• ksborg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:44
*knip*

[ Voor 95% gewijzigd door Perkouw op 31-12-2015 17:07 ]

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:08
NSG schreef op woensdag 30 december 2015 @ 13:35:
[...]

Je kan toch helemaal geen Nederlands adres opgeven als je iets koopt op Taobao?
Dat is mij wel gelukt, kon gewoon Nederland als land selecteren (via translate welliswaard want mijn Chinees is niet best ;) ).

Strava & Untappd - Do not combine!

• thisnix
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20-01-2022
Petervanakelyen schreef op donderdag 24 december 2015 @ 13:39:
[...]

Idem hier, vannacht bevestiging gekregen van verzending en track en trace code :)
Eindelijk! De Voyo Ultimate is binnen. *O* Geen tijd voor een uitgebreide review, wel wat kleine opmerkingen:
Het oranje is op de afbeeldingen mooier. Het is behoorlijk fel (daar kan ik mee leven), echter het is ook zeer vlekgevoelig. :( Ik wil er in eerste instantie geen hoes om, maar wellicht moet het toch maar. Eerst maar eens een paar dagen aankijken.

Er zit een US adapter bij. Weliswaar met een verloop naar EU, maar toch jammer dat er geen volwaardige EU adapter bijzit.

Prijsinfo: Aanschaf USD 276. Invoerkosten € 13,- BTW € 55,72.

• tokko1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14:17
Raznov schreef op donderdag 31 december 2015 @ 11:02:
[...]

Dat is mij wel gelukt, kon gewoon Nederland als land selecteren (via translate welliswaard want mijn Chinees is niet best ;) ).
Er zijn inderdaad (een zeer beperkt aantal) sellers op Taobao die én creditcard accepteren én internationaal versturen. Maar echt voor een procent van de producten.. rest moet je zelfs als je in china bent een Chinese rekening voor hebben en telefoon nummer en alles ;)

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Nu online

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

wespsv schreef op maandag 22 juni 2015 @ 22:44:
[...]

3 pagina's terug alweer. maargoed.

Heb zelf de unic uc40 een klein maandje binnen. Een 800x480 resolutie beamer. Beeld was beter dan ik had verwacht (ik had echt verwacht dat het pure troep zou zijn, maar dit valt heel erg mee) Voor een 'uitprobeersel' is het het geld waard. Kleine lettertjes zijn lastig te lezen (door de resolutie) maar bijvoorbeeld ondertiteling bij films o.i.d. is gewoon prima te zien. Ik gebruik de beamer voor films en voetbal, is goed te doen (in een donkere kamer!!) enige nadeel is dat de beamer geen surround ondersteund geloof ik, ergens in de menu's staat surround wel als optie aangegeven. Voor deze prijs een prima 'probeer' beamer

ik had m vorige maand voor 78 euro, zie nu dat ie gedaald is naar onder de 60 :'(

puur voor het proberen is het wel leuk, als 'serieuze' beamer zou ik het niet doen, te laag contrast en te weinig lumen (te weinig licht in een niet donkere kamer)
http://www.dealsmachine.com/best_244349.html
Ik zit nu ook een beetje te kijken naar zo'n uitprobeerbeamer voor zo rond de 70 euro max. Heeft er nog iemand tips? Het mooist zou het zijn als hij ook optische uitgang heeft ivm audiokwaliteit ten opzichte van een normale jack, maar het lijkt wel alsof dat in deze prijsklasse nog net niet haalbaar is...

youtube.com/@hisrep

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:38
DeNachtwacht schreef op donderdag 31 december 2015 @ 14:08:
[...]
Ik zit nu ook een beetje te kijken naar zo'n uitprobeerbeamer voor zo rond de 70 euro max. Heeft er nog iemand tips? Het mooist zou het zijn als hij ook optische uitgang heeft ivm audiokwaliteit ten opzichte van een normale jack, maar het lijkt wel alsof dat in deze prijsklasse nog net niet haalbaar is...
Dan kun je beter deze nemen:
http://www.dealsmachine.com/best_290007.html
Die is 1200lm ipv 800lm, en een tientje goedkoper.
thisnix schreef op donderdag 31 december 2015 @ 12:02:
[...]
Eindelijk! De Voyo Ultimate is binnen. *O* Geen tijd voor een uitgebreide review, wel wat kleine opmerkingen:
Die van mij duurt nog even, die was out of stock op het moment dat ik bestelde... :(

Zou je een korte review willen posten? :*)

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Nu online

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Mastermind schreef op donderdag 31 december 2015 @ 14:48:
Dan kun je beter deze nemen:
http://www.dealsmachine.com/best_290007.html
Die is 1200lm ipv 800lm, en een tientje goedkoper.
Heb je er ervaring mee? Mijn ervaring met al die Chinaware is dat je sowieso 80% van de specificaties met een flinke korrel zout moet nemen, en zeker in dit prijssegment beter uit kan gaan van gebruikservaringen. Die Unic UC40 wordt door veel mensen aangeschaft, bij diverse sites, die Cheerlux kom ik eigen vrijwel nergens tegen... maar als je er zelf goede ervaring mee hebt of er meer van weet hoor ik het dus graag!

youtube.com/@hisrep

• Mastermind
Nee, ik heb puur naar de specificaties gekeken :+
Maar als je de Cheerlux C6 opzoekt op AliExpress en de reviews leest, dan lijken mensen wel tevreden. Echt 1200lm zo te lezen, alleen het nadeel is dat de ventilator veel lawaai maakt; dit zou je met modden zelf kunnen verhelpen.

[ Voor 29% gewijzigd door Mastermind op 31-12-2015 16:13 ]

• hvdlocht
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23-09 08:07
Brent schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 11:58:
[...]
[edit]whoops, is juist out-of-stock geraakt zie ik :+ Hier een alternatief van Tronsmart voor dezelfde prijs:
http://www.geekbuying.com...9-1G-8G-Black-314802.html
Ondanks dat het nog android 4 is vond ik het een mooie vondst en toen meteen besteld want USD 22 (EUR 20,79) inclusief verzendkosten was toch een mooi prijsje om zoiets eens uit te proberen. En vandaag ontvangen, best snel al na 9 dagen. Ik zie dat de prijs nu ook weer op 41,49 euro staat.

En gaat weer verder met spelen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-10 07:11
(jarig!)
Dancis schreef op woensdag 30 december 2015 @ 16:09:
[...]

Hier nog steeds niks maar dat ie van jou is aangekomen , geeft mij ook weer goede hoop. :o

Heb nog een aantal dagen tot de buyer protection is afgelopen op aliexpress :9
bij mij ging het om een Ebay aankoop. Maar je kan hem dus waarschijnlijk verwachten in je brievenbus. In buiiteland is ie wel track en trace maar hier niet.

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ezra070
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 01-10 15:00
thisnix schreef op donderdag 31 december 2015 @ 12:02:
[...]

Het oranje is op de afbeeldingen mooier. Het is behoorlijk fel (daar kan ik mee leven), echter het is ook zeer vlekgevoelig. :( Ik wil er in eerste instantie geen hoes om, maar wellicht moet het toch maar. Eerst maar eens een paar dagen aankijken.

Er zit een US adapter bij. Weliswaar met een verloop naar EU, maar toch jammer dat er geen volwaardige EU adapter bijzit.

Prijsinfo: Aanschaf USD 276. Invoerkosten € 13,- BTW € 55,72.
Oe, interessant!
Ben zelf ook geïnteresseerd, vriendin zoekt een nieuwe laptop om te internetten & met Word te kunnen werken, en heb een korte vraag: bevalt de toetsenbord je een beetje?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thisnix
ezra070 schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 20:25:
[...]

Oe, interessant!
Ben zelf ook geïnteresseerd, vriendin zoekt een nieuwe laptop om te internetten & met Word te kunnen werken, en heb een korte vraag: bevalt de toetsenbord je een beetje?
Tsja... ik ben geen reviewer.... Mis gewoon de technische kennis over deze. Echter wat ik wel kan is even mijn ervaringen vertellen. Hou in het achterhoofd dat ik de afgelopen 6-7 jaar alleen met iMac gewerkt heb. Er is hier wel een verdwaalde Windows laptop in huis, maar die wordt alleen door de kinderen gebruikt. Ik start hem alleen op om te updaten. :) Daarnaast gebruik ik erg veel een iPad. Zal hem dan ook vergelijken met de iPad. Niet omdat het een eerlijk vergelijk is, maar meer omdat het voor mij een twijfel is of hij hem soms kan vervangen. Mis bij de iPad nl. gewoon een toetsenbord. Heb er wel een los toetsenbord bij maar dat vind ik eigenlijk te veel gedoe. Het moet "out of the box" werken. Voorlopig ga ik er nog even vanuit dat de meeste problemen die ik nu tegenkom gewoon terug te leiden zijn naar onwetendheid met betrekking tot Windows 10.

Eerst indruk is positief. Hij wordt verzonden in een fatsoenlijke doos. Geen franje aan de doos. Niet super chique, maar gewoon stevig. In de doos uiteraard de Voyo, een kleine handleiding (niet ingekeken) en een voedingsadapter. Die voedingsadapter is de eerste grote ergenis. Het is een US plug. Er zit een verloopplug bij naar EU. Persoonlijk hou ik niet van die verlooppluggen. Heb hem al wel vervangen door een beter exemplaar (het meegeleverde exemplaar boezemde geen vertrouwen in). Maar je krijgt die weer bijna niet uit het (geaarde) stopcontact. :( Dus als iemand nog een tip heeft naar een goede EU adapter, graag! Heb al even gekeken op Ebay, maar kom nog niet helemaal uit de voedingsplug (of die de juiste maat heeft). (Output moet 12v - 3A zijn)

Voyo was reeds voorgeladen (76%). Dus direct startklaar. Windows 10 was echter ook compleet ingericht. Daar hou ik persoonlijk niet van. Ik heb het liever net als bij een nieuwe telefoon. Gewoon zelf vanaf het begin inrichten. (Na wat googlen heb ik echter het Voyo account kunnen aanpassen in mijn eigen account) Gelijk enthousiast begonnen met wat dingen erop te zetten. Echter de app-store blijkt tegen te sputteren. Alle downloads geven een 0x... foutmelding. Na wat zoeken op i-net blijkt dat de Windows Update service is uitgeschakeld. Hierdoor starten ook de downloads van de apps niet. Na inschakelen werkt het netjes.

De bouwkwaliteit is voor mijn gevoel op het randje. Niet dat er wat mis mee is, maar het kan beter. Vooral de zijkant vind ik nogal mager. Voor mijn gevoel net iets te goedkoop plastic. Daarnaast is de achterkant nogal dun. Je kijkt er bijna doorheen. Grootste bron van ergenis is echter de aan/uit knop. Kan hem bijna niet vinden aan de zijkant. Liever had ik daar toch echt een andere knop voor gezien.

M.b.t. de oranje kleur moet ik mijn mening bijstellen. Na een paar dagen lijkt het gewoon goed te blijven. Was bang voor enorme vervuiling op het oranje, maar het ziet nog als nieuw uit. Wat echter wel minder nieuw blijft is het gedeelte van toetsenbord waar je handpalm ligt. Dit pakt nogal snel (huid)vet aan. Het typen echter (typ dit ook op de Voyo) gaat gewoon goed. Vind het een enorme verbetering t.o.v. een tablet toetsenbord (typen op het beeldscherm). Op dat punt zie ik hem echt wel mijn iPad vervangen.

De touchpad werkt goed. Echter hij is voorzien van een streepje, waardoor ik de indruk krijg dat er een linker en rechter muistoets op zit. Tot nu toe heb ik er echter geen functie in kunnen ontdekken. Gebruik dan liever een losse muis op het moment dat ik veelvuldig een rechter muis toets nodig heb.

De opslag capactiteit is trouwens wel erg mager. I.p. van 64GB zit er slechts 57GB in. Hiervan is ook nog eens 17GB af af fabriek al in gebruik. Nu heb ik hem in eerste instantie niet voor de opslag en via Micro SD kaarten is er nog wel wat op te lossen, maar eigenlijk vind ik het gewoon niet kunnen. Had graag de eerste 7GB (64 ipv 57) er graag bijgezien. Over de rest valt dan nog te discussiëren.

Typesnelheid en accuratesse zijn meer dan in orde. Wat wel opvalt (zal wel een Windows ding zijn) is dat hij standaard in het Engels opstart. Heb NL al als de standaard taal opgegeven, maar toch blijft hij in het engels beginnen. Met name voor de spelling nog wel eens lastig... Ander ding is dat ik nog regelmatig Chinese tekens zie. O.a. bij het aanmeldscherm (datumveld), maar ook verder nog wel eens.

Voorlopig hou ik hem nog even op de reservebank. Kijken hoe het gaat met de licentie. Vond het uitschakelen van de update een veeg teken. Maar wellicht zie ik gewoon spoken en ben ik overdreven argwanend. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mees789
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 20-01-2024
Kan iemand me helpen? Wat moet 'Departure from country of origin' inhouden?
China is dan toch de country of origin? Maar het pakketje is daar allang weg??
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/wFVvcqL.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21:48

pinda powerrr

Slow down...

Hoogstwaarschijnlijk is je pakketje vandaag pas in NL gekomen., Dus even geduld, bijna thuis!

In de afgelopen decembermaand toch weer wat dingetjes besteld, kon het toch niet laten :P
Waarbij mij opvalt dat briefpost er veel langer over doet dan pakketpost. Had een paar sleutelhangers besteld en die duurden een goede maand voordat het binnen was. Een SSD bracket via Ebay (briefpost) ook net iets meer dan een maand. Kleine pakketjes max drie weken, meestal twee weken.
Vond het wel een opvallend verschil.

Ook een Xiaomi Band 1s gekocht als cadeautje voor de vrouw, zij helemaal blij, maar we zitten al drie dagen tegen een scherm aan te kijken met "invalid emailaddress" :( Dat valt wel even tegen, nu is het een duur stukje plastic ipv een leuke goedkope tracker. Erg omslachtig dat de band alleen werkt met een Xiaomi account, maar zij de servercapaciteit niet hebben om direct een aanmelding te verwerken.
Schijnt vaker voor te komen, maar het geduld raakt op....

Ondertussen nog een powerbank onderweg voor een goede vriendin, die zag de XPB5000 van mijn vrouw en riep heel hard, "die wil ik ook!" Was lekker goedkoop ook op dat moment, slechts €9,50 betaald.
Banggood is lekker snel met verzenden, binnen een dag melding dat het pakketje onderweg was. daar houden we van :P
Tinydeal is wat langzamer tegenwoordig... 15/12 besteld en op 1/1/2016 onderweg naar NL (maar het heeft geen haast, dus boeiend)

[ Voor 4% gewijzigd door pinda powerrr op 02-01-2016 13:00 ]

Waiting on the world to change

Acties:
  • +1 Henk 'm!
pinda powerrr schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 12:56:
Ook een Xiaomi Band 1s gekocht als cadeautje voor de vrouw, zij helemaal blij, maar we zitten al drie dagen tegen een scherm aan te kijken met "invalid emailaddress" :( Dat valt wel even tegen, nu is het een duur stukje plastic ipv een leuke goedkope tracker. Erg omslachtig dat de band alleen werkt met een Xiaomi account, maar zij de servercapaciteit niet hebben om direct een aanmelding te verwerken.
Schijnt vaker voor te komen, maar het geduld raakt op....
Hoewel ze in China ook 3 dagen Nieuwjaar vieren zou registeren van een Xiaomi account gewoon moeten kunnen. Heb je wel een verificatie e-mail ontvangen of al een ander e-mailadres geprobeerd? Eventueel via deze link https://account.xiaomi.com/pass/register

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pseudoc
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 25-09 05:03
Mees789 schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 12:32:
Kan iemand me helpen? Wat moet 'Departure from country of origin' inhouden?
China is dan toch de country of origin? Maar het pakketje is daar allang weg??
[afbeelding]
Het is verstuurd met de Oostenrijkse post(tracking code eindigt op AT). Dus als het Oostenrijk verlaat zal het systeem zeggen dat het het origin country verlaat. Je pakketje is dus ergens tussen Wenen en Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mees789
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 20-01-2024
Pseudoc schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 16:41:
[...]

Het is verstuurd met de Oostenrijkse post(tracking code eindigt op AT). Dus als het Oostenrijk verlaat zal het systeem zeggen dat het het origin country verlaat. Je pakketje is dus ergens tussen Wenen en Nederland.
pinda powerrr schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 12:56:
Hoogstwaarschijnlijk is je pakketje vandaag pas in NL gekomen., Dus even geduld, bijna thuis!
Ah oke, nog heel even geduld hebben dan :)
Dankjewel!

[ Voor 25% gewijzigd door Mees789 op 02-01-2016 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Chocoball schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 16:31:
[...]

Hoewel ze in China ook 3 dagen Nieuwjaar vieren zou registeren van een Xiaomi account gewoon moeten kunnen. Heb je wel een verificatie e-mail ontvangen of al een ander e-mailadres geprobeerd? Eventueel via deze link https://account.xiaomi.com/pass/register
Ongelooflijk...heb met een ander mailadres via deze url een account gemaakt en het werkt gelijk! Schiet mij maar lek...

Thanks!!! _/-\o_ d:)b

overigens jammer dat in de notificaties geen Hangouts ondersteund wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Op basis van iemand die een setje van deze pincetten ook had besteld.
Mijne (15 december besteld) kwamen net nog in het oude jaar binnen:
Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1474/23506355463_5d48e71222_c.jpgTweezers2 by Erik Haak, on Flickr
Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1621/24133166725_149e46768a_c.jpgTweezers1 by Erik Haak, on Flickr
Prima kwaliteit! En dat voor slechts EUR 3,37. d:)b

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ezra070
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 01-10 15:00
Thanks voor je uitgebreide verslag thisnix :)
Inzake de Windows install vind ik het vaag, maar Gearbest kan aan de instellingen gezeten hebben (?).

Zelf heb ik niet al te beste ervaringen met Gearbest inzake OSX/firmware van Xiaomi toestellen:
Mijn Redmi 2 Pro's en mijn eigen mi4c zijn qua toestellen zelf prima (hardware is goed), maar ik kreeg wel een MIUI die vol met adware/malware zat. De rom's van MIUI zelf en/of Xiaomi.eu hebben dat niet.

Ik weet niet hoe de lader van je machine er uit ziet, maar heeft die geen optie om er een eurostekker aan 1 kant te vervangen zeg maar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious?
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:45
*knip* zulke open vragen zijn boodschappenlijstjes, zie topicwaarschuwing

[ Voor 84% gewijzigd door gambieter op 03-01-2016 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:57

13art

Moderator Mobile
ehtweak schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 22:07:

Just curious, wat kan je met pincetten die zo puntig zijn???

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

l3art schreef op zondag 03 januari 2016 @ 09:55:
[...]

Just curious, wat kan je met pincetten die zo puntig zijn???
Kleine dingen beetpakken en vasthouden. :)

Ideaal voor het solderen van pieterpeuterige draadjes op smalle plekjes. Minischroefjes (1mm en kleiner) op hun plek houden, kleine voorwerpen oppakken en rangschikken/plaatsen op een macrorail platform, etc, etc.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokkie20
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-09 16:14
ehtweak schreef op zondag 03 januari 2016 @ 10:16:
[...]

Kleine dingen beetpakken en vasthouden. :)

Ideaal voor het solderen van pieterpeuterige draadjes op smalle plekjes. Minischroefjes (1mm en kleiner) op hun plek houden, kleine voorwerpen oppakken en rangschikken/plaatsen op een macrorail platform, etc, etc.
Vergeet ook niet SMD solderen :) Juist hiervoor heb ik deze set ook besteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcIDeR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-09 19:40
ehtweak schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 22:07:
[afbeelding]Tweezers2 by Erik Haak, on Flickr
[afbeelding]Tweezers1 by Erik Haak, on Flickr
Waar heb je ze besteld als ik vragen mag? En hoe noemt men ze?

Ik zoek eigenlijk ook een setje tandarts haakjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
(jarig!)
Blijkbaar krijg ik altijd vrij exotische track en tracenummers. Vandaag heb ik er eentje in beginnend met YF en eindigend op SW. Aftership en 17track kennen het standaard niet. Maar na lang zoeken blijkt het om 'Yanwen' te gaan. Deze kan je tracken op http://track.yw56.com.cn/en-US/ . Voor mensen die zich ook een ongeluk zoeken naar de juiste trace site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thisnix
ezra070 schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 22:44:
Thanks voor je uitgebreide verslag thisnix :)
Inzake de Windows install vind ik het vaag, maar Gearbest kan aan de instellingen gezeten hebben (?).

Zelf heb ik niet al te beste ervaringen met Gearbest inzake OSX/firmware van Xiaomi toestellen:
Mijn Redmi 2 Pro's en mijn eigen mi4c zijn qua toestellen zelf prima (hardware is goed), maar ik kreeg wel een MIUI die vol met adware/malware zat. De rom's van MIUI zelf en/of Xiaomi.eu hebben dat niet.

Ik weet niet hoe de lader van je machine er uit ziet, maar heeft die geen optie om er een eurostekker aan 1 kant te vervangen zeg maar?
Ik wijt een gedeelte van de windows problemen aan ook mijn gebrekkige kennis op dat vlak. Ben er wat windows betreft een tijdje uitgeweest. :) (Mac bevalt mij nog steeds prima.) Merk wel dat het snel weer terugkomt nu ik wat meer ermee loop te spelen. :)
Zit alleen vast aan het Voyo account wat er standaard op zit. Waarschijnlijk wel te verhelpen met een volledige reset/herinstallatie. Maar dat gaat mij te ver. Heb er geen last meer van. Heb alles aangepast naar mijn eigen gegevens. Zie hooguit op de harde schijf nog C:\users\voyo\etc. waar alles in staat. Kan ik mee leven.
Alle apps die ik niet kende en er op stonden zijn al verwijderd. ;) De internet explorer is inmiddels ook verdwenen (voor Chrome). Merkte ook dat daar de startpagina op Baidu stond. Enige wat ik nu nog tegenkom is in het Chinees wat in het login scherm bij de datum. En als ik dan doorklik naar het inloggen. Op zich vind ik dat ook wel weer toepasselijk, aangezien ik een Chinese achtergrond afbeelding heb. :D

M.b.t. de stekker, zoek ik straks wel even een vervanger. (Voyo kant is gewoon 3.5mm plug) Het is dat mijn eigen verloop (US-EU) nogal strak in het stopcontact thuis gaat. Anders had ik er niet zoveel problemen mee. Daarom liever een kant en klare EU variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57
  • Laatst online: 19-05 12:06

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

sjaool schreef op donderdag 31 december 2015 @ 08:13:
Bij mij valt het oortje er niet zomaar uit. Ze zitten behoorlijk goed en stevig vast doordat de siliconen tips bij mij bijna altijd goed passen. Maar goed ik sport dan ook niet met deze set (ik sport dus helemaal niet ;) ). De remote is vrij groot maar voor mijn gevoel zeker niet heel zwaar. Op het doosje staat wel dat ze speciaal voor sporters zijn ontworpen. ;)
Top, thanks! Heb ze nu ook besteld, ben benieuwd of ze me beter bevallen dan het setje wat ik nu heb. Anders moet ik mss toch investeren in wat aftermarket tips van Comply bv; ik lees online dat veel van het wel/niet lekker passen van goedkopere dopjes daarmee opgelost kan worden.

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peggman
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19-09 11:33
sjaool schreef op donderdag 31 december 2015 @ 08:13:
Bij mij valt het oortje er niet zomaar uit. Ze zitten behoorlijk goed en stevig vast doordat de siliconen tips bij mij bijna altijd goed passen. Maar goed ik sport dan ook niet met deze set (ik sport dus helemaal niet ;) ). De remote is vrij groot maar voor mijn gevoel zeker niet heel zwaar. Op het doosje staat wel dat ze speciaal voor sporters zijn ontworpen. ;)

Er wordt een clip meegeleverd zodat je de kabel vast kunt zetten aan je shirt, ook worden er twee hazenoortjes meegeleverd om ze in je oor vast kunnen zetten.

Verder zit er een rubberen rondje bij dat ze cable fixing device noemen. Geen idee wat je met die laatste moet doen, het enige wat ik kan bedenken is dat je de geluidskabel daar doorheen kunt voeren en deze zo korter kunt maken?

Al met al moet ik zeggen dat de geluidskwaliteit van de Awei A920BL Bluetooth in ears mij heel goed bevalt.
Werken de volume controls met android of werken ze met IOS? En lang duurt het voordat de batterij op is? Ziet er erg interessant uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
thisnix schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 12:00:
[...]

Voorlopig hou ik hem nog even op de reservebank. Kijken hoe het gaat met de licentie. Vond het uitschakelen van de update een veeg teken. Maar wellicht zie ik gewoon spoken en ben ik overdreven argwanend. :D
Duidelijk even Windows herinstalleren na ontvangst dus :) Wel fijn om te horen dat er verder weinig praktische bezwaren zijn.

[ Voor 82% gewijzigd door Petervanakelyen op 03-01-2016 13:52 ]

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Die gast die bij Banggood werkt heeft hier weer wat kortingscodes gepost:
http://forum.fok.nl/topic/2272224

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nmgn
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Whatson schreef op zondag 03 januari 2016 @ 14:10:

;)
Bedankt voor de tip, ik zocht nog een simpele bluetooth speaker voor zacht prijsje. Het is nu de Xiaomi squarebox Bluetooth speaker geworden voor 16.26€. En, misschien nog een paar cent terug via shopkorting. 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dirkhimself
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-02-2024
Rylo schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 18:51:
[...]

Zo begrijp ik dat ook, van device naar roidmi via bluetooth, vervolgens via roidmi naar radio via FM.

Goed ding. het met audiokabels aansluiten is ook niet altijd handig
Pas op vrienden, deze past niet in alle sigarette-aanstekers!! -O-

Lees de reactie (van dirkzelf, ondergetekende) hier bij dit youtube filmpje:

https://www.youtube.com/watch?v=6culc2UVWdM

Er is gelukkig iemand die de bijbehorende app in het Engels wil vertalen...... *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:16

sjaool

Every life should have 9 cats

peggman schreef op zondag 03 januari 2016 @ 13:10:
[...]

Werken de volume controls met android of werken ze met IOS? En lang duurt het voordat de batterij op is? Ziet er erg interessant uit.
Ze werken op mijn Samsung Note 4 zonder problemen. Harder, zachter, langer ingedrukt houden dan ga je een nummer vooruit af achteruit en met de middelste knop kun je starten, stoppen en een telefoonnummer kiezen. Hoe het met iOS zit weet ik niet. Het opladen duurt bij mij nog geen uur en dan gebruik ik een Samsung 2A USB-lader.
Acolyte57 schreef op zondag 03 januari 2016 @ 12:56:
[...]
Top, thanks! Heb ze nu ook besteld, ben benieuwd of ze me beter bevallen dan het setje wat ik nu heb. Anders moet ik mss toch investeren in wat aftermarket tips van Comply bv; ik lees online dat veel van het wel/niet lekker passen van goedkopere dopjes daarmee opgelost kan worden.
Klopt, ik weet alleen niet zo welke Comply tips op de Awei A920BL passen. Ik heb met de meegeleverde kleinste tips al een goede pasvorm die ook redelijk comfortabel zit.

P.S. Wat ook leuk is dat de in ears Engels gesproken meldingen hebben, zoals Power On, Power Off en Connected. Bovendien worden de getallen van een telefoonnummer dat jou belt in het Engels uitgesproken zodat je niet je telefoon hoeft te pakken (moet je natuurlijk wel alle telefoonnummers uit je hoofd kennen ;) )

P.P.S. Helaas is de prijs weer omhoog naar $27,09 dus wachten op de volgende deal. ;)

[ Voor 14% gewijzigd door sjaool op 04-01-2016 13:27 ]

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
thisnix schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 12:00:
[...]

De opslag capactiteit is trouwens wel erg mager. I.p. van 64GB zit er slechts 57GB in. Hiervan is ook nog eens 17GB af af fabriek al in gebruik. Nu heb ik hem in eerste instantie niet voor de opslag en via Micro SD kaarten is er nog wel wat op te lossen, maar eigenlijk vind ik het gewoon niet kunnen. Had graag de eerste 7GB (64 ipv 57) er graag bijgezien. Over de rest valt dan nog te discussiëren.

Typesnelheid en accuratesse zijn meer dan in orde. Wat wel opvalt (zal wel een Windows ding zijn) is dat hij standaard in het Engels opstart. Heb NL al als de standaard taal opgegeven, maar toch blijft hij in het engels beginnen. Met name voor de spelling nog wel eens lastig... Ander ding is dat ik nog regelmatig Chinese tekens zie. O.a. bij het aanmeldscherm (datumveld), maar ook verder nog wel eens.
Bedankt voor je review.
Ik denk dat het geheugen te maken heeft met de partitionering; er is een gedeelte gereserveerd voor de Recovery zodat Windows opnieuw geinstalleerd kan worden. Type eens DISKMGMT in het zoekveld en kijk eens naar de partities?

Het feit dat je soms Engels ziet en soms nog Chinees ziet is dat je nog een paar stappen extra moet doen om alles in het Nederlands te krijgen. Zelfde liep ik namelijk tegenaan bij mijn Chinese Windows tablet.
Zie: http://beebom.com/2015/10...ge-language-in-windows-10
en dan de sectie: "How to Change Windows 10 Display Language".

Wat ik ga doen is in ieder geval Windows 10 opnieuw installeren. Product Key achterhalen met een tooltje, en deze noteren. Vind hij deze niet, dan zit het mogelijk in de BIOS ingebakken.

Daarna dezelfde Windows versie (Home) installeren (tijdens de installatie de recovery partitie weer terugclaimen).

Vraagje, gebruikt deze laptop ook de volledige 4GB of slechts 3GB (Kijk bij systeeminfo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20:31
Mastermind schreef op zondag 03 januari 2016 @ 22:30:
[...]

Bedankt voor je review.
Ik denk dat het geheugen te maken heeft met de partitionering; er is een gedeelte gereserveerd voor de Recovery zodat Windows opnieuw geinstalleerd kan worden. Type eens DISKMGMT in het zoekveld en kijk eens naar de partities?

Het feit dat je soms Engels ziet en soms nog Chinees ziet is dat je nog een paar stappen extra moet doen om alles in het Nederlands te krijgen. Zelfde liep ik namelijk tegenaan bij mijn Chinese Windows tablet.

Wat ik ga doen is in ieder geval Windows 10 opnieuw installeren. Product Key achterhalen met een tooltje, en deze noteren. Vind hij deze niet, dan zit het mogelijk in de BIOS ingebakken.

Daarna dezelfde Windows versie (Home) installeren (tijdens de installatie de recovery partitie weer terugclaimen).

Vraagje, gebruikt deze laptop ook de volledige 4GB of slechts 3GB (Kijk bij systeeminfo).
Voor een herinstallatie van Windows hoef je niet perse de code te achterhalen. Windows 8 of hoger zit sowieso al ingebakken in de BIOS. Mijn Teclast Air II 3G heeft had inderdaad ook 50/50 Chinees-Engels. Gewoon een herinstallatie via Windows zelf doen is eigenlijk al voldoende.

Kwestie van "Opnieuw opstarten" aanklikken terwijl je de Shift-toets ingedrukt houdt. Vanuit daar kom je in de veilige modus van Windows en kun je een factory reset uitvoeren die de standaard meuk eraf haalt. Die Teclast tablets waren dan ook nog dual boot, dus alle Android partities verwijderen duurde ook al wel een tijdje.

Seat Leon 5F Howto's & Retrofits | Eigen KPN router topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Discussies over Windows en over technische problemen met aankopen horen hier niet thuis. Svp terug on topic.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Allereerst beste wensen voor 2016

Kleine heads-up. 8 Februari is het weer Chinees Nieuwjaar.
Als winkel zijnde blijft er wel personeel werken en blijft het bereikbaar.
Echter veel leverancieren en transporteurs / koeriers gaan wel dicht / minder bezet.
Dit zal zo de laatste week van Januari beginnen.

Houd daar dus rekening mee bij het bestellen! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LearnDriver
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16:14
dirkhimself schreef op zondag 03 januari 2016 @ 18:51:
[...]

Er is gelukkig iemand die de bijbehorende app in het Engels wil vertalen...... *O*
Ik had m graag gekocht, leek me super handig, maar mijn VW heeft geen shrapnel plug, dus dan houd het helaas al op :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
LearnDriver schreef op maandag 04 januari 2016 @ 11:04:
[...]

Ik had m graag gekocht, leek me super handig, maar mijn VW heeft geen shrapnel plug, dus dan houd het helaas al op :/
Wat is een shrapnel plug?

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LearnDriver
Afbeeldingslocatie: http://des.gearbest.com/uploads/2015/201510/heditor/201510151349486284.jpg

Dus in plaats dat hij helemaal rond is, en er pinnetjes op de plug moeten zitten, zorgt de aansluiting nu daarvoor. Daarom heeft de Roidme zelf ook geen pinnetjes, en ik gok dat je daarom zo'n aansluiting moet hebben.
@dirkhimself: Weet jij toevallig ook wat hij doet zonder deze aansluiting?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tokko1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14:17
Weer een review online, nouja een kleine review dit keer ;) van de Xiaomi LED light.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/SUVwiCx.png
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/SmpnP4w.png
[Review] Xiaomi Mi Led Light

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20:22
tokko1 schreef op maandag 04 januari 2016 @ 14:24:
Weer een review online, nouja een kleine review dit keer ;) van de Xiaomi LED light.

[afbeelding]
[afbeelding]
Erg leuk ding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
(jarig!)

[afbeelding]
[afbeelding]
Deed mij op het eerste gezicht denken aan een USB tandenborstel. Sorry! 8)7

Zojuist mijn pakketje opgehaald met een chineze soldeerstandaard. Het is niet de allerhoogste kwaliteit maar zeker ook niet direct rijp voor de prullenbak. Ik soldeer amper maar solderen en dat de boel steeds vooruitschuift is enorm irritant. Dus ben er blij mee. $11,89. Levering stond op zijn vroegst voor 15 januari dus dik tevreden daarover ook.

http://www.ebay.com/itm/2...geName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

soldeerstandaard

soldeerstandaard

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/gViagZeZZnoo4aVWDg0vWBop/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/fKsHmGHdXBIa0ID3IIkgGeov/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/n17570c8hvm8UL396z5sqXuO/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:08

[afbeelding]
[afbeelding]
Is dit dezelfde LED light?
Veel goedkoper namelijk dan bij Ibuygou.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ITsEZ
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:49

ITsEZ

parttime all-rounder

Van mijn 5 orders bij gearbest heb ik er precies 1 geleverd gekregen, dan bestel ik liever bij banggood.

What you see is always what you get.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thisnix
Mastermind schreef op zondag 03 januari 2016 @ 22:30:
[...]

Bedankt voor je review.

Heb even voor je gekeken. Systeeminfo geeft 4GB aan. Echter de schijf is niet groter dan 57.62GB :( Dit is inclusief een verborgen herstelpartitie van 450MB en een 100MB EFI system partititie. Ontbrekende language pack wordt gedownload. Was al halverwege de settings, maar blijkbaar was er toch nog een optie meer. Bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rty
  • Registratie: November 2011
  • Niet online

rty

thisnix schreef op maandag 04 januari 2016 @ 21:23:
[...]

Heb even voor je gekeken. Systeeminfo geeft 4GB aan. Echter de schijf is niet groter dan 57.62GB :( Dit is inclusief een verborgen herstelpartitie van 450MB en een 100MB EFI system partititie. Ontbrekende language pack wordt gedownload. Was al halverwege de settings, maar blijkbaar was er toch nog een optie meer. Bedankt voor de tip!
Het grootste deel van het verschil heeft te maken met het verschil van GiB en GB. En dan blijft er nog exact 2 GiB over wat je mist. Waarschijnlijk zie je nog een factory reset partitie over het hoofd. Kan het alleen niet controleren omdat de mijne niet meer opstart. :'(

Ervaring over dit apparaat past trouwens heel mooi in chinese windows tablets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:08
ITsEZ schreef op maandag 04 januari 2016 @ 16:55:
[...]

Van mijn 5 orders bij gearbest heb ik er precies 1 geleverd gekregen, dan bestel ik liever bij banggood.
Bedankt voor de tip!
Ik heb nu ook maar voor Banggood gekozen.
En tokko1 bedankt voor de review van de Xiaomi Led light, zoiets zocht ik nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:15

sphere

Debian abuser

[afbeelding]
[afbeelding]
Leuke reviews. Denk dat ik nog even wacht tot er weer powerbank aanbiedingen komen, zo'n 10000 is wel handig voor in een damestas.

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.v.b
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 31-07 07:18
f.v.b schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 13:09:
Ik heb op 9 november aan Gearbest gemeld dat mijn Teclast X98 tablet in een bootloop terecht komt zodra ik deze aan de adapter hang. Video gemaakt, nog een video gemaakt, rustig alle vragen beantwoord, nee ik kan de firmware niet brushen...

Krijg ik op 1 december de keuze tussen 30% refund of de tablet terug sturen voor reparatie. Ik wil zelf ondertussen wel met de soldeerbout aan de gang dus ik kies op 11 december uiteindelijk voor 30% refund. Daarna komt er geen enkele reactie meer. Ook niet als ik op FOK vraag of iemand naar mijn ticket wil kijken.

Welke opties heb ik nu nog? Kan PayPal nog iets voor me betekenen? Op 6 januari loopt mijn buyers protection af.

Ik heb bij PayPal met creditcard betaald maar Mastercard kan alleen geld terugvorderen van PayPal lijkt me.
Gearbest heeft nog steeds op geen enkele manier gereageerd. Niet op mijn ticket, niet op FOK en niet op mijn melding via PayPal.

Een geschil openen via PayPal gaat het denk ik niet worden. Het geschil moet gaan over problemen met de levering begrijp ik uit de voorwaarden. Ja, de problemen die ik nu heb worden veroorzaakt door het niet leveren van support door Gearbest. Pfffft. Die redenering klinkt wel heel wanhopig.

De aankoopverzekering van de creditcard maatschappij is nog de meest hoopgevende optie. Het wordt dan wel goed zoeken naar een beschrijving die binnen de verzekeringsvoorwaarden valt en tegelijkertijd de waarheid geen geweld aandoet. Tsja, ik heb nu toch niet veel meer te verliezen dus ik kan het maar net zo goed een keer proberen.

Don't erase all files?
       [Yes]   [No]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

f.v.b schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 13:09:
Ik heb op 9 november aan Gearbest gemeld dat mijn Teclast X98 tablet in een bootloop terecht komt zodra ik deze aan de adapter hang. Video gemaakt, nog een video gemaakt, rustig alle vragen beantwoord, nee ik kan de firmware niet brushen...

Krijg ik op 1 december de keuze tussen 30% refund of de tablet terug sturen voor reparatie. Ik wil zelf ondertussen wel met de soldeerbout aan de gang dus ik kies op 11 december uiteindelijk voor 30% refund. Daarna komt er geen enkele reactie meer. Ook niet als ik op FOK vraag of iemand naar mijn ticket wil kijken.

Welke opties heb ik nu nog? Kan PayPal nog iets voor me betekenen? Op 6 januari loopt mijn buyers protection af.

Ik heb bij PayPal met creditcard betaald maar Mastercard kan alleen geld terugvorderen van PayPal lijkt me.
Misschien heb je iets aan deze video en de antwoorden die eronder staan, als dat tenminste ook het probleem is dat jij hebt. Het schijnt in ieder geval een bekend probleem te zijn van de Teclast X98.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.v.b
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 31-07 07:18
sjaool schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 01:20:
[...]

Misschien heb je iets aan deze video en de antwoorden die eronder staan, als dat tenminste ook het probleem is dat jij hebt. Het schijnt in ieder geval een bekend probleem te zijn van de Teclast X98.

[video]
Die video ken ik al. Ook 1KeNnY1KeNnY1 heeft helaas nog geen oplossing gevonden.

De 4k weerstand oplossing zou ik nog kunnen uitproberen zonder de garantie kwijt te raken. Bedankt voor het meedenken.

[ Voor 11% gewijzigd door f.v.b op 05-01-2016 05:19 ]

Don't erase all files?
       [Yes]   [No]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMC
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:19

TMC

Whatson schreef op zondag 03 januari 2016 @ 14:10:

;)
Dank, besteld.

Heeft iemand enig idee hoe de Xiaomi Dual Driver en Piston V3 zich verhouden t.o.v. Apple Earpods?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

TMC schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 08:35:
[...]
Dank, besteld.

Heeft iemand enig idee hoe de Xiaomi Dual Driver en Piston V3 zich verhouden t.o.v. Apple Earpods?
http://www.head-fi.org/t/...m-thread-piston-successor

hier staan wat vergelijkingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VAnTurenhout
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-02-2024
Ik ben bang dat ik ook een fout heb gemaakt om wat bij GearBest te bestellen, maar het zal ook heel goed kunnen dat ik veel te ongeduldig ben.

Ik heb een Eken H9 besteld via het EU warehouse omdat ik het risico te groot vond om deze uit het oosten te laten komen mbt de customs.

24 december besteld, toen was het artikel op voorraad. GB zegt dat het de 29e is verstuurd en bij DPD zie ik dat het pakket op 30-12 oom 17:00 uur is aangemeld. En dat is ook op dit moment de status. (Inmiddels is het artikel nu niet meer op voorraad in het EU Warehouse overigens)

Het EU warehouse staat in Engeland zeggen ze, dus lijkt mij dat dat echt geen weken hoeft te duren om te versturen, maar met de feestdagen hou ik wel een slagje om de arm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

f.v.b schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 05:09:
[...]

Die video ken ik al. Ook 1KeNnY1KeNnY1 heeft helaas nog geen oplossing gevonden.

De 4k weerstand oplossing zou ik nog kunnen uitproberen zonder de garantie kwijt te raken. Bedankt voor het meedenken.
Ik las ook iets over een lader die minimaal 2.5 Ampère moest kunnen leveren om het rebooten te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfightserv
  • Laatst online: 20:00
ITsEZ schreef op maandag 04 januari 2016 @ 16:55:
[...]

Mijn ervaringen zijn juist weer positief. Heb er nu 10 keer wat besteld. Alles gewoon binnen gekomen. Sommige dingen zelfs binnen een week. Ook dure dingen zoals mobiele telefoons, zaklampen en een RC vliegtuig.

1 horloge is al wel lang onderweg maar de status van de track and trace wordt wel elke keer bijgewerkt dus daar heb ik nog wel goede hoop op. Een Xiaomi lampje heb ik gister nog besteld, maar dat duurt vast nog wel 2 weken voordat hij er is.

30 x Trina 390wp Op SE en Solis. | MHI 3,5kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requa
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Niemand gemerkt dat je geen aanstekers meer kan bestellen op AliExpress?

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ylS6TMJ.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Requa schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 10:45:
Dat kan aan de seller liggen. Die kan bepaalde regio's uitschakelen (bijv als daar veel verdwijnt of de levering te lang duurt)

Wel weer mooi Nederlands, die melding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfightserv
Requa schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 10:45:

[afbeelding]
Jawel, ik wilde deze bestellen op alie: http://nl.aliexpress.com/...Key-Ring/32245588735.html

Daar had de verkoper zelf al een melding onder gezet. Ik had hem trouwens inmiddels al bij DX besteld maar wilde er nog 1 als cadeautje kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Musta
  • Laatst online: 18:30
dirkhimself schreef op zondag 03 januari 2016 @ 18:51:
[...]

Dit is de video die je bedoelt denk ik:
YouTube: Xiaomi ROIDMI Review | Car Charger FM Transmitter

Het lijkt me een interessant ding, aangezien ik zo een oude twingo heb en de radio eruit halen veel werk is (denk ik) én heb geen zin om cd's te branden elke keer :/ Wist niet eens dat zulke dingen konden in oude auto's :p

Enig idee of deze in een oude twingo air uit 2000 past? Je sprak over goedkopere alternatieven voor alle sockets in je comment daar, mag ik vragen welke deze zijn?

NS FC: SW 2742 0448 8213

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannyvdb1997
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:37
Musta schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 11:31:
[...]

Het lijkt me een interessant ding, aangezien ik zo een oude twingo heb en de radio eruit halen veel werk is (denk ik) én heb geen zin om cd's te branden elke keer :/ Wist niet eens dat zulke dingen konden in oude auto's :p

Enig idee of deze in een oude twingo air uit 2000 past? Je sprak over goedkopere alternatieven voor alle sockets in je comment daar, mag ik vragen welke deze zijn?
Ik heb een Renault Twingo uit 2010. Even gekeken naar de ingang van de aansteker, volgens mij past hij er bij mij in. Geen rare randjes. Erg interessant inderdaad voor een wat oudere auto zonder Bluetooth. Werk nu met een AUX-kabeltje. Werkt ook, maar dit is toch wat makkelijker... (bij deze store besteld: http://www.aliexpress.com...-Adapter/32545390290.html)

Overigens de laatste tijd erg tevreden over de levertijd bij Aliexpress. Op 23 december vier dingen besteld. Vandaag komt de laatste binnen (Xiaomi Mini Router), rest allemaal al binnen. En alles aan de deur :)

[ Voor 15% gewijzigd door dannyvdb1997 op 05-01-2016 12:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:07
Bij banggood is de Earson ER-160 gunstig geprijsd voor 3 tientjes. Heb er nog een paar banggood punten bij ingewisseld waardoor het totaal op 25 euro kwam :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:24

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

Jammer, net de roidmi binnen. Past in de sigarettenaansteker, maar blijkbaar niet ver genoeg :( hij gaat niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcaran
  • Laatst online: 31-01-2022
TMC schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 08:35:
[...]
Dank, besteld.

Ik heb ze nu ongeveer 2 weken en ik ben er ontzettend tevreden mee. Balans is zeer goed en de bouw kwaliteit ontzettend goed. Je moet wel zorgen dat je alle tips uitprobeert zodat je een goede afsluiting vindt. Daarvoor heb ik nog een setje t400 namaak tips via aliexpress besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannyvdb1997
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:37
sander817 schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 18:37:
Jammer, net de roidmi binnen. Past in de sigarettenaansteker, maar blijkbaar niet ver genoeg :( hij gaat niet aan.
Welke auto is dit als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LearnDriver
En is het ook het goede type aansteker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-10 19:08
*knip*

[ Voor 97% gewijzigd door Perkouw op 06-01-2016 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lennertvdkort
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17:05
Weet niet of ie al gepost is, maar lees dat jullie het over banggood, gearbest etc. hebben voor de nieuwe xiaomi led.
http://www.tinydeal.com/u...-light-lamp-p-157588.html
bij tinydeal op het moment 4,01 euro, had hem zelf paar dagen geleden voor 3,5 euro.
stuk goedkoper dan banggood, en ook betrouwbaar kwa originaliteit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drowzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 27-01 01:28
Musta schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 11:31:
[...]

als je nou zoiets hebt: http://www.banggood.com/B...USB-Charger-p-991733.html

Kan je je eigen FM frequentie ook nog kiezen, en past wss wel overal in. Ik heb zoiets soortgelijks in de Cuore hangen van m'n vader, werkt leuk. Heb alleen 1 via aux :+ . Tevens, radio verwijderen uit een twingo uit 2000 is ook niet heule lastig. Maar een radio met bluetooth is al snel 75+, dan is dit wat goedkoper :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slico
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-10 17:27
Iemand enig idee waarom alle Xiaomi Power banks zo duur zijn geworden opeens?
De 10000 mAh doet opeens €16,- in plaats van de €10...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Nieuw record met verzending?

Bij Banggood op 25/12 een XPB 5000 besteld (€9,55)
29/12 verzonden
6/1 binnen

Dat is best rap....
Overigens geen enkele sticker er op met een verklaring van de inhoud, dat houdt de douane lekker buiten de deur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

slico schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 00:36:
Vreemd ja, goedkoopste is nu $12,99 bij Ali. Ik weet de reden ook niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:08
Iemand enig idee waarom alle Xiaomi Power banks zo duur zijn geworden opeens? De 10000 mAh doet opeens €16,- in plaats van de €10...
De koers van de yuan ten opzichte van de Amerikaanse dollar is vandaag met 0,5 procent verlaagd, misschien heeft dat er mee te maken. Als dat zo is, zullen andere producten ook wel duurder worden helaas.

[ Voor 13% gewijzigd door grun93 op 07-01-2016 06:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
grun93 schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 05:43:
[...]

De koers van de yuan ten opzichte van de Amerikaanse dollar is vandaag met 0,5 procent verlaagd, misschien heeft dat er mee te maken. Als dat zo is, zullen andere producten ook wel duurder worden helaas.
Van 10 naar 16 is geen 5% hé....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 29-09 22:43
Ook hier post ik het eventjes!

Er is een grote 'sale' aan de gang bij Orico op AliExpress.
1 jaar garantie (hoe het werkt, no idea) en excellente kwaliteit.

Allemaal usb-kabels en opladers voor thuis of in de auto te koop. Enkel nog vandaag geldig!

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/4eOtScV.png?1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfightserv
Wat mij opvalt is dat er vaak van die aanbieding vlagen zijn zodat ze bij elke webshop in de aanbieding zijn en je er rond een 10tje voor betaal. Soms zijn ze nergens in de aanbieding en betaal je er wat meer voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21:55
Via everbuying mijn Redmi Note 3 aangeschaft. In mijn e-mail staat dat ik het kan bekijken op de site Russia Express, maar is geen hyperlink in de e-mail, en google komt niet uit bij Russia express.

Heb contact opgenomen met everbuying, en die geven aan dat ik het via DHL moet zoeken, maar ook daar is mijn pakket niet zichtbaar na 72h. 17track.net ziet ook geen pakket met onderstaande tracking nummer. Hebben jullie nog tips?

Tracking number begint met; YT160021107740.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Untouchablezz20 schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 10:24:
Via everbuying mijn Redmi Note 3 aangeschaft. In mijn e-mail staat dat ik het kan bekijken op de site Russia Express, maar is geen hyperlink in de e-mail, en google komt niet uit bij Russia express.

Heb contact opgenomen met everbuying, en die geven aan dat ik het via DHL moet zoeken, maar ook daar is mijn pakket niet zichtbaar na 72h. 17track.net ziet ook geen pakket met onderstaande tracking nummer. Hebben jullie nog tips?

Tracking number begint met; YT160021107740.....
YT is Yuantong Express (YTO) http://www.yto.net.cn/en/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
Kent die helaas ook niet. Geeft aan dat ik een geldige format moet invullen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedfightserv
Untouchablezz20 schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 10:55:
[...]

Kent die helaas ook niet. Geeft aan dat ik een geldige format moet invullen.
Je weet dat het altijd een paar dagen kan duren voordat een tracking code werkt? (als hij überhaupt werkt... dat is soms ook wel eens de vraag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
Speedfightserv schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 11:13:
[...]

Je weet dat het altijd een paar dagen kan duren voordat een tracking code werkt? (als hij überhaupt werkt... dat is soms ook wel eens de vraag)
Ik dacht dat het na 72h wel zichtbaar zou zijn. Vanuit everbuying heb ik wel een foto van mijn pakket gekregen. Het is nu dus een kwestie van wachten. Wel jammer, aangezien ik 10,- heb betaald voor shipping. Bedankt voor de reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik koop regelmatig uit China, maar altijd via Ebay. Zit nu eenmaal veel op Ebay Duitsland. Dat loopt altijd lekker en wordt best snel geleverd. Meestal binnen 2 weken, soms 3. Waar ik het liefst bestel is Singapore. Ebay Singapore is ook Engels. Lekker shoppen is dat en meestal niet duurder dan de Chinese.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18:58

NSG

Je weet niks!

Verwijderd schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 16:55:
Ik koop regelmatig uit China, maar altijd via Ebay. Zit nu eenmaal veel op Ebay Duitsland. Dat loopt altijd lekker en wordt best snel geleverd. Meestal binnen 2 weken, soms 3. Waar ik het liefst bestel is Singapore. Ebay Singapore is ook Engels. Lekker shoppen is dat en meestal niet duurder dan de Chinese.
Wat zijn de voordelen van eBay.de en eBay.sg tegenover eBay.nl?

Op .nl vindt je toch hetzelfde aanbod? Met als verschil dat alles dat niet naar NL verstuurt wordt eruit gefilterd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
Als ik iets wil kopen www.ebay.com, kijk ik ook vaak even op www.ebay.com.au. Regelmatig ook dezelfde aanbieder maar toch wat goedkoper.
Zal wel iets met wisselkoersen te maken hebben.

[ Voor 16% gewijzigd door jobr op 07-01-2016 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

NSG schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 17:21:
[...]

Wat zijn de voordelen van eBay.de en eBay.sg tegenover eBay.nl?

Op .nl vindt je toch hetzelfde aanbod? Met als verschil dat alles dat niet naar NL verstuurt wordt eruit gefilterd is?
Ik gebruik altijd ebay.com mijn ervaring is dat niet alles terug te vinden is op ebay.nl ook zijn de prijzen op de .com en zoals hierboven al aangegeven op .au lager dan op de .nl website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
sjaool schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 20:45:
[...]

Ik gebruik altijd ebay.com mijn ervaring is dat niet alles terug te vinden is op ebay.nl ook zijn de prijzen op de .com en zoals hierboven al aangegeven op .au lager dan op de .nl website.
Ik heb 'n tijdje gehad dat als ik courtesytrading bezocht via ebay.be dat de winkel altijd leeg was. Via ebay.com niet, very weird.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boldy31
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 06-02-2021
vandaag drie pakjes gehad van Banggood; plectrums voor de gitaar via China post en 2 tv boxen via PostNL.
Allebei op 22 dec. besteld, 28 dec. opgestuurd en zo snel in België geleverd, petje af voor Banggood ! _/-\o_
Wel raar hoe pakketjes tegenwoordig reizen, vroeger altijd via Amsterdam naar Brussel en nu via Londen naar Antwerpen of via Madrid naar Brussel. Het duurt dan weer wel een volle week om van Londen naar Antwerpen te reizen. Al bij al tien keer beter dan mijn ervaringen met Gearbest (showroom-webshopje), prijzen zijn meer naar mekaar toe gegroeid en veel betere dienst na verkoop. De powerbanks van Xiaomi waren een tijdje terug ook wat duurder 10400mah voor rond de 18€ en 10000mah heb ik een vijftal via Gearbest voor 11€ gekocht, de goede oude tijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:24
Ik heb tijdens de 11/11 actie een aantal dingen besteld waarvan deze niet zijn geleverd. Disputes geopend bij de orders en zijn geaccepteerd en mijn refunds zijn volgens de site al op 21/12 voltooid. Het geld zou volgens AliExpress binnen 5-15 werkdagen teruggeboekt moeten zijn. 15 werkdagen zou het morgen en anders maandag moeten zijn. Iemand recent ervaringen met het terugboeken op je creditcard bij AliExpress?

Toevoeging: AliExpress heeft op 11/11 al het geld teruggeboekt. Met andere woorden: ze wisten allang dat de bestelde producten niet meer op voorraad waren. Niet handig dat ze dat even doorgeven, maar ben blij dat het geld allang terug is. O-)

[ Voor 22% gewijzigd door GioStyle op 07-01-2016 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VAnTurenhout
  • Laatst online: 09-02-2024
VAnTurenhout schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 10:03:
Ik ben bang dat ik ook een fout heb gemaakt om wat bij GearBest te bestellen, maar het zal ook heel goed kunnen dat ik veel te ongeduldig ben.
Ongeduldig dus.... vandaag binnengekomen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 16:55:
Singapore =/= China

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:35
In de war met Hongkong?

Singapore is zo zelfstandig als het maar zijn kan en ligt niet eens in de buurt van China.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12:53

DexterDee

I doubt, therefore I might be

bottom line schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 10:14:
Ook hier post ik het eventjes!

Er is een grote 'sale' aan de gang bij Orico op AliExpress.
1 jaar garantie (hoe het werkt, no idea) en excellente kwaliteit.

Allemaal usb-kabels en opladers voor thuis of in de auto te koop. Enkel nog vandaag geldig!
Enkel op 7 januari moet ook met een korrel zout genomen worden. De aanbiedingen zijn vandaag ook nog voor dezelfde prijzen te krijgen.

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Wild Chocolate schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 08:19:
[...]

In de war met Hongkong?

Singapore is zo zelfstandig als het maar zijn kan en ligt niet eens in de buurt van China.
75% van de bevolking in Singapore is van Chinese afkomst. ;) Chinees (schrijven en spreken) is een van de officiele voertalen. Makkelijk om dan in de war te raken.

veel van die eBay sellers uit Singapore halen hun spullen uit China, er zitten wel een paar goede shops daar. Vooral voor laptops etc.
Maar of je het nou op eBay Singapore, eBay Nederland of eBay.com besteld, vaak komt het nog steeds uit diezelfde fabriek rollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 15:56
Hier de Mi-band bij gearbest ook in iets meer dan 3 weken binnen. Prima levertijd.

Via Aliexpress een skibril besteld, en kan deze vandaag ophalen bij PostNL afhaalpunt (china post) *O* . Ik ben zeer, zeer, zeer benieuwd naar de kwaliteit van de skibril! Moet alleen nog een UV lampje zien te vinden om te testen of hij UV-bestendig is.....

en kwam er vandaag pas achter dat je die trackingnummers bij PostNL kan laten omzetten naar 3S nummers.... 7(8)7

Andere trackingnummer kan ik vrij weinig mee. 22 december bij Swiss Post
Is er een manier om dit verder te tracken? gezien het enkel een nummer is....
http://www.17track.net/en/track?nums=11667688407&fc=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
Waah schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 09:14:

Andere trackingnummer kan ik vrij weinig mee. 22 december bij Swiss Post
Is er een manier om dit verder te tracken? gezien het enkel een nummer is....
http://www.17track.net/en/track?nums=11667688407&fc=0
Staat er zelfs bij, Yanwen's Track End, dus nee. Is gewoon een vorm van 'service' naar jou omdat je hebt gekozen voor de goedkoopste verzendoptie. Maar 2 maanden om van zwitserland te komen is wel erg lang :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 15:56
bottom line schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 09:48:
[...]

Staat er zelfs bij, Yanwen's Track End, dus nee. Is gewoon een vorm van 'service' naar jou omdat je hebt gekozen voor de goedkoopste verzendoptie. Maar 2 maanden om van zwitserland te komen is wel erg lang :9
Ik heb nergens voor gekozen, dit was de enige verzendoptie :+

En die datums kloppen ook voor geen klap zie ik nu :'( ik heb 10 december besteld, dus denk dat ze een maandje achterlopen daar 8)7

Gelukkig is het niks belangrijks (extra lens voor skibril voor nacht, en hoesje) dus geen ramp. Maar goed om te weten dat het dus niet verder te tracken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
Waah schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 09:54:
[...]

Ik heb nergens voor gekozen, dit was de enige verzendoptie :+

En die datums kloppen ook voor geen klap zie ik nu :'( ik heb 10 december besteld, dus denk dat ze een maandje achterlopen daar 8)7

Gelukkig is het niks belangrijks (extra lens voor skibril voor nacht, en hoesje) dus geen ramp. Maar goed om te weten dat het dus niet verder te tracken is.
Laat maar weten hoe je skibril je bevalt ;)
Met echte foto's of course!
Pagina: 1 ... 108 ... 180 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is WEL bedoeld voor:
* discussies over bestellingen bij Chinese webshops
* vragen en discussie over verzending, betaling, afhandeling en retourneren

Dit topic is NIET bedoeld voor:
* aankoopadvies of "welke moet ik kopen?"
* discussie over inbreuk te maken op het merkenrecht; dus GEEN namaak merkartikelen bespreken
* manieren om belasting te ontduiken
* import van verboden producten.
* "ik ook" posts, code-gebedel of inhoudsloze mededelingen.
* simpele vragen waarvan het antwoord al bekend is.
* statusupdates, deze mogen in China-shopping levertijdentopic