Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16:56
RobertowNL schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 08:54:
[...]

Je kan gewoon mailen met DHL en de specificaties opvragen (die heb je ook nodig voor het bezwaar).
Die 42 euro is €12,10 kosten voor DHL, dus 30 euro BTW.
59$ is heel ruwweg 50 euro = 11 euro BTW
Zijn ze dus uitgegeaan van ongeveer €100 aan verzendkosten (want als die niet op de factuur staan nemen ze de standaard tabel met verzendkosten).
Bezwaar aantekenen heeft geen zin want ze rekenen bij de belastingdienst administratiekosten voor je bezwaar:

[...]
DHL heeft een specificatie gestuurd, maar die is niet duidelijk. Het spreekt eigenlijk maar over 2 bedragen, namleijk $59,95 en $29,95. Waar dat laatste bedrag vandaan komt weet ik niet, maar ik denk dat dit de verzendkosten zijn. Maar nergens staat een berekening van het totaal bedrag. Nu rekent DHL €10 of €12 administratiekosten en zelfs dan kom je niet aan een bedrag van €42.

Waarom denk je dat de Belastingdienst administratiekosten voor een bezwaar rekent? Ik zou dat heel vreemd vinden, aangezien het bedrag door DHL is berekend en niet door mij. Eventuele kosten van een terecht bezwaar zouden daarom ook niet bij mij, maar bij DHL terecht moeten komen. Er staat ook niet over kosten op de website van de Belastingdienst. De dienst van de Belastingdienst die over de bezwaren gaat heeft mij gebeld voor wat uitleg en ook zij heeft niets gezegd over eventuele kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:44
RobertowNL schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 08:54:
[...]

Je kan gewoon mailen met DHL en de specificaties opvragen (die heb je ook nodig voor het bezwaar).
Die 42 euro is €12,10 kosten voor DHL, dus 30 euro BTW.
59$ is heel ruwweg 50 euro = 11 euro BTW
Zijn ze dus uitgegeaan van ongeveer €100 aan verzendkosten (want als die niet op de factuur staan nemen ze de standaard tabel met verzendkosten).
Bezwaar aantekenen heeft geen zin want ze rekenen bij de belastingdienst administratiekosten voor je bezwaar:

[...]
Ratten zijn het. Ik snap best dat je btw moet betalen (al is dat discutabel bij een cadeau of gratis product - hoewel ik begrijp dat dit moeilijk te handhaven is), echter vind ik btw over verzendkosten erg vreemd en helemaal als ze mogen uitgaan van een ridicule standaardtabel.

Dat een bezwaarprocedure geld zou kosten echter, lijkt me sterk. Beter dat soort incorrecte informatie verwijderen... http://www.belastingdiens...gbedrag_internetaankopen/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

RobertowNL

For your gear!

L.N. schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 09:44:
[...]

DHL heeft een specificatie gestuurd, maar die is niet duidelijk. Het spreekt eigenlijk maar over 2 bedragen, namleijk $59,95 en $29,95.
Die dingen zijn inderdaad erg vaag, bij mij stond op 1 van die 3 documenten die ze stuurden ineens 100 euro, toen ik die pakte kwam mijn berekening uit.
Nouja goed dat je die berekening hebt, zo'n lamp is ook niet zo zwaar dat de verzendkosten €100 zijn mijn inziens (Mijn product was 3KG).
Waar dat laatste bedrag vandaan komt weet ik niet, maar ik denk dat dit de verzendkosten zijn. Maar nergens staat een berekening van het totaal bedrag. Nu rekent DHL €10 of €12 administratiekosten en zelfs dan kom je niet aan een bedrag van €42.
DHL rekent €10 ex BTW, €12,10 incl BTW dus.
Waarom denk je dat de Belastingdienst administratiekosten voor een bezwaar rekent? Ik zou dat heel vreemd vinden, aangezien het bedrag door DHL is berekend en niet door mij. Eventuele kosten van een terecht bezwaar zouden daarom ook niet bij mij, maar bij DHL terecht moeten komen. Er staat ook niet over kosten op de website van de Belastingdienst. De dienst van de Belastingdienst die over de bezwaren gaat heeft mij gebeld voor wat uitleg en ook zij heeft niets gezegd over eventuele kosten.
Geen idee waarom ik dat denk, de persoon in kwestie die ik aanhaal heeft het bezwaar aangetekend, het lijkt mij dus dat hij die ervaring heeft. Zal hem zoals ik (in de hierboven aangepaste post) aangeef ook nog even wijzen op dit topic.

Zelf heb ik het bezwaar overigens niet doorgezet, het zou in mijn geval gaan om een 13 euro, dat was mij de moeite niet meer waard.
barrymossel schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 09:47:
[...]

Ratten zijn het. Ik snap best dat je btw moet betalen (al is dat discutabel bij een cadeau of gratis product - hoewel ik begrijp dat dit moeilijk te handhaven is), echter vind ik btw over verzendkosten erg vreemd en helemaal als ze mogen uitgaan van een ridicule standaardtabel.
Ja, die standaard tabel is een streek in mijn ogen. Zelfs een particulier krijgt op die tabel zelfs nog korting (die bedragen worden dus vrijwel nooit gebruikt, laat staan vanuit China).
Maar goed, zo zijn de regels blijkbaar, om het te voorkomen proberen de verzendkosten laten vermelden.
Dat een bezwaarprocedure geld zou kosten echter, lijkt me sterk. Beter dat soort incorrecte informatie verwijderen... http://www.belastingdiens...gbedrag_internetaankopen/
Er staat in de post die ik aanhaal ook vermeld dat het niet vermeld staat. Het lijkt mij ook gek heb mijn post dan ook enigszins aangepast.

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rene2870
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12-03-2021
L.N. schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 22:08:
Bah, gedoe met de Douane en DHL, omdat DHL vreemde dingen heeft gedaan. Ik had een zaklamp gekregen voor een review en de waarde was volgens de factuur $59,95. DHL vond dat ik daarom voor €42 aan de diverse importkosten mocht betalen. Hoe ze aan dat bedrag kwamen wilde DHL niet vertellen en ik mocht bezwaar aantekenen bij de Belastingdienst/Douane. Ik weet niet of zij mij geloven. Ik heb er geen probleem mee om importkosten te betalen, maar dan moet het bedrag wel kloppen....
Je kan niks helaas. Heb in hetzelfde schuitje gezeten en zoals Robert al benoemd kan je de specificaties opvragen bij DHL. Dan krijg je een brief met alle papieren, en daarin staat niet dat je administratiekosten moet betalen. Je gaat in bezwaar bij de douane en die heb ik dus gebeld om te checken hoe of wat. Zelfs als je in het gelijk wordt gesteld moet je circa 35 euro administratiekosten betalen dus het is vrijwel nooit de moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16:56
rene2870 schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 10:27:
[...]

Je kan niks helaas. Heb in hetzelfde schuitje gezeten en zoals Robert al benoemd kan je de specificaties opvragen bij DHL. Dan krijg je een brief met alle papieren, en daarin staat niet dat je administratiekosten moet betalen. Je gaat in bezwaar bij de douane en die heb ik dus gebeld om te checken hoe of wat. Zelfs als je in het gelijk wordt gesteld moet je circa 35 euro administratiekosten betalen dus het is vrijwel nooit de moeite.
Gezien de links die al eerder gepost zijn, lijkt mij dat er geen administratiekosten zijn. Maar zeker weet ik het niet. Mijn bezwaar is al ingediend, dus ik zal jullie op de hoogte houden of ik administartekosten moet betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:39
rene2870 schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 10:27:
[...]

Week of twee het volledige bedrag op m'n rekening gekregen waartegen ik bezwaar had aangetekend. Enkel de inklaringskosten van DHL krijg je niet terug. Onzin dus dat je 35 euro administratiekosten moet betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheva
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 28-09 14:31
L.N. schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 22:08:
Bah, gedoe met de Douane en DHL, omdat DHL vreemde dingen heeft gedaan. Ik had een zaklamp gekregen voor een review en de waarde was volgens de factuur $59,95. DHL vond dat ik daarom voor €42 aan de diverse importkosten mocht betalen. Hoe ze aan dat bedrag kwamen wilde DHL niet vertellen en ik mocht bezwaar aantekenen bij de Belastingdienst/Douane. Ik weet niet of zij mij geloven. Ik heb er geen probleem mee om importkosten te betalen, maar dan moet het bedrag wel kloppen....
Succes! Al meerdere malen meegemaakt, geld terug krijgen duurt echt maanden en kost veel te veel moeite imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Voyo A1 Plus Ultimate besteld bij Gearbest en twee Baofeng UV-5R's bij Banggood. Gok dat het rond kerst wel ongeveer binnenkomt :)

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAher
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-05-2024

MAher

.. far and free ...

RobertowNL schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 16:45:
[...]

Ja, EU warehouse is verzonden vanuit Spanje of de UK bijvoorbeeld. Invoerrechten zijn dan al betaald door de shop (zou je mogen verwachten ;))

Bij dingen zoals EU direct van DX gaat het dan weer niet op, die verzenden nog steeds vanuit China.
Hierboven staat dan weer wat anders.
Ik ben aan het kijken om een Chuwi hi8 te bestellen, verschil is 20e tussen spain of china warehouse. Moet ik dan nu nog rekening houden met importbelasting? Het is een beetje verwarrend want in dit topic hoor ik beide mogelijkheden langskomen, wel én niet.

Ik neig ernaar om gewoon China te doen, voor 86e zo'n tablet, niet erg als er een paar 10tjes bovenop komen voor invoer.

System | Suomalaiset Lehmät.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:16
MAher schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 16:27:
[...]

Hierboven staat dan weer wat anders.
Ik ben aan het kijken om een Chuwi hi8 te bestellen, verschil is 20e tussen spain of china warehouse. Moet ik dan nu nog rekening houden met importbelasting? Het is een beetje verwarrend want in dit topic hoor ik beide mogelijkheden langskomen, wel én niet.

Ik neig ernaar om gewoon China te doen, voor 86e zo'n tablet, niet erg als er een paar 10tjes bovenop komen voor invoer.
Als je wordt gepakt dan is wat je moet bijbetalen echt wel meer dan een tientje of 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Niet online
maartend schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 16:30:
[...]

Als je wordt gepakt dan is wat je moet bijbetalen echt wel meer dan een tientje of 2.
Kwestie van gokken, dubbel of niks...
Of je verdient 20 euro of je moet 40 euro lappen (bij benadering)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAher

MAher

.. far and free ...

maartend schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 16:30:
[...]

Wat bedoel je met gepakt. Ik kan toch nergens aanmelden dat ik een bestelling in het buitenland heb gedaan? Dit gaat naar Finland, dus is misschien iets anders, maar volgens de calculator hier moet ik ws 22e betalen 5% + BTW.
Ik zie het dan wel, gewoon uit China dus maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael3
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-12-2020
Vergeet de inklaringkosten niet mee te rekenen.
A 13 euro bij post nl.

[ Voor 27% gewijzigd door michael3 op 28-11-2015 20:33 . Reden: extra toevoeging: Post nl ]

Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAher

MAher

.. far and free ...

michael3 schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 20:32:
Vergeet de inklaringkosten niet mee te rekenen.
A 13 euro bij post nl.
Ah, nou ik ga het wel zien dan. Nog nooit hoeven betalen, maar ook niet gek veel besteld boven de 50e uit China.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

psycoxl schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 22:14:
[...]

Ik ook gister. 2 stuks voor 35 euro 8) nu kwam ik er net achter dat ze ook nog eens al standaard op engels staan en een engelse handleiding erbij. Scheelt een hoop gedoe als ik het zo lees. Zou de seller dit hebben gedaan?
Ik denk dat de seller dat heeft gedaan, ik had er deze zomer een bij BG besteld en die was in het Chinees. Die heb ik zelf naar Engels moeten flashen. Ik heb er 11.11 nog een besteld, alleen daar kreeg ik vandaag een brief over van onze vrienden van PostNL...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag een brief van PostNL gehad m.b.t. mijn Earson ER160 die ik 11.11 voor $18,54 had besteld.

Als ik die waarde op het bijgevoegde formulier invul en de factuur en een print van het afschrift van mijn CC meestuur zal het toch wel goedkomen?

Zou toch belachelijk zijn als ik zou moeten bijbetalen, ik heb het immers gekocht voor €17,54. Ook al was dit een aanbieding en kost het item normaal ca. €30.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheva
Verwijderd schreef op zondag 29 november 2015 @ 00:09:
Vandaag een brief van PostNL gehad m.b.t. mijn Earson ER160 die ik 11.11 voor $18,54 had besteld.

Als ik die waarde op het bijgevoegde formulier invul en de factuur en een print van het afschrift van mijn CC meestuur zal het toch wel goedkomen?

Zou toch belachelijk zijn als ik zou moeten bijbetalen, ik heb het immers gekocht voor €17,54. Ook al was dit een aanbieding en kost het item normaal ca. €30.
Als je aangeeft(mét factuur) dat je €17,54 hebt betaald, hoef je niet bij te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enigmafan
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

enigmafan

Front- & backend ontwikkelaar

MAher schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 16:27:
[...]
Ik ben aan het kijken om een Chuwi hi8 te bestellen, verschil is 20e tussen spain of china warehouse.
Hoi, kan je zeggen waar hij via Spanje wordt verstuurd? De enige die via een EU land verstuurt die ik kan vinden is bij Tinydeal, via Duitsland.

Mijn Sinterklaasspel voor de kids

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damocles.NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-09 10:28
Sheva schreef op zondag 29 november 2015 @ 00:11:
[...]

Als je aangeeft(mét factuur) dat je €17,54 hebt betaald, hoef je niet bij te betalen.
Als PostNL voor je deur staat en zegt dat je moet betalen dan heb je twee opties, je betaald en gaat later in beroep of je betaald niet en je krijgt je pakketje niet.

Ik geloof niet dat je bij de pakketbezorger ergens gaat komen met het tonen van een factuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheva
Damocles.NL schreef op zondag 29 november 2015 @ 11:15:
[...]

Als PostNL voor je deur staat en zegt dat je moet betalen dan heb je twee opties, je betaald en gaat later in beroep of je betaald niet en je krijgt je pakketje niet.

Ik geloof niet dat je bij de pakketbezorger ergens gaat komen met het tonen van een factuur.
Zo gaat het inderdaad niet.. Hij krijgt niet voor niets een brief hè.

Dus nogmaals, je hoeft niets te betalen als kan aantonen dat het bestelbedrag incl. verzending lager is dan 22 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sheva schreef op zondag 29 november 2015 @ 12:40:
[...]

Zo gaat het inderdaad niet.. Hij krijgt niet voor niets een brief hè.

Dus nogmaals, je hoeft niets te betalen als kan aantonen dat het bestelbedrag incl. verzending lager is dan 22 euro.
Via AliExpress besteld dus geen echte factuur. Ik heb nu alle info van de order in mijn Ali account geprint en daar staat ook de waarde bij.

Kan/moet ik nog een echte factuur opvragen bij AliExpress of de seller? Ik heb er geen zin in dat ik alles opstuur naar PostNL en na twee weken te horen krijg dat het niet geaccepteerd wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Op 22 november de GPD XD besteld bij Gearbest EU Warehouse. Met DPD op de 27ste ontvangen alleen was ik er niet. Vandaag even opgehaald bij de buren en kon het niet laten om hem gelijk uit te proberen.
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/DAgF78HkqdchlPLaBJLEXxXF/medium.jpg Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/PQn9EjNzJTGscbxltqHTdIoz/medium.jpg Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/T91mqhYFZprFMiExljFc8WxX/medium.jpg

Best een rap ding maar de Rockchip heeft wel wat moeite met Asphalt 8. Ook games zoals NFS No Limits is makkelijk om te zetten van touchscreen bediening naar knoppen. Ook wat emulator games gespeeld zoals Mario Kart DS en Golden Axe en het is best wel verslavend. De 5 inch 720p is helder en heeft goede kleuren. Enige minpuntjes tot nu toe: geen EU oplader en de speakers klinken niet mooi omdat ze afgedekt worden door de handpalmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheva
Verwijderd schreef op zondag 29 november 2015 @ 13:51:
[...]

Via AliExpress besteld dus geen echte factuur. Ik heb nu alle info van de order in mijn Ali account geprint en daar staat ook de waarde bij.

Kan/moet ik nog een echte factuur opvragen bij AliExpress of de seller? Ik heb er geen zin in dat ik alles opstuur naar PostNL en na twee weken te horen krijg dat het niet geaccepteerd wordt.
Nee, dat hoeft niet, afschrift/screen van order is voldoende. Afschrift van Ideal is bijvoorbeeld ook goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokkie20
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:14
Op de track status zegt een pakketje dat hij nu al ruim 10 dagen in Nederland is, maar op het moment dat ik postnl bel om te vragen waar hij blijft kunnen ze niets vinden in hun systeem. Meestal bij alle pakketjes die ik voorheen had en de status was dat hij in Nederland was, had ik het pakketje maximaal 3 dagen erna binnen. Iemand dit ook eerder meegemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Nu online
kokkie20 schreef op zondag 29 november 2015 @ 15:41:
Op de track status zegt een pakketje dat hij nu al ruim 10 dagen in Nederland is, maar op het moment dat ik postnl bel om te vragen waar hij blijft kunnen ze niets vinden in hun systeem. Meestal bij alle pakketjes die ik voorheen had en de status was dat hij in Nederland was, had ik het pakketje maximaal 3 dagen erna binnen. Iemand dit ook eerder meegemaakt?
Ik raad je aan even bij je lokale postnl afgifte punt te kijken, meeste pakketjes worden nu daar afgeleverd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-09 16:36

Blamm

Niet meer Smart

Ik ben van plan de bekende Earson bluetooth speaker te kopen, maar kan hem helaas niet in een EU warehouse vinden bij de shops die ik geprobeerd heb (Gearbest en Tinydeal o.a.) Wel bij DX, maar ik begreep dat dat niet echt uit de EU komt.

Heeft iemand misschien een tip waar ik kan kijken? Het is een kerstkadootje dus direct uit China halen vind ik wat link qua tijd, en met UPS of DHL wordt het weer zo prijzig dat ik goedkoper uit ben met een westers merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Nu online

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Op de track status zegt een pakketje dat hij nu al ruim 10 dagen in Nederland is, maar op het moment dat ik postnl bel om te vragen waar hij blijft kunnen ze niets vinden in hun systeem.
Ik heb gemerkt dat dit gerelateerd is aan de vervoerder. De meeste van mijn pakketjes die door Yanwen naar Nederland gebracht zijn, hebben ongeveer 10 dagen op een status als "Arrive at Netherlands Airport (track end)" gestaan. Bij eentje duurde het zelfs 22 dagen tot ik hem in de brievenbus had.

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 16:41
Of hij ligt nog voor de douanecontrole.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokkie20
  • Laatst online: 16:14
BlackMonkey schreef op zondag 29 november 2015 @ 15:51:
[...]

Ik raad je aan even bij je lokale postnl afgifte punt te kijken, meeste pakketjes worden nu daar afgeleverd ;)
Ga ik er morgen wel weer even langs, was er afgelopen vrijdag geweest maar toen was er niets voor mij :-(
ASW1 schreef op zondag 29 november 2015 @ 17:28:
[...]

Of hij ligt nog voor de douanecontrole.
Is een pakketje van nog geen 5 euro 8)7 Maar goed je weet nooit hoe de douane reageert, al hoewel er zit niets illegaals in....
aawe mwan schreef op zondag 29 november 2015 @ 15:57:
[...]

Ik heb gemerkt dat dit gerelateerd is aan de vervoerder. De meeste van mijn pakketjes die door Yanwen naar Nederland gebracht zijn, hebben ongeveer 10 dagen op een status als "Arrive at Netherlands Airport (track end)" gestaan. Bij eentje duurde het zelfs 22 dagen tot ik hem in de brievenbus had.
Ah ok, ja dit is 1 van "Pos Malaysia" dus geen idee verder hoe het precies in elkaar steekt met deze vervoerder, eerste keer dat ik met deze te maken heb gehad :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wann0wfhc
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 24-09 09:25
Ik heb ook wat problemen met een pakketje (blitzwolf kabeltje) en ik denk PostNL. Pakket is van Banggood via malaysia post verstuurd. Volgens de tracking 31 oktober in NL aangekomen en nu kom ik niet verder... PostNL kan het tracking nummer niet omzetten.

Ben al bij een ophaalpunt geweest daar hadden ze niks:(

Iemand nog een idee om toch een locatie te kunnen vinden waar hij zou kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:55

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Adviseren jullie de
XIAOMI 5000mAh
of de
XIAOMI-5V-1_5A-5200mAh
De 5000mAh lijkt iets dunner. Sowieso raar dat ze even duur zijn als de 10.000mAh maar kennelijk andere accu techniek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FailFr8er
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:18
Mr_gadget schreef op zondag 29 november 2015 @ 19:08:
Adviseren jullie de
XIAOMI 5000mAh
of de
XIAOMI-5V-1_5A-5200mAh
De 5000mAh lijkt iets dunner. Sowieso raar dat ze even duur zijn als de 10.000mAh maar kennelijk andere accu techniek.
"Iets" dunner? Een stuk dunner. Plus hij is goedkoper; Mijn keuze is snel gemaakt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dodge_911
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Mr_gadget schreef op zondag 29 november 2015 @ 19:08:
Adviseren jullie de
XIAOMI 5000mAh
of de
XIAOMI-5V-1_5A-5200mAh
DIe 5200mAh is ondertussen 2 jaar oud denk ik en net als de 10400, 10000 en 16000 mAh varianten gebaseerd op 18650 cellen, en heeft 't moeilijk onder zware belasting dus ga voor de 5000, die nog een beter rendement biedt...
Ik heb ze allebei hier gereviewed.

[ Voor 11% gewijzigd door dodge_911 op 29-11-2015 20:06 ]

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Weet iemand met welke lokale koerier hier in NL die pakjes uit Vietnam worden bezorgd?

Die externe 2,5" HDD enclosures van 11/11 staan bij 17track.net al een tijdje op een status die lichtelijk onduidelijk is maar toch lijkt te betekenen dat ze Vietnam verlaten hebben, en dat al een week geleden.
Number (Registered): RRxxxxxxxxxVN
Status: Transit
Destination: Netherlands
Origin: Vietnam
2015-11-22 18:00 VNHANA, Arrived its destination
2015-11-20 17:44 100955 - Hà Nội Ngoại Dịch, C: Đã rời khỏi Ngoại dịch nước gửi (Departure from outward OE [EXPORTED FROM VN])
2015-11-20 17:44 VNHANA - HANOI ND, - Đóng CT đi - Departure from outward OE
2015-11-18 16:13 BSDCNB - BSDCNB, - Thông quan
2015-11-18 16:08 BSDCNB - BSDCNB, B - Đã đến bưu cục Ngoại dịch (ITEM PROCESSED READY FOR EXPORT)
2015-11-17 21:00 VNAHNA, O - ITEM READY FOR EXPORT ORIGIN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael3
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-12-2020
Die orico enclosure die is weer in de aanbieding.
Voor de gene die hem ook nog wouden hebben.
http://m.aliexpress.com/i...redetail2mobilesitedetail

Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supayoshi
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12:40
Durven jullie dit?

Is wel erg goedkoop!

http://www.newfrog.com/p/...tablet-pc-gold-90863.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rdegoede
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-02 13:38
de print is normaal een stuk lichter, en xiaomi heeft zover ik weet nog nooit plastic gebruikt bij de verpakkingen... ik zeg nep...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CaptJackSparrow schreef op zondag 29 november 2015 @ 20:15:
Weet iemand met welke lokale koerier hier in NL die pakjes uit Vietnam worden bezorgd?

Die externe 2,5" HDD enclosures van 11/11 staan bij 17track.net al een tijdje op een status die lichtelijk onduidelijk is maar toch lijkt te betekenen dat ze Vietnam verlaten hebben, en dat al een week geleden.

[...]
Ik heb toevallig exact dezelfde tracking informatie. Maar dit pakket wordt gewoon door PostNL bezorgd.

2015-11-22 18:00
VNHANA, Arrived its destination
2015-11-20 17:44
100955 - Hà Nội Ngoại Dịch, C: Đã rời khỏi Ngoại dịch nước gửi (Departure from outward OE [EXPORTED FROM VN])
2015-11-20 17:44
VNHANA - HANOI ND, - Đóng CT đi - Departure from outward OE
2015-11-18 16:13
BSDCNB - BSDCNB, - Thông quan
2015-11-18 16:08
BSDCNB - BSDCNB, B - Đã đến bưu cục Ngoại dịch (ITEM PROCESSED READY FOR EXPORT)
2015-11-17 21:00
VNAHNA, O - ITEM READY FOR EXPORT ORIGIN
wann0wfhc schreef op zondag 29 november 2015 @ 19:04:
Ik heb ook wat problemen met een pakketje (blitzwolf kabeltje) en ik denk PostNL. Pakket is van Banggood via malaysia post verstuurd. Volgens de tracking 31 oktober in NL aangekomen en nu kom ik niet verder... PostNL kan het tracking nummer niet omzetten.

Ben al bij een ophaalpunt geweest daar hadden ze niks:(

Iemand nog een idee om toch een locatie te kunnen vinden waar hij zou kunnen zijn?
Had ik 3 maanden geleden ook bij een bestelling bij AE. De tracking code van het pakket eindigde met 3 letters, deze is niet te volgen in NL.
Het pakket is trouwens nog niet bij mij bezorgd en volgens de tracking code van Malaysia Post al sinds 27 sept in NL.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2015 00:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-09 21:58
Verwijderd schreef op maandag 30 november 2015 @ 00:39:
[...]
Ik heb toevallig exact dezelfde tracking informatie. Maar dit pakket wordt gewoon door PostNL bezorgd.
Heb je het pakket al binnen? Die van mij zegt ook nog steeds "VNHANA, Arrived its destination" maar volgens mij is hij dan nog niet in Nederland. Ik had zoiets verwacht als "Arrival at Destination Post (Country: NL)" heb ook nog geen brief gekregen dat ik het kan ophalen op het postkantoor oid.

[ Voor 27% gewijzigd door Puch-Maxi op 30-11-2015 13:20 ]

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blamm schreef op zondag 29 november 2015 @ 15:56:
Ik ben van plan de bekende Earson bluetooth speaker te kopen, maar kan hem helaas niet in een EU warehouse vinden bij de shops die ik geprobeerd heb (Gearbest en Tinydeal o.a.) Wel bij DX, maar ik begreep dat dat niet echt uit de EU komt.

Heeft iemand misschien een tip waar ik kan kijken? Het is een kerstkadootje dus direct uit China halen vind ik wat link qua tijd, en met UPS of DHL wordt het weer zo prijzig dat ik goedkoper uit ben met een westers merk.
Gewoon in China bestellen, kans is best groot dat het op tijd binnen is. Andere opties zijn er niet of zijn te prijzig. $28,40 via Ali en binnen twee weken in huis (meestal)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Puch-Maxi schreef op maandag 30 november 2015 @ 00:44:
Heb je het pakket al binnen? Die van mij zegt ook nog steeds "VNHANA, Arrived its destination" maar volgens mij is hij dan nog niet in Nederland. Ik had zoiets verwacht als "Arrival at Destination Post (Country: NL)" heb ook nog geen brief gekregen dat ik het kan ophalen op het postkantoor oid.
CaptJackSparrow schreef op zondag 29 november 2015 @ 20:15:

[...]
Kun je je tracking code ook (nog) niet tracken op https://www.internationalparceltracking.com/

Zelf lag een pakketje van mij sinds de 24e in destination country. Maar nergens te tracken. Lag zaterdag toch ineens in mijn brievenbus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Haal je hem toch gewoon bij fonq voor 70 euro... :X 8)7 8)7
http://www.fonq.nl/produc...h-speaker-outdoor/113722/

[ Voor 66% gewijzigd door Get!em op 30-11-2015 08:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfightserv
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:33
Gezien alle negatieve reacties toch even een positieve review over GearBest.

Ik had een Cessna 182 RC vliegtuig besteld. Binnen 2 weken binnen en de track and trace die er bij zat (sweden post) klopte gewoon precies. Zelfs de aflever tijd die vermeld stond :/

Oh en het vliegtuigje is erg leuk trouwens :P Heb er nog niet buiten mee kunnen vliegen door de harde wind maar binnen een klein stukje geprobeerd, ging perfect :)
Zodra het weer het toelaat ga ik er buiten mee vliegen en zal ff kijken of ik een filmpje kan maken.

Nu hopen dat mijn andere 3 bestellingen bij GearBest ook zo goed gaan....

30 x Trina 390wp Op SE en Solis. | MHI 3,5kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAher

MAher

.. far and free ...

enigmafan schreef op zondag 29 november 2015 @ 11:02:
[...]

Hoi, kan je zeggen waar hij via Spanje wordt verstuurd? De enige die via een EU land verstuurt die ik kan vinden is bij Tinydeal, via Duitsland.
Geekbuying.com

Bepaalde producten kan je via Spanje laten komen. Er is wat tegenstrijdige info in dit topic vwb of dit daadwerkelijk uitmaakt voor de douanekosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij Xiaomi in China is de 16.000mAh variant alleen in zilver te krijgen. Zelf heb ik deze powerbank nooit in andere kleuren gezien en zou deze overslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Chocoball schreef op maandag 30 november 2015 @ 09:26:
[...]

Bij Xiaomi in China is de 16.000mAh variant alleen in zilver te krijgen. Zelf heb ik deze powerbank nooit in andere kleuren gezien en zou deze overslaan.
de tekst op de zijkant is ook te 'scherp'. die van xiaomi is lastiger te lezen (dit zou nog door lichtinval kunnen komen maar lijkt toch wel nep).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pband
  • Laatst online: 14-06-2024
Ik heb deze http://nl.aliexpress.com/...01644_5,searchweb201560_7 aangeschaft afgelopen vrijdag en status :

2015.11.28 21:15 (GMT-7): In transit (shipped by air)
2015.11.28 20:51 (GMT-7): Departure from Warehouse
2015.11.28 20:18 (GMT-7): Arrival at Warehouse
2015.11.28 19:42 (GMT-7): Pickup successfully

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonger
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-09 08:23
Bij de omschrijving:

1* xiaomi zuiger 2 oortelefoon(niet origineel)

3* oordopjes( gratis geschenk)
pband schreef op maandag 30 november 2015 @ 10:18:
Ik heb deze http://nl.aliexpress.com/...01644_5,searchweb201560_7 aangeschaft afgelopen vrijdag en status :

2015.11.28 21:15 (GMT-7): In transit (shipped by air)
2015.11.28 20:51 (GMT-7): Departure from Warehouse
2015.11.28 20:18 (GMT-7): Arrival at Warehouse
2015.11.28 19:42 (GMT-7): Pickup successfully

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17:27
Tonger schreef op maandag 30 november 2015 @ 10:32:
Bij de omschrijving:

Lijkt mij vrij logisch, voor die prijs :)

[ Voor 8% gewijzigd door Brad Pitt op 30-11-2015 10:39 ]

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-09 16:36

Blamm

Niet meer Smart

Hoe 'gek' je suggestie ook mag zijn, even zoeken op de naam leert me dat hij bij BOL 39.99 is.
Nog steeds 'te veel' natuurlijk, maar al een stuk acceptabeler.

Ik ga er eens goed over nadenken en anders vandaag bij een China shop / Ali bestellen. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pband
  • Laatst online: 14-06-2024
Tonger schreef op maandag 30 november 2015 @ 10:32:
Bij de omschrijving:

3* oordopjes( gratis geschenk)

[...]
Stom, ik had het niet gezien... 8)7 |:( maar goed, ik merk wel of ze wel of niet bevallen)...
De originele Pistons 3 kon ik voor 12€ kopen via gearbest, dus ik vond deze actie niet zo gek....
Had ik nu toch maar... 8)7 :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pband schreef op maandag 30 november 2015 @ 12:10:
[...]

Stom, ik had het niet gezien... 8)7 |:( maar goed, ik merk wel of ze wel of niet bevallen)...
De originele Pistons 3 kon ik voor 12€ kopen via gearbest, dus ik vond deze actie niet zo gek....
Had ik nu toch maar... 8)7 :X
Het zou misschien nog kunnen gaan om de 1e generatie Xiaomi Piston https://www.ibuygou.com/p...c-partner-brown-5122.html, die waren als bruin maar het metaal was zilverkleurig.
Afbeeldingslocatie: https://www.ibuygou.com/images/upfilepic/2013625181235325.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Chocoball op 30-11-2015 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swatsch
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10-07 19:02
Bij Banggood is de OnePlusX nu 254,89 euro. Alleen witte versie.
Dan is de telefoon er tussen 7 en 25 werkdagen. Versnelde post (7-10 werkdagen) kost 7,49 extra.

Let op is een Chinees bedrijf (wel groot en betrouwbaar Chinees bedrijf)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-09 21:58
barrymossel schreef op maandag 30 november 2015 @ 07:59:
[...]
Kun je je tracking code ook (nog) niet tracken op https://www.internationalparceltracking.com/

Zelf lag een pakketje van mij sinds de 24e in destination country. Maar nergens te tracken. Lag zaterdag toch ineens in mijn brievenbus.
Nee, helaas niet met 17track gaat het wel. Helaas zijn omschrijvingen zijn soms zo cryptisch dat je er niets van kunt maken.

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Probeer ik ook al geregeld. Kennen ze niet. Mede daarom vroeg ik me ook af of ik er wel klakkeloos van uit mag gaan dat het door PostNL bezorgd zal worden.

Met een ander pakketje verscheen er dacht ik netjes een link naar PostNord waar ik de draad toen weer verder kon oppikken.

Gek genoeg krijg ik er nu nog alleen maar de oudste statusregel te zien en word ik doorverwezen naar de site van Vietnam Post zelf waar ik dan alle statusregels weer kan zien. Maar na 8 dagen geleden geen nieuwere status meer.

De wat tegenstrijdig lijkende meldingen zijn de twee laatste.

20/11/2015 17:44:15 C: Đã rời khỏi Ngoại dịch nước gửi (Departure from outward OE [EXPORTED FROM VN]) 100955 - Hà Nội Ngoại Dịch

Bij "Exported from VN" verwacht je dat ie met het vliegtuig het land verlaten heeft.

22/11/2015 18:00:15 Arrived its destination VNHANA

Dit suggereert dan weer dat ie toch nog steeds op het vliegveld van Hanoi is. Wat niet de 'bestemming' is natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phr34k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:24
swatsch schreef op maandag 30 november 2015 @ 13:04:
Bij Banggood is de OnePlusX nu 254,89 euro. Alleen witte versie.
Dan is de telefoon er tussen 7 en 25 werkdagen. Versnelde post (7-10 werkdagen) kost 7,49 extra.

Let op is een Chinees bedrijf (wel groot en betrouwbaar Chinees bedrijf)!
Voor zover ik weet is de witte versie geen europese versie, dus zou lastig kunnen zijn met ondersteunde frequenties.

5520 Wp op WZW PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blamm schreef op maandag 30 november 2015 @ 10:43:
[...]

Hoe 'gek' je suggestie ook mag zijn, even zoeken op de naam leert me dat hij bij BOL 39.99 is.
Nog steeds 'te veel' natuurlijk, maar al een stuk acceptabeler.

Ik ga er eens goed over nadenken en anders vandaag bij een China shop / Ali bestellen. Thanks!
Sorry, ik dacht even dat je de Earson ER-160 wilde bestellen. De ER-151 kan ik momenteel het goedkoopst vinden bij Allbuy voor $24,89. Dan zou ik gewoon voor het grote broertje gaan, de ER-160, voor $28,40 op AliExpress. Kan een stuk harder ( 2x5W t.o.v. 2x2 W ) en heeft ook SD card support.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peggman
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19-09 11:33

Bestel bij Banggood en neem de shipping voor €1.50 ofzo. Was bij mij binnen 10 dagen binnen.

[ Voor 51% gewijzigd door peggman op 30-11-2015 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

peggman schreef op maandag 30 november 2015 @ 15:02:
[...]

Bestel bij Banggood en neem de shipping voor €1.50 ofzo. Was bij mij binnen 10 dagen binnen.
Voor dezelfde prijs heb een Earson ER-160 en is ook snel binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qonstant
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08-05-2022
mii band 1s binnenkort dus ook bij banggood
http://www.banggood.com/X...bile-Phone-p-1010812.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user001
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
CaptJackSparrow schreef op maandag 30 november 2015 @ 13:46:
[...]

Probeer ik ook al geregeld. Kennen ze niet. Mede daarom vroeg ik me ook af of ik er wel klakkeloos van uit mag gaan dat het door PostNL bezorgd zal worden.

Met een ander pakketje verscheen er dacht ik netjes een link naar PostNord waar ik de draad toen weer verder kon oppikken.

Gek genoeg krijg ik er nu nog alleen maar de oudste statusregel te zien en word ik doorverwezen naar de site van Vietnam Post zelf waar ik dan alle statusregels weer kan zien. Maar na 8 dagen geleden geen nieuwere status meer.

De wat tegenstrijdig lijkende meldingen zijn de twee laatste.

20/11/2015 17:44:15 C: Đã rời khỏi Ngoại dịch nước gửi (Departure from outward OE [EXPORTED FROM VN]) 100955 - Hà Nội Ngoại Dịch

Bij "Exported from VN" verwacht je dat ie met het vliegtuig het land verlaten heeft.

22/11/2015 18:00:15 Arrived its destination VNHANA

Dit suggereert dan weer dat ie toch nog steeds op het vliegveld van Hanoi is. Wat niet de 'bestemming' is natuurlijk.
De vraag is eerder: hoe zou het dan wel geleverd worden? Zijn er nog andere postbedrijven in Nederland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rud
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

rud

Even gevraagd via de help functie. Sales van newfrog zegt
Hello, this version is not the original.

Duidelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-09 07:02
rud schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 02:20:
[...]

Even gevraagd via de help functie. Sales van newfrog zegt
Hello, this version is not the original.

Duidelijk!
Eerlijk in elk geval dat ze er niet omheen draaien, zoals sommige dat wel doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Niet online
*knip* zie de topicwaarschuwing, geen aankoopadviesvragen

[ Voor 85% gewijzigd door gambieter op 01-12-2015 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfightserv
*knip* plaats svp een TR

[ Voor 102% gewijzigd door gambieter op 01-12-2015 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterworld
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-09 15:02
Petervanakelyen schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 15:21:
Voyo A1 Plus Ultimate besteld bij Gearbest en twee Baofeng UV-5R's bij Banggood. Gok dat het rond kerst wel ongeveer binnenkomt :)
Ben zelf aan het kijken voor een betaalbare portofoon, wellicht van Baofeng. Ik zie de bomen door het bos niet meer.
Mag ik je vragen waarom je voor dit model bent gegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Ik heb op 11/11 een Android TV-box besteld, deze is met Aliexpress Shipping verzonden via Air op de 22e.

Gisteren was bij PostNL nog geen 3S code bekent voor deze zending, ik gok dat het pakketje ergens bij de douane ligt en daar topdrukte heerst door 11-11/Sint/Kerst op dit moment.

Heeft er iemand ervaring wat "normale" termijnen zijn hoe lang zo'n procedure gaat duren (maw, wanneer moet ik me gaan zorgen maken?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-09 07:02
FiXeR.nl schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 15:18:
Ik heb op 11/11 een Android TV-box besteld, deze is met Aliexpress Shipping verzonden via Air op de 22e.

Gisteren was bij PostNL nog geen 3S code bekent voor deze zending, ik gok dat het pakketje ergens bij de douane ligt en daar topdrukte heerst door 11-11/Sint/Kerst op dit moment.

Heeft er iemand ervaring wat "normale" termijnen zijn hoe lang zo'n procedure gaat duren (maw, wanneer moet ik me gaan zorgen maken?)
Het kan binnen een week, maar het kan ook 6 tot 8 weken duren. Niemand kan daar echt nuttige informatie over geven, want het verschilt per dag zo'n beetje ;). Zorgen maken zou ik na die 8 weken (vanaf verzending) doen. Beginnen met zorgen maken kan ietsje eerder :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
ksborg schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 15:27:
[...]

Het kan binnen een week, maar het kan ook 6 tot 8 weken duren. Niemand kan daar echt nuttige informatie over geven, want het verschilt per dag zo'n beetje ;). Zorgen maken zou ik na die 8 weken (vanaf verzending) doen. Beginnen met zorgen maken kan ietsje eerder :+
6 tot 8 weken voor de douane in Nederland. 8)7 Wat een slecht georganiseerd en inefficiënt proces hebben ze daar dan? Volgens de track & trace is het namelijk al overgedragen aan de volgende partij hier in Nederland, maar bij PostNL is nog niets bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:41
FiXeR.nl schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 15:40:
[...]

6 tot 8 weken voor de douane in Nederland. 8)7 Wat een slecht georganiseerd en inefficiënt proces hebben ze daar dan? Volgens de track & trace is het namelijk al overgedragen aan de volgende partij hier in Nederland, maar bij PostNL is nog niets bekend.
Jep, dat klopt.. Wel eens ruim 2 weken op de brief moeten wachten, dan nog de brief retour sturen etc. Gelukkig glipt het meeste er doorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijz98
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 18:10
*knip* statusupdates zijn ongewenst, megagrote foto's ook.

[ Voor 87% gewijzigd door gambieter op 01-12-2015 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icegodd
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-03 20:55
*knip* kappen met zeuren over plaatjes. De rest is foetsie.

[ Voor 89% gewijzigd door gambieter op 01-12-2015 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-P
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-06 00:39
walterworld schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 14:10:
[...]

Ben zelf aan het kijken voor een betaalbare portofoon, wellicht van Baofeng. Ik zie de bomen door het bos niet meer.
Mag ik je vragen waarom je voor dit model bent gegaan?
UV-B5 zou ik nemen als je voor Baofeng gaat. Zijn in principe wel allemaal illegaal (in principe ook als je HAM licentie hebt want verwijderbare antenne) en lees je wel even in. Je zal niet de eerste zijn die op KNRM frequentie zit te storen. Kanalen instellen en instellingen algemeen is uberhaubt al iets waarvoor je echt even op onderzoek uit moet want die Baofengs blinken niet bepaald uit in gebruiksgemak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterworld
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-09 15:02
Jay-P schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 19:55:
[...]

UV-B5 zou ik nemen als je voor Baofeng gaat. Zijn in principe wel allemaal illegaal (in principe ook als je HAM licentie hebt want verwijderbare antenne) en lees je wel even in. Je zal niet de eerste zijn die op KNRM frequentie zit te storen. Kanalen instellen en instellingen algemeen is uberhaubt al iets waarvoor je echt even op onderzoek uit moet want die Baofengs blinken niet bepaald uit in gebruiksgemak.
Jij hebt duidelijk er meer kaas van gegeten dan mij.

Wat ik namelijk had begrepen is dat deze dingen niet illegaal zijn zolang je de verschillende frequenties van de overheid uitgeschakeld/verwijderd zijn. Deze zal je via de pc eerst uit zetten voor gebruik. *Correct me If I'm wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rdegoede
walterworld schreef op woensdag 02 december 2015 @ 09:11:
[...]

Jij hebt duidelijk er meer kaas van gegeten dan mij.

Wat ik namelijk had begrepen is dat deze dingen niet illegaal zijn zolang je de verschillende frequenties van de overheid uitgeschakeld/verwijderd zijn. Deze zal je via de pc eerst uit zetten voor gebruik. *Correct me If I'm wrong.
Nee, zendvermogen boven de 0.5 watt heb je een vergunning voor nodig.
Gewoon even googlen, dan heb je alle regels zo op een rijtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Of het nou te maken heeft met de logistieke wanboel bij PostNL of niet, maar de laatste twee maanden heb ik nu al vier keer iets moeten 'claimen' bij zowel eBay als AE.

Spullen die gewoon nooit aangekomen zijn. En waarvan de verkoper maar bleef volhouden dat het verstuurd was..."your my friend, pls have patience..." "you know..." :+
En één zending die een week na de claim/sluitdatum alsnog binnenkwam.
En een item wat duidelijk used was i.t.t. de advertentie die repte van "new & unused".

Bestel al jarenlang spullen uit het Verre Oosten; nog nooit meegemaakt dat er in korte tijd zoveel fout ging. Komt wellicht ook door de enorme toename aan zendingen in z'n totaliteit. Vooral sinds de media er aandacht aan besteden... >:)
Jaren geleden vonden kennissen het maar vreemd en eng dat je die spullen uit China liet komen, nu doen ze het zelf ook. ;)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokko1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14:43
Die Mi-Pad blijft me toch facineren/interreseeren. Ookal is het misschien niet de ugprade die veel mensen gehoopt hadden. Het is voor mij toch een goed tablet alternatief voor Ipad/Galaxy tablets.

Afbeeldingslocatie: https://www.ibuygou.com/images/upfilepic2015/2015112511058938.jpg
https://www.ibuygou.com/p...6gb-rom-miui-os-7223.html

Met prijzen van rond de 200 dollar, en met de nodige coupon zelfs daaronder heb ik moeite om 'm niet te kopen 8)7 Mjah, dure decembermaanden enzooo o|O

Van Ibuygou kreeg ik coupon doorgestuurd en die deel ik uiteraard graag met de mede forum gebruikers hier :P

Coupon code:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
(Let er wel op dat je alleen DHL / Franse post á ongeveeer 15$ kan kiezen, maar dan ngosteeds prima deal :9~ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
tokko1 schreef op woensdag 02 december 2015 @ 12:25:

Van Ibuygou kreeg ik coupon doorgestuurd en die deel ik uiteraard graag met de mede forum gebruikers hier :P

Coupon code:
Members only:

(Let er wel op dat je alleen DHL / Franse post á ongeveer 15$ kan kiezen, maar dan nog steeds prima deal :9~ )
Al is de kans op douanekosten dan een heel stuk groter. En dan zit je met btw op een $233,53.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmert26
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08:34
barrymossel schreef op woensdag 02 december 2015 @ 15:25:
[...]

Al is de kans op douanekosten dan een heel stuk groter. En dan zit je met btw op een $233,53.
of je verzekerd je daarvoor voor ~10-15 dollar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwakzalver
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-07 12:13
ehtweak schreef op woensdag 02 december 2015 @ 11:23:
Of het nou te maken heeft met de logistieke wanboel bij PostNL of niet, maar de laatste twee maanden heb ik nu al vier keer iets moeten 'claimen' bij zowel eBay als AE.
Verhip, ik dacht dat ik een pechvogel was en er de laatste maand gewoon dingen niet aankomen....
Zie elke keer wel dat het aangekomen is in NL....maar komt nu regelmatig voor dat het nooit afgeleverd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-09 14:56

greatgonzo

schit-te-rend!

ik heb bij banggood een xiaomi 10000 mah powerbank gekocht. Wat me opvalt is dat de lader niet uitgaat als de telefoon volledig is opgeladen. Goed, dit zou natuurlijk kunnen.. wat ik wel bijzonder vind is dat het lampje blijft knipperen, ook al is niets aangesloten. De aan/uitknop bied ook geen verschil.

Is er iets mis met deze powerbank?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:32
tokko1 schreef op woensdag 02 december 2015 @ 12:25:

Coupon code:
Members only:
(Let er wel op dat je alleen DHL / Franse post á ongeveeer 15$ kan kiezen, maar dan ngosteeds prima deal :9~ )
Tegen beter weten in, ook geprobeerd op de 64gb versie. Helaas :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 29-09 22:43
greatgonzo schreef op woensdag 02 december 2015 @ 20:21:
wat ik wel bijzonder vind is dat het lampje blijft knipperen, ook al is niets aangesloten. De aan/uitknop bied ook geen verschil.

Is er iets mis met deze powerbank?
Gewoon wachten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rico
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:03

Rico

Wie dit leest is gek....

Volgens mij gaat mijn pakket in rondjes bij PostNL:

Verberg waarnemingen
Tracking gebeurtenissen

DatumTijdPlaatsStatus
wo 2 dec. 201521:24NLZending is ontvangen door PostNL
wo 2 dec. 201521:21Zending wordt bezorgd op PostNL locatie
wo 2 dec. 201519:33NLZending is ontvangen door PostNL
wo 2 dec. 201519:18NLZending is ontvangen door PostNL
di 1 dec. 201523:54Zending wordt bezorgd op PostNL locatie
di 1 dec. 201523:46NLZending is ontvangen door PostNL
di 1 dec. 201522:26NLZending gesorteerd in sorteercentrum
di 1 dec. 201520:18NLZending gesorteerd in sorteercentrum
di 1 dec. 201514:00NLZending nog niet verwerkt.
di 1 dec. 201500:26NLZending is ontvangen door PostNL
di 1 dec. 201500:09Zending wordt bezorgd op PostNL locatie
ma 30 nov.22:26NLZending is ontvangen door PostNL
ma 30 nov.19:39NLZending is ontvangen door PostNL
ma 30 nov.18:19Zending wordt bezorgd op PostNL locatie
vr 27 nov.23:40NLZending is ontvangen door PostNL
vr 27 nov.23:03NLZending gesorteerd in sorteercentrum
vr 27 nov.23:03NLZending is ontvangen door PostNL
vr 27 nov.14:55NLOntvangen in land van bestemming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Rico schreef op woensdag 02 december 2015 @ 22:09:
Volgens mij gaat mijn pakket in rondjes bij PostNL:

Verberg waarnemingen
Tracking gebeurtenissen

DatumTijdPlaatsStatus
wo 2 dec. 201521:24NLZending is ontvangen door PostNL
wo 2 dec. 201521:21Zending wordt bezorgd op PostNL locatie
wo 2 dec. 201519:33NLZending is ontvangen door PostNL
wo 2 dec. 201519:18NLZending is ontvangen door PostNL
di 1 dec. 201523:54Zending wordt bezorgd op PostNL locatie
di 1 dec. 201523:46NLZending is ontvangen door PostNL
di 1 dec. 201522:26NLZending gesorteerd in sorteercentrum
di 1 dec. 201520:18NLZending gesorteerd in sorteercentrum
di 1 dec. 201514:00NLZending nog niet verwerkt.
di 1 dec. 201500:26NLZending is ontvangen door PostNL
di 1 dec. 201500:09Zending wordt bezorgd op PostNL locatie
ma 30 nov.22:26NLZending is ontvangen door PostNL
ma 30 nov.19:39NLZending is ontvangen door PostNL
ma 30 nov.18:19Zending wordt bezorgd op PostNL locatie
vr 27 nov.23:40NLZending is ontvangen door PostNL
vr 27 nov.23:03NLZending gesorteerd in sorteercentrum
vr 27 nov.23:03NLZending is ontvangen door PostNL
vr 27 nov.14:55NLOntvangen in land van bestemming
Tijd om even te bellen lijkt me. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 28-09 19:24
Een dac besteld bij een chinese amazon.de shop. Zit er een ijzeren staaf in verpakt in bubbeltjes plastic :(
Wat is nu de beste manier om dit aan te pakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-09 20:44
pacificocean schreef op donderdag 03 december 2015 @ 01:33:
Een dac besteld bij een chinese amazon.de shop. Zit er een ijzeren staaf in verpakt in bubbeltjes plastic :(
Wat is nu de beste manier om dit aan te pakken?
PayPal? Credit card? Heb je al gelezen wat Amazon erover schrijft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
  • Laatst online: 18:39
FunFair schreef op donderdag 03 december 2015 @ 07:20:
[...]

PayPal? Credit card? Heb je al gelezen wat Amazon erover schrijft?
Direct bij Amazon aankloppen, ze zullen het voor je afhandelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unrealbe
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 15-09 12:47
*knip*

[ Voor 96% gewijzigd door Perkouw op 03-12-2015 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vw23a
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-09 16:53
Ik heb via AliExpres een USB 3.0 HD 2.5 case gekocht voor € 7.95. DOA! Het dispuut is er op uit gedraaid dat ik mijn geld terug krijg als ik de case binnen dertig dagen aangetekend terug stuur. Dat kost met de PTT € 25.65.

Het is al de vierde of de vijfde keer ik voor zo'n klein bedrag bij Ali het schip in ga. Ik schaam mij eigenlijk kapot dat ik nu alweer bij de credit card company aan zou moeten kloppen. Ik denk dat ik het maar laat lopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zo, eindelijk duidelijkheid, de self balacing scooters of airboards zijn dus alleen toegestaan in huis of op privé terrein. http://www.telegraaf.nl/b...rd_verboden_op_weg__.html

Afbeeldingslocatie: http://images0.tcdn.nl/binnenland/article24822497.ece/BINARY/d/2airboard.jpg

Edit: Bericht staat ook op Tweakers http://tweakers.net/nieuw...t-de-openbare-weg-op.html

[ Voor 19% gewijzigd door Chocoball op 03-12-2015 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfightserv
Chocoball schreef op donderdag 03 december 2015 @ 09:58:
Zo, eindelijk duidelijkheid, de self balacing scooters of airboards zijn dus alleen toegestaan in huis of op privé terrein. http://www.telegraaf.nl/b...rd_verboden_op_weg__.html

[afbeelding]
En ze zijn gevaarlijk met betrekking tot brandveiligheid las ik in een artikel. In Engeland zijn een aantal huizen afgebrand door dat ze met het opladen in brand vlogen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rdegoede
unrealbe schreef op donderdag 03 december 2015 @ 08:21:
Zijn er ook Chinese mobile DAC's die de moeite zijn ivgl met de producten die je op amazon kan halen?
Fiio heeft erg goede, E17 / E17k bijvoorbeeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Speedfightserv schreef op donderdag 03 december 2015 @ 10:10:
[...]

En ze zijn gevaarlijk met betrekking tot brandveiligheid las ik in een artikel. In Engeland zijn een aantal huizen afgebrand door dat ze met het opladen in brand vlogen..
In vrijwel al die gevallen kwamen de hoverboards met die gare adapters van China > UK plug. Dat is waar het waarschijnlijk mis ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:44
Rdegoede schreef op donderdag 03 december 2015 @ 10:20:
[...]

Fiio heeft erg goede, E17 / E17k bijvoorbeeld
SMLS schijnt ook goed spul te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rdegoede
Amdwarrior schreef op donderdag 03 december 2015 @ 11:03:
[...]

SMLS schijnt ook goed spul te zijn.
SMSL O-)

Heeft inderdaad ook aardige goede DAC's en versterkers, alleen niet portable/mobile zover ik weet.
Muse en Topping zijn ook prima merken, maar hebben ook weinig portable/mobile in hun assortiment.

In dit topic is veel info te vinden : HiFi uit China versus de bekende commerciele HiFi deel 12 ( helaas gesloten dankzij een paar heethoofden )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:44
Rdegoede schreef op donderdag 03 december 2015 @ 11:12:
[...]

SMSL O-)

Heeft inderdaad ook aardige goede DAC's en versterkers, alleen niet portable/mobile zover ik weet.
Muse en Topping zijn ook prima merken, maar hebben ook weinig portable/mobile in hun assortiment.

In dit topic is veel info te vinden : HiFi uit China versus de bekende commerciele HiFi deel 12 ( helaas gesloten dankzij een paar heethoofden )
O-) Ja waarom gesloten ik vond dat altijd wel intressant topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henwy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-09 08:47

henwy

Meh

Op 11-11 heb ik bij AliExpress een hele zooi aan kleine hebbedingetjes en airsoft accessoires besteld (22 ordertjes ofzo?) En tot mijn verbazing waren er al een stuk of 3 dingetjes binnen 8 dagen in huis, dit had ik zeker niet verwacht. Sindsdien druppelen er elke week wel een aantal dingen binnen. Bij het postkantoor kennen ze me al in ieder geval :P.

Wel heb ik met een verkoper contact gehad over een beschadigd smartphone hoesje, gewoon via een bericht, nog geen claim, dit stellen ze erg op prijs. Ratings zijn op AliExpress schijnbaar wat waard en heb ik tal van berichten gekregen waar men in vroeg bij problemen eerst contact op te nemen ipv een claim oid te starten. Nieuw hoesje heeft men direct opgestuurd, kwam 9 dagen later binnen en was ook beschadigd. Nog een bericht gestuurd en een dag later veel excuses en geld terug op paypal. Goede rating achter gelaten en men was erg blij.

Ik de afgelopen jaren wel erg veel mazzel hebben gehad, maar heb bijna nooit problemen. Daarnaast communiceer ik altijd zo netjes mogelijk en heb ik het idee dat men ook wat voor mij wil doen. Nu nog even wachten op de laatste paar dingen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Niet online
henwy schreef op donderdag 03 december 2015 @ 12:56:
Nieuw hoesje heeft men direct opgestuurd, kwam 9 dagen later binnen en was ook beschadigd. Nog een bericht gestuurd en een dag later veel excuses en geld terug op paypal. Goede rating achter gelaten en men was erg blij.
Tja, dit vind ik toch dubieus. Het is niet terecht om de rating op goed te laten staan, want dat was het product simpelweg niet. Hiermee zadel je andere kopers mogelijk met hetzelfde probleem op.
Het is anders als je het product slecht beoordeelt, maar het contact met en de service van de verkoper wel positief bestempelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yakumos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:50
Ben de discussie met allbuy maar aangegaan, niet werkende tracking (was product van ~25 euro) en nog steeds niet geleverd, ondanks dat het midden oktober opgestuurd was. Twijfel of ik om een resend of een refund ga vragen eigenlijk.
Pagina: 1 ... 102 ... 180 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is WEL bedoeld voor:
* discussies over bestellingen bij Chinese webshops
* vragen en discussie over verzending, betaling, afhandeling en retourneren

Dit topic is NIET bedoeld voor:
* aankoopadvies of "welke moet ik kopen?"
* discussie over inbreuk te maken op het merkenrecht; dus GEEN namaak merkartikelen bespreken
* manieren om belasting te ontduiken
* import van verboden producten.
* "ik ook" posts, code-gebedel of inhoudsloze mededelingen.
* simpele vragen waarvan het antwoord al bekend is.
* statusupdates, deze mogen in China-shopping levertijdentopic