Ervaring werken bij CGI (deel 6) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 17 ... 28 Laatste
Acties:
  • 222.841 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

peter00

BCF5

die nieuwe OMA leden moeten natuurlijk kostenneutraal aangesteld worden. De worst die voorgehouden zal worden is dat voor het vele over- en weekendwerk "er wel een compensatie in het verschiet ligt", net als werd verteld bij de huidige TL's; tegen de tijd dat ze doorhebben dat de werkelijkheid niet geheel in overeenstemming is met de mondelinge toezeggingen dat zijn we weer een jaar of twee verder. Wie dan leeft die dan zorgt. Ondertussen wordt genoemde compensatie uiteraard wel vast gereserveerd uit onze salarisruimte. zie mijn onderschrift

Het is vervelend als cynicus steeds gelijk te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LowLevel
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23-05-2024
Het zal wel zijn weerslag hebben op de MSAP. En dan blijven ze zich nog afvragen hoe dat nu kan.

"The production of too many useful things results in too many useless people." Karl Marx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divers
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-02-2024
Denk dat de terugloop van members ze harder raakt dan de MSAP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

ach, de MSAP zegt nu ook al genoeg. Kijk maar naar de scores van Sjaak ten opzichte van de rest vd wereld. De commentaren bevestigen wat je hier leest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LowLevel
Divers schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 14:46:
Denk dat de terugloop van members ze harder raakt dan de MSAP.
Ik denk dat het een wel met het ander samenhangt.

"The production of too many useful things results in too many useless people." Karl Marx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logiecaan
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-09-2023
ESPACE schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 12:20:
Ik ben al een tijdje weg bij CGI. Toch ben ik heel benieuwd hoe de salarisronde van 1 juli is verlopen? Heeft Optie 3 weer meegedaan bij de verdeling van het salarisbudget? Of was er überhaupt geen budget?

Bij mijn nieuwe werkgever ben ik gestart met een hoger salaris en goede arbeidsvoorwaarden. Daar bovenop ontving ik in april al een CAO verhoging van 2% vanwege inflatie. :) Maar, het belangrijkste is dat ik bij mijn nieuwe werkgever een veel beter toekomstperspectief heb en weer gewaardeerd en gerespecteerd wordt.

Ik ben lang gebleven bij CGI. Ik heb gevochten voor rechtvaardigheid en oude waarden. Als je blijft bij CGI, houd je jezelf gevangen tot uiteindelijk het schip zinkt. Escape the chokey!
Ik ben zelf per 1 april dit jaar overgestapt. Jouw situatie klinkt als de mijne.

Ik heb me als optie 3 member hard gemaakt om mee te kunnen in een eventuele salarisronde. Het schijnt dat vanuit management een soort van toezegging hierover is gedaan. En dus ben ik nieuwsgierig hoe het in januari gaat uitpakken.

Er lijkt in de korte tijd dat ik weg ben veel te zijn veranderd, maar krijg niet het gevoel dat het ten goede is. Ik heb eigenlijk maar één tip voor collega's die het niet eens zijn met de gang van zaken: Get out while you can. Er zijn bedrijven genoeg die wel om hun personeel geven.
Ik ben in blij dat ik het heb gedaan. Alleen spijt dat ik het niet eerder heb gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkerl
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-09 19:17

bakkerl

Let there be light.

Is die animatie over oma nu echt extern gehost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inabubble
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-06 12:20
bakkerl schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 11:42:
Je verwacht dat we dat zelf wel kunnen.
Maar extern is waarschijnlijk sneller en goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkerl

bakkerl

Let there be light.

Inabubble schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 13:17:
[...]

Je verwacht dat we dat zelf wel kunnen.
Maar extern is waarschijnlijk sneller en goedkoper.
Vast en zeker. Maar het is er nu niet eens om te zeggen "dat je er trots op bent vanwege de kwaliteit"..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bakkerl schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 11:42:
Goh, met een "niet-zo-schoon gedachtengoed" lees je al snel iets over oma die buitenactiviteiten onderneemt ..... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

over een paar jaar worden we zelf allemaal ge-outsourced.

MaaS : Members as a Service, Bestaat nu ook al onder de naam Payroll.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erinaceus
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 07-07 08:55
Goed nieuws MAAS is niet mogelijk https://www.google.nl/sea...ei=Z3qeVYOnBKu8ygOtj4eQDA ik denk dat GAAS wel kan .... })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

peter00 schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 15:08:

En voor diegenen die niet mee (willen) doen is er dan LaaRS: Leaving as a Real Service (you're booted out!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik voelde me ook maar eens geroepen om me hier te melden. Om mijn zorgen te delen maar ook om de lichtpuntjes (als ze er zijn) aan te stippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
peter00 schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 15:08:

Misschien kunnen we de afkorting hergebruiken voor wat anders.

Management as a Service, dus gewoon alle management booten en daarvoor een externe salaris partij pakken.

*hoewel de term management as a service misschien wel een beetje tegenstrijdig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddo-79
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-06 19:53
Nou moet ik zeggen dat het zomercadeautje wat dit weekend op de mat plofte, best wel heel erg welkom is. Wilde er net 1 gaan kopen.

Geinig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inabubble
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-06 12:20
Nuttiger als de cadeaubon en in lijn met het optimaal service gericht zijn: altijd on-line.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01-10-2024
Nou ben ik wel benieuwd wat het cadeautje was. Heb afgelopen weekend niet meer in de brievenbus gekeken :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:38

franssie

Save the albatross

Zo'n powerbank / USB accu. Zijn wel grappige dingen en vriendin was er blij mee.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

kadootje was een powerbank, samen met een fotoboek van Sjaak en Mark, gelardeerd met halleluja columns, de meest tenenkrommende (uiteraard) van HR :r . Als Henk "carbon-footprint" Z met het OV komt of een Fisker in de leaselijst opneemt ga ik m serieus nemen.

Die powerbank was absoluut een origineel en toepasselijk gebaar. Had er al een liggen van 15Ah, maar deze is leuk om ergens in je laptoptas te laten slingeren voor noodgevallen.

verder ben ik benieuwd wat de opkomst wordt bij de OMA achterbanraadpleging. De meesten zijn zichzelf aan het opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oma's?? Ik dacht dat CGI wilde verjongen! 8)7 .. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:17
Waarom zat er een los doosje bij de powerbank?

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnold_m
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:23
Wij worden geacht graag iets te bouwen :).

flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Wijnands schreef op maandag 13 juli 2015 @ 20:29:
Waarom zat er een los doosje bij de powerbank?
Denk dat ze in manilla niet snapten dat als je het er toch al uit haalt, wij het er niet opniew in gaan doen om het er dan alsnog weer uit te halen - fout in de werkinstructie.
Maar los doosje scheelt drie euro aan porto en dat soort bezuinigingen kan ik wel waarderen, anders was het pakketpost denk ik.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

Lekker even spijkers op laag water zoeken, ik heb net m'n tweede koffie kunnen halen bij de klant door achter elkaar doorlopende meetings.

laten we de hypocrisie rond minimalisering van de carbon footprint van dit bedrijf in perspectief zetten:

nu gaat dat doosje linea recta in de papierbak. 2700 maal 400cm2 karton is toch weer 108 vierkante meter uitgewalst tropisch hardhout, waar dan weer een 15-20 kuub drinkwater voor nodig is (10 liter per A4tje in een westerse fabriek), nog los van het chloor & peroxide om de handel CGI-wit te krijgen

karton van 150 g/m2 levert onnodige extra vervoerskosten op voor een gewicht van bijna 16 kilo. Mag je hopen dat het geen Indiaas of Filipijns product is dat per vrachtvliegtuig op Schiphol is aangeleverd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozevkwa
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18:58

Bozevkwa

The Falcons have landed

peter00 schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 09:34:
Lekker even spijkers op laag water zoeken, ik heb net m'n tweede koffie kunnen halen bij de klant door achter elkaar doorlopende meetings.

laten we de hypocrisie rond minimalisering van de carbon footprint van dit bedrijf in perspectief zetten:

nu gaat dat doosje linea recta in de papierbak. 2700 maal 400cm2 karton is toch weer 108 vierkante meter uitgewalst tropisch hardhout, waar dan weer een 15-20 kuub drinkwater voor nodig is (10 liter per A4tje in een westerse fabriek), nog los van het chloor & peroxide om de handel CGI-wit te krijgen

karton van 150 g/m2 levert onnodige extra vervoerskosten op voor een gewicht van bijna 16 kilo. Mag je hopen dat het geen Indiaas of Filipijns product is dat per vrachtvliegtuig op Schiphol is aangeleverd...
Misschien moet je nog ff een kopje halen >:) Karton wordt niet van tropisch hardhout gemaakt maar van zachthout. Dat kan tropisch zijn maar dat hoeft niet.

[ Voor 0% gewijzigd door Bozevkwa op 14-07-2015 13:39 . Reden: Typo ]

"What day is it?" asked Pooh. "It's today" squeaked Piglet. "My favorite day" said Pooh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

Bozevkwa schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 13:30:
[...]

Misschien moet je nog ff een kopje halen >:) Karton wordt niet van tropisch hardhout gemaakt maar van zachthout. Dat kan tropisch zijn maar dat hoeft niet.
erratum:

ik gok dat vouwkarton geen 150 g/m2 weegt, maar 200, of zelfs 400. En dat er voor karton geen 10 liter nodig is maar 13. of 20. 10 is voor een a-viertje 80 grams papier. En we hebben geen 2700 maar 2750 leden. Verder ben ik ook de afvoerkosten van die 16 kilo vergeten. De afmeting van 400cm2 is geschat, zal m vanavond even langs de geodriehoek leggen als ik m kan vinden bij t oud papier

*laat een boertje van zalmsalade met espresso*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Dat beetje karton geloof ik wel ;) Ben erachter gekomen dat deze USB powerbank gelijktijdig stroom levert als zichzelf kan laden. Ik koop wel een nieuwe voor de vriendin, deze is nu in gebruik als UPS voor één van mijn Raspberry Pi's om de zonnepanelen te monitoren, ze zijn hier een groot aquaduct aan het bouwen en zo nu en dan gaat de stroom er even een minuutje vanaf, vindt de Pi niet zo fijn.
/off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-09 09:28

elsinga

=8-)

Ah, leuk doel voor dit ding. Want mijn Z1 Compact krijgt'ie maar 40% voller, voordat'ie de geest geeft. :)

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

franssie schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 17:30:
Ben erachter gekomen dat deze USB powerbank gelijktijdig stroom levert als zichzelf kan laden. Ik koop wel een nieuwe voor de vriendin, deze is nu in gebruik als UPS voor één van mijn Raspberry Pi's om de zonnepanelen te monitoren, ze zijn hier een groot aquaduct aan het bouwen en zo nu en dan gaat de stroom er even een minuutje vanaf, vindt de Pi niet zo fijn.
/off-topic
nee man. ONtopic. Goeie tip. Neem ik meteen over, had ik helemaal niet aan gedacht. Supertoepassing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LowLevel
Dit soort ladertjes zijn bruikbaar als externe noodbatterij. Je mobieltje er volledig mee opladen gaat je meestal niet lukken.
Gebruiken als UPS vind ik een leuke toepassing. Ik gebruik ze zelf wel als voeding voor arduino's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga

elsinga

=8-)

Even iets meer on-topic. Vandaag mijn exitgesprek gehad met mijn TL. Netjes ingevuld samen, met extra commentaar waar nodig. Werd heel serieus gedaan door de TL (had niet anders verwacht, mijn ervaringen met hem zijn prima), ben wel benieuwd of er nog wat mee gebeurt upstream.

Heb nu alleen nog de leaseauto plus tankpas, die mag ik 14-8 inleveren en dan per 15-8 uit dienst. ;)

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi dat het zo netjes word afgerond.

d:)b

Zelf heb ik destijds geen exitgesprek gehad. Wilde ik ook niet want ik kon mijn manager niet meer luchten of zien. Eea had een voorgeschiedenis, en ga ik verder maar niet op in.

De financiele afwikkeling ging bij mij verder prima en datzelfde gold ook voor de afwikkeling met de klant (waar ik me wel gewaardeerd voelde en met iedereen goed kon opschieten). Juist nadat ik de nieuwe "uitdaging" had geaccepteerd kwamen ze met de mededeling dat ze mijn contract niet wilden verlengen i.v.m. economische redenen. Toen ze daarop mijn mening vroegen keken ze eerst stomverbaasd op toen ik ze vertelde dat de timing niet beter had kunnen zijn en moesten we er toen smakelijk samen om lachen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wordt komende week lekker puzzelen n.a.v de gehouden assesments. Wat als TeamLeads beter scoren dan hun huidige DCS? Salary Swap? #dtv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Poppetjes zijn ongetwijfeld voor 80% ingevuld. Assessment is voor de schijn van een eerlijk proces.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
De powerbank werkt ook op een Nintendo 3ds. Best een handig kado! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LowLevel
Wijnands schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 23:27:
De powerbank werkt ook op een Nintendo 3ds. Best een handig kado! d:)b
Goeie tip, geef ik door aan mijn kinderen. Ik heb hier nog een paar van die dingen liggen. Kosten niets in China.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-09 16:01

Reneger

Wie? IK?

Komt handig uit. Ga volgende week een weekendje weg, altijd handig om extra prik op zak te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand nog de OR achterban Call gevolgd? Wat was het verhaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ert_44
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16-05-2017
Ze zaten op de stoel van HR, tekst en uitleg te geven over het model/functies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snelkeuze0017
  • Laatst online: 15-10-2020
Heb al lang "afscheid" genomen van de OR. En zo te zien klunsen ze en prutsen ze ook zonder mij prima verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onze OR is er duidelijk voor management alléén, niet voor alle werknemers.
Ik denk dat de 'opkomst' bij de aanstaande verkiezingen laag zal zijn waardoor die situatie niet zal verbeteren. Maar dat zal Sake niet erg vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga

elsinga

=8-)

Ik zal het niet meer mogen, maar: Wijnands for (OR) president! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

elsinga schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 12:33:
Ik zal het niet meer mogen, maar: Wijnands for (OR) president! :)
Ik hoop dat er zo'n soort OR (weer) kan komen! Een OR mét ballen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

of een CAO. Veel slechter dan een periodiekje kan t toch niet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-06 07:38

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Verwijderd schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 12:47:
[...]

Ik hoop dat er zo'n soort OR (weer) kan komen! Een OR mét ballen.
Blijf geloven in die dream.

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dream on, zou ik zeggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aha dus geen kritisch noot gehoord over de transformatie naar het CGI model en dat dit nu ECHT de laatste x zal zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkerl

bakkerl

Let there be light.

Verwijderd schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 14:14:
Aha dus geen kritisch noot gehoord over de transformatie naar het CGI model en dat dit nu ECHT de laatste x zal zijn?
Maakt niet uit hoe het bedrijf heet, hoe de organisatie is, elke zoveel jaar vinden er veranderingen in plaats.
Dus "ECHT de laatste x".. neuh.
Van horizontalen focus naar verticale focus. En weer terug, maar dan met een vleugje diagonaal, maar net een paar graden anders dan vorige keer. En de volgende keer weer terug.

[ Voor 19% gewijzigd door bakkerl op 16-07-2015 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-04-2023
Onze OR is er duidelijk voor management alléén, niet voor alle werknemers.
CGI heeft, net als elke andere organistie, een OR die het verdient!

Het goed of slecht functioneren van de OR zegt meer over de achterban dan over de OR en de bestuurder. Het zijn bij CGI de collega's die medezeggenschap en personeelsvertegenwoordiging niet serieus nemen. Binnen die context gedijen de OR en de bestuurder.

Bij CGI een OR die bij de bestuurder op schoot zit. Als een kind zo blij dat ze het stuur even mogen vasthouden.

It always seems impossible until it's done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-09 22:49
peter00 schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 12:49:
of een CAO. Veel slechter dan een periodiekje kan t toch niet worden.
Organisaties met een ouderwetse CAO zijn qua salarissen sinds het begin van de crisis zeker 15% uitgelopen op CGI en haar peer group.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-04-2023
Of een CAO. Veel slechter dan een periodiekje kan het toch niet worden.
Bij CGI een powerbank, in plaats van een salarisronde. En ik voorspel je, aan het eind van het jaar opnieuw een aardigheidje parallel aan een nulronde. En als ze het aandurven, een verzoek om als echte 'CGI member', net als het management, af te zien van de PPP uitkering.

Een goede ervaren ICT-er verdient zoveel beter ... buiten CGI.

It always seems impossible until it's done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LowLevel
De uitnodiging voor de Annual Tour F2016 is weer binnen. Afmelding alleen met opgaaf van reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkerl

bakkerl

Let there be light.

LowLevel schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 08:39:
De uitnodiging voor de Annual Tour F2016 is weer binnen. Afmelding alleen met opgaaf van reden.
Erger nog.. "Afmelden is alleen mogelijk in overleg met je betreffende Board member en opgave van reden."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Gaaf we worden gewoon ontboden :+ Ik heb al een mail gestuurd om te vragen wie dan wel mijn boardmember is ivm afmelden - wat een hopenloze tent is het en nog steeds weten ze me te verbazen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ESPACE schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 19:18:
[...]

Een goede ervaren ICT-er verdient zoveel beter ... buiten CGI.
Eens! De laatste 3 jaar bij Logica stond mijn salarisontwikkeling stil.

Maar sinds ik bij Logica weg ben (nu 3 jaar geleden) is mijn salaris bijna verdubbeld, heb meer vakantiedagen en hoef ik ook maar 35 uur per week te werken ipv 40 met flexibele werktijden. Meetings in de avonduren heb ik zelden tot nooit en als ik al moet overwerken dan wordt dat keurig betaald. Daarnaast weet ik al wat ik er de komende 2 jaren op vooruitga , los van de inflatiecorrectie. Dit is namelijk vastgelegd in de loonschalen. d:)b

Moet wel eerlijk toegeven dat de grootste winst in de arbeidsvoorwaarden te danken is aan het feit dat ik 2 jaar geleden naar Duitsland ben verkast...Maar in het jaar daarvoor (had toen een jaarcontract bij een NL werkgever) had ik ook al een flinke stap vooruitgemaakt.

En nee, ik werk niet bij de overheid... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:27
Hoewel ik de frustratie begrijp dat er zo weinig mogelijk is op arbeidsvoorwaarden vlak is dit helaas het de onvermijdelijke consequentie van de nieuwe positionering:

10-15 jaar geleden was CMG vergelijkbaar met de Bijenkorf: top van de markt, de beste spullen, hoog niveau, uitstraling en een bijbehorend prijsniveau. Klanten betaalden dat graag en de primaire en secundaire voorwaarden voor het personeel waren vanzelfsprekend vergelijkbaar.

In de afgelopen jaren is het bedrijf door een veranderende markt en mismanagement afgezakt tot het niveau van de HEMA: op zich goede spullen maar niet onderscheidend meer en klem tussen de Actions van deze wereld. De arbeidsvoorwaarden moeten dan wel aangepast worden anders val je als bedrijf om. Eens per jaar een worst als kado is dan het hoogst haalbare, in jullie geval een powerbank...

Het is niet anders, helaas...

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoevenpe schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 09:01:
Hoewel ik de frustratie begrijp dat er zo weinig mogelijk is op arbeidsvoorwaarden vlak is dit helaas het de onvermijdelijke consequentie van de nieuwe positionering:

10-15 jaar geleden was CMG vergelijkbaar met de Bijenkorf: top van de markt, de beste spullen, hoog niveau, uitstraling en een bijbehorend prijsniveau. Klanten betaalden dat graag en de primaire en secundaire voorwaarden voor het personeel waren vanzelfsprekend vergelijkbaar.

In de afgelopen jaren is het bedrijf door een veranderende markt en mismanagement afgezakt tot het niveau van de HEMA: op zich goede spullen maar niet onderscheidend meer en klem tussen de Actions van deze wereld. De arbeidsvoorwaarden moeten dan wel aangepast worden anders val je als bedrijf om. Eens per jaar een worst als kado is dan het hoogst haalbare, in jullie geval een powerbank...

Het is niet anders, helaas...
Niet alleen een probleem van CGI (die ik voor het gemak even tot de grotere detacheerders reken). Er zijn enkele bedrijven geweest die de prijzen hebben verlaagd (dermate zelfs dat ze volgens mij onder de kostprijs werkten) en de rest is daar blind in meegegaan. Daardoor is de markt totaal verziekt. Ik kan er nog steeds niet bij dat voor een automonteur inmiddels hogere commerciele tarieven worden gevraagd als voor een ICT-er.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LowLevel
Toen ik bij het toenmalige Logica in dienst kwam was ik al gewaarschuwd dat de primaire voorwaarden niet zo daverend waren, maar de secundaire wel goed. In die vier jaar zijn de secundaire voorwaarden dus verslechterd en de primaire hebben stil gestaan, dus ook verslechterd.

Zo'n dertig jaar geleden was er in de betaling tussen de Bijenkorf en de Hema maar weinig verschil. Ze vielen beiden onder de KBB-cao. In verhouding met die tijd is het ook daar alleen maar verslechterd. Bij beide bedrijven.

Die Hema wordt die ons regelmatig wordt voorgeschoteld begint dan ook steeds zwaarder op de maag te liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LowLevel
Verwijderd schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 09:07:
Ik kan er nog steeds niet bij dat voor een automonteur inmiddels hogere commerciele tarieven worden gevraagd als voor een ICT-er.
Dat is niet zo vreemd. Een automonteur heeft een hele werkplaats waar niet op bezuinigd kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bakkerl schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 08:46:
[...]

Erger nog.. "Afmelden is alleen mogelijk in overleg met je betreffende Board member en opgave van reden."
Las net ook deze mail en die zin is bij mij in het verkeerde keelgat geschoten. Ik neem aan dat die meeting nog niet overdag is, dus waarom zou je voor iets buiten werktijd een reden moeten opgeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LowLevel
Verwijderd schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 09:16:
[...]

Las net ook deze mail en die zin is bij mij in het verkeerde keelgat geschoten. Ik neem aan dat die meeting nog niet overdag is, dus waarom zou je voor iets buiten werktijd een reden moeten opgeven?
De reden? "Ik breng de avond met mijn gezin door." Lijkt mij wel legitiem. Of; "de meeting duurt tot elf uur. Ben ik pas na twaalven thuis. Ik moet de volgende dag weer werken. Gaat hem dus niet worden."

Zolang ze niet uitbetalen ga ik er geen tijd in steken. Quid pro quo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divers
LowLevel schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 09:20:
[...]

De reden? "Ik breng de avond met mijn gezin door." Lijkt mij wel legitiem. Of; "de meeting duurt tot elf uur. Ben ik pas na twaalven thuis. Ik moet de volgende dag weer werken. Gaat hem dus niet worden."

Zolang ze niet uitbetalen ga ik er geen tijd in steken. Quid pro quo.
Krijg je een preek waarom je niet in de droom geloofd.

De boardmembers zouden het wel druk krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snelkeuze0017
  • Laatst online: 15-10-2020
Ah, je mag nog kiezen ook (1) Verplichtingen bij de klant (2) Vakantie
Easy peasy :+
Laat ze het lekker uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkerl

bakkerl

Let there be light.

*sluit aan-/afmeldings website*
Dan maar geen aan- of afmelding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LowLevel
Divers schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 09:23:
[...]

De boardmembers zouden het wel druk krijgen.
Die discussie is al een gepasseerd station.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkerl

bakkerl

Let there be light.

Divers schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 09:23:
Is dat een zelfde 'preek' als dat je die verplichte cursus (nog) niet gedaan heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
LowLevel schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 09:09:
[...]

Dat is niet zo vreemd. Een automonteur heeft een hele werkplaats waar niet op bezuinigd kan worden.
Een automonteur kan jouw auto niet in India, China of Roemenië uit elkaar halen en hij heeft ook een werkplaats nodig waardoor hij het niet makkelijk als zelfstandige kan.

Dat de tarieven zo hard gedaald zijn is heel logisch: bij outsourcing betaal je maar 10-20 euro per uur, 'de kater komt later' als de huidige manager alweer verdwenen is.

Als je als zelfstandige 70 euro per uur krijgt voor zeg 1600 uur per jaar (makkelijk haalbaar) dan haal je 112.000 bruto binnen. Trek daar je minimale kosten vanaf en na MKB korting, zelfstandigenaftrek, startersaftrek, KIA, etc. hou je ongeveer 65.000 netto over. Dat is 5.400 netto per maand...

Hoe kan een logge organisatie daarop concurreren? Op tarief red je het niet een qua kennis en ervaring wordt het ook steeds lastiger want die zelfstandigen zijn vaak de besten uit hun vakgebied...

[ Voor 7% gewijzigd door hoevenpe op 17-07-2015 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoevenpe schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 09:41:
[...]

Hoe kan een logge organisatie daarop concurreren?
Als je exact hetzelfde doet als een ZZP-er en je wil daarmee concurreren dan ben je fout bezig als bedrijf. Nu wordt in het algemeen teveel naar de concurrentie gekeken en als die iets doen zou je hetzelfde moeten doen. Dat is een foute beredenering. Je moet van je eigen kracht uitgaan en deze uitbuiten.

Ik zou zeggen:
Fors snoeien in overhead en van de matrix organisatiestructuur afstappen..... Dan kom je al in de buurt.
Daarnaast: kijken wat de klant echt nodig heeft. Blijkbaar zijn er op bepaalde gebieden tekorten (zie Computable artikel). Niet iets uitdenken met leuke technologie en dan zeggen dat de klant dat nodig heeft zoals nu al te vaak het geval is. Daarnaast: internationaal opereren in plaats van nationaal. Nederland is een veel te kleine markt, met slechts een paar partijen in de klanten-doelgroep die CGI voor ogen heeft.

Verder: stoppen met verjongen en inzetten op vakspecialisten. Jonge instroom verwelkomen en deze ook door de ervaren rotten op stoom helpen door deze on the job op te leiden bij projecten.

Dan kun je ook mensen aanbieden tegen veel hogere tarieven dan die 70 EUR/uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Verwijderd schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 09:56:
[...]
<>
Fors snoeien in overhead en van de matrix organisatiestructuur afstappen..... Dan kom je al in de buurt.
Daarnaast: kijken wat de klant echt nodig heeft. Blijkbaar zijn er op bepaalde gebieden tekorten (zie Computable artikel). Niet iets uitdenken met leuke technologie en dan zeggen dat de klant dat nodig heeft zoals nu al te vaak het geval is. Daarnaast: internationaal opereren in plaats van nationaal. Nederland is een veel te kleine markt, met slechts een paar partijen in de klanten-doelgroep die CGI voor ogen heeft.

Verder: stoppen met verjongen en inzetten op vakspecialisten. Jonge instroom verwelkomen en deze ook door de ervaren rotten op stoom helpen door deze on the job op te leiden bij projecten.

Dat was deels ook de hoop die ik had toen CGI de boel overnam, helaas heeft het NL Management het toch zo weten te draaien dat velen hun motivatie kwijt raakten, de overhead relatief toenam (tja) en de matrix gebleven is (gedeelde verantwoordelijkheid is immers geen verantwoordelijkheid - wel zo makkelijk als het niet zo goed gaat).
En wat ze gaan aankondigen lees ik dan hier en in de mail ook wel, misschien wordt NL opgeheven? prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed73
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-09 23:21
Controleert zijn agenda bij de klant -> verplichtingen bij de klant.... en mompelt iets over reistijd en locatie klant/event en tijd, ga het dus niet redden... Weer kansloze laatste regel, haar wat ik nog heb stond rechtop :(

[ Voor 17% gewijzigd door ed73 op 17-07-2015 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divers
Hoe was de animo vorig jaar eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

franssie schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 10:04:
[...]

Dat was deels ook de hoop die ik had toen CGI de boel overnam, helaas heeft het NL Management het toch zo weten te draaien dat velen hun motivatie kwijt raakten, de overhead relatief toenam (tja) en de matrix gebleven is (gedeelde verantwoordelijkheid is immers geen verantwoordelijkheid - wel zo makkelijk als het niet zo goed gaat).
En wat ze gaan aankondigen lees ik dan hier en in de mail ook wel, misschien wordt NL opgeheven? prima.
Het NL management komt uit dezelfde pool die verantwoordelijk is voor het beleid bij de grote detacheerders van de afgelopen jaren. Ik zeg zelf mismanagement van de afgelopen jaren, want ze hebben daardoor de markt verziekt. Die pool van managers denken en doen allemaal hetzelfde, want ze hoppen van CGI, naar CAP, dan door naar ATOS en dan weer naar CGI.

Als CGI Canada echt een slag zou willen maken zouden ze het NL management compleet moeten vervangen met mensen die een frisse kijk op de zaken hebben. Waarschijnlijk het beste mensen van buiten de branche....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
bakkerl schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 08:46:
[...]

Dan is het dus overwerk. Simpel en ruim van te voren aangekondigd. Netjes toch?

Vind de lokatie wat minder handig, hartje Utrecht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Verwijderd schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 09:56:
[...]

Als je exact hetzelfde doet als een ZZP-er en je wil daarmee concurreren dan ben je fout bezig als bedrijf.
[..]
Precies. Je komt bij gebrek aan onderscheidend vermogen terecht in een situatie waarin je op kosten moet concurreren. Dat ga je principieel verliezen.
[...]

Een probleem: je zult die ervaren rotten moeten behouden of terugkopen. En daarvoor is geld nodig. Bij de kostenstructuur zoals ik die momenteel inschat, denk ik dat je tenminste 125 a 130 euro zult moeten schrijven voor een goede L3 om te kunnen concurreren met het groene gras buiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Wijnands schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 10:30:
[...]

Klopt. Het is ingepland overwerk en dient conform de geldende arbeidsvoorwaarden te worden uitbetaald of tijd-voor-tijd gecompenseerd. Onbetaald overwerk is immers geen onderdeel van de AV van een consultant.
Vind de lokatie wat minder handig, hartje Utrecht?
Trein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

t_captain schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 10:31:

Een probleem: je zult die ervaren rotten moeten behouden of terugkopen. En daarvoor is geld nodig. Bij de kostenstructuur zoals ik die momenteel inschat, denk ik dat je tenminste 125 a 130 euro zult moeten schrijven voor een goede L3 om te kunnen concurreren met het groene gras buiten.
Daar moet men ook naartoe. Voor ervaren mensen moet de klant serieus de knip trekken. Vergelijk het met accountancy en de advocatuur. Want denk je nou echt dat iemand met het kaliber Spong voor 125€ per uur zijn bed uitkomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
t_captain schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 10:33:
[...]

Klopt. Het is ingepland overwerk en dient conform de geldende arbeidsvoorwaarden te worden uitbetaald of tijd-voor-tijd gecompenseerd. Onbetaald overwerk is immers geen onderdeel van de AV van een consultant.
Zal mij OU leader s naar de code vragen
[...]

Trein.
OV?!?! :N :r

Nou ja, als het moet dan moet het. Zal ik wel van te voren toestemming moeten vragen, anders mag ik het niet declareren.

[ Voor 12% gewijzigd door Wijnands op 17-07-2015 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Verwijderd schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 10:36:
[...]

Daar moet men ook naartoe. Voor ervaren mensen moet de klant serieus de knip trekken. Vergelijk het met accountancy en de advocatuur. Want denk je nou echt dat iemand met het kaliber Spong voor 125€ per uur zijn bed uitkomt?
Maar als ICT'ers van het kaliber Spong zichzelf nou als zelfstandige voor die 70 euro per uur aanbieden en daarbij nog flexibeler en loyaler zijn? Gewoon alleen de uren schrijven waarvoor er werk is en niet 5x8 als norm, soms ook nachten doorhalen voor dat zelfde tarief, etc.

Waarom zou je dan als werkgever 125 euro per uur willen betalen voor een CGI'er? Wat is de toegevoegde waarde die dat verschil in tarief rechtvaardigt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet daarom gaan aanbieden in die gebieden waar schaarste heerst.

Als mensen van het kaliber Spong zich willen verlagen door voor 70 EUR/uur te gaan werken snijden ze zichzelf in de voeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Verwijderd schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 10:46:
Je moet daarom gaan aanbieden in die gebieden waar schaarste heerst.

Als mensen van het kaliber Spong zich willen verlagen door voor 70 EUR/uur te gaan werken snijden ze zichzelf in de voeten.
Zie mijn rekensom van hierboven: 5400 netto per maand. Wie snijdt wie nou in de voeten...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
@hoevenpe: een goede senior developer doet als ZZP-er vaak een klanttarief van 75 a 80 euro. Daarvan blijft typisch een euro of 10, 15 aan de strijkstok hangen. Resteert een omzet (bij 1600 uur declarabel) tussen 95 en 110k per jaar. Haal daar wat zakelijke kosten vanaf en je zit aan een total package van 90 a 105k.

Van oudsher moest een consultant bij (vul grote detacheerder in) twee keer zijn integrale kosten omzetten. Geleid door tal van bezuinigingen zal die factor momenteel misschien 1.7 zijn. Dan heb je een tarief van 105 nodig om een concurrerend pakket te kunnen aanbieden. Maar de ZZP-er heeft nog wat belastingvoordelen en sociale zekerheid is ook goedkoper als je isoleert van andere beroepsgroepen. Wil je die factoren compenseren, dan zit je aan 125 euro klanttarief. Gaat de markt dat betalen omdat CGI zo'n mooi bedrijf is? Dezelfde consultant is via de een of andere broker te huur voor 80 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timag
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:38
hoevenpe schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 10:49:
[...]

Zie mijn rekensom van hierboven: 5400 netto per maand. Wie snijdt wie nou in de voeten...?
Ik denk dat meneer Spong er serieus op achteruit gaat als hij 5400 netto gaat verdienen...

(even gecheckt, hij vraagt € 400 per uur)

[ Voor 6% gewijzigd door timag op 17-07-2015 11:03 . Reden: tarief toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkerl

bakkerl

Let there be light.

Wijnands schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 10:30:
Dan gaan we discussie nog krijgen over de reistijd...

Woensdag is namelijk een vrije dag voor mij. Als ik, als voorbeeld, toch nog wat moet werken, in dit voorbeeld 1 uur, en heb een reistijd van 1 uur enkele reis. Ben ik dan 1 uur aan het werk of 3 uur.
Ik stel namelijk 3 uur, ik kan namelijk 3 uur minder met mijn kids spelen op die bewuste dag.

Waar de rest van de 'werkdagen' ik reistijd als noodzakelijk acht en part of the deal..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 00:02
timag schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 11:02:
[...]

Ik denk dat meneer Spong er serieus op achteruit gaat als hij 5400 netto gaat verdienen...

(even gecheckt, hij vraagt € 400 per uur)
Nou zal dhr. Spong geen 1600 billable uren hebben in een jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LowLevel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Gewoon parkeren op een transferium en dan verder met de bus of trein, die 5 euro is nou niet het grootste issue lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Als CGI iets wil doen om ervaren mensen te behouden, dan moeten ze (naast bovengenoemde financiele concern) direct ophouden om moeilijk te doen over iets simpels als een treinkaartje. Laat mensen toch kiezen hoe ze willen reizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divers
Gelukkig krijgen we een onkostenvergoeding voor deze parkeer kosten.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
t_captain schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 11:41:
Als CGI iets wil doen om ervaren mensen te behouden, dan moeten ze (naast bovengenoemde financiele concern) direct ophouden om moeilijk te doen over iets simpels als een treinkaartje. Laat mensen toch kiezen hoe ze willen reizen.
Dat is juist het dubbele:

Als je primaire en secundaire voorwaarden zeer goed zijn moet een medewerker niet 'zeuren' over een treinkaartje of werken in de avonduren. Iemand bij McKinsey zal dat de gewoonste zaak van de wereld vinden, die verwacht niet anders (dat was bij CMG vroeger ook zo).

Ga je je medewerkers echter karig belonen en afknijpen dan is het heel begrijpelijk dat men gaat morren over een treinkaartje, reistijd en overwerk. Iemand bij de HEMA zal ook gewoon zich strikt aan de voorwaarden houden en niets meer doen als daar niets tegenover staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LowLevel
Blik1984 schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 11:27:
[...]

Nou zal dhr. Spong geen 1600 billable uren hebben in een jaar
Denk het wel. Als je een advocaat inhuurt worden namelijk de uren van zijn assistentes op volledig tarief doorgerekend. Ik heb dit ooit aan de lijve ondervonden. Die gasten schrijven echt met vorken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-09 13:39

avotar

P0werd by Black Coffee

Het wrange is ook vooral dat men, getuige de primaire reacties, niet eens benieuwd is naar de meeting, maar vooral verbolgen is dat het in Utrecht is en je je twee of drie niveaus hoger moet afmelden.
Eigenlijk geeft je dit wel de kans op een dialoog.

Je vind het de moeite en je tijd niet waard om erheen te kunnen. Hoe en kunnen ze dat uberhaupt nog verbeteren. Hoe kunnen ze zorgen dat je wel komt.
Hoewel ik uit ervaring weet dat het argument reistijd altijd wel valide is als je bv in Zeeland woont.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Nee joh - gewoon zeggen dat je al kaarten voor Take That hebt gekocht http://www.mojo.nl/concerten/take-that/ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkerl

bakkerl

Let there be light.

franssie schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 12:30:
Nee joh - gewoon zeggen dat je al kaarten voor Take That hebt gekocht http://www.mojo.nl/concerten/take-that/ :+
Waarom uberhaupt moeten uitleggen waarom je er niet bent.
avotar schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 12:25:
Een dialoog die al vaker gedaan is. En je ziet wat het resultaat tot op heden is.

[ Voor 30% gewijzigd door bakkerl op 17-07-2015 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Doe ik ook niet - ik heb ingevuld vakantie met als toelichting privé bezigheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByeByeCGI
  • Laatst online: 16-09-2022
Op de werkvloer zijn er al collega's die vanwege het afmeld protocol, uit protest niet naar de Annual tour gaan.

ik voel een griepje opkomen die z'n hoogtepunt zal bereiken op 7 oktober. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Dat is ook logisch, een mail met je moet komen want het is belangrijk zonder verdere toelichting is weer een typisch voorbeeld van hoe je niet moet communiceren met professsionals, of eigenlijk met wie dan ook :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkerl

bakkerl

Let there be light.

ByeByeCGI schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 12:49:
Op de werkvloer zijn er al collega's die vanwege het afmeld protocol, uit protest niet naar de Annual tour gaan.
Die wilde toch al niet en gebruiken het afmeld protocol als excuse?
ByeByeCGI schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 12:49:
ik voel een griepje opkomen die z'n hoogtepunt zal bereiken op 7 oktober. O-)
Zwakte bod. Durf gewoon achter je keuze te gaan staan. En als ze bereid zijn om er open dialoog over te willen houden, wees eerlijk over je beweeg redenen. Maar ziekmelden voor zoiets is gewoon zeer zwak.
franssie schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 12:47:
Doe ik ook niet - ik heb ingevuld vakantie met als toelichting privé bezigheden.
Doe met zulke keuzes geheel geen aan- of afmelding...

[ Voor 15% gewijzigd door bakkerl op 17-07-2015 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

avotar schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 12:25:
Het wrange is ook vooral dat men, getuige de primaire reacties, niet eens benieuwd is naar de meeting, maar vooral verbolgen is dat het in Utrecht is en je je twee of drie niveaus hoger moet afmelden.

Je vind het de moeite en je tijd niet waard om erheen te kunnen. Hoe en kunnen ze dat uberhaupt nog verbeteren. Hoe kunnen ze zorgen dat je wel komt.
Hoewel ik uit ervaring weet dat het argument reistijd altijd wel valide is als je bv in Zeeland woont.
De mensen die dit soort meetings interessant vinden zullen het zeker bezoeken. Maar ik denk dat velen de toegevoegde waarde niet meer zien (waaronder ik zelf ook). Te veel mooie verhalen en beloftes waar je in de praktijk maar weinig van merkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01-10-2024
Hebben sommigen onder jullie wat langer nagedacht over die uitnodiging voor die Annual Tour? Dan alleen de eerste (vanzelfsprekend verontwaardigde) reactie.

Ik ga me toch serieus afvragen waarom onze SVP ons nu verplicht stelt om naar de Annual Tour te komen. Ik merkte laatst ook enige consternatie in mijn BU vanuit management toen bleek dat de MSAP onder de 7 uitkwam. Wat is bijv. de opkomst vorig jaar op de Annual Tour geweest in Nederland? En indien die te laag was, hoe is daarop vanuit Canada gereageerd? Hoe worden managers afgerekend als de MSAP te laag uitvalt?

Ik zou wel eens willen weten hoe die communicatie van bovenaf is. Ik begin steeds meer het gevoel te krijgen dat het een bureaucratisch autoritair gerunde toko is. Misschien past dan in de Noord Amerikaanse cultuur, maar hier in Europa zeker niet.

[ Voor 4% gewijzigd door Perenor op 17-07-2015 13:03 ]

Pagina: 1 ... 17 ... 28 Laatste

Dit topic is gesloten.