• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-10 20:51

Mentalist

[avdD]

elinx schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 18:26:
[...]
Het klopt dat dit niet altijd zo is, maar het gebeurd wel, dus is opletten het advies.
AliExpress wel, maar de handelaren lang niet altijd.
Klopt helemaal, maar die 7th anniversary sale is iets wat ze wel centraal aansturen. Binnen die actie zouden ze dit soort dingen niet moeten toestaan voor handelaren: https://www.aliexpress.co.../1726325_32788882130.html

Ik denk dat dit wel duidelijk maakt waarom dit niet handig is. :P

AliExpress sale

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:02

sjaool

Every life should have 9 cats

Michidez schreef op maandag 20 maart 2017 @ 20:03:
Ik ben nieuw op het gebied van Chinese webshops, dus hoor ik graag wat informatie van de veteranen hier :)

Op Gearbest zijn er Xiaomi Hybrid Pro HD oortjes voor €20,96. Dus lekker onder de €22 grens.

Nu vraag ik me af:
  • Ik kan (gratis) kiezen voor registered mail. Dit is dan Netherlands Registered. Dit werkt ook voor België, toch?
  • Ik kan voor Shipping Insurance kiezen. Dit kost me €1.34, en brengt me boven de €22. Denken jullie dat dit de moeite is?
Ik zie dit niet aan als belastingontduiking, ik hoop dat jullie het hiermee eens zijn. Ik zeg dit maar aangezien ik zo met de grens aan het priegelen ben.

Edit: Ik zie net dat ik 50 puntjes heb, waarmee ik 92 cent spaar. Als ik deze inzet kan ik dus wel verzekering pakken. Ja, nee?
Ik kies altijd gratis versturen en verzekering vind ik bij zulke bedragen onzin. Het is mij nog nooit overkomen dat een pakketje zoek is geraakt. Bovendien als je zegt dat je een product niet ontvangen hebt sturen ze het vaak nog een keer opnieuw op. En betaal je met PayPal dan hoef je je in veel gevallen helemaal geen zorgen te maken. Je kunt dan als je een defect product hebt ontvangen zelfs de verzendkosten voor het terugsturen naar China van PayPal terugkrijgen.

"When you grow up your heart dies"

• dodge_911
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
W3ird_N3rd schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 19:43:
Ik denk dat dit wel duidelijk maakt waarom dit niet handig is. :P
Koop 'm dan nu, als je zo graag van je geld af wil :P Niks, nul nada geduld die jeugd :) Grapje :)

Ik denk niet dat elke verkoper daar z'n eigen voorraad van die dingen heeft.
Imho is dat vooraf in je mandje doen een soort van peilen naar interesse, om te weten hoeveel stuks ze moeten reserveren. Vervolgens wordt het dan gedropshipped zodra je betaling binnen is.

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-10 20:51

Mentalist

[avdD]

sjaool schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 19:53:
[...]

Ik kies altijd gratis versturen en verzekering vind ik bij zulke bedragen onzin. Het is mij nog nooit overkomen dat een pakketje zoek is geraakt. Bovendien als je zegt dat je een product niet ontvangen hebt sturen ze het vaak nog een keer opnieuw op. En betaal je met PayPal dan hoef je je in veel gevallen helemaal geen zorgen te maken. Je kunt dan als je een defect product hebt ontvangen zelfs de verzendkosten voor het terugsturen naar China van PayPal terugkrijgen.
Ik heb het wel meegemaakt (ik schat tussen de 1% en 2% dat onverklaarbaar zoekraakt), maar het is zeldzaam. Bij een bestelling van een paar tientjes is die verzekering niet echt nodig.

Soms kan een pakket wel lang op zich laten wachten. Pas had ik nog een pakket waar de verkoper bij de omschrijving "Gift" had geschreven. Dus niet de checkbox maar gewoon content description: "gift" waar normaal "cable" of "cell phone case" ofzo staat en $5 value. Zaten gewoon wat zekeringen en een afstandsbediening in. Niks bijzonders, maar wel opengemaakt door de douane omdat "gift" nogal nietszeggend is. Dat weet ik omdat het met douanetape was geresealed. Dat pakje deed er wel een paar weken langer over dan andere bestellingen die ik gelijktijdig had geplaatst.

Het meest extreme wat ik heb meegemaakt was dacht ik een pakket wat er een half jaar over had gedaan. Kan het even niet terugvinden maar het was gestempeld met de datum van de bestelling en kwam dus pas zoveel later bij mij aan. Heb het nooit kunnen verklaren.

Bij AliExpress heb je trouwens ook nog hun interne dispute systeem. Ik had wat zekeringen gekocht die 250V aan zouden moeten kunnen, maar uit de datasheet bleek dat een fout te zijn en ze slechts voor 72V rated zijn. Dispute aangemaakt met voorstel voor de helft van het geld terug en door AE toegewezen. Maar dat is dus op AE, ik kan niks zeggen over Gearbest.
dodge_911 schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 20:31:
[...]

Koop 'm dan nu, als je zo graag van je geld af wil :P Niks, nul nada geduld die jeugd :) Grapje :)

Ik denk niet dat elke verkoper daar z'n eigen voorraad van die dingen heeft.
Imho is dat vooraf in je mandje doen een soort van peilen naar interesse, om te weten hoeveel stuks ze moeten reserveren. Vervolgens wordt het dan gedropshipped zodra je betaling binnen is.
Ik denk dat verkopers in de meeste gevallen wel een eigen voorraad hebben. Als de Chinezen zelf nu ook al gaan dropshippen krijg ik een mind-is-blown momentje. :P

Het gekke van die korting is in mijn optiek dat je ook niet nu kan bestellen (preorderen) voor die $149 en dat ze dan pas over 6 dagen versturen. Nee, je moet ècht 6 dagen wachten en dàn pas op de bestelknop drukken. Dat ik het in mijn mandje doe was ook alleen maar om te laten zien dat ik ik ècht $200 zou moeten betalen, binnen AliExpress heeft het verder volgens mij geen betekenis. Het is ook niet handig om iets een week lang in je mandje te hebben want tussendoor is het dan minder overzichtelijk om andere dingen te kopen.

*knip* Vragen stellen over namaakproducten is niet de bedoeling op Tweakers.

[ Voor 38% gewijzigd door Yorinn op 23-03-2017 10:05 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

W3ird_N3rd schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 20:55:

[...]

Ik denk dat verkopers in de meeste gevallen wel een eigen voorraad hebben. Als de Chinezen zelf nu ook al gaan dropshippen krijg ik een mind-is-blown momentje. :P
Verkopers hebben een minimum aan voorraad, en dan gaat het om een zeer klein gedeelte van hun assortiment. Voorraad kost ruimte (=geld) en geld. Zo lang het op de plank ligt kost het je alleen maar meer.
En als de fabriek / leverancier toch niet zo ver van je vandaan zit ga je het niet zelf op voorraad houden.
Dus ja, ze dropshippen een hele berg.
Vaak worden producten pas besteld op het moment dat een klant het besteld op de website.

En die "aanbieding pas over een paar dagen". Dat is standaard tactiek bij Alibaba, niet alleen op Aliexpress maar ook binnenland op Taobao / Tmall komt het zeer vaak voor. JD.com etc iedereen doet het.
Het laat mensen terug komen naar je site.

[ Voor 14% gewijzigd door Kenzi op 23-03-2017 01:16 ]

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik zie bij de feedback van kopers op AliExpress vaak links naar cashback sites.
Bijvoorbeeld https://cashback.epn.bz/en/

Heeft iemand hier ervaring mee?

• f.v.b
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-10 00:46

Don't erase all files?
       [Yes]   [No]

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18:48
Pluspuntje voor Gearbest! Ik ben niet zo'n fan van ze maar als ze het goed doen mag het ook gezegd worden. 10 maart had ik een Xiaomi rugzak gekocht voor iets minder dan 14 euro. Krenterig als ik ben natuurlijk gratis en onverzekerd laten versturen. Tot m'n verbazing stond dinsdag de postbode voor de deur met een pakje uit China. Het was zacht en buigzaam en ik had eigenlijk geen idee wat het moest zijn. Bleek dus m'n rugzak te zijn. Nog geen twee weken levertijd, heel erg netjes dus.

En kudo's voor PostNL. Ik had de postcode van m'n ouders ingevuld en m'n eigen huisnummer. Dat klopt natuurlijk niet maar desondanks hebben ze weten te achterhalen waar het terecht moest komen. Ik denk wel dat ik twee andere bestellingen als verloren moet beschouwen vanwege dezelfde fout.

Wat betreft de rugzak ben ik heel tevreden. Ik werd wel verrast door de knaloranje binnenvoering. Op de productfoto's is van de zwarte versie alleen de buitenkant te zien. Niet dat ik het erg vind, het doet me denken aan de bomberjacks van vroeger. Die waren ook zwart vanbuiten maar de voering was knaloranje zodat de drager in noodsituaties makkelijk vindbaar was door de jas binnenstebuiten te keren. De stof van de tas is slap/soepel maar ik denk dat het wel stevig genoeg is om niet te scheuren oid. De (nep?)lederen accenten zijn een leuk detail en het vakje aan de zijkant is handig voor kleine dingetjes (een waterfles in mijn geval). Het hoofdvak heeft nog een elastische afscheiding zodat je je spullen eventueel gescheiden kan houden.

• Wasabi!
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 12:24
BounceMeister schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 10:06:
Ik zie bij de feedback van kopers op AliExpress vaak links naar cashback sites.
Bijvoorbeeld https://cashback.epn.bz/en/

Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik gebruik zelf https://www.ebuyclub.nl/Index.jsp, kreeg deze link van MasterCard zelf, die hadden eerst hun eigen cashback site.BangGood en AliExpress staan er ook tussen. Vergeet het zelf regelmatig... Trouwens, bij AE kan je weer punten sparen, spelletjes spelen om extra coupons te krijgen voor volgende week.

• O88088
Zijn er trouwens nog nieuwe ervaringen met bluetooth speakers uit China? Een paar jaar geleden kon je niet om de Earson 151 heen maar ondertussen zijn er tig verschillende spelers actief. Earson zelf natuurlijk nog met de 151 en 160 maar ook Xiaomi heeft een aantal verschillende soorten. En een vreemde, Sansui. Bij mij vooral bekend door de 'vintage' audioapparatuur van tientallen jaren geleden.

• Yeasis
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17:06
Iets meer dan een week geleden bij Goldway op Aliexpress een Redmi 4 Pro besteld voor mijn moeder: https://www.aliexpress.co...e-4G-LTE/32791583749.html

Ben zelf toch wel een beetje jaloers met mijn OnePlus One. De Redmi ziet er mooi uit, is goed afgewerkt en de vingerafdrukscanner werkt heel erg snel. Zelf vind ik ook de schermgrootte fijner dan de OPO. (Xiaomi heeft overigens ook een Note versie met een 5.5" scherm van dit toestel)
Omdat mijn moeder alles het liefst in het Nederlands heeft, heb ik de ROM van Xiaomi.eu erop gezet, dit was binnen een uurtje gebeurt en voila, een geweldige telefoon voor zo'n 165 euro.

Zelf had ik namelijk een jaar of twee geleden een iNew V3, maar deze had een belabberde bouwkwaliteit en was dan ook binnen enkele maanden kapot. Wat zijn ze er op vooruit gegaan daar in china zeg! (en ja ook de eerste Xiaomi's hadden een mindere bouwkwaliteit)

Ik ben overigens heel erg verast met de manier waarop Goldway de telefoon heeft verzonden, net als Top-One (die ik niet meer kon vinden, daarom naar een alternatief gezocht) bieden ze voor 15 euro een verzendmethode aan waarbij je er zeker van bent dat je geen invoerrechten hoeft te betalen. Ik heb namelijk 2 keer eerder boven de 22 euro besteld, en het was beide keren raak.

Nu wachten op de Mi6 voor mijzelf 8)7

Overigens is hetzelfde toestel tijdens de sale maar 134 euro, en zelf net ook door de bovenstaande berichten naar cashbacksites gekeken, cashbackxl bijvoorbeeld geeft hier dus nog 5% cashback bovenop.
MeneerJoep schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 17:19:
Iets meer dan een week geleden bij Goldway op Aliexpress een Redmi 4 Pro besteld voor mijn moeder: https://www.aliexpress.co...e-4G-LTE/32791583749.html

Ben zelf toch wel een beetje jaloers met mijn OnePlus One. De Redmi ziet er mooi uit, is goed afgewerkt en de vingerafdrukscanner werkt heel erg snel. Zelf vind ik ook de schermgrootte fijner dan de OPO. (Xiaomi heeft overigens ook een Note versie met een 5.5" scherm van dit toestel)
Omdat mijn moeder alles het liefst in het Nederlands heeft, heb ik de ROM van Xiaomi.eu erop gezet, dit was binnen een uurtje gebeurt en voila, een geweldige telefoon voor zo'n 165 euro.

Zelf had ik namelijk een jaar of twee geleden een iNew V3, maar deze had een belabberde bouwkwaliteit en was dan ook binnen enkele maanden kapot. Wat zijn ze er op vooruit gegaan daar in china zeg! (en ja ook de eerste Xiaomi's hadden een mindere bouwkwaliteit)

Ik ben overigens heel erg verast met de manier waarop Goldway de telefoon heeft verzonden, net als Top-One (die ik niet meer kon vinden, daarom naar een alternatief gezocht) bieden ze voor 15 euro een verzendmethode aan waarbij je er zeker van bent dat je geen invoerrechten hoeft te betalen. Ik heb namelijk 2 keer eerder boven de 22 euro besteld, en het was beide keren raak.

Nu wachten op de Mi6 voor mijzelf 8)7

Overigens is hetzelfde toestel tijdens de sale maar 134 euro, en zelf net ook door de bovenstaande berichten naar cashbacksites gekeken, cashbackxl bijvoorbeeld geeft hier dus nog 5% cashback bovenop.
Had je dit niet toevallig in het Chinese smartphone topic willen plaatsen? Aankondiging van de Mi6 is volgende maand.
O88088 schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 17:10:
Zijn er trouwens nog nieuwe ervaringen met bluetooth speakers uit China? Een paar jaar geleden kon je niet om de Earson 151 heen maar ondertussen zijn er tig verschillende spelers actief. Earson zelf natuurlijk nog met de 151 en 160 maar ook Xiaomi heeft een aantal verschillende soorten. En een vreemde, Sansui. Bij mij vooral bekend door de 'vintage' audioapparatuur van tientallen jaren geleden.
Ik wil nog een review van de Xiaomi Bluetooth speaker met SD kaartlezer en de Xiaomi Internet speaker plaatsen mits onze grote Xiaomi tester op Tweakers mij voor is.

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Vandaag een nieuwe record meegemaakt voor een zending vanuit Hong Kong. 21 maart verzonden en 23 maart ontvangen :o. Maar waarschijnlijk is dit normaal voor DHL Express zendingen.

In eerste instantie had deze zending weinig met China shopping te maken, want ik heb niks zelf besteld uit China. Op 21 maart kreeg ik ineens een SMS van DHL dat er een zending naar mij onderweg was en of ik de douane kosten wou betalen van 47,16 euro! Uit de beschrijving maakte ik op dat het om een video doorbell ging.

Toen wist ik gelijk waar het om ging. Ik heb namelijk recentelijk contact gehad met iemand van Ring Video Doorbell over het slechte bereik dat ik heb. Ze hebben mij een gratis Chime Pro (soort WiFi extender met extra functie) aangeboden. En dit heb ik geaccepteerd, maar ik had verwacht dat het pakketje uit de VS ging komen (maar kwam dus uit HK). Ik had wel gelijk gevraagd of ze duidelijk bij de zending erbij kunnen zetten dat het om een gratis exemplaar gaat, want ik was al bang voor extra douane kosten voor iets dat ik "krijg".

Het product kost zelf maar 49 USD, dus ik vind de kosten van 47,16 euro wel heel erg hoog. Ik neem aan dat dit verkeerd ingeschat/berekend is. Hierover heb ik gelijk contact opgenomen met Ring en ze hebben de kosten dezelfde dag nog gelijk vergoed via PayPal. Zeer netjes van het bedrijf zelf, want anders had ik het pakketje niet geaccepteerd. Zag in de link van DHL zelf trouwens alleen maar een optie om te betalen en niet een optie om tegen de kosten in te gaan.

• Wasabi!
xileS schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 00:47:
Vandaag een nieuwe record meegemaakt voor een zending vanuit Hong Kong. 21 maart verzonden en 23 maart ontvangen :o. Maar waarschijnlijk is dit normaal voor DHL Express zendingen.

In eerste instantie had deze zending weinig met China shopping te maken, want ik heb niks zelf besteld uit China. Op 21 maart kreeg ik ineens een SMS van DHL dat er een zending naar mij onderweg was en of ik de douane kosten wou betalen van 47,16 euro! Uit de beschrijving maakte ik op dat het om een video doorbell ging.

Toen wist ik gelijk waar het om ging. Ik heb namelijk recentelijk contact gehad met iemand van Ring Video Doorbell over het slechte bereik dat ik heb. Ze hebben mij een gratis Chime Pro (soort WiFi extender met extra functie) aangeboden. En dit heb ik geaccepteerd, maar ik had verwacht dat het pakketje uit de VS ging komen (maar kwam dus uit HK). Ik had wel gelijk gevraagd of ze duidelijk bij de zending erbij kunnen zetten dat het om een gratis exemplaar gaat, want ik was al bang voor extra douane kosten voor iets dat ik "krijg".

Het product kost zelf maar 49 USD, dus ik vind de kosten van 47,16 euro wel heel erg hoog. Ik neem aan dat dit verkeerd ingeschat/berekend is. Hierover heb ik gelijk contact opgenomen met Ring en ze hebben de kosten dezelfde dag nog gelijk vergoed via PayPal. Zeer netjes van het bedrijf zelf, want anders had ik het pakketje niet geaccepteerd. Zag in de link van DHL zelf trouwens alleen maar een optie om te betalen en niet een optie om tegen de kosten in te gaan.
Waarschijnlijk kijkt de douane ook na wat het product kost, anders zou men immers alles als gratis verzenden. Ik heb dat ook een keer gehad met een IP camera, free of charge, maar van de douane kreeg ik toch de melding BTW en kosten betalen.

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21-10 12:18

The Inquisitor

Greetings weaklings

Ik heb vorige week voor het eerst een kledingstuk besteld uit China, ben benieuwd of het ergens op lijkt.

• xileS
  • Niet online
Wasabi! schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 08:43:
[...]

Waarschijnlijk kijkt de douane ook na wat het product kost, anders zou men immers alles als gratis verzenden. Ik heb dat ook een keer gehad met een IP camera, free of charge, maar van de douane kreeg ik toch de melding BTW en kosten betalen.
Ja, dan hebben ze niet goed gekeken, want de BTW dat ik heb moeten betalen is even duur als het product zelf xD. En ik kreeg trouwens gelijk al een SMS toen het pakket net aangemeld werd bij DHL in Hong Kong.

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:29
xileS schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 00:47:
En dit heb ik geaccepteerd, maar ik had verwacht dat het pakketje uit de VS ging komen (maar kwam dus uit HK).
China, HongKong, de VS... allemaal buiten de EU. Ook als het uit de VS kwam had je de BTW + kosten moeten betalen. Het kan aan mij liggen, maar het is me onduidelijk waarom je daar onderscheid in lijkt te maken.

• SmokingSig
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15:03
Tjebakka schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 10:38:
Heeft iemand tips over hoe je goed kan filteren op Aliexpress? Ik zoek een goede (goedkope) beamer om te gamen, maar wordt er niet echt wijzer van omdat er ZOVEEL aangeboden wordt. :/
Koop je niet beter 2ehands eentje ?

• xileS
  • Niet online
grun93 schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 09:42:
[...]

China, HongKong, de VS... allemaal buiten de EU. Ook als het uit de VS kwam had je de BTW + kosten moeten betalen. Het kan aan mij liggen, maar het is me onduidelijk waarom je daar onderscheid in lijkt te maken.
I know. Ik maakte geen onderscheid voor de BTW kosten, maar omdat het pakketje nu uit HK is gekomen past het nog in deze online shoppen in China topic. Ik was voornamelijk verbaasd dat het pakketje al in 2 dagen vanuit HK is bezorgd.

• grun93
xileS schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 09:47:
Ik was voornamelijk verbaasd dat het pakketje al in 2 dagen vanuit HK is bezorgd.
Ah, op die manier. Met een snelservice als DHL, FedEx en dergelijke is twee dagen zo'n beetje de standaard, maar daar betaal je dan ook fors voor. Bij een normale (lees: gratis) zending uit China of HK reken ik toch al snel op 2-3 weken.

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 05-11 14:15

mark-k

AKA markkNL

Wasabi! schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 16:44:
[...]

Ik gebruik zelf https://www.ebuyclub.nl/Index.jsp, kreeg deze link van MasterCard zelf, die hadden eerst hun eigen cashback site.BangGood en AliExpress staan er ook tussen. Vergeet het zelf regelmatig... Trouwens, bij AE kan je weer punten sparen, spelletjes spelen om extra coupons te krijgen voor volgende week.
Spaarwinkelen.nl heeft 6% cashback bij AliExpress, en het mooie is dat het ook prima werkt als je eerst je bestelling in de app plaatst (omdat het daar vaak goedkoper is), en vervolgens via spaarwinkelen op je pc naar de site gaat om de betaling te doen.

• xileS
  • Niet online
grun93 schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 09:53:
[...]

Ah, op die manier. Met een snelservice als DHL, FedEx en dergelijke is twee dagen zo'n beetje de standaard, maar daar betaal je dan ook fors voor. Bij een normale (lees: gratis) zending uit China of HK reken ik toch al snel op 2-3 weken.
Ja, want ik had dus ook al gevraagd of hij wel iets erbij kon laten vermelden zodat het misschien makkelijker zonder (teveel) kosten door de douane kwam, aangezien ik al een pakketje buiten de EU had verwacht. Maar ik verwacht natuurlijk niet zulke hoge kosten als het product zelf :'), had ik het beter in NL kunnen bestellen. En dat zij die bedrag hadden vergoed. Nu is het nogal een dure zending voor hun geweest lijkt mij.

Ik dacht idd al dat 2 dagen waarschijnlijk normaal was voor zo'n snelle service, maar in praktijk kies je niet gauw daar vrijwillig voor door de hoge kosten dus. Wacht ik liever een weekje.

• kanem0chi
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 01-11 15:56
Chocoball schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 18:35:
[...]

Ik wil nog een review van de Xiaomi Bluetooth speaker met SD kaartlezer en de Xiaomi Internet speaker plaatsen mits onze grote Xiaomi tester op Tweakers mij voor is.
Bedoel je deze @Chocoball http://www.banggood.com/X...ck-Speaker-p-1107282.html ?

• grun93
xileS schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 10:06:
Ja, want ik had dus ook al gevraagd of hij wel iets erbij kon laten vermelden zodat het misschien makkelijker zonder (teveel) kosten door de douane kwam, aangezien ik al een pakketje buiten de EU had verwacht.
Daar trappen ze tegenwoordig niet meer in. >:) Heb ik ooit ook wel eens om gevraagd, kun je het pakje als gift verzenden? Stond er keurig een vinkje bij 'gift', maar evengoed was de echte waarde vermeld. Dat schoot niet op.

• dumbledore
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13-10 04:28
Heeft er iemand ervaring met powerline adapter uit China? Ik had deze op het oog, over 5 daagjes te kopen voor 40 dollar
https://www.aliexpress.co...ini-home/32706398202.html

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:16

DexterDee

I doubt, therefore I might be

dumbledore schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 10:28:
Heeft er iemand ervaring met powerline adapter uit China? Ik had deze op het oog, over 5 daagjes te kopen voor 40 dollar
Over 5 daagjes voor 40 dollar, of gewoon NU voor 35 dollar :P
https://nl.aliexpress.com...ith-wifi/32677388224.html

Mijn ervaring is dat goede powerline plugs vaak al hun beloofde capaciteit niet waarmaken, van deze zou ik persoonlijk nog minder verwachten.

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Zou zomaar kunnen ;) Wel moet ik de persoon bedanken die 2 weken geleden mijn laptop inclusief review werk gestolen heeft. Kan ik weer fris opnieuw beginnen.

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16:09
dumbledore schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 10:28:
Als je al voor powerlines gaat, wat al redelijk gevoelig voor storingen is, ga dan wel voor een goed setje van een gerenommeerd merk, niet voor China.
Qua prijs scheelt dat ook niet heel veel, waardoor het eigenlijk niet interessant is om dat uit China te halen.

• Bakkertje_01
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15:58
*knip* Aankoopadvies is niet de bedoeling in dit topic.

[ Voor 89% gewijzigd door Yorinn op 24-03-2017 10:57 ]

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 06-11 20:20

JoeZuCK

_Fonz > all.

*knip* Dit topic is niet bedoeld om je eigen advertenties aan de man te brengen. Wil je toch graag iets verkopen via Tweakers, hebben we daar Vraag & Aanbod voor.

[ Voor 103% gewijzigd door Yorinn op 24-03-2017 10:56 ]

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

• xileS
  • Niet online
grun93 schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 10:21:
[...]

Daar trappen ze tegenwoordig niet meer in. >:) Heb ik ooit ook wel eens om gevraagd, kun je het pakje als gift verzenden? Stond er keurig een vinkje bij 'gift', maar evengoed was de echte waarde vermeld. Dat schoot niet op.
Ik heb de verpakking even erbij gepakt. Het is zo'n gele plastische DHL verzendverpakking. Er staat dus helemaal niks op dat ik er niet voor betaald had. Ik zie alleen stickers dat het batterijen bevat, terwijl er volgens mij helemaal geen batterijen in zit.

Er zit wel een papieren Custom Invoice erop geplakt. Daarop staat:
Unit Value/Original Cost of Items 46.45 Euro
Total Discount Applied 0.00
Total Amount Charged 46.45

Het bedrag dat ik aan DHL moest betalen was dus 47,16 Euro (14,50 administratiekosten + 3,05 BTW voor adminkosten), maar dit heb ik gelukkig wel vergoed gekregen van het bedrijf zelf.

Ik heb in werkelijkheid helemaal niks hoeven te betalen voor dit product, omdat het gratis werd aangeboden als een mogelijke oplossing. Dus eigenlijk een soort garantiezending. Als ze dat erop hadden laten zetten, dat het een garantiezending betrof en dat de klant er niks heeft voor betaald (een 0.00 factuur dus), dan had dit wel verschil uitgemaakt denk ik. Of maakt dat tegenwoordig ook niets uit en moet je gewoon altijd betalen 8)7 .

Dan zal voor zulke situaties idd beter zijn om het product gewoon in NL te bestellen en het bedrijf dat bv te laten vergoeden.

In deze situatie waren de BTW en administratiekosten dus nog duurder dan het product zelf en ik neem aan dat het verzenden hiervan ook niet goedkoop was.

[ Voor 6% gewijzigd door xileS op 28-03-2017 12:37 ]

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:37
Michidez schreef op maandag 20 maart 2017 @ 20:03:
Ik ben nieuw op het gebied van Chinese webshops, dus hoor ik graag wat informatie van de veteranen hier :)

Op Gearbest zijn er Xiaomi Hybrid Pro HD oortjes voor €20,96. Dus lekker onder de €22 grens.

Nu vraag ik me af:
  • Ik kan (gratis) kiezen voor registered mail. Dit is dan Netherlands Registered. Dit werkt ook voor België, toch?
  • Ik kan voor Shipping Insurance kiezen. Dit kost me €1.34, en brengt me boven de €22. Denken jullie dat dit de moeite is?
Ik zie dit niet aan als belastingontduiking, ik hoop dat jullie het hiermee eens zijn. Ik zeg dit maar aangezien ik zo met de grens aan het priegelen ben.

Edit: Ik zie net dat ik 50 puntjes heb, waarmee ik 92 cent spaar. Als ik deze inzet kan ik dus wel verzekering pakken. Ja, nee?
Volgens mij zet gearbest standaard de waarde al op de helft van wat jij hebt betaald hoor ;-)

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 18:26
wimpie007 schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 11:15:
[...]

Volgens mij zet gearbest standaard de waarde al op de helft van wat jij hebt betaald hoor ;-)
Als de douane hem er uit pikt dan vragen ze een factuur op want ik denk niet dat ze daar gek zijn en de waarde op de pakketjes nog geloven. En dat is inclusief verzendkosten.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

• grun93
Ik heb hier vorige week nog mee te maken gehad, een pakje uit China dat in NL via PostNL bezorgd werd. De douane is ook niet gek, ik moest een formulier invullen en een copie van de betaling bijsluiten. Dus niet de factuur, maar het betalingsbewijs, bijvoorbeeld de kwitantie van paypal.

• TVL
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:45

TVL

grun93 schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 12:29:
[...]

Ik heb hier vorige week nog mee te maken gehad, een pakje uit China dat in NL via PostNL bezorgd werd. De douane is ook niet gek, ik moest een formulier invullen en een copie van de betaling bijsluiten. Dus niet de factuur, maar het betalingsbewijs, bijvoorbeeld de kwitantie van paypal.
Ik heb verleden week een telefoon ontvangen die besteld was via Aliexpress en hierop stond een waarde van 50 Dollar. Ik moest over die 50 Dollar BTW en inklaringskosten betalen (13 Euro en 9 Euro BTW). Ik had de telefoon voor 125 Euro gekocht. Heb inderdaad ook wel eens een formulier moeten invullen maar ook wel eens een pakketje gehad zonder kosten ontvangen. Volgens mij doen ze steekproeven.

• Michidez
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 10:04

Michidez

Zelden zo gelachen!

[...]

Ja, op het factuur staat 11 dollar ongeveer.

• FunFair
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-11 16:26
grun93 schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 12:29:
[...]

Ik heb de factuur van de Aliexpress pagina uitgeprint en meegezonden. Dat was ook prima.

*knip* Laten we dat soort dingen maar niet bespreken hier.

[ Voor 13% gewijzigd door Yorinn op 24-03-2017 13:41 ]

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Als iemand nog goedkope, doch goede, autoladers zoekt; Banggood heeft 2 aanbiedingen lopen:

Versie 1: €3.87
Versie 2: €3.87

Beschikken beide over Quick Charge 3.0.

Afbeeldingslocatie: https://img.banggood.com/thumb/large/oaupload/banggood/images/12/3A/cb3753a8-dfd1-4179-9c7d-d7d1ffc8c392.jpgAfbeeldingslocatie: https://img3.banggood.com/thumb/large/oaupload/banggood/images/67/90/2ff52291-2169-44b8-af84-b9eacc9ed98b.jpg

• FunFair
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-11 16:26
FunFair schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 12:57:
[...]

[mbr]*knip* Laten we dat soort dingen maar niet bespreken hier.[/]
Excuses, was niet bedoeld als tip of iets dergelijks...
Ik vind dat je gewoon de kosten moet betalen als je pakketje onderschept wordt. :)

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Piet91 schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 20:35:
Als iemand nog goedkope, doch goede, autoladers zoekt; Banggood heeft 2 aanbiedingen lopen:

[afbeelding][afbeelding]
Thanks, 2-poort exemplaartje besteld, kan wel es van pas komen :)

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

[afbeelding][afbeelding]
Leuk dingetje. Ik begrijp dat ik er zonder problemen de iPhone 6 mee kan opladen en tegelijk de TomTom in de usb poort heb zitten?

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
InF.Inc schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 11:11:
[...]

Leuk dingetje. Ik begrijp dat ik er zonder problemen de iPhone 6 mee kan opladen en tegelijk de TomTom in de usb poort heb zitten?
Met "n USB-C poort/kabel en één USB-poort lijkt me dat een redelijke opgave, niet?

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

dodge_911 schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 12:48:
[...]

Met "n USB-C poort/kabel en één USB-poort lijkt me dat een redelijke opgave, niet?
Nee maar ik bedoel dat de iPhone 6 toch geen fast charge heeft?

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
InF.Inc schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 14:51:
[...]

Nee maar ik bedoel dat de iPhone 6 toch geen fast charge heeft?
Da's waar, maar je iPhone 6 heeft ook geen USB-C en je hebt je TomTom op je USB-poort hangen.
Hoe wil je je iPhone dan tegelijk laden? Met een USB-C naar micro-usb kabel, en dan een micro-usb naar lightning-converter kan het wel, maar is een beetje een gedoe.

[ Voor 16% gewijzigd door dodge_911 op 25-03-2017 15:51 ]

• xileS
  • Niet online
Een andere autolader met 2 usb poorten lijkt mij idd praktischer ;p. Voor de usb c poort moet je speciaal kabels aan gaan schaffen, want volgens mij zijn zulke kabels nog niet echt standaard.

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Deze vandaag binnen gekregen.

Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/HTB1WswIOpXXXXcTaXXXq6xXFXXXn/Goose-neck-Black-360-Rotating-Flexible-Long-Arm-Cell-Phone-Holder-Clamp-Lazy-Bed-Tablet-Car.jpg

https://www.aliexpress.co...blet-Car/32664020995.html

Was €2,77. Heeft er acht dagen over gedaan. Netjes. Wel handig ding.

Hebben mensen hier toevallig al langer ervaring met zo'n ding? De flexibele stang is blijkbaar een holle buis van een aluminiumlegering. Is daardoor wel voldoende stijf. Ik vraag me af hoe vaak je die zou kunnen buigen voordat het ding knikt of breekt.

Iemand er al eentje om zeep geholpen. ;)

• Henkie
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06-11 23:12

[afbeelding][afbeelding]
thnx 4 de tip, gelijk een voorraadje besteld!

PSN ID: Henkiepenkie56 - tickets zijn te boeken via Henkiepenkie-airlines.nl

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19:02
Mijn vader heeft een wat oudere compact camera/digitale camera.
Hier gaan nog AA Batterijen in.

Maar de batterijen zijn heel snel leeg. (de wat goedkopere batterijen)

Nu ben ikopzoek naar oplaadbaar batterij AA.

Nu twijfel ik tussen deze

http://www.gearbest.com/led-strips/pp_432122.html
en http://www.gearbest.com/batteries/pp_241349.html?wid=21

De één is 1.2 volt en de andere 3.7 ?
Maakt dat veel uit?

• red bull
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:44

red bull

Keeps me awake !

Aggressor schreef op maandag 27 maart 2017 @ 13:05:

Maakt dat veel uit?
De 2de zijn dan ook geen aa batterijen, maar formaat 18650.

Een goede oplader is net zo belangrijk als goede batterijen..
Je kunt deze goed en goedkoop in NL shoppen op https://sk.nkon.nl
Dit is wel een nette..

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)

Maakt dat veel uit?
Doe jezelf en je pa een lol en haal in de ikea een setje AA's en eventueel 'n daarbij horende lader. Heb je Eneloop-performance voor weinig.

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:02

sjaool

Every life should have 9 cats

Maakt dat veel uit?
Gewoon even langs de Action voor een setje Philips Alkaline batterijen. Kost je de kop ook niet.

De eerste batterijen die je linkt zijn never nooit niet dat aantal mAh dat erop staat. De batterijen uit de tweede link passen niet en als ze al wel zouden passen dan kon je pa op zoek naar een nieuwe camera want dat voltage gaat die niet leuk vinden. ;)

"When you grow up your heart dies"

• D0gtag
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

Maakt dat veel uit?
Ik raad je eneloop batteijen aan, gaan lang mee en kunnen veel ladingen aan. Gewoon te koop in NL en kosten niet veel.

X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19:47
Goede batterijen kosten maximaal 25 cent per stuk.
Je kunt huismerk ikea kopen, of bv de Panasonic's van de Action.
Zoang het maar alkaline batterijen zijn is het goed, geen zink troep ofzo wat je nog wel eens van philips ofzo ergens goedkoop in het schap ziet liggen.
Duracell zijn achterlijk duur, omdat ze zeer veel geld aan reclame uitgeven en de winkeliers er ook een hele goede marge op laten maken. Ze zijn niet significant beter dan andere alkalinebatterijen, ze zijn alleen wel 4x zo duur. 20 cent per stuk is een leuke aanbieding, nooit meer dan 25 cent betalen, dat is mijn richtlijn.

• MalleEppie71
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:58
ASW1 schreef op maandag 27 maart 2017 @ 17:17:
Goede batterijen kosten maximaal 25 cent per stuk.
Voor mij zijn 'goede' batterijen nooit niet-oplaadbare batterijen ivm de extra milieu belasting.
De eneloops zoals hierboven getipt zijn een aanrader, lopen niet snel leeg zoals de traditionele oplaadbare batterijen. Ik gebruik ze ook in afstandsbedieningen en de klok, waar je vroeger eerder nog een niet-oplaadbare in zou stoppen.
En inderdaad niet uit China halen, scheelt bijna niets in prijs en grote kans op slechte kwaliteit.

[ Voor 9% gewijzigd door MalleEppie71 op 27-03-2017 22:00 ]

• BlakHawk
  • Laatst online: 09-01-2021
DJI Phantom 3 Standard RC Quadcopter - RED

http://www.gearbest.com/r...html?wid=21&lkid=10607053

Van €455 naar €400 met coupon: 3GBDJI
D0gtag schreef op maandag 27 maart 2017 @ 16:15:
[...]

Ik raad je eneloop batteijen aan, gaan lang mee en kunnen veel ladingen aan. Gewoon te koop in NL en kosten niet veel.
dodge_911 schreef op maandag 27 maart 2017 @ 14:29:
[...]

Doe jezelf en je pa een lol en haal in de ikea een setje AA's en eventueel 'n daarbij horende lader. Heb je Eneloop-performance voor weinig.
sjaool schreef op maandag 27 maart 2017 @ 15:45:
[...]

Gewoon even langs de Action voor een setje Philips Alkaline batterijen. Kost je de kop ook niet.

De eerste batterijen die je linkt zijn never nooit niet dat aantal mAh dat erop staat. De batterijen uit de tweede link passen niet en als ze al wel zouden passen dan kon je pa op zoek naar een nieuwe camera want dat voltage gaat die niet leuk vinden. ;)
Dan raad ik jullie ook eneloop aan, maar via een medetweaker:
www.nkon.nl

Hij heeft speciaal voor tweakers, korting in het leven geroepen:

http://sk.nkon.nl

AA:
https://sk.nkon.nl/rechar...jen-bk-3mcce-in-case.html

AAA:
https://sk.nkon.nl/rechar...-batterijen-bk-4mcce.html

Je wil nooit meer anders! ;)

[ Voor 85% gewijzigd door BlakHawk op 27-03-2017 22:11 ]

Youtube: DashcamNL

• usefulidiot.198
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19:26
Vandaag dankbaar gebruik gemaakt van de '7th anniversary sale' en wat coupons, heb de Yi 4k voor € 168,- gekocht.

Loop nu alleen tegen het probleem aan dat 'awaiting payment' succesvol is verlopen, en dat de bestelling daarna gelijk tussen de 'completed orders' is komen te staan, met de status 'closed'. :?

Meer mensen die dit wel eens hebben gehad?

PSN: nameless-iD_

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12:23
usefulidiot.198 schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 13:54:.........

Loop nu alleen tegen het probleem aan dat 'awaiting payment' succesvol is verlopen, en dat de bestelling daarna gelijk tussen de 'completed orders' is komen te staan, met de status 'closed'. :?.....
In dat geval lijkt het erop dat de betaling niet op tijd is gebeurd en dat daarom de bestelling feitelijk geannuleerd wordt door hem te sluiten.
Heb je je rekening al gecontroleerd en contact opgenomen met de webshop?

NB
Bij GB is hij nu (nog) in de flash sale vanuit EU warehouse leverbaar voor niet veel meer, maar zeker geen importkosten.

[ Voor 13% gewijzigd door elinx op 28-03-2017 19:01 ]

• usefulidiot.198
elinx schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 18:47:
[...]

In dat geval lijkt het erop dat de betaling niet op tijd is gebeurd en dat daarom de bestelling feitelijk geannuleerd wordt door hem te sluiten.
Heb je je rekening al gecontroleerd en contact opgenomen met de webshop?

NB
Bij GB is hij nu (nog) in de flash sale vanuit EU warehouse leverbaar voor niet veel meer, maar zeker geen importkosten.
Heb een bericht verzonden naar de verkoper op aliexpress. Aliexpress zelf heeft via support aangegeven dat het met 'security' te maken heeft, maar kleine wat kleine meuk die gelijktijdig is besteld heeft dit probleem niet. Bedrag is ook gewoon afgeschreven.

Zal morgen wel een reactie komen.

• Wasabi!
usefulidiot.198 schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 19:42:
[...]

Heb een bericht verzonden naar de verkoper op aliexpress. Aliexpress zelf heeft via support aangegeven dat het met 'security' te maken heeft, maar kleine wat kleine meuk die gelijktijdig is besteld heeft dit probleem niet. Bedrag is ook gewoon afgeschreven.

Zal morgen wel een reactie komen.
Het kan zijn, indien je meerdere accounts hebt en zo extra kortingsbonnen hebt verkregen ze het annuleren. Laatst zoiets gelezen, anders kan je natuurlijk makkelijk extra bonnen genereren om nog goedkoper uit te komen, violation of the promotion rules.

• usefulidiot.198
Wasabi! schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 22:17:
[...]

Het kan zijn, indien je meerdere accounts hebt en zo extra kortingsbonnen hebt verkregen ze het annuleren. Laatst zoiets gelezen, anders kan je natuurlijk makkelijk extra bonnen genereren om nog goedkoper uit te komen, violation of the promotion rules.
Heb geen extra accounts, maar het gaat dus wel om een gebruikte coupon.
Had via de aliexpress app de bestelling gedaan en kon zodoende een coupon gebruiken die ik niet had mogen gebruiken. Krijg nu een refund en kan mijn bestelling opnieuw plaatsen

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:15
Heeft iemand deze situatie al een keer gehad?

Eind januari (voor chinese nieuwjaar) heb ik bij Geekbuying een Xiaomi box gekocht. Deze heb ik dezelfde dag besteld als een collega van mij. Half februari kreeg mijn collega de box binnen en ik niet. Toen heb ik een paar dagen laten (rond 20 feb) contact opgezocht met Geekbuying. De eerste reactie was dat het pakketje onderweg is, maar dat het traag is. Toen ik nogmaals mailde dat ook het tracking nummer niet werkte kreeg ik te horen dat er iets fout ging bij de post en dat het pakketje nooit verstuurd is. Ik kon kiezen om te wachten of het geld terug te vragen. Ervoor gekozen om het geld terug te vragen. Hier moest ik even op wachten. Toen ik na 10 dagen nog mijn geld niet terug had heb ik een paypal claim aangemaakt. Hier gaven ze aan dat ik moest wachten op mijn geld en dat het in China niet zo snel gaat. Half maart heb ik deze paypal claim opgewaardeerd naar paypal zelf, want ik hoorde er nog steeds niks over. Tot aan de dag van vandaag nog steeds niks gehoord.

Stom van mijzelf, want eergisteren heb ik de Xiaomi box besteld bij Banggood. Gisteren keurig mailtje gekregen dat het verstuurd is... maar je raad het al. Vandaag krijg ik een brief dat het pakketje (van Geekbuying) bij de duane in Nederland ligt. Dom van mijzelf natuurlijk, want had moeten wachten totdat ik het geld terug had. Maar kan ik nu nog iets doen? Of heb ik twee Xiaomi boxen gekocht? Er staat wel in de brief dat ik een maand de tijd heb om te reageren en dat hij daarna terug gestuurd wordt. Maar weet niet of ik dan het geld terug krijg. Ik heb nog geen mail naar Geekbuying gestuurd, want hier moet ik vaak even op wachten. Ben gewoon benieuwd of jullie hier ervaringen mee hebben.

• O88088
Kun je er niet gewoon een verkopen? Als je soms ziet wat Xiaomi producten in Nederland moeten kosten dan kun je er misschien zelfs nog wat winst uit halen. Het pakket weigeren zou ik zelf riskant vinden. De verkoper kan zich er dan op beroepen dat het jouw fout is want het pakket had bezorgd kunnen worden.

• grote_oever
O88088 schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 17:19:
[...]

Kun je er niet gewoon een verkopen? Als je soms ziet wat Xiaomi producten in Nederland moeten kosten dan kun je er misschien zelfs nog wat winst uit halen. Het pakket weigeren zou ik zelf riskant vinden. De verkoper kan zich er dan op beroepen dat het jouw fout is want het pakket had bezorgd kunnen worden.
Misschien wel verstandig om te doen. Is geekbuying een scam site als het gaat om afhandeling? Gaat allemaal zo raar daar. Want ik mail nu naar hun support, waar ik eerder ook heb gemaild, maar nu krijg ik dit:
Delivery failure

The error that the other server returned was:
452-4.2.2 The email account that you tried to reach is over quota. Please direct

[ Voor 3% gewijzigd door grote_oever op 29-03-2017 23:54 ]

• Mitchell
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 15:57

Mitchell

Ondertitel

Heb eigenlijk nog nooit problemen gehad met geekbuying. Ik denk niet dat het een scam website is, maar dat hun mailbox gewoon vol is. :9

Signature

• grote_oever
Oke scam was misschien niet het juiste woord, maar ik begin toch te twijfelen aan hun aftersales. Maar ja, wat verwacht ik ook van een chinese webshop.

Vind het alleen raar dat ze:
- nooit aangegeven hebben dat het pakketje verzonden is, behalve nadat ik er een paar keer naar vraag
- Nadat ze mij de keuze hebben gegeven om hem te annuleren het pakketjes alsnog versturen
- Support opeens de mailbox vol heeft.
- Het allemaal wel ongelooflijk lang duurt. Het verzenden van een product gebeurt altijd binnen 1 dag, maar het terug krijgen van het geld duurt meer dan één maand.

Al met al moet ik eerlijk zeggen dat ik niet zo gauw iets weer koop bij Geekbuying.

• Mvdbeld
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17:08
grote_oever schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 11:13:
Oke scam was misschien niet het juiste woord, maar ik begin toch te twijfelen aan hun aftersales. Maar ja, wat verwacht ik ook van een chinese webshop.

Vind het alleen raar dat ze:
- nooit aangegeven hebben dat het pakketje verzonden is, behalve nadat ik er een paar keer naar vraag
- Nadat ze mij de keuze hebben gegeven om hem te annuleren het pakketjes alsnog versturen
- Support opeens de mailbox vol heeft.
- Het allemaal wel ongelooflijk lang duurt. Het verzenden van een product gebeurt altijd binnen 1 dag, maar het terug krijgen van het geld duurt meer dan één maand.

Al met al moet ik eerlijk zeggen dat ik niet zo gauw iets weer koop bij Geekbuying.
Ook alleen maar positieve ervaringen met Geekbuying, echter ook nooit wat misgegaan. Aftersales is gewoon compleet anders in China verwacht inderdaad niet hetzelfde niveau als in Nederland. Heb het zelf ook opgegeven om in volzinnen te communiceren met evt. aftersales. Hou het simpel niet te veel worden en wees duidelijk.

Wat betreft die mediaspeler onlangs 1tje verkocht op tweakers voor €75,- dus daar kom je wel vanaf.

Wees er gewoon van bewust dat China shopping wat risico's/nadelen (importkosten/garantie/aftersales etc.) met zich meebrengt, maar wat wil je? Voor een duppie of de eerste rang :+

Overig 99% van mijn ervaringen zijn positief dus die enkele nadelige ervaring neem ik op de koop toe.

• grote_oever
Mvdbeld schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 11:46:
[...]

Ook alleen maar positieve ervaringen met Geekbuying, echter ook nooit wat misgegaan. Aftersales is gewoon compleet anders in China verwacht inderdaad niet hetzelfde niveau als in Nederland. Heb het zelf ook opgegeven om in volzinnen te communiceren met evt. aftersales. Hou het simpel niet te veel worden en wees duidelijk.

Wat betreft die mediaspeler onlangs 1tje verkocht op tweakers voor €75,- dus daar kom je wel vanaf.

Wees er gewoon van bewust dat China shopping wat risico's/nadelen (importkosten/garantie/aftersales etc.) met zich meebrengt, maar wat wil je? Voor een duppie of de eerste rang :+

Overig 99% van mijn ervaringen zijn positief dus die enkele nadelige ervaring neem ik op de koop toe.
Bedankt voor je reactie. Ga hem gewoon binnen halen en zie verder.

Alles wat ik in china bestel wil ik inderdaad met een duppie op de eerste rang zitten :) En je hebt gelijk, tis inderdaad een risico die je ondergaat wat nog deels aan mij toe te rekenen is ook nog. Maar misschien dat iemand een soort gelijk situatie heeft gehad en daar een mooie oplossing voor heeft.

Ik weet voldoende in ieder geval!

• BlakHawk
Krijg net een mailtje binnen van Gearbest over een geheugenkaartje in de aanbieding Samsung Evo 32GB voor €11,86:
http://www.gearbest.com/m....html?wid=8&lkid=10614400

Oh en ik zie ook een G1W voor €27,38:
http://www.gearbest.com/car-dvr/pp_378295.html?lkid=10614405

Heb ik zelf geen ervaring mee, maar anderen zijn tevreden over de prijs/kwaliteit.

• Michidez

Michidez

Zelden zo gelachen!

dfrenner schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 15:30:
Krijg net een mailtje binnen van Gearbest over een geheugenkaartje in de aanbieding Samsung Evo 32GB voor €11,86:
http://www.gearbest.com/m....html?wid=8&lkid=10614400
Voor zover ik zie is enkel vanuit het Amerikaanse warehouse 11 euro. En daar kan ik enkel US selecteren als bestemming.

• BlakHawk
Michidez schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 16:35:
[...]

Voor zover ik zie is enkel vanuit het Amerikaanse warehouse 11 euro. En daar kan ik enkel US selecteren als bestemming.
Idd, ik zie het...

"Sorry, your selected product can't be shipped to Netherlands.
US-LA warehouse can be shipped to 1 countries('United States')."

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

dfrenner schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 15:30:
http://www.gearbest.com/memory-cards/pp_28060.html

Heb ik zelf geen ervaring mee, maar anderen zijn tevreden over de prijs/kwaliteit.
Geheugen / usb disks uit China is vragen om problemen vaak.
De prijzen voor dit soort producten liggen in China op hetzelfde niveau als in Nederland. Dus als je ze erg goedkoop zit dan kan je er donder op zeggen dat het namaak is.

In Shenzhen zie je die Samsung EVO kaartjes overal op straat verkocht worden voor een paar cent, en het is zeer goede namaak (hoe het er uit ziet, niet performance)

pricewatch: Samsung Evo microSDHC 32GB + SD-adapter
Gewoon lekker in NL kopen dus.

• usefulidiot.198
Kenzi schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 17:17:
[...]

Geheugen / usb disks uit China is vragen om problemen vaak.
De prijzen voor dit soort producten liggen in China op hetzelfde niveau als in Nederland. Dus als je ze erg goedkoop zit dan kan je er donder op zeggen dat het namaak is.

In Shenzhen zie je die Samsung EVO kaartjes overal op straat verkocht worden voor een paar cent, en het is zeer goede namaak (hoe het er uit ziet, niet performance)

pricewatch: Samsung Evo microSDHC 32GB + SD-adapter
Gewoon lekker in NL kopen dus.
Jup, niet aan geheugenkaartjes of usb-sticks beginnen! Als cadeau ooit een 32gb kaartje bij een 360 cam gekregen. Kwam nooit verder dan 3 en een beetje gb, daarna was het volop errors.

Daarnaast is het prijsverschil ook niet de moeite waard.

• WhatTheFuck
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-10 13:36

WhatTheFuck

Ignorance is no excuse

CaptJackSparrow schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 22:43:
Deze vandaag binnen gekregen.

[afbeelding]

https://www.aliexpress.co...blet-Car/32664020995.html

Was €2,77. Heeft er acht dagen over gedaan. Netjes. Wel handig ding.

Hebben mensen hier toevallig al langer ervaring met zo'n ding? De flexibele stang is blijkbaar een holle buis van een aluminiumlegering. Is daardoor wel voldoende stijf. Ik vraag me af hoe vaak je die zou kunnen buigen voordat het ding knikt of breekt.

Iemand er al eentje om zeep geholpen. ;)
Die van mij is binnen een jaar kapot gegaan, ondanks dat ik hem met 2 lussen gebruik zoals de eerste foto in jouw post (op volle lengte praktisch onbruikbaar door het doorbuigen). Ik gebruikte hem om mijn Earson-151 bluetooth speaker in te klemmen, was misschien iets te zwaar. Plastic op de knijper is afgebrokkeld.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/LgA20ei.jpg

• jerkitout
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-02-2024
Mijn Xiaomi Hybrid Pro HD zijn binnen.

Kort vergelijking met Piston 3:

Pro:
De Pro HD knoppen zijn veel makkelijker om te bedienen dan de Piston 3.

Con:
De Pro HD klinkt heel 'flat' (ik weet niet de precies term hiervoor, de piston 3 heeft een 'voller' geluid). Echt een merkbaar verschil. Voor mij klinkt de Piston 3 beter.

Ik ben eigenlijk verbaast hoe slecht the Pro HD klinkt, vervormt complete het geluid . Het had toch vrij goede reviews. Ik luister naar hard rock/punk.

Qua comfort zijn ze allebei hetzelfde

Ik geef ze 3/10, miskoop (comfort goed, afwerking goed, geluid verschrikkelijk, terwijl online reviews zeggen dat ze geweldig zijn 8)7 ).

De Piston 3 is 9/10 _/-\o_ (Alleen gaan ze elke jaar stuk :O )

[ Voor 69% gewijzigd door jerkitout op 01-04-2017 15:29 ]

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

The Inquisitor schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 08:47:
Ik heb vorige week voor het eerst een kledingstuk besteld uit China, ben benieuwd of het ergens op lijkt.
Matige ervaring al met al (had geen hoge verwachtingen):

- Zag er goed uit, en leek mooi afgewerkt
- Er zat een gat in (tsjah, dat is gewoon pech denk ik)
- Pasvorm klopt niet

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
The Inquisitor schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 15:11:
[...]

Matige ervaring al met al (had geen hoge verwachtingen):

- Zag er goed uit, en leek mooi afgewerkt
- Er zat een gat in (tsjah, dat is gewoon pech denk ik)
- Pasvorm klopt niet
Welke maat heb je normaal en welke had je besteld?
En wat was het materiaal waarvan het is gemaakt? Bij nagenoeg alle kledingstukken die ik heb besteld uit China is dat nylon-achtig materiaal. Inderdaad pasvorm vaak vreemd, toch heb ik er nog weleens één tussen zitten die wel aardig is. Meestal hoe goedkoper het product, hoe groter de kans is dat het nylon/polyester materiaal is -> ademt slecht.

Deze laatst nog besteld voor 13 euro: http://www.twinkledeals.c...-turtleneck/p_575507.html
Heb zelf M/L, hier 2XL besteld. Ik zal wel laten weten of het wat is :).

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

jerkitout schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 14:38:
Mijn Xiaomi Hybrid Pro HD zijn binnen.

Ik geef ze 3/10, miskoop (comfort goed, afwerking goed, geluid verschrikkelijk, terwijl online reviews zeggen dat ze geweldig zijn 8)7 ).

De Piston 3 is 9/10 _/-\o_ (Alleen gaan ze elke jaar stuk :O )
Weet je zeker dat je originele te pakken hebt?
het geluid is anders, de bass is minder pronounced maar niet slechter imho.

kijk anders eens naar de 1More's. iets duurder maar steviger dan de pistons en zelfde geluid

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Majesty schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 15:30:
[...]

Welke maat heb je normaal en welke had je besteld?
En wat was het materiaal waarvan het is gemaakt? Bij nagenoeg alle kledingstukken die ik heb besteld uit China is dat nylon-achtig materiaal. Inderdaad pasvorm vaak vreemd, toch heb ik er nog weleens één tussen zitten die wel aardig is. Meestal hoe goedkoper het product, hoe groter de kans is dat het nylon/polyester materiaal is -> ademt slecht.

Deze laatst nog besteld voor 13 euro: http://www.twinkledeals.c...-turtleneck/p_575507.html
Heb zelf M/L, hier 2XL besteld. Ik zal wel laten weten of het wat is :).
Even erbij zoeken...

"Material:Lace". Kant zeggen ze zelf. Dat betwijfel ik overigens. Het ging om een jurkje (dus niet voor mezelf hehe), maat S, en dat heeft ze normaal ook. Bovenkant zit helemaal correct, onderkant is echter flubberig. En dat terwijl dit de kleinste maat was, dus eigenlijk een 'Asian S'. Volgens de bijgevoegde maattabel van de verkoper zou het goed moeten zitten.

• jerkitout
Kenzi schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 15:33:
[...]

Weet je zeker dat je originele te pakken hebt?
het geluid is anders, de bass is minder pronounced maar niet slechter imho.

kijk anders eens naar de 1More's. iets duurder maar steviger dan de pistons en zelfde geluid
De verpakking ziet wel allemaal goed uit. De QR Scan geeft deze link: http://www.mi.com/verify/...abf8393ad793fba5449f63K9A

En die is een 502 Bad Gateway momenteel (of het is een nep link?)

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
  • Nu online
jerkitout schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 15:43:
[...]

De verpakking ziet wel allemaal goed uit. De QR Scan geeft deze link: http://www.mi.com/verify/...abf8393ad793fba5449f63K9A

En die is een 502 Bad Gateway momenteel (of het is een nep link?)
http://www.mi.com/verify/#secur_en
anders hier de code invullen :)

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

• jerkitout
Weet jij waar ik deze code moet vinden? Volgens mij heb ik geen scratch code. Ik heb op de verpakking en in de manuel gekijken. (Maar volgens mij had mijn pistons ook geen scratch code, alleen de QR)

Ik had deze gekocht: http://www.gearbest.com/earbud-headphones/pp_566702.html

Ik dacht gearbest legit spul verkocht.

[ Voor 31% gewijzigd door jerkitout op 01-04-2017 16:33 ]

• diquan2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05:37
Heb hetzelfde hier .

Geen scratch code op de doos van de Pro HD te vinden .
Heb ook een Mi phone mic daar zit wel de scratchcode op maar op mijn redmi 3 doos weer niet. :/
jerkitout schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 16:27:
[...]

Weet jij waar ik deze code moet vinden? Volgens mij heb ik geen scratch code. Ik heb op de verpakking en in de manuel gekijken. (Maar volgens mij had mijn pistons ook geen scratch code, alleen de QR)

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

de headphones werken met qr code op label aan het snoertje, niet met code inderdaad.

enfin, geluidservaring is persoonlijk, sommige vinden de V2 pistons het beste geluid hebben.

namaak komt nog steeds voor, echter is bijv alibaba op se chinese markt (taobao etc) hard achter namaak aan het gaan. onder andere door politiek druk, het Made in China moet voor kwaliteit gaan staan en druk van grote merken. Hoop taobao sellers van namaak zijn al verdwenen (mijn vaste Lepin leverancier is er ook mee gekapt)
dit zal ook zijn uitwerking hebben op de Chinese webshops uiteindelijk.

• Michidez

Michidez

Zelden zo gelachen!

jerkitout schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 16:27:
[...]

Gezien hoeveel mensen heel positief zijn over de Pro HD's moeten jouw bijna zeker fout geproduceerd of valse zijn.

Heb je ooit Apple earbuds gebruikt? Hoe klinken die in verhouding?
Als ze echt zo slecht zijn denk ik wel dat mogelijk is om andere/geld terug te krijgen?

Hopelijk zijn het geen valse want ik heb ze namelijk ook besteld bij Gearbest

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-10 21:00
ASW1 schreef op maandag 27 maart 2017 @ 17:17:
Duracell zijn achterlijk duur, omdat ze zeer veel geld aan reclame uitgeven en de winkeliers er ook een hele goede marge op laten maken. Ze zijn niet significant beter dan andere alkalinebatterijen, ze zijn alleen wel 4x zo duur. 20 cent per stuk is een leuke aanbieding, nooit meer dan 25 cent betalen, dat is mijn richtlijn.
Bij de Kruidvat liggen ze nu voor maar €9,95 voor een pak met 24 stuks AA. :)

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19:47
Mastermind schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 21:52:

Bij de Kruidvat liggen ze nu voor maar €9,95 voor een pak met 24 stuks AA. :)
Precies wat ik zeg, dat is ruim 41 cent/stuk. Nog steeds idioot duur. Een goede aanbieding voor alkaine AA's is 20 cent/stuk.

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Kan de discussie over batterijen stoppen hier? Deze heeft allang niets meer met China-shopping te maken. Willen jullie hier nog wel over doorgaan, kan er in Algemene Zaken een eigen topic worden opgezet.

"XO is whatever you want it to be" - Abel Tesfaye
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord

• groxgrox
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18:43
brownyster schreef op maandag 20 maart 2017 @ 12:27:
[...]

hallo,

ik zal nog eens even testen in het donker kijken wat hij doet.

Ook testen op de accu zal ik even doen.

updaten is ondertussen ook gelukt, vreemd genoeg zit er nu een bugje in.. beeld staat in eerste instantie nu op de kop, en als je wat door de schermen spit dan staat hij plots weer goed (en blijft hij goed).

bij kunstlicht blijft hij ook bijzonder scherp.

Ik weet nog niet of ik hem kan benaderen als ik buiten wifi bereik van eigen netwerk hem kan benaderen dat moet ik nog onderzoeken maar twijfel wel hieraan of dat uberhaubt kan. nog even de film op utupe bekijken daar zag ik nog wel iets voorbij komen.

wordt vervolgd.

update: na reset en opnieuw installeren heb ik ook geen problemen meer dat beeld op de kop staat.
ben nu nog even aan het uitzoeken of ik de camera op afstand (buiten eigen wifi netwerk) kan benaderen, heb wel iets gezien op de film van Bart maar ik kan dat menu niet vinden .. denk dat ik verkeerd zoek misschien moet ik wel iets zoeken op mijn mobiel? (scannen van wifi cam maar die ik zie ik (nog) niet .. blijf het voor dit geld een toppertje. :)
Heb hem nog niet besteld maar kan je misschien wat screenshots sturen? Ben erg benieuwd naar de beeldkwaliteit zowel overdag als in de nacht.

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=918192

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
Get!em schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 11:29:
Xiaomi Miwifi 3 in aanbieding bij Gearbest. nu 26,45 euro nog 1,5 dag. Was normaal te verkrijgen voor 30+ euro's
http://www.gearbest.com/wireless-routers/pp_497233.html

Loopt topic op GoT om deze te flashen naar WRT of Padavan.
Is hiermee goedkoopste 5Ghz AC router/accesspoint te verkrijgen. (nadeel: heeft 100MBps Lan poorten..). Als je die 100MBps voor lief neemt, is hij ook als Wifi-adapter in te zetten. Zie topic met how to van mij hier: Xiaomi Router. De goedkoopste open WRT-router.

Heb er zelf 2 ingebruik hier.
Ik heb deze router op 24 maart (voor €27,08, inclusief Priority Direct Mail en Insurance) besteld bij Banggood. Vrijdag de afleverpoging bij mij thuis al geweest, gisteren opgehaald bij het PostNL punt.

Wil het ding met OpenWRT of een afgeleide gaan gebruiken om op reis (camping, vakantiepark) te gebruiken als wifi repeater met VPN-client.

iRacing Profiel

• BlakHawk
*knip* Aankoopadvies is nog steeds neit de bedoeling in dit topic.

En de Mi Band 2 is ook weer in de aanbieden, een paar cent duurder dan de vorige keer, maar nog steeds onder de douane grens :)

http://www.gearbest.com/s...362705.html?lkid=10553480

Ik heb hem de vorige keer besteld, maar ik wacht nog steeds op de levering.
Geduld is één van mijn minder goede eigenschappen :+

[ Voor 24% gewijzigd door Yorinn op 03-04-2017 17:17 ]

Verwijderd

Recent een Jumper EZBOOK 3 gekocht bij Gearbest. Voor 185 euro een prima aanbod. Normaal 250+ euro.
Nu weer in de aanbieding voor 180 euro. Via DHL kwam er 50 euro bij aan verwerkingskosten en belasting.
Daarbij inbegrepen waren expedited shipping (DHL Track&Trace luchtvracht dus in 2 dagen hier)
http://www.gearbest.com/l...NT4kY3Yi9MCFYoQ0wodyw4D8Q
Review:
http://www.notebookcheck....ptop-Review.209142.0.html
Specs: 14 inch, 1,2KG "macbook air clone" met Full-HD en een simpele N3350 cpu, 64GB SSD en W10.

Verwijderd

Ik had even onderzoek gedaan naar die Xiaomi Mi wifi router 3 om te kijken hoe hij is en ik kwam op iets heel engs uit.

Blijkbaar hijacken ze je internet verkeer!

http://www.bot24.com/2015...nt-on-xiaomi-routers.html

Ze doen het al sinds de Xiaomi Mini Router lijn:
https://www.reddit.com/r/...ini_router_injecting_ads/

Hijacker van Xiaomi (nog steeds actief tot mijn verbazing!)
http://s.miwifi.com/monitor/miwifi-monitor.js

Dit valt me VIES tegen van ze.

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Verwijderd schreef op woensdag 5 april 2017 @ 05:49:
Ik had even onderzoek gedaan naar die Xiaomi Mi wifi router 3 om te kijken hoe hij is en ik kwam op iets heel engs uit.

Blijkbaar hijacken ze je internet verkeer!

http://www.bot24.com/2015...nt-on-xiaomi-routers.html

Ze doen het al sinds de Xiaomi Mini Router lijn:
https://www.reddit.com/r/...ini_router_injecting_ads/

Hijacker van Xiaomi (nog steeds actief tot mijn verbazing!)
http://s.miwifi.com/monitor/miwifi-monitor.js

Dit valt me VIES tegen van ze.
Ze doen het op vrijwel alle Xiaomi producten, daar is niks nieuws aan. En eng eigenlijk ook niet. Daar verdienen ze nou eenmaal geld mee. Veel Chinese producten / apps werken zo.

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Dank voor de link. Echter, heel uitgebreid is de informatie niet. Er is een post op Reddit, en een link met zelfde inhoud en waarschijnlijk zelfde user op een xiaomi forum. Tevens verwijzen ook de bot24 naar dezelfde (dode) link.
Voor zover ik kan zien zit dit in een oude developer version van de ROM.

Het beschreven gedrag/injecting ads heb ik in iedergeval in de originele stabiele (chinese) roms nooit gezien, maar ik zal thuis nog eens nakijken.
Officiele ROMS: http://www.miwifi.com/miwifi_download.html

Er zijn ook verschillende verkopers die via Ali, Ebay of andere zelf-verkoop sites de zogenoemde Engelse variant verkopen. Daar is het te betwijfelen of het de officiele xiaomi rom is. Voor oa de miwifi 3 is er nooit een Engelse rom uitgebracht. Dus elke claim dat er een engelse versie van de 3 is op een verkoop site, is verdacht.
Voor de miwifi mini is er wel een engelse taal optie. Voor de miwifi 3 is er wel een (verouderde) tw versie (taiwan) met enige ondersteuning voor engels.

Maar goed, blijft een schimmige business met al die roms, al dan niet via OTA, of alternatieven vanuit Russische bron (alsof je dat klakkeloos kan vertrouwen.. ). Mijn twee miwifi 3 apparaten updaten OTA ook in verschillende releases (de ene zit al 2 versies hoger...) vanuit de officiele xiaomi bron :? .

• Asomers
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 03-11 22:19
Hallo

Heb onlangs Milight lampen gekocht op Aliexpress.
Na aankomst bleken ze het verkeerde type opgestuurd te hebben.

Ik had de keuze om ze te houden en kleine compensatie te krijgen of ze terug te sturen, waarbij
ze het bedrag + transport zouden terugbetalen.

Ik kies voor het 2e, aangezien ik niks kan aanvangen met de lampen.
Nu probeerden ze constant toch me te overtuigen ze te houden.

Na lang aandringen ben ik er in geslaagd om het adres te verkrijgen, en dit zou zogezegd volgende zijn :

Name : li jin bao
Address : long hua xin qu dong huan yi lu chuang ye dian zi shang wu yuan 903
shen zhen
guang dong
CN
Zip code : 518109

Nu lijkt mij dat adres toch wel heel vreemd te zijn, het lijkt me meer een oplijsting van namen.
In google ook niet terug te vinden.

Ik heb zo vaag de indruk dat ze mij hier proberen af te wimpelen met vals adres, waardoor ik onder de streep geen geld zal krijgen voor de producten en opgescheept zal zitten met 18 euro transport.

Wat best aan te vangen hiermee?

• Ducksy88
  • Laatst online: 31-10 10:22

Ducksy88

Een beetje vreemd; wel lekker

Je bent nu denk ik alleen in contact met de verkoper; wat je kan doen is AliExpress helpdesk zelf contacten. Je hebt nu een Dispute lopen neem ik aan? Volgens mij is daar altijd de laatste stap dat Ali zelf instapt; wellicht dat dat helpt ?!

• Asomers
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 03-11 22:19
Ducksy88 schreef op woensdag 5 april 2017 @ 13:12:
Je bent nu denk ik alleen in contact met de verkoper; wat je kan doen is AliExpress helpdesk zelf contacten. Je hebt nu een Dispute lopen neem ik aan? Volgens mij is daar altijd de laatste stap dat Ali zelf instapt; wellicht dat dat helpt ?!
Ik heb ook een dispute geopend, maar daar waren ze niet zo content mee, het was de verkeerde reden en ik zou hem moeten cancelen. Ik zal dat echter niet doen en eventueel wachten tot Aliexpress zelf er misschien iets over meld.

• Ducksy88
  • Laatst online: 31-10 10:22

Ducksy88

Een beetje vreemd; wel lekker

Klopt; er zit ook heel vaak een kaartje bij de order dat je geen dispute moet openen maar alles via hun direct afhandelen. Ook lage ratings reageren ze heel snel en geïrriteerd op. Succes met je 'case'!

• BlakHawk
Bijna 60 euro korting:

van €157 naar €99 euro vanuit EU warehouse:

http://www.gearbest.com/r....html?wid=3&lkid=10624322

Nu ben ik niet helemaal thuis in de robotstofzuigers, maar deze doet ook iets met water... Lijkt op papier een leuk dingetje. Ik kan niet zo snel een topic hier vinden over robotstofzuigers, iemand een idee of dat er is?

De camera als beveiligings feature tegen inbrekers, lijkt mij wat overdreven 8)7
Maar voor de rest lijkt het op papier een prima ding.

[ Voor 16% gewijzigd door BlakHawk op 05-04-2017 14:32 ]

Pagina: 1 ... 154 ... 180 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is WEL bedoeld voor:
* discussies over bestellingen bij Chinese webshops
* vragen en discussie over verzending, betaling, afhandeling en retourneren

Dit topic is NIET bedoeld voor:
* aankoopadvies of "welke moet ik kopen?"
* discussie over inbreuk te maken op het merkenrecht; dus GEEN namaak merkartikelen bespreken
* manieren om belasting te ontduiken
* import van verboden producten.
* "ik ook" posts, code-gebedel of inhoudsloze mededelingen.
* simpele vragen waarvan het antwoord al bekend is.
* statusupdates, deze mogen in China-shopping levertijdentopic