Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12-09 21:35

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Politie en TROS Opgelicht weten het al.
Maar wat kunnen we doen om deze scam er vanaf te komen.
Maak de politie er werk van of doet de een telecom-autoriteit dat?

http://opgelicht.avrotros...ten-over-update-whatsapp/
https://www.facebook.com/...386409806/?type=3&theater

[ Voor 66% gewijzigd door MedionAkoya op 09-01-2016 14:31 ]

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperEye
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07:24
Even oud topic afstoffen. Ik kreeg weer een vergelijkbare scam sinds vanochtend bij het bezoeken van de site van rtl nieuws op mijn mobiel. Het stopt maar niet deze onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NO_Excuses
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 08-03 13:51
Klopt ik heb er zelf ook nog steeds last van...
Het is zo naar niet alleen voor ons, maar ook voor eerlijke reclame bedrijfen.
Steeds meer mensen gaan door deze onzin een ad-blocker installeren.
Gelijk hebben ze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osmosis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 17:09
Chrome cache legen.
Ook al gebruik je niet chrome als browser.

Het is een terugkerend stuk ellende.
Vreemd genoeg vind ik dat het zich vooral lijkt te binden aan site(s) met politieke nieuwswaardigheden.
Bij mij gebeurd het vrijwel altijd bij sites die zich kritisch uitlaten en verder de materie ingaan.

Op jip en janneke sites krijg ik deze spamvorm nooit.
Alsof iemand niet wil dat ik dat soort informatie lees

//zet mn aluhoedje alvast op :+

[ Voor 76% gewijzigd door osmosis op 04-02-2016 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteaRic
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-07 09:39
Bepaalde apps pushen deze scam ook, het zogenaamde Airpush.

Met behulp van deze volgende App: Airpush Detector kan je de schadelijke apps opsporen en verwijderen.

Bij mij waren er twee apps gedetecteerd: 538 en TuneIn radio. Na verwijderen heb ik geen/minder last.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ijsklont
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-09 11:35
Ik heb sinds een tijd deze stronvervelende spam melding ook op mijn LG G4, Chrome browser, maar dan alleen als ik een bepaalde website bezoek (omroepbrabant.nl) en dan ook nog niet eens altijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
Een scam van Greenwhale Holding was zojuist ook in Kassa, en er zijn blijkbaar zoveel klachten over die partij gekomen dat ze nu geen premium sms-dienst meer mogen aanbieden (al weet je natuurlijk nooit hoeveel schaduwbv'tjes er zijn.)

http://kassa.vara.nl/gemi...sleidt-bewust-consumenten

Maar de nadruk blijft wel erg hangen op de 'gedragscode' en verder op het eventueel kwijtschelden van rekeningen (oa uit coulance), ipv dat er klip en klaar gesteld wordt dat het gaat om oplichting. Men blijft de verantwoordelijkheid leggen bij de klant, niet bij het systeem dat fraude met premium-sms erg lucratief kan maken. En niet bij de providers die blijkbaar maanden nodig hebben om te constateren dat er dingen niet goed zitten. :/

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 11:46

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Als je bedenkt dat deze 'holding' in Engeland er met een 27k GBP boete vanaf komt.. zullen ze hier in NL ook nog wel een ton hebben opgehaald (na eventuele 'boete' als die er überhaupt komt).

Die ton, maak daar maar 1 miljoen van.. bij kassa ging het om duizenden (20, 30?) die 5 euro de week betaalde en er vaak na 5 maanden vanaf waren...
30k x 4 (weken) x 5 (euro) = 6 ton..
dus tussen de 6 ton en 3 miljoen euro

[ Voor 27% gewijzigd door CT op 07-03-2016 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:52

Laguna

Connaisseur

Ik heb nog altijd last van malafide redirects bij diverse websites. Volgens een thread bij Android Forums zou het te maken hebben met een gehackte DNS server. Ten tijde van de grote DNS storing bij Ziggo heb ik een tijd gebruik gemaakt van DNS servers van OpenNIC, maar inmiddels maak ik alweer een aantal maanden gebruik van de eigen DNS servers van Ziggo, echter het probleem blijft. Zou dat dan betekenen dat de DNS servers van Ziggo zijn gehackt?

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Laguna schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 22:55:
Ik heb nog altijd last van malafide redirects bij diverse websites. Volgens een thread bij Android Forums zou het te maken hebben met een gehackte DNS server. Ten tijde van de grote DNS storing bij Ziggo heb ik een tijd gebruik gemaakt van DNS servers van OpenNIC, maar inmiddels maak ik alweer een aantal maanden gebruik van de eigen DNS servers van Ziggo, echter het probleem blijft. Zou dat dan betekenen dat de DNS servers van Ziggo zijn gehackt?
Nope. Ik heb het ook nog steeds op Tele2 en Vodafone. En via iedere denkbare instelbare DNS-server. Het probleem zit een laag hoger.

Ben ondertussen maar begonnen met het rapporteren van oa. app-ontwikkelaars die gebruik maken van deze "service". Als het aan de ene kant niet de nek kan worden omgedraaid, dan maar via de andere...

JavaScript uitzetten helpt trouwens wel, maar dan mis je ook weer een hoop..

[ Voor 3% gewijzigd door Stukfruit op 09-08-2016 23:05 ]

Dat zit wel Schnorr.

Pagina: 1 2 3 Laatste