Ik snap ook niet waarom mensen moeilijk doen over een factory reset. Is tegenwoordig zo gebeurd en alles staat zo weer terug dankzij Google en andere backups. Lost vaak een hoop problemen op.
Via smartswitch staat alles er zo weer op alleen wachtwoorden en bepaalde instellingen niet.
Bewegingseffect werkt bij mij nu wel. Waarom ben ik nog niet achter.
Verwijderd
Bij mij werkt smartswitch helaas niet, daarom zou ik zelf ook niet zo'n zin in een factory reset hebben. Waarom ik geen verbinding kan krijgen weet ik overigens niet. Heb het met 2 USB-kabels geprobeerd op 2 PC's en 1 Macbook.Garret1410 schreef op woensdag 02 september 2015 @ 09:03:
Een factory reset kan heel veel problemen verhelpen die gekomen zijn na een update.
Via smartswitch staat alles er zo weer op alleen wachtwoorden en bepaalde instellingen niet.
Bewegingseffect werkt bij mij nu wel. Waarom ben ik nog niet achter.
Sinds de Xtresolite rom werkt het bij mij ook niet meer. Ik zal het met een andere PC proberen.Verwijderd schreef op woensdag 02 september 2015 @ 09:15:
[...]
Bij mij werkt smartswitch helaas niet, daarom zou ik zelf ook niet zo'n zin in een factory reset hebben. Waarom ik geen verbinding kan krijgen weet ik overigens niet. Heb het met 2 USB-kabels geprobeerd op 2 PC's en 1 Macbook.
Verwijderd
Interessant, want het werkt bij mij op de stock rom wel. En inderdaad sinds Xtresolite niet meer.Garret1410 schreef op woensdag 02 september 2015 @ 09:19:
[...]
Sinds de Xtresolite rom werkt het bij mij ook niet meer. Ik zal het met een andere PC proberen.
Ik gebruik steeds de originele kabel van Samsung, heb ook al problemen gekend met USB kabels van derden.
+1Verwijderd schreef op woensdag 02 september 2015 @ 07:19:
[...]
Wat een onzin. Dit is vrij normaal voor een bedrijf wat software ontwikkelt. Heeft met prioriteren van features en bugs te maken. Blijkbaar was de bug niet belangrijk genoeg voor Samsung om uit te leveren en was er reden om niet langer te wachten met een update. En dus vallen sommige dingen op dat moment buiten de boot. Het klinkt ook niet echt belangrijk, een bug in bewegende achtergronden. Dan neem je toch gewoon een niet bewegende achtergrond
Hie net geprobeerd windows 8,1 geen enkel probleem. Wel was er net een nieuwe versie van Smartswitch te downloaden.Garret1410 schreef op woensdag 02 september 2015 @ 09:19:
[...]
Sinds de Xtresolite rom werkt het bij mij ook niet meer. Ik zal het met een andere PC proberen.
Dat snap ik dan weer niet. Ik heb het op twee windows 7 PC's geprobeerd. Kennelijk is er iets waardoor smartswitch geen verbinding maakt. Met de stock rom geen problemen.pappaleone schreef op woensdag 02 september 2015 @ 15:23:
[...]
Hie net geprobeerd windows 8,1 geen enkel probleem. Wel was er net een nieuwe versie van Smartswitch te downloaden.
Heb in Aroma ook smart switch geïnstalleerd maar dat is de mobiele versie.
Heb jij de 925 of 920. Ik heb een 920f en de rom is 925, dus misschien dat dat een conflict geeft.
Op XDA hebben enkelen er ook last van maar de meesten volgens mij niet dus dat is weer vreemd.
edit: zie net dat ik eigenlijk in het verkeerde topic post dus ga daar maar verder.
[ Voor 5% gewijzigd door Garret1410 op 02-09-2015 17:44 ]
Hm, die van mij heeft dat nu 2x gedaan. In een week. Moet ik me al zorgen maken? Ik zit op de laatste ROM, de Franse. Toestel is verder top.MAkS1 schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 09:25:
[...]
Hij ging dat steeds vaker doen bij mij. Op XDA las ik dat iemand dit ook had en de camera soms zelfs in storing ging. Aangezien ik binnenkort op vakantie ga kan ik het niet gebruiken dat dan de camera ineens stopt..
Waarvan heb je het cache geleegd? 1 bepaalde app?Dubrillion schreef op woensdag 02 september 2015 @ 07:55:
[...]
Ik heb exact hetzelfde. Na de update van 5.1.1. is mijn toetsenbord opeens traag.
Typen gaat goed, maar het openen van het toetsenbord duurt soms een paar seconden of ik moet inderdaad tien keer op het tekstvak drukken. Ik heb geen zin om een factory reset te doen
Edit: Cache geleegd en hij werkt nu weer als een zonnetje. Als de update naar Android M komt dan begin ik weer vers
Ik had het voor de updates ook maar het is wel erger geworden na 2 updates.
Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
Ik heb het probleem nu ongeveer een twee maanden maar het is nog niet erger geworden. Ik wacht het nog even af. Heb geen zin om toestel een tijd kwijt te zijnmarcelmg2 schreef op woensdag 02 september 2015 @ 19:58:
[...]
Hm, die van mij heeft dat nu 2x gedaan. In een week. Moet ik me al zorgen maken? Ik zit op de laatste ROM, de Franse. Toestel is verder top.
Ik gebruik de GALAXY S6 (SM-G920F)Garret1410 schreef op woensdag 02 september 2015 @ 17:44:
[...]
Dat snap ik dan weer niet. Ik heb het op twee windows 7 PC's geprobeerd. Kennelijk is er iets waardoor smartswitch geen verbinding maakt. Met de stock rom geen problemen.
Heb in Aroma ook smart switch geïnstalleerd maar dat is de mobiele versie.
Heb jij de 925 of 920. Ik heb een 920f en de rom is 925, dus misschien dat dat een conflict geeft.
Op XDA hebben enkelen er ook last van maar de meesten volgens mij niet dus dat is weer vreemd.
edit: zie net dat ik eigenlijk in het verkeerde topic post dus ga daar maar verder.
- "Gear VR Wekom!
- "Het dock is aangesloten.
- "Batterij delen. De batterijdeelkabel is op uw apparaat aangesloten. Batterij blijft leeglopen, zelfs als er geen ontvangend apparaat is aangesloten"
Ik heb geen Gear en dock etc!
Probeer even met cache legen, als dat niet helpt even een hard reset/ factory resetmbonnes schreef op donderdag 03 september 2015 @ 10:26:
Ik krijg diverse oneigenlijke meldingen op m'n S6, te weten:
- "Gear VR Wekom!
- "Batterij delen. De batterijdeelkabel is op uw apparaat aangesloten. Batterij blijft leeglopen, zelfs als er geen ontvangend apparaat is aangesloten"
Bedankt! Reset is even nog geen optie omdat ik de foto's dan kwijt raak. Ik zit op zee dus veiligstellen kan pas na 23 septemberpappaleone schreef op donderdag 03 september 2015 @ 11:31:
[...]
Probeer even met cache legen, als dat niet helpt even een hard reset/ factory reset
Klinkt alsof hij een speciale verbinding detecteert via je USB-poort. Het lijkt op het automatisch inschakelen van Car-mode op mn oude HTC, op het moment dat ik die in de telefoonhouder in mn auto zet. Hij detecteert dan via de USB-connector/kabel dat het geen gewone oplaadkabel is.mbonnes schreef op donderdag 03 september 2015 @ 10:26:
- "Gear VR Wekom!
Mochten deze meldingen optreden terwijl hij aan de lader hangt, dan zou ik eens een andere USB-kabel proberen of zelfs een andere lader.
Dit probleem heb ik ook gehad. Drie keer toestel terug gestuurd ter reparatie, maar probleem kwam steeds na 1 tot 2 weken na factor reset weer terug. Uiteindelijk nieuw toestel gekregen en nu wederom dit probleem (na 2 weken gebruik). Heel irritant. Even check: werkt de snel laad functie bij jou wel nog?mbonnes schreef op donderdag 03 september 2015 @ 10:26:
- "Gear VR Wekom!
'Me' is geen bezittelijk voornaamwoord...
Cache legen helpt niet. Reset wel, maar probleem komt na tijd weer terug. Snap er eigenlijk niets van. Ik heb bijvoorbeeld geen vreemde (en sowieso niet veel) apps erop staan. Toevallig idee hoe dit zou komen? Ik dacht in eerste instantie misschien aan foute USB poort, maar dat lijkt toch niet zo. Misschien probleem met opladers, maar toch vreemd dat hij het dan na een reset wel weer een tijdje doet met diezelfde opladers...pappaleone schreef op donderdag 03 september 2015 @ 11:31:
[...]
Probeer even met cache legen, als dat niet helpt even een hard reset/ factory reset
'Me' is geen bezittelijk voornaamwoord...
Ik kon "wachten" op de reparatie, was de telefoon slechts 2 uurtjes kwijt.. Als ik niet binnenkort op vakantie zou gaan had ik wellicht ook niet de moeite genomen om het te laten fiksen. Overigens is mn toestel beter in elkaar gelijmd (glas ligt dieper) dankzij de reparatie waardoor de home button minder speling vertoont. Het schijnt dat sommige mensen enige beweging in de home button als een defect zien.Garret1410 schreef op woensdag 02 september 2015 @ 22:41:
[...]
Ik heb het probleem nu ongeveer een twee maanden maar het is nog niet erger geworden. Ik wacht het nog even af. Heb geen zin om toestel een tijd kwijt te zijn
PSN: Mondaatje
Ga naar language and input -> default keyboard -> set up input methods en zet alleen swiftkey aan.
De rest is uit en dan wordt alles ook grijs.
Swiftkey lijkt nu sneller op te starten.
Klopt! Het is echter allemaal van korte duur bij mij. Ook nu na de nieuwe versie was ie even vlot, maar uurtje later is t weer traag als dikke stront...Your Grandma schreef op donderdag 03 september 2015 @ 21:28:
Wat voor mij lijkt te helpen bij swiftkey is het volgende.
Ga naar language and input -> default keyboard -> set up input methods en zet alleen swiftkey aan.
De rest is uit en dan wordt alles ook grijs.
Swiftkey lijkt nu sneller op te starten.
PSN: Mondaatje
Iemand anders een soortgelijk probleem gehad?
Het verwijderen van één van de twee of allebei en vervolgens weer herstellen heeft niet tot een resultaat geleid.
Overigens heb ik mijn simkaart gedaan in de iPhone 6 van mijn broertje en die pakte ook geen 4g. Wellicht dat het fout in de simkaart zit, maar wilde sowieso even uitsluiten of het een probleem is van de telefoon. Heb er zo geen zin in om het toestel weer te laten repararen.
Even een update over het vervangen van het beeldscherm:
Beeldscherm was vervangen, maar toen gaf de monteur aan dat de led-verlichting van de touchknoppen het niet meer deed, waarna dit ook is gerepareerd. Nu zijn de ledjes niet meer blauw maar wat geliger, past wel bij goud
Nu hopen dat het 4g probleem bij mijn simkaart ligt en niet bij het toestel. Uberhaupt de verbinding met het mobiele netwerk is wat vreemd. Gisteren werkte het helemaal niet meer. Af en aan geen netwerk, gevolgd door het niet in staat zijn om te bellen op het moment dat er wel netwerk was.
Cogitationis poenam nemo patitur
Verwijderd
https://www.kpn.com/prive...ernet/handmatig-instellendennisk. schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 10:02:
Netwerkmodus staat op LTE/WCDMA/GSM, dus dat zou goed moeten zijn. Toegangspunten zijn kpn4g.nl en portalmmm.nl.
Het verwijderen van één van de twee of allebei en vervolgens weer herstellen heeft niet tot een resultaat geleid.
Overigens heb ik mijn simkaart gedaan in de iPhone 6 van mijn broertje en die pakte ook geen 4g. Wellicht dat het fout in de simkaart zit, maar wilde sowieso even uitsluiten of het een probleem is van de telefoon. Heb er zo geen zin in om het toestel weer te laten repararen.
Even een update over het vervangen van het beeldscherm:
Beeldscherm was vervangen, maar toen gaf de monteur aan dat de led-verlichting van de touchknoppen het niet meer deed, waarna dit ook is gerepareerd. Nu zijn de ledjes niet meer blauw maar wat geliger, past wel bij goud. Toestel ziet er verder erg strak uit. Iets wat lijmresten aan de achterkant (één rand), maar het meeste weg kunnen halen met mijn nagel. Al met al erg tevreden!
Nu hopen dat het 4g probleem bij mijn simkaart ligt en niet bij het toestel. Uberhaupt de verbinding met het mobiele netwerk is wat vreemd. Gisteren werkte het helemaal niet meer. Af en aan geen netwerk, gevolgd door het niet in staat zijn om te bellen op het moment dat er wel netwerk was.
Hier al gekeken? en als je het gedaan hebt ook opnieuw opstarten was bij mij ook in het begin
Heb de instructies gevolgd, maar helaas geen 4G.
Ik wacht het nieuwe simkaartje even af. Verwacht dat de simkaart het probleem wel is, daar de simkaart in een iPhone 6 ook geen 4g geeft.
Of er moet iets mis zijn met de masten in de omgeving, maar dat lijkt me ook niet.
[ Voor 59% gewijzigd door dennisk. op 04-09-2015 15:15 ]
Verwijderd
Hoop dat het met een nieuwe simkaart opgelost is!dennisk. schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 14:42:
Bedankt voor je reactie.
Ik wacht het nieuwe simkaartje even af. Verwacht dat de simkaart het probleem wel is, daar de simkaart in een iPhone 6 ook geen 4g geeft.
Of er moet iets mis zijn met de masten in de omgeving, maar dat lijkt me ook niet.
Het is even wennen...

(Toestel is volgens mij afkomstig uit Hongarije)
[ Voor 8% gewijzigd door iTux op 04-09-2015 20:37 ]
Verwijderd
Ik heb hetzelfde probleem, paar keer een factory reset gedaan maar na een paar uur weer hetzelfde.mbonnes schreef op donderdag 03 september 2015 @ 10:26:
- "Gear VR Wekom!
Toestel is nu weg voor reparatie.
Mijn achtercamera stelt niet meer scherp (soms naar flink schudden hoor je het motortje), dus ik moet er eens mee naar de maker
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
De Google zoekbalk is nog niet aangepast die heeft nu kleurige schreefloze lettersiTux schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 20:34:
Vandaag kreeg ik de melding dat er een update beschikbaar was voor mijn Galaxy S6. Na deze te hebben uitgevoerd zijn alle standaard icoontjes aangepast. Deze zijn nu gelijk aan die van de Nieuwe Galaxy Note 5 en de Galaxy S6 Edge+.
Het is even wennen...![]()
[afbeelding]
Kan je zo updaten.
Garret1410 schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 17:07:
[...]
Als het toestel al naar fabrieks instellingen heb gebracht en daarna nog steeds problemen hebt, voordat je enige apps hebt geïnstalleerd, dan denk ik dat het iets hardwarematigs is.
Dus garantie claimen.
Richh schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 23:22:
Hoe is jullie ervaring met reparatie van de S6 bij een Samsung Service Center?
Mijn achtercamera stelt niet meer scherp (soms naar flink schudden hoor je het motortje), dus ik moet er eens mee naar de maker
dennisk. schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 14:42:
Bedankt voor je reactie.
Hoe lang heeft die reparatie geduurd?sawtomyer schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 23:53:
Ik had bij mijn s6 edge een rare zeer storende stottering bij iedere aanraking op het scherm. Ik ben ermee naar zo'n service center in Den Haag gegaan en zij hebben mijn toestel onder aankoopgarantie gerepareerd. Mijn advies zou zijn om zeker bij hen langs te gaan om je service verzoek voor te leggen. Succes.
[...]
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Wat voor symbool krijg je bij 4G ontvangst? Ik zie alleen H of H+ geen 3Gdennisk. schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 09:12:
Ik heb het probleem dat mijn S6 edge geen gebruik maakt van 4G... Enkel H+ of 3G. Krijg vandaag of morgen een nieuwe simkaart binnen om te testen waar het probleem ligt, maar ik hoop niet dat het aan het toestel ligt.
Iemand anders een soortgelijk probleem gehad?
Gewoon een 4G of 4G+RAAF12 schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 01:10:
[...]
Wat voor symbool krijg je bij 4G ontvangst? Ik zie alleen H of H+ geen 3G
Verwijderd
Of in sommige gevallen (meestal in andere landen of een toestel met buitenlandse firmware) zou je LTE kunnen zien. H+ is hoge snelheid 3G.
Zie screenshot:RAAF12 schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 01:10:
[...]
Wat voor symbool krijg je bij 4G ontvangst? Ik zie alleen H of H+ geen 3G
Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01
Hoi de volgorde is van langzaam naar snel: 3G / H / H+ / 4G / 4G+ / LTE staat voor 4GVerwijderd schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 08:30:
[...]
Of in sommige gevallen (meestal in andere landen of een toestel met buitenlandse firmware) zou je LTE kunnen zien. H+ is hoge snelheid 3G.
Je vergeet G.pappaleone schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 10:01:
[...]
Hoi de volgorde is van langzaam naar snel: 3G / H / H+ / 4G / 4G+ / LTE staat voor 4G
hoi
[ Voor 5% gewijzigd door DON PAPA op 05-09-2015 11:46 ]
Sorry helemaal gelijk deze horen er ook nog bij, het gaat zo snel
Ja hoor ik heb hier gewoon 4G+JaronStrypsteen schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 12:50:
Heeft de S6 ondersteuning voor 4G+? Ik vind hier nergens iets over op het web.
Verwijderd
5 posts boven je vraag zie je het in het screenshot staanJaronStrypsteen schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 12:50:
Heeft de S6 ondersteuning voor 4G+? Ik vind hier nergens iets over op het web.
Ik ken mensen die hun signaal logo veranderen zodat er 4g staat terwijl hun gsm maar 3g aankan. Kon evengoed ook hier zijnVerwijderd schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 14:46:
[...]
5 posts boven je vraag zie je het in het screenshot staan
Wat dacht je van een telefoon van rond de 700 euro?? Zou niet goed zijn als deze geen 4G zou ondersteunen.JaronStrypsteen schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 14:50:
[...]
Ik ken mensen die hun signaal logo veranderen zodat er 4g staat terwijl hun gsm maar 3g aankan. Kon evengoed ook hier zijn
Verwijderd
Nou die kans lijkt me zeer klein. Dan moet je een custom rom installeren, specifiek een mod installeren die het signaal logo kan veranderen en dan ook nog eens jezelf voor de gek willen houden. Wie wil er nou altijd 4G zien staan terwijl je toestel dat niet aan kanJaronStrypsteen schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 14:50:
[...]
Ik ken mensen die hun signaal logo veranderen zodat er 4g staat terwijl hun gsm maar 3g aankan. Kon evengoed ook hier zijn
Overigens heten de S6-toestellen op de Samsung webpage letterlijk 4G+.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2015 15:25 ]
Vandaag nieuwe simkaart mogen ontvangen van KPN. Helaas heeft dit het probleem niet opgelost.
Simkaart in de iPhone 6 van mijn broertje gedaan en die kreeg wel 4g ontvangst.
Mijn Samsung Galaxy S6 Edge blijft tussen 3G en H+ switchen, met zelfs periodes van geen netwerk.
Conclusie: Deze kan weer retour richting het Samsung Servicepunt. Helaas maandag op vakantie, dus het zal nog even twee weken moeten wachten. Winkel is vandaag dicht.
Worden die door een Nederlandse winkel verkocht? Blijkbaar grijze import.iTux schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 20:34:
Vandaag kreeg ik de melding dat er een update beschikbaar was voor mijn Galaxy S6. Na deze te hebben uitgevoerd zijn alle standaard icoontjes aangepast. Deze zijn nu gelijk aan die van de Nieuwe Galaxy Note 5 en de Galaxy S6 Edge+.
Het is even wennen...![]()
[afbeelding]
Hier hetzelfde gisteren opgehaald zwarte versie 32GB Scherm en home button zijn perfect.Meulendijks89 schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 16:17:
Ik ben vandaag overgestapt van de S6 Edge naar de S6 Edge Plus.
Bij mij ook, zit alleen geen beschermfolie op de camera viel mij op.. niet dat het erg is ofzo.pappaleone schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 16:18:
[...]
Hier hetzelfde gisteren opgehaald zwarte versie 32GB Scherm en home button zijn perfect.
Heb zelf ook gekozen voor de zwarte versie.
Bij mij ook geen beschermfolie wel op de hartslagmeter.Hij is wel gaaf, ik ben benieuwd of dit toestel toegevoegd gaat worden aan dit forum. Verder is er op tweakers niets van te vinden.Meulendijks89 schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 16:23:
[...]
Bij mij ook, zit alleen geen beschermfolie op de camera viel mij op.. niet dat het erg is ofzo.
Heb zelf ook gekozen voor de zwarte versie.
Hier toch?..pappaleone schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 16:25:
[...]
Bij mij ook geen beschermfolie wel op de hartslagmeter.Hij is wel gaaf, ik ben benieuwd of dit toestel toegevoegd gaat worden aan dit forum. Verder is er op tweakers niets van te vinden.
[Samsung Galaxy S6 Edge+] Ervaringen en Discussie
Hey perfect hartelijk dank die had ik nog niet ontdekt.,
En mochten er overstappers zijn, hoe hebben jullie de overstap tot nu toe ervaren?
Verwijderd
Wat mij betreft mogen jullie, en anderen in dat topic, wel hier blijven hoor.....anders wordt het hier straks stil.pappaleone schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 16:34:
[...]
Hey perfect hartelijk dank die had ik nog niet ontdekt.,
Hoi XeNeRgY ik blijf ook zeker in dit topic hoor, veel te leuk om alles te volgen, en iemand te helpen. Wat mij betreft had de edge+ gewoon bij dit forum gemogen, op wat kleine dingen na zoals groter scherm extra geheugen, is er weinig weinig verschil met de reguliere edge.Verwijderd schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 18:28:
[...]
Wat mij betreft mogen jullie, en anderen in dat topic, wel hier blijven hoor.....anders wordt het hier straks stil.
Het zou kunnen zijn dat je een verouderde simkaart hebt, welk netwerk zit je?RAAF12 schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 18:36:
Ondanks dat de dekkingskaart aangeeft dat ik in een 4G gebied zit geeft de S6 alleen H en H+ aan....:-(
Is dit niet meer in Lollipop 5.1.1?
Tja de S6 met tele2 geleverd en een nieuwe simkaart. Binnenkort maar eens checken in een grote stad. Ik zit in het noorden :-)pappaleone schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 18:54:
[...]
Het zou kunnen zijn dat je een verouderde simkaart hebt, welk netwerk zit je?
Dat zou kunnen ik ook een simkaart van Tele 2 liggen die ik niet gebruik, maar deze heeft ook nog/geen 4G. Volgens mij rolt Tele 2 het 4G netwerk in fases uit. Volgens mij is er wel wat terug te vinden op hun site.RAAF12 schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 21:07:
[...]
Tja de S6 met tele2 geleverd en een nieuwe simkaart. Binnenkort maar eens checken in een grote stad. Ik zit in het noorden :-)
Heb zelf even een iphone 5s gehad.synops0n schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 18:09:
Zijn er ook mensen hier die zijn overgestapt van iphone naar galaxy s6? Ik heb momenteel een iphone 5s, maar ik vind de galaxy s6 een erg mooie telefoon, heb altijd gezegd dat zodra samsung afstapt van plastic behuizingen dat ik wel wil overstappen. Mijn vraag is alleen hoe presteert de accu? Ik moet zeggen dat de iphone het heel erg goed doet in stand-by modus, eenmaal in gebruik gaat het wel hard. Hoe zit dit bij de galaxy S6?
En mochten er overstappers zijn, hoe hebben jullie de overstap tot nu toe ervaren?
Qua accu houdt de s6 het bij mij langer uit dan de 5s. Vooral bij zwaar gebruik ging de 5s bij mij snel leeg. De s6 lijkt het langer vol te houden.
Verder zal je de extra schermruimte kunnen waarderen. Na een paar uur de s6 te hebben gebruikt lijkt de 5s ineens wel heel erg klein. Typen, browsen etc werkt allemaal lekkerder op een groot scherm.
Deze optie zit niet meer op de S6 en mis ik erg.
Weet iemand een andere manier om dit te doen?
Bij mij zit die optie er gewoon hoor. Bij widgets -> contacts -> direct dial...paul_wg schreef op zondag 06 september 2015 @ 08:45:
Bij mijn vorige toestel (S4) was er de mogelijkheid om een icoontje te maken voor direct bellen (widget).
Deze optie zit niet meer op de S6 en mis ik erg.
Weet iemand een andere manier om dit te doen?
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
Dat is dan heel apart, bij mij namelijk niet. Ik kan alleen een icoontje maken van een contactpersoon.spaceboy schreef op zondag 06 september 2015 @ 08:59:
[...]
Bij mij zit die optie er gewoon hoor. Bij widgets -> contacts -> direct dial...
Vervolgens kom ik gewoon in het bel menu, dus geen direct bellen.
Dan ben ik bang dat het een foutje is op mij toestel....bij mij staat er alleen maar "contact".Verwijderd schreef op zondag 06 september 2015 @ 09:26:
Ik heb de direct dial widget ook. Onder Contacten.
Verwijderd
Hier ook geen "Direct Dial" onder widgets, alleen "Contact". Toestel heeft wel de originele soft, geen custom rom.paul_wg schreef op zondag 06 september 2015 @ 09:34:
[...]
Dan ben ik bang dat het een foutje is op mij toestel....bij mij staat er alleen maar "contact".
En ik mis het ook heel erg die "Direct Dial" Gebruikte het heel veel op men S4.
Ik begon al aan mijn eigen te twijfelenVerwijderd schreef op zondag 06 september 2015 @ 09:43:
[...]
Hier ook geen "Direct Dial" onder widgets, alleen "Contact". Toestel heeft wel de originele soft, geen custom rom.
En ik mis het ook heel erg die "Direct Dial" Gebruikte het heel veel op men S4.
Wel raar dat sommige mensen het wel hebben en wij niet. Maar zoals jij zegt....ik gebruikte het ook heel veel.
Hmm, zal wel aan de custom rom (Android 5.1.1) liggen die ik heb dan. Is sowieso wel de moeite, al was het maar vanwege het ontbreken van al die verplichte Samsung baggerware.paul_wg schreef op zondag 06 september 2015 @ 09:50:
[...]
Ik begon al aan mijn eigen te twijfelen![]()
Wel raar dat sommige mensen het wel hebben en wij niet. Maar zoals jij zegt....ik gebruikte het ook heel veel.
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
Verwijderd
Ik heb er de Franse rom opstaan, heb een Belgisch toestel met een LUX versie en die heeft standaard ook niet de snelle app instellingen, die ik ook veel gebruik, daarom de Franse rom omdat het onmogelijk is om er de PHN (Ned) rom op te flashen. Mischien dat het wel in de PHN versie zit en niet in de Franse rom!EJSEJS schreef op zondag 06 september 2015 @ 10:28:
Ik draai de standaard rom (5.1.1) op mijn S6 en heb ook gewoon de "Direct Dial" onder widgets staan.
Edit: Net even op mijn s6 edge gekeken die wel de PHN versie draait en daar ook geen Direct Dial !!!!
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2015 10:34 ]
Ik heb nog even gekeken, maar het komt omdat ik Nova launcher gebruik, als ik die uitzet heb ik ook de optie "Direct Dial" niet staan onder widgets met de standaard rom (5.1.1) PHN. Dus als je deze optie graag weer wilt hebben zou je even Nova launcher kunnen installeren (is zo ie zo een aanrader om die te gebruikenVerwijderd schreef op zondag 06 september 2015 @ 10:32:
[...]
Ik heb er de Franse rom opstaan, heb een Belgisch toestel met een LUX versie en die heeft standaard ook niet de snelle app instellingen, die ik ook veel gebruik, daarom de Franse rom omdat het onmogelijk is om er de PHN (Ned) rom op te flashen. Mischien dat het wel in de PHN versie zit en niet in de Franse rom!
Edit: Net even op mijn s6 edge gekeken die wel de PHN versie draait en daar ook geen Direct Dial !!!!
Nu heb ik een paar opties om over na te denken...........
Nova launcher of Custom rom. Het laatste durf ik niet aan denk ik.
Ik zou ook met optie één beginnen, persoonlijk vind ik de stock-rom 5.1.1 (na de laatste update) helemaal niet zo slecht draaien. Ik vond in het begin alleen de accu wat snel gaan maar na een groot aantal app's die ik toch bijna nooit gebruik op de achtergrond op auto-stop te hebben gezet en google now (kaarten) uit te hebben gezet doe ik nu met gemak 2 dagen (bij normaal gebruik) met de S6paul_wg schreef op zondag 06 september 2015 @ 10:56:
Bedankt voor de reacties.
Ah inderdaad, het is Nova Launcher. Zeker die als eerste proberen, is veel minder ingrijpend. Zo'n custom rom is echt wel wat gedoe (misschien ligt het aan mij, maar ik heb ook echt een avond lang zwetend lopen kloten).paul_wg schreef op zondag 06 september 2015 @ 10:56:
Bedankt voor de reacties.
Maar Nova Launcher is ook zeker de moeite.
synops0n schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 18:09:
Zijn er ook mensen hier die zijn overgestapt van iphone naar galaxy s6? Ik heb momenteel een iphone 5s, maar ik vind de galaxy s6 een erg mooie telefoon, heb altijd gezegd dat zodra samsung afstapt van plastic behuizingen dat ik wel wil overstappen. Mijn vraag is alleen hoe presteert de accu? Ik moet zeggen dat de iphone het heel erg goed doet in stand-by modus, eenmaal in gebruik gaat het wel hard. Hoe zit dit bij de galaxy S6?
Scherm moet recht van voren gewoon egaal van kleur zijn. Een verschil zie je echt wel. Liefst testen met wit of grijs.michielvz schreef op zondag 06 september 2015 @ 14:18:
Ik ben van plan om vanavond een 2e hands galaxy s6 edge aan te schaffen. Ik weet dat ik op de keurechtheid moet letten (roze/groene gloed) maar zijn er nog meer zaken om op te letten als ik de aankoop doe?
Als je het scherm kantelt dan kan het normaal zijn dat er iets kleurverschil optreedt.
Verder zijn de knoppen berucht op speling of niet goed reageren, dus power en home knop.
De camera kan soms een raar geluid maken bij opstarten of focussen. Maar dat gebeurt niet altijd helaas.
Voor de rest weinig wat je direct kunt testen.
Voor de rest zit er garantie op neem ik aan.
[ Voor 4% gewijzigd door Bozznl op 06-09-2015 19:09 ]
GT: The Bozzz88
Verwijderd
Is een Amoled scherm niet wat doffer van kleur dan een LCD?Verwijderd schreef op zondag 06 september 2015 @ 19:10:
Net de S6 naast een iPhone 6 gehad. Het verschil in wit (kleurtemperatuur) was echt enorm. Waar de iPhone een zeer scherp wit afbeelde, was de 6S behoorlijk dof en geel/grijs qua gloed. Misschien toch eens kijken of de kleurtemperatuur aangepast kan worden.
Samsung Galaxy S23+ - Samsung Galaxy Watch4 Classic - Lenovo Thinkpad E15
Bedankt! Vochtschade kan je zeker niet makkelijk checken? Bij de iPhone 4 kon ik dat altijd snel zien door de achterkant te verwijderen.Garret1410 schreef op zondag 06 september 2015 @ 19:03:
[...]
Scherm moet recht van voren gewoon egaal van kleur zijn. Een verschil zie je echt wel. Liefst testen met wit of grijs.
Als je het scherm kantelt dan kan het normaal zijn dat er iets kleurverschil optreedt.
Verder zijn de knoppen berucht op speling of niet goed reageren, dus power en home knop.
De camera kan soms een raar geluid maken bij opstarten of focussen. Maar dat gebeurt niet altijd helaas.
Voor de rest weinig wat je direct kunt testen.
Voor de rest zit er garantie op neem ik aan.
Dit topic is gesloten.
![]()
Rooten en custom roms worden besproken in ~~~~~~~[Samsung Galaxy S6] Rooten en Custom ROM's
Levertijden mogen in [Samsung Galaxy S6 + S6 Edge] Levertijden & Prijzen besproken worden.
Voor accessoires hebben we een eigen topic, kijk hier: [Samsung Galaxy S6 / S6 edge] Accessoires Topic
Dit topic is niet bedoeld om te vragen om codes.