Ervaring werken bij CGI (deel 6) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 23 ... 28 Laatste
Acties:
  • 222.849 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tp2
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-04-2024

tp2

Verwijderd schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 15:58:
...
Wegsturen van de huidige NL top is de enigste remedie anders gaat CGI gewoon IMTECH achterna.
...
Je suggereert hier nogal wat. Als het echt zo ernstig is, dan is het je morele plicht om Canada te informeren. Als je bang bent voor represailles van NLMT, doe je het desnoods op het moment dat je definitief uit dienst bent (meen me te herinneren dat je had opgezegd).
Als je het niet nodig vindt te melden in Canada, dan moet je er hier ook geen melding van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-09 13:39

avotar

P0werd by Black Coffee

Zoals Tantra het neerzet, is het gewoon ongefundeerde stemmingmakerij. Niets meer en niets minder.

Maar dat van de ontbrekende administratie is echt beangstigend.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:35
tp2 schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 00:01:
[...]

Je suggereert hier nogal wat. Als het echt zo ernstig is, dan is het je morele plicht om Canada te informeren. Als je bang bent voor represailles van NLMT, doe je het desnoods op het moment dat je definitief uit dienst bent (meen me te herinneren dat je had opgezegd).
Als je het niet nodig vindt te melden in Canada, dan moet je er hier ook geen melding van maken.
Dat zei ik dus ook. Plus de gegevens van de anonieme kliklijn. Plus het aanbod om het voor hem/haar te doen

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

peter00

BCF5

ESPACE schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 23:28:
Het klinkt als:
rm -rf /personeelsdossier/*
restore ... Oh k*t ... de backup heeft nooit gewerkt ...
De secretaris van de Bilderberg groep heeft het commando uitgevoerd in de verkeerde folder:

bedoeld was : rm -rf /IMTECH/personeelsdossier/*

maar ja. Dat krijg je met al die outsourcing.... :F

Het is vervelend als cynicus steeds gelijk te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Topicstarter
t_captain schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 22:03:
[...]
Tekenen alsof het een oud document is met dito datum is in strijd met de wet en dus ook met de ethische code. Zou ik niet doen, want als puntje bij paaltje komt heb jij het gedaan.
Voorbeelden valsheid in geschrifte
Valsheid in geschrifte kan betrekking hebben op vele situaties. De kern van het delict is dat er een document wordt vervalst. Dit vervalste document moet vervolgens worden gebruikt als zijnde echt. Degene die het vervalste document bedrieglijk gebruikt is strafbaar. Vaak voorkomende voorbeelden zijn:
Antedateren van bijv. facturen of overeenkomst tot aandelenoverdracht
• Aanpassen prijs, hoeveelheid of naam op factuur
• Opmaken factuur voor niet geleverde dienst/product
• Vervalsen van paspoorten
Deze handelingen zijn strafbaar en kunnen worden gesanctioneerd met maximaal zeven jaar gevangenisstraf. Ondernemingen krijgen geen gevangenisstraf, maar een geldboete. Deze kan oplopen tot EUR 78.000.
Vormen van valsheid in geschrifte:

- Het vervalsen van handschriften, handtekeningen, uitkeringsformulieren, loonstroken etc.
- Aanpassen/toevoegen van tekstgedeelten, bijvoorbeeld een geldbedrag, hoeveelheid, naam etc.
- Het namaken van documenten, bijvoorbeeld paspoorten, facturen, briefpapier etc.
- het antedateren van documenten, bijvoorbeeld overeenkomsten, verklaringen, schuldbekentenissen etc.
dus..... CGI vraagt haar members nu valsheid in geschrifte te plegen? Hmmmm.... Ik ga dit eens bij de OR neerleggen.

[ Voor 29% gewijzigd door Microkid op 14-08-2015 08:31 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

peter00 schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 09:23:
[...]

ons schip lijkt wel een beetje op die tanker uit Waterworld.
Het is meer de Costa Concordia, de kapitein maakt de mooie sier en zorgt voor zichzelf als het schip door zijn toedoen op de rotsen loopt 8)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2015 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bat266
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08 06:41
Microkid schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 08:21:
[...]

[...]

[...]

dus..... CGI vraagt haar members nu valsheid in geschrifte te plegen? Hmmmm.... Ik ga dit eens bij de OR neerleggen.
Ik kreeg de vraag om het belasting formulier in te dienen met als datum toepassen de datum van in dienst treding. Er is niets gezegd over de datum van ondertekenen. Dus ik heb gewoon de huidige datum genomen.

Volgens mij is dat geen valsheid in geschrifte.

Better to remain silent and be thought a fool then to speak out and remove all doubt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Nu online

Microkid

Smile

Topicstarter
bat266 schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 09:10:
[...]

Ik kreeg de vraag om het belasting formulier in te dienen met als datum toepassen de datum van in dienst treding. Er is niets gezegd over de datum van ondertekenen. Dus ik heb gewoon de huidige datum genomen.

Volgens mij is dat geen valsheid in geschrifte.
t_captain gaf aan dat hij zijn ondertekening ook moest doen op datum van indienstreding. Dat lijkt me dus niet correct.

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

Microkid schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 09:12:
[...]

t_captain gaf aan dat hij zijn ondertekening ook moest doen op datum van indienstreding. Dat lijkt me dus niet correct.
klopt. T_C heeft gelijk. het is mij ook gevraagd te ondertekenen met datum indiensttreding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Nu online

Microkid

Smile

Topicstarter
peter00 schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 09:17:
[...]
klopt. T_C heeft gelijk. het is mij ook gevraagd te ondertekenen met datum indiensttreding
Zojuist de OR gesproken, dit is inderdaad niet correct. Men gaat er achter aan.
BTW: tekenen met datum van vandaag is wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bat266
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08 06:41
Microkid schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 09:34:
[...]

Zojuist de OR gesproken, dit is inderdaad niet correct. Men gaat er achter aan.
BTW: tekenen met datum van vandaag is wel goed.
Dat had ik dus niet gezien en is mij niet gevraagd. Vandaar mijn verbazing :)

Better to remain silent and be thought a fool then to speak out and remove all doubt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Ik zou niks antedateren maar wel vragen om loonheffing vanaf het begin van mijn indiensttreding te doen. M.a.w. doen wat men tot nu toe heeft gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Ik zou me vooral afvragen waarvoor ze het nodig hebben.
Ik neem aan dat iedereen gewoon toen je in dienst kwam, een dergelijk formullier getekend hebt ingeleverd.
Is het om de administratie op orde te krijgen?
In dat geval lijkt het me dat ze het bij de BD zouden moeten opvragen. Of dat de medewerkers laten doen.

Het komt mij over alsof je een blanco cheque moet ondertekenen.
Of een formulier waarbij Marcel H. van zegt dat hij later de details wel zal invullen.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is geen probleem om de verklaring loonbelasting te ondertekenen met de datum van vandaag.
In een ander veld kan in het formulier worden aangegeven vanaf wanneer loogheffingskorting kan worden toegepast. Die laatste datum moet de datum van indiensttreding zijn.

Verder staat er in het mailtje vanuit CGI met het verzoek een uitgebreide toelichting van o.a. NLMT. Allemaal erg duidelijk.

Maar hoe het zover heeft kunnen komen...

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2015 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Ik ben er ook even ingedoken... zoals wel 's gebeurd is een correct verzoek ergens in de communicatie verminkt geraakt.

Juiste manier om dit in te vullen is heffingskorting per datum in dienst en datum ondertekening gewoon per datum dat je je krabbel eronder zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verder staat er in het mailtje vanuit CGI met het verzoek een uitgebreide toelichting van o.a. Sake. Allemaal erg duidelijk.
Ehhh welk mailtje?

Ik ben ook wel benieuwd hoe het kwijt gemaakt is.

"het is helaas zo en we gaan er samen voor zorgen dat het goed komt"

Ja hallo, welke projectcode moet ik dat schrijven dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor mij was het in ieder geval duidelijk genoeg om te begrijpen dat er bij de vele interne reorganisaties gewoon wat folderkasten zijn zoekgeraakt en dat men nu erg graag wil dat alles voor 1 september weer op orde is.

Ik laat een waardeoordeel over het geheel graag aan een ander maar mij was duidelijk (genoeg) wat er moest gebeuren en waar de verantwoordelijkheid van het hele issue lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb geen mailtje gehad. ja 1 van mijn secretaresse dat het niet op orde is, en dat ik nu hun shit moet gaan fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij zat bij dat mailtje van de secretaresse een mail als bijlage met het verzoek van NLMT om dit op te lossen.

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2015 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit was mijn communicatiehoogstandje:

"De NEN4400-certificering is voor CGI een belangrijk gegeven.
Uit de inspectie is gebleken dat er in een aantal personeelsdossiers verplichte documenten ontbreken.
In jouw dossier ontbreekt:
- Loonbelastingverklaring
- Kopie getekende Arbeidsovereenkomst
- Kopie paspoort (voor- en achterkant)"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Moet dat nou zo hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Nee, natuurlijk niet. Er is ergens een administratieve fout gemaakt en die wordt gefixt. Ik zou niet weten waarom dat in een publiek forum besproken moet worden.

Dit topic is verworden tot een roddelhoek. Praten over het werken bij CGI: prima, maar ieder intern punt hier breed gaan uitmeten of hinten op allemaal samenzweringen onder een anoniem account zonder inhoudelijk te worden stuit me ongelofelijk tegen de borst. Het heeft m.i. ook niets te maken met 'waarschuwen' van collega's.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkerl
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-09 19:17

bakkerl

Let there be light.

P_de_B schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 12:02:
Nee, natuurlijk niet. Er is ergens een administratieve fout gemaakt en die wordt gefixt. Ik zou niet weten waarom dat in een publiek forum besproken moet worden.

Dit topic is verworden tot een roddelhoek. Praten over het werken bij CGI: prima, maar ieder intern punt hier breed gaan uitmeten of hinten op allemaal samenzweringen onder een anoniem account zonder inhoudelijk te worden stuit me ongelofelijk tegen de borst. Het heeft m.i. ook niets te maken met 'waarschuwen' van collega's.
Het begin van het verhaal begon niet met dat er documenten miste en dat het op orde gemaakt moet worden. Daar zie ik het probleem niet van.

Het begon met de melding van aanzet tot fraude met het antedateren van de ondertekening. Iets wat wel kwalijk kan worden genomen.

Tijd voor een webwere team van CGI. Hier had met een eerste melding hier van gister, vanmorgen al een mail in iedereen zijn mailbox moeten liggen. "Sorry, antedateren is niet de bedoel. Ergens een communicatie foutje. We gaan het uitzoeken waar het vandaan komt. Wil iedereen die het verzoek tot antedateren heeft gekregen dit melden zodat we het goed kunnen uitzoeken. De juiste procedure is ....."

Als dat vanmorgen in iedereen zijn mailbox had gelegen dan had er hier weinig van bovenstaande überhaupt gestaan.
Maar CGI blinkt niet uit in juiste interne communicatie of followup bij misverstanden op wat voor niveau dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-09 16:01

Reneger

Wie? IK?

@Bakkerl: Dan nog. Dat kon beter op Yammer neergegooid worden. Wat hier nu gebeurd is een fijn hoekje poep gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ja dat zijn mijn ervaringen. Ik ken yammer niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkerl

bakkerl

Let there be light.

Reneger schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 12:14:
@Bakkerl: Dan nog. Dat kon beter op Yammer neergegooid worden. Wat hier nu gebeurd is een fijn hoekje poep gooien.
Dan moet yammer eerst flink gepromoot worden. Nog erg weinig volume op dit moment (maar dat is een generiek kip ei probleem).

En ook daar zit ik te wachten op Wijnands zijn verhaal omtrent zijn info hoe het tot de huidige situatie is gekomen.

[ Voor 14% gewijzigd door bakkerl op 14-08-2015 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jil_s
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 07-09-2020
Neen. Maar ik ben bang dat het niet tegen te houden is, dit is wat het internet is helaas :|
Het is mij wel genoeg geweest zo. Yammer's the place to be, en hopelijk gaat dit forum in het vervolg alleen over waar het voor opgezet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Zo, in de Wvttk groep op yammer staat mijn lezing van hoe het zo gekomen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is gek, toen ik nog in dienst was, werd mij ook gevraagd om een kopie paspoort en een kopie van m'n contract in te leveren omdat ze die kwijt waren. Dat is inmiddels 2 jaar geleden..... HR lijkt hun spullen op te slaan in een shredder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snelkeuze0017
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15-10-2020
Reneger schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 12:14:
Dat kon beter op Yammer neergegooid worden.
Met namen en rugnummers zeker? Bekijk het ff. Ik kan hier tenminste mijn hart luchten. Ik vertrouw het huidige management voor geen meter. En yammer (whatever that is) is dan niet meer dan een platform waar je politiek correcte discussies kunt voeren. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:24

franssie

Save the albatross

Dit soort dingen kunnen prima op yammer, zeker om mee te lezen voldoet dat. Arbeids rechtelijke dingen etc, schadelijk of niet, kunnen hier misschien ook wel anoniemer ...

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
snelkeuze0017 schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 18:30:
[...]

Met namen en rugnummers zeker? Bekijk het ff. Ik kan hier tenminste mijn hart luchten. Ik vertrouw het huidige management voor geen meter. En yammer (whatever that is) is dan niet meer dan een platform waar je politiek correcte discussies kunt voeren. :X
da's jouw keuze. Ik kies er nu voor om dingen die genant zijn maar niet voor de hele wereld hoeven daar te bespreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandaahl
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online

Vandaahl

de Verderver

Yammer dat hier nu pas wat aan wordt gedaan. Enige doel lijkt nu de audits te halen voor het certificaat (nu wel!). Het doel zou moeten zijn de zaken op orde te hebben. En laat je daar nu net continue mee bezig moeten zijn. Allemaal leuke frameworks over hoe je moet werken en je administratie op orde moet hebben (consultancy file, MCA anyone?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Vandaahl schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 22:00:
Yammer dat hier nu pas wat aan wordt gedaan. Enige doel lijkt nu de audits te halen voor het certificaat (nu wel!). Het doel zou moeten zijn de zaken op orde te hebben. En laat je daar nu net continue mee bezig moeten zijn. Allemaal leuke frameworks over hoe je moet werken en je administratie op orde moet hebben (consultancy file, MCA anyone?).
Ach ik heb bij CMG interne audits gedaan op consultancy files ... het nieuws is dat dit niemand vreemd is. Een arbeidscontract (of welke juridische afspraak dan ook) semi structureel en fysiek kwijtraken is gewoon schandalig voorbij genant, ... ,een IB verklaring, soit waar hebben we het dan over - uiteindelijk betaal je gewoon de IB waar je recht op hebt en de belastingdienst controleert er niet op - boeien.

En ja bij zo'n audit tellen de grote dingen zwaarder, maar het kleine spul moet ook gewoon op orde zijn, uiteindelijk, en dan maakt het niet uit of het CGI, je opdrachtgever of wie dan ook is.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolphus
  • Laatst online: 12-01-2023
Wijnands schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 21:34:
[...]

Ik weet inmiddels wel wat er gebeurt is.. Te genant voor hier
Iets in de verkeerde Reisswolf of Iron Mountain container gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjonson
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-08 14:53
Ik kan dat hele yammer niet eens vinden... :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Sjonson schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 08:53:
Ik kan dat hele yammer niet eens vinden... :O
ook dat wordt natuurlijk niet goed gecommuniceerd maar het is gewoon yammer.com en dan registreren je CGI email en alles komt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjonson
Bedankt Franssie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
En dan heb ik de groep Wvttk ingericht als meer besloten alternatief voor dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjonson
Wijnands schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 09:40:
En dan heb ik de groep Wvttk ingericht als meer besloten alternatief voor dit topic.
Yep ik zit er in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsHarley
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:46
franssie schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 08:59:
[...]

ook dat wordt natuurlijk niet goed gecommuniceerd maar het is gewoon yammer.com en dan registreren je CGI email en alles komt goed.
Thanks ik wist niet dat we Yammer hadden, ook maar even aangemeld:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

NielsHarley schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 20:37:
[...]

Thanks ik wist niet dat we Yammer hadden, ook maar even aangemeld:)
Is ook typisch, ooit een ivoren toren manager gesproken (over het niet willen volgen van een stomme domme verplichte training :O ) die toch echt vond dat hij hee lgoed communiceerde via Yammer ;) Dat dus gelijk om mijn blocklist gezet totdat ik hier las dat Wijnands er ook op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
franssie schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 20:41:
[...]

Is ook typisch, ooit een ivoren toren manager gesproken (over het niet willen volgen van een stomme domme verplichte training :O ) die toch echt vond dat hij hee lgoed communiceerde via Yammer ;) Dat dus gelijk om mijn blocklist gezet totdat ik hier las dat Wijnands er ook op zit.
Als je dingen met enige efficientie wil communiceren mail je het maar evt icm met publicatie op het Nederlandse intranet.

Er zijn bedrijven die yammer echt intensief gebruiken, mijn huidige klant bijvoorbeeld. 40 actieve groepen, honderden berichten per dag.

CGI heeft tegenwoordig Tibbr op het officiele intranet wat ongeveer dezelfde functie biedt. Werkt redelijk al gaat het aanloggen nog steeds niet vlot.

Gevolg is dat yammer een beetje een spookstad geworden was. Geeft niet, dan trekken wij er toch in? Apart groepje gemaakt dat de meer controversiele onderwerpen niet in all company staan en conversatie in het Nederlands

Wat mij betreft een hele acceptabele oplossing zo en een redelijke middenweg tussen anonimiteit en de vuile was op straat.

[ Voor 5% gewijzigd door Wijnands op 18-08-2015 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Wijnands schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 21:05:
[...]

Als je dingen met enige efficientie wil communiceren mail je het maar evt icm met publicatie op het Nederlandse intranet.
Mail only - ik zit bij de klant en dat intranet zuigt niet minder dan elk andere, maar beter is het ook niet, Intranet is echt zooooo 1990.
Er zijn bedrijven die yammer echt intensief gebruiken, mijn huidige klant bijvoorbeeld. 40 actieve groepen, honderden berichten per dag.

CGI heeft tegenwoordig Tibbr op het officiele intranet wat ongeveer dezelfde functie biedt. Werkt redelijk al gaat het aanloggen nog steeds niet vlot.
Had ik al iets gezegd over wat ik van intranets vind ;) :+ Dus als ik bij een klant zit moet ik een CGI laptop meezeulen .... not gonna happen, inloggen op dat stomme weblinks is mij al teveel moeite op vrijdag na.
Gevolg is dat yammer een beetje een spookstad geworden was. Geeft niet, dan trekken wij er toch in? Apart groepje gemaakt dat de meer controversiele onderwerpen niet in all company staan en conversatie in het Nederlands
Ik snap nu ook waarom er niet veel gebeurd. Misschien wel handig als er hier zo nu en dan een kick komt met verwijzing naar Yammer - Jammer dan voor de niet CGI lezers, maar ik ga het ook niet de hele week open houden in een tabje, maar misschien moet ik we even op zoek naar de app, MS kennende is die er eigenlijk vast wel.
Wat mij betreft een hele acceptabele oplossing zo en een redelijke middenweg tussen anonimiteit en de vuile was op straat.
Hangt nog steeds van de was af, AV gaat iedereen aan, ook wannabe werknemers en oud werknemers. Lease gezeur is ook wel interessant voor buitenstaanders, maar interne administratie en bids etc kunnen hier inderdaad niet.

Tja, ach.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
AV discussie hier tot op zekere hoogte? Ja, inderdaad. De laatste fuckup van manager X of afdeling Y? Nee liever niet.

Weblinks werkt overigens wel, niet briljant maar het werkt wel en zelfs met die oude IE die je bij nogal wat klanten vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Voorbeeld: zo'n semi-verplichte meeting of training geeft de sfeer binnen CGI dan wel weer leuk weer, is vuile was misschien maar tja, ach, dat hou je niet binnen denk ik, tegen zulk lomp communiceren helpt weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
franssie schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 21:47:
Voorbeeld: zo'n semi-verplichte meeting of training geeft de sfeer binnen CGI dan wel weer leuk weer, is vuile was misschien maar tja, ach, dat hou je niet binnen denk ik, tegen zulk lomp communiceren helpt weinig.
Tja.. ik denk dat we het misschien maar eens moeten zijn dat we het daarover oneens zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
franssie schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 21:47:
Nou ja die sfeer is voor anderen toch wel weer belangrijk, vaak kies je toch ook mede voor een soort bedrijfscultuur en sfeer in een bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Wat ons heel erg kenmerkt is dat we hier in het verleden behoorlijk negatieve discussies hebben gevoerd en vervolgens alsnog heel enthousiast een schoolverlater uitleggen wat er wel goed is. Dat en de mensen die al lang weg zijn die zich toch betrokken voelen bijj CGI is toch apart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

vergeet niet dat veel leavers zich betrokken voelen bij de ex-collega's. Dat is tegenwoordig iets anders dan "CGI" . Ook nu heb ik een uitstekende professionele relatie met mn omgeving, maar CGI als bedrijf is zich van me aan het vervreemden.

dit verklaart waarom je aan nieuwkomers prima kunt uitleggen wat er zo leuk is aan het werken bij CGI (de klussen en collega's), maar dat je waarschuwt voor - en moppert op de oekazes en treitereien vanaf Olympus Mons

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:43

elsinga

=8-)

Wat peter00 zegt. Ik ken genoeg ex-collega's die ik graag bij mijn huidige werkgever of klant zou begroeten.Mensen met ervaring en de juiste instelling. Zou ik zelfs via CGI doen. Maar een ervaren iemand aanraden er te gaan werken... lastig...

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

• Wijnands
Als ik van t weekend tijd heb even een goede topicstart hierover op yammer plaatsen dan maar

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

ik heb wel wat suggesties voor zo'n topic. niet alles bruikbaar en een groot deel wordt hier al behandeld; Er zitten dr wel een paar bij die je niet hier kunt uitwerken, maar wel op een intern forum ;-) kiek maor.
  • Klussen/klanten, waar is het leuk om te werken en welke klant is een regelrechte zeikerd
  • projecten, interne jobs, uurtje factuurtje - ongegeneerd ervaringen delen
  • beloning, Bonus,C@W;F@W - Persoonlijk vind ik het meevallen al mag er best progressie of uitzicht zijn. dat ontbreekt nu
  • training on the job - van de klant of CGI? Billable of niet? ervaringen ?
  • reistijd - acceptabel? 1 uur? 2 uur? sommige collega's worden zonder meer in een appartement aan de andere kant van het land of zelfs in buitenland gedrukt.
  • certificeringen - welke zijn echt zinvol?
  • collega's. - do's en dont's
  • concullega's - idem
CGI zelf
  • joining
  • Het administratieve deel, declaraties/timewriting (waar ik serieus beiden niets dan lof voor heb)
  • Het man-management deel (1 keer per jaar een gesprek...)
  • strategie (cloud, bigdata, major accounts, wel of geen SAP, MS, Oracle, Java etc)
  • trainingen en opleidingen (er is weer meer mogelijk, maar moet wel cheapo, buiten de baas zn tijd), PDP
  • promotie/demotie, en relatie met inzetbaarheid.
  • doorbreken van glazen plafond
  • meetings en buitenschoolse activiteiten
  • SIGS en kennisdeling
  • In between assignment
  • leaving CGI

• Wijnands
Dank voor de voorzet, ik ga even ervoor zitten.

• Vandaahl
  • Niet online

Vandaahl

de Verderver

Geen wonder dat het dossier niet volledig is. Vorige week het belasting formulier direkt geretourneerd, zijn ze het nu al weer kwijt! (Staat overigens keurig in het elektronisch dossier... amateurs)

Zucht....
:O :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rescue
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 31-05 13:10
Verwijderd schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 22:47:
Ze willen ook de achterkant van mijn paspoort.

Wat moeten ze nou met een egaal donkerrode foto?
Ze bedoelen waarschijnlijk de achterkant van de pagina waar je foto op staat. Daar staat in het nieuwe model paspoort je burger service nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds we op Yammer zitten gebeurt er hier niets meer en gebeurt er daar ook niets.
Zou dit ook weer een verdeel en heers tactiek zijn van NLMT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirectZ
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-08-2024
Hahaha nu heb je het NLMT wel HEEL HOOG zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inabubble
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-06 12:20
Op Yammer wordt je met naam en toenaam bekeken, kritiek daar komt je situatie bij CGI niet ten goede. Door het item te verdelen, wordt NLMT wel in de kaart gespeeld.
Overigens zijn er best gevoelige zaken die niet zomaar publiek wil zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LowLevel
  • Laatst online: 23-05-2024
En zelfs al durf je kritiek te uiten op yammer, dan komt de discussie niet goed op gang omdat andere mensen zich meer zorgen maken over hun carriere.

"The production of too many useful things results in too many useless people." Karl Marx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donde
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-03 05:57
Vandaahl schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 14:34:
Geen wonder dat het dossier niet volledig is. Vorige week het belasting formulier direkt geretourneerd, zijn ze het nu al weer kwijt! (Staat overigens keurig in het elektronisch dossier... amateurs)

Zucht....
:O :N
Jeetje, dat is wel knullig!

Hebben stelt niets voor als je niet zelf iets bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandaahl
  • Niet online

Vandaahl

de Verderver

Donde schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 14:47:
[...]

Jeetje, dat is wel knullig!
Ach, het zal wel even hectisch geweest zijn. Moet voor die paar secretaresses die over zijn ook niet makkelijk zijn.

Op Yammer staat overigens (deels) de reden toegelicht (iets met uitbesteden van zaken waar je zelf ook heel goed in was als bedrijf). Komt nog wel plausibel over. Blijft slordig.

[ Voor 25% gewijzigd door Vandaahl op 24-08-2015 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Ik ben geen NLMT ik ben in discussie. Paar andere mensen zijn erbij gekomen. Management weet eigenlijk niet eens dat yammer (nog) bestaat. Tweakers weet iedereen te vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-06 07:38

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Vandaahl schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 15:16:
[...]

Ach, het zal wel even hectisch geweest zijn. Moet voor die paar secretaresses die over zijn ook niet makkelijk zijn.
Ik hoop dat dit sarcasme is, we hebben het hier niet over de lokale reclame folders die ze daar (structureel) kwijt lijken te maken.

Plus we werken bij een bedrijf waar we operational execution er in proberen te drillen bij members (op tijd indienen van timesheets, invullen vakantie uren, etc), dan kun je zelf toch niet met de Franse slag HR beleid lijken te voeren, met allemaal uitvluchten als het vrij regelmatig mis gaat Of ben ik nou gek?

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

over vakantieuren gesproken, worden jullie ook gespamd met mierenneukerij of je je ingeplande dagen dit fiscale jaar ook gaat opnemen? Ik word niet goed van die schijnnauwkeurigheid en vooral het voortdurende gezeur erover.

heb al eens voorgesteld om 28 te delen door 12 en dat in de forecast te verwerken. Maar neeeeeeee....dat was allemaal te moeilijk en onnauwkeurig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandaahl
  • Niet online

Vandaahl

de Verderver

SithWarrior schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 12:57:
[...]

Ik hoop dat dit sarcasme is, we hebben het hier niet over de lokale reclame folders die ze daar (structureel) kwijt lijken te maken.

Plus we werken bij een bedrijf waar we operational execution er in proberen te drillen bij members (op tijd indienen van timesheets, invullen vakantie uren, etc), dan kun je zelf toch niet met de Franse slag HR beleid lijken te voeren, met allemaal uitvluchten als het vrij regelmatig mis gaat Of ben ik nou gek?
Je bent zeker niet gek. Ik ook niet en zal binnenkort dan ook vertrekken. Ik kan me op geen enkele manier meer vinden in dit bedrijf.

Bovenstaande was overigens zeker niet sarcastisch, ik heb wel enigzins medelijden met de dames. Al ben ik wel van mening dat je je werk goed moet uitvoeren (altijd, maar iig als het te maken heeft met belangrijke zaken en nog meer als het al eens fout is gegaan!). Check, check en dubbelcheck.
peter00 schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 13:04:
over vakantieuren gesproken, worden jullie ook gespamd met mierenneukerij of je je ingeplande dagen dit fiscale jaar ook gaat opnemen? Ik word niet goed van die schijnnauwkeurigheid en vooral het voortdurende gezeur erover.

heb al eens voorgesteld om 28 te delen door 12 en dat in de forecast te verwerken. Maar neeeeeeee....dat was allemaal te moeilijk en onnauwkeurig.
Dan doe je dat toch? Wat maakt jou het nou uit als ze het op deze manier willen? Ieder nadenkend mens weet dat ze zichzelf zo voor de gek houden. Alleen jammer dat je zelf die input moet leveren.
Je grotere vakanties plan je in (zomer, kerst, wintersport), die weet je toch wel. Wat je overhoud verdeel je over de andere maanden. Klaar. En wat je dan niet opgenomen hebt, zal wel meegaan naar volgend jaar. Kost je één keer uitleggen (per manager). Standaard verhaal wat ze verteld wat ze willen horen.

[ Voor 33% gewijzigd door Vandaahl op 25-08-2015 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

ik neem dagen op als het mooi weer is. Valt t een dag ervoor tegen, ga ik werken; is t zomaar mooi in 1 maand, neem ik er meer op. Krijg ik nog steeds gezeik dat mn saldo verwachte vs werkelijke opname voor kalendermaand x niet klopt. Bovendien heb ik een aantal dagen bewust niet ingeroosterd met die flexibiliteit als achtergrond. En die niet-ingeroosterde dagen mag ik nu zelfs niet meer opnemen wegens gebrek aan sales omzet.

Ja straks als ik idle zit. Dan moet het ineens. Stelletje micro-managers. Administrateurs. :(

dit zijn dit soort kleine dingen waarmee ze me echt over de zeik krijgen in dit bedrijf. Maakt geen ruk uit wat je met de klant afspreekt. Kunnen ze niet gewoon een stukje regressie analyse toepassen op voorgaande jaren? Veel nauwkeuriger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _vision
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12-09 18:50
peter00 schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 14:23:
Kunnen ze niet gewoon een stukje regressie analyse toepassen op voorgaande jaren? Veel nauwkeuriger.
Nu stel je het gebruik van statistische technieken voor waar een gemiddelde Excel-commandant nog nooit van heeft gehoord. :+

[ Voor 3% gewijzigd door _vision op 25-08-2015 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zou mij ook over de zeik helpen.

Zolang het is afgestemd heeft niemand er ene mallemoer mee te maken hoe ik mijn vrije dagen opneem. Gemiste omzet kan nooit een argument zijn. Moeten ze maar anders budgetteren.

Maar misschien is het een idee (voor Peter) om die dagen van zeg maar maart/april t/m september te budgetteren in timenet (of de opvolger daarvan), met pieken in mei, juni en juli. Dan heb je de mooie dagen tijdens het seizoen ongeveer wel afgedekt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

_vision schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 14:30:
[...]

Nu stel je het gebruik van statistische technieken voor waar een gemiddelde Excel-commandant nog nooit van heeft gehoord. :+
Lineaire regressie voor managers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat passen ze toch al toe? Het personeelsbestand kent toch ook een lineaire regressie de laatste jaren? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

Verwijderd schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 14:47:
Dat passen ze toch al toe? Het personeelsbestand kent ook een lineaire regressie de laatste jaren? >:)
_O-

deze uitleg is nog beter voor de Ridders van de vierkante Pivottable. Lekker simpel en in t Nederlands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nkamp1
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 24-05-2023

Nee, ik heb dit gezeur niet gehad.
peter00 schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 14:23:
ik neem dagen op als het mooi weer is. Valt t een dag ervoor tegen, ga ik werken; is t zomaar mooi in 1 maand, neem ik er meer op. Krijg ik nog steeds gezeik dat mn saldo verwachte vs werkelijke opname voor kalendermaand x niet klopt. Bovendien heb ik een aantal dagen bewust niet ingeroosterd met die flexibiliteit als achtergrond. En die niet-ingeroosterde dagen mag ik nu zelfs niet meer opnemen wegens gebrek aan sales omzet.
Dit was wel één van mijn eerste punten die ik destijds bij mijn TL ter discussie bracht. Maar er is destijds tegen mij gezegd dat het enkel was om een indicatie te hebben.
Dit jaar is ook tegen mij gezegd vul het gewoon in dan zien we later wel hoe je het werkelijk opneemt.

Maar ik kan mij voorstellen dat je er flink boos om wordt. Je hebt gewoon recht op die dagen en wilt gewoon werken en niet afgeleid worden door dit soort zaken.
Het gevoel van de zaak overeind houden en ook nog op zaak thuis moeten passen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
nkamp1 schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 15:26:
[...]

Maar ik kan mij voorstellen dat je er flink boos om wordt. Je hebt gewoon recht op die dagen en wilt gewoon werken en niet afgeleid worden door dit soort zaken.
Ik niet. Zoveel moeite is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Hangt er vanaf wat je moeikte noemt. Moeite als in tijd, nee al is LPS een behoorlijk klote systeem dus je begint al enigszins gefrustreerd met dit soort dingen. Wat het voor mij wel een moeite maakt is dat het gewoon kompleet Kafkiaanse onzin is, zie de zinnige opmerkingen hierboven over o.a. statistiek.
Deze discussie oopt al sinds het invoeren van LPS (en eigenlijk iets eerder) maar niemand heeft mij ooit kunnen vertellen wat er echt mee gedaan wordt buiten excel door mensen die bang zijn voor de buitenwereld .
Het heeft geen informatiewaarde om spontane snipperdagen vooraf te boeken, dat soort dingen zouden wij als IT bedrijf moeten weten - anders diskwalificeer je je behoorlijk door het niet begrijpen van het verschil tussen gegevens en informatie en hoe die transformatie precies werkt, Gelukkig zie ik dat een aantal mensen hierboven dat wel snapt (maar die zitten dan ook bij de klant).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

Wijnands schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 20:06:
[...]

Ik niet. Zoveel moeite is het niet.
Het invullen niet, het voorspellen wel. Daar gaat t hier over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Nu online

Microkid

Smile

Topicstarter
nkamp1 schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 15:26:
[...]
Dit was wel één van mijn eerste punten die ik destijds bij mijn TL ter discussie bracht. Maar er is destijds tegen mij gezegd dat het enkel was om een indicatie te hebben.
Dit jaar is ook tegen mij gezegd vul het gewoon in dan zien we later wel hoe je het werkelijk opneemt.
Het is meermaals uitgelegd: aangezien CGI een beursgenoteerd bedrijf is wil men graag per maand de omzet kunnen voorspellen. Hiervoor is het nodig te weten hoeveel uren er per maand gemaakt gaan worden. Door aan iedereen te vragen wanneer ze ongeveer(!) vakantie opnemen kan dat vrij nauwkeurig berekend worden. Die enkele snipperdag zal het hem niet doen. Het gaat dus om de grote getallen: de 3 weken zomervakantie, de week skivakantie enz. En dat hoeft echt niet op de dag nauwkeurig, zolang het maar min of meer overeenkomt met wat je denkt. Iedereen weet wel of hij in juli 3 weken naar Spanje gaat of met kerst een week gaat skieën. En het is en blijft een indicatie: invullen verplicht je tot niets, noch aan jouw kant, noch aan de kant van CGI. Wil je je vakantie een maand verplaatsen? Prima. Pas het aan in LPS en de Excel sheets worden wel aangepast. Zo moeilijk is dat allemaal niet en ik heb de weerstand van diverse members om hier even over na te denken dan ook nooit begrepen.

[ Voor 8% gewijzigd door Microkid op 25-08-2015 21:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wijnands
Microkid schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 21:57:
[...]
Zo moeilijk is dat allemaal niet en ik heb de weerstand van diverse members om hier even over na te denken dan ook nooit begrepen.
Ik zou toch bijna op dat stompzinnige duimpje drukken hiervoor.

Eens. dit soort dingen kom je samen wel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

sorry jongens, maar dat zijn we dan oneens. Het gaat namelijk niet over de grote getallen, dat begrijp ik echt wel. Hele weken weg is desastreus voor je forecast. Ik heb dit jaar wel 1 weken aaneengesloten vakantie gehad. Omdat ik die dagen wil spreiden.

Het gaat om de snipperdagen. Die enkele dag die je even niet opneemt en management die ook niet toelaat als je dat de volgende maand alsnog wil doen omdat het 30 juni nou eenmaal rukweer was.

Nu is er weer een oekaze dat de laatste 2 fiscale maanden alles wat je over hebt niet mag worden opgenomen als t niet in LPS staat. Sorry hoor. Eerst 7 dagen confisqueren onder het mom van AV harmonisatie en nou ook nog verbieden je laatste dagen van je vermagerde saldo op te nemen?

Ik voel ineens een griepje opkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Nu online

Microkid

Smile

Topicstarter
DM mij eens aub peter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

[...]
<>En dat hoeft echt niet op de dag nauwkeurig, zolang het maar min of meer overeenkomt met wat je denkt.<>
Dat verschilt per kwartaal nogal, het is wel minder strikt geworden maar ik heb wel niet zo lang geleden een opmerking gekregen - in een review notabene- dat ik zo nu en dan onvoorspelbaar een dag op nam.

Sowieso is het grappig dat je dan weer al je dagen moet opnemen en dan even later dat of een training weer niet mag, dat heeft vast met een andere planning te maken :+

Het zootje is gewoon te inconsequent om het heel erg serieus te nemen, deed het management dat ook maar minder. Dus in derdaad 'min of meer' zou de leidraad moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 18:50
[...]

Hiervoor is het nodig te weten hoeveel uren er per maand gemaakt gaan worden. Door aan iedereen te vragen wanneer ze ongeveer(!) vakantie opnemen kan dat vrij nauwkeurig berekend worden. Die enkele snipperdag zal het hem niet doen. Het gaat dus om de grote getallen: de 3 weken zomervakantie, de week skivakantie enz. En dat hoeft echt niet op de dag nauwkeurig, zolang het maar min of meer overeenkomt met wat je denkt. Iedereen weet wel of hij in juli 3 weken naar Spanje gaat of met kerst een week gaat skieën.
Ik ben niet gebonden aan "de grote vakanties" en plan deze dus niet al 6 maanden van te voren.
Ik ga pas aan vakantie denken wanneer ik het gevoel heb dat ik die moet nemen. En dan het liefst 2 weken erna al weg. (vorige jaar ook 1 week van te voren pas geboekt)
Mensen met kinderen hebben wel een beperktere set van dagen (hoewel in mijn projectteam collega's ook tot vlak voor nog een week speling aanhielden).

Maarre.. kunnen er geen data sientists op de historische data worden losgelaten?
Wie weet zijn er wel meer verbanden uit te trekken dan wanneer het gros op vakantie gaat. Bijvoorbeeld; "het aantal mensen met kinderen stijgt, want er gaan meer mensen in de hoogtijdagen op vakantie" (ofzo).

let the past be the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-06 07:38

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

franssie schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 22:37:
[...]

Dat verschilt per kwartaal nogal, het is wel minder strikt geworden maar ik heb wel niet zo lang geleden een opmerking gekregen - in een review notabene- dat ik zo nu en dan onvoorspelbaar een dag op nam.
En per OU zelfs op dit moment

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:43

elsinga

=8-)

Ik heb ook steeds netjes de dagen in LPS gezet, snap het idee van forecasten wel. En dat dat voor een dagje snipperen niet zoveel uitmaakt ook.

Het begon pas vervelend te worden toen je geen dagen mocht opnemen die je niet in LPS had gezet... En dat LPS 3 weken vakantie van een parttimer gewoon voor 100% afboekt, dat was ook niet snugger...

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

over vakantieuren gesproken, worden jullie ook gespamd met mierenneukerij of je je ingeplande dagen dit fiscale jaar ook gaat opnemen?
Nee niet meer.
Alles wat voor 1 juli ingepland was mag je nog vrij nemen. Maar wat daarna aangevraagd werd wordt niet gehonoreerd.
Dus begin juli een week vrij in september kan niet want dan gaat de forecast fout.
Een paar managers hebben blijkbaar een KPI gekregen vanuit Canada en daar moet de member voor bloeden.

schuiven mocht nog maar alleen binnen de maand, dus als jij 1 september vrij had geplanned maar dat op 31 augustus wil doen, Nein nein nein!

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2015 08:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Niet online
SPee schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 23:48:
[...]

Maarre.. kunnen er geen data sientists op de historische data worden losgelaten?
Wie weet zijn er wel meer verbanden uit te trekken dan wanneer het gros op vakantie gaat. Bijvoorbeeld; "het aantal mensen met kinderen stijgt, want er gaan meer mensen in de hoogtijdagen op vakantie" (ofzo).
Jep, dat is al voorgesteld en we hopen daar snel een vervolg aan te geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Nu online

Microkid

Smile

Topicstarter
P_de_B schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 08:41:
[...]

Jep, dat is al voorgesteld en we hopen daar snel een vervolg aan te geven
Volgens mij doen we toch zelf iets met Big Data? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Niet online
Ja :? Is ook niet iets wat door een andere toko gedaan gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

Big data...2500 maal 28 vakantiedagen voor 5 jaar. Dat past ook nog wel in een spreadsheet. Daar laat je vervolgens de links op los die ik hierboven heb gepost. Scatterdiagrammetje, Normaalverdeling, Sigma berekenen.

"De maand Juli worden gemiddeld 12000 vakantiedagen opgenomen met een onzekerheid van 100 dagen"

Hoe moeilijk is t? Zijn alle HBO/WOers op Olympus Mons soms weggesaneerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkerl

bakkerl

Let there be light.

Verwijderd schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 08:17:
[...]

Nee niet meer.
Alles wat voor 1 juli ingepland was mag je nog vrij nemen. Maar wat daarna aangevraagd werd wordt niet gehonoreerd.
Dus begin juli een week vrij in september kan niet want dan gaat de forecast fout.
Een paar managers hebben blijkbaar een KPI gekregen vanuit Canada en daar moet de member voor bloeden.

schuiven mocht nog maar alleen binnen de maand, dus als jij 1 september vrij had geplanned maar dat op 31 augustus wil doen, Nein nein nein!
Resultaat is dat ik losse 1 a 2 dagen niet eens meer vooraf in LPS zet. Na overleg met de klant of de dagen vrij genomen kunnen worden, neem ik ze ook vrij. Dat zien ze achteraf dan wel in de opgave wel.

In oktober kun je de mails al verwachten dat er weer een stuwmeer aan dagen aan het opbouwen is, of je deze dan nog even snel wilt opnemen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
peter00 schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 09:10:
"De maand Juli worden gemiddeld 12000 vakantiedagen opgenomen met een onzekerheid van 100 dagen"
In een vakantieperiode (waar traditioneel meer consultants op de bank zitten i.v.m. vakanties bij de klant én veel consultants aangekondigd op vakantie zijn, die dan al vanuit de forecast niet meetellen) is een onzekerheid van 0,83% best groot. Sterker nog, als je als operating unit met zeg 200 man er ineens bijna een procent naast zit met je forecast denk ik dat je best wat uit te leggen hebt (dit komt neer op onverwacht geen revenue voor bijna twee consultants gedurende de hele maand)

Don't get me wrong, ik ben ook voor flexibiliteit en gemak, maar flexibiliteit is wat moeilijk te vatten in een vrij strikte kpi.

[ Voor 14% gewijzigd door pagani op 26-08-2015 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LowLevel
Sorry, maar mij klinkt het allemaal weer te gek voor woorden in de oren. Wettelijk gezien ben je vrij om je vakantie dagen op te nemen wanneer je wilt, zolang dit het bedrijfsbelang niet schaadt. Een afwijking van 1% op de inschatting lijkt mij voor een planning een hele mooie.
Typisch spreadsheetmanager gedrag. Val mij daar alsjeblieft niet mee lastig.

"The production of too many useful things results in too many useless people." Karl Marx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

pagani schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 09:49:
[...]

In een vakantieperiode (waar traditioneel meer consultants op de bank zitten i.v.m. vakanties bij de klant én veel consultants aangekondigd op vakantie zijn, die dan al vanuit de forecast niet meetellen) is een onzekerheid van 0,83% best groot.
100 was een willekeurig voorbeeld. Doen we six-sigma. 20 dagen afwijking van de normaal. 10 jaar trendanalyse.

0.83% vind ik persoonlijk nog wel meevallen

dezelfde redenering volgend: wat moet ziekte een verschrikking zijn voor de forecast. Hebben we nog niet eens over een griepgolf.
Sterker nog, als je als operating unit met zeg 200 man er ineens bijna een procent naast zit met je forecast denk ik dat je best wat uit te leggen hebt (dit komt neer op onverwacht geen revenue voor bijna twee consultants gedurende de hele maand)
Leg eens uit hoe vakantiedagen van idle consultants onverwacht drukken op de revenue als je wilt?

dat je als bankzitter gepiepeld wordt om je vakantiedagen toch maar te gebruiken in de tijd dat je mee-eet weten we allemaal. Dat gebeurde vroeger ook al Het tegenovergestelde, de ingezette consultants piepelen om ze NIET op te nemen is nieuw.

[ Voor 5% gewijzigd door peter00 op 26-08-2015 10:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Er word gewoon te kortzichtig mee omgegaan. Elk bedrijf heeft hetzelfde probleem. Wat je in de ene maand mist krijg je er in de andere maand weer bij. Men weet dat de medewerkers 28 dagen hebben en men weet dat die op een bepaald moment opgenomen worden. Als de medewerkers een indicatie afgeven is dat al heel mooi maar je moet er niet op gaan sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LowLevel
Wijnands schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 22:00:
[...]

Ik zou toch bijna op dat stompzinnige duimpje drukken hiervoor.

Eens. dit soort dingen kom je samen wel uit.
Dan zou het voor mij een minnetje zijn. Ik plan mijn vakanties pas laat, afhankelijk van het weer en andere omstandigheden. Ik kan dit gezien persoonlijke omstandigheden geen eens veranderen.

Natuurlijk hou ik wel rekening of dit bij de klant past.

[ Voor 6% gewijzigd door LowLevel op 26-08-2015 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Het is wel een bepaalde luxe hoor.
Als ik naar mijn vrouw kijk die in de zorg werkt, die heeft nu al haar vrije dagen tot het eind van het jaar moeten inplannen. En ook daar wordt in principe niet meer van af geweken.

Maar het is een jaarlijkse discussie binnen CGI. Alleen vanwege het verschuiven van het FY, is het gedoe niet in november/december, maar in augustus/september.
Same old, same old.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LowLevel schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 10:15:
Natuurlijk hou ik wel rekening of dit bij de klant past.
Ik heb het idee dat mijn klant het beter met me voor heeft dan CGI. Die maalt niet om een dagje vrij en er toch voor betalen, komt volgende maand wel weer goed. En van CGI heb ik nog nooit een bonus gehad, van de klant al twee keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

Verwijderd schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 10:49:
[...]

Ik heb het idee dat mijn klant het beter met me voor heeft dan CGI. Die maalt niet om een dagje vrij en er toch voor betalen, komt volgende maand wel weer goed. En van CGI heb ik nog nooit een bonus gehad, van de klant al twee keer.
herkenbaar. Zowel ethos/vakantie als bonus-buiten-om. Vertrouwen. Eerlijkheid. Daar draait t om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het idee dat wij dezelfde klant hebben! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkerl

bakkerl

Let there be light.

Verwijderd schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 11:20:
Ik heb het idee dat wij dezelfde klant hebben! :)
Beperkt om te denken dat er maar 1 klant is met een dergelijk gedrag.
Pagina: 1 ... 23 ... 28 Laatste

Dit topic is gesloten.