Ervaring werken bij CGI (deel 6) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 19 ... 28 Laatste
Acties:
  • 222.845 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 07:13:
[...]

Nee, geen rocket science, maar wel een inbreuk op je privacy en dus een vraag die een werkgever uberhaupt niet hoort te stellen. Als mijn baas wil weten waarom ik tijdens werktijd niet naar een meeting kan komen, dan heeft hij daar alle recht toe. Maar als hij ook wil weten waarom ik, in eigen onbetaalde tijd, niet bereid ben om zes uur schaarse eigen tijd op te offeren, dan heeft hij daar niks mee te maken.
Dat is geen rocket science, maar goed fatsoen.
Goed fatsoen betreft ook antwoord geven op een relatief (voor sommige blijkbaar niet) makkelijke vraag. :P 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 11:17:
[...]

Goed fatsoen betreft ook antwoord geven op een relatief (voor sommige blijkbaar niet) makkelijke vraag. :P 8)7
Waarmee we weer terug zijn bij het oorspronkelijke pijnpunt: je mag aangeven waarom je niet komt met twee antwoord opties die beide niet weergeven wat de werkelijke reden is. Blijkbaar willen mensen (ik wilde members typen) wel een reden opgeven, maar is de optie er niet en wil men niet 'liegen' door dan maar 1 vd 2 opties te kiezen die de lading niet dekt.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2015 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-09 22:49
Grappig hoe dat computable artikel een heel andere kijk op de zaak weergeeft.
Het personeelsbestand van CGI heeft zich sinds eind 2013 gestabiliseerd rond de drieduizend man maar is met name in de laatste paar jaar van de Logica-tijd behoorlijk geslonken. Eind 2012 werkten er bijvoorbeeld nog zo'n 3800 man bij het bedrijf (Logica werd in augustus 2012 overgenomen); daarna is er flink gesneden in met name een aantal managementlagen en de overheidstak en is het overige personeelsbestand ook onder de loep genomen.
Ik lees twee hele subtiele suggesties:

* krimp wat iets van de Logica-tijd
* krimp was het gevolg van reorganisaties

Kortom, het hoge natuurlijk verloop wordt volledig genegeerd.

Een paar afgeronde cijfers van de historische tamtam:

jan 2013: 30xx
sep 2013: 27xx
jan 2014: 27xx
nu: 25xx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

t_captain schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 11:57:
Grappig hoe dat computable artikel een heel andere kijk op de zaak weergeeft.

[...]

Een paar afgeronde cijfers van de historische tamtam:

jan 2013: 30xx
sep 2013: 27xx
jan 2014: 27xx
nu: 25xx
Kan natuurlijk ook een strategische keuze zijn 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-04-2023
In communicatie is CGI een meester in het toepassen van halve waarheden. De opzet van een halve waarheid is te bedriegen, te ontwijken, de schuld af te schuiven of een verkeerde voorstelling van zaken te geven. Een halve waarheid is erger dan een hele leugen!

It always seems impossible until it's done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snelkeuze0017
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15-10-2020
En die halve waarheden/hele leugens komen me bekend voor. Ik zie Sake's lippen nog bewegen. Amerikanen verwoorden het zo: "How do I know you're lying? As your lips are moving".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 11:17:
[...]

Goed fatsoen begint bij de vraag, niet bij het antwoord. Dat de vraag simpel is, wil niet zeggen dat ze gerechtvaardigd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 13:39:
[...]

Goed fatsoen begint bij de vraag, niet bij het antwoord. Dat de vraag simpel is, wil niet zeggen dat ze gerechtvaardigd is.
De vraag ansich kan best gerechtvaardigd zijn, maar goed fatsoen behelst ook de formulering van de vraag.
In het Frans zegt men: C'est le ton qui fait la musique

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook mee eens. Als mijn werkgever mij een dergelijk vraag zou stellen, maar dan wel op een vriendelijke manier en onderbouwd met een reden (bv. statistiek, motivatieonderzoek e.d.) en ik wist dat mijn werkgever er iets zinnigs mee zou doen, dan zou ik wellicht ook nog een antwoord op een dergelijke vraag geven, ondanks dat mijn werkgever er geen jota mee te maken heeft wat ik in mijn vrije tijd uitspook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:55
Wat ik vooral niet begrijp is dat de werkgever dit soort uitingen hier niet allang verboden/ontraden heeft, er zijn genoeg bedrijven die dat soort clausules in de arbeidsvoorwaarden hebben opgenomen op straffe van een boete of zelfs ontslag.

Het lijkt me niet moeilijk om te achterhalen wie de schrijvers zijn van de negatieve stukjes, dit soort reacties kosten het bedrijf enorm veel geld aangezien de gemiddelde ICT'er wel 3x uitkijkt voordat hij nu nog bij CGI gaat solliciteren. Daar kan geen campagne meer tegenop ben ik bang, niet dat ik het sympathiek vindt om mensen te beperken in hun vrijheid maar in dit geval is het wel begrijpbaar...

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tp2
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-04-2024

tp2

hoevenpe schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 17:15:
...
Het lijkt me niet moeilijk om te achterhalen wie de schrijvers zijn van de negatieve stukjes, dit soort reacties kosten het bedrijf enorm veel geld aangezien de gemiddelde ICT'er wel 3x uitkijkt voordat hij nu nog bij CGI gaat solliciteren.
...
Wellicht omdat het gewoon klopt wat hier geschreven staat en we in een land met vrijheid van meningsuiting leven. Als hier leugens worden verteld is het laster en kan je de auteur aanpakken. Maar als het simpelweg de waarheid is, ga je alleen maar verliezen als je de aanval inzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
tp2 schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 17:57:
[...]

Wellicht omdat het gewoon klopt wat hier geschreven staat en we in een land met vrijheid van meningsuiting leven. Als hier leugens worden verteld is het laster en kan je de auteur aanpakken. Maar als het simpelweg de waarheid is, ga je alleen maar verliezen als je de aanval inzet.
Ik zeg niet dat het niet klopt, maar dit soort publiciteit is heel schadelijk voor de werving van nieuwe medewerkers.

Nu kan je niets doen aan 'leavers' maar van 'members' mag men toch verwachten dat men zich als ambassadeur van het bedrijf gedraagt of anders in ieder geval het bedrijf niet schaadt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 14:17
hoevenpe schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 18:01:
[...]

Ik zeg niet dat het niet klopt, maar dit soort publiciteit is heel schadelijk voor de werving van nieuwe medewerkers.

Nu kan je niets doen aan 'leavers' maar van 'members' mag men toch verwachten dat men zich als ambassadeur van het bedrijf gedraagt of anders in ieder geval het bedrijf niet schaadt...
Als ik een leidinggevende functie had en ik zag dit langskomen dan had ik, denk ik, een intern platform geregeld voor openlijke communicatie. Desnoods yammer ofzo en de plechtige belofte dat discussie daar nooit tegen iemand gebruikt zou worden.

Tweakers als klaagmuur is ontstaan in de tijd van Martin Reid toen er een angstcultuur groeide. CGI kent dat op zich veel minder maar toch zijn er een paar dozijn collega's die zich niet veilig genoeg voelen om dit soort dingen binnenshuis te bespreken

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandaahl
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online

Vandaahl

de Verderver

Ach, als de werkgever zijn mensen met fatsoen (om maar eens een hier populaire term te gebruiken) behandelde en het uitdagende bedrijf zou zijn wat het pretendeerd, dan zouden de verhalen toch lovend en enthousiast zijn. Er is een tijd geweest, dat ik graag mensen binnenhaalde en iedereen liet weten wat een geweldig bedrijf dit was. Dat ik graag naar meetings ging, ja ook in eigen tijd en ver weg ondanks dat ik de volgende dag weer vroeg bij een klant aan het werk ging.

Hoe kan dat toch dat ik dat nu niet meer heb en velen met mij? Wat men zaait, zal men maaien!

Ik denk nog steeds dat je je bij dit bedrijf kan ontwikkelen en veel leuke dingen kan doen. Maar realiseer je dat je dit (overigens net als bij ieder ander bedrijf!) op eigen kracht moet doen. En neem niet alles voor zoete koek wat er wordt gezegd. Halve waarheden en ingetrokken beloftes zijn zaken waar je rekening mee moet houden.

Soms moet je de conclusie trekken dat het bedrijf niet meer bij je past. Of dat jij niet meer bij het bedrijf past. Voor mij het inmiddels duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tp2

tp2

hoevenpe schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 18:01:
[...]

Voor zowel members als leavers geldt dat als deze met wat meer respect behandeld waren, de toon van beide groepen in dit forum heel anders was geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
8) Aan de andere kant... er is toch wel een bepaalde mate van betrokkenheid. Zelfs bij de mensen die opgezegd hebben of al lang vertrokken zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
Bij het handelen van CGI is vaak de waardigheid van de collega's in het geding. Dat is wat zo veel heftige reacties, frustraties en verzet oproept en het personeelsbestand continue doet krimpen. Veel van de achterblijvers zouden wel willen, maar kunnen niet vertrekken.

Het aller ergste voorbeeld: Een doodzieke collega verliet het ziekenhuis om thuis te gaan sterven. Op het sterfbed kreeg de collega bezoek van een medewerker van HR. De HR medewerker kwam met een voorstel naar de collega over het ondertekenen van een vaststellingsovereenkomst. De HR medewerker werd direct de deur gewezen. Daarna kreeg de betreffende Teamlead van HR de opdracht om een handtekening onder de vaststellingsovereenkomst te verkrijgen.

Het feit op zich zelf is diep triest. Daarnaast heeft niemand die er kennis van had geëscaleerd. Dat is pas later gebeurd door iemand die zijn baan al had opgezegd als reactie op het overlijdensbericht.

[ Voor 5% gewijzigd door Krisp op 22-07-2015 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
ESPACE schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 21:53:
Veel van de achterblijvers zouden wel willen, maar kunnen niet vertrekken.
Toch even advocaat van de duivel:

Waarom kunnen deze mensen niet vertrekken? Komt dat wellicht omdat ze elders niet meer aan de bak komen of alleen tegen een veel lager salaris? In hoeverre is het dan niet logisch dat CGI de arbeidsvoorwaarden van deze mensen wil aanpassen naar de gewijzigde markt en realiteit? Los van de manier waarop lijkt me dat noodzakelijk wil men een winstgevend bedrijf blijven.

Begrijp me goed: ik begrijp de frustraties. Maar op deze manier schaadt je je eigen werkgever en daarmee ook de toekomst van al die mensen die niet 'weg kunnen'.

Op elk draadje op Tweakers wordt wel gemopperd maar alleen hier voel ik me soms een soort ramptoerist, dit kan niet lang meer goed gaan zegt mijn gevoel. Dat kan toch niet de bedoeling zijn van al die betrokken gekwetste medewerkers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tp2

tp2

Wijnands schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 21:42:
8) Aan de andere kant... er is toch wel een bepaalde mate van betrokkenheid. Zelfs bij de mensen die opgezegd hebben of al lang vertrokken zijn.
Medewerkers waren altijd heel erg betrokken. Ik weet niet of dat nog zo is, want ook ik ben vertrokken n.a.v. die prachtige arbeidsvoorwaarden van Marcel Hermsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tp2

tp2

ESPACE schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 21:53:
......
Het aller ergste voorbeeld: Een doodzieke collega verliet het ziekenhuis om thuis te gaan sterven. Op het sterfbed kreeg de collega bezoek van een medewerker van HR. De HR medewerker kwam met een voorstel naar de collega over het ondertekenen van een vaststellingsovereenkomst.
Jeetje, dit meen je niet!!!
Ze hebben het altijd over Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen. Blijkt wederom dat dit alleen geldt als het in hun straatje past.
...
Het feit op zich zelf is diep triest. Daarnaast heeft niemand die er kennis van had geëscaleerd. Dat is pas later gebeurd door iemand die zijn baan al had opgezegd als reactie op het overlijdensbericht.
"Zondags in de kerk, dan zit daar zo'n meneer......"

[ Voor 5% gewijzigd door Krisp op 22-07-2015 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het aangehaalde 'voorbeeld' veel te herleidbaar. Dat hoort m.i. niet op een forum thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddo-79
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-06 19:53
Verwijderd schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 08:05:
Ik vind het aangehaalde 'voorbeeld' veel te herleidbaar. Dat hoort m.i. niet op een forum thuis.
Eens. Er zijn genoeg andere voorbeelden te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

...

[ Voor 139% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2015 09:56 . Reden: laat maar zitten.... Reactie mag weg. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01-10-2024
...

[ Voor 99% gewijzigd door Perenor op 22-07-2015 10:14 . Reden: helemaal perplex / overdonderd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LowLevel
  • Laatst online: 23-05-2024
tp2 schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 01:36:

Jeetje, dit meen je niet!!!
Ze hebben het altijd over Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen. Blijkt wederom dat dit alleen geldt als het in hun straatje past.
Maatschappelijk verantwoord ondernemen beperkt zich bij de meeste bedrijven tot het gebruik van groene stroom en het rijden in milieu vriendelijke auto's. Van de echte maatschappelijke verantwoordelijkheden van een bedrijf hebben ze nog nooit gehoord.

"The production of too many useful things results in too many useless people." Karl Marx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kwam laatst dit lijstje tegen met 10 team motivation killers en hoe je ze moet oplossen. Waren toch wel een aantal herkenbare punten:

http://www.chron.com/news...nd-How-to-Fix-6392669.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LowLevel
Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/zujar4.jpg

"The production of too many useful things results in too many useless people." Karl Marx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Motivatie: komt te voet en gaat te paard!
(o.i.d.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Als er íets een slecht voorbeeld is van een motivator is het salaris wel, salaris is in eigenlijk elk reëel model hooguit een demotivator (je hebt óf genoeg óf te weinig maar nooit teveel)

(vandaar ook dat het artikel in de post boven je over demotivators gaat)

[ Voor 9% gewijzigd door pagani op 22-07-2015 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LowLevel
pagani schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 13:54:
[...]

Als er íets een slecht voorbeeld is van een motivator is het salaris wel, salaris is in eigenlijk elk reëel model hooguit een demotivator (je hebt óf genoeg óf te weinig maar nooit teveel)

(vandaar ook dat het artikel in de post boven je over demotivators gaat)
Of salaris wel of geen motivator is ligt aan de hoogte er van. Amerikaans onderzoek wijst uit dat er een omslagpunt ligt van circa 70.000 dollar. Daarboven worden andere zaken belangrijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat zijn die andere zaken dan? Bonussen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddo-79
Dat geld uiteindelijk een demotivator is vind ik echt een achterhaalde gedachte, ooit bedacht door HR managers met een finance achtergrond. En nog vaker wordt die gedachte gebruikt als argument om dan maar geen hoger salaris te geven. Immers, dan blijf je nog steeds gedemotiveerd.

Geld is een hygiene factor die op orde moet zijn. Loon naar werken, resultaat en toegevoegde waarde. Geld wordt alleen maar een issue is als de overige factoren (plezier, ontwikkeling, uitdaging, zelfontplooing etc.) niet op orde zijn. En dan nog is het eigenlijk alleen maar een excuus voor de ontevredenheid over de andere factoren.

Geld wordt ook een issue als je zelf wel je waarde vergroot, maar je werkgever niet jouw salaris vergroot. Dan gaat het 1 kant op. Dan is niet het geld de demotivator, maar de managementkeus om het geld niet te delen is de demotivator.

Dus die oude stelling: "geld is alleen maar demotivator" is volgens mij wel eens aan een evaluatie toe. Geld moet gewoon op orde zijn, net zoals de overige factoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Je zegt het zelf, het moet op orde zijn. Dus is het geen motivator. Stel je bent ontevreden over alles aan je werk, maar je salaris is op orde en je bent er tevreden over. Je geeft aan bij je baas dat je gaat vertrekken omdat je niet tevreden bent en hij biedt 5% meer. Dan ben je toch nog steeds net zo (on-)tevreden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddo-79
Dan zou bijvoorbeeld trainen ook geen motivator zijn. Immers je verwacht dat die op orde zijn en als je dus geen training krijgt kan het alleen maar een demotivator zijn.

En datzelfde geld ook als je een inhoudelijk andere job zou krijgen.

Dan is er dus iets anders aan de hand en wat de baas ook zou doen, je blijft ontevreden.

Het gaat uiteindelijk om de balans van het totaal. Als je happy bent met alles behalve je geld en als dat wordt rechtgetrokken, dan voelt dat als terecht. En dus draagt dat bij aan je motivatie.

Vind ik hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eens met Eddo, oneens met pagani.

Elke "belonings"-factor is vooral een demotivator en minder een motivator omdat je niet per se gemotiveerder gaat werken als een van die factoren bovengemiddeld beter wordt; je wordt vooral gedemotiveerd als eentje significant slechter wordt. Maar wiskundig gezien is iets wat een demotivator is, ook een motivator: als een verbetering van een slecht naar een goed salaris mijn motivatie van "slecht" naar "voldoende" opkrikt, is in mijn optiek salaris dus wel degelijk een motivator! Maar dan wel een motivator die "beperkt" is, want hij zal je niet opzwepen tot bovenmenselijke prestaties.

De belangrijkste, maar niet kwantificeerdbare, motivators om te werken zijn de "zachte" factoren, zoals plezier, respect, waardering, uitdaging e.d. Al zou het hele arbeidsvoorwaarden pakket helemaal fantastisch zijn: je motivatie dondert onderuit als je tekort komt in de zachte motivators. Maar die "werken" pas als de demotivators op peil zijn!

De bewering dat geld en andere beloningen demotivators zijn, stamt uit het vorige millennium.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Eddo-79 schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 14:21:
Dan zou bijvoorbeeld trainen ook geen motivator zijn. Immers je verwacht dat die op orde zijn en als je dus geen training krijgt kan het alleen maar een demotivator zijn.
Correct
En datzelfde geld ook als je een inhoudelijk andere job zou krijgen.
Grappig dat je dat nou net vandaag schrijft nu HR de reacties heeft uitgestuurd naar de mensen die voor een DC of VP functie gingen.
Dan is er dus iets anders aan de hand en wat de baas ook zou doen, je blijft ontevreden.

Het gaat uiteindelijk om de balans van het totaal. Als je happy bent met alles behalve je geld en als dat wordt rechtgetrokken, dan voelt dat als terecht. En dus draagt dat bij aan je motivatie.

Vind ik hoor.
Vind dat je gelijk hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
pagani schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 14:16:
Je zegt het zelf, het moet op orde zijn. Dus is het geen motivator. [...]
Financiele beloning is geen motivator, wel een hygienefactor.

Als het grois van je personeel een lager nettoloon ontvangt dan een internationaal chauffeur, heb je meer zorgen over die hygienefactor dan over die motivator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
t_captain schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 14:36:
[...]

Of zoals leidinggevenden wel plegen te zeggen "ze zijn toch wel ontevreden"
Als het grois van je personeel een lager nettoloon ontvangt dan een internationaal chauffeur, heb je meer zorgen over die hygienefactor dan over die motivator.
Nou, nou, nou, dat valt ook wel weer mee: http://www.loonwijzer.nl/...heck?job-id=8332030000000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddo-79
t_captain schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 14:36:
[...]

Daar noem je nog een hele belangrijke voor in de balans: Werk vs Prive
En om er nog maar 1 toe te voegen: Loon vs Risico.

In mijn nabije omgeving zit inderdaad een internationale chauffeur. Die verdiende vroeger veel centjes met alle onregelmatigheidstoeslagen etc. In ruil daarvoor zag hij zijn gezin weinig of lag hij bijvoorbeeld te tukken als zijn vrienden gingen BBQ-en. In ruil voor een kwalitatief minder prive-leven kreeg hij dus veel meer centjes. Voor relatief laaggeschoold werk kreeg hij dus erg goed betaald.

Zelfde geldt voor offshore werk op boorplatformen. En daar worden dan bijvoorbeeld risico's omgezet in geldelijke bijdrage. Zoek maar eens op wat een offshore lasser verdient. Veul!
Maar de kans is ook groter dat ie voortijdig dood gaat. Tijdens het werk bijvoorbeeld.

Dus....balans.

[ Voor 1% gewijzigd door Eddo-79 op 22-07-2015 14:49 . Reden: Ik denk sneller dan ik typ. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geld is een van de factoren die ervoor zorgt dat iemand gemotiveerd wordt. Maar het kan ook een demotivator zijn (net zoals andere andere factoren).

Motivator:
Je werkt een tijdje en je krijgt te horen dat je opslag krijgt. Hoe dan ook zul je die opslag ervaren als een blijk van waardering. De mate waarop hangt van je persoonlijke situatie en motivatie af.

Demotivator:
Je werkt een tijdje en je krijgt te horen dat je te duur bent. Of je krijgt te horen dat je de komende jaren geen opslag krijgt. Ben je dan nog even gemotiveerd als voorheen? Want hoewel het werk wellicht leuk is, je motivatie krijgt een deuk.

Het kan ook nog anders (in de praktijk meegemaakt dat iemand een dergelijke overstap maakte):
Iemand werkt als IT installateur en verdient een uitstekend salaris. Maar hoewel hij tevreden is met het salaris voelt hij zich niet op zijn plek. Hij kijkt om zich heen en beseft zich dat hij brandweercommandant wil worden. Hij beseft zich ook dat hij dan maar een kwart gaat verdienen dan wat hij nu heeft. Hij begint aan de opleiding en merkt dat hij zijn roeping gevonden heeft. Ondanks minder geld voelt hij zich helemaal happy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddo-79
Kan hij met diezelfde happy-heid ook zijn hypotheek nog betalen?

Ik heb veel respect voor mensen die zo'n keus durven maken. Ik zou het zelf niet direct kunnen denk ik. Tenzij m'n vrouw zoveel gaat verdienen dat mijn salaris er niet meer toe doet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eddo-79 schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 14:48:
Ik heb hem niet horen klagen want hij had er goed over nagedacht en hij wist waar hij aan begon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LowLevel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Wijnands schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 14:41:
[...]

Of zoals leidinggevenden wel plegen te zeggen "ze zijn toch wel ontevreden"
Subtiele draai.

"Hygienefactor" betekent dat je je werknemers voldoende zult moeten betalen om zonder al te grote zorgen te leven (al dan niet met hun gezin). Zit hun loon onder dat niveau, dan is extra geld bevorderlijk voor het welzijn.

De statement "toch wel ontevreden" gaat daaraan voorbij.
[...]

Nou, nou, nou, dat valt ook wel weer mee: http://www.loonwijzer.nl/...heck?job-id=8332030000000
De andere helft komt uit toesagen voor overwerk, afwezigheid en onregelmatigheid. Alles bij elkaar zal je een euro of 3k netto meenemen, waarvoor je wel lange dagen maakt en echt veel van huis bent. De reden dat mensen dat werk toch willen doen en die offers willen brengen, geeft imho aan dat een loonsverhoging tot aan dat niveau wel motiverend werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kun je niet met elkaar vergelijken.

Het CGI MT zijn zetbazen en net zogoed members net zoals alle anderen. Allemaal trekpoppen die je zo kunt vervangen. De echte eigenaren (en degenen die de echte beslissingen maken) zijn Canadezen (samen met natuurlijk de aandeelhouders).

Dan Price is echter zowel eigenaar als directeur. Zijn toko is een stuk kleiner en hij zal zijn medewerkers wel persoonlijk kennen. Zijn beslissingsbevoegdheid is een stuk groter. Dat is het grote verschil.

Mocht CGI een dergelijk gebaar willen maken zal dat vanuit Canada moeten worden besloten. Vanuit het NL MT zal nooit een dergelijk initiatief worden opgestart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LowLevel
Dat is maar beperkt waar. Als het NL MT had besloten om salaris in te leveren ten gunste van de minst verdienenden dan denk ik niet dat Canada daar een probleem over had gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eddo-79 schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 14:48:

Ik heb veel respect voor mensen die zo'n keus durven maken. Ik zou het zelf niet direct kunnen denk ik. Tenzij m'n vrouw zoveel gaat verdienen dat mijn salaris er niet meer toe doet ;)
Misschien heb je dan wel een groter percentage van je salaris verhypotheekiseerd dan de it installateur doet, of minder afgelost, of een looptijd die nog veel langer is >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
Bij het handelen van CGI is vaak de waardigheid van de collega's in het geding. Dat is wat zo veel heftige reacties, frustraties en verzet oproept en het personeelsbestand continue doet krimpen. Veel van de achterblijvers zouden wel willen, maar kunnen niet vertrekken.

Het aller ergste voorbeeld: Een doodzieke collega verliet het ziekenhuis om thuis te gaan sterven. Op het sterfbed kreeg de collega bezoek van een medewerker van HR. De HR medewerker kwam met een voorstel naar de collega over het ondertekenen van een vaststellingsovereenkomst. De HR medewerker werd direct de deur gewezen. Daarna kreeg de betreffende Teamlead van HR de opdracht om een handtekening onder de vaststellingsovereenkomst te verkrijgen.

Eens. Er zijn genoeg andere voorbeelden te noemen.
Voorbeeld is niet meer herleidbaar. Dat er daarnaast genoeg andere voorbeelden zijn te noemen is toch verschrikkelijk?! Dat mag toch niet?! Zo te zien hier, veroorzaakt het ‘Post Traumatische CGI Stoornissen’.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logiecaan
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-09-2023
ESPACE schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 07:26:
Voorbeeld is niet meer herleidbaar. Dat er daarnaast genoeg andere voorbeelden zijn te noemen is toch verschrikkelijk?! Dat mag toch niet?! Zo te zien hier, veroorzaakt het ‘Post Traumatische CGI Stoornissen’.
Ik heb dit verhaal vorig jaar september ook al gehoord. Het was voor mij een extra reden om het bedrijf te verlaten. Op deze manier met ernstig zieke collega's omgegaan wordt is wat mij betreft onaanvaardbaar. Het was op dat moment al geëscaleerd. Onacceptabel, diep en diep triest. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Bovendien, waarom zou je met een terminale werknemer nog een vaststellingsovereenkomst willen sluiten? Of je nou een paar maanden loon doorbetaalt na overlijden, of een ontslagvergoeding, lood om oud ijzer.

Eigenlijk doe je met dit soort akties alleen het pensioenfonds een plezier (nabestaandenpensioen uit dienst vs in dienst).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraag is: wisten ze wel dat die medewerker terminaal was?

Zo ja, waarom hebben de uitvoerders dan niet beter nagedacht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind dit geen onderwerp voor dit topic. Objection, Your Honor, speculation!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 10:05:
Granted!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-09 16:01

Reneger

Wie? IK?

Ik denk maar zo: De zon schijnt, de koffie hier bij de klant is erg lekker, en het is bijna weekend! *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• empheron
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-03 14:26
Even een ander licht op de zaak, ter relativering van alles wat hier geschreven is. Ik ben afgelopen week zowel mijn moeder als een ongeboren kindje verloren. De reacties vanuit CGI, zowel management als collega's waren hardverwarmend. Ik heb bij bedrijven gewerkt waar dat echt anders was. Dus, er zullen ongetwijfeld rotte appels tussen zitten, maar scheer niet iedereen over een kam. Ik ervaar echte betrokkenheid en steun vanuit CGI, en stel dat bijzonder op prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
@empheron: sterkte!

Mijn ervaringen met lokale management en secretariaat waren ook goed. Het zal van de BU en het team afhangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-08 17:49
Mijn ervaringen zijn heel goed met management maar ook heel slecht.

Gelukkig heb ik niet het drama moeten meemaken wat ik hierboven lees maar na enorme lekkage bij mij thuis (schade bijna 30k!!), klant was op de hoogte dat ik dus veel tijd nodig had (mijn volledige appartement was verwoest) en snapte mijn probleem. Dus gaf me de vrijheid echter vanuit CGI kwam al snel een bericht waarom ik te weinig werkte, situatie uitgelegd maar helaas geen begrip en ik moest gewoon werken want er moest geld binnenkomen (Bijna alle vrije dagen waren helaas al opgenomen).
Dit resulteerde in een officiële waarschuwing nadat ik ,met mede weten en goedkeuring van klant, thuis was om mensen te ontvangen die mijn huis opknapte. TL was alleen maar bezig met CGI en keek niet naar mijn persoonlijk drama. Beoordeling werd daarna nog 2 jaar lang onvoldoende omdat hij maar bleef wijzen op "mijn falen" en ik maar extra moest bewijzen dat het een incident was!

Dit heeft een ENORME dreun gegeven in het vertrouwen richting CGI. Resultaat was dat ik ook nog naar 0 CGI bijeenkomsten wilde gaan en eigenlijk op zoek wilde gaan naar een nieuwe werkgever.

Echter na de switch van TL was de wereld weer totaal anders, mijn vader kwam in het ziekenhuis terecht (hart). Zowel mijn TL als DCS waren super in hun handelen. Ik kreeg alle tijd omdat het kritisch ging met hem en we zouden later wel zien hoe we dat zouden doen qua uren. Ik kreeg zelfs een sterkte kaart van de vestiging!!! Gelukkig is alles goed gekomen met mijn vader dus ik ben dubbel blij nu.

Zo zie je dat een aantal mensen/management binnen het bedrijf het echt wel enorm goed doen op het menselijk vlak alleen hebben we helaas meer managers die misschien goede ITers zijn maar absoluut geen managers kunnen zijn omdat ze de sociale capaciteiten missen om een manager te kunnen zijn.

Nu blij met mijn TL en DCS al zie ik ze veel te weinig en ben ik weer begonnen om af en toe naar meetings te gaan.

PS
Het voorval met de overleden collega is echt schandalig, de verantwoordelijke manager zou eigenlijk ontslag op staande voet moeten krijgen toen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
Bovendien, waarom zou je met een terminale werknemer nog een vaststellingsovereenkomst willen sluiten? Of je nou een paar maanden loon doorbetaalt na overlijden, of een ontslagvergoeding, lood om oud ijzer.
Dit was een central HR actie. Mogelijk dat het te maken heeft met instroom in WAO en het naleven van Poortwachter regels.

De escalatie is gebruikt als spiegel naar het MT. Er zijn adequate maatregelen genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LowLevel
Mijn ervaringen geven een krappe voldoende. Vijf en een half naar boven afgerond. Verder geen zin om over deze ervaringen uit te wijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Ik realiseerde me vanochtend dat ik toch wel een beetje tegen de komende reorganisatie op kijk. Op dit moment heb ik het heel erg getroffen met m ijn teamlead en onze manager. Hoop dat ik straks weer zoveel mazzel heb met mijn DCS
Verwijderd schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 10:05:
Objection overruled! Maar als je nou hearsay claimt... ;)
empheron schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 10:52:
Even een ander licht op de zaak, ter relativering van alles wat hier geschreven is. Ik ben afgelopen week zowel mijn moeder als een ongeboren kindje verloren.
Hallo hee! Wat een drama! Over dingen in perspectief zetten gesproken Veel sterkte ermee! Sjonge. :S

[ Voor 57% gewijzigd door Wijnands op 23-07-2015 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01-10-2024
Empheron, nog maals heel veel sterkte.

Ik moet mij bij Empheron aansluiten. Ik ben onlangs van BU geswitcht. En dat terwijl ik op het punt stond te vertrekken, vanwege de (slechte) relatie met mijn toenmalige DCS. Nu ik in een nieuwe BU werkzaam ben, is de wereld binnen CGI opeens heel wat zonniger. Ik kreeg een nieuwe DCS en teamlead waar ik heel wat tevredener over ben.

Daarnaast moet ik mij ook bij Wijnands aansluiten - wat gebeurt er na de reorganisatie? Wie krijg ik dan als nieuwe DCS (en UD)? Te meer ook daar er klaarblijkelijk managers binnen CGI Nederland rondlopen die het niet zo nauw nemen met integer-, open- en eerlijkheid, helaas. Alleen zal dat niet alleen binnen CGI gelden. Je relatie met je directe manager is zeker van invloed op hoe gelukkig je bent binnen de organisatie waarvoor je werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-09 09:28

elsinga

=8-)

Ik denk dat ik wat dat betreft geluk heb gehad (of de managers in het noorden zijn gemiddeld meer open en eerlijk en zo). Ik heb in mijn tijd bij CMG...CGI (ruim 14 jaar) slechts 3 people managers gehad en 2 TL's (mijn eerste TL heeft zijn functie teruggegeven omdat het wel extra werk maar geen extra waardering opleverde). En over allemaal ben ik best tevreden. Okay, sommigen scoren een 7 in plaats van een 8, maar ook niet lager. Had ik negatieve ervaringen met managers gehad, dan was ik waarschijnlijk al eerder vertrokken. Dus het heeft zeker invloed, alleen heb je er zelf geen invloed op wie je manager is/wordt helaas.

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Perenor schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 14:22:
Je relatie met je directe manager is zeker van invloed op hoe gelukkig je bent binnen de organisatie waarvoor je werkt.
Mee eens.

Bij mij ging het precies andersom. Eerst had ik een TL waar ik goed mee overweg kon (en vv). Na een jaar of wat kwam er een TL waar ik persoonlijk geen hekel aan had maar die het gewoon niet had. De hoeveelheid werk die we te doen hadden nam gestaag af en ik probeerde verwoed om alternatieven te vinden. Daarna stopte het werk helemaal en brak een lange tijd van idleness aan. Uiteindelijk niet alleen op eigen kracht een klus weten te vinden maar ook met veel pijn en moeite de switch weten te maken naar een andere BU.

Daar kreeg ik een andere TL (Practice mager of whatever) en het werd snel duidelijk dat ik niet met hem overweg kon. Hij speelde politieke spelletjes en bedreef machtspolitiek ten koste van de consultants die hij onder zijn hoede had. Speelde collega's tegen elkaar uit enz. De laatste Job controls met hem waren ronduit onbeschoft (zijn houding jegens mij). Als ik ergens een hartgrondige bloedhekel aan heb dan is het dat wel.

Heb zijn gedrag toen offcieel (schriftelijk!) aangekaart bij de lagen daarboven, want een direct gevecht met hem aangaan had toch geen zin. Hem er direct op aanspreken m.i. ook niet. Dergelijke types leren het toch nooit. Het bleek al snel dat hij door die hogere lagen gesteund werd en dergelijk gedrag werd blijkbaar door hen aangemoedigd. Ik besloot toen dat ik nooit meer voor een bedrijf wilde werken die dat toelaat. Was toen ook vrij snel weg bij Logica.

Ik ventileer hier overigens alleen mijn eigen ervaringen. Misschien heb ik gewoon pech gehad. Bij andere afdelingen heb ik ook TL's gezien die er het beste van maakten (net zoals mijn eerste TL) en waar ik uitstekend mee overweg kon, ondanks dat ze in een totaal andere hoek zaten als ik. Naar hun team overstappen was geen optie ivm totaal andere skillset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij de klant voelt het als werken in een mortuarium, zo saai. Maar goed, men loopt wel weg met je werk. Dat werk kun je overigens doen in de helft van de tijd.
Je bespreekt dit met management maar ja, die zeggen gewoon dat je lekker die uren moet maken en dan gaan zij wel kijken voor iets anders. Voor opleidingen is geen geld, want ook dat gaat ten koste van die waardevolle billable uren, maar binnen het vakgebied heeft CGI verder niets in de aanbieding.

Wat te doen? Het salaris is goed, daar doen we het immers voor, en je kunt wel na 8,00000000... uur naar huis toe. Uitzitten?

Al dat verschillende management en die indeling per bedrijfssector draagt niet bij het kweken van een relatie tussen member en management. Door de sectorindeling zit ik bij mensen die ik van mijn leven nog nooit heb gezien. Dat zal na 1 oktober natuurlijk niet veel beter worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Misschien pro-actief bij de klant op zoek gaan naar extra werkzaamheden en zodra je op meer dan 1FTE gevonden werk uitkomt nog een collega proberen in te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pagani schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 15:10:
Misschien pro-actief bij de klant op zoek gaan naar extra werkzaamheden en zodra je op meer dan 1FTE gevonden werk uitkomt nog een collega proberen in te zetten?
Sorry hoor ... maar dit wil je je collega's niet aandoen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Verwijderd schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 15:16:
[...]

Sorry hoor ... maar dit wil je je collega's niet aandoen!
_O- dat soort klussen ken ik..Err... Kahn academy ofzo? of dat nieuwe e-learning tool?

[ Voor 5% gewijzigd door Wijnands op 23-07-2015 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
Eind 2012 is een heel contigent aan managers op straat gezet. Dat was noodzakelijk. Echter, vanwege de selectiecriteria is onevenredig veel business kennis, managementervaring en ondernemersschap verloren gegaan. Er is geselecteerd op jong, goedkoop, ambitieus, volgzaam en plooibaar nieuw management. Het verwachte potentieel komt er bij lange na niet uit met krimpende omzet tot gevolg.

Daarnaast gaan veel van de nieuwe managers hun boekje, op eigen initiatief ver te buiten om gestelde spreadsheet doelen te halen. In plaats van een buffer en filter te zijn tussen bedrijfstop en werkvloer wordt er in negatieve zin vaak een schepje boven op gedaan. Heel veel van de ongepaste druk komt voort uit onervarenheid en jonge honden gedrag van de nieuwe managers die hiermee denken te scoren bij hun bazen.

Ze zijn heel herkenbaar (ook hier). Ze ontkennen misstanden, bagatelliseren het, praten er omheen, praten het goed of ze doen zelfs alsof je gek bent. Terwijl vaak alleen deemoedig erkennen een gepaste reactie kan zijn.

[ Voor 24% gewijzigd door ESPACE op 23-07-2015 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jil_s
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 07-09-2020
@Empheron: heel veel sterkte, ik weet oprecht hoe het voelt om een ongeborene te verliezen, ik heb het helaas twee keer moeten meemaken sinds ik bij Logica/CGI werk. En daarbij kreeg ik gelukkig veel steun vanuit mijn managers. Van mij mogen ze dat dus na 1 oktober blijven.

In elke organisatie (en dat begint al op school) zijn er goeien en kwaaien, je moet het maar net treffen met wie je te maken krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hawkeyenl9393
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 25-04 11:18
Even een ander licht op de zaak, ter relativering van alles wat hier geschreven is. Ik ben afgelopen week zowel mijn moeder als een ongeboren kindje verloren. De reacties vanuit CGI, zowel management als collega's waren hardverwarmend. Ik heb bij bedrijven gewerkt waar dat echt anders was. Dus, er zullen ongetwijfeld rotte appels tussen zitten, maar scheer niet iedereen over een kam. Ik ervaar echte betrokkenheid en steun vanuit CGI, en stel dat bijzonder op prijs.
Heel veel sterkte in deze moeilijke tijd collega, ik kan me bijna geen groter verdriet voorstellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjonson
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-08 14:53
Heel veel sterkte gewenst Empheron. Dit doet je maar weer realiseren dat de balans tussen Comfort of Life, Joy in Work en Reward zomaar in eens kan omslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddo-79
ESPACE schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 17:37:
Eind 2012 is een heel contigent aan managers op straat gezet. Dat was noodzakelijk. Echter, vanwege de selectiecriteria is onevenredig veel business kennis, managementervaring en ondernemersschap verloren gegaan. Er is geselecteerd op jong, goedkoop, ambitieus, volgzaam en plooibaar nieuw management. Het verwachte potentieel komt er bij lange na niet uit met krimpende omzet tot gevolg.

Daarnaast gaan veel van de nieuwe managers hun boekje, op eigen initiatief ver te buiten om gestelde spreadsheet doelen te halen. In plaats van een buffer en filter te zijn tussen bedrijfstop en werkvloer wordt er in negatieve zin vaak een schepje boven op gedaan. Heel veel van de ongepaste druk komt voort uit onervarenheid en jonge honden gedrag van de nieuwe managers die hiermee denken te scoren bij hun bazen.

Ze zijn heel herkenbaar (ook hier). Ze ontkennen misstanden, bagatelliseren het, praten er omheen, praten het goed of ze doen zelfs alsof je gek bent. Terwijl vaak alleen deemoedig erkennen een gepaste reactie kan zijn.
Het huidige management is gemiddeld 50....Dus jong? Nee. Ja, een aantal TL's maar die zijn formeel geen management.

Ik hoop dat de reorganisatie meer diversiteit met zich gaat meebrengen in mensen.

Leeftijd heeft niets te maken met je management (of leiderschap) vaardigheden of niet. Ik heb het jonkies fundamenteel goed zien doen, al waren ze soms wat onhandig met tools/communicatie etc, maar de boodschap was wel de juiste.

En tegelijk zie ik ervaren managers de grofste fouten maken. De ergste vind ik situaties waarbij sr. managers roepen dat normen, waarden, etc belangrijk zijn, maar als puntje bij het paaltje komt zijn ze zelf het slechtste voorbeeld.

Nou wil ik niet bagataliseren, maar dit is niets bijzonders. Elke organisatie van de omvang CGI (NL) heeft dit verschijnsel. Ik heb hetzelfde bij KPN gezien, bij de lokale overheid, bij Shell, etc. De mensen die echt wat toevoegen zijn er maar heel weinig en die moeten sterk in hun schoenen staan. De rest is veelal omhoog gevallen of knikt vooral ja richting de laagjes erboven. Dat geeft niet, zo werkt het nou eenmaal in onze maatschappij.

Ik weet wel dat er bedrijven zijn die middelmatig performen en bedrijven die excellent performen. En die laatste categorie kijkt heel anders naar persoonlijkheid, managers, benodigde leiders en bijvoorbeeld talent. Het doet mij pijn om te zeggen dat CGI NL voor mij nog steeds in de eerste categorie valt. Tegelijk geloof ik dat het anders kan. Of dat gaat op korte termijn gebeuren........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Eddo-79 schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 10:47:
[...]

Het huidige management is gemiddeld 50....Dus jong? Nee. Ja, een aantal TL's maar die zijn formeel geen management.

Ik hoop dat de reorganisatie meer diversiteit met zich gaat meebrengen in mensen.
Het heeft er nu alle schijn van dat men de nieuwste organisatie wil gaan bevolken met nog meer hetzelfde type mens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ert_44
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16-05-2017
[
Het heeft er nu alle schijn van dat men de nieuwste organisatie wil gaan bevolken met nog meer hetzelfde type mens
Vertel! :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Bel je teamlead of DCS maar 's en vraag naar de resultaten van de assesments. Vraag vervolgens ook ;s welke van jouw collega's die een belangstellingsregistratieformulier hebben ingediend daadwerkelijk op assessment mogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erinaceus
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 07-07 08:55
Boldly go where no CGI member will go ......

From management speak :+
- https://www.werkenvoornederland.nl/
- http://www.monsterboard.nl
- .........................................
- https://linkedin.com (open voor een nieuwe uitdaging)
- .........................................
- klant

Zouden ze binnen kort ook voor je linkedin, tweakers, facebook e.e.a sites login gegevens willen ???

Als het meer van hetzelfde wordt vrees ik voor de medewerkers ..... ze zijn dan echt de "member"

Zelfs nieuwe OR leden zal niet gaan helpen ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wijnands schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 12:01:
[...]

En verbaasd je dat na tig organisatiewijzigingen? Dezelfde bocht in een andere kan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Verwijderd schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 12:38:
[...]

En verbaasd je dat na tig organisatiewijzigingen? Dezelfde bocht in een andere kan!
Een beetje wel ja. Ik had er zelf voor gekozen om juist ook een paar heel andere types in mijn team op te nemen. Goed voor frisse ideeen en een andere kijk op dingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wijnands schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 12:40:
[...]

Een beetje wel ja. Ik had er zelf voor gekozen om juist ook een paar heel andere types in mijn team op te nemen. Goed voor frisse ideeen en een andere kijk op dingen
Jij gelooft iets té veel in die droom. Wakker worden!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Verwijderd schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 12:43:
[...]

Jij gelooft iets té veel in die droom. Wakker worden!!!
Heeft niks met droom te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeZaag
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 00:13
Wijnands schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 12:01:
[...]

Binnen mijn OU ben ik redelijk op de hoogte van wie er op assessment is geweest voor de DCS-rol en vervolgens geschikt dan wel ongeschikt is bevonden. Die uitslagen kan ik me absoluut in vinden rekening houdende met het ondernemerschap waar men naar op zoek is. De concrete invulling is nog even afwachten, maar ik zie daar positieve veranderingen. TL's die het aan leiderschap en ondernemerschap ontberen vallen namelijk af.

Mijns inziens wordt de VPC en DC rol echter cruciaal voor het succes van een OU. Thought leadership en innovatie binnen een OU en CGI-breed moet gestimuleerd worden vanuit deze rollen. De virtuele practices zie ik dat vooralsnog helaas onvoldoende invullen. Voor deze rollen zijn visie, leiderschap en ondernemerschap wat mij betreft de belangrijkste ingrediënten. Leiders met een visie omtrent inhoudelijke onderwerpen zie ik echter te weinig. Dat baart me wel enigszins zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Als je thought leaders kiest uit de vakinhoudelijke seniors, mensen die vaak 90-120% ingezet zijn en je verwacht dat zee daarnaast als vrijwilligerswerk de thought leader gaan spelen... dan kan dat tegenvallen wat eruit komt.

Bij de mensen waarvan ik tot nu toe weet dat ze door assesments heeb zijn gekomen zie ik veel ondernemersschap. Leiderschap... hmm...weet ik niet. Tot nu toe zie ik er wel een aantal die veel leiderschap tonen maar mensen die ook uitnodigen tot volgen... zeldzaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gek, als je bij de klant zit - in dat mortuarium - hoor je hier helemaal niets van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddo-79
De verandering merk je vanzelf over een week of 6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eddo-79 schreef op maandag 27 juli 2015 @ 10:17:
De verandering merk je vanzelf over een week of 6.
Dat is in ieder geval de bekende CGI-way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeZaag
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 00:13
Verwijderd schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 13:39:
Gek, als je bij de klant zit - in dat mortuarium - hoor je hier helemaal niets van...
Dat heeft wellicht ook te maken met een vorm van oostindisch doof dan wel blind zijn. Er is voldoende informatie beschikbaar op het intranet, via de mail en middels conference calls omtrent de desbetreffende wijzigingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeZaag schreef op maandag 27 juli 2015 @ 11:18:
[...]

Dat heeft wellicht ook te maken met een vorm van oostindisch doof dan wel blind zijn. Er is voldoende informatie beschikbaar op het intranet, via de mail en middels conference calls omtrent de desbetreffende wijzigingen.
Wijnands had het over werkelijke poppetjes, namen. Daar doelde ik op. Ik begrijp wel (?) wat er organisatisch gaat veranderen ... minder manager per member, je (niet enkel fysieke) afstand tot je dichtsbijzijnde manager zal waarschijnlijk groter worden. Een boel groter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
De voornemens zijn duidelijk aangekondigd. De eerste gevolgen zijn voornamelijk via directe communicatie tussen mensen die het raakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 27 juli 2015 @ 11:30:
[...]
minder manager per member, je (niet enkel fysieke) afstand tot je dichtsbijzijnde manager zal waarschijnlijk groter worden. Een boel groter!
Members/teamlead: 10-15
Members/toekomstig DCS: 15

Ik weet niet, maar ik zie geen groter gat ontstaan tussen jou en je teamlead danwel toekomstig DCS. Technisch gezien kom je juist dichterbij je manager, omdat de teamleadrol geen managementfunctie was waar DCS dat wel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Wat op papier toch wel een van de sterkere punten van ndeze reorganisatie lijkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LowLevel
Ik zit even te tellen, maar ik ben dus echt de tel kwijt geraakt hoeveel teamleads ik inmiddels heb gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LowLevel schreef op maandag 27 juli 2015 @ 13:25:
Ik zit even te tellen, maar ik ben dus echt de tel kwijt geraakt hoeveel teamleads ik inmiddels heb gehad.
als in "niet meer te tellen op de vingers van één hand?" Ben je onvoorzichtig geweest met de zaag of zijn het er echt zoveel geweest? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LowLevel
Ik zit echt te twijfelen tussen 4 en 5. Begin 2012 zijn er door de ontslagrondes een aantal hele snelle geweest. Als in, "snel weer weg."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-08 17:49
Euh.... Ik ben ook al aan mijn 4de TL sinds we CGI zijn geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
[dubbel]

[ Voor 95% gewijzigd door pagani op 27-07-2015 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
LowLevel schreef op maandag 27 juli 2015 @ 15:46:
Ik zit echt te twijfelen tussen 4 en 5. Begin 2012 zijn er door de ontslagrondes een aantal hele snelle geweest. Als in, "snel weer weg."
Je bedoelt 2013 vermoed ik? Of je haalt de rollen door elkaar. Teamlead is iets van ná 2012.

[ Voor 4% gewijzigd door pagani op 27-07-2015 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
kan me er 3 herinneren. 1 ging niet zo lang mee maar die kreeg opeens een contract aangeboden n.a.v. een sollicitatie die hij 5 maanden voor z'n benoeming had gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

peter00

BCF5

als je TL, DCS, Manager, AD generaliseert naar "direct leidinggevende" heb ik een stuk of 20-30(!) in mn carriere zien langskomen bij alleen al dit bedrijf. Je kunt je maar beter niet teveel hechten aan hem/haar. Daarvoor hebben ze een te korte houdbaarheid. Geen jaar lang dezelfde.

Het is vervelend als cynicus steeds gelijk te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In het verleden was je direct leidinggevende oprecht betrokken bij je inzet, je vakinhoudelijke en persoonlijke ontwikkeling en bij je persoonlijk.
Nu alleen bij je inzet!

De rest kun je zelf doen/proberen ... maar dan moet je er wel rekening mee houden tegen dichte deuren aan te lopen.
Dat gaat - naar ik vrees - niet verbeteren door de aankomende organisatiewijzigingen.
Pagina: 1 ... 19 ... 28 Laatste

Dit topic is gesloten.