Ervaring werken bij CGI (deel 6) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 26 ... 28 Laatste
Acties:
  • 222.630 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snelkeuze0017
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15-10-2020
Ik kan niet anders dan je gelijk geven, Espace. Ook al is Ron sociaal een stuk handiger en doet hij zich voorkomen als positivo, ik heb er weinig vertrouwen in dat het met hem goed komt. Hij heeft zelf aan het begin gestaan van de Grote Verpruts Aktie.
De enige uitweg die ik voor CGI NL zie is dat CGI Canada met de billen bloot gaat en duidelijk maakt wat ze van plan zijn met CGI NL. Pas dan kun je alle acties op waarde schatten en wordt voor de medewerker de loyaliteitsvraag veel makkelijker te beantwoorden. Zo lang dat niet gebeurd blijft het hier in CGI NL een uitermate onfrisse bedoening en worden de medewerkers gebruikt (misbruikt?) om de motieven van de hogere lagen te verbloemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LowLevel
  • Laatst online: 23-05-2024
We moeten gewoon geld opleveren en dat doen we op dit moment niet voldoende. Sake heeft mogen proberen en hem is het niet gelukt. Nu krijgt Ron de mogelijkheid om het te doen. Reken maar weer op een afslankronde. Ik heb er in elk geval maar weinig vertrouwen in.

"The production of too many useful things results in too many useless people." Karl Marx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 430237

snelkeuze0017 schreef op woensdag 09 september 2015 @ 13:58:
De enige uitweg die ik voor CGI NL zie is dat CGI Canada met de billen bloot gaat en duidelijk maakt wat ze van plan zijn met CGI NL. Pas dan kun je alle acties op waarde schatten en wordt voor de medewerker de loyaliteitsvraag veel makkelijker te beantwoorden. Zo lang dat niet gebeurd blijft het hier in CGI NL een uitermate onfrisse bedoening en worden de medewerkers gebruikt (misbruikt?) om de motieven van de hogere lagen te verbloemen.
Dream on...
Dat gaat CGI Canada echt niet doen hoor. Overigens zal ook CGI NL MT openheid van zaken moeten geven waar ze naartoe willen. En dat gaat ook niet gebeuren. Het feit dat Ron bij jullie terugkomt kan misschien een indicatie zijn van het feit dat Canada wellicht vindt dat ie een goede job heeft gedaan, maar misschien speelt er ook wat anders.

Kernvraag blijft natuurlijk welke missie hij meekrijgt van de Canadezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

peter00

BCF5

het puntje "Openheid" kan inderdaad nog wel iets aangescherpt. of een bedrijf nou beursgenoteerd is of niet.
Ben benieuwd of Ron het Mushroom Management concept achter zich laat. We gaan t zien.

Het is vervelend als cynicus steeds gelijk te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nkamp1
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 24-05-2023
Ja ik kan mij ook vinden in het betoog van Espace. Het is helaas niet anders zoals gisteren al schreef dat velen de Mos toch zien als de personificatie van waar alle ellende mee begon.

Inderdaad, je collega's een minder AV voorstel doen en aan je zelf een bonus 'geven', omdat 85% getekend heeft terwijl het bedrijf er niet mee beter gemaakt werd! Over betrokkenheid tav. je collega's gesproken of Engagement!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tp2
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-04-2024

tp2

nkamp1 schreef op woensdag 09 september 2015 @ 17:04:
[...]

Inderdaad, je collega's een minder AV voorstel doen en aan je zelf een bonus 'geven', omdat 85% getekend heeft terwijl het bedrijf er niet mee beter gemaakt werd! Over betrokkenheid tav. je collega's gesproken of Engagement!
Die 85% hahaha. Ik kon met totaal niet vinden in die nieuwe AV. Dat was slikken of stikken.
Dus getekend voor nieuwe AV, de tekenbonus gecashed en toen die binnen was nog een keer getekend.....mijn opzegging.

Ik zal vast niet de enige zijn die het zo aangepakt heeft. Die 85% zegt dus niets over het succes van Ron en Marcel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ze zullen dat vast als target hebben opgekregen van Canada. Heel cru gezegd: target is gehaald dus hebben Ron en Marcel het in de ogen van Canada prima gedaan. Ik denk dat veel van jullie nieuwe AV uit de koker van Canada zijn gekomen en dat NL MT het er maar door had te drukken.

Jullie zullen nooit te weten komen of de effecten die de AV wijziging geeft gehad, de gewenste zijn geweest. Misschien is het uiteindelijk allemaal volgens plan verlopen. Wat men ook nooit te weten komt is de soort input of misschien bezwaren die door het NL MT zijn ingebracht richting Canada.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snelkeuze0017
Goed dat je dit zegt. Het is ook de reden waarom ik over het algemeen heel weinig binding heb met een werkgever (in de zin van bedrijf). Je bent slechts een onderknuppel. En al die mooie verhalen van mooie plannen (of noodzakelijke stappen): het is alleen maar opgeklopte lucht waar je als onderknuppel nooit echt grip op krijgt Voor mij is een wg alleen maar een middel om inkomen te verschaffen. En ik kan me geen enkele wg herinneren die ik met dit standpunt tekort heb gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

Als ik de berichtgeving zo lees, extrapoleer en interpreteer, dan is voornamelijk de KPI "groei" niet gehaald door onze voormalige Grote Roerganger.
  • Gebrek aan groei in omzet (=leden maal tarief), vooral door weglopende leden die significant bijdroegen aan genoemde omzet en gebrek aan instroom van vers bloed dat ook nog wat kan volgens de klant (dus niet hun eigen perceptie).
  • Gebrek in groei aantal klanten en klussen, eerder achteruitgang ( :F )
  • Gebrek aan voldoende MSAP verbetering :O
en mijn persoonlijke toevoeging:

Volslagen gebrek aan risicodragend ondernemerschap .

Disclaimer: bovenstaande is puur mijn persoonlijke interpretatie en niet afkomstig van enige bron, intern of extern

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 25-06 12:00

avotar

P0werd by Black Coffee

peter00 schreef op woensdag 09 september 2015 @ 21:58:
Als ik de berichtgeving zo lees, extrapoleer en interpreteer, dan is voornamelijk de KPI "groei" niet gehaald door onze voormalige Grote Roerganger.
  • Gebrek aan groei in omzet (=leden maal tarief), vooral door weglopende leden die significant bijdroegen aan genoemde omzet en gebrek aan instroom van vers bloed dat ook nog wat kan volgens de klant (dus niet hun eigen perceptie).
  • Gebrek in groei aantal klanten en klussen, eerder achteruitgang ( :F )
  • Gebrek aan voldoende MSAP verbetering :O
en mijn persoonlijke toevoeging:

Volslagen gebrek aan risicodragend ondernemerschap .

Disclaimer: bovenstaande is puur mijn persoonlijke interpretatie en niet afkomstig van enige bron, intern of extern
Ben het, buiten met het doorgehaalde waar ik niet over kan oordelen als inmiddels buitenstaander, met je eens. 8)
Het was mijn eerste gedachte toen ik las dat Sake het veld heeft moeten ruimen.
Zonde, want eigenlijk was het best een aardige man.

Ik had destijds al begrepen dat Canada redelijk hard is als het gaat om het niet behalen van gestelde doelen. Maar goed, linksom of rechtsom, de hoop die "we" destijds hadden toen de zakken met Canadese dollars kwamen om Logica te reanimeren, lijken toch vooral gebruikt te zijn voor symptoom bestrijding. Of was de patiënt wellicht al niet meer te redden?

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:17

elsinga

=8-)

snelkeuze0017 schreef op woensdag 09 september 2015 @ 21:39:
Goed dat je dit zegt. Het is ook de reden waarom ik over het algemeen heel weinig binding heb met een werkgever (in de zin van bedrijf). Je bent slechts een onderknuppel. En al die mooie verhalen van mooie plannen (of noodzakelijke stappen): het is alleen maar opgeklopte lucht waar je als onderknuppel nooit echt grip op krijgt .
Ik ben (mede om die reden) overgestapt naar een kleiner bedrijf. Daar zitten we met de onderknuppels en de directeur gewoon om tafel om de bedrijfsstrategie te bespreken. :)

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

• Perenor
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01-10-2024
Ben benieuwd hoe veel collega's weer nieuwe managers (DCS) gaan krijgen (voor de zoveelste keer) nu er klaarblijkelijk een harde eis is dat je in het team moet komen van de DCS die verantwoordelijk is voor de klant waar je werkzaam bent. En met name hoe vrolijk ze daar (niet) van worden.

[ Voor 13% gewijzigd door Perenor op 10-09-2015 07:38 ]

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

Perenor schreef op donderdag 10 september 2015 @ 07:37:
Ben benieuwd hoe veel collega's weer nieuwe managers (DCS) gaan krijgen (voor de zoveelste keer) nu er klaarblijkelijk een harde eis is dat je in het team moet komen van de DCS die verantwoordelijk is voor de klant waar je werkzaam bent. En met name hoe vrolijk ze daar (niet) van worden.
met de meeste klussen is dat iedere drie maanden een andere manager....

"hoi. mijn naam is peter00...wie ben jij?"

• ESPACE
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-04-2023
Nu Ron de Mos weer terugkomt verwacht ik ook een nieuwe serie van CGI-nieuws. ;)

http://gathering.tweakers...nd/poster/543711/messages

It always seems impossible until it's done.

• empheron
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-03 14:26
Sinds 2011 in dienst, op naar manager nr 7. Mijn waardeoordeel daarover gaat niet op Tweakers. Die kun je privé van me krijgen via cgi mail.

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

zet m op Yammer

• Perenor
De signalen die ik tot nu toe opvang van collega's zijn in ieder geval niet bijster positief. Ik hoop dat ze dat in de hoge regionen door hebben. Dat dit niet goed gaat zijn voor de groei van CGI Nederland.

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

ik hoor neutrale berichten. Eerst maar even de kat uit de boom kijken. Als Ron inderdaad groei als opdracht heeft gekregen, gaat dat echt niet lukken met verder schofferen van stakeholders.

De reorganisatie zelf: laat maar komen. De meeste low-level managers zijn prima lui.Ben ook senior genoeg om een goed gesprek met ze aan te gaan.

• ByeByeCGI
  • Laatst online: 16-09-2022
Misschien staat CGI op het punt een grote overname te doen en hebben ze Ron nodig om dit in 'goede' banen te leiden, gezien zijn ervaring na het mergen van Logica met CGI.
Het einde van het/begin van het nieuwe fiscal year is in zicht

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 25-06 13:17
Overnames worden toch niet door landenorganisaties gedaan?

• ByeByeCGI
  • Laatst online: 16-09-2022
t_captain schreef op donderdag 10 september 2015 @ 09:17:
Overnames worden toch niet door landenorganisaties gedaan?
Geen idee.
Probeer alleen te snappen waarom Ron 'waterhoofd' ( http://www.computable.nl/...fde-op-te-grote-voet.html ) weer terug is.

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

Ron kan echt wel wat, en 1 ding doet ie zeker beter dan Sake: leren van zn fouten. Daarom geef ik m het voordeel van de twijfel.

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-06 14:29
ESPACE schreef op donderdag 10 september 2015 @ 08:51:
Nu Ron de Mos weer terugkomt verwacht ik ook een nieuwe serie van CGI-nieuws. ;)

Zeg... ik dacht dat jij het bedrijf inmiddels had verlaten?

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-06 15:32
ESPACE schreef op donderdag 10 september 2015 @ 08:51:

Zitten we daar weer op te wachten dan? Ik schaamde mij in die tijd kapot voor de berichten die sommige mensen hier in het forum plaatste. De eerste berichten waren toen nog grappig en kon ik me in vinden in de kritiek omtrent de AV maar het werd toen al snel zo veel mogelijk CGI bashen door een paar mensen en was ik al snel mijn interesse kwijt in dit forum.

Helaas lijkt het erop dat een aantal mensen die al weg zijn bij CGI, weer terug in het forum komen en weer opnieuw gaan beginnen. Jammer en niet nodig voor de vele collega's die er nog werken en dagelijks hun best doen. Ik ben ook ontevreden over veel zaken maar probeer dat wel binnenskamer (of via Yammer Wfttk) te bespreken en alleen dus met collega's te bespreken ipv met de grote buiten wereld.

• Wijnands
rikoos schreef op donderdag 10 september 2015 @ 11:58:
[...]

Zitten we daar weer op te wachten dan?
Ik niet. En vele met mij niet.
Helaas lijkt het erop dat een aantal mensen die al weg zijn bij CGI, weer terug in het forum komen en weer opnieuw gaan beginnen. Jammer en niet nodig voor de vele collega's die er nog werken en dagelijks hun best doen. Ik ben ook ontevreden over veel zaken maar probeer dat wel binnenskamer (of via Yammer Wfttk) te bespreken en alleen dus met collega's te bespreken ipv met de grote buiten wereld.
:Y Volledig mee eens!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LowLevel
Vergeet niet dat er ook nog een aanzienlijk aantal optie 3 kiezers wel binnen CGI is gebleven en die zijn het nog steeds niet eens met de gang van zaken,

"The production of too many useful things results in too many useless people." Karl Marx

• ESPACE
Oké, ik ben al weg bij CGI en heb ondanks veel ervaring en betrokkenheid minder recht van spreken. Ik leef oprecht mee met de achterblijvers. Ik wens hen sterkte!

• Wijnands
ESPACE schreef op donderdag 10 september 2015 @ 13:33:
Oké, ik ben al weg bij CGI en heb ondanks veel ervaring en betrokkenheid minder recht van spreken.
Op dit moment wel
Ik leef oprecht mee met de achterblijvers. Ik wens hen sterkte!
En die collegialiteit zelfs na je vertrek siert je!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wijnands
LowLevel schreef op donderdag 10 september 2015 @ 12:41:
Vergeet niet dat er ook nog een aanzienlijk aantal optie 3 kiezers wel binnen CGI is gebleven en die zijn het nog steeds niet eens met de gang van zaken,
Ik kom daar volgende week via yammer wel even op terug. Ik ben die mensen zeker niet vergeten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-06 17:53
LowLevel schreef op donderdag 10 september 2015 @ 12:41:
Dat je niet hebt getekend, hoeft niet te betekenen dat je nergens mee mee eens bent.
Het betekend (voor mij) enkel dat je niet mee eens bent met de aangeboden arbeidsvoorwaarden.

Ik ben eigenlijk (nog steeds) benieuwd naar hoeveel de PPP de gemiddelde member oplevert. Want nu die garantie verdwijnt, krijg je te maken met de werkelijke cijfers.
En gezien de rigoureuze stap van dinsdag, ziet ik die niet zo positief in. En dat dus de beloning lager wordt, dan tijdens de overgang is voorgehouden.

let the past be the past.

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

SPee schreef op donderdag 10 september 2015 @ 16:37:
[...]

Dat je niet hebt getekend, hoeft niet te betekenen dat je nergens mee mee eens bent.
Het betekend (voor mij) enkel dat je niet mee eens bent met de aangeboden arbeidsvoorwaarden.

Ik ben eigenlijk (nog steeds) benieuwd naar hoeveel de PPP de gemiddelde member oplevert. Want nu die garantie verdwijnt, krijg je te maken met de werkelijke cijfers.
En gezien de rigoureuze stap van dinsdag, ziet ik die niet zo positief in. En dat dus de beloning lager wordt, dan tijdens de overgang is voorgehouden.
Laat ik zo formuleren hoe ik denk over de ppp: ik had gewoon weigeraar moeten blijven.

Het buzzword dit najaar wordt "threshold"

• Perenor
peter00 schreef op donderdag 10 september 2015 @ 18:41:
[...]
Laat ik zo formuleren hoe ik denk over de ppp: ik had gewoon weigeraar moeten blijven.

Het buzzword dit najaar wordt "threshold"
Zo denk ik er ook over, had ik mij maar bij mijn oorspronkelijke reactie gehouden, optie C. Ben er in die 2 jaar ook netto niet op vooruitgegaan (door het verlies van de netto onkostenvergoeding). En over een paar jaar ga ik meer betalen voor het pensioen, en als ik dan geen substantiële verhoging heb gehad, ga ik er zelfs op achteruit. Daarnaast - dan had ik ook al dat gezeik met het AV mandje niet gehad, en gewoon mijn anciënniteitsdagen behouden, en er zelfs bij gekregen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
In 2013-2014 hadden we een redelijke IT markt, sinds ongeveer een jaar is de IT markt uitgesproken goed te noemen. Als je in zo'n opgaande markt achteruit boert (flexibel PPP inkomen dat maar net vast inkomen compenseert = achteruitgang; twee jaar inflatie = achteruitgang; lagere pensioenbijdrage WG = achteruitgang en verlies vrije dagen = achteruitgang), dan lijk je een structureel probleem te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LowLevel
SPee schreef op donderdag 10 september 2015 @ 16:37:
[...]

[/quote]

Dat was ook het gedeelte waar ik op doelde, naast de manier waarop deze arbeidsvoorwaarden zijn aangeboden/verkocht/geprersenteerd/doorgedrukt (doorhalen wat niet van toepassing is). In mijn optiek speelde Ron daar een grote rol in, vandaar dat ik niet zo blij ben met de terugkeer van Ron als grote leider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkerl
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-06 01:20

bakkerl

Let there be light.

Perenor schreef op donderdag 10 september 2015 @ 22:10:
[...]

Zo denk ik er ook over, had ik mij maar bij mijn oorspronkelijke reactie gehouden, optie C. Ben er in die 2 jaar ook netto niet op vooruitgegaan (door het verlies van de netto onkostenvergoeding). En over een paar jaar ga ik meer betalen voor het pensioen, en als ik dan geen substantiële verhoging heb gehad, ga ik er zelfs op achteruit. Daarnaast - dan had ik ook al dat gezeik met het AV mandje niet gehad, en gewoon mijn anciënniteitsdagen behouden, en er zelfs bij gekregen.
Ik ben er nog steeds niet achter wat er toen toch gebeurd is dat er zoveel mensen (als)nog een handtekening voor optie 1 hebben gezet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arcastin
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-05-2022
Ik overweeg CGI in Eindhoven als bedrijf om mijn afstudeerstage bij uit te voeren (als software engineer), maar van deze verhalen wordt ik er niet bepaald enthousiast over. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkerl

bakkerl

Let there be light.

Arcastin schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 09:17:
Ik overweeg CGI in Eindhoven als bedrijf om mijn afstudeerstage bij uit te voeren (als software engineer), maar van deze verhalen wordt ik er niet bepaald enthousiast over. :(
Juist doen. Maak gebruik van CGI om je afstudeerstage te doen en doe ervaring op en ervaar hoe CGI is. Aan het eind van je afstudeerstage zul je eventueel een aanbod krijgen in dienst te komen. Dan kun je een beslissing maken op basis van ervaring ipv op basis van verhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
Ik ben er nog steeds niet achter wat er toen toch gebeurd is dat er zoveel mensen (als)nog een handtekening voor optie 1 hebben gezet...
In het algemeen durven heel veel collega’s bij CGI niet een confrontatie aan te gaan. Ze zijn bang voor negatieve gevolgen en vermijden het risico. Wat men er echt van vindt, probeert men vervolgens met de voeten duidelijk te maken. Degenen die dat niet leukt blijven gefrustreerd en met verlies van eigen waarde achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als Ex-Logicaan (nu CGI) het volgende:

Als ze je een leuke/uitdagende afstudeeropdracht aanbieden waarom zou je het niet doen?

Als je er na je afstuderen wil gaan werken moet je een aantal andere overwegingen maken. Een van mijn voorwaarden als ik met ze in zee zou gaan zou zijn dat ze daadwerkelijk een concrete klus voor me hebben.

Dit forum geeft slechts een deel van de stemming onder de medewerkers weer. Als je een tijdje als afstudeerder bij het bedrijf meeloopt kun je ook met wat mensen praten en je zelf een oordeel vormen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snelkeuze0017
Zeker wel doen. Ik ben zelf op het moment absoluut niet te spreken over CGI als wg. Maar als stageplek kun je binnen CGI best hele toffe dingen doen. Er is veel expertise aanwezig, de opdrachten zijn op niveau en op collegiaal niveau bestaan er nauwelijks drempels. De kans dat je een stage opdracht krijgt waar je echt wat aan hebt is erg groot. Dus Wg: Nee, Stage: Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

Doen. Je kunt er echt ontzettend veel leren, zeker aan het begin van je carriere. Niet over nadenken. Je gaat t leuk vinden, trust me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ESPACE schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 09:26:
[...]

In het algemeen durven heel veel collega’s bij CGI niet een confrontatie aan te gaan. Ze zijn bang voor negatieve gevolgen en vermijden het risico. Wat men er echt van vindt, probeert men vervolgens met de voeten duidelijk te maken. Degenen die dat niet leukt blijven gefrustreerd en met verlies van eigen waarde achter.
Ik heb begrepen via dit forum dat er over het algemeen behoorlijk veel druk op de members werd gelegd om te tekenen. Ik denk dat velen dit niet wilden en dus maar tekenden "om van het gezeik af te zijn".

Anderen hebben getekend omdat ze hadden berekend dat op de korte termijn de optie 1 gunstiger was en ze uit gingen kijken naar een andere werkgever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nkamp1
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 24-05-2023
LowLevel schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 08:41:
[...]

[/quote]

Dat was ook het gedeelte waar ik op doelde, naast de manier waarop deze arbeidsvoorwaarden zijn aangeboden/verkocht/geprersenteerd/doorgedrukt (doorhalen wat niet van toepassing is). In mijn optiek speelde Ron daar een grote rol in, vandaar dat ik niet zo blij ben met de terugkeer van Ron als grote leider.
Dit heb ik ook en op de avond van 3 sept had ik al besloten dat ik niet zou tekenen. Het gaf geen enkel vertrouwen en daar was de presentatie van die Hermsen heel bepalend in en dat mn. de Mos daar zelf niet bij was gaf voor mij aan dat hij weinig blijk gaf van betrokkenheid naar zijn collega's want dat zij we tenslotte. Het is leuk als je dan 'member' genoemd wordt, maar daar heb ik geen enkel gevoel (meer) bij.
bakkerl schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 08:49:
[...]

Dit vraag ik mij ook altijd nog af. Maar ik heb wel een discussie gehad met een collega en die was bang dat hij een x achter z'n naam kreeg en er dus eerder uit gebonjourd zou worden. Uitgelegd dat het daarom niet gaat en dat het enkel gaat om geld en dat daarop beslist/gestuurd wordt. En dat blijkt nu ook wel, enkel benieuwd als ik op de bank kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snelkeuze0017
Hé, we gaan op herhaling :-)
Momentje, dan zet ik het bandje aan, en kan ik er bij weglopen :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkerl

bakkerl

Let there be light.

snelkeuze0017 schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 09:47:
Hé, we gaan op herhaling :-)
Momentje, dan zet ik het bandje aan, en kan ik er bij weglopen :F
bandje? is er geen versie van op spotify?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:12

franssie

Save the albatross

Zoals al door ook anderen gezegd denk ik dat een stage prima is, en ook de eerste jaren van je carrière waarschijnlijk bij CGI prima kunnen. Immers, je eerste baan krijg je, je tweede baan neem je.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Ik sluit me aan bij peter00: gewoon doen. Om de volgende redenen:

1. De zaken waar mensen op dit forum tegenaan lopen, spelen vooral bij de wat meer ervaren werknemers met de nodige dienstjaren. Zij moesten naar nieuwe arbeidsvoorwaarden, sommige oude zaken werden niet op de juiste manier gecompenseerd etc. Als starter heb je daar geen zaken mee. En als afstudeerder (stagecontract) al helemaal niet.

2. Soortgelijke shit speelt bij alle grote softwarehuizen. Bij Cap, Atos en Ordina kun je een vergelijkbaar geklaag horen.

3. CGI is nog steeds een leuk bedrijf om af te studeren, en eventueel ook een goede werkgever voor de eerste X jaar van je loopbaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandaahl
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online

Vandaahl

de Verderver

Gewoon doen. Ondanks dat ik weggegaan ben om diverse redenen heb ik er toch 15 jaar met veel plezier gewerkt. Voor afstudeerders liggen er hele mooie kansen. Zowel als stage als om brede werkervaring op te doen. Je moet wel zelf initiatief tonen (maar geldt dat niet overal als je wat wilt bereiken?).

De wereld is echter groter dan CGI. Er zijn ook zeker elders leuke kansen. In mijn nieuwe baan merk ik dat het gras echt wel groener kan zijn. En ja ook daar zitten wel wat dorre plekjes. Het gaat er echter om of men flink bewatert en bemest om daar wat aan te doen of het gras laat verdrogen terwijl de kraan gewoon open staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:38

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Afstudeerstage bij CGI zeker doen, daarom ben ik bij CGI gaan werken. Omdat dit zo goed geregeld was, daarnaast was het ook erg leerzaam en leuk.

Erna werken bij CGI, heel ander verhaal...

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Doe me even een berichtje en ik kan je eventueel in contact brengen met iemand die vorig jaar een afstudeerstage heeft gedaan en nu bij ons in dienst is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
Reactie weggehaald. Hebben al te vaak gediscussieerd over het waarom van wel of niet tekenen...

[ Voor 101% gewijzigd door Perenor op 11-09-2015 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LowLevel
Niet over twijfelen maar gewoon doen. Volop kansen om een leuke stage te doen en als werkgever zeker voor een starter interessant. De discussie over de arbeidsvoorwaarden, die nog steeds heel diep zit, speelt idd met name bij de ouderen. Hoef je je, zeker in de beginjaren van je carriere, niets van aan te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Precies, wordt je dertig, dan eens om je heen kijken of er ergens nog een fatsoenlijk pensioen te regelen is, daarvoor maakt het nog niet zoveel uit.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CGIanoniem
  • Laatst online: 12-05-2022
Let even op de voorwaarden in je stage contract. Een concurrentiebeding of een relatiebeding moet je niet willen ondertekenen, mocht die erin staan. Eigenlijk wil je dat ook niet als je na de stage een aanbieding gedaan zou worden.
Verder staat 'afstudeerstage CAP/Atos/Sogeti' volgens mij beter dan 'afstudeerstage CGI' wegens de naamsbekendheid van de bedrijven.
Arbeidsvoorwaarden versoberen is gelukkig niet van toepassing voor stagairs. En bij een half jaar stage merk je ook minder van bijna jaarlijkse reorganisaties.
Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johri
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:06
SithWarrior schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 11:20:
Afstudeerstage bij CGI zeker doen, daarom ben ik bij CGI gaan werken. Omdat dit zo goed geregeld was, daarnaast was het ook erg leerzaam en leuk.

Erna werken bij CGI, heel ander verhaal...
Hoezo? Ik zie je nog steeds elke dag met plezier naar je werk komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Laatst online: 21:35
CGIanoniem schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 12:50:
Let even op de voorwaarden in je stage contract. Een concurrentiebeding of een relatiebeding moet je niet willen ondertekenen,
Dat kan ook helemaal niet in een stageovereenkomst 8)7
Verder staat 'afstudeerstage CAP/Atos/Sogeti' volgens mij beter dan 'afstudeerstage CGI' wegens de naamsbekendheid van de bedrijven.
Pfff. Als er nou ESA, ASML, SHELL, TNO of ING staat of online marktleiders als Booking.com of E-bay dan is er met de juiste opdracht meerwaarde, maar een interne opdracht bij een detacheerder is dat sowieso minder.
Arbeidsvoorwaarden versoberen is gelukkig niet van toepassing voor stagairs.
Toch zou ik direct inzetten op een goede werkgever. Juist omdat je zo vaak blijft hangen. Bij al mijn (afstudeer)stages is gevraagd te solliciteren en ben uiteindelijk een manager van de laatste organisatie gevolgd naar mijn eerste werkgever.
En bij een half jaar stage merk je ook minder van bijna jaarlijkse reorganisaties.
Helaas dus wel. Bij de telco waar ik in 2000 stage liep was de sfeer niet best door de financiele situatie en halverwege was m'n begeleider weggesaneerd. Bij de telco waar ik in 2001 afstudeerde idem en verliet een van m'n begeleiders vlak voor het einde het bedrijf gelukkig voor mij naar de buren. Het is echt geen pretje om in zo'n omgeving je werk te doen.

Winners create winners.

[ Voor 3% gewijzigd door Rukapul op 11-09-2015 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Rukapul schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 13:04:
[...]

Pfff. Als er nou ESA, ASML, SHELL, TNO of ING staat of online marktleiders als Booking.com of E-bay dan is er met de juiste opdracht meerwaarde, maar een interne opdracht bij een detacheerder is dat sowieso minder.
Juist omdat het een interne opdracht bij een detacheerder is zou ik al niet zo snel een van de mindere op de markt pakken op dit moment.

Daarmee zeg ik niet dat de andere voorbeelden nu zo heel veel beter gaan, maar als je kan kiezen is het wel prettig als je iets pakt waar je ook nog kan blijven plakken of waar in ieder geval de naam nog iets van een indruk achterlaat.

Het kan wel degelijk tegen je werken als je een "mindere" opdrachtgever op je CV hebt staan, je hebt dan toch iets goed te maken in je gesprek en motivatie.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
CGIanoniem schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 12:50:
[...]

Arbeidsvoorwaarden versoberen is gelukkig niet van toepassing voor stagairs.
Sterker nog, volgens mij zijn die nu beter dan in de Logica tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tp2

tp2

Gewoon doen! CGI is een bedrijf dat heel veel leuke dingen doet.

Het gemopper dat je hier leest, heeft vooral betrekking op arbeidsvoorwaarden van mensen die al wat langer in dienst zijn. Maar dat is voor een stage niet aan de orde. Het werk is leuk en mijn ervaring is dat collega's erg betrokken en behulpzaam zijn. Je ziet het ook hier in het forum terug, best veel oud collega's die nog steeds meeleven met de gang van zaken.

En als je het goed bevalt, dan kan je ook nog rustig in dienst gaan. De arbeidsvoorwaarden voor starters zijn niet slecht. Daarnaast kan je je binnen CGI snel ontwikkelen. Na enkele jaren zie je dan vaak dat arbeidsvoorwaarden niet meer in lijn zijn met de markt. Als dat zo is, stap je t.z.t. toch over naar een andere werkgever.

Kortom: Als het je leuk lijkt, DOEN!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ESPACE
Vraag je bij CGI af of je persoonlijke waarden passen bij een bedrijf met bedrijfscultuur waar het op georganiseerde wijze en op grote schaal mogelijk is dat medewerkers, onder druk en op basis van intimidatie, gedwongen worden een belangrijke beslissing te nemen die hen direct schaadt in hun persoonlijke belangen.

Dit is een van de zaken waarvan Sake binnenskamers erkend heeft dat er iets ernstig is mis gegaan en wat gedeeld is in een call met de managers. Echter, niemand is tot de orde geroepen en hij weigerde deze fouten publiekelijk te erkennen en hij wilde niets herstellen.

Dit was voor mij de belangrijkste reden om met pijn in het hart te vertrekken. Dat ik er financieel flink op vooruit ben gegaan en een veel beter toekomstperspectief heb gerealiseerd zijn prettige bijkomstigheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 539553

Wijnands schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 13:07:
[...]

Sterker nog, volgens mij zijn die nu beter dan in de Logica tijd.
Hahahaahahahah :+ :+ :+ :+ :+ :+ :+

[ Voor 1% gewijzigd door Anoniem: 539553 op 11-09-2015 15:17 . Reden: v ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perlcgi
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 22-02 16:50
Ben blij dat er eindelijk verandering bij CGI plaatsvindt. Ook al vind ik de arbeidsvoorwaarden gewoon uitstekend (de meeste mensen hier klagen gewoon te snel) kan een frisse wind in het bedrijf nooit slecht gaat. Alhoewel ik wel eens een paar uurtjes over werk 2 a 3 dagen in de week ben ik nog steeds blij dat ik er mag werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Ik denk dat Wijnands doelt op de stage voorwaarden, niet noodzakelijk de arbeid voorwaarden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
franssie schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 20:03:
[...]

Ik denk dat Wijnands doelt op de stage voorwaarden, niet noodzakelijk de arbeid voorwaarden?
Voor mensen die wel kunnen lezen wel ja. Voor de mensen die als een journalist uit context citeren valt er inderdaad een zure grap te maken.

• Arcastin
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-05-2022
Bedankt voor jullie reacties, ik kijk er nu toch anders tegen aan :) Ik zou graag "blijven plakken" na m'n stage, zodat ik niet daarna nog eens opzoek moet naar werk. Sommigen van jullie noemden om te onderhandelen (om het zo te noemen) om direct na de stage een klus te krijgen, hoe kan ik dat tegen die tijd het beste aanpakken? Ook staat er in de 1e post in dit topic iets over masterclasses, en dat heb ik ook teruggelezen op de site van CGI. Nu heb ik andere bedrijven gezien die dit ook aanbieden (of vereisen?). Hoe zit dat?

FYI een ander bedrijf waar ik zeer in geinteresseerd ben, is Capgemini. Dit omdat wij vanuit school al contact hebben gehad met hun (moesten een PID schrijven met iemand vanuit Cap als beoordelaar), en daar ook bedrijfsbezoek hebben gehad. Dit is mij prima bevallen, maar aangezien ik in Eindhoven woon scheelt het wel veel qua reistijd (80km t.o.v. 5km). CGI zal naar mijn idee ook niet gek veel verschillen van Cap: beide giga detacheerders, als je een klus hebt zit je bij de klant, ongeveer zelfde salaris, ongeveer zelfde secundaire voorwaarden, etc.

Ik ga overigens stage lopen vanaf september 2016, dus ik heb nog even de tijd, maar van mijn voorgaande 4 stages is er maar 1 echt goed bevallen (en dit kwam grotendeels door de grootte van het bedrijf).

• t_captain
Ik denk dat je een realistisch beeld hebt van zowel Cap als CGI. Maar het is ook een prima werkgever voor de eerste X jaa van je loopbaan, dat "blijven plakken" plan is dus zo slecht nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tp2

tp2

Arcastin schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 15:53:
[...]maar aangezien ik in Eindhoven woon scheelt het wel veel qua reistijd (80km t.o.v. 5km). CGI zal naar mijn idee ook niet gek veel verschillen van Cap
[...]
Lekker voor CGI kiezen. Bedrijven ontlopen elkaar inderdaad niet heel veel. Maar vergis je niet in die reisafstand. Een korte reistijd is echt wel lekker.
Blijven plakken is een optie, maar na je stage heb je in regio Eindhoven voldoende keus. Daar zou ik me pas na afstuderen druk over maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
Ik zou ook kiezen voor de reisafstand zeker tijdens je stage is het wel fijn dat je niet elke dag ook nog 2 uur aan het reizen bent.

Als je later blijft plakken, tja dan kan je reisafstand heel fluctueren, hangt erg af van je opdracht.
Je kan in eindhoven zitten, maar ook gewoon in rotterdam or amsterdam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Ik wil hem hier toch even droppen:
http://www.volkskrant.nl/...lus-is-werktijd~a4140560/

Als iemand die, toen ik nog bij CGI werkte, ongeveer 65000 km p/j wegwerkte zakelijk om naar klanten te rijden.... dit had me een hoop werktijd gescheeld. Nou ja, feitelijk is dus een deel van je reistijd ook werktijd.
Als dit echt doorgezet wordt, denk ik dat die verhuisclausule in mijn oude contract toch wel wat meer aandacht zou hebben gekregen.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
Het verschil is ook, dat als je voor Cap werkt, dat je, voor zo ver mij bekend, ook voor meetings en dergelijke in de avonduren naar Utrecht moet. Althans, zo werd mij vroeger door Cap concollega's verteld. Binnen CGI zijn dergelijke meetings, m.u.v. bijvoorbeeld de jaarlijkse annual tour , hoofdzakelijk in je eigen vestiging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
Avotar, het gaat erom dat als je meer reistijd hebt dan naar kantoor dat die extra reistijd als werktijd word gezien. Dus zit je bij CGI rotterdam en dat is 30 min en je moet naar een klant in breda wat voor jou 45 min is dan is 15 min werktijd. Zo lees ik het artikel tenminste.
Maar dit voorkomt wel dat bedrijven mensen van Eindhoven naar Rotterdam laten reiden en tegelijk mensen van Rotterdam naar Eindhoven. Zal de files vast ten goede komen verwacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Het lijkt inderdaad om de extra reistijd te gaan naar de klant i.p.v. naar de (regionale) vestiging waar jouw standplaats is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkerl

bakkerl

Let there be light.

t_captain schreef op maandag 14 september 2015 @ 09:45:
Het lijkt inderdaad om de extra reistijd te gaan naar de klant i.p.v. naar de (regionale) vestiging waar jouw standplaats is.
In dat geval wordt voor iedereen uit de randstad zijn standplaats in groningen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Is een contractaanpassing, moet je mee akkoord gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkerl

bakkerl

Let there be light.

t_captain schreef op maandag 14 september 2015 @ 09:53:
Is een contractaanpassing, moet je mee akkoord gaan.
Dan heb je de kleine letters nog niet gelezen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wijnands
Collega's, reken jezelf niet rijk.

http://curia.europa.eu/ju...cc=first&part=1&cid=47560

En dat met name #33, #39 en deze conclusie:
Artikel 2, punt 1, van richtlijn 2003/88/EG van het Europees Parlement en de Raad van 4 november 2003 betreffende een aantal aspecten van de organisatie van de arbeidstijd moet aldus worden uitgelegd dat in omstandigheden als die aan de orde in het hoofdgeding, de tijd diewerknemers zonder vaste of gebruikelijke werkplekk dagelijks besteden aan de reis tussen hun woonplaats en de locatie van de door hun werkgever aangeduide eerste en laatste klant, „arbeidstijd” in de zin van deze bepaling is..

De meeste van ons hebben wel degelijk een gebruikelijke werkplek gedurende weken of maanden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
@bakkerl

Je hebt het waarschijnlijk over een eenzijdig wijzigingsbeding.

Dit linkje legt uit dat CGI dan wel een zwaarwegend bedrijfsbelang moet aantonen.

Nu is de impact van de uitspraak van het Europees Hof voor de detacheringswereld aanzienlijk. Waarschijnlijk is er wel een zwaarwegend (financieel) belang.

Aan de andere kant, structureel je werknemers verplaatsen naar een standplaats op tenminste de reisafstand naar de klant, zonder dat er daadwerkelijk organisatorische redenen achter de de volksverhuizing zitten, is in wezen een poging om de uitspraak van het Hof buiten werking te stellen. Dat lijkt in strijd met goed werkgeverschap.
Wijnands schreef op maandag 14 september 2015 @ 10:07:
Collega's, reken jezelf niet rijk.

http://curia.europa.eu/ju...cc=first&part=1&cid=47560

En dat met name #33, #39 en deze conclusie:
Artikel 2, punt 1, van richtlijn 2003/88/EG van het Europees Parlement en de Raad van 4 november 2003 betreffende een aantal aspecten van de organisatie van de arbeidstijd moet aldus worden uitgelegd dat in omstandigheden als die aan de orde in het hoofdgeding, de tijd diewerknemers zonder vaste of gebruikelijke werkplekk dagelijks besteden aan de reis tussen hun woonplaats en de locatie van de door hun werkgever aangeduide eerste en laatste klant, „arbeidstijd” in de zin van deze bepaling is..

De meeste van ons hebben wel degelijk een gebruikelijke werkplek gedurende weken of maanden
Dan rijst de volgende vraag: is jouw standplaats bij de klant of op CGI-kantoor? In het eerste geval is iedere nieuwe opdracht een wijziging van je standplaats en vervalt bovenstaande.

[ Voor 42% gewijzigd door t_captain op 14-09-2015 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snelkeuze0017
Vorige week eindelijk antwoord gekregen voor de pensioenoverdracht. En ZL gaat akkoord. Geen idee waarom dat bij andere collega's geweigerd is, maar die van mij is er gelukkig door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:38

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Pensioenoverdracht, ik krijg ondertussen buikpijn als ik daar aan denk, hoeveel loze beloftes/verstrekken van verkeerde informatie daarbij zijn gedaan....

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

t_captain schreef op maandag 14 september 2015 @ 10:11:

Dan rijst de volgende vraag: is jouw standplaats bij de klant of op CGI-kantoor? In het eerste geval is iedere nieuwe opdracht een wijziging van je standplaats en vervalt bovenstaande.
Mijn punt inderdaad.
Ik werk niet meer bij CGI en de detachering, voor mij gaat het niet op.

Maar ik zou de vraag al bij de OR en ook een RB gedropt hebben.
Lijkt me een hele interessante casus voor de echte kilometervreters. Een compensatie voor hen die diesel rijden moeten zeg maar. O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 543711

*knip* Alles kent zijn tijd en op dit moment lijkt deze stijlfiguur niet langer gepast. Hoewel grappig draagt het weinig bij aan een constructieve discussie.

[ Voor 96% gewijzigd door Rukapul op 16-09-2015 20:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Lol :)

grappig - ik heb bij bedrijven gewerkt waar zo'n stuk gewoon in het interne blaadje stond. Misschien moet dit topic dan maar helemaal weg? Immers wat is een constructieve discussie, staat dat in een FAQ?

[ Voor 108% gewijzigd door franssie op 16-09-2015 21:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ESPACE
Anoniem: 543711 schreef op woensdag 16 september 2015 @ 17:53:
[mbr]*knip* Alles kent zijn tijd en op dit moment lijkt deze stijlfiguur niet langer gepast. Hoewel grappig draagt het weinig bij aan een constructieve discussie.[/]
WTF ... Censuur?!

Als je bij de tijd bent, weet je dat Ron de Mos weer terug is aan het roer van CGI NL. Een satirisch stukje is dus hoogst actueel. Je laat je wel heel erg kennen door censuur toe te passen!

• Wijnands
ESPACE schreef op donderdag 17 september 2015 @ 01:17:
[...]

WTF ... Censuur?!

Als je bij de tijd bent, weet je dat Ron de Mos weer terug is aan het roer van CGI NL. Een satirisch stukje is dus hoogst actueel. Je laat je wel heel erg kennen door censuur toe te passen!
Satirische stukje leiden hier al te vaak tot modder smijten. Ik ben schijnbaar niet de enige die dat zat is. :)
Als jij graag wil lezen hoe CGI-nieuws tegen je ex-werkgever aan kijkt kun je misschien beter even een berichtje naar hem sturen.
t_captain schreef op maandag 14 september 2015 @ 10:11:
@bakkerl

Je hebt het waarschijnlijk over een eenzijdig wijzigingsbeding.

Dit linkje legt uit dat CGI dan wel een zwaarwegend bedrijfsbelang moet aantonen.

Nu is de impact van de uitspraak van het Europees Hof voor de detacheringswereld aanzienlijk. Waarschijnlijk is er wel een zwaarwegend (financieel) belang.

Aan de andere kant, structureel je werknemers verplaatsen naar een standplaats op tenminste de reisafstand naar de klant, zonder dat er daadwerkelijk organisatorische redenen achter de de volksverhuizing zitten, is in wezen een poging om de uitspraak van het Hof buiten werking te stellen. Dat lijkt in strijd met goed werkgeverschap.

[...]

Dit zou niet alleen ons raken maar iedereen in de business.

Ik heb de uitspraak een aantal keer doorgenomen en zoals ik het zie...
  • Wisseling van een regio depot naar centrale aansturing
  • Elke dag een of meer klanten
  • Wisselen van de manier van werktijd meten.
Zijn bepalend in de uitspraak. Dit speelt bij ons niet. Dus leuk die krantenkoppen maar zoals wel vaker ligt de waarheid net even anders

Ik moet nog even de referenties nalopen maar dit lijkt mij voor ons niet relevant omdat veel van ons langer dan een dag op een klus zitten.

Wel is het natuurlijk zo dat we soms tegen te lange reistijden aanlopen. Iets regelen daarvoor gaat makkelijker dan in de Logica jaren. Ook spreek ik nu managers die slim genoeg zijn om bij een klus op flinke afstand wat hotelkosten in het budget op te nemen

[ Voor 99% gewijzigd door Wijnands op 17-09-2015 08:42 ]

• snelkeuze0017
Alles kent zijn tijd en op dit moment lijkt deze stijlfiguur niet langer gepast. Hoewel grappig draagt het weinig bij aan een constructieve discussie.
Zeg, doe dat eens gauw weer goed maken. Ik vind deze stukjes behoorlijk flut en kan er niet om lachen. Maar ik kies er voor om ze niet te lezen. Censuur vind ik echt niet kunnen. :X

• snelkeuze0017
Wijnands schreef op donderdag 17 september 2015 @ 08:33:
Satirische stukje leiden hier al te vaak tot modder smijten. Ik ben schijnbaar niet de enige die dat zat is. :)
"Er zit een knop op je TV het CGI topic. Die helpt je zo uit de puree"

Dan lees je het toch niet en ga je lekker Feesboeken? Van hogerhand even voor ons beslissen wat wel en niet kan, vindt ik nogal, uh, fout.

• t_captain
[...]

Dit zou niet alleen ons raken maar iedereen in de business.

Ik heb de uitspraak een aantal keer doorgenomen en zoals ik het zie...
  • Wisseling van een regio depot naar centrale aansturing
  • Elke dag een of meer klanten
  • Wisselen van de manier van werktijd meten.
Zijn bepalend in de uitspraak. Dit speelt bij ons niet. Dus leuk die krantenkoppen maar zoals wel vaker ligt de waarheid net even anders

Ik moet nog even de referenties nalopen maar dit lijkt mij voor ons niet relevant omdat veel van ons langer dan een dag op een klus zitten.
Inderdaad, het is veel breder dan CGI, het gaat om de hele sector.

De centrale vraag is, in welke gevallen je mag spreken van een vaste of wisselende werkplek. Voor een servicemonteur zoals in de casus is het duidelijk, voor een IT consultant is het een grijs gebied. Ook in de IT heb je mensen die bij wisselende klanten langsgaan voor korte bezoeken (service en support, maar ook presales etc), Je hebt mensen die regelmatig een paar dagen bij een klant op locatie zitten en voor de rest op kantoor. En je hebt consultants die een jaar of langer bij 1 klant zitten. Waar ligt de grens?

Je kunt imho twee kanten uit:

1. Er is geen sprake van een wisselende werkplek. Dan is je standplaats bij de klant.
In dit geval is een nieuwe klant een wijziging van standplaats en moet de (on)redelijkheid van het voorstel worden afgewogen tegen het zwaarwegend bedrijfsbelang.

2. Er is wel sprake van een wisselende werkplek. Dan is je standplaats je CGI vestiging.
In dit geval is de uitspraak m.b.t. reistijd van toepassing.
Wel is het natuurlijk zo dat we soms tegen te lange reistijden aanlopen. Iets regelen daarvoor gaat makkelijker dan in de Logica jaren. Ook spreek ik nu managers die slim genoeg zijn om bij een klus op flinke afstand wat hotelkosten in het budget op te nemen
Een hotel mag natuurlijk nooit een discussiepunt zijn. Een aanzienlijk deel van de verblijfskosten wordt bespaard op de auto, de rest is een kwestie van goed werkgeverschap.

Als werknemer mag je imho iets meer verwachten ter bescherming van je priveleven. Bijvoorbeeld dat de werktijden op zo'n project geflexibiliseerd worden, 4*10 op locatie en een dag vrij, of een gedeelte thuiswerken ofzo.

Anoniem: 505320

t_captain schreef op donderdag 17 september 2015 @ 10:13:

Als werknemer mag je imho iets meer verwachten ter bescherming van je priveleven. Bijvoorbeeld dat de werktijden op zo'n project geflexibiliseerd worden, 4*10 op locatie en een dag vrij, of een gedeelte thuiswerken ofzo.
Daar doet CGI helemaal niets aan met de klant. Dan zeggen ze: "Regel het zelf maar met de klant.". Dat geldt zowel voor gedeeltelijk thuiswerken als voor hotelovernachtingen. Het zou zoveel makkelijker als CGI dit bij een klant zou aankaarten maar dat doet resourcing echt niet. Wat dat betreft kun je net zo goed voor jezelf werken. dat laatste deel wordt overigens steeds groter.

• Wijnands
t_captain schreef op donderdag 17 september 2015 @ 10:13:
Je hebt mensen die regelmatig een paar dagen bij een klant op locatie zitten en voor de rest op kantoor. En je hebt consultants die een jaar of langer bij 1 klant zitten. Waar ligt de grens?
Daar heb je een goed punt.
Je kunt imho twee kanten uit:

1. Er is geen sprake van een wisselende werkplek. Dan is je standplaats bij de klant.
In dit geval is een nieuwe klant een wijziging van standplaats en moet de (on)redelijkheid van het voorstel worden afgewogen tegen het zwaarwegend bedrijfsbelang.

2. Er is wel sprake van een wisselende werkplek. Dan is je standplaats je CGI vestiging.
In dit geval is de uitspraak m.b.t. reistijd van toepassing.
Paar zinnige argumenten. Ik ga er 's over nadenken wat ik ermee kan.

Als iemand toevallig weet of dit een onderwerp is voor branche genoten dan hoor ik dat ook graag.
Anoniem: 505320 schreef op donderdag 17 september 2015 @ 10:25:
[...]

Daar doet CGI helemaal niets aan met de klant. Dan zeggen ze: "Regel het zelf maar met de klant.". Dat geldt zowel voor gedeeltelijk thuiswerken als voor hotelovernachtingen. Het zou zoveel makkelijker als CGI dit bij een klant zou aankaarten maar dat doet resourcing echt niet. Wat dat betreft kun je net zo goed voor jezelf werken. dat laatste deel wordt overigens steeds groter.
Dat helemaal niets aan is doen, voor zover ik het kan zien, niet meer de bijna -regel die het in de nadagen van Logica was.

Naar mijn mening regel je dit mogelijk met de klant als het om tripjes naar andere lokaties van de klant gaat. Anders heeft CGI wel degelijk een rol maar die ligt wat mij betreft dan bij de persoon die eigenaar is van het project of de account en niet bij resourcing.

Als iemand voorbeelden heeft van hoe dit niet goed loopt hoor ik dat graag via de mail

[ Voor 38% gewijzigd door Wijnands op 17-09-2015 10:50 ]

Anoniem: 686712

Sake weg? :) Wow dat is goed nieuws, dan zijn ze in Canada eindelijk wakker geworden. Nu de rest van die ellendelingen nog! Helaas voor CGI hadden ze dat een 1.5 jaar eerder moeten doen zonder dat hij en de rest van de NL top het bij een aantal grote klanten en aantal zeer goede medewwerkers de boel kon verkloten. Het is niet voor niets dat CGI minder en minder opdrachten krijgt.
Met zo'n NL top en heb je geen vijanden (concurrentie) nodig.
Er is dus misschien toch nog hoop voor achterblijvers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bakkerl

bakkerl

Let there be light.

Als jij graag wil lezen hoe CGI-nieuws tegen je ex-werkgever aan kijkt kun je misschien beter even een berichtje naar hem sturen.
Dus omdat een paar mensen het zat zijn, kan het helemaal niet meer..
Laten we het omdraaien; Laat CGI aanleiding geven zodat deze leuke soort stukjes niet meer gemaakt kunnen worden. Of bevalt deze opmerking ook niet en moet deze nu ook maar achter de cencuurbalk?

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Anoniem: 505320 schreef op donderdag 17 september 2015 @ 10:25:
[...]

Nog nooit een probleem mee gehad en ook nog nooit een probleem van gemaakt. Overal waar je CGI schrijft moet je "jouw manager/TL/DCS" of "een specifieke recruiter" zetten, dan komt het verhaal mogelijk al dichter in de buurt bij "een werkelijkheid"

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:15

Arfman

Drome!

Zo, heftig dat een mod op persoonlijke titel even een satirisch stukje weghaalt in het topic van z'n werkgever. Volgens mij is dat een hellend vlak en een belangenverstrengeling van heb ik jou daar.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• elsinga

elsinga

=8-)

Euh... een mod die iets weghaalt in het topic van zijn ex-werkgever waarschijnlijk...

En soms is het nodig om een draadje binnen de lijntjes te houden. Ik ben mod op een aantal fora en dingen die aanleiding geven tot gedoe worden kritisch bekeken.

Maar de exacte redenering kan alleen de mod in kwestie duidelijk maken.

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

• snelkeuze0017
elsinga schreef op donderdag 17 september 2015 @ 12:28:
En soms is het nodig om een draadje binnen de lijntjes te houden. Ik ben mod op een aantal fora en dingen die aanleiding geven tot gedoe worden kritisch bekeken.
Maar dat "gedoe" er niet! (afgezien van een paar opgetrokken wenkbrauwen).

• Rukapul
  • Laatst online: 21:35
Dit is geen plek om moderatie te bespreken. En net aantijgingen als "ex-werkgever waarschijnlijk" maak je hooguit jezelf belachelijk.

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

er wordt meer modder gegooid na de mod dan ervoor. Beetje jammer allemaal. Bij de laatste mod zouden de eerste 8 woorden voldoende moeten zijn.

OT: we hebben als CGI een mooie win las ik in de mail vanmorgen. Good Busy

[ Voor 18% gewijzigd door peter00 op 17-09-2015 13:02 ]

• bakkerl

bakkerl

Let there be light.

Arfman schreef op donderdag 17 september 2015 @ 12:15:
Zo, heftig dat een mod op persoonlijke titel even een satirisch stukje weghaalt in het topic van z'n werkgever. Volgens mij is dat een hellend vlak en een belangenverstrengeling van heb ik jou daar.
De reviews komen er aan...

• elsinga

elsinga

=8-)

@Rakapul: in mijn geval geen aantijging, ik ken de mod. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ESPACE
Dit is geen plek om moderatie te bespreken.
Het betreft hier geen moderatie maar censuur. Lijkt me een serieus punt van aandacht.

Pagina: 1 ... 26 ... 28 Laatste

Dit topic is gesloten.