Verwijderd schreef op zondag 22 februari 2015 @ 13:05:
Graag dan alle AV harmoniseren, dus zelfde aantal vrij dagen, zelfde onk. vergoeding, bijdrage pensioen, etc etc. Ik als tekenaar heb de nul lijn geaccepteerd (gemiddeld 2 jaar nauwelijks tot geen vooruitgang ondanks loonstijging door verlies andere componenten en zeker extra verlies door afstand extra dagen). Ik vind stijging voor iedereen rechtvaardig, MAAR dan ook gelijke AV. Gelijke moniken gelijke kappen. Mochten de niet-tekenaars nu toch weer gelijk behandeld worden, dan voelt dat voor mij compleet oneerlijk en zal ik ook mijn oude rechten opeisen. Of vertrekken bij deze onbetrouwbare werkgever!
Voorop gesteld. Ik vertrek per 1 april. Verder heb ik destijds bewust gekozen voor een AV zonder PPP en zonder SPP. En geen seconde spijt van gehad. Wettelijk is het bedrijf verplicht om werknemers gelijk te behandelen met in acht neming van hun arbeidsvoorwaarden.
Zowel de oude als de nieuwe AV spreken van een salaris aanpassing op basis van beschikbare ruimte en gebleken performance. CGI heeft echter besloten om members met de oude AV expliciet buiten te sluiten van een verhoging met als enige verklaring dat deze members hebben gekozen voor de oude AV. Kortom, ondanks toezeggingen van directie weigeren zij de oude AV volgens behoren uit te voeren. Dat is de stelling waarmee de contactgroep met directie is gaan praten.
Daarnaast kreeg de contactgroep van diverse kanten (zowel signers als non-signers) allerlei berichten over:
- members die onder druk werden gezet om te tekenen
- members die zich niet serieus genomen voelden door het bedrijf
- diverse andere zaken m.b.t. arbeidsvoorwaarden, oud en nieuw
Dus om het nog maar een keer te herhalen. Gelijke monniken, ongelijke kappen. De AV's zijn verschillend en moeten dus als zodanig worden uitgevoerd. Optie 3 members hebben dus pech, geen PPP, geen SPP. Maar wel recht op een verhoging. En als NL directie daar nou eens voor eens en altijd duidelijkheid over geeft, en dan niet in 2016 want dan heb je weer een jaar uitstel, zal de discussie vanzelf worden beeindigd.
Zij die er echt geen vertrouwen meer in hebben, zoals ondergetekende, hebben dan allang het pand verlaten. En zullen best nog wel eens een stukje peop tegenkomen bij hun nieuwe werkgever want inderdaad, er is overal wel wat. Er is alleen een verschil tussen een drol en een gierput.