Ervaring werken bij CGI (deel 6) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 18 ... 28 Laatste
Acties:
  • 222.843 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze willen gewoon een (over)volle zaal omdat Joao Baptista, SBU ECS President, er is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 13:09:
Ze willen gewoon een (over)volle zaal omdat Joao Baptista, SBU ECS President, er is?
Ze kunnen misschien de aanpak van Donald Trump volgen en wat enthousiaste acteurs/studenten inhuren voor 50 euro voor een avond ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:55
Als buitenstaander begrijp ik de ophef niet eerlijk gezegd: elk bedrijf heeft wel een jaarlijkse bijeenkomst om ook je collega's weer te zien met een hapje en een drankje na afloop.

Nu is de uitnodiging wellicht nogal bot maar waarom zou je er niet heen willen? Als zelfs de betrokken mensen hier er al 'klaar' mee zijn wat zegt dat over de houding van de andere medewerkers?

Het lijkt me dat gezien de situatie er voldoende is om over te praten, genoeg ideeën en suggesties. Het is 5 voor 12 als ik vanaf een afstandje de uitstroom meekrijg, gecombineerd met de zeer beperkte naambekendheid lijkt me dat een risicovolle situatie waarbij opdoeken van de hele toko niet ondenkbeeldig is.

Daar wil je toch bij zijn?

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat de toko opgedoekt wordt? Nee, dankjewel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkerl
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-09 19:17

bakkerl

Let there be light.

hoevenpe schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 13:21:
Als buitenstaander begrijp ik de ophef niet eerlijk gezegd: elk bedrijf heeft wel een jaarlijkse bijeenkomst om ook je collega's weer te zien met een hapje en een drankje na afloop.
Omdat dit niet het enige is wat ongeveer 'verplicht' wordt vanuit CGI wat maar voor je eigen tijd ten goede komt. En natuurlijk moet het een keer kunnen, maar dan ga je van een wisselwerking uit en daar daar het net mis, het is afgelopen jaren allemaal eenzijdig geworden.
Nu is de uitnodiging wellicht nogal bot maar waarom zou je er niet heen willen? Als zelfs de betrokken mensen hier er al 'klaar' mee zijn wat zegt dat over de houding van de andere medewerkers?
Omdat ik andere afspraken heb staan. Alleen willen ze dat niet weten want alleen 'verplichtingen bij de klant' of 'vakantie' zijn volgende de afmeldings procedure valide redenen om niet te hoeven gaan.
Het lijkt me dat gezien de situatie er voldoende is om over te praten, genoeg ideeën en suggesties. Het is 5 voor 12 als ik vanaf een afstandje de uitstroom meekrijg, gecombineerd met de zeer beperkte naambekendheid lijkt me dat een risicovolle situatie waarbij opdoeken van de hele toko niet ondenkbeeldig is.
Er is een tijd van praten geweest. Echter wordt eenzijdig halsstarig vast gehouden, zonder enige ruimte. Dan gaat vanzelf bij andere partijen op een gegeven ogenblik de deur ook op slot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepkever
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 30-08 19:45
Gezelligheid en een hapje en een drankje met collega's is altijd goed. Ben ook met heel veel plezier naar de vorige georganiseerde avond gegaan, hapje, drankje, wat presentaties van management met daarna een aantal sessies met gewoon interessante stof waar ik zelf ook nog wat aan heb! Dat was in mijn mening nou een geslaagde opzet.

Maar het zijn de kleine dingetjes die verplicht worden gesteld zonder compensatie. Verplicht een avond van 3 uur + reistijd bijwonen in eigen tijd. Verplicht management foundation trainingen doen van 4 uur in eigen tijd. Dat begint gewoon vervelend te worden. Als ik er zelf als persoon wat aan zou hebben of kennis mee zou krijgen waar ik later ook daadwerkelijk nog wat mee zou doen zou ik het maar al te graag willen en zelfs tijd voor vrij maken, maar op deze manier, nee dank je.

Ik ben de vorige annual tour gewoon uit eigen beweging gegaan, maar ik weet het nu toch niet zo zeker meer. Binnenkort maar een leuk gesprek over aanknopen bij mijn teamlead...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LowLevel
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23-05-2024
bakkerl schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 14:06:
[...]

Omdat dit niet het enige is wat ongeveer 'verplicht' wordt vanuit CGI wat maar voor je eigen tijd ten goede komt. En natuurlijk moet het een keer kunnen, maar dan ga je van een wisselwerking uit en daar daar het net mis, het is afgelopen jaren allemaal eenzijdig geworden.
Ik maak tegenwoordig ook een scherp onderscheid tussen de zaken waar ik wel iets heb en niets aan heb. Trainingen waar ik later iets aan heb, of verplicht zijn gesteld door de klant die doe ik met alle liefde in mijn eigen tijd.
Deze Anual Tour valt voor mij onder de tweede categorie.
Gezellig een hapje of drankje doen? Zo slecht zit ik ook weer niet in mijn sociale contacten.
Update over wat er in de toko gebeurd? Ze laten toch niet het achterste van hun tong zien.
Weten of de zaak wordt opgedoekt? Daar kom ik snel genoeg achter.

Zoals ik al eerder zei : "Quid pro quo".

"The production of too many useful things results in too many useless people." Karl Marx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kun je nu al weten dat je op 7 oktober (extra) druk bent bij de klant? Zo druk dat je niet naar Utrecht kunt komen. Vind ik dus een beetje rare optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01-10-2024
Sowieso hoorde ik van collega's bij een andere BU dat daar ook andere sessies in de avonduren en tijdens de lunch verplicht gesteld worden. Niet alleen de Annual Tour dus. En dat vind ik ook nogal tot eenzijdige communicatie verworden. Zonder dat er iets tegenover staat.

Vroeger had ik daar geen enkele moeite mee. Maar daar werd dat ook niet zo rigide gebracht. En stond er iets tegenover.

[ Voor 25% gewijzigd door Perenor op 17-07-2015 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:53

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Topicstarter
LowLevel schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 14:26:
[...]
Update over wat er in de toko gebeurd? Ze laten toch niet het achterste van hun tong zien.
Weten of de zaak wordt opgedoekt? Daar kom ik snel genoeg achter.

Zoals ik al eerder zei : "Quid pro quo".
Dat is wel een erg eenzijdige opstelling hoor. Juist door naar dat soort events te gaan hoor je tenminste uit eerste hand wat er gaande is en hoef je niet af te gaan op berichten die vaak vervormd of met de nodige ruis in het roddelcircuit ontstaan of op fora verschijnen. In plaats van te stellen "ik ga niet want ik hoor toch niet nieuw/interessants" zou je het ook kunnen omdraaien: "ik ga, want dan hoor ik exact alle informatie, vers van de pers, ongefilterd, onbevooroordeeld en kan ik daar met anderen over praten".

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-04-2023
CGI windt er geen doekjes om wat ze van een 'member' verwachten. De cultuur is drastisch veranderd en er wordt van je verwacht dat je als 'member' gedraagt! Niet goedschiks, dan maar kwaadschiks. Gij zult in een droom geloven!

Als het je niet aanstaat kun je beter vertrekken. Je laat je toch niet zo ringeloren door zo'n stel incompetente idioten? Het schip is zinkende. Vertrek! Het is de beste optie!

Blijven is je eigen keuze. Je kiest er zelf voor om je over te leveren en je eigen waardigheid te verliezen!

[ Voor 4% gewijzigd door ESPACE op 17-07-2015 16:53 ]

It always seems impossible until it's done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 14:17
avotar schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 12:25:
Het wrange is ook vooral dat men, getuige de primaire reacties, niet eens benieuwd is naar de meeting, maar vooral verbolgen is dat het in Utrecht is en je je twee of drie niveaus hoger moet afmelden.
Eigenlijk geeft je dit wel de kans op een dialoog.

Je vind het de moeite en je tijd niet waard om erheen te kunnen. Hoe en kunnen ze dat uberhaupt nog verbeteren. Hoe kunnen ze zorgen dat je wel komt.
Hoewel ik uit ervaring weet dat het argument reistijd altijd wel valide is als je bv in Zeeland woont.
Ik had eerst geen zin, heb er tot nu toe geen een gemist en vond die van vorig jaar niet echt fijn. Dacht dus nou ok, ik sla m 's over. Toen ik ook nog Tivoli zag staan had ik al helemaal geen zin. Echter, Joao komt zelf naar deze meeting toe. Die heb ik al een tijd niet gezien en ik besloot dus om wel te gaan.

Tot ik, door de discussie hier, even de mail goed las.... tja... ik had 't niet gedaan op die manier.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Topicstarter
Wijnands schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 19:44:
[...]
Tot ik, door de discussie hier, even de mail goed las.... tja... ik had 't niet gedaan op die manier.
Idd. Ik dacht ook, wel erg kort door de bocht gezegd, hiermee strijk je de members tegen de haren in. Goede communicatie blijft een uitdaging. Wellicht moet CGI eens een professioneel communicatiebedrijf inhuren dat al dit soort mailtjes eerst goed screent en op de juiste manier verwoordt.

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inabubble
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-06 12:20
Microkid schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 20:27:
[...]

Idd. Ik dacht ook, wel erg kort door de bocht gezegd, hiermee strijk je de members tegen de haren in. Goede communicatie blijft een uitdaging. Wellicht moet CGI eens een professioneel communicatiebedrijf inhuren dat al dit soort mailtjes eerst goed screent en op de juiste manier verwoordt.
Daarmee neem je het uitgangspunt van het management niet weg, en de meeste werknemers zijn goed in staat door verkapte en misleidende boodschappen te kijken.

Laat CGI nou eerst zorgen dat de bijeenkomsten echt interessant zijn voor de member (en goed bereikbaar) dan komen ze vanzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-09 09:28

elsinga

=8-)

Ik heb in het verleden wel meetings bijgewoond die gewoon gewebcast werden. Gewoon thuis (of onderweg) kijken en luisteren. Dan komt de boodschap ook over, maar een volle zaal toont toch beter voor de buitenlandse kijkers... ;)

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-09 22:49
Van een afstandje gezien, verbaast het me dat er nog een NLMT is. MSAP onder de maat, verloop is schrikbarend, financials willen maar niet opveren ondanks goede marktomstandigheden. De meeste bedrijven hadden iemand van het hoofdkantoor ingevlogen om orde op zaken te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Topicstarter
Inabubble schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 20:43:
[...]
Laat CGI nou eerst zorgen dat de bijeenkomsten echt interessant zijn voor de member (en goed bereikbaar) dan komen ze vanzelf.
Hoeveel bereikbaarder wil je het hebben? Utrecht, midden Nederland, prima bereikbaar met auto, trein. Parkeergarages om de hoek. Beter dan de HMH.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:38

franssie

Save the albatross

[...]

Dat zou een goed idee zijn bij 90% van de andere emails van het afgelopen jaar, maar aan deze boodschap is weinig te verbeteren - misschien dat het communicatie advies wel had behelst aan te geven waarom het zo belangrijk was om te komen .... Maar wederom een communicatie die aangeeft dat NLMT dermate de weg en de voeling met de werkvloer kwijt is dat ik er eerlijk gezegd alleen maar het gevoel bij krijg dat ze banger zijn voor hun eigen baan dandat ze bang zijn voor de toekomst van het bedrijf zelf.
De huidige communicatie probeert die uit de tijd van Ron 'op vakantie' de Mossel te evenaren en het lukt aardig :(

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-06 07:38

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

[...]

Ik vond dit eindelijk is goede duidelijke communicatie anders. Zoals ik hier al een paar weken terug schreef, het kan in mijn ogen niet zo zijn dat er steeds x aantal mensen zich aanmeld en dan een kwart zonder enige vorm van communicatie niet komt opdagen.

En tuurlijk, dan gaat hier de beerput weer open over die halve ambtenaren mentaliteit die bij ons bedrijf lijkt te heersen. Daar kun je op twee manieren vanaf, goed belonen en dan eisen stellen (dat lukt kennelijk niet, deze optie geniet overigens wel mijn voorkeur), of andersom proberen het vliegwiel aan te draaien, door eerst beginnen te eisen voor die extra stap, zonder direct uitzicht op iets. Het is niet fraai, het is niet netjes, maar dit is dan wel de enige way to go, wil je als bedrijf/NL tak niet langzaam/snel de afgrond in dalen.

Daar ben ik ondertussen van overtuigd.

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeZaag
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 00:13
SithWarrior schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 23:50:
[...]

Ik vond dit eindelijk is goede duidelijke communicatie anders. Zoals ik hier al een paar weken terug schreef, het kan in mijn ogen niet zo zijn dat er steeds x aantal mensen zich aanmeld en dan een kwart zonder enige vorm van communicatie niet komt opdagen.

En tuurlijk, dan gaat hier de beerput weer open over die halve ambtenaren mentaliteit die bij ons bedrijf lijkt te heersen. Daar kun je op twee manieren vanaf, goed belonen en dan eisen stellen (dat lukt kennelijk niet, deze optie geniet overigens wel mijn voorkeur), of andersom proberen het vliegwiel aan te draaien, door eerst beginnen te eisen voor die extra stap, zonder direct uitzicht op iets. Het is niet fraai, het is niet netjes, maar dit is dan wel de enige way to go, wil je als bedrijf/NL tak niet langzaam/snel de afgrond in dalen.

Daar ben ik ondertussen van overtuigd.
Het zijn inderdaad zorgwekkende ontwikkelingen, zowel de houding / communicatie van het NLMT als van de members. Over het NLMT is hier al meer dan voldoende geschreven, maar de members zelf gaan ook niet vrijuit. Men lijkt te verwachten dat alles op een presenteerblaadje wordt aangereikt, maar dat is mijns inziens een onrealistische verwachting. Met de juiste instelling en vaardigheden is het de afgelopen jaren gewoon mogelijk gebleken om ruime salarisverhogingen te krijgen, levelverhogingen te krijgen, uitdagende trainingen te volgen onder werktijd, etc. Belangrijk daarbij is wel dat je kan onderbouwen waarom zaken noodzakelijk of verdiend zijn, maar die vaardigheden zijn tijdens een inhoudelijke discussie bij de klant ook van belang.

Loop op een willekeurige dag van de week door het kantoor in Rotterdam en je denkt soms eerder op een bouwplaats dan bij een professionele dienstverlener rond te lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
Met de juiste instelling en vaardigheden is het de afgelopen jaren gewoon mogelijk gebleken om ruime salarisverhogingen te krijgen, levelverhogingen te krijgen, uitdagende trainingen te volgen onder werktijd.
De meeste collega's met die instelling zijn al vertrokken. Het gevolg is niet allen een continue krimp in aantallen medewerkers, maar ook een stijging van het relatieve aantal onrendabelen wat je op de werkvloer in Rotterdam terugziet.

Wat je schrijft over mogelijkheden klopt gedeeltelijk. Ik heb het jarenlang zelf mogen ervaren. Todat het NL MT, na optie 3 mij geheel uitsloot. Reden om te vertrekken. Daarvoor werd Marcel Hersmen ingehuurd om de droom van de grote baas in Canada te bevredigen met PPP en SPP. Zijn beleid was zeer succesvol! Maar tegelijkertijd heeft het de definitieve ondergang van CGI NL ingeleid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Ik denk dat het kwijtraken van de "optie 3" werknemers min of meer was ingepland. Het alternatief, dat dit verloop onvoorzien was, lijkt me te knullig om te geloven. Mensen van het niveau Hermsen en De Mos hebben toch wel iets in hun mars.

Die nieuwe AV waren dus zo uitgekiend dat ze voor jonge, goedkope en optimistische werknemers aantrekkelijk waren. Hoor je niet bij die groep, uitsluiting van loonsverhogingen duwt je op een rustig tempo naar de deur. En zo heb je een mooie verjonging geregeld zonder hoge reorganisatiekosten.

De kapitale blunder is dat CGI zijn aantrekkelijkheid als werkgever schromelijk heeft overschat. De functie en werkzaamheden zijn vrijwel uitwisselbaar met tal van andere dienstverleners, het imago heeft te weinig prestige om daarmee hordes sollicitanten te trekken en arbeidsvoorwaardelijk is het bedrijf links en rechts ingehaald. Dus van het geplande verloop kwam alleen de uitstroom goed op gang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LowLevel
Microkid schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 21:48:
[...]

Hoeveel bereikbaarder wil je het hebben? Utrecht, midden Nederland, prima bereikbaar met auto, trein. Parkeergarages om de hoek. Beter dan de HMH.
Op zich een prima locatie. Maar het betekent voor de meesten toch 2 uur extra reistijd. Dat bovenop de 6,5 uur die de meeting duurt en de 8 uur werk die je die dag hebt verzet.

"The production of too many useful things results in too many useless people." Karl Marx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Zes en een half uur? Proberen ze timeshares aan de costa blanca te slijten ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Topicstarter
De annual tour meeting duurt maar een uur of 3 hoor, meestal van nog 18 tot 21 uur. Voor de meesten zal het max 1 uur reistijd zijn. En mocht het meer zijn dan kan je altijd nog de dagen ervoor bijv een half uurtje langer werken om dit te compenseren. De reistijd is echt niet onoverkomelijk hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-06 07:38

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Inderdaad, het eigelijke programma is van 17:45 tm 20:00. er voor en na is eten en netwerken. Opening van een kwartiertje en 4 x 30 minuten een andere spreker of iets met interactie.

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 16:16

Arfman

Drome!

Microkid schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 13:00:
De annual tour meeting duurt maar een uur of 3 hoor, meestal van nog 18 tot 21 uur. Voor de meesten zal het max 1 uur reistijd zijn. En mocht het meer zijn dan kan je altijd nog de dagen ervoor bijv een half uurtje langer werken om dit te compenseren. De reistijd is echt niet onoverkomelijk hoor :)
Dus zelf dagen lang langer doorwerken om vervolgens de hele avond kwijt te zijn aan een of ander verplicht iets, in je eigen tijd :?

Zal wel komen omdat ik in de publieke sector werk maar als daar niks tegenover stond konden de heren mij hoog de boom in.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
Arfman schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 13:43:
[...]

Dus zelf dagen lang langer doorwerken om vervolgens de hele avond kwijt te zijn aan een of ander verplicht iets, in je eigen tijd :?

Zal wel komen omdat ik in de publieke sector werk maar als daar niks tegenover stond konden de heren mij hoog de boom in.
Ach ik was dat altijd iets flexibeler in, de heren mochten zelf kiezen welke boom ze in wilde.

Maar het is eigenlijk gewoon gestoord dat ze van je eisen dat je in je prive tijd wat extra gaat doen op het moment dat zij vinden dat dat moet gebeuren. Het is gewoon onbetaald overwerken zonder dat daar enige noodzaak voor is. De boodschap kunnen ze goed per email doorsturen, maar dan zitten ze natuurlijk met een papertrail van afspraken en kunnen ze daar weer mee geconfronteerd worden.

Ik ben 1x naar een algemene meeting gegaan, door drukte was ik 1 uurtje later ( had ik al op gerekend dus had al gegeten ) vervolgens was het onmogelijk om een drankje te krijgen dus na 30 min was ik weer naar huis. Ik neem de moeite om te komen en vervolgens nam CGI niet de moeite om de catering te regelen, dan ga ik wel ergens met mensen netwerken in de kroeg veel gezelliger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Topicstarter
Dat heet binding met het bedrijf. Je werkt voor een groot internationaal bedrijf, en je werkgever mag van je verwachten dat je binding hebt met het bedrijf en daarom soms wat extra's voor het bedrijf doet. Je krijgt daar echt wel voldoende voor terug. Heb/wil je geen binding met het bedrijf, prima, maar dan moet je ook niet verwachten dat alles op een presenteerblaadje wordt aangeleverd en dat men naar je kijkt bij salarisronde's, trainingen e.d. De liefde moet wel van 2 kanten komen. Als die binding niet jouw ding is moet je eens nadenken of CGI wel jouw soort werkgever is. Maar geloof me, ook vele andere werkgevers zullen van je verwachten dat je zo nu en dan wat extra's doet. In privé tijd. Zo gek is dat echt niet.

En de boodschap per mail doorsturen werkt blijkbaar niet, gezien de vele foutieve, gekleurde of met ruis omgeven berichten in dit topic. Is het dan niet een keer handiger het nieuws gewoon uit eerste hand aan te horen? In zijn geheel, ongecensureerd en niet alleen de high-lights?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-09 16:01

Reneger

Wie? IK?

Ik ben eigenlijk altijd naar die annual tours geweest. Altijd veel lol gehad buiten de sessies om. Misschien ook omdat het altijd op fiets / metro afstand was... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsHarley
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-09 11:23
Ook altijd er nog aanwezig geweest en in de HMH was het mooi te combineren met CL wedstrijd op de zelfde avond:).
Interessant om de info direct te horen i.p.v. achteraf en drankje/hapje er bij met collega's.
Iets eerder 's middags weg gaan was nooit een probleem, laptop mee en bereikbaar als het nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Microkid schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 21:48:
[...]

Binnenstad? Die A12 studios was veel beter bereikbaar. Dat gedoe in Amsterdam z.o. ook. Utrecht met de jaarbeurs is al een gedoe.
Microkid schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 14:51:
Dat heet binding met het bedrijf. Je werkt voor een groot internationaal bedrijf, en je werkgever mag van je verwachten dat je binding hebt met het bedrijf en daarom soms wat extra's voor het bedrijf doet. Je krijgt daar echt wel voldoende voor terug. Heb/wil je geen binding met het bedrijf, prima, maar dan moet je ook niet verwachten dat alles op een presenteerblaadje wordt aangeleverd en dat men naar je kijkt bij salarisronde's, trainingen e.d.
Ik loop al jaren die dingen af. Sinds ik er werk is het al zo dat avond bijeenkomsten niet verplicht zijn maar dat komen eigenlijk wel verwacht wordt. Dit is de eerste keer in 17 jaar dat men roept dat dit verplicht is.

@Microkid: Je kent me. Ik zeur niet snel over dit soort dingen maar dit schiet mij echt verkeerd. Van de week 's kijken of ik een van onze communicatie collega's even kan spreken voordat ik een mailtje naar S.A. ga sturen hierover.

[ Voor 56% gewijzigd door Wijnands op 18-07-2015 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Topicstarter
Denk dat Studio A12 niet groot genoeg is voor 1500-2000 man.

Wellicht wil het management nu juist zo veel mogelijk members bereiken om te zorgen dat het verhaal goed over komt, en niet via een teleconf, mailtje, hear-say of forum. Mogelijk is dat een reden dat men de aanwezigheid nu verplicht stelt (meegegeven dat de opkomst vorige keren ook niet optimaal was). Maar toegegeven, dat hadden ze ook anders kunnen brengen. Als je mijn input nodig hebt hoor ik het wel.

[ Voor 3% gewijzigd door Microkid op 18-07-2015 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De afdeling Communicatie heeft deze mail juist opgesteld. Deze uitnodiging, althans een uitnodiging is meestal op vrijwillige basis, heeft direct een negatieve impact op de MSAP. Ik snap dat ze de opkomst zo hoog mogelijk willen hebben maar je kan ook schrijven:"...we vinden het belangrijk dat de opkomst hoog is.....we zouden het enorm op prijs stellen als je er bij bent!". Maar goed, men is beter in het geven van directiven en en deze dan door cascaderen 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkerl

bakkerl

Let there be light.

SithWarrior schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 23:50:
Ik wil best communiceren dat ik er niet wil zijn. Maar geef me dan wel netjes de ruimte om dat te doen.
Een simplele "nee, ik ben er niet" zonder verdere uitleg moet voldoende zijn om te laten weten dat ik er niet zal zijn.

Ga dan niet geforceerd de huidige opzet doen. Dan is geen van de 2 geboden opties valide en laat ik het er maar bij zitten. Dan maar geen nette afmelding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-09 13:39

avotar

P0werd by Black Coffee

Eigenlijk zegt de hele discussie al voldoende.
Tot ik vorig jaar vertrokken ben, heb ik 15 jaar in de detachering gezeten bij 4 verschillende bedrijven (2x een overname fusie mgemaakt).
Zeker toen ik begon was het niet meer dan normaal dat je naar dit soort meetings ging. Hetzelfde gold voor trainingen in de avonduren. Natuurlijk waren het lange dagen. Maar het was vaak leerzaam, gezellig en je zag nog eens iemand. Dat maakte de reistijd altijd wel weer goed en je stak nog even een blikje in je zak voor de anderhalf uur terug naar huis.
Ook in de slechte tijden. Als je relatie met iemand of iets slecht is, zorg je dat het niet aan jou ligt.

Maar het zal wel een kwestie van instelling zijn. Bekijk het van de andere kant. Wat heb je nou daadwerkelijk te verliezen? Een avond? Misschien wat productiviteit de volgende dag omdat je nog wat brak bent. Utrecht is toch een schitterende locatie. Heerlijk centraal. Tja, wellicht niet als in je in de directe randstad woont. Maar er zijn er zat voor wie een reis naar de HMH echt een flinke reis is. (heb jaren gehad dat ik minder ver hoefde te reizen om op mijn vakantieadres te komen).

Ik heb het al vaker gezegd en ben ervoor weggehoond: Als je dit soort dingen niet meer over hebt voor je werkgever, overweeg je positie. Want ik kan me niet voorstellen dat je nog echt gelukkig bent.
bakkerl schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 23:20:
[...]

Ik wil best communiceren dat ik er niet wil zijn. Maar geef me dan wel netjes de ruimte om dat te doen.
Een simplele "nee, ik ben er niet" zonder verdere uitleg moet voldoende zijn om te laten weten dat ik er niet zal zijn.

Ga dan niet geforceerd de huidige opzet doen. Dan is geen van de 2 geboden opties valide en laat ik het er maar bij zitten. Dan maar geen nette afmelding.
Een nette afmelding is er een met een reden imho. Kleine moeite toch om gewoon te vermelden dat je geen zin hebt, het niet boeiend vindt, etc...?

[ Voor 19% gewijzigd door avotar op 19-07-2015 07:47 ]

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wauw... CGI is veranderd... De stijl van management gaat versneld richting Oostblok of Indiase praktijken. "You are required..."

Eens met bakkerl... wees geen masochist. Kijk goed om je heen. De markt trekt flink aan.

Ik beeld me al de scene in van 'A Clockwork Orange' bij de bijeenkomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:55
Op iedere werkgever is wat aan te merken, overal wordt gemopperd. Het gras is inderdaad niet per definitie groener bij de buren en een irritatie op z'n tijd hoort er gewoon bij.

Toch lijkt hier iets anders aan de hand: dit gaat veel verder, de sfeer is zo verziekt en zuur dat dit ten koste gaat van het bedrijf en de individuele medewerkers. Een avondje voor de zaak hoort er normaal gesproken gewoon bij: je bent hoger opgeleid, als je exact met een prikklok per minuut betaald wilt worden had je niet moeten doorstuderen denk ik dan...

Tegelijk begrijp ik het ook: de transitie van 'Bijenkorf' naar 'HEMA' doet pijn, dan moet er ook gesneden worden in de arbeidsvoorwaarden want anders je red het als bedrijf niet tegen de 'Action's van deze wereld. Stilstaan en afbraak roept weerstand en verzet op, iets dat nu destructieve vormen begint aan te nemen.

Waarom is het bedrijf niet eerlijk over de toekomstige koers? Duidelijk zijn dat er geen plek meer is voor de optie-3 mensen en dat men op een ander (lager) marktsegment mikt? Waarom laten ze de mensen niet gaan die zich hier niet in kunnen vinden en heffen ze voor deze mensen het relatiebeding niet op?

Waarom blijven mensen hier zo kankeren en zich verzetten zonder zelf weg te gaan? Zegt dat misschien toch iets over deze mensen zelf, hun gebrek aan marktwaarde en relevantie van kennis? Als je in een relatie zo op elkaar uitgekeken bent dan ga je toch ook scheiden ongeacht de gevolgen? Of is men bang de luxe positie kwijt te raken als men zelf de knoop doorhakt?

Als buitenstaander is het zo helder, waarom niet voor de mensen die het betreft vraag ik me eerlijk af...

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sattertje
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-09 10:10
Dat heet binding met het bedrijf. Je werkt voor een groot internationaal bedrijf, en je werkgever mag van je verwachten dat je binding hebt met het bedrijf en daarom soms wat extra's voor het bedrijf doet.

Je krijgt daar echt wel voldoende voor terug.De liefde moet wel van 2 kanten komen.
Voldoende voor terug? Denk dat de meeste van ons hier toch wel anders over denken.
En ondanks dat je juist probeert de "liefde" vanuit jou member kant probeert te tonen (kritisch blijven met goede argumenten andere ideeën aandragen. Bereid zijn tot offers tov van je gezin), wordt dit totaal niet gewaardeerd.
Waar blijft de "liefde" vanuit CGI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat heet binding met het bedrijf. Je werkt voor een groot internationaal bedrijf, en je werkgever mag van je verwachten dat je binding hebt met het bedrijf en daarom soms wat extra's voor het bedrijf doet.
Stockholm syndrome much?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sattertje schreef op zondag 19 juli 2015 @ 10:41:
[...]
Die liefde uit zich in een hautain gedrag naar de geliefde...

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2015 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 19 juli 2015 @ 11:49:
[...]

Die liefde uit zich in een hautain gedrag naar de geliefde...
en je weet wat er dan gebeurt.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sattertje schreef op zondag 19 juli 2015 @ 10:41:
[...]

Voldoende voor terug? Denk dat de meeste van ons hier toch wel anders over denken.
En ondanks dat je juist probeert de "liefde" vanuit jou member kant probeert te tonen (kritisch blijven met goede argumenten andere ideeën aandragen. Bereid zijn tot offers tov van je gezin), wordt dit totaal niet gewaardeerd.
Elke maand je salaris op tijd krijgen vinden sommigen misschien voldoende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jil_s
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 07-09-2020
No pun intended, maar ik mis in de hier genoemde redenen om niet aanwezig te kunnen zijn een optie 3: (eerder aangegane) aantoonbare verplichtingen elders vanwege vrijwilligerswerk, sport e.d. Dat lijkt mij ook een valide reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga

elsinga

=8-)

Als leaver ga ik natuurlijk niet meer, maar ik gok dat je dan gewoon één van beide genoemde opties kunt gebruiken.

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jil_s schreef op zondag 19 juli 2015 @ 13:51:
No pun intended, maar ik mis in de hier genoemde redenen om niet aanwezig te kunnen zijn een optie 3: (eerder aangegane) aantoonbare verplichtingen elders vanwege vrijwilligerswerk, sport e.d. Dat lijkt mij ook een valide reden.
De pun... zit in de wetgeving. Een verplicht door de werkgever gestelde bijeenkomst is werktijd. Hier heeft de Hoge Raad al een bindende uitspraak over gedaan. Tenzij CGI een BILLABLE code beschikbaar stelt valt deze bijeenkomst strikt genomen buiten de werktijden en werkverplichtende afspraken.

Ervaring met CGI is = deze uren zijn jouw eigen tijd. En nee er is geen billable code. Daarmee wordt de wetgeving opzij gezet.

Simpel een mailtje sturen naar je team lead met de vraag of deze bijeenkomst beschouwd mag worden als werktijd en of er een billable code ter beschikking gesteld wordt. Ik ken het antwoord al.
Verwijs maar naar dat er in de AOK geen afspraken over zijn gemaakt. En de uitspraak van de HR op dit onderwerp (ben ik nog aan het zoeken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 16:16

Arfman

Drome!

Maar geloof me, ook vele andere werkgevers zullen van je verwachten dat je zo nu en dan wat extra's doet. In privé tijd. Zo gek is dat echt niet.
Oh absoluut. Heb de afgelopen weken makkelijk 50+ uur per week gemiddeld gedraaid, inclusief een bijna all-nighter (en dat was niet de eerste).

Verschil bij mij is dat ik er gewoon netjes voor wordt gecompenseerd, zoals het hoort.

[ Voor 7% gewijzigd door Arfman op 19-07-2015 15:07 ]

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arfman schreef op zondag 19 juli 2015 @ 15:06:

Verschil bij mij is dat ik er gewoon netjes voor wordt gecompenseerd, zoals het hoort.
Die compensatie is in lijn met jurisprudentie en het arrest van de Hoge Raad hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Verwijderd schreef op zondag 19 juli 2015 @ 15:11:
[...]

Die compensatie is in lijn met jurisprudentie en het arrest van de Hoge Raad hierover.
Iemand een nummer of link voor de uitspraak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkerl

bakkerl

Let there be light.

Dat heet binding met het bedrijf. Je werkt voor een groot internationaal bedrijf, en je werkgever mag van je verwachten dat je binding hebt met het bedrijf en daarom soms wat extra's voor het bedrijf doet. Je krijgt daar echt wel voldoende voor terug.
Trainingen waar Logica/CGI niet aan wilde en dus prive gedaan heb. Waar op basis van die trainingen een doorslag is geweest voor meerdere opdrachten. Tijdelijk weer fulltime ipv parttime gaan werken voor een opdracht. Wil je nog meer voorbeelden. Voorbeelden dat ik best bereid ben(/was) om wat meer te doen. Maar waar ik in alle gevallen niet niets voor terug gezien heb.

Maar uiteindelijk is de koek eens op en slaat de weegschaal door naar de andere kant. Zeker als dan nog recent (laatste kwartaal) cursussen geweigerd worden welke op papier afgesproken zijn, dan kan ik echt niet meer jou mening delen.
avotar schreef op zondag 19 juli 2015 @ 07:45:
Ik heb het al vaker gezegd en ben ervoor weggehoond: Als je dit soort dingen niet meer over hebt voor je werkgever, overweeg je positie. Want ik kan me niet voorstellen dat je nog echt gelukkig bent.
Ik heb het al vaker gezegd; maar de huidige opdracht/plek bevalt me erg goed. Weinig plekken waar ik zo lekker gezeten heb op diverse vlakken.
avotar schreef op zondag 19 juli 2015 @ 07:45:
Een nette afmelding is er een met een reden imho. Kleine moeite toch om gewoon te vermelden dat je geen zin hebt, het niet boeiend vindt, etc...?
Inderdaad een kleine moeite, alleen de radio buttons met "Overwerk" of "Vakantie" voldoet beide niet om mijn reden aan te geven. En helaas heeft de bestuurder besloten om alleen deze 2 opties te geven met de verplichting om een van deze 2 te kiezen. Als ze echt graag willen dat ik een reden laat weten, dan geven ze maar een 3e optie met "Anders" te samen met een vrij in te vullen veld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor alle duidelijkheid... deze verplicht gestelde bijeenkomst valt onder de werktijdenwet als "overwerk".
Overwerk moet gecompenseerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkerl

bakkerl

Let there be light.

Verwijderd schreef op zondag 19 juli 2015 @ 16:41:
Voor alle duidelijkheid... deze verplicht gestelde bijeenkomst valt onder de werktijdenwet als "overwerk".
Zolang ik geen code voorbij zie komen, denkt de bestuurder daar anders over.
Iemand nog zin in een kort geding voordat de meeting er is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 19 juli 2015 @ 16:41:
http://www.rechtswinkel.n...neelsbijeenkomst-van.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Ja een werkgever mag verplichten dat personeel ook buiten de werktijden om bij twee bijeenkomsten per jaar aanwezig is. Maar dit is dan wel werktijd en hij moet dit doorbetalen of compenseren door op andere momenten vrij te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeZaag
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 00:13
Geen idee of de code M voor meetings nog bestaat in de tijdschrijfomgeving, maar ik zou het wel een nette oplossing vinden om daar 3-4 uur op te kunnen boeken en die vervolgens uit te laten betalen.

Moet zeggen dat overuren schrijven in PSA een stuk prettiger werkt dan timenet in combinatie met formuliertjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

peter00

BCF5

2700/365 members ontspringen de dans wegens jarig.
O-) _O-

Het is vervelend als cynicus steeds gelijk te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Je kilometers met de leaseauto naar Utrecht schrijf je toch op een zakelijke code?

Dat is in zichzelf al voldoende bewijs dat het hier om werktijd handelt. Die projectcode, is dat een code voor onbetaald overwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
t_captain schreef op zondag 19 juli 2015 @ 21:34:
Je kilometers met de leaseauto naar Utrecht schrijf je toch op een zakelijke code?
Nee. Wij CGI werknemers met een leaseauto hoeven geen kilometers te schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Hoe toon je dan je verklaring geen privégebruik aan (indien van toepassing)? Of het feit dat je een "normale mix" van prive/zakelijke kilometers rijdt binnen de 10%/90% range voor toepassing van de reguliere bijtellingstarieven?

Vroeger koppelde je je kms in Timenet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
t_captain schreef op zondag 19 juli 2015 @ 21:39:
Hoe toon je dan je verklaring geen privégebruik aan (indien van toepassing)?
Geen idee, ken niemand meer die dat doet
Of het feit dat je een "normale mix" van prive/zakelijke kilometers rijdt binnen de 10%/90% range voor toepassing van de reguliere bijtellingstarieven?
Geen idee eigenlijk.
Vroeger koppelde je je kms in Timenet.
Toen jij nog bij Logica/CMG/CGI (doorhalen en/of combineren wat wel/niet van toepassing is) werkte? Sinds het overgaan van timenet op het huidige systeem hoeft er door de werknemer geen km registratie gevoerd te worden

[ Voor 9% gewijzigd door Wijnands op 19-07-2015 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger

Reneger

Wie? IK?

Nou. Een ding is zeker. Ik ben er niet bij. B-) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Reneger schreef op zondag 19 juli 2015 @ 22:23:
Nou. Een ding is zeker. Ik ben er niet bij. B-) :+
Een reminder aan het feit dat je straks een ex-collega bent. Zal je missen

[ Voor 18% gewijzigd door Wijnands op 20-07-2015 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divers
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-02-2024
[quote]Wijnands schreef op zondag 19 juli 2015 @ 21:44:
[...]

Geen idee, ken niemand meer die dat doet

[...]

Denk dat het zo ie zo verstandig is om de zakelijke KM ergens bij te houden(excel). Al is het alleen al om wat t-captain zegt of dat je kan aantonen dat je de 10km op jaar basis haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filerijder
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-04 21:14
Is er nu genoeg gezegd over 1 ongelukkig / slecht / evil / directief / dwingend (haal door wat je niet van toepassing vind) geformuleerde zin?

Je hebt 2 keuzes:
1. Je komt.
2. Je komt niet.

Daarnaast spreek je bij de eerst volgende gelegenheid je TL, DCS en / of OU Leider aan over wat je van deze manier van communiceren vind.

Tijdens de MSAP kun je nog eens laten blijken wat je van het punt "internal communication" vind en dan heb je je punt echt wel gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net als de voorgaande jaren ga ik - gewoon - naar de jaarmeeting, ik 'offer' die avond er voor op. Niet om te netwerken (velen zijn immers weg) maar om dat CGI vlammetje weer even aan te laten wakkeren door Canada. Vanuit NLMT/CCEMT verwacht ik niet dat dat dit jaar wel gaat lukken, daar hebben zij gewoon de capaciteiten voor. Vanuit Canada lukt dat elk jaar wel, ik denk dat die mensen hier - als ze het directer voor het zeggen hadden - veel meer voor elkaar zouden kunnen krijgen, juist vanwege hun communicatie skills.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LowLevel
t_captain schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 11:44:
Zes en een half uur? Proberen ze timeshares aan de costa blanca te slijten ofzo?
Dat is de tijdsduur die in de meeting notificatie staat opgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger

Reneger

Wie? IK?

LowLevel schreef op maandag 20 juli 2015 @ 09:50:
[...]

Dat is de tijdsduur die in de meeting notificatie staat opgegeven.
Dat is inclusief je vol gieten tot aan sluitingstijd (uur of 10 ofzo). Was iig in de HMH wel zo. (En dan ergens anders afpilsen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjonson
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-08 14:53
Ik zie dat de merken beleid van de leaseregeling is aangepast? in de excel autozoeker staat audi er weer tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Reneger schreef op maandag 20 juli 2015 @ 10:08:
[...]

Dat is inclusief je vol gieten tot aan sluitingstijd (uur of 10 ofzo). Was iig in de HMH wel zo. (En dan ergens anders afpilsen.)
Er gingen inderdaad wat mensen zigzaggend die zaal uit ja. :) Was bij de A12 bijeenkomsten tikje anders, daar was er een sessie waar niet heel veel mensen bleven op de borrel en ze toch op meer mensen hadden gerekend qua borrelhapjes. Kon geen bitterbal meer bij. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wijnands schreef op maandag 20 juli 2015 @ 10:18:
[...]

Er gingen inderdaad wat mensen zigzaggend die zaal uit ja. :) Was bij de A12 bijeenkomsten tikje anders, daar was er een sessie waar niet heel veel mensen bleven op de borrel en ze toch op meer mensen hadden gerekend qua borrelhapjes. Kon geen bitterbal meer bij. ;)
dan hoef je niet meer langs de McDonald voor een McKroket :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Verwijderd schreef op maandag 20 juli 2015 @ 10:31:
[...]

dan hoef je niet meer langs de McDonald voor een McKroket :+
Die zijn toch niet zo geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jil_s schreef op zondag 19 juli 2015 @ 13:51:
bakkerl schreef op zondag 19 juli 2015 @ 15:54:
[...]
Inderdaad een kleine moeite, alleen de radio buttons met "Overwerk" of "Vakantie" voldoet beide niet om mijn reden aan te geven. En helaas heeft de bestuurder besloten om alleen deze 2 opties te geven met de verplichting om een van deze 2 te kiezen. Als ze echt graag willen dat ik een reden laat weten, dan geven ze maar een 3e optie met "Anders" te samen met een vrij in te vullen veld.
Ik ben van mening dat je als medewerker (member?) uberhaupt geen reden hoeft aan te geven, omdat het prive-tijd betreft (want: niet betaald).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkerl

bakkerl

Let there be light.

Wijnands schreef op zondag 19 juli 2015 @ 21:44:
Toen jij nog bij Logica/CMG/CGI (doorhalen en/of combineren wat wel/niet van toepassing is) werkte? Sinds het overgaan van timenet op het huidige systeem hoeft er door de werknemer geen km registratie gevoerd te worden
Als privé rijder moet ik dat juist weer wel doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 20 juli 2015 @ 11:02:

Ik ben van mening dat je als medewerker (member?) uberhaupt geen reden hoeft aan te geven, omdat het prive-tijd betreft (want: niet betaald).
Als die bijeenkomst idd onbetaald is dan:
Helemaal mee eens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger

Reneger

Wie? IK?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pfff wat een gezeur zeg. Geef gewoon aan waarom je niet aanwezig kan of wil zijn tijdens de Annual Tour. Het is geen rocket science....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donde
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-03 05:57
Sjonson schreef op maandag 20 juli 2015 @ 10:09:
Ik zie dat de merken beleid van de leaseregeling is aangepast? in de excel autozoeker staat audi er weer tussen.
Foutje?

Hebben stelt niets voor als je niet zelf iets bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddo-79
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-06 19:53
Geen foutje. Audi is er weer bij. Stilletjes weer geintroduceerd om onze CO2 footprint te verhogen. verlagen.

[ Voor 7% gewijzigd door Eddo-79 op 20-07-2015 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LowLevel
Er zal wel een manager zijn die graag een Audi wilt rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Krijg 'm net ook binnen van een ex collega. Geen nieuw verhaal, verdere uitwerking van wat we begin dit jaar al hoorden. Dus +1 voor consistentie.

Was net bij de klant bij een lunch die de CIO daar elke 6 weken doet met mensen van de IT club die dat leuk vinden. Broodje eten en ongedwongen gesprek. Best leuk om zo iemand 's op die manier te ontmoeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjonson
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-08 14:53
LowLevel schreef op maandag 20 juli 2015 @ 14:17:
Er zal wel een manager zijn die graag een Audi wilt rijden.
Ik weet dat onze baas graag een Audi A7 heeft.

Ik zelf ben er erg blij mee :D Kan ik tenminste kiezen tussen Audi, BMW of Volvo ipv van alleen BMW en Volvo

[ Voor 20% gewijzigd door Sjonson op 20-07-2015 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Zo! Klant is zo blij met me dat einddatum van de klus van 31-10 dit jaar na 15-3 2017 is gezet. Doe blijkbaar iets goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
  • Laatst online: 23:03
Wijnands schreef op maandag 20 juli 2015 @ 16:08:
Zo! Klant is zo blij met me dat einddatum van de klus van 31-10 dit jaar na 15-3 2017 is gezet. Doe blijkbaar iets goed.
Is dat dan nog wel te combineren met je voorzitterschap van de OR ;) ?

Gefeliciteerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga

elsinga

=8-)

Beters! Jammer dat er nu geen billability bonus is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
Dit lijkt een ogenschijnlijk objectieve publicatie. Het is een advertorial; een advertentie, vermomd als redactioneel artikel.

Aan de reacties kun je de geloofwaardigheid van CGI goed afmeten. Je ziet het als boemerang terug keren.

[ Voor 5% gewijzigd door ESPACE op 20-07-2015 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
marcelmg2 schreef op maandag 20 juli 2015 @ 16:12:
[...]

Is dat dan nog wel te combineren met je voorzitterschap van de OR ;) ?
Zover is het nog niet.
Gefeliciteerd!
Dank! En dan te bedenken dat ik het idee heb dat deze klant niet goed biij me past. Klant denkt er duidelijk anders over

[ Voor 5% gewijzigd door Wijnands op 20-07-2015 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

peter00

BCF5

Gefeliciteerd. Ik denk dat je een record hebt, zover vooruit. Good busy.

Het is vervelend als cynicus steeds gelijk te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:02

Don Quijote

El Magnifico

Is CGI recruiting/marketing/communicatie eigenlijk op de hoogte van dit topic? Want ik kan me voorstellen dat die niet al te gelukkig zijn met wat hier wordt geschreven?

Of laat ik het anders zeggen, dit topic leest weg als een slechte soap waarbij CGI er dusdanig slecht vanaf komt dat het werkelijke de allerlaatste werkgever zou zijn op dit moment waaraan ik me zou verbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DivWhis schreef op maandag 20 juli 2015 @ 20:01:
Of laat ik het anders zeggen, dit topic leest weg als een slechte soap waarbij CGI er dusdanig slecht vanaf komt dat het werkelijke de allerlaatste werkgever zou zijn op dit moment waaraan ik me zou verbinden.
Dat is een persoonlijke keuze, maar laat je goed informeren en niet zomaar de Jesus juice drinken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
DivWhis schreef op maandag 20 juli 2015 @ 20:01:
Is CGI recruiting/marketing/communicatie eigenlijk op de hoogte van dit topic?
Ja nou en of! :Y
Want ik kan me voorstellen dat die niet al te gelukkig zijn met wat hier wordt geschreven?
Op zich niet echt maar een aantal mensen in die hoek troosten zich met de gedachte dat het tegenwoordig veelal ex-medewerkers zijn die hier posten.
Ja, da's wel een beetje jammer. De goede kanten zijn nogal onderbelicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandaahl
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online

Vandaahl

de Verderver

Dan moet men zich toch echt eens achter de oren krabben, want dat zijn niet altijd ex-medewerkers geweest! Een groot deel daarvan waren juist heel betrokken en ervaren medewerkers. Het type dat men in de computable zegt de afgelopen jaren nog wel te hebben gezocht?
Het zijn slechte jaren geweest en het kon best op sommige vlakken wat minder, maar Logica/CGI heeft zijn medewerkers als oud vuil behandeld. Ja, er zijn ook goede kanten aan dit bedrijf. Maar die vindt je bij veel andere bedrijven ook. CGI is vooral niet eerlijk in de communicatie. Dat moet je je goed realiseren als je een keuze voor dit 'geweldige' bedrijf maakt.

En wat de annual betreft. Ik meldt me deze keer niet eens af. Ik ben tegen die tijd heel veel leuke dingen aan het doen bij een bedrijf dat wel begrijpt wat zijn mensen waard zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sommige mensen zijn nu eenmaal gelukkig in een slachtofferrol. Dan ga je jezelf dingen aanpraten om het goede te belichten. Toch keren een aantal elementen steevast terug waar je dus twijfels krijgt bij:
- communicatie (gij zult, gij moet...)
- beloning (fijn dat je al je doelstellingen heb gehaald man! strijk dat op... maar euhm... we weten niet of we je dat in een geldelijke beloning kunnen uiten)
- relatie en omgang tussen manager en medewerker (IK BEN DE MANAGER! JIJ BENT DE FEUT!)
- betrouwbaarheid van afspraken (training afgesproken?, vakantieplannen... nee sorry nu niet - de billabillity moet cijfermatig omhoog voor de jaarcijfers - experience the commitment)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 20 juli 2015 @ 13:17:
Pfff wat een gezeur zeg. Geef gewoon aan waarom je niet aanwezig kan of wil zijn tijdens de Annual Tour. Het is geen rocket science....
Nee, geen rocket science, maar wel een inbreuk op je privacy en dus een vraag die een werkgever uberhaupt niet hoort te stellen. Als mijn baas wil weten waarom ik tijdens werktijd niet naar een meeting kan komen, dan heeft hij daar alle recht toe. Maar als hij ook wil weten waarom ik, in eigen onbetaalde tijd, niet bereid ben om zes uur schaarse eigen tijd op te offeren, dan heeft hij daar niks mee te maken.
Dat is geen rocket science, maar goed fatsoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
Op zich niet echt maar een aantal mensen in die hoek troosten zich met de gedachte dat het tegenwoordig veelal ex-medewerkers zijn die hier posten.
De afgelopen tien jaar hebben circa 5.000 medewerkers CGI NL verlaten. Dat is het dubbele aantal van de overgebleven 2.500 collega's die er nog werken.

Verreweg de meeste ervaring bij CGI is vertrokken naar een beter toekomstperspectief!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
ESPACE schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 07:47:
[...]

De afgelopen tien jaar hebben circa 5.000 medewerkers CGI NL verlaten. Dat is het dubbele aantal van de overgebleven 2.500 collega's die er nog werken.

Verreweg de meeste ervaring bij CGI is vertrokken naar een beter toekomstperspectief!
Maar ik heb wel een enorm netwerk met ex-collega's nu. *O* altijd handig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-09 13:39

avotar

P0werd by Black Coffee

Wijnands schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 09:29:
[...]

Maar ik heb wel een enorm netwerk met ex-collega's nu. *O* altijd handig ;)
Jij zit er lekker in vandaag Wijnands :+

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
avotar schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 09:47:
[...]

Jij zit er lekker in vandaag Wijnands :+
Ikke wel hoor! Dinsdag = optimisme dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wijnands schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 09:58:
[...]

Ikke wel hoor! Dinsdag = optimisme dag
En dan ook nog mooi weer, wat wil je nog meer? (dat rijmt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaahl schreef op maandag 20 juli 2015 @ 23:31:
Dan moet men zich toch echt eens achter de oren krabben, want dat zijn niet altijd ex-medewerkers geweest! Een groot deel daarvan waren juist heel betrokken en ervaren medewerkers. Het type dat men in de computable zegt de afgelopen jaren nog wel te hebben gezocht?
Het zijn slechte jaren geweest en het kon best op sommige vlakken wat minder, maar Logica/CGI heeft zijn medewerkers als oud vuil behandeld. Ja, er zijn ook goede kanten aan dit bedrijf. Maar die vindt je bij veel andere bedrijven ook. CGI is vooral niet eerlijk in de communicatie. Dat moet je je goed realiseren als je een keuze voor dit 'geweldige' bedrijf maakt.

En wat de annual betreft. Ik meldt me deze keer niet eens af. Ik ben tegen die tijd heel veel leuke dingen aan het doen bij een bedrijf dat wel begrijpt wat zijn mensen waard zijn.
Dat mag je vinden want het betreft hier tenslotte een mening. Echter je gaat even voorbij aan het feit dat er wel degelijk veel mensen zijn die geen problemen hebben met CGI als werkgever. Dat jij mogelijk als oud vuil bent behandeld (wat niet goed te praten valt) wil nog niet zeggen dat iedereen dat is.......
Pagina: 1 ... 18 ... 28 Laatste

Dit topic is gesloten.