Ervaring werken bij CGI (deel 6) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 15 ... 28 Laatste
Acties:
  • 222.837 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:01

defiant

Moderator General Chat
Het schept het beeld dat ICT eigenlijk geen vak is waarvoor je 4 of 5 jaar moet studeren op HBO/WO niveau, maar eigenlijk niets meer vereist dan een cursus en dus qua niveau en bijhorende waardering eigenlijk niet zoveel voorstelt.

In een markt met tariefdruk draagt dit natuurlijk bij aan de beeldvorming dat die lagere tarieven ook gerechtvaardigd zijn.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 18:50
En dat geeft ook een signaal aan de huidige it-er; je beroep en 4-jarige hbo opleiding is net iets meer waard dan een uitkering. :(
Ik zou eerder zeggen; laat ze manager worden. Daar vallen ze minder op. >:)

let the past be the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-04-2023
Ik ga per 1-9 naar een andere werkgever.
Gefeliciteerd!

Wijs besluit met waarschijnlijk, voor een goede senior, een veel beter toekomstperspectief.

Veel succes!

It always seems impossible until it's done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-09 22:49
Het project lijkt goed te passen in een programma om het bedrijf wat lager in de markt te positioneren dan velen vanuit de CMG- of Logicatijd gewend zijn.

Qua business wel te begrijpen. In T&M zitten de beste marges bij de junior tot medior rollen.

Vanuit de optiek van een werknemer is het waarschijnlijk niet je favoriete koers.
Je gaat een beetje de richting op van Sogeti. Binnen de CapGemini (indertijd CGEY) als subbrand in de markt gezet "onder" het dure CapGemini label.
Ook daar is/was een actief programma voor zijinstromers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:28

elsinga

=8-)

ESPACE schreef op maandag 22 juni 2015 @ 21:00:
[...]

Gefeliciteerd!

Wijs besluit met waarschijnlijk, voor een goede senior, een veel beter toekomstperspectief.

Veel succes!
We gaan het zien en meemaken. Ik zie in elk geval veel meer uitdaging, leuker werk en een betere beloning. En kleiner, dus veel meer invloed op visie, richting en zo. :)

Ik kan overigens een groot deel van de droom van ome Serge op dit bedrijf projecteren. Alleen nu met een goeie verwachting dat ik niet ineens wakker schrik... ;) Nee, zonder gekheid, ik hoop dat CGI de weg omhoog weer vindt. Al is het alleen maar om de grote schare (bijna) ex-collega's die gewoon te goed zijn om in een sterfhuis achter te blijven. Zoveel potentieel, jammer dat het niet beter benut wordt momenteel... Dat zal ook de hoofdboodschap van mijn exit-gesprek zijn.

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:17
Verwijderd schreef op maandag 22 juni 2015 @ 18:13:
[...]

Ik zit er ook in. Krijg nu net email dat hij niet meer doorgaat. Nummer werkt niet.
Hoe kan ik dan wel ingebeld zijn? Tjonge Tjonge Tjonge. ZUCHT
Overigens wel grappig. Ik ben nog ingebeld en men blijft stug vertellen dat de call elk moment gaat beginnen _/-\o_ 8)7 :(
NL en BE gaven "this number is unobtainable" oid. London's nummer deed het wel maar toen kon ik net nog de "this call is being rescheduled" mee krijgen>

BT was af en toe beroerd maar Bell Canada is dus nog veel slechter. Zal dus wel de nieuwe provider worden.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wijnands schreef op maandag 22 juni 2015 @ 21:53:
[...]

NL en BE gaven "this number is unobtainable" oid. London's nummer deed het wel maar toen kon ik net nog de "this call is being rescheduled" mee krijgen>

BT was af en toe beroerd maar Bell Canada is dus nog veel slechter. Zal dus wel de nieuwe provider worden.
Welk nummer heb je gebeld ? Het 0800 nummer werkte direct zonder problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-09 16:01

Reneger

Wie? IK?

er stond een 020 nummer standaard in de call. Ik heb toen ook het 0800 nummer geprobeerd. Volgende optie was het canadeze nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sattertje
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-09 10:10
elsinga schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 13:42:
En ik kon tot nu toe voor de bijtelling+bijbetaling geen eigen auto rijden, ook niet met de maximale kilometervergoeding. Want mijn opdrachten zijn al snel 70-100km enkele reis bij huis vandaan en dan kom je eigenlijk altijd per jaar wel over het maximale aantal te vergoeden kilometers heen.
Allereerst gefeliciteerd met je nieuwe werkgever.
Kan jij aangeven wat het max. te vergoeden kilometers is per jaar?
Ik weet dat je maandelijks niet meer terug krijgt dan het lease bedrag, maar had hier nog niks over gehoord.

[ Voor 5% gewijzigd door sattertje op 23-06-2015 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jil_s
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 07-09-2020
Microkid schreef op maandag 22 juni 2015 @ 18:43:
[...]Een echte IT'er moet imho een gerelateerde opleiding hebben, dus iets van HBO Informatica, Business IT of vergelijkbaar.
Dat roept de vraag op wat een echte IT'er dan is.

FYI: ik ben zelf in die jaren negentig gaan solliciteren bij de Sogeti's omdat ik als afgestudeerd stedenbouwkundige niet aan het werk kwam. Ik ben toen terecht gekomen in dienst van een ziekenfonds en heb daar in 12 jaar flink carrière gemaakt als mainframeontwikkelaar, tot ik naar Logica ging vanwege een carrièreswitch. Inmiddels codeer ik geen letter meer, en ik mis het ook niet :) En ik vind het ook niet erg als ik geen echte IT'er ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkerl
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-09 19:17

bakkerl

Let there be light.

De Logica maatregelen zijn weer terug.. Doe maar zwaaien naar trainingen (behalve die verplichte in eigen tijd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inabubble
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-06 12:20
sattertje schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 10:52:
[...]

Allereerst gefeliciteerd met je nieuwe werkgever.
Kan jij aangeven wat het max. te vergoeden kilometers is per jaar?
Ik weet dat je maandelijks niet meer terug krijgt dan het lease bedrag, maar had hier nog niks over gehoord.
Reken maar uit: deel de lease vergoediing door 0,19.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01-10-2024
bakkerl schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 11:22:
De Logica maatregelen zijn weer terug.. Doe maar zwaaien naar trainingen (behalve die verplichte in eigen tijd).
Verklaar je nader? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkerl

bakkerl

Let there be light.

Zie je inbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-09 13:39

avotar

P0werd by Black Coffee

Microkid schreef op maandag 22 juni 2015 @ 18:43:
[...]

Ik vind dat toch wel een erg vreemd plan. IT moet je in het bloed zitten, je moet er affiniteit mee hebben, dat leer je niet 'even'. Ik heb zat sollicitanten gesproken met een compleet andere achtergrond (bijv geschiedenis, economie of biologie) die IT "wel interessant" vonden. Dergelijke mensen vallen snel door de mand, dan kan je omscholen wat je wilt maar het zal nooit je vakgebied worden. Een echte IT'er moet imho een gerelateerde opleiding hebben, dus iets van HBO Informatica, Business IT of vergelijkbaar.
Natuurlijk niet. Ik ben zelf in 1999 begonnen met een economische opleiding. In de tijd van de Y2K en de Euroconversie had je aan een HBO papiertje voldoende om te kunnen starten.
Uitval was wat groter, maar een hoop goeden zijn gebleven.

Na 2005 is men kritischer geworden, maar of dat terecht is....

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger

Reneger

Wie? IK?

Kunt u mij dit ook doen toekomen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Ik zie niets bijzonders in mijn inbox?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga

elsinga

=8-)

Ik ook niet.

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
Ik heb trouwens problemen om bij de klant op MySite te komen via nlweblinks. Ik krijg een Visual C++ runtime error in internet explorer. Outlook Web App doet het wel, overigens. Ik ga eens Firefox of Chrome eens proberen.

Nog iemand issues hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjorsius
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 21-09-2020
Perenor schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 13:04:
Ik heb trouwens problemen om bij de klant op MySite te komen via nlweblinks. Ik krijg een Visual C++ runtime error in internet explorer. Outlook Web App doet het wel, overigens. Ik ga eens Firefox of Chrome eens proberen.

Nog iemand issues hiermee?
Ja, ik kwam er ook niet op met IE...
Maar nou doet mijn laptop wel vaker een beetje moeilijk.... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
Chrome doet het wel, overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Perenor schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 13:20:
Chrome doet het wel, overigens.
Welke versie van Internet Explorer wordt er bij de klant gebruikt? Ik heb hier ook last van als ik bij een klant zit waar IE8 gebruikt wordt. Daarbij werkt hierdoor Cynergy helemaal niet, dit blijft maar wachten en geeft nooit een inhoudelijke pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
Woudloper schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 14:26:
[...]
Welke versie van Internet Explorer wordt er bij de klant gebruikt? Ik heb hier ook last van als ik bij een klant zit waar IE8 gebruikt wordt. Daarbij werkt hierdoor Cynergy helemaal niet, dit blijft maar wachten en geeft nooit een inhoudelijke pagina.
IE9, helaas :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga

elsinga

=8-)

Je kunt altijd Portable Chrome of Portable Firefox vanaf een USB stick (of uit je homedir) draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LowLevel
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23-05-2024
t_captain schreef op maandag 22 juni 2015 @ 18:30:
CGI vandaag in het nieuws (samen met IBM en gemeente Amsterdam):

nieuws: Amsterdam wil afgestudeerde werklozen omscholen tot ict'er

In de huidige markt geen gek idee. Bovendien slim gebruik van een subsidiepot.
Is de terugkomst van de PION projecten uit de 80-er jaren. Toen werden ook werkeloze academici bij bosjes omgeschoold tot IT-ers. Ik merkte toch wel dat de affiniteit met het vak vaak ver te zoeken was.

"The production of too many useful things results in too many useless people." Karl Marx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

peter00

BCF5

ik zie nog niks in mn inbox. kun je deze even koppiepeesten in een DM?

thnx

Het is vervelend als cynicus steeds gelijk te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Testert
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 30-09-2024
Alle hens aan dek voor het het oppoetsen van de halfjaarscijfers? "Vakantie opnemen doe je maar in juli 2016!"

Sjoch dizze stêd; sjoch wat der rûnom bart - It âlde spegelet him yn wat de takomst hat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

ik voel een griepje opkomen....

*kuch*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkerl

bakkerl

Let there be light.

Testert schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 16:15:
Alle hens aan dek voor het het oppoetsen van de halfjaarscijfers? "Vakantie opnemen doe je maar in juli 2016!"
"Vakantie opnemen doe je maar in juli 2016 je eigen tijd!"

[ Voor 29% gewijzigd door bakkerl op 23-06-2015 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:15
Als buitenstaander vind ik dit toch een vreemde gang van zaken: iedereen heeft recht op vakantie, dat is wettelijk zo vastgelegd. Een bedrijf kan je niet verbieden het op te nemen tenzij er een heel dringende operationele reden is.

Men moet echt oppassen met dit soort grappen lijkt me: de economie trekt aan een daarmee de vraag naar goede ICT-ers...

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga

elsinga

=8-)

Ben ik even blij met een in mijn arbeidsvoorwaarden opgenomen studiebudget plus bijbehorende studiedagen bij de nieuwe werkgever... Na zoveel jaren van stilstand op dit gebied bij CGI is dit niet leuk voor de mensen die zich graag blijven ontwikkelen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Als ik weer voor een baas zou werken, zou studie een heel essentiëel onderdeel van de deal zijn.

In feite komt zo'n keuze erop neer dat je een flinke punt van je taart afstaat, en dat lijkt me alleen zinvol als je de totale omvang van de taart evenredig kunt vergroten. Dan ontstaar een win-win situatie.

Dus een stevig plan voor training&ontwikkeling met het oog op een aanzienlijke stijging in functieniveau. Als je werkgever vooral wil doorgaan om je huidige skills te verkopen, mag je de vraag stellen wat dat jou ooit gaat opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

en dit is "alleen" nog maar het studiebudget. Wat denken jullie hoeveel ruimte er is voor een salarisstijging voor geheel het jaar ingezette leden? Of dat de drempel van de PPP gehaald wordt als gevolg van onderpresterende salesmanagers?

In de mail wordt voor het eerst het woord "contributie"gebruikt. Ik vroeg me al af wanneer wij leden om een contributie zouden worden gevraagd. Nu dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Toch raar, ik heb alleen een mail dat ik donderdag de billing al moet invullen,verder niets - misschien een andere BU (of hoe het heet)? Ik zit bij finance.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

elsinga schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 19:08:
[...]

Ben ik even blij met een in mijn arbeidsvoorwaarden opgenomen studiebudget plus bijbehorende studiedagen bij de nieuwe werkgever... Na zoveel jaren van stilstand op dit gebied bij CGI is dit niet leuk voor de mensen die zich graag blijven ontwikkelen. :(
Eens. Ik merkte zelfs dat ik verbaasd was toen het me gevraagd werd of ik wist welke trainingEN ik wilde gaan doen het komende jaar 8)7

Maar ik moet heel eerlijk bekennen.... en dan sluit ik me aan bij het idee achter de post van :
hoevenpe schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 18:16:
Als buitenstaander vind ik dit toch een vreemde gang van zaken: iedereen heeft recht op vakantie, dat is wettelijk zo vastgelegd. Een bedrijf kan je niet verbieden het op te nemen tenzij er een heel dringende operationele reden is.

Men moet echt oppassen met dit soort grappen lijkt me: de economie trekt aan een daarmee de vraag naar goede ICT-ers...
Het hoeft echt niet zo te zijn. Het gras waar jullie op staan begint nu toch wel erg bruin te worden.
Hoe kan het toch zijn dat ze dezelfde gekke sprongen maken als in de tijd van de laatste stuiptrekkingen toen het bedrijf nog Logica heette? Is men daadwerkelijk zo naïef?

Of is het een storm in een glas water en geldt het alleen voor een paar chronische idle members?
peter00 schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 22:42:

In de mail wordt voor het eerst het woord "contributie"gebruikt. Ik vroeg me al af wanneer wij leden om een contributie zouden worden gevraagd. Nu dus.
*proest*

Ik wens jullie veel wijsheid, maar ik zou nog eens goed achter mijn oren krabben en wellicht wat van je eigen posts uit 2010 en 2011 teruglezen. :> O+

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandaahl
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online

Vandaahl

de Verderver

franssie schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 22:48:
Toch raar, ik heb alleen een mail dat ik donderdag de billing al moet invullen,verder niets - misschien een andere BU (of hoe het heet)? Ik zit bij finance.
Hier ook nog geen mail gezien. Welk select gezelschap heeft deze eer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
Vandaahl schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 07:49:
Hier ook nog geen mail gezien. Welk select gezelschap heeft deze eer?
Heb je je contributie alweer niet betaald?
Dan krijg je ook geen mail meer hoor...

:Y

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandaahl
  • Niet online

Vandaahl

de Verderver

hoevenpe schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 08:01:
[...]

Heb je je contributie alweer niet betaald?
Dan krijg je ook geen mail meer hoor...

:Y
Dacht van wel :?

Toch nog zeker voor de komende twee maanden. Daarna stop ik ermee. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simnl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 31-08 16:25
Hier ook nog geen mail, alleen de vraag om de timesheets donderdag al te doen.
Zou iemand die mail willen forwarden of sturen in een DM? Ben wel erg benieuwd nu..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jil_s
Hier nog een nieuwsgierige, binnen mijn OU (cs zuidoost) is ook geen enge mail verspreid. Mag ook geforward worden, dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

jongens en meisjes, die mail is helemaal niet eng en vooral bedoeld voor een specifieke BU. Het kan zomaar zijn dat in je eigen sector/BU dit helemaal niet van toepassing is.

m onnodig verspreiden is niet erg produktief. Hij wordt pas relevant als je vanaf heden een vakantie of training inschiet en hij wordt geweigerd om vage business redenen. Vaag noem ik een zelfverklaarde marge van xx% en zeggen dat t slecht gaat .

Dan mag je me een DM sturen en krijg je meer info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jil_s
Ok, lijkt me duidelijk genoeg zo. Meer moeten we waarschijnlijk inderdaad niet willen weten :)
(maar 'eng' lijkt hij me wel als je 'm wel gehad hebt en je krijgt er ook mee te maken)

[ Voor 32% gewijzigd door jil_s op 24-06-2015 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inabubble
peter00 schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 10:45:
jongens en meisjes, die mail is helemaal niet eng en vooral bedoeld voor een specifieke BU. Het kan zomaar zijn dat in je eigen sector/BU dit helemaal niet van toepassing is.

m onnodig verspreiden is niet erg produktief. Hij wordt pas relevant als je vanaf heden een vakantie of training inschiet en hij wordt geweigerd om vage business redenen. Vaag noem ik een zelfverklaarde marge van xx% en zeggen dat t slecht gaat .

Dan mag je me een DM sturen en krijg je meer info
Op een marge mag de verplichte zomervakantie niet geweigerd worden, er bestaat nog zoiets als wetgeving.
Dat weigeren van trainingen is gewoon in een organisatie die haar werknemers alleen maar makkelijk als uitzendkracht wil wegzetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

Inabubble schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 11:20:
Op een marge mag de verplichte zomervakantie niet geweigerd worden, er bestaat nog zoiets als wetgeving.
weigeren van reeds aangevraagde vakantie is niet aan de orde, zolang je t maar in LPS had staan. Nieuwe aanvragen, die zijn wel relevant

dr staat nog veel meer laakbaars in die email, zoals iets over het managen van ziekte.

[ Voor 66% gewijzigd door peter00 op 24-06-2015 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
peter00 schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 22:42:
en dit is "alleen" nog maar het studiebudget. Wat denken jullie hoeveel ruimte er is voor een salarisstijging voor geheel het jaar ingezette leden? Of dat de drempel van de PPP gehaald wordt als gevolg van onderpresterende salesmanagers?
En je mag je ook afvragen wie daar uiteindelijk de lauweren van gaat plukken. Ik denk eerder de bonussen van de hoge heren dan de salarissen van de leden of hun PPP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
peter00 schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 11:27:
[...]

weigeren van reeds aangevraagde vakantie is niet aan de orde, zolang je t maar in LPS had staan. Nieuwe aanvragen, die zijn wel relevant
Het weigeren van een vakantieaanvraag mag alleen om gegronde redenen. Ik mag toch hopen dat (in het theoretische geval dat het voor zou komen) een rechter in lachen uitbarst bij de stelling dat het van essentieel belang is dat een euro in Q2 verdiend wordt in plaats van in Q3, ergo dat elk weldenkend mens heenprikt door dergelijk oppoetsgedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkerl

bakkerl

Let there be light.

Rukapul schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 12:51:
Het weigeren van een vakantieaanvraag mag alleen om gegronde redenen. Ik mag toch hopen dat (in het theoretische geval dat het voor zou komen) een rechter in lachen uitbarst bij de stelling dat het van essentieel belang is dat een euro in Q2 verdiend wordt in plaats van in Q3, ergo dat elk weldenkend mens heenprikt door dergelijk oppoetsgedrag.
En je kan wachten op de volgende berichten aan het begin van F2016, dat alle members nog zoveel vakantie dagen hebben staan. En dat weer op de cijfers van F2016 zal drukken en of je ze (onvoordelig) wil laten afkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkerl

bakkerl

Let there be light.

Ik wacht ook nog in spanning op de followup van Paul M.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Ik heb liever eindelijk 's wat training dan een eindsprintje om mijn PPP te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

PPP kun je op je buik schrijven. Drempel halen we nooit. Durf ik wel een kratje bier op te zetten.

Ik heb ook liever wat goede training of om- cq bijscholing dan een halfzachte PPP toezegging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

50% van de PPP is toch nog gegarandeerd voor FY2015? Vanwege de nieuwe arbeidsvoorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
Wijnands schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 13:42:
Ik heb liever eindelijk 's wat training dan een eindsprintje om mijn PPP te halen.
Nou, daarnaast wil ik ook eens een salarisverhoging. Ben al weer 2 jaar stil blijven staan, netto gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snelkeuze0017
  • Laatst online: 15-10-2020
bakkerl schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 13:11:
Ik wacht ook nog in spanning op de followup van Paul M.
Ditto hier. Wat een dappere vent! _/-\o_ Ik volg met spanning hoe dit verder gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Ik begrijp uit context dat er iemand het nut van het bevel uitdaagd? Respect voor lef maar het gaat niets veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jil_s
Het gaat misschien wel wat veranderen, als er iemand zo zijn kop eens boven het maaiveld durft te steken.
Viva la revolucion! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

De TL's en DCS sputteren ook al tegen ivm "admin-uren". Dit gaat nog interessant worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandaahl
  • Niet online

Vandaahl

de Verderver

Perenor schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 13:50:
[...]

Nou, daarnaast wil ik ook eens een salarisverhoging. Ben al weer 2 jaar stil blijven staan, netto gezien.
Per 1 september heb ik mijn eigen salarisverhoging geregeld. :w
Heb er weer zin in! oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
bakkerl schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 16:19:
[...]

"Vakantie opnemen doe je maar in juli 2016 je eigen tijd!"
peter00 schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 13:48:
PPP kun je op je buik schrijven. Drempel halen we nooit. Durf ik wel een kratje bier op te zetten.
Verwijderd schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 13:49:
50% van de PPP is toch nog gegarandeerd voor FY2015? Vanwege de nieuwe arbeidsvoorwaarden.
Wacht even...helder moment!

Dit FY heb je 50% gegarandeerd PPP, volgend jaar minder. Dan moet je je billable uren niet naar voren schuiven maar juist naar achteren! Ik zou alle uren van de laatste twee of drie maanden factureren in het nieuwe FY! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

Verwijderd schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 13:49:
alleen als de drempel ("threshold") gehaald wordt, dixit Sake. Dat is de nul-factor die ergens in die op papier fantastische PPP regeling jouw uitkering kan verzieken. Let maar op. Het excuus voor helemaal geen PPP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger

Reneger

Wie? IK?

Gezellige boel... Trainingen on hold. Vakantie opnemen is optioneel. Leegloop van goeie mensen (Zag de namen van mensen die er al jaren zitten voorbij komen, evenals andere goede mensen). Tijd om een bak kurken te halen om de gaten te dichten?

Blubblubblub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LowLevel
Als we nu eens allemaal een kurk opsturen naar het hoofdkantoor?

"The production of too many useful things results in too many useless people." Karl Marx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Waarvan betalen jullie al die flessen wijn? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LowLevel
Wijn? Dat heeft tegenwoordig een draaidop. Gelukkig hebben Single Malts nog wel een kurk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger

Reneger

Wie? IK?

Of sommige bieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jil_s
Yep, van die mooie grote flessen uit een willekeurige abdij/abbaye. Als mijn Val-Dieu op is wil ik wel een contributie doen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
LowLevel schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 14:37:
Als we nu eens allemaal een kurk opsturen naar het hoofdkantoor?
Dan komt het niet verder dan een PA die zich afvraagt wat dit nu weer voor gebaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger

Reneger

Wie? IK?

Mwah, na een kurk of 100 zal ze toch wel vragen gaan stellen... En er is vast iemand van het MT die hier leest. :W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donde
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-03 05:57
peter00 schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 13:48:
Ik heb ook liever wat goede training of om- cq bijscholing dan een halfzachte PPP toezegging.
Hmmm, omscholing. Als in jezelf verbreden op de arbeidsmarkt?

Met my learning hebben ze nu ook iets dat je ergens een keuze moet maken of de training die je gaat volgen jou gaat helpen met je huidige opdracht of dat jij jezelf gaat verbreden. In dat laatste geval gaan de kosten van die training, bij ontslag, van je transitievergoeding.

Hebben stelt niets voor als je niet zelf iets bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

Donde schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 15:16:
Dat was wel de bedoeling ja.
Met my learning hebben ze nu ook iets dat je ergens een keuze moet maken of de training die je gaat volgen jou gaat helpen met je huidige opdracht of dat jij jezelf gaat verbreden. In dat laatste geval gaan de kosten van die training, bij ontslag, van je transitievergoeding.
zeau. Bedankt dat je t even meldt...dat maakt de keuze wel eenvoudiger.

*Benieuwd na wat 20 jaar volledige billability de rechter zegt over de transitiefooi nieuwe stijl*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkerl

bakkerl

Let there be light.

Zo. Eerste irritatie mail naar mijn TL over het niet mogen inschrijven bij een cursus. Een die hard afgesproken is in een PIP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

bakkerl schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 15:34:
Zo. Eerste irritatie mail naar mijn TL over het niet mogen inschrijven bij een cursus. Een die hard afgesproken is in een PIP.
Serieus - nu na alle gezeur over PIP is het afgewezen? Man man man, hoe ongeloofwaardig wil je je als bedrijf maken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
Deze recente artikelen op Computable al gelezen?

http://www.computable.nl/...-het-canadese-ictpak.html

http://www.computable.nl/...itbestedingspraktijk.html

[ Voor 31% gewijzigd door Perenor op 24-06-2015 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

En dan vergeet je nog het volgende artikel:Mooi dat CGI de laatste tijd op deze wijze in het nieuws komt. Geeft een goed gevoel bij de toekomst van CGI in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

[sarcasm]
ja, het geeft inderdaad een goed gevoel als we van 7000 naar 2500 man gaan in een paar jaar tijd. Met recruitment praktisch op hold, en een resource-management-systeem waarbij je denkt dat het aan jou ligt dat er geen klussen in staan.
[/sarcasm]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Recruitment draait toch op volle toeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga

elsinga

=8-)

Ik zou graag nog even checken of ik ook wat in de mail kreeg, maar zojuist krijg ik een 500 error in de webmail na inloggen. Het certificaat is niet geldig voor wat ik wil. Vanochtend nog wel.

Nou weet ik dat de nlconnect over is naar het cgi domein, maar deze was niet gecommuniceerd volgens mij...

Nou ja, morgen naar kantoor voor gesprek met TL en PM over mijn aanstaande vertrek. Kan ik daar mijn mail wel even lezen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revert
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 25-05-2022
t_captain schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 16:55:
Recruitment draait toch op volle toeren?
Ik hoor niks meer over die 621 442 nieuwe members wervingscampagne http://www.cginederland.n...p-employer-nederland-2015
Is zeker geschrapt omdat het anders iemand zijn bonus gaat kosten 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Donde schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 15:16:
[...]

Het zal allemaal wel. Momenteel ben ik vaak om 7 uur de deur uit en pas om kwart voor 7 weer thuis. En dan ben ik maar 8 uur aanwezig bij de klant. Ik heb de puf niet om dan ook nog cursussen te gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger

Reneger

Wie? IK?

elsinga schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 16:56:
Ik zou graag nog even checken of ik ook wat in de mail kreeg, maar zojuist krijg ik een 500 error in de webmail na inloggen. Het certificaat is niet geldig voor wat ik wil. Vanochtend nog wel.

Nou weet ik dat de nlconnect over is naar het cgi domein, maar deze was niet gecommuniceerd volgens mij...

Nou ja, morgen naar kantoor voor gesprek met TL en PM over mijn aanstaande vertrek. Kan ik daar mijn mail wel even lezen. ;)
https://mail.logica.com/owa/

Werken de links naar het intranet niet, maar je mail iig wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga

elsinga

=8-)

Reneger, exact die link gebruikte ik ook. Maar is een hikje geweest, werkt nu wel weer... Dank!

[ Voor 3% gewijzigd door elsinga op 24-06-2015 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
@Revert: een recruitment target van 442 lijkt gericht op stabilisatie, niet op groei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger

Reneger

Wie? IK?

Lol. Call is weer unobtainable. Kwartier geleden getest, toen deed ie t wel...

Ik ga t 0800 nummer weer zoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Reneger schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 18:00:

Deze keer zat ik er wel in.

Weinig wat we nog niet wisten. Ging vooral over de weg naar 1 oktober.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkerl

bakkerl

Let there be light.

Reneger schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 18:00:

Excuse mail voor de storing zit al in de mail. Morgen mag je terug luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga

elsinga

=8-)

Iemand hier trouwens ervaring met het laten overnemen van een nog niet gestart leasecontract bij Athlon? Ik vertrek per 1-9, mijn nieuwe Octavia is een tijdje geleden besteld, maar wordt pas na 1-9 geleverd. :)

(uiteraard is dit bij de nieuwe werkgever bekend en die neemt de auto gewoon over, geen probleem aan die kant dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revert
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 25-05-2022
t_captain schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 17:57:
@Revert: een recruitment target van 442 lijkt gericht op stabilisatie, niet op groei.
Lijkt me dat zelfs 442 dan aan de krappe kant is, maar ik hoor nooit iets over het aantal joiners, wat ik hier wel lees is dat het aantal "members" nog steeds blijft dalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjonson
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-08 14:53
Is het jullie ook opgevallen dat de kwaliteit van de autozoeker echt bar en boos is. Catalogus prijzen van de meeste auto's komen niet overeen met wat er op de sites staat van het automerk zelf. Ditto voor de bijtellings getallen.

Hoe kunnen ze dan verwachten dat je op tijd een auto besteld als er geen snars van klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

die hoeven helemaal niet overeen te komen. De leaseboer heeft vaak hele andere prijzen afgesproken met de de importeur dan de adviesprijzen op de site. Die van de leaseboer zijn leidend.

ik moet zeggen, dat ik na wat aanloopproblemen (wat vooral aan mij lag..) best onder de indruk ben van zowel de autozoeker (je kunt lekker offline browsen), als de bestelmodule (de berekening komt overeen met mn eigen spreadsheet...). En last but not least, de prijzen zijn een stuk beter dan die van leaseplan...

Er zijn best een hoop dingen wel goed gaan bij CGI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjonson
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-08 14:53
peter00 schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 10:38:
die hoeven helemaal niet overeen te komen. De leaseboer heeft vaak hele andere prijzen afgesproken met de de importeur dan de adviesprijzen op de site. Die van de leaseboer zijn leidend.

ik moet zeggen, dat ik na wat aanloopproblemen (wat vooral aan mij lag..) best onder de indruk ben van zowel de autozoeker (je kunt lekker offline browsen), als de bestelmodule (de berekening komt overeen met mn eigen spreadsheet...). En last but not least, de prijzen zijn een stuk beter dan die van leaseplan...

Er zijn best een hoop dingen wel goed gaan bij CGI.
Een leaseboer heeft vaak lagere prijzen afgesproken met de importeur inderdaad.
Maar wat ik zie, is dat bij veel modellen de prijzen in de autozoeker hoger zijn en dat maakt het dus verwarrend.

Ja er zijn zeker voordelen van het offline excel bestand :) je kan er zelf allerlei berekeningen bij zetten zodat je de netto kosten kan zien van de wagen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GMAT
  • Laatst online: 12-09 11:04
Iemand enig idee wanneer er een nieuwe autozoeker versie komt? De huidige bevat de prijzen van mei. Ik dacht dat deze maandelijks geupdate zou worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inabubble
De prijzen zullen hoger zijn, omdat er standaard metallic lak wordt toegevoegd? Het gaat hier om de fiscale waarde, niet de waarde waarvoor de auto ingekocht wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Verschil tussen leaseprijs en "CGI prijs"?

Leaseprijs die je van de maatschappij hoort is exclusief BTW.
In de CGI prijs moet in het geval van privegebruik een BTW-correctie (2.7% cat.waarde per jaar) worden meegeteld. Eventueel kan een volumekorting weer van de prijs af, waardoor de prijzen weer wat dichter bij elkaar liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

maakt t nou niet moeilijker dan t is T-C.

Er is toegang gegeven aan iedereen op de autozoeker om eens te kunnen rondneuzen. De bestelmodule is accuraat en geeft tot op enkele euri nauwkeurig wat je per maand kwijt bent, zowel wat aan CGI betaalt als wat je netto onder de streep neertelt

verder herhaal ik dat de prijzen van de leaseboer leidend zijn, wat er ook op de leveranciersite geroepen wordt. Voor pakketten en accessoires kun je daar een beeld vormen, maar de bestelmodule en wat je zelf onderhandelt geven de doorslag .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donde
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-03 05:57
Inabubble schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 10:52:
De prijzen zullen hoger zijn, omdat er standaard metallic lak wordt toegevoegd?
Metallic lak komt er volgens mij nog bij.

Hebben stelt niets voor als je niet zelf iets bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SindaPaus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-08 17:43

SindaPaus

Cabar di Loca, Puta's!

Donde schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 14:59:
[...]

Metallic lak komt er volgens mij nog bij.
Nog bij? De prijzen uit de Autozoeker zijn toch inclusief metallic lak, navigatie, bluetooth en winterbanden? Zonder één van die genoemde onderdelen krijg je tegenwoordig geen auto meer besteld, toch?

I don't know, rocket fire at long range - somehow it lacks that personal touch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een auto besteld via de CGI tool die wél metallic lak heeft (moet) maar geen navigatie, geen winterbanden en geen bluetooth. Het kan dus wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SindaPaus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-08 17:43

SindaPaus

Cabar di Loca, Puta's!

Wat betreft de navigatie en bluetooth heb je gelijk; ik vergiste me: de CGI Standaardauto's zijn voorzien van die opties.

Maar winterbanden heb je zeker wel, zie bijlage C:
In de lease overeenkomst is een regeling voor winterbanden opgenomen. Deze hoeft niet separaat afgesloten te worden met de leasemaatschappij.

I don't know, rocket fire at long range - somehow it lacks that personal touch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die winterbanden zal ik er de komende winter onder laten hangen. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

SindaPaus schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 15:36:
Wat betreft de navigatie en bluetooth heb je gelijk; ik vergiste me: de CGI Standaardauto's zijn voorzien van die opties.

Maar winterbanden heb je zeker wel, zie bijlage C:
[...]
Dat kostte je "vroegâh" nog een tientje extra in de maand.
Leuk was toen dat dat inging vanaf het begin van je leasecontract, ook al besloot je na anderhalf jaar dat het toch wel handig zou zijn....
Goede verbetering zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

Nu ook, alleen zit t allemaal in de prijs verwerkt. De prijzen zijn een stuk beter dan die van LP. De procedure is ook efficienter en effectiever geworden. De keus helaas iets minder, maar daar valt mee te leven.

nu alleen nog af van dat hyprocriete eco-gezwam. We zijn een uitzendburo, werken op afstand is daar inherent aan (iemand een andere mening?). Zolang we niet vertrouwd worden als we IBA zitten en op kantoor moeten komen, zal men ook moeten accepteren dat we naar de klant toe moeten en niet alles ecofiel vanaf de keukentafel kunnen doen.

Owja, en Sjaak en de Ridders moeten in een PriusAmpera/Tesla voor mijn part (of OV) op t werk komen om t goede voorbeeld te geven. Doet de directeur van het bedrijf waar ik ben verhuurd ook, en dat bedrijf is meer dan half zo groot als CGI NL

[ Voor 18% gewijzigd door peter00 op 26-06-2015 10:53 ]

Pagina: 1 ... 15 ... 28 Laatste

Dit topic is gesloten.