon op die manier alleen niet tracerem voordat hij in NL was.

iRacing Profiel

• zessen
floriz87 schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 13:00:
Ik heb ook een Xiaomi Band 2 bij Gearbest besteld en deze staat al sinds 16 maart op "shiped out" :'(

• elinx
  • Nu online
floriz87 schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 19:17:
......... vanaf NL inderdaad via PostNL, maar op hun site staat dat er alleen nog maar een label is aangemaakt........
De verzendsticker dus.
Als PostNL de transporteur is kan je de zending volgen tot in Nederland, daarna wordt een lokaal 3S nummer toegekend aan het pakket mits het echt als pakket aangeleverd wordt. PostNL bepaald pas in Nederland of het pakketpost of brievenbuspost is. In dat laatste geval wordt geen 3S nummer toegekend en wordt het met de gewone postbezorger gebracht (ook al past het soms toch niet door de brievenbus)

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-11 21:24

greatgonzo

schit-te-rend!

*knip* Dit topic is niet bedoeld voor aankoopadvies.

[ Voor 73% gewijzigd door Yorinn op 09-04-2017 12:36 ]

• floriz87
zessen schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 20:52:
[...]

Ik heb ook een Xiaomi Band 2 bij Gearbest besteld en deze staat al sinds 16 maart op "shiped out" :'(
Dit had je voor je mogen houden :P . Grapje, heb jij ook met T&T verzending gekozen (kostte me iets van € 1,50), of gewoon gratis?

• O88088
floriz87 schreef op maandag 10 april 2017 @ 18:56:
[...]

Dit had je voor je mogen houden :P . Grapje, heb jij ook met T&T verzending gekozen (kostte me iets van € 1,50), of gewoon gratis?
Als je je 'shippment number' kopieert en 17track.net gebruikt om te traceren, krijg je dan ook geen informatie? Bij mijn goedkoopste bestelling met gratis verzending heb ik een nummer wat begint met LVS en de laatste statusupdate is volgens 17track 6-4 geweest: 'Arrival at export hub'.

Een bestelling van 29-3 met een RS-NL is vandaag aangekomen dus het gaat niet overal fout. Die bestelling is volgens Gearbest ook 'shiped out', niet 'product dispatch'.

[ Voor 5% gewijzigd door O88088 op 10-04-2017 20:21 ]

• floriz87
O88088 schreef op maandag 10 april 2017 @ 20:20:
[...]

Als je je 'shippment number' kopieert en 17track.net gebruikt om te traceren, krijg je dan ook geen informatie? Bij mijn goedkoopste bestelling met gratis verzending heb ik een nummer wat begint met LVS en de laatste statusupdate is volgens 17track 6-4 geweest: 'Arrival at export hub'.

Een bestelling van 29-3 met een RS-NL is vandaag aangekomen dus het gaat niet overal fout. Die bestelling is volgens Gearbest ook 'shiped out', niet 'product dispatch'.
Nee, dan geeft hij "niet gevonden".

Ik maak me overigens geen zorgen hoor. Maar ik ben er wel benieuwd naar.

Edit: Er staat nu inmiddels een foto bij mijn order op Gearbest met, naar ik aanneem, mijn pakketje op een weegschaal.

[ Voor 8% gewijzigd door floriz87 op 10-04-2017 20:43 ]

• f.v.b
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-10 00:46
floriz87 schreef op maandag 10 april 2017 @ 20:41:
[...]

Edit: Er staat nu inmiddels een foto bij mijn order op Gearbest met, naar ik aanneem, mijn pakketje op een weegschaal.
Toevallig dezelfde foto als bij mij? Er is geen adres in beeld, dus dit kan een foto van een willekeurig pakketje zijn.

Gearbest

Don't erase all files?
       [Yes]   [No]

• floriz87
f.v.b schreef op maandag 10 april 2017 @ 21:31:
[...]

Toevallig dezelfde foto als bij mij? Er is geen adres in beeld, dus dit kan een foto van een willekeurig pakketje zijn.

[afbeelding]
Die van jou is wel heel nikszeggend idd. Die van mij is anders, maar adres is niet leesbaar.

http://track.gfstatic.com...bc3df6984ec0aef06beb2.jpg
f.v.b schreef op maandag 10 april 2017 @ 21:31:
[...]

[afbeelding]
1 van mijn laatste bestellingen bij Gearbest is een Xiaomi muis, blijkbaar had deze geen zin in een foto en is er vandoor gegaan :+
Afbeeldingslocatie: http://track.gfstatic.com/WMS_SortingPhoto/W/1703/d20fd6335b6598f5c2170eadbd53c1b9.jpg

• floriz87
Chocoball schreef op maandag 10 april 2017 @ 22:01:
[...]

1 van mijn laatste bestellingen bij Gearbest is een Xiaomi muis, blijkbaar had deze geen zin in een foto en is er vandoor gegaan :+
[afbeelding]
Lekker geruststellende foto :D . Ik neem aan dat ze daar een (falend) geautomatiseerd systeem voor hebben (het foto's maken)?
floriz87 schreef op maandag 10 april 2017 @ 22:05:
[...]

Lekker geruststellende foto :D . Ik neem aan dat ze daar een (falend) geautomatiseerd systeem voor hebben (het foto's maken)?
Ik heb dit aan mijn contact bij Gearbest doorgegeven of ze dit aan de betreffende manager kan doorgeven. Bij mijn laatste bestelling zie ik alleen het bruine karton, geen label o.i.d.

• floriz87
Chocoball schreef op maandag 10 april 2017 @ 22:49:
[...]

Ik heb dit aan mijn contact bij Gearbest doorgegeven of ze dit aan de betreffende manager kan doorgeven. Bij mijn laatste bestelling zie ik alleen het bruine karton, geen label o.i.d.
Goed gedaan. Maar wat is het nut er uberhaupt precies van? Want al ligt je pakketje wel in beeld, het label kan je niet lezen, kwaliteit is te slecht.

• n0ss
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-11 13:40

n0ss

⭐⭐⭐

Iemand enig idee of onderstaande smart watch het waard is om te bestellen via een spaans warenhuis?

Uit spanje kost die +- 160 euro
http://www.gearbest.com/s...one/pp_446744.html?wid=12

Via China +-92 euro.
http://www.gearbest.com/s...one/pp_446744.html?wid=21

Zal ik die van China kopen en gokken dat als ik extra kosten moet betalen onder de 160 euro zit of gewoon direct vanuit spanje laten komen.

• ralph075
  • Niet online
ChasedB4 schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 10:28:
Iemand enig idee of onderstaande smart watch het waard is om te bestellen via een spaans warenhuis?

Via China +-92 euro.

Zal ik die van China kopen en gokken dat als ik extra kosten moet betalen onder de 160 euro zit of gewoon direct vanuit spanje laten komen.
Als je eruit gepikt wordt bij de douane, dan zal het nog steeds goedkoper zijn dan €160 (~€15 administratiekosten + 21% BTW). Vermoedelijk is het een klein pakje voor een horloge, dat verkleint over het algemeen de kans eruit gepikt te worden.

• n0ss

n0ss

⭐⭐⭐

ralph075 schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 10:33:
[...]

Als je eruit gepikt wordt bij de douane, dan zal het nog steeds goedkoper zijn dan €160 (~€15 administratiekosten + 21% BTW). Vermoedelijk is het een klein pakje voor een horloge, dat verkleint over het algemeen de kans eruit gepikt te worden.
Bedankt voor je snelle reactie! :*)

*knip* Manieren bespreken hoe je (mogelijke) belasting kan ontduiken is hier niet de bedoeling.

[ Voor 30% gewijzigd door Yorinn op 11-04-2017 10:57 ]

• Waah
  • Laatst online: 06-11 16:28

Via China +-92 euro.

Ik zou deze doen
https://accessoire.vodafone.nl/product/lg-g-watch-r-black/
Nederlands, heeft Android Wear 2.0 net gekregen

• BlakHawk
zessen schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 20:52:
[...]

Ik 17 maart, en ook nog niets ontvangen... Komt wel goed uiteindelijk...

Verwijderd

Via China +-92 euro.

Lijkt me geen goede horloge als hier 'standaard' android 5.1 op staat. Ik zou toch voor een Android Wear horloge gaan.

• jspr360
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-11 21:53
*knip* Aankoopadvies is niet de bedoeling in dit topic.

[ Voor 85% gewijzigd door Yorinn op 11-04-2017 23:24 ]

• n0ss

n0ss

⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 17:39:
[...]

Lijkt me geen goede horloge als hier 'standaard' android 5.1 op staat. Ik zou toch voor een Android Wear horloge gaan.
Klopt! :) hebt me er iets meer in verdiept en ga iets meer uitgeven en gelijk voor een goede watch kijken.
Ben nu deze aan het overwegen: pricewatch: Huawei Watch Classic (leren band) Zilver (Beige, Zwart)

• EJPostema
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-12-2024
Xiaomi mi band 2 in de aanbieding voor 20 euro. Bij verschillende webshops ook te krijgen voor een dergelijke prijs, maar geen idee hoe betrouwbaar die zijn.

Goedkoopste prijs in de pricewatch is 38 euro

http://www.gearbest.com/smart-watches/pp_362705.html?wid=21

Ik heb deze aanbieding verplaatst vanuit Centraal aanbiedingen topic. V2.0

[ Voor 17% gewijzigd door Yorinn op 12-04-2017 16:57 ]

• Janpietertje89
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12:07
EJPostema schreef op woensdag 12 april 2017 @ 13:57:
Xiaomi mi band 2 in de aanbieding voor 20 euro. Bij verschillende webshops ook te krijgen voor een dergelijke prijs, maar geen idee hoe betrouwbaar die zijn.

Goedkoopste prijs in de pricewatch is 38 euro

http://www.gearbest.com/smart-watches/pp_362705.html?wid=21
Niet bijzonder goedkoop, een maand geleden nog gekocht op aliexpress voor 17.63. Pricewatch zegt natuurlijk niets bij chinese producten.

• YoG
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

YoG

Ik vraag mij af wat jullie mening is over het volgende:

16 februari kattenspeelgoed gekocht via AliExpress bij PetSmart.
Op 6 maart - zonder bericht - geannuleerd door verkoper.
Ik vraag dan om uitleg. Hij stelt mij gerust. "Foutje in het systeem, sorry. Alles komt goed!"

Na een maand nog niks te hebben ontvangen weer aan de bel getrokken. Intussen staat de tracker nog steeds onveranderd op "The seller has canceled your order".

Als ik na vier dagen nog geen reactie krijg besluit ik maar een geschil te openen. De buyer's protection was bijna afgelopen.

En dan opeens krijg ik deze reactie van hem.
dear friend, so sorry for the problem , we will refund, would you please do me a favor, please update the dispute reason into "did you receive the item"-"yes"-"personal reason "-"i no longer need the product", because this reason is not so bad to our store, then we will refund quickly, tell me when it's done, thanks a lot
Ik ben meestal niet zo van het "mieren" over moeizame transacties. Vooral niet als het om 3 euro gaat. Ze zullen dat terugstorten, lijkt mij.
Maar ik voel mij wel in de maling genomen. Al die tijd voor niks gewacht en intussen zoet gehouden met een zogenaamde "storing". Als toppunt wordt ik ook nog voor hun karretje gespannen om hún imago te sparen.
What the fuck? Vooral dat laatste zinnetje is heel naar: "... then we will refund quickly, tell me when it's done."

En nog een gebruiksaanwijzing erbij:
Afbeeldingslocatie: https://drive.google.com/uc?id=0B5d3PMD-7ILWN1dGUzFXU2czR3M&export=download

Heb al veel gekocht uit China en dat ging behoorlijk goed en snel! Maar de pret is nu een beetje gedrukt.
Komt het vaker voor dat je zo aan het lijntje wordt gehouden?.. En gepiepeld, uiteindelijk :|

spek pc, spek hifi, last.fm

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

YoG schreef op donderdag 13 april 2017 @ 01:27:

16 februari kattenspeelgoed gekocht via AliExpress bij [url="http://s.aliexpress.com......
Nou kijk ik op mijn aliexpress zie ik in me mail het volgende:
Dear, friend. We are very sorry.We found this product has quality problems in a routine examination.Could you cancel your order? And please choose the other reason when you cacel your order. You know it's important for us. Thanks a lot for your understanding and best wishes.
Ik ga mijn order niet cancellen want dan kan je fluiten naar je geld ik ga het opwaarderen naar een claim zodat ik gewoon me geld terug krijg.
Kennelijk is dit de nieuwe tactiek binnen china shops. :/
Voor mij is dit ook nieuw en moet toch zeggen dat ik redelijk veel koop uit de china shops, maar dat is eigenlijk ook meteen het probleem met aliexpress je koopt steeds van anderen. Ik koop regelmatig bij gearbest/banggood/tinydeal en daar heb ik deze problemen gelukkig (nog) niet.

X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's

• kanem0chi
  • Laatst online: 01-11 15:56
Voor alle boefjes onder ons die eerst nog eventjes moeten oefenen of graag zien hoe een Padlock werkt ;) 1 tot 6 dollar goedkoper dan andere vergelijkbare sets : http://www.tmart.com/Tran...Tools-Silver_p351773.html

Zie bron: http://chinaprices.us?q=P...20Padlocks%2012pcs&from=5

Ik heb deze aanbieding verplaatst vanuit Centraal aanbiedingen topic. V2.0

[ Voor 12% gewijzigd door Yorinn op 13-04-2017 10:06 ]

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

D0gtag schreef op donderdag 13 april 2017 @ 09:35:
[...]

[...]

Kennelijk is dit de nieuwe tactiek binnen china shops. :/
Dit is al zo oud als de weg naar Kralingen.
Bij teveel negatieve feedback of cancellations door fouten van de verkoper worden de advertenties van die verkoper achteraan gezet bij zoekopdrachten. En er is een kans dat de verkoper producten dan van Aliexpress moet halen. Dit zelfde geldt ook voor Ebay etc.

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

Kenzi schreef op donderdag 13 april 2017 @ 10:01:
[...]

Dit is al zo oud als de weg naar Kralingen.
Bij teveel negatieve feedback of cancellations door fouten van de verkoper worden de advertenties van die verkoper achteraan gezet bij zoekopdrachten. En er is een kans dat de verkoper producten dan van Aliexpress moet halen. Dit zelfde geldt ook voor Ebay etc.
Dat is inderdaad oud, maar de manier om geld op deze manier te verdienen is voor mij wel nieuw.
Ze hopen dus dat jij de opdracht annuleert waarbij zij dan waarschijnlijk niet gaan uitkeren omdat ze bij ali gaan klagen over de gemaakte kosten. Waarom zou ik de opdracht moeten anulleren, de opdracht annuleert zich zelf als ze het niet versturen (over iets meer dan een dag) dan heb ik de opdracht in ieder geval niet geannuleerd en moeten zij het geld wel terugstorten.

X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

D0gtag schreef op donderdag 13 april 2017 @ 10:19:
[...]

Dat is inderdaad oud, maar de manier om geld op deze manier te verdienen is voor mij wel nieuw.
Ze hopen dus dat jij de opdracht annuleert waarbij zij dan waarschijnlijk niet gaan uitkeren omdat ze bij ali gaan klagen over de gemaakte kosten. Waarom zou ik de opdracht moeten anulleren, de opdracht annuleert zich zelf als ze het niet versturen (over iets meer dan een dag) dan heb ik de opdracht in ieder geval niet geannuleerd en moeten zij het geld wel terugstorten.
Het gaat niet om "geld verdienen". Denk je echt dat ze geld proberen te verdienen door constant te annuleren?
Teveel annulaties op je account = account geblocked door Aliexpress (als verkoper dan)
En gezien je borg moet betalen voor je Aliexpress store + het gekoppeld is aan je echte ID is dat absoluut niet aan te raden.

[ Voor 5% gewijzigd door Kenzi op 13-04-2017 10:32 ]

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

Kenzi schreef op donderdag 13 april 2017 @ 10:22:
[...]

Het gaat niet om "geld verdienen". Denk je echt dat ze geld proberen te verdienen door constant te annuleren?
Teveel annulaties op je account = account geblocked door Aliexpress (als verkoper dan)
En gezien je borg moet betalen voor je Aliexpress store + het gekoppeld is aan je echte ID is dat absoluut niet aan te raden.
Nee zij annuleren niet ze vragen (letterlijk) of jij wilt annuleren, dit komt dus niet op hun naam te staan dat is het punt. Daarom annuleer ik het ook niet.
Het is gewoon een exit strategie niks nieuws, het gaat vaak om kleine bedragen en heb het al zo vaak meegemaakt bij aliexpress, de laatste hiervoor was een paar euro (~6usd) product was troep en paste gewoon niet in deze auto (bakje om je auto armsteun wat nuttiger te maken ipv een groot gapend gat :+ )
Hoe dan ook ze probereerden me aan het lijntje te houden totdat kopers bescherming afloopt door steeds maar te vragen naar extra dingen maar wel steeds een week ertussen. En na de kopers bescherming afloopt hoor je niks meer. Om dat voor te zijn had ik een claim gemaakt voordat het afliep, je kan helaas niet te netjes zijn met veel kopers. Bakje kost misschien 50cent verzenden een euro maken ze 4 euro winst, genoeg mensen die niet de moeite nemen omdat het maar een paar euro is. Dit is niks nieuws en katvangers vind je overal.

Nieuw is alleen dat ze het dit keer niet eens troep versturen maar gewoon niet versturen en vriendelijk vragen of jij het wilt annuleren.

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Wow; het blijft maar vlot gaan met chinese bestellingen. d:)b Diverse zaken besteld via eBay, BG, AE. Alles in een week in huis.
Het blijft wel bizar dat een complete chinese bestelling van een paar euro (minder dan het bedrag wat hier een pakje versturen alleen al kost), compleet met T&T wordt afgeleverd en zelfs afgetekend moet worden bij de PostNL pakjesman. 8)7
Kenzi schreef op donderdag 13 april 2017 @ 10:01:
[...]

Ok, begrijpelijk.
Maar dan is het toch eenvoudig voor die verkopers? Zorgen dat je klanten geen reden hebben om een negatieve feedback achter te laten. Simpel.

Ik heb ook eens een paar van die akkefietjes gehad. Een bestelling die de status van eeuwige 'processing' had en een compleet verkeerde levering. Men (= de aziatische verkoper) bleef maar zeuren dat ik moest aangeven dat IK iets fout had gedaan, dan zou ik wel het geld terugkrijgen.
Nou, mooi niet dus. Waarom zou de klant onzin moeten beweren, terwijl de fout aan de versturende kant gemaakt was. Wees gewoon eerlijk; doe wat je zegt en zeg wat je doet. Dan hoef je ook alle leugens niet te onthouden... >:)

Zal wel het verschil zijn tussen onze westerse versus de aziatische mentaliteit; we begrijpen elkaar niet. :/

Wat dat betreft moet ik zeggen dat ik veel betere en vriendelijkere ervaringen heb met BG dan met AE. Bij BG denken ze tenminste met je (= de klant) mee. Bij AE is de conversatie vrijwel altijd gericht op de reputatie van de verzender.

Mooie Plaatjes   

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

D0gtag schreef op donderdag 13 april 2017 @ 10:51:
[...]

Nee zij annuleren niet ze vragen (letterlijk) of jij wilt annuleren, dit komt dus niet op hun naam te staan dat is het punt. Daarom annuleer ik het ook niet.
Of jij het nou annuleerd of dat zij het annuleren, Aliexpress is er van op de hoogte en bij te veel annulaties (van welke kant dan ook) gaat er een alarmbel af.

Dit is echt geen manier van 'proberen geld te verdienen'. Nogmaals, dit zou ze hun borg kunnen kosten en met die ID kunnen ze geen nieuwe store openen.

China kent een verregaande ID plicht. En dit jaar is er ook een "social credit" bij gekomen. Als je gaat lopen kutten op Aliexpress heb je kans dat je bijvoorbeeld geen trein / bus tickets meer kan kopen (omdat die allemaal aan diezelfde ID zijn gekoppeld).

Slechte 'social credit' = enorm veel last in de toekomst.

• Tigerblood
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 00:40
Kenzi schreef op donderdag 13 april 2017 @ 11:07:
[...]
China kent een verregaande ID plicht. En dit jaar is er ook een "social credit" bij gekomen. Als je gaat lopen kutten op Aliexpress heb je kans dat je bijvoorbeeld geen trein / bus tickets meer kan kopen (omdat die allemaal aan diezelfde ID zijn gekoppeld).

Slechte 'social credit' = enorm veel last in de toekomst.
Wat een gekkenhuis dat China. Hebben ze toevallig die ene aflevering van Black Mirror gekeken? Social score als een voorwaarde voor toegang en privileges. Eng gewoon.

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:26

13art

Moderator Mobile
ehtweak schreef op donderdag 13 april 2017 @ 10:55:

Ik heb ook eens een paar van die akkefietjes gehad. Een bestelling die de status van eeuwige 'processing' had en een compleet verkeerde levering. Men (= de aziatische verkoper) bleef maar zeuren dat ik moest aangeven dat IK iets fout had gedaan, dan zou ik wel het geld terugkrijgen.
Nou, mooi niet dus. Waarom zou de klant onzin moeten beweren, terwijl de fout aan de versturende kant gemaakt was. Wees gewoon eerlijk; doe wat je zegt en zeg wat je doet. Dan hoef je ook alle leugens niet te onthouden... >:)
Zo ben ik er één keer ingetrapt om een escalatie te stoppen want dan zou ik mijn geld terug gekregen. Nooit gekregen natuurlijk. Ook eens maar nooit weer. Ben daarna ook door de verkoper geblokkeerd. Best apart want was wel een grote verkoper op AliExpress.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

• O88088
Dat de verzending bij Gearbest goed gaat heb ik inmiddels al een paar keer mogen ervaren. Een bestelling op 31/3 geplaatst en vandaag ontvangen. Het enige probleem is dat het gewoon namaak artikelen zijn en dat ik dus lekker m'n geld terug wil. Ik ben benieuwd wat de klantenservice ervan gaat maken. Desnoods ga ik ermee naar Paypal.

Ik heb ook al een andere kwestie lopen, maar dat komt doordat producten niet leverbaar zijn en ik dus iets anders ervoor in de plaats wil.

• diquan2001
Heb al meerdere malen besteld bij GB geen probleem eigenlijk.
Soms wel traag met verzenden maar namaak heb ik nog niet kunnen constateren.
Wat heb je besteld?
O88088 schreef op donderdag 13 april 2017 @ 16:17:
Dat de verzending bij Gearbest goed gaat heb ik inmiddels al een paar keer mogen ervaren. Een bestelling op 31/3 geplaatst en vandaag ontvangen. Het enige probleem is dat het gewoon namaak artikelen zijn en dat ik dus lekker m'n geld terug wil. Ik ben benieuwd wat de klantenservice ervan gaat maken. Desnoods ga ik ermee naar Paypal.

Ik heb ook al een andere kwestie lopen, maar dat komt doordat producten niet leverbaar zijn en ik dus iets anders ervoor in de plaats wil.

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 05-11 18:36
Ik heb iets besteld van $100 ofwel 96,07 euro en daar zit netjes een rekening bij. FedEx berekend 12,50 euro kosten en dan zou daar 21% BTW overheen komen. 96,07 x 21% = 20,17 euro.

Totaal kosten zouden moeten zijn 12,50 euro + 20,17 BTW = 32,67 euro

Krijg ik van FedEx een rekening voor 40,32, waarvan 27,82 euro BTW.

Volgens hun berekening omdat het product een statistische waarde heeft van meer dan $100. Maar ik ben niet van plan om het product te verkopen! Het waarde is toch wat ik ervoor heb betaald? |:( 8)7

Heeft iemand hier ervaring mee?

GoT, You have to love it!

• O88088
diquan2001 schreef op donderdag 13 april 2017 @ 16:59:
Heb al meerdere malen besteld bij GB geen probleem eigenlijk.
Soms wel traag met verzenden maar namaak heb ik nog niet kunnen constateren.
Wat heb je besteld?

[...]
Ik had twee van zulke mesjes besteld:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/x9ueP2l.jpg?1

Ik heb de originele gehad (kwijtgeraakt, dus op zoek naar een vervanger) en de spullen die Gearbest heeft geleverd zijn duidelijk van veel mindere kwaliteit. M'n grootste bezwaar is dat het stukje metaal dat je vinger moet beschermen tegen de messnede erg dun is waardoor ik bang ben dat het me niet goed genoeg zal beschermen. En daarnaast werkt de linerlock niet zoals het hoort. Nu ga ik toch maar weer een echte Gerber kopen...

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Lisadr schreef op donderdag 13 april 2017 @ 17:02:
Ik heb iets besteld van $100 ofwel 96,07 euro en daar zit netjes een rekening bij. FedEx berekend 12,50 euro kosten en dan zou daar 21% BTW overheen komen. 96,07 x 21% = 20,17 euro.

Totaal kosten zouden moeten zijn 12,50 euro + 20,17 BTW = 32,67 euro

Krijg ik van FedEx een rekening voor 40,32, waarvan 27,82 euro BTW.

Volgens hun berekening omdat het product een statistische waarde heeft van meer dan $100. Maar ik ben niet van plan om het product te verkopen! Het waarde is toch wat ik ervoor heb betaald? |:( 8)7

Heeft iemand hier ervaring mee?
En wat heb je hier zelf al over gevonden? Wat zei Fedex bijvoorbeeld toen je het ze vroeg? Op Tweakers verwachten we wat meer inzet dan dat je nu gegeven hebt.

"XO is whatever you want it to be" - Abel Tesfaye
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 05-11 18:36
Yorinn schreef op donderdag 13 april 2017 @ 17:23:
[...]

[mbr]En wat heb je hier zelf al over gevonden? Wat zei Fedex bijvoorbeeld toen je het ze vroeg? Op Tweakers verwachten we wat meer inzet dan dat je nu gegeven hebt.[/]
Ik heb online niets kunnen vinden qua oplossing, wel dat mensen in heel Europa er last van hebben en dat de Duane bepaald gebaseerd op waarde en niet wat op een factuur staat.

FedEx en Duane heb ik nog niet gebeld, omdat ik voorbereid wilde zijn. Daarom vroeg ik hier om andere ervaringen. Zelf heb ik het tot heden niet gehad.

GoT, You have to love it!

Lisadr schreef op donderdag 13 april 2017 @ 18:01:
[...]

Ik heb online niets kunnen vinden qua oplossing, wel dat mensen in heel Europa er last van hebben en dat de Duane bepaald gebaseerd op waarde en niet wat op een factuur staat.

FedEx en Duane heb ik nog niet gebeld, omdat ik voorbereid wilde zijn. Daarom vroeg ik hier om andere ervaringen. Zelf heb ik het tot heden niet gehad.
Gewoon FedEx benaderen. Ze zullen je dan alle papierwerk (pakbon, factuur en verklaring van geen bezwaar) toesturen. Daarmee kan je naar de Douane om bezwaar te maken, wel wil de Douane van jou de factuur en betalingsbewijs (afschrift PayPal, credit card, bankrekening). Wel moet je rekening houden dat je bezwaar alsnog kan worden afgewezen.

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:13
Een van mijn pakketten heeft de tracking status "inbound failure in sorting center". Heeft iemand een idee wat dat is?

[ Voor 3% gewijzigd door m3gA op 14-04-2017 09:06 ]

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

m3gA schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 09:03:
Een van mijn pakketten heeft de tracking status "inbound failure in sorting center". Heeft iemand een idee wat dat is?
Wat zei de verkoper toen je het hem vroeg?

Tweakers Discord

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:13
Yorinn schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 09:53:
[...]

Wat zei de verkoper toen je het hem vroeg?
Die spreekt te gebrekkig Engels en snapt me niet. Standaard verhaaltje over geduld hebben.

[ Voor 8% gewijzigd door m3gA op 14-04-2017 10:01 ]

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Misschien beetje offtopic maar wel cool:
http://www.scmp.com/news/...my-robots-sort-out-200000

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@Kenzi grappig filmpje. :)
Maar wat ik altijd zo apart vind bij dit soort geautomatiseerde processen, dat er vervolgens nog wel een mens, pakjes van een band pakt en het pakje handmatig op zo'n rijdende robo platformpje legt. :?
Daar kon geen robotarmpje meer vanaf? ;)

Of een soortgelijk filmpje van een compleet geautomatiseerde fabriek waar allerlei machines, robots en andere ingenieuze constructies iets produceren en dan... aan het einde staan er een paar mensen de verpakte producten met de hand in dozen te stoppen... ?!?

Mooie Plaatjes   

• pasajo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10-2021
Gearbest is wel dramatisch traag op dit moment zeg, zelden zo lang moeten wachten op zendingen van hen (meerdere pakketjes maandje onderweg nu). Helaas ook nog geen resultaten op 17track.net, geeft weinig hoop op een goede afloop.

• diquan2001
Dat kan je wel zeggen.
20 maart iets besteld zit nog te wachten.
Terwijl banggood supersnel gaat besteld op 24maart en had 1 april al binnen.

pasajo schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 14:09:
Gearbest is wel dramatisch traag op dit moment zeg, zelden zo lang moeten wachten op zendingen van hen (meerdere pakketjes maandje onderweg nu). Helaas ook nog geen resultaten op 17track.net, geeft weinig hoop op een goede afloop.

• Mentalist
  • Laatst online: 27-10 20:51

Mentalist

[avdD]

IQM schreef op woensdag 5 april 2017 @ 23:15:
[...]

Voor simpele knoopcelletjes is het prima hoor.
Ik heb ook eens wat knoopcelletjes gekocht voor een camera. (gebruikt de camera voor de interne klok) Originele knoopcel die erin zat had het denk ik 10 jaar gedaan. China knoopcel na een jaar ofzo leeg. Dus nee, hoewel niet onveilig moet je toch niet al te zeer vertrouwen op knoopcelletjes uit China.
Maar het ging mij om het feit dat DX stiekem verzendkosten berekend terwijl het overal staat: Free shipping. En je kunt dus geen contact opnemen voordat je iets gekocht hebt.
Ik zie nu ook bij een paar shops op AliExpress dat in het zoekoverzicht "Free shipping" staat maar als ik erop klik mag ik opeens $45 DHL of $15 EMS betalen. Naar België is wel gratis! :S :?
YoG schreef op donderdag 13 april 2017 @ 01:27:

16 februari kattenspeelgoed gekocht via AliExpress bij PetSmart.
Misschien offtopic maar ik zou echt geen kattenspeelgoed (of kinderspeelgoed for that matter) kopen direct uit China. Ze kauwen erop, likken eraan en bijten er stukjes vanaf. En de Chinezen nemen het niet zo nauw met normen voor lood en dergelijke. Lood in plastic, lood in verf en diverse andere ongezonde stoffen. Normaal heb je daar niet snel last van, maar wel als je erop gaat kauwen. Door het zelf te importeren heb je geen enkel filter/controle op de kwaliteit daarvan. Bij de Action/BigBazar/Wibra kan je die zooi ook kopen, mogelijk zelfs nog goedkoper omdat het relatief veel volume en dus verzendkosten is terwijl de productkosten veelal nihil zijn.
Op 6 maart - zonder bericht - geannuleerd door verkoper.
Ik vraag dan om uitleg. Hij stelt mij gerust. "Foutje in het systeem, sorry. Alles komt goed!"

Na een maand nog niks te hebben ontvangen weer aan de bel getrokken. Intussen staat de tracker nog steeds onveranderd op "The seller has canceled your order".

Als ik na vier dagen nog geen reactie krijg besluit ik maar een geschil te openen. De buyer's protection was bijna afgelopen.

En dan opeens krijg ik deze reactie van hem.

[...]

Ik ben meestal niet zo van het "mieren" over moeizame transacties. Vooral niet als het om 3 euro gaat. Ze zullen dat terugstorten, lijkt mij.
Maar ik voel mij wel in de maling genomen. Al die tijd voor niks gewacht en intussen zoet gehouden met een zogenaamde "storing". Als toppunt wordt ik ook nog voor hun karretje gespannen om hún imago te sparen.
What the fuck? Vooral dat laatste zinnetje is heel naar: "... then we will refund quickly, tell me when it's done."

En nog een gebruiksaanwijzing erbij:
[afbeelding]

Heb al veel gekocht uit China en dat ging behoorlijk goed en snel! Maar de pret is nu een beetje gedrukt.
Komt het vaker voor dat je zo aan het lijntje wordt gehouden?.. En gepiepeld, uiteindelijk :|
Gewoon netjes de echte reden invullen. Als jij de enige bent dan is de reputatie van die store echt niet in 1 klap naar de maan.
D0gtag schreef op donderdag 13 april 2017 @ 09:35:
[...]

"Dear, friend. We are very sorry.We found this product has quality problems in a routine examination.Could you cancel your order? And please choose the other reason when you cacel your order. You know it's important for us. Thanks a lot for your understanding and best wishes."
Ik heb mijn vooroordelen nog nooit zò snel bevestigd gezien. :') Maar als ze er orders voor cancelen dan is er wel meer aan de hand dan een beetje teveel lood oid. :P

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

W3ird_N3rd schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 18:10:
[...]

Ik heb ook eens wat knoopcelletjes gekocht voor een camera. (gebruikt de camera voor de interne klok) Originele knoopcel die erin zat had het denk ik 10 jaar gedaan. China knoopcel na een jaar ofzo leeg. Dus nee, hoewel niet onveilig moet je toch niet al te zeer vertrouwen op knoopcelletjes uit China.

[...]

Ik zie nu ook bij een paar shops op AliExpress dat in het zoekoverzicht "Free shipping" staat maar als ik erop klik mag ik opeens $45 DHL of $15 EMS betalen. Naar België is wel gratis! :S :?

[...]

Misschien offtopic maar ik zou echt geen kattenspeelgoed (of kinderspeelgoed for that matter) kopen direct uit China. Ze kauwen erop, likken eraan en bijten er stukjes vanaf. En de Chinezen nemen het niet zo nauw met normen voor lood en dergelijke. Lood in plastic, lood in verf en diverse andere ongezonde stoffen. Normaal heb je daar niet snel last van, maar wel als je erop gaat kauwen. Door het zelf te importeren heb je geen enkel filter/controle op de kwaliteit daarvan. Bij de Action/BigBazar/Wibra kan je die zooi ook kopen, mogelijk zelfs nog goedkoper omdat het relatief veel volume en dus verzendkosten is terwijl de productkosten veelal nihil zijn.

[...]

Gewoon netjes de echte reden invullen. Als jij de enige bent dan is de reputatie van die store echt niet in 1 klap naar de maan.

[...]

Ik heb mijn vooroordelen nog nooit zò snel bevestigd gezien. :')
@Kenzi
@W3ird_N3rd
Ze hadden tot morgen om het product te cancellen hebben ze het product alsnog 'verzonden'. Wat dus niet het geval is maar zo willen ze dat je alsnog je product cancelled.
Het hele verhaal van dat ze een id plicht hebben is allemaal best, maar onder een bepaald bedrag gaan er geen alarm bellen klinken en dat zal hier ook het geval zijn.
Daarom willen ze dat jij cancelled en niet zij. Ik ga nu ook gewoon een klacht indienen, het gaat om een paar euro maar dit zijn gewoon oplichters.

• Mentalist
  • Laatst online: 27-10 20:51

Mentalist

[avdD]

D0gtag schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 18:17:
[...]

@Kenzi
@W3ird_N3rd
Ze hadden tot morgen om het product te cancellen hebben ze het product alsnog 'verzonden'. Wat dus niet het geval is maar zo willen ze dat je alsnog je product cancelled.
Het hele verhaal van dat ze een id plicht hebben is allemaal best, maar onder een bepaald bedrag gaan er geen alarm bellen klinken en dat zal hier ook het geval zijn.
Daarom willen ze dat jij cancelled en niet zij. Ik ga nu ook gewoon een klacht indienen, het gaat om een paar euro maar dit zijn gewoon oplichters.
Dat is idd smeerlapperij. Dan hadden ze het zelf maar moeten cancellen.

Mijn lijstje van spullen die ik niet direct uit China importeer:

• Batterijen - veel fake, halen de opgegeven capaciteit niet, in sommige gevallen (18650 cellen) mogelijk gevaarlijk
• Alles met een stekker. Het kan kortsluiting/brand veroorzaken en voldoet vaak niet aan de normen. Meegeleverde adapters kan je direct in de bak gooien. Wil je een dergelijk apparaat tòch gebruiken, plaats dan (of laat dat doen als je niet voldoende kundig bent) zelf een (glas)zekering in het apparaat of in-line met het netsnoer. Dan zit er tenminste nog ergens een beperking.
• Speelgoed voor kinderen/huisdieren + alles waar je op kan/moet kauwen. Tevens alles wat is ontworpen om in welke lichaamsholte dan ook in te brengen. Je weet niet wat erin zit aan lood/cadmium/nikkel, het voldoet waarschijnlijk niet aan Europese normen, voor die paar centen moet je niet met je gezondheid spelen. Een oorthermometer zou nog net kunnen, maar die laat je geen half uur in je oor zitten. Ook bijvoorbeeld de plastic behuizing van de 808 keycam bevat teveel lood, dus met plastic zit je niet per definitie veilig.
• In het verlengde daarvan zou ik voorzichtig zijn met alles wat je langdurig op de huid moet plaatsen, denk aan horloges. Zie ook NVWA: een vijfde van onderzochte sieraden bevat te veel cadmium, lood of nikkel.
• USB-sticks en geheugenkaarten. Veel fakeflash met slechts een fractie van de opgegeven capaciteit. Muziekspelers/telefoons met ingebouwd geheugen vallen hier ook onder. Harde schijven zijn USB-sticks. Koop je het toch, dan testen met b.v. H2testw.
• Alles van een A-merk. Je moet er vanuit gaan dat wat je krijgt fake is. Dat kan acceptabel zijn (het zal mij aan m'n reet roesten of een LED daadwerkelijk van Samsung is) maar reken er niet op dat je daadwerkelijk dat A-merk krijgt.
• Alles wat is bedrukt met Disney-figuren of vergelijkbaar. Het is sowieso nep en als je pech hebt neemt de douane het in beslag. Er staat me iets bij van een huismoeder die een advocaat op d'r dak kreeg omdat ze op eBay een stickervel met Disneyfiguren had gekocht (Yippie weet het ook nog, maar het artikel kan ik niet vinden) maar of zulke dingen nu nog gebeuren weet ik niet.

[ Voor 9% gewijzigd door Mentalist op 29-05-2017 22:42 . Reden: linkje ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

Get!em schreef op woensdag 5 april 2017 @ 10:42:
Dank voor de link. Echter, heel uitgebreid is de informatie niet. Er is een post op Reddit, en een link met zelfde inhoud en waarschijnlijk zelfde user op een xiaomi forum. Tevens verwijzen ook de bot24 naar dezelfde (dode) link.
Voor zover ik kan zien zit dit in een oude developer version van de ROM.

Het beschreven gedrag/injecting ads heb ik in iedergeval in de originele stabiele (chinese) roms nooit gezien, maar ik zal thuis nog eens nakijken.
Officiele ROMS: http://www.miwifi.com/miwifi_download.html

Er zijn ook verschillende verkopers die via Ali, Ebay of andere zelf-verkoop sites de zogenoemde Engelse variant verkopen. Daar is het te betwijfelen of het de officiele xiaomi rom is. Voor oa de miwifi 3 is er nooit een Engelse rom uitgebracht. Dus elke claim dat er een engelse versie van de 3 is op een verkoop site, is verdacht.
Voor de miwifi mini is er wel een engelse taal optie. Voor de miwifi 3 is er wel een (verouderde) tw versie (taiwan) met enige ondersteuning voor engels.

Maar goed, blijft een schimmige business met al die roms, al dan niet via OTA, of alternatieven vanuit Russische bron (alsof je dat klakkeloos kan vertrouwen.. ). Mijn twee miwifi 3 apparaten updaten OTA ook in verschillende releases (de ene zit al 2 versies hoger...) vanuit de officiele xiaomi bron :? .
Heb je het ook thuis ondervonden? Blijkt dat het ook in de offical firmware zit: https://www.dd-wrt.com/phpBB2/viewtopic.php?p=974161#974161

Helaas de zelfde dode translator link en gericht naar de Xiaomi Mini AC kijkende naar de datums maar ze gebruiken praktisch dezelfde firmware met wat naamveranderingen van productnaam.

Hijacken ze ook jou verkeer?

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Verwijderd schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 21:02:
[...]

Hijacken ze ook jou verkeer?
Heb sowieso de miwifi 3 en niet de mini.

Ik heb een paar keer zitten zoeken naar zaken die niet zouden kloppen.

404 redirect: is een optie, net als dat t een optie is in software firewalls die je op je pc installeerde .
Malware protect, is een optie. Stuurt pagina check verzoeken naar baidu malware checks, niet anders dan dat Google Chrome en IE met smartfilter dat ook al doen als optie.

Beide heb ik uitgezet in de router firewall en zie daarna verder niks geks dat hij verkeer doorstuurt. Ook niet in het verkeer dat eventueel gereroute zou worden. Het verkeer komt rechtstreeks aan bij mijn eigen website.

Voorlopig maak ik me geen zorgen. De artikelen en de mensen die het hebben uitgezocht zijn niet meer beschikbaar. Degene die het hebben gelezen en ernaar verwijzen zijn vaag in uitleg en ik heb nergens nu nog concreet aanwijzingen dat er hijaks, redirect of andere zaken zijn. Als het echt concreet was waren er meer artikelen beschikbaar die het blootlegden.

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Kan de discussie over het (mogelijk) hijacken van Xiaomi routers verder in Beveiliging & Virussen gevoerd worden? De discussie is daar meer op zijn plaats dan hier.

Tweakers Discord

• BlakHawk
Grrr dit keer duurt het erg lang, 16 maart een mi band 2 en een paar zaklampjes besteld... Normaliter duurt dit een week of 2, maar tot op heden nog niets ontvangen...

Overigens hebben ze bij Gearbest brandsale/eastersale:
http://www.gearbest.com/m...ve-313.html?lkid=10645890

• BlakHawk
D0gtag schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 18:17:
[...]

@Kenzi
@W3ird_N3rd
Ik heb dit steeds vaker op aliexpress.
Bij mij wachtte ik al 3 maanden op een pakketje. Ik kreeg geen reactie op berichten, tot ik een geschil opende.

Toen kreeg ik opeens een reactie:
"Please dear, your dispute really hurt me a lot dear. It is really hard for we seller dear.
Please kindly cancel the dispute for me first friend. I am always here with you dear.
Please kindly trust us dear, The parcel has left china to you country dear. I am sure you can get it soon.
If you can not get the order, i will make a full refund at last dear.
Please friend. it is 2:00 in the morning here. But i am still here waiting your reply."

Eerst het geschil sluiten en daarna geld terug?!
Ja daar trappen we dus niet in... en na 3 maanden wachten geloof ik er ook weinig van dat het nog geleverd gaat worden.

• diquan2001
Leuk die sale bij GB.
Maar ik bestel ff niks meer bij Gearbest tot ik iets van mijn vorige bestellingen binnen heb gekregen ;)

Dan kijk ik liever bij banggood daar gaat het vlotjes.

Voorheen bestelde ik ook veel bij pandawil maar die zijn volgens mij ook niet meer echt actief.
Op hun site zijn ze nog met Kerstmis bezig :*)
dfrenner schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 08:13:
Grrr dit keer duurt het erg lang, 16 maart een mi band 2 en een paar zaklampjes besteld... Normaliter duurt dit een week of 2, maar tot op heden nog niets ontvangen...

Overigens hebben ze bij Gearbest brandsale/eastersale:
http://www.gearbest.com/m...ve-313.html?lkid=10645890

• colorsone
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 25-10 21:35
Ik bestel echt al jaren bij AliExpress, maar mijn laatste 10 bestellingen komen allemaal binnen in een week tijd. Is dit bij andere shops ook zo snel geworden?

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 10:21
2017-03-31 08:12:00 Undeliverable item, has been returned to shipper
2017-03-30 12:00:00 The item has been delivered successfully
2017-03-29 16:19:00 The item has been processed in the country of destination
2017-03-29 16:19:00 【+8,NL,NL】Item received at OE in the destination country:The item has been processed in the country of destination
2017-03-29 13:51:00 【+8,Amsterdam,Amsterdam】Arrived at destination county
Eerste keer dat dit gebeurt. Moet ik nu een dispute beginnen? Adresgegevens waren correct, andere bestellingen zijn wel goed aangekomen.

Betreft: https://www.aliexpress.co...=2114.13010608.0.0.Hcu3gy

Is dit omdat het een elektronisch artikel is? 8)7

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

President schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 12:12:
[...]

Eerste keer dat dit gebeurt. Moet ik nu een dispute beginnen? Adresgegevens waren correct, andere bestellingen zijn wel goed aangekomen.

Betreft: https://www.aliexpress.co...=2114.13010608.0.0.Hcu3gy

Is dit omdat het een elektronisch artikel is? 8)7
En wat zei de vervoerder en/of AliExpress toen je het ze vroeg?

Ik weet dat ik in herhaling blijf vallen met deze vraag, maar dit topic is om te discussiëren, niet om vragen te beantwoorden waar de verkoper beter een antwoord op weet.

Tweakers Discord

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 10:21
Yorinn schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 12:35:
[...]

[mbr]En wat zei de vervoerder en/of AliExpress toen je het ze vroeg?

Ik weet dat ik in herhaling blijf vallen met deze vraag, maar dit topic is om te discussiëren, niet om vragen te beantwoorden waar de verkoper beter een antwoord op weet.[/]
Daar zijn berichten naar gestuurd. Ben voornamelijk benieuwd of anderen dit wel eens hebben mee gemaakt en of ze het artikel dan gewoon opnieuw hebben besteld of laten opsturen
Pagina: 1 ... 155 ... 180 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is WEL bedoeld voor:
* discussies over bestellingen bij Chinese webshops
* vragen en discussie over verzending, betaling, afhandeling en retourneren

Dit topic is NIET bedoeld voor:
* aankoopadvies of "welke moet ik kopen?"
* discussie over inbreuk te maken op het merkenrecht; dus GEEN namaak merkartikelen bespreken
* manieren om belasting te ontduiken
* import van verboden producten.
* "ik ook" posts, code-gebedel of inhoudsloze mededelingen.
* simpele vragen waarvan het antwoord al bekend is.
* statusupdates, deze mogen in China-shopping levertijdentopic