jil_s schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 10:06:
In reactie op de gevolgen van het hier geschrevene op de reputatie van CGI:
Er wordt door aantal (ex-)werknemers vanuit hun frustratie hier inderdaad nogal ongenuanceerd negatief geschreven. Deels over zaken waar ze misschien niet eens meer goed zicht hebben. Hen zou ik willen zeggen: pas toch goed op op wat je zegt. Op een dag keert het tegen je en ben je niet meer welkom.
ik moet nog zien dat ze de eerste ingezette medewerker eruit gooien. Heb ik iig de afgelopen 20 jaar nog niet gezien. De meest betrokken medewerkers zijn over het algemeen ook het meest ingezet. Met de huidige omzet-trend is dat een van de domste dingen om te doen. Pas als je op de bank zit, wordt er naar excuses gezocht om je te lozen.
Salaris is een lastige, als de koek op is houdt het op. Maar het is wel zo dat er elders op de markt meer betaald wordt voor hetzelfde werk. En als je naar je tarief vs. salaris kijkt ziet de een soms wat meer marge dan de ander.
Salaris heb ik (misschien als een van de weinigen) niet over te klagen, ondanks jarenlange stilstand. Het afnemen van de secundaire voorwaarden (vakantie- en commitment-dagen, pensioen) zijn naast ronduit onjuiste voorspiegeling van zaken (PPP-leugen) voor mij veel storender. Wees eerlijk en open. Vertel dat het we in zwaar weer zitten, laat zien dat je als leider ook een duit in het zakje doet, dat we SAMEN lijden. Dat hoeft geen zielig verhaal te zijn, maar "het NLMT ziet dit jaar af van verhoging en/of bonussen omdat we ons beseffen dat de gepresenteerd minimale verhogingen dit jaar een onevenredige impact heeft op onze members"
Maar ongrijpbare zaken als bedrijfsvoering en leiderschap zijn geen schaarse middelen. En ja, ik heb de nodige kritiek geuit bij mijn teamlead, en ik voel me voor een groot deel gehoord.
Verder dan "ik hoor wat je zegt" komen ze meestal niet. Ook van je TL en DCS wordt kritiek naar boven niet gewaardeerd.
En het valt me ook op soms op kwesties (die eigenlijk intern zijn en niet altijd hier besproken zouden hoeven te worden) hier veel negatief gereageerd wordt - met wat sussende woorden - maar dat je van een goede afloop niks hoort. Neem bijvoorbeeld de Annual Tour: toen ik een ruime week na de hausse aan kritiek ook eens het aan/afmeldformulier opende kon ik me netjes afmelden met reden 'overig' + toelichting (tip voor degenen die het niet zagen zitten). En dat verwachtte ik eigenlijk ook wel, dat er tijdens mijn vakantie collega's dit als verbeterpunt hebben doorgegeven.
True. Daar heb je een punt. Eerlijk is eerlijk, er gaat wel degelijk een hoop goed bij CGI.
Misschien bevalt je niet altijd het spel dat gespeeld wordt, maar zolang de regels eerlijk zijn is er niet veel aan de hand.
Daar moet ik je toch echt afvallen. Want eerlijk wordt het spel allerminst gespeeld. Daar kan ik wel twintig voorbeelden van geven. Daag me niet uit.
Zoals ik al eens eerder geschreven heb: als je leuk werk hebt, leuke directe collega's en een goede manager ben je al een heel eind en is wat van hoger hand komt makkelijker te relativeren/negeren/accepteren (doorhalen wat niet van toepassing is).
ik heb het al jaren enorm getroffen met mn directe management, niks te klagen. Ook de collega's die voor en met me werken zijn allen toppers. De klanten zijn stuk voor stuk voorspelbaar en rechtlijnig (op een enkele financial na dan). Hard werken==>waardering, en niet alleen een schouderklopje .
Maar zoals eerder betoogt: het NLMT heeft nog een hoop te leren. Kritiek en feedback kunnen ze niet mee omgaan. Ik gok dat de geur van testosteron nog steeds in de de vloerbedekking van de Keesomlaan zit.
Het is vervelend als cynicus steeds gelijk te krijgen.