Ervaring werken bij CGI (deel 6) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 28 Laatste
Acties:
  • 222.825 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21-11-2019
ESPACE schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 08:27:
[...]
Ze doen weer volwaardig mee inclusief salary review.
Is dit werkelijk waar? In de officiële communicatie van Henk Zeilstra lees ik wel dat je als non-signer een tussentijdse salarisverhoging kunt krijgen, maar niet dat alle optie-3-medewerkers weer meedoen met de reguliere salarisaanpassing.

Ik weet nog steeds niet zeker of ik nu echt blij moet zijn, of dat ons weer een denkbeeldige worst wordt voorgehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logiecaan
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-09-2023
Lurker1 schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 08:40:
[...]
Is dit werkelijk waar? In de officiële communicatie van Henk Zeilstra lees ik wel dat je als non-signer een tussentijdse salarisverhoging kunt krijgen, maar niet dat alle optie-3-medewerkers weer meedoen met de reguliere salarisaanpassing.

Ik weet nog steeds niet zeker of ik nu echt blij moet zijn, of dat ons weer een denkbeeldige worst wordt voorgehouden.
De officiele communicatie is daar inderdaad niet duidelijk over. Ik heb een mail gezien waarin Sake aangeeft dat "members met de oude AV meedraaien in het salary review proces "er is geen sprake van een 'eigen' salaris proces"

Als ik dat lees, dan lijkt het er dus op dat optie-3 members straks weer gewoon mee doen in de salarisaanpassing. Maar het zou Sake en Henk sieren als ze dit ook duidelijk uitspreken. Maar het enige dat ik tot nu toe hoor is dat er optie 3 members zijn die een ESR hebben gehad. En een ESR is geen standaard wijze van salarisverhoging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snelkeuze0017
  • Laatst online: 15-10-2020
Henk herhaalt dat optie-3 volwaardig meedoet met een salary review gebaseerd op "management discretion."
En hoe het zo gelopen is? "Daar hebben we geen eenduidig antwoord op. We hebben daar echt een slag gemist."
Mijn voorlopige conclusie: de directie wil hun best doen om optie-3 aan boord te houden, maar ze kunnen het en-publiek niet uit hun strot krijgen dat ze het verprutst hebben. We moeten dus wachten tot januari 2016 voor de volgende salary review om te zien hoe dit in de praktijk gaat uitpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logiecaan
snelkeuze0017 schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 08:59:
Henk herhaalt dat optie-3 volwaardig meedoet met een salary review gebaseerd op "management discretion."
En hoe het zo gelopen is? "Daar hebben we geen eenduidig antwoord op. We hebben daar echt een slag gemist."
Mijn voorlopige conclusie: de directie wil hun best doen om optie-3 aan boord te houden, maar ze kunnen het en-publiek niet uit hun strot krijgen dat ze het verprutst hebben. We moeten dus wachten tot januari 2016 voor de volgende salary review om te zien hoe dit in de praktijk gaat uitpakken.
Ik hoorde het ook. Ik hoop voor CGI dat de optie 3 members het geduld kunnen opbrengen om te wachten of het goed voor ze uitpakt. Juist het ontbreken van daadkracht op dit vlak is de reden dat optie 3 members er geen vertrouwen meer in hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-04-2023
Sake: “Members met een oud contract zullen meedraaien in het salary review proces. Zoals een volwaardig member betaamt.”

The proof of the pudding is in the eating! Bij het salary review proces in januari 2016 moet blijken wat het waard is. Ze zeggen nu dat ze willen "bewijzen" dat je weerdoet als volwaardig member.

Praat er over in je team, vraag er naar bij je manager. De managers zijn door Sake & Henk gevraagd te helpen bij het uitdragen van de boodschap!

[ Voor 6% gewijzigd door ESPACE op 13-03-2015 09:21 ]

It always seems impossible until it's done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zal me niets verbazen als er straks een aparte kolom in de salaris matrix voor de optie 3 mensen komt.
Jullie draaien mee in het review proces echter zijn de percentages lager tov de optie 1 groep. Want zeg nou zelf jullie geloven toch niet in de CGI droom?? :-)
Iedereen tevreden. NL MT heeft zich aan haar woord gehouden en optie 3 tevreden want die krijgt weer een loonsverhoging..

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2015 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08:06

avotar

P0werd by Black Coffee

Hoe het zo gelopen is? Ik vermoed dat ze de effecten onderschat hebben en de eigen groei overschat. Wellicht had men gehoopt dat het nu dermate beter zou gaan met het bedrijf dat er vanzelf meer ruimte zou ontstaan om iedereen een extraatje te geven of dat de effecten voor de mensen die wel getekend hebben veel groter hadden geweest, waardoor mensen die niet tekenden alsnog overstag hadden gegaan.

Maar dat blijft speculeren. Wat natuurlijk ook niet helpt is dat iedereen die verantwoordelijk is geweest voor een beslissing op een bepaald moment, al lang en breed weer weg is en onze lange vriend Sake nu de Sjake is.

Ik ben niet jaloers op het takenpakket van die meneer moet ik zeggen.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CGIanoniem
  • Laatst online: 12-05-2022
Welke ruimte heeft Sake om zaken te doen? We moeten in Canada zijn om de absurde targets realistisch te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nkamp1
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 24-05-2023
snelkeuze0017 schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 08:06:
[...]

Met z'n tweeën kun je ook een feestje bouwen *O*

Ik ga wel eens informeren bij De Unie hoe dit zou kunnen werken. Er zullen vast een hoop juridische angels aan vast zitten.
Ik meld mij hierbij ook aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logiecaan
Verwijderd schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 09:26:
Zal me niets verbazen als er straks een aparte kolom in de salaris matrix voor de optie 3 mensen komt.
Jullie draaien mee in het review proces echter zijn de percentages lager tov de optie 1 groep. Want zeg nou zelf jullie geloven toch niet in de CGI droom?? :-)
Iedereen tevreden. NL MT heeft zich aan haar woord gehouden en optie 3 tevreden want die krijgt weer een loonsverhoging..
Toevallig gisteren met enkele optie 3 members in mijn omgeving precies hetzelfde geconstateerd. Het zou mij niet verbazen als het zo gaat lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tp2
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-04-2024

tp2

Dat is goed nieuws voor de optie 3'ers. Ligt dat ook vast, of is het alleen mondeling meegedeeld?

Ik denk dat de reden om dit niet en public toe te geven niet zozeer onwil is, maar dat CGI zich zorgen maakt over de consequenties van een dergelijke uitspraak.

Bij de AV onderhandelingen is heel duidelijk het beeld neergezet dat de consequentie van optie 3 was dat salaris bevroren zou worden. Door hier op terug te komen, kunnen spijtoptanten van optie-1 zeggen dat ze verkeert zijn voorgelicht en hun keuze op foutief verstrekte informatie hebben moeten maken. Die kunnen daarmee ook eisen om weer terug naar optie 3 gezet te worden. En dat is waarschijnlijk een behoorlijk grote groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
Huh? wat heb ik nou weer gemist?
deals@work

Medewerkers zijn belangrijk voor business development. Een nieuwe actie 'deals@work' biedt 50 euro voor het aanbrengen van een lead.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ESPACE schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 10:30:

deals@work

Medewerkers zijn belangrijk voor business development. Een nieuwe actie 'deals@work' biedt 50 euro voor het aanbrengen van een lead.
Lijkt me nogal een fooitje... Weet niet of dat motiveert....

Het zou mij eerder fair lijken het bedrag af te laten hangen van de grootte van de potentiele deal....

En een soort bonusssysteem voor als de lead omgezet word in een echte opdracht zou mij ook fair lijken.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2015 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01-10-2024
tp2 schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 10:21:
[...]

Dat is goed nieuws voor de optie 3'ers. Ligt dat ook vast, of is het alleen mondeling meegedeeld?

Ik denk dat de reden om dit niet en public toe te geven niet zozeer onwil is, maar dat CGI zich zorgen maakt over de consequenties van een dergelijke uitspraak.

Bij de AV onderhandelingen is heel duidelijk het beeld neergezet dat de consequentie van optie 3 was dat salaris bevroren zou worden. Door hier op terug te komen, kunnen spijtoptanten van optie-1 zeggen dat ze verkeert zijn voorgelicht en hun keuze op foutief verstrekte informatie hebben moeten maken. Die kunnen daarmee ook eisen om weer terug naar optie 3 gezet te worden. En dat is waarschijnlijk een behoorlijk grote groep.
Wat ze makkelijk zouden kunnen oplossen door bepaalde arbeidsvoorwaarden weer terug te geven aan de optie 1 groep (zo ook nieuwe - PPP/SPP - aan de optie 3 groep). Iedereen weer gelijk trekken. Iedereen blij. Ik zou juichen als dat doorgevoerd werd. Maar gebeuren zie ik dat niet. Dat laat Canada nooit toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pebbeles
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 28-01 07:49
Binnenkort fusie Adecco en CGI? Businessmodel nagenoeg gelijk en logo heeft dezelfde kleur als onze KPI's :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snelkeuze0017
tp2 schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 10:21:
Dat hangt ervan af of je een MP3'tje ziet als "vastgelegd" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
Is er al een mp3'tje van de call van vanochtend dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tp2

tp2

Perenor schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 10:46:
[...]

Wat ze makkelijk zouden kunnen oplossen door bepaalde arbeidsvoorwaarden weer terug te geven aan de optie 1 groep (zo ook nieuwe - PPP/SPP - aan de optie 3 groep). Iedereen weer gelijk trekken. Iedereen blij. Ik zou juichen als dat doorgevoerd werd. Maar gebeuren zie ik dat niet. Dat laat Canada nooit toe.
Dat ben ik helemaal met je eens, dat gaat niet gebeuren. Maar er is een slimme oplossing denkbaar.

Om optie-3 tegmoed te komen zonder afbreuk te doen aan eerdere uitspraken, zou CGI een nieuw AV pakket voor de optie-3 groep kunnen opstellen. Dit AV pakket maak je dan (vrijwel) gelijk aan het oude pakket en biedt je aan optie-3'ers aan. Omdat het individuele arbeidsvoorwaarden zijn, kan CGI dit doen (hoeft dus niet bedrijfsbreed aangeboden te worden). Daarmee houdt CGI zich aan de eerdere uitspraak "oude AV = geen salarisverhoging" en optie-3 is uit de wurggreep van de oude AV.

Hoewel dit een oplossing is die keurig binnen de eerdere afspraken past, is het risico groot dat dit bij optie-1 tot scheve gezichten leidt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tp2

tp2

snelkeuze0017 schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 11:03:
[...]

Dat hangt ervan af of je een MP3'tje ziet als "vastgelegd" ;)
Ik denk dat bij een eventuele juridische procedure dit voldoende is om e.e.a. aantoonbaar te maken. Ik zou die mp3'tjes wel even lokaal opslaan. (ik ben wat achterdochtig zoals ik eerder al schreef)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkerl
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-09 19:17

bakkerl

Let there be light.

tp2 schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 11:17:
[...]

Dat ben ik helemaal met je eens, dat gaat niet gebeuren. Maar er is een slimme oplossing denkbaar.

Om optie-3 tegmoed te komen zonder afbreuk te doen aan eerdere uitspraken, zou CGI een nieuw AV pakket voor de optie-3 groep kunnen opstellen. Dit AV pakket maak je dan (vrijwel) gelijk aan het oude pakket en biedt je aan optie-3'ers aan. Omdat het individuele arbeidsvoorwaarden zijn, kan CGI dit doen (hoeft dus niet bedrijfsbreed aangeboden te worden). Daarmee houdt CGI zich aan de eerdere uitspraak "oude AV = geen salarisverhoging" en optie-3 is uit de wurggreep van de oude AV.

Hoewel dit een oplossing is die keurig binnen de eerdere afspraken past, is het risico groot dat dit bij optie-1 tot scheve gezichten leidt.
En jij gaat geloven dat ze dat je oude contract 1 op 1 overnemen met de zelfde voorwaarden. Dat er niets geschaafd wordt.. Beetje naïeve lijkt me.

Daarnaast zijn onder de optie3 personen al verschillende individuele arbeidsvoorwaarden. Dat gaat ze nooit in 1 nieuw voorstel krijgen. Je blijft dan altijd personen met bezwaren houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tp2

tp2

bakkerl schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 11:22:
[...]

En jij gaat geloven dat ze dat je oude contract 1 op 1 overnemen met de zelfde voorwaarden. Dat er niets geschaafd wordt.. Beetje naïeve lijkt me.

Daarnaast zijn onder de optie3 personen al verschillende individuele arbeidsvoorwaarden. Dat gaat ze nooit in 1 nieuw voorstel krijgen. Je blijft dan altijd personen met bezwaren houden.
Ze kunnen het in elk geval niet maken om mensen met oude AV in reguliere salarisverhogingen mee te nemen. Zoals ik eerder schreef, in de all staff call van 5 november 2013 is gewoon het beeld neergezet dat salarisverhogingen bij de oude AV niet meer worden doorgevoerd. Als je dat nu toch doet, geef je optie-1 medewerkers een enorme stok om CGI mee te slaan. Men kan dan eisen om terug naar de oude AV gezet te worden, omdat men verkeert geinformeerd is. En ik denk dat die optie 1'ers in een rechtszaak heel sterk staan.

Mbt je tweede punt, dan maak je niet één voorstel voor alle optie 3'ers, maar pak je dat per geval op. Dat zal niet de voorkeur hebben, maar niets doen is nog slechter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:16
De werkgever maakt het zichzelf erg moeilijk. Een heel eenvoudig verhaal zou namelijk zijn dat werkgever ieders arbeidsvoorwaardenpakket omrekent naar totale werkgeverslasten (evt. ex leeftijdsafhankelijkepensioenbijdrage) en erop aanstuurt dat werknemers op gelijk niveau op termijn gelijke werkgeverslasten meebrengen.

Daar heb je een beetje middellange termijnvisie voor nodig als werkgever, maar is prima te doen en prima uit te leggen. De boel wordt dan recht getrokken door inflatie. In 5 jaar heb je dan het meeste wel glad en in 10 de laatste plooitjes.

Het werkt alleen slecht als de verschillen zo groot zijn dat er feitelijk sprake is van een fundamenteel ontwricht arbeidsvoorwaardenhuis. Het werkt ook niet als het businessmodel zo gammel is dat voor de bestaande populatie geen loonsverhoging inzit. In beide gevallen kun je zowel als investeerder (/werkgever) als werknemer net zo goed de handdoek in de ring gooien en iets gaan doen waar wel geld mee te verdienen valt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tp2

tp2

ESPACE schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 10:30:
[...]
deals@work

Verwijderd schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 10:41:
[...]
Lijkt me nogal een fooitje... Weet niet of dat motiveert....

Het zou mij eerder fair lijken het bedrag af te laten hangen van de grootte van de potentiele deal....

En een soort bonusssysteem voor als de lead omgezet word in een echte opdracht zou mij ook fair lijken.
Eens.... Men zou er 5% van de omzet in de eerste twee jaar o.i.d. van moeten maken. Vlak na de overname heb ik eens een presentatie gezien waar het CGI gedachtegoed (o.a. ondernemerschap) was dat je naar rato mee kan profiteren o.b.v. jouw bijdrage. Een vaste onkostenvergoeding van 50,- is dat niet, een percentage van de omzet wel. Bovendien motiveert dat om niet alleen een proefballonnetje op te laten, maar ook mee te denken hoe je het idee kan omzetten in een verkoopbare oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tp2

tp2

Rukapul schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 11:34:
De werkgever maakt het zichzelf erg moeilijk. Een heel eenvoudig verhaal zou namelijk zijn dat werkgever ieders arbeidsvoorwaardenpakket omrekent naar totale werkgeverslasten (evt. ex leeftijdsafhankelijkepensioenbijdrage) en erop aanstuurt dat werknemers op gelijk niveau op termijn gelijke werkgeverslasten meebrengen.
Zoiets als een CAO _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
Ik ben erg benieuwd hoe het optie-3-beleid van Sake/Henk precies is verwoord in de call van vanochtend. Heeft iemand daar al iets van gehoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lurker1 schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 12:12:
Ik ben erg benieuwd hoe het optie-3-beleid van Sake/Henk precies is verwoord in de call van vanochtend. Heeft iemand daar al iets van gehoord?
Dat is simpel: vraag het je TL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
Verwijderd schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 12:13:
[...]
Dat is simpel: vraag het je TL.
Het zou fijn zijn om het verhaal van meer kanten te horen, want binnen CGI schijnt het traditie te zijn dat TL's het beleid van het MT verkeerd uitleggen.
Vóórdat ik mijn TL spreek zou ik graag willen weten wat het officiële beleid is, zodat ik beslagen ten ijs kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lurker1 schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 12:17:
[...]

Het zou fijn zijn om het verhaal van meer kanten te horen, want binnen CGI schijnt het traditie te zijn dat TL's het beleid van het MT verkeerd uitleggen.
Vóórdat ik mijn TL spreek zou ik graag willen weten wat het officiële beleid is, zodat ik beslagen ten ijs kom.
Ok ... Vraag het Sake? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
hoevenpe schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 07:33:
Natuurlijk is het niet 'netjes' gegaan, maar is dat nou zo 'uniek'? Het zo bejubelde CMG heeft ons ooit collectief als uitzendkracht bestempeld om zo goedkoop de bankzitters te kunnen lozen, wellicht voor jullie tijd maar ook zeker niet fris.

Als de verstandhouding zo intens verziekt is (even los hoe dat komt) dan moet je gewoon uit elkaar gaan. Vergelijk het met een huwelijk: als de liefde verdwenen is en je elkaar met verwijten en 'bewijzen' bestookt weet je zeker dat het nooit meer goed komt. Bij elkaar blijven gaat dan alleen maar meer ellende geven.

Concreet:

Of je accepteert dat het bedrijf een transitie doormaakt van de top van de markt naar de grijze massa en begrijpt dat dit persoonlijke financiële consequenties heeft, of je gaat op zoek naar een werkgever die nog wel de top is (met bijbehorende arbeidsvoorwaarden).

Bij de eerste keuze moet deze discussie stoppen want deze onrust maakt het bedrijf kapot. Bij de tweede keuze moet je zelf de stap nemen, de economie trekt aan en goede ICT'ers zijn erg gewild.

Lukt het nu niet om een nieuwe baan te vinden met betere arbeidsvoorwaarden? Wellicht dat er dan toch een kern van waarheid zit in de aangepaste beloningspakket...
Je gaat totaal voor bij aan de maatschappelijke verantwoordelijkheid van CGI als werkgever. De onrust is het directe gevolg van het gevoerde beleid van de directie. Slecht werkgeverschap in een 'people's business' maakt het bedrijf kapot.

Ik vertrek binnenkort naar een topbedrijf met bijbehorende arbeidsvoorwaarden. Maar dit heeft mij er niet van weerhouden om voor collega's de strijd aan te gaan voor een rechtvaardige behandeling. Met succes! De directie neemt haar verantwoordelijkheid en neemt nu duidelijk afstand van het gevoerde beleid t.a.v. de non-signers. Hun keuze wordt gerespecteerd, ze doen weer volledig mee en worden beschouwd als volwaardige medewerkers. Eind goed, al goed! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik zo'n dromer was, was ik gebleven bij de CGI dromenfabriek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
Vraag het aan je OU-leader, DCS en TL! Hen is gevraagd om Sake en Henk te helpen bij het uitdragen van de boodschap!

Ik houd me aanbevolen voor de opname van de call. Ik wil het ook graag horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:49
ESPACE schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 12:25:
[...]

De directie neemt haar verantwoordelijkheid en neemt nu duidelijk afstand van het gevoerde beleid t.a.v. de non-signers. Hun keuze wordt gerespecteerd, ze doen weer volledig mee en worden beschouwd als volwaardige medewerkers. Eind goed, al goed! :)
Is het "eind goed", of is de houding van CGI jegens de "moeilijke werknemers" afhankelijk van de vraag/aanbod verhoudingen in de IT-markt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 20:14
ESPACE schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 12:45:

Ik houd me aanbevolen voor de opname van de call. Ik wil het ook graag horen.
Die verschijnen volgens mij niet. Ik zit nog wel te wachten op de opname van woensdag.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:38
Je gaat totaal voor bij aan de maatschappelijke verantwoordelijkheid van CGI als werkgever. De onrust is het directe gevolg van het gevoerde beleid van de directie. Slecht werkgeverschap in een 'people's business' maakt het bedrijf kapot.
De 'maatschappelijke verantwoordelijkheid als werkgever' lijkt me nogal naïef: kijk in de krant hoe er tegenwoordig met personeel wordt omgegaan en je weet genoeg. V&D, Xenos, Blokker, etc. laten zien dat mensen slechts regels in een Excel spreadsheet zijn, heb niet de illusie dat dit hier nu anders is.

Het management heeft dit heel verkeerd aangepakt, men had moeten begrijpen dat hoogopgeleide professionals het niet pikken als ze behandeld worden als een postbezorger of winkelbediende. Tegelijk stond men ook met de rug tegen de muur: er moest iets gebeuren om de kosten te drukken en zo de marge weer op peil te krijgen.

Het is eerder genoemd: de markt is fundamenteel veranderd. Door de opkomst van kleine bedrijven en ZZP'ers zijn de tarieven sterk gedaald en dat is dodelijk voor de 'starre' detacheerders. Als de inkomsten meer dan 30% dalen en de kosten blijven gelijk dan heb je gewoon een probleem.
Ik vertrek binnenkort naar een topbedrijf met bijbehorende arbeidsvoorwaarden. Maar dit heeft mij er niet van weerhouden om voor collega's de strijd aan te gaan voor een rechtvaardige behandeling. Met succes! De directie neemt haar verantwoordelijkheid en neemt nu duidelijk afstand van het gevoerde beleid t.a.v. de non-signers. Hun keuze wordt gerespecteerd, ze doen weer volledig mee en worden beschouwd als volwaardige medewerkers. Eind goed, al goed! :)
Het is juist 5 voor 12, het bedrijf heeft grote problemen en er zijn weinig echte oplossingen meer. De mensen die goed in de markt liggen lopen hard weg, wat overblijft zal (niet rot bedoeld) van mindere 'kwaliteit' zijn. De instroom stagneert vanwege alle ophef en onrust, de klanten verlengen contacten niet, overhead groeit door de krimp, etc. etc.

Het is echt naïef on te denken dat nu alles weer oké is, sterker nog: als ik nog medewerker zou zijn zou ik me echt zorgen gaan maken. 50 tinten rood komt niet uit de lucht vallen en de volgende maatregel is slechts een kwestie van tijd...

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CGIanoniem
Maar CGI is wel top-employer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoevenpe schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 13:13:
[...]

Het management heeft dit heel verkeerd aangepakt, men had moeten begrijpen dat hoogopgeleide professionals het niet pikken als ze behandeld worden als een postbezorger of winkelbediende. Tegelijk stond men ook met de rug tegen de muur: er moest iets gebeuren om de kosten te drukken en zo de marge weer op peil te krijgen.
Het management heeft het m.i. uitstekend ingeschat dat de werknemers zich zo hebben laten piepelen en dat men zo een kostenbesparing door kunnen voeren. Geen enkele staking, werkonderbreking of andere vorm van protest. Kan iemand mij zeggen dat de uitstroom is vergroot door deze perikelen? Ik heb het vermoeden van niet. De uitstroom was in de jaren daarvoor ook al aan de gang, goedschiks (ontevreden en zelf opgestapt) of kwaadschiks (door reorganisaties).

Het overgrote deel heeft gewoon getekend voor salarisreductie en dus is de missie van het management geslaagd geweest.

Wat wel verkeerd is dat is dat ze een etterende splijtzwam hebben gecreerd van groepen werknemers met verschillende arbeidsvoorwaarden en geen duidelijke lijn hebben getrokken. Die zweert nog steeds door en heeft zijn weerslag op de motivatie van de rest van de werknemers.

Voor de rest ben ik het eens met het verhaal....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze hebben de uitstroom wellicht niet vergoot. Ik denk toch zeker dat ze de instroom wel verkleind hebben als ik dit topic zo lees. Er zullen maar weinig Tweakers (of voorbijgangers) die dit topic lezen zin krijgen om hier te solliciteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Laatst online: 23:23

franssie

Save the albatross

Ik ken toch echt een aantal mensen dat hierom CGI heeft verlaten en die het anders waarschijnlijk niet hadden gedaan.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-06 07:38

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Verwijderd schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 13:22:
[...]

Het management heeft het m.i. uitstekend ingeschat dat de werknemers zich zo hebben laten piepelen en dat men zo een kostenbesparing door kunnen voeren. Geen enkele staking, werkonderbreking of andere vorm van protest. Kan iemand mij zeggen dat de uitstroom is vergroot door deze perikelen? Ik heb het vermoeden van niet. De uitstroom was in de jaren daarvoor ook al aan de gang, goedschiks (ontevreden en zelf opgestapt) of kwaadschiks (door reorganisaties).
Ik vraag me af of het me met cijfer onderbouwen zou lukken aan te tonen, dat CGI aan (ik noem het maar even) commitment afbreuk heeft gedaan met deze AV actie. Voor bijvoorbeeld de non fun meetings buiten werktijd. Ik denk dat ik toch wel een eindje kom.

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat de instroom is verkleind geld volgens mij voor de hele sector. Ik zou iemand die mij om advies vraagt niet aanraden om voor een (grote) detacheerder te gaan werken gebaseerd op mijn eigen ervaringen.

Volgens mij bleek ook al bij andere berichten die ik her en der heb opgevangen (kan het dus niet bewijzen!!), dat er gewoon weinig animo is voor het werken in de IT branche bij schoolverlaters. Verhalen over de fratsen die door grote detacheerders worden uitgehaald sijpelen daar ook door en dus worden mensen bij voorbaat al ontmoedigt om in het vak in te stappen.

Als je kijkt naar de arbeidsvoorwaarden: die zijn voor de gevraagde specialismen gewoon te mager en doorgroeikansen zijn gering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior

SithWarrior

Verwijderd schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 13:45:

Volgens mij bleek ook al bij andere berichten die ik het der heb opgevangen (kan het dus niet bewijzen!!), dat er gewoon weinig animo is voor het werken in de IT branche bij schoolverlaters.
Dit kan ik uit eigen ervaring ontkrachten, behalve als je er 1 toevoeging op doet: mensen met een IT achtige opleiding. Dan klopt je verhaal weer wel.

Je wil niet weten hoeveel schoolverlaters bij CGI (en bij de andere grote IT bedrijven) willen werken, die alles behalve iets wat lijkt op IT hebben gestudeerd. En die willen wij/CGI dan weer wat minder graag hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OK Sith, dat bedoelde ik eigenlijk ook. Bedankt voor de aanvulling ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2015 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08:06

avotar

P0werd by Black Coffee

franssie schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 13:38:
Ik ken toch echt een aantal mensen dat hierom CGI heeft verlaten en die het anders waarschijnlijk niet hadden gedaan.
Denk dat het voor veel mensen de druppel is geweest.
Maar dat zou je via de exit gesprek statistieken wel inzichtelijk moeten kunnen krijgen.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brigges
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16-06 21:00
avotar schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 15:17:
[...]
Maar dat zou je via de exit gesprek statistieken wel inzichtelijk moeten kunnen krijgen.
Sorry exit gesprek was een lachertje. Niet echt het idee dat er iets mee gedaan is. Laat staan is gelezen door het management.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
De hoge heren hebben in hun Outlook een zeer geavanceerd filter zitten dat ervoor zorgt dat alles wat ook maar een beetje riekt naar een klacht of kritiek automatisch naar de prullenbak wordt verplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jil_s
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 07-09-2020
Dezelfde hoge heren kunnen echter niet om de cijfers uit het continue medewerkertevredenheidonderzoek (3x woordwaarde) heen.

Daarbij, ik heb in dat onderzoek en bij mijn TL duidelijk aangegeven wat ik vond van de tweedeling in dit bedrijf.

[ Voor 32% gewijzigd door jil_s op 13-03-2015 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
jil_s schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 16:21:
Dezelfde hoge heren kunnen echter niet om de cijfers uit het continue medewerkertevredenheidonderzoek (3x woordwaarde) heen.
De enige terugkoppeling van dat onderzoek die ik heb gezien, is dat de medewerkertevredenheid het afgelopen jaar is gestegen, en dat dat positief nieuws is, waar we met zijn allen trots op moeten zijn.

Zouden ze nu echt niet doorhebben dat die stijging komt door het vertrek van de gigaontevredenen, waardoor er alleen nog mega-ontevredenen overblijven???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByeByeCGI
  • Laatst online: 16-09-2022
Lurker1 schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 17:01:
[...]

De enige terugkoppeling van dat onderzoek die ik heb gezien, is dat de medewerkertevredenheid het afgelopen jaar is gestegen, en dat dat positief nieuws is, waar we met zijn allen trots op moeten zijn.

Zouden ze nu echt niet doorhebben dat die stijging komt door het vertrek van de gigaontevredenen, waardoor er alleen nog mega-ontevredenen overblijven???
managers kijken alleen naar de eind cijfertjes, het interesseert hen niet hoe die tot stand zijn gekomen, zolang het resultaat maar positief is.

Binnen enkele jaren werken er nog maar 2 man bij CGI: Sake en HR Henk die ervoor zorgt dat Sake zijn timewriting doet :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lurker1 schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 12:12:
CGI zal naar eigen inzicht een verdeelsleutel van het beschikbare budget voor loonsverhogingen over optie-1 en optie-3 toepassen. Zoveel is wel duidelijk. Alles wat jeverder verteld is en wordt moet je zien binnen dat ene, kleine, maar o zo cruciale, gegeven.

En zolang daar niets aan veranderd wordt je blij gemaakt met een wassen neus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Lurker1 schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 16:03:
De hoge heren hebben in hun Outlook een zeer geavanceerd filter zitten dat ervoor zorgt dat alles wat ook maar een beetje riekt naar een klacht of kritiek automatisch naar de prullenbak wordt verplaatst.
Wat Henk betreft.. ik ken de man niet. Sake.. echt niet! De man heeft het heel druk maar echt wel dat 'ie probeert ook de mail van gewone members te lezen en beantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
CGI zal naar eigen inzicht een verdeelsleutel van het beschikbare budget voor loonsverhogingen over optie-1 en optie-3 toepassen.
Als er in de toekomst wat te verdelen valt voor loonsverhoging voorspel ik je één uniform salarisbeleid. Vanuit het huidige perspectief zal het vriend en vijand verrassen en meer dan nu aansluiten bij de behoeften van de business. Er is vastgesteld dat de matrix van 2014 niet in alle details bijdroeg aan de bedrijfsdoelstellingen. De systematiek zal verder geoptimaliseerd worden en eenduidig worden. Ik voorspel over niet al te lange tijd een instemmingsverzoek aan de OR.
Wat Henk betreft.. ik ken de man niet.
Henk Zeilstra werkt nog maar kort bij CGI. Pas zes maanden geleden is hij aan boord gestapt. Ik heb veel ontzag en waardering voor deze man! In kleine en grote zaken doorbreekt hij oude foute patronen en bouwt hij aan herstel van vertrouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surpherman
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-02 14:56
Wijnands schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 21:42:
[...]

Huh? wat heb ik nou weer gemist?
De 2x chinees is een grapje uit de Wan Kok tijd. Long long ago... wat je ook at het kostte daar 25 gulden. Dat Chinees tarief is een prima maatstaf gebleken voor de salarisverhogingen na "het is geen 1990 meer". 0, 1, 2 of 3 keer chinees afhankelijk van je performance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

peter00

BCF5

SithWarrior schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 13:49:
[...]

Dit kan ik uit eigen ervaring ontkrachten, behalve als je er 1 toevoeging op doet: mensen met een IT achtige opleiding. Dan klopt je verhaal weer wel.

Je wil niet weten hoeveel schoolverlaters bij CGI (en bij de andere grote IT bedrijven) willen werken, die alles behalve iets wat lijkt op IT hebben gestudeerd. En die willen wij/CGI dan weer wat minder graag hebben ;)
mijn zonen programmeren hobbymatig Java en wat scripttaaltjes. Heb ze aangeraden hobby en beroep toch maar gescheiden te houden in verband met de carrièreperspectieven. Er is altijd een Indiër die het goedkoper kan.

Het is vervelend als cynicus steeds gelijk te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:49
@hoevenpe: ik vrees dat ik geen speld tussen je "5 voor 12" analyse kan krijgen.

Dit is inderdaad het heldere beeld dat mensen van enige objectieve afstand kunnen zien. Hoevenpe als niet-werknemer (correct me if I'm wrong), ikzelf alweer een aantal jaar uit dienst.

@SithWarrior: dat suggereert dat jonge mensen van buiten de IT CGI als "springplank" richting de IT zien. Mensen met een IT studie hebben geen springplank nodig, die kunnen overal aan de slag. Heb ik je correct begrepen?

En gaat het dan over mensen die een minder relevante studierichting hebben met mindere arbeidsmarktperspectieven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Laatst online: 23:23

franssie

Save the albatross

peter00 schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 21:10:
[...]

mijn zonen programmeren hobbymatig Java en wat scripttaaltjes. Heb ze aangeraden hobby en beroep toch maar gescheiden te houden in verband met de carrièreperspectieven. Er is altijd een Indiër die het goedkoper kan.
koop een raspebbry pi voor elk van hun, wat je dan leert is niet zozeer programmeren maar ook denken in systemen, hoe lego je een probleem in en uit elkaar, die kennis is onbetaalbaatr en vrijwel universeel, ook buiten de IT wereld.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior

SithWarrior

t_captain schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 22:11:

@SithWarrior: dat suggereert dat jonge mensen van buiten de IT CGI als "springplank" richting de IT zien. Mensen met een IT studie hebben geen springplank nodig, die kunnen overal aan de slag. Heb ik je correct begrepen?

En gaat het dan over mensen die een minder relevante studierichting hebben met mindere arbeidsmarktperspectieven?
De echte IT techneuten, zijn (op dit moment) schaars op zo een gemiddelde carrierebeurs, daar lopen recruiters nog steeds actief voor in het rond te zoeken. Dus die hoeven niet langs de stands van een Ordina, CGI of een Accenture, die komen wel naar hun toe. Maar het gros van wat daar nu rondloopt, is vaak al een aardige tijd op zoek naar een baan in hun huidige vakgebied en zoeken inderdaad een springplank in beroepen waar nog wel veel/meer vraag naar is.

Ik heb niet iedereen daar gevraagd waarom ze juist bij CGI wilden werken (de meeste kende CGI trouwens niet van naam, ook de wel IT minded people niet). Maar de meeste die ik dat wel gevraagd heb (waarom wil je overswitch van beroepveld X naar IT en dan specifiek bij een groot bedrijf als CGI) kreeg je als antwoord dat ze hoopten met een masterclass bij CGI dusdanig bagage op te doen, dat ze in IT sector aan het werk konden. En daar geef ik ze geen ongelijk in, als ik in die positie zat, zou ik dat ook op deze manier proberen.

Mensen met een (toch wel vaak hoge, master, of zelfs doctoraal) opleiding geschiedenis, of letterkunde, kunst, bouwkunde, of wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

franssie schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 22:39:
[...]

koop een raspebbry pi voor elk van hun, wat je dan leert is niet zozeer programmeren maar ook denken in systemen, hoe lego je een probleem in en uit elkaar, die kennis is onbetaalbaatr en vrijwel universeel, ook buiten de IT wereld.
Heb hier een RPi B+ en een Banana Pi. Paps is dr meer mee aan t spelen dan de pubers helaas. De heren hebben meer belangstelling voor virtuele werelden en wiskunde (ja echt - hebben ze niet van mij)

*Voelt een excuus aankomen om ook nog een Arduino te kopen*

mijn overtuiging is dat hardcore it produktiewerk geen toekomst heeft in dit land. Wellicht nog wel in proprietary embedded software development of modellen bouwen, maar voor de rest heb ik er een hard hoofd in dat je er een goede boterham mee kunt verdienen in de toekomst.

Neemt niet weg dat techniek ALTIJD een verstandige keuze is. Of het nou theoretisch of toegepast is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
peter00 schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 10:42:
[...]

mijn overtuiging is dat hardcore it produktiewerk geen toekomst heeft in dit land. Wellicht nog wel in proprietary embedded software development of modellen bouwen, maar voor de rest heb ik er een hard hoofd in dat je er een goede boterham mee kunt verdienen in de toekomst.
Op zich wel. Denk echter dat mobile nog wel even in Nederland blijft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
Die verschijnen volgens mij niet.
Whoahaha, een onbekende heeft mij de opname van de call van afgelopen vrijdag toegestuurd. Dank! :*)

[ Voor 25% gewijzigd door ESPACE op 15-03-2015 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-09 16:01

Reneger

Wie? IK?

Wijnands schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 11:19:
[...]

Op zich wel. Denk echter dat mobile nog wel even in Nederland blijft
Ik hoop en denk t ook :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkerl

bakkerl

Let there be light.

Ik heb hem ook mogen ontvangen. Nog geen tijd gehad om te luisteren. Zal maandag worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snelkeuze0017
ESPACE schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 18:54:
Whoahaha, een onbekende heeft mij de opname van de management call van afgelopen vrijdag toegestuurd.

Ik vermoed een bootleg. Dank! :*)
Die zag ik ff niet aankomen. Dat van dat mp3'tje was eigenlijk alleen speculatie. Misschien hebben we wel een TL in de achterhoede met het hart op de goed plaats O-)
Ik durf het bijna niet te vragen, maar...
En anders, wil de gulle-gever mij een DM sturen? Ik ben ontzettend benieuwd naar het echte verhaal ipv horen-zeggen. Uiteraard anoniemiteit gegarandeerd. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkerl

bakkerl

Let there be light.

snelkeuze0017 schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 19:43:
[...]

Die zag ik ff niet aankomen. Dat van dat mp3'tje was eigenlijk alleen speculatie. Misschien hebben we wel een TL in de achterhoede met het hart op de goed plaats O-)
En anders, wil de gulle-gever mij een DM sturen? Ik ben ontzettend benieuwd naar het echte verhaal ipv horen-zeggen. Uiteraard anoniemiteit gegarandeerd. _/-\o_
Mail eens naar het afzender adres. Misschien krijg je een antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snelkeuze0017
bakkerl schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 19:58:
[...]

Mail eens naar het afzender adres. Misschien krijg je een antwoord.
Uh duh? Moet je wel een afzenderadres hebben. Ik heb hem niet gehad. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkerl

bakkerl

Let there be light.

snelkeuze0017 schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 20:05:
[...]

Uh duh? Moet je wel een afzenderadres hebben. Ik heb hem niet gehad. ;)
wil je hem hebben dan? DM je mail adres dan even waar je hem heen wil hebben :)
Of als je niet je adres bekent wil maken.. kan je een url sturen om hem downloaden.

[ Voor 13% gewijzigd door bakkerl op 14-03-2015 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByeByeCGI
  • Laatst online: 16-09-2022
snelkeuze0017 schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 19:43:
[...]

Misschien hart op de goede plek, maar lekken van gevoelige, mogelijk confidentiele informatie is niet toegestaan. Deze TL moet zijn trainingen over code of conduct, data protectie & privacy nog maar eens volgen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkerl

bakkerl

Let there be light.

ByeByeCGI schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 21:43:
Misschien hart op de goede plek, maar lekken van gevoelige, mogelijk confidentiele informatie is niet toegestaan. Deze TL moet zijn trainingen over code of conduct, data protectie & privacy nog maar eens volgen. 8)7
Had CGI open en eerlijk moeten zijn, zoals ze beweren te zijn, en alle optie3 personen moeten uitnodigen om bij deze call te zijn. Had je deze hele discussie en postings niet gehad.

De inhoud van de call was al van te voren door HR aangekondigd. Door de groep erbij uit te nodigen had de communicatie duidelijk geweest (juist een van de genoemde punten van dingen die verkeerd gegaan zouden zijn) en had je daadwerkelijk kunnen aantonen dat CGI bezig zou zijn met het terug winnen van vertrouwen van de groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snelkeuze0017
ver·trou·wen (het; o)
geloof in iemands goede trouw en eerlijkheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01-10-2024
ByeByeCGI schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 21:43:
[...]
Vraag me af of je daar volgens de letter van de regels wel gelijk in hebt? Aangezien het naar collega's gaat, niet naar buitenstaanders, en over die collega's. Wordt er iets geheims meegedeeld dan in die toespraak? Wat is daar dan (bedrijfs)gevoelig of confidentieel aan?

Daarnaast het getuigt niet echt bepaald van de beoogde transparantie. lijkt je ook niet? Waarom moet daar zo geheimzinnig over gedaan worden?

Moet ik ook weer denken aan dat PDF script voor niet-tekenaars van anderhalf jaar geleden.

[ Voor 8% gewijzigd door Perenor op 15-03-2015 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkerl

bakkerl

Let there be light.

Perenor schreef op zondag 15 maart 2015 @ 09:43:
[...]

Vraag me af of je daar volgens de letter van de regels wel gelijk in hebt? Aangezien het naar collega's gaat, niet naar buitenstaanders, en over die collega's. Wordt er iets geheims meegedeeld dan in die toespraak? Wat is daar dan (bedrijfs)gevoelig of confidentieel aan?
De inhoud mocht bij de optie3 members komen via de TLs. Dus weinig bedrijfsgevoelige info of confidentieel.

Echter zou het verleden de communicatie mis gegaan zijn omdat TLs er een eigen draai of in eigen bewoordingen boodschappen van het management brachten. Waardoor er miscommunicatie geweest zou zijn. Wie zegt dat dat nu wederom niet weer het geval zal zijn.

CGI had zoals ik eerder ook al zei, alle optie3 members moeten uitnodigen voor de call, of CGI had zelf de opname beschikbaar moeten maken. Open, eerlijk en transparant.

[ Voor 10% gewijzigd door bakkerl op 15-03-2015 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snelkeuze0017
bakkerl schreef op zondag 15 maart 2015 @ 11:16:
CGI had zoals ik eerder ook al zei, alle optie3 members moeten uitnodigen voor de call, of CGI had zelf de opname beschikbaar moeten maken. Open, eerlijk en transparant.
En daarmee is het format van deze call opnieuw een waardeloze actie. Het uitleggen en aantonen van eerlijkheid en transparantie met een "geheim" verhaal.
Zoals iemand anders een poos geleden ook al zij: Ik vertrouw de directie voor zover ik ze kan zien.

Ben overigens errug benieuwd of we nog feedback van de OR gaan krijgen. Zij mochten wel getuige zijn, terwijl de optie3 groep buitengesloten werd 8)7

Ik zweer het je, als we dit zaakje niet heel strak houden, gaat het opnieuw er zonder ons vandoor.
Nog liefhebbers om de optie3 gespreksgroep aan te vullen? We gaan wat collega's verliezen en we moeten de vinger aan de pols blijven houden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkerl

bakkerl

Let there be light.

snelkeuze0017 schreef op zondag 15 maart 2015 @ 11:44:
Ik zweer het je, als we dit zaakje niet heel strak houden, gaat het opnieuw er zonder ons vandoor.
Nog liefhebbers om de optie3 gespreksgroep aan te vullen? We gaan wat collega's verliezen en we moeten de vinger aan de pols blijven houden!
Ik dacht te horen dat het groepje door Sake aan de kant was geschoven en iemand van de OR als vertegenwoordiger had aangewezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snelkeuze0017
bakkerl schreef op zondag 15 maart 2015 @ 12:51:
[...]

Ik dacht te horen dat het groepje door Sake aan de kant was geschoven en iemand van de OR als vertegenwoordiger had aangewezen.
Precies daarom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkerl

bakkerl

Let there be light.

Maar hebben de leden van de bestaande groep niet een spreek verbod gekregen? Is dt spreekverbod op indivuele basis gegaan of voor de groep? Als het oor de groep is, zou het aanmelden bij de groep direct een zelfde restrictie opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snelkeuze0017
Er is geen formele groep. Alleen een clubje individuen. Het kan dus uitsluitend op persoonlijke titel verboden worden. (Alhoewel dat juridisch niet houdbaar is natuurlijk.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Ik had gehoopt dat de call van woensdag j.l. inmiddels online zou staan. Morgen maar even wat mailen of iemand dat wil doen, heb ik tenminste nog iets te doen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snelkeuze0017
Wijnands schreef op zondag 15 maart 2015 @ 19:52:
Ik had gehoopt dat de call van woensdag j.l. inmiddels online zou staan. Morgen maar even wat mailen of iemand dat wil doen, heb ik tenminste nog iets te doen. :(
Laat dat nou net een call zijn waar je niets aan gemist hebt :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
snelkeuze0017 schreef op maandag 16 maart 2015 @ 11:49:
[...]

Laat dat nou net een call zijn waar je niets aan gemist hebt :O
ach... dan weet ik dat tenminste zeker

[ Voor 4% gewijzigd door Wijnands op 16-03-2015 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wijnands schreef op zondag 15 maart 2015 @ 19:52:
De kruiswoordpuzzel en de doorloper uit de zaterdagkrant al gedaan? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

als je goed bent in het decompileren en analyseren van machinecode heb ik nog wel een klusje voor je. B-) Niet betaald, wel leuk werk. En je kunt er uuuuuren mee bezig zijn :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surpherman
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-02 14:56
Ik heb ook meer werk dan budget, maar denk dan vooral aan de ervaring je opdoet. Dat moet toch aantrekkelijk zijn...
Database migratie ook heel enerverend. :z :z :z

[ Voor 18% gewijzigd door Surpherman op 16-03-2015 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:48

elsinga

=8-)

Las hier in de openingspost iets over VIP korting bij Dell. Op de Dell site lees ik dat daar een code voor nodig is. Waar kan ik die verkrijgen? En zijn er overige voorwaarden (zoals niet geldig met andere kortingen)?

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snelkeuze0017
elsinga schreef op maandag 16 maart 2015 @ 18:44:
Las hier in de openingspost iets over VIP korting bij Dell. Op de Dell site lees ik dat daar een code voor nodig is. Waar kan ik die verkrijgen?
Daar heb je een email van gehad. Wel een flinke tijd terug overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga

elsinga

=8-)

Ah... hopen dat die nog in de mailbox zit... :) En iemand een idee waar ik de info anders kan halen?

Mail gevonden, kan me alleen nu niet inschrijven:
Momenteel kunnen we helaas geen nieuwe leden accepteren,Tot nader bericht adviseren wij u later terug te komen voor meer informatie.
Ondertussen is uw 10% kortingscode nog wel geldig zoals aangegeven in de email die u van ons ontvangen heeft.
Iemand die 10% kortingscode wel gekregen, die stond namelijk niet in de teruggevonden mail.

[ Voor 67% gewijzigd door elsinga op 16-03-2015 20:09 ]

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Verwijderd schreef op maandag 16 maart 2015 @ 14:55:
[...]

De kruiswoordpuzzel en de doorloper uit de zaterdagkrant al gedaan? :+
Ja. voor de lunch al! :(

Heb communicatie even gemaild, ze waren het een beetje vergeten, call zou morgen online zijn
peter00 schreef op maandag 16 maart 2015 @ 16:01:
als je goed bent in het decompileren en analyseren van machinecode heb ik nog wel een klusje voor je. B-) Niet betaald, wel leuk werk. En je kunt er uuuuuren mee bezig zijn :Z
Decompilen heb ik al zeker 15 jaar niet gedaan. Vond 't toen ook al niet leuk

[ Voor 52% gewijzigd door Wijnands op 16-03-2015 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand enig idee waarom de autozoeker website niet werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddo-79
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-06 19:53
Staat 2 pagina's terug. Een vriendelijke collega had de inlog verprutst. Via goto/autozoeker werkt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkerl

bakkerl

Let there be light.

elsinga schreef op maandag 16 maart 2015 @ 18:44:
Las hier in de openingspost iets over VIP korting bij Dell. Op de Dell site lees ik dat daar een code voor nodig is. Waar kan ik die verkrijgen? En zijn er overige voorwaarden (zoals niet geldig met andere kortingen)?
Vaak is bellen naar Dell om te bestellen al goedkoper..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IjsbeerPigu
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-05 17:29
Nieuws over de V&D al gezien?

"Het nieuwe voorstel van V&D houdt in dat de lonen dit jaar 2 procent worden teruggeschroefd en volgend jaar nog eens 2 procent omlaaggaan. Eerder was nog sprake van een loonmatiging van bij elkaar 6 procent."

Managers leren goed van elkaar op de diverse bijeenkomsten. Doe de werknemers eerst een heel slecht voorstel en dan vervolgens een iets minder slecht voorstel...zijn ze al sneller geneigd om de tweede variant te accepteren

Waar heb ik dat eerder gehoord/gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Zo werkt het in de politiek ook.

Eerst zotte belastingverhogingen doorvoeren, daarna een 'gematigd' plan waarmee iedereen 'blij' is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

of ruilen. iets afpakken en iets anders teruggeven dat veel minder waard is, maar heeeeel erg de nadruk op dat tweede leggen.

Een van de meest gebruikte tools van mushroom-managers en -bestuurders die de waarheid niet willen vertellen. Neem onze eigen arbeidsvoorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
Een vriendelijke collega had de inlog verprutst. Via goto/autozoeker werkt het wel.
Volgens mij weet je echt wel beter. http://goto/Autozoeker Maar, kijk eens welk prutswerk er achter deze shortcut schuilgaat! Zou CGI een dergelijke oplossing ook aan haar klanten leveren?

De link bevat zichtbaar login en password van een HR collega. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
peter00 schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 14:38:
of ruilen. iets afpakken en iets anders teruggeven dat veel minder waard is, maar heeeeel erg de nadruk op dat tweede leggen.

Een van de meest gebruikte tools van mushroom-managers en -bestuurders die de waarheid niet willen vertellen. Neem onze eigen arbeidsvoorwaarden.
Je zou verwachten dat hoogopgeleide werknemers niet in dat soort trucs trappen, maar niets is minder waar gebleken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga

elsinga

=8-)

bakkerl schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 11:10:
[...]

Vaak is bellen naar Dell om te bestellen al goedkoper..
Ik heb inmiddels via een mail naar Dell 2 kortingscodes te pakken, maar via browsen naar het VIP deel van de Dell website zie je geen andere prijzen dan normaal. Is dus kennelijk gewoon 10% korting. Nou ja, op een laptop van 1000 euro toch mooi 100 euro. Maar de route via bellen is ook altijd te proberen, dank voor de tip. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snelkeuze0017
ESPACE schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 14:53:
Volgens mij weet je echt wel beter. http://goto/Autozoeker Maar, kijk eens welk prutswerk er achter deze shortcut schuilgaat! Zou CGI een dergelijke oplossing ook aan haar klanten leveren?

De link bevat zichtbaar login en password van een HR collega. :F
Oh, sorry, dat wist je natuurlijk nog niet. We zijn sinds kort een sociale werkplaats. En daar hebben we zelfs een TopEmployer award mee gewonnen. Echt waar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CGIanoniem
mee gewonnen = voor gekocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snelkeuze0017
Wow, een hele werkdag zonder updates. Is iedereen aan het werk ofzo? :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
Misschien hebben Sake en Henk de eerste acties ondernomen om het optie-3-personeel tevreden te stellen, en hebben minder mensen een reden om hier hun hart te komen luchten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snelkeuze0017
Lurker1 schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 08:14:
Misschien hebben Sake en Henk de eerste acties ondernomen om het optie-3-personeel tevreden te stellen, en hebben minder mensen een reden om hier hun hart te komen luchten.
Geef me een schoen. Dan eet ik hem op. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

snelkeuze0017 schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 08:19:
[...]

Geef me een schoen. Dan eet ik hem op. :9
In de buurt van het NLMT liggen nog wel een paar. Die werden spontaan naar ze toe gegooid bij een van de inspirerende toespraken.

Pagina: 1 ... 7 ... 28 Laatste

Dit topic is gesloten.