Ervaring werken bij CGI (deel 6) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 20 ... 28 Laatste
Acties:
  • 222.846 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeZaag
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 00:13
Verwijderd schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 10:00:
In het verleden was je direct leidinggevende oprecht betrokken bij je inzet, je vakinhoudelijke en persoonlijke ontwikkeling en bij je persoonlijk.
Nu alleen bij je inzet!

De rest kun je zelf doen/proberen ... maar dan moet je er wel rekening mee houden tegen dichte deuren aan te lopen.
Dat gaat - naar ik vrees - niet verbeteren door de aankomende organisatiewijzigingen.
Dat is mijns inziens veel te generaliserend. Wellicht heb je zelf een TL waar dat voor geldt, maar ik ken er genoeg waarbij dat absoluut niet het geval is.

Daarnaast zijn er veel mogelijkheden voor vakinhoudelijke en persoonlijke ontwikkeling. Dichte deuren heb ik in ieder geval nog geen last van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 14:17
Ik heb ooit nog ;s een fles whiskey verloren in een weddenschap met een leidinggevende dat hij bij het volgende verjaardagsdiner niet meer bij mij aan tafel zou zitten. :)
Verwijderd schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 10:00:
In het verleden was je direct leidinggevende oprecht betrokken bij je inzet, je vakinhoudelijke en persoonlijke ontwikkeling en bij je persoonlijk.
Nu alleen bij je inzet!
De mijne doet z'n best voor mijn ontwikkeling binnen de beperkingen die er liggen. Inzet heeft hij geen invloed op en dat zint 'm totaal niet.
De rest kun je zelf doen/proberen ... maar dan moet je er wel rekening mee houden tegen dichte deuren aan te lopen.
Dat gaat - naar ik vrees - niet verbeteren door de aankomende organisatiewijzigingen.
Dichte deuren lijken heel wisselend en raken de een veel meer dan de ander. Of dit gaat veranderen weet ik niet.

[ Voor 69% gewijzigd door Wijnands op 28-07-2015 10:50 ]

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn TL is erg druk met zijn eigen werk, een terechte reden. Ik ben de enige die niet met hem op het project, of in de buurt, zit en daardoor is de aandacht voor mij beperkt. Ik begrijp het wel maar vind het gewoon erg lastig om voor ons beiden een afspraak buiten werktijd te maken om gezellig te binden.
In het verleden kwam je leidinggevende langs op de klus (en leerde dan ook meteen de klant kennen).
Wat te doen als je leidinggevende aan de andere kant van het land woont t.o.v. jouw thuishaven?
Je komt elkaar dan gewoon zelden tegen. Volledig ingezetten moeten dat beamen, je ziet je direct leidingevende alleen als je beide buiten werktijd tijd daarin investeert. En dat lukt niet als je leidinggevende buiten jouw practice werkzaam is. Het levert in dat laatste geval niets extra's op.

Recruitment heeft iets nieuws: Battle of the Teams. Nu krijg je dus druk vanuit collega's om potentials aan te leveren zodat hun potentials niet nutteloos zijn. Bekijk het even!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-09 13:39

avotar

P0werd by Black Coffee

Verwijderd schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 11:08:
Recruitment heeft iets nieuws: Battle of the Teams. Nu krijg je dus druk vanuit collega's om potentials aan te leveren zodat hun potentials niet nutteloos zijn. Bekijk het even!
Ben jij dan niet al die tijd op je potentials blijven zitten, wachtend op dit moment?

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Verwijderd schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 11:08:

WTF???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snelkeuze0017
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15-10-2020
Ik denk dat CGI NL aardig richting een score van 100% gaat, als het gaat om strakke acties die backfire'en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-08 17:49
Wat moeten we hier van denken? Misschien leuk voor een groep starters/schoolverlaters om het op deze manier te doen maar ik ga hier niet in mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

peter00

BCF5

snelkeuze0017 schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 13:03:
Ik denk dat CGI NL aardig richting een score van 100% gaat, als het gaat om strakke acties die backfire'en.
inderdaad. Wat je zegt. Kansloos wanhoopsoffensief

Tijd dat ze HR een tijdje bij een carbon-footprint-onvriendelijke verweg-klant zetten op een druk project. Alsof we hier tijd en gelegenheid voor hebben. Met een kluitje collega's in een hok gaan zitten om HR aan een KPI te helpen. Nog los van collega's die in hun eentje bij een klant werken. Lekker teamverband.

Als HR mijn werk doet (of überhaupt een poging doet te begrijpen hoe ik tijd kan vrijmaken hiervoor) , doe ik dat van hun.

Het is vervelend als cynicus steeds gelijk te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01-10-2024
En alsof HR sowieso zo veel werk voor ons verricht. Als het gaat om zaken uitzoeken rondom allerlei AV gerelateerde zaken, mag je dat lekker zelf doen met Manila. En dat is alles behalve makkelijk. Zeker met de AV constructies die zich de heer H twee jaar geleden heeft uitgedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Ah jongens... kom! Por je teamlead. Prik een avondje, laat wat Chinees komen en moet je 's kijken hoe ver je bent op weg naar die 4500 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben zo jaloers op jouw TL's Wijnands. Van de mijne nu al twee maanden niets gehoord, inclusief verjaardag en CGI-jubileum.

Oh ja ... ik ben 100% billable he!

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2015 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Dat mag je ook best wel zijn kekie.

Heb je 'm zelf wel 's gebeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, ik zou niet weten wanneer hij jarig is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Verwijderd schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 14:03:
Nee, ik zou niet weten wanneer hij jarig is :)
Bel 'm gewoon 's. Begin met "ik had 't net met een collega over je, realiseerde me dat ik je al een tijd niet gesproken had en ik vroeg me af hoe 't met je ging".
Of je krijgt een heel leuk gesprek en een afspraak binnenkort. Of het wordt kort en ongemakkelijk maar dan ligt het niet aan jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank voor het advier ... zou wellicht het juiste zijn om te doen.
Maar, ik begin er die laatste maanden niet meer aan de Cold Shoulder is geconstateerd.

Per 1 oktober beginnen we weer met goede moed overnieuw met de zoveelste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

Wijnands schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 13:37:
Ah jongens... kom! Por je teamlead. Prik een avondje, laat wat Chinees komen en moet je 's kijken hoe ver je bent op weg naar die 4500 euro.
ik snap je punt. Dr zitten wel wat haken en ogen aan deze grap:

hoe eerlijk is het voor de eenzame collega bij een klant? dit lijkt me meer iets voor de kantoorwerkers of klanten waar grote groepen bij elkaar zitten. Hoeveel collega's hebben zin om voor "een kans op" naar kantoor te rijden. En wat met de teamgenoten die niet kunnen/willen ? krijgen die niks of mogen die gewoon meedoen? ook niet eerlijk.

nogmaals, ik denk dat hier niet goed over is nagedacht. Lijkt op een theoretische excercitie van een spreadsheetridder zonder werkvloerervaring.

om het een positieve draai te geven: een aktie die IMHO meer uithaalt is bijvoorbeeld individueel te belonen en dat breed uit te meten, maar dan niet zo'n suffe boekenbon, maar iets veel groters. Bijvoorbeeld een vakantiedag per aangebrachte collega (is aftrekbaar, beste HR manager). Of een verzorgde 5 sterren training in Silicon Valley bij 5 aangebrachte collega's.

Hoe moeilijk is t nou ? Het punt is dat we bijna nergens als team zijn ingezet. We zijn een uit-zend-bu-ro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik dacht dat 'team' de een-na-kleinste organisatie-eenheid binnen CGI was; de team lead met zijn/haar teamleden.
Begrijp ik nu goed dat iedere groep 'members' een team kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-04-2023
Dat valt wel mee. Er zijn nauwelijks CGI medewerkers te vinden die CGI durven aan te bevelen bij vrienden en bekenden uit het eigen netwerk. Met het feit dat men zelf nog voor CGI werkt lopen de meeste CGI’ers niet graag te koop.

Sake vertelde begin dit jaar over een meet-and-greet ontbijt waar hij de aanwezige collega’s aanmoedigde om hun eigen netwerk aan te boren voor recruitment. Volgens Sake was de reactie dat nauwelijks iemand daarvoor open stond en dat 6 van de 10 collega’s hem zonder schroom vertelden dat zij zichzelf afvroegen of CGI nog wel de juiste werkgever voor hen was.

It always seems impossible until it's done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LowLevel
  • Laatst online: 23-05-2024
Ze lopen al tijden te pushen dat we onze netwerken aanboren om mogelijke kandidaten aan te dragen. De enig reactie die ik er op gekregen heb was :"Ik ben nog niet zó wanhopig".

"The production of too many useful things results in too many useless people." Karl Marx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ESPACE schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 14:44:
[...]

Dat valt wel mee. Er zijn nauwelijks CGI medewerkers te vinden die CGI durven aan te bevelen bij vrienden en bekenden uit het eigen netwerk. Met het feit dat men zelf nog voor CGI werkt lopen de meeste CGI’ers niet graag te koop.

Sake vertelde begin dit jaar over een meet-and-greet ontbijt waar hij de aanwezige collega’s aanmoedigde om hun eigen netwerk aan te boren voor recruitment. Volgens Sake was de reactie dat nauwelijks iemand daarvoor open stond en dat 6 van de 10 collega’s hem zonder schroom vertelden dat zij zichzelf afvroegen of CGI nog wel de juiste werkgever voor hen was.
Dat kan een aantal dingen betekenen:
1) Management is inmiddels op de hoogte van de stemming onder de members, men wil wel, maar kan er niks aan doen wegens keurslijf van Canada
2) Management is op de hoogte van de stemming onder de members, weet echter dat dit een gevolg is van bewust door hen geinitieerd beleid. Ziet dit dus als gewenst resultaat en doet er dus verder niks mee.
3) Management is op de hoogte van de stemming onder de members, weet echter niet waarom men zo klaagt want het management vind zichzelf geweldig goed en CGI is zo'n fantastisch bedrijf.
4) Management ontkent de stemming onder de members en leeft zelf lekker de droom. Ondanks de open signalen die worden afgegeven.
5) Vergeet ik nog een scenario? Dan hier invullen ........ :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2015 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logiecaan
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-09-2023
Verwijderd schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 15:39:
[...]
1) Management is inmiddels op de hoogte van de stemming onder de members, men wil wel, maar kan er niks aan doen wegens keurslijf van Canada
2) Management is op de hoogte van de stemming onder de members, weet echter dat dit een gevolg is van bewust door hen geinitieerd beleid. Ziet dit dus als gewenst resultaat en doet er dus verder niks mee.
3) Management ontkent de stemming onder de members en leeft zelf lekker de droom. Ondanks de open signalen die worden afgegeven.
4) Vergeet ik nog een scenario? Dan hier invullen ........ :)
Ik kan geen andere scenario's voor jullie bedenken, maar gezien mijn eigen ervaringen in het laatste half jaar dat ik bij CGI werkte denk ik dat optie 3 ( :P ) de meest voor de hand liggende optie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erinaceus
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 07-07 08:55
Sake vertelde begin dit jaar over een meet-and-greet ontbijt waar hij de aanwezige collega’s aanmoedigde om hun eigen netwerk aan te boren voor recruitment.
Tja ik heb weleens gezegd dat ik geen vrienden of kennisen had waar ik zo'n grote hekel aan had .....

Maar ja ik ben tegenwoordig weliswaar 010 maar blauw en niet rood ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

nog drie dagen en dan weten we hoe goed de maand Juli was voor het ledenbestand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandaahl
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online

Vandaahl

de Verderver

Verwijderd schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 15:39:
[...]

3) Management is op de hoogte van de stemming onder de members, weet echter niet waarom men zo klaagt want het management vind zichzelf geweldig goed en CGI is zo'n fantastisch bedrijf.
4) Management ontkent de stemming onder de members en leeft zelf lekker de droom. Ondanks de open signalen die worden afgegeven.
5) Vergeet ik nog een scenario? Dan hier invullen ........ :)
Ik ga voor optie 2 (deze keer :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-09 22:49
Ik zie nog een variant op 1: Management weet van de stemming, wil er wel iets aan doen, maar zit vast in een keurslijf van te weinig geld.

Ik twijfel tussen deze "1b" en 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
peter00 schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 15:59:
nog drie dagen en dan weten we hoe goed de maand Juli was voor het ledenbestand.
Vermoed weinig verandering, in Juli gebeurt er weinig
Die team actie kan best lucratief zijn met een beetje fantasie. Sowiso heb je niet heel veel concurrentie. 't is dat mijn TL En DCS op vakantie zijn maar anders....

Wel een tip, als je het overweegt lees dan goed de kleine lettertjes door

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:55
Scenario 5:

Management is op de hoogte van de stemming en wil er wel wat aan doen maar alleen voor die personen waar ze toekomst in zien.

Lees: mensen die binnen de droom passen en die kennis en kwaliteiten hebben die nog goed in de markt liggen. De rest moet het liefst zelf afscheid nemen...

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

nee. ik denk echt dat t bewust is. Vanuit Canada welteverstaan. De signalen die we daarvandaan krijgen en hebben gekregen wijzen m.i. op een vorm van liquidatie / te gelde maken. ik kan er serieus wel tien opnoemen die we recentelijk hebben gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
[...]
5) Vergeet ik nog een scenario?
Oprecht luisteren is bereid zijn om te veranderen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-06 07:38

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

ESPACE schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 23:39:
[...]

Oprecht luisteren is bereid zijn om te veranderen!
eens!

[ Voor 36% gewijzigd door SithWarrior op 29-07-2015 10:11 ]

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wow, dat heb ik nog nooit meegemaakt....

Betreft niet CGI, maar mijn huidige werkgever....

Zonet een infobijeenkomst voor een aanstaande reorganisatie gehad waarbij het management volledig openheid van zaken heeft gegeven. Ook een dringende oproep aan medewerkers om actief verbeteringsvoorstellen en ideeen in te brengen zodat ze dit kunnen meenemen. Ze noemden zelfs al voorbeelden van concrete verbeteringsvoorstellen van medewerkers die ze al hadden meegenomen.

Helaas kwam ook de boodschap dat er enkele banen verloren zullen gaan, maar dat ze gingen proberen mensen over te halen op vrijwillige basis te vertrekken en ook al de mededeling dat ze al enkele vrijwilligers gevonden hebben. Die gaan dan vroeger met pensioen en zo.

Letterlijke uitspraken: "Wij kunnen ook fouten maken, niet aan alles denken, en dingen vergeten", "jullie zijn degenen die het werk doen", enz.

Na afloop van de bijeenkomst was er zelfs applaus van de medewerkers, dat er zo openheid van zaken werd gegeven.

Mij en mijn afdeling raakt de reorganisatie niet, maar ik vond het toch bijzonder dat eea zo werd gebracht en vooral zo werd ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
Management is de dingen goed doen; leiderschap is de goede dingen doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Verwijderd schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 10:28:

Mij en mijn afdeling raakt de reorganisatie niet, maar ik vond het toch bijzonder dat eea zo werd gebracht en vooral zo werd ontvangen.
Bij de klant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee bij mijn werkgever. Ik werk niet meer bij een detacheerder/uitzendbureau/consultancybedrijf maar zit nu intern op ICT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divers
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-02-2024
Zou je dat dan bij je post erbij kunnen zetten? Je wekt de indruk dat dit binnen CGI is. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

done :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Vraag ik me toch af waar dit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Werk nu in Leverkusen, Duitsland bij een bedrijf dat zeekabels, hoogspanningsleidingen en bovenleidingen voor treinen maakt.

Nou heb ik geen ervaring hoe men in Duitsland omgaat met reorganisaties en misschien gaat het altijd wel zo. Ik denk overigens zelf dat dit niet het geval is ;) , maar dit is mijn eerste werkgever in Duitsland en kan over anderen niks zeggen. Maar vergeleken met mijn ervaringen in NL, en in het bijzonder bij LogicaCMG/Logica verdient deze aanpak een pluim.

Nou is het wel zo dat het bedrijf valt onder de CAO van IGMetall en dat is een van de machtigste vakbonden hier in Duitsland. Waarschijnlijk dwingt dat ook wel tot meer openheid.

Wat misschien ook een verschil is, dat het management zelf al jarenlang bij het bedrijf werkzaam is en omhooggegroeid zijn. Ze kennen de meeste medewerkers dus persoonlijk. Horizontale instroom is er natuurlijk ook, maar een stuk minder dan ik in NL heb gezien.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2015 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

zeau. Met IGMetall will je geen ruzie...

weet je wat het ook is: in Duitsland is het heel normaal om 25 jaar voor een bedrijf te werken (gevolg van het "Rijnlandse model" ). Voor openheid en overleg krijg je loyaliteit terug.

Daartegenover staat het door onze broodheren aangehangen Angelsaksische model (korte termijn, extreme flexibiliteit, money rulez).

Vergelijk de productiviteit van de UK (heb ik t nog niet eens over de VEEL slechtere in de US) eens met die van onze oosterburen. Dan weet je welk model mijn voorkeur heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-09 13:39

avotar

P0werd by Black Coffee

hoevenpe schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 21:09:
Scenario 5:

Management is op de hoogte van de stemming en wil er wel wat aan doen maar alleen voor die personen waar ze toekomst in zien.

Lees: mensen die binnen de droom passen en die kennis en kwaliteiten hebben die nog goed in de markt liggen. De rest moet het liefst zelf afscheid nemen...
Scenario 6:
Management weet het ook niet meer en grijpt terug naar wat ze kunnen. Ze zitten volledig klem tussen de dadendrang vanuit Canada en de lijken in en rondom de kast van het oude Logica.
Maar is óf te trots om hier daadwerkelijk voor uit te komen óf bang voor de gevolgen als men daadwerkelijk de verantwoordelijkheid neemt.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/B99uqI2IIAIMGU9.jpg:large

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
peter00 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 11:42:
zeau. Met IGMetall will je geen ruzie...
:Nee, inderdaad
weet je wat het ook is: in Duitsland is het heel normaal om 25 jaar voor een bedrijf te werken (gevolg van het "Rijnlandse model" ). Voor openheid en overleg krijg je loyaliteit terug.
da's grotendeels wel waar ja
Daartegenover staat het door onze broodheren aangehangen Angelsaksische model (korte termijn, extreme flexibiliteit, money rulez).
Beetje gechargeerd maar je hebt wel een punt, de insteek is anders.
Vergelijk de productiviteit van de UK (heb ik t nog niet eens over de VEEL slechtere in de US) eens met die van onze oosterburen. Dan weet je welk model mijn voorkeur heeft.
Ik neig er ook meer naar. Zie je in Scandinavie ook vrij veel terugkomen trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddo-79
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-06 19:53
Dat is inderdaad een heel goed en verhelderend artikel.

Ik ben van mening dat CGI global als Rijnlands bedrijf wil zijn, maar in Nederland nu Anglo-Amerikaans wordt aangestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
Ik ben van mening dat CGI global als Rijnlands bedrijf wil zijn, maar in Nederland nu Anglo-Amerikaans wordt aangestuurd.
Het Anglo-Amerikaanse shareholder value denken viert juist hoogtij bij CGI Global. Het Shareholder Participation Plan (SPP) is de heilige graal van een neoliberale droom.

Hiermee voert men juist beleid om het Europese Rijnlandse denken van medewerkers terug te dringen. NL medewerkers hebben secundaire arbeidsvoorwaarden zoals pensioen moeten inleveren om verplicht shareholder te worden. Ze upgraden de medewerker van stakeholder naar shareholder en noemen hem member.

CGI NL management voert de opdracht uit om de Anglo-Amerikaanse droom van de groot-aandeelhouders te realiseren. En dat botst met de NL medewerkers die nog vooral belangen hebben als stakeholder en die van origine nog Rijnlands denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-09 09:28

elsinga

=8-)

Ik had het er vanochtend nog even met een CGI collega, die (niet geheel onverwacht voor mij, wel voor zijn management) aangaf te vertrekken. CGI vergeet de mensen die echt een verschil kunnen maken, namelijk de seniors. Ze gaan op zeker, overgekwalificeerde mensen aanbieden op klussen die van een inhuurportal afkomstig zijn. Niks passende en uitdagende klus zoeken bij een persoon. En dan verzand je in meer-van-hetzelfde. Exact mijn reden om weg te gaan en bij de collega hoorde ik hetzelfde. Beide vertrekken we naar een kleinere firma waar we nog invloed op de koers hebben.

En nee, ik ga geen namen noemen, dat mag'ie zelf doen. ;) Maar dit is wel een schrikbarende tendens voor CGI...

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LowLevel
  • Laatst online: 23-05-2024
ESPACE schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 14:05:
[...]

Ze upgraden de medewerker van stakeholder naar shareholder en noemen hem member.
Ik heb dit dan ook precies als een degradatie ervaren. Maar dat zal wel met mijn socialistische achtergrond te maken hebben.

"The production of too many useful things results in too many useless people." Karl Marx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddo-79
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-06 19:53
Op zich vind ik niets fout met het idee om je medewerkers een gevoel van eigenaarschap mee te geven. En dat ze zich daarvoor uitgenodigd (niet verplicht / gepusht) voelen. En daar kunnen aandelenregelingen bijvoorbeeld bij horen.

In het genoemde artikel werd juist geschetst dat in het Rijnlandse model er altijd over meerdere stakeholders wordt gekeken, wat CGI ook nastreeft. Zowel klant, als medewerker als aandeelhouder.

Nogmaals: ik zie op dit moment een vreemde tegenstrijdige mix bij CGI NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Ik zie als infrastructuur techneut bij veel grote organisaties wat gebrek aan eigenaarschap doet voor het IT landschap. Ik vraag me serieus af of in Europa aandelen daar echt bij helpen. Eer hebben in wat je doet en de ruimte krijgen om het aan te passen zodat het zo goed mogelijk gaat. Erkenning krijgen voor wat je doet, dat zijn zaken die bij infra mensen het verschil maken.

Hm, kan beter ophouden, dit is een begin van een goede column voor als ik nog 's in de OR kom. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:58

JB

Cédric roelt!

Een tijd terug nog een baan aanbod gehad na de "CGI sollicitatie", maar als ik dit allemaal lees ben ik blij dat ik niet getekend heb...

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
JB schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 15:37:
Een tijd terug nog een baan aanbod gehad na de "CGI sollicitatie", maar als ik dit allemaal lees ben ik blij dat ik niet getekend heb...
Het is niet alleen maar kommer en kwijl hoor, je hebt vaak hele leuke collega's en soms ook een hele leuke job. Lees de andere "Werken bij....." er maar eens op na. Ook daar is het soms klagen en klagen en klagen.

Ikzelf ben ook vaak te kritisch en betrap mezelf er ook op dat ik standaard eerst negatief ben over nieuwe zaken bij CGI zonder echt te weten wat de impact gaat worden.

Zoals altijd, klagers klagen harder dan tevreden mensen hun waardering uitspreken ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:58

JB

Cédric roelt!

rikoos schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 15:40:
[...]

Het is niet alleen maar kommer en kwijl hoor, je hebt vaak hele leuke collega's en soms ook een hele leuke job. Lees de andere "Werken bij....." er maar eens op na. Ook daar is het soms klagen en klagen en klagen.

Ikzelf ben ook vaak te kritisch en betrap mezelf er ook op dat ik standaard eerst negatief ben over nieuwe zaken bij CGI zonder echt te weten wat de impact gaat worden.

Zoals altijd, klagers klagen harder dan tevreden mensen hun waardering uitspreken ;-)
Dat is ook, het gras is altijd groener op andere plekken maar ook daar is het vaak kunstgras. We kwamen er sowieso niet uit tijdens de onderhandelingen dus ik heb bedankt :)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

Wijnands schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 14:54:
Ik zie als infrastructuur techneut bij veel grote organisaties wat gebrek aan eigenaarschap doet voor het IT landschap. Ik vraag me serieus af of in Europa aandelen daar echt bij helpen. Eer hebben in wat je doet en de ruimte krijgen om het aan te passen zodat het zo goed mogelijk gaat. Erkenning krijgen voor wat je doet, dat zijn zaken die bij infra mensen het verschil maken.
de spijker op z'n kop.

we zijn aandeelhouders zonder eigendom. Aandeelhouders zonder dividend. Ofwel, wat externe aandeelhouders wel krijgen. NL betaalt mee aan de ROI van deze aandeelhouders middels een opslag op het tarief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iploco
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 26-09-2023
CGI keert tot nu toe geen dividend uit. Maar als je meedoet met het aandelenplan, ben je voor een klein deel wel eigenaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

Dabedoelik. Geen zeggenschap. Eigendom in naam maar niet in praktijk. Leden zonder een ledenvergadering die de voorzitter kan kiezen. dat idee

Wat voor rechten heb je als CGI"eigenaar"? De "bonus"die je van CGI op je inleg krijgt, betaal je via een omweg zelf middels een opslag op je tarief. Haal alle beurskosten en -baten weg en ons tarief kan zomaar met 20% omlaag. kijk maar naar de niet beursgenoteerde detacheerders.

Gokken op de beurs kun je met ieder willekeurig fonds. Dat het toevallig goed gaat nu komt door het piramidespel van overnames zonder onderliggende waarde, betaalt uit aandelenfinanciering. Dat houdt een keer op. Het is nu wat de gek geeft voor de aandelen, maar die blijven echt niet stijgen hoor. Koersen stijgen vooral door verwacht rendement

ik beleg zelf ook, mijn berekende winst zit in het dividend, niet in de koers. Beter een stabiel fonds met solide, voorspelbaar rendement dan een ontploffende hype.

[ Voor 39% gewijzigd door peter00 op 29-07-2015 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Beurskoers is niets meer of minder dan een waardering van toekomstig (verwacht) dividend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Iploco schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 21:58:
CGI keert tot nu toe geen dividend uit. Maar als je meedoet met het aandelenplan, ben je voor een klein deel wel eigenaar.
:) Deze discussie heb ik met een aantal mensen uit Noord-Amerika meerdere malen gevoerd. Ja, dit is op zich correct. Echter, het effect op mij en veel andere Europeanen is van dag tot dag 0. Het is een financiele en geen emotionele aangelegenheid voor veel van ons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die koers daalt de laatste tijd overigens behoorlijk, van boven de 46 dollar twee maanden geleden naar rond de 37 dollar nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, ik ben actief benaderd vanuit CGI, of ik op gesprek wil komen bij hen (ivm vakanties, is dit gesprek pas eind augustus). Momenteel werk ik bij een ander groot consultancy bedrijf.

Als ik het zo lees, is mijn benadering een onderdeel van een reorganisatie bij CGI.

Wat zouden jullie adviseren? Is CGI een goede stap of is het meer een zinkend schip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

gewoon doen. Een gesprek is geen bindende overeenkomst en CGI is geen zinkend schip (hooguit van cruiseschip veranderd in een motorsloep). Er zijn kansen zat als ze je actief benaderen.

Trek sowieso altijd je eigen conclusies!

[ Voor 29% gewijzigd door peter00 op 30-07-2015 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mocht men over arbeidsvoorwaarden beginnen, dan is het aan te raden dat je als eis stelt dat ze het relatiebeding laten vervallen. Anders zou ik niet met ze in zee gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Met peter00 eens. Een verkennend gesprek kan nooit kwaad en misschien is het wel een superleuke functie bij een superleuk team.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er nog dingen die jullie aanraden, om mee te nemen in het gesprek of eventuele "onderhandelingen"
(zoiets als de tip van double-whopper :))

Zijn er ook interne functies bij CGI, of is alles extern gericht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Iedere organisatie heeft een bepaalde hoeveelheid interne functies. Maar als het gaat om vakinhoudelijke IT-functies dan zal het meestal extern zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Verwijderd schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 09:57:
Hallo, ik ben actief benaderd vanuit CGI, of ik op gesprek wil komen bij hen (ivm vakanties, is dit gesprek pas eind augustus). Momenteel werk ik bij een ander groot consultancy bedrijf.

Als ik het zo lees, is mijn benadering een onderdeel van een reorganisatie bij CGI.

Wat zouden jullie adviseren? Is CGI een goede stap of is het meer een zinkend schip?
Als buitenstaander, doe eerst even een check of je qua loon wel uberhaupt enigszins in hetzelfde universum zit. Zo vervelend als je er veel tijd in zit en ze zitten rustig 1k onder je gewenste salaris. Dan heeft het weinig zin gehad.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tig3rclaw, Ik zou nog maar een goed nadenken voor dat je met CGI in zee gaat.
Je krijgt leuke collega's maar het bedrijf wordt geleid door een onbekwaam zooitje topmanagers die alleen hun eigen ego en bonussen voor ogen hebben en niet de klant, medewerkers en het bedrijfsbelang.
Ik heb nu inmiddels een aantal acties van dit management gezien die het bedrijf zeer veel geld heeft gekost en waarbij CGI er bij een aantal klanten er niet meer in komt. Ik wil waarschuwen dat met dit management CGI wel degelijk een zinkend schip is. Als de members en Canada zouden weten wat er werkelijk gebeurd zouden ze die gasten met Sake voorop er zelf uitschoppen. Ik ga hierom binnenkort weg want CGi gaat echt ten onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-09 16:01

Reneger

Wie? IK?

Andere kant, ik ga CGI weliswaar verlaten, maar in de 4,5 jaar dat ik er heb gezeten heb ik wel enorm leuke klussen gehad. Van NATO tot aan internationale klanten aan de andere kant van de grote plas. Veel mensen leren kennen, etc. Ik heb in die periode het best naar mijn zin gehad. Je moet alleen zelf voor die leuke klussen zorgen. Op de bank zitten en nu.nl F5en gaat echt niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Verwijderd schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 10:12:
Zijn er nog dingen die jullie aanraden, om mee te nemen in het gesprek of eventuele "onderhandelingen"
(zoiets als de tip van double-whopper :))
Ligt eraan waar je vandaan komt, wat je doet en wat je wil. Hou er rekening mee dat we 2 varianten van gesprekken kennen, een informatief en een echt sollicitatie gesprek. Bij het laatste ben je een dagdeel bezig maar heb je wel alles gehad en kun je, als we genoeg in je zien, het pand uit lopen met een aanbieding.
Voordat je zoiets in gaat is het wel handig als je weet wat je huidige arbeidsvoorwaarden waard zijn.
Zijn er ook interne functies bij CGI, of is alles extern gericht?
Heel weinig. Interne functies waar buitenstaanders op gezocht worden zijn er bij HR en hoger management, technisch is zelfzaam

Als je meer concrete vragen hebt kun je mij ook een berichtje sturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faeshaas
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:46
Reneger schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 10:54:
Andere kant, ik ga CGI weliswaar verlaten, maar in de 4,5 jaar dat ik er heb gezeten heb ik wel enorm leuke klussen gehad. Van NATO tot aan internationale klanten aan de andere kant van de grote plas. Veel mensen leren kennen, etc. Ik heb in die periode het best naar mijn zin gehad. Je moet alleen zelf voor die leuke klussen zorgen. Op de bank zitten en nu.nl F5en gaat echt niet werken.
Daar is toch juist de detacheerder voor? Anders kun je net zo goed voor jezelf beginnen :) Ik ben al een paar jaar weg bij CGI juist om die reden, er werd naar mijn mening geen moeite gedaan om leuke opdrachten binnen te halen. Geen idee hoe dat nu is maar als ik dit zo lees is daar niks in veranderd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger

Reneger

Wie? IK?

Ja en nee. Ik bedoel meer, je moet binnen CGI je eigen netwerk opbouwen. Ik heb geen klus gehad via de resource tooling, maar altijd omdat mensen wisten wie ik was, en wat ik kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Je kunt CGI zien als een detacheerder óf als een consultancy-bedrijf.

Zie je het als detacheerder (je gaat zitten wachten op klussen, gebruikt je netwerk niet en gelooft het allemaal wel) dan is er inderdaad een kans dat je op voor jou minder interessante klussen terecht komt.

Zie je het als consultancy-bedrijf en gebruik je dus je netwerk (zowel binnen als buiten CGI), dan heb je (wat ik zo om me heen zie) vaak leuke passende klussen.

Laat je niet gek maken door ex-CGI-ers hier (met name users die nu specifiek een account aanmaken ná hun besluit om te vertrekken om jou te overtuigen met een grote boog om CGI heen te lopen). De sfeer en het (midden-)management is heel verschillend per branche en afdeling. Ga gewoon op gesprek als je interesse hebt, kijk hoe de sfeer op de afdeling is, vraag naar welke projecten er zoal lopen en dan krijg je vanzelf een beeld of CGI iets voor je is of niet.

Overigens is de pro-actieve benadering de "standaard" danwel wens vanuit Canada. Ja, dan kom je dicht bij wat je zelfstandig ook allemaal zou moeten doen, maar dat gras is ook niet altijd groener (ik heb liever een vast salaris ook als ik even geen klus heb, werk liever in een groter bedrijf waar je projecten kan doen in plaats van in mijn eentje als zelfstandige in een groot project bijvoorbeeld)

[ Voor 18% gewijzigd door pagani op 30-07-2015 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faeshaas
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:46
Reneger schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 11:52:
Ja en nee. Ik bedoel meer, je moet binnen CGI je eigen netwerk opbouwen. Ik heb geen klus gehad via de resource tooling, maar altijd omdat mensen wisten wie ik was, en wat ik kan.
Ja maar als nieuweling binnen CGI is dat niet te doen, voor je het weet zit je al een maand of wat op de bank.. Ik vond het meer een vorm van vriendjespolitiek dan van 'netwerken'. Bij mijn huidige werkgever was ik in de 1e 2 weken van mijn dienstverband al 3x op gesprek geweest bij verschillende bedrijven en na 3 weken was ik ook daadwerkelijk aan de slag. Dat was echt een verademing. Ik benadruk dat dit enkele jaren geleden was, toen was net de overgang van Logica naar CGI aan de gang. Maar ik krijg de indruk dat hier niet veel aan veranderd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brigges
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16-06 21:00
pagani schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 12:09:
Zie je het als detacheerder (je gaat zitten wachten op klussen, gebruikt je netwerk niet en gelooft het allemaal wel) dan is er inderdaad een kans dat je op voor jou minder interessante klussen terecht komt.
Toch is dit niet mijn persoonlijke ervaring. Ik heb via LARA diverse leuke en uitdagende klussen gehad. Wellicht dat dit afhankelijk is van het expertise gebied.
Faeshaas schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 12:11:
Bij mijn huidige werkgever was ik in de 1e 2 weken van mijn dienstverband al 3x op gesprek geweest bij verschillende bedrijven en na 3 weken was ik ook daadwerkelijk aan de slag. Dat was echt een verademing.
Is mijn ervaring ook. Lijntjes zijn korter. Jobs hoeven niet eerst formeel in Lara systeem te staan en men zicht er dichter bovenop.
Bij mijn nieuwe werkgever heb ik al diverse leuke klussen langs zien komen en had op gegeven moment keuze uit 3 opdrachten waar ik kon beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is duidelijk (de uitwerking van) het huidige beleid van CGI-NL om meer jongere/juniore medewerkers te krijgen en minder oudere/seniore. Ik zie junioren nog niet ze snel hun eigen netwerk gebruiken om aan een klus te komen, die mogen het dus doen met die mindere klusjes die Sales wel in de wacht weet te slepen voor CGI?

De lijnen bij CGI zijn inderdaad veel te lang en (Sales) management kent de eigen mensen niet meer.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2015 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger

Reneger

Wie? IK?

Faeshaas schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 12:11:
[...]

Ja maar als nieuweling binnen CGI is dat niet te doen, voor je het weet zit je al een maand of wat op de bank.. Ik vond het meer een vorm van vriendjespolitiek dan van 'netwerken'. Bij mijn huidige werkgever was ik in de 1e 2 weken van mijn dienstverband al 3x op gesprek geweest bij verschillende bedrijven en na 3 weken was ik ook daadwerkelijk aan de slag. Dat was echt een verademing. Ik benadruk dat dit enkele jaren geleden was, toen was net de overgang van Logica naar CGI aan de gang. Maar ik krijg de indruk dat hier niet veel aan veranderd is.
Ik had toentertijd een practice manager, of hoe het maar heet, die mij meenam naar mensen die ik moest leren kennen. Dat heeft mij toen erg geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _vision
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12-09 18:50
pagani schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 12:09:
Je kunt CGI zien als een detacheerder óf als een consultancy-bedrijf.

Zie je het als consultancy-bedrijf en gebruik je dus je netwerk (zowel binnen als buiten CGI), dan heb je (wat ik zo om me heen zie) vaak leuke passende klussen.
Nog los van dat onderscheid is CGI veel meer een detacheerder dan consulting firma als ik de reacties hier lees. Een consulting firma verkoopt met name ideeën, raamwerken en methoden om zo to een advies te komen waarbij nogal wat werk fixed price wordt aangeboden. Bij detachering zie je met name dat "handjes" worden aangeboden om werk te verrichten op uurtje-factuurtje basis om een "gat" bij een klant op te vullen. Dat is een groot verschil m.i.

Daarnaast wordt binnen consulting firma's helemaal geen onderscheid gemaakt tussen sales teams en delivery (consultants). Als je op een bepaald niveau komt in het bedrijf krijg je gewoon sales targets waardoor alle sales intern wordt gedreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

Lara en de opvolger ervan zijn een draak. Daar staat echt nooit wat leuks in, zeker tegenwoordig niet meer.

dat is een beetje de spagaat waar CGI nu in gaat komen: onervaren leden zijn aangewezen op die resource tools, immers, ze hebben nog geen eigen netwerk, terwijl mensen MET netwerk eruit gebonjourd worden omdat ze niet in de doelgroep zitten van het uitzendburo dat CGI is geworden.

daarnaast worden de resourcing middelen niet eerlijk ingezet. Eigen Bank eerst, of een echt leuke klus wordt iemand voorgedragen uit de kennissenkring van de betreffende resourcemanager. Alleen wat men echt niet direct kan invullen komt daar te staan. Ook daarvoor moet je een (in dit geval intern-) netwerk hebben

De voordelen van werken bij CGI zijn er echt wel als je je zelf aan het werk kan houden. De dag dat je op de bank komt moet je echter vrezen. Dan mag je luisteren naar de bevelen van betweters die zelf al minstens tien jaar niet bij een klant hebben gezeten, maar jou wel gaan vertellen hoe je jezelf moet verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
_vision schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 12:58:
[...]

Nog los van dat onderscheid is CGI veel meer een detacheerder dan consulting firma als ik de reacties hier lees. Een consulting firma verkoopt met name ideeën, raamwerken en methoden om zo to een advies te komen waarbij nogal wat werk fixed price wordt aangeboden. Bij detachering zie je met name dat "handjes" worden aangeboden om werk te verrichten op uurtje-factuurtje basis om een "gat" bij een klant op te vullen. Dat is een groot verschil m.i.

Daarnaast wordt binnen consulting firma's helemaal geen onderscheid gemaakt tussen sales teams en delivery (consultants). Als je op een bepaald niveau komt in het bedrijf krijg je gewoon sales targets waardoor alle sales intern wordt gedreven.
Wederom, dat is afhankelijk van afdeling en vakgebied, ik heb tot nu toe vrijwel alleen maar projecten gedaan. Daarnaast heeft CGI US/Canada veel IP's (producten, raamwerken, methoden), alleen is dat in Nederland nog in opbouw.

Dat salesverhaal gaat voor CGI (of Logica, dat is niet veranderd) net zo hard op. Vanaf level 3 staat er keihard een saleseis in de matrix, dat er mensen level 3 of 4 zijn zonder dat ze daar iets mee doen is een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _vision
pagani schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 13:07:
[...]

Wederom, dat is afhankelijk van afdeling en vakgebied, ik heb tot nu toe vrijwel alleen maar projecten gedaan. Daarnaast heeft CGI US/Canada veel IP's (producten, raamwerken, methoden), alleen is dat in Nederland nog in opbouw.

Dat salesverhaal gaat voor CGI (of Logica, dat is niet veranderd) net zo hard op. Vanaf level 3 staat er keihard een saleseis in de matrix, dat er mensen level 3 of 4 zijn zonder dat ze daar iets mee doen is een ander verhaal.
Ik had het uiteraard over CGI NL, gezien de verhalen hier worden gepost. :) Bijzonder dat er zo'n gigantisch verschil zit tussen US/Canada en NL en een stevige uitdaging omdat wat gelijk te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

peter00 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 13:05:
Lara en de opvolger ervan zijn een draak. Daar staat echt nooit wat leuks in, zeker tegenwoordig niet meer.
Voor key word 'SAP' zijn er op het moment wel drie (3!) hele aanvragen binnen genoemde systemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

peter00 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 13:05:

De voordelen van werken bij CGI zijn er echt wel als je je zelf aan het werk kan houden. De dag dat je op de bank komt moet je echter vrezen. Dan mag je luisteren naar de bevelen van betweters die zelf al minstens tien jaar niet bij een klant hebben gezeten, maar jou wel gaan vertellen hoe je jezelf moet verkopen.
Of erger. Heb (te) lang in dat schuitje gezeten en ben ervaringsdeskundige. Heb nog twee gevallen meegemaakt:
1) Zo'n trekpop (Bench manager ;( ) vertelde dat hij dit alleen maar deed om ook op een code te kunnen schrijven zodat hijzelf niet idle was.
2) dezelfde figuur eiste van mij een wekelijkse rapportage wat ik allemaal had gedaan om aan een klus te komen. Toen ik hem vertelde dat ik dat wel wilde doen maar wel een tegenprestatie verwachte (rapportage wat ZIJ hebben gedaan om MIJ aan het werk te krijgen) en mijn situatie aankaarten bij sales, werd hij pissig. Want dat was toch niet de bedoeling? Volgens mij zou een Bench manager juist DAT moeten doen. Rapportjes inzamelen kan iedereen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2015 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
brigges schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 12:20:
[...]

Toch is dit niet mijn persoonlijke ervaring. Ik heb via LARA diverse leuke en uitdagende klussen gehad. Wellicht dat dit afhankelijk is van het expertise gebied.
LARA wordt niet meer zoveel gevuld hoor, ik krijg vanuit mijn resourcing elke dag via de mail jobs aangeboden die nooit in LARA komen. Dat was juist mijn probleem met mijn 2,5 maand idle begin dit jaar er stond niets tussen wat aanlsoot bij mijn ervaring, ik heb gelukkig via andere divisies job kunnen inzien en daarop geapplyed (en aangenomen bij die klant) echter was dat niet de bedoeling volgens mijn DCS want dan zou de omzet op de andere groep komen.

LARA was een prachtig iets maar valt en staat met hoe CGI het vult.
Verwijderd schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 09:57:

Het is 100% zeker geen zinkend schip! Gewoon langs gaan en kijken wat ze te bieden hebben, misschien hebben ze voor jou wel de droombaan waar je naar op zoek bent. Wel goed opletten bij je aanbieding of het echt een goed aanbod is want zoals andere hier eerder schreven, er zit een variabele factor in die dus slechter kan uitvallen dan ze je vertellen. Verder moet je echt meedoen met het aandelen plan om je extratje te krijgen (al keldert het aandeel nu behoorlijk -20% bijna tov vorig jaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

Verwijderd schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 13:27:
Of erger. Heb (te) lang in dat schuitje gezeten en ben ervaringsdeskundige. Heb nog twee gevallen meegemaakt:
1) Zo'n trekpop vertelde dat hij dit alleen maar deed om ook op een code te kunnen schrijven zodat hijzelf niet idle was.
Mijn grootvader vertelde me ook al over dat soort mensen.
2) dezelfde figuur eiste van mij een wekelijkse rapportage wat ik allemaal had gedaan om aan een klus te komen. Toen ik hem vertelde dat ik dat wel wilde doen maar wel een tegenprestatie verwachte (rapportage wat ZIJ hebben gedaan om MIJ aan het werk te krijgen) en mijn situatie aankaarten bij sales, werd hij pissig. Want dat was toch niet de bedoeling?
ik heb van diverse kanten dit gedrag vernomen. Precies het respectloze gedrag wat ik heb geventileerd in MSAP. Als ik ZZPer had willen worden was ik niet voor deze tent gaan werken. Laat maar pissig worden. ik lust ze rauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sterker nog. Met dit soort opmerkingen geeft ie zelf aan hoe overbodig zijn baan eigenlijk is, zeker icm mijn eerste opmerking. Als ik het voor het zeggen had gehad had ik hem ter plekke ontslagen.

En zo lopen er meer van die overbodige mensen rond die alleen maar geld kosten en die gemist kunnen worden als kiespijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _vision
Verwijderd schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 13:43:
Sterker nog. Met dit soort opmerkingen geeft ie zelf aan hoe overbodig zijn baan eigenlijk is, zeker icm mijn eerste opmerking. Als ik het voor het zeggen had gehad had ik hem ter plekke ontslagen.

En zo lopen er meer van die overbodige mensen rond die alleen maar geld kosten en die gemist kunnen worden als kiespijn.
Ik heb dat ook nooit begrepen. Ik snap dat je een actieve houding van een iemand verwacht die op de bank terecht komt, maar je kan diegene moeilijk verantwoordelijk houden voor het niet binnen halen van een klus. Waarom zou je dan geen ZPP-er worden? En waarom heb je dan als organisatie een peperduur sales en accountapparaat dat kennelijk niet genoeg werk binnenhaalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Nadenken ho maar.

Ik heb eerder dit jaar een paar weken zonder klus gezeten. In overleg met mijn TL netjes een wekelijks rapportje opgeleverd (hij had nog een template, kostte me de 1e keer een kwartier, daarna 5 minuten) Klinkt gek maar ik vond het wel prettig. Je denkt na over wat je gedaan hebt en wat je de komende week wil doen. Helpt enorm om met de waan van de dag en de 5-10 verzoekjes om je tijd om te gaan varierend van klein tot groot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wijnands,

Het is ook geen probleem om dat rapportje in te vullen en het helpt idd je tijd beter te plannen.

Maar ik verwacht/eis van iemand die zich bench manager noemt ook een proactieve houding om mee te helpen de bank leeg te krijgen. En daar horen ook acties van hem richting het sales apparaat bij.

En ik heb nooit begrepen waarom sales niet mede word aangestuurd door het aanbod dat op de bank zit of dreigt te komen zitten. Hoe moeilijk kan het zijn door bijv wekelijks een target mee te geven zich te richten op het binnenhalen van klussen in een bepaalde richting waarvan er op dat moment veel aanbod aan consultants is?

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2015 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
Microkid schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 13:10:
[...]

Nou is dat natuurlijk ook niet in 1-2 jaar gegaan.

2008: 5942
2009: 5459
2010: 4810
2011: 4470
2012: 3995
2013: 3500

Voor 2008 is het geloof ik wel eens 7000+ geweest.
2014: 3000

Inmiddels bedraagt het aantal medewerkers ~2.500. De trend lijn is een krimp van circa 500 medewerkers per jaar.

Het lek is bij CGI NL nog niet boven. Je kunt je afvragen wanneer het schip naar de kelder gaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByeByeCGI
  • Laatst online: 16-09-2022
ESPACE schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 14:54:
[...]

Inmiddels bedraagt het aantal medewerkers ~2.500.

[ Voor 18% gewijzigd door ByeByeCGI op 31-07-2015 11:24 . Reden: gevoelige info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Hebben jullie het over werknemers of billables?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByeByeCGI
}:O

[ Voor 104% gewijzigd door ByeByeCGI op 31-07-2015 11:25 . Reden: gevoelige info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surpherman
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-02 14:56
Je kunt elk getal verdedigen, maar ik hou het op de mailinglijst naar allstaff. Over een dag of wat geeft die weer een goede indicatie van het ledental. Op dit moment zitten de joiners er al in en zijn de leavers er nog niet af. Die gewoonte geeft een mooi beeld van het verloop als je de aantallen een paar dagen in de gaten houdt.
In de mailinglijst zitten ook de boardmembers en de hoger management onder het kopje headoffice. Die 2892 heb ik op deze manier al ruim een jaar niet meer gezien in de mailinglijst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
De lijst NL All Staff bevat dan ook niet alle NL members... (kijk maar eens waar alle OR-mails heen gaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByeByeCGI
Surpherman schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 16:24:
Je kunt elk getal verdedigen, maar ik hou het op de mailinglijst naar allstaff. Over een dag of wat geeft die weer een goede indicatie van het ledental. Op dit moment zitten de joiners er al in en zijn de leavers er nog niet af. Die gewoonte geeft een mooi beeld van het verloop als je de aantallen een paar dagen in de gaten houdt.
In de mailinglijst zitten ook de boardmembers en de hoger management onder het kopje headoffice. Die 2892 heb ik op deze manier al ruim een jaar niet meer gezien in de mailinglijst
}:O

[ Voor 13% gewijzigd door ByeByeCGI op 31-07-2015 11:26 . Reden: gevoelige info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
Ik hoor een Titanic-orkest. ;(

[ Voor 6% gewijzigd door ESPACE op 30-07-2015 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jil_s
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 07-09-2020
Reneger schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 11:52:
Ik bedoel meer, je moet binnen CGI je eigen netwerk opbouwen. Ik heb geen klus gehad via de resource tooling, maar altijd omdat mensen wisten wie ik was, en wat ik kan.
Dat netwerk opbouwen hoeft niet eens echt moeite te kosten. Eén mailtje naar wat teamleiders in je practice omdat je inzet afloopt en je hebt weer voor meer dan twee jaar werk. Zonder intake (!), in een rol die je beter past, bij een klant die met je weg loopt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:53

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Topicstarter
ByeByeCGI schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 15:08:
[...]
2892 in kwartaal 3 (exclusief board members/hoger management en leavers).
2891. Deze CGI'er is binnenkort ook exit. Ik zie helaas te weinig focus voor nieuwe ontwikkelingen in de infrastructuur kant, waar mijn expertise zit. Hierdoor deed ik de laatste jaren te veel van hetzelfde. De enige manier om in aanraking te komen met nieuwe technieken was bij de klant, maar dan loop je achter de feiten aan. Ik ga het dus elders zoeken waar deze focus er wel is.

[ Voor 21% gewijzigd door Microkid op 30-07-2015 19:09 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Het historische overzicht telt volgens mij de billables.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
:) Ik kan ook echt niks vinden op intranet.

Pagina: 1 ... 20 ... 28 Laatste

Dit topic is gesloten.