Ervaring werken bij CGI (deel 6) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 28 Laatste
Acties:
  • 222.829 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-09 16:01

Reneger

Wie? IK?

Ach. Anoniem... Let er dan op dat je SSL gebruikt hier op tweakers, is niet standaard. En dan nog zou CGI relatief makkelijk de posters van dit topic terug kunnen vinden via de gebruikte proxy... (URL's worden niet versleuteld. Een post actie is gewoon te zien.) ;)

Geen idee of ze het doen, geen idee of het mag, ik geef alleen aan dat het technisch mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

peter00

BCF5

ach, alles wat je invult binnen CGI is ook volstrekt anoniem... :z

Je anonimiteit en privacy zijn gewaarborgd, zo verzekert onze Canadese Salarisverwerker. recent liep ik tegen een "verborgen gevalletje" aan van een Amerikaans bedrijf waar onze identiteits- en personeelsgegevens verzameld worden. Bedrijfsnaam en achtergrond via DM. CGI neemt het helemaal niet zo nauw met anonimiteit en privacy. Just that you know.

...please provide us your feedback using this unique code..... _O- ..

Het is vervelend als cynicus steeds gelijk te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:48

elsinga

=8-)

Ik heb het idee van privacy en anonimiteit al jaaaaaren geleden opgegeven. Reden voor mij om bij alles wat ik online zet (of in groepjes bespreek) na te denken wat de impact zou zijn als <insert power of evil here> het hoort/leest. En dat maakt dat ik probeer om mijn input "netjes" te geven. Ik probeer dus verre te blijven van ranten en zo. ;)

Oftewel: ik sta achter wat ik schrijf/zeg en kan/wil dat ook uitleggen aan iemand.

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donde
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-03 05:57
Zo, eerste OU reorganisatie is onderweg!

Hebben stelt niets voor als je niet zelf iets bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21-11-2019
Donde schreef op woensdag 08 april 2015 @ 11:53:
Zo, eerste OU reorganisatie is onderweg!
Wat bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:44

franssie

Save the albatross

Staat in de OR workspace - heb het niet gelezen overigens.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt er op dat de langdurig zieken, of members die in een reintegratieproces zitten, en langdurig idle members uit de OU West in een soort sterfhuisconstructie worden geplaatst?
Okay, intensieve(re) begeleiding krijgen van anderen dan de lijnmanager. Maar ze worden wel apart geplaatst van de members met een hogere utilization.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01-10-2024
Ik heb het voorstel net doorgescand. Ik weet niet goed wat ik er van moet denken. En dan met name of ik wel of geen alu hoedje op moet zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger

Reneger

Wie? IK?

Als ik m letterlijk neem, word ik straks buiten OU West geplaatst. Doe nu een klus waarvan de klant onder een andere OU valt.

Maar dat is als ik m letterlijk neem :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga

elsinga

=8-)

Ik lees dat de buiten-OU ingezette mensen transferen naar de OU waar ze structureel voor werken (makes sense, in a way, tenzij je in OU West woont), dat de mensen die echt voor die OU werken er blijven (makes sense) en dat langdurig zieken/beschikbaren binnen de OU blijven (er uit zou de last alleen verplaatsen) maar intensiever begeleidt gaan worden door iemand die geen lijnmanager is.

Ja, ik kan ook wel een rol alufolie pakken en er iets van denken ;), maar als je de alufolie weglaat zit er wel iets in die aanpak. Je haalt de last voor de lijn weg voor deze langdurig niet-ingezette mensen, wat goed is. En je zet er iemand op die afgerekend wordt op verbetering, wat ook goed is.

Het blijft dus afwachten of we de alufolie nodig hadden, achteraf bekeken. :)

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

het criterium "harde ICT skills" om toegelaten te worden tot de "nieuwe" OU lees ik vooral als "We hebben teveel PM's , architecten en business analysten, we willen eigenlijk alleen programmeurs"

wel veel zieken, daar hebben ze een punt...ik had geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jil_s
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 07-09-2020
elsinga schreef op woensdag 08 april 2015 @ 12:47:
Ik lees dat de buiten-OU ingezette mensen transferen naar de OU waar ze structureel voor werken (makes sense, in a way, tenzij je in OU West woont),
Veel van de andere OU's hebben hun focus ook in West (de Randstad), dus de relatie woon-werk zal vaak gelijk blijven? Anyway, regio-OU's houden in mijn ervaring meer verband met waar de klanten zitten dan waar de consultant woont. Ik woon echt niet in Zuidoost-Nederland, maar moet er wel bijna elke dag naar toe :)

Los van de inhoud van de reorganisatie, het is wel echt Rotterdams aanpakken: geen woorden maar daden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 20:14
Perenor schreef op woensdag 08 april 2015 @ 12:35:
Ik heb het voorstel net doorgescand. Ik weet niet goed wat ik er van moet denken. En dan met name of ik wel of geen alu hoedje op moet zetten?
Ik weet heel goed wat ik ervan denk. En ik ga 's kijken of iemand daar naar wil luisteren

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

Wijnands schreef op woensdag 08 april 2015 @ 16:08:
Ik weet heel goed wat ik ervan denk. En ik ga 's kijken of iemand daar naar wil luisteren
al een reaktie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Nee, zelfs geen "bedankt voor je reactie, we nemen het mee".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirectZ
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-08-2024
Wijnands schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 12:19:
[...]

Nee, zelfs geen "bedankt voor je reactie, we nemen het mee".
Vast over een week of 6 wanneer alles achter de rug is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logiecaan
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-09-2023
DirectZ schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 13:06:
[...]
Vast over een week of 6 wanneer alles achter de rug is....
Zal wel weer een formaliteit zijn. De heren van de OR hebben recent gecommuniceerd hoe trots ze zijn dat ze al in het voor traject meedenken met de directie over adviesaanvragen. Dus verwacht maar dat dit gewoon wordt geaccepteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-09 22:49
Op dergelijk geschuif met OU's moet je scherp zijn.

Ten eerste moet je als individuele werknemer zorgen dan je arbeidsovereenkomst met een algemene partij "CGI Nederland B.V." o.i.d. blijft. Tegen pogingen om dit onder te brengen bij een kleinere entiteit kun je je beter verzetten. Zo bescherm je jezelf tegen een sterfhuisconstructie waarbij de een of andere OU failliet gaat.

Ten tweede is het nuttig als de OR in het advies expliciet benoemd dat er algemeen sprake is van uitwisselbare functies bij de verschillende OU's. Daarmee zou de OR mensen helpen die in de knel komen bij reorganisatie van "hun" OU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al een aantal maanden geleden hoorde ik al de vergelijking met de Titanic. De lammen en kreupelen blijven op het schip en voor de OU's die goed draaien liggen de reddingsboten al klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Daar kun je niet zo heel veel tegen doen, behalve als je curator bent.

Dan kun je transacties die tot het zinken van de Titanic hebben geleid soms terugdraaien.

Verwacht er echter niet teveel van. Een curator heeft vaak belang bij een afgeskankte doorstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoera! Heb een nieuwe baan en er ruim 1000 bij !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Verwijderd schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 21:00:
Hoera! Heb een nieuwe baan en er ruim 1000 bij !
Gefeliciteerd! Rondje taart voor het hele topic? ;)
Logiecaan schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 13:21:
[...]

Zal wel weer een formaliteit zijn. De heren van de OR hebben recent gecommuniceerd hoe trots ze zijn dat ze al in het voor traject meedenken met de directie over adviesaanvragen. Dus verwacht maar dat dit gewoon wordt geaccepteerd.
Ik weet ook wel dat hier een stempel op komt. Houdt me echter niet tegen om te doen wat ik denk dat ik moet doen en dat is mijn best om bij de achterban raadpleging te zijn en mijn mond open te doen

[ Voor 66% gewijzigd door Wijnands op 10-04-2015 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandaahl
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online

Vandaahl

de Verderver

Iemand ervaring met het meenemen van het leasecontract bij uit dienst gaan? Wat komt daarbij kijken en waar moet je op letten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaahl schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 10:50:
Iemand ervaring met het meenemen van het leasecontract bij uit dienst gaan? Wat komt daarbij kijken en waar moet je op letten?
Heb ik, maar dat is al weer 6 jaar geleden. In ieder geval je leasecontract bekijken, want daar staan de spelregels in. Mbv die spelregels, een nieuwe werkgever die mee wil werken en de leasemaatschappij die ook mee wil werken is dat in mijn geval toen soepel verlopen. Let wel op je nieuwe leaseprijs: in mijn geval was de nieuwe werkgever veel kleiner, dus vanuit een leasemaatschappij perspectief risicovoller, en dus werd de prijs niet lager ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandaahl
  • Niet online

Vandaahl

de Verderver

Ah, dus de leaseprijs wordt opnieuw bepaald?

En de verzekering? Die is ook apart zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga

elsinga

=8-)

Volgens mij least CGI zonder verzekering en sluiten ze die apart af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inabubble
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-06 12:20
elsinga schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 14:18:
Volgens mij least CGI zonder verzekering en sluiten ze die apart af.
Correct, maar de lease prijs via de leasemaatschappij is wel inclusief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logiecaan
Wijnands schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 21:13:
Ik weet ook wel dat hier een stempel op komt. Houdt me echter niet tegen om te doen wat ik denk dat ik moet doen en dat is mijn best om bij de achterban raadpleging te zijn en mijn mond open te doen
Ik zou dat ook zeker doen. Ik vindt het wel verontrustend dat adviesaanvragen eigenlijk een formaliteit worden als de OR vooraf met de board overlegt over de inhoudt. Wat is dan nog de betekenis van die OR? Zijn ze daadwerkelijk bezig voor de achterban of zijn ze onderdeel van het bestuur. Ik vraag me af of dit wel binnen de juridische kaders van de OR past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

Logiecaan schreef op maandag 13 april 2015 @ 08:47:
[...]

Ik zou dat ook zeker doen. Ik vindt het wel verontrustend dat adviesaanvragen eigenlijk een formaliteit worden als de OR vooraf met de board overlegt over de inhoudt. Wat is dan nog de betekenis van die OR? Zijn ze daadwerkelijk bezig voor de achterban of zijn ze onderdeel van het bestuur. Ik vraag me af of dit wel binnen de juridische kaders van de OR past.
[Aluhoedje]
ik denk dat de bestuurder dit heel slim speelt. Machiavelli, Sun-Tsu et al in hun toegepaste vorm
[/Aluhoedje]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montifaud
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 18:56
Vandaahl schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 10:50:
ik heb de leasemij gebeld en het contract doorgeleased tot einde. Geen boete dus, nette afhandeling. Verz. zit bij de leaseprijs.

[ Voor 3% gewijzigd door Montifaud op 13-04-2015 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandaahl
  • Niet online

Vandaahl

de Verderver

Allen bedankt voor de reactie.

Geen bijzonderheden dus om rekening mee te houden. De potentiële nieuwe werkgever staat er wel voor open om het leasecontract over te nemen. Dan is dat in ieder geval prettig om te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Zo.. dat was een interessante achterban sessie. Denk dat de boodschap nu wel duidelijk is aangekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

tja. en dan nog even afwachten of die boodschap na aankomst ook is ontvangen en blijven hangen. Want dat is iedere keer wel weer de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga

elsinga

=8-)

Iemand enig idee waarom de leasedesk (nu bij Leaseplan) moeilijk doet om een lease-auto te verlengen die bij Alphabet loopt? Mijn Mondeo Econetic Lease loopt op 3 augustus af (na 3,5 jaar, met dan rond de 155k op de klok, nu 135k), midden in mijn vakantie. Plus, als ik weer een Mondeo wil (graag!) is die nu behoorlijk aan de prijs, want nog geen voordelig in de bijtelling Econetic Lease model. Komt volgens de garage wellicht in Q3, dus wil ik wel op wachten. Kan niet, volgens de berijderdesk. Ondanks <4jr en <165k.

Wat wel kan is een standaard auto nemen en die zonder inleverkosten inleveren voor de gewenste Mondeo, als die komt. Beetje zonde... plus dat zo'n Fiesta/Clio de caravan niet kan trekken. :P

<aluhoedje>Zou dat komen omdat ze bij LP liever een nieuw contract slijten? </aluhoedje>

Hoop dat ik ze nog kan overtuigen 'm tot eind augustus te verlengen, neem ik na de caravanvakantie wel een standaard auto tot de Econetic Lease variant komt. En zo niet, dan of slikken of toch naar een Octavia Bns Station.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inabubble
elsinga schreef op maandag 13 april 2015 @ 22:00:
<aluhoedje>Zou dat komen omdat ze bij LP liever een nieuw contract slijten? </aluhoedje>
Onze leaseclub zit bij Athlon, en tot nu toe waren ze altijd juist voorstander van verlengingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ert_44
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16-05-2017
Soms wordt een lease contract ivm de verwachte kosten voortijdig gestopt door de leasemaatschappij....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Iemand enig idee waarom de leasedesk (nu bij Leaseplan) moeilijk doet om een lease-auto te verlengen die bij Alphabet loopt? Mijn Mondeo Econetic Lease loopt op 3 augustus af (na 3,5 jaar, met dan rond de 155k op de klok, nu 135k), midden in mijn vakantie. Plus, als ik weer een Mondeo wil (graag!) is die nu behoorlijk aan de prijs, want nog geen voordelig in de bijtelling Econetic Lease model. Komt volgens de garage wellicht in Q3, dus wil ik wel op wachten.
Denk dat ze je een beetje in bescherming willen nemen tegen jezelf. Ford... |:( trap er nou niet in!

Maar, serieus, ze willen af van de situatie dat mensen maanden wachten op een auto die nog niet uit is.

[ Voor 7% gewijzigd door Wijnands op 14-04-2015 06:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:39

avotar

P0werd by Black Coffee

Vandaahl schreef op maandag 13 april 2015 @ 16:22:
Allen bedankt voor de reactie.

Geen bijzonderheden dus om rekening mee te houden. De potentiële nieuwe werkgever staat er wel voor open om het leasecontract over te nemen. Dan is dat in ieder geval prettig om te weten.
Het enige wat er mogelijk in jouw situatie zal gebeuren is dat ze je laatste salaris een aantal dagen vasthouden als het papierwerk te laat in orde is.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montifaud
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 18:56
avotar schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 06:54:
[...]

Het enige wat er mogelijk in jouw situatie zal gebeuren is dat ze je laatste salaris een aantal dagen vasthouden als het papierwerk te laat in orde is.
Dat kun je voor zijn. Laat de leasemij. contact opnemen met wagenparkbeheer dat de auto wordt overgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga

elsinga

=8-)

Wijnands schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 06:31:
[...]

Denk dat ze je een beetje in bescherming willen nemen tegen jezelf. Ford... |:( trap er nou niet in!

Maar, serieus, ze willen af van de situatie dat mensen maanden wachten op een auto die nog niet uit is.
Tot n toe waren de uitstapjes buiten Ford (Kia C'eed...) altijd een onaangename verrassing. ;)

Maar wachten kan nog steeds, maar dan in een standaard Clio/Fiesta. Dus dat voorkomen ze er niet mee. Maar goed, ik weet wel waar ik aan toe ben, nu nog zorgen dat ik mijn Mondeo niet midden in mijn vakantie hoef in te leveren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger

Reneger

Wie? IK?

Wijnands heeft een maandagochtendmodel Ford gekocht. Of hij faalt gewoon. Dat kan ook natuurlijk :+

[ Voor 14% gewijzigd door Reneger op 14-04-2015 08:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Montifaud schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 07:22:
[...]

Dat kun je voor zijn. Laat de leasemij. contact opnemen met wagenparkbeheer dat de auto wordt overgenomen.
Dan nog zal er een vertraging zijn van een paar dagen.
In elk geval tot de eerste dag dat de auto niet meer ten laste van CGI is.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

avotar schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 09:35:
[...]

Dan nog zal er een vertraging zijn van een paar dagen.
In elk geval tot de eerste dag dat de auto niet meer ten laste van CGI is.
Dat is niet mijn ervaring geweest in het verleden. Als het papierwerk op tijd klaar is wordt je laatstse salaris gewoon op tijd uitbetaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Verwijderd schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 09:42:
[...]

Dat is niet mijn ervaring geweest in het verleden. Als het papierwerk op tijd klaar is wordt je laatstse salaris gewoon op tijd uitbetaald.
Dan had mijn ex collega wellicht gewoon pech.
Mij kwam het verhaal in elk geval bekend voor. In mijn geval werd de inleverboete door mijn nieuwe werkgever betaald en dat veroorzaakte in elk geval wel een vertraging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brigges
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16-06 21:00
elsinga schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 07:26:
[...]
Maar goed, ik weet wel waar ik aan toe ben, nu nog zorgen dat ik mijn Mondeo niet midden in mijn vakantie hoef in te leveren...
Gewoon niet reageren op inleververzoek.
Heb ik ook gedaan. Kreeg tot 2x een verzoek om in te leveren. Op de eerste keer afspraak gemaakt en
was ik opeens verhinderd. Tweede keer reageerde ik niet en was net met de auto op vakantie.

Gevolg dat toen ik van vakantie terug kwam er een oplegger voor de deur in Kroonenburg stond om de auto op te halen. Stond toen 190.000 op de teller.

Dus je hebt enige speling...... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logiecaan
Verwijderd schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 09:42:
[...]
HR heeft aan mij mondeling aangegeven dat sinds januari/februari er gewoon salaris wordt uitbetaald op de reguliere datum wanneer je uit dienst gaat. Verrekening gebeurt achteraf middels een factuur als dat nodig mocht zijn. Vervelend was wel dat in de laatste communicatie van HR over uit dienst gaan (december 2014) nog werd gemeld dat ze pas uitbetalen als ze een volledige afrekening kunnen doen.

Ik heb dus eind maart netjes mijn salaris + 3 maanden vakantiegeld gekregen. Ik zit nog wel te wachten op uitbetaling van vakantiedagen en teveel ingehouden lease kosten. Maar die komen volgens HR met de volgende salarisbetaling.

Was eerlijk gezegd bang dat ik lang overal op moest wachten, maar tot dusver lijkt het mee te vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Reneger schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 08:26:
Wijnands heeft een maandagochtendmodel Ford gekocht. Of hij faalt gewoon. Dat kan ook natuurlijk :+
Als jij software zou schrijven zoals het team achter Ford Sync dat zou doen dan waren wij geen collega's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger

Reneger

Wie? IK?

:P

Overigens, mijn leasebak staat september op de 4 jaar... Ik zit die lijst ff door te werken (Wat ben ik blij dat het nu een excel file is).
maar.. Als L2 zijnde moet ik nu toch wel meer bijlappen ten opzichte van mn vorige auto, als ik wat leuks wil rijden.... Gelijkwaardige auto (Zelfde is niet te bestellen meer) is het restbedrag van de leaseprijs - vergoeding bijna het dubbele... En dat terwijl mn huidige auto een hogere cataloguswaarde heeft...

(Voor de geintereseerden: Het betreft een Focus HB 1.6 TDCI TREND SPORT 115 5D 84KW vs Focus HB 1,5 TDCi Titanium Edit 120 pk 5D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
van oudsher is dit zo'n beetje de norm-auto (toen was het nog de Focus Ghia). Deze zou je zonder veel EB moeten kunnen rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandaahl
  • Niet online

Vandaahl

de Verderver

Tegenwoordig heeft ieder level zijn eigen vergoeding. En zelfs die van L3 is minder dan voorheen!

Wat nou norm-auto en indexatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger

Reneger

Wie? IK?

De 0 lijn voor mij zitten voornamelijk Fiesta, polo, corsa, adam en nog een aantal andere grasmaaiers (Onder de 1300 cc blokjes) tussen. Sorry. Maar ik hou van autorijden, en niet een auto met een 0-100 in 13 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reneger schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 13:41:
:P

Overigens, mijn leasebak staat september op de 4 jaar... Ik zit die lijst ff door te werken (Wat ben ik blij dat het nu een excel file is).
maar.. Als L2 zijnde moet ik nu toch wel meer bijlappen ten opzichte van mn vorige auto, als ik wat leuks wil rijden.... Gelijkwaardige auto (Zelfde is niet te bestellen meer) is het restbedrag van de leaseprijs - vergoeding bijna het dubbele... En dat terwijl mn huidige auto een hogere cataloguswaarde heeft...

(Voor de geintereseerden: Het betreft een Focus HB 1.6 TDCI TREND SPORT 115 5D 84KW vs Focus HB 1,5 TDCi Titanium Edit 120 pk 5D)
Tijd om level 3 te worden :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga

elsinga

=8-)

brigges schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 09:59:
[...]

Gewoon niet reageren op inleververzoek.
Heb ik ook gedaan. Kreeg tot 2x een verzoek om in te leveren. Op de eerste keer afspraak gemaakt en
was ik opeens verhinderd. Tweede keer reageerde ik niet en was net met de auto op vakantie.

Gevolg dat toen ik van vakantie terug kwam er een oplegger voor de deur in Kroonenburg stond om de auto op te halen. Stond toen 190.000 op de teller.

Dus je hebt enige speling...... O-)
Tja, die optie kan ook, maar ik doe het liever in overleg. Dat scheelt werk voor hen en gedoe voor mij. Maar het is wel een argument... "Tja, op 3 augustus zit ik ergens in Europa, veel succes met ophalen van de auto. 17 augustus ben je de eerste...". :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Reneger schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 14:40:
De 0 lijn voor mij zitten voornamelijk Fiesta, polo, corsa, adam en nog een aantal andere grasmaaiers (Onder de 1300 cc blokjes) tussen. Sorry. Maar ik hou van autorijden, en niet een auto met een 0-100 in 13 minuten.
Prive een Donkervoort gaan rijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

of een Westfield Megabusa :9~

Heeft 'maar' 1300cc maar gaat als de brandweer! oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger

Reneger

Wie? IK?

Wijnands schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 16:03:
[...]

Prive een Donkervoort gaan rijden?
Meh. Beetje onpraktisch.
Verwijderd schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 15:40:
[...]

Tijd om level 3 te worden :-)
Ja. Maar zal wel niet voor september zijn... En ik gok dat ik september wat nieuws moet uitzoeken... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
  • Laatst online: 13:46
Er staan toch geregeld auto's op onze marktplaats? Soms met een resterende leaseperiode van nog geen 1/2 jaar.Dat kan je dan net helpen overbruggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Which reminds me dat ik de Ford er maar weer s op moet zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga

elsinga

=8-)

Reneger schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 17:42:

[...]

Ja. Maar zal wel niet voor september zijn... En ik gok dat ik september wat nieuws moet uitzoeken... |:(
Je kunt altijd tijdelijk een standaard auto gaan rijden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger

Reneger

Wie? IK?

Mwah. Ik ga proberen er op aan te sturen dat mn contract verlengt wordt. Zit nog lang niet aan de kilometers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

Reneger schreef op woensdag 15 april 2015 @ 08:32:
Mwah. Ik ga proberen er op aan te sturen dat mn contract verlengt wordt. Zit nog lang niet aan de kilometers...
mijn wagen loopt ook in september af. Zal komende maand wel een mailtje van HR krijgen. 95k. :O Zal vandaag eens een schadeformuliertje invullen met parkeerdeuken. Kijken of ze verzamelschades accepteren. Zal wel niet -O-

overnemen is waarschijnlijk geen optie. Ze zitten boven de anwb/autoweek prijzen doordat opkopers ze via schermen opkopen (daar vul je al die schades voor in die je normaal meeverkoopt), op de trailer zetten en aan de grens hun BPM terugkrijgen. Kun je niet tegenop bieden.

Voobeeld:
vraagprijs na 4 jaar : 13k, aan de grens 3k terug. Kosten opkoper: 10k. In polen verkocht voor 11k. Met dank aan de belastingdienst. 11k wil ik er ook nog wel voor geven

mijn zus is wagenparkbeheerder...

[ Voor 35% gewijzigd door peter00 op 15-04-2015 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrdjerry
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 25-05 13:22
Plus, als ik weer een Mondeo wil (graag!) is die nu behoorlijk aan de prijs, want nog geen voordelig in de bijtelling Econetic Lease model. Komt volgens de garage wellicht in Q3, dus wil ik wel op wachten.

Hoop dat ik ze nog kan overtuigen 'm tot eind augustus te verlengen, neem ik na de caravanvakantie wel een standaard auto tot de Econetic Lease variant komt. En zo niet, dan of slikken of toch naar een Octavia Bns Station.
De huidige Ford Mondeo (1,6 TDCi 85 kW Titanium 5D) is qua motorisering identiek aan de Econetic serie van het vorige model (beide hebben 115pk). Deze versie heeft (ook) 20% bijtelling en is qua prijs is die zelfs nog iets goedkoper dan de versie die jij noemt, alleen heeft deze versie iets minder opties. Je bent dus op zoek naar een lease uitvoering en niet zozeer naar een Econetic uitvoering (met bijbehorende gustige bijtelling)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger

Reneger

Wie? IK?

peter00 schreef op woensdag 15 april 2015 @ 10:54:
[...]

mijn wagen loopt ook in september af. Zal komende maand wel een mailtje van HR krijgen. 95k. :O Zal vandaag eens een schadeformuliertje invullen met parkeerdeuken. Kijken of ze verzamelschades accepteren. Zal wel niet -O-

overnemen is waarschijnlijk geen optie. Ze zitten boven de anwb/autoweek prijzen doordat opkopers ze via schermen opkopen (daar vul je al die schades voor in die je normaal meeverkoopt), op de trailer zetten en aan de grens hun BPM terugkrijgen. Kun je niet tegenop bieden.

Voobeeld:
vraagprijs na 4 jaar : 13k, aan de grens 3k terug. Kosten opkoper: 10k. In polen verkocht voor 11k. Met dank aan de belastingdienst. 11k wil ik er ook nog wel voor geven

mijn zus is wagenparkbeheerder...
Meh. Doe ik net alsof ik de mail niet heb gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Volgens mij kun je bij overname niet bieden en doen ze je een aanbod dat niet verder onderhandelbaar is (of is dat inmiddels veranderd?).

In mijn geval heb ik geluk gehad en deden ze een aanbod rond de ANWB koerslijst en dat heb ik met beide handen aangegrepen. En dat ik een jaar later naar het buitenland verhuisde maakte de pret alleen maar groter, want de restBPM kon ik toen in mijn eigen zak steken oOo

Maar ik had ook een auto in een uitvoering die niet populair was in de lease (25 bijteller, maar veel eigen bijdrage, en daardoor een auto die helemaal was uitgerust zoals ik het wilde). Misschien dat dat ook meetelde in het besluit van Leaseplan om me niet de hoofdprijs te laten betalen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

Verwijderd schreef op woensdag 15 april 2015 @ 11:15:
[...]

Volgens mij kun je bij overname niet bieden en doen ze je een aanbod dat niet verder onderhandelbaar is (of is dat inmiddels veranderd?).
niet onderhandelbaar. je krijgt een prijs, welke meestal boven de anwb prijs ligt.
In mijn geval heb ik geluk gehad en deden ze een aanbod rond de ANWB koerslijst en dat heb ik met beide handen aangegrepen. En dat ik een jaar later naar het buitenland verhuisde maakte de pret alleen maar groter, want de restBPM kon ik toen in mijn eigen zak steken oOo
Datzegik. Naar buitenland exporteren is belasting terugkrijgen. Geldt voor jou maar ook voor poolse opleggers
Maar ik had ook een auto in een uitvoering die niet populair was in de lease (25 bijteller, maar veel eigen bijdrage, en daardoor een auto die helemaal was uitgerust zoals ik het wilde). Misschien dat dat ook meetelde in het besluit van Leaseplan om me niet de hoofdprijs te laten betalen. :)
anwb prijs is hoofdprijs. Die gaan uit van verkoop bij dealer. Alles daarboven is pure oplichting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga

elsinga

=8-)

mrdjerry schreef op woensdag 15 april 2015 @ 10:59:
[...]

De huidige Ford Mondeo (1,6 TDCi 85 kW Titanium 5D) is qua motorisering identiek aan de Econetic serie van het vorige model (beide hebben 115pk). Deze versie heeft (ook) 20% bijtelling en is qua prijs is die zelfs nog iets goedkoper dan de versie die jij noemt, alleen heeft deze versie iets minder opties. Je bent dus op zoek naar een lease uitvoering en niet zozeer naar een Econetic uitvoering (met bijbehorende gustige bijtelling)?
Klopt, buiten dat de Econetic Lease prima was uitgerust is de catalogusprijs kunstmatig laag (korting leasemaatschappij zit in de catalogusprijs en de leasemij krijgt dan geen korting meer, scheelt 4k catalogusprijs en dus 800 eypo bijtelling per jaar). En dan is een Mondeo nog interessant, zonder deze Econetic Lease constructie is de Mondeo aan de dure kant (lees: 100 a 150 euro per maand te duur).

Voorbeeldje: Octavia station Ambition Bns met 900,- aan opties: €354,- netto per maand, Mondeo Trend Wagon met 1650,- aan opties (qua uitrusting dan gelijk aan de Octavia) is €504,- netto per maand. Een Econetic Lease variant heeft minder opties nodig en is qua bijtelling voordeliger en dan zou het netto verschil wel eens rond de 50,- kunnen liggen. Da's het wachten tot Q3 wel waard, ik heb vanaf de zomervakantie tot het voorjaar erop in elk geval geen caravantrekker nodig, dus dan kan ik die periode wel met een standaard auto overbruggen. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga

elsinga

=8-)

[...]

Nee, helaas. Ik spreek uit ervaring (wilde een paar krassen die ik bij controle van de auto bij de schadehersteller aantrof tegelijk laten maken maar moest wel een apart "dader onbekend" schadeformulier produceren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Ik doe al jaren netjes schade melden zodra ik deze ontdek (meestal als ik weer 's 't vuil eraf bik). Je bouwt een goede relatie met je schadeboer op maar je hebt bij inleveren veel minder gedoe.

Overigens werd ik wel 's moedeloos van de deuken van andermans deuren in mijn auto. Ongeveer enige voordeel aan de Ford is dat deze daar tot nu toe geen last van heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger

Reneger

Wie? IK?

Vooral de parkeergarage in Rotterdam heb ik het een en ander aan schade opgelopen...

Toch tijd voor die Rate My Parking app... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Mag ik je een tip geven: rij eens langs je inleverpunt en vraag waar zij bij inlevering over gaan vallen? Mogelijk valt eea onder 'gebruiksschade' en dan hoef je dat ook niet te melden. Heb ik ook gedaan en je zal je verbazen wat men niet ziet, of niet wil zien, of niet hoeft te zien. Scheelt dan weer een hoop papierwerk en elektronisch aangifte doen bij de heilige hermandad.

Andere tip: lakschade inkleuren met een viltstift (wel passend bij de kleur van je auto }:O ) en daarna even poetsen. Valt nauwelijks op. Heb ik natuurlijk zelf niet gedaan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reneger schreef op woensdag 15 april 2015 @ 13:42:
Vooral de parkeergarage in Rotterdam heb ik het een en ander aan schade opgelopen...

Van je collega's moet je het hebben :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Reneger schreef op woensdag 15 april 2015 @ 13:42:
Nou inderdaad! Daar zitten echt een paar asociale mede-members! :(
Iets voor je volgende stagiare? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger

Reneger

Wie? IK?

Heb ik al geopperd. Iets met business value...

Moet zelf maar een weekendje druk maken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inabubble
Verwijderd schreef op woensdag 15 april 2015 @ 13:44:
[...]

Mag ik je een tip geven: rij eens langs je inleverpunt en vraag waar zij bij inlevering over gaan vallen? Mogelijk valt eea onder 'gebruiksschade' en dan hoef je dat ook niet te melden. Heb ik ook gedaan en je zal je verbazen wat men niet ziet, of niet wil zien, of niet hoeft te zien. Scheelt dan weer een hoop papierwerk en elektronisch aangifte doen bij de heilige hermandad.

Andere tip: lakschade inkleuren met een viltstift (wel passend bij de kleur van je auto }:O ) en daarna even poetsen. Valt nauwelijks op. Heb ik natuurlijk zelf niet gedaan :+
Alle plekjes kleiner als een 2 euro muntje worden niet gezien als schade, mits er niet meer dan drie in één plaatwerkdeel aanwezig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wijnands schreef op woensdag 15 april 2015 @ 13:13:
Ik doe al jaren netjes schade melden zodra ik deze ontdek (meestal als ik weer 's 't vuil eraf bik). Je bouwt een goede relatie met je schadeboer op maar je hebt bij inleveren veel minder gedoe.

Overigens werd ik wel 's moedeloos van de deuken van andermans deuren in mijn auto. Ongeveer enige voordeel aan de Ford is dat deze daar tot nu toe geen last van heeft.
Dat laatste is altijd gebruikerschade. Of iemand moet wel heel veel kracht hebben gebruikt...... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Inabubble schreef op woensdag 15 april 2015 @ 14:30:
[...]

Alle plekjes kleiner als een 2 euro muntje worden niet gezien als schade, mits er niet meer dan drie in één plaatwerkdeel aanwezig zijn.
Op intranet stonden de inlever criteria voor onze lease maatschappijen. Laatste keer dat ik die van athlon zag was dat een heel duidelijk document vol met foto's wat wel en niet mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:50
Ja. Op de sites van de leasemaatschappijen staan ook hun criteria.
Ik ben bij mijn vorige auto een paar weken eerder nog langsgegaan of ik nog iets moest melden.
Daar kreeg ik wel wat dingen te horen, maar bij het daadwerkelijk inleveren hadden ze dat gemist.
(of vrijdagavond een feestje gehad, want hij kwam later nog terug dat ze toch nog wat hadden gevonden :+ )
Maargoed; verder niets over gehoord.

let the past be the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OutofFocus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 04-08 21:24
elsinga schreef op woensdag 15 april 2015 @ 11:45:
[...]
.. Da's het wachten tot Q3 wel waard, ik heb vanaf de zomervakantie tot het voorjaar erop in elk geval geen caravantrekker nodig, dus dan kan ik die periode wel met een standaard auto overbruggen. 8)
Je loopt dan wel het risico van een bestelstop waardoor je langer vastzit aan de standaard auto en dus niet met je caravan op vakantie kan (of een tijdelijke huur-vervanger moet gebruiken met een hele hoge 'trekhaak'-bijdrage)

P.S. Let ook op 'checks/keuringen' e.d. vlak voor je vakantie dat de leasemaatschappij alsnog kan besluiten om de auto voortijdig in te nemen.
Staat zo lullig als je bij de garage komt om je auto op te halen en die heeft ineens een huur-Fiësta voor je klaarstaan als opvolger voor je Mondeo. |:(
Dan ben je nét te laat...

[ Voor 23% gewijzigd door OutofFocus op 16-04-2015 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga

elsinga

=8-)

Zojuist mailtje van de leasedesk: huidige auto 2 weken langer geen probleem, maar (inderdaad) wel even op tijd laten onderhouden anders is er kans dat ze 'm terug willen. Overigens ga ik daar voor of tijdens mijn vakantie (waar ik een fatsoenlijke trekauto nodig heb) niet mee akkoord, tenzij ik een vervangende fatsoenlijke trekauto krijg.

En ik mag op elk door mij gewenst moment de poolauto inleveren en een keuze auto bestellen. Heb ik nu zwat op wit (of op een andere kleur, moet het mailtje printen voor een hardcopy :) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OutofFocus
elsinga schreef op donderdag 16 april 2015 @ 15:26:
Zojuist mailtje van de leasedesk: huidige auto 2 weken langer geen probleem, maar (inderdaad) wel even op tijd laten onderhouden anders is er kans dat ze 'm terug willen. Overigens ga ik daar voor of tijdens mijn vakantie (waar ik een fatsoenlijke trekauto nodig heb) niet mee akkoord, tenzij ik een vervangende fatsoenlijke trekauto krijg.

En ik mag op elk door mij gewenst moment de poolauto inleveren en een keuze auto bestellen. Heb ik nu zwat op wit (of op een andere kleur, moet het mailtje printen voor een hardcopy :) ).
Die trekauto kost je dan weer flink wat want hogere dan standaard klasse en een trekhaak die fors wordt doorgeteld.

Zo'n mailtje had ik ook inclusief goedkeuring van diverse managers. Toch duurde het even voordat de uiteindelijke bestelling definitief werd uitgevoerd, nét voor de (op dat moment nog niet afgekondigde) bestelstop van november 2013. En pas na flink aandringen van mijn kant...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

net langs Schadenet geweest na het lezen van het commentaar hier. Ben m een dag kwijt. Buitenpanelen vervangen aan 1 kant.

Komen ze ook mn mods tegen. paar bitumenmatjes, kabels en woofahs. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

peter00 schreef op donderdag 16 april 2015 @ 17:27:
net langs Schadenet geweest na het lezen van het commentaar hier. Ben m een dag kwijt. Buitenpanelen vervangen aan 1 kant.

Komen ze ook mn mods tegen. paar bitumenmatjes, kabels en woofahs. 8)
Heb je het wel eerst gemeld bij de leasemaatschappij plus indienen van een schadeformulier? Anders ben je alsnog in overtreding en kunnen ze de kosten op jou verhalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

Verwijderd schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 14:14:
[...]

Heb je het wel eerst gemeld bij de leasemaatschappij plus indienen van een schadeformulier? Anders ben je alsnog in overtreding en kunnen ze de kosten op jou verhalen
uiteraard.. 8)

eerst melden bij LP, wachten tot je een smsje van schadenet krijgt, bezoekje aan de fotograaf, en schadeformulier invullen. In die volgorde.

thanks voor de bezorgde collegialiteit :)F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

peter00 schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 19:42:
[...]

uiteraard.. 8)

eerst melden bij LP, wachten tot je een smsje van schadenet krijgt, bezoekje aan de fotograaf, en schadeformulier invullen. In die volgorde.

thanks voor de bezorgde collegialiteit :)F
Ja ik heb meerdere collegae hiermee de mist in zien gaan. Vandaar _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broken
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-09 13:11
Allen,

Ik heb een mail mogen ontvangen mbt de onkostenvergoeding en de belastingdienst. In het kort, er wordt mij gevraagd mijn facturen mbt (prive) gebruik internet en telefoon te leveren. Zo ver ik heb begrijp hoeven de specificaties er niet bij. De regels mbt dit onderwerp zijn gewijzigd per 1 januarie 2015. Het oogt mij vreemd dat deze vraag nu wordt gesteld, dit lijkt het op probleem verleggen bij de medewerker. (Helemaal aangezien de wijziging op 1 jan in ging)
Zelf heb ik niet zo happig op dit zo maar te overhandigen, omdat ik werk en privé graag gescheiden houdt. Daarnaast voelt het niet goed dat mijn gegevens gebruikt worden voor het oplossen hiervan.

p.s. Voor de grappenmakers ik heb niks te verbergen, het gaat om het proces

01101000 01100101 01101100 01110000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waldkorn
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22-06-2023
Broken schreef op maandag 20 april 2015 @ 16:17:
Allen,

Ik heb een mail mogen ontvangen mbt de onkostenvergoeding en de belastingdienst. In het kort, er wordt mij gevraagd mijn facturen mbt (prive) gebruik internet en telefoon te leveren. Zo ver ik heb begrijp hoeven de specificaties er niet bij. De regels mbt dit onderwerp zijn gewijzigd per 1 januarie 2015. Het oogt mij vreemd dat deze vraag nu wordt gesteld, dit lijkt het op probleem verleggen bij de medewerker. (Helemaal aangezien de wijziging op 1 jan in ging)
Zelf heb ik niet zo happig op dit zo maar te overhandigen, omdat ik werk en privé graag gescheiden houdt. Daarnaast voelt het niet goed dat mijn gegevens gebruikt worden voor het oplossen hiervan.

p.s. Voor de grappenmakers ik heb niks te verbergen, het gaat om het proces
Zonde van je tijd, lijkt me ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Heeft dat inderdaad niet te maken met de werkkostenregeling: http://duidelijk.ac/Nieuw...1-januari-2015-definitief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broken
Daar lijkt het wel op. Helaas ben ik geen materie deskundige. Tijd om nog even door te vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga

elsinga

=8-)

Same mail here. Ik wil ze nu best de facturen van de afgelopen maanden mailen, maar als ze geen herinnering sturen zou het zomaar kunnen dat ik het vergeet de komende maanden...

(Ziggo A1p hier, maar zonder factuur geloven ze dat natuurlijk niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surpherman
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-02 14:56
Je prive gebruik is imho tav van de belastingdienst nihil. Zakelijke sim, telefoon en laptop zou ik snel inleveren als dat mijn onkostenvergoeding in gevaar brengt omdat ik ze prive zou gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broken
Surpherman schreef op maandag 20 april 2015 @ 17:03:
Je prive gebruik is imho tav van de belastingdienst nihil. Zakelijke sim, telefoon en laptop zou ik snel inleveren als dat mijn onkostenvergoeding in gevaar brengt omdat ik ze prive zou gebruiken.
Voor de duidelijkheid, ik heb geen internet en mobiel van de zaak. Toch wordt mij de facturen gevraagd, dit was niet helemaal duidelijk in mijn eerste post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga

elsinga

=8-)

Ik gok dat CGI bij de belastingdienst aannemelijk moet maken dat wij die schamele €30,- vergoeding ook gebruiken voor zakelijke dingen. Ik weet neit precies hoe de kosten bij mijn Ziggo abo gesplitst zijn, maar van de 55 euro is volgens mij slechts rond de 20 euro voor tv/telefoon, dus ruim 30 euro voor internet.

Slimmer was geweest dat ze ook de mobiele abo kosten hadden gevraagd. Want een deel wordt vast voor privegebruik afgetrokken. Tenzij de belastingdienst al een forfaitair bedrag voor mobiel rekent en CGI alleen nog maar een tientje of zo hoeft op te vullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tp2
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-04-2024

tp2

Broken schreef op maandag 20 april 2015 @ 16:17:
Allen,

Ik heb een mail mogen ontvangen mbt de onkostenvergoeding en de belastingdienst. In het kort, er wordt mij gevraagd mijn facturen mbt (prive) gebruik internet en telefoon te leveren......
Hebben enkel optie3 medewerkers deze mail gehad of ook optie1 medewerkers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
tp2 schreef op maandag 20 april 2015 @ 23:43:
[...]

Hebben enkel optie3 medewerkers deze mail gehad of ook optie1 medewerkers?
Het is meteen weer duidelijk hoeveel mensen de nieuwsbrieven lezen.... :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

elsinga schreef op maandag 20 april 2015 @ 20:58:
Ik gok dat CGI bij de belastingdienst aannemelijk moet maken dat wij die schamele €30,- vergoeding ook gebruiken voor zakelijke dingen. Ik weet neit precies hoe de kosten bij mijn Ziggo abo gesplitst zijn, maar van de 55 euro is volgens mij slechts rond de 20 euro voor tv/telefoon, dus ruim 30 euro voor internet.

Slimmer was geweest dat ze ook de mobiele abo kosten hadden gevraagd. Want een deel wordt vast voor privegebruik afgetrokken. Tenzij de belastingdienst al een forfaitair bedrag voor mobiel rekent en CGI alleen nog maar een tientje of zo hoeft op te vullen.
Eigenlijk vind ik het gek dat CGI dit moet aantonen. Alleen al als ik een overhemd koop speciaal voor werk omdat ik die prive nooit draag ben ik dik over die 30 euro heen.

Moet toch netjes gekleed zijn bij mijn klanten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wijnands schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 07:16:
[...]

Het is meteen weer duidelijk hoeveel mensen de nieuwsbrieven lezen.... :N
Ja idd. Neem even de moeite om dit te lezen. Scheelt weer een hoop vragen :9 _/-\o_

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2015 08:50 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OutofFocus
waldkorn schreef op maandag 20 april 2015 @ 16:26:
[...]

Zonde van je tijd, lijkt me ;)
Zeker geen zonde van je tijd.
Dit verschijnsel kwam enkele jaren geleden ook voor, o.a. bij Getronics;

De belastingdienst vraagt om een specificatie van de besteding van de netto onkostenvergoeding aan een groep 'ontvangers'.
Indien je hier niet of niet op de juiste manier op reageert, gaat de fiscus er van uit dat je onterecht die vergoeding krijgt en legt vervolgens bij het bedrijf een fikse naheffing neer door de vergoeding te bruteren.
En meestal besluit het bedrijf dan om de vergoeding te schrappen omdat het dan wel erg duur wordt.

Kortom, niets doen levert op termijn een hoop ellende op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Die hele WKR is een grote ellende. Een vrije ruimte van 1.2%, waaronder ook ter beschikking gestelde apparatuur en gereedschap valt. Volgens mij kun je nauwelijks een laptop kwijt in die ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tp2
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-04-2024

tp2

t_captain schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 09:56:
Die hele WKR is een grote ellende. Een vrije ruimte van 1.2%, waaronder ook ter beschikking gestelde apparatuur en gereedschap valt. Volgens mij kun je nauwelijks een laptop kwijt in die ruimte.
Nee hoor, als het noodzakelijkheidscriterium van toepassing is, gaat dit niet ten koste van de vrije ruimte. Dat is maar goed ook, anders was die 1,2% veel te laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Is dan een natura vergoeding van internet, telefoon, mobiel niet veel intetessanter?
Pagina: 1 ... 10 ... 28 Laatste

Dit topic is gesloten.