Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 08:58

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

MAkS1 schreef op zondag 20 december 2015 @ 17:26:
Mijn S6 heeft nu al 2 keer de vinger van mijn vriendin geaccepteerd! 1x in de ING app en 1x om te ontgrendelen. Alle 4 de geregistreerde afdrukken zijn van mijzelf en die van haar heeft er nooit in gestaan. Zou dit kunnen komen doordat mijn afdruk fysiek nog op de knop zat? Heeft iemand anders dit ook meegemaakt?
Hoe meer registraties, hoe groter de kans op false positives. (Persoonlijk zie ik maar nut van 2 registraties, zodat je met beide handen je telefoon kunt unlocken.)

Wat is de reden dat je er 4 hebt?

Ik heb met geen enkele andere vinger dan de geregistreerde vingers mijn telefoon kunnen unlocken.

[ Voor 7% gewijzigd door Hann1BaL op 21-12-2015 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:16

WCA

Hann1BaL schreef op maandag 21 december 2015 @ 11:05:
[...]

Hoe meer registraties, hoe groter de kans op false positives. (Persoonlijk zie ik maar nut van 2 registraties, zodat je met beide handen je telefoon kunt unlocken.)

Wat is de reden dat je er 4 hebt?

Ik heb met geen enkele andere vinger dan de geregistreerde vingers mijn telefoon kunnen unlocken.
Ik heb er ook 4 hoor, twee duimen voor als ik de telefoon vastpak, en twee wijsvingers voor als de telefoon plat op tafel ligt.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11:09
GreNade schreef op maandag 21 december 2015 @ 11:20:
[...]

Ik heb er ook 4 hoor, twee duimen voor als ik de telefoon vastpak, en twee wijsvingers voor als de telefoon plat op tafel ligt.
Me 2, in eerste instantie had ik er maar 2, maar ik merk dat ik mijn wijsvinger makkelijker gebruik als mijn telefoon plat ligt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomskii5
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 18-09 22:17
Ik zie dat er ondertussen weer een nieuwe update is (via samfirm) COI9 wordt COK5, hopelijk lost dat een beetje de battery drain op die ik toch een beetje leek te hebben.

https://valid.x86.fr/s6z3z0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ionicdog
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 31-01 15:46
waar zie je die dan? bij PHN is het nog steeds COI9..?

Asus P8Z68-v-Pro, i7 2600K@4,5(mugen 2revb), 16gb Corsair, Strix 970 GTX, Be Quiet Dark pro 550w, 840 Pro ssd, Synology 214play, Hp24inchkijkbuis IPT, CM Stacker, G400s, G110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomskii5
, m
ionicdog schreef op maandag 21 december 2015 @ 13:05:
waar zie je die dan? bij PHN is het nog steeds COI9..?
Via sammobile gecheckt en dan samfirm eens laten zoeken en jawel hoor nieuwe versie. Geen idee wat er dan verandert. :)

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/33281487/Naamloos.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ionicdog
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 31-01 15:46
Ik kijk op de webversie bij sammobile/firmware, jou screenshot en programma ken ik niet? Hoe kan je daaraan ?

Asus P8Z68-v-Pro, i7 2600K@4,5(mugen 2revb), 16gb Corsair, Strix 970 GTX, Be Quiet Dark pro 550w, 840 Pro ssd, Synology 214play, Hp24inchkijkbuis IPT, CM Stacker, G400s, G110

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomskii5
google samfirm eff ;-) staat op xda forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:33
Tomskii5 schreef op maandag 21 december 2015 @ 13:23:
google samfirm eff ;-) staat op xda forum
Werkt allemaal perfect die phone info app en die samfirm!!

Phone Info

Google Play: Phone INFO ★Samsung★

[ Voor 25% gewijzigd door aveenhuysen op 21-12-2015 13:47 ]

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomskii5
Nieuwe update voelt in elk geval (voorlopig) wat sneller aan. Je kunt na updaten best altijd nog eens even heropstarten vind ik en em dan een half minuutje geven om alles op orde te stellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
Tomskii5 schreef op maandag 21 december 2015 @ 13:47:
Nieuwe update voelt in elk geval (voorlopig) wat sneller aan. Je kunt na updaten best altijd nog eens even heropstarten vind ik en em dan een half minuutje geven om alles op orde te stellen :)
Update ook met Samfirm of met Odin...?

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Werkt goed maar er is nog geen nieuwe update hier te zien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roost
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13:31
Komt deze update strakjes ook OTA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor de XEF toestellen wel ja. Ik wacht gewoon netjes af tot mijn VDF deze ontvangt ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomskii5
aveenhuysen schreef op maandag 21 december 2015 @ 13:48:
[...]

Update ook met Samfirm of met Odin...?
Met odin te doen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Goede zoals bekend is volgens dit nieuws: nieuws: Samsung start bètatest Android 6.0 voor Galaxy S6 en Galaxy S6 Edge

Voor iedereen dit dit wil proberen dien je een BTU Firmware te flashen met odin:
http://www.sammobile.com/firmwares/database/SM-G920F/btu/

Even de Galaxy care app downloaden van hier:
https://www.dropbox.com/s...xy%20Care_1.2.16.apk?dl=0

Opgeven en afwachten op OTA melding.

Screentjes van de S6 Edge met MarshMellow:
https://twitter.com/Faryaab/status/679634809837207552

Vind die app icoontjes spuuglelijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:25
Al sinds de S1 roep ik dat ik niet moet updaten, want ik maak maar zelden mee dat een update beter is dan de originele firmware. En steeds trap ik er weer in. En steeds weer teleurgesteld.
Zal me met 6.0 ook wel weer gaan gebeuren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L_Jinx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 18:21

L_Jinx

Oh, the humanity of it all

Mrjraider schreef op woensdag 23 december 2015 @ 13:25:
Screentjes van de S6 Edge met MarshMellow:
https://twitter.com/Faryaab/status/679634809837207552

Vind die app icoontjes spuuglelijk :+
Mag hopen dat je dat ook uit kan zetten.
Dit zou bijna een reden zijn om niet te updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11:11
Wat stom zeg die icoontjes -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!
L_Jinx schreef op woensdag 23 december 2015 @ 13:51:
[...]

Geen idee. Ik heb nu net de BTU geflasht met Odin en mij aangemeld voor de beta maar ik heb nog geen notificatie niks over de MM update ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Tinus_
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 16-09 16:47
L_Jinx schreef op woensdag 23 december 2015 @ 13:51:
[...]

De meeste thema's vervangen de iconen. Zal vast wel iemand oppakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Eerste build nummer etc: https://twitter.com/Faryaab/status/679633206652604416

De S6 (Edge) kan foto's in RAW opslaan in MM https://twitter.com/Faryaab/status/679647308410150912
De S6 (Edge) kan de icoontjes van het lockscreen aanpassen https://twitter.com/Faryaab/status/679638816563527680

Ben wel benieuwd moet ik eerlijk zeggen :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10:34
Die icoontjes boeien me niet, ik gooi er dan wel weer een ander package overheen :P zo erg vind ik het niet eens trouwens.

Het enige wat telt:
- is die RAM bug nou eindelijk opgelost? Er zit zo ontzettend veel meer power in die S6, er kan zo veel meer gedaan worden met 3GB RAM!
- Werkt de fingerprint scanner ook met de native Marshmallow API's, of blijft die Samsung exclusive? In de toekomst gaan er geheid meer apps gebruik maken van native Android API's, namelijk.

RAW-export is wel heel tof verder, maar goed... zolang die camera app niet met mijn DPI-instellingen om kan gaan is hij niet eens bruikbaar voor mij.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik wil graag testen voor hier maar ik krijg nog steeds geen update melding en ben wel aangemeld. Kan even duren maar kan ook zijn dat ik geweigerd word ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Tinus_
Richh schreef op woensdag 23 december 2015 @ 14:20:
Die icoontjes boeien me niet, ik gooi er dan wel weer een ander package overheen :P zo erg vind ik het niet eens trouwens.

Het enige wat telt:
- is die RAM bug nou eindelijk opgelost? Er zit zo ontzettend veel meer power in die S6, er kan zo veel meer gedaan worden met 3GB RAM!
- Werkt de fingerprint scanner ook met de native Marshmallow API's, of blijft die Samsung exclusive? In de toekomst gaan er geheid meer apps gebruik maken van native Android API's, namelijk.

RAW-export is wel heel tof verder, maar goed... zolang die camera app niet met mijn DPI-instellingen om kan gaan is hij niet eens bruikbaar voor mij.
Ben ik het helemaal mee eens. Het slechte RAM management is nog steeds een doorn in het oog. De s6 zou volgens mij nog veel soepeler kunnen zijn met de default rom.

Ik zou wel graag het battery life nog iets verbeterd willen zien. Met de laatste updates is deze er bij mij niet veel beter op geworden rond de 2 uur screen time is meestal het max dat ik op een dag haal voordat de telefoon begint te zeiken om een oplader. In het begin kwam ik meestal op 3,5 uur SOT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik kom niet veel verder. Krijg nu een unknown error bij het checken van een eventuele software update. Ga wel weer terug en wacht bij deze braaf af. Jammer, had graag willen testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
_Tinus_ schreef op woensdag 23 december 2015 @ 14:29:
[...]

Ben ik het helemaal mee eens. Het slechte RAM management is nog steeds een doorn in het oog. De s6 zou volgens mij nog veel soepeler kunnen zijn met de default rom.

Ik zou wel graag het battery life nog iets verbeterd willen zien. Met de laatste updates is deze er bij mij niet veel beter op geworden rond de 2 uur screen time is meestal het max dat ik op een dag haal voordat de telefoon begint te zeiken om een oplader. In het begin kwam ik meestal op 3,5 uur SOT.
Exact. Volgens mij zit er ontzettend veel meer power in de S6 dan dat we nu merken.
Welke versie draai je nu dan? Ik heb de laatste OTA-update (5.1.1 afaik?) en kom makkelijk de dag door, met gemiddeld zo'n 3,5 uur SOT. Als ik wat meer video stream en minder browse, zeker op lage helderheid, trek ik 'm prima richting de 4 tot 4,5 uur heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Richh schreef op woensdag 23 december 2015 @ 14:58:
[...]

Exact. Volgens mij zit er ontzettend veel meer power in de S6 dan dat we nu merken.
Welke versie draai je nu dan? Ik heb de laatste OTA-update (5.1.1 afaik?) en kom makkelijk de dag door, met gemiddeld zo'n 3,5 uur SOT. Als ik wat meer video stream en minder browse, zeker op lage helderheid, trek ik 'm prima richting de 4 tot 4,5 uur heen.
Eens! Ik haal vergelijkbare resultaten zoals jij omschrijft maar er zit inderdaad veel meer power in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Tinus_
[...]

Ik draai de laatste Nederlandse 5.1.1. updates ....COI9. Ik heb wel net encrypty uitgezet omdat dit ook nog wel eens het probleem zou kunnen zijn.

Zelfs i.c.m. Greenify, disable services, mail sync om 30 minuten tot een uur kwam ik niet meer tot de 3.5 uur SOT zonder continu Youtube te kijken. Want de s6 is wel erg zuinig op Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Normaal gesproken ben ik nooit zo van de backup programma's van bijvoorbeeld sony maar dat Smart Switch is echt hemels. Na een poging tot de beta van Marshmellow ben ik weer terug en dan moet je een factory reset doen. Na 15 minuten was mijn muziek en alles weer hersteld als voor de poging! :) Toch wel prettig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Tinus_
Mrjraider schreef op woensdag 23 december 2015 @ 16:37:
Normaal gesproken ben ik nooit zo van de backup programma's van bijvoorbeeld sony maar dat Smart Switch is echt hemels. Na een poging tot de beta van Marshmellow ben ik weer terug en dan moet je een factory reset doen. Na 15 minuten was mijn muziek en alles weer hersteld als voor de poging! :) Toch wel prettig
Enige nadeel is dat je foto's niet meer op tijd gesorteerd staan. Je hoeft voor de rest alleen nog wat app instellingen aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
_Tinus_ schreef op woensdag 23 december 2015 @ 16:51:
[...]

Enige nadeel is dat je foto's niet meer op tijd gesorteerd staan. Je hoeft voor de rest alleen nog wat app instellingen aan te passen.
Valt nog wel mee. De foto's gemaakt met de camera staan gewoon op datum.
De PHN versie loopt wel achter, VDF etc.. heeft een nieuwere kernel en daarbij zijn de laatste patches toegepast. De phn heeft dit dus niet... :o

[ Voor 18% gewijzigd door Mrjraider op 23-12-2015 22:30 ]

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

[...]

Dit. Zelfs met wat spelletjes kom ik namelijk over de 4 uur SOT. Met alleen email bellen browsen heb ik 5 a 6 uur regelmatig gehaald. Incl 18 uur van de lader.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goofer_nieuw
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-09 18:26
De S6 familie doet het goed op tweakers :)

Beste allround camera:
reviews: De zes beste smartphonecamera's: welke maakt de mooiste foto's?

Eerder al beste uit de test van de high-end smartphones uit 2015 op tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De S6 + de JBL E40BT is een perfecte combinatie heb ik al wel ondervonden :Y Bedankt kerstman haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-09 21:14
Hebben jullie ook last van constant bufferen van youtube video's over wifi als er een Bluetooth device connected is? Als ik een speed test doe is er niks aan hand, maar youtube en internet pagina's laden ontzettend traag. Als ik Bluetooth uit zet Is dit probleem gelijk weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Uberdude schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 21:28:
Hebben jullie ook last van constant bufferen van youtube video's over wifi als er een Bluetooth device connected is? Als ik een speed test doe is er niks aan hand, maar youtube en internet pagina's laden ontzettend traag. Als ik Bluetooth uit zet Is dit probleem gelijk weg.
Nee valt wel mee. Op mijn laptop ervaar ik dit echter wel. Komt waarschijnlijk door de chip dit dan beide gegevens moet verwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11:11
Uberdude schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 21:28:
Bij mij staat het altijd aan ivm mijn Pebble. Nooit iets van gemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Weet iemand waarom het topic "rooten" is gesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nope, vroeg het me ook af. Wellicht een cleaning mbt de beta?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mrjraider schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 17:58:
Nope, vroeg het me ook af. Wellicht een cleaning mbt de beta?
Is wel eens eerder voorgekomen dat een moderator per ongeluk een vinkje weghaalt of zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb de vraag even gesteld in SeM ;)

En weer open :) Bedankt Dirk :>

[ Voor 35% gewijzigd door Mrjraider op 26-12-2015 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vraag me eigenlijk af of jullie 1. niet gebruikte apps zo nu en dan uitzetten (via dat icoontje linksonder) en 2. de S6 zo nu en dan herstarten. Ik lees her en der dat je beter geen apps uit kan zetten omdat je dan het geheugenmanagement (of wat dan ook) in de war gooit. Maar ik zag zonet dat ik momenteel zo'n 32 apps of schermen open heb staan... Ik vraag me ook af of het juist niet goed is om de S6 zo nu en dan (elke dag?) te herstarten voor een fris begin. Of is dat allemaal flauwekul en kan je de S6 weken tot maanden aanhouden zonder ook maar ergens op te letten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 27 december 2015 @ 19:25:
Ik vraag me eigenlijk af of jullie 1. niet gebruikte apps zo nu en dan uitzetten (via dat icoontje linksonder) en 2. de S6 zo nu en dan herstarten. Ik lees her en der dat je beter geen apps uit kan zetten omdat je dan het geheugenmanagement (of wat dan ook) in de war gooit. Maar ik zag zonet dat ik momenteel zo'n 32 apps of schermen open heb staan... Ik vraag me ook af of het juist niet goed is om de S6 zo nu en dan (elke dag?) te herstarten voor een fris begin. Of is dat allemaal flauwekul en kan je de S6 weken tot maanden aanhouden zonder ook maar ergens op te letten?
Ik heb geen S6 maar een Honor-6 en die herstart ik na iedere 100% laadbeurt, wat ik overigens maar eens in de 2 á 3 dagen hoef te doen.
Dit heb ik mijzelf aangeleerd vanaf mijn 1e smartfoon, een S2 en nooit een probleem daarmee gehad.
Het duurt +/- 30 sec en je begint iedere keer met schoon RAM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 27 december 2015 @ 20:05:
[...]

Ik heb geen S6 maar een Honor-6 en die herstart ik na iedere 100% laadbeurt, wat ik overigens maar eens in de 2 á 3 dagen hoef te doen.
Dit heb ik mijzelf aangeleerd vanaf mijn 1e smartfoon, een S2 en nooit een probleem daarmee gehad.
Het duurt +/- 30 sec en je begint iedere keer met schoon RAM.
Ok. Ik zie trouwens nu net dat na een herstart alle programma's nog even vrolijk openstaan...? :? Ik kan dus voor een herstart beter alles even afsluiten, lijkt mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 27 december 2015 @ 21:59:
[...]

Ok. Ik zie trouwens nu net dat na een herstart alle programma's nog even vrolijk openstaan...? :? Ik kan dus voor een herstart beter alles even afsluiten, lijkt mij...
Of het nut heeft om apps af te sluiten weet ik niet. Ze blijven niet niet echt in het geheugen staan want de S6 knikkert heel snel apps uit het geheugen.

Af en toe opnieuw opstarten lijkt me wel goed maar kan dat niet onderbouwen. Met een custom rom wordt wel eens een trim commando gegeven tijdens het opstarten maar ik weet niet wanneer en hoe vaak Android dit uit zichzelf doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4WardNL
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 17-09 09:58
Verwijderd schreef op zondag 27 december 2015 @ 19:25:
De apps die in je 'Overview' staan, die verticale carousel met apps, staan niet daadwerkelijk allemaal open. Het zijn puur je laatst gebruikte applicaties (en eventueel tabbladen e.d.). Wanneer je je telefoon opnieuw opgestart hebt, zul je dan ook zien dat deze lijst even lang is als vóór de herstart, terwijl de applicaties wel degelijk allemaal afgesloten zijn.

Het handmatig sluiten van alle apps doet voor zover ik weet meer kwaad dan goed. Ja, het zorgt voor meer vrij werkgeheugen, maar aan RAM dat niet gebruikt wordt heb je niets. Android regelt zelf het afsluiten van apps over het algemeen prima en heeft hierbij niet echt hulp nodig. Alle applicaties die bovendien gesloten worden, belasten de processor flink meer wanneer ze weer volledig op moeten starten in plaats van geladen worden uit het geheugen.

Waarom in het Overview-scherm zich een knop 'Close all' bevindt, is mij nog steeds een raadsel. Hij sluit ze namelijk niet allemaal, omdat de meeste niet eens open staan!

Of de telefoon opnieuw opstarten nuttig is.. ik weet het niet. Met mijn vorige telefoon deed ik het zelf wel regelmatig, maar dat had te maken met het feit dat de Cyanogenmod-versie die ik daarop draaide een geheugenlek had waardoor het werkgeheugen na verloop van tijd propvol zat. Het was daarbij dus écht nodig.
Met de Galaxy S6 ben ik echter van deze gewoonte afgestapt, aangezien ik tot op heden niet het gevoel heb gehad dat het nodig was. Daarnaast gebruik ik deze telefoon zo intensief dat hij uit zichzelf regelmatig opnieuw op moet starten. De batterij tikt namelijk nog wel eens de 0% aan. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

4WardNL schreef op maandag 28 december 2015 @ 00:08:
[...]

De apps die in je 'Overview' staan, die verticale carousel met apps, staan niet daadwerkelijk allemaal open. Het zijn puur je laatst gebruikte applicaties (en eventueel tabbladen e.d.). Wanneer je je telefoon opnieuw opgestart hebt, zul je dan ook zien dat deze lijst even lang is als vóór de herstart, terwijl de applicaties wel degelijk allemaal afgesloten zijn.

Waarom in het Overview-scherm zich een knop 'Close all' bevindt, is mij nog steeds een raadsel. Hij sluit ze namelijk niet allemaal, omdat de meeste niet eens open staan!
Dank je! Ja, dat 'Alles sluiten' deed mij dus vermoeden dat alles dus nog echt openstond! Niet dus. Apart. Goed om te weten. Vond het ook al zo vreemd dat na een herstart alles zo snel weer open zou staan... Maar jij bevestigd wat ik elders had gelezen, dat Android zelf slim genoeg is. Ik zal voortaan geen apps meer sluiten (behalve Spotify) en alleen herstarten als ik merk dat het nodig is. Wat tot nu toe nog maar één keer gebeurd is. (Heb de S6 nu een paar weken.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16-09 17:00
Bluetooth doet bij mij af en toe maf. Zowel m'n auto als smartwatch disconnect dan na 5 min en connecten weer opnieuw. Herstart van de S6 lost het op. Jammer dat ze deze bug nog steeds niet verholpen hebben. Er zullen wel te weinig mensen last van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelsa
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-08 12:26
Ik krijg ontzettend vaak deze melding: http://imgur.com/fYoZ6Es als ik gewoon een beetje op internet zit op mijn s6. Iemand met hetzelfde probleem, of iemand die weet hoe ik deze melding uitschakel? Het lijkt wel een soort virusje ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanooki
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
kwaazaar schreef op maandag 28 december 2015 @ 17:49:
Bluetooth doet bij mij af en toe maf. Zowel m'n auto als smartwatch disconnect dan na 5 min en connecten weer opnieuw. Herstart van de S6 lost het op. Jammer dat ze deze bug nog steeds niet verholpen hebben. Er zullen wel te weinig mensen last van hebben.
Datzelfde dacht ik ook, maar sinds een maandje doet mijn LG G Watch R ook moeilijk. Hij heeft soms ook moeite met verbinden met een Earson BT speaker. De verbinding met de Toyota-boordcomputer blijft gek genoeg wel goed intact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16-09 17:00
Mijn Moto360 en mijn Mercedes CLA hebben er tegelijkertijd last van, dus moet wel aan de S6 liggen. De moto restart ik sowieso maar eens per maand. De S6 eens per week, en soms vaker als de batterij leeg is. Daarom loop ik er niet zo heel vaak meer tegenaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13:40

Dazzler2120

FP ProMod
Ik heb momenteel een Note 3, 2 januari zou ik eigenlijk een nieuw toestel mogen uitzoeken vanuit mijn werk.
Ik wilde voor de Samsung Galaxy s6 Edge+ gaan, maar ik las vandaag een gerucht dat omstreeks februari de s7 en de s7 edge releaset.
Wat zou ik doen, afwachten?
wat verwachten jullie over de releasedate & de specs?

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi mede-Tweakers,

Ik heb vandaag mijn Samsung Galaxy S6 binnen gekregen. Ik ben nu de telefoon aan het instellen. Ik heb mijn Wifi wachtwoord ingevuld en de telefoon gaat dan de "verbinding controleren". Het probleem is nu dat deze controle heel lang duurt. Na 2 minuten komt het volgende bericht in beeld te staan: "Duurt het te lang? Probeer terug te gaan en verbinding te maken met een ander netwerk." Ik heb hem nu al een kwartier op dit beeld staan maar hij wilt maar niet verder. Ik hoop dat iemand me kan helpen.

PS. Ik heb nog geen SIM-kaart in m'n telefoon.

Bij voorbaat dank,

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nelsa schreef op maandag 28 december 2015 @ 23:58:
Ik krijg ontzettend vaak deze melding: http://imgur.com/fYoZ6Es als ik gewoon een beetje op internet zit op mijn s6. Iemand met hetzelfde probleem, of iemand die weet hoe ik deze melding uitschakel? Het lijkt wel een soort virusje ofzo.
Oplossing is een ad blocker of wachten dat Google de zaak blokkeert. Met zowel de S6 als iPhone heb ik er wel eens last van dus het is geen Android ding.

Google is wel bezig om met Chrome dit te blokkeren maar hoe effectief dat gaat zijn is de vraag want volgens mij omzeilen die scam bedrijven dit wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dazzler2120 schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 12:34:
Ik heb momenteel een Note 3, 2 januari zou ik eigenlijk een nieuw toestel mogen uitzoeken vanuit mijn werk.
Ik wilde voor de Samsung Galaxy s6 Edge+ gaan, maar ik las vandaag een gerucht dat omstreeks februari de s7 en de s7 edge releaset.
De introductie zal inderdaad in februari op de MWC in Barcelona zijn maar voordat hij hier in Nederland te koop is kan wel even duren. Mijn verwachting is eind Maart of begin April zoals de S6.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tanooki
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 14:32:
Ik heb vandaag mijn Samsung Galaxy S6 binnen gekregen. Ik ben nu de telefoon aan het instellen. Ik heb mijn Wifi wachtwoord ingevuld en de telefoon gaat dan de "verbinding controleren". Het probleem is nu dat deze controle heel lang duurt. Na 2 minuten komt het volgende bericht in beeld te staan: "Duurt het te lang? Probeer terug te gaan en verbinding te maken met een ander netwerk." Ik heb hem nu al een kwartier op dit beeld staan maar hij wilt maar niet verder. Ik hoop dat iemand me kan helpen.
Heb je verbinding maken met onbekende MAC-adressen misschien geblokkeerd in je router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
Eind februari worden ze waarschijnlijk aangekondigd, gebruikelijk is dat ze vervolgens medio april/mei in de winkel liggen. Ieder jaar zijn er weer geruchten met dat Samsung eerder zal zijn en al 6 jaar blijkt het dat Samsung gewoon zoals altijd zijn smartphone voor MWC laat zien.
Tegelijkertijd zou het voor het eerst zijn dat Samsung een 5,7" en een 5"-variant tegelijkertijd uitbrengt. Het is de afgelopen jaren altijd nog zo geweest dat het 5" flagship in q1 wordt aangekondigd en in q2 in de winkel ligt. Het 5,7" flagship wordt vervolgens in q3 aangekondigd en ligt in q4 in de winkel - heel grofweg gezien.

Je kan natuurlijk altijd wachten. Wie weet pakt Samsung het dit jaar toch anders aan. Wie weet wat er komt :P
Maar vooralsnog verwacht ik geen nieuw 5,7"-flagship binnen 3 maanden. Althans, begin 2016 moet de Note 5 in Europa uitkomen (in de USA en dergelijke kwam de Note 5 gelijk met de S6 Edge+ uit). Ze zouden zichzelf ook in de weg zitten willen ze zo snel een nieuw groot flagship uitbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bas
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-09 09:14
Iemand die al Android 6.0 heeft draaien? Werkt de fingerprint scanner nu echt veel sneller/beter?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
-Bas schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 17:30:
Iemand die al Android 6.0 heeft draaien? Werkt de fingerprint scanner nu echt veel sneller/beter?
Sneller wel ja. Beter weet ik niet want bij mij werkte het altijd al goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
Garret1410 schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 17:42:
Sneller wel ja. Beter weet ik niet want bij mij werkte het altijd al goed.
Hoe zit het met het RAM management? Stopt de S6 nou eens met het telkens sluiten van apps op de achtergrond? :P
Is de 6.0 build sneller?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bas
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-09 09:14
Richh schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 18:06:
[...]

Hoe zit het met het RAM management? Stopt de S6 nou eens met het telkens sluiten van apps op de achtergrond? :P
Is de 6.0 build sneller?
Wat ik zag op wat youtube filmpjes en gelezen heb op reddit, is dat het ram management in ieder geval een sprong vooruit is. Al is het nog niet net zo goed als op een Nexus 6P.

Er staat trouwens een filmpje op youtube waarbij ze 2x een S6 hebben en precies dezelfde dingen opstarten. Eén met lollipop en één met marshmallow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tanooki schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 15:52:
[...]

Heb je verbinding maken met onbekende MAC-adressen misschien geblokkeerd in je router?
Ik zou het niet weten. Ik zal even een kijkje nemen in de instellingen van mijn router.
Zou het ook te maken kunnen hebben met het feit dat er nog geen sim-kaart in zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Tinus_
Verwijderd schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 19:17:
[...]

Ik zou het niet weten. Ik zal even een kijkje nemen in de instellingen van mijn router.
Zou het ook te maken kunnen hebben met het feit dat er nog geen sim-kaart in zit?
Ik meen ooit in het Sony XperiaZ forum gelezen te hebben dat bepaalde wifi kanalen zonder sim problemen kunnen geven. Geldt waarschijnlijk voor meerdere merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kon geen geblokkeerde MAC-adressen vinden in mijn router.
Ik wacht op mijn sim-kaart en wat Tinus zegt is dat hoogstwaarschijnlijk het probleem. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catt4u
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-05 18:41
Als ik jou was zou ik zeker wachten :9~
Ik volg de rumors op heel veel buitenlandse sites al sinds die de ronde doen en het ziet er zeer veelbelovend uit.

Wij krijgen hier in EU bijna zeker de nieuwe Exynos 8890 (Mongoose) soc, terwijl de VS de Snapdragon 820 zal krijgen.
De introductie wordt verwacht op 21 februari waarna de telefoon in maart al leverbaar moet zijn.
Een maand eerder dan de S6/S6 Edge.
bron

Samsung plant een eerste productierun van 5 miljoen S7/Edge units volgens de laatste berichten uit Korea.
3,3 miljoen met 5.2" vlak scherm en 1,6 miljoen zijn Edge varianten met 5.5" scherm
bron

info

Ik hoop wel dat er ook weer een 128GB variant van de Edge komt, want dat wordt dan de opvolger van m'n huidige S6 Edge 128GB ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Richh schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 18:06:
[...]

Is de 6.0 build sneller?
Probleem is dat ik van een custom rom afkom die stukken soepeler draait dan stock en een veel betere ram management heeft.
Dat gezegd hebbende heb ik een tijdje geleden wel voor een paar dagen stock firmware erop gehad en daarmee vergeleken is MM (6.0) wel beter.

Alles loopt tenminste tot nog toe soepel zonder haperingen. Het scrollen door websites en apps gaat ook soepeler dan ik me kan herinneren met LP (5.1.1) wat allemaal een beetje hakkelig ging.

Ram management van MM is iets beter dan LP maar persoonlijk vind ik het nog niet zo heel goed. Heb dit ook aan Samsung doorgegeven. Een custom LP rom met DHA tweaks doet het beter want daar kon ik ongeveer 10 apps op de achtergrond laten draaien. Nu denk ik een stuk of 7 a 8 apps afhankelijk van de soort apps.
Zware apps zoals games of Facebook worden sneller afgesloten dan de dialer of whatsapp.

Accuduur is bij mij goed. Of dit beter is dan 5.1.1 durf ik niet te zeggen want daarvoor heb ik tekort stock firmware erop gehad.
Vergelijk ik het met een custom rom dan is het bijna gelijkwaardig met ongeveer 4uur schermtijd per dag en slechts 2% afname in 7uur stand-by. Dit is met alleen WiFi en 4g en alle apps behalve whatsapp geoptimaliseerd. Zou ik dit niet doen dan zal het verbruik hoger liggen maar dat ga ik vannacht uitproberen.

Dus op zich is Marshmallow een flinke verbetering tov lollipop maar vergeleken met een custom lollipop rom is het niet echt beter. Je hebt natuurlijk wel wat extra features en verfijning.
Dit belooft natuurlijk wel wat voor een custom marshmallow rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Tinus_
Verwijderd schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 20:24:
Ik kon geen geblokkeerde MAC-adressen vinden in mijn router.
Ik wacht op mijn sim-kaart en wat Tinus zegt is dat hoogstwaarschijnlijk het probleem. Bedankt!
Na even zoeken zie de post van AmbroosV 16 feb 2013 Link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
Zet ik net even mijn S6 op de Extra energiebesparende stand en wordt ie helemaal zwart. Nog 25% batterij over. Opnieuw opgestart en nu staat ie al een half uur op Android wordt gestart (Applicaties openen...)

Enig idee hoe lang dit duurt en gewoon rustig wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 14:22
Nog een keer rebooten? Als laatste redmiddel kan je altijd nog een factory reset doen.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:22

13art

Moderator Mobile
catt4u schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 20:59:
[...]

Als ik jou was zou ik zeker wachten :9~
Ik volg de rumors op heel veel buitenlandse sites al sinds die de ronde doen en het ziet er zeer veelbelovend uit.

Wij krijgen hier in EU bijna zeker de nieuwe Exynos 8890 (Mongoose) soc, terwijl de VS de Snapdragon 820 zal krijgen.
De introductie wordt verwacht op 21 februari waarna de telefoon in maart al leverbaar moet zijn.
Een maand eerder dan de S6/S6 Edge.
bron

Samsung plant een eerste productierun van 5 miljoen S7/Edge units volgens de laatste berichten uit Korea.
3,3 miljoen met 5.2" vlak scherm en 1,6 miljoen zijn Edge varianten met 5.5" scherm
bron

info

Ik hoop wel dat er ook weer een 128GB variant van de Edge komt, want dat wordt dan de opvolger van m'n huidige S6 Edge 128GB ;)
Probleem met wachten is vaak dat er daarna ook weer een toestel aankomt die misschien nog wel weer beter is.

Of je zo blij moet zijn met nog exynos processor is ook maar de vraag. Voor mij als persoon die graag met custom roms aanmodderd is het weer minder interessant. Maar goed dat zijn wel dingen die goed zijn om te bedenken voor iemand die dus een dergelijke telefoon zou willen kopen/op zou willen wachten.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
renzo4000 schreef op woensdag 30 december 2015 @ 13:15:
Nog een keer rebooten? Als laatste redmiddel kan je altijd nog een factory reset doen.
Al gereboot met voldown+power+home maar dan blijft ie op het samsung logo hangen.

Factory reset?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 14:22
Als je een half uur hebt gewacht lijkt het me helaas de enige oplossing...
http://www.digitaltrends....-factory-reset-galaxy-s6/

Uiteraard ben je dan wel bijna alles kwijt.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zit nog te twijfelen tussen de S6 en de nexus5x. lichte voorkeur voor de S6 wegens betere camera en betere specs. Nu de S7 er aan zit te komen, mogen we een prijsdaling op de S6 verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
Gelukt via, in ieder geval bedankt allen voor de tips.

http://thedroidguy.com/20...other-boot-issues-1050280

My current procedure to get there is here:

Turn off holding Down+Power
The b/w Samsung logo will automatically come up and stay that way forever
Hold Down+Power+Home until screen goes black and move finder from Down to UP while still holding the Power+Home
As soon as black and white Samsung logo comes up AND continue holding UP+Power+Home until Android flashes and recovery menu comes up.

Alles kwijt maar gelukkig het meeste in dropbox opgeslagen dagelijks.

Hij doet het weer dat vind ik veel belangrijker. Extra energiespaarstand zet ik ook nooit meer aan :9 :9 :9

[ Voor 14% gewijzigd door aveenhuysen op 30-12-2015 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
aveenhuysen schreef op woensdag 30 december 2015 @ 14:25:
Alles kwijt maar gelukkig het meeste in dropbox opgeslagen dagelijks.

Hij doet het weer dat vind ik veel belangrijker. Extra energiespaarstand zet ik ook nooit meer aan :9 :9 :9
Je had ook even opnieuw opstarten kunnen proberen. Volume down, Power en home knop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
Garret1410 schreef op woensdag 30 december 2015 @ 14:45:
[...]

Je had ook even opnieuw opstarten kunnen proberen. Volume down, Power en home knop.
Diverse malen geprobeerd maar bleef op het Samsung logo hangen (gekleurde met vliegende puntjes...) :| :| :|

• catt4u
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-05 18:41
l3art schreef op woensdag 30 december 2015 @ 13:25:
[...]

Probleem met wachten is vaak dat er daarna ook weer een toestel aankomt die misschien nog wel weer beter is.

Of je zo blij moet zijn met nog exynos processor is ook maar de vraag. Voor mij als persoon die graag met custom roms aanmodderd is het weer minder interessant. Maar goed dat zijn wel dingen die goed zijn om te bedenken voor iemand die dus een dergelijke telefoon zou willen kopen/op zou willen wachten.
Ik heb nog nergens iets gelezen over een nieuwe telefoon die in Q1 van 2016 gaat uitkomen en over betere specs en hardware gaat beschikken dan wat nu al bekend is over de aankomende S7.
En als het net als met de S6 gaat dan is ook de S7 weer de te kloppen nummer 1.
Samsung heeft trouwens ook de rechten van Quallcom om de SD820 als enige OEM tot april te gebruiken
Als er al een concurrent voor de S7 komt, dan zal dat zeker niet voor Q2 2016 zijn ;)

Met de Exynos 8890 kan je echt wel blij zijn (kijk naar de 7420 die overal als beste soc wordt beschreven)
Want ook al heeft Samsung de komende SD820 speciaal getuned voor gebruik in de S7, de Exynos 8890 komt in de vergelijking toch duidelijk als de betere uit de benchmarks.

Ik begrijp niet dat je nu nog met custom roms bezig bent.
Of je moet graag constant updates willen flashen als hobby natuurlijk.
Uit ervaring kan ik zeggen dat het in het begin leuk is maar op den duur irritant wordt steeds weer je schermen opnieuw in te delen met je apps en widgets.

Alle custom roms bevatten bugs waardoor soms ook functies die in de stock rom probleemloos werken plotseling niet meer goed werken of minder functionaliteit hebben.
Daarom dat je blijft flashen om de bugs er uit te krijgen en ben je meer met flashen bezig dan met het gebruik van je telefoon en er plezier aan beleven omdat ie is zoals je wil.

Als je gebruik maakt van Titianium Backup in combinatie met het Exposed framework + modules sla je twee vliegen in één klap die je stock rom veel fijner laat werken dan een custom rom.

Ten eerste hou je gewoon alle functionaliteit en opties van de stock rom en je kan mods die normaal met een custom rom worden geboden zonder problemen toevoegen aan je stock rom.
Daarbij kan je met TB alles verwijderen wat je niet wil gebruiken.

Verwijderd

Kan iemand me uitleggen wat precies het verschil is tussen een factory reset en een firmware flash...? Dat laatste is een stuk ingewikkelder dan het eerste maar begrijp ik het goed dat je dan je data (en instellingen?) bewaard? Is dat het enige verschil? Na een kleine maand experimenteren met m'n nieuwe S6 denk ik erover om fris opnieuw te beginnen maar weet niet of ik voor de doodsimpele factory reset moet gaan of het hele flash traject moet volgen.
Verwijderd schreef op donderdag 31 december 2015 @ 14:01:
Kan iemand me uitleggen wat precies het verschil is tussen een factory reset en een firmware flash...? Dat laatste is een stuk ingewikkelder dan het eerste maar begrijp ik het goed dat je dan je data (en instellingen?) bewaard? Is dat het enige verschil? Na een kleine maand experimenteren met m'n nieuwe S6 denk ik erover om fris opnieuw te beginnen maar weet niet of ik voor de doodsimpele factory reset moet gaan of het hele flash traject moet volgen.
Het verschil is dat je met een Factory reset alles reset en weer schoon begint. De firmware, modem en bootloader blijft hetzelfde en ook behoudt je je downloads en foto's.

Met een firmware flash wordt alles overschreven en ben je alles kwijt. Met een firmware flash kun je ook een nieuwere of andere versie flashen met modem en bootloader.
catt4u schreef op donderdag 31 december 2015 @ 02:48:
[...]

Alle custom roms bevatten bugs waardoor soms ook functies die in de stock rom probleemloos werken plotseling niet meer goed werken of minder functionaliteit hebben.
Daarom dat je blijft flashen om de bugs er uit te krijgen en ben je meer met flashen bezig dan met het gebruik van je telefoon en er plezier aan beleven omdat ie is zoals je wil.

Als je gebruik maakt van Titianium Backup in combinatie met het Exposed framework + modules sla je twee vliegen in één klap die je stock rom veel fijner laat werken dan een custom rom.

Ten eerste hou je gewoon alle functionaliteit en opties van de stock rom en je kan mods die normaal met een custom rom worden geboden zonder problemen toevoegen aan je stock rom.
Daarbij kan je met TB alles verwijderen wat je niet wil gebruiken.
Tenzij een custom rom gebaseerd is op stock rom wat nu het geval is met de S6.

Deze zijn gewoon goed en beter dan wat Samsung standaard aflevert. Veel bloatware is verwijdert en de rom is van de nodige tweaks voorzien.

Verwijderd

Garret1410 schreef op donderdag 31 december 2015 @ 14:29:
[...]

Het verschil is dat je met een Factory reset alles reset en weer schoon begint. De firmware, modem en bootloader blijft hetzelfde en ook behoudt je je downloads en foto's.

Met een firmware flash wordt alles overschreven en ben je alles kwijt. Met een firmware flash kun je ook een nieuwere of andere versie flashen met modem en bootloader.
Euh... ok... ik las overal dus dat een factory reset ALLES van je mobiel wist en 'm terugbrengt in de staat waarin die was toen je 'm kocht. Dus zonder foto's, downloads, etc. Een firmware flash zou dat niet doen. Verwarrend.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 31 december 2015 @ 15:23:
[...]
Euh... ok... ik las overal dus dat een factory reset ALLES van je mobiel wist en 'm terugbrengt in de staat waarin die was toen je 'm kocht. Dus zonder foto's, downloads, etc. Een firmware flash zou dat niet doen. Verwarrend.
Zoals jij het hier schrijft is het ook, Garret1410 zit fout.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 31 december 2015 @ 15:29:
[...]

Zoals jij het hier schrijft is het ook, Garret1410 zit fout.
Ok, dank je. (Die GoT karma moet je dus maar niet teveel op letten... 8) )

• RigolleM
  • Laatst online: 13:12
Ik heb er al een paar honderden factory resets achter de kiezen en alles is weg, en het toestel keert terug naar een leeg toestel. Weliswaar blijft de firmware hetzelfde.
Bij een firmware flash blijft alles behouden, maar ik heb nog nooit probleemloos een firmware upgrade gedaan zonder erna een factory reset uit te moeten uitvoeren. Altijd blijft er iets hangen dat niet werkt en wordt opgelost na een factory reset.
Verwijderd schreef op donderdag 31 december 2015 @ 15:37:
[...]

Ok, dank je. (Die GoT karma moet je dus maar niet teveel op letten... 8) )
Ben ik dan zo fout. Ik flash ook zo vaak dat ik misschien in de war ben. Ga het uitzoeken.

Update:

Oke ik ben erachter. Een factory reset vanuit twrp wist niet je foto's enzo terwijl een factory reset vanuit touchwiz dit wel doet. Omdat ik veel vanuit twrp werk is deze verwarring bij mij ontstaan

Ik hou me wel in het rooten topic ☺

[ Voor 30% gewijzigd door Garret1410 op 31-12-2015 17:29 ]

Verwijderd

Haha, ok, dank voor het uitzoeken. ;) Apart dat daar verschil in zit, trouwens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDL15
  • Laatst online: 11:09
Iemand al een workaround gevonden voor het niet kunnen maken van een foto tijdens het afspelen van een opgenomen filmpje (stock rom)?

Via een screenshot is het namelijk moeilijk te timen. Had het nu heel nice gevonden bij filmpjes die ik maakte op (dronken) feestjes :)

Ik kon het wel op mijn oude htc One m7..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pauzeren en dan een screenshot nemen? Geen idee eigenlijk nog nooit geprobeerd :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henklbr
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
(overleden)
Garret1410 schreef op donderdag 31 december 2015 @ 14:29:
[...]

Met een "factory reset" vanuit het menu behoud je dingen (downloads/foto's), vanuit de recovery wordt alles gewist

Met een "firmware flash" met Odin (standaard instellingen), wordt NIKS gewist en behoud je gewoon alles

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
Garret1410 schreef op donderdag 31 december 2015 @ 14:38:
[...]

Tenzij een custom rom gebaseerd is op stock rom wat nu het geval is met de S6.

Deze zijn gewoon goed en beter dan wat Samsung standaard aflevert. Veel bloatware is verwijdert en de rom is van de nodige tweaks voorzien.
Nadeel is dan wel, dat je KNOX-counter wordt "getriggered", en je bv "Samsung Pay" tzt NIET kan gebruiken!

Ook kunnen sommige "bank-applicaties" niet meer werken (veiligheid)

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

henklbr schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 11:47:
[...]

Met een "factory reset" vanuit het menu behoud je dingen (downloads/foto's), vanuit de recovery wordt alles gewist

Met een "firmware flash" met Odin (standaard instellingen), wordt NIKS gewist en behoud je gewoon alles
Zo onderhand is me wel duidelijk dat een factory reset, hoe je die ook doet, ALLES verwijderd. Geen idee hoe je er nu weer bijkomt dat foto's etc. behouden worden. Verwarrend dat iedereen wat anders roept hier. Dat leert me wel om alles hier met een korreltje zout te nemen. Geleerde les: je kan het beter zelf maar uitzoeken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Daar was ik ondertussen al achter. Omdat ik een custom rom draai was ik in de war met originele firmware.
Met custom recovery worden foto's niet gewist bij een factory reset. Met standaard recovery dus wel.

Met Odin flash doe ik meestal ook een factory reset en dan is het dus een echte reset waarbij alles weg is.

Vandaar de verwarring bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Niet helemaal waar. Ik heb al twee maal ervaren dat ik gewoon met een leeg toestel zat door een flash met odin. Wellicht doe ik iets verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
henklbr schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 11:49:
[...]

Nadeel is dan wel, dat je KNOX-counter wordt "getriggered", en je bv "Samsung Pay" tzt NIET kan gebruiken!

Ook kunnen sommige "bank-applicaties" niet meer werken (veiligheid)
Dat is dan het enige. Daar tegenover staan weer veel voordelen. Het is maar net wat je belangrijk vind.

Rabo wallet werkt bijvoorbeeld niet maar gewoon bankieren wel.
In ruil krijg je snel en soepel draaiende rom met betere accuduur en eventuele UI aanpassingen naar wens.

Moet zeggen dat Marshmallow wel redelijk goed draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Niks is een groot woord. Bij een andere firmware worden dus wel de firmware,apps modem en bootloader aangepast.

Trouwens is een dirty flash niet aan te raden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
Mrjraider schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 13:54:
[...]

Niet helemaal waar. Ik heb al twee maal ervaren dat ik gewoon met een leeg toestel zat door een flash met odin. Wellicht doe ik iets verkeerd.
Vreemd: ik gebruik onderstaande instellingen (de standaard instellingen), en bij mij is er na het updaten nog nooit iets gewist!

Afbeeldingslocatie: http://imagizer.imageshack.us/v2/1024x768q90/908/fLf6uW.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!
henklbr schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 19:26:
[...]

Vreemd: ik gebruik onderstaande instellingen (de standaard instellingen), en bij mij is er na het updaten nog nooit iets gewist!

[afbeelding]
Die zien er bij mij dan zo uit:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/65281313/odin.PNG

Ik zie trouwens dat ik versie 3.10 heb en jij 3.09 wellicht is dat hem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

3.09 is de laatste goeie versie van Odin.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Pagina: 1 ... 91 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Rooten en custom roms worden besproken in ~~~~~~~[Samsung Galaxy S6] Rooten en Custom ROM's
Levertijden mogen in [Samsung Galaxy S6 + S6 Edge] Levertijden & Prijzen besproken worden.
Voor accessoires hebben we een eigen topic, kijk hier: [Samsung Galaxy S6 / S6 edge] Accessoires Topic

Dit topic is niet bedoeld om te vragen om codes.