Nee hoor. Het is een aandelenregeling. Net zoiets als een AH zegelboekje was.Een aandeel zonder stemrecht. We mogen als lid niet eens onze eigen voorzitter kiezen
Vreemd dat als elke willekeurig bedrijf een bonusregeling kent, men dit vaak toejuicht. Maar als CGI het een PPP noemt, een variabele bonus, kan men het blijkbaar niet waarderen.
Hoho vriend. Ik heb
vast salaris moeten inleveren waar een variabel deel voor is teruggekomen. Het ene met een gok-element (SPP), het andere met een threshhold, en een aflopende "garantie"resulterend in een zeer valse berekening toen we moesten kiezne. Het eerste jaar 110%, na twee jaar gewoon de threshhold. En die moeten we eerst nog maar zien te halen. Dit is GEEN bonus.
De ontevredenheid was groot. Medewerkerstevredenheid loopt langzaam maar gestaag op.
Niet zo gek. Van 7000 naar 2800 medewerkers in drie jaar. tweederde was ontevreden genoeg om weg te gaan. Me dunkt. Als het dan nog niet oploopt...By the way. We zijn deze maand netto weer gekrompen. Dus heel verschrikkelijk tevreden zijn we nog niet.
Ook door de diverse acties van CGI om de gemaakte fouten te herstellen en meer aandacht te geven aan de members.
True. Er wordt eindelijk aandacht aan besteed. Maar ik zeg Kalf, Put. Wal, keren ,schip. Waarom kon dit niet eerder?
aan opleiding en training, aan carrieregroei enz. Ik kan dat zeker wel waarderen.
Er zit geen plan achter. Iemand hier een PDP of een afgesproken carrierepad? Ik niet. Het is symptoombestrijding. Een cursusje hier, een dagje hei daar. ...Er zit geen lijn in. Er is geen relatie met carrierepaden. Voor een goede Consultant verwacht je een traject met communiceren en sociale vaardigheden, efficient vergaderen, verkooptechnieken, beinvloeden, Nu mag je een schriftelijke cursus schoonschrijven, of VB programmeren uit de catalogus uitzoeken en bij voorkeur in je eigen tijd doen.
En weet je? We zullen het wellicht nooit met elkaar eens worden. Ik zie hier diverse personen die nog steeds erg negatief zijn en ik zie ook personen die weer positief zijn. Ik heb er voor gekozen om niet constant maar negatief te zijn en te kiezen voor de positieve toekomst. Gedaan is gedaan. Je kan een half vol glas op 2 manieren bekijken. Half leeg of half vol. Ik kies voor half vol.
Nee, dat denk ik ook niet, maar dat houdt de discussie wel levendig
Weet je wat wel goed gaat?
- Salarisbetaling (het proces). Altijd keurig op tijd.
- Declaraties. Dat kan gewoon niet beter. Serieus. Nooit gezeik.
- Mijn directe managers. Al jaren. Toppers in alle opzichten, die wat mij betreft mogen doorstoten naar boven
- Collega's met al hun kennis en inzet
- de meeste klanten
- de klussen (die ik zelf uitzoek en regel)
- vrij rijden in nederland, als je een leaseauto hebt
CGI heeft potentie, maar dan moet de bovenlaag eerlijker, transparanter en vooral menselijker worden. Als daar nog een stukje gelijkheid (van regelingen, niet van salaris) bijkomt zijn we klaar.
De laag met horizontale instromers heeft de afgelopen jaren veel mensen de deur uit gewerkt, die voorgoed een middelvinger opsteken naar een CGI accountmanager met voet tussen de deur..Ik mag wel stellen dat men dat lange termijneffect schromelijk heeft onderschat. De eerste voorbeelden zijn er al.
Het is vervelend als cynicus steeds gelijk te krijgen.