+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++
Vergeet daarbij zeker het oude CGI België niet, dat jaren geleden van de hand is gedaan. Dus dat liquideren doen ze zeker wel. Dat was een aantal jaren voordat CGI Logica overnam.peter00 schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 08:45:
Klopt. Maar over liquideren heeft ie nooit wat gezegd.
Dat is ook de reden (een van de) dat ik ben weggegaan. Je komt idle en door die mislukte cv-schuiverij kom je nooit op intake. en dan zit je zo lang idle dat je maar naar Lutjebroek moet gaan om een buttklus te doen.elsinga schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 13:00:
Ik zie de laatste tijd steeds meer dat degene die op intake gaat niet past bij de klantvraag. Zal deels liggen aan de vertaling van de echte klantwens naar de aanvraag op e.o.a. portal, maar ook aan de vertaling naar de (idle) members die RM doet. Deels uit tijdgebrek, deels uit onbegrip over de techniek, gok ik.
Zo krijg ik (zit nu inbetween assignments) zo ongeveer elke aanvraag die maar enigszins infrastructuur gericht is doorgemaild. Ook voor een database admin of eenvoudige beheerklus, terwijl ik infra architect ben. Niet dat ik geen beheer wil doen (nou ja, liever niet, maar het hoort er vaak wel bij), maar de klant ziet vaak al snel dat ik overgekwalificeerd ben. Dus: geen uitnodiging. Of, erger, dat blijkt op de intake.
Ik roep al jaren dat we meer aandacht moeten hebben voor wat er echt bij de klant speelt en daar direct de juiste mensen voor moeten aanbieden, in plaats van naast de fax (toen, nu de mail) moetne gaan zitten wachten tot de inkoopafdeling een veel te vage aanvraag doet die door elke ZZP'er kan worden aangeboden. Maar ja, daarvoor moet je echt met de klant in gesprek zijn...
Kortom, ga praten met accountmanagers. Met name accountmanagers van klanten waar jij interesse in hebt. (Of ga gewoon vrijdagmiddagborrelen. Dat werkte voor mij goed
- lobbyen,
- vrijdagmiddagborrelen,
- ex-collega's bij de klant contacten,
- aantal maanden voor afloop contract bij de koffieautomaat de juiste mensen aanspreken
- vriendjes worden met concullega warmvleesverhuurders
- interne systemen van de klant inkijken
Het is vervelend als cynicus steeds gelijk te krijgen.
Yep. Mijn TL heeft de interne SSCP training gevolgd en kreeg daarbij het officiële boek van isc2. De Pluralsight training was beter te begrijpen. Een andere deelnemer (Coen, je kent'm vast) is inmiddels geslaagd, dus ook het examen is goed te doen.Wijnands schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 16:17:
[...]
Goed bezig!
Was het een beetje kwaliteit eigenlijk?
Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl
En ik denk dat dit een symptoom is van wat we allemaal al eens zijn tegengekomen: te weinig echte klant-intimiteit (van de sales <insert level here>).Wijnands schreef op zondag 14 juni 2015 @ 10:55:
Mijn huidige klus kwam via het systeem. Zelden er een gehad die zo slecht bij me past.
Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl
vergeet de spreekwoordelijke disconnect niet tussen sales en delivery.elsinga schreef op zondag 14 juni 2015 @ 16:42:
En ik denk dat dit een symptoom is van wat we allemaal al eens zijn tegengekomen: te weinig echte klant-intimiteit (van de sales <insert level here>).
Sales droid verantwoordelijk voor de klus wist niks te vertellen, kende nauwelijks de organisatie van de klant. Klus leek nauwelijks op de omschrijving.elsinga schreef op zondag 14 juni 2015 @ 16:42:
[...]
En ik denk dat dit een symptoom is van wat we allemaal al eens zijn tegengekomen: te weinig echte klant-intimiteit (van de sales <insert level here>).
Ik ga er maar vanuit dat dit eerder uitzondering dan regel is. Ik ben het nog niet eerder zo erg tegen gekomen
[ Voor 11% gewijzigd door Wijnands op 15-06-2015 07:24 ]
Voorbeeld: een klant van ons zoekt iemand die bezig gaat met het opstellen van specificaties voor een netwerk van zendstations. Ik voldoe niet aan de zakelijke eis van zoveel jaar ervaring met dat werk, maar ben als zendamateur wel aardig op de hoogte van de materie. Dus RM gevraagd of dat de keuze om niet te applyen kan wijzigen naar wel applyen, omdat dat voor de klant nuttige ervaring is. Antwoord: geen idee.
En ik maak dit soort reakties meer mee, helaas.
en inderdaad Robert. Denk dat dit inderdaad meer regel dan uitzondering is. Voor de kunst van matching zouden ze eens een stage moeten overwegen bij het UWV. Die doen dat veel creatiever.
BTW: zag jouw naam al eens langskomen op een zendamateur-forum toen ik aan het zoeken was naar bliksemafleiding voor mn antenne..:-)
Wil ik overigens niet mee zeggen dat ze allemaal zo zijn. Binnen mijn OU zijn het prima kerels, daarbuiten zijn er ongetwijfeld ook nog een hoop goede.peter00 schreef op maandag 15 juni 2015 @ 08:48:
LOL @ Sales droid. Treffende omschrijving.
Dat is inderdaad een nette referentie.Vandaahl schreef op maandag 15 juni 2015 @ 19:04:
Eindelijk eens goeie PR:
http://www.rijksoverheid....rk-innovation-center.html
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Vermoed overigens dat het geen goed idee is om op die dag naar Rotterdam te komen
Hmmm... ik noem mezelf nu al eens "de prostituee van de IT" (rijmt zo lekker), maar dan kun je het "van de IT" weglaten naar het schijnt. Qua creatief banen zoeken. Alhoewel... ik vermoed dat ik met mijn goddelijke lichaam niet heel erg goed ga scoren.peter00 schreef op maandag 15 juni 2015 @ 08:48:
en inderdaad Robert. Denk dat dit inderdaad meer regel dan uitzondering is. Voor de kunst van matching zouden ze eens een stage moeten overwegen bij het UWV. Die doen dat veel creatiever.
Kan goed kloppen: www.pc5e.nl.BTW: zag jouw naam al eens langskomen op een zendamateur-forum toen ik aan het zoeken was naar bliksemafleiding voor mn antenne..:-)
Lijkt voor mij nu wel de grootst gemene deler
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
mooi. mag ook wel eens. Goed werk.
Leuk. Count me in.franssie schreef op maandag 15 juni 2015 @ 21:49:
Misschien eens een GCI SIG dag houden voor de zendamateurs?
Lijkt voor mij nu wel de grootst gemene deler
Anyway, Rotterdam denk ik
You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?
Nog geen uitnodiging van gekregen....SithWarrior schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 20:14:
Hmm, ,maar weer even de nieuwe verplichte elearning doorgeklikt, Records Management wel interessant onderwerp.
Arnhem heeft zeker een dakterras op vloer 6. Ooit gebruikt als vergaderlocatieelsinga schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 08:39:
Wel kantoor heeft het hoogst toegankelijke dakterras met stroomaansluiting?
dacht dat die locatie er niet meer was, kunnen natuurlijk ook meerdere locaties nemen en verbindingen tussen de vestigingen maken... Aan de ene kant wel leuk om iedereen te zien uit dit topic met radio interesse, aan de andere kant hebben we dan zeker een x station om mee te lullenjil_s schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 20:43:
[...]
Arnhem heeft zeker een dakterras op vloer 6. Ooit gebruikt als vergaderlocatie
Vrijdag in de vooraankondiging stond al een link naar de elearning
Is er in 5 minuten doorheen te gaan?SithWarrior schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 21:27:
[...]
Vrijdag in de vooraankondiging stond al een link naar de elearning
Oke.. niet openen in Opera.. Dan heb kun je hem niet bekijken vanwege Java (of dat zijn mijn instellingen).
Snel doorklikken naar pagina 42 en 6 vragen beantwoorden.. dat moet je zo kunnen doen zonder iets bekeken te hebben. (maar mocht iemand de antwoorden willen hebben,laat maar weten).
[ Voor 39% gewijzigd door bakkerl op 17-06-2015 00:19 ]
Arnhem kan leuk zijn. Sommige delen liggen hoog (tot wel 80mtr). Ik weet niet hoe gunstig de CGI locatie ligt.jil_s schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 20:43:
[...]
Arnhem heeft zeker een dakterras op vloer 6. Ooit gebruikt als vergaderlocatie
In dat geval wellicht leuk om wat "nieuwsgierigen" uit te nodigen.franssie schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 20:54:
[...]
dacht dat die locatie er niet meer was, kunnen natuurlijk ook meerdere locaties nemen en verbindingen tussen de vestigingen maken... Aan de ene kant wel leuk om iedereen te zien uit dit topic met radio interesse, aan de andere kant hebben we dan zeker een x station om mee te lullen
Ongunstig, zo ongeveer op het laagste punt...tp2 schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 00:44:
[...]
Arnhem kan leuk zijn. Sommige delen liggen hoog (tot wel 80mtr). Ik weet niet hoe gunstig de CGI locatie ligt.
Maar ernaast ligt wel een flinke bult van een meter of 50 hoog, een voormalige afvalberg. Met een 10 meter hoog stalen hert erop. Verlengsnoer meenemen, en het gewei als antenne gebruiken? (ik heb totaal geen verstand hiervan
Ja, maar nuttig voor je dagelijkse werk? Dat zal wel persoonlijk zijn.SithWarrior schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 20:14:
Hmm, ,maar weer even de nieuwe verplichte elearning doorgeklikt, Records Management wel interessant onderwerp.
Met alleen wat gezond verstand kom je er ook wel. *vink*
Verwijderd
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2015 16:26 ]
1) pics or it did not happen
2)

(facebook) "mooie democratie, alles wordt beslist in Den Haag"

Ik vermoed dat dezelfde reaguurder zich beklaagd dat er in zijn woonplaats geen inspraak bij het volk is en alle lokale beslissingen in het gemeentehuis worden genomen.

Verwijderd
Zie: International dial-in numbers linkReneger schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 10:26:
All staff call... En dan alleen de US/Canada inbelnummers meesturen....
Maar waar zou het over gaan? Toch niet nu al Q3 review?
Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl
Van de wandelgangen roddels een paar pagina's terug vernomen dat het zou gaan om het afscheid nemen van de TLs. Die worden DCS. Teams zouden 20-25 man groot worden en DCS werk wordt deels opgepakt door IBA. Maar goed dit zijn allemaal geruchten.Verwijderd schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 10:41:
[...]
Zie: International dial-in numbers link
Voor hetzelfde geld kondigt Sake zijn vertrek aan.
Zelfde hier vernomen ;-)ByeByeCGI schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 11:13:
[...]
Van de wandelgangen roddels vernomen dat het zou gaan om het afscheid nemen van de TLs. Die worden DCS. Teams zouden 20-25 man groot worden en DCS werk wordt deels opgepakt door IBA. Maar goed dit zijn allemaal geruchten.
Wel heel grappig om die ontwikkeling betreft TL te zien. Toen de TL geïntroduceerd werden, werd er duidelijk aangegeven dat het geen management functie zou zijn (al denken heel veel TL'ers dan ze dat wel zijn) en enige tijd later gaan ze nu dus DCS worden ?!?!?! Een hele verbetering qua functie zonder assessments of wat dan ook..... Weet niet of iedereen hier wel geschikt voor is.
wandelgangen? staat paar pagina's terug uitgebreid beschreven hoor.ByeByeCGI schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 11:13:
Van de wandelgangen roddels vernomen dat het zou gaan om het afscheid nemen van de TLs. Die worden DCS. Teams zouden 20-25 man groot worden en DCS werk wordt deels opgepakt door IBA. Maar goed dit zijn allemaal geruchten.
Gezien het tijdstip, zit ik aan de eettafel met mijn vrouw en 2 kids... Ik wacht wel 3 dagen voordat de opname ergens beschikbaar komt. En ondertussen lees ik hier de samenvattingen wel.Reneger schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 10:26:
All staff call...
http://www.nu.nl/internet...ldig-bevonden-hacken.html
Ik gok op de reguliere update. Beetje business news, terugkijken op de spark opening, paar woorden over reorganisaties en ons allemaal alvast een fijne zomervakantie wensen. Zou me heel erg verbazen als er echt nieuws gemeld wordt.Verwijderd schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 10:41:
[...]
Zie: International dial-in numbers link
Ik denk dat er gewoon heel veel burgers in Nederland het niet fijn vinden wat de politiek allemaal flikt. Dan kun je met facebook de illusie hebben dat je heel misschien gehoord wordt. Op een andere manier word je dat zeker niet.SithWarrior schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 10:11:
Die reacties, inderdaad, wat wonen er toch een hoop idioten in NL
[ Voor 31% gewijzigd door Wijnands op 18-06-2015 20:10 ]
Not true, hier gaat wel degelijk een assessment traject aan vooraf!rikoos schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 11:21:
[...]
Zelfde hier vernomen ;-)
Wel heel grappig om die ontwikkeling betreft TL te zien. Toen de TL geïntroduceerd werden, werd er duidelijk aangegeven dat het geen management functie zou zijn (al denken heel veel TL'ers dan ze dat wel zijn) en enige tijd later gaan ze nu dus DCS worden ?!?!?! Een hele verbetering qua functie zonder assessments of wat dan ook..... Weet niet of iedereen hier wel geschikt voor is.
denk dat we met het oog op de toekomst beter kunnen gaan lobbyen bij de baas voor een hogere kilometervergoeding dan een verbeterde leaseregeling
Verwijderd
Ben al een tijdje weg, maar er zijn volgens mij leasebedragen per level beschikbaar en mobiliteitsvergoedingen per level.peter00 schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 10:50:
het einde van de leaseauto komt in zicht met de nieuwe belastingmaatregel, IMO. Alles op 22% en eigen auto wordt een stuk goedkoper door verlagen bezit-belastingen. Het begint al in januari 2016 als het tarief van 20% naar 21% gaat voor wagens die na 1 januari afgeleverd worden.
denk dat we met het oog op de toekomst beter kunnen gaan lobbyen bij de baas voor een hogere kilometervergoeding dan een verbeterde leaseregeling
Vanuit een kostenperspectief is het kostenneutraal als de maximale leasevergoeding omgezet wordt in een mobiliteitsvergoeding, maar dat zal wel niet gebeuren (in mijn tijd was de mobiliteitsvergoeding ook fors lager dan de leasevergoeding).
Een betere kilometer vergoeding is in elk geval beter voor de mensen die nu een 14% bijtelling auto rijden (zoals ik). Die worden extra zwaar aangepakt met een 50%stijging van de bijtelling. Ik heb nog een half jaar om mijn berekening te maken, maar leuker gaat het niet worden,peter00 schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 10:50:
het einde van de leaseauto komt in zicht met de nieuwe belastingmaatregel, IMO. Alles op 22% en eigen auto wordt een stuk goedkoper door verlagen bezit-belastingen. Het begint al in januari 2016 als het tarief van 20% naar 21% gaat voor wagens die na 1 januari afgeleverd worden.
"The production of too many useful things results in too many useless people." Karl Marx
Voor de mensen die nu met 25% rond rijden, wordt het wel leuker.LowLevel schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 11:29:
[...]
Een betere kilometer vergoeding is in elk geval beter voor de mensen die nu een 14% bijtelling auto rijden (zoals ik). Die worden extra zwaar aangepakt met een 50%stijging van de bijtelling. Ik heb nog een half jaar om mijn berekening te maken, maar leuker gaat het niet worden,
Door prive rijden te stimuleren, wordt het risico weer meer en meer bij de werknemer gelegd (waar hebben we dat meer gehoord)...
Wel, succes met samenvatten, Renegerelsinga schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 14:35:
Met @bakkerl, ik heb rond dat tijdstip ook wel wat anders te doen. Wacht wel op de samenvatting van @reneger.
En waarom dit niet vorig jaar al is gedaan.
[ Voor 5% gewijzigd door jil_s op 19-06-2015 12:52 ]
Verwijderd
Vergeet niet dat het oude bijtellingstarief gebaseerd is op de bruto catalogusprijs van een auto. Deze gaat echter met 12% naar beneden (want BPM wordt verlaagd), zodat het nieuwe bijtellingstarief van 22% ongeveer overeenkomt met 16-18%. Degenen met een bijtellingstarief van 14% moeten dus ongeveer met 2-4% extra bijtelling rekenen en niet 50%.
Een mobiliteitsvergoeding van een euro of 800 klinkt goed, maar eigenlijk is het ook niet ideaal voor de consultant.Verwijderd schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 11:08:
[...]
Vanuit een kostenperspectief is het kostenneutraal als de maximale leasevergoeding omgezet wordt in een mobiliteitsvergoeding,[...]
Het grootste bezwaar is dat de loonwaarde (het ongebruikte deel van het tegoed nadat je de zakelijke ritten hebt verrekend) daalt met de afstand naar je project. Je profiteert maximaal als je vlakbij huis werkt, en bent je "800 euro extra bruto" volledig kwijt als je 115 km enkele reis moet rijden.
Van 14 naar 16-18 procentpunten is ongeveer 20% extra bijtelling in euro's. Geen 50% inderdaad, maar toch een aardige stijging.Verwijderd schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 12:54: Degenen met een bijtellingstarief van 14% moeten dus ongeveer met 2-4% extra bijtelling rekenen en niet 50%.
Verwijderd
Als de aangeboden leaseauto mijn privebehoeften zou afdekken, dan zou ik geen moeite hebben met de bijtelling, maar dat was bij mij niet het geval.
Gelukkig hadden we bij Logica(CMG) destijds een vrije autokeuze waarmee ik toch nog iets leuks kon uitkiezen. Dat ging wel boven het leasebudget dus ik moest een extra bijdrage betalen. Mijn totale eigen bijdrage (incl bijtelling) waren gelijk aan die van een redelijke 2e handsauto. Maar dan reed ik tenminste wel in een auto waar ik helemaal happy mee was. Zo happy dat ik deze heb overgenomen en er nog steeds mee rondrij.
Weet niet of ik met de leaseregeling die CGI nu hanteert ooit in dienst getreden zou zijn.
....
@ jil_s:
Je hoort mij niet zeggen dat de nieuwe bijtellingsregeling gunstig is voor de 14% rijders, want dat is het zeker niet. Die moeten idd bijbetalen. Ik wilde alleen eea nuanceren. Maar aan de andere kant hoef je je niet meer zo in bochten te wringen en kun je gewoon wat leuks uitzoeken wat binnen je budget past.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2015 13:17 ]
je hebt gelijk. had ik nog niet eens aan gedacht. thanksVerwijderd schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 12:54:
I.t.t. wat meeste mensen beweren gaat de bijtelling voor de meesten niet met 50% omhoog.
Vergeet niet dat het oude bijtellingstarief gebaseerd is op de bruto catalogusprijs van een auto. Deze gaat echter met 12% naar beneden (want BPM wordt verlaagd), zodat het nieuwe bijtellingstarief van 22% ongeveer overeenkomt met 16-18%. Degenen met een bijtellingstarief van 14% moeten dus ongeveer met 2-4% extra bijtelling rekenen en niet 50%.
Ik ben nu aan mn 6e uitgediende leaseauto toe, maar de kosten van prive en lease ontlopen elkaar helemaal niet zoveel. Als ik nu een nieuwe Passat bestel of een veel luxere, 4 jaar oude met 100k op de teller koop scheelt me dat een 50-70 euro onder de streep in het voordeel van de leaseauto, vooral door de investering van ~15k die ik niet kan beleggen;lenen is helemaal killing ). Auto overnemen ben je tot de afschaffing van de BPM een dief van je eigen portemonnee (ivm achterlijke vraagprijs van je export auto). Met leasen koop je gemak (tot je weg wilt.)Perenor schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 13:01:
En sowieso - we moeten niet zeuren. Je rijdt zelf niet een auto voor 300 a 400 (of minder) euro in de maand. Alleen met de kosten voor brandstof, verzekering en belasting kom je al redelijk snel in de buurt. En dan heb ik het nog niet over onderhouds- of afschrijvingskosten. Ik rij toch veel liever een leaseauto, ook met de nieuwe belastingregels, dan dat ik zelf een (betrouwbare) auto moet aanschaffen.
Het enige echte verschil zit m in een nieuwe versus 2e hands en de bijbehorende afwezigheid van zorgen bij lease.De balans slaat door naar prive als je afkoop moet betalen en naar lease bij grote reparaties OF daling van de km vergoeding.
En ik kon tot nu toe voor de bijtelling+bijbetaling geen eigen auto rijden, ook niet met de maximale kilometervergoeding. Want mijn opdrachten zijn al snel 70-100km enkele reis bij huis vandaan en dan kom je eigenlijk altijd per jaar wel over het maximale aantal te vergoeden kilometers heen.
Ik heb dus een lease-boete, maar die is veel minder relevant dan de kans op grote kosten bij privé rijden. Inderdaad: grotere zekerheid bij de lease-auto (geen onderhoudskosten, geen kosten bij schade, geen kosten bij veel rijden) en dat tegen lagere maandlasten, daar wil ik het risico op de boete wel voor nemen.
Volgend jaar waarschijnlijk weer een nieuwe kans, de laatste paar jaar halen we 1 keer per jaar wel. Dit is toch alleen reuze intressant als je TL of DCS > hoger bent.jil_s schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 12:45:
[...]
Serieus, de volgende reorganisatie (of 'alignment') is toch wel iets wat je zelf zou moeten horen (hoewel ik dan ook aan het eten zit met t gezin ..). Ben vooral benieuwd hoe dit in de praktijk qua aanstellingen/promoties van TL naar DCS gaat lopen. Wie wel, wie niet (en wat dan)?
En waarom dit niet vorig jaar al is gedaan.
Als "gewone" member kun je dit wel later keer terug luisteren zou ik persoonlijk zeggen...
Het hert hangt al helemaal vol met antennes van mobiele telefonie en dergelijke.jil_s schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 11:14:
Maar ernaast ligt wel een flinke bult van een meter of 50 hoog, een voormalige afvalberg. Met een 10 meter hoog stalen hert erop. Verlengsnoer meenemen, en het gewei als antenne gebruiken?
MIsschien kunnen we dit doen op een CGI lokatie of meerdere, maar lijkt mij leuk als ook niet-CGI erbij kan zijn, Dat kan natuurlijk prima, iemand contacten bij facility management en misschien moeten we dan recruitment voor ons karretje spannen
Het lijkt mij serieus leuk om eens een aantal radio geintereseerde tweakers te ontmoeten, en dan reken ik ook het \[RTL-SDR] De 25 euro allesontvanger en http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1268381Zendamateurs op GoT? topic tot de doelgroep, of liever intiemer?
Ik heb geen idee if zoiets te regelen is via CGI, zoals de vaste lezers weten is de afstand tussen mij en CGI behoorlijk groot maar dat gaat over management, voor zoiets wil ik wel wat energie en tijd vrijmaken.
Steek de koppen bij elkaar met de andere tweakers voor het eerste idee en drop 't dan in mijn mailbox?
http://www.biomedcentral.com/1471-2458/15/513
ik heb dr nog wel een paar van die dongles liggen. Erg leuk icm een RaspBerry. Digitale tv, GSM, Vlieg- en scheepvaartverkeer. Supercool, prima middel om automatisering zichtbaar te makenfranssie schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 21:52:
... en misschien moeten we dan recruitment voor ons karretje spannen?
Het lijkt mij serieus leuk om eens een aantal radio geintereseerde tweakers te ontmoeten, en dan reken ik ook het \[RTL-SDR] De 25 euro allesontvanger en Zendamateurs op GoT?Zendamateurs op GoT? topic tot de doelgroep, of liever intiemer?
.
De zuinige auto's hadden al vrijstelling van BPM, dus die vlieger gaat niet op. Ik rij nu een eco-diesel, die staat straks op 21% bijtelling. En dan wordt er ook nog gerommeld met de wegenbelasting, dus de leaseprijzen zullen ook wel weer stevig stijgen.Verwijderd schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 12:54:
I.t.t. wat meeste mensen beweren gaat de bijtelling voor de meesten niet met 50% omhoog.
Ik blijf er dus bij 50% verhoging en als ik dezelfde auto wil rijden na afloop contract dan wordt die ook in de lease duurder.
Ondertussen sta ik al vier jaar op de nul-lijn.
"The production of too many useful things results in too many useless people." Karl Marx
Dat is een beeld wat regelmatig terugzie. Werknemers bij (m.n. de grotere) softwarehuizen zitten vaak al vele jaren met een loonontwikkeling onder de inflatie. Om koopkracht te behouden zijn ze steeds vaker in bijtellingsgunstige auto's gaan rijden. In 2008 hoorde je nog bij een kleine minderheid met een Prius of Civic Hybrid, vanaf ongeveer 2011 is 14% "de norm" geworden met de Megane, V40 etc.LowLevel schreef op maandag 22 juni 2015 @ 11:12:
[...]
(iets over bijtelling en kosten leaseauto in het nieuwe belastingplan)[...]
Ondertussen sta ik al vier jaar op de nul-lijn.
Als dat afloopt, wordt de achtergebleven koopkracht ineens pijnlijk zichtbaar. Ik denk dat een loonsvehoging tussen 10 en 15% op zijn plaats zou zijn.
Verwijderd
Of eens gaan nadenken om van werkgever te veranderen....t_captain schreef op maandag 22 juni 2015 @ 11:51:
[...]
Als dat afloopt, wordt de achtergebleven koopkracht ineens pijnlijk zichtbaar. Ik denk dat een loonsvehoging tussen 10 en 15% op zijn plaats zou zijn.
Want dergelijke loonsverhogingen zijn denk ik maar voor weinigen weggelegd....
En nu nog een update over de aantallen blijvers?peter00 schreef op maandag 22 juni 2015 @ 13:09:
gefeliciteerd jongen. Maak er wat moois van! Veel succes iig.
Gefeliciteerd!elsinga schreef op maandag 22 juni 2015 @ 13:07:
Ik heb dat nadenken inmiddels omgezet in handelen. Ik ga per 1-9 naar een andere werkgever.
nope. stabiel net onder de 2800, inclusief Onrendabelen. nog een weekje geduld, dan komt de Juli update.Inabubble schreef op maandag 22 juni 2015 @ 13:16:
En nu nog een update over de aantallen blijvers?
Ik wordt ook altijd zo nerveus van stilzitten achter een scherm..Wijnands schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 22:48:
Oh, deze is ook leuk! Zei al eerder dat staan buro's te weinig gebruikt worden in nederland
http://www.biomedcentral.com/1471-2458/15/513
Verwijderd
+310080042228835
Bijzonder pijnlijk. Erg amateuristisch voor een IT bedrijf.
[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2015 18:11 ]
Verwijderd
Ik zit er ook in. Krijg nu net email dat hij niet meer doorgaat. Nummer werkt niet.mrdjerry schreef op maandag 22 juni 2015 @ 18:12:
Call will begin shortly. 0800 nummer gebruikt
Hoe kan ik dan wel ingebeld zijn? Tjonge Tjonge Tjonge. ZUCHT
Overigens wel grappig. Ik ben nog ingebeld en men blijft stug vertellen dat de call elk moment gaat beginnen

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2015 18:16 ]
nieuws: Amsterdam wil afgestudeerde werklozen omscholen tot ict'er
In de huidige markt geen gek idee. Bovendien slim gebruik van een subsidiepot.
Het doet me denken aan de periode rond de eeuwwisseling, toen we ook zo'n tekort aan IT'ers hadden. Bedrijven als Sogeti zijn groot geworden van de omgeschoolde zijinstromers.
Een zorg is wel, dat de markt een stuk volwassener is geworden en de IT'er meer als valman dan als tovenaar wordt gezien. Vraag me af in hoeverre een dergelijk project geen reputatieschade doet voor een bedrijf dat zich hoger in de markt wil positioneren.
Ik vind dat toch wel een erg vreemd plan. IT moet je in het bloed zitten, je moet er affiniteit mee hebben, dat leer je niet 'even'. Ik heb zat sollicitanten gesproken met een compleet andere achtergrond (bijv geschiedenis, economie of biologie) die IT "wel interessant" vonden. Dergelijke mensen vallen snel door de mand, dan kan je omscholen wat je wilt maar het zal nooit je vakgebied worden. Een echte IT'er moet imho een gerelateerde opleiding hebben, dus iets van HBO Informatica, Business IT of vergelijkbaar.t_captain schreef op maandag 22 juni 2015 @ 18:30:
CGI vandaag in het nieuws (samen met IBM en gemeente Amsterdam):
nieuws: Amsterdam wil afgestudeerde werklozen omscholen tot ict'er
In de huidige markt geen gek idee. Bovendien slim gebruik van een subsidiepot.
[ Voor 3% gewijzigd door Microkid op 22-06-2015 19:03 ]
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Exact!Microkid schreef op maandag 22 juni 2015 @ 18:43:
[...]
Ik vind dat toch wel een erg vreemd plan. IT moet je in het bloed zitten, je moet er affiniteit mee hebben, dat leer je niet 'even'. Ik heb zat sollicitanten gesproken met een compleet andere achtergrond (bijv geschiedenis, economie of biologie) die IT "wel interessant" vonden. Dergelijke mensen vallen snel door de mand, dan kan je omscholen wat je wilt maar het zal nooit je vakgebied worden. Een echte IT'er moet imho een gerelateerde opleiding hebben, dus iets van HBO Informatica, Business IT of vergelijkbaar.
inderdaad vreemd plan. Ik heb wel eens een meubelmaker (wtf?) in de 8086-jaren op gesprek gehad met hetzelfde verhaal . "leek m wel leuk". Dat was dus een gevalletje "Any Doubt .."
ook ik denk dat je best kunt eisen dat je je een opleiding in een gerelateerde richting moet hebben gehad. Leuk om IT als afvalputje van het UWV te laten fungeren (het is ook zo lekker vaag voor een buitenstaander), maar ik denk dat niemand er beter van wordt. Collega's niet (race to the bottom, damage control, handje houden) , klant niet (kwaliteitsprobleem) en ook CGI niet (imagoschade).
Dit topic is gesloten.