Ervaring werken bij CGI (deel 6) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 13 ... 28 Laatste
Acties:
  • 222.833 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-09 16:01

Reneger

Wie? IK?

Volgens mij mis ik ook iets. Of ik lees mn mail niet goed. @Wijnands: Morgen HD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 20:08
Reneger schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 09:36:
Volgens mij mis ik ook iets. Of ik lees mn mail niet goed. @Wijnands: Morgen HD?
In de middag. prima! :)

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01-10-2024
Nog steeds geen communicatie van HR over het feit dat ze vorige week de AV mandjes met het salaris van mei hebben uitbetaald, zonder dit van te voren gecommuniceerd te hebben.

Ik had toch minstens een verontschuldiging verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Perenor schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 14:21:
Nog steeds geen communicatie van HR over het feit dat ze vorige week de AV mandjes met het salaris van mei hebben uitbetaald, zonder dit van te voren gecommuniceerd te hebben.

Ik had toch minstens een verontschuldiging verwacht.
Op 14 april schreef NL Communicatie HR NL in de email:

'Na 10 mei zullen we de voorbereidingen starten voor de uitbetaling van het (restant) stuwmeer fase 1 en 2. Dit conform het arbeidsvoorwaardenprotocol weergegeven...'.

Dekt dat niet het probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

elsinga

=8-)

Wat ik apart vind is dat er in mijn vakantiedagen overzicht die ik enkele maanden geleden van mijn TL kreeg staat dat er in april 6 stuwmeerdagen afgekocht zouden worden, maar dat ik dat tot nu toe niet heb gezien op de loonstroken van april en mei.

Nou maakt het mij niet uit, heb ik er 6 meer te besteden, maar toch...

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMG1995
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 05-12-2024
Worden anciënniteitdagen dan ook als stuwmeerdagen gezien?
Verwijderd schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 14:31:
[...]

'Na 10 mei zullen we de voorbereidingen starten voor de uitbetaling van het (restant) stuwmeer fase 1 en 2. Dit conform het arbeidsvoorwaardenprotocol weergegeven...'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger
  • Laatst online: 11-09 16:01

Reneger

Wie? IK?

Check, zorg ik er ook voor dat ik er tegen die tijd ben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
Verwijderd schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 14:31:
[...]

Nee, want het betreft hier 80% van de financiële waarde van de anciënniteitsdagen (boven de 3), welke in een "AV mandje" gestopt zou worden voor het aankopen van "secundaire arbeidsvoorwaarden" middels een daarvoor speciaal in te voeren tool. Omdat die tool er nog niet is, en HR niet met te veel administratie te maken wil krijgen, hebben ze er, zonder enige aankondiging, voor gekozen om het bedrag in kwestie met het salaris van mei uit te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjorsius
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 21-09-2020
Ik had verzocht om die anciënniteitsdagen in mijn pensioen te laten storten. Ook die zijn gewoon met mijn salaris uitbetaald. Niets in mijn pensioen gestort. En als je er naar vraagt... Niets geen excuses ofzo, alleen: "Je kan die storting ook vanuit je vakantiegeld doen..." Triest...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
Jammer dat je in de MSAP geen directe beoordeling kunt geven over HR. De enigen die er volgens mij op afgerekend worden zijn je directe managers (TL, DCS of UD).

En dus blijft HR maar doen waar ze zin in hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:11

franssie

Save the albatross

Die zijn er dan ook verantwoordelijk voor en Sake mag je er lijkt mij dan ook gewoon op aanspreken. Misschien gebeurt er dan ook nog iets.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Of je spreekt de chef van HR erop aan.

Overigens even een blik op mijn strook geworpen, ik zie niks geks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Kan ook, maar aangezien HR staff is vallen ze onder de directie dus zou ik het via hun spelen. Hoe gek ook, HR heeft geen enkele verantwoording aan het personeel af te leggen ...moreel wel maar ach - het blijft HR :+

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
Ik heb van iemand (die met de OR contact heeft gehad) gehoord dat het in het OR overleg aangekaart is en klaarblijkelijk werd het door HR niet als een probleem gezien voor de medewerkers, omdat ze het bedrag later konden compenseren door later eventueel dagen (uit hun bruto salaris) terug te kopen. Maar diegenen die het (bruto) in het pensioen wilden stoppen, zijn zo wel benadeeld.

[ Voor 9% gewijzigd door Perenor op 28-05-2015 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-06 07:38

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Bij HR zien ze kennelijk niks als een probleem, ze lijken daar maar te doen waar ze zin in hebben, zonder enige vorm van communicatie.... Persoonlijk vind ik dit van de gekke.

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Perenor schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 21:49:
Ik heb van iemand (die met de OR contact heeft gehad) gehoord dat het in het OR overleg aangekaart is en klaarblijkelijk werd het door HR niet als een probleem gezien voor de medewerkers, omdat ze het bedrag later konden compenseren door later eventueel dagen (uit hun bruto salaris) terug te kopen. Maar diegenen die het (bruto) in het pensioen wilden stoppen, zijn zo wel benadeeld.
Bij mij is het wel gelukt om het gereserveerde bedrag te laten storen als extra pensioen.
Tis alleen nog niet bijgeschreven op mn pensioenrekening. Schijnt even te duren.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

peter00

BCF5

bij mij ook gestort (lees:afgeschreven) en nog niet bijgeschreven in mn pensioen. Daar kan de overheid ook wat van: mijnpensioenoverzicht.nl geeft bij mij nog de status van januari 2013 weer.....

Het is vervelend als cynicus steeds gelijk te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jil_s
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 07-09-2020
Vandaag polis met de juiste geboortedatum gekregen in de post. In de begeleidende excuusbrief staat dat CGI me inmiddels geïnformeerd heeft over de foutieve polis.

Heeft iemand daadwerkelijk iets van HR of management vernomen hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Ik kan me het niet herinneren maar moet eerlijk zeggen dat ik al die bla bla mails ook steeds slechter lees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
ik moet nog steeds s achter de inlog gegevens van mijn pensioen aan. Men is heel goed in beloven en heel slecht in daadwerkelijk iets opsturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logiecaan
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-09-2023
jil_s schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 19:42:
Vandaag polis met de juiste geboortedatum gekregen in de post. In de begeleidende excuusbrief staat dat CGI me inmiddels geïnformeerd heeft over de foutieve polis.

Heeft iemand daadwerkelijk iets van HR of management vernomen hierover?
Nee. Ben overigens al weer ruim twee maanden uit dienst, maar krijg dus wel die polis. Vreemd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jil_s
Ja .. nog een reden om in leven te blijven, want t is maar de vraag wat je aan deze polis hebt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

jil_s schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 23:01:
Ja .. nog een reden om in leven te blijven, want t is maar de vraag wat je aan deze polis hebt :+
Ik heb de voorwaaarden niet gelezen nog maar gezien de premie die betaald wordt zal het wel opmerkelijk zijn
Er vanuitgaande dat jij je er wel in hebt verdiept, is er een manier om te overlijden en aanspraak te maken op een uitkering of is het puur theoretisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
franssie schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 23:23:
[...]

Ik heb de voorwaaarden niet gelezen nog maar gezien de premie die betaald wordt zal het wel opmerkelijk zijn
Er vanuitgaande dat jij je er wel in hebt verdiept, is er een manier om te overlijden en aanspraak te maken op een uitkering of is het puur theoretisch?
Waarom zou het puur theoretisch zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
  • Laatst online: 21:55
Zelf kun je er geen aanspraak op maken, ook niet theoretisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timag
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:32
peter00 schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 10:42:
bij mij ook gestort (lees:afgeschreven) en nog niet bijgeschreven in mn pensioen. Daar kan de overheid ook wat van: mijnpensioenoverzicht.nl geeft bij mij nog de status van januari 2013 weer.....
mijnpensioenoverzicht.nl haalt rechtstreeks data op bij je pensioenfonds. Dus als de data oud is ligt dat daar. De overheid onderhoudt alleen de centrale site die de data als één geheel aan jou presenteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jil_s
franssie schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 23:23:
[Er vanuitgaande dat jij je er wel in hebt verdiept, is er een manier om te overlijden en aanspraak te maken op een uitkering of is het puur theoretisch?
Nou, zelf er aanspraak op maken zal inderdaad lastig worden, en lijkt me ook niet nodig als je in het paradijs bent beland :) Ik dacht meer aan de nabestaanden (voor zover van toepassing).
Waar ik op doelde is dat een verzekeringsmaatschappij die polissen opstuurt naar ex-verzekerden niet 100% betrouwbaar overkomt, en wellicht ook moeite heeft met uitkeren mocht het onverhoopt nodig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Wijnands schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 07:00:
[...]

Waarom zou het puur theoretisch zijn?
Niet helemaal puur theoretisch, maar de premie is wel erg laag lijkt mij gezien het verzekerde bedrag?
En inderdaad kan ik er zelf nooit aanspraak op maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jil_s
Premie is zo laag omdat het risico gelukkig ook erg klein is!

Maar niemand heeft iets van onze werkgever gehoord over deze correctie? Ik check even of ik niet iets gemist heb.

[ Voor 8% gewijzigd door jil_s op 05-06-2015 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
als ik mijn eigen gegevens even door independer haal kom ik op 16,50 per maand uit voor een overlijdensrisico verzekering. Doe daar een korting vanaf vanwege collectief en het valt ook wel erg mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

Stil hier. Zal wel komen omdat alle 30 leavers (netto!) van deze maand niet meer posten hier. Het gaat nu wel heel hard. Als je extrapoleert is CGI NL voor 2020 opgeheven in dit tempo. En het is nog niet eens Juli... ;w

"het gaat goed met de marge, nou alleen de omzet nog"..... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inabubble
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-06 12:20
Dan zal voor die tijd CGI NL wel zijn opgegaan in CGI DE.
België is ook die weg gegaan?
Voor de mensen in het oosten maakt dat niet zo heel veel uit, hoef je alleen maar de andere kant op te rijden voor de team-meetings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-09 22:49
peter00 schreef op maandag 08 juni 2015 @ 08:52:
Stil hier. Zal wel komen omdat alle 30 leavers (netto!) van deze maand niet meer posten hier. Het gaat nu wel heel hard.
>> http://dilbert.com/strip/2015-06-05

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logiecaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grow or die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jil_s
Human Resources, een ander woord voor Asset Management.

Het woord 'kapitaal' ben ik nog niet tegengekomen om ons te beschrijven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
ABP maakt tegenwoordig reclame voor talent management met "a more human resource"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog verder dalen en er is geen OR meer nodig, weer een probleem minder voor het NLMT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga
  • Nu online

elsinga

=8-)

Dan moet CGI nog wel heel erg dalen hoor... OR moet al vanaf 35 (of 50?) werknemers. En dat heeft CGI alleen al met management mee-makers. ;)

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

elsinga schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 07:21:
Dan moet CGI nog wel heel erg dalen hoor... OR moet al vanaf 35 (of 50?) werknemers. En dat heeft CGI alleen al met management mee-makers. ;)
volgens mij ligt de lat bij 100.

By the way, het zijn er geen -30 deze maand, maar netto -36; Met de nieuwe arbeidswetgeving zal dat wel iets versnellen na volgende maand, vooral in Regio West. ;w ;w ;w

we stonden met Logica aan de rand van de afgrond. Met de overname door CGI hebben we een flinke stap voorwaarts gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirectZ
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-08-2024
Iemand het jaarverslag 2014 van de OR al gevonden..??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Een ondernemingsraad (OR) is vanaf 50 werknemers verplicht. Bron: Rijksoverheid.nl

Bij minder dan 50 werknemers kun je een PVT starten (minimaal 3 werknemers). Deze hebben echter een stuk minder rechten dan een OR.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
2.1 van de WOR

De ondernemer die een onderneming in stand houdt waarin in de regel ten minste 50 personen werkzaam zijn, is in het belang van het goed functioneren van die onderneming in al haar doelstellingen verplicht om ten behoeve van het overleg met en de vertegenwoordiging van de in de onderneming werkzame personen een ondernemingsraad in te stellen en jegens deze raad de voorschriften, gesteld bij of krachtens deze wet, na te leven

6.1 WOR:
Een ondernemingsraad bestaat uit leden die door de in de onderneming werkzame personen rechtstreeks uit hun midden worden gekozen. Hun aantal bedraagt in een onderneming

met minder dan 50 personen: 3 leden;
met 50 tot 100 personen: 5 leden;
met 100 tot 200 personen: 7 leden;
met 200 tot 400 personen: 9 leden;
met 400 tot 600 personen: 11 leden;
met 600 tot 1000 personen: 13 leden;
met 1000 tot 2000 personen: 15 leden;
en zo vervolgens bij elk volgend duizendtal personen 2 leden meer, tot ten hoogste 25 leden.
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
DirectZ schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 10:17:
Iemand het jaarverslag 2014 van de OR al gevonden..??
OR website en dan links op " jaarverslagen" klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirectZ
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-08-2024
Wijnands schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 13:15:
[...]

OR website en dan links op " jaarverslagen" klikken.
Die is er pas om 11:35 op gezet... Een paar uur na de CommunicatOR en mijn vraag hier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gohhh die OR nieuwebrieven zijn ook niet meer wat ze zijn geweest.
Na het doorlezen heb ik precies 1 ding nuttig gevonden.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 15:37:
Gohhh die OR nieuwebrieven zijn ook niet meer wat ze zijn geweest.
Na het doorlezen heb ik precies 1 ding nuttig gevonden.....
En oh, oh, oh wat lezen we toch allemaal boeiende non-fiction boeken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkerl
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-09 19:17

bakkerl

Let there be light.

Verwijderd schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 15:41:
En oh, oh, oh wat lezen we toch allemaal boeiende non-fiction boeken!
Je hoeft ze niet eens te kopen. Ze komen zo in je mailbox terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Topicstarter
Heb het voorstel van de pensioen waardeoverdracht binnen. Ziet er goed uit. Waarde komt overeen met laatste overzicht op de ZL site en er worden geen kosten in rekening gebracht. Ik ga dus een overdracht doen, scheelt me weer beheerkosten van ZL.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Microkid schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 16:39:
Heb het voorstel van de pensioen waardeoverdracht binnen. Ziet er goed uit. Waarde komt overeen met laatste overzicht op de ZL site en er worden geen kosten in rekening gebracht. Ik ga dus een overdracht doen, scheelt me weer beheerkosten van ZL.
Doe mij via de interne mail ajb even een korte howto hiervoor?

Ik zit nog in het stadium dat ik worstel om uberhaupt toegang te krijgen tot de site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Ik denk dat meer mensen hier wel interesse in hebben ;)
Als ik voor geen of weinig kosten weg kan bij ZL - graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

ZL heeft t druk. Estimated time to Reply twee weken. Aldus de iemeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeZaag
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 07:26
Ik meen dat waardeoverdracht aanvragen enkel kan binnen 6 maanden na de overgang van pensioenpartij. Uitgaande van een overgangsdatum van 1 oktober is die deadline al verstreken. Wellicht is er alsnog iets mogelijk.

Overigens kan je na inloggen op de NN site bij Documenten het formulier vinden om waardeoverdracht aan te vragen. Het wijst zich verder vanzelf.

Ik zou binnen enkele dagen de offerte moeten ontvangen. Ben benieuwd of het voor mij ook kosteloos is of dat er verschil in zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
Ik vind het wel apart dat HR helemaal niks meer gecommuniceerd heeft over die mogelijke waardeoverdracht. Er is wel bij de pensioen sessies vorig jaar beloofd dat ze dat nog zouden doen... Maar ja, verbazen doe ik me er niet meer over...

Ik ben trouwens ook benieuwd naar de procedure hier voor. Wil ook graag een DM :). Maarre, geen kosten? Zit er niet ergens een addertje onder het gras?

[ Voor 9% gewijzigd door Perenor op 10-06-2015 06:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga
  • Nu online

elsinga

=8-)

De adder zit 'm in de opgebouwde waarde meestal. Ik heb (ooit) een bij een vorige werkgever opgebouwd pensioen laten overzetten en er werden ook geen kosten gerekend maar de waarde was niet heel geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeZaag
elsinga schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 07:51:
De adder zit 'm in de opgebouwde waarde meestal. Ik heb (ooit) een bij een vorige werkgever opgebouwd pensioen laten overzetten en er werden ook geen kosten gerekend maar de waarde was niet heel geweldig.
Die begrijp ik niet helemaal. De opgebouwde waarde is volgens mij gelijk aan het bedrag dat is opgebouwd bij de vorige pensioenpartij. Dat de opgebouwde waarde niet geweldig is, komt dan voort uit de beperkte opbouw maar staat los van de overdracht.

Procedure
- Inloggen bij NN;
- Ga naar 'Mijn Documenten';
- Download 'Formulier waardeoverdracht';
- Vul in;
- Stuur op;
- Wacht;
- Wacht;
- Wacht;
- Ontvang offerte.

[ Voor 14% gewijzigd door DeZaag op 10-06-2015 08:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeZaag schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 21:51:
Ik meen dat waardeoverdracht aanvragen enkel kan binnen 6 maanden na de overgang van pensioenpartij. Uitgaande van een overgangsdatum van 1 oktober is die deadline al verstreken. Wellicht is er alsnog iets mogelijk.

Overigens kan je na inloggen op de NN site bij Documenten het formulier vinden om waardeoverdracht aan te vragen. Het wijst zich verder vanzelf.

Ik zou binnen enkele dagen de offerte moeten ontvangen. Ben benieuwd of het voor mij ook kosteloos is of dat er verschil in zit...
Klopt. Ik was nog net binnen de termijn van 6 maanden. Heb je tot op heden nog geen aanvraag tot waardeoverdracht verstuurd dan is dat helaas niet meer mogelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Verwijderd schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 08:58:
[...]

Klopt. Ik was nog net binnen de termijn van 6 maanden. Heb je tot op heden nog geen aanvraag tot waardeoverdracht verstuurd dan is dat helaas niet meer mogelijk
Nou, dan ga ik maar even een bedankje naar NN en onze benefits manager sturen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pebbeles
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 28-01 07:49
Inderdaad ook offerte ontvangen betreffende waarde-overdracht, en deze ziet er goed uit. Dit is wederom een mooiste staaltje van CGI....employer of the Year....om dit de medewerkers.....ehhh sorry...members te onthouden. Gelukkig heb ik hier ook mijn ZZP-gedrag getoond door het maar zelf te regelen. En CGI maar denken dat ze met een kleuterschool te maken hebben. De toegevoegde waarde voor de medewerker van dit, te dure, uitzendburo is weer duidelijk gemaakt.....nul komma nul!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Pebbeles schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 09:45:
<> De toegevoegde waarde voor de medewerker van dit, te dure, uitzendburo is weer duidelijk gemaakt.....nul komma nul!
Je zou denken dat ze ondertussen wat dingen op orde gekregen zouden hebben ondertussen maar het lijkt nog steeds erger en erger te worden met de (non)communicatie :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divers
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-02-2024
Tja dan toch maar van werkgever wisselen. Dan heb je namelijk weer de kans om je kapitaal weg te halen bij ZL en NN. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-09 13:39

avotar

P0werd by Black Coffee

Uiteindelijk hebben ze het wel voor elkaar dat de member het onderling wel uitzoeken.
Missie geslaagd :P

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revert
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 25-05-2022
Divers schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 09:51:
Tja dan toch maar van werkgever wisselen. Dan heb je namelijk weer de kans om je kapitaal weg te halen bij ZL en NN. :-)
Precies! Eind juli begint voor mij de nieuwe periode van een half jaar ;w CGI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jil_s
Wijnands schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 09:27:
Nou, dan ga ik maar even een bedankje naar NN en onze benefits manager sturen. :(
Als je kunt aantonen dat het voor jou onmogelijk was om op tijd het verzoek tot waardeoverdracht te doen (omdat je niet op de NN site kon komen) is er misschien coulance mogelijk?

Verder maar geen commentaar, ik ga weer even fijn door vandaag bij mijn klant (Client en work satisfaction d:)b )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

avotar schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 10:00:
Uiteindelijk hebben ze het wel voor elkaar dat de member het onderling wel uitzoeken.
Missie geslaagd :P
Dat is wel iets wat ik heb geleerd bij dit bedrijf. Niets komt vanzelf naar je toe. Als je iets voor elkaar wil krijgen dan dien je dat allemaal zelf te regelen en vooral overal bovenop zitten.
Vaak lukt het dan ook wel en krijg je best veel voor elkaar binnen deze organisatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
jil_s schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 11:06:
[...]

Als je kunt aantonen dat het voor jou onmogelijk was om op tijd het verzoek tot waardeoverdracht te doen (omdat je niet op de NN site kon komen) is er misschien coulance mogelijk?

Verder maar geen commentaar, ik ga weer even fijn door vandaag bij mijn klant (Client en work satisfaction d:)b )
Ik ga wel s ff kijken.

Gisteren 4,5 uur in de auto gezeten voor in totaal 137km. 8)7 geen positief effect op member satisfaction

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga
  • Nu online

elsinga

=8-)

[...]

Nou ja, je kunt ook nog van baan veranderen, dan kan het ineens wel weer. :X :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
elsinga schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 12:17:
[...]
Nou ja, je kunt ook nog van baan veranderen, dan kan het ineens wel weer. :X :+
LOL. Maar geldt dat ook nog voor dat pensioen bij ZL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tp2
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-04-2024

tp2

Die zes maanden is voor zover ik dat begrepen heb vanaf het moment dat er overeenkomt met een nieuwe pensioen uitvoerder is. Dus niet vanaf einde oude overeenkomst. Moet ook wel, anders zouden mensen die een jaartje WW hebben gehad, geen waardeoverdracht kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga
  • Nu online

elsinga

=8-)

@Perenor, volgens mij kun je als je een nieuwe pensioenuitvoerder hebt altijd overdracht starten. Wellicht maar 6 maanden lang tegen geen kosten, geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logiecaan
Perenor schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 13:53:
[...]
LOL. Maar geldt dat ook nog voor dat pensioen bij ZL?
Als het goed is dus wel. Ik ben na 1 april bij mijn nieuwe werkgever in dat proces gestapt. En de pensioenadviseur gaf aan dat het gewoon moet lukken, ook al was het meer dan 6 maanden na beëindiging van de overeenkomst tussen ZL en CGI. Zit nu dus te wachten op de offerte voor die waarde overdracht, want de nieuwe pensioen verzekeraar rekent maar de helft van de kosten die ZL in rekening brengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

even iets heel anders.
  • de nieuwe span-of-control van een manager is volgens de CGI filosofie 15.
  • het maximale aantal management lagen is 5 (exit TL)
dat maakt het streefgetal voor het aantal nederlandse leden 15^5= 759375

lijkt ons een mooie KPI voor Sjaak volgend jaar.

:z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

De 6 maanden periode is een VERPLICHTE periode waarin ze moeten meewerken. Daarna is het aan de maatschappij om wel of niet mee te werken, dus tenzij je informatie hebt dat ZL dat niet doet kan je de opmerking dat het niet meer mogelijk is niet maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
Leuk. Er is gisterenavond weer zo'n verplichte training aangekondigd.

En weer is er een Vice President bijgekomen. Hoe veel hebben we er nu in godsnaam?

[ Voor 38% gewijzigd door Perenor op 11-06-2015 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkerl

bakkerl

Let there be light.

Perenor schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 11:22:
Komt in de queue achter de vorige te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
peter00 schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 15:35:
even iets heel anders.

Tijd voor wat historisch besef :)

Span of control op het laagste management-niveau (wat het zwaarst meetelt in de overhead) was vroeger een man of 20, 30, afhankelijk of je de D bij de ADs meetelde. Een afdeling van een man of 60 werd door een team van 1 D en 2 ADs gedraaid.

Toen moest alles efficienter en moesten de teams van pakweg 25 naar 40 op 1 AD. Dat speelde al toen Lehman Brothers nog in leven was. Daarna volgde een lange reeks verdere bezuinigingen.

En nu wil men naar een hogere kostenvoet dan pre-crisis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revert
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 25-05-2022
Perenor schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 11:22:

En weer is er een Vice President bijgekomen. Hoe veel hebben we er nu in godsnaam?
De vorige keer gaf ik bij mijn TL aan dat ik de toegevoegde waarde van dit soort trainingen niet zag en dat ik er dus ook geen tijd in wilde stoppen. Vervolgens kreeg ik van hem een document met screendumps waarin de juiste antwoorden gemarkeerd waren zodat ik met een minimale inspanning de training succesvol kon afronden (en hij zijn target haalde). O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkerl

bakkerl

Let there be light.

t_captain schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 11:47:

En nu wil men naar een hogere kostenvoet dan pre-crisis?
De huidige managers moeten ook nog grotendeels zelf billable zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkerl

bakkerl

Let there be light.

revert schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 11:52:
De vorige keer gaf ik bij mijn TL aan dat ik de toegevoegde waarde van dit soort trainingen niet zag en dat ik er dus ook geen tijd in wilde stoppen. Vervolgens kreeg ik van hem een document met screendumps waarin de juiste antwoorden gemarkeerd waren zodat ik met een minimale inspanning de training succesvol kon afronden (en hij zijn target haalde). O-)
En wat is dan de meerwaarde om de trainingen te doen? op wat vinkjes op papier na?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

bakkerl schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 11:54:
[...]
En wat is dan de meerwaarde om de trainingen te doen? op wat vinkjes op papier na?
Dat je in geval dat CGI aansprakelijk gesteld wordt, CGI op papier kan aantonen dat je als organisatie inspanningen heeft gedaan om je personeel te trainen en dat de fout dus niet aan CGI te wijten is maar aan de betreffende medewerker.
Het wordt dus zo de verantwoordelijkheid van de medewerker en om eerlijk te zijn vind ik deze training zinvoller dan die andere verplichte meuk. Deze wil ik nog wel doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkerl

bakkerl

Let there be light.

franssie schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 11:57:
[...]

Dat je in geval dat CGI aansprakelijk gesteld wordt, CGI op papier kan aantonen dat je als organisatie inspanningen heeft gedaan om je personeel te trainen en dat de fout dus niet aan CGI te wijten is maar aan de betreffende medewerker.
Het wordt dus zo de verantwoordelijkheid van de medewerker en om eerlijk te zijn vind ik deze training zinvoller dan die andere verplichte meuk. Deze wil ik nog wel doen.
Buiten de discussie of deze nog wel of niet zinvoller is

"Als organisatie aantonen dat je inspanning gedaan heb om personeel te trainen" wordt al de eerste uitdaging. Een cursus opleggen welke in eigen tijd gedaan moet worden van de medewerker, noem ik geen inspanning gedaan hebben om je personeel te trainen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

bakkerl schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 11:53:
[...]

het nieuwe systeem wordt een kruising van de management systemen van CMG en Accenture

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
De voordelen van zo'n afvink-cursus liggen geheel bij CGI. Op je CV hebben ze geen waarde. Voor CGI kunnen ze nuttig zijn op verschillende manieren. Due diligence, aansprakelijkheid, maar het zou me niet verbazen als ze ook in ontslagzaken worden genoemd als "inspanning van de werkgever".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

peter00 schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 15:35:
even iets heel anders.

Om het aantal benodigde managers en managementlagen via deze formule in lijn te brengen met het aantal consultants? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
bakkerl schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 11:53:
[...]
Dat geldt alleen voor de huidige teamleads (officieel voor 90%) en straks de DCS 2.0 (ik meen voor 50%). Voor wat betreft de DCS "1.0" weet ik het niet zeker of die billable moet zijn.

Alles daarboven en daarnaast is echter niet billable (BD managers, Unit Directors, Vice Presidents, Senior Vice President, andere Staff, zoals HR). En dat zijn er ondertussen al weer heel wat, krijg ik het idee. Ik vind dat geen goede ontwikkeling. En daarnaast vraag ik mij af of dit wel in het CGI plaatje past. Of dat het weer typisch iets (Logica) Nederlands is (met de bijbehorende stoelendans op dat hogere niveau).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die stoelendans is typisch Anglosaksisch. En aangezien dat blijkbaar hot is zie je hetzelfde bij steeds meer Europese bedrijven terug.

Persoonlijk vind ik dat ook geen goede ontwikkeling....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Perenor schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 15:01:
[...]

Dat geldt alleen voor de huidige teamleads (officieel voor 90%) en straks de DCS 2.0 (ik meen voor 50%). Voor wat betreft de DCS "1.0" weet ik het niet zeker of die billable moet zijn.
Waar gaan ze al die declarabele inzetten voor 20 uur per week projectmanagers e.d. vandaan halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeZaag
peter00 schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 13:27:
[...]

het nieuwe systeem wordt een kruising van de management systemen van CMG en Accenture
Dat is inderdaad een treffende omschrijving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-09 13:39

avotar

P0werd by Black Coffee

Interessant dat ik nu een jaar weg ben, maar nog steeds dezelfde symptomen maar terug zie komen.
En interessant is eigenlij niet het goede woord. Zorgelijk is het meer.
Doet me denken aan de laatste 2 jaar van PinkRoccade, reorganisatie op reorganisatie, om uiteindelijk te klein te worden en opgeslokt te worden door een ander.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga
  • Nu online

elsinga

=8-)

Maar vanuit Canada werd ons beloofd dat we nooit meer overgenomen zouden worden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeZaag
elsinga schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 19:43:
Maar vanuit Canada werd ons beloofd dat we nooit meer overgenomen zouden worden. ;)
Het begint weer tijd te worden voor een volgende overname. Bij voorkeur van een partij met een behoorlijke presence in Nederland...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
bakkerl schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 11:54:
[...]

Geen maar ik vind het wel een leuke actie! ;)

Wisten jullie trouwens dat de nieuwe trainingsportal ervoor gaat zorgen dat dat onderdeel van de MSAP beter gaat scoren?

[ Voor 19% gewijzigd door Wijnands op 11-06-2015 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

Verwijderd schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 14:42:
Om het aantal benodigde managers en managementlagen via deze formule in lijn te brengen met het aantal consultants? :+
meer managers, maar wel plattere organisatie en de onderste laag managers krijgt MEER te doen doen en is bovendien deels billable (idd zo'n 50%). 20 uur voor 20 leden wil zeggen dat je een uur per week aandacht krijgt. Dat is inclusief administratie, JC's, declaraties, sales, etc. Ik benijd de toekomstige DCS niet..
t_captain schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 15:17:
Waar gaan ze al die declarabele inzetten voor 20 uur per week projectmanagers e.d. vandaan halen?
Voor projectmanagers is geen plaats meer in deze herberg zo wordt meer en meer duidelijk.
elsinga schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 19:43:
Klopt. Maar over liquideren heeft ie nooit wat gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
In wat voor declarabele rol moeten die managers dan hun 20 uur billable schrijven? PM's worden nog wel best veel ingehuurd. Niet zoveel als technische krachten, maar toch wel een significant volume.

De markt voor ingehuurde lijnmanagers is echter heel erg klein. En bovendien zit die meer bij een ander slag adviesbureaus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

dat is precies mijn punt. Het enige wat ik me kan bedenken is dat ze hun sales declarabel bedrijven. Maar ik zie dat wel een ingewikkeld verhaal worden met vooral gevolgen voor de DCS 2.0. Dit is de manier waarop Accenture t doet....

PM is bijna altijd nou niet bepaald een deeltijdbaan, zo weet ik uit ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 18:50
DeZaag schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 21:12:
[...]
Het begint weer tijd te worden voor een volgende overname. Bij voorkeur van een partij met een behoorlijke presence in Nederland...
Of een met een goed sales apparaat.
Dan hoor je hopelijk minder "het is CGI niet geworden".

let the past be the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga
  • Nu online

elsinga

=8-)

Ik zie de laatste tijd steeds meer dat degene die op intake gaat niet past bij de klantvraag. Zal deels liggen aan de vertaling van de echte klantwens naar de aanvraag op e.o.a. portal, maar ook aan de vertaling naar de (idle) members die RM doet. Deels uit tijdgebrek, deels uit onbegrip over de techniek, gok ik.

Zo krijg ik (zit nu inbetween assignments) zo ongeveer elke aanvraag die maar enigszins infrastructuur gericht is doorgemaild. Ook voor een database admin of eenvoudige beheerklus, terwijl ik infra architect ben. Niet dat ik geen beheer wil doen (nou ja, liever niet, maar het hoort er vaak wel bij), maar de klant ziet vaak al snel dat ik overgekwalificeerd ben. Dus: geen uitnodiging. Of, erger, dat blijkt op de intake.

Ik roep al jaren dat we meer aandacht moeten hebben voor wat er echt bij de klant speelt en daar direct de juiste mensen voor moeten aanbieden, in plaats van naast de fax (toen, nu de mail) moetne gaan zitten wachten tot de inkoopafdeling een veel te vage aanvraag doet die door elke ZZP'er kan worden aangeboden. Maar ja, daarvoor moet je echt met de klant in gesprek zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Nou Elsinga, tipje van mij. Fris je security kennis op. Da's echt helemaal hot momenteel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga
  • Nu online

elsinga

=8-)

Op Pluralsight al de hele SSCP training gedaan. Examen moet nog. ;)

Pagina: 1 ... 13 ... 28 Laatste

Dit topic is gesloten.