D0gtag schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 18:17:
[...]
@
Kenzi
@W3ird_N3rd
Ze hadden tot morgen om het product te cancellen hebben ze het product alsnog 'verzonden'. Wat dus niet het geval is maar zo willen ze dat je alsnog je product cancelled.
Het hele verhaal van dat ze een id plicht hebben is allemaal best, maar onder een bepaald bedrag gaan er geen alarm bellen klinken en dat zal hier ook het geval zijn.
Daarom willen ze dat
jij cancelled en niet zij. Ik ga nu ook gewoon een klacht indienen, het gaat om een paar euro maar dit zijn gewoon oplichters.
Dat is idd smeerlapperij. Dan hadden ze het zelf maar moeten cancellen.
Mijn lijstje van spullen die ik niet direct uit China importeer:
• Batterijen - veel fake, halen de opgegeven capaciteit niet, in sommige gevallen (18650 cellen) mogelijk gevaarlijk
• Alles met een stekker. Het kan kortsluiting/brand veroorzaken en voldoet vaak niet aan de normen. Meegeleverde adapters kan je
direct in de bak gooien. Wil je een dergelijk apparaat tòch gebruiken, plaats dan (of laat dat doen als je niet voldoende kundig bent) zelf een (glas)zekering in het apparaat of in-line met het netsnoer. Dan zit er tenminste nog ergens een beperking.
• Speelgoed voor kinderen/huisdieren + alles waar je op kan/moet kauwen. Tevens alles wat is ontworpen om in welke lichaamsholte dan ook in te brengen. Je weet niet wat erin zit aan lood/cadmium/nikkel, het voldoet waarschijnlijk niet aan Europese normen, voor die paar centen moet je niet met je gezondheid spelen. Een oorthermometer zou nog net kunnen, maar die laat je geen half uur in je oor zitten. Ook bijvoorbeeld
de plastic behuizing van de 808 keycam bevat teveel lood, dus met plastic zit je niet per definitie veilig.
• In het verlengde daarvan zou ik voorzichtig zijn met alles wat je langdurig op de huid moet plaatsen, denk aan horloges. Zie ook
NVWA: een vijfde van onderzochte sieraden bevat te veel cadmium, lood of nikkel.
• USB-sticks en geheugenkaarten. Veel
fakeflash met slechts een fractie van de opgegeven capaciteit. Muziekspelers/telefoons met ingebouwd geheugen vallen hier ook onder.
Harde schijven zijn USB-sticks. Koop je het toch, dan testen met b.v. H2testw.
• Alles van een A-merk. Je moet er vanuit gaan dat wat je krijgt fake is. Dat kan acceptabel zijn (het zal mij aan m'n reet roesten of een LED daadwerkelijk van Samsung is) maar reken er niet op dat je daadwerkelijk dat A-merk krijgt.
• Alles wat is bedrukt met Disney-figuren of vergelijkbaar. Het is sowieso nep en als je pech hebt neemt de douane het in beslag. Er staat me iets bij van een huismoeder die een advocaat op d'r dak kreeg omdat ze op eBay een stickervel met Disneyfiguren had gekocht (
Yippie weet het ook nog, maar het artikel kan ik niet vinden) maar of zulke dingen nu nog gebeuren weet ik niet.
[
Voor 9% gewijzigd door
Mentalist op 29-05-2017 22:42
. Reden: linkje ]