beloond? Een hoop collega's hebben dat akkoord niet gegeven omdat ze er volledig achter staan. Ik heb al heel wat keren mogen aanhoren dat ze het bang waren voor de gevolgen. Waar dat vandaan komt kan ik goed begrijpen aangezien ik zelf ook enkele 'waarom wil je niet tekenen dan?' eenrichtings gesprekken heb mogen ervaren. Van het laatste 'gesprek' kreeg ik toch wel wat "I'm gonna make him an offer he can't refuse" gevoelens.ESPACE schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 11:28:
[...]
CGI en de OR hebben de vakbonden altijd bewust buiten de deur gehouden. Bij de nieuwe arbeidsvoorwaarden is duidelijk gebleken waar CGI en de OR voor staan. Het overgrote deel (~85%) van de medewerkers heeft dat positief beloond met een akkoord. De CGI collega's kunnen het prima zonder vakbonden en krijgen daarmee wat ze verdienen.
Als je vindt dat je beter verdient kun je beter vertrekken!
Mijn versie van je laatste twee zinnen is als volgt.
"Het overgrote deel (~85%) van de medewerkers heeft dat maar moeten accepteren met een akkoord. De CGI collega's kunnen het maar beter zonder vakbonden doen anders krijgen ze wat ze verdienen."