Garret1410 schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 17:08:
Heeft toch niks met malware of virussen te maken. Wat ik ervan begrijp zit het gewoon in het advertentie netwerk waar een malafide advertentie tussen gekomen is.
Ik heb het een paar keer gehad en nu al een tijdje niet meer dus denk dat ze geblokkeerd zijn.
Helaas maar weinig mensen in dit topic die door hebben waar het probleem zit. Garret1410 zit in de goede richting.
Aangezien ik deze app vroeger op m'n PC heb gebruikt (oftewel betrouwbare ontwikkelaar), deze maar eens uitgeprobeerd maar heeft niks gevonden (had eigenlijk niet anders verwacht).
App helpt er dus niet bij.
Ik heb er zelf regelmatig last van bij het XDA forum en toevallig vanavond bij het lezen van een artikel bij computertotaal.
Het aparte is dat dit alleen gebeurd in de mobiele versie van zo'n website, zodra je de desktop versie oproept komen de re-directs niet meer voor.
Overigens is dit niet iets wat alleen in Nederland speelt, zoals een gebruiker eerder in dit topic opperde. Op het
Android forums lees je deze problemen ook, daar wordt er overigens aangegeven dat het probleem in de gebruikte DNS server zit. In mijn geval een plausibel verhaal, aangezien ik sinds de DDOS bij Ziggo gebruik maak van OpenNIC DNS servers.
Al zou Google dit zelf toch ook moeten kunnen aanpakken lijkt mij, als 1 van de grootste spelers op de online ad markt.
Als ze dan toch bezig zijn mogen ze ook gelijk die botnets harder aanpakken, ik krijg nog steeds zo'n 400 spam mailtjes per maand op m'n gmail account.
[
Voor 9% gewijzigd door
Laguna op 13-12-2015 01:00
]
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H