werk? Gewoon een dagje vrij ofzo.. moet die dagen toch opmakensnelkeuze0017 schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 07:53:
Wow, een hele werkdag zonder updates. Is iedereen aan het werk ofzo?
Verwijderd
Dan heb je 'm zeker al wel een maand of wat geleden aangekondigd he? Anders slaan de spreadsheets op holbakkerl schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 11:01:
[...]
werk? Gewoon een dagje vrij ofzo.. moet die dagen toch opmaken
Om de spreadsheets niet op hol te laten slaan, staat standaard voor elke maand werkdag 1 tm 5 als vrij aanvraag. Met duidelijk in het commentaar dat het als placeholder is voor die maand en geen garantie dat de dagen ook daadwerkelijk opgenomen worden die maand.Verwijderd schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 13:16:
Dan heb je 'm zeker al wel een maand of wat geleden aangekondigd he? Anders slaan de spreadsheets op hol
Zijn de spreadsheet managers ook weer blij, zo wijkt het minder af...
Waarom werkdag 1-5?
Je kan toch ook gewoon de periode van 1 - 31 kiezen?
En idd, met de disclaimer 'enkel omdat jullie erom vragen'.
let the past be the past.
Omdat ik ook nog een paar dagen werk.. en dan wijkt het uiteindelijk toch (sterk) af..SPee schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 15:11:
Waarom werkdag 1-5?
Nu komt het nog een beetje overeen met het aantal dagen in de maaand
Verwijderd
nou, 12x5 is 60 dagen; voor dat je het weet plannen ze in dat je 30 dagen gaat kopen, boeken ze dat als winst ..... en weer een andere spreadsheet aan gortbakkerl schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 13:26:
[...]
Om de spreadsheets niet op hol te laten slaan, staat standaard voor elke maand werkdag 1 tm 5 als vrij aanvraag. Met duidelijk in het commentaar dat het als placeholder is voor die maand en geen garantie dat de dagen ook daadwerkelijk opgenomen worden die maand.
Zijn de spreadsheet managers ook weer blij, zo wijkt het minder af...

Het komt ook niet overeen met de werkelijkheid.. Daarnaast werk ik ook nog partime, dus 5 dagen, zit al dicht tegen 2 volledige kalenderweken aanVerwijderd schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 15:19:
nou, 12x5 is 60 dagen; voor dat je het weet plannen ze in dat je 30 dagen gaat kopen, boeken ze dat als winst ..... en weer een andere spreadsheet aan gort
En 60 dagen zullen blij mee zijn.. gaat het potje 'stuwmeer'dagen toch nog eens omlaag
Wanneer zouden we iets te horen krijgen over het oude Zwitserleven pensioen? Deze pensioenovereenkomst is een half jaar geleden beëindigd en de communicatie en informatievoorziening is NUL.
Tijdens de informatiebijeenkomsten begin dit jaar werden ZL vragen niet beantwoord met een verwijzing naar specifieke ZL communicatie die zou gaan komen. Ik vraag me af wanneer.
Tijdens de informatiebijeenkomsten begin dit jaar werden ZL vragen niet beantwoord met een verwijzing naar specifieke ZL communicatie die zou gaan komen. Ik vraag me af wanneer.
It always seems impossible until it's done.
Verwijderd
Heb het zelf altijd bullshit gevonden om ongeplande vakantiedagen ruimschoots vantevoren in de anticipated billing op te moeten nemen. Deed dat altijd pas nadat ik mijn vakantiedagen zelf had vastgelegd.
Ben er altijd vanuit gegaan dat ze zelf weten hoeveel vakantiedagen ik heb per jaar en dat ze dat zelf ook kunnen inplannen. Nooit ook maar enigszins de behoefte gevoeld ze daarbij te moeten helpen. En waarom ook? Zij zitten er toch om te plannen?
Ben er altijd vanuit gegaan dat ze zelf weten hoeveel vakantiedagen ik heb per jaar en dat ze dat zelf ook kunnen inplannen. Nooit ook maar enigszins de behoefte gevoeld ze daarbij te moeten helpen. En waarom ook? Zij zitten er toch om te plannen?
De gemiddelde datum waarop de OR/HR ergens op reageert ligt vrijwel altijd rond 3 dagen na Sint Juttemis. Je moet dus gewoon nog even geduld hebben.ESPACE schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 16:04:
Wanneer zouden we iets te horen krijgen over het oude Zwitserleven pensioen? Deze pensioenovereenkomst is een half jaar geleden beëindigd en de communicatie en informatievoorziening is NUL.

Hou er dan even rekening mee dat je je zomervakantie bijvoorbeeld per week inplant... Ik werk 80% en als ik drie weken invoer gaan ze 15 dagen reserveren. Moeten er 12 zijn. En ondanks dat LPS niet leading is en de time reports dat zijn vertrouw ik er liever niet op...bakkerl schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 15:22:
[...]
Het komt ook niet overeen met de werkelijkheid.. Daarnaast werk ik ook nog partime, dus 5 dagen, zit al dicht tegen 2 volledige kalenderweken aan
Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl
Bij inloggen bij LPS staat toch zo groot dat het PERSOONLIJKE omgeving is... maar die omgeving kan niet rekening houden met mijn parttime.. dan ga ik geen rekening houden met stomme calculaties die daar automatisch gemaakt worden...elsinga schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 17:42:
[...]
Hou er dan even rekening mee dat je je zomervakantie bijvoorbeeld per week inplant... Ik werk 80% en als ik drie weken invoer gaan ze 15 dagen reserveren. Moeten er 12 zijn. En ondanks dat LPS niet leading is en de time reports dat zijn vertrouw ik er liever niet op...
Het weekelijkstijdschrijven is de werkelijkheid. De rest excel vulling.
Goede vraag, zoals ik hier al een tijdje terug schreef, was ik bang voor uitstel=afstel gedrag van HR. Daar begint het verdacht op te lijken...ESPACE schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 16:04:
You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?
Ik heb 't vorige week toevallig gevraagd aan HR. Het antwoord (dat binnen een uur kwam!) was dat ze net gehoord hadden van Zwitserleven dat die binnenkort de brief gaan versturen.
LPS kan al helemaal geen rekening houden met ouderschapsverlof dat je daar ook in moet zetten. Elke vrije dag/vakantie die je invoert kun je niet normaal afhandelen (alleen met een work-around) omdat je overlap hebt. "Fout!" Hoog tijd voor een PSA systeem in de hoop dat dat beter werkt.bakkerl schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 17:48:
Bij inloggen bij LPS staat toch zo groot dat het PERSOONLIJKE omgeving is... maar die omgeving kan niet rekening houden met mijn parttime.. dan ga ik geen rekening houden met stomme calculaties die daar automatisch gemaakt worden...
Binnenkort, op 1 april aanstaande, verloopt de wettelijke termijn om waardeoverdracht te kunnen aanvragen. Bij goed werkgeverschap hoort het aanbieden van collectieve waardeoverdracht. Maar CGI wil de kosten, die ze zelf is overeengekomen, niet voor haar rekening nemen. CGI en ZL zwijgen in alle talen over dit onderwerp.Ik heb 't vorige week toevallig gevraagd aan HR. Het antwoord (dat binnen een uur kwam!) was dat ze net gehoord hadden van Zwitserleven dat die binnenkort de brief gaan versturen.
Een radiostilte van 6 maanden?! Binnenkort roepen ze een halve waarheid: Waardeoverdracht is niet mogelijk.
Verwijderd
Dan stuur je toch voor die datum een aangetekende brief naar ZL/CGI met daarin de aankondiging dat je waarde-overdracht wilt aanvragen, maar dat je door het ontbreken van volledige en correcte informatie nu nog niet kan aangeven waarheen, en dat je hen aansprakelijk stelt voor enige geleden (en toekomstig te leiden) materiele schade? Ik denk dat een rechtsbijstandverzekering je graag wil helpen zo'n brief voor je op te stellen.ESPACE schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 23:18:
[...]
Binnenkort, op 1 april aanstaande, verloopt de wettelijke termijn om waardeoverdracht te kunnen aanvragen. Bij goed werkgeverschap hoort het aanbieden van collectieve waardeoverdracht. Maar CGI wil de kosten, die ze zelf is overeengekomen, niet voor haar rekening nemen. CGI en ZL zwijgen in alle talen over dit onderwerp.
Een radiostilte van 6 maanden?! Binnenkort roepen ze een halve waarheid: Waardeoverdracht is niet mogelijk.
Op de NN website staat een formulier waarmee je individuele waardeoverdracht kan aanvragen. Paar weken terug heb ik die ingevuld en opgestuurd. NN heeft hiervoor inmiddels een offerte voor aangevraagd bij ZL. Die hoop ik op korte termijn te ontvangen.Verwijderd schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 07:13:
[...]
Dan stuur je toch voor die datum een aangetekende brief naar ZL/CGI met daarin de aankondiging dat je waarde-overdracht wilt aanvragen, maar dat je door het ontbreken van volledige en correcte informatie nu nog niet kan aangeven waarheen, en dat je hen aansprakelijk stelt voor enige geleden (en toekomstig te leiden) materiele schade? Ik denk dat een rechtsbijstandverzekering je graag wil helpen zo'n brief voor je op te stellen.
Espace is van mening dat CGI tekort schiet door de collectieve waardeoverdracht niet te faciliteren (lees: betalen) en dat de communicatie vanuit zowel CGI als ZL rondom dit onderwerp onvoldoende is. Daar kan ik me wel in vinden.
Hoe belangrijk is die waardeoverdracht eigenlijk? Verwachten jullie dat Nationale Nederlanden een beter rendement op het ingelegde geld gaat halen dan Zwitserleven?
Verwijderd
Beide verzekeraars brengen beheerskosten in rekening, dus vanuit dat perspectief is één beheerder goedkoper. Dit gaat echter niet op als ZL aantoonbaar betere beleggingsresultaten gaat halen in de toekomst die de extra beheerskosten van ZL + het rendament van NN overstijgen.Lurker1 schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 09:00:
Hoe belangrijk is die waardeoverdracht eigenlijk? Verwachten jullie dat Nationale Nederlanden een beter rendement op het ingelegde geld gaat halen dan Zwitserleven?
Maar niemand heeft die glazen bol; en als je 'm toch hebt weet je ook of je uberhaupt een pensioenverzekering nodig hebt
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2015 09:19 ]
Maar de beheerskosten zijn een percentage van het uitstaande bedrag, dus als je geld overhevelt van ZL naar NN, stijgen de beheerskosten van NN.Verwijderd schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 09:17:
[...]
Beide verzekeraars brengen beheerskosten in rekening, dus vanuit dat perspectief is één beheerder goedkoper.
Het is niet zo dat je bij beiden een constant bedrag per maand betaalt. Als dat zo zou zijn, zou het inderdaad lonend zijn om van twee partijen naar één te gaan.
Of als NN een veel beter rendement haalt dan ZL, ook dan is het interessant.
Omdat ik al een tijdje uit dienst ben heb ik even wat opgezocht.
Mijn potje (Horizon Beleggen) is sinds 1-1-2014 tot 16-3-2015 gestegen met ruim 26%, en daar zijn de beheerskosten en mijn kosten tbv partnerpensioen al in verrekend.
Moet wel zeggen dat het de jaren 2012 en 2013 rampzalig was bij ZL.
Maar momenteel maakt men weer een redelijk rendement zo te zien.
Beheerskosten zijn slechts 0,4%/jaar bij ZL dus dat valt ook wel mee.
Kortom momenteel ben ik best tevreden hoe ZL het doet.
Aan jullie de keuze of je je opgebouwde premie wilt overhevelen naar NN of niet.
Moet je even afwegen wat de kosten en rendement bij NN zijn.
Ik heb daar momenteel geen inzicht in.
Omdat ik al een tijdje uit dienst ben heb ik even wat opgezocht.
Mijn potje (Horizon Beleggen) is sinds 1-1-2014 tot 16-3-2015 gestegen met ruim 26%, en daar zijn de beheerskosten en mijn kosten tbv partnerpensioen al in verrekend.
Moet wel zeggen dat het de jaren 2012 en 2013 rampzalig was bij ZL.
Maar momenteel maakt men weer een redelijk rendement zo te zien.
Beheerskosten zijn slechts 0,4%/jaar bij ZL dus dat valt ook wel mee.
Kortom momenteel ben ik best tevreden hoe ZL het doet.
Aan jullie de keuze of je je opgebouwde premie wilt overhevelen naar NN of niet.
Moet je even afwegen wat de kosten en rendement bij NN zijn.
Ik heb daar momenteel geen inzicht in.
er is één generieke code voor NL. als je m wilt doe ff een pbelsinga schreef op maandag 16 maart 2015 @ 20:06:
Ah... hopen dat die nog in de mailbox zit...En iemand een idee waar ik de info anders kan halen?
Mail gevonden, kan me alleen nu niet inschrijven:
[...]
Iemand die 10% kortingscode wel gekregen, die stond namelijk niet in de teruggevonden mail.
CGI’s (NL only) voucher code is:
Employees do not have to register to avail of this discount, they simply click on www.dell.nl/VIP select which product they wish to purchase, add to their basket and then at this stage they can enter the above voucher code.
[ Voor 36% gewijzigd door NeP2013 op 20-03-2015 10:51 ]
Kun je eindelijk andere fondsen kiezen dan de "huisfondsen" van je leverancier? Voor langere horizon zou ik bijvoorbeeld op Skagen inzetten.
Verwijderd
Ik ben ook tevreden met het rendement van ZL. Ik heb alles in Vrij Beleggen gestopt met Offensief profiel.
Resultaat van mn beleggingen vorig jaar kleine 1K en divident uitkering van 300 euro.
Resultaat van mn beleggingen vorig jaar kleine 1K en divident uitkering van 300 euro.
Waardeoverdracht is niet nodig, omdat het geld bij ZL gewoon blijft staan en verder rendeert. Een waardeoverdracht is alleen gebruikelijk als je naar een andere werkgever gaat. CGI hoeft dus niets te faciliteren, dat zie je verkeerd. Het maakt namelijk niets uit of je je pensioen straks uit 2 pensioenverstrekkers krijgt of uit 1. Als jij graag al het geld bij 1 pensioenverstrekker wil hebben is dat jouw persoonlijke keuze en daar zullen ZL en NN natuurlijk aan meewerken, maar de eventuele kosten zijn dan wel voor jouw rekening. Wellicht is het vanuit veiligheid juist wel beter om 2 aparte verzekeraars aan te houden, zie het als risico spreiding. En je zal vast nog wel een keer van werkgever veranderen, op dat moment kan je de waardeoverdracht alsnog regelen naar je nieuwe pensioenuitvoerder.ESPACE schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 23:18:
[...]
Binnenkort, op 1 april aanstaande, verloopt de wettelijke termijn om waardeoverdracht te kunnen aanvragen. Bij goed werkgeverschap hoort het aanbieden van collectieve waardeoverdracht. Maar CGI wil de kosten, die ze zelf is overeengekomen, niet voor haar rekening nemen. CGI en ZL zwijgen in alle talen over dit onderwerp.
[ Voor 5% gewijzigd door Microkid op 20-03-2015 11:13 ]
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Ja, maar de keuze bij NN is buiten NN/ING om behoorlijk beperkt.t_captain schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 10:46:
Kun je eindelijk andere fondsen kiezen dan de "huisfondsen" van je leverancier? Voor langere horizon zou ik bijvoorbeeld op Skagen inzetten.
Zie ik het verkeerd? ... Laat me niet lachen! Er is sprake van een nieuwe pensioenovereenkomst met andere inhoud bij een andere pensioenuitvoerder. En dan zou waardeoverdracht niet gebruikelijk zijn? Om meerdere redenen kan waardeoverdracht bijzonder wenselijk zijn.... dat zie je verkeerd.
De enige situatie waarbij volgens de Pensioenwet waardeoverdracht niet nodig is, is het geval als er sprake is van een nieuwe pensioenovereenkomst met dezelfde inhoud bij dezelfde pensioenuitvoerder! Het is juist de bedoeling van de Pensioenwet dat waardeoverdracht in andere gevallen steeds meer situaties gebruikelijk wordt.
Hoezo mijn persoonlijke keuze? De werkgever CGI stapt over naar een andere pensioenuitvoerder. Daarbij is sprake van een nieuwe pensioenovereenkomst met andere inhoud? De werkgever kan eenvoudig verzoeken om een collectieve waardeoverdracht. Artikel 83 uit de Pensioenwet is van toepassing. Waarom dan de kosten van waardeoverdracht op de medewerkers afwentelen? Dat getuigt niet van goed werkgeverschap. Een reden om van werkgever te veranderen.
Nee, we houden dezelfde pensioenovereenkomst, alleen is deze bij een andere pensioenuitvoerder belegd. Je hebt immers geen nieuw contract met pensioenreglement getekend. Zie ook http://old.findinet.nl/teksten/pwmvt7_2_2.htm, combinatie 15. CGI mag een collectieve waardeoverdracht regelen, maar is dit niet verplicht.ESPACE schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 13:40:
[...]
Zie ik het verkeerd? ... Laat me niet lachen! Er is sprake van een nieuwe pensioenovereenkomst met andere inhoud bij een andere pensioenuitvoerder.
Inderdaad: "kan verzoeken", dat is geen verplichting.Hoezo mijn persoonlijke keuze? De werkgever CGI stapt over naar een andere pensioenuitvoerder. Daarbij is sprake van een nieuwe pensioenovereenkomst met andere inhoud? De werkgever kan eenvoudig verzoeken om een collectieve waardeoverdracht. Artikel 83 uit de Pensioenwet is van toepassing. Waarom dan de kosten van waardeoverdracht op de medewerkers afwentelen? Dat getuigt niet van goed werkgeverschap. Een reden om van werkgever te veranderen.
[ Voor 60% gewijzigd door Microkid op 20-03-2015 13:52 ]
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Oh ja? Gelukkig is dat juist niet het geval!Nee, we houden dezelfde pensioenovereenkomst ..
Er is een nieuwe pensioengids en er is een nieuwe uitvoeringsovereenkomst met geheel andere voorwaarden en condities. Er zijn een aantal zaken fundamenteel gewijzigd. De meeste zaken zijn forse verbeteringen. Helaas zijn voor een aantal collega's de gunstige rente- en garantieregelingen komen te vervallen.
[ Voor 31% gewijzigd door ESPACE op 20-03-2015 14:01 ]
Dan nog: dan zou het combinatie 13 zijn (zie voorgaande mail) en nog steeds is er geen verplichting tot een waardeoverdracht. Waardeoverdracht voor 2700 medewerkers is nou eenmaal kostbaar. Als jij het privé zou moeten betalen, zou je dit dan doen?ESPACE schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 13:55:
[...]
Oh ja? Gelukkig is dat juist niet het geval! Er zijn een aantal zaken fundamenteel gewijzigd. De meeste zaken zijn forse verbeteringen. Helaas zijn voor een aantal collega's de gunstige rente- en garantieregelingen komen te vervallen.
[ Voor 11% gewijzigd door Microkid op 20-03-2015 14:06 ]
De hoge kosten voor waardeoverdracht zijn het directe gevolg van een overeenkomst tussen CGI en ZL. Als ik het zelf zou moeten betalen zou ik het zeker doen. Je verdient het namelijk terug. Daarom hebben een aantal slimmeriken het individueel aangevraagd.Dan nog: dan zou het combinatie 13 zijn (zie voorgaande mail) en nog steeds is er geen verplichting tot een waardeoverdracht. Waardeoverdracht voor 2700 medewerkers is nou eenmaal kostbaar. Als jij het privé zou moeten betalen, zou je dit dan doen?
CGI en ZL hebben het afgelopen half jaar nog niets gecommuniceerd over enige vorm van waardeoverdracht. Op 1 april verstrijkt de aanvraagtermijn in stilte. Dat zegt iets over CGI en ZL!
De oude situatie ZL/KB/CGI was decennia lang heel voordelig voor CGI. Alle administratie van alle verzekeringen werd volledig uitgevoerd door KB. Dat betekende een flinke kostenbesparing op de HR afdeling. De kosten werden afgewenteld op de medewerkers. Die betaalden met een zeer hoge prijs de rekening via woekerkosten aan ZL/KB. Dat ging direct ten laste van hun pensioenopbouw.
Vind je het wel redelijk dat CGI eventueel de kosten voor waardeoverdracht zou afwentelen op de medewerkers? Dan zou je een goeie zijn voor de CGI OR.
Verwijderd
Met de laatste zin doe je het lijken of CGI gedwongen werd om met een andere verzekeringsmaatschappij in zee te gaan en dat ze er niets aan kunnen doen. Volgens mij is het een bewuste keus geweest om op eigen kosten te besparen. Dan getuigt het idd niet van goed werkgeverschap om dan de overdrachtskosten bij de werknemer neer te leggen. Wees dan een vent en neem die eenmalige kosten.Microkid schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 14:00:
[...]
Dan nog: dan zou het combinatie 13 zijn (zie voorgaande mail) en nog steeds is er geen verplichting tot een waardeoverdracht. Waardeoverdracht voor 2700 medewerkers is nou eenmaal kostbaar. Als jij het privé zou moeten betalen, zou je dit dan doen?
Daarbij speelde ook reciprociteit een rol.Volgens mij is het een bewuste keus geweest om op eigen kosten te besparen.
Ik zeg niet dat ik het daar niet mee eens ben. De indruk werd gewekt dat CGI verplicht zou moeten meewerken aan een waardeoverdracht, dat is niet het geval. Overdracht hoeft niet, mag wel.Verwijderd schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 14:40:
[...]
Wees dan een vent en neem die eenmalige kosten.
[ Voor 4% gewijzigd door Microkid op 20-03-2015 15:44 ]
PB sent!NeP2013 schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 10:45:
[...]
er is één generieke code voor NL. als je m wilt doe ff een pb
CGI’s (NL only) voucher code is:
Employees do not have to register to avail of this discount, they simply click on www.dell.nl/VIP select which product they wish to purchase, add to their basket and then at this stage they can enter the above voucher code.
Alvast dank!
Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl
member (ˈmɛmbə Pronunciation for member )
- a person who belongs to a club, political party, etc
- any individual plant or animal in a taxonomic group ⇒ a member of the species
- any part of an animal body, such as a limb
- another word for penis
- any part of a plant, such as a petal, root, etc
- (mathematics) any individual object belonging to a set or logical class
- a distinct part of a whole, such as a proposition in a syllogism
- a component part of a building or construction
Het is vervelend als cynicus steeds gelijk te krijgen.
Helemaal mee eens! Ik krijg ook nog steeds zure oprispingen zodra ik het woord "member" lees. Ik kan er met de beste wil van de wereld niet aan wennen: het blijft verschrikkelijk gemaakt klinken.peter00 schreef op maandag 23 maart 2015 @ 08:55:
kappen nou met dat "Beste Member" bovenaan iedere communicatie. Maak ervan "Beste collega" of "Geachte Leden" . Nu is is member een beetje synoniem met Lullo.
Loop jij niet op maandag de werkvloer op schreeuwend zo van "hey memberrrrrrrr, heb je nog ge....." ?peter00 schreef op maandag 23 maart 2015 @ 08:55:
member (ˈmɛmbə Pronunciation for member )kappen nou met dat "Beste Member" bovenaan iedere communicatie. Maak ervan "Beste collega" of "Geachte Leden" . Nu is is member een beetje synoniem met Lullo.
- another word for penis
Roadman schreef op maandag 23 maart 2015 @ 09:46:
Loop jij niet op maandag de werkvloer op schreeuwend zo van "hey memberrrrrrrr, heb je nog ge....." ?
- another word for penis
Ja van zulke commentaren krijg je steeds meer het gevoel dat je afgezeikt wordt als ... member .... dan.
Je kunt er ook leuke verbuigingen van maken zoals 'dismemberment' voor een ontslagronde.peter00 schreef op maandag 23 maart 2015 @ 08:55:
member (ˈmɛmbə Pronunciation for member )kappen nou met dat "Beste Member" bovenaan iedere communicatie. Maak ervan "Beste collega" of "Geachte Leden" . Nu is is member een beetje synoniem met Lullo.
- another word for penis
Verwijderd
CastratieOutofFocus schreef op maandag 23 maart 2015 @ 10:56:
[...]
Je kunt er ook leuke verbuigingen van maken zoals 'dismemberment' voor een ontslagronde.

CGI - Top Employer
CGI - Computer Generated Imagery - It is all fake
What's the difference?
CGI - Computer Generated Imagery - It is all fake
What's the difference?
Zure oprispingen niet maar.. ik kan er ook niet echt aan wennen.Lurker1 schreef op maandag 23 maart 2015 @ 09:01:
[...]
Helemaal mee eens! Ik krijg ook nog steeds zure oprispingen zodra ik het woord "member" lees. Ik kan er met de beste wil van de wereld niet aan wennen: het blijft verschrikkelijk gemaakt klinken.
Overigens heb ik al mensen horen zeggen dat ze hun lidmaatschap gingen opzeggen en vervolgens met de brief naar hun manager liepen.
Ach, rare jongens die Noord-Amerikanen.
+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++
Nul . Duh. Ze zochten autisten die goed konden programmeren.
Begrijp ik het goed dat er voor het eerst sinds het "verbeteren" van de arbeidsvoorwaarden een maand is waarin het medewerkeraantal niet is gekrompen?
Nou, eigenlijk niet. Ze zochten autisten die goed kunnen programmeren, maar ook communicatief erg vaardig zijn.peter00 schreef op maandag 23 maart 2015 @ 15:40:
[...]
Nul . Duh. Ze zochten autisten die goed konden programmeren.
Je weet het. Dit zijn alle joiners die alvast in de mailings zijn opgenomen. De leavers worden pas begin april uit de systemen gehaald. Die jojo in telling maakt elk statement van Sake waar. "We zijn gegroeid"... Ja, nu eventjes wel. Tel volgende week nog eens.Volgende week woensdag is vast een goed moment.
Vandaag bij de klant nog een leuke gezien. Een van de (vele) mensen die er via een klein bedrijfje zat was jarig. HR dame van die toko kwam persoonlijk taart brengen voor hem en z'n collega's. Erg leuk gebaar!
zo slim is dat, zo ook afscheids borrels - DE netwerk momenten die vaak dan even gesponsord worden door sales. Niet bij Logica/CGI helaas. Kleine moeite, kleine rekening, grote kans op naamsbekendheid etc, altijd afgewezen. En dan maar zeuren of je een ingang bij je klant weet
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Dat is vrij standaard hoorWijnands schreef op maandag 23 maart 2015 @ 20:10:
Vandaag bij de klant nog een leuke gezien. Een van de (vele) mensen die er via een klein bedrijfje zat was jarig. HR dame van die toko kwam persoonlijk taart brengen voor hem en z'n collega's. Erg leuk gebaar!
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Als iemand van ons jarig is trekt 'ie vaak ook wel z'n eigen portemonnee voor een rondje taart, ligt een beetje aan de relatie met het team.Arfman schreef op maandag 23 maart 2015 @ 20:28:
[...]
Dat is vrij standaard hoorWij huren alleen maar mensen in van kleine bedrijfjes en als die jarig zijn is er altijd wel taart of iets anders. Sta er eerder van te kijken dat dat bij jullie niet gebeurt.
Momenteel ben ik aan het zeuren om contact met de account persoon die voor deze klant verantwoordelijk is. Of intranet klopt voor geen meter of men negeert mij volkomen.[b][message=43950405,noline]f. En dan maar zeuren of je een ingang bij je klant weet
[ Voor 23% gewijzigd door Wijnands op 23-03-2015 21:13 ]
dat is correct en tevens juistLurker1 schreef op maandag 23 maart 2015 @ 16:07:
Begrijp ik het goed dat er voor het eerst sinds het "verbeteren" van de arbeidsvoorwaarden een maand is waarin het medewerkeraantal niet is gekrompen?
Dat is toch een kwestie van escaleren tot je bij de juiste aankomt. Gewoon hogere manager sales bellen/mailen en hem vragen wie van zijn mensen bij die klant zit, weet hij het niet moet je zijn manager hebbenWijnands schreef op maandag 23 maart 2015 @ 20:55:
[...]
Als iemand van ons jarig is trekt 'ie vaak ook wel z'n eigen portemonnee voor een rondje taart, ligt een beetje aan de relatie met het team.
Momenteel ben ik aan het zeuren om contact met de account persoon die voor deze klant verantwoordelijk is. Of intranet klopt voor geen meter of men negeert mij volkomen.
Sorry, in december met de Kerstvakantie hebben wat minder collega's opgezegd. De opzeggers van januari zijn op 1 april pas weg. Goede voornemens zijn voor het begin van het jaar.Je weet het. Dit zijn alle joiners die alvast in de mailings zijn opgenomen. De leavers worden pas begin april uit de systemen gehaald. ...
... Volgende week woensdag is vast een goed moment.
Verwijderd
Hier bij de grote gele schelp is er ook altijd taart. Ongeacht de grote van het bedrijf waar de medewerker vandaan komt.Arfman schreef op maandag 23 maart 2015 @ 20:28:
[...]
Dat is vrij standaard hoorWij huren alleen maar mensen in van kleine bedrijfjes en als die jarig zijn is er altijd wel taart of iets anders. Sta er eerder van te kijken dat dat bij jullie niet gebeurt.
herkenbaar!Wijnands schreef op maandag 23 maart 2015 @ 20:55:
Momenteel ben ik aan het zeuren om contact met de account persoon die voor deze klant verantwoordelijk is. Of intranet klopt voor geen meter of men negeert mij volkomen.

Eindelijk de brief van Zwitserleven op de mat.
Morgen eerst maar eens bellen. De goede brief, maar het polisoverzicht van een collega! Heel slordig.
Morgen eerst maar eens bellen. De goede brief, maar het polisoverzicht van een collega! Heel slordig.
Ik wist niet dat CGI gevestigd is te Amersfoort!

Hebben stelt niets voor als je niet zelf iets bent.
Ok, ik ben benieuwd wat er verder op de deurmat gaat vallen. CGI c.s. en mailings ..

Ik vind de brief van zwitserleven ronduit slecht.
-dagtekening 18 maart, nu pas binnen op 24 maart.
-inhoud brief: we doen geen waardeoverdracht en alle eventuele extra's die je had zijn per direct vervallen.
geen woord over wat er gebeurd is met het geld dat je voor de extra's had neergelegd. (partner/wezzen; arbeidsongeschiktheidspensioen, premies eenmalig kapitaal bij overlijden, al betaalde kosten anw) had neergelegd
- pagina 3/4 : pensioenoverzicht 1 oktober2014, dagtekening 3 december 2014.
Hadden ze VEEEL eerder moeten opsturen.
- pagina 3: Indiensttreding in 2006, ingansdatum verzekering 1 januari 2014... WTF???
-waarde fonds op 3 december: xxxx euro, niets over wat is ingelegd geweest en hoe het tot nu rendeerde.
- geen woord over toekomstige beheerkosten
(en al helemaal geen woord over dat het een woekerpolis was...en misschien nog is? geen idee.
-leuke tip aan het eind: ga lekker naar de website en log in. (o, heb ik daar een inlogcode en wachtwoord van dan?)
-dagtekening 18 maart, nu pas binnen op 24 maart.
-inhoud brief: we doen geen waardeoverdracht en alle eventuele extra's die je had zijn per direct vervallen.
geen woord over wat er gebeurd is met het geld dat je voor de extra's had neergelegd. (partner/wezzen; arbeidsongeschiktheidspensioen, premies eenmalig kapitaal bij overlijden, al betaalde kosten anw) had neergelegd
- pagina 3/4 : pensioenoverzicht 1 oktober2014, dagtekening 3 december 2014.
Hadden ze VEEEL eerder moeten opsturen.
- pagina 3: Indiensttreding in 2006, ingansdatum verzekering 1 januari 2014... WTF???
-waarde fonds op 3 december: xxxx euro, niets over wat is ingelegd geweest en hoe het tot nu rendeerde.
- geen woord over toekomstige beheerkosten
(en al helemaal geen woord over dat het een woekerpolis was...en misschien nog is? geen idee.
-leuke tip aan het eind: ga lekker naar de website en log in. (o, heb ik daar een inlogcode en wachtwoord van dan?)
Ja die inloggegevens heb je dat is digidizegrin schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 22:37:
Better to remain silent and be thought a fool then to speak out and remove all doubt.
Het is te hopen dat er nog steeds kranten bestaan tegen de tijd dat wij met pensioen gaan... dan kunnen we op onze oude dag een krantenwijkje nemen om te compenseren voor het povere CGI-pensioen!
Verwijderd
Als we dan uberhaupt nog over een pensioen praten...Lurker1 schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 09:26:
Het is te hopen dat er nog steeds kranten bestaan tegen de tijd dat wij met pensioen gaan... dan kunnen we op onze oude dag een krantenwijkje nemen om te compenseren voor het povere CGI-pensioen!
Er wordt al openlijk over gesproken ook de AOW afhankelijk te maken van zelf opgebouwd pensioen. Dus werken na je 70e zal vaker gaan gebeuren. Er zullen een hoop arme ouderen in onze generatie zitten door het sprinkhaangedrag van de huidige generatie bestuurders.En we blijven allemaal stemmen op de partijen die dit mogelijk maken.
Omdat ik per 1 april CGI en als gevolg daarvan ook de grote gele schelp zal verlaten ben ik samen met mijn partner door de line manager van dat bedrijf en zijn partner mee uit eten genomen. En uitgebreid geloofd voor mijn inzet.Verwijderd schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 08:27:
[...]
Hier bij de grote gele schelp is er ook altijd taart. Ongeacht de grote van het bedrijf waar de medewerker vandaan komt.
Van CGI kreeg ik een mailtje dat ik mijn laptop bij local support mocht achter laten en mijn pasje bij de receptie. Oh ja, en een vrij stugge reminder dat ze mij houden aan mijn relatie beding.
Een meevaller overigens. Het achterhouden van salarisbetaling bij het verlaten van het bedrijf wordt niet meer gedaan. Ze betalen gewoon uit, inclusief het vakantiegeld, op de normale datum. De verder afrekening doen ze achteraf, eventueel via een faktuur. Dit in tegenstelling tot de HR memo van december waarin ze aangeven alles vast te houden tot er een eindafrekening gemaakt kan worden.
De timing (een half jaar na beëindiging contract) en de datering (waarde overzicht 4 maanden oud) getuigen niet van adequate communicatie. De inhoud is verder een zakelijke opsomming van alles wat is beëindigd. De enige kosten die overblijven zijn redelijke beheerkosten: 0,4% van het opgebouwde kapitaal. Verder bevat het een heel groot pluspunt.Ik vind de brief van Zwitserleven ronduit slecht.
Kwam je voor 1 oktober 2014 te overlijden, dan ging het opgebouwde pensioen kapitaal geheel naar ZL. Voor een deel van de medewerkers (circa een derde) is dat na beëindiging van het pensioencontract op 1 oktober 2014 ten gunste gewijzigd. Diegenen die in het verleden gekozen hadden voor een partner- en wezenpensioen krijgen nu bij overlijden 90% van het kapitaal uitgekeerd. Dit is een dik pluspunt dat bij een overweging tot waardeoverdracht naar een andere maatschappij zeker in beschouwing moet worden genomen (indien je bij ZL een nabestaandenverzekering had).
En er zijn maar verdomd weinig mensen die zich in hun pensioen verdiepen en actie ondernemen...peter00 schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 09:46:
Er wordt al openlijk over gesproken ook de AOW afhankelijk te maken van zelf opgebouwd pensioen. Dus werken na je 70e zal vaker gaan gebeuren. Er zullen een hoop arme ouderen in onze generatie zitten door het sprinkhaangedrag van de huidige generatie bestuurders.En we blijven allemaal stemmen op de partijen die dit mogelijk maken.
mijn advies is voor iedereen die het teveel moeite is om al die overzichten te combineren om mijnpensioenoverzicht.nl even in te loggen en daar inflatie, vermindering AOW en last but not least Belasting op los te laten. kijken wat je dan netto overhoudt als je niets hebt bijgespaard. In mijn geval zou dat iets van 1600 euro netto betekenen (heb een giga pensioengat door faillisement van een van mn werkgevers), en 1000 voor mn echtgenote. Mag je hopen dat je hypotheek betaald is, want aftrek krijg je niet meer na 30 jaar. Helemaal niet als je niet werkt.DeZaag schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 12:59:
[...]
En er zijn maar verdomd weinig mensen die zich in hun pensioen verdiepen en actie ondernemen...
2600 pop,als je daar inflatie op loslaat van conservatief 2%, zit je onder de 2000 euro vergelijkbare contante waarde. Als ze de AOW met rust laten tenminste. Da's geen vetpot na een leven lang buffelen. Sparen dus. Of erven. Of de Staats winnen. Of een IT uitzendburo gaan leiden voor 4 jaar.
Are you sure..?? Pas na het aanmaken van een account zeker..??
Jup ik heb vanmorgen ingelogd. Maar je hebt niet heel veel aan die pagina. Beetje als mijnpensioenoverzicht.nl Ik kon in ieder geval nergens een actuele waarde vinden. Alleen allemaal scenarios als ik met pensioen zou gaan op 55 t/m 70 en eventueel zelf bijsparen.DirectZ schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 14:47:
[...]
Are you sure..?? Pas na het aanmaken van een account zeker..??
Better to remain silent and be thought a fool then to speak out and remove all doubt.
Je kan op de site bij ZL op maar liefst 8 (!) verschillende manieren als werknemer met een pensioen inloggen.
http://www.zwitserleven.nl/nl/inloggen
Kies op deze pagina linksboven: 'MijnZwitserlevenPensioen'. Hier staat je beleggingswaarde.
Of rechtstreeks:
https://www.mijnzwitserlevenpensioen.nl/nl/Gesloten/Home
Let op: gebruik hier NIET je password van Digid, maar kies eerst voor 'Ik ben nog niet aangemeld' voor het aanmaken van een password.
http://www.zwitserleven.nl/nl/inloggen
Kies op deze pagina linksboven: 'MijnZwitserlevenPensioen'. Hier staat je beleggingswaarde.
Of rechtstreeks:
https://www.mijnzwitserlevenpensioen.nl/nl/Gesloten/Home
Let op: gebruik hier NIET je password van Digid, maar kies eerst voor 'Ik ben nog niet aangemeld' voor het aanmaken van een password.
[ Voor 22% gewijzigd door ESPACE op 25-03-2015 15:47 ]
Ik heb iig de link in de brief geprobeerd. En die werkt met digid.
Verwijderd
Klopt, maar dan kom je uit bij een 'anonieme' site. Via DigiD kun je de informatie van mijnpensioenregister.nl ophalen. De stand van zaken die je daar ziet is verouderd.bat266 schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 15:42:
Ik heb iig de link in de brief geprobeerd. En die werkt met digid.
Met een eigen account op de site van zwitserleven kun je de waarde van je belegging recenter inzien.
Dat is een ZL marketing tool dat een door CGI (te lage premie) en ZL/KB (woekerkosten) veroorzaakt pensioengat inzichtelijk maakt en je nieuwe ZL producten probeert aan te smeren om dit gat te dichten.Ik heb iig de link in de brief geprobeerd. En die werkt met digid.
[ Voor 14% gewijzigd door ESPACE op 25-03-2015 15:57 ]
Zojuist een uitgebreide email naar De Unie gestuurd voor info over een medewerkers vakbond. Zodra ik nieuws heb, post ik het hier.
Een medewerkersvakbond? Dat is nogal uitzonderlijk in NL, zowat alleen het Zweedse woonwarenhuis heeft dat. De meeste werknemers én zelfstandigen organiseren zich via een bestaande vakbond als de Unie, CNV of FNV.
Ja... ik ben ook verbaasd.
Was destijds wel even sprake van dat de unie actief leden zou werven maar dat deden ze zo onhandig dat het weinig opleverde.
Ben benieuwd.
Was destijds wel even sprake van dat de unie actief leden zou werven maar dat deden ze zo onhandig dat het weinig opleverde.
Ben benieuwd.
Ik ook wel, ben toen wel lid geworden van de unie en zo nu en dan een mail naar ze gestuurd maar nooit echt een antwoord gekregen. Ga mijn lidmaatschap denk ik over een paar maand opzeggen als ik CGI verlaat (einde project komt in zicht).
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Iemand al zijn aandelen proberen te verkopen afgelopen week ? Krijg al de hele week session time-out en wacht nog op antwoord van computershare.
CGI en de OR hebben de vakbonden altijd bewust buiten de deur gehouden. Bij de nieuwe arbeidsvoorwaarden is duidelijk gebleken waar CGI en de OR voor staan. Het overgrote deel (~85%) van de medewerkers heeft dat positief beloond met een akkoord. De CGI collega's kunnen het prima zonder vakbonden en krijgen daarmee wat ze verdienen.Zojuist een uitgebreide email naar De Unie gestuurd voor info over een medewerkers vakbond. Zodra ik nieuws heb, post ik het hier.
Als je vindt dat je beter verdient kun je beter vertrekken!
[ Voor 6% gewijzigd door ESPACE op 27-03-2015 11:54 ]
same hereDivers schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 09:26:
Iemand al zijn aandelen proberen te verkopen afgelopen week ? Krijg al de hele week session time-out en wacht nog op antwoord van computershare.
Ai-ai-ai, das misschien wel een pijnlijke waarheidESPACE schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 11:28:
CGI en de OR hebben de vakbonden altijd bewust buiten de deur gehouden. Bij de nieuwe arbeidsvoorwaarden is duidelijk gebleken waar CGI en de OR voor staan. Het overgrote deel (~85%) van de medewerkers heeft dat positief beloond met een akkoord. De CGI collega's kunnen het prima zonder vakbonden en krijgen daarmee wat ze verdienen.
Als je vindt dat je beter verdient kun je beter vertrekken!
Sorry maar voor de OR is dat onwaar. De OR heeft er nooit voor gekozen om een bond voor zich te laten onderhandelen of spreken maar verder hebben ze goed contact met tenminste 1 bond.ESPACE schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 11:28:
[...]
CGI en de OR hebben de vakbonden altijd bewust buiten de deur gehouden.
Haha, alsof een vakbond voor de OR zou moeten onderhandelen of voor de OR zou moeten spreken? Dat is een heel gemankeerd beeld van de rol van vakbonden en de rol van de OR. In het overleg met de bestuurder over arbeidsvoorwaarden heeft de OR op basis van de Wet op de Ondernemingsraden en het Burgerlijk Wetboek geen enkele formele rol. Vakbonden hebben dat nadrukkelijk wel.Sorry maar voor de OR is dat onwaar. De OR heeft er nooit voor gekozen om een bond voor zich te laten onderhandelen of spreken maar verder hebben ze goed contact met tenminste 1 bond.
CGI en de OR legitimeren hun handswijze op basis van het aantal vakbondsleden onder de medewerkers. Dat is een kip-en-eiprobleem. Zonder leden geen invloed, zonder invloed geen leden. In het 'belang van de onderneming' houdt CGI dat met behulp van de OR in stand. Maak van de personeelsgids een bedrijfs-CAO en laat de OR in het arbeidsvoorwaardenoverleg plaatsmaken voor de bonden!
Dat zeg ik niet. Ik weerleg alleen jouw beschuldiging, dat is alles.ESPACE schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 21:21:
[...]
Haha, alsof een vakbond voor de OR zou moeten onderhandelen of voor de OR zou moeten spreken?
Is het niet een feit dat CGI en de OR de bonden weghouden van onderhandelingen over arbeidsvoorwaarden?
Nee.
Jawel, en zo ook uitgesproken door Henk Zeilstra tijdens een gesprek. Je wilt het misschien niet horen, maar het is wel degelijk een feit.
Dus Henk spreekt namens de OR?
Klopt inderdaad. Is zo uitgesproken.snelkeuze0017 schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 00:08:
Jawel, en zo ook uitgesproken door Henk Zeilstra tijdens een gesprek. Je wilt het misschien niet horen, maar het is wel degelijk een feit.
[ Voor 28% gewijzigd door Logiecaan op 28-03-2015 15:23 ]
Citaat OR:Nee
"Los van de formele kant vindt de OR ook dat, bij afwezigheid van een CAO of een significante rol van vakbonden, de OR de juiste partner is om over nieuwe arbeidsvoorwaarden voor nieuwe medewerkers in gesprek te gaan."
De OR wil helemaal geen CAO en wil niet plaatsmaken voor de bonden. Daarin steunt ze de bestuurder!
Mijns inziens staat dat er niet. Er staat simpelweg dat er geen sprake is van een CAO en significante rol van vakbonden. Dat de OR dat niet zou willen is een wat vrije interpretatie van de tekst.ESPACE schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 20:14:
[...]
Citaat OR:
"Los van de formele kant vindt de OR ook dat, bij afwezigheid van een CAO of een significante rol van vakbonden, de OR de juiste partner is om over nieuwe arbeidsvoorwaarden voor nieuwe medewerkers in gesprek te gaan."
De OR wil helemaal geen CAO en wil niet plaatsmaken voor de bonden. Daarin steunt ze de bestuurder!
Overigens heb ik persoonlijk helemaal geen behoefte aan een vakbondsvertegenwoordiging of CAO. Ik ben uitstekend in staat om mezelf te vertegenwoordigen.
Werken bij CGI .. is een hoop gebekvecht tussen optie 1 en 3, over de rol en t functioneren van de OR, over pensioenen?
Nee, er is gelukkig meer.
En voor wie ons verlaat: zand erover.
Nee, er is gelukkig meer.
En voor wie ons verlaat: zand erover.
Dat zijn we allemaal. Maar of daarmee je belangen maximaal beschermd worden lijkt me sterk. Het is niet voor niets zo onrustig hier.DeZaag schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 21:20:
Overigens heb ik persoonlijk helemaal geen behoefte aan een vakbondsvertegenwoordiging of CAO. Ik ben uitstekend in staat om mezelf te vertegenwoordigen.

[ Voor 5% gewijzigd door snelkeuze0017 op 28-03-2015 22:06 ]
Dit topic is gesloten.