DHL heeft een specificatie gestuurd, maar die is niet duidelijk. Het spreekt eigenlijk maar over 2 bedragen, namleijk $59,95 en $29,95. Waar dat laatste bedrag vandaan komt weet ik niet, maar ik denk dat dit de verzendkosten zijn. Maar nergens staat een berekening van het totaal bedrag. Nu rekent DHL €10 of €12 administratiekosten en zelfs dan kom je niet aan een bedrag van €42.RobertowNL schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 08:54:
[...]
Je kan gewoon mailen met DHL en de specificaties opvragen (die heb je ook nodig voor het bezwaar).
Die 42 euro is €12,10 kosten voor DHL, dus 30 euro BTW.
59$ is heel ruwweg 50 euro = 11 euro BTW
Zijn ze dus uitgegeaan van ongeveer €100 aan verzendkosten (want als die niet op de factuur staan nemen ze de standaard tabel met verzendkosten).
Bezwaar aantekenen heeft geen zin want ze rekenen bij de belastingdienst administratiekosten voor je bezwaar:
[...]
Waarom denk je dat de Belastingdienst administratiekosten voor een bezwaar rekent? Ik zou dat heel vreemd vinden, aangezien het bedrag door DHL is berekend en niet door mij. Eventuele kosten van een terecht bezwaar zouden daarom ook niet bij mij, maar bij DHL terecht moeten komen. Er staat ook niet over kosten op de website van de Belastingdienst. De dienst van de Belastingdienst die over de bezwaren gaat heeft mij gebeld voor wat uitleg en ook zij heeft niets gezegd over eventuele kosten.