Ervaring werken bij CGI (deel 6) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 28 Laatste
Acties:
  • 222.828 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ESPACE schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 11:28:
[...]

CGI en de OR hebben de vakbonden altijd bewust buiten de deur gehouden. Bij de nieuwe arbeidsvoorwaarden is duidelijk gebleken waar CGI en de OR voor staan. Het overgrote deel (~85%) van de medewerkers heeft dat positief beloond met een akkoord. De CGI collega's kunnen het prima zonder vakbonden en krijgen daarmee wat ze verdienen.

Als je vindt dat je beter verdient kun je beter vertrekken!
beloond? Een hoop collega's hebben dat akkoord niet gegeven omdat ze er volledig achter staan. Ik heb al heel wat keren mogen aanhoren dat ze het bang waren voor de gevolgen. Waar dat vandaan komt kan ik goed begrijpen aangezien ik zelf ook enkele 'waarom wil je niet tekenen dan?' eenrichtings gesprekken heb mogen ervaren. Van het laatste 'gesprek' kreeg ik toch wel wat "I'm gonna make him an offer he can't refuse" gevoelens.

Mijn versie van je laatste twee zinnen is als volgt.

"Het overgrote deel (~85%) van de medewerkers heeft dat maar moeten accepteren met een akkoord. De CGI collega's kunnen het maar beter zonder vakbonden doen anders krijgen ze wat ze verdienen."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-04-2023
Een hoop collega's hebben dat akkoord niet gegeven omdat ze er volledig achter staan. Ik heb al heel wat keren mogen aanhoren dat ze bang waren voor de gevolgen. Waar dat vandaan komt kan ik goed begrijpen aangezien ik zelf ook enkele 'waarom wil je niet tekenen dan?' eenrichtings gesprekken heb mogen ervaren. Van het laatste 'gesprek' kreeg ik toch wel wat "I'm gonna make him an offer he can't refuse" gevoelens.
Angst is een slechte raadgever! Je laat je toch niet zo door een werkgever koeioneren? Je beschrijft dat velen zich bij hun akkoord voor de nieuwe AV hebben laten leiden door angst binnen een cultuur van verdeel en heers. Pijnlijker kun je het bedrog van de CGI droom niet duidelijk maken.

Ik vertrek over twee dagen. Vaarwel!

It always seems impossible until it's done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logiecaan
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-09-2023
ESPACE schreef op zondag 29 maart 2015 @ 13:46:
[...]

Angst is een slechte raadgever! Je laat je toch niet zo door een werkgever koeioneren? Je beschrijft dat velen zich bij hun akkoord voor de nieuwe AV hebben laten leiden door angst binnen een cultuur van verdeel en heers. Pijnlijker kun je het bedrog van de CGI droom niet duidelijk maken.

Ik vertrek over twee dagen. Vaarwel!
Ik begin op 1 april ook bij n andere werkgever. Ik hoop voor alle optie 3 mensen dat CGI zijn beloften waar maakt en zich weer als n fatsoenlijke werkgever gaat gedragen. Maar gezien de zaken die ik zelf heb ervaren en de ervaringen die anderen met mij deelden in de afgelopen 2 jaar vrees ik het ergste.

Succes allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21-11-2019
Logiecaan schreef op maandag 30 maart 2015 @ 07:17:
[...]

Ik begin op 1 april ook bij n andere werkgever. Ik hoop voor alle optie 3 mensen dat CGI zijn beloften waar maakt en zich weer als n fatsoenlijke werkgever gaat gedragen. Maar gezien de zaken die ik zelf heb ervaren en de ervaringen die anderen met mij deelden in de afgelopen 2 jaar vrees ik het ergste.

Succes allemaal!
Toen ik de berichten las waarin door het management werd toegegeven dat het niet toekennen van salarisverhoging aan non-signers een fout is geweest, heb ik nog net geen vreugdedansje gemaakt:eindelijk had ik weer de hoop dat er een begin kon worden gemaakt met het herstellen van de verstoorde verhoudingen tussen CGI en mij.

Inmiddels is mijn hoop weer enigszins getemperd: het heeft er alle schijn van dat CGI het corrigeren van de gemaakte fouten op de lange baan wil schuiven, en dat 2015 het zoveelste jaar zonder salarisverhoging gaat worden. Het is de vraag hoeveel optie-3-mensen nog het geduld kunnen opbrengen om tot 2016 te wachten voor ze weer als volwaardige medewerker worden behandeld.

De komende maanden worden cruciaal: wat gaan de gesprekken met de niet-tekenaars opleveren? Wordt het een herhaling van de optie-3-gesprekken van 2013, of respecteert CGI de keuze van deze mensen om aan het oude contract vast te houden? Worden de ons onterecht onthouden loonsverhogingen alsnog toegekend, of worden we gewoon weer met een kluitje in het riet gestuurd?
Het wordt een spannend voorjaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lurker1 schreef op maandag 30 maart 2015 @ 08:59:
[...]

Worden de ons onterecht onthouden loonsverhogingen alsnog toegekend, of worden we gewoon weer met een kluitje in het riet gestuurd?
Het wordt een spannend voorjaar!
Het is wel sneu voor jullie maar jullie worden idd met een kluitje in het riet gestuurd. Dat is al jarenlang zo en ikzelf heb niet de illusie dat dit gaat veranderen.

Wat ik zo aan acties voorbij heb zien komen de laatste tijd verschilt niet zo heel veel van het beleid van het upper management tijdens mijn tijd bij Logica(CMG). Vergeet ook niet dat jullie nu onder een Canadese paraplu vallen. Het Canadese personeelsbeleid is nog een stuk harder dan het Britse personeelsbeleid, dat onder Logica gold.

Verwacht dus niet van het management dat ze hun beleid ineens aanpassen ten faveure van de werknemers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
Verwijderd schreef op maandag 30 maart 2015 @ 10:29:
[...]
Verwacht dus niet van het management dat ze hun beleid ineens aanpassen ten faveure van de werknemers.
Een fout toegeven, maar weigeren hem te herstellen. Ik zou er in mijn dagelijkse werk niet mee wegkomen. Het zou toch van de ratten besnuffeld zijn als CGI dat wél zou proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben ze gezegd WANNEER ze die fout gaan herstellen?

Uitspraken van het MT zou ik niet met een maar minstens 5 korrels zout nemen....

Want heel realistisch: hebben ze al duidelijk zichtbare maatregelen genomen? Ik denk het niet... Dus zijn ze weer tijd aan het rekken....

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2015 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
Ze hebben niet eens gezegd DAT ze hem zullen herstellen. Ze hebben alleen toegegeven dat het fout was om iemand een salarisverhoging te weigeren puur op het feit dat hij de nieuwe arbeidsvoorwaarden niet heeft getekend.

Het zou wel erg naïef zijn van het CGI-management als men zou denken dat de optie-3-medewerkers weer met een grote grijns op hun gezicht naar het werk gaan nu CGI heeft toegegeven dat ze verkeerd zijn behandeld.
Pas als de gemaakte fouten zijn gecorrigeerd, zal er een goede basis zijn om samen de toekomst in te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bekijk het eens van de andere kant:

Ik denk dat degenen met de grote grijns op hun gezicht het NL MT is. Ze hebben met groot succes een nieuw pakket aan arbeidsvoorwaarden er doorgedrukt met als bijkomend voordeel een forse besparing in loonkosten.

En die lastige optie 3 mensen? Zolang ze maar omzet binnen brengen is het prima. Ze ontslaan is niet verstandig want dan krijg je negatieve pers.... En ook duur (want ik ga ervanuit dat optie 3 mensen over het algemeen wat meer dienstjaren hebben) dus niet doen. Liever dat optie-3ers uit zichzelf vertrekken.

Aan de andere kant, als je de optie-3ers nog wat aan het lijntje houd zullen ze nog wat meer omzet opleveren.

....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
Verwijderd schreef op maandag 30 maart 2015 @ 12:26:
Aan de andere kant, als je de optie-3ers nog wat aan het lijntje houd zullen ze nog wat meer omzet opleveren.
En dat idee begint me steeds meer tegen te staan: dat ik voor CGI slechts een geldmachine ben, wiens persoonlijke belangen voor 0,0% meetellen.
Maar goed, de nieuwe optie-3-gesprekken moeten nog komen, dus misschien word ik nog positief verrast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als iemand mijn stelling met feiten kan ontkrachten, be my guest...

Ik hoop echt en oprecht dat ik ongelijk heb. Afgaande echter op wat ik zo hoor en lees, vrees ik dat ik erg dicht bij de waarheid zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
Ik ben er ook bang voor, maar ik heb er nog steeds moeite mee om te accepteren dat het bedrijf zo kil en zakelijk is geworden dat ze liever iemand wegpesten dan dat ze serieus met hem bespreken wat er kan worden gedaan om van hem weer een tevreden medewerker te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sake moet wel denken: "Van die hele ontevrede bende zijn er maar twee overgebleven. Die laat ik maar even uitrazen op Tweakers want die stappen daarna vanzelf wel op. Problem(s) Solved!".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
Ik ben inderdaad bang dat dat Sakes insteek is. Anders had hij wel meer haast gemaakt met het tevreden krijgen van zijn onderdanen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is gewoon het Logica beleid.

Hoe vaak heb ik destijds te horen gekregen: "Als het je hier niet bevalt, waarom ga je dan niet weg?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snelkeuze0017
  • Laatst online: 15-10-2020
Lurker1 schreef op maandag 30 maart 2015 @ 08:59:

De komende maanden worden cruciaal: wat gaan de gesprekken met de niet-tekenaars opleveren? Wordt het een herhaling van de optie-3-gesprekken van 2013, of respecteert CGI de keuze van deze mensen om aan het oude contract vast te houden?
Het doel van deze gesprekken is door Henk Zeilstra uiteengezet in zijn email van 5 maart.

Merk ook op dat een van de alineas begint met de zin: "Een belangrijk uitgangspunt van ons HR beleid is dat we fair en open willen zijn."
Ik zou zeggen, pak het "Verklarend Woordenboek volgens de Moderne Manager" er maar bij. Want die ga je nodig hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
Tekenend is misschien wel dat in de officiële communicatie naar de optie-3-groep wordt beweerd dat de nieuwe gesprekken geen verkapte poging zullen zijn om je alsnog over de streep te trekken, terwijl Sake in de call naar de team leads heeft gezegd dat de verschillen tussen de oude en nieuwe voorwaarden nog eens goed aan de members moeten worden uitgelegd.
Waarom zou je dat doen als je niet van plan bent mensen alsnog over de streep te trekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

<<sombere modus aan>>
Rekken, plannen van afspraken ... 1 juli komt steeds dichterbij.
<</sombere modus uit>>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ontslag 'verlenen' wordt voor de werkgever na 1 juli niet gemakkelijker. Ze moet beschikken over een belastend dossier anders zal het UWV het ontslag nooit goedkeuren. Alleen het 'Niet tekenen van de nieuwe AV' zal niet voldoende zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vogelliefhebber
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
Logica(CMG) maakte nooit gebruik van de mogelijkheid om iemand te ontslaan.
Men legde de betreffende personen een vaststellingsovereenkomst voor, met de mededeling dat je die moet tekenen. Zelfs de manager die dat met een reorganisatie moet doen snapt het verschil niet.
Die van mij zei, op mijn vraag of ik nu ontslag kreeg of dat ik een vaststellingsovereenkomst voorgelegd kreeg, "Dit is onslag via een vaststellingsovereenkomst"
Jaja, alsof dat zou kunnen 8)7

Kortom, men probeert net te doen of je ontslag krijgt, maar dat is dus niet zo.
Uiteindelijk na veel aandringen kreeg ik te horen dat als ik de vaststellingsovereenkomst niet zou tekenen men naar de kantonrechter zou gaan. Dat heb ik niet afgewacht, de vraag is dan ook of men dat wel echt zou doen.
Maar bij een vaststellingsovereenkomst zul je wel zelf moeten gaan onderhandelen over de voorwaarden (oa de hoogte van de ontslagvergoeding). Of laten doen voor je natuurlijk.

Met een vaststellingsovereenkomst hoeft men dus niet langs het UWV en ook niet langs de kantonrechter.
Dus maakt die datum van 1-juli geen enkel verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vogelliefhebber schreef op maandag 30 maart 2015 @ 14:17:
Logica(CMG) maakte nooit gebruik van de mogelijkheid om iemand te ontslaan.
Men legde de betreffende personen een vaststellingsovereenkomst voor, met de mededeling dat je die moet tekenen. Zelfs de manager die dat met een reorganisatie moet doen snapt het verschil niet.
Die van mij zei, op mijn vraag of ik nu ontslag kreeg of dat ik een vaststellingsovereenkomst voorgelegd kreeg, "Dit is onslag via een vaststellingsovereenkomst"
Jaja, alsof dat zou kunnen 8)7

Kortom, men probeert net te doen of je ontslag krijgt, maar dat is dus niet zo.
Uiteindelijk na veel aandringen kreeg ik te horen dat als ik de vaststellingsovereenkomst niet zou tekenen men naar de kantonrechter zou gaan. Dat heb ik niet afgewacht, de vraag is dan ook of men dat wel echt zou doen.
Maar bij een vaststellingsovereenkomst zul je wel zelf moeten gaan onderhandelen over de voorwaarden (oa de hoogte van de ontslagvergoeding). Of laten doen voor je natuurlijk.

Met een vaststellingsovereenkomst hoeft men dus niet langs het UWV en ook niet langs de kantonrechter.
Dus maakt die datum van 1-juli geen enkel verschil.
Die datum van 1 juli gaat wel degelijk een rol spelen als je uitkomt bij de kantonrechter, want aantal dienstjaren x maandsalaris x verwijtbare factor doet niet meer ter zake, er is een maximum van ik meen 75K€. Dus 20 jaar in dienst x € 10.000 x 2 (verwijtbaar) .... jammer (in meerdere opzichten 8) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 20:14
Ontslagvergoeding wordt transitievergoeding

Vaste en tijdelijke werknemers krijgen als zij 2 jaar of langer in dienst zijn geweest bij ontslag een transitievergoeding. Voorwaarde is dat het initiatief voor ontslag bij de werkgever ligt. De werknemer kan de transitievergoeding gebruiken voor bijvoorbeeld scholing of de overstap naar een andere baan. De afspraken over de transitievergoeding zijn:

De werkgever betaalt deze vergoeding aan een werknemer die 2 jaar of langer bij de werkgever heeft gewerkt. Bij ernstige verwijtbaarheid van de werknemer aan het ontslag heeft de werknemer geen recht op de vergoeding.
De vergoeding wordt per dienstjaar opgebouwd. De regel is: 1/3 maandsalaris per dienstjaar. En 1/2 maandsalaris per dienstjaar dat een werknemer langer dan 10 jaar in dienst is geweest.
De vergoeding mag maximaal € 75.000 zijn. Of een jaarsalaris, als dat hoger is.
De werkgever kan de kosten van bijvoorbeeld outplacement of scholing aftrekken van de vergoeding. Deze kosten moeten zijn gemaakt met oog op het ontslag en in overleg met de werknemer. Zijn er tijdens het dienstverband kosten gemaakt voor maatregelen voor brede inzetbaarheid op de arbeidsmarkt? Dan kan de werkgever deze ook aftrekken. Dit geldt als de werknemer hiermee instemt.
Bij ernstige verwijtbaarheid van de werkgever aan het ontslag kan de kantonrechter nog een aanvullende vergoeding toekennen.

bron: http://www.rijksoverheid....echt-en-ontslagvergoeding

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MT (en de OR) heeft als dank vast D66 gestemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
Hoe zit het met het relatiebeding als je wordt ontslagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-09 22:49
Linkje over concurrentiebeding: http://www.intermediair.n...aan-je-concurrentiebeding

Over het relatiebeding is iets minder geschreven, maar ook daar heb je te maken met hetzelfde soort afweging tussen werkgevers- en werknemersbelang. Wat ik op internet kan vinden suggereert dat je ook bij een relatiebeding niet zomaar mag veronderstellen dat het weggaat bij ontslag of bij faillissement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkerl
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-09 19:17

bakkerl

Let there be light.

Verwijderd schreef op maandag 30 maart 2015 @ 13:15:
Sake moet wel denken: "Van die hele ontevrede bende zijn er maar twee overgebleven. Die laat ik maar even uitrazen op Tweakers want die stappen daarna vanzelf wel op. Problem(s) Solved!".
Het zijn er alleen wel meer dan twee... En die maken best een hoop herrie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Verwijderd schreef op maandag 30 maart 2015 @ 15:06:
MT (en de OR) heeft als dank vast D66 gestemd.
Denk dat als je naar het hele bedrijf gaat kijken er een hoop VVD stemmers bij zullen zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:39

avotar

P0werd by Black Coffee

Lurker1 schreef op maandag 30 maart 2015 @ 11:34:
[...]

Een fout toegeven, maar weigeren hem te herstellen. Ik zou er in mijn dagelijkse werk niet mee wegkomen. Het zou toch van de ratten besnuffeld zijn als CGI dat wél zou proberen?
Ik heb bijna 10 jaar bij dit bedrijf gewerkt voordat ik vorig jaar afscheid nam....
Maar bedoel je niet ....

"..... als CGI dat zou blijven proberen?"

Afspraken niet nakomen is een chronische aandoening die de kop op steekt du moment dat mensen management worden. Ik heb het bij vorige werkgevers gezien, maar niet zo erg als in mijn logica / cgi tijd.
Salarisverhogingen die niet doorgingen, cafetariamodel dat in 2005 al beloofd werd, billability bonussen, arbeidsvoorwaarden mandjes....

Het feit dat de PPP al 2 jaar is uitgekeerd laat juist zien dat het al (wat) beter gaat.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-06 07:38

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

avotar schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 06:19:
[...]

Het feit dat de PPP al 2 jaar is uitgekeerd laat juist zien dat het al (wat) beter gaat.
Umm juist ja... Het is dat het gegarandeerd was voor een bepaald percentage voor een paar jaar ivm switch AV's. Was die garantie er niet geweest hadden we nu exact nul keer een uitkering gehad.

Ik weet niet wat dat jou laat zien, maar mij igg niet dat het beter gaat. Als je het via een PPP bril bekijkt.

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

SithWarrior schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 07:35:
[...]

Umm juist ja... Het is dat het gegarandeerd was voor een bepaald percentage voor een paar jaar ivm switch AV's. Was die garantie er niet geweest hadden we nu exact nul keer een uitkering gehad.

Ik weet niet wat dat jou laat zien, maar mij igg niet dat het beter gaat. Als je het via een PPP bril bekijkt.
Ik probeer altijd ook de silver lining te zien, maar dat is in dit geval niet gelukt.
Then I got nothing..... :/

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

...toch wel apart.... op de e.o.a. manier lijkt de dag van de aankoop van aandelen nooit geweldig gekozen... gisteren aangekocht vandaag al weer dik een dollar lager... de dag van aankoop is nooit hetzelfde... soms op de 26e soms op de 3e... ik heb niet het gevoel dat dit optimaal geregeld is... het zal wel toeval zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Wat een dag... ruim 90 minuten onderweg naar de klus. Teamlead op bezoek gehad voor lunch en een goed gesprek. 's middags afscheidsmail nummer zoveel. Net geprobeerd in te loggen bij NN maar ik mis een gebruikersnaam....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divers
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-02-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 18:23:
...toch wel apart.... op de e.o.a. manier lijkt de dag van de aankoop van aandelen nooit geweldig gekozen... gisteren aangekocht vandaag al weer dik een dollar lager... de dag van aankoop is nooit hetzelfde... soms op de 26e soms op de 3e... ik heb niet het gevoel dat dit optimaal geregeld is... het zal wel toeval zijn....
Grappige is ook dat het verkopen nu weer werkt. Zal dan ook wel toeval zijn......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wijnands schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 18:37:
Wat een dag... ruim 90 minuten onderweg naar de klus. Teamlead op bezoek gehad voor lunch en een goed gesprek. 's middags afscheidsmail nummer zoveel. Net geprobeerd in te loggen bij NN maar ik mis een gebruikersnaam....
Sounds like a normal day to me... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirectZ
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-08-2024
Divers schreef op woensdag 01 april 2015 @ 07:53:
[...]

Grappige is ook dat het verkopen nu weer werkt. Zal dan ook wel toeval zijn......
Ik kan niet meer inloggen... Als ik op het oude adres, CGI intik bij Company name dan vindt hij niks... Is daar iets veranderd..??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CGIanoniem
  • Laatst online: 12-05-2022
Goed nieuws: CGI doet een tussentijdse loonronde, mogelijk gemaakt door de goede resultaten boven verwachting. Joepie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divers
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-02-2024
DirectZ schreef op woensdag 01 april 2015 @ 08:29:
[...]

Ik kan niet meer inloggen... Als ik op het oude adres, CGI intik bij Company name dan vindt hij niks... Is daar iets veranderd..??
Het portaal is veranderd. In je mailbox heb je een directe link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CGIanoniem schreef op woensdag 01 april 2015 @ 08:29:
Goed nieuws: CGI doet een tussentijdse loonronde, mogelijk gemaakt door de goede resultaten boven verwachting. Joepie.
hehe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
Ik ben niet erg in de stemming voor dit soort grappen... :(

[ Voor 13% gewijzigd door Lurker1 op 01-04-2015 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is geen 1 april grap. Echter is dit alleen geldig voor de optie 1 groep,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Verwijderd schreef op woensdag 01 april 2015 @ 10:25:
[...]

Dit is geen 1 april grap. Echter is dit alleen geldig voor de optie 1 groep,
Sure.... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
Ik wacht nog steeds gespannen op de verlossende mail van Sake, waarin hij bekendmaakt dat er voor de optie-3-medewerkers een extra loonronde komt, waarin de misgelopen verhogingen van de afgelopen jaren worden gecompenseerd.

Ik kan gewoonweg niet geloven dat iemand zijn fouten zou toegeven zonder actie te ondernemen om ze te herstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die compensatie hebben we al: iedere maand zestig euro in de vorm van een extra onkostenvergoeding t.o.v. 'JA'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
Verwijderd schreef op woensdag 01 april 2015 @ 12:17:
Die compensatie hebben we al: iedere maand zestig euro in de vorm van een extra onkostenvergoeding t.o.v. 'JA'.
Ik doel op het feit dat Sake heeft toegegeven dat het niet toekennen van loonsverhogingen fout is geweest.

Dat optie-1-mensen een lagere onkostenvergoeding hebben, is hun eigen keuze geweest. Je kunt dat geen compensatie noemen voor het als tweederangs burger behandelen van de non-signers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je gelooft toch niet echt dat Sake gaat zeggen tegen 90% van de CGI Nederland populatie: "Jullie hebben verkeerd gekozen, lekker dom, we geven de 10% die hun poot stijf hielden er lekker wat geld bij. Eigen schuld ... had je maar karakter moeten tonen t.o.v. middle management!". Echt niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie het zo:

Het management heeft de grote fout gemaakt de keuze voor optie 1 of optie 3 te betitelen als "goed" en "slecht".

In plaats daarvan hadden ze gewoon vrije keus moeten aanbieden tussen twee arbeidsvoorwaarden pakketten en gewoon iedereen als volwaardig CGI medewerker mee laten lopen in de loonronden. Welk pakket aan arbeidsvoorwaarden men ook kiest: het is gewoon een individuele keus (want geen collectieve arbeidsvoorwaarden vastgelegd in een CAO).

Dan was dit gedoe ook nooit nodig geweest.

Ik denk dat ze niet terugkunnen uit deze spagaat zonder gezichtsverlies en ik denk dat een simpel sorry ook niet meer helpt voor de meeste gepikeerde optie 1/3 medewerkers. Het zal ook wel een staartje krijgen, want ik denk dat degenen die ontevreden het pand (hebben) verlaten over het algemeen niet erg meer geneigd zijn om nog verder zaken met CGI te doen.

Dus op de langere termijn zal dat ook omzet gaan kosten denk ik zo.

Niet dat het management daar mee zit, want die denken hooguit 3 jaar vooruit....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
Om de gemoederen te bedaren heeft Sake toegezegd dat de optie-3-collega's eindelijk weer als volwaardige medewerkers behandeld gaan worden. Wat denk je dat er gebeurt als hij niet op korte termijn de toegegeven fouten goedmaakt? Dan krijg je een nieuwe golf van onrust, die er uiteindelijk toe zal leiden dat de 10% die voor zichzelf is opgekomen alsnog vertrekt.

Maar misschien is dat ook wel Sake's bedoeling: net zo lang beloftes niet nakomen tot de optie-3-mensen vanzelf woedend vertrekken.
Alleen... hoe wil hij dan ooit zijn groeidoelstellingen gaan waarmaken? Wie gaan de vertrokken ervaren mensen vervangen? En hoe kan hij zijn mensen slijten als er bij steeds meer klanten ex-CGI'ers zitten die anti-reclame maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
Verwijderd schreef op woensdag 01 april 2015 @ 12:35:
Niet dat het management daar mee zit, want die denken hooguit 3 jaar vooruit....
Alsof de vooruitzichten voor de komende 3 jaar wél rooskleurig zijn als je je medewerkers zó behandelt... _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lurker1 schreef op woensdag 01 april 2015 @ 12:38:
[...]

Alsof de vooruitzichten voor de komende 3 jaar wél rooskleurig zijn als je je medewerkers zó behandelt... _O-
>:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lurker1 schreef op woensdag 01 april 2015 @ 12:20:
[...]

Ik doel op het feit dat Sake heeft toegegeven dat het niet toekennen van loonsverhogingen fout is geweest.

Dat optie-1-mensen een lagere onkostenvergoeding hebben, is hun eigen keuze geweest. Je kunt dat geen compensatie noemen voor het als tweederangs burger behandelen van de non-signers.
Hahahahah dit is wel de beste 1 april grap die ik tot nu toe ben tegengekomen.
De mogelijkheid die ik nog wel zie gebeuren is het volgende:

Mits de werkkostenregeling het toelaat om weer iets extra te geven mbt onkostenvergoeding wordt deze weer voor iedereen op het niveau van voor de harmonisatie gebracht. Alle groepen doen weer volledig mee in de salarisronde (dit jaar komt er ws geen een ivm de resultaten). Echter komt alleen groep 1 in aanmerking voor PPP en SPP.
Want ja zeg nou zelf: Optie 3 gelooft toch niet in de CGI droom.....??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
Nee, eerlijk gezegd geloof ik niet in de CGI-droom. De laatste anderhalf jaar is mijn werkzame leven meer een CGI-nachtmerrie geweest.

Maar ik heb niet voor optie 3 gekozen omdat ik niet geloofde in de CGI-droom. Mijn keuze was puur gebaseerd op mijn privésituatie: kiezen voor optie 1 was voor mij gewoon ongunstig.
Als optie 1 voor mij wél voordelig had uitgepakt, had ik daar zonder aarzelen voor gekozen, hoe lachwekkend ik het verhaal over die droom ook vind.

Helaas kon mijn manager niet begrijpen dat ik op basis van privé-argumenten voor optie 3 koos. Volgens hem moest je de keuze optie 1 / optie 3 enkel en alleen baseren op je geloof in de CGI-droom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Lurker1 schreef op woensdag 01 april 2015 @ 13:32:

Helaas kon mijn manager niet begrijpen dat ik op basis van privé-argumenten voor optie 3 koos. Volgens hem moest je de keuze optie 1 / optie 3 enkel en alleen baseren op je geloof in de CGI-droom.
Blijft apart hoe verschillend managers die kwestie hebben benaderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirectZ
Wijnands schreef op woensdag 01 april 2015 @ 14:26:
[...]
Of hoe medewerkers het geïnterpreteerd hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
DirectZ schreef op woensdag 01 april 2015 @ 14:32:
[...]

Of hoe medewerkers het geïnterpreteerd hebben.
Ook natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Lurker1 schreef op woensdag 01 april 2015 @ 13:32:
[...]
Dat krijg je ervan als je ongetrainde mensen gaat inzetten als beleggingsadviseur. Hyper-vereenvoudigde adviezen zoals bovenstaande. "Als je verwacht dat CGI gaat stijgen, moet je instappen".

Terwijl een fatsoenlijk beleggingsadvies ook rekening moet houden met de persoon, namelijk zijn vaardigheid om risico's in te schatten, zijn wil en draagkracht om risico's te nemen.

Volgens mij wordt het tijd om personeelsregelingen ook onder de normale regelgeving voor beleggingsproducten te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erinaceus
  • Laatst online: 07-07 08:55
Voor Familie bedrijven geldt 2 a 3 generaties (~240-360 maanden)

Voor de meeste beurs genoteerde bedrijven (geldt strikt genomen niet voor CGI) is lange termijn planning de jaar cijfers (in het meest gunstige geval) en bij normale bedrijfsvoering de kwartaal cijfers.

Voor de meeste zaken gaat de planning niet verder dan een maand.

Strikt geldt dat CGI niet beurs genoteerd is, maar het management maakt sterk de indruk dat dat wel zo is.

I rest my case over planning ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar voor een lead van 100.000 euro krijg je toch maar even 300 euro als aanbrenger. Netto!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Verwijderd schreef op woensdag 01 april 2015 @ 14:47:
Maar voor een lead van 100.000 euro krijg je toch maar even 300 euro als aanbrenger. Netto!
Dat was vroeger een (half?) staatslot, dus wat dat aangaat ga je er toch al op vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet het nog zo net niet. Dat halve staatslot kan erg veel opleveren als je toevallig de trekking wint >:)

Voor 300 Eur staatsloten dan maar? Meer ronden, meer kansen! oOo

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2015 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
Wijnands schreef op woensdag 01 april 2015 @ 14:26:
[...]
Hetzelfde geldt voor de loonsverhogingen voor optie-3-medewerkers. Ik kreeg te horen dat dit door het hoger management niet was toegestaan, terwijl Sake onlangs heeft aangegeven dat het gewoon had gemogen.
Een dure vergissing, zeker als deze fout niet hersteld wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jil_s
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 07-09-2020
t_captain schreef op woensdag 01 april 2015 @ 14:36:
[...]
Dat krijg je ervan als je ongetrainde mensen gaat inzetten als beleggingsadviseur. Hyper-vereenvoudigde adviezen zoals bovenstaande. "Als je verwacht dat CGI gaat stijgen, moet je instappen".

Terwijl een fatsoenlijk beleggingsadvies ook rekening moet houden met de persoon, namelijk zijn vaardigheid om risico's in te schatten, zijn wil en draagkracht om risico's te nemen.

Volgens mij wordt het tijd om personeelsregelingen ook onder de normale regelgeving voor beleggingsproducten te brengen.
Het risico bij SPP met gratis aandelen is wel een stuk kleiner dan bij normale beleggingsproducten. Het moet wel héél raar lopen wil je verlies lijden ten opzichte van je inleg, en nog raarder als je dat niet op tijd in de gaten hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Als het inderdaad gratis is, en producten betreft die geen negatieve waarde kunnen krijgen (denk aan swaps), dan heb je gelijk.

Als je arbeidsvoorwaarden moet inzetten/inleveren voor de aankoop van de stukken, is het gewoon een verkoop van beleggingsproducten. Ik meen dat de versobering van de secundaire AV een prijs is, en dus niet gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Verwijderd schreef op woensdag 01 april 2015 @ 14:47:
Tja.. ok... dus... ik zit net de pagina te lezen. Denk dat ik me hier maar onthou van commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snelkeuze0017
Wijnands schreef op woensdag 01 april 2015 @ 16:10:
Tja.. ok... dus... ik zit net de pagina te lezen. Denk dat ik me hier maar onthou van commentaar
Dan heb je te lang gelezen. De kunst is om zooo snel op de Delete knop te drukken dat het kreng weg is, voor je goed en wel beseft wat er staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Kan ik doen maar op intranet haalt dat weinig uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jil_s
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 07-09-2020
t_captain schreef op woensdag 01 april 2015 @ 15:55:
Ik meen dat de versobering van de secundaire AV een prijs is, en dus niet gratis.
Goed punt, had ik gratis toch tussen aanhalingstekens moeten zetten.
Maar het hangt er ook van af wat je met je aandelen doet. Ik zie ze zelf zoals ze in 2013 gepresenteerd zijn: een deel van mijn maandelijks inkomen. Ik ben dan ook max. 2 dagen per maand mede-eigenaar van de Droom, en heb dan ook max $2 winst/verlies :P

Echt beleggen doe ik liever privé en maatschappelijk verantwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snelkeuze0017
snelkeuze0017 schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 15:55:
Zojuist een uitgebreide email naar De Unie gestuurd voor info over een medewerkers vakbond. Zodra ik nieuws heb, post ik het hier.
Heb zojuist Huug Brinkers uitgebreid aan de telefoon gehad. Fijn dat hij zo ruim de tijd hiervoor genomen heeft. En blij dat ik lid ben. De conlusie is vrij duidelijk. En misschien achteraf ook wel te voorspellen:
  1. We begrijpen de kracht van het collectief niet (anders waren we wel collectiever). Enig idee wat er gaat gebeuren als er 300 man op hun achterste benen gaan staan?;
  2. De gelatenheid van de achterban voorspelt weinig goeds;
  3. Een medewerkersvakbond heeft geen voorsprong op een gewone vakbond (er is bijv. geen wet en regelgeving van toepassing);
  4. Een medewerkersvakbond heeft een grote persoonlijke impact op diegenen die het gaan organiseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:58

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Topicstarter
erinaceus schreef op woensdag 01 april 2015 @ 14:41:
[...]
Strikt geldt dat CGI niet beurs genoteerd is, maar het management maakt sterk de indruk dat dat wel zo is.
Eeeeeh? CGI staat genoteerd op de stock exchange van Toronto en New York en is dus wel degelijk een beurt genoteerd bedrijf.
http://www.cgi.com/en/investors/stock-info-GIB.A
http://www.cgi.com/en/investors/stock-info-GIB

[ Voor 14% gewijzigd door Microkid op 01-04-2015 18:57 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
snelkeuze0017 schreef op woensdag 01 april 2015 @ 17:42:
[...]

Heb zojuist Huug Brinkers uitgebreid aan de telefoon gehad. Fijn dat hij zo ruim de tijd hiervoor genomen heeft. En blij dat ik lid ben.
Goeie vent, deskundig en constructief. Doe 'm de groeten van me de volgende keer dat je 'm spreekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erinaceus
  • Laatst online: 07-07 08:55
Eeeeeh? CGI staat genoteerd op de stock exchange van Toronto en New York en is dus wel degelijk een beurt genoteerd bedrijf.
Bedankt voor je correctie, maar doet gelukkig niets af aan de duur van de lange en middel lange termijn periode :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Topicstarter
erinaceus schreef op woensdag 01 april 2015 @ 19:28:
[...]
Bedankt voor je correctie, maar doet gelukkig niets af aan de duur van de lange en middel lange termijn periode :+

Voor de meeste beurs genoteerde bedrijven (geldt strikt genomen niet voor CGI) is lange termijn planning de jaar cijfers (in het meest gunstige geval) en bij normale bedrijfsvoering de kwartaal cijfers.

Voor de meeste zaken gaat de planning niet verder dan een maand.
CGI plant gelukkig jaren vooruit, daar is hun hele strategie op gebaseerd met onderbouwing van het management framework. Tijdens de annual tour is daar ook aandacht aan gegeven.

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Ik denk dat ze wel degelijk vooruit kijken. Alleen is de gekozen richting niet degene die je als NL consultant zou toejuichen. Het lijkt namelijk een strategie voor T&M werk in het middensegment van de markt. Daarbij horen beperkte carrièremogelijkheden voor de wat meer seniore werknemer. De uitvoering die CGI aan het beleid geeft, lijkt alvast gericht op het "verversen" en verjongen van de werknemers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Topicstarter
Zoals veel IT bedrijven kiest CGI de richting van deels detachering (T&M), deels projecten en deels full IT outsourcing. In alle onderdelen zijn imho voldoende carrieremogelijkheden voor zowel jongere als oudere werknemer. Mocht je trouwens invloed willen uitoefenen op de gekozen richting, dan kan je de member consultation natuurlijk invullen. Dat recht plicht heb je immers als member.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Mocht je trouwens invloed willen uitoefenen op de gekozen richting, dan kan je de member consultation natuurlijk invullen. Dat recht heb je immers als member.
Sorry maar nee. Ik vind dat je de plicht hebt om dat te doen. Net als verkiezingen, het lijkt misschien niet veel uit te halen maar als je het niet doet verspeel je je recht om te mopperen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
Helaas draagt het management een centimeters dik pantser van gewapend beton, dat zelfs door het meest krachtige spervuur van klachten niet kan worden doordrongen.
Af en toe word ik er zo moedeloos van... :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:48

elsinga

=8-)

Grote voordeel van je mening laten weten via de MSAP: de cijfers worden tot in Canada besproken en als ze onder de maat zijn moet er iets uitgelegd worden. ;)

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeZaag
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12:23
elsinga schreef op donderdag 02 april 2015 @ 16:24:
Grote voordeel van je mening laten weten via de MSAP: de cijfers worden tot in Canada besproken en als ze onder de maat zijn moet er iets uitgelegd worden. ;)
Klopt, Mike Roach vertelde eind vorig jaar bovendien alle comments persoonlijk te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
t_captain schreef op woensdag 01 april 2015 @ 19:39:
Ik denk dat ze wel degelijk vooruit kijken. Alleen is de gekozen richting niet degene die je als NL consultant zou toejuichen. Het lijkt namelijk een strategie voor T&M werk in het middensegment van de markt. Daarbij horen beperkte carrièremogelijkheden voor de wat meer seniore werknemer. De uitvoering die CGI aan het beleid geeft, lijkt alvast gericht op het "verversen" en verjongen van de werknemers.
Inmiddels is in veel geledingen wel duidelijk dat T&M het niet gaat worden op de lange termijn. Er is zeker de intentie om meer eigen IP te gaan doen. Ook een reden dat ik in dienst gekomen ben, juist niet om ingezet te worden op T&M klussen maar om te werken aan eigen oplossingen. Waar misschien nog wel eens een cultuur heerst om te focussen op T&M-werk is dat wel degelijk aan het veranderen.

Ik ben nu een aantal maanden in dienst en ik herken me niet in het negatieve commentaar wat in dit topic naar voren komt. Ik realiseer me dat ik niet de ballast meeneem van gewijzigde arbeidsvoorwaarden wat iemand anders wel heeft, maar tot op heden ben ik zeer blij met mijn keuze. We werken echt aan een aantal mooie oplossingen op dit moment.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Lurker1 schreef op donderdag 02 april 2015 @ 13:51:
Helaas draagt het management een centimeters dik pantser van gewapend beton, dat zelfs door het meest krachtige spervuur van klachten niet kan worden doordrongen.
Af en toe word ik er zo moedeloos van... :N
Had vanmiddag anders een prettig gesprek met Sake. Geen pantser gemerkt. Hij ziet ook veel meer van wat er in het bedrijf speelt dan je soms denkt als je 'm hoort spreken of zijn mails leest.

[ Voor 13% gewijzigd door Wijnands op 03-04-2015 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01-10-2024
Wijnands schreef op donderdag 02 april 2015 @ 22:06:
[...]
Had vanmiddag anders een prettig gesprek met Sake. Geen pantser gemerkt. Hij ziet ook veel meer van wat er in het bedrijf speelt dan je soms denkt als je 'm hoort spreken of zijn mails leest.
Ik heb van een van mijn oude managers ook altijd goede verhalen over Sake gehoord. Dat hij open staat voor goede argumenten, en zeker geen regelneef zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirectZ
Perenor schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 13:49:
[...]
Ik heb van een van mijn oude managers ook altijd goede verhalen over Sake gehoord. Dat hij open staat voor goede argumenten, en zeker geen regelneef zou zijn.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik binnen dit bedrijf weinig goede woorden gehoord heb over hem... Alleen maar verhalen (en voorbeelden) waaruit blijkt dat hij juist gigantisch gefixeerd op T&M (en Excel) was... Daarom was ik ook zo verbaasd over zijn aanstelling...

Hij zal dan ook 180 graden omgekeerd zijn anders was hij nooit op deze plek terecht gekomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior

SithWarrior

[...]

Ik snap hier de boodschap niet helemaal van, hij weet wat er speelt, maar toch draagt hij uit of hij het niet weet?

Ik weet niet onder welke management strategie van Porter dat valt ;)

Erg geruststellend zijn de woorden wat mij betreft in ieder geval zeker niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

peter00

BCF5

Warning. Cynimode on
dat wordt ook steeds eenvoudiger met een kleiner wordend CGI NL })
Perenor schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 13:49:
nou, ik ben na de laatste twee confrontaties wel klaar met m. Hij staat alleen open voor "suggesties" van ome Mike. Die van ons zie ik aan de andere kant van z'n hoofd er weer uitkomen. ik heb me DRIE keer aan m voorgesteld, en nog kent ie me niet.
DeZaag schreef op donderdag 02 april 2015 @ 16:30:
Klopt, Mike Roach vertelde eind vorig jaar bovendien alle comments persoonlijk te lezen.
lijkt me sterk. Ik betwijfel of mijn epistels met suggesties vertaald worden. Mike z'n Nederlands is below par.

en vwb die lead-aanbrengbonus: een typisch voorbeeld van minachting van de werkvloer. Toevallig weet ik dat bepaalde salesmanagers van hun meerjaren-contractbonus (aka Raamcontract) een compleet huis hebben kunnen betalen. een half jaar twintig consultants voor je laten buffelen en je huis is hypotheekvrij. Laten we t even in perspectief zien, die boekenbon.

Het is vervelend als cynicus steeds gelijk te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior

SithWarrior

peter00 schreef op zondag 05 april 2015 @ 15:46:

lijkt me sterk. Ik betwijfel of mijn epistels met suggesties vertaald worden. Mike z'n Nederlands is below par.
Worden 2 dingen door elkaar gehaald, MSAP's en Strategic Planning Sessions, dat laatste heb ik inderdaad van gehoord dat hij zelf de inputs checked (ik neem aan dat dit exemplarisch is, en dat hij niet zelf de commentaren leest van 35k aan mensen.

Maar die Strategic planning, zeker invullen en je comments over de BU in kwijt, die worden zeker gelezen in Canada (moet je het wel in het engels invullen). Dit vind ik persoonlijk zelf 1 van de mooiere management tools van CGI.

De vragen worden naar mijn persoonlijke idee ook elk jaar beter en specifieker.

Van de eerste kan een proestende man in een regenjas je vertellen, daar hoef je geen moeite in commentaar velden te stoppen voor wie dan ook....

[ Voor 20% gewijzigd door SithWarrior op 05-04-2015 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

ik vul alles in wat ik mag volgens mijn democratische recht, welke ik voorzie van dezelfde meningen, suggesties en complimenten als ik hier plaats, alleen in iets diplomatiekere bewoordingen. Zelfde doe ik als ik Ron, Sake of SBU managers spreek.

Zoals hierboven al aangehaald: als je niks van je laat horen of constructief meedenkt, mag je ook niet klagen. Ik zeik wel eens wat veel, maar ik ventileer ook ideeën en breng concrete leads aan. Wat me frustreert is dat daar volstrekt niets mee gebeurt, vaak in opdracht van het overzeese Politburo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
peter00 schreef op zondag 05 april 2015 @ 22:26:

Zoals hierboven al aangehaald: als je niks van je laat horen of constructief meedenkt, mag je ook niet klagen. Ik zeik wel eens wat veel, maar ik ventileer ook ideeën en breng concrete leads aan. Wat me frustreert is dat daar volstrekt niets mee gebeurt, vaak in opdracht van het overzeese Politburo
Lijkt inderdaad wel of sommige mensen lef missen ja. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga

elsinga

=8-)

Ik denk dat "men" in Canada nog moet wennen aan het feit dat de arbeidscultuur in (West) Europa toch heel anders is dan in de Amerika's. Dat verander je niet zomaar, ook niet met het invullen van MSAP's. Maar... als je niks doet verandert er helemaal niks. Dus: laat je horen of stop met klagen. ;)

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
Vroeger had ik de neiging om mijn ongenoegens voor me te houden, bang als ik was dat je als klager op een zijspoor zou belanden.
De afgelopen jaren is het me niet meer gelukt om mooi weer te spelen, en heb ik juist de longen uit mijn lijf geklaagd. Ik had gehoopt dat klachten van iemand die bekend staat als een niet-klager bij het management extra hard zouden aankomen, en dat ik er wellicht iets mee ten goede zou kunnen veranderen, maar tot dusver heb ik het gevoel dat ik juist door het klagen op een zijspoor ben beland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

precies!

het ontbreekt volstrekt aan ondernemerscultuur in CGI NL. We mogen alleen binnen gebaande paden, bij bestaande klanten, bestaande producten verkopen. Niemand durft risico te nemen, zelfs niet als dat minimaal is. Het is zelfs zo erg dat bestaande producten niet op onbekende markten mogen/kunnen worden verkocht. eerst moet er een juridisch (schiet mij maar in een condoom...) framework staan. Sommige oud CMG-ers en Logicanen heb ik horen spreken over de term Sales Prevention Team. Voor het aanbrengen van een dergelijke inkopper is een boekenbon inderdaad een passende beloning Om te janken.

Ik snap best dat je soms voorzichtig moet zijn met raamcontracten e.d. , maar nu wil men volkomen risicoloos de markt veroveren. Dat gaat nie lukken nie. Achteraf wordt er dan geroepen : "De winst is goed, maar de omzet blijft achter" . 8)7

voor de meelezende manager: ja, bovenstaande staat ook in m'n feedback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
peter00 schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 10:08:
voor de meelezende manager: ja, bovenstaande staat ook in m'n feedback.
Haha, gezien het beleid van de afgelopen jaren denk ik niet dat er ook maar één keer een manager een blik op dit forum heeft geworpen. >:)
Managers hebben wel wat beters te doen dan te peilen welke zorgen hun personeel heeft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-09 16:01

Reneger

Wie? IK?

Nah, das niet waar. Ik hoor genoeg managers, tl, etc die meelezen hier. Ik vermoed dat een groot aantal ook wel weet wie dit persoontje is. (Zo moeilijk is dat ook niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
Reneger schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 10:40:
Nah, das niet waar. Ik hoor genoeg managers, tl, etc die meelezen hier. Ik vermoed dat een groot aantal ook wel weet wie dit persoontje is. (Zo moeilijk is dat ook niet).
Dat is goed nieuws. Er zullen dan vast wel enkele managers zijn die zich wél iets aantrekken van de klachten die ze hier horen. En wie weet... misschien ga ik er zelf in de dagelijkse praktijk ooit iets van merken.

[ Voor 9% gewijzigd door Lurker1 op 07-04-2015 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

Reneger schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 10:40:
Ik vermoed dat een groot aantal ook wel weet wie dit persoontje is. (Zo moeilijk is dat ook niet).
iedereen die mij in een DM daarom vraagt weet wie ik ben. Sterker, er staat hier op GoT zelfs een film waar ik in figureer. }:O

"dit persoontje" doet niet moeilijk. Ik ben nog uit de tijd van eerlijkheid openheid en gelijkheid. Nou jij.

[ Voor 9% gewijzigd door peter00 op 07-04-2015 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkerl
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-09 19:17

bakkerl

Let there be light.

Lurker1 schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 11:15:
[...]

Dat is goed nieuws. Er zullen dan vast wel enkele managers zijn die zich wél iets aantrekken van de klachten die ze hier horen. En wie weet... misschien ga ik er zelf in de dagelijkse praktijk ooit iets van merken.
*plop* en toen werd je wakker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
Af en toe heb ik inderdaad het gevoel dat ik in een soort boze droom zit. Jarenlang heb ik met veel genoegen, en zelfs trots, voor dit bedrijf gewerkt. Soms kan ik nog steeds niet geloven dat het management dit goede gevoel in zo'n korte tijd tot op de grond heeft weten af te breken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-09 16:01

Reneger

Wie? IK?

peter00 schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 11:18:
[...]

iedereen die mij in een DM daarom vraagt weet wie ik ben. Sterker, er staat hier op GoT zelfs een film waar ik in figureer. }:O

"dit persoontje" doet niet moeilijk. Ik ben nog uit de tijd van eerlijkheid openheid en gelijkheid. Nou jij.
Oh als men er naar vraagt zeg ik het gewoon. Ik steek mijn mening niet onder banken of (bureau)stoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
De identiteit van Reneger is redelijk bekend. Iedereen weet wie ik ben. We werken er alletwee nog steeds.

Ik zou persoonlijk graag zien dat er een intern platform komt voor ongezouten kritiek. Misschien yammer weer 's reanimeren?

[ Voor 38% gewijzigd door Wijnands op 07-04-2015 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01-10-2024
Ik liet in het verleden ook altijd mijn mening horen, zowel in negatieve, als in positieve zin. Ik was ook niet anders gewend, als oud CMG'er. Echter na een aantal keren (na de overname) behoorlijk op de vinger getikt te zijn door een specifieke manager (de opmerking "negatieve attitude" wel eens gehoord?), ben ik heel wat voorzichtiger geworden met het uiten van mijn mening. Daarom hield ik ook liever mijn identiteit geheim.

Daarnaast ken ik ook het voorbeeld van een ex-collega die er, nog ten tijde van Logica, door een manager uitgewerkt is, onder de noemer van Bankwachter, terwijl hij nog lang niet aan de criteria van bankwachter voldeed.

[ Voor 20% gewijzigd door Perenor op 07-04-2015 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga

elsinga

=8-)

Mijn identiteit is ook wel bekend. Heb me ook niet stilgehouden tijdens bijvoorbeeld de AV hervormingen, maar probeer wel altijd alles van twee kanten te zien. Positief kritisch, als je wilt. En mijn toenmalige TL (inmiddels TL-af op eigen verzoek) las hier toen (en nu vast ook) mee. Was voor mij geen reden om iets anders te doen en hij zag ook geen enkele reden om dat te verlangen. Verder nooit feedback op mijn aanwezigheid hier gehad, dus zal wel goed geweest zijn. ;)

Uiteraard mijn opmerkingen ook altijd intern geventileerd. Niet klagen is niet zeuren tenslotte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CGIanoniem
  • Laatst online: 12-05-2022
Wijnands schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 13:40:
De identiteit van Reneger is redelijk bekend. Iedereen weet wie ik ben. We werken er alletwee nog steeds.

Ik zou persoonlijk graag zien dat er een intern platform komt voor ongezouten kritiek. Misschien yammer weer 's reanimeren?
Ik durf niet buiten anonimiteit.
Intern is er al een OR forum om ideeën te verspreiden. Die wordt net zo makkelijk genegeerd.
Pagina: 1 ... 9 ... 28 Laatste

Dit topic is gesloten.