grun93 schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 10:21:
[...]
Daar trappen ze tegenwoordig niet meer in.

Heb ik ooit ook wel eens om gevraagd, kun je het pakje als gift verzenden? Stond er keurig een vinkje bij 'gift', maar evengoed was de echte waarde vermeld. Dat schoot niet op.
Ik heb de verpakking even erbij gepakt. Het is zo'n gele plastische DHL verzendverpakking. Er staat dus helemaal niks op dat ik er niet voor betaald had. Ik zie alleen stickers dat het batterijen bevat, terwijl er volgens mij helemaal geen batterijen in zit.
Er zit wel een papieren Custom Invoice erop geplakt. Daarop staat:
Unit Value/Original Cost of Items 46.45 Euro
Total Discount Applied 0.00
Total Amount Charged 46.45
Het bedrag dat ik aan DHL moest betalen was dus 47,16 Euro (14,50 administratiekosten + 3,05 BTW voor adminkosten), maar dit heb ik gelukkig wel vergoed gekregen van het bedrijf zelf.
Ik heb in werkelijkheid helemaal niks hoeven te betalen voor dit product, omdat het gratis werd aangeboden als een mogelijke oplossing. Dus eigenlijk een soort garantiezending. Als ze dat erop hadden laten zetten, dat het een garantiezending betrof en dat de klant er niks heeft voor betaald (een 0.00 factuur dus), dan had dit wel verschil uitgemaakt denk ik. Of maakt dat tegenwoordig ook niets uit en moet je gewoon altijd betalen

.
Dan zal voor zulke situaties idd beter zijn om het product gewoon in NL te bestellen en het bedrijf dat bv te laten vergoeden.
In deze situatie waren de BTW en administratiekosten dus nog duurder dan het product zelf en ik neem aan dat het verzenden hiervan ook niet goedkoop was.
[
Voor 6% gewijzigd door
xileS op 28-03-2017 12:37
]