Had vandaag toevallig een toestel in handen van twee personen die aangaven dit probleem te hebben... Inderdaad ook voornamelijk voorkomend op AD.nl. En op de Samsung (andere was HTC), bleef het kreng doorgaan tot je hem opnieuw opstart. Browsertje killen werkte om de een of andere reden niet.
Ben benieuwd hoelang dat nog doorgaat, want ik weet wel dat er ook over gemekkerd is in de App Stores.
Dat houdt in dat WhatsApp het ook gezien heeft, en die worden er niet zo vrolijk van als hun trademark geschonden wordt voor dit soort scams. Echter, gezien dit nu al een tijdje aan de gang is; gok ik dat de eigenaren van de site zich niet in een land bevinden dat reageert op Notice & Takedown verzoeken wegens TM infringement... Lekker verhaal.
-edit- Ik zie net dat het domein verhuist is naar een server in Amerika... Althans, dat zegt het IP. (Kan prima een cloud service er voor zij hoor, don't get me wrong.

) Ik ga toch eens ff mailen met WhatsApp om te vragen of ze hier een DMCA'tje voor willen sturen.

Denk niet dat het wat oplost omdat de site dan gewoon weer vrolijk naar een andere CDN overstapt, maar toch... Al is het maar een paar dagen weg: wel zo fijn.
Enfin, hier heb ik de URL toegevoegd aan de firewall.
And for good measure heb ik ook een blokkade ingesteld op het exacte stukje code wat die fokking irritante trilmelding tot gevolg heeft. Mocht het dan ooit via een ander domein terugkomen, maar dezelfde trilcyclus gebruiken: dan heb je tenminste enkel last van een pop-up.
Wel fijn zeg... Dat elke willekeurige *** site dus je telefoon kan laten trillen.
En ik maar denken dat het op geen enkel punt erger kon worden dan Flash.

Nu is dit niet per se een veiligheidslek... Maar het is absoluut een vorm van misbruik.
[
Voor 14% gewijzigd door
WhatsappHack op 17-12-2015 05:33
]
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)